رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 3]2069634732984001310225201240221315.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] اكورداكس EcoRedux ، ارائه ی موقتی بيرون از لابراتوار ساخت FABRICATION LABORATORY است كه يك سری آزمايشات مواد زيست محيطي كه گروه های معماری محرمانه در مدت دهه ی 1960 تا 1970 انجام دادند، را گرد هم مي آورد .

پروژه تحقيقاتي، در اسناد اكورداكس 02 EcoRedux 02 ارائه شد ، كه منعكس كننده ی نگراني های شديد اجتماعي – سياسي از زمان و جمع آوری تصوراتی كه فناوری های كوچك ميتوانند به ابزار مفيدی برای نجات سياره تبديل شوند، مي باشد .

به موازات ارائه ی اين آرشيو تاريخي ، اكو رداكس 02 تجديد حيات معاصر را از استراتژی های زيست محيطي در تصورات معماری معاصر كاوش مي نمايد : ويژگي های آن عبارت از تفسيرهای جديد و استراتژي های زيست محيطي مواد تاريخي در قالب نمودار، نقشه ها ، انيميشن ها ، مصاحبه ها با معماران ، كدهای كامپيوتری و كتاب های راهنمای آموزشي می باشد.

به طور كلي ، اكورداكس 02 روابط آزمايشي با درك الاستيك از محيط را دنبال مي كند ، در زمانيكه نه تنها عبارت طبيعت گرايي جديد و استانداردهای فني علمي، بلكه تئوری سيستم نيزعنوان مي شود: درك دوباره به گردش درآوردن جهان و منابع آن.

هدف از اين مجموعه تعليم درك فعلي از شيوه های طراحي پايدار با به تصوير كشيدن انتقال موضوع – به عنوان مثال درسلول های فتوولتائيك ، پانل های خورشيدی ، دستگاه های بازيافت و غيره– ، به روش – يك فرايند مبتني بر درك مواد و دوباره گردش منابع موجود در جهان- ميباشد.

توسط ليديا كاليپوليتي Lydia Kallipoliti در همكاری با آنا پلا كاتالا Anna Pla Catalá و مساعدت امي شائو Amie Shao و ليديا زينوگالا Lydia Xynogala سرپرستي و طراحي شده است.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

  • Like 4
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2070634733000584135575201218224135.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

بنای يابود تمدن و فرهنگ :‌ دفن زباله ی عمودی برای شهرهای بزرگ

مقام سوم رقابت آسمانخراش 2012 ؛

لين يو تا Lin Yu-Ta ، آن اشميت Anne Schmidt ؛

تايوان ؛

طراح " بنای يادبود تمدن و فرهنگ" Monument to Civilization ، در خواست تجديد نظر درباره ی آنچه كه يك منظره ی تماشايي را تشكيل داده است، دارد .

آسمانخراش ها به معنای حيرت و تاثير گذار هستند . اما چيزهای ديگری نيز در داخل شهر نيز تاثيرگذارند، طراح مي گويد:‌" به عنوان مثال در نيويورك :‌ اگر ما زباله ساليانه ی خود را در منطقه ای از ردپای برج های معمولي قرار دهيم ، ما 1300 متر ارتفاع برای برج محل دفن بدست خواهيم آورد ، كه در حدود 3 برابر بلندتر از ساختمان های دولتي امپراتوری -450 متری - است. آيا تماشايي نيست؟"

نظر به اينكه امكانات محل دفن در اطراف شهرهای بزرگ در حال رشد ناپديد مي شوند و شهرها با مسائل مربوط به مديريت زباله مبارزه مي كنند ، قدرت زباله نياز به تجديد نظر دارد. به عنوان مثال جمع آوری زباله ، در واقع فرصت های پتانسيل بازيافت انرژی ، هنگامي كه گاز در طي تجزيه ساطع ميشود، را بوجود مي آورد. طرح بنای يادبود تمدن ،محل زباله را به طور عمودی در يك برج و با استفاده از انرژی توليد شده از تجزيه خود برای كمك به شهر نشان مي دهد. با قرار دادن برج در قلب شهر ، انرژي در نزديكی فراهم مي شود و همچنين سرمايه ، زمانيكه زباله ها نيازی به حمل شدن به خارج از شهر ندارند، در هزينه ها ی حمل ونقل حفظ مي شود.

همچنين آن قادر به خدمت در آنجا به عنوان يك يادآوری رسا از راههای بي فايده جامعه است :طراح گفت:‌ " اين بنای در حال رشد ممكن است شهروندان را از خود انديشي شان بيرون كشد و تا حدودی منجر به كاهش زباله های كل شهر و بازيافت بهتر شود ." طراح ميگويد: برج به عنوان "‌ميزان زمين دوستي " Earth-Friendliness Meter " مشاهده ميشود. ، به اين معنا كه برج كوتاهتر نشاني از دوست داشتن بيشتر شهر است و اين بدان مقصود است كه كمتر زباله ايجاد شده و بيشتر بازيافت مي شود. طراح همچنين گفت: "‌شايد تمام كلان شهرها در رقابت سراسر جهان از بلندترين به كوتاهترين معكوس شوند ".

در قسمت پايين ساختار بازيافت و امكان پردازش فاضلاب ، ايستگاههاي گاز و برق ، زباله موقت و مخزن آب هدر رفته واقع شده است. برج متشكل از ديوار آجری زباله ، خطوط لوله ی انتقال گاز ، و يك مخزن زباله ي جامد در مركز ميباشد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

207063473300088018108020124822195.jpg بنای يابود تمدن و فرهنگ :‌ دفن زباله ی عمودی برای شهرهای بزرگ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2070634733001194125830201219224125.jpg بنای يابود تمدن و فرهنگ :‌ دفن زباله ی عمودی برای شهرهای بزرگ

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2071634733150148273795201234228275.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

شرکت لندنی معماران هاپکینز ، پیست دوچرخه سواری برای بازی های المپیک 2012 لندن را –یکی از پنج سالن دائمی در پارک لندن- به اتمام رساندند . ساختار با قاب فولادی و شکلی با قطع مخروطی هایپرولینک در یک محل تلاقی 360 درجه ای شفاف در سطح ورودی نشسته و با الوارهای چوبی با نورگیرهایی کوچک برای تهویه طبیعی پوشیده شده . ساختار سقف سبک و کارآمد با خمش دوبل و شبکه کابلی به منظور انعکاس و انتقال شکل و هندسه مسیر دوچرخه سواری طراحی شده است . در اطراف مسیر ، 6000 صندلی قرار دارد و به دو ردیف بالایی و پایینی توسط یک سطح شیشه ای تقسیم می شوند .

