رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2046634726355533192100201213143195.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] ما با شئ به گونه ای روبه رو می شویم تا آن را به عنوان بخشی از یک مجموع وسیع ترِ اشیاء پراکنده در وب شهری برنامه ریزی کنیم ، به عنوان بخشی از شبکه که کاربران را برای اقدامات فرهنگی مطلع می کنند . عناصر هندسی فضا ، اطلاعاتی را در مورد آغاز روند ترکیبی و مصنوعی می دهند که بعد از آن ، نیازهای عملکردی و اهداف مورفولوژیکی را تقویت می کند. هدف اصلی ترکیب ، سفر ویژه کاربر درون ساختمان است ، یک حرکت صعودی ، چرخشی در اطراف سلسله وُیدهای مرکزی موزون : یک رقص چرخشی . این فرایند فراتر از یک ترکیب دو بعدی هندسی و دیاگراماتیک -صفحات- و تلفیق آن در شئ سه بعدی به عنوام فرش تکه تکه و نامنسجم می باشد . در نهایت ، ساختمان به واسطه اهمیت و حرکت خود با کاربر ارتباط برقرار می کند . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2046634726356251573855201225141575.jpg درخواست مورفولوژیکی : مدرسه رقص در آتن 2006

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2046634726356743290430201214143295.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

204663472635840780303520120147805.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2046634726359192000890201219142005.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

204663472635943086255520124314865.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2046634726359587532215201258147535.jpg -

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]204763472707843317354020123153175.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] زيفان ال آی يو zifan LIU + شينگپين ال آی ان shengping LIN: اين طرح تحقيق و مطالعه ی پروژه ای از خطوط، به جای پروژه ای از سطوح مي باشد. تراكم فوق العاده، به بافت شهر ، تضاد ميان ساختمان و اطراف آن ، برنامه و چالش چگونگي ايجاد فضای ساخت توسط خطوط اشاره دارد. فراتر از محدوده ی ساختاری ، اين طرح ، در حاليكه فضای موثر در تراكم توكيو فراهم مي كند، پوسته ها و پوشش ها را با هم يكي مي سازد. ضخامت رشته های ديوار يك فضای حائل از خارج را ايجاد مي كند ، آن همچنين خود و همچنين نيروهای جانبي ساختمان را پشتيباني ميكند و يك فضای ستون آزاد را برای موزه فراهم مي كند. آن سطح نيست ، اما پوششي توسط الگوي تراكم فوق العاده و سلسله مراتب ايجاد مي نمايد .

سيستم رشته ها چگونگي انتقال الگو از نما به درون ساختمان و راهي شدن فضا را شرح ميدهد. همچنين ترتيبي از تغييرات در هنگام برنامه نويسي برای توليد الگوهای مختلف را نشان مي دهد. ما از روش های مختلفی برای كنترل محدوده تراكم ، جهت گيری ، ضخامت و يا رنگ استفاده كرديم. ما ميتوانيم تراكم يا ضخامت را به منظور ايجاد الگوی شفافيت كمتر يا بيشتر و يا يك نمای سخت برای پاسخ به تعامل محيطي كنترل نماييم . ما راه توليد رشته ها و ساخته جعبه ای محدود به عنوان حجمي شامل رشته ها را طراحي كرديم . غيرقابل پيش بيني بودن برنامه نويسي ، تغييرات متراكم در منطقه ای خاص را بوجود مي آورد و تنها قسمتي از آن محو مي شود و به دسترسي ميان فضاهای مختلف تبديل ميشود. به طور منحصر بفرد برای اين پروژه ، تحقيق درمورد چگونگي بكار بردن تكنيك برنامه نويسي – اداره كردن بر روی تمام ساختمان نسبت به كشف اينكه چطور رشته ها مي توانند معمارانه عمل نمايند، مهم است .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2047634727078593182830201219153185.jpg ريتم انبوه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2047634727078829730190201242159735.jpg ريتم انبوه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

204763472707903924803020123159245.jpg ريتم انبوه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2047634727079254458865201225154455.jpg ريتم انبوه

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2048634727222677183520201227157185.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] چشم انداز ما (منگ یی چن ، ژن چین هانگ) از مرکز بین المللی فیلم اسب طلایی ، مشابه به یک محیط شهری همه جانبه برای تبادل ایده ها و تغذیه حیات فرهنگی شهر است . این مرکز را نباید تنها به عنوان یک بلکه چند ساختمان در نظر گرفت . ایده طرح از ایده "مرکز فیلم به عنوان یک شئ" به ایده "یک رشته از ساختمان" تغییر پیدا کرد . پس از مطالعات بسیار ، پژوهش ما به کانسپت تلاقی تصاویر تکامل یافت که در آن نیروی اصلی سایت ، دیوارها هستند که به طورمداوم برای ایجاد فضاهای داخلی و خارجی همدیگر را قطع کرده و جدا می شوند . این دیگر یک مرکز فیلم نیست ، بلکه یک کشور و مرکز فرهنگی شهری است که بافت متراکم فضاهای داخلی و خارجی بر روی یکدیگر سوار و در هم تنیده شده اند . جبهه های این مرکز نمادین در تایوان بی درنگ از هر گوشه و کنار شهر قابل شناسایی هستند . به طور همزمان ، این مجموعه – سالن همایش ، تئاتر ، مناطق نمایشگاه و کتابخانه ، کافه ، رستوران ، موزه ، فضاهای اداری – در محیط شهری خود به شکل یکپارچه به محیط اطراف خود از طریق پلازای عمومی ، پیوند های 24 ساعته و نماهای پویا متصل است . درحالی که این مجموعه هنوز در بافت خود استوار نشده ، در قامت خود بیاد ماندنیست . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2048634727222866946765201246156945.jpg تصویر تایوان ؛ مرکز بین المللی فیلم اسب طلایی 2008-2009

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2048634727223194181680201219154185.jpg تصویر تایوان ؛ مرکز بین المللی فیلم اسب طلایی 2008-2009

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2048634727229522761000201252152765.jpg تصویر تایوان ؛ مرکز بین المللی فیلم اسب طلایی 2008-2009

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2048634727229893010740201229153015.jpg تصویر تایوان ؛ مرکز بین المللی فیلم اسب طلایی 2008-2009

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2048634727230482025775201228152025.jpg تصویر تایوان ؛ مرکز بین المللی فیلم اسب طلایی 2008-2009

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

204863472723088282043520128152825.jpg تصویر تایوان ؛ مرکز بین المللی فیلم اسب طلایی 2008-2009

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2048634727231536255175201213156255.jpg تصویر تایوان ؛ مرکز بین المللی فیلم اسب طلایی 2008-2009

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2048634727231706293120201230156295.jpg تصویر تایوان ؛ مرکز بین المللی فیلم اسب طلایی 2008-2009

