رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2178634786356788492035201218238497.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

کلیسای شهر لالوئانا؛ مینیمالیسم، پلان باز و انگاره های کوبیستی طراحی و ساخت کلیسا به هیچ رو کار ساده ای نیست، مسئله خلق فضایی است ان سوی تمهیدات رایج، فضایی با روح خودش که بتواند تجربیات معنوی را منتقل نماید، این کلیسا در سال 2008 در شهر لا لوئانا در اسپانیا توسط دفتر معماری منیس تکمیل شده است.

بنا متشکله ایست از چهار حجم در هم درگیر و مجزا از هم که صلیبی بر دیواره شبستانش نقش بسته، این بنا که در مساحتی بالغ بر 1000 متر مربع و با هزینه 600000 یورو طراحی و ساخته شده است، جدا از کارکرد نمادینش به واسطه حجم بازش امکان تراوش نور به درون حجم اصلی و تقویت اتمسفر مد نظر فضاهای مراقبه را نیز ممکن می سازد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2178634786357013907295201241233907.jpg کلیسای شهر لالوئانا؛ مینیمالیسم، پلان باز و انگاره های کوبیستی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2178634786357117933840201251237937.jpg کلیسای شهر لالوئانا؛ مینیمالیسم، پلان باز و انگاره های کوبیستی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

217863478635720405137520120234057.jpg کلیسای شهر لالوئانا؛ مینیمالیسم، پلان باز و انگاره های کوبیستی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2178634786357315968040201211235967.jpg کلیسای شهر لالوئانا؛ مینیمالیسم، پلان باز و انگاره های کوبیستی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2179634786464292138705201229232137.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

هدف زاک گرزبوسکی و کاک تران دمیدن روحی روبوتیک در بافت شهری بروکلین بوده است، بافت منحصر به فرد منطقه اجازه حدوث ترکیبی جذاب از مصالح و فرمی غریب به واسطه الهامات برامده از بافت و محیط پیرامون را تدقیق می کند. نوع مصالح به کار رفته گرته ایست از کارهای سنگی ای که در بافت موجودند. این نگره طراحان را بر ان داشت تا به دنبال خلق پوسته ای باشند که عملا پوششی است اجری در قامت نمایه ای کالبدی از بافت شهری پیرامون حجم اصلی دیگر عناصر محیطی در فضاهای اصلی بنا محقق شده اند؛ ره یافتی که پوشش فلزی حجم کلی را راهبری کرده است.

طراحان یک رهیافت سیستمی را جهت تدقیق اصلی ترین ریزفضاهای مجموعه پیش گرفته اند. این فضاها به سه منطقه مبتنی بر سطح هوش کاربران ـ مبتدیان، کاربران متوسط و کاربران پیشرفته ـ تقسیم شده اند. هر کدام از این مناطق به سه استودیو، دو کلاس و یک سالن اجتماعات تفکیک شده اند که در مجموع لایه های بیرونی ساختمان را نیز تعریف می کنند. در تضاد با این همگرایی منطقه ای، لایه درونی قفل شده در کناره های حجم اصلی، مسیرهای انتقلی را در بر می گیرند که همچون رشته ای هر سه منطقه را به هم متصل می سازد

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2179634786464472859560201247232857.jpg دیاگرام طراحی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2179634786464894092365201229234097.jpg تفکیک ریز فضاها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2179634786465151195050201255231197.jpg تفکیک مناطق کارکردی سطح بندی شده

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2181634787324859431920201245249437.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

ايجاد شده توسط آتليه كمپ تيل در اتريش Austria، اروپا ؛ سالن كنسرت فرانتس ليست Franz Liszt Concert Hall؛ مكان:‌ رايدينگ Raiding، اتريش؛ طراح:‌آتليه كمپ تيل Atelier Kempe Thill ؛

سالن كنسرت در دهكده ی اتريش

رايدينگ دهكده ای با 900 سكنه در 80 كيلومتری جنوب وين است. نزديك به مرز مجارستان Hungarian محل تولد آهنگساز فرانتس ليست Franz Liszt واقع شده است. خانه ی تولدش اكنون يك موزه و يكي از مكانهای يادبود كارهای او در اروپا است. برای ترويج ميراث وی در كشور بومي اش اتريش ،يك سالن موسيقي جديد نزديك به خانه ی تولدش ساخته شده است كه قادر به برگزاری برنامه های موسيقي بزرگتر است. با اجرای اين كار مركز بين المللي ليست international Liszt centre ايجاد خواهد شد. در همين زمان منطقه ی فقير نشين بورگن لاند Burgenland ،يك نهاد فرهنگي مي شود.

پروژه ،نتيجه ی رقابت آزاد بين المللي است كه در سال 2004 برگزار شده است. موضوع رقابت، دادن پاسخ به اين سوال راحت بود ،كه چگونه برنامه های شهری سنتي و بورژوازی ساختمان مانند يك سالن كنسرت در شرايط روستايي يك دهكده ادغام مي شود. بعلاوه دادن پاسخ بود به چگونه سر و كار داشتن با بودجه ی محدود، زمان برنامه بسيار محدود – فقط 4 ماه – و شرايط دشوار از محل ساختمان. در نتيجه اين پروژه تلاش مي كند تا پيدا نمايد پاسخ اوليه به اين سوالات و به منظور دستيابي به مفهوم معماری حداقل و حداكثر كيفيت فضايي تشكيل شده است.

خاص در معمولي- ساخت و ساز در بافت روستا

ساختمان ها در رايدينگ عمدتا ساختارهای ساده و نزول كرده با ويژگي سخت هستند. نما اغلب - همانند خانه تولد – سفيد است و پنجره ها تنها در طبقه ی همكف هستند. زندگي در سايت اين كشور توسط رابطه ای نزديك ميان خانه و باغ حكمفرما شده است. نقطه ی شروع برای طراحي اينها به طور عادی يافت مي شوند كه اين فرم ها هويت بورگن لاند هستند. نيروهای سالن كنسرت جديد ،شكستی از اطراف نيست ، اما برای گسترش زمينه های موجود فضايي تلاش مي كند. مانند ساختارهای اطراف، فريبندگي خانه جديد بر پايه ی ويژگي سخت واقع شده است . سالن كنسرت توسط ديوارهای سفيد و پنجره ها در طبقه ی همكف در ميان قرار داده شده است. تفاوت برای ساختمان های اطراف بر مبنای وضعيت متناسب واقع نشده است ،اما در ابعاد مطلق واقع شده است. درست به همين دليل مقياس خالص ساختمان كاهش و تجلی يادمانی باشكوه را فراهم مي نمايد.