48000 متر مکعب در زیر ساخت ساختمان برای ایجاد فرم کاسه ای حفاری شده . ولودروم 2012 لندن میزبان بازی های دوچرخه سواری داخل سالن المپیک و پارا المپیک بوده و همچنین شامل اتاق رختکن ، خرده فروشی ، کارگاه و محل تماشا می باشد . یک تیم 26 نفره از نجاران متخصص در طول 8 هفته ، کار ساخت 56 کیلومتر سازه چوبی از منابع کاج سیبری پایدار را انجام داده اند .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2071634733150965770300201256225775.jpg پیست دوچرخه سواری 2012 لندن از معماران هاپکینز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2071634733151332231220201233222235.jpg پیست دوچرخه سواری 2012 لندن از معماران هاپکینز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2071634733151791742825201219221745.jpg پیست دوچرخه سواری 2012 لندن از معماران هاپکینز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2071634733153838525885201243228525.jpg پیست دوچرخه سواری 2012 لندن از معماران هاپکینز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2071634733154371978070201237221975.jpg پیست دوچرخه سواری 2012 لندن از معماران هاپکینز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

207163473315460973629020120229735.jpg پیست دوچرخه سواری 2012 لندن از معماران هاپکینز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2071634733155038585795201243228585.jpg پیست دوچرخه سواری 2012 لندن از معماران هاپکینز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2071634733155497267375201229227265.jpg پیست دوچرخه سواری 2012 لندن از معماران هاپکینز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2071634733155685341275201248225345.jpg پیست دوچرخه سواری 2012 لندن از معماران هاپکینز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2071634733156526332370201212226335.jpg پیست دوچرخه سواری 2012 لندن از معماران هاپکینز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2071634733156741631090201234221635.jpg پیست دوچرخه سواری 2012 لندن از معماران هاپکینز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

207163473315745084351020124522845.jpg پیست دوچرخه سواری 2012 لندن از معماران هاپکینز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

20716347331576501569252012522155.jpg پیست دوچرخه سواری 2012 لندن از معماران هاپکینز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2071634733157785665830201218225665.gif پیست دوچرخه سواری 2012 لندن از معماران هاپکینز

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2072634733711095398225201229235395.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] معمار اسپانیائی پترو اسکاترلا یک فست فود (پیتزا فروشی) را طراحی کرده که شبیه انبارهای شهر گآوای بارسلونا است. کانتینر های باربری با ارتفاع ۳ متری ،دیوارها و قفسه های نمایشی، قفسه های ظروف و حمام و فضای رستوران را تشکیل میدهند. قسمت بار رستوران با تایل های قرمز براق در طبقه همکف رستوران قرار دارد که دیوارهای اطراف فضا با علائم و نشانه های اختصاری انبار بصورت اکسپوزد تزیین شده است. خود رستوران که در طبقه بالای این رستوران قرار دارد با جعبه های چوبی( مخصوص حمل کالاهای تجاری) و رنگ قرمز جیغ و صندلی های سبز مبلمان شده است. برای آنکه دو طبقه، انسجام بصری خود را حفظ کنند ، اسکاترلا در آن گوشه ساختمان که ورودی قرار داشت، ارتفاع فضا را دو برابرکرد که طبقه بالا در ارتباط بصری با طبقه پائین قرار گیرد.(یعنی به صورت دوبلکس) بآر که در مرکز این فضا قرار دارد ، با لوستر های آویزان (با لامپ چراغ مطالعه میباشد) ، فضای دو طبقه را به صورت عمودی با یکدیگر ادغام میکرد. این مجموعه الهام گرفته از انبار اسکله نیویورک است. این فضا برگرفته از لحظه ایست که مشتری با دیدن کانتینرها، جعبه های بسته بندی تجاری کالا و لامپ های صنعتی خود را در یک اسکله تجاری حمل و نقل کالا تجسم میکند. چهار کانتینر با سایز واقعی کل فضای طبقه بالا را میسازند بطوریکه هر کدام کاربرهای متفاوتی از جمله: دفتر اداری، حمام ها، اتاق VIP و ویترین های نمایشی را ارائه می دهند. میز پذیرش رستوران هم، جعبه های حمل ونقل کالا های تجاری میباشند. نتیجه این گونه طراحی ، فضای این رستوران فضائی کاملا مدرن و خلاق است که مشتریان را سورپرایز میکند . خلاصه طراحی: این رستوران ایتالیائی در دو طبقه است.چیدمان بار این رستوران (که در طبقه همکف است) براساس کاربری اش (مثلا راهرویی برای گارسون ها، میز، و آمیز سنتی بار) و یک حال کوچک با منظره ای بسوی تراس خارجی ، مدام تغییر میکند. طبقه اول هم خود رستوران قرار دارد. معمار این رستوران بیان کرد که پر چلنج ترین بخش طراحی این مکان ، آشپزخانه بود که قرار بود با ایده ارایه ی نمایش آشپزی به مشتریان ، طراحی شود. نتیجه این امر آن بود که محل پخت پیتزا به شیوه ای نا معمول، بروی سکو(مانند قرار گیری بروی سن ) ودر معرض دید مشتری قرارگرفت. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2072634733711241931815201244231935.jpg تصویر ۲: رستوران لس سوپرانو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

207263473371149417153020129234175.jpg تصویر ۳: رنگ قرمز بکار رفته در کنار کانتینر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2072634733711793634785201239233635.jpg تصویر ۴: قسمت بآررستوران

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2072634733712151492740201215231495.jpg تصویر ۵: دیوارهای اطراف با علائم و نشانه های اختصاری انبار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2072634733712429775710201242239775.jpg تصویر ۶: صندلی های سبز، قرمز در فضای رستوران

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2072634733713092321195201249232325.jpg تصویر ۷: آشپزخانه رستوران

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2072634733713359286530201215239285.jpg تصویر ۸: رستوران لس سوپرانو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2072634733713582905030201238232905.jpg تصویر ۹: رستوران لس سوپرانو

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2073634734121938184635201213238185.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] در اینجا عکس هایی از اتمام پروژه ورزشگاه 80 هزار نفری المپیک 2012 لندن ، طراحی شده توسط Populous در 29 مارس 2011 را می بینید . بنا به گفته کمیته المپیک ، این استادیوم سه ماه زودتر از برنامه و 10 میلیون پوند کمتر از برآورد ، هزینه داشته . راد شرد ، مدیر ارشد پاپیولوس به عنوان معمار استادیوم می گوید :" ساخت پایدار ترین ورزشگاه جهان تنها بیش از 1000 روز به طول انجامید که در جهان ساخت و ساز این یک سرعت نامیده می شود . اتمام آن نشانه آغازِ پایان مرحله ساخت و ساز بازی های المپیک لندن می باشد . " [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2073634734122318775510201251238775.jpg استادیوم المپیک 2012 لندن از Populous

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2073634734122624966850201222234965.jpg استادیوم المپیک 2012 لندن از Populous

