رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 194963469364895537140020121575374.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

سازه محافظ برای باقی مانده فنداسیون سه بنای رمی در شهر کور واقع در سوییس، یکی از طرح های متقدم

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
می باشد، این پوش محافظ برای یافته های باستان شناسانه، بازسازیِ انتزاعی است از احجام رمی؛ چارچوبی سبک برای دیوارهای ساخته شده از چوب که امکان نفوذ نور و وزش باد را از بیرون به درون مهیا می سازد و بر این قرار فرمی اشکار به جانمایی خانه های رمی در منظر شهر می دهد.

فضای داخلی مجموعه نیز عملا شبیه سازی فضاهای داخلی ابنیه رمی است، نور گیری از وُیْـد میانه سقف ها و معلق بودن عناصر متشکله فضای داخلی و قفل شدنشان در داخل بدنه ها و همچنین پلکان ورودی در کنار غشایی بودن پوشش بدنه، همه تاکیدی اند بر تمایل معمار به کمترین میزان مداخله در وضع موجود.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194963469364923916183020124379164.jpg خرابه های رمی در شهر کور

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194963469364978459567020123874594.jpg خرابه های رمی در شهر کور، تاکید بر تعلیق و سبکی الحاقیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194963469365016177856020121671774.jpg الحاقیه ی محافظ خرابه های رمی در شهر کور، بدنه پشتی مجموعه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194963469365051665819020125176654.jpg خرابه های رمی در شهر کور، فضای داخلی و محفظه خالی پوسته سقف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194963469365103643937520124376434.jpg خرابه های رمی در شهر کور، تاکید بر سازه معلق و سبک داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194963469365155593737520123575934.jpg خرابه های رمی در شهر کور، تاکید بر پوسته معلق و سبک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194963469365200101631020122071014.jpg خرابه های رمی در شهر کور، تاکید بر ورودی بسته و حجم سبک و نیمه باز پس زمینه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194963469365237398072020125773984.jpg خرابه های رمی در شهر کور، تاکید بر کنتراست فضای داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194963469365278884674520123878844.jpg خرابه های رمی در شهر کور، تاکید بر حس تعلیق و سبکی عناصر الحاقی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194963469365316851971020121678514.jpg خرابه های رمی در شهر کور، جزییات راه پله

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19496346936534503864352012457384.jpg خرابه های رمی در شهر کور، جزییات راه پله

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در جهانی که زمان در آن به عنوان یک مبدا در رواج و پیشرفت تکنولوژی بستر خود را در ریشه‌های اجتماعی جوامع گسترانده و در معادلات جهانی به یک اصل تبدیل شده معماری چگونه می‌تواند هم پا و هم راستای این حرکات چشم‌گیر بشری حرکت کرده و مبانی خود را در پیکره‌ی وجودی جامعه بگستراند و به گونه‌ای یکی از بارزترین جلوه‌های پیشرفت تکنولوژی در عصر امروز باشد. معماری تنها با تصویر خود نمی‌تواند چنین عصری را متصور شود بلکه این درون مایه، مبنای فکری و به طور کل جوهره وجودی معماری است که می‌تواند جهان را در یک سیستم فضا و زمانی قرار داده و با پیشرفت خود حرکات جوامع را نیز بسترسازی کند.

معماری همواره در هر عصری کانون تغییرات بوده است و به طور مداوم تمام پدیده‌ها ،در راستای تعریفات آن شکل گرفته‌اند و الگوی زندگی بشری در هر عصری به صورت کاملاً‌ ناگسستنی با تغییرات و حرکات جریان‌های معماری بوده است.

پس معماری می‌تواند عصری تکنولوژیک را برای مخاطبان خود پدید آورد که تاثیری ژرف بر روی فرهنگ جوامع خواهد داشت و به نوعی دیدگاه ها راتعریف خواهد کرد.با پیشرفت علم و صنعت و تکنولوژی سطح زندگی بشری نیز تغییر خواهد کرد و بشر را در روند تشکیل جامعه آرمانی که درون آن هیچ دغدغه‌ای زندگی انسانی را مختل نکرده، و او را به نوعی رفاه همه جانبه می‌رساند، قرار خواهد داد.

لهستان از جمله کشورهای اروپایی است که در این راستای قدم‌های بزرگی برداشته است و سعی دارد تکنولوژی های خود رابه سطح اروپای اول برساند.

برج تکنولوژی و مرکز تجارت جهانی نوید بخش چنین اتفاقات در لهستان خواهد شدو مسلماآینده تکنولوژیک روشنی را برای لهستان و شهر ورشو پدید خواهد آورد.

پروژه برج به نوعی نمایشگاه و مرکز مطالعات تکنولوژیک در لهستان تبدیل خواهد شد.

مفاهیم و نظریات

برای پاسخ برج تکنولوژی لهستان باید نگرش جدیدی را در طراحی‌ام انتخاب و تجزیه و تحلیل می‌کردم، نگرشی که در راستای اهداف برج تعریف شده، مفاهیم آن را کامل کرده و در بستری از معناها شکل می‌گرفت.

باید در طراحی خود به گونه‌ای از معماری می‌رسیدم که تعریف دقیقی از شروع عصر دیجیتال در لهستان باشد و بتواند مسیر طراحی را به خوبی تبیین کند.

پس نباید مانند پروژه‌های قبلی به سراغ مفاهیم توپولوژیک موقعیتی می‌رفتم زیرا که در این پروژه معناها و مفاهیم و نمادها در حال نهادینه‌سازی در کالبد فرهنگی لهستان بود که باید در مبحث طراحی به نوعی دیجیتالیزم از مفاهیم و مبانی رسید.

چه چیز می‌توانست عصر دیجیتالیسم را در پروژه به خوبی بروز دهد؟

برای رسیدن به عصر دیجیتالیسم در پروژه تحقیقاتم را در مورد صفحات و دگرگونی‌ها و تغییرات آن در کالبد بنا که می‌توانست به عنوان نمادی از دیجیتال و تحول باشد، شروع کردم.

پوسته دیجیتال همان مبحثی بود که می‌توانست ما را به نتایج جالبی از فاکتورهای طراحی در پروژه برساند.

در خلال تحقیقاتم به نوع جالبی از دیجیتال سرفیس رسیدم. در ایدئولوژی فولدینگ، صفحات تابع احجام و توپولوژی‌های آن شکل می‌گرفت به گونه‌ای دیگر، صفحات نقش ایجاد نوعی ریزوم را در چنین پروژه‌هایی ایفا می‌کردند.

ایده‌ها و تفکراتی که من در تعریف برج تکنولوژیک لهستان دنبال می‌کردم این گونه نبود زیرا که ما دنبال نهادینه کردن مفهوم تکنولوژی در کالبد شهری ورشو بودیم و این دگرگونی‌ها و تغییرات در کالبد معماری بود که باید در تعریفات ما از دیجیتال سرفیس دنبال و پیگیری می‌شد.