اين اثر توسط طرز عمل نما تقويت شده است. طراحي خارجی – عايق، نما- قابل قبول است، سيستمي كه برای آن منطقه به عنوان يك وضعيت اقتصادی و زيبايي پروژه معمول است. تنها با اضافه كردن يك لايه اسپری شده از پلي يورتان روی سيمان، سيستم نما بهتر شده است. يك سطح صاف و اندكي آينه ای ايجاد مي شود كه آن نيز در برابر آب باران مقاوم است. بنابراين با انجام اين كار، جزئيات نما بدون جزئيات گوشه خاص ممكن مي شود. خانه در نتيجه بيشتر انتزاعي تر از ساختمان های اطراف پديدار مي شود – پيش پا افتادگي زمينه بهبود يافته است و پتانسيل آينده برای معماری اين منطقه نشان داده شده است.

منظره به عنوان پانوراما – ساختمان به عنوان دستگاه ادراك

پديده ای بسيار جالب اين واقعيت را فرا مي گيرد كه محل ساختمان ميان يك پارك كوچك است. همچنين اين پارك توسط ديواری محصور شده است و سايت از روستا تقريبا قابل مشاهده نيست. هدف از طراحي حفظ اين فضای صميمي از پارك و تحقق بخشيدن به رابطه ای ارگانيك ميان فضای داخل و چشم انداز اطراف آن است. بدين وسيله سرسرای عمومي عنصر كليدی فضايي است. تمام عملكردها با همديگر در يك حجم دو طبقه هستند كه سالن كنسرت را محصور مي كند. در درون فضا ديواره های سفيد و كف های چوبي قرار داده شده است. به سمت پارك، نما به طرز چشمگيری از همه طرف گشوده شده است نزديك 18 متر پنجره به ترتيب 13 متر طول و 4 متر ارتفاع كه به طور متقارن در نما قرار گرفته اند. برای جلوگيری از تقسيمات لازم معمول از پنجره های اكريليك به جای شيشه انتخاب شده است. پنجره ها از يك قطعه در كارخانه ساخته شده است ، كه تنها در مكان سوار شده است و در محل ساختمان پرداخته شده است. از آنجا كه حجم زيادی از پنجره ها، ارتباط به شدت مستقيم ميان پارك و داخل است. درك چشم انداز از خارج از سرسرا افزايش يافته است- چشم انداز همانند يك پانوراما پديدار مي شود و حتي تقويت يافته توسط ويژگي هاي سحرآميز از ديوار آكريليك است. خانه ی تولد فرانتس ليست بر روی زمينه چمن برای بازديدكنندگان معرفي شده است و همانند يك شمايل به نظر مي رسد. كنار پنجره ها درب های چوبي واقع شده است. در كنار خانه ی تولد اين درها ابعاد فوق العاده 4*4 دارند. همچنين عناصر امكان گشوده شدن سرسرا به سوی خارج را عرضه مي كنند و بازديد كنندگان را به لذت بردن از پارك دعوت مي كنند. با انجام اين كار خود پارك در حال تبديل شدن به سرسرا است و بخشي از سالن كنسرت خواهد بود.

سالن چوبي – سالن كنسرت به عنوان جعبه صدای معماری.

از زمان آغاز دوره ی مدرن ، خانه ی كنسرت در بحران بوده است. سالن قرن 18 و 19، با سيستم تناسب با معماری شكل داده آكوستيك فضا هم نوا است. در طول قرن گذشته ، اين سيستم به فراموشي سپرده شد. معماران به طور آزاد طراحي مي كردند و خاصيت آكوستيكی فضاهای ارگانيك، پس از اين رويداد توسط مهندسين با استفاده از عناصر مكمل صورت گرفت. اين امر تا حدی تكنيكي و اثر افزودني منجر به قرباني كردن شخصيت يكپارچه سالن شده است. كه اغلب دليل اين است كه نوازندگان و بازديد كنندگان سالن های مدرن را دوست ندارند.

سالن كنسرت در رايدينگ ،تلاش برای دستيابي به يك فضای يكپارچه و تركيبي است. طرح به سيستم متناسب كلاسيك از سالن كنسرت به عنوان يك جعبه كفش "shoe box" برگشته است. فضا توسط ساخت يك ورقه چوبي تشكيل شده است. تيرها يك شبكه ی 3.6 * 2.6 را تشكيل مي دهند. ديوار و سقف به همان شيوه رفتار مي كنند. اين ساختار در حال حاضر شرايط پايه ای خوب برای آكوستيك ارائه مي دهد. در ارتفاع 4 متر يك بالكن ادامه دار در سراسر سالن وجود دارد. بالكن شرايط چشم انداز خوب را ارائه مي دهد ، كه برای آكوستيك مناسب است و بر ويژگي های جمعي از رويداد كنسرت تاكيد دارد. شبكه ی ساخت و ساز با يك صفحه ی چوبي چند لايه از چوب صنوبر پرشده است. برای دستيابي به رزونانس خواسته شده صفحات تا 350 كيلوگرم هستند هر قطعه فوق العاده سنگين است – 40 كيلوگرم بر متر مربع - . كه برای جلوگيری از انعكاس ميان ديوارها و توزيع صدا در فضای صفحات سه بعدی منحني به كار مي روند. با استفاده از CNC - برش قالب ريزی صفحه منحني شده است، صفحه در كل در عمق 12 سانتي متر در وسط و 8 سانتي متر در لبه متغير است. سالن كنسرت دارای دو طبقه با يك لايه بالايي از چوب بلوط است. لايه ی بالايي سوراخ شده است و فضا در ميان طبقه به عنوان فضايی اشغال شده برای تهويه سالن با بيش از حد فشار، مورد استفاده قرار مي گيرد. هوای استفاده شده با شكاف كوچكي در سقف ،مكيده ميشود.