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 6
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2049634727232982744625201238162745.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] در آنپینگ -تایوان- مردم برای مدت طولانی با طبیعت به طور مسالمت آمیزی همزیستی داشتند . مسکن آینده ، ممکن است به عنوان کاتالیزور پویا تصور شود که سبک زندگی جدید و پایداری را ایجاد میکند . مسکن می تواند با مردم از طریق نوآوری توسعه یابد . الگوهای طبیعی پارامترهای کلیدی طراحی مسکن هستند . مسکن پایدار نیازمند جوامع کوچک و یکپارچه می باشد . در حالی که رابطه بین معماری و طبیعت از عدم سازگاری و تضاد دو جانبه رنج می برد و توسعه شهرک های انسانی در آنپینگ Anping بر اساس تجارت و ماهیگیری و رشد تدریجی و آهسته برای بیش از چهار قرن همچنان ادامه دارد ، نشان می دهد که چگونه طبیعت و انسانیت می توانند با هم پیشرفت کنند . طرح ما ، فضاهایی با ظهور ویژگی های کاتالیزوری را ایجاد می کند که در آن معماری ، تعامل انسان و طبیعت می تواند به صورت مسالمت آمیزی همزیستی داشته و متقابلأ بهره مند شوند . شهرک های سنتی در آنپینگ نشان می دهند که چگونه بومی کردن پوشش گیاهی در مکان و از بین بردن مرز بین فضای خارجی و داخلی می تواند زندگی پایدار را به جوامع تزریق کنند . اشکال و متریال های انتخاب شده از رویه ها و سوابق محلی اقتباس شده : پارتیشن های صدفی و سپردار ، تور ماهی و بامبو به کار گرفته شده اند تا زمین محلی طراحی معماری را افزایش داده و همچنین احساسات و تجارب مرتبط با نقاط بخصوصی از منطقه آسپینگ ایجاد کند . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

204963472723312013817520125216135.jpg غیر سازه ای 2030 ، پوسته هایی برای جوامع پایدار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

20496347272332609787702012616975.jpg غیر سازه ای 2030 ، پوسته هایی برای جوامع پایدار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2049634727233387669880201218167665.jpg غیر سازه ای 2030 ، پوسته هایی برای جوامع پایدار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2049634727233598925890201239168925.jpg غیر سازه ای 2030 ، پوسته هایی برای جوامع پایدار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

204963472723382609885020122166095.jpg غیر سازه ای 2030 ، پوسته هایی برای جوامع پایدار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2049634727234066229965201226166225.jpg غیر سازه ای 2030 ، پوسته هایی برای جوامع پایدار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2049634727234226795860201242166795.jpg غیر سازه ای 2030 ، پوسته هایی برای جوامع پایدار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2049634727234355420440201255165425.jpg غیر سازه ای 2030 ، پوسته هایی برای جوامع پایدار

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

  • Like 4
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2050634727237178501470201237168505.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] به عنوان انقلاب صنعتی قرن هجدهم متمرکز بر توسعه کلان شهرها ؛ یک شهر امن ، سالم و زیست محیطی (S.H.E City) ، کائوسیونگ نیز یک تمرکز مشابه را تجربه کرد . شهر ایده آل در قرن بیست و یکم ، شهریست که موجب دستیابی هارمونی بین محیط زیست و توسعه صنعتی شده و یادآور می شود که هر دو آنها برای یک محیط زندگی مطلوب حیاتی هستند . لنگرگاه پایتخت تایوان ، کائوسیونگ ، دومین شهر بزرگ واقع در جنوب غربی تایوان بوده و همیشه پیوند قوی با اقیانوس و حمل و نقل دریایی داشته . بندر کائوسیونگ ، بزرگترین بندر کانتینری تایوان و ششمین در جهان است . علاوه بر این ، کائوسیونگ برای تبدیل شدن به پرجمعیت ترین مرکز شهری با بیشترین سرعت در حال توسعه درتایوان می باشد . با توجه به گفته سازمان ملل متحد و بانک توسعه آسیا (ADB) بسیاری از امید و انتظارات زندگی آسیایی در حال رشد کردن تا سال 2050 است . همچنان که تراکم جمعیت آسیا افزایش می یابد ، آسمان خراش ها ، قلب قدرت اقتصادی شهرها در فضای شهری را مورد توجه قرار می دهند . نه تنها آنها خط آسمان را تعریف می کنند بلکه به تعریف هویت شهری نیز کمک میکنند . در این قرن ، لندمارک جدید کائوسیونگ ، ساختمان Re-Scales با انبوهی از ایده ها با هدفی نسبت به تعادل مردم ، تکنولوژی، محیط زیست و معماری ظهور خواهند کرد : این ساختمان با هدف دنبال کردن پروسه ایجاد یک شهر دوستدار محیط زیست ، در دروازه اسکله بندر کائوسیونگ واقع شده . شهر همانطور که به سمت آینده حرکت می کند ، به سرعت در حال تغییر تمرکز خود می باشد ، بنابراین مهم است که پروژه های جدید با توجه به تغییرات ممکن در آینده توسعه می یابد . همانطور که آب و هوای محیط زیست در حال بدتر شدن می باشد ، هدف این پروژه کاهش بازیافت ، استفاده مجدد و برگرداندن انرژی طبیعی به شهر است . ظاهر ساختمان از مقیاس یک ماهی به پر و بال یک پرنده تبدیل می شود. این ساختار یک نقش مرکزی درمقابل زندگی شهری در کائوسیونگ بازی خواهد کرد . از سطح دریا ، بندر و مترو ، زمین ، شهر تا آسمان توسط طبیعت ، زندگی و انرژی به هم متصل می شوند . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2050634727237674124045201227164125.jpg تجدید مقیاس 2009-2010

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2050634727238101010785201210161015.jpg تجدید مقیاس 2009-2010

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2050634727238228434270201222168435.jpg تجدید مقیاس 2009-2010

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2050634727238487499720201248167495.jpg تجدید مقیاس 2009-2010

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

20506347272386705544102012716555.jpg تجدید مقیاس 2009-2010

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2050634727239311743840201211161745.jpg تجدید مقیاس 2009-2010

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2050634727239674738185201247164735.jpg تجدید مقیاس 2009-2010

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]205163472724690081865520125016815.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] وظیفه اصلی من راجع به این پروژه ، ایجاد یک ارتباط در داخل طرح جامع آسپرنAspern و محیط زیست آن و سپس ساخت یک دیوارمابین آن بود . دولوپرهای آسپرن علاقه مند به ایجاد یک مرکز شهری جدید هستند . اما کریدور سبز در اطراف طرح جامع بدون هیچگونه عملکردی ، طرح اصلی را منزوی کرده و تمام شهرنشینی آن را می گیرد . به نظر من ، مرکز شهری یک جهان محصور و کوچک نیست ، بلکه یک ساختار گسترده می باشد که با محیط اطراف خود ترکیب شده . با این نگاه ، من یک ساختار توسعه یافته با توجه به حرکت آن بین نقاط مهم در طرح اصلی و محیط زیست ایجاد کردم ، آنها را به هم متصل کرده و در بین آنها جاذبه هایی با عملکردهای متفاوت ساختم . ساختار کلی مانند یک اسفنج در بین عمل می کند یا به عنوان یک هزارتوی که در آن شخص خود را گم کرده و بلافاصله خود را درمرکز شهر می یابد . بنابراین تصمیم به تولید یک سیستم اکولوژی جدید گرفتم که در عین حال فضای داخلی ، فضای خارجی بوده و فضای خارجی ، فضای داخلی است . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205163472724703857351020123168575.jpg آسپرن سیتی 2008

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2051634727247131438660201213161435.jpg آسپرن سیتی 2008

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2051634727247365056520201236165055.jpg آسپرن سیتی 2008

