رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1993634706168308733975201250218734.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] صبح زود ششم آگوست ۱۹۴۵ بود. این شهر از اوایل دوران میجی(۱۸۶۸) رشد سریعی داشت و به یک شهر تجاری معروف بود. مخصوصأ آن قسمت از شهر که بین رودخانه هونکاوا و موتویاسوبود و بعنوان قلب اقتصادی شهر محسوب میگردید. از زمان های خیلی دور، اکثر ساکنان آن(۳۵۰۰۰۰نفر) که در میان آنها افراد غیر بومی از جمله چینی و کره ای بودند، اقدام به احیای شهر کرده تا شور و نشاط زندگی را وارد خیابان های این شهر کنند . با افزودن اهمیت به این شهر، پایگاههای ارتشی هم در آن قرار گرفت. اماعلیرغم پایگاه ارتشی بودنش ، هیچگاه این شهر تا آن زمان تحت بمباران قرار نگرفته بود. ساعت ۸:۱۵ صبح، هواپیمای بمب افکن B­29 بنام Gay Enola ، اولین بمب اتمی تاریخ را بر خاک هیروشیما با نشانه گیری برای زدن " T " که محل تقاطع پل روی رودخانه ی هونکاوا و موتویاسو بود پرتاب کرد. این دستگاه "پسر کوچک" نام داشت و فقط ۳ متر طول و وزن آن کمتر از ۴ تن بود که در ارتفاع ۵۸۰ متر بالاتر از سطح زمین منفجر شد. اما با این وجود ، این بمب هیروشیما را به شعاع ۵ کیلومتر نابود کرد و منجر به کشته شدن تقریبا ۱۴۰۰۰۰-۱۵۰۰۰۰ نفر در دسامبر آن سال شد. این بمب به سه صورت انرژی رها شد و هیروشیما را ویران کرد: گرما، باد واشعه....این سه نوع انرژی همزمان با هم شهر را با خاک یکسان کردند به گونه ای که اکثر خانه ای بتنی و چوبی را خرد کرده و با خفگی، سوختن و مسمومیت سبب مرگ هزاران نفر شدند. با این انفجار تصور میشد که هیچ روینده ای در این سرزمین تا ۷۵ سال دیگرسبز نخواهد شد اما در پائیز همان سال سبزی و طراوت دوباره پدیدار گشت... کنزو تانکه برنده جازه پریتزکر و معمار شاخص ژاپنی ، برای احیای مجدد هیروشیما گمارده شد. او پارک صلح و مرکز صلح را درجهت پیشبردِ احیای شهر ،طراحی کرد. این پارک و سِنتِر صلح ، همبستگی و اتحاد همه ی انسانها را درجهت دستیابی به صلح و آرامش همیشگی ، به تصویر میکشد. تاثیرات مدرنیستی، کاملا در سنتر صلح (۱۹۴۹) مشهود است.آنچه از ساختمان دریافت میشود، نمای خارجی بتن اکسپوزد و مقیاس و حجم مانیومنتی قرار گرفته بروی پایه های بتنی(و ایجاد پیلوتی) برگرفته از لوکوربوزیه و مدرنیسم است. در دو طرف این ساختمان ، دو ساختمان کوچکترِ کتابخانه و مرکز کنفرانس قرار دارد. در سال ۱۹۹۵ این سه ساختمان با یک پل به یکدیگر متصل شده اند. در داخل، موزه تانگه، بازدیدکنندگان را به قسمتی از موزه هدایت میکند که نمایشگاه خسارات و نتایج انفجار هیروشیما را نشان میدهد. این نمایشگاه که در سالن تماشاخانه قرار دارد، مجموعه ای از اطلاعات تکنیکی انفجار را؛ از بمبی که هیروشیما را نابود کرد گرفته تا قربانی های این فاجعه را ارائه میدهد . پارک صلح ، به یاد ساداکوساساکی ساخته شده است. ساداکو ساساکی دختری بود که مبتلا به سرطان خون بود و برای علاج خود تصمیم گرفت که تعدادی زیاد پِیپِرکِرِیِن(نوعی اُریگامی است که از معروفترین بازی های سنتی ژاپنی است) بسازد. او بر این باور بود که اگر بتواند ۱۰۰۰ عدد پیپرکرین بسازد ، بیماریش علاج مییابد. اما زمان مرگش فرا رسید و او فقط توانسته بود ۶۰۰ طی آنرا بسازد . بعد ازمرگ او همکلاسی هایش بقیه ی پیپرکرین ها را ساختند. این پارک یادمان ساداکو است که پیپرکرین ها ی ساداکو را نشان میدهد. همچنین ، کنزو تانکه عناصر معماری سنتی ژاپن را بکار گرفت که شکلی سهمی طراحی کند که مانند زین اسب است و راه هانیوا(که مقبره سنت امپراتور قبلی ژاپن است) را تداعی میکند. ساختمان جالب دیگر که توسط تانکه در پارک سنتر طراحی شده است ، سالن خاطرات صلح هیروشیما (سال ۱۹۹۴) است. این ساختمان نیمه ویران استوانه ای شکل محلی دیگر برای ارائه مدارک، شواهد و اطلاعات دیگراست که از طریق آنها بازدیدکنندگان میتوانند از طریق مالتی مدیا به آن دسترسی داشته باشند. بعد از عبور از ورودی ، از طریق یک رمپ اسپیرال شکل وارد یک فضای استوانه ای میشویم که یک عکس ۳۶۰ درجه ای از هیروشیمای بعد از بمباران کذائی را نمایش میدهد. یک فواره آب در وسط این فضا قرار دارد که در بالای آن اسکای لیت (نورگیر سقفی) شیشه ای قرار گرفته است. اسکای لایت و فواره هردو با هم نمایشگر ساعت ۸:۱۵ دقیقه (ساعت وقوع فاجعه ) است . در فاصله ۲۰۰ متری از هایپوسنتر ، خرابه های گنبد بمب اتمی سالن قدیمی پروموشن هیروشیما دیده میشود، که هنوز با پابرجاست. این ساختمان در آوریل ۱۹۱۵ تحت طراحی و مشاوره معمار چکی جان سِتِر ساخته شد که مخیلات و باورهای شهروندان هیروشیمائی را بوسیله کارکترهای گنبد سبز خود به تصویر میکشید. این ساختمان بتنی است که به سبک ونیزی طراحی شد. این ساختمان میتواند تاثیر گرفته از اُتووِنگِر باشد که کلیسای بتنی اِستین هَوف را در وین طراحی کرده است . شاید بتوان گفت که دلیل پایداری این ساختمان تا به امروز ، مقاومت اسکلت و سازه ی بتنی آن است که بعد از حادثه هیروشیما هنوز با برجاست. این پروژه ، پروژه ای محبوب و مشهور شهر هیروشیما تا قابل از جنگ بود بهمین دلیل ، در آن زمان همه میدانستند که این ساختمان توسط یک معمار چکی طراحی شده است. بمب اتمی در ارتفاع ۵۸۰ متری و تقریبا ۱۶۰ متری جنوب شرقی سالن پروموشن منفجر شد که در همآن لحظه تمامی افرادی که در ساختمان بودند را کشت و به ساختمان به صورت جدی خسارت وارد کردو آنرا در آتش سوزاند . گنبداین ساختمان در ابتدا قرار بود که مانند بقیه خرابه ها تخریب شود ، اما در نهایت این تصمیم به تعویق افتاد و ساختمان دست نخورده باقی ماند. در سال ۱۹۶۶ شهر هیروشیما اعلام کرد که این گنبد بمبی اتمی جز لیست ساختمان های محافظت شده قرار گرفته است . کارهای مرمت و مقاوم سازی زیادی برروی این ساختمان انجام گرفته تا این مکان را بعنوان مدرک و شاهدی از واقعه مرگبار و ناگوار هیروشیما نگه دارد. این ساختمان به عنوان میراث فرهنگی جهانی توسط سازمان یونسکو انتخاب شد تا سرمشقی شفاف برای بشریت باشد.هر سال در تاریخ ۶ آگوست ، هزاران نفر در هیروشیما جمع میشوند تا همنوائی و اتحاد خود را برای صلح و آرامش همیشگی اعلام و ابراز کنند. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