پس در تعریف‌هایم از دیجیتال سرفیس به نوعی بازخوانی از مفاهیم آن دست یافتم. در ایده من تبعیت سرفیس از احجام معنا نداشت زیرا که نمی‌توانست نقش تعریف‌کننده‌ای به آن بدهد بلکه در راستای اهداف فولدسازی فضا تعریف می‌شد. پس در پروژ ه من به جای این که احجام توپولوژیک دارای نقش اصلی باشند صفحات به نوعی تعریف می‌رسیدند.

وقتی می‌توانستیم صفحات را در کالبد معماری به نوعی دگرگونی و جابه‌جایی بکشانیم آن وقت بود که به تعریف دقیق از عصر دیجیتال می‌رسیدیم.

پس من پارادایم‌های عصر دیجیتالیسم را به گونه‌ای دیگر تعریف می‌کنم گونه‌ای که صفحات با تغییرات خود به تغییرات احجام منجر می‌شوند و به نوعی کاتالیزه کردن دیجیتالیزم در کالبد معماری دست پیدا می‌کنند و از نوعی فولد توپولوژیک به نوعی فولد صفحات، خواهند رسید.

ایده‌ها و کد واژه‌ها

۱) تغییرات صفحات در بدنه معماری و به تبع آن تغییرات فرم، به نوعی القای دیجیتالیزم در دید مخاطب تبدیل می شود.

۲) برج به نوعی بنیان عصر روشنگری، پیشرفت و تکامل لهستان تبدیل خواهد شد.

۳) برج دارای نوعی ترانسفورماسیون آرام در صفحات است که سعی در القای مفاهیم خود دارد.

۴) فرم برج به نوعی سیالیت در حرکات دینامیکی صفحات تبدیل شده است.

۵) تغییر حرکت صفحات در برج باعث ایجاد پروسه تبدیل و تغییرات تدریجی فرم به فرمی دیگر شده و در اصطلاح منجر به تشکیل نوعی مورفینگ در فرم خود شده است.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 195263469432471845768520123178454.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

کارنامه استودیوی بین المللی مخزنِ فکرِ شهر نشان داده است ره یافت های تحقیق و توسعه شان در حوزه معماری و شهرسازی طی دهه های گذشته بر فهم شهر غیر رسمی، بازاندیشی بر محدودیت های کالبدی معماری معاصر و گذر از جهت گیری فرمی به سمت معماریِ اجتماعیِ هدفْ محور استوار بوده است.

یکی از اخرین کارهایشان، طرح پیشنهادی شان برای یک مرکز فرهنگی و اجتماعی واقع در گروتائو؛ مرکزِ زاغه نشین پارایسوپلیسِ سائوپائولو می باشد. هدف طرح تبدیل توپوگرافی غامض و سکونت گاه های غیر رسمی به منطقه ای فعال و حوزه عمومی ای پویا از طریق طراحی اجتماع محور است، انچه در این طرح حائز اهمیت است، فرایند تحلیل تاثیرات محلی رشد سریع و بهبود وضعیت زیست گاه های حاشیه ای در تغییر بنیه ی ساختارهای اجتماعی است. پروژه دفتر مخزن فکر شهر ساختمان چندمنظوره ایست که سال گذشته رتبه اول

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
امریکای جنوبی را از ان خود کرد.

پایین ترین منطقه مجموعه به کارگاه موسیقی اختصاص یافته تا با انجام برنامه های متنوع پتانسیل های به ذات سایت را ارتقا دهد. امکانات رفاهی و ورزشی، امکانات پوشش دهنده حمل و نقل عمومی و مدرسه موسیقی، استودیو ها، سالن اجرا، فضاهای تمرین و استراحت و کلاس های کمک اموزشی از دیگر ریزْ فضاهای موجود در مجموعه اند. این مجموعه کاتالیزوریست برای منطقه تا برنامه های فرهنگی و موسیقی یایی را در سطح زاغه نشین بسط داده و شبکه ی جدیدی می افریند که جوانان از هر قشر و طبقه ای را به خود جذب می کند. طبقه فوقانی مجموعه میزبان مسکن های موقتی است که به قربانیان خشونت های خانگی و بی جاشدگان رانده شده از مناطق خطرناک اختصاص یافته. فضاهای تجاری در طبقه اول جانمایی شده است و در قامت ابزاری اقتصادی ظاهر می شود که فضای خیابان را فعال ساخته و محرکی است برای اقتصاد خرد متاثر از کشاورزی شهری.

پروژه عملا می خواهد نشان دهد که معمار معاصر بایستی از نقش سنتی خود فاصله بگیرد و همچون عامل به هم رسش نیروهای متضاد مستتر در برنامه ریزی عمودی و از بالا به پایین و ابداعات از پایین به بالا عمل نماید. با ایجاد بستری مشترک برای به هم رسش این دو نیروی متخاصم، این منطقه شهری می تواند از تعارض ها بکاهد و کنش دو سویه ی زایایی ایجاد نماید.

اولویت طرح تجهیز این محله حاشیه ای به زیرساخت ها، اب سالم برای شرب و دیگر استفاده های بهداشتی، نورپردازی مناسب در شب و تزریق زیرساخت های اجتماعی ای همچون تحصیل، امنیت، فرهنگ و حوزه عمومی می باشد.

هدف عمده مدل طراحی شهری ای که از طریق این پروژه تعقیب می شود، تدقیق عدالت فضاییْ مکانی است. تراس های پیرامونی مجموعه زیرساخت های اساسی و الزامی بافت را با نیازهای اجتماعی ترکیب می کنند و فضاها و عرصه هایی برای برنامه های متنوع به وجود می اورند، ان ها همچنین میانْ راه هایی را برای اتصال فضاهای متروک مانده میان همهمه زاغه ایجاد می کنند، کمترین میزان ساخت و ساز و دخالت حجمی با حداکثر برون داد اجتماعی نظیر امنیت و میل به تعریف حوزه عمومی و نظام اجتماعی.

رمپْ تراس های محیطی ای که پیرامون مجموعه را فرا می گیرند دسترسی از بالا و پایین مجموعه را فراهم می اورد و نظام حرکت عمومی را در منطقه ای که به داشتن توپوگرافی خطرناک و مشکل افرین معروف است اصلاح می کند .

کشاورزی شهری فضا را از مفهومی خالی به منظری فعال تبدیل می کند، این برنامه ریزی فضایی نه فقط به کار تامین غذا در مقیاس محدود می اید بلکه به خود بنیادی اقتصادی محله نیز کمک می کند. سیستم *****ینگ معکوس برای استفاده مجدد از اب استفاده شده، از اب در قامت نیروی مخرب، عاملی زاینده می سازد.