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2051634727247513640760201251163645.jpg آسپرن سیتی 2008

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2051634727248312769300201211162765.jpg آسپرن سیتی 2008

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2051634727248566512825201236166515.jpg آسپرن سیتی 2008

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2052634727684848403450201244168405.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] کاتدرال سنت ماری در توکیو یکی از بهترین نمونه های معماری مدرن ژاپن است که توسط کنزو تانکه (اولین معمار ژاپنی که جایزه پریتزکر را دریافت کرد) طراحی و ساخته شده است. طرح این پروژه ، طرحی بین مدرنیسم و متابولیسم ، آبستره و سمبلیک، نمای صاف –براق و فضای داخلی خشن و تاریک و به زبان سا ده تر طرحی بین شرق و غرب قلمداد میشود. به جرات میتوان گفت که این کاتدرال یکی از نمونه هائی است که به زمان خاصی تعلق ندارد. پیش زمینه : اولین کاتدرال توکیو در دوران نئوکلاسیک (سال ۱۸۹۹)از چوب ساخته شد، (هنوز تعدادی از این نمونه کلیساها در ژاپن است مانند کلیساهای شهر ناگاساکی یا میجی مورا ). این کلیساها قبل از سال ۱۹۲۰ که تبدیل به یک کاتدرال شوند ، در واقع شبیه کلیساهای کوچک رستنگاههای مبا لغ مذهبی فرانسوی بودند. در آن زمان عبادت کنندگان برای از ورود به کلیسا باید کفش های خود را در میآوردند (مانند وقتی که میخواستند وارد معبد بودا شوند). در جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ این کاتدرال به کلی ویران شد. در سال ۱۹۶۶ مسابقه ای برای طراحی کاتدرالی جدید پایه گذاری شد که نهایتا طرح کنزو تانکه کهشامل مشخصه های کلیساهای قرون وسطی اروپائی را در بر میگرفت ، برنده شد. کنزو تانکه میگوید: "بعد ازآنکه کلیساها(کلیساهای اروپائی ) فضاهای با عظمت و برخواسته بر فراز آسمان را در نمای بیرونی و همزمان با آن با فضای رمز آلود و جادویی را در داخل دارا بودند ؛ من سعی کردم در این کلیسا فضای جدیدی را بوجود آوردم که همه ی مشخصه های اینگونه کلیسا ها ،ازعظمت شکوهشان با کشیدگی به سوی آسمان گرفته تا فضای رمز آلود داخلی را ، دارا باشد.که نهایتا این کاتدرال ، ۱۵،۰۹۸ مترمربعی و با گنجایش ۶۰۰ صندلی در سال ۱۹۶۳-۶۴ ساخته شد. موقعیت :یکی از مواردی است که در مورد کلیسا مرا مجذوب میکند کاراکتر "منزوی کلیسا" است. مخصوصا در مقایسه با کاتدرال های دیگر کاتولیک در اروپا، آمریکای لاتین و خود آسیا (منظورم فیلیپین است) ، و برخلاف سنت مرسوم غربی، در مقابل ورودی کاتدرال، میدان یا فضای عمومی باز وجود ندارد. کلیسا در کنار یک بزرگراه و در پشت ساختمان های دیگر واقع شده است که فقط میتوان سایز و مقیاس فوق العاده اش را از پل پیاده مجاورش مشاهده کرد. شاید بتوان گفت که این کاراکتر برگرفته از کاراکترمنزویِ بسیاری از معابد ژاپنی و شاید اندک رابطه ای با نقش کلیساهای کریستین در زندگی روزانه ژاپنی ها داشته باشد(چون فقط ۱% از کل جمیعت ژاپن کریستین هستند). پروژه: این کلیسا مانند بسیاری از کلیساهای قدیمی کاتولیک پلان صلیبی شکل دارد. بازو های این صلیب به ترتیب ۵۵.۵ و ۴۰ متر هستند. در تضاد با آنچه که در غرب میبینیم، تانکه شیب بازوهای صلیبی این کلیسا را تا ارتفاع ۳۴.۴ متر بالا برده است. طرح بندی پلان این کلیسا ، الماس گون است که گوشه های آن به رئوس صلیب که دارای ۸ منحنی (که مخروط هایپربولیک نام دارد)است، متصل میشوند. در این مرحله ، تلاش معمار برای تبدیلِ ساختمان به ساختمانی یادمانی با بکار بردن از بتن و سازه فولادی برای این منحنی ها به وضوح قابل درک است.( مشابه استادیم ورزشی المپیک توکیو در سال ۱۹۶۴ که تقریبا همزمان با ساخت این کاتدرال بود). در واقع این تکنیک قبلا در ساختمان های لوکوربوزیه مانند "مجمع قانونگذاری چاندیگار " بکار بسته شده بود. در حالیکه نمای خارجی فلزی این ساختمان مخصوصا در روزهای آفتابی تابستانی چشم ها را به خود جلب میکند ، فضای داخلی با بافت و رنگ بتن اکسپوزد خشن خودنمائی میکند. این شیوه که مشابه کانسپت ژاپنی "وبی سابی" است که حس رضایت و نهایت زیبائی مربوط به چیزهای اکسپوزد را بیان میکند در کار بسیاری از معماران دیگر مانند موزه نور تادو آندو دیده میشود. بتن اکسپوزد ، سمبل کانسپت مذهبی است. در این ساختمان معمار سعی کرده که قدرت ماورائی را در لوای فرم تندیسگونه ای به تصویر بکشد. دیوارهای بتنی در محل تلاقی اشان نمایش درماتیکی از نوری که از پنجره های بالاترین نقطه کلیسا واز اطراف پلان صلیبی شکل به درون می تابد را به نمایش میگذراند . (مانند استفاده مشابه از نور توسط رافائل مونیو در کاتدرال لس آنجلس). زیباترین جذابیت کلیسا، فضایی تندیسوارانه و به یادماندنی آن است. دربعضی از مراسم ها ، نورپردازی و شوی موزیک به فضای جذاب داخلی کلیسا اضافه میشود که زیارت کنندگان تجربه ای استثنائی را تجربه میکنند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2052634727685557420570201255167425.jpg تصویر ۲: کاتدرال سنت ماری در توکیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2052634727685845829845201224165825.JPG تصویر ۳: کلیسای اورا در ناگاساکی (کلیسای کاتولیک )

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205263472768604069042020124416695.jpg تصویر ۴: پروسه اجرائی سازه ی بزرگ بتنی کلیسا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205263472768624563824020124165635.jpg تصویر ۵: محل قرارگیری کلیسا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2052634727686715012495201251165015.jpg تصویر ۶ : نقشه محل قرارگیری کلیسا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2052634727686948620590201214168625.jpg تصویر ۷: کاتدرال سنت ماری در توکیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2052634727687374316000201257164315.jpg تصویر ۸: یکنواختی و درخشندگی نمای خارجی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2052634727687626643600201222166645.jpg تصویر ۹: فضای داخلی کلیسا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205263472768809675999520129166755.jpg تصویر ۱۰:بافت خشن بتن اکسپوزد و بیان عقاید وابی سابی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205263472768838041371520123816415.jpg تصویر ۱۱: جزییات محل تلاقی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