199363470616846255225520126212554.jpg تصویر ۲: هیروشیما قبل از جنگ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

199363470616929078049520122921784.jpg تصویر ۳ : هیروشیما بعد از جنگ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1993634706169419229305201241219224.jpg تصویر ۴: بمب پسر کوچک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1993634706169587968505201258217964.jpg تصویر ۵: انفجار بمب و ویرانی هیروشیما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

199363470616987046995520122721464.jpg تصویر ۶: طرح پیشنهادی مرمت هیروشیما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1993634706170036455425201243216454.jpg تصویر ۷: پارک صلح

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1993634706170542965975201234212964.jpg تصویر ۸: تاثیر معماری مدرن بر طرح و پیلوتی ساختمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1993634706170695163265201249215164.jpg تصویر ۹: تاثیر معماری مدرن بر طرح

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1993634706170925959040201212215954.jpg تصویر ۱۰ : فضای داخلی ، نمایش خسارات و تلفات ناشی از انفجار هیروشیما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1993634706171092774535201229212774.jpg تصویر ۱۱: یادواره ساداکوساساکی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1993634706171242540340201244212544.jpg تصویر ۱۲: بکارگیری عناصر سنتی ژاپن و شکل سهمی وار مانند زین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

199363470617142820228520122218204.jpg تصویر ۱۳: ساختمان نیمه ویران استوانه ای شکل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1993634706171622105890201222212104.jpg تصویر ۱۴ :تصویر ۳۶۰ درجه از هیروشیمای بعد از جنگ در داخل ساختمان استوانه ای شکل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1993634706171792729735201239212724.jpg تصویر ۱۵: فواره و اسکای لایت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1993634706172279622400201227219624.jpg تصویر۱۷ : سالن قدیمی پروموشن هیروشیما قبل از واقعه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

199363470617255064997520125521644.jpg تصویر ۱۸: سالن قدیمی پروموشن هیروشیما بعد از واقعه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1993634706172764493710201216214494.jpg تصویر ۱۹: گنبد سبز بعد از ویرانی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1993634706174101224560201230211224.jpg تصویر ۲۰: فضای داخلی موزه صلح

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

4166342352121757446482010572457410.jpg

 

 

مكعب ابي، طرح پيشنهادي گروه معماري ام وي ار دي وي MVRDV براي پاویون موضوعی نمایشگاه يُـسو در كشور كره است. طرح که گویی تکه ایی برش خورده ار اقیانوس است بیانی است از تمرکز نمایشگاه بر قدرت و زیبایی ان، بلوكی توخالي توسط ديوارهايي تشكيل شده از توده ي اب كه به بازديد كنندگان اجازه ميدهد دنياي شگفت اور زير اب ها را سياحت كنند .

 

416634235218243244648201042432410.jpg مكعب آبی ام وي ار دي وي

 

4166342352184532446482010252432410.jpg مكعب آبی ام وي ار دي وي

 

4166342352186549633982010452449610.jpg مكعب آبی ام وي ار دي وي

 

4166342352192971508982010492471510.jpg مكعب آبی ام وي ار دي وي

لینک به دیدگاه

ستوران منحصر به فردی در منطقه سونوا در تایلند تجربه فراموش نشدنی غذا خوردن در بالای درخت را ارائه می‌دهد.

 

سرو غذا و نوشیدنی توسط گارسون از طریق طناب انجام می‌شود!