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2073634734122906618745201250236615.jpg استادیوم المپیک 2012 لندن از Populous

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2073634734123195369795201219235365.jpg استادیوم المپیک 2012 لندن از Populous

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2073634734123322685865201232232685.jpg استادیوم المپیک 2012 لندن از Populous

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

207363473412481805890520121238055.jpg استادیوم المپیک 2012 لندن از Populous

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

207363473412508033704020122823335.jpg استادیوم المپیک 2012 لندن از Populous

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2073634734125224878570201242234875.jpg استادیوم المپیک 2012 لندن از Populous

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2074634734129978002085201237238005.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

معمار ژاپنی ، شیگرو بان برای خلق "ماژول H" یک سیستم پارتیشن و صفحه مدولار با برند لوکس فرانسوی هرمس Hermes برای کلکسیون مبلمان خانگی آنها همکاری کرده که در هفته طراحی مبلمان 2012 به نمایش گذاشته شد . پانل های آلومینیومی ممکن است در فضاهای داخلی یا در دیوارهای موجود حجاری شوند . ورق های فلزی با شکل انحصاری و نمادین H ، در فرمی آزاد و توده ای و به هم پیوسته نفوذ کرده و به منظور ایجاد یک الگوی نامتقارن و شبکه مانند ، آفست شده اند . چارچوب سبک وزن با تکیه گاه های فولادی حمایت می شوند که ممکن است به دیوار پیچ شده و سپس با یک قطعه آلومینیوم دایره ای که با قسمت های خارجی منطبق است ، پنهان شود .

بر اساس یک ماژول 90 سانتی متر مربعی ، این سیستم می تواند طیف وسیعی از قطعات مربع شکل و دارای مسیر مستقیم را فراهم کند که به شکاف هایی با اتصالات ساده ملحق می شوند . عناصر به راحتی حذف و یا تنظیم شده و می توانند با طیف گسترده ای از چرم ها ، پوسته ها و پارچه های رنگی با طراحی های تجاری برای ایجاد نقش های مدام در حال تغییر و متنوع و یا نقاشی های دیواری روکش شوند .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2074634734130409488140201220239485.jpg screened-corridor

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2074634734130741732500201254231735.jpg discreet-aluminum-support

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2074634734131460084960201262385.jpg room-divider

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2074634734131717607540201231237605.jpg leather-panels-insert-into-the-'H'-slot-to-make-flexible-designs

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2074634734132331113195201233231115.jpg detail-of-leather-panel

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2074634734133498450590201229238455.jpg panel-colors-and-patterns

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2074634734133968147090201216238145.jpg triangular-and-sloped-panel-for-visual-depth

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

207463473413442871331520122238715.jpg sign-and-vase-inserted-into-the-screen

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2074634734135189729060201218239725.jpg seam-between-colored-patterns

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2074634734135576364470201257236365.jpg mosaic-of-leather-panels

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2074634734135924203535201232234205.jpg large-square-panels

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2077634734933507873440201250247875.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

اسکار نیمایر

کنگره ملی برزیل

از دهه ی 1960 کنگره ملی برزیل جایگاه خودش را در برازیلیا (پایتخت فدرال برزیل) پیدا کرد و مانند بیشتر ساختمانهای دولتی در شهر توسط اسکار نیمایر طراحی شده بود که از سبک معماری مدرن برزیل تبعیت می کرد. نیم کره سمت چپ جایگاه مجلس سنا و نیم کره سمت راست جایگاه مجلس نمایندگان است.به غیر از آنها دو برج اداری عمودی نیز وجود دارد. کنگره عمق کارکردی بیشتری نسبت به حجم آشکارش دارد و ساختمانهای اطراف را به یکدیگر متصل میکند.ساختمان در وسط خیابان اصلی شهر برازیلیا (Monumental Axis) واقع شده است بیشتر ساختمانهای مهم دولتی و بناهای یادبود در این خیابان قرار داده شده اند.در مقابل آن زمین چمن بزرگی وجود دارد که تطاهرات آنجا شکل میگیرد.در پشت ساختمان میدان سه قدرت (Praca dos Tres Poderes) قرار دارد همانجایی که دفتر کار رییس جمهور(Palacio do Planalto) و دیوان عالی کشور( Supremo Tribunal Federal) را میتوان پیدا کرد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2077634734933732204785201213242205.jpg کنگره ملی در شب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

207763473493398025531520123824255.jpg خیابان Monumental Axis

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2077634734934404446915201220244445.jpg نمایی دیگر از کنگره ملی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2078634734947101495580201230241495.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

یکی از متمایز ترین اثار اسکار نیمایر، معمار شهیر برزیلی، پانتئون سفیدی است که برای پاسداشت قهرمانان ملی این کشور طراحی شده است، این بنا که در برگردان تحت اللفظی می توان به نام پانتئون خانه پدری خواندش به افتخار قهرمانان ملی برزیل که آرزوی آزادی و دموکراسی داشتند ساخته شده است. هیات بنا به قمری شباهت دارد و در شرق میدان اصلی برازیلیا واقع شده.

 