در کل مجموعه پیش نمونه یا نمونه ازمایشی یا پرُتُتایپی است که می تواند برای تمام مناطق با ریسک بالا قابل راست ازمایی باشد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195263469432540861859020124078614.jpg مرکز فرهنگی و اجتماعی واقع در گروتائو؛ مرکزِ زاغه نشین پارایسوپلیسِ سائوپائولو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19526346943256641393452012674134.jpg جانمایی در سایت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195263469432610398424020125073984.jpg ریز فضاهای مجموعه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19526346943268159406252012175944.jpg جانمایی فضاهای سبز و تراسْ های سبز شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195263469432728918182020124879184.jpg سیرکولاسیون تراس ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195263469432774950392020123479504.jpg سیرکولاسیون مدرسه موسیقی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19526346943280623745202012672374.jpg 1. natural ventilation chimney combination of stack, solar and wind supported ventilated system 2. hybrid photovoltaic panels electricity during the day IR-Emission of water during the night 3. air conditioner 4. shading protects against solar exposure along the east and west facade 5. slab cooling tempering the concrete structure with embedded hydronic piping 6. hybrid ventilation natural ventilation in should seasons AC operation in humid season 7. cross ventilation wind from south direction provides fresh air, warm winds coming from north direction are blocked by the hill cooling water cycle 8. heat rejection from air conditioner 9. heat sink during the day 10. heat emission during night by lunar collector on roof 11. chilled water to air conditioner

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195263469432840775280520124077754.jpg water model 1. runoff cascades over permeable surfaces, absorbing excess stormwater and increasing water oxygen levels 2. site contours direct the water inward to minimize off-site discharge 3. runoff is collected into terraced wetland water gardens to trap contaminants and particulars. the system is a natural filter that enhances air quality, lowers ambient temperatures by evapotranspiration, and introduces habitat niches that attract foraging birds 4. treated overflow from the wetlands is collected into an underground cistern for storage and laster reuse 5. stored water is treated to local quality standards with rapid sand filtration and pumped to elevated tanks for reuse 6. water is lifted during dry periods to provide irrigation in planted areas 7. treated water is available for non-potable uses, such as toilet flushing 8. minimal stormwater is discharged to the public swear system

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195263469432875878502520121578784.jpg wall section of building system 1. hybrid photovoltaic panels 2. air conditioner 3. shading 4. slab cooling 5. hybrid ventilation 6. cross ventilation cooling water cycle 7. heat rejection from air conditioner 8. heat sink during the day 9. heat emission during night by lunar collector on roof 10. chilled water to air conditioner

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195263469432914477594520125474774.jpg طبقه همکف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195263469432937732942020121777324.jpg طبقه اول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195263469432974663195520125476634.jpg طبقه دوم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195263469433029846187020124978464.jpg طبقه سوم

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 195363469436203290534520124372904.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] کارخانه اتریشی سازنده آجر Wienerberger ، ماه آینده در مراسم پنجمین دوسالانه جایزه وینربرگر در وین به همراه انتشار کتاب بریک 2012 ، به نوآورانه ترین معماری معاصر آجری جوایز خود را اهدا می کند . پنلی از کارشناسان و متخصصان ، برندگان را در پنج رده از مجموع 50 پروژه ارسالی از سراسر جهان انتخاب می کنند . این جایزه بر اساس معیارهایی از جمله پایداری ، بازده انرژی ، عملکرد و طراحی خارجی نوآورانه ، برتری را در ساختمان های ساخته شده با استفاده از محصولات خاک رس ترویج می دهد . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195363469436249882279020122978824.jpg 2010 second places entry – South Asian Human Rights Documentation Centre, India by Anagram Architects

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195363469436269422044020124974224.jpg 2010 second placed entry – South Asian Human Rights Documentation Centre, India by Anagram Architects

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195363469436299341027520121973414.jpg 2010 third-placed entry – Morjan-Poeten House, Germany by Nikolaus Bienefeld

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195363469436318972583520123879724.jpg 2010 Grand winner – State Forum and Parliament of the Principality of Liechtenstein, Liechtenstein by Hansjörg Göritz Architecture Studio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195363469436396168814520125671684.jpg 2010 Special Award – Public Buildings, Republic of Mali by Emilio Caravatti

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195363469436489847389020122978474.jpg 2012 jury panel. Photography by Christian Dusek.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195363469436638344720520125873444.jpg wienerberger-brick-award-2012

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195363469436661536595520122175364.jpg wienerberger-brick-award-2012

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 195463469485970151150020121081514.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] ساختمان شیشه ای یک غرفه رسانه ای برای اکسپو 2002 سوئیس است که هم اکنون در مرکز دریاچه نیوشتل، ایوردون لبن در سوئیس در حال ساخت است.از ستون های درون آب ، یک سیستم کش بستی از مهار گرهای افقی و میله های قطوری که از دریاچه بیرون زده شده ساخته شده است.از ستون های درون آبی، یک سیستم کش بستی از مهار گرهای افقی و میله های قطوری که از دریاچه بیرون زده شده ساخته شده است. پلکان و گردشگاه ها درون سیستم کش بافتی ، بافته شده اند که بعضی از آنها باعث تعادل وزنی ساختمان می شوند .فرم ایجاد شده در ساختمان بر اساس کار بوکمینستر فولر است. این غرفه از عبور آب های برخورد کننده رودخانه به صورت قطرات ریز از طریق 1300 نازل مه ساخته شده است که باعث تولید یک ابر مصنوعی با عرض 300فوت و عمق 200 فوت و ارتفاع 65 فوت می گردد . یک ایستگاه هواشناسی داخلی میزان مه خروجی را با توجه به تغییرات آب و هوائی مانند تغییر دما، رطوبت، جهت باد و سرعت باد کنترل می کند .مردم می توانند به ساختمان شیشه ای از طریق یک پل شیب دار نزدیک شوند . این سطح شیب دار که طول آن به 400 فوت می رسد ، بازدید کنندگان را از قسمت توده مه به روی سطحی با فضای باز جایی که جا به جایی غیر قابل تنظیم است می برد . مراجع سمعی و بصری در طول این سفر به سوی مه پاک می شوند و تنها جنبه های قابل دیدن و شنیدن ، مه آلودگی و صدای زننده شر شر نازل های آب است. قبل از ورود به ابر ، هر بازدید کننده به یک پرسش نامه / پروفایل شخصی پاسخ می دهد و یک بارانی هوشمند دریافت می کند . این کت به عنوان یک محافظ از محیط خیس و ذخیره سازی داده های شخصی برای ارتباط با کامپیوتر ابری استفاده می شود. با استفاده ازتکنولوژی رد یابی و مکان یابی ، موقعیت هر بازدید کننده میتواند معلوم گردد و پروفایل شخصی او با هر بازدید کننده دیگر مقایسه می شود. کاملا متفاوت با تجربه ای که آنها هنگام پاسخ دادن به پیشنهادات هتل ها یا دعوت های سینما دارند . در جعبه شیشه ای -محیط مکعبی احاطه شده با شیشه در 6 طرف - بازدید کنندگان "حس معلق بودن فیزیکی ،که تنها با باز کردن گاه گاهی در غبار شدید تر میشود " را تجربه می کنند . در حین اینکه بازدید کنندگان از کنار یکدیگر عبور می کنند ، کت آنها پروفایل آنها را مقایسه می کند و با توجه به دافعه یا جاذبه تغییر رنگ می دهند (مانند سرخی غیر ارادی صورت در هنگام خجالت - قرمز برای نزدیکی و سبز برای نا سازگاری). سیستم اجازه فعل و انفعال 400 بازدید کننده را به طور همزمان می دهد. بازدید کنندگان می توانند در نوک بنا یک درجه بیشتر تا بار انجل صعود کنند. آخرین صعود حس پرواز را همزمان با عبور از لایه ابری به سوی آسمان آزاد برای شخص شبیه سازی می کند. در اینجا بازدید کنندگان استراحت کرده و به مناظر نگاهی می اندازند و از بین مقادیر بزرگ آبهای تجاری برای فروش ، آبهای شهری از مراکز جهانی و آبهای یخی انتخاب خود را انجام می دهند. در طول شب ، مه همانند یک صفحه نمایش قطور و محرک عمل می کند. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195463469485999660980020123986604.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ ساختمان شیشه ای و ابری با قابلیت سکونت و چرخش، بالای یک دریاچه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19546346948602516423052012581644.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ ساختمان شیشه ای و ابری با قابلیت سکونت و چرخش، بالای یک دریاچه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195463469486196768481520125687684.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ ساختمان شیشه ای و ابری با قابلیت سکونت و چرخش، بالای یک دریاچه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1954634694862090626165201298624.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ ساختمان شیشه ای و ابری با قابلیت سکونت و چرخش، بالای یک دریاچه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19546346948674017999002012081794.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ ساختمان شیشه ای و ابری با قابلیت سکونت و چرخش، بالای یک دریاچه

