رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]214863476319183356301020123263566.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] در اينجا قطعه خانه های كوچك را داريم، كه ايده ی خوبي در مواقع بحران است :‌ كم ، ارزان و بازيافت شده. درك ديك ديركسن Derek "Deek" Diedricksen در كانال CBS ، خانه های كوچكش را نمايش داد و اخيرا دربخش خانه و باغ روزنامه نيويورك تايمز NY Times نيز ، در مقاله ای توسط جويس والدر Joyce Wadler ، در توجه به خانه ها، پناهگا هها ، ساختارهای كوچك – بيشتر ساخته شده از زباله و مواد بازيافتي - نشان داده شده است. خانه ی كوچك 200 دلاری/ خانه كوچك عنوان مقاله ای بود كه در ادامه بطور برجسته توسط سياتل تايمز Seattle Times ، وبلاگ مجله ی تايم Time Magazine's blog ، نيتوراما Neatorama ، Treehugger.com ، Lloydkahn.com و غيره نشان داده شد .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2148634763191978739265201217268736.jpg خانه های كوچك

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2148634763192172320625201237262326.jpg خانه های كوچك

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2148634763192363314260201256263316.jpg خانه های كوچك

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2148634763192529934455201212269936.jpg خانه های كوچك

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

214863476319269058823520122926586.jpg خانه های كوچك

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2149634763195265218370201246265216.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

آسمانخراش مهاجر Migrant Skyscraper

؛ تقدير شده در رقابت آسمانخراش 2012؛

داميان پرازيبيا Damian Przybyła ، رافائل پرازيبيا Rafał Przybyła ؛

لهستان

آسمانخراش مهاجر به معنای واقعي كلمه متحرك است:‌ تاير لاغر و غول پيكر با يك ساختمان و فضای سبز در مركز ، اين آسمانخراش برای غلتيدن آماده است.

مفهوم پشت اين ساختار اين است كه در اين جهان ناپايدار ، مردم به پايداری خودكفايي واقعا آزاد نياز دارند ، و آينده ی زمينه معماری به فراهم كردن آن برای مردم ميتواند كمك نمايد. بوسيله ی ساخت پناهگاهی امن برای ساكنان، جهت زندگي در آن كه مطمئن ميسازد كه آنها غذا برای خوردن و آب برای نوشيدن خواهند داشت ، آسمانخراش مهاجر برای مردم آزادی را به رغم آنچه بلايای طبيعي و اجتماعي ممكن است در راه باشد، فراهم مي نمايد . ساختمان درون چرخ مي تواند ثابت بماند به هرحال ساكنان را به مدت طولاني راضي مي سازد، اما ، برای مثال ، در صورت تحول سياسي بي ثبات منطقه ، ساكنان ميتوانند موتور نيروي زيست سوخت را روشن كرده و به محل جديدی انتقال دهند.

ساختار خارجي تاير از لاستيك بازيافتي پوشيده شده است. در داخل دو ساختمان و فضای سبز اطراف آن همه ی آن چيزی را كه ساكنان برای زنده ماندن نياز دارند را فراهم مي نمايند ، ساخت تاير به صورت محصور به طور كاملا خود كفا ساخته شده است. در خارج از ساختمان فضايي برای كشاورزی ، از جمله محصولات كشاورزی و دام، وجود دارد . در داخل تاير ، سيستم های لوله كشي آب آشاميدني ، فاضلاب و آبياري وجود دارد.

هر لاستيك دارای امكانات برای يك خانواده است ؛ جزئيات ، دو ساختمان كنار يكديگر در داخل تاير را نشان مي دهد. اول سه طبقه ی بلند است ، با امكانات سرويس بهداشتي در طبقه ی همكف ، فضای كشاورزی داخلي در طبقه ی دوم، و يك بالكن و آشپزخانه در طبقه ی سوم. در همسايگي ، هر دو كف از ساختمان دو طبقه اتاق خواب ها را برای ساكنان نگه مي دارد.

ويژگي ها ی منحصر بفرد در داخل ساختمان عبارتند از :‌ سطوح غلتكي برای كشاورزی در داخل و خارج ، و پل ها كه برای ثبات وقتي ساختار تاير در حال حركت است، جا سازي شده اند. طراحان گروه تايرها را زماني كه مي ايستد ، در سراسر فضای سبز عمومي برای تشكيل جامعه ، يا پارك در فضاهای تنگ برای ايجاد تراكم متصور مي شوند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2149634763195393794125201259263796.jpg آسمانخراش مهاجر Migrant Skyscraper

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2149634763195572024905201217262026.jpg آسمانخراش مهاجر Migrant Skyscraper

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2150634763878997091495201219277096.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] شرکت مستقر در هنگ کنگ معماران one plus partnership ، پروژه سینمای باکس پیکسل را طراحی کرده اند ؛ یک مولتیپلکس سینما در ووهان -چین- . در این پروژه عنصر پایه ای یک پیکسل کوچک به عنوان اساس طراحی در نظر گرفته شده و این طرح به دنبال غوطه ور کردن بازدیدکنندگان به عرصه تصاویر متحرک و فیلم های سینمایی به واسطه ایجاد یک بنمایه بصری فراتر از واحد های مربع شکل است . واحد های مبلمان و مناطق پروگراماتیک که توسط همبستگی موضوعی از طریق پیکسل ها ساخته شده اند ، توسط جعبه هایی با ارتفاعات مختلف تعریف می شوند : کانتر صندوق ، کابین نمایش غذا ، کانتر سرو ، صندلی ها و میز ها که توسط برآمدگی های مکعبی شکل مانند یک مجموعه سه بعدی ایجاد می شوند . در سالن اداری بزرگ ، یک پوشش بزرگ مخروطی از بیش از 6000 قطعه هایی از پانل های فولادی ضد زنگ به شکل یک فضای قابل سکونت ایجاد شده که به طور کامل در اطراف بینندگان می پیچد . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215063476387944722870020124277226.jpg 'wuhan-pixel-box-cinema'-by-one-plus-partnership-in-wuhan,-china

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2150634763879898742770201249278746.jpg feature-display-wall

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2150634763880282058080201228272056.jpg feature-display-wall

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2150634763880801175245201220271176.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215063476389933075099520121327756.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2150634763899572893700201237272896.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2150634763899909141710201210279146.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2150634763900318402625201251278406.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2150634763900799416760201239279416.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215063476390103173587520123271736.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215063476390160187516520120271876.jpg -

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]215163476587830056189520123029566.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

وقتی که معماری، بینشِ رشدیافته ای را خلق می کند، همچون موجودیتی کامل و یگانه می ماند . یکی از این واحدهای فوق العاده در سال 2011 طراحی شد که معماران، ساد اِل کاباج، دِریس کِتانی و محمد امین سیانا مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا، را طراحی کردند .