گفتن اينكه اين ساختمان مثل يوفو UFO فرود آمده متاخر است همانند كليشه به نظر مي رسد، اما رايدينگ زمينه بسيار اندكی برای سالن كنسرت دارد. نما كاملا ارزان به نظر ميرسد، كه شامل يك لايه مواد سفيد مصنوعي كه بر روی پانل های عايق اسپری شده است، ميباشد. اما اين پوسته ی مركب از مواد مصنوعي توسط پنجره ها باز شده است كه نقطه برجسته ای از معماری خوب را پديد مي آورند : جزئيات پيچيده دربهای چوبي كاج اروپايي و پنجره های سخاوتمندانه تناسب يافته. عمل تعادل معماری در اين مركز صورت مي گيرد ، در سالن كنسرت برای تالار موسيقي بهينه سازی شده است. پانلهای چوبي از كج شدن در دو جهت خبر مي دهد: در يك طرف به شدت كلاسيك گرا – زير بخش شبكه ای از تيرها- از سوی ديگر نگاه كلبه ييلاقي كوهستاني روستايي – استفاده از صنوبر-.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2181634787325241887910201224241887.jpg سالن كنسرت فرانتس ليست رايدينگ ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

218163478732562279126520122242797.jpg سالن كنسرت فرانتس ليست رايدينگ ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2181634787326005257020201240245257.jpg سالن كنسرت فرانتس ليست رايدينگ ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2181634787326171281550201257241287.jpg سالن كنسرت فرانتس ليست رايدينگ ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2181634787326315022350201211245027.jpg سالن كنسرت فرانتس ليست رايدينگ ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2181634787326548708565201234248707.jpg سالن كنسرت فرانتس ليست رايدينگ ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2181634787326729370830201252249377.jpg سالن كنسرت فرانتس ليست رايدينگ ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

218163478732687195936020127241957.jpg سالن كنسرت فرانتس ليست رايدينگ ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2181634787327044028425201224244027.jpg سالن كنسرت فرانتس ليست رايدينگ ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2181634787327186275180201238246277.jpg سالن كنسرت فرانتس ليست رايدينگ ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

218163478732741675847520121246757.jpg سالن كنسرت فرانتس ليست رايدينگ ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2181634787327602166530201220242167.jpg سالن كنسرت فرانتس ليست رايدينگ ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2181634787327746961950201234246967.jpg سالن كنسرت فرانتس ليست رايدينگ ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2181634787327895663370201249245667.jpg سالن كنسرت فرانتس ليست رايدينگ ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

218163478732803952135020123249527.jpg سالن كنسرت فرانتس ليست رايدينگ ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

218163478732818092831520121824927.jpg سالن كنسرت فرانتس ليست رايدينگ ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2181634787328331065190201233241067.jpg سالن كنسرت فرانتس ليست رايدينگ ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2181634787328489228895201248249227.jpg سالن كنسرت فرانتس ليست رايدينگ ؛ آتليه معماری كمپ تيل

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2182634787335362744040201216242747.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

مخزن تیت مدرن که به وسیله

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
طراحی شده است به عنوان اولین گام در راستای تکمیل پروژه تیت مدرن، همزمان با اماده شدن لندن برای استقبال از المپیک 2012 افتتاح شد.

این فاز از طراحی احیای سه مخزن صنعتی به جای مانده از نیروگاه برقی است که از 1981 بلااستفاده مانده بود، فاز بعدی طراحی به جبهه جنوبی این مخزن اضافه می شود و تا 60 درصد به مساحت این مجموعه اضافه می کند ، این بخش از تیت مدرن به عکاسی، پرفرمنس و ویدئو ارت تخصیص خواهد یافت.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2182634787335614056080201241244057.jpg هرتزوگ دمورن و افتتاح فاز اول تیت مدرن؛ تزریق فضای پس ماند در زیستْ بافت شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2182634787335727310550201252247317.jpg هرتزوگ دمورن و افتتاح فاز اول تیت مدرن؛ تزریق فضای پس ماند در زیستْ بافت شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

218263478733583198158520123241987.jpg هرتزوگ دمورن و افتتاح فاز اول تیت مدرن؛ تزریق فضای پس ماند در زیستْ بافت شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2182634787335959375775201215249377.jpg هرتزوگ دمورن و افتتاح فاز اول تیت مدرن؛ تزریق فضای پس ماند در زیستْ بافت شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2182634787336079104440201227249107.jpg هرتزوگ دمورن و افتتاح فاز اول تیت مدرن؛ تزریق فضای پس ماند در زیستْ بافت شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2182634787336221253545201242241257.jpg هرتزوگ دمورن و افتتاح فاز اول تیت مدرن؛ تزریق فضای پس ماند در زیستْ بافت شهری

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

3tm5vlm85x4p1sxj9jvy.jpg

 

پاویون برگن

نمای بیرونی سوخته این پاویون موقتی در برگن – نروژ- نمادی از 16 آتش سوزی صورت گرفته در شهر از قرن دوازدهم می باشد . این برج چوبی با نام خانه امن برگن ، در طول چهار روز توسط

 

معماران هلندی مکس رینک ، سایمون د جونگ و طراح راشل گریفنن طراحی و مونتاژ شده . لایه بیرونی سوخته ، یک پوسته محافظ در اطراف دیوارهای چوبی شکل می دهد که در برابر

 

حشرات ، پوسیدگی و هرگونه آتش سوزی در آینده مقاوم است . مجموعه ای از پلت فرم های چوبی 11 سطح در داخل پاویون ایجاد می کنند و می تواند به شکل های متعدد برای فعالیت

 

مختلف تنظیم گردد .

 

yjg9wxo2j2wq0r4l3mcg.jpg

 

wp2olrjrhzwgfjwwxkt.jpg

 

secigwdrc38bvzo1cz0.jpg

 

uzvp5jh29oe81rtr172n.jpg

 

qw3248vdm6klamgculyl.jpg

 

i5xb008st6bkmp2ynmj5.jpg

 