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 195563469494264441570520122484414.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] در این رستوران پیتزا در ریچموند – انگلستان – که توسط اَب راجرز طراحی شده ، مشتریان می توانند در غرفه های خود ، موسیقی دلخواه خود را بشنوند . در طراحی داخلی این شعبه از رستوران های زنجیره ای پیتزا اکسپرس ، یک آشپزخانه مرکزی با آینه هایی آویزان بر بالای کانتر وجود دارد که مشتریان می توانند به واسطه آنها ، مراحل آماده شدن پیتزاهای خود را ببینند . گنبدهای معلق بر بالای غرفه ها به مشتریان اجازه می دهد تا نورپردازی محیط خود را تغییر داده و MP3 پلیرهای خود را به آن متصل کنند . به وسیله فشردن یک دکمه و روشن کردن گنبد های بالای غرفه ها ، مشتریان می توانند توجه گارسون را به میز خود جذب کنند . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195563469494288545496520124885454.jpg لابراتوار زندگی شعبۀ دیگری از پیتزا اکسپرس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19556346949430258659002012285864.jpg لابراتوار زندگی شعبۀ دیگری از پیتزا اکسپرس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195563469494348381510520124883814.jpg لابراتوار زندگی شعبۀ دیگری از پیتزا اکسپرس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195563469494499591559020121985914.jpg لابراتوار زندگی شعبۀ دیگری از پیتزا اکسپرس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195563469494580537550020124085374.jpg لابراتوار زندگی شعبۀ دیگری از پیتزا اکسپرس

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 19566346949502275045752012287504.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] استودیو آلمانی معماری GMP ، استادیوم Moses Mobhida را برای جام جهانی 2010 درمحوطه ورزشی دوربان در ساحل اقیانوس هند طراحی کرده اند که دارای ویژگی یک قوس 105 متری بر فراز استادیوم دایره ای شکل می باشد و به نماد معماری و لندمارک شهر تبدیل شده . این قوس توسط سیستم کابل به لبه خارجی سقف متصل است و وزن اعضای داخلی سقف را تحمل می کند . یک پلت فرم از چشم انداز در رأس قوس قرار گرفته که از طریق ماشین کابلی قابل دسترسی است و بازدیدکنندگان می توانند منظره های پانوراما از شهر و اقیانوس را از آنجا مشاهده کنند . استادیوم با گنجایش 70000 تماشاگر ، بر روی یک پلت فرم مرتفع قرار گرفته با نمایی از ورق های فلزی سوراخ شده و سقفی پوشیده از کابل های گره خورده . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195663469495036456611520121684564.jpg استادیوم Moses Mobhida از معماران جی ام پی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195663469495071506126020125185064.jpg استادیوم Moses Mobhida از معماران جی ام پی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195663469495259596626520125985964.jpg استادیوم Moses Mobhida از معماران جی ام پی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195663469495345117520020122581174.jpg استادیوم Moses Mobhida از معماران جی ام پی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195663469495405936869520122589364.jpg استادیوم Moses Mobhida از معماران جی ام پی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195663469495478725179520123887254.jpg استادیوم Moses Mobhida از معماران جی ام پی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195663469495536272277520123682724.jpg استادیوم Moses Mobhida از معماران جی ام پی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195663469495724221185520124482214.jpg استادیوم Moses Mobhida از معماران جی ام پی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195663469496015595114520123585954.jpg استادیوم Moses Mobhida از معماران جی ام پی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195663469496141363432020124183634.jpg استادیوم Moses Mobhida از معماران جی ام پی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19566346949620408207402012448824.jpg استادیوم Moses Mobhida از معماران جی ام پی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195663469496311591794520123185914.jpg استادیوم Moses Mobhida از معماران جی ام پی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195663469496436673632520123686734.jpg استادیوم Moses Mobhida از معماران جی ام پی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195663469496549447664520122984474.gif استادیوم Moses Mobhida از معماران جی ام پی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19566346949664096231502012089624.gif استادیوم Moses Mobhida از معماران جی ام پی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195663469496730819845020123088194.gif استادیوم Moses Mobhida از معماران جی ام پی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195663469496833539833020121385394.gif استادیوم Moses Mobhida از معماران جی ام پی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195663469496955491012020121584914.gif استادیوم Moses Mobhida از معماران جی ام پی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 195763469526875474448020125594744.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

موقعیت : هو شی مین

مساحت پروژه : 27 متر مربع

سال اتمام پروژه : 2012

الهام گرفتن از زیبایی های موزون طبیعت در بازسازی خانه های قدیمی و تبدیل آن به یک محیط آرام تر به گونه ای گسترش یافته که حتی در شهری پر ازدهام مانند هو شی مین برای خانه کوچکی به طول 9 متر و عرض 3 متر که خانمی میان سال و دوستش در آن زندگی می کنند با همه مشکلاتی که بر سر آنها قرار می گیرد این باز سازی صورت می گیرد .

در نگاه اول تمیزی و منظم بودن خانه با هواکش های افقی که چند گل به دور آن پیچیده شده است آن را از خانه های اطراف متمایز می کند . قرار گرفتن نشیمن , پذیرایی و آشپزخانه در طبقه همکف بدون هیچ گونه پارتیشنی خانه را بزرگتر می نمایاند . در این فضای انسان ساخته موادی آشنا چون آجر و فولاد به طوری به کار گرفته شده است که انسان دچار عاطفی نمی شود . درختی دل انگیز در سمت راست ورودی خانه خود را برافراشته تاهمکف را به بالاتر بدوزد.