20526347276886605227402012616525.jpg تصویر ۱۲: جزییات محل تلاقی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2052634727688912606215201231162605.jpg تصویر ۱۳: خلق نور، حجم و بافت توست تانکه در فضای داخلی کلیسا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2052634727689388962445201218168965.jpg تصویر ۱۴: تاثیر نور در سالن کلیسا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2052634727689737455765201253167455.jpg تصویر ۱۵: پاکی و خلوص ایجاد شده توسط نور

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2052634727690172203330201237162205.jpg تصویر ۱۶: کپی مجسمه میکلانژ "لاپیتا ". مجسمه اصلی در باسیلیکا سنت پیتر در واتیکان است. نوری طبیعی که از بالا بر این مجسمه میتابد یک حال و هوای درماتیکی به مجسمه داده است.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205263472769046954758020126169545.jpg تصویر ۱۷: نورپردازی داخل کاتدرال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205263472769065075668520122516765.jpg تصویر ۱۸: نورپردازی داخل کاتدرال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205263472769099060798020125916605.jpg تصویر ۱۹: نورپردازی داخل کاتدرال

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
خانه ای در هیسک از معماران هیلبیرنیک بوش

 

در کناره جنگل هیسک خانه ای زیبا بنا شده که ترکیب آن دو حجم مختلف را در بر گرفته است . یکی از حجم ها مانند – ال – می ماند که بصورت حجمی کشیده و متوازن که کاربری های عمومی ساختمان در آن قرار گرفته است . دیوارهای خارجی آن بر خیابان اشراف دارند . نمای بیرون ساختمان از آجرهای تیره رنگ با بند کشی های افقی ساخته شده است , لیکن نمای درونی خانه بصورت باز و روشن می باشد . فضای سالن با تراس , باغ , جنگل در ارتباط بوده و از روشنایی طیعی بهره می برد .

نمای آن قسمت از خانه که مشرف به باغ است به پوشش بتنی اراسته است که همان تخیل زندگی مدرن به همراه برج و بارو ساختن می باشد . در زیر زمین حجمی از الوارهای چوبی است که اتاق های صمیمی مانند اتاق خواب و حمام در آن قرار گرفته است . بر مبنای گفته شرکت طراح حجم های چوب شبیه درخت افتاده و متعادل می باشد .ساختار فولادی این بنا توسط چوب لوروپروتو و اف – اس – سی ( نوعی چوب درخت های جنگل های استوایی ) پوشانده شده است .

07748623388958993635.jpgخانه ای در هیسک از معماران هیلبیرنیک بوش

 

61550620885564536435.jpgخانه ای در هیسک از معماران هیلبیرنیک بوش

 

54856294159344101982.jpgخانه ای در هیسک از معماران هیلبیرنیک بوش

 

35708754011749346316.jpgخانه ای در هیسک از معماران هیلبیرنیک بوش

 

57315877692252680739.jpgخانه ای در هیسک از معماران هیلبیرنیک بوش

 

37581803350490752976.jpgخانه ای در هیسک از معماران هیلبیرنیک بوش

  • Like 4
لینک به دیدگاه

 

ساختمان شیشه ای و ابری با قابلیت سکونت و چرخش، بالای یک دریاچه

1954634694.jpg

ساختمان شیشه ای یک غرفه رسانه ای برای اکسپو 2002 سوئیس است که هم اکنون در مرکز دریاچه نیوشتل، ایوردون لبن در سوئیس در حال ساخت است.از ستون های درون آب ، یک سیستم کش بستی از مهار گرهای افقی و میله های قطوری که از دریاچه بیرون زده شده ساخته شده است.از ستون های درون آبی، یک سیستم کش بستی از مهار گرهای افقی و میله های قطوری که از دریاچه بیرون زده شده ساخته شده است. پلکان و گردشگاه ها درون سیستم کش بافتی ، بافته شده اند که بعضی از آنها باعث تعادل وزنی ساختمان می شوند .فرم ایجاد شده در ساختمان بر اساس کار بوکمینستر فولر است. این غرفه از عبور آب های برخورد کننده رودخانه به صورت قطرات ریز از طریق 1300 نازل مه ساخته شده است که باعث تولید یک ابر مصنوعی با عرض 300فوت و عمق 200 فوت و ارتفاع 65 فوت می گردد . یک ایستگاه هواشناسی داخلی میزان مه خروجی را با توجه به تغییرات آب و هوائی مانند تغییر دما، رطوبت، جهت باد و سرعت باد کنترل می کند .مردم می توانند به ساختمان شیشه ای از طریق یک پل شیب دار نزدیک شوند . این سطح شیب دار که طول آن به 400 فوت می رسد ، بازدید کنندگان را از قسمت توده مه به روی سطحی با فضای باز جایی که جا به جایی غیر قابل تنظیم است می برد . مراجع سمعی و بصری در طول این سفر به سوی مه پاک می شوند و تنها جنبه های قابل دیدن و شنیدن ، مه آلودگی و صدای زننده شر شر نازل های آب است. قبل از ورود به ابر ، هر بازدید کننده به یک پرسش نامه / پروفایل شخصی پاسخ می دهد و یک بارانی هوشمند دریافت می کند . این کت به عنوان یک محافظ از محیط خیس و ذخیره سازی داده های شخصی برای ارتباط با کامپیوتر ابری استفاده می شود.

195463khk.jpg

با استفاده ازتکنولوژی رد یابی و مکان یابی ، موقعیت هر بازدید کننده میتواند معلوم گردد و پروفایل شخصی او با هر بازدید کننده دیگر مقایسه می شود. کاملا متفاوت با تجربه ای که آنها هنگام پاسخ دادن به پیشنهادات هتل ها یا دعوت های سینما دارند . در جعبه شیشه ای -محیط مکعبی احاطه شده با شیشه در 6 طرف - بازدید کنندگان "حس معلق بودن فیزیکی ،که تنها با باز کردن گاه گاهی در غبار شدید تر میشود " را تجربه می کنند . در حین اینکه بازدید کنندگان از کنار یکدیگر عبور می کنند ، کت آنها پروفایل آنها را مقایسه می کند و با توجه به دافعه یا جاذبه تغییر رنگ می دهند (مانند سرخی غیر ارادی صورت در هنگام خجالت - قرمز برای نزدیکی و سبز برای نا سازگاری). سیستم اجازه فعل و انفعال 400 بازدید کننده را به طور همزمان می دهد. بازدید کنندگان می توانند در نوک بنا یک درجه بیشتر تا بار انجل صعود کنند. آخرین صعود حس پرواز را همزمان با عبور از لایه ابری به سوی آسمان آزاد برای شخص شبیه سازی می کند. در اینجا بازدید کنندگان استراحت کرده و به مناظر نگاهی می اندازند و از بین مقادیر بزرگ آبهای تجاری برای فروش ، آبهای شهری از مراکز جهانی و آبهای یخی انتخاب خود را انجام می دهند. در طول شب ، مه همانند یک صفحه نمایش قطور و محرک عمل می کند.

