رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1918634682856358690700201235258693.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

موزه نشنال آرت (Center Art National ) آخرین کارِ کیشو کوروکاوا (۲۰۰۷) در توکیو است که به عنوان بزرگترین موزه هنر در ژاپن محسوب میشود .این موزه ادغام معماری معاصر با ساختمان تاریخی است . این ساختمان که در نزدیکی میدتون توکیو است ، تلاشی برای تزریقِ بعضی از کاراکترهایِ فرهنگی به منطقه تجاری روپونگی است. این موزه با نما های کاملاشیشه ای، رو به سمتِ مناظرِ سبزِ سایتش (پارکِ وسیعی که در آن قرار گرفته)، قرار گرفته است . کوروکاوا که یکی از شاخص های تئوریزین های متابولیست و بعد از آن معماری سمبلی بود، که پیشنهاد بازسازی یک ساختمان قدیمی ارتش را داد. پروپوز ال وی ، یک نمای کاملا شیشه ای – فلزی مواج بود که کاملا عناصر و جزییات خارجی سازه ی قدیمی این ساختمان ارتشی را می پوشاند. این فرم موجی شکل شیشه ای با شبکه های فلزی افقی نگه داشته میشوند و فرمی یکدست را بوجود میآورند.

در واقعیت ، این کِرتین وال (دیوار شیشه ای مشبک ، لطفا به تصوی۴ نگاه کنید ) عظیم شامل ۳ حجم مخروطی است : یک مخروط خارجی در قسمت ورودی و دو مخروط برعکس در داخل ساختمان که کافه را دربرمیگیرند. در واقع مخروط خارجی تاثیر مقیاسی بر بیننده دارد بدین صورت که بآ ارتفاع و شکل متفاوتش ، چشم بیننده را ناخودآگاه به حلقه ی نوری معطوف میکند که در حال خوش آمدگویی به آنهاست . درفضای داخلی ساختمان ، کوروکاوا یک مکعب درونی برای ایجاد ارتباط بصری با فضای خارجی و داخلی ایجاد کرده است ، که از پل ها و بالکن های موجود درطبقات مختلف تناسبات شش طبقه و پرسپکیو های پویا قابل مشاهده هستند. رستوران های منحصر بفرد این مکعب را به فضایی غنی و پویا تبدیل کرده اند . مردم در این فضاها در حالیکه از گرمای مطبوع خورشید زمستانی در این فضا لذت میبرند برای نوشیدن یک قهوه ، لحظه ای مکث و استراحت قرار میگیرند.

در تضاد با این دیوار شیشه ای موج دار ، دیوار قائم و حجیم ساختمان قدیمی است که با باریکه ها ی زیبای چوبی پوشیده شده که یادآور معماری سنتی ژاپن است. مجموعه ای از این عناصر در کنار هم فضای گرم و دلنشینی را ایجاد کرده است. یکی از مشخصه های موزه این است که این موزه محل نمایش یک کلکسیون واحد نیست؛ این مشخصه امکان برگزاری سبک های مختلف هنری را از سرتاسر جهان در این موزه میسرمیسازد .

کوروکاوا میگوید: من این موزه را خاصِ نمایش یک کلکسیون نمیدانم...." .او ادامه میدهد که: "این موزه در واقع یک فرودگاه هنری است که مردم در سرتاسر جهان هم به صورت مجازی و هم به صورت حقیقی برای تماشای تصاویر در آن حضور می یابند. بدین منظور ، از یک طرف ما به "اینفورمیشن تکنولوژی"( آی تی) مرتبط با فیبرهای بصری احتیاج داشتیم، و از طرف دیگر به یک فضای وسیع وبا امکانات پیشترفته برای حمل و انتقال حجم گسترده ای از آثار هنری که باید از میان موزه عبور میکرد ، احتیاج داشتیم . به همین دلیل من یک سیستم انباراتوماتیک و فشرده در زیر موزه بوجود آوردم. درواقع این بلوک حجیم فضای نمایشگاهی تقریبا ۱۳۰۰۰ مترمربع با حداقل ستون را در بر میگیرد که دارای شش طبقه و یک زیرزمین است. نمایشگاه ها با مجموعه ای از پنل های متحرک به قسمتهای کوچکتر تقسیم شده اند. همچنین در این مجموعه یک تراس سبزپوشیده شده با گیاهآن بامبوقرار گرفته که امکان ورود نور را به فضای داخلی ساختمان مهیا میکند .