2gcqyehnfdppjlwx5xtx.gif

 

jnleuchwlwqlqgtlyyc.gif

 

ahmzisgt9y69vcqg30g.gif

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]218363478770780940397520120249407.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] بخش اعظم سایت تاریخی بورگاندی که به وسیله ی موزه و پارک باستان شناسی آلِسیا اشغال خواهد شد ، یادبودی از جنگ 2000 سال پیش سزار با گال ها است که توسط معمار فرانسوی برنارد چومی طراحی شده است . پروژه در دو فاز اجرا خواهد شد ؛بخش اول نشان دهنده ی خیمه های سزار خواهد بود که در سال جاری افتتاح میگردد و بخش نهایی هم که در سال 2015 به بهره برداری خواهد رسید ، موزه است که در موقعیت گال ها قرار خواهد داشت . تا یک کیلومتری دژ فضای خالی وجود دارد ،و با استفاده از دو فرم گرد استفاده از دو فرم گرد ساده و هم چنین فضای خالی اطراف به شعاع تقریبی یک کیلومتر سبب میشود که چشم انداز به صورت خاص تر بیان شود . ساختار اولیه توسط بتن پشتیبانی شده و همچنین ستون های بلند و باریک زاویه دار تشکیل شده است . در فضای اصلی، دیوار برشی ساختار بیرونی را تشکیل می دهند . پوشش ستون ها فلزی است ، که حکم قاب و لعابی محکم دارد و بسیار عالی عمل میکند .حلقه های چوبی افقی دور ساختمان که به طور متناوب چیده شده و نما را محصور کرده اند ، در ادغام زمین و ساختمان نقش مهمی را ایفا میکنند. ساختار دایره ای ساختمان این اجازه را نیز میدهد که نمایش 360 درجه ای نسبت به محیط داشته باشیم . در این موزه آثار کشف شده از زمان جنگ میان فرانسه و گال ها نگهداری خواهد شد . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

218363478770806063789520122624637.jpg نمای هوایی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2183634787708227267855201242247267.jpg نمای بیرونی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

218363478770845340572520125243407.jpg صفحه های چوبی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

218363478770903198197520123241987.jpg نمای داخلی صفحات چوبی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2183634787710606187860201240246187.jpg نمای داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2183634787710775981680201257245987.jpg فضای داخلی گالری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2183634787710967131555201216247137.jpg آماده سازی بنیاد (چپ) ساخت اسکلت بتنی (سمت راست)

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2183634787711109446665201230249447.jpg نمای ساختمان بخش دیدگاه و جزئیات

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2183634787711566429135201216246427.jpg رندر بیرونی از موزه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2183634787712165433765201216255437.jpg طرح طبقه / سطح 1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2183634787714577935605201217257937.jpg برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2183634787714827695010201242257697.jpg اسکچ های اولیه

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2186634789048461077245201226261077.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

این فضا وقتی که افراد وارد آن می شوند صرفاً یک زندگی را به همراه دارد. بنابراین نقش مهمی معماری می تواند در آن بازی کند و این فضا با معماری نقش بازی می کند که موجب تقویت تبادل بین افراد و ایده های حاکی از نقاشی ها و مجسمه ها و مهم تر از آن بین خود مردم می شود. موزه هنری مدرن فورت ورث نمونه ای از معمار ژاپنی تادائو آندو با هندسه ساده آن در محیطی طبیعی با حداقل انتخاب مواد است. پنج پشت بام مسطح و طولانی در ساختمان های تکی بیش از 5/1 هکتار که جلوی آن استخر قرار دارد از دیگر پروژه های به یادماندنی آندو می باشد.

این ساختمان صرفا بتون، آهن، آلومینیوم، شیشه و گرانیک ساخته شده است. این موزه به طور کاملی در اطراف یک استخر ساخته شده است. درختان و صخره های زیبا اطراف موزه نمونه ای از معماری آندو می باشد. از طریق طراحی ساده و بی پیرایه آن، این موزه به عنوان یک کار هنری مدرن محسوب می شود. محیط آن همانند یک کار هنری موزه خود را نشان می دهد که با فضای پنجره های بزرگ آن آمیخته شده است.

شیشه و آب در توافق با هم هستند موقعی که استخر آرام فضاها را نشان می دهد و شیشه آب را نشان می دهد. با استفاده از شیشه به عنوان دیوار، به لحاظ فیزیکی نوعی مانع و حصار وجود دارد اما به لحاظ تصویری هیچ گونه مرزی بین بیرون و داخل وجود ندارد. همچنین این نور است که موجب می شود آب از طریق شیشه دیده شده و مرز آن از بین رود. استفاده از بتون به احساس

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در سطح ها و لبه ها اشاره دارد.

لبه های مشخص تا حدی که مواد اجازه این کار را می دهند. دیوارهای مسطح بزرگ ساختار پایه ساختمان را به ما نشان می دهد. در مقایسه با محیط طبیعی که در معماری اش احاطه شده، دو عنصر آن را پویاتر کرده است. موزه هنری فورت ورث بالاترین و ظریف ترین تاکید را بر روی مرزهای آن با استفاده از مواد جهت ایجاد معماری تا حد استخر اطراف آن را نشان می دهد. نور همچنین در طراحی موزه با تاکید بر هم نور طبیعی پراکنده و هم منعکس شده نکته ای کلیدی می باشد.

پشت بام های بتونی در قالب به هم پیوسته پنجره های شیروانی را پشتیبانی کرده که نور طبیعی را فراهم می آورد. پنج ستون Yشکل به بلندی 40 فوت ورقه های بر روی آن را پشتیبانی می کند و نشانه ای از حوزه محسوب می شود. این موزه نزدیک موزه هنری کیمبل لوئی کان و موزه آمون کارتر که توسط فیلیپ جانسون ساخته شده می باشد و بیش از 2600 کار مدرن و امروزی از کارهای هنری بین المللی را در 53000 فوت مربع در فضای گالری در بر می گیرد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2186634789048699245595201249269247.jpg موزه هنری فورت ورث _ تادائو آندو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

218663478904889369604020129263697.jpg موزه هنری فورت ورث _ تادائو آندو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2186634789049072522485201227262527.jpg موزه هنری فورت ورث _ تادائو آندو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2186634789049299304845201249269307.jpg موزه هنری فورت ورث _ تادائو آندو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2186634789049554913485201215264917.jpg موزه هنری فورت ورث _ تادائو آندو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2186634789049727880930201232267887.jpg موزه هنری فورت ورث _ تادائو آندو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2186634789049974769425201257264767.jpg موزه هنری فورت ورث _ تادائو آندو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2186634789050234957850201223264957.jpg موزه هنری فورت ورث _ تادائو آندو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2186634789050519285355201251269287.jpg موزه هنری فورت ورث _ تادائو آندو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

218663478905067325987520127263257.jpg موزه هنری فورت ورث _ تادائو آندو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2186634789050964491235201236264497.jpg موزه هنری فورت ورث _ تادائو آندو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2186634789051146969790201254266967.jpg موزه هنری فورت ورث _ تادائو آندو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2186634789051343734540201214263737.jpg موزه هنری فورت ورث _ تادائو آندو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2186634789051636918900201243266917.jpg موزه هنری فورت ورث _ تادائو آندو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2186634789052017158235201221267157.jpg موزه هنری فورت ورث _ تادائو آندو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2186634789052233716640201243263717.jpg موزه هنری فورت ورث _ تادائو آندو