جان مایه ی این اثر، تولید ساختمان معاصری با تکیه بر مدرنیته ای است که میراث و خاک خود را ستایش می کند . در واقع می توان گفت که این یک مورد از گونه ای " وفاداری به وظیفه " است . با وجود تمام پوشش های تکنیکی نماد پردازی هایی که در سرزمین موروکانی ها وجود دارد، این ساختار رهیافتِ ساده و روشنِ مدرنی را دنبال می کند که بر مفاهیمی همچون خطی بودن و تقارن تاکید دارد . این تعریف درستی از زیرکی در این پروژه است که تمام باکس های درست را خود بر می گزیند . این ساختمان ها به دنبال الگویی اِل شکل نظم یافته اند و در محور شمالی - جنوبی قرار گرفته اند . حجم مدرسه ی تکنولوژی کاملا توپر است که کنتراست قوی را میان فضای داخلی و بیرونی ایجاد کرده است . به هر حال، این پوسته پوسته شدن ها با بازشوهای مربع و مستطیل برآمده اش کاملا در تناسب است . و این تکنیک خصوصیتی است که در میان، پیوستگی حجم اثر بسیار مهیج است .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2151634765879183952620201258293956.jpg مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2151634765879381088440201218291086.jpg مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215163476587949076892020122929766.jpg مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2151634765879628240590201242298246.jpg مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2151634765879739571355201253299576.jpg مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2151634765880385086680201258295086.jpg مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2151634765880518925770201211298926.jpg مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215163476588062068683520122229686.jpg مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215163476588080099756020124029996.jpg مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215163476588094020740020125429206.jpg مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215163476588108527624020128295276.jpg مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2151634765881209662810201220299666.jpg مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2151634765881422403100201242292406.jpg مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2151634765881754012735201215294016.jpg فضای داخلی مجموعه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2151634765881881572930201228291576.jpg فضای داخلی مجموعه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2151634765882014201160201241294206.jpg فضای داخلی مجموعه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2151634765882175909560201257295906.jpg مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2151634765882308518260201210298516.jpg مدرسه ی تکنولوژی کوِلمیم درموروکو، شمال آفریقا

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]215363476871871136275020123131367.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] پروژه بر اساس دو موقعیت خاص اجرا گردید – از یک طرف خواسته ها و نیازهای کارفرما که به دنبال یک فضای کوچک و صمیمانه بود و از طرف دیگر مکان کوچک، ویژه و اما دلباز برای ساخت. منظره ای از کوه آلپ که بر مکان تسلط داشت دلیلی برای ساخت و ساز در یک مکان عجیب و منحصر به فرد شد. مفهوم مقیاس در این مکان پروژه را هدایت می کرد. زیبایی زمین اطراف، چشم انداز، کوچک بودن مکان و فضای موجود همگی در طراحی نقش داشتند. رابطه ی مشترک دو طرفه ای وجود داشت که در شکل گیری ایده ی اولیه ی طرح نقش داشتند. نقش اتاق در رابطه با منظره چیست؟ چگونه چشم انداز و منظره "سازگاری و تطابق" اتاق را بازتاب می کند؟ نظرات و دیدگاه در جستجویی آشفته و هیجان انگیز برای متعادل سازی طرح تغییر کردند. یک عقب نشینی و استراحت اندک برای تعطیلات آخر هفته، جایی برای فکر و اندیشیدن، خانه ای پاک و مبرا از وضعیت پیچیده ی روزمره در زندگی شهری. یک جعبه ی چوبی کوچک که میان دو ساختمان موجود در مجاور قرار گرفته است. در داخل، چوب ماهیت خود را با لحنی گرم به نمایش می گذارد و در خارج از آن، سطوح خارجی با رنگ نقره ای – خاکستری نشان می دهد که در واقع یادآور چوب های به کار رفته در خانه های روستایی قرن ها پیش می باشد. پانل های چوبی که با کنار هم قرار گرفتن رگه های چوبی مختلف "افقی و عمودی" ساخته شده اند،در مقابل نور خورشید عکس العل نشان می دهند و ترکیبات هندسی مختلف را منعکس می کنند. در خارج از سازه تقریبا به شکلی تقلیدآمیز، به نظر می رسد که نماهای چوبی جدید خود را در سایه ی چشم انداز منظره پنهان کرده اند و سپس برای تایید حضور خود یک علامت یا سیگنال قابل مشاهده را تا فاصله ی دور با استفاده از نور خورشید و به طور خیره کننده ای بازتاب می کنند. در داخل سازه، فضا به یک مکان ممتاز مشرف بر چشم اندازی زیبا از منظره ی روبه روی کوه آلپ تبدیل می شود. تقریبا یک عنصر انتزاعی، یک امر غیر معمول و عجیب و بیگانه که امکان تایید و تصدیق حالتی برگزیده و ممتاز مربوط به یک تندیس را فرآهم می آورد. در سطح دوم از تفکر و اندیشه در خصوص استحکام و تصویر سازه در منظره، فصاهایی که برای دوره های کوتاه مدت، پدید آمده بودند، به حساب می آمد. نور همان عنصری است که تفاوت و اختلاف در پانل های چوبی را منعکس می کند و ظاهر رنگ ها و آهنگ ها یا طنین ها را تغییر می دهد. مکانی غیر مسکونی از نمای خود زندگی پدید آمده است. در نهایت زیر مجموعه های پروژه هنوز دارای ابهامی دیگر است، همانند یک ظرف چوبی یا مبلمان تجهیز شده، در واقع این یک کمد لباسی در نگاه اول به چشم می خورد. پروژه در مقیاسی بسیار محدود و با بهره گیری از دستگاه های بسیار ساده به منظور کشف یک زبان معاصر در میان بافت زیست محیطی مشخص و معین به اجرا درآمد. دفتر معماری: ES مکان: ایالت مِدسیمو واقع در ایتالیا مساحت:35 متر مربع بودجه:25000 یورو سال تکمیل پروژه: 2010 [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

21536347687189003447952012503347.jpg عکس: مارسلو ماریانا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

21536347687190079453302012037947.jpg عکس: مارسلو ماریانا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215363476871910531214520121035317.jpg عکس: مارسلو ماریانا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215363476871933873470520123338737.jpg عکس: مارسلو ماریانا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215363476871958738090020125837387.jpg جعبه چوبی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