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

2078634734947571162785201217241165.jpg تصویر کلی بنای یادبود

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2080634735886668878950201226268875.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] گروهی از معماران که خود را ویک (WEAK) می نامند، سر پناهی کوچک از چوب بامبو به عنوان قسمتی از نمایشگاه دوسالانه دو شهر شنزن و هنگ کنگ در شنزن چین بنا کرده اند. سازه که خانه حشره نامیده شده است، توسط کاساگراند از معماران فنلاندی سی-لابراتوری (C-Laboratory) و هسیه یین چون (Hsieh Ying-chun) و روان چین یو (Roan Ching-yueh) طراحی شده است. سازه از بامبو های منعطف ساخته شده و شامل یک استیج برای گروه های موسیقی، شعر و کرائوکه است. نمایشگاه دوسالانه از روز یکشنبه ۶ دسامبر آغاز و تا ۲۳ ژانویه ۲۰۱۰ ادامه داشته است. اطلاعاتی از گروه معماری ویک درباره پروژه: این ساختمان که بر زمین بایر یک سایت ساختمان خراب شده مابین تالار شهر شنزن و اردوگاه کارگران غیر قانونی تحقق یافته.طراحی از حشرات الهام گرفته شده و روش ساخت و ساز بامبو بر اساس دانش محلی از Guanxi روستایی که توسط کارگران ساختمانی در مهاجرت به داخل شهر آورده شده، است. فضا در دوسالانه SZHK برای گروههای زیرزمینی، خواندن شعر، گفتگو، کارائوکه و به عنوان یک سالن برای کارگران غیر قانونی از اردوگاه های همسایه مورد استفاده قرار می گیرد. این ساختمان یک پناه، یک صحنه و یک شومینه ارائه می دهد. پس از دوسالانه، خانه حشره به عنوان یک باشگاه اجتماعی غیر رسمی برای کارگران غیر قانونی از حومه چین عمل خواهد کرد. ساختمان ضعیف، انعطاف پذیر و بداهه برای پاسخگویی به شرایط خاص یک سایت است. از خرابه ها بالا می آید. کنترل معماری به طبیعت اجازه ورود می دهد، معماری ضعیف میانجی بین طبیعت انسان و طبیعت است.همچنین ساخت و ساز در نتیجه برنامه ریزی مشارکتی بین طراحان، کارگران ساختمانی و دانش محلی بوجود آمده است. پیله گوشه نشینی ضعیفی برای انسان مدرن برای فرار از فشار شهرنشینی در حال انفجار در قلب شنزن است. این یک پناهگاه برای محافظت از حشرات صنعتی از عناصر غیر طبیعی است. هنگامی که آتش روشن می گردد ، جامعه دوباره متولد می شود. آزادی به انسان داده می شود تا سال ها به عقب باز گردد تا در یابد، قصه همان است. خانه حشره نتیجه مباحثات بین مارکو کاساگراند، هسیه یانگ چون و روان چینگ-یو است. حشرات الهام بخش روش های ساخت و ساز ما هستند. معماران ویک ، حشرات صنعتی هستند. روند طراحی بسیار ناراحت کننده بود. ما همگی طرح را به سه جهت فردی خودمان می کشاندیم، اما بالاخره تسلیم شدیم و طراحی رییس ما شد و ما یاد گرفتیم گوش کنیم.معماری دستور می داد و معمارها گوش فرا می دادند. طراحی کافی نیست. طراحی نباید واقعیت را جایگزین کند. این ساختمان باید از سایت رشد می کرد و باید به محیط اطراف خود واکنش نشان می داد، آن را باید زندگی ، و منعکس می کرد. باید اجازه می داد خودش باشد، مانند هر موجود زنده دیگر. کنترل معماری در برابر طبیعت قرار دارد و آن در مقابل معماری است. ساختن محیط زیست انسانی، یک میانجگری بین طبیعت انسان و طبیعت است. انسان باید ضعیف باشد تا بخشی از طبیعت شود. هنگامی که "طرح" به سایت آورده شد، سایت.آن را دریافت . مترجم بین سایت و طراحی، کارگران ساختمانی بودند.آن ها دانش محلی خود را به واسطه ارتباط با انسان های مدرن و طبیعت بدست آورده بودند.همان دستانی که خانه حشره را ساختند، شنزن مدرن را بنا کرده بودند.شنزن مانیفست کنترل است، و خانه حشره نمود ضعف! پس چه بر سر کنترل های معماری می آید، ما باید تسلیم شویم تا طبیعت جلوتر بیاید و برای طبیعت انسان به عنوان بخشی از طبیعت خود قدم بردارد. کارگران ساختمانی ما حساس، خلاق و مسئول بودند. آنها می دانستند که چگونه طبیعت را بسازند همانطور که حشرات می سازند. به عنوان معماران ما باید جزیی از آن ها می شدیم برای دستیابی به فضای پویا، ارگانیک و لطیف. در مقیاس بزرگ، اگر ما یاد بگیریم ارتباط بین صدها میلیون ها نفر که در حال حاضر از روستاهای چین به شهرهای مدرن مهاجرت می کنند و چه ها که در چنته خود به همراه می آورند را درک کنیم، ممکن است، قادر به خراب کردن شهرهای صنعتی باشیم تا قادر به ایجاد و تبدیل شهر به بخشی از طبیعت باشیم. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2080634735886887693070201248267695.jpg خانه حشره، کاری از معماران ویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

208063473588701285107520121262855.jpg خانه حشره، کاری از معماران ویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

208063473588714088975520121426885.jpg خانه حشره، کاری از معماران ویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2080634735887279074270201227269075.jpg خانه حشره، کاری از معماران ویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2080634735888073056655201247263055.jpg خانه حشره، کاری از معماران ویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2080634735896801599555201220261595.jpg خانه حشره، کاری از معماران ویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

208063473589709096580020124926965.jpg خانه حشره، کاری از معماران ویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

208063473589725150240020125261505.jpg خانه حشره، کاری از معماران ویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2080634735897477005545201227267005.jpg خانه حشره، کاری از معماران ویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2080634735898882062100201248262065.jpg خانه حشره، کاری از معماران ویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

208063473589904196397520124261965.jpg خانه حشره، کاری از معماران ویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2080634735899227186495201222267185.jpg خانه حشره، کاری از معماران ویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

208063473589940069101520124026695.jpg خانه حشره، کاری از معماران ویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2080634735899535614020201253265615.jpg خانه حشره، کاری از معماران ویک

