رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

ن....:jawdrop:

مگ من سوم نبودم؟؟؟

.

تا حالا كارهاي معمار هاي بزرگ رو به ديگران ك معمار نيستن نشون دادين...

برام جاي تعجب...

خيلي نسبت به اون بي تفاوتن...

گاهي وقتا ميگن چقد زشته....

.

چرا اون كارا مورد قبول مردم نيس؟؟؟؟؟؟؟؟

ب نظرتون براي ما بايد پيشتاز جامعه باشم و تغيير در جامعه ايجاد كنيم ...؟؟؟

يا بايد دنباله رو جامعه و فرهنگ باشيم وچيزي كه جامعه مي پسنده طراحي كنيم؟؟

مصطفی در حال حاضر جامعه طرحهای کلیشه ای میپسنده......اگه بخوایم با فرهنگ جامعه پیش بریم پس خلاقیتهای معمارانمونو چیکار کنیم؟؟

مردم اوون طرح هارو قبول ندارن چون توو ذهنشون از خونه و بنا فقط یه چیز تکراری توو ذهنشون دارن.....یه خط صاااااااااف که میره تا بالا..بدون هیچ شکستگی و تو رفتگی.....

غیر از اوون براشون عجیبه

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 472
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

خوب صبح که هرچی پست دادم نرفت.حالا ببینیم چی می شه!:banel_smiley_4:

 

به نظر من بعد از بحث های زیادی که روی این حرف شده الان دیگه نمی شه گفت که 100 در 100 درسته.به نظر من نه فرم باید فدای عملکرد بشه نه عملکرد فدای فرم.باید با هم دیگه پیش برن .تو دانشگاه ها هم الآن رو این مساله تاکید می شه!

لینک به دیدگاه

این بخشی از تحقیقه که ترم 2 راجع به فرم انجام دادم می ذارم این جا شاید برای بحث مفید باشه:

 

فرم بخودی خود و به تنهایی ، زیبایی یا زشتی ندارد . همین طور هم فونکوسیون (عملکرد) یک مفهوم ذهنی است و به انسان تعلق دارد نه به مصرف کننده ی آنها . ما وسیله های طبیعت را برای ارضا ی نیازهای مان بکار می بریم. وقتی یک عملکرد (نیاز) به وسیله ی فرم مناسب و مقتضی ارضا می شود زیبایی حاصل می آید.

گرسنگی یک نیازاست (یک عملکرد است ) . نان یک فرم است (یک وسیله است) . پس نان برای گرسنه زیباست. لذا مفهوم زیبایی ارزش ثابت و پایداری ندارد و بر حسب شرایط تغییر می کند.

لینک به دیدگاه

ببخشید.چون نمی تونم پست طولانی بدم.تکه تکه نکات جالبشو می ذارم.

فرم که جنبه ی وسیله و ابزار دارد می تواند به عنوان یک مقیاس برای اندازه گیری نیازهای ما به کار گرفته شود . به موجب این فرضیه ، نیازهای ذهنی و جنبه های ذهنی کار ما «معماری» تا حد زیادی قابل اندازه گیری می شود. نان مقیاسی است برای اندازه گیری گرسنگی . پس در فضای معماری فرم چنان تأثیر نیرومند و قاطعی بر عملکرد ها دارد که عملاً عملکرد را محدود و مشروط می کند. همین طور زیبایی را . در خانه های سنتی ایرانی،فرم که با تغییر فصل تغییر می کند مستقیماً در دو بخش تابستان نشین و زمستان نشین ساخته شده است و در این آب و هوا پنجره ی افقی کشیده در نما هرگز زیبا نیست.

لینک به دیدگاه

انتخاب فرم :

وظیفه معمار این است که به مدل ذهنی ای که براساس عملکرد بوجود آمده فرم بدهد .فرآیند طراح همواره شامل فرم یابی نیزهست .این فرم یابی تحت تأثیر عوامل مختلفی است .فیزیک ساختمان ،نوع استفاده ، آب وهوا ،محیط ، سازه وسبک و

معماری را می توان در مفهوم وسیع آن حتی تا حد انجام وظیفه پایین آورد واین می تواند تا جایی برسد که در واقع معماری را جامع شناسان و روانشناسان انجام بدهند .

برای بیان هر محتوا معنوی نیز بایستی فرم بصری متناسب وقابل ادراکی پیدا کرد وچنین است که نیاز به زبان فرم ها احساس می شود.

لینک به دیدگاه
~M~O~J~ مهمان
نفر بعد منم :icon_pf (34):

بچه ها شما چقدر با این شعار لوکوربوزیه :" فرم تابع عملکرد است "و "خانه ماشینیست برای زندگی" موافقید؟؟

به نظر شما این منطقیه که یه بنا باید فقط کاربری که ازش انتظار می ره رو برآورده بکنه و عاری از هر جزییات اضافه ای باشه؟؟(اینا همونطور که میدونین نظرات لوکوربوزیه س.دارم یه کتابی میخونم که بخضی از تفکراتش توش اومده.)برام جالب بود که انقدر روی این نظرش پا فشاری می کرد.میخوام نظر شمارو بدونم...شما هم به عنوان معمارای اینده، همینجور فکر می کنین؟؟؟؟اگه نه، نظر شما در این مورد چیه و چرا ؟؟:4chsmu1:

 

فرم تابع عملكرد نيس...

ولي فرم از عملكرد تاثير ميگره...

.

.

خانه ماشيني هس براي زندگي

اين حرفش كه تشبيه كردن خونه به شكل ي ماشين،يني فرق نميكنه ك اين خونه كجا باشه...

اين حرفش خودش به مشكل برخود وقتي توي شهري كه براي هندها طراحي كرد،مردم شهر فضاهاي داخليشو عوض كردن...

لینک به دیدگاه

درسته نظرش این بود که یه خونه ، فقط باید جایی باشه برای روز و شب رو گذروندن و باید عاری از جزییات و تزیینات باشه...

کلا این نظر یکم عجیبه! با هیچ منطقی هم جور در نمیاد.خونه ای که فقط و فقط وظیفه خودشو به عنوان خونه انجام میده و هیچ وقتی صرف زیباتر کردن اون نشده،یکم آدمو اذیت میکنه...

لینک به دیدگاه

خب مثل اینکه کسی دیگه نظری نداره :banel_smiley_4:

 

نفر بعد :

  1. مینا
  2. sepideh.mt
  3. M~o~j~
  4. سارا
  5. zahra22
  6. ونوس
  7. fatima
  8. طلا
  9. sara_arch
  10. arpak
  11. فرگل
  12. sefid barfi
  13. m.mahnaz
  14. ::: شیما:::

زهرا جون بدوووووووووو :girl_yes2:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...