21536347687196846988902012834697.jpg برش

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]215463476919287769385020124737697.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

معمار:‌آتليه نقشه كشي و معماری كمپ تيل Atelier Kempe Thill architects and planners ؛ مكان: رمروالسترات 101 Reimerswaalstraat ، 1069 AG آمستردام، هلند؛ تيم پروژه : آندره كمپ André Kempe ، اليور تيل Oliver Thill ، ديويد ون اك David van Eck و آندرس راجواتس with Andrius Raguotis ، بلانكا سانچز بيبه Blanca Sanchez Babe ، راد اسميلن Ruud Smeelen ، جورجيو ترانو Giorgio Terraneo؛كارفرما: يمر اونتويكلينگ Ymere Ontwikkeling ؛ برنامه ريز شهری :‌ De Architecten Cie, روتردام Rotterdam ؛مساحت پروژه :‌285 متر مربع ؛سال پروژه :‌ 2011.

آتليه كمپ تيل- د هود de hood : آتليه كمپ تيل پروژه د هود را به انجام رسانده ،كه يك مركز محله ای جوانان دو طبقه در آمستردام هلند است. هلند به عنوان بخشي از پروژه بزرگ بازسازی شهری توسعه يافت؛ اين امكان جديد توسط دو مفهوم متضاد فضايي مشخص شدند. شفافيت و سحرآميزی – كه ميتواند به وضوح از نمای خارجي آن خوانده شود.

در فضای باز واقع شده و دارای بسياری از درختان قديمي است ، طبقه ی همكف با انتقال كيفيات عناصر طبيعي به درون آن فرض ميشود . هر چهار طرف از سطوح توسط لعاب از كف تا سقف اندود شده اند ، فضايي كوچك سخاوتمندانه به خارج جهت گفتگوی باز، گشوده شده است. فعاليت های ساختمان شفاف ساخته شده است ، و در نتيجه لابي به عنوان يك اتاق نشيمن عمومي برای محله به كار مي رود.

طبقه ی فوقاني امكان جا دادن سالن عمومي را دارد ، و به عنوان فضايی درونگرا با هيچگونه پنجره ی جانبي تحقق يافته است. ظاهر ی چند منظوره و بي طرف دارد . فضا ،ارتفاع سقفی سخاوتمندانه با دو نورگير كه به طور كامل فضای داخل را روشن مي نمايند را نمايان مي كند . سطوح در سايه رنگ های سفيد و خاكستری اندود شده ، به منظور به حداكثر رساندن اثر نور روز طبيعي كه برنامه های انعطاف پذير را برقرار مي كند . نمای بيرونی حجم بالايي با اسپری پلي يورتان پوشش داده شده است كه به عنوان روكش آجر ماسه آهكي زير كار، عمل مي كند. بافت خشن همچنين يك هويت متمايز را به مركز معطوف مي سازد.

در باغ شهر؛ آسدورپ Osdorp در مدت توسعه ی آمستردام Amsterdam پس از جنگ جهاني دوم بر اساس طرح شهری داستيل De Stijl – معمار كرنليس ون استرن Cornelis van Eesteren - رشد كرد . از دهه ی نود ، پروژه ی بزرگ بازسازی شهری در حال پيشرفت است كه در آن ساختمان های ضعيف نگهداری شده ، تخريب و سپس توسط امكانات جديد جايگزين ميشود. تلاش برای از بين بردن مشكلات شهری برنامه ريزی سيام CIAM انجام شد ، در حالي كه هنوز هم كيفيات آن حفظ ميشود. يكي از اين جنبه ها مناطق سبز با شكوه ميان بلوك های ساختماني است.

در سال 2005 آتليه كمپ تيل Atelier Kempe Thill برنده ی رقابت دعوت به ساخت در چنين منطقه ای از رمروالسترات Reimerswaalbuurt برای يك مركز محله ای كوچك جوانان شد. اين كار برای ادغام سازی ساختمان های كوچك تا جای ممكن به دقت در ميان انبوه درختان موجود ، برای حفظ فاصله ی كافی ميان بلوك ساختمان های ‌مجاور و طراحي ساختماني مونومنتال ، چند جهته و ساختمان ايستاده ی به خوبي قابل مشاهده بود.

دو نوع فضا؛ ساختمان تحقق يافته متشكل از دو توده های ساده- به شدت مخالف- از مفهوم فضا است . سطح طبقه ی همكف به عنوان يك فضای مسطح طراحي شده است ، به طور كامل به محيط اطراف به لطف شيشه ها در همه طرف باز ميشود .فضای سبز عمومي با درختان تحت پوشش قرار داده اش توسط درخت سايه دار ، بخشي از داخل مي شود و سخاوتمندانه فضای كوچك را به بيرون گسترش مي دهد. اين اثر توسط طراحي داخلي ساده و رنگ مايل به خاكستری افزايش يافته است. به عنوان اتاق نشيمن محله به كار مي رود، فعاليت در داخل به خوبي قابل مشاهده است و تعامل مستقيم با فضای عمومي را بر انگيخته است.

در طبقه ی فوقاني سالن انجمن است . به منظور تحقق بخشيدن تمايل به چند عملكردی بودن و بي طرفي، يك نمای كاملا بسته دارد و به شكل يك فضای سحرآميز و درونگرا است. ظاهر بسيار بي طرف آن، توسط ارتفاع سقف زياد و دو نورگيرهايي كه فضا را به طور طبيعي روشن مي كنند، متعادل شده است. فضا تعمدا با رنگ نسبتا سفيد ساده به منظور به حداكثر رساندن اثر نورگيرها در فضای داخلي نگه داشته شده است. با استفاده از اين، فضايی خاص و بدون محدوديت چند عملكرد، به سالن داده ميشود.

تركيبي از اين دونوع فضا ، فضای باز و بسته ، ظاهر و شخصيت ساختمان را تعيين مي نمايد. از بيرون، به طور مستقيم قابل مشاهده است و طراحي نما برتری دارد. در داخل، تضاد ميان دو فضای ساختمان درك و شگفتي را معلوم مي كند ، كه فضای به طور كامل محصور بسيار روشن تر از فضای كاملا غير محصور است.

فناوری ارزان؛ به طور معمول در اين پروژه ها، بودجه ساخت و ساز بسيار كم در دسترس است. به منظور تحقق بخشيدن به يك ساختمان فضايي جذاب در اين چارچوب، لازم به اعمال انواع روش های ساخت و ساز بسيار مقرون به صرفه است.