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2081634736486012858911201221262855.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] با تواناییِ ساخت ساده ترین و آسان ترین برنامه های دینامیکیِ فضایی و مکانیِ مستحکم برای نوآوری، رم کولهاس و شرکت OMA که عبارت "خانه ماشینی است برای زندگی" را در طراحی Maison Bordeaux ، دوباره و به شکلی نوین تعریف کردند. خانه ی Maison Bordeaux در سال 1998 بر روی یک تپه با منظره ای از شهر Bordeaux تکمیل شد. خانه برای یک زوج و خانواده ی آن ها طراحی شده بود، اما قبل از اینکه پروژه ی کولهاس و OMA به پایان برسد در سال 1994 شوهر خانواده در یک تصادف از کمر به پایین فلج شد. دو سال بعد از تصادفِ وی این زوج به کولهاس مراجعه کردند و از وی خواستند که خانه ی جدید را از Bordeaux برای آن ها طراحی می کند. علارغم داشتن معلولیت آن مرد نمی خواست خانه ای ساده داشته باشد بلکه متقاضی خانه ای با طراحی پیچیده بود و می گفت " بر خلاف آنچه شما انتظار دارید من خانه ای با طراحی بسیار پیچیده می خواهم زیرا این خانه معرف دنیای من خواهد بود". کولهاس طرح حجمی ساده،ِ با فضایی پیچیده و سازماندهی داخلی کاملا ابتکاری و راحت را پیشنهاد کرد. او خانه ای متشکل از سه خانه را که بر روی یکدیگر قرار کرفته بودند پیشنهاد کرد که هر یک خصوصیات منحصر به فرد و حالت های فضایی مربوط به خود را داشتند. خانه به صورت سه فضای کاملا مجزا بود که تغییر و نوسازی میان ابهام و وضوح را در بر داشت. سطح پایین تر همانند جرمی سنگین است که بر روی تپه تراشیده شده باشد و فضای داخلی آن غار مانند و پر پیچ و خم است، که تمام فعالیت های صمیمانه ی خانواده در آن جا رخ می دهد. حجم میانی اندکی واضح تر است و سرگرم کننده ترین فضای خانه به حساب می آید. فضایی برای زندگی که نیمی از آن به منظور فضای داخلی و نیمی دیگر منظره ای مسلط بر شهر Bordeaux را به صورت فضای خارجی، و طراحی باز آن فضایی را مهیا کرده است که بیشترین فعالیت ها در ان صورت می گیرد. حجم فوقانی شبیه سطح پایینی است که فضایی مبهم، مات و پنهان میباشد که اتاق خواب های کودکان و زوج در آن قرار گرفته است. بر خلاف طبقه ی پایین این حجم از طریق پنجره های فرو رفته منظره هایی زیبا را برای کسانی که بر روی تخت ها قرار می گیرند خلق می کند. از آن جا که هر طبقه ذاتا با دیگر طبقات متفات است آن مرد معلول می توانست در آن خانه ی پیچیده زندگی کند. همه ی این احجام توسط یک آسانسور مرکزی که میان هر طبقه حرکت می کند، به یکدیگر مرتبط می شوند و حتی با این وجود هیچ فضای تکراری یا مشابه در آن ها وجود ندارد. به هر حال این تنها یک آسانسور ساده و معمولی برای حرکت عمودی میان طبقات نبوده، بلکه دفتر کار شوهر خانواده است که به منظور دسترسی به تمام فضاهای خانه از آشپزخانه، طبقه پایین، تمامی ورودی ها تا اتاق خواب ها در بالاترین طبقه ساخته شده است. این آسانسور به وسیله ی یک پیستون هیدرولیکی که در مواقع لزوم اتاق آسانسوری را بالا و پایین می کند کنترل می شود. این ایده ی هوشمندانه یعنی ایجاد اتاقی که به صورت عمودی بین طبقات حرکت می کند، فضایی پویا و دینامیک را از طریق تغییر مداوم و همیشگی خانه برای دفتر کار ایجاد کرده است. از آنجا که حجم طبقات بر روی یکدیگر قرار گرفته اند، به دلیل وجود شیشه ها در طبقه ی میانی به نظر می رسد که طبقه ی فوقانی بر روی تپه شناور است. با وجود چنین ساختار پیچیده ای میان طبقات ساختار کلی خانه این سوال را در ذهن پدید می آورد که این طبقات چگونه بر روی هم قرار گرفته اند و به دلیل اینکه به نظر می رسد طبقه ی سوم بر روی طبقه ی دوم شناور است جای تعجب دارد که چگونه آن را نگه داشته و تحمل می کند. طبقه ی طراحی شده به عنوان پایه از جنس لوله های فولادی ساخته شده که به صورت پلکانی بزرگ و مارپیچ که از میان تمام طبقات خانه می گذرد، وعلاوه بر این ستون فولادی L شکل که قسمت انتهایی خانه را نگه می دارد و از جنس میله های فولادی که از میان سقف می گذرد و در امتداد کابل ها ادامه می یابد و در زمین فرو می رود تا استحکام بخش جانبی خانه را تامین کند، یک نمای مخصوصِ معماری ابداع شده توسط رم کولهاس است. خانه ی Maison Bordeaux فضایی با طراحی کاملا مبتکرانه است که بسیار فراتر از انتظارات و آرزوهای درخواست دهنده بود. این خانه نه تنها به شکل مسکونی و شخصی باقی می ماند، که بازدید کننده های عمومی اجازه ی مشاهده ی آن را نداشتند. صرف نظر از کنار گذاشتن آن، این خانه هنوز یکی از برجسته ترین بناهای معماری محسوب می شود که واقعا "ماشینی برای زندگی" بود. مکان:فرانسه سال های پروژه:1994-1998 [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

208163473648646970262520126269705.jpg تصاویر:OMA

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2081634736486725669485201232265665.jpg تصاویر:OMA

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2081634736486959858165201255269855.jpg تصاویر:OMA

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2081634736487353623285201235263625.jpg تصاویر:OMA

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2082634736623113523765201251263535.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] هنرمند چینی به نام وانگ ژی یووان که از حجم زیاد ظروف پلاستیکی و مواد دور ریختنی در پیاده روها و خیابان های پکن شگفت زده شده بود ،تصمیم گرفت مجسمه ای با استفاده از زباله ها بسازد و در معرض عموم قرار دهد به این امید که گفتگو هایی پیرامون آلودگی شکل گیرد و تصمیم گیری هایی در این زمینه گرفته شود . مجسمه ی "پرتاب به باد" از دور شبیه به درخت کریسمس همراه با آبنبات رنگی است . ساختار این مجسمه بدین صورت است که یک چهارچوب فلزی به ارتفاع تقریبی 10 متر (36 فوت) دارد . پس از مونتاژ چهارچوب ، بخش های پلاستیکی بطری ها بریده شده و با آرامی به دور چهارچوب به هم صحافی میشوند. با ارتفاع یافتن برج ، ظروف کوچکتر مورد استفاده قرار میگرفتند که به مجسمه ساز اجازه مجسمه سازی به شکل های ظریف تر را میداد .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2082634736623353572045201215263575.jpg چرخش مثل یک گردباد از زمین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2082634736623679404869201247269405.jpg استفاده از چهارچوب فلزی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2082634736624012376639201221262375.jpg چرخش مثل یک گردباد از زمین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

208263473662441883755920121268835.jpg گرد باد مارپیچی از زباله

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2082634736624674823951201227264825.jpg گرد باد مارپیچی از زباله در گالری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2082634736624836978615201243266975.jpg گرد باد مارپیچی از زباله در گالری

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]208563473751666223954520126272235.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] این آسانسور شیشه ای به ارتفاع 100 متر ، طرح برنده مسابقه طراحی یک لندمارک موقتی برای Aldgate –مرکز مالی تاریخی لندن- توسط استودیو روتردام Donis می باشد . برای این رقایت ، نزدیک به 100 طرح از سراسر جهان شرکت کرده و توسط یک پنل تخصصی پروژه ها را قضاوت کرده اند . ساختار با نام دروازه لندن برای جشن بازی های المپیک و پارا المپیک 2012 لندن ساخته شده که از ژانویه 2012 در مکان خود نصب شده است . دروازه به جای یک عملکرد افقی ، دارای یک دسترسی عمودی از طریق یک آسانسور شیشه ای و پلت فرم درونی با حرکتی در امتداد ساختار می باشد . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2085634737516918033720201231278035.jpg دروازه لندن از Donis

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2085634737517091880015201249271885.jpg دروازه لندن از Donis

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

208563473751723609930020123276095.jpg دروازه لندن از Donis

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2085634737517369440375201216279445.gif دروازه لندن از Donis

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2085634737517528346220201232278345.jpg دروازه لندن از Donis