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1996634708211194731535201239234734.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] مرکز دانش و فرهنگ شاه عبدالعزیز در عربستان سعودی توسط معماران نروژی snohetta طراحی شده . این مرکز به درخواست بزرگترین شرکت نفتی جهان راه اندازی شده و برای انعکاس تاریخچه نفت درعربستان سعودی طراحیشده است که شامل موزه ، کتابخانه ، تئاتر و سینما می شود . این ساختمان نشان دهنده سابقه نفت در عربستان بوده و با فرم دیدنی و انتزاعی خود متفاوت از سنت های ساختمانی گذشته است . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1996634708211629420510201222239424.jpg مرکز دانش و فرهنگ شاه عبدالعزیز از snohetta

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1996634708218205044565201220235044.jpg مرکز دانش و فرهنگ شاه عبدالعزیز از snohetta

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1996634708219644132145201244234134.jpg مرکز دانش و فرهنگ شاه عبدالعزیز از snohetta

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1996634708220167370140201236237374.jpg مرکز دانش و فرهنگ شاه عبدالعزیز از snohetta

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

199663470822043200164020123232004.jpg مرکز دانش و فرهنگ شاه عبدالعزیز از snohetta

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1997634708221323624260201232233624.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] دیواری از فلس های چوبی در سراسر نمای شفاف این خانه و استودیو به صورت لایه های چین خورده ، قرار گرفته اند که توسط معماران کره ای AND برای هنرمندی درکره جنوبی طراحی شده است . هرچه که پانل ها از پشت شیشه پدیدار می شوند ، از یکدیگر نیز جدا می شوند و یک سری از دهانه هایی را ایجاد می کنند که اجازه ورود نور و دید در سراسر استودیو با ارتفاع دو برابر و فضای نشیمن پشت آن را می دهد . دیوار همچنین به منظور پوشش دادن و پنهان کردن اتاق خواب در طبقه اول به شکلی منحنی می چرخد . دیوارهای بیرونی نیز با ارتفاع دو طبقه از بتن ساخته شده اند . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1997634708221451623880201245231624.jpg اسکیس اسپیس از AND

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

199763470822163364348020123233644.jpg اسکیس اسپیس از AND

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19976347082217600123452012162314.jpg اسکیس اسپیس از AND

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1997634708221996403465201239236404.jpg اسکیس اسپیس از AND

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1997634708222165035250201256235034.jpg اسکیس اسپیس از AND

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1997634708222316431810201211236434.jpg اسکیس اسپیس از AND

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1997634708222463238820201226233234.jpg اسکیس اسپیس از AND

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1997634708222574208280201237234204.gif اسکیس اسپیس از AND

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1997634708223369333170201256239334.gif اسکیس اسپیس از AND

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1997634708223631777310201223231774.gif اسکیس اسپیس از AND

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1997634708223829235375201242239234.gif اسکیس اسپیس از AND

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1997634708223961785485201256231784.gif اسکیس اسپیس از AND

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1998634708937751002395201235241004.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

Get it louder ، كه رسانه تحسين كننده ی دوسالانه است و جشنواره هنر كه توسط رسانه مدرن چين حمايت شده اند ، يك سری از سخنراني ها ، نمايش ها و نمايشگاه ها را با بيش از يك صد نفر از طراحان ، هنرمندان ، نويسندگان و فيلمسازان چيني و خارجي را نمايان مي كند . توسط يك تيم بين المللي از جمله متصدي چين و تاليف او نينگ Ou Ning و طرح نويسنده ريك چن Aric Chen سازماندهي شده است، موضوع امسال " شاريسم " " SHARISM " با تمركز بر ارتباط ميان عرصه ی عمومي و خصوصي در عصر ديجيتال است. به اس او- آی ال SO-IL جهت طراحي پاويون اصلي رسانه ی Get it louder ماموريت داده شد ، كه به عنوان يك قطب مركزی برای رويدادها و خانه بسياری از فعاليت های اين جشنواره بكار ميرود.

اس او- آی ال پاويون فلوكر “Flockr” را به عنوان ساختاری كه به محيط اطرافش پاسخ مي دهد، تصور كرد، در حاليكه يك حس فضايی از طريق فرم اوليه اش ايجاد مي نمايد . با هزاران پانل آينه ای رنگي پوشش داده شده است، پوسته محيط اطرافش را انعكاس مي دهد و زمينه های تغيير اين تاسيسات موقتي و قابل حمل را بوجود مي آورد- مناظر اصلي شهر پكن Beijing و شانگهای Shanghai - بخش كاملي از بيان آن است. در نمای آزمايشي اس او- آی ال، فقط بالای هر پانل متصل به ساختار است،و اجازه مي دهد قطعه های تكي به باد واكنش نشان دهند و پوسته ای متحرك را ايجاد مي كند كه توسط نور و هوا نفوذپذير است. ساختار پاويون از 56 ميله فولادی نازك انعطاف پذير ساخته شده است ،كه در پايين و بالا به دو حلقه ی بزرگ فولادی متصل شده است. فريم حلقه ی بزرگ پاييني محيط داخلي ساختار را ايجاد مي كند در حاليكه حلقه ی بالايي كوچكتر يك پنجره سقفي ايجاد مي كند؛ ارتباط ميان دو نتيجه در خطوط منحني پاويون – همانند شكلي ورم كرده است. فعاليت هايي كه در درون آن صورت مي گيرد، به آرامي توسط مدلی پويا از هزاران بازتاب نور سوسو احاطه شده است.

شريك اس او- آي ال جينگ ليو درباره ی اين پاويون گفت: " به دليل دايره وار بودن در پلان و منحني بودن در برش ، پاويون بين مسيرها تبعيض قائل نشده بود. هنگامي كه عبور مي كنيم از ميان راه ورودی ، ورودی دعوت كننده و فراگير است. ما پاويون را رويايي ديديم به عنوان مكاني كه ايده ها ميتواند با هم جمع شوند ، پيش بيني شوند ، از طريق عبور ، و پرورش پيدا كنند و تلخيص يابند".