مانند يك تركيب ارزان قيمت صنعتي، ساختمان از يك ساختار قاب فولادی با ديوار پر كننده ی آجر ماسه آهكي ساخته شده است. تمام تاسيسات فني در ديوارها و كف ها ادغام شده كه به ارتفاع يافتن اتاق ها كمك مي كنند،چون جايي لازم نبوده كه سقفی كاهش يابد. نمای شيشه ای، از سيستم های شيشه ای ارزان ساخته شده است ، كه با استفاده از پانلهای شيشه ای بزرگ تا 5 متر طول، تنها در دو طرف با 5 سانتي متر پروفيل فولادی محكم شده است. ساختار درب های شيشه ای برای اين پروژه به طور خاص طراحي شده است. سيستم افشانه ی پلي يورتان برای بخش بسته ی نما استفاده شد كه معمولا در عايق مخازن نفت و ساخت قالب مورد استفاده قرار مي گيرد. روكش بر روی آجر ماسه آهكي در شكل مايع و نمايانده شده در محل افشانه شده است. سپس ، سطح بسيار خشن با پوشش محافظ UK پرداخت شده است. ظاهر نمای بيروني اساسا توسط تنش خلاقانه ميان دو سيستم ناشي شده است؛ روی شيشه ی بسيار صاف ، و شفاف و منعكس كننده، محل قرار گيری جعبه ی پلي يورتان خشن و با مقياس است.

فضای داخلي توسط اقتصاد و روش خلاقانه اداره شده است. سطح بتني كمي خشن تنها توسط يك لايه پلي يورتان پوشيده شده است. سقف با اسپری اندود آكوستيكی پوشيده شده است. عليرغم اين، جداره ی داخلي بازتابنده ی بزرگ، چراغهای صنعتي بزرگ و دو راه پله ی فولادی ظريف نيز نصب شده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

21546347691930169134552012136917.jpg مركز محله ای جوانان دهود در آمستردام ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215463476919315815441520121538157.jpg مركز محله ای جوانان دهود در آمستردام ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215463476919327840062520122738407.jpg مركز محله ای جوانان دهود در آمستردام ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215463476919339909602520123939097.jpg مركز محله ای جوانان دهود در آمستردام ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215463476919354947702520125439477.jpg مركز محله ای جوانان دهود در آمستردام ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215463476919372368462520121233687.jpg مركز محله ای جوانان دهود در آمستردام ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215463476919385461374520122534617.jpg مركز محله ای جوانان دهود در آمستردام ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215463476919397583645520123735837.jpg مركز محله ای جوانان دهود در آمستردام ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215463476919412614910020125236147.jpg مركز محله ای جوانان دهود در آمستردام ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215463476919463403651520124334037.jpg مركز محله ای جوانان دهود در آمستردام ؛ آتليه معماری كمپ تيل ، سايت پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

21546347691948658087902012635807.jpg مركز محله ای جوانان دهود در آمستردام ؛ آتليه معماری كمپ تيل ، پلان همكف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215463476919517236143520123732367.jpg مركز محله ای جوانان دهود در آمستردام ؛ آتليه معماری كمپ تيل ، پلان طبقه اول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

21546347691954483203352012438327.jpg مركز محله ای جوانان دهود در آمستردام ؛ آتليه معماری كمپ تيل ، پلان طبقه دوم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215463476919566886286020122638867.jpg مركز محله ای جوانان دهود در آمستردام ؛ آتليه معماری كمپ تيل ، برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215463476919594293711520125432937.jpg مركز محله ای جوانان دهود در آمستردام ؛ آتليه معماری كمپ تيل ، برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215463476919613133326020121331337.jpg مركز محله ای جوانان دهود در آمستردام ؛ آتليه معماری كمپ تيل ، برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215463476919634520629020123435207.jpg مركز محله ای جوانان دهود در آمستردام ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

215463476919650531323020125035317.jpg مركز محله ای جوانان دهود در آمستردام ؛ آتليه معماری كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

همانطور که میدانید در چین ,مالکیت شخصی به معنای حقیقی خود وجود ندارد. بدین ترتیب که با خرید یک خانه در چین, در واقع شما صاحب آن خانه هستید اما زمینی که این خانه بر روی آن احداث شده است در مالکیت دولت میباشد (!) و شما تنها امتیاز آنرا برای مدت ۷۰ سال خریداری کرده اید و پس از اتمام این مدت, زمین مجددا به دولت بازگردانده میشود. البته گفته میشود دولت چین بارها همین قانون را نیز زیر پا گذاشته است و برخی زمینها را بدون داشتن دلیلی موجه و منطقی در کمتر از ۷۰ سال از صاحبانشان میگیرد و از آنها درخواست خرید مجدد آنرا میکند تا ساختمانشان را بتوانند نگه دارند! مخالفان زیادی ناراحتی خود را از این موضوع اعلام کرده اند اما کمتر کسی همانند طراح این سازه عجیب مخالفت خود را به نوعی بیان کرده است که باعث جلب توجه افراد بسیار زیادی در سرتاسر جهان شود. طراح سازه ” حقوق بشری ” (The structure of human right) در پکن چین میگوید: ” من اعتقاد دارم دولت چین باید طرح عدم مالکیت شخصی را بازنگری کند زیرا داشتن یک خانه شخصی جزو حقوق اولیه هر فرد است.”

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

این طرح با در نظر گرفتن جمعیت بسیار زیاد چین و همچنین نیاز به توسعه متراکم آن, بصورت عمودی طراحی شده است.

کانسپت این طرح با الهام گرفتن از حرف الفبای چینی 田 ایجاد شده است.

همانطور که میبینید در این طرح یک سازه عظیم بتنی ساخته شده است که بیشتر به عنوان یک زیرساخت عظیم عمل میکند تا یک ساختمان و فضای لازم برای بنا نمودن ساختمانها را بر روی خود ایجاد کرده است. در واقع این طرح شامل خانه ها نمیشود بلکه تنها سازه عظیم بتنی است که فضای لازم برای خانه ها را ایجاد میکند. طول این سازه عظیم به اندازه طول شهر ممنوعه چین است و درست در شرق آن واقع شده است. البته به گفته طراح این سازه, سازه حقوق بشری در مقابل شهر ممنوعه و به نشان مخالفت با آن قرار میگیرد. زیرا وی شهر ممنوعه را نشانه قدرت استبداد میداند و قرار گرفتن این سازه پیشنهادی را در کنار آن نمادی برای مقابله با این استبداد میداند.