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2087634738059372699165201237282695.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] این رستوران موقتی با مساحت 800 متر مربع بر بالای سایت یک سازه در حال ساخت ، در ارتفاع 35 متری از سطح زمین ، مشرف به پارک المپیک 2012 توسط شرکت لندنی کارمدی گِرورک Carmody Groarke طراحی شده . ساختار با وزن 70 تن ، از 3500 داربست و 2000 تخته های گرفته شده از سایت ساختمان و تحت پوشش ورق های پلاستیکی قابل بازیافت ، ساخته شده است . نام این پاویون ، استودیو شرق و محل غذاخوری استودیو شرق می باشد که به مدت سه هفته میزبان 2000 مهمان برای بازدید از پاویون کارمدی به عنوان میزبان فضای غذاخوری استودیو شرق توسط Bistrotheque است . روکش فلزی که سقف را پوشانده ، یک غشای نیمه شفاف با استفاده از پلی اتیلن صنعتی با گرید حرارتی و قابل جمع شدن است که پس از استفاده ، 100% قابل بازیافت می باشد و مصالح دیگر هم پس از استفاده بدون هیچگونه ضایعاتی به سایت اصلی بازگردانده می شوند . در شب کل ساختمان می درخشد و بواسطه اتفاقات درون آن ، تشکیل سایه و نیم سایه می دهد و مانند یک جواهر در خط آسمان لندن هنگام غروب آفتاب می ماند . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

208763473805954084270020125428845.jpg استودیو شرق از کارمُدی گِرورک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2087634738059706867230201210286865.jpg استودیو شرق از کارمُدی گِرورک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2087634738059847053570201224287055.jpg استودیو شرق از کارمُدی گِرورک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2087634738060095875535201249285875.jpg استودیو شرق از کارمُدی گِرورک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2087634738060357157640201215287155.jpg استودیو شرق از کارمُدی گِرورک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2087634738060769191815201256289195.jpg استودیو شرق از کارمُدی گِرورک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

208763473806121070652520124128705.jpg استودیو شرق از کارمُدی گِرورک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2087634738061985871755201258285875.jpg استودیو شرق از کارمُدی گِرورک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2087634738062131868270201213281865.jpg استودیو شرق از کارمُدی گِرورک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2087634738062263158695201226283155.jpg استودیو شرق از کارمُدی گِرورک

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2086634737997452736515201225282735.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] دولوپر جدید پس از خرید کامل املاک توسعه از سرمایه گذار قبلی ، مشتاق تبدیل این 9 خانه با سبکی بسیار متمایز ، به گالری هنری و فضای اداری با کمترین هزینه در مقیاس زمان بود . ما ، راه حل پوشاندن این نه ساختمان به مساحت 2751 مترمربع در پکن را به صورت جداگانه با سازه های فلزی سبک و پوسته ای از فولاد گالوانیزه ، پیشنهاد کردیم . کار به اتمام رسیده ، به این خانه های فولادی یک کنتراست هماهنگ با ساختارهای آجری خاکستریِ دیگر خانه ها در آن منطقه می بخشد . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2086634737997641669735201244281665.jpg مجموعه 9Boxes-Taihe از آی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2086634737998038333800201223288335.jpg مجموعه 9Boxes-Taihe از آی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

208663473799816036700520123628365.jpg مجموعه 9Boxes-Taihe از آی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2086634737998288600985201248288605.jpg مجموعه 9Boxes-Taihe از آی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

208663473799847393092020127283935.jpg مجموعه 9Boxes-Taihe از آی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2086634737998656897725201225286895.jpg مجموعه 9Boxes-Taihe از آی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2086634737998941313115201254281315.jpg مجموعه 9Boxes-Taihe از آی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2088634739005391515320201219291515.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

استوديو معماران مسكو لين moskow linn architects ، كلبه ی مرداب ، پروژه اي كه در اصل، در20 سال پيش تصور شده را به انجام رساندند . تركيب تك خانواری در نيوتن newton ،ماساچوست Massachusetts واقع شده و در سايت 10 هكتاری ، با قابليت ساخت يك هشتم آن، قرار گرفته است.

 

چهار كلبه- برای قرارگرفتن آرام به روی زمين طراحي شده است -اطراف عرشه ی مركزی، محوطه ای حفاظتي ايجاد ميشود كه به عنوان فضای جمعي برای خانواده عمل مي نمايد. به دنبال امكانات زندگي در فضای باز و درك بهای زيستگاه مرداب ، سايت به طور همه جانبه محيطي ايده آل برای تعطيلات آخر هفته فراهم مي كند.

به سادگي ، همراه با تنوع در شفافيت و ارائه ،سازه ی پوشش ها كه هر كدام ويژگي متمايز مناسب براي استفاده ي خاص خود را دارد، نصب شده است. يك كلبه ی تنظيف ، واقع به سمت شمال است و محصورترين سازه با سقف آلومينيوم است. با تركيبي از سرويس بهداشتي و حمام خوشيدی مجهز شده ، واحد براي كاربران آسودگي اساسي و همچنين مكاني برای غذاسازی فضا در آب و هوايي مرطوب، فراهم مي كند.

دو كلبه ي خواب ، در بالای آن با سقف های فايبر گلاس نيمه شفاف در ضديت با هم ديگر ، رو به شرق و غرب است. منظره ی چشم انداز از طريق ساختار هاي چادر مانند محدود شده ،و اطراف كار بران را فرا گرفته و به اتاق مي رسد. در شب ، ساختمان ها از داخل ، شبيه فانوس دريايي روشن شده است.

دايره ی ميز كلبه ، به سمت جنوب واقع شده است و با ساخت ميز و نيمكت مبله شده است . واحد بدون سقف تا بالای مرداب گسترش پيدا مي كند و مكاني برای مشاهده ی حيات و حش و طبيعت اطراف آن فراهم مي كند.

از فريم های استاندارد با اندازه های جزئي براي به حداقل رساندن ضايعات استفاده شده است. تركيب، در مجموع 580 متر مربع و بصورت پيش ساخته و در هزينه های مقرون به صرفه طراحي شده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2088634739006214714585201241294715.jpg تصوير چپ: عرشه ی مركزي تصوير راست: ديد از اتاق اول به اتاق دوم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2088634739006824968495201242294965.jpg تصوير چپ:‌كلبه ي تنظيف تصوير راست: جزئيات پنجره

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

208863473900766454366520126294545.jpg تصوير چپ:‌كلبه ي غذاخوري سر باز تصوير راست:‌ حفره ی آتش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2088634739008019306115201241299305.jpg منظره در شب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

208863473900838072829520121829725.jpg ساخت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

208863473900880462694520120294625.jpg تصوير هوايي سايت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2088634739009008647090201220298645.jpg سايت پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2088634739009212921125201241292925.jpg پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

208863473900945552278520125295525.jpg برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2088634739009692353330201229292355.jpg برش