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

لینک به دیدگاه

2196634792580012074140201221302077.jpg

در این خانه ی دو طبقه که بر بالای تپه ای در استرالیا قرار دارد،یکی از طبقات به شکلی متزلزل روی طبقه ی زیرین سوار شده است.طراحی این بنا را گروه معماری

 

دنتون کروکر مارشال Denton Croker Marshall انجام داده است. پایه ی این بنا به شکلی رویایی،نیم رخ سایه روشن دار این خانه را،که از شراب سازی منطقه ی ویکتوریا

 

قابل رویت است،به خوبی تعریف می کند.بخش بیرونی طبقه ی زیرین از فولاد آب دیده ساخته شده و طبقه ی بالایی ،دیوارهایی از آلومینیوم سیاه دارد.نئوپان های

 

زیبایی دیوارها و سقف های هر دو طبقه و کف طبقه ی بالایی را پوشش داده،در حالیکه کف طبقه ی پایین یک سطح بتنی صیقل خورده دارد.

 

2196634792580622757710201222302757.jpg

 

2196634792580934925230201253304927.jpg

 

2196634792581471697515201247301697.jpg

 

2196634792581753525180201215303527.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

2195634792108511177910201231301177.jpg

 

شرکت اتریشی coop himmelb(l)au موزه هنر معاصر و نمایشگاه MOCAPE را در شنزن -چین- طراحی کرده اند . این مرکز اطلاعات مدرن و پیچیده از دو بخش تشکیل

 

شده : موزه هنر معاصر MOCA و نمایشگاه برنامه ریزی PE و شامل راه حل های نوآورانه از طریق مفاهیم ساخت و سیستم های ساختمانی زیست محیطی می باشد .

 

ساختار پویا فعالیت های فرهنگی را به سمت خود جذب می کند . مناطق پروگراماتیک ، خود را به عنوان فرم ها و عناصر بیرونی و همچنین درون فضاهای داخلی بیان

 

می کند .

 

2195634792108962848220201216302847.jpg

 

2195634792109062597695201226302597.jpg

 

2195634792109244929775201244304927.jpg

 

21956347921093400408752012543047.jpg

 

219563479210942921485520122309217.jpg

 

2195634792109598071235201219308077.jpg

 

2195634792109709812130201230309817.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

2194634792077914894010201231304897.jpg

 

معمار اهل بوستون موشه سفدی و طراح نیویورکی پیتر مارنیو با همکاری یکدیگر ساختار بیرونی و طراحی داخلی مزون لویی ویتان در خلیج سند -سنگاپور- را طراحی کرده اند . پاویون

 

شیشه ای با 25 هزار فوت مربع مساحت از آب های اطراف خود پدیدار شده . 300 نورگیر و پانل های دیواری پرده ای منحصر به فرد دارای پوسته و غشاهایی مقاوم در برابر اشعه UV بوده و از

 

کالاهای لوکس ِ به نمایش گذاشته شده در داخل بنا محافظت می کنند . ارتفاع 20 فوتی ساختمان با دیوارها و سقف های نیمه شفاف ، از منسوجات PTFE و فیبر های شیشه ای با

 

پوشش پلیمری پوشیده شده . ورود نور از طریق پانل های پنجره ، یک دید روشن به بازدیدکنندگان و خریداران کالا می دهد .

 

2194634792078171576800201257301577.jpg

 

2194634792078364503905201216304507.jpg

 

2194634792078489339665201228309337.jpg

 

219463479207886843649520126308437.jpg

 

219463479207914054798520123430547.jpg

 

2194634792081493034135201229303037.jpg

 

219463479208174078195020125430787.jpg

 

2194634792081978071450201217308077.jpg

 

2194634792082226327045201242306327.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

2190634791493951699680201215291697.jpg

 

 

 

 

 

سالن تئاتر بلفاست Belfast که دارای فضای داخلی ساخته شده از الوارهای تراش خورده است،یکی دیگر از شش ساختمانی ست که در لیست جایزه Stirling سال 2012 قرار گرفته و

 

طراحی آن توسط معماران ایرلندی ، اودانل و تامی O'Donnell +Toumey انجام شده است. سالن تئاتر لیریک Lyric در کنار رود لاگان،در جنوب شهر واقع شده و در ساخت آن ، مانند خانه

 

های مسکونی اطراف رودخانه ،از آجرهای قرمز استفاده شده است. این ساختمان جایگزین سالن تئاتری شده است که در دهه ی 1960 وجود داشته و در ساخت آن از همان مکان قبلی

 

استفاده شده است.

 

 

پلان های جدید این بنا از فرم نامنظم سایت پیروی می کنند. این آتریوم چند طبقه ، ورودی را به تالار 389 نفره ای متصل می کند که چوب های ایروکوی به کار رفته در آن مکمل نور پردازی

 

سن و خاصیت آکوستیک این سالن است.این ساختمان شامل یک استودیوی اجراست که بیش از 170 تماشاگر را در خود جای میدهد و اتاقک تمرین تعبیه شده،دارای ابعادی متناسب با

 

ابعاد صحنه نمایش است. جذابیت این بنا به دلیل پیروی از موقعیت شهری و چشم انداز طبیعی سایت در طراحی ست.

 

 

 

2190634791494373684390201257293687.jpg

 

2190634791494567978595201216297977.jpg

 

2190634791495444182280201244294187.jpg

 

219063479149562388757520122293887.jpg

 

2190634791496085938080201248295937.jpg

 

2190634791496305181860201210295187.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

218963479148525046948520124529467.jpg

 

گروه معماری پلی فکتوری Polyfactory شانگهای ،خانه ای طراحی کرده که از آب دریاچه انرژی تولید می کند.خانه ی خودکفای E+،که برای یک محیط روستایی واقع در ونکور طراحی شده

 

دارای توربین هایی ست که با قرار گرفتن در دیوارها،از آب دریاچه ای که توسط یک سیستم لوله ای پمپاژ می شود،انرژی الکتریکی تولید می کنند.الکتریسیته ی اضافی،از طریق پانل های

 

فتوولتاییک قرار گرفته بر بام خانه به سطح آب میرسد.این پانل های پنج تایی قادرند هر گونه انرژی اضافی را به شبکه ی طبیعی بازگردانند. اتاق های این خانه 2.5 متر پایین تر از سطح زمین

 

قرار می گیرند تا بدین طریق توسط زمینی که از اطراف آنها را محاصره کرده،در زمستانها گرم و در تابستانها از هوای خنک برخوردار باشند.دو حیاط محصور در سطح اتاق ها قرار قرار خواهند

 

گرفت که به نور روز اجازه ی ورود می دهند.همچنین ساکنین این خانه قادر خواهند بود از طریق طبقه ی تحتانی خانه که در زیر آب قرار دارد غذای مصرفی خود شامل ماهی ، خوراک ها و

 

گیاهان دریایی را تهیه کنند.