ابعاد فضاهای ایجاد شده برای ساخت خانه بر روی این ابرسازه ۲۵ در ۳۰ در ۲۵ متر است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

البته لازم به ذکر است این طرح پیشنهادی توسط یک فرد عادی ارائه شده است و به هیچ عنوان مورد قبول مسئولین محلی و دولتی چین قرار نگرفته است. به همین دلیل تنها در حد یک طرح اینترنتی معروف باقی میماند.

طراح اصلی:

 

Ren Tianhang

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2159634775235568925980201256108927.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

خانه بابل : آسمانخراش پس از بحران House of Babel: Post-crisis Skyscraper ؛

تقدير شده در رقابت آسمانخراش 2012 ؛

مادتوجتر MADETOGETHER – نيكيتا ازادوف Nikita Asadov؛

روسيه ؛

رقابت ميان كشورها ، شهرها و شركت ها برای ساخت مرتفع ترين سازه ، رقابت برای فخر و قدرت است. پيشرفتهای تكنولوژيكی برای ما ممكن ساخته، ساخت و ساز ساختمان های فوق العاده بلند را–كه بالاتر هستند، فضای بيشتری را آزاد مي كنند و به چالش های مهندسي سخت تر تبديل مي شوند. بحران مالي جهاني آخرين استدلال قاطع در برابر چنين ساختارهايي بود.

خانه ی بابل يك تجديد نظر اساسي برای روش معمول ايجاد يك ساختمان سنتي را ارائه مي دهد. با استفاده از كمك ساخت ايرو استاتيك ما مي توانيم طبقات اضافي را حذف كنيم و ساختمان را تا ارتفاع مورد نظر بالا ببريم. آسمانخراش پس از بحران ، خانه ای متشكل از دو طبقه است كه به آسانسور سرعت بالا بر روی كابل نازك و سنگين متصل شده است.

اولين طبقه بر سطح زمين واقع شده، در حاليكه طبقه ی دوم به ساختار باربر ايرواستاتيك متصل شده ،كه آنرا تا ارتفاع چنيدين كيلومتر نگه مي دارد. طبقه فوقاني دارای ديوار كاملا محصور است. برای اهداف ايمني، گنبد ايرواستاتيك دارای چند قسمت است. كابلهای متصل به طبقات مي تواند در نتيجه تغيير ارتفاع ساختمان ،كوتاه يا بلند باشد. خانه در حالت عادی ، ميتواند به عنوان يك خانه ی دو طبقه ی سنتي مورد استفاده قرار گيرد. اگر لازم باشد ، ارتفاع را ميتوان افزايش داد. در نهايت هركسي ميتواند بالاترين خانه در جهان را داشته باشد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2159634775235733534585201213103537.jpg خانه بابل : آسمانخراش پس از بحران

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2159634775235903347935201230103347.jpg خانه بابل : آسمانخراش پس از بحران

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

اخیراً جمهوری فدرال آلمان گروه معماری لاوا (LAVA) را به عنوان طراحش برای پیشنهادشان برای میزبانی دبیرخانه GCF در شهر بن آلمان انتخاب کرد.

 

با طراحی بسیار زیبا با اشکال منحنی، تابش نور طبیعی، فضای سبز روی پشت بام و تراس بزرگی به عنوان رستوران، این سازه سه ترازی مطابق با آخرین استانداردهای پایداری و اکولوژی ساختمان و انرژی ساخته می شود.

 

طرح LAVA برای ساختمان اداری GCF یک مدل پروژه اکولوژیک است و شعارش: «سبز سیاه كنونی است.» این تصور حمایت بین المللی از آب و هوا در طراحی ساختمان ها نیز با راه حل های مبتکرانه ای که چندین مورد از آن در زیر آورده شده، به چشم خواهد خورد؛

 

gcf%20northside%2001.jpg

 


    [*=center] نماها با توجه به جهت گیری ساختمان ها تعیین می شوند.

 


    [*=center] سطوح، عوامل مختلف تولید انرژی احیاء کننده را ایجاد می کنند.

 


    [*=center] قدرت زایش نوری (فتوولتائیك) و راکتورها، اجرای آخرین تکنولوژی ها در بنا را نشان می دهند.

 


    [*=center] ساختمان به ساختگاه خود واكنش نشان داده و قابلیت های طبیعی خود را بیشینه می كند.

gcf%20northside%2002.jpg

 

مدیر لاوا اظهار داشت: «این افتخار از سوی دولت آلمان نصیب ما شد تا پشتیبان پیشنهادشان برای ساختمان GCF شویم و ما هم با یک طرح هنری که بازتاب ارزشهای اصلی باشد، پیش رفتیم.»

 

یکی دیگر از مدیران افزود: «تلاش لاوا با استفاده از امکانات تحقیقاتی و کارشناسانه پیشرفته در شركت معروف و جهانی فرانهوفرIAO برای ایجاد سیستم ها، مواد و مصالح و پوسته ها برای عوامل خارجی نظیر فشار هوا، دما، رطوبت، تابش خورشید و آلودگی بوده است.»

 

gcf%20northside%2003.jpg

 

«زمانی که در سال 2009 برنده رقابت بین المللی برای طراحی مرکز اولین شهر سازگار با محیط زیست در جهان شدیم ، تأكید پروژه های ما بر روی ترکیب گردش کار دیجیتال، اصول طبیعت و آخرین فن آوری های ساخت دیجیتال با هدف دریافت معماری بیشتر با انرژی، هزینه ، زمان و مصالح کمتر بود. ساختمان اداری GCF با زیربنای 13000 مترمربع، شرایط کاری ایده آل برای تقریباً 300 کارمند را دارا است.»

 

gcf%20northside%2004.jpg

 

از جمله مواردی که این ساختمان اداری به عنوان شرایط کاری مطلوب دارد می توان به فناوری مدرن اداری، بخش های تدارکاتی با امنیت بالا و اتاق پذیرش مراجعه کنندگان، اتاق کنفرانس، رستوران/کافه تریا و پارکینگ زیرزمینی اشاره كرد.

 

gcf%20northside%2005.jpg

 

پل های ارتباطی این بنای اداری نیز بسیار خوب است؛ مثلاً می توان پیاده به چندین وزارتخانه نظیر وزات فدرال محیط زیست، حفاظت از طبیعت و ایمنی هسته ای و همچنین وزارت فدرال همکاری و توسعه اقتصادی رفت و آمد داشت.