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2089634740233819100410201241319105.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] این پروژه که در سال 1997 تکمیل گردید ساختمانی است مخصوص فرهیختگان در Utrecht، واقع در هلند؛ اولین پروژه ی دانشگاهی اُو اِم اِی و رم کولهاس بود. قسمتی از نقشه ی کلی بزرگ تر در محوطه ی زمین بازی De Vithof با هدف ایجاد نمادی از یک دانشکده در تمدن غرب برای ساختمان فرهیختگان اختصاص داده شد. این بنا مخصوص فرهیختگان و اساتید، برای ایجاد مرکزی جدید در محوطه ی دانشگاه و نه فقط از لحاظ جغرافیایی بلکه از لحاظ اجتماعی و فرهنگی، طراحی شد. درک چگونگی تطابق این بخش با کل دانشگاه در یک ساختمان تجربه شد. رم کولهاس و تیمش در شرکت اُو اِم اِی، این ساختمان اساتید را به عنوان کارخانه ای برای یادگیری نظریه های سنتی، و به همان اندازه به منظور تبادل اطلاعات میان دانشجویان، به طور ذهنی در نظر گرفتند. این ساختمان به طور خاصی طراحی شده بنابراین سالن اجتماعات، یادگیری، و سالن امتحانات یکی در میان در محدوده ای شیشه ای میان کلاس ها، سالن استراحت، و راهرو ها محصور شده اند به طوری که یک تعریف پایدار از آنچه به معنای آموزش و یادگیری در محیط اجتماعی است، به وجود آمده است. طرح ساختمان اساتید به صورت دو صفحه ی تا خورده و در هم پیچیده شده می باشد. در این قسمت صفحه ها به ظاهر با هم درگیر و در حال ستیز می باشند، یک صفحه سخت و محکم و صفحه ی دیگر سیال و متحرک می باشد که در واقع یک واقعه ی برنامه ریزی شده ی سه بعدی و ارتباط اجتماعی را تداعی می کنند، در هر دو مورد صفحات بتونی روی زمین حسی از سیال بودن و جاری بودن را در مکان هایی که زمین کف به دیوارها و دیوارها به سقف می رسند- این حس مضاعف می گردد- را با حرکتی ساده پدید می آورد. ماهیت پلاستیکی بتون ها یک فضای کیفی نرم ایجاد می کند که حس باز و متنوع بودن ساختمان را به عنوان شبکه ای از مسیرها و راه های مرتبط با مهم دو چندان می کند. یکی از جنبه های منحصر به فرد این ساختمان که می توان آن را از تمام آثار کولهاس استنباط کرد، آن است که طراحی آن یک مفهوم جریان و سیال بودن که نه تنها آن را در یک سطح قرار نمی دهد، بلکه چندین سطح، که فعالیت ها در آن صورت می گیرند بالا، پایین و در میان آنچه به عنوان زمین و صفحه ی اصلی در نظر گرفته می شود، به وجود می آورد. کلاس ها، سالن های استراحت، سالن های کنفرانس و فضاهای کلی راه ها و مسیرها بر روی صفحاتی بالاتر از سطح زمین قرار دارند و در میان سایر قسمت های ساختمان جای می گیرند. علاوه بر استاندارد سازی و ساختمان سه بعدی محکم، اتاق ها به قسمت هایی از فضای حجمی که آغازگر شرایط فضایی جدید است متصل می باشند که دانشجویان را وادار به مذاکره و گفت و گو با یکدیگر می کند. این در موقعیتی روی می دهد که در آن صفحات بتونی از زمین به سقف پیچ می خورند و یک فضای مواج و مارپیچ را که مسئول اعمال نیرو به ساختمان است ایجاد می کنند. کلاس ها مفهوم جدیدی از گردش میان سطوح را تداعی می کنند زیرا به طور هدفمندانه در حجم، به ریز فضاهایی تقسیم می شوند. در این لحظات که گردش روی می دهد و در فضای شبکه ای مرزها و موانع در میان آنچه برنامه ریزی شده و آنچه برنامه ریزی نشده محو می شوند. کولهاس این موقعیت های باز و انعطاف پذیر را به عنوان فرصتی برای خلق مکان های مختلف در میان حجم های بزرگ تر و برای گرد هم آمدن گروه های کوچک تر به کار گرفته است. برای مثال حجم قسمت کافه تریا که حدودا 1000 دانشجو را در خود جای می دهد – به شکل صفحه ای شیب دار، رو به بالا ساخته شده است. رم کولهاس یک شبکه ی ستونی را برای تقسیم حجمِ بزرگ، به فضایی صمیمی تر از طریق دسته بندی ستون ها به شکلی مرتب، طراحی کرده است. کولهاس توانست تفاوت ها را در کنار یکدیگر در حالت گردشی قرار دهد و فضاها، فعالیت اجتماعی را به عنوان روشی با هدف مطابقت و سازگاری با موقعیت کل محوطه بازی و محوطه ی دانشگا ه در یک ساختمان ساده و تنها خلق کند. از زمان اتمام آن در 1997 ، ساختمان اساتید به عنوان راهکاری مقدم که در طراحی آن نمی توان فقط پروسه های یادگیری را تسهیل بخشید، بلکه می توان روش های پیشرفت جدید در آموزش و تحصیل را ارتقا و تقویت کرد. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2089634740233932413470201253312415.jpg تصاویر: اندرو کرول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

208963474023406211220020126312115.jpg تصاویر: اندرو کرول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2089634740234189174380201218319175.jpg تصاویر: اندرو کرول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2089634740234349681685201234319685.jpg تصاویر: اندرو کرول

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]209363474205553147865020125321476.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

تیم مستقر در شهر نیویورک، دیلر اسکوفیدو + رنفرو و گروه طراحی هود (diller scofido+renfro and hood design) همکاری برای طراحی واجرای میدان اتحاد، پیشنهادی برای مسابقه طراحی مرکز خرید ملی (National Mall) در واشنگتن دی سی ، داشته اند. در پای ساختمان اصلی، سایت در تقاطع دو محور اصلی شهر بوجود آمده از فرم پلان شهر لنفانت (L’enfant) و پلان غیر فرمال مک میلان (mcmilan) قرار دارد.

نحوه طراحی هم پوشانی از شیوه طراحی دانشگاه هنر های زیبای فرانسه و طراحی حومه شهری انگلیسی برداشت شده است، برای ساخت محیطی با احترام به طبیعت و ایجاد فضای یادمانی یکپارچه برای گردهمایی های بزرگ مقیاس، آن هم از طریق ساختن باغ های طبیعی و تالاب های تاریخی...