در انتها کوروکاوا میگوید: یکی از اهداف من با این گونه طراحی، القای حسِ گَنگی و نامفهومی بود. بهترین هنر و معماری باید گنگ و نامفهوم باشد. اگر به آسانی قابل فهم باشد ، تبدیل به کارخانه میشود که عملکردی است و مردم میتوانند بگویند: که این ورودی ست و این خروجی است"؛ اما این هنر نیست.....ولی من میخواستم که ابهام و تاحدی گنگی را بوجود آورم. این چیزی است که مردم را به فکر وا می دارد و یا آن ها را وارد یک مارپیچ فکری میکند..."

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1918634682856537087485201253257083.jpg تصویر ۲: نقشه مکانی موزه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1918634682856791270435201219251273.jpg تصویر ۳: ادغام معماری معاصر با ساختمان تاریخی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1918634682857343403065201214253403.jpg تصویر ۴: کِرتین وال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

191863468285781105868020121251053.JPG تصویر ۵: پلان طبقه اول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1918634682858215495685201241255493.JPG تصویر ۶: پلان طبقه دوم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1918634682858656873685201225256873.JPG تصویر ۷: پلان طبقه سوم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1918634682858923751135201252253753.jpg تصویر ۸: مخروط برعکس داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

191863468285908585013520128255853.jpg تصویر ۹: مخروط ورودی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

191863468285943058393020124325583.jpg تصویر ۱۰: نور پردازی بروی مخروط

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

191863468285960568991020120255683.jpg تصویر ۱۱: مخروط ورودی از داخل و اخرج ساختمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1918634682859746481680201214256483.jpg تصویر ۱۲: مخروط برعکس: رستوران

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1918634682859994952105201239254953.jpg تصویر ۱۳: دیوار حجیم ساختمان قدیمی پوشیده شد بآ فریم های چوبی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1918634682860134669725201253254663.jpg تصویر ۱۴: دیوار حجیم ساختمان قدیمی پوشیده شد بآ فریم های چوبی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19186346828602802072852012825203.jpg تصویر ۱۵: گالری ها و پنل های متحرک جداکننده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1918634682860448106695201224258103.jpg تصویر ۱۶: تراس سبز با گیاهان بامبو

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 192063468455940777000020120277773.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] بنیاد معماری شلینگ(Schelling)، اخیرا برندگان جایزه¬ی معماری و نظریه¬ی معماری خود را نام برد. این جوایز به معماران چینی ونگ شو(Wang Shu) و لو ونیو(Lu Wenyu)، از استدیو معماریِ آماتور- در بخش معماری- و معمار فرانسوی؛ جین لوئیس کوهن(Jean‐Louis Cohen) – در بخش نظریه¬ی معماری- اعطا شد. بنیاد مذکور توضیح داد که؛" ونگ و لو؛ اساس فلسفی و کانسپتچوآل معماری را که باید خاستگاه آن را در جوهره¬ی ساختمان پیدا کرد، تشخیص داده اند." بهره برداری از مصالح سنتی و دستکاری لنداسکیپ به عنوان یک کاتالیزور برای خلق فرم¬های تازه این مطلب را می رساند، این تیم پروژه¬هایی خلق می کند که به طور یکپارچه با کانتکست همنشینی می کند و یک شخصیت معمارانه¬ی پرقدرت دارند. در طول این مراسم، مدال¬های شلینگ اهدا شد به معماران سوئیسی؛ Knapkiewicz و Fickert و نیز طراح بریتانیایی تام هِدِر ویک(Tom Heatherwick) برای تلاش¬هایشان در این راه.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19206346845594905381402012927533.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

192063468455958086439020121827863.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1920634684559654844030201225274843.jpg .