 

2189634791485823479685201242293477.jpg

 

2189634791486209538960201220299537.jpg

 

2189634791486503631465201250293637.jpg

 

2189634791486867319125201226297317.gif

 

2189634791488047936920201224297937.gif

 

2189634791488333494815201253293497.gif

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2199634793398106656095201250316667.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

برج جديد بابل New Tower of Babel ؛

تقدير شده در رقابت آسمانخراش 2012 ؛

مكيج نزستاك Maciej Nisztuk؛

لهستان؛

در دوراني كه بزرگ سازه ها تهديدی برای محروم شدن نياز های انسان و انسانيت معماری بواسطه ی ساختمان های جديد و يك منطقه دست نخورده هستند، برج بابل به دنبال خلاف اين است،و به عنوان بنای يادماني جاوداني برای سازنده و آرمانهای ايشان وجود دارد. ساختمان هميشه به منظور تكامل نيازها و خواسته های خالق " در دست ساخت" است ،و به بنای يادماني اجازه تجربه ونمايش گرايش های معماری را مي دهد.

آسمانخراش ، تحول كاخ علم و فرهنگ است Palace of Culture and Science ، ساختمان برجسته تاريخي عظيمی ،كه در سال 1955 در مركز تخريب ورشو Warsaw ، لهستان Poland ساخته شد – كه بواسطه ی جنگ جهاني دوم ، هنوز هم ويران است-. هر چند كه شناخته شده ترين نماد ورشو است ، آن ساختمانی ستيزگرانه است ، آن نماد پردازی شده است ، چه بسا برای ، سلطه ی شوروی و اسارت ملت لهستان است. بنای يادماني كمونيست، معماری بومي محلي و برنامه ريزی شهری خوب را ناديده گرفت، و در عوض به منظور برج تك سنگی بر فراز بقيه ی شهر، ساخته شده بود .

با وجود اين، طراح برج بابل از قصر دفاع مي كند:‌" اين بنايی يادماني از ايده است ، بنای پديدآورندگان آن است". امروزه بناهای يادماني معماری توسط ثروت، نه مردم، رانده مي شود، و از ستايش فرهنگي حاكي بودند .اين رويكرد سرمايه داری برای معماری ،يك نا كجا آباد ايجاد مي نمايد. برج بابل به معنای تجليل استفاده قديمي از بناهای يادماني به منظور احترام به مردم و ايده های اجتماعي است. اين " يك پيچ و خم بلوك های معماری پيوسته با همديگر است كه به پايان نرسيده ، ناقص است و يا آسيب ديده است". اين رويداد نشان مي دهد كه اگر چه آثار گذشته ممكن است تكريم رژيم های ستيزگرانه يا دست نشانده را داشته باشد ، حداقل آنها روح و هدف داشتند؛ آثار يادمانی مدرن در باب چيزي نيستند، اما خود بنای يادماني ،‌ و طراح اين واقعيت را با خروج از ساختار اوليه ، بدون هدف يا پايان واخواهي مي كنند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2199634793398552164690201235312167.jpg برج جديد بابل New Tower of Babel

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2199634793398914524310201211314527.jpg برج جديد بابل New Tower of Babel

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]220063479340427663228520127316637.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

استوديو معماران 2 بای 4 2by4-architects روتردام Rotterdam اين خانه ی تابستانه شيرواني را طراحي كرد. بنابراين ديوارهای يك كنج به طور گشوده تا مي شود.

متن زير از معماران 2 بای 4 2by4-architects آمده است:

بر روی جزيره كوچك 5*100 متری در منطقه درياچه هلندی "‌لوسدراچتس پلاس" Loosdrechtse Plas ، معماران 2 بای 4 2by4-architects يك خانه ی تفريحي منحصر بفرد را طراحي كردند. خانه قاب ظريفي است، كه منظره از داخل به خارج و از خارج به داخل را تسخير مي كند. به طور كامل نياز های مشتری پيش بيني مي شود . 2 بای 4، خانه را به گونه ای كه بتواند با طبيعت اطرافش تعامل نمايد، طراحي كرده است. يكي از نماهای شيشه ای ميتواند به طور كامل باز شود به طوری كه تراس خارجي چوبي بخشي از داخل مي شود. حتي بلند تر به نظر رسيدن داخل نسبت به خارج و نمای محصور چوبي تيره مي تواند بطور تاشو گشوده شود،و نمای پانوراما به طبيعت را ايجاد مي نمايد. نمای خارجی به عنصر ايستاده ی انتزاعي در بالای آب ، تبديل مي شود. با باز كردن اين بخش از نما، اكنون، كف چوبي فضای زندگي به طور مستقيم اتصال به آب را قادر ميسازد ،و ساكنان از اتاق نشيمن به درياچه دسترسي پيدا مي كنند .

اگرچه اندازه خانه محدود شده است ،اما هنوز هم شامل همه ی عملكردهايي كه برای راحتي مورد نياز است، مي باشد. حمام، سرويس بهداشتي ، آشپزخانه ، كمدها ، انبار و ديگر عملكردها همه با ديوار دو جداره يكي شده اند. با توجه به نياز عملكردی خاص ديوار مي تواند اصلاح شود، به طوريكه تغييرات پيكر بندی فضايي ، منجر به فضای متفاوت ميشود . شومينه ، از سقف آويزان ميشود همچنين به تغييرات آب و هوا كمك مي كند ، زيرا مي تواند در شب های گرم و نرم تابستان به سمت تراس در فضای باز برای آنها چرخش داشته باشد.