195463iyi.jpg

195463lzl.jpg

195463wsw.jpg

195463wpw.jpg

 

 

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]205363472803000532566520120165325.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] Manchester UK سایتی برای ساختمان اداری عمومی برای شرکت های دولتی با محیط اداری جدید می باشد . سازماندهی ساختمان قادر به ماندگاری تیپولوژی های مختلف ساختارهای کمپانی است . بررسی های کانسپچوال ، ارتباط بین دفتر (خصوصی) و لابی (شیب عمومی) به عنوان دستگاه سازماندهی اصلی مورد خطاب قرار می دهد .لابی به عنوان یک فضای واسطه به یک میدان گسترده ای از عملیات و مناطق سیاسی منجر می شود ؛ فضای اتصال و جدایی . از یک ورودی روشن به محل کار ، حوزه عمل لابی ها و برنامه ها از جمله خرده فروشی ، مکان های فرهنگی و عملکردهای اداری حدواسط (مطبوعات) ، کنفرانس ها و فضای ملاقات گسترش یافته اند . تحقیقات ما ، آمیزشی از میدان عمل گسترده لابی و تیپولوژی بازمانده از دفتر را مورد هدف قرار داده . ما بر روی استراتژی های روابط جدید متمرکز شدیم ؛ ترکیب ها ، هیبریدها ، روابط مجاورت . ساختمان اداری ، به فضاهایی از سیستم سازمانی پویا تبدیل می شود ، یک فیلد مستمر از زون های پویای فعالیت های لابی و ساختارهای اداری . برنامه شامل 350000 sqf فضای اداری می باشد که فضای کاربردی ساختمان اداری شامل 550sqf –ادارات ، لابی ، مکان های مرتبط فرهنگ و شهر – است . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205363472803063647667520123166475.jpg آسمانخراش منچستر 2008

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205363472803248291123020128162915.jpg آسمانخراش منچستر 2008

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205363472803362118798520122161185.jpg آسمانخراش منچستر 2008

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205363472803484264301020124162645.jpg آسمانخراش منچستر 2008

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2053634728035099862875201229169865.jpg آسمانخراش منچستر 2008

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205363472803548361761020128163615.jpg آسمانخراش منچستر 2008

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2053634728035732605580201233162605.jpg آسمانخراش منچستر 2008

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2053634728035987530670201258167535.jpg آسمانخراش منچستر 2008

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

  • Like 5
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2054634728038839496570201243169495.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] Airspase یک نمونه اولیه در مقیاس کامل است که بر اساس اشکال ریاضی به طور مضاعف منحنی ، هندسه پیشرفته با طراحی دیجیتال و رعایت استاندارد کامل و تکنولوژی ساخت مقیاس پذیر تولید شده . فراتر از مدرنیسم : فرم های معماری و ساخت و ساز در عرصه تولید دیجیتال و مدل سازی پارامتری بررسی شده اند . همانطور که امروز "طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) و ساخت به کمک کامپیوتر (CAM) "ابزارهای مفید و قابل دسترسی در زمینه تولید طراحی هستند . آنها همچنین قادر به واژگونی جریان اصلی معماری و تولید آنها می باشند . به عنوان مثال ، از زمانی که گِرگ لین ، پایه های تئوری فیلسوف فرانسوی ژیل ونور را در مورد کانسپت بدنه پویا و آزادی ساخت معرفی کرد ، معماران زاها حدید ، یو ان استودیو و دیگر معماران پیشرو و نوظهور استفاده وسیعی از نرم افزارهای پیچیده و مدل های دیجیتالی کردند تا تکنولوژی و کاوش های بیشتری را به سبک معماری ایجاد کنند و صنعت ساخت و ساز موجی از انقلاب دیجیتالی در حال ظهور درکانسپت های معماری و زیبایی شناسی را وارد کند . در واقع CAD/CAM کلیدهای طراحی مدیا در عصر دیجیتال شدند . معماران می توانند به راحتی از ابزارهای پیشرفته دیجیتالی استفاده کرده تا بدنه پیچیده و فرم های متنوع آزاد هندسی را بوجود آورند و اجازه دهند تا تولید دیجیتال یک پیشرفت بزرگ در دستکاری اشکال معماری ایجاد کند . الگوریتم هندسی : کانسپت Airspase یک آزمایش است که از چارچوب سقف موجود و تبدیل به فضای سه بعدی الهام گرفته شده . این سازه با جزئیات بسیار از 400 برش منحصر به فرد از بوردهای دولا و بدون درز ساخته شده اند . هدف ، دورشدن از ایده "کریدور به عنوان یک فضای دسترسی/خدمات" و سوق دادن آن به سمت ایده "یک زمینه زیبایی شناسی" بود که پتانسیل معماری فرم ایراسپیس را با ترکیب چنین سیستم معماری به عنوان ساختار ، روزنه و پنجره بندی و ساخت و ساز مستقیمأ به هندسه پروژه ، گسترش می دهد . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2054634728039742436825201214162435.jpg ایراسپیس ؛ حریم فضایی 2010-2011

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205463472804043068379020122316685.jpg ایراسپیس ؛ حریم فضایی 2010-2011

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205463472804083173234020123161735.jpg ایراسپیس ؛ حریم فضایی 2010-2011

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2054634728041277143285201247167145.jpg ایراسپیس ؛ حریم فضایی 2010-2011

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205463472804157048388520121716485.jpg ایراسپیس ؛ حریم فضایی 2010-2011

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2054634728041773488470201237163485.jpg ایراسپیس ؛ حریم فضایی 2010-2011

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2054634728042196273910201219166275.jpg ایراسپیس ؛ حریم فضایی 2010-2011

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2054634728042994435715201239164435.jpg ایراسپیس ؛ حریم فضایی 2010-2011

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2057634729496336624895201253186625.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

بر کناره رودخانه مور، مابین ساختمان های تاریخی ای که با سقف های اجری سرخ اصالت تاریخی شان را اشکار می سازند، نماد جدید معمارانه ای همچون "غریبه ای دوست داشتنی" خود را لا به لای بافت جا داده است.

کنش دوسویه ی میان سازه بیومرفیک و برج ساعت تاریخی شهر، تبدیل به شاخصه ی شهری شده است که به گفت و گو میان امر سنتی و روحیات پیش رو تمایل دارد. کانستاز در شهر گراتس اتریش، با توجه به رویکرد و هدف گذاری شهری اش به مثابه پلی عمل می کند که گذشته و اینده را با هم تلاقی می دهد.

پوسته حباب وار، چشمک زن و ابی اش روی دیواره های شیشه ای طبقه همکف بنا غلطیده است. پوش بیومرفیک بنا دو سالن نمایش تقریبا بزرگ را بدون هیچ نوع عنصر سازه ایی در برگرفته است.

پوسته ی بیرونی از شیشه ی اکریلیک تشکیل شده است و نازل های بیرون زده از پوسته نور روز را به داخل هدایت می کنند، ان ها به سمت شمال متمایل شده اند تا جذب نور صبح به صورت طبیعی انجام پذیرد.

پوسته شرقی کنستاز با ایده معمارانه ای به نام

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
که به وسیله ی دفتر معماری مستقر در برلین به نام
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، طرح و گسترش یافت تکمیل گردیده است.

بی آی ایکس، متشکله ایست از 930 لامپ فلورسنت که عمیقا در پوسته شرقی کانستاز ترکیب شده اند. این ایده عملا پوسته بنا را به کامپیوتری با کیفیت تصویری پایین تبدیل کرده است، پوسته نمایش دهنده ارتباطی بنا، اطلاعات، تکنولوژی و معماری را با یک دیگر ترکیب کرده است.