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1923634684867749245820201254279243.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

پروژه های استودیو Core ، سازه هایی قابل سکنی و با مقیاس کامل هستند که در چشم انداز پارک هوک طراحی و ساخته می شوند . تست این سازه ها به عنوان وسیله ای عمل می کند که ایده های معماری را برای طرح پارک هوک تحقیق و آزمایش می کند . واقعیت های پروژه پارک هوک ، از ساخت و ساز با استفاده از متریال چوب جنگل ، طراحی در پاسخ فوری به سایت و مقایسه با محیط پاییزی اینگلیسی ، قابل درک می شود . پروژه های 2011 عبارتند از :

Abdulla,Hugo & Karj یک پیله معلق قابل سکنی یاخته اند که طرح خود را از یک بافت دقیق از طریق سه درخت در حاشیه پاکسازی جنگل گرفته اند که فرایندی شبیه به بانداژ کردن داشته تا به اندازه کافی محکم شود و بتواند از درخت معلق بماند .

ناتالیا و تیاگو ، پروژه Big Shed را بوسیله چوب های بیشه زار پارک هوک در پاسخی به الگوهای استفاده شده توسط تیم ساخت ، طراحی کرده اند .

Bojana ، الیزابت و اِوا هر دو سرپناهی را در سایت واقعی (گل آلود ) با استفاده از چوب های کات شده از آلونک های بزرگ برای ساخت فریم های مسطح طراحی و ساخته اند که دوباره پیکربندی شده تا دید های فریم را مناسب و بهینه کند .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1923634684868132688075201233272683.jpg cocoon

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1923634684868945731740201254275733.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1923634684869381162855201238271163.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

192363468486965688739520125276883.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

192363468487021102185020121271023.jpg Bojana

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1923634684870376460480201217276463.jpg Bojana

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1924634684937955103920201255285103.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] در سایت ایوان بان(Iwan Baan)، ما یکی از آخرین آثاری که او از آن عکاسی کرده بود را یافتیم. موزه ی تاریخ نینگ بو، که توسط ونگ شو طراحی شده. استدیو معماری آماتور. کار با سنگ به طور فوق العاده.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

192463468493813071768020121328713.jpg Ningbo Historic Museum / Wang Shu, Amateur Architecture Studio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1924634684938371337045201237281333.jpg Ningbo Historic Museum / Wang Shu, Amateur Architecture Studio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1924634684938537351810201253287353.jpg Ningbo Historic Museum / Wang Shu, Amateur Architecture Studio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1924634684938978886050201237288883.jpg Ningbo Historic Museum / Wang Shu, Amateur Architecture Studio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

192463468493938054979520121828543.jpg Ningbo Historic Museum / Wang Shu, Amateur Architecture Studio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1924634684939511615625201231281613.jpg Ningbo Historic Museum / Wang Shu, Amateur Architecture Studio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1924634684939628209725201242288203.jpg Ningbo Historic Museum / Wang Shu, Amateur Architecture Studio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1924634684939754803185201255284803.jpg Ningbo Historic Museum / Wang Shu, Amateur Architecture Studio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19246346849404502664852012528263.jpg Ningbo Historic Museum / Wang Shu, Amateur Architecture Studio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1924634684941891268005201229281263.jpg Ningbo Historic Museum / Wang Shu, Amateur Architecture Studio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1924634684942053933375201245283933.jpg Ningbo Historic Museum / Wang Shu, Amateur Architecture Studio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1924634684942935410160201213285413.jpg Ningbo Historic Museum / Wang Shu, Amateur Architecture Studio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1924634684943187259275201238287253.jpg Ningbo Historic Museum / Wang Shu, Amateur Architecture Studio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1924634684943306206740201250286203.jpg Ningbo Historic Museum / Wang Shu, Amateur Architecture Studio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19246346849436300532002012232853.jpg Ningbo Historic Museum / Wang Shu, Amateur Architecture Studio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1924634684943884187325201248284183.jpg Ningbo Historic Museum / Wang Shu, Amateur Architecture Studio