 

gcf%20northside%2006.jpg

 

gcf%20northside%2007.jpg

 

لینک به دیدگاه

دروازه لندن از Donis

این آسانسور شیشه ای به ارتفاع 100 متر ، طرح برنده مسابقه طراحی یک لندمارک موقتی برای Aldgate – مرکز مالی تاریخی لندن-توسط استودیو روتردام Donis می باشد . برای این رقایت ، نزدیک به 100 طرح از سراسر جهان شرکت کرده و توسط یک پنل تخصصی پروژه ها را قضاوت کرده اند .

 

ساختار با نام دروازه لندن برای جشن بازی های المپیک و پارا المپیک 2012 لندن ساخته شده که از ژانویه 2012 در مکان خود نصب شده است . دروازه به جای یک عملکرد افقی ، دارای یک دسترسی عمودی از طریق یک آسانسور شیشه ای و پلت فرم درونی با حرکتی در امتداد ساختار می باشد.

 

28840533557943719633.jpg

 

 

51194952161135462083.jpg

 

 

25039515948575535032.jpg

 

 

54581660581791319634.jpg

 

 

33322138064006092489.gif

 

 

13354073528745448701.jpg

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]216063477558600157498020120101577.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] این خانه در دامنه ی کوه در اطراف ویستلر قرار بنا شده است، و برای کسانی طراحی شده که ویژگی های ساختاری کلبه ی چوبی "ویستلر چلت" را درک می کردند، اما خواستار یک خانه منحصر به فرد برای یک خانواده ی هفت نفری بودند که بتواند زیبایی خود را بدون در نظر گرفتن ساختمان معمولی و ظرافت های آن حفظ کند. این خانه در یک مکان برآمده قرار گرفته که با اضافه کردن تراسِ اتاق نشیمن بر روی پارکینگ، قسمت قابل روئیت آن میان قسمتی که به طور استراتژیک از درون سنگ بستر حذف شده، پنهان گردید. محوطه ی حیاط نیز در اطراف این حجم پیچیده نسبتا فریبنده به نظر می رسد. برنامه ریزی دقیق امکان استراحت و رعایت حریم خصوصی برای بزرگسالان و کودکان را به ترتیب در طبقه ی بالا و همکف فرآهم می آورند، و به آن ها اجازه می دهد تا دمی بیاسایند و آرامش از درون خانه رعایت شده است . پایین ترین تراز که به طور مستقیم با سطح زمین در ارتباط است دارای یک مکان مارپیچ، متشکل از فضاهای خصوصی و عمومی می باشد. دیوارهای بتنی پوشیده شده از چوب های بدون درز، آلاچیق هایی پدید می آورند که دسترسی به 4 اتاق خواب و سایر فضاهای خدماتی در این طبقه را امکان پذیر می کنند. طبقه ی همکف شامل یک اتاق بزرگ با نورگیری مناسب است که از طریق چندین منبع نور طبیعی و مناظر متنوع رو به جنگل و کوه روح و جانی تازه را به خود گرفته است. همانند طبقه ی اول دیوارها از گوشه ها گذشته و مفهوم فضاهای پنهانی را به خود می گیرند. در قسمت بیرونی نیزدیوارها به شکلی مشابه و از طریق گسترش محدودیت های ادراکی مناظر داخلی و برداشت ها به منظور کنترل آشکار مناظر و حفظ حریم خصوصی در نظر گرفته شده اند. سقف شیب دار فلزی و تخته کوبی های سیاه رنگ، شکل اصلی سازه را مذین کرده اند. در مقابل قسمت های فرو رفته به وضوح با رنگ قرمز روشن و رگه هایی از چوب سنوبر و داگلاس و صفحات بزرگ شیشه ای که باعث ورود نور و گرما به فضاهای داخلی می شود پوشیده شده اند. مکان: ایالت ویستلر – کلمبیا – کانادا مساحت: 540 متر مربع سال تکمیل پروژه:2010 تصاویر: سما جیم کانزین مشاورین: شرکت مهندسی JRS [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2160634775586123217585201212103217.jpg تصاویر: سما جیم کانزین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2160634775586232282870201223102287.jpg تصاویر: سما جیم کانزین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2160634775586421518805201242101517.jpg تصاویر: سما جیم کانزین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2160634775586549586780201254109587.jpg تصاویر: سما جیم کانزین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

21606347755866408700002012410877.jpg تصاویر: سما جیم کانزین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

216063477558678043138020121810437.jpg تصاویر: سما جیم کانزین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2160634775587069055485201246109057.jpg تصاویر: سما جیم کانزین

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

ساختمان E8 نتیجه یک مسابقه طراحی است که با هدف توسعه بلندپروازانه پارک فن آوری " آلاوا " برگزارشد .

 

تصمیم گرفته شد که این طرح طوری توسعه پیدا کرده که تا زمین های نزدیک مراتع و جنگل های بلوط پیش برود. اما هدف علیرغم تغییر و تحولات غیر قابل اجتنابی که با ورود ساختمان ها ایجاد می شد، حفظ مکان با دوره های زمانی و با تثبیت فرمت آن بود.

 

-mainimage-col%2001.jpg

 

ساختمان E8 به شکل یک صلیب با حفظ مناظر طبیعی بنا شد. این مسئله مهم است اما مسئله مهم تر آن است که اگر در آینده طبیعت این منطقه محو شود، این ساختمان شیشه ای یادآور آن محیط و زمان خواهد شد .

 

-mainimage-col%2002.jpg

 

در ساخت بنای E8 ، استراتژی کنترل آب و هوا با استفاده از یک لایه ضدآب داخلی و یک پوشش خارجی دیگر شبیه آفتابگیر برای تهویه ساخته شده است. در فصل زمستان، اتاق میانی عایقی است که ساختمان را از هوای سرد بیرون دور نگاه می¬دارد و در روزهای گرم، سیستم به گونه ای تعبیه شده که با اختلافات فشار، فضای داخلی را به صورت طبیعی خنک می کند.