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

199863470893808375453520128243754.jpg پاويون فلوكر-پلان بام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1998634708938358658815201235248654.jpg پاويون فلوكر - برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1998634708938544477000201254244474.jpg پاويون فلوكر

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1999634709004399978775201239249974.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] یک پنجرۀ برنزی به شکل باکس ، مانند پریسکوپ از سالن اجتماعات این مرکز بازدیدکنندگان کلیسای جامع در لوند -سوئد- به بیرون اشراف دارد که توسط معمار Carmen Lzquiedro طراحی شده . ساختمان دو طبقه Domkyrkofrum واقع در مقابل کلیسا ، به طورکامل از آلیاژ برنج به رنگ برنز پوشیده شده که با گذشت زمان و بالا رفتن سن ساختمان تیره می شود . ورودی ، به یک آتریوم با ارتفاع دو برابر از یک پلازای عمومی در مقابل ساختمان و از خیابان همجوار Kyrkogatar ، منجر می شود . این لابی پذیرش ، فضاهای نمایشگاهی موقت و کافه را شامل می شود ، در حالی که سالن اجتماعات در پشت آنها و مجموعه اداری و اتاق ملاقات در طبقه بالا قرار گرفته اند . دیوارهای داخلی ، توسط بتن پوشیده شده اند و دانه های چوبی مورد استفاده برای فرم دادن به آنها را آشکار میکنند .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

199963470900466752024520126247524.jpg ساختمان Domkyrkofrum از Carmen Lzquiedro

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1999634709004886012120201228246014.jpg ساختمان Domkyrkofrum از Carmen Lzquiedro

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1999634709005039459330201243249454.jpg ساختمان Domkyrkofrum از Carmen Lzquiedro

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1999634709005210044115201212444.jpg ساختمان Domkyrkofrum از Carmen Lzquiedro

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1999634709005462274065201226242274.jpg ساختمان Domkyrkofrum از Carmen Lzquiedro

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1999634709005918846405201211248844.jpg ساختمان Domkyrkofrum از Carmen Lzquiedro

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1999634709006093473900201229243474.jpg ساختمان Domkyrkofrum از Carmen Lzquiedro

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1999634709008996452160201219246454.jpg ساختمان Domkyrkofrum از Carmen Lzquiedro

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1999634709009231007460201243241004.jpg ساختمان Domkyrkofrum از Carmen Lzquiedro

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19996347090097500953302012352494.jpg ساختمان Domkyrkofrum از Carmen Lzquiedro

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1999634709009983420240201258243424.jpg ساختمان Domkyrkofrum از Carmen Lzquiedro

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1999634709010164609815201216244604.jpg ساختمان Domkyrkofrum از Carmen Lzquiedro

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1999634709010344178400201234244174.jpg ساختمان Domkyrkofrum از Carmen Lzquiedro

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2000634709018065070950201226245074.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

نمازخانه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بر شیب تپه ای در سوییس واقع شده است. نمازخانه به جای نمازخانه دی ساخته شده است متعلق به دوره باروک که در سال 1984 به سبب فروریختن بهمن خراب شد. محل جدید نمازخانه بر مسیر اصلی منتهی به الپ قرار گرفته است، بر بلندای روستای سنت بندیکت، جانمایی جدید به منظور محافظت در برابر بهمن توسط جنگل تدقیق گردیده، نمازخانه جدید از جنس چوب درخت کاج در سال 1988 افتتاح گردید.

نمازخانه استوانه ایست که ارام ارام شکلی بادامی به خود می گیرد و نهایتا به سقفی همچون کشتی بدل می گردد، علی رغم ایستایی فرمی، بنا نوع گریز بصری را نیز تحریر می کند و تمام این وجوه به واسطه شیب تند تپه تشدید می شوند. بنا از مصالح بومی محل ساخته شده است و پرداخت جزییات ان علی رغم ظاهر زمختش چشم نواز است. نمازخانه، خازعانه در میان بافت پیرامونی اش نشسته است و به راحتی با محیط پیرامونش ترکیب گردیده است.

درب بنا از نقاط جذاب طرح است، نواره ای کشیده از چوب با دسته ای فلزی که شما را به قلب سکوت نمازخانه داخل می کند. نمازخانه حالتی ماهی گون دارد و با ستون فقرات پشت به محرابش همچون یک حجم در هم گیرنده عمل می کند. نواره پنجره ی بالای نمازخانه، بدون چشم اندازی بیرونی، حس غیر ملموس نور روز را در فضای نمازخانه می پراکند. پیشینه نجاری و کابینت سازانه زمتور در توجهش نسبت به چوب و استفاده از چوب برای تزریق سبکی، نور و شفافیت خود نمایی می کند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2000634709018346439660201254246434.jpg نمازخانه سنت بندیک، نمای پشت حجم اصلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2000634709018663479915201226243474.jpg نمازخانه سنت بندیکت، کمپزیسیون ورودی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2000634709018989025485201258249024.jpg نمازخانه سنت بندیکت، تدقیق عنصر عمودی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

200063470901918082961520121824824.jpg نمازخانه سنت بندیکت، تدقیق عنصر عمودی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2000634709019389380720201238249384.jpg نمازخانه سنت بندیکت، تدقیق ورودی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2000634709019519753235201251249754.jpg نمازخانه سنت بندیکت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2000634709019784023430201218244024.jpg نمازخانه سنت بندیکت، ورودی و تمرکز بر فضای درونی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2000634709019999917815201239249914.jpg نمازخانه سنت بندیکت، حجم درونی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2000634709020473549610201227243544.jpg نمازخانه سنت بندیکت، تمرکز بر نورگیری از کناره های بالای حجم به تبعیت از لوکوربوزیه، لویی کان و الوار التو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2000634709020743444445201254243444.jpg نمازخانه سنت بندیکت، ستون فقرات حجم اصلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2000634709021169862465201236249864.jpg نمازخانه سنت بندیکت، جزییات سقف و تبلور دوباره پیکره تراشی در قامت اثار الوار التو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

200063470902149837659520129248374.jpg نمازخانه سنت بندیکت، جزییات دستگیره در و تبلور کامل فرهنگ تکنولوژی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2000634709021663248855201226243244.jpg نمازخانه سنت بندیکت، پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2000634709021819527915201241249524.jpg نمازخانه سنت بندیکت، برش

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2003634709926486430215201228256434.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] اغذیه فروشی indigo deli در بازار پالادیوم در مومبای -هند- توسط شرکت بمبئی sameep padora طراحی شده . ساختار بهم پیوسته و موجدار بر بالای میز ها در محل غذاخوری آویزان شده . در ترکیب ویژگی های گنبد و سطوح ، فرم هیبریدی از نقاط قوت ساختاری استفاده کرده . اتصالات چوبی با تخته سه لا و بافت خشن ، درتضاد با تجهیزات روشنایی مس براق شکل گرفته اند . پروژه طراحی و ساخت به عنوان یک اکتشاف پارامتریک در طول فرایند طراحی شروع شد. تولید مقاطع منحصر به فرد با مسیربابی CNC و مونتاژ RCC با رشته های فولادی که به یک پانل عمودی چوبی با ضخامت دو برابر به هم چسبیده اند ، آویزان شده است . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2003634709926746491695201254256494.jpg 'ceiling-detail