در طبقه دوم اتاق خواب و سرویس بهداشتی قرار دارد , سقف این طبقه باز است که روشنایی را از آسمان می گیرد .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195763469526896427208520121694274.jpg خانه ای با طول 3 و عرض 9 متر در شهر هو شی مین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195763469526921113128520124191134.jpg خانه ای با طول 3 و عرض 9 متر در شهر هو شی مین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195763469526934812447020125498124.jpg خانه ای با طول 3 و عرض 9 متر در شهر هو شی مین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19576346952699609075152012569904.jpg خانه ای با طول 3 و عرض 9 متر در شهر هو شی مین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195763469527011725493020121197254.jpg خانه ای با طول 3 و عرض 9 متر در شهر هو شی مین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195763469527048638169520124896384.jpg خانه ای با طول 3 و عرض 9 متر در شهر هو شی مین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195763469527082183874020122291834.jpg خانه ای با طول 3 و عرض 9 متر در شهر هو شی مین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195763469527096301134520123693014.jpg خانه ای با طول 3 و عرض 9 متر در شهر هو شی مین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195763469527113575419520125395754.jpg خانه ای با طول 3 و عرض 9 متر در شهر هو شی مین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19576346952712858910702012895894.jpg خانه ای با طول 3 و عرض 9 متر در شهر هو شی مین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195763469527147391614520122793914.jpg خانه ای با طول 3 و عرض 9 متر در شهر هو شی مین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19576346952716004412502012409444.jpg خانه ای با طول 3 و عرض 9 متر در شهر هو شی مین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19576346952718619674802012691964.jpg خانه ای با طول 3 و عرض 9 متر در شهر هو شی مین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195763469527203830385020122398304.jpg خانه ای با طول 3 و عرض 9 متر در شهر هو شی مین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195763469527217934951020123799344.jpg خانه ای با طول 3 و عرض 9 متر در شهر هو شی مین

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]195863469603353782648020123397824.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] Biomimicry نظم و انظباتی است که در آن طراحی طبیعت و سیستم های مختلف آن به منظور خلق راه حل های پایدار برای حل مسائل و مشکلات دنیای واقعی ، بررسی و شبیه سازی می شوند . با تجزیه و تحلیل روش هایی که در آن خانواده پرنده بافنده Ploceidae ، خانه های زیبا و هنرمندانه و فروتنانه خودشان را می سازند ، طراح آفریقای جنوبی پورکی حِفِر Porky Hefer ، مراحل ساخت و ساز پیچیده خود را از این طرح الهام گرفته و مجموعه ای از لانه هایی با مقیاس بزرگ و انسانی بر اساس تکنیک پرنده ها تولید کرده . لانه های بافنده پورکی ، هیچ چارچوب فولادی داخلی ندارند . هرکدام با دقت زیاد از متریال های طبیعی مانند پوست درخت و شاخه بافته شده اند به گونه ای که فریم نهایی فضایی محکم برای حداقل 2 بزرگسال ارائه می دهد . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19586346960340005507702012209554.jpg 'weaver's-nest---mark-2'-made-in-collaboration-with-mthobeli-bakana-has-room-for-two-adults

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195863469603543328133520124393284.jpg a-weaver's-nest-perched-slightly-above-ground-in-a-tree

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195863469603573607445520121396074.jpg construction-of-'mark-2'

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195863469603606753761520124697534.jpg detail-of-the-'nettleton-road'-nests-which-features-a-slide

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19586346960364207669602012229764.jpg 'weaver's-nest'-on-stilts-installed-in-babylonstoren,-south-africa

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19586346960378106194102012419614.jpg some-of-the-weaver's-nests-function-as-proper-tree-houses

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195863469603858524756520125895244.jpg weaver-bird-nest-case-studies-and-references

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195863469604039892054520125998924.jpg view-of-frame-construction

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19586346960410967469752012996744.jpg up-close-look-at-the-slide-and-internal-structure

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195863469604136514776520123695144.jpg drawings-of-different-weaver-bird-nest-typologies

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19586346960416414582052012491454.jpg porkyhefer20

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195863469604203439204020124394394.jpg porkyhefer21

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19586346960422526202602012592624.jpg porkyhefer04

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]195963469609538516682520123895164.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] نمایشگاه و پاویون خرده فروشی در داخل غار Postojna ، اولین ساختمان اداری پست زیرزمینی در جهان است . هدف از پروژه ، نوسازی پاویون در سالن کنسرت بود . این نمایشگاه و پاویون در دو بخش طراحی شده . بخش پاویون یک منطقه شفاف و گذرپذیر با چهار ورودی و خروجی است که در داخل یک حجم طولی به شکل حرف S طراحی شده ، در نتیجه دیوار سالن زیرزمینی را منعکس می کند . حجم به شیوه ای ساخته شده که جریان بازدیدکنندگان را هدایت کرده و نقاط ورودی و خروجی را نشان می دهد . بخش خدمات بازسازی شده ساختار ، نواحی خدمات و امکانات بهداشتی جدید برای بازدیدکنندگان غار Postojna را فراهم می کند . عملکرد فضای داخلی ساختار به عنوان یک فضای یکنواخت و انعطاف پذیر عمل می کند . حجم نمایشگاه و فضای خرده فروشی به عنوان یک فرمت از سالن در سراسر کل ارتفاع داخلی شفاف است . هدف از این پروژه ، نوسازی پاویون در سالن کنسرت بود . کل ساختار به حداکثر ابعاد درساختار تخریبی موجود ساخته می شود در حالی که ساخت و ساز غار زیرزمینی نیاز به استفاده از مصالح ساختمانی غیر ارگانیک مناسب برای چنین شرایطی دارد . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19596346960956710274352012791024.jpg نمایشگاه و پاویون خرده فروشی در غار Postojna

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195963469609583599734520122395994.jpg نمایشگاه و پاویون خرده فروشی در غار Postojna

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19596346960965408155152012349814.jpg نمایشگاه و پاویون خرده فروشی در غار Postojna

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19596346960967401679902012549164.jpg نمایشگاه و پاویون خرده فروشی در غار Postojna

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195963469609693662026020121396624.jpg نمایشگاه و پاویون خرده فروشی در غار Postojna

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195963469609733332338520125393324.jpg site-plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195963469609753455074020121394554.jpg floor-plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19596346960977903253852012399324.jpg sections