 

-mainimage-col%2003.jpg

 

-mainimage-col%2005.jpg

 

-mainimage-col%2004.jpg

 

-mainimage-col%2006.jpg

-mainimage-col%2007.jpg

 

-mainimage-col%2008.jpg

 

-mainimage-col%2009.jpg

 

-mainimage-col%2013.jpg

 

-mainimage-col%2014.jpg

 

-mainimage-col%2010.jpg

 

-mainimage-col%2015.jpg

 

-mainimage-col%2016.jpg

 

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2163634777294668482830201246128487.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] معمار اهل نیویورک استیون هال ، از طرح خود برای موسسه جدید هنرهای معاصر در پردیس دانشگاه ویرجینیا در ریچموند پرده برداری کرد . این ساختار ، فضاهای نمایشگاهی و فضاهای عملکردی برای هنر ، تئاتر ، موسیقی و رقص متشکل از یک آتریوم با 240 صندلی ، کلاسهای درس و مجموعه ای از پلازاهای بیرونی را فراهم می کند . یک فرم با ارتفاع دو برابر مرکز ساختمان را شکل میدهد که از آن بال های گالری با ورودی های جداگانه احاطه شده و چارچوب باغ و کافه شکل می دهد . فلز روی هوازده شده برای پوشش ساختمان استفاده می شود در حالی که دیوارهای بزرگی از شیشه های شفاف اجازه ورود نورِ ***** شده را به داخل میدهد . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

216363477729545618632020125126187.jpg انستیتو هنرهای معاصر از استیون هال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2163634777295841308155201244121307.jpg انستیتو هنرهای معاصر از استیون هال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2163634777295916664660201251126667.jpg انستیتو هنرهای معاصر از استیون هال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

216363477729600273337020120122737.jpg انستیتو هنرهای معاصر از استیون هال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

216363477729608832359520128128327.jpg انستیتو هنرهای معاصر از استیون هال

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]216463477733749732364020129127327.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] این موزه هنری از چهار هرم به هم پیوسته با چهار رأس همپوشانی شده توسط نورمن فاستر و همکارانش برای شهر دَتونگ -چین- طراحی شده . موزه دَتونگ با 32 هزار مترمربع مساحت ، یکی از چهار ساختمان جدید در پلازای فرهنگی خواهد بود که به داخل زمین فرو رفته است . سقف از فولاد کورتن ساخته شده که در طول زمان هوازده می شود در حالی که یک سری از نورگیرها ، نور طبیعی را مستقیم به داخل گالری وارد می کنند . کانون این موزه ، گرند گالری با 37 متر ارتفاع و شعاع 80متر می باشد که فضای مناسبی برای هنرمندان و نمایش آثار هنری آنها با مقیاس بزرگ است . فرم بیرونی ساختمان مانند یک چشم انداز فوران کرده ، متصور میشود که تنها رأس فرم ها از سطح زمین قابل رویت می باشد . پنجره های سقفی هر حجم ، یک بازی پویا از نور و سایه در داخل ایجاد می کند . بازدید کنندگان از طریق یک پله و رمپ که با میدان یکپارچه شده ، به ساختمان دسترسی دارند ؛ توالی رسیدن به نقطه اوج در یک نمای دراماتیک از گرند گالری . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2164634777337618946715201221128947.jpg موزه هنر Datong از فاستر و همکاران

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2164634777337695328545201229125327.jpg موزه هنر Datong از فاستر و همکاران

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

در رقابتی برای هشت خانه در چیبای ژاپن، معماران Betillon/Dorval‐Bory طرحی را ارائه دادند كه سبك زندگی جدیدی را معرفی می كند.

 

با الهام از تحلیل Junichiro Tanizaki در اثر معروفش «ستایش سایه ها»، در واقع پیشنهاد طرح هشت خانه آنها متشكل از هشت سقف است.

 

كف این خانه از سطح زمین فاصله دارد و بالاتر از آن ساخته شده كه می توان از فضای زیر ساختمان به عنوان پاركینك وسائل نقلیه، دسترسی به باغچه و داشتن چشم انداز پیوسته به زمین استفاده كرد.

 

با توجه به تحلیل های Junichiro Tanizaki در مورد تفاوت بین فوندانسیون های خانه های ژاپنی و خانه های غربی، و به خصوص در مورد سقف، آنها تصمیم گرفتند پا را از این تحلیل دلفریب فراتر نهند.

 

آنها مفهوم كلی خود سقف را بررسی كردند و طرحی جدید برای فضای زندگی در یك خانه را پیشنهاد دادند. آیا می توان خانه ای راتصور كرد كه سقف سنگین و بزرگ آن كه سایه انداز و محافظ خانه است تنها فضای واقعی و قابل زندگی شود؟

 

1338958969-view-main-exterior-500x500.jpg

اگر دیوارها را برداریم، آب و هوایی كه از فضای اتاق زیرشیروانی (اتاق زیر سقف) می آید چگونه خواهد بود؟

 

تمام بچه هایی كه در اتاق زیرشیروانی بازی كرده اند این را می دانند كه تفاوت های دمایی این اتاق كوچك روشن (التبه نه همه جای آن) به سطح آن بستگی دارد اما در كل به دلیل تهویه هوای خوب ، از اتلاف حرارت و هوای خشك كمتری برخوردار است.

 

 

1338958913-view-entrance-528x316.jpg

 

1338958922-view-garden-528x316.jpg

 

1338958938-view-house-1-mezzanine-528x316.jpg

 

1338958946-view-house-2-528x316.jpg

 

1338958955-view-house-3-interior-528x316.jpg

 

1338958961-view-house-3-kitchen---dining-528x316.jpg

 

1338958906-view-angle-common-room-528x316.jpg

لینک به دیدگاه

8446_634777943613106328_l.jpg

یك شركت بین المللی معماری به اسم “kohn Pedersen fox” معروف به KPF طرح پیشنهادیشان، بلوك H، برای منطقه بازرگانی yongsan در شهر سئول از كشور كره جنوبی را ارائه دادند.

 

اقامتگاه های مجلل پنج ستاره با خدمات بیشماری در فضایی با مساحت 167225 مترمربع ساخته خواهند شد.

 

14600 مترمربع از این مساحت در بخش شمال شرقی این منطقه به یك برج بلند 385 متری اختصاص دارد.

 

شکل پروژه‌های توسعه از مرکز به سمت سه بال مجزا برای آپارتمان‌ها و اتاق‌های هتل با نور طبیعی، مناظر دراماتیک با حفظ حریم خصوصی است.

 

kohn%20pedersen%20fox%20%2001.jpg

 

بخش میانی به سمت پارك yongsan است. اتاق‌های مهمان زوایای دید بزرگی از داخل فضای اتاق دارد در حالی كه از حداكثر خلوتش از اتاق مجاور استفاده می‌كند.

 

این برج مجهز به کازینو، فروشگاه، استخر آبگرم و یک ساختمان در طبقه همکف (ساختمان پایه) برای تطبیق دادن یک سالن بزرگ ضیافت و دیگر امکانات است.