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1926634685479658733450201245288733.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] پروژه الونک بزرگ، اولین ساختمان دانشجویان D&M در اولین همکاری اشان با دانش آموزان AA می باشد . این ساختمان ، یک کارگاه مونتاژ شده 500 متر مربع می باشد که امکان فعالیت های پروتوتایپ ، مونتاژ و تولید آینده را در پارک هوک می دهد . ساختار از چوب صنوبر ، برگرفته از منابع پارک هوک و جنگل محلی ساخته شده . برای ساختار اولیه ، از تنه درخت در دور سازه استفاده شده که در نتیجه انسجام کامل ساختاری را حظ می کند .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1926634685480622587775201222282583.jpg پروژه Big Shed از مدرسه AA

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1926634685480985152460201258285153.jpg پروژه Big Shed از مدرسه AA

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1926634685481462719550201246282713.jpg پروژه Big Shed از مدرسه AA

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1929634686397048766730201244298763.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ دفتر معماری مستقر در رتردام، طرح جامع خود برای اعمال الحاقیه ای بر شهر بردو در فرانسه را رونمایی کرد. طرح که در مساحتی بالغ بر 35 هکتار بر حاشیه سمت راست رودخانه گارُن تعریف شده است با تراکم کالبدی 375 هزار متر مربع شامل خانه ها، دفاتر کار و تاسیسات شهری پایه می باشد. پروژه عملا یک مداخله فیزیکی و نوایین در بافتی است واقع بر کناره های مرکز تاریخی بوردو، از این رو جز سعی برای تدقیق بزرگترین محله با مصرفِ خالص انرژی صفر، تلاش طرح حفظ اتمسفر تاریخی و همچنین فردگرایی ای است که سنت غالب شهرهای اروپایی بوده، ان هم درون یک محله عمیقا انسان مقیاس و از نظر تراکمی فشرده و هم بند.

برنامه کالبدی طرح اسکان 3200 هزار نفر، تخصیص 25000 متر مربع به خرده فروشی، 15000 متر مربع فضا برای کاربری های مرتبت با صنایع، 58000 متر مربع تاسیسات عمومی ای همچون؛ ارشیو شهرداری، ساختمان های فرهنگی، مدارس، مهدکودک ها، فضاهای ورزشی و ساختمان دانشگاه. طرح با احترام گذاشتن به خطوط و زیرساخت های تاسیساتی موجود در بافت سعی دارد با ادغام نور طبیعی و پوشش گیاهی موجود در محیط فضایی زنده و پر جنب و جوش خلق نماید.

شبکه حمل و نقل بافت غالبا از خیابان های یک طرفه ای با عرض معبر 6 تا 10 متر تشکیل شده است تا امکان عبور عابران پیاده، دوچرخه سواران، وسایل حمل و نقل عمومی و اتومبیل ها را در یک تراز فراهم اورد، اگرچه ترامواهای شهری در یک خط مشخص مهار می شوند تا امنیت ترافیک عبوری تامین گردد، ترکیبی از جاده ها، خطوط حرکتی و خیابان ها 144 بِـلـُـک مسکونی محاط در پارک های محله ای کوچک مقیاس، باغ ها و میادین محلهْ مقیاسی را فراهم می اورد که در کنار پارک انجلس یک زنجیره متراکم سبز را در بافت می گسترانند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19296346863974100229052012212923.jpg ام وی ار دی وی و طراحی بزرگترین واحد همسایگی با مصرفِ خالصِ انرژیِ صفر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

192963468639751071958520123129713.jpg ام وی ار دی وی و طراحی بزرگترین واحد همسایگی با مصرفِ خالصِ انرژیِ صفر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1929634686397633338690201243293333.jpg ام وی ار دی وی و طراحی بزرگترین واحد همسایگی با مصرفِ خالصِ انرژیِ صفر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

192963468639787982682020127299823.jpg ام وی ار دی وی و طراحی بزرگترین واحد همسایگی با مصرفِ خالصِ انرژیِ صفر؛ کلیت طرح جامع

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1929634686398333664960201253293663.jpg ام وی ار دی وی و طراحی بزرگترین واحد همسایگی با مصرفِ خالصِ انرژیِ صفر؛ چشم انداز کلی از طرح