تالاب ساخته شده آبریز نزدیک تپه را می پالاید و فرآیند را اصلاح و نمایش می دهد. آب، آبریز مرکز آموزش جوانان تغذیه خواهد کرد و همانطور که سطح زمین برای حمایت درختان نواحی مرتفع تر بالا می آید، اتفاقات پشت سر خود را نیز نمایان خواهد کرد. برای توسعه باغ گیاهی از بوته های محلی و پوشش های گیاهی به عنوان عنصری از طبیعت وحش استفاده خواهد شد. همچنین حوض با جلوه منعکس کننده ای مسیر آب بیشتری را جمع آوری می کند، و با حفظ مولفه ای از پلان گذشته، اهداف و آرمان های هیدرولوژیکی جدید پلان جامع را، محقق می سازد.

زمانی که ظرفیت خالی باشد، گردهمایی های عمومی ممکن است در فضای خالی مابین برگزار شوند، در حالی که امواج ایجاد شده توسط لرزش صداها (در حالی کع آب موجود باشد) فضای پویایی را به ارمغان خواهد آورد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

20936347420556591072002012529106.jpg طراحی میدان- پرسپکتیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

20936347420558605200902012262526.jpg طراحی میدان- پرسپکتیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

209363474205608735127520124827356.jpg طراحی میدان- پرسپکتیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

20936347420562586684352012528666.jpg طراحی میدان- پرسپکتیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

209363474205654752690020123427526.jpg طراحی میدان- پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2093634742057100069660201230266.jpg طراحی میدان- برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

209363474228797513646020121725136.jpg طراحی میدان- برش

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]20946347436288724190102012732416.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] معماران لندنی Pernilla & Asif از طرح خود برای یک پاویون آهنگین مانند یک ابزار موسیقی برای پارک المپیک 2012 لندن رونمایی کردند . دیوارهای مدور Coca-Cola Beatbox توسط بالشتک های پلاستیکی ETFE پوشیده شده اند که نسبت به حرکت و لمس حساس هستند . همانطور که بازدیدکنندگان به ساختمان نزدیک می شوند ، هر بالشتک صداهای متفاوتی که قبلأ از مجموعه ای از آهنگ های ورزشی المپیکی توسط دی جی های بریتانیایی و تهیه کنندگی مارک رنسون ضبط شده اند ، منتشر می کنند . یک سطح شیبدار در قسمت پشت پانل ها به سمت پشت بام پاویون می رسد که نمای پانورامیک از سراسر پارک ارائه می کند . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

209463474362916317188520123633176.jpg کوکاکولا بیت باکس ؛ پاویونی آهنگین در پارک المپیک 2012

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

20946347436300772930652012737296.jpg کوکاکولا بیت باکس ؛ پاویونی آهنگین در پارک المپیک 2012

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

209463474363025999621520122539996.jpg کوکاکولا بیت باکس ؛ پاویونی آهنگین در پارک المپیک 2012

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]20956347444783001908252012504196.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] تمرکز نمایشگاه چشمگیری که توسط موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن برگزار شد بر روی آثار شرکت بریتانیایی استودیو هیترویک ، طراح پاویون بریتانیا در شانگهای 2010 ، پل رولینگ ، اتوبوس جدید لندن بود . این نمایشگاه شامل طیف وسیعی از طراحی با مقیاس های مختلف ، از اشیاء خاص و مبلمان گرفته تا پروژه های شهری با زیربنای بزرگ است . این اولین نمایشگاه بزرگ و گذشته نگر در کارهای توماس هیترویک و مهیج ترین و خلاق ترین شاغل در بریتانیا می باشد . او دریافت کننده جایزه طراحان پرنس فیلیپ و مدال طراحی لندن بوده و در سال 2004 جوانترین حرفه ای بود که به عنوان یک طراح سلطنتی در طراحی صنعتی وارد شد . در استودیو او یک تعهد عمیق به راه حل های طراحی یکپارچه و زیبا ، و همچنین تعهد مطلق به مواد ، پژوهش ، پروتوتایپ ، همکاری های صنعتی ، قابلیت لمس ، بافت و ازهمه مهمتر شکل گیری فوق العاده وجود دارد . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

209563474447856526175020121645266.jpg طراحی فوق العاده ؛ توماس هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

20956347444787606496352012364646.jpg طراحی فوق العاده ؛ توماس هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

20956347444790167172302012146716.jpg طراحی فوق العاده ؛ توماس هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

209563474447919258488020121942586.jpg طراحی فوق العاده ؛ توماس هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

209563474447958194472520125841946.jpg طراحی فوق العاده ؛ توماس هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

209563474448120851054020124048516.jpg طراحی فوق العاده ؛ توماس هیترویک

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]209663474448307325447020124743256.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] گالری پاویون سرپنتین 2012 در لندن توسط معماران سوئیسی هرزوگ دی مورن و هنرمند چینی آی وی وی طراحی و تکمیل شده است . پایه پاویون در زیر چمن های باغ کنزینگتون فرو رفته ، مانند یازده پاویون قبل برای ایجاد یک شبکه از ترانشه . دوازده ستون در میان این کانال ها قرار گرفته که هر کدام نماینده یک پاویون از گذشته و حال هستند و همچنین از سقف مدور هم حمایت می کنند . یک استخر آب ، سقف را پوشانده اما برای ارائه یک پلت فرم مرتفع منظره و فضای رقص ، آب این استخر به خوبی تخلیه می شود . کرسی های تحت پوشش چوب پنبه به شکل قارچ ، برای بازدیدکنندگان در زیر این سایه بان صندلی هایی برای نشستن فراهم می کند . این غرفه موقت تا 14 اکتبر باز خواهد بود . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

209663474448379716321520125947166.jpg پاویون گالری سرپنتین 2012 از هرزوگ دی مورن و آی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

209663474448400323401020122043236.jpg پاویون گالری سرپنتین 2012 از هرزوگ دی مورن و آی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

209663474448432883817020125248836.jpg پاویون گالری سرپنتین 2012 از هرزوگ دی مورن و آی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

20966347444844970110002012947016.jpg پاویون گالری سرپنتین 2012 از هرزوگ دی مورن و آی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

209663474448499137389020125941376.jpg پاویون گالری سرپنتین 2012 از هرزوگ دی مورن و آی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

209663474448522726699520122247266.jpg پاویون گالری سرپنتین 2012 از هرزوگ دی مورن و آی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

209663474448539702175520123947026.jpg پاویون گالری سرپنتین 2012 از هرزوگ دی مورن و آی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

209663474448553763775520125347636.jpg پاویون گالری سرپنتین 2012 از هرزوگ دی مورن و آی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

20966347444856925204202012942526.jpg پاویون گالری سرپنتین 2012 از هرزوگ دی مورن و آی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

209663474448586452113020122644526.jpg پاویون گالری سرپنتین 2012 از هرزوگ دی مورن و آی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

209663474448603662925520124346626.jpg پاویون گالری سرپنتین 2012 از هرزوگ دی مورن و آی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...