نمای کانستاز در قامت یک نمایشگر، تبدیل به مدیومی غیرعادی گردیده که هنر و انتقال اطلاعات مرتبط با ان را در مقیاس شهری به نمایش می گذارد.

طبقه هم کف بار و تسهیلات رفاهی را در بر گرفته است و به وسیله ی یک رمپ متحرک ما را به طبقه بالا و بخش نمایشگاهی منتقل می کند. بخش نمایشگاهی چه از نظر فنی و چه کارکردی به روزترین الزامات یک موزه در مقیاس جهانی را به همراه دارد. شما می توانید از این بنا به عنوان یک نماد مدرنیستی در دل دومین شهر بزرگ اتریش و یکی از پایگاه های سنت اروپایی متنفر باشید اما معمارانی که این پروژه را طراحی و اجرا کرده اند، این ره یافت را از دهه 60 تاکنون تعقیب کرده و بسط داده اند و حداقل در مورد کانستاز با تولید فضای نمایشگاهی فوق العاده به ثمر نشانده اند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2057634729496667502155201226187505.jpg موزه هنرهای معاصر کانستاز در گراتس؛ ابژه تکنولوژیک و اصالت تضاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205763472949692061095520125218615.jpg موزه هنرهای معاصر کانستاز در گراتس؛ ابژه تکنولوژیک و اصالت تضاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2057634729497202799925201220182795.jpg موزه هنرهای معاصر کانستاز در گراتس؛ ابژه تکنولوژیک و اصالت تضاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2057634729497707240295201210187245.jpg موزه هنرهای معاصر کانستاز در گراتس؛ ابژه تکنولوژیک و اصالت تضاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205763472949791027417520123118275.jpg موزه هنرهای معاصر کانستاز در گراتس؛ ابژه تکنولوژیک و اصالت تضاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2057634729498108689210201250188685.jpg موزه هنرهای معاصر کانستاز در گراتس؛ ابژه تکنولوژیک و اصالت تضاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2057634729498319056605201211189055.jpg موزه هنرهای معاصر کانستاز در گراتس؛ ابژه تکنولوژیک و اصالت تضاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2057634729498541932965201234181935.jpg موزه هنرهای معاصر کانستاز در گراتس؛ ابژه تکنولوژیک و اصالت تضاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2057634729498778597505201257188595.jpg موزه هنرهای معاصر کانستاز در گراتس؛ ابژه تکنولوژیک و اصالت تضاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2057634729498957668075201215187665.jpg موزه هنرهای معاصر کانستاز در گراتس؛ ابژه تکنولوژیک و اصالت تضاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205763472949915026317020123518265.jpg موزه هنرهای معاصر کانستاز در گراتس؛ ابژه تکنولوژیک و اصالت تضاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205763472949945208955520125182085.jpg موزه هنرهای معاصر کانستاز در گراتس؛ ابژه تکنولوژیک و اصالت تضاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205763472949966081643020122618815.jpg موزه هنرهای معاصر کانستاز در گراتس؛ ابژه تکنولوژیک و اصالت تضاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2057634729499923172685201252183175.jpg موزه هنرهای معاصر کانستاز در گراتس؛ ابژه تکنولوژیک و اصالت تضاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2057634729500202051320201220182055.jpg موزه هنرهای معاصر کانستاز در گراتس؛ ابژه تکنولوژیک و اصالت تضاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2057634729500477873510201247187875.jpg موزه هنرهای معاصر کانستاز در گراتس؛ ابژه تکنولوژیک و اصالت تضاد

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2058634729822737706545201253187705.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

دفتر معماری کریل (Krill Architectur) اخیرا از پلان کلیسایِ چوبیِ مدور و زیبایی در والر نروژ پرده برداری کرده است . هدف مسابقه، بازسازی ویرانه های کلیسای قدیمی شهر با یک ساختمان به شکل حلقه باز است که با پانل های خورشیدی تجهیز شده است. درون حلقه پاسیو سبزی را در بر می گیرد که سازه در یک سمت بالا کشیده خواهد شد که فرصت عبور از آستانه را برای مردم فراهم کند.

ساختمان کلیسا طوری طراحی شده است که دو نیاز مهم، اما به ظاهر نا متجانس را برآورده کند. فضاهای گرد هم آیی باز که کلیسا را با جامعه ارتباط می دهد، و به همین ترتیب فضا های بسته معنوی و انزوایی که آرامش و تسلی خاطر را ارایه می کنند. این چرایی برنامه ریزی پلان کلیسا به صورت حلقه ای باز در پارکی که به تازگی طراحی شده، است.

فضا های متعددی درون حلقه زیر سقفی نیمه باز جمع شده اند، سرویس های بهداشتی، انبار، فضاهای تاسیساتی، دفاتر کشیش ها و مردان کهنسال، بیرون قرار داده شده اند و از طریق گذرگاه حلقه مانند ، می توان به آن ها دسترسی پیدا کرد. این طرح اجازه می د هد آنها از بیرون به دفاتر خود دسترسی داشته باشند. همچنین خرابه های کلیسای قدیمی با گرانیت و سلول های خورشیدی پوشانده خواهند شد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2058634729823007533025201220187535.jpg نمای کلیسا در شب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2058634729892551011645201215191015.jpg دید از بیرون به کلیسا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2058634729892795673720201239195675.jpg فضای داخلی کلیسا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2058634729893197815950201219197815.jpg دید پرنده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2058634729893405585855201240195585.jpg نمای شب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

205863472989360908845520120199085.jpg پلان کلیسا

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2060634730642639418930201223199415.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

ساختمان در مجاورت دفتر کار قبلی زمتور واقع شده است، ساختمان قبلی در سال 1986 تکمیل شد و هنوز هم از ان استفاده می شود: یک سازه ای ساده که خانه های روستایی را در پوسته ای چوبی پنهان کرده است و بر این سیاق با محیط اطراف همگن شده است. در تضاد با ساختمان قبلی اتلیهْ خانه ی جدید، کاملا از محیط اطراف مجزا شده است، عمده دلیل این اتفاق مصالح به کار رفته است: بتن برای دیوارها و ورقه های موج دار برای سقف شیروانی حجم کلی که در دو تراز تعریف شده است.

تغییر و مداخله ای که دیواره جنوبی خانه منزوی و بسته قبلی را تحت تاثیر قرار می دهد، در واقع هرگونه ارتباط با محیط اطراف را قطع می کند و کلیت حجم را کاملا منزوی می سازد، جهت گیری ای که عملا با گشایش برامده از باغ کوچکی که در میان حجم کلی نشسته است تا اندازه ای تلطیف می شود.

ساختمان پیرامون یک ایوان سازمان یافته است، ایوانی که با هندسه ای کشیده به سمت غرب گشوده شده است، طراح بدین طریق امکان استفاده از پنجره های بزرگی را برای خود فراهم اورده است که به وسیله ان ها می تواند نور اتاق نشیمن را تامین کند و البته هر کدام از صفحات به واسطه قاب های فولادی از پوسته دیوار جدا شده اند.

در جبهه شمالی با چشم اندازی به سمت کوه و رودخانه پنجره های وسیع چشم اندازی بدیع فراهم می اورند، اتاق مطالعه و خواب در طبقه اول جانمایی شده اند و اشپزخانه بر فراز سطح خیابان تعریف شده است.از ایوان می توان اتاق ملاقات، استودیوی شخصی و اتاق مطالعه را مشاهده کرد، انچه منطق حاکم بر این محیط را فراهم می اورد تسلسل است.