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

192963468639845394046520125293943.jpg ام وی ار دی وی و طراحی بزرگترین واحد همسایگی با مصرفِ خالصِ انرژیِ صفر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1929634686398614555185201221294553.jpg ام وی ار دی وی و طراحی بزرگترین واحد همسایگی با مصرفِ خالصِ انرژیِ صفر؛ مدرسه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1929634686398809796595201240299793.jpg ام وی ار دی وی و طراحی بزرگترین واحد همسایگی با مصرفِ خالصِ انرژیِ صفر ـ مدرسه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

192963468639901535961020121295353.jpg ام وی ار دی وی و طراحی بزرگترین واحد همسایگی با مصرفِ خالصِ انرژیِ صفرـ مرکز تفریحات محله

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1929634686399267052485201226297053.jpg ام وی ار دی وی و طراحی بزرگترین واحد همسایگی با مصرفِ خالصِ انرژیِ صفرـ پیش نمونه ای از طراحی معابر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

192963468639943026469520124329263.jpg ام وی ار دی وی و طراحی بزرگترین واحد همسایگی با مصرفِ خالصِ انرژیِ صفرـ نقشه توزیع کاربری ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

192963468639967886206520127298863.jpg ام وی ار دی وی و طراحی بزرگترین واحد همسایگی با مصرفِ خالصِ انرژیِ صفر ـ دیاگران توسعه فیزیکی طرح

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1929634686399905292885201230295293.jpg ام وی ار دی وی و طراحی بزرگترین واحد همسایگی با مصرفِ خالصِ انرژیِ صفر ـ وضع موجود و وضع اصلاح شده

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1930634686492273306735201227293303.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] یک سال پس از تخریب شهر ریکوزنتاکاتا -ژاپن- توسط سونامی ، پروژه ای مشترک توسط شرکت توکیویی کنگو کوما ، آزمایشگاه کوما در دانشگاه توکیو ، انجمن ایتالیایی داوطلبان توهوکو ، سفارت ایتالیا در ژاپن و شهر سانتگیدیو ، به افراد مسن شهر ارائه شد . پوسته این مرکز جدید برای سالمندان ، از لحاظ مفهومی از برگ نیلوفر آبی گرفته شده ؛ یک ارگانیسم که در سطح آب –نماد ارتباط ظریف بین زندگی و طبیعت- شناور است . ساختار بر روی یک تپه جنگلی قرار گرفته و با چوب محلی شکل گرفته است . قرار است نجاران محلی ، 220 مترمربع ساختمان را بسازند . این پروژه یک فضای عمومی با ارزش اجتماعی و فرهنگی برای ساکنان ارائه می دهد ؛ تلاشی برای بازگرداندن ایمان بین انسان و محیط طبیعی خودشان . بازسازی فیریکی و معنوی در نظر دارد تا به اشخاص انرژی داده و آنها را تشویق کند تا به دنبال شادی باشند . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1930634686492898188615201229298183.jpg aerial-view-of-structure

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1930634686493185894810201258295893.jpg lotus-leaf

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1930634686493415694555201221295693.jpg floor-plan--level-1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1930634686493745819910201254295813.jpg site-plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1930634686493925788860201212295783.jpg section

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1930634686494074373100201227294373.jpg site-section

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 193563468975197603470020121726034.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] طرح پیشنهادی معماران MenoMenoPiu در مسابقه بین المللی Classic Siftung Weimar برای موزه باوهاوس جدید در آلمان برنده شد . این ساختمان به عنوان یک مربع باز در محل تقاطع نیروهای سه شهر اصلی ، پارک و شهر قدیمی و جدید ، یک "شئ" انعطاف پذیر که اجازه فعالیت های مختلف را در داخل و اطراف آن می دهد ، تصور شده است . یک مربع پوشش داده شده به عنوان یک فضای چندمنظوره که با توجه به ساعات کار دسترسی برای ارتباط با طبقه فوقانی نمایشگاه وجود دارد ؛ یک فضای چندکاره ، در یک رابطه صمیمی با پارک بر روی شهر باز میشود . پوشش هوشمندانه به عنوان یک عنصر کلیدی طراحی ، انعطاف پذیر بوده تا فن آوری های معاصر را برای پربار کردن نیازهای آینده ساختمان درآن جا دهد . بازی سایه و نور ایجاد شده توسط الگوی پوششی ، نقاشی جوزف آلبرز را تداعی می کند . 50% سقف توسط پانل های فتوولتائیک (250kw/day) پوشیده شده که 60% انرژی موزه را تأمین می کند . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193563468975234251515020125422514.jpg موزه جدید باوهاوس از معماران MenoMenoPiu