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

195963469609798184633020125891844.jpg detail

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1961634696726487361590201228107364.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] مرکز بازدید باغ گیاه شناسی پرکینز+ویل در ونکوور ، برای چالش ساختمان زندگی طراحی شده ؛ مجموعه ای دقیق از الزامات پایداری . از نظر فرمی و عملکردی ، دربرگیرنده اهداف طراحی پایدار و اجتماعی آگاهانه است . این ساختمان ، یک چشم انداز مواج از فضاهای داخلی و خارجی است که ا ززمین تا سطح بام در حال افزایش بوده و یک سطح گسترده ای را ایجاد میکند که بر روی آن پوشش های گیاهی می توانند رشد کنند و به این شکل دوباره زمین را اشغال کنند . این ساختمان همچنین دارای سیستم های متعدد فعال و غیرفعال است که از منابع تجدیدپذیر سایت ها و زباله های ساختمان استفاده مجدد می کند . فرم این مرکز بازدید الهام گرفته از ارکیده ، توازن بین معماری و چشم انداز را رعایت می کند و سقف بوسیله یک رمپ با پوشش گیاهی به زمین متصل می شود . عملکرد ساختمان به عنوان یک مرکز جامعه گرا برای باغ گیاه شناسی دارای یک کافه ، کتابخانه ، امکانات داوطلبانه ، مغازه ، ادارات و فضای کلاس برای جلسات ، کارگاه ها ، سخنرانی ها و عملکرد های خصوصی می باشد . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1961634696727043038915201224103034.jpg مرکز بازدید باغ گیاه شناسی پرکینز+ویل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1961634696727342316635201254102314.jpg مرکز بازدید باغ گیاه شناسی پرکینز+ویل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1961634696727562361145201216102364.jpg مرکز بازدید باغ گیاه شناسی پرکینز+ویل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1961634696727804542910201240104544.jpg مرکز بازدید باغ گیاه شناسی پرکینز+ویل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1961634696727981826485201258101824.jpg مرکز بازدید باغ گیاه شناسی پرکینز+ویل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1961634696728148475975201214108474.jpg مرکز بازدید باغ گیاه شناسی پرکینز+ویل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1961634696728341842505201234101844.jpg مرکز بازدید باغ گیاه شناسی پرکینز+ویل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1961634696728881554055201228101554.jpg مرکز بازدید باغ گیاه شناسی پرکینز+ویل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1961634696729174464995201257104464.jpg مرکز بازدید باغ گیاه شناسی پرکینز+ویل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1961634696729367851055201216107854.jpg مرکز بازدید باغ گیاه شناسی پرکینز+ویل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1961634696730103438740201230103434.jpg مرکز بازدید باغ گیاه شناسی پرکینز+ویل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

196163469673043568310020123105684.jpg مرکز بازدید باغ گیاه شناسی پرکینز+ویل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1961634696730698185830201229108184.jpg مرکز بازدید باغ گیاه شناسی پرکینز+ویل

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1962634696883892413975201249102414.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

آسمانخراش بخش شماره شش، شهر نيويورك Borough no. 6 – New York City

2011مورد تقدير قرار گرفته در رقابت آسمانخراش

John Houserسرجان هو

ايالات متحده

رشد بي سابقه ی جمعيت شهرهای ميليوني سراسر جهان به افزايش تراكم شهری نياز دارد. در طول قرن گذشته، فشار رشد جمعيت با گسترش عمودی شهر برطرف شده است. برای تحقق خواسته های مردم در آينده ، رشد در تراكم ساختمان مجبور خواهد شد كه در تمام محورها توسعه پيدا كند.

اين آسمانخراش، بالاتر از بافت موجود شهری واقع شده است . اين ساختمان ها فضايي بين خيابان 14 ام و 22 ام و خيابان ششم و هفتم در شهر نيويورك را اشغال مي كنند. اندازه ی ساختار اتكا به يكديگر را ايجاد مي كند و اجازه برای شكل گيری جوامع جديد در درون شبكه ی مسكن پيش از اين متراكم شده را مي دهد. درون بافت مسكوني شبكه، برج های اداری بزرگ يك محل كار را برای ساكنان اين ساختار فراهم مي نمايند. باز شدن اين برج ها ، اجازه ی پارك عمومي بزرگی را مي دهد، كه از نقطه ی مرتفع شهر عبور مي كند. پارك برای ساكنان و بازديد كنندگان فرار به طبيعت را به دور از شدت زندگي شهری فراهم مي كند ،در حالیكه هنوز ارتباط بصری منحصر بفردی را با شهر حفظ مي نمايد. ساختمان با گستردگي عظيم به سيستم جديد مترو نيويورك متصل شده است. قطار در ساختار به همه ی جهات حركت مي كند و در تمام سطوح ايستگاه دارد. ايستگاه ها در درون ساختار شبكه ای تعبيه شده اند و با پل های عابر پياده كه به عنوان شريان اصلي حمل و نقل عمل مي كنند، اتصال پيدا مي كند. مجموعه ای از اين قطعات به يك حجم منتقدانه دست مي يابد ، و اجازه مي دهد كه ساختار به عنوان نهادی مستقل در داخل شهر وجود داشته باشد. اين آسمانخراش يك نمونه اصلاحات اساسي برای بخش شش شهر نيويورك است.

- برج های شركتي : از طريق شبكه ی مسكن پنهان شده اند ، برج های شيشه ای بزرگ فضاهای كار را برای ساكنان اطراف فراهم مي نمايند. يادآور برج های سازماني موجود در نيويورك هستند. اين ساختارهای بزرگ ، نقاط برجسته ای درون شبكه هستند. در مقابله با وضعيت برج سنتي ، ارتباط مستقيم بين برج ها و شبكه های توليد ، ارتباطي منسجم تر ميان شركت ها و جوامع اطراف است.

- شبكه مسكوني : بدنه ی اين ساختار از سيستم شبكه ی گسترده ساخته شده است. تنظيمات مختلف سيستم با طيف متنوعي از برنامه های مسكوني سازگاری پيدا مي كند. از اين تغييرات ، گره های اين تراكم اجتماع منحصر بفردی را تعريف مي كند. شبكه به چارچوبی تبديل مي شود كه پشتيباني برای فضای شهری بزرگتر را فراهم مي نمايد .

- پارك مرتفع : فضايي در درون يك شهر وجود ندارد كه نقشی بيشتر از پارك را بازی كند ؛ افراد با جامعه از طريق مالكيت جمعي فضای عمومي ارتباط برقرار مي كنند. حجم گسترده ای از ساختار ، خواستار يك فضای بزرگ عمومي است. پارك مرتفع ، بالای سر و صدای شهر ، در ساختار بريده شده ، كه عقب نشيني از سختي شهر را عرضه مي كند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

196263469688404472844520124104724.jpg آسمانخراش بخش شماره شش، شهر نيويورك

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1962634696884252166340201225102164.jpg آسمانخراش بخش شماره شش، شهر نيويورك

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1963634696888461398885201226101394.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] برج ماهي Fish Tower