ریزْفضاهای حجم کلی، پیوستاری فضایی فراهم می اورد که به وسیله ریزْ حجم های بسته مفصل بندی شده اند، تمام این ریزْفضاهای مفصلی کارکردهایی همچون کتاب خانه، بایگانی اسناد و سرویس های بهداشتی را تعریف می کنند. ارتباط با فضاهای طبقه بالا از طریق دو راه پله تامین می شود، هر دو به اندازه ی کافی باریک اند، انچنان که مدولاسیون فضایی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در ویلا ساووا و دیگر ویلاهای دوره ی اولیه ی کاری اش را به یاد می اورند، یکی از این راه پله ها مستقیما به اشپزخانه و اتاق های خواب متصل می شود. استفاده از اشکال هندسی و رنگ های ساده و طبیعی در تضاد با ایوان پر از درخت یک بار دیگر الگوهای سبکی پیتر زمتور را اشکارمی سازد، کیفیت های ملموس مصالح بر سیاقی بی نهایت غریب به منصه ظهور رسیده اند: حسانیت مستتر در سوژه.

ارتباط میان فضاهای کار و مطالعه به این کارکردها کیفیت هایی می دهد که همگی در قامت کلیدهایی برای فهم خواست زمتور در حفظ هر چیزی در بعد انسانی عمل می کنند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2060634730644034183175201243194185.jpg مسکنْ دفترِ کار پیتر زمتور

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2060634730645677242075201227197245.jpg مسکنْ دفترِ کار پیتر زمتور

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2060634730647125870060201252195875.jpg مسکنْ دفترِ کار پیتر زمتور

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2060634730648701306335201230191305.jpg مسکنْ دفترِ کار پیتر زمتور ـ پوسته بیرونی خانه قدیمی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2060634730650767472920201256197475.jpg مسکنْ دفترِ کار پیتر زمتور

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2060634730652291828480201229191825.jpg مسکنْ دفترِ کار پیتر زمتور

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

20606347306538604487852012619445.jpg مسکنْ دفترِ کار پیتر زمتور

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

206063473065529073810020122919735.jpg مسکنْ دفترِ کار پیتر زمتور

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2062634731523662697800201246202695.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

حیاط 104 در مجاورت جبهه شمالی حیاط 105 قرار گرفته . در داخل سایت 1755 متر مربعی ، سه مجموعه از دو استودیو- خانه دو طبقه ، یک حیاط عمومی را شکل می دهند در حالی که فضاهای باز فردی را نیز حفظ می کنند . مساحت کل ساختمان حدودأ 1564 متر مربع است . دیوارهای خارجی شامل 70 درصد آجرهای خاکستری رنگ و 30 درصد آجرهای قرمز می باشد . با یک شیوه ساده ، اکثر متریال های ساخت و ساز در مواجهه با فضای داخلی خانه قرار گرفته اند .

طراح : آی وی وی

محل قرارگیری : پکن ، چین

متریال ها : بتن و آجر

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

206263473152388636512520128206365.jpg View-of-one-of-the-loft

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

206263473152424059050020124420595.jpg cast-in-site-staircase

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2062634731524518980885201211208985.jpg حیاط 104 از آی وی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2062634731524733820650201233203825.jpg حیاط 104 از آی وی وی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2063634731529627579695201242207575.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

Clean CANAL Water یک طرح پیشنهادی توسط Margot Krasojeric برای رقابت پل پیاده روی آمستردام 2012 می باشد . مدیریت آب ، هنوز هم مهمترین عملکرد کانال آمستردام است . بدون آنها ، شهر غرق می شود . گردش آب نیز به دلایل بهداشتی حیاتی است . در طول روز ، هنگامی که آسیاب های بادی کار می کنند ، با یک باد و باران کوچک حتی ، بوی بد ناشی از آب غیر قابل تحمل می شود . 3بار در هفته 14 منطقه احاطه شده با آب از 16 منطقه موجود در شهر بسته می شود و آب پاک از دریاچه بزرگ Ijsselmeer به داخل آنها پمپ می شود . جریان بوجود آمده ، کانال آب کثیف را از طریق قفل های باز در طرف دیگر شهر پیش می برد . قایق های تخصصی نظافت با ملاقه های بزرگ و تورهای گشت زنی ، اغلبِ سطوح آب را برای رفع باقیمانده ناپاکی ها ، تمیز می کنند . از سال 2005 ، تمام خانه های قایقی به سیستم فاضلاب متصل شده اند . آب پاک ، 20 گونه ماهی و خرچنگ را به خود جذب کرده که زندگی سالمی را در زیر آب دارند . پرندگان آبی مانند اردک ، حواصیل ، مرغابی ، گول و قره قاز در کانال ، زندگی و از آن تغذیه می کنند .

طرح پیشنهادی پل ، از این موضوع به عنوان معیارهای طراحی استفاده کرده و شکل پل پیشنهادی از فرم گردباد آبی گرفته شده که کانال آب را ***** می کند و یک جریانی بوجود می آورند که به بهداشت کانال ها به ویژه زمانی که 3 بار در هفته جاری هستند ، کمک می کند . این پل مانند یک پمپ برای چریان انداختن آب کثیف عمل می کند و همچنین به عنوان رزرواسیونی برای پرنده های کانال . کافی شاپ و فریم های فولادی آجدار که در اطراف پل قرار گرفته اند ، منعکس کننده حرکت ثابت شهر هستند ، دوچرخه ها نیز قابل حرکت در داخل فریم ها می باشد . کافی شاپ ، یک تونل نارنجی با پانل های داخلی شیشه ای و تقویت شده است که احساسی از بودن در زیر آب را می دهد . کل طرح ، بخشی از یک زمین مرمت شده و از اراضی ساحلی است که به مردم فرصتی برای استراحت و حمام آفتاب می دهد ؛ مانند یک ساحل شهری احیا شده .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2063634731533208620025201240208625.jpg section-sequence

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

206363473153540058910520122020585.jpg VIEW

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2063634731535625486820201242205485.jpg PLAN-1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

206363473153586543240020126205435.jpg PLAN-2

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2063634731536663711385201226203715.jpg elevation-1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2063634731537405822090201240205825.jpg elevation-1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

206363473153758062535520125820625.jpg PLAN-1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2063634731537976234800201237206235.jpg VIEW-1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2063634731538193789235201259203785.jpg VIEW-2

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2063634731538484922945201228204925.jpg VIEW-2M

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2063634731538762961790201256202965.jpg perspective