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2003634709926919507965201211259504.jpg panoramic-of-interior

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2003634709927172860890201237252864.jpg paradigms-of-existing-infrastructure

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2003634709927321728315201252251724.jpg proposed-armature

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2003634709927521139380201212251134.jpg dining-area

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2003634709927681343970201228251344.jpg cross-sectional-development---transformation-through-retail

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2003634709927837486320201243257484.jpg section---dining-area

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2002634709922723985480201212253984.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] مغازه خرده فروشی cero از شرکت هندی sameep padora در داخل یک ساختمان میراث فرهنگی در بمبئی قرار دارد . با تعریف جدیدی از هویت نام تجاری و همچنین احترام به فضای موجود ، نمایشگرهای قبلی از پوسته جدا شده و با یک سازه ایستاده که سیستم نمایش موجود را یکپارچه می کند ، جایگزین شده . ساختار مرکزی برای ایجاد یک تجربه صمیمی برای مشتری با سوله های نیم دایره ای تجزیه شده و یک مقطع جام مانند ایجاد می کند . فضای مقعر ، فضاهایی در طبقه همکف نمایش می دهد که به پارتیشن های محدب منعکس می شوند که سطح بالا را محصور می کنند . هندسه منحنی پیچیده با یک روتر CNC پیش ساخته می باشد که در سایت مونتاژ شده . گچ سفید و پوسته اکرولیک یک پیش زمینه خالی برای لباس و محصولات با رنگ روشن فراهم می کند . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2002634709922978178195201237258174.jpg storefront

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

200263470992323358177020123253584.jpg mezzanine-structure-divides-ground-floor-into-shoe-and-clothing-displays

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2002634709923563238405201236253234.jpg mezzanine-structure

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2002634709923766672650201256256674.jpg (left)-clothing-displays-and-stairway-to-mezzanine

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2002634709923954238770201215254234.jpg free-standing-chalice-like-installation

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2002634709924162428570201236252424.jpg semi-circular-display-niches-on-ground-level

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2002634709924307429055201250257424.jpg evolution-of-module

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

200263470992448777884020128257774.jpg floor-plan---level-0

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

200263470992465029773520122525294.jpg floor-plan---level-1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2002634709924819173645201241259174.jpg planar-evolution-of-interior-installation

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2002634709924982981520201258252984.jpg section

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]16426345748300044146902011402144111.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] نیک کینی : پروژه "باغ The Garden" نتیجه دو دستورکار کاربردی مختلف هستند ، باغ گیاهشناسی در آستانه فروپاشی . رقابت بین معماری و زندگی گیاه ، مانند یک درام در این پروژه بازی میکند ، درجایی که معماری برای غربال کردن اتمسفر برای دانه ، گرده و... طراحی شده در حالی که ماهیت گیاه تنها برای منابع و ترویج اهمیت دارد . همانند دو کاربرد در هم تنیده ، فروپاشی قریب الوقوع و بخشی از چرخه زندگی معماری است . The Garden به شدت در سراسر اثرات سینماتیک و اسپاسم برای ایجاد یک احساس ناخوشایند ساخته شده . چیزی که این پروژه را تحت تأثیر قرار داده ، به گفته طراح ، مستند های طبیعت مانند سیاره زمین و زندگی و نیز فیلم هایی مانند ایالات مخدوش و سیاره وحشی هستند . طراح در هنگام کار و پیشرفت این پروژه ، چیزهایی که می خوانده ، میشنیده و می دیده ازاین قبیل بوده : گریگوری ایساکس ، تامی مک کوک ، ویلرز ، آلتون الیس و نورث وود .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

164263457483020032012020110213211.jpg باغ در لوس آنجلس از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16426345748304346508252011232146511.jpg باغ در لوس آنجلس از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16426345748311057406852011302157411.jpg باغ در لوس آنجلس از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16426345748313351010052011532151011.jpg باغ در لوس آنجلس از هرنان دیاز آلونسو

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2007634711266134365140201213274374.gif

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

اکزیت 45 توسط گروه معماری چیاسموس در کره جنوبی ساخته شده. این بنا در میان دو حجم غول آسا از ساختمان های ساخته شده اطراف قرار گرفته.اکزیت45 شبیه به یک خانه درختی است که به دور از فعالیت های پر سروصدای محوطه اطراف آن است.با توجه به رنگ قرمز درخشان آن و مقدار مسیر خاصی که باید طی شود ،پروژه سعی نمیکند بافت یکدستی را به وجود بیاورد.همچنین،کیفیت فضاهای داخلی به وسیله صف آرایی نورهایی که از میان شکافهای موجود عبور میکنند و دیدهای کنترل شده بیشتر میشود.به نظر می آید این فضاها بیشتر شبیه به یک مخفیگاه هستند. آرامش فضاهای داخلی و نشاط و سرزندگی فضاهای خارجی نقطه قوت این پروژه و پاسخی به این سوال منحصر به فرد است که: "چگونه فردی میتواند در یک منظره احساس آسایش کند؟" نور آفتاب،فعالیت هاو سروصداها همه به وسیله پوسته محافظ ***** شده و به حد متعادلی میرسند.بنابراین دنیای بیرون از این خانه درختی به وسیله حواس فردی هر کسی به آسایش میرسد. اساس این پروژه یک خانه کوچک و قرمز درختی پر از طعنه است فقط برای یک لحظه فرار کردن از هیاهوی بیرون از آن.بنابراین هر کسی میتواند همه مناظر دنیا را در یک جلوه جدید ببیند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2007634711269744934830201214274934.gif EXIT45/Chiasmus partner

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2007634711270495892625201229275894.gif EXIT45/Chiasmus partner

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2007634711271068639170201226278634.gif EXIT45/Chiasmus partner