تقدير شده در رقابت آسمانخراش 2011

هسينگ او چيانگ

Hsing-O Chiang

تايوان

برج ماهي مدلي برای پرورش ماهي عمودی است كه مي تواند 30 برابر موثر تر از پرورش ماهي های سنتي باشد. به عنوان يك راه حل برای كاهش قابل توجهي از ماهي های وحشي كه تخمين زده شده تا سال 2050 به اوج خود مي رسند، طراحي شده است. طرح متمركز اين برج ، با اين حال جهت سلامت محيط زيست آبزيان، با سه قسمت اصلي برنامه است. اولي يك بازار ماهيگيری و مركزی برای بازديدكنندگان در سطح زمين است. بخش دوم يك پرورش ماهي است كه بر اساس تحقيق و تجزيه تحليل محل سكني و حركت گونه های ماهي خاص طراحي شده است. هر مخزن دارای عرض، فرم و شكل خاصي است كه شبيه زيستگاه های طبيعي مي باشد . دما و جريان آب همچنين از شرايط اقيانوس تقليد مي كنند. برنامه ی سوم به آزمايشگاه های تحقيقاتي اختصاص داده شده ، كه در آن فناوری های جديد برای رسيدن به سود 600 پرورش ماهي سنتي در 20 سطح آزمايش مي شود.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1963634696888637129825201243107124.jpg برج ماهي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

196363469688881545825520121105454.jpg برج ماهي

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

دانشگاه ایالتی میشیگان با تعیین کردن چند معمار مشهور،رقابتی را جهت طراحی موزه موزه هنری الی و ادیت براد ترتیب داد که با قضاوت ژزف جیوانی همراه بود.در مرحله نیمه نهایی ۱۰طرح از میان ۳۰طرح ابتدایی انتخاب شدو سپس ۵ طرح برگزیده به فینال راه یافت.ودرپایان یک طرح باانتخاب داوری به عنوان طرح برتر برگزیده شد.هدف پروژه ارائه طرحی بود که مبتنی برایده ای باشدکه با استفاده از آجر طرحی گوتیک و انتزاعی به نمایش بگذارد.بطوری که نماد وسمبلی برای سیر تکاملی طراحی های نسل بعدباشد.درعین حال طراحی باید نگاهی احترام آمیز به مسیر طراحی های قدیم تاجدیدداشته باشدومتناسب با طبیعت ودرختان باغ نیز باشد.

کوپ هیمِلبِلا

موزه پدیده ای شناخته شده در جامعه می باشد.و مفهوم آن نیز از زمانواندرکامن دوم و فردینانند دوم در قرن ۱۶ دچار تغییر بنیانی شد.

اما امروزه موزه تنها مکانی زیبا برای قرار دادن علوم مختلف نیست،بلکه به عنوان یک سمبل شهری شناخته می شود.موزه های آینده نیز شامل یک مکان سه بعدی متمایز در شهر بوده که حاوی چیزهای مهمی ست که در جهان خلقت دیده شده است.اما فقط یک فرم از نمایش اطلاعات دیجیتال و آنالوگ نیست بلکه تعیین کننده خط مشی فرهنگی جامعه می باشد.و این بدین معنی ست که موزه ها می بایست که با جامعه شهری در تبادل اطلاعاتی وفرهنگی متقابل باشد.و فضایی چند منظوره برای ملاقات اقشار مختلف مردم بوده که جهت دیدن از تازه های جهان ،پدیده های هنری،توجه به موسیقی،سینما و فستیوال های هنری بدان وارد می شوند.و اینک در قرن ۲۱ موزه به عنوان یک هدف و مرکز ارتباطی شناخته می شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1964634696921446270140201224106274.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

آسمانخراش پاريس عمودی Vertical Paris

فيناليست رقابت آسمانخراش 2011

روچمبو سيريلRochambeau Cyrille ، برتين جوئل Bertin Joel ، هريزو رنجريانيسونHerizo Randrianarison

فرانسه

چگونه يك آسمانخراش را به بافت تاريخي شهر پاريس ادغام كنيم ؟ پس از ساخت و ساز جنجالي برج مونت پارناس Montparnasse tower ، اين پروژه توسعه ی يك زمين مياني بين آسمانخراش های بسيار بلند و بافت شهری موجود هوسماننيان Haussmannian – برنامه ريز مدني فرانسه- دنبال مي كند . چالشی است كه توسط ميل به ايجاد ارتباطی منسجم ميان زمينه ی موجود و برنامه های مختلف آسمانخراش كه شهر را به قرن 21 خواهد آورد، مشخص مي شود.

يكي از استراتژی ها ، ايجاد يك طبقه عابر پياده جديد برای شهر از طريق بكارگيری پشت بام ها است – ارتباطي ميان شهر سنتي افقي و توسعه ی عمودی جديد و يا آسمانخراش های معاصر پاريس است. اين ساختمان های جديد با استفاده از سبك بافت موجود به عنوان مرجع طراحي شده اند ، كه در آن شما قادر خواهيد بود مربع های كوچك ، خيابان های زيبا ، پارك ها ، مسكن و بسياری از امكانات فرهنگي را پيدا نماييد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1964634696921619198525201241109194.jpg آسمانخراش پاريس عمودی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

196463469692185511116020125105114.jpg آسمانخراش پاريس عمودی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

منبع

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1965634696930617001535201241107004.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

آسمانخراش زدايشگر ماه Moonscraper

تقدير شده در رقابت آسمانخراش 2011

لوئيس كوئينانس Luis Quinones

ايالات متحده

در به چالش كشيدن تيپولوژی يك آسمانخراش ، اين طرح مجموعه ای جايگزين از ضوابط دوباره آزمودن سكونت ، ساخت و ساز و منطق سازماني در نظر گرفته است. در بررسي مسير جهاني ما و در نتيجه مسائل مربوط به ازدياد جمعيت و كاهش منابع طبيعي ، اين پروژه يك تغيير تكاملي دور از زمين را پيشنهاد مي كند . سايت انتخاب شده برای اين پروژه در لبه ی دهانه ی شاكلتون Shackleton Crater Rim در قطب جنوب ماه است. ماه به عنوان زمينی آزمايشي برای توانايي اش برای راهي شدن از محدوديت های سنتي كه ما بر روی زمين يافتيم ، انتخاب شده است . محدوديت ها ، از جمله جاذبه ی كم ، عدم وجود آب و هوا ، و وفور استخراج نكردن منابع طبيعي مانند ردپای بزرگ از آب منجمد شده و گازهای هيدروكسيل وجود دارد. اينها بويژه مفيد هستند ،اگر با استفاده از سلول های سوختي احيا كننده Regenerative Fuel Cells تركيب شوند ، جايي كه تجزيه جسم بوسيله ی جريان برق به عنوان وسيله ای برای حفظ انرژی و حيات موجودات به وسيله ی استخراج مولكول های هيدروژن و اكسيژن از آب مطرح است. اين آسمانخراش برای به حداكثر رساندن بهره خورشيدی به علت زاويه ی انحراف كم خورشيد، تيپولوژی ساختمانی بهينه است. با اين حال، اين حالت عمودی تنها بيان كننده بالای سطح ماه نيست. در عوض تو در تو قرار گرفتن عمودی برجهای تعبيه شده در اعماق پاييني سطح ، حفاظت در برابر اشعه ، اثرات شهاب سنگ و تفاضل درجه حرارت را فراهم مي نمايد.