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]206563473232534049846520125421495.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] یکی از حساس ترین جوانب طراحی توجه به بافت و سایت مربوطه برای طرحی می باشد. در خصوص خانه ی Dutch که توسط رم کولهاس طراحی شده، شرایط محیطی بسیار منحصر به فرد و بحث انگیز، و نقشه برداری از آن محل منجر به طراحی در شرایطی بسیار جالب شد که نه تنها محدودیت ارتفاعی تا حداکثر 4 متر را داشت، بلکه باید در موقعیتی که از لحاظ توپوگرافی ناهموار بود، اجرا می شد. با در نظر گرفتن این شرایط دشوار کولهاس خود را درگیر طراحی خانه ای هم بر روی زمین و هم در زیر زمین کرد، که شامل چهار اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق مطالعه و دو بالکن می شد. این پروژه متعلق به والدین، برای اقامت و دیدار با سه دختر بزرگ آن ها بود. هنگامی که دخترها حضور نداشتند خانه در یک بعد مدیریتی از طریق یک شکاف و یک باریکه ی متحرک برنامه ریزی شده، قابل تغییر نگه داشته می شود. فضاهای داخلی به صورت حداکثر فضای ممکن از کل فضای خانه به نحوی که شکل ظاهری آن به صورت حداقل در می آیند، حفظ می شوند. در پایین ترین تراز، دیواری وجود دارد که در اطراف حرکت می کند و به عنوان تداوم فضاهای داخلی محسوب می شود، و ایوانی که نقش اقامت برای دخترها را بر عهده دارد، همگی به سمت پایین و درون زمین کشیده می شوند. این دیوار تمام عناصر نقش آفرین خانه را که اجازه ی آزاد بودن فضای اطراف را با دیوارهای شیشه ای فراهم می آورند، دربرمی گیرد. قسمتی مشابه عرشه ی کشتی که به نظر شناور می رسد به نگهدارنده ی ساختار طراحی شده برای محل زندگی والدین تبدیل می شود. اتصال این دو طبقه در واقع از طریق پلی لولا شکل و درهای افقی برقرار می شود. هنگام استفاده از کاربری متفاوت شیشه و استفاده از سایه پردازی طبق این طرح و جهت گیری، این رابطه ی دو گانه بیشتر مورد تاکید و توضیح قرار می گیرد. ایجاد پل ارتباطی به صورت مجازی، یک مسیر شیب دار مرکزی است که ارتباط دیداری و کاربردی میان دو سیستم برنامه ریزی شده ی مجزا را فراهم می آورد. این مکان در مجموع 5000متر مربع است که در شن های ساحلی طلایی در جنگل کاج واقع در هلند بنا شده است. محدودیت ها و موانع به سایت دشوار آن محدود نمی شود، بلکه علاوه بر محدودیت ارتفاعی و حفظ فاصله از جاده ی مجاور "که هر دو معادل 4متر بودند"، تفاسیر و توضیحات مربوط به قانوت یک چهارم بنیادی را برای کولهاس تعیین کرد، که وی را مجبور به رعایت مرزها و محدودیت ها در زمینه ی طول و ارتفاع ممکن کرد. به عبارت دیگر این بنا همانند گردش با وسیله ی نقلیه مثل رانندگی در جاده و خارج شدن از جاده ی پر پیچ و خم و دستیابی به موفقیت و دستاوردهای کافی و ملزوم، و هیجان بود. طراح: رم کولهاس مکان: هلند سال اتمام پروژه:1995 عکسبرداری: OMA [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

206563473232545212218020125212125.jpg عکسبرداری: OMA

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2065634732325682976545201228212975.jpg عکسبرداری: OMA

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2065634732325806699095201240216695.jpg عکسبرداری: OMA

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2065634732325982937815201258212935.jpg عکسبرداری: OMA

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2065634732326118720140201211218725.jpg عکسبرداری: OMA

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2066634732383777422325201217217425.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] این پروتوتایپ از مشعل المپیک 2012 لندن توسط طراحان BarberOsgerby طراحی شده که مظهر بهترین استعداد های طراحی ، مهندسی و ساخت بریتانیا می باشد . این مشعل مثلثی شامل 8000 سوراخ دایره ای شکل ، نشان دهنده 8000 مشعلداران المپیک از ابتدا ، بر روی سطح آن است که از آلیاژ آلومینیومی طلایی –به کار رفته در صنعت خودرو سازی و ساخت هواپیما به دلیل سبکی آن- ساخته شده و شامل یک پوسته داخلی و خارجی متصل شده توسط دو عنصر ریخته گری در انتهای هر کدام است . ارتفاع مشعل 800 میلی متر و وزن آن 800 گرم می باشد و یک سفر 8000 مایلی در سراسر بریتانیا از طرف حامیان آن : کوکاکولا ، لویدز TSB و سامسونگ ، تا پیش از شروع المپیک در 3 جولای در پیش دارد . طراحان برنده یک مناقصه رقابتی توسط LOCOG برای طراحی مشعلی که منعکس کننده ماهیت جشن المپیک لندن و بازی های آن باشد ، شدند . شکل مثلثی آن برگرفته از سه ارزش المپیک : احترام ، تعالی و دوستی ؛ سه واژه که شعار المپیک را شامل می شود : سریعتر ، بالاتر ، قوی تر ؛ سه بار میزبانی بریتانیا برای رقابت های المپیک در سال های 1908،1948، 2012 و چشم انداز بازی های المپیک 2012 ترکیبی از ورزش ، آموزش و فرهنگ می باشد ؛ رنگ طلایی مشعل برگرفته از آتش ، گرما و روشنایی آن است . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

206663473238403035535520124321355.jpg مشعل المپیک 2012 لندن از BarberOsgerby

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2066634732384419988620201221219985.jpg مشعل المپیک 2012 لندن از BarberOsgerby

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

206663473238463094191520124321945.jpg مشعل المپیک 2012 لندن از BarberOsgerby

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2067634732412057331045201225217335.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] پروژه VI palazzo ENI یک طرح پیشنهادی ارائه شده توسط شرکت هلندی یو ان استودیو برای مسابقه طراحی به مدیریت ستاد ENI واقع در سان دوناتو میلان در خارج از میلان -ایتالیا- می باشد . طرح و لایه بندی با در نظرگرفتن اشاراتی از سنت دیرینه شرکت ، تأسیس شده توسط enrico mattei یک پلازو در طرح جامع سایت ایجاد می کند . سازه ها با یک مساحت اشغال شده دایره ای شکل و یک حیاط داخلی باز ، با هم همپوشانی دارند تا یک طرح بزرگتر با فضاهای سبز به هم پیوسته را برای کارمندان شکل می دهد تا در طول فعالیت های روزانه خود از آن استفاده کنند . گسترش افقی سازمان فضایی ، نتیجه رسانه های ارتباطی جدید است که یک پویایی ساده و کارآمد را بین مردم و کارشان ایجاد می کنند . پلان ، پژوهش هایی برای منابع انرژی تجدید پذیر آینده مطابق با پروتکل کیوتو ادغام کرده ؛ یک ابتکار عمل که شرکت به طور مستقیم در آن نقش دارد . محوطه ها به گونه ای در نظر گرفته شده اند تا از نظر انرژی پایدار بوده و قادر به ورود انرژی به شبکه هوشمند محلی در یک دهه با بهره گیری ازتمام افرادی که در تعامل با ساختمان هستند از جمله ساکنان محله باشد . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2067634732412774785125201237214785.jpg approach-to-complex

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

206763473241299064045020125921645.jpg view-from-main-street

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2067634732413244276560201224214275.jpg interior

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

206763473241340097551520124021975.jpg aerial-view

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

206763473241361963339520121219635.jpg energy-production-and-consumption-diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2067634732413799045740201219219045.jpg exterior-form

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2067634732413981563355201238211565.jpg conceptual-diagram

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...