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

20076347112714905750552012927574.gif EXIT45/Chiasmus partner

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2007634711274195304285201239275304.gif EXIT45/Chiasmus partner

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2007634711276127221650201252277224.gif EXIT45/Chiasmus partner

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2008634711637226053205201242276054.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] در یکی از جزایر نزدیک سواحل واشنگتن، جزیره لوپز افزایش قیمت زمین مشاهده شده که به نوبه خود موجب فشار روی اقشار مختلف من جمله معلمان، کارکنان مراقبت های بهداشتی و دیگر کسانی که نیازمند خانه های ارزان قیمت هستند، شده است. در تلاشی برای کمک، میتون (Methun) و لوپز کامیونیتی لند تراست (Lopez Community Land Trust) برای ساخت یازده خانه اقتصادی ، سازگاز با محیط زیست، و پایدار اجتماعی همکاری کردند. خانه ها هم اکنون تکمیل شده اند و کامن گراند (Common Ground) اکنون کاملا شگفت انگیز و دیدنی است. خانه های صفر انرژی تعدادی از ویژگی ها و عناصر سبز را که به نمایش می گذارند عبارتند از: - سطح اشغال کوچک به منظور کاهش مصرف انرژی و منابع - ایجاد برآمدگی ها برای بهره برداری از گرما در زمستان و سایه اندازی در تابستان - شبکه پوشش گیاهی طراحی شده جهت ایجاد سایه روی پنجره های پایینی - دیوار ها و سقف های کاملا عایق - پنجره های بازشو با راندمان بالا - سایه انداز های خورشیدی روی پنجره های داخلی - کف بتنی به عنوان لایه و عایق حرارتی - لوازم خانگی و لامپ های کم مصرف - گرمایش آب گرم خورشیدی و برق تهیه شده از سیستم فتووالتائيكِ ۳۳.۸ کیلو واتی - جمع آوری آب باران برای فلاش تانک توالت، شستن ماشین ها و کنترل آب های سطحی علاوه بر یازده خانه این بخش (Common Ground) دو آپارتمان و یک فضای کوچک اداری هم داشت.که مجموع هزینه کل پروژه با هزینه زمین ۵/۳ ملیون دلار بود. قابل ذکر است که لوپز کامیونیتی لند تراست(LCLT) مالک زمین است تا اینکه خرید خانه همچنان مقرون به صرفه نگه دارد.در عین حال ، صاحبخانه ها محدود به مقررات فروش مجدد منصفانه هستند، عنصر اجتماعی که متضمن دوام مقرون به صرفه بودن خانه ها برای ساکنین آینده خواهد بود. آب باران جمع آوری شده و استفاده شده در توالت ها، رختشویخانه و آبیاری است، در حالی که کشت غذا در سایت سلامت و پایداری جامعه ساکنین را فراهم می کند. ساکنین از آنچه می گذرد به طور دقیق مطلع هستند چرا که هر ساختمان اطلاعات مصرف انرژی را به اطلاع می رساند. به نظر می رسد تمام قسمت ها در کامن گراند (Common Ground) برای ساختن تصویرتازه ای از یک جامعه یکپارچه، کم تراکم و پایدار به خوبی کنار هم گرد آمده اند. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2008634711637383738425201258273734.jpg ۱۱ خانه صفر انرژی برای نیروی کار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

200863471163755035862020121527354.jpg ۱۱ خانه صفر انرژی برای نیروی کار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2008634711637674217880201227274214.jpg ۱۱ خانه صفر انرژی برای نیروی کار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2008634711637781359460201238271354.jpg ۱۱ خانه صفر انرژی برای نیروی کار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

200863471163809505032020129275054.jpg ۱۱ خانه صفر انرژی برای نیروی کار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2008634711638367288755201236277284.jpg ۱۱ خانه صفر انرژی برای نیروی کار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2008634711638523411575201252273414.jpg ۱۱ خانه صفر انرژی برای نیروی کار

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2010634711718941877745201254281874.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

طراحی مشترک کرواسی ­ اتریش ،که توسط نومن انجام شده است، در قالب پیله فرشی معلق از سقف کلیسای سابق پولا مورد استفاده قرار گرفته است. مانند نصب سریعش در نمایشگاه DMY در برلین سال 2010 ، 2 قسمت روی هم افتاده ی قیفی شکل که از چندین کیلومتر از نوار چسبنده درست شده که همانند کالبد اسکلتی استخوانی است به سرعت نصب و قابل استفاده شد. نردبان 4 متری این اجازه را به بازدیدکنندگان می دهد تا به داخل ساختار صعود کنند ، جایی که در آن دیواره های منحنی و خردار قرمز، فضایی بطن مانند را به وجود آورده اند. نصب این ساختار در محل تا پایان ماه مارس باقی می ماند. طره تکاملی از مفهوم یک نوار در قامت پایدار ، خود ایستا ، ساختار قابل انتقال است.

نوار چسبنده برای ایجاد فرم اولیه ی اشیاء استفاده شده است. سطح عالی کف پوش که از طریق تفکیک دقیق بافت آن دربخشهای دو بعدی به دست آمد است ، تکنولوزی طره دار کردن سنتی را فراهم کرده است. توسعه و تولید در کارخانه کرواسی ،که در منطقه ی عظیم صنعتی سابق به اجرا در آمده است، انجام پذیرفته است. خشن ، سطح صنعتی پشت فرش (کف پوش) عمدتاً به عنوان نقطه ی مقابل نرمی به کار گرفته شده است. نتیجه یک سورئال همزمان احساس دلهره و هیجان ناشی از ورود به محل نصب است. نمایش این ساختار که در ارتفاع 4 متری در وسط کلیسای قدیم پولا قرار گرفته است ، بر تنش و درک احساسی و عاطفی بازدید کننده افزوده است. بعد از احتیاط اولیه در حین ورود ، کاربر شروع به درک جنبه های عملکردی از نصب و استفاده از نرمی و جدا سازی صدا از نصب می کند و در نهایت ان را به عنوان یک مبل مشترک مورد استفاده قرار می دهد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2010634711719272169105201227282164.jpg پولای طره دار توسط نامن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2010634711719398196195201239288194.jpg پولای طره دار توسط نامن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2010634711719596953005201259286954.jpg پولای طره دار توسط نامن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2010634711719748281210201214288284.jpg پولای طره دار توسط نامن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2010634711719898213020201229288214.jpg پولای طره دار توسط نامن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2010634711720059110925201245289114.jpg پولای طره دار توسط نامن