سطوح تعبيه شده برج ها از طريق بسياری ربات ها كه با يكديگر همكاری مي كنند ،برای توليد يك سيستم خود سازماندهي با يكديگر شبكه شده اند . اين عمليات تكنيكی ساده ازساختمان ساخته شده با خاكريز ، همانند مستعمرات موريانه ها و مورچه ها است. اين رفتار توسط برنامه نويسي تعاملات مكاني مشخص شده كه منجر به ساختار های مبرم مي شود. در توسعه ی اين رفتارها و تكنيك های از پايين تا بالا ، شبكه ای پيچيده از روابط ظهور خواهد كرد. در حالت ايده آل ، اين زيست گاه به اندازه ی يك شهر انساني معاصر ، با زير ساخت های توسعه يافته و سيستم های سكونت رشد خواهد كرد.

اين تحقيق عمدتا به سيستم های غير خطي ، ساختارهای موريانه ای،رباتيك و طراحي الگوريتم مي پردازد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

196563469693085812868020125108124.jpg آسمانخراش زدايشگر ماه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1965634696931045128430201224105124.jpg آسمانخراش زدايشگر ماه

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1966634696934642935265201224102934.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

مزرعه عمودی Vertical Farm

فيناليست رقابت آسمانخراش 2011

ليي دانگجينLee dongjin، پارك جينكو Park Jinkyu ، ليي جانگووLee Jeongwoo

كره جنوبي

در چند سال گذشته بسياری از پروژه های مزرعه های عمودی را ديديم اما برج همزيستي مدور، اولين آسمانخراشي است كه يك مزرعه ی عمودی را برای پرورش چارپايان واقعي پيشنهاد مي كند. مفهوم اصلي ايجاد زيستگاهي جديد به منظور پروراندن احشام در درون شهر است. آسمان خراش متشكل است از سطوح مارپيچ يا زمين های پوشيده از علف كه در آن گاوها برای گشتن آزاد خواهند بود. بعد از 30 روز به طور يكنواخت چريدن ، آنها به سطح بعدی مي چرخند. در اين مرحله ديگر حيوانات مانند جوجه ها از زمين قبلي استفاده خواهند كرد تا زمانيكه علف آن دوباره رشد كند. هزينه های حمل و نقل غير موجود خواهد بود و حيوانات پرورش داده شده ، كيفيت بهتری از زندگي را خواهند داشت.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1966634696934835276470201243105274.jpg آسمانخراش مزرعه عمودی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1966634696935127425740201212107424.jpg آسمانخراش مزرعه عمودی

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

این منظره بسیار زیبا در سواحل صخره ای Yao Noi تایلند است. این سینمای شناور برای مراسمی که توسط فستیوال فیلم ” فیلم بر روی صخره های Yao Noi ” برگزار شده است آماده گشته. محل نشستن این سینما توسط معمار آلمانی الاصل ساکن پکن, Ole Scheeren , تنها با مواد بازیافتی طراحی شده است. مهمانان توسط قایق به محل سینما برده میشوند. البته گفتنی است این سینما بر روی آبهای آرام قرار دارد و حتی اگر شما به راحتی دچار دریازدگی میشوید مشکلی وجود نخواهد داشت!

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1969634697535968862005201236118864.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] اقامتگاه Tsai ، یک خانه ییلاقی نزدیک نیویورک سیتی طراحی شده برای دو جوان کلکسیونر هنری توسط آی وی وی و معماران HHF است . طرح خانه نشان دهنده درخواست آنها برای یک قطعه انتزاعی ساده ، قرار گرفتن آن بدون مقیاس بر بالای ملک می باشد . چهار جعبه با اندازه یکسان از چوب ساده با پوششی از پانل های فلزی موجدار در بیرون و پانل های چوبی و گچی در داخل ساخته شده . اتاق نشیمن بر روی شرایط مختلف نور مورد نیاز برای کلکسیون هنری موجود در آینده تمرکز داشته و در مقابل منظره زیبایی از حومه اطراف قرار گرفته . توالی اتاق های مختلف ، ایده یک گالری خصوصی را منعکس می کند . نور طبیعی از طریق بازشوهایی در بین جعبه های بیرونی به داخل فضا نفوذ می کند . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1969634697536146868190201254116864.jpg اقامتگاه Tsai ازآی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1969634697536554771770201235114774.jpg اقامتگاه Tsai ازآی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1969634697536677478760201247117474.jpg اقامتگاه Tsai ازآی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1969634697536955400425201215115404.jpg اقامتگاه Tsai ازآی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

196963469753741458978520121114584.jpg اقامتگاه Tsai ازآی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1969634697537553496910201215113494.jpg اقامتگاه Tsai ازآی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1969634697537829133565201242119134.jpg اقامتگاه Tsai ازآی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

196963469753797022805020125711224.jpg اقامتگاه Tsai ازآی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1969634697538123216305201212113214.jpg first-floor-plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1969634697538302589590201230112584.jpg second-floor-plan

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1970634697541566052590201256116054.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] معماران Henn به تازگی موفق به کسب جایزه اول رقابت بین المللی طراحی مرکز جدید ورزشی در نانتونگ -چین- شدند که در نزدیکی شانگهای قرار گرفته . این مرکز ، ترکیبی از چشم انداز ، فضای عمومی و عملکردهای ورزشی را ایجاد کرده . استادیوم 50000 مترمربعی با گنجایش 10000 نفری و یک مسیر 400 متری ، کانون این مجموعه محسوب می شود . سالن های ورزشی مستقل کوچکتر ، ورزشگاه مرکزی را احاطه کردند که توسط یک شبکه مسیر هندسی که تمام عملکردها را در سراسر سایت یکپارچه می کند ، به هم متصل می شوند . همانندی و همگونی توسط دوباره تفسیر شبکه شهری برای به حداکثر رساندن تعامل با محور سبز شرق و غرب بدست می آید . گسترش محورهای مرکزی همچنین گردش بین معابد باستانی و امکانات تجاری همسایه را ترویج داده است . ریشه های باستانی این شهر بر هماهنگی بین مردم ، فعالیت هایشان و طبیعت تأکید دارد . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1970634697541732457955201213112454.jpg طرح برنده مرکز ورزشی نانتونگ از معماران Henn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1970634697541892975025201229112974.jpg طرح برنده مرکز ورزشی نانتونگ از معماران Henn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1970634697542156952270201255116954.jpg طرح برنده مرکز ورزشی نانتونگ از معماران Henn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1970634697542331902010201213111904.jpg طرح برنده مرکز ورزشی نانتونگ از معماران Henn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1970634697542513169705201231113164.jpg طرح برنده مرکز ورزشی نانتونگ از معماران Henn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1970634697543568531845201216118534.jpg طرح برنده مرکز ورزشی نانتونگ از معماران Henn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1970634697545159250345201255119254.jpg طرح برنده مرکز ورزشی نانتونگ از معماران Henn

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...