جهت خانه بر مبنای طلوع و غروب خورشيد قرار گرفته است. در پرتو سرد صبحگاه در نمای شرق مي درخشد ، فضای سفيد داخل را روشن مي كند. در غروب ،نور گرم در جبهه ی غربي جاری ميشود ، و خبر از پايان روز مي دهد.

بازديد كنندگان به خانه مي آيند ،و وارد مجموعه ای از توالي ميشوند. از زمين عمده ی خانه ايستاده بر بالای جزيره بازديد مي نمايند. پس از رسيدن به جزيره ، بازديدكنندگان به سمت اسكله ی بلند شده كه برای آنها تراس را در سمت های ديگر به ارمغان مي آورد، هدايت مي شوند. تراس ادامه مي يابد به سمت داخل خانه و در نيمه ی راه متوقف مي شود. در اينجا مصالح كف تغيير مي كند و به يك قطعه سطح بالا آمده تبديل مي شود،كه در آن بازديدكنندگان مي توانند به عقب و به طبيعتي كه از آن آمده اند، بنگرند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2200634793404796325585201259316327.jpg سياه شدن خطوط تيرهای چوبي ديوارها و سقف ساختمان ، در حالي كه در پايان برای ايجاد مناظر قاب شده خارجي در سراسر آب و در اطراف منطقه ی درياچه ی هلندی Dutch lake ،‌ شيشه ای شده است.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220063479340541698898520121316987.jpg ديوار زاويه دار در درون ساختمان ،يك حمام ، سرويس بهداشتی، آشپزخانه و انبار در يك طرف را مخفی كرده است.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2200634793405985780705201258315787.jpg شومينه آويزان شده از سقف ميتواند به سمت نمای خارج فراتر از عرشه ی اسكله، براي گرم نگه داشتن ساكنان زمانيكه آنها در خارج از منزل نشسته اند، چرخانده شود .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2200634793406908280255201230318287.jpg • خانه جزيره تفريحي Recreational Island House by 2by4-architects

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2200634793407526775825201232316777.jpg • خانه جزيره تفريحي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2200634793407978612140201217318627.jpg • خانه جزيره تفريحي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2200634793408717871465201231317877.gif خانه جزيره تفريحي

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]220163479349060868480520120318687.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] این کارگاه نویسندگان جوان در سیدنی که طراحی آن را گروه LAVA انجام داده،به شکل سفارتخانه ی مریخی ها روی زمین نمود پیدا کرده است.گروه LAVA در کنار تهیه کننده ی طرح ویل اورورک Will O'Rourke و و سازمان تدارکات هنری گلو سوسایتی The Glue Society به طراحی مرکزی برای نویسندگی خلاقانه در مرکز خیریه سیدنی استوری فکتوری The Sydney Story Factory پرداختند.این مرکز خیریه برای تقویت توانایی نویسندگی و قوه خلاقیت کودکان کلاس های رایگان برگزار می کند.یک اسکلت بندی شیار شیار از تخته های چند لایه فضای اطراف،فضاهای نشستن،گیشه ها و طبقات را احاطه کرده است.تجهیزات ضروری سفر به مریخ بخشی از این فضا را به شکل نمایشگاه پر کرده و حتی می توان در صورت تمایل این لوازم را از گیشه ی چوبی موجود در جلوی میزهای کار خریداری کرد.به گفته کریس باس Chris Bosse ،مدیر گروه LAVA ،ایده این کار برانگیختن قوه خلاقیت در کودکان است.از این رو این طراحی مانند کشیدن ماشه برای قوه تخیل عمل می کند. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2201634793492205672435201240315677.jpg سفارتخانه مریخ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2201634793492771837370201237311837.jpg سفارتخانه مریخ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220163479349381044277020122131447.jpg سفارتخانه مریخ

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]22026347938065003316802012301338.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

معماران : معماران بونیسالیدو

موقعیت : پارانوکومترمانیل فیلیپین

مساحت : 300 متر مربع

سال ساخت : 2009 – 2010

خانه شبه حیاط با مساحت 300 متر مربع واقع در پارانوکومترمانیل فیلیپین توسط معماران بونیسالیدو طراحی شده است .

صاحبان خانه زن و شوهر جوانی هستند که هر دو ویرایشگر روزنامه ملی برادشیت می باشند.آنها پتانسیل خانه اشان را در کیفیت فضایی خانه دیدند و نه در کیفیت فیزیکی و می دانستند که ساختار فیزیکی خانه از طریق تعمیرات ساده بهبود داده می شود.

زمانی که معماران سایت را مشاهده کردند سریعا به این نتیجه و توافق رسیدند که ساختار توسط حیاطی که قبلا در خانه وجود داشته می تواند تبدیل به اقامتگاهی منحصر به فرد شود .معماران در بخش شرقی خانه جایگاهی را به وجود آوردند که از گذرگاه ورود به خانه مانند یک فضای باز و حیاط گونه از آن به سالن پذیرایی وارد شوند و نمای آن زیباشناسی معماری را تفهیم نماید و با تعبیه نورگیرهای شیشه ای در سقف آن را به یکی از عناصر فضای داخلی خانه تبدیل کرده اند , زیرا می توان از آن به عنوان عاملی برای گسترش فضای اتاق نشیمن و ناهارخوری استفاده کرد.

انتخاب رنگ سیاه و سفید به عنوان تم داخلی خانه مانند سطحی از قفسه ها و مبلمان می ماند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220263479380696777246520121617778.jpg طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220263479380767983626520122719838.jpg طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22026347938080788536952012718858.jpg طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220263479380893165067520123311658.jpg طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220263479380946991700520122619918.jpg طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220263479380990171554020121011718.jpg طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220263479381034206821520125412068.jpg طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220263479381071229842520123112298.jpg طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22026347938114907446952012491748.jpg طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220263479381185919767520122519198.jpg طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22026347938122621504002012612158.jpg طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220263479381261944198520124119448.jpg طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220263479381334121219520125411218.jpg طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22026347938152191974652012119198.jpg طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220263479381577121291520125711218.jpg طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220263479381611305627020123113058.jpg طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22026347938164437870552012413788.jpg طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220263479381676487978520123614878.jpg طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]220463479424194250066020121412508.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] یکی از جداره های این خانه تفریحی را دیوار سنگی بازسازی شده ای تشکیل داده که در آن قابی بزرگ،پنجره کوچکی را احاطه کرده است.گروه معماری برگ میسترولف Bergmisterwolf طراح این بنای بازسازی شده است.پیش از این این دیوار،متعلق به کلبه مزرعه ای در شهری کوچک از توابع اسرزینگ Sterzing بوده و باقیمانده های آن با ساختار مسکونی دو طبقه ی جدید ادغام شده است.معماران مصالح سنگی سنتی را بدون استفاده از ساروج برای بازسازی دیوار به کار گرفتند و نمای اصلی آن را دوباره ساختند.دیوارهای دیگر که با قرار گرفتن در معرض هوا به رنگ نقره ای درآمده بودند با تخته های چوبی پوشانیده شده اند.گاراژی که از الوارهای زغالی رنگ درست شده،درست پشت ساختمان قرار گرفته و حمام بخار این خانه که نمایی قهوه ای رنگ دارد در کنار ساختمان تعبیه شده است. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220463479424266381191520122613818.jpg Farmstead Next to the Chapel