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]201163471209166769950020126287694.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

کمپ جدید مدرسه¬ی ژیانگ شان، در آکادمی هنرِ چین، یکی دیگر از پروژه¬های منحصر به فردِ برنده¬ی جایزه¬ی پریتزکر امسال؛ ونگ شو، محسوب می شود. فردی که به عنوان واصف طراحی سنتی در عصر مدرن شناخته می شود، او این کمپ جدید را در راستای پاسخ گویی به سایت، با بهره بری ترکیبی از تکنیک¬های سازه های سنتی، و برای حفظ آنها، طراحی کرد. این کمپ که شبیه یک شهر کوچک، فضای زندگی و آموزشی را برای دانشجویان و کارمندان تدارک دیده است، در شهرک ژوانگ تانگ، شهر هانگ ژو چین واقع شده. باغ¬ها، متریال¬هایی که دوباره استفاده شده اند، تکنیک¬های سنتی، کارگر محلی و طراحی هوشمندانه؛ همه اینها نقشی پر اهمیت در این کمپ جدید [با ظاهر] تاریخی بازی می کنند.

ونگ شو و همسرش، لو وِن یو(استدیو معماری آماتور)، طراحی مدرسه¬ی ژیانگ شان را در سال 2002 آغاز کردند و ساختمان در سال 2004 تکمیل شد- برگ زرینی برای نشان دادن چگونگی ساخت پروژه¬ها در چین. این کمپ جدید 67000 متر مربعی،محدوده ای با یک کتابخانه، گالری، یک استادیوم کوچک، برج کارگاهی، شش ساختمان آکادمیک و کارگاهی، دو پل با سبک سنتی بر روی رودخانه و همچنین دو استدیو هنری در دامنه را شامل می شود. شخصیت چینی برای این محدوده؛ بستری از مجموعه¬ها و حیاط¬ها و باغ¬ها، برای هر ساختمان مشخصه بسیار مهمی هستند- برای اتفاقاتی نظیر تجمع-ها، کلاس، استراحت و حتی کنترل شرایط آب و هوایی در راستای بهینه سازی تهویه.

هر ساختمان بر اساس اهداف و محل قرارگیری؛ با توجه به مناظر، وزش باد، آفتاب و ارتباط با دیگر مکان¬های کمپ، به دقت طراحی شده. آفتاب شکن¬ها در برابر نور خورشید به پوشش بنا کمک می کنند و نور آسمان از طریق پنجره¬های سقفی به سراسر فضای داخلی کشانده می شود. مبنای این مدرسه، که مانند یک هنر دستی است، این نکته است که این بنا با سنگ-هایی با روش¬های بومی که به طور سنتی در سازه¬های واقع در مزرعه¬های چای استفاده می شده، ساخته شده. این اتفاق یک ژست سمبولیک از ریشه¬های این مدرسه در محیط اطراف بود. برای ساخت سقف آن، بیش از دو میلیون قطعه از تایل¬هایی با قدمت و اندازه¬های مختلف از خانه¬های سنتیِ تخریبی، در سراسر ایالت ژی جیانگ، از خطر نابودی نجات داده شد.

قابل توجه ترین قسمت مدرسه¬ی ژیانگ شان این موضوع است که به نظر می رسد این بنا می توانست بیش از یک صد سال پیش ساخته شود و با این حال هنوز ساختاری مدرن است که در آن از قاب فولادی، پنجره، بازشو سقفی و دیگر امکانات مدرن استفاده شده است. تمایل ونگ شو به متدها و متریال¬های سنتی، دلیل اصلی دریافت جایزه پریتزکر بود و او به دنیا نشان می دهد که چیزی بیش از ساختمان¬های بلند مرتبه از شیشه و فولاد در معماری چین وجود دارد. در نقل قولِ هیئت ژوری در مورد ونگ شو چنین آمده است:" او همچنین در خلق بناهایی با مقیاسی مانوس، مانند سالن نمایشگاهی کوچک یا پاویون در داخل پوششِ مرکز تاریخیِ هانگ ژو مهارت دارد."

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2011634712091796617030201219286614.jpg کمپ مدرسه ی ژیانگ شان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2011634712091896044260201229286044.jpg کمپ مدرسه ی ژیانگ شان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2011634712092029307215201242289304.jpg کمپ مدرسه ی ژیانگ شان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2011634712092168985775201256288984.jpg کمپ مدرسه ی ژیانگ شان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

201163471209229267903020129282674.jpg کمپ مدرسه ی ژیانگ شان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2011634712092364705670201216284704.jpg کمپ مدرسه ی ژیانگ شان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]201663471425309075605520122930754.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] از طیف عملکردها و سبک های ساختار پروژه X-Small واضح است که اندازه ، هیچ محدودیتی برای خلاقیت تحمیل نمی کند و سودمندی و ابزار ، محدودیتی برای زیبایی بوجود نمی آورد . تفکر کوچک می تواند یک تمرین زیبا و سازنده باشد و حتی می تواند کمی شادی به دنبال داشته باشد . به گفته فیلیس ریچاردسون " در طول یک دوره ده هفته ای ، از من خواسته شد تا یک پاویون چوبی کوچک در بافت گلاسکو طراحی کنم . ایده من از زیبایی های طبیعی مارپیچی شکل و بال های کبوتر الهام گرفته . پس یک نمونه از این پاویون چوبی را در مقیاس 1:100 ساختیم و در آخر ، پلان ها و برش های فنی را از مدل فیزیکی ترسیم کرده و چند نمونه آزمایشی از مدل های دیجیتالی از سایت و محل طرح پیشنهادی ، طراحی کردم . در نتیجه ، طراحی من در شو تابستانی Degree 2008 به نمایش گذاشته شد و در مجله MAC MAG منتشر شد .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2016634714253284669425201248304664.jpg ایکس اسمال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2016634714253945154495201254305154.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2016634714254123551280201212303554.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2016634714254326809755201232306804.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2016634714254483030225201248303034.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