 

برنامه‌ها همگی یک فرم واحد دارند. دفاتر و مساکن با پالت مواد مختلف مشخص شده‌اند. عناصر جامد در نما به عنوان یک الگوی پویا بر روی سطوح غیرتکراری قرار گرفته‌اند. پوسته از تخته سنگ در پایه شروع شده و در بالای ساختمان به انتهای ساخت فلزی می‌رسد.

 

مدیر طراحی KPF اظهار داشت: «هدف ما از طراحی این پروژه برقراری ارتباط با زندگی خیابانی، شهر جدید yongsan، وبافت بزرگتر شهر سئول بود. ما این حركت را با یك رویكرد اندیشمندانه در مورد برنامه، موقعیت و نوع ساختمان انجام دادیم.»

 

kohn%20pedersen%20fox%20%2002.jpg

لینک به دیدگاه

ورزشگاه Jingzhou واقع در مرکز شهر Jingzhou با همکاریChina National Sports Group و DUO طراحی شد.

 

این ورزشگاه 470 × 550 متری شامل سقف‌های حلزونی شکل بهم متصل با یک سایه بان سقفی است.

 

این مجموعه مختص به فعالیت‌های ورزشی به اضافه چندین فروشگاه و همچنین محل برگزاری کنسرت‌ها و نمایشگاه‌ها می‌باشد.

 

این مجموعه سه پر ، مکانی برای ورزش‌های آبی، سالن ورزشی و یک مرکز آموزشی است که سایبان سقفی سه بنا را به یک مجموعه واحد تبدیل کرده است.

 

jsc01.jpgjsc02.jpg

jsc03.jpg

 

jsc04.jpg

 

jsc05.jpg

 

jsc06.jpg

 

jsc07.jpg

لینک به دیدگاه

به تازگی معماری 2DEFINE با همكاری مؤسسه طراحی و برنامه‌ریزی شهری Dalian برنده طراحی یك مركز همایش خارق‌العاده در Yingkou در چین شد.

 

پروژه شامل یك ساختمان چهار طبقه در زمینی به مساحت 70000 مترمربع در شهری با جمعیت 2.2 میلیون نفر در شمال غرب Liaoning بر روی دریای Bohai بود.

 

این ساختمان دوک مانند که شبیه به خارپشت دریایی است بازتابی از محیط زیست طبیعی می‌باشد و یک پروژه 68 میلیون دلاری است، هیچ پشت و جلویی نداشته و از تمام جهات نمای 360 درجه دارد.

 

این مرکز همایش در زمینی به مساحت 130000 مترمربع در جزیره‌ای ساخته بشر قرار گرفته و هدف اصلی از ساخت آن بازرگانی و تجارت و هم چنین ایجاد تفریحگاهی برای ساکنان محلی است. نیم‌هکتار تراس پشت‌بام مشرف به دریای Bohai است و فضای بازی مجاور به سالن رقص دارد. یک مسیر چهاربانده با مسیر عبور عابر پیاده، جزیره را به شهر وصل می‌کند. ساخت این جزیره از سال 2012 آغاز و قرار است در سال 2014 به بهره‌برداری برسد.

 

1338531467-yingkou-presentation-yingkou-june-2010-1-1000x707.jpg

 

1338531460-yingkoupresentation4jpg-1000x643.jpg

 

1338531452-yingkoupresentation3jpg-1000x648.jpg

 

1338531527-yingkou-verylargefile-1000x533.jpg

لینک به دیدگاه

بنیانگذار مؤسسه معماری2DEFINE اظهار داشت: «اگر پروژه بر طبق نقشه ما پیش برود، این سبک ساختمان تبدیل به قلب شهر می‌شود و مکانی برای مجالس عروسی، جلسات، تجارت و گذراندن اوقات فراغت خواهد بود. هدف ما ساخت بنایی با امکانات جانبی قابل استفاده در 365 روز سال می‌باشد.

 

1338531431-yingkou-01-1000x666.jpg

 

1338531368-model-1000x707.jpg

 

1338531439-yingkoupresentation2-1000x595.jpg

 

1338531488-yingkou-site-1a-1000x901.jpg

 

1338531417-site-plan-1000x707.jpg

 

1338531436-yingkouelevationimage2012-1000x509.jpg

 

1338531382-section-1-1000x656.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

دو رستوران بزرگ با غذاهای دریایی با چشم‌اندازهای بندر و تراس‌هایی در فضای باز و 1200 مترمربع اسکله تفرجگاهی، پارکینگی با ظرفیت 350 ماشین و اسکله‌هایی برای تخلیه بار در زیر ساختمان ساخته خواهد. همچنین فضای زیرزمین در مواقع طوفانیبه صورت موج‌گیر عمل خواهد کرد.»

 

این مرکز شامل 25000 مترمربع سالن دائمی نمایشگاه، 5100 متر مربع اتاق‌های برگزاری جلسات، اتاق کنفرانس 200 نفره، سالن ضیافت 900 نفره و یک اتاق بزرگ شیشیه‌ای در وسط ساختمان است.

 

ساختار فوق‌العاده ساختمان مجهز به سیستم منحصر به فرد نمایش باران بر روی سقف است که در طول روز نور طبیعی را به داخل ساختمان منعکس می‌سازد و ساختار به گونه‌ای است که در شب از حداقل نور مصنوعی استفاده می‌شود.

 

یکی از همکاران 2DEFINE، Qiao Zhang، این بنا را «توسعه سبز قابل توجه در شمال چین و ویترینی برای توسعه بازرگانی در کنار دریای Bohai» می‌نامد. او همچنین اظهار داشت که پیش‌بینی شده که این بنا امتیاز گواهی LEED را کسب کند و نماد جدیدی برای شهر و مرکز مهم و رو به رشد برای صادرات باشد.

 

مؤسسه معماری 2DEFINE اولین شرکت معماری دو ملیتی چینی است که شرکای خارجی دارد.

 

Strabala نیز قبلاً مجموعه‌ای قابل مقایسه با این بنا را طراحی کرده بود. در سال 1993، زمانی که در Skidmore Owings Merrill کار می‌کرد، طراح ارشد چندین مجموعه قراردادی نظیر مرکز کنوانسیون و نمایشگاه هنگ‌کنگ بود.

 

1338531394-section-2-1000x631.jpg

 

1338531404-section-3-1000x629.jpg

 

1338531291-diagram-1-1000x732.jpg

 

1338531317-diagram-2-1000x627.jpg

 

1338531334-diagram-3-1000x538.jpg

 

1338531357-diagrams-1000x636.jpg

 

1338531512-yingkou-sketch4-1000x497.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...