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220463479424555679081520121516798.jpg Farmstead Next to the Chapel

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220463479424579586731020123915868.jpg Farmstead Next to the Chapel

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220463479424614428251020121414298.jpg Farmstead Next to the Chapel

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220463479424626891320520122618918.jpg Farmstead Next to the Chapel

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220463479424643533810020124315338.jpg Farmstead Next to the Chapel

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220463479424673207692020121312078.jpg Farmstead Next to the Chapel

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220463479424690240781520123012408.jpg Farmstead Next to the Chapel

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]22056347943352201340252012421138.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] نودوچرفور لورنس Noe Duchaufour Lawrance دریک کلبه کوهستانی مرتفع واقع در کوههای آلپ بخش فرانسه،یک کوره ی گرد شبه کنده،دیوارهای درختی و تخت خوابی شناور ساخته است.شومینه ی زیبای این کلبه در قلب اتاق نشیمن خانوادگی،که در زیر پیشآمدگی الوارهای شیبدار طبقات بالایی این کلبه ی سه طبقه است،قرار دارد.میزها، صندلی ها و لوازم دیگری که طراحی آنها را خود لورنس انجام داده،در گوشه کنار کلبه و در کنار مبلمان های طراحان دیگر دیده می شود.در طبقه ی اول ،در میان دیوارها وکف ساخته شده از سنگ والس و چوب درختی،یک جکوزی تعبیه شده ودر اتاق های دیگر می توان کف های ساخته شده از بتن یافت.سیالیت و مدرنیته در طراحی ها به یک سری خطوط و فرم های طبیعی منجر شده که با تراشه های چوبی ادغام شده است. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220563479433871155118520123111558.jpg کلبه کوهستانی برنگر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220563479433950879508020125018798.jpg کلبه کوهستانی برنگر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22056347943406209602252012421968.jpg کلبه کوهستانی برنگر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220563479434169809831520122918098.jpg کلبه کوهستانی برنگر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220563479434194226237520125412268.jpg کلبه کوهستانی برنگر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220563479434394545447520121415458.jpg فضایی دنج در اتاق بزرگ کلبه برای جمع شدن اعضای خانواده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22056347943468987908402012918798.jpg اتاق خواب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220563479434782984453020124219848.jpg مبلمان طراحی شده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220563479434858921975520125819218.jpg نشیمن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220563479434936998033020121619988.jpg جکوزی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]220663479498817386965520125723868.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] طراح فرانسوی،ماتیو لنر Mathieu Lehanneur یک سری ایستگاه های اینترنتی wi-fi در پاریس خلق کرده که مردم می توانند بنشینند،از لپ تاپ خودشان استفاده کرده و یا از طریق صفحه مانیتور بزرگی که در آنجاست به اطلاعات محلی دسترسی داشته باشند.طرح پیشنهادی این توقفگاه دیجیتال برای طراحی مبلمان شهری که به شبکه فیبر نوری متصل هستند،برنده مسابقه شد.بدین شکل ساکنین و بازدیدکنندگانی که تلفن های همراهشان به اینترنت مجهز نیست می توانند به شبکه متصل شوند.صندلی های چرخان بتنی و میزهایی که برای قرار دادن لپ تاپ ها روی آن طراحی شده،زیر یک پوسته پوشانده شده از گیاه قرار گرفته اند و یک صفحه دیجیتالی بزرگ ، دسترسی به اطلاعات شهری و اخبار را برای اشخاصی که لپ تاپ و یا گوشی هوشمند ندارند،میسر می کند.یک سری پایه های چوبی مانند تنه ی درخت ،این سقف سبز که از بالکن ساختمان های اطراف به شکل یک باغچه دیده می شود را بر پا نگه داشته است. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220663479498831985640520121129858.jpg توقفگاه دیجیتال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220663479498844785602520122427858.jpg توقفگاه دیجیتال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220663479498859952600520123929528.jpg توقفگاه دیجیتال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220663479498896937538020121629378.jpg توقفگاه دیجیتال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220663479498933760376520125327608.jpg ستون های چوبی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220663479498960324106020122023258.jpg توقفگاه دیجیتال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2206634794989830023420201243228.jpg توقفگاه دیجیتال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220663479499041780806520124127808.jpg صندلی ها به شبکه فیبر نوری زیر زمینی متصلند

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220663479499083433414020122324338.jpg توقفگاه دیجیتال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

220663479499109904376020124929048.jpg صندلی های بتنی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

پلی را برای شهر ماربور اسلوونی طراحی کرده است که تا به حال چیزی مشابه آن طراحی نشده است! این پل با طول ۱۵۰ متر ظاهری موجدار دارد و مخصوص عابرین پیاده است. اما هدف این پل تنها جابجایی نیست بلکه نشستن بر روی آن و لذت بردن از طراحی زیبای آن نیز مد نظر قرار داده شده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شهر ماربور دومین بزرگترین شهر اسلوونی است و هدف از ساخت این پل احیای مجدد نواحی اطراف رودخانه Drava بوده است.

این طرح برای مسابقه سراسری طراحی پل جدید مخصوص عابرین پیاده و دوچرخه سواران تهیه شده است و تا کنون توانسته بیشترین امتیاز را از نظر داوران و همچنین شهروندان ماربور کسب نماید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به گفته طراحان این طرح, هدف آنها ایجاد یک نماد شهری جدید برای شهر ماربور بوده است زیرا مسئولین اسلوونی در تلاشند تا این شهر را مرکز فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۲ کنند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...