201663471425484033157520122430334.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

201663471425522654709020122306544.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2017634714270177738590201257307734.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] این موزه تراش دار در آلپ توسط معمار Werner Tscholl طراحی شده که به طور ناپایدار معلق است . موزه Timmelsjoch Experience Pass واقع شده در امتداد گذر کوه ، برای جشن پنجاهمین سالگرد آن جاده ساخته شده و به منظور تشبیهی از یک غار یخی ، پخ دار شده است . یک کابینه شیشه ای در مرکز موزه ، یک مدل از گذر را به نمایش گذاشته ، در حالی که تصاویر در پشت شیشه ، تاریخ آن را توضیح می دهند . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2017634714270331488515201213301484.jpg موزه Timmelsjoch Experience Pass

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2017634714270457828085201225307824.jpg موزه Timmelsjoch Experience Pass

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2017634714270585622640201238305624.jpg موزه Timmelsjoch Experience Pass

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2017634714271022479445201222302474.jpg موزه Timmelsjoch Experience Pass

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2017634714271519928075201211309924.jpg موزه Timmelsjoch Experience Pass

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2017634714271961296310201256301294.jpg موزه Timmelsjoch Experience Pass

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

201763471427228473264020122814735.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

201763471427256416788020125614165.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

201763471427271122878020121111235.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

201763471427287670647020122716705.jpg -

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]20186347150052627018602012612705.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

برج آبي هيماليا Himalaya Water Tower

مقام اول رقابت آسمانخراش 2012

ژی ژنگ Zhi Zheng ، هنگ چوان ژائو Hongchuan Zhao، دونگبي سونگ Dongbai Song

چين

اين آسمانخراش درون 55000 يخچال طبيعي كوههای هيماليا كه 40 درصد آب شيرين جهان در آنجاست، واقع شده است. تخته های يخي عظيم در سرعتي سريعتر از هميشه به علت تغييرات آب و هوايي ذوب مي شوند. اين وضعيت ممكن است برای قاره آسيا و تمام موقعيت های جهان ، و به ويژه برای روستاها و شهرها ی واقع در كنارهفت رودخانه ای كه از آب روان هيماليا تغذيه مي شود، كه به سيل هاي نامنظم و خشكسالي واكنش نشان مي دهند، عواقب وخيمي داشته باشد .

برج آبي هيماليا آسمانخراشی واقع در رشته كوه است كه برای ذخيره آب و كمك به تنظيم پراكندگي آن در زير زمين به عنوان منابع طبيعي كوه های خشك شده بكار مي رود. آسمانخراش ، ميتواند به طور كل تكرار شود، ميتواند آب را در فصول باراني جمع آوری ، تصفيه ، فريز و آن را برای استفاده های بعدی ذخيره نمايد. برنامه ريزی توزيع آب متناسب با نيازهای ساكنان استنتاج خواهد شد ، در حاليكه ميتوان آنرا در زمان خشكسالي به كار برد . آن همچنين به منظور ذخيره آب فراوان برای نسل های آينده به كار مي رود.

پايين ترين قسمت برج آبي هيماليا در بردارنده ی شش ساقه مانند لوله ای است كه منحني مي شود و در هم مي پيچد و آب را جمع آوری و ذخيره مي كند. مانند ساقه گياه، اين لوله ها سخت رشد ميكنند و اينكه حداكثر ظريفت آب را جذب مي كنند. در هريك از شش ساقه ، يك لوله ی اصلي توسط سطوح در كنار واقع شده است و سطوح سلول ها ، آب را نگه مي دارند. قسمت بالايي ساختمان- بخش قابل مشاهده بالاتر از خط برف – برای ذخيره سازی يخ مورد استفاده قرار مي گيرد. چهار هسته عظيم، قاب های فولادی استوانه ای شكل را نگه مي دارند ، كه مثل تنه های پايين ، سطوح پرتو افكن را نگه مي دارند ،و چهار لوله ی فولادی پر شده از يخ را مي سازند. در ميان اين دو بخش سيستم های مكانيكي هستند كه به فريز كردن آب وقتي شرايط آب و هوايي قادر به انجام اينكار نيستند ،و همچنين به تصفيه آب و تنظيم توزيع آب و يخ در سراسر ساختار كمك مي نمايند.

در پايين ساختار ، اطراف لوله های آب در هم تنيده ، يك سيستم حمل و نقل وجود دارد، كه توزيع آب شيرين را به شهرك ها و شهر ها تنظيم مي كند. كانال های منحني متصل به كوه ها به سمت روستاها است ، و همچنين در درون آنها يك راه آهن برای حمل و نقل مردم و كالا قرار گرفته است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

201863471500552345665520123213455.jpg برج آبي هيماليا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

20186347150057301133502012531115.jpg برج آبي هيماليا

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]201963471510045357214520124513575.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] این پروژه واقع شده در پارک هوستون ، به کاوش یک خط سیر نسبتأ سازگار در شهر سازی جدید ، بررسی کانسپت ها ، ابزار و فن آوری می پردازد که جنبه های پاسخگو و مولد اطلاعات در فرایند طراحی ارائه می کند . با ایجاد یکپارچه سازی پیچیده ای از سیستم ها به مجموعه ای روشن و دقیق از محدودیت ها ، جنبه های اجرایی در سیستم پژوهشی ما می تواند بیشتر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و به عنوان استراژی های طراحی عملی ، فراتر از آرمان گرایی گذرا از توسعه استفاده ترکیبی ، استقرار می یابد . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

201963471510137416752020121714165.jpg مرکز معماری و هنر معاصر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

201963471510164166993020124411665.jpg مرکز معماری و هنر معاصر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

201963471510177194479520125711945.jpg مرکز معماری و هنر معاصر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

201963471510253834105520121318345.jpg مرکز معماری و هنر معاصر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

20196347151027105077702012311505.jpg مرکز معماری و هنر معاصر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

201963471510282835179020124218355.jpg مرکز معماری و هنر معاصر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

201963471510296782528520125617825.jpg مرکز معماری و هنر معاصر

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...