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19356346897530094841802012029484.jpg موزه جدید باوهاوس از معماران MenoMenoPiu

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19356346897540804605552012482464.jpg موزه جدید باوهاوس از معماران MenoMenoPiu

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193563468975466874321520124628744.jpg ground-floor-plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193563468975522810194520124228104.jpg level-1-plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193563468975592562566020125225624.jpg roof-plan-

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19356346897562001588702012202154.jpg sketches-

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193563468975671230382520121122304.jpg elevations

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193563468975715975565520125529754.jpg environmental-sections

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193563468975775909229520125529094.jpg museography-concept-

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193563468975837188510520125721884.jpg section-detailed

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 193663468975975418921020121524184.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] استودیو طراحی هلندی Tjep ، دومین پیتزا فروشی Fabbrica را با ویژگی غرفه هایی چوبی ، مدلسازی شده در واگن های راه آهن برای پذیرایی از مشتریان با کانسپتی صمیمی و رمانتیک و مناظر خوب طراحی کرده است که نشانی از سفر و حرکت است . رستوران واقع در روستای ساحلی برگن ، ویژگی موفق رستوران روتردام قبلی را تکرار می کند ازجمله اجاق پیتزا با الگوهای موزاییکی . غرفه های چوبی با میزها و لوسترهای معلق ، یک دیوار اتاق غذاخوری برگن را احاطه می کنند . چوب برای اجاق در یک دیوار با قفسه هایی از طرح های متقاطع انبار شده که بر روی آنها خوشه های سوکت برق با مربع های قرمز رنگ نصب شده اند . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193663468976014322681020125423224.jpg رستوران فابریکا برگن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19366346897602731110752012723114.jpg رستوران فابریکا برگن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193663468976046101897020122621014.jpg رستوران فابریکا برگن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193663468976062530533020124225304.jpg رستوران فابریکا برگن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193663468976074875446020125428754.jpg رستوران فابریکا برگن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193663468976090609790520121026094.jpg رستوران فابریکا برگن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193663468976107376295520122723764.jpg رستوران فابریکا برگن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193663468976121709362520124127094.jpg رستوران فابریکا برگن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193663468976139482639020125924824.jpg رستوران فابریکا برگن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193663468976156152470520121621524.jpg رستوران فابریکا برگن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193663468976169193628020122921934.jpg رستوران فابریکا برگن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193663468976183410491520124324104.jpg رستوران فابریکا برگن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193663468976198675139520125826754.jpg رستوران فابریکا برگن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193663468976229136080520122921364.jpg رستوران فابریکا برگن

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 193763469061695647319020125536474.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] برج V یک ساختار مسکونی قرار گرفته بر بالای پارکینگ ، کافه ، رستوران و خرده فروشی ها می باشد که توسط معماری 105 مریدین طراحی شده . این برج یک پارک شهری برای محله ای در دنور -کلرادو- ارائه می دهد در حالی که یک زمین جدید برای توسعه زندگی خیابانی در سایت ایجاد می کند . آب و هوای نیمه خشک دنور ، دارای حداقل بارش و قوانینی است که جمع آوری آب باران را ممنوع کرده و این موضوع باعث الهام معماران شد تا یک استراتژی آبیاری نوآورانه با جمع آوری آب از منابع جایگزین را طراحی کنند ، از جمله : چگالش سیستم های تهویه ، کندانسورهای خشک کن مورد استفاده در لاندری و وسایلی که هوای مرطوب را از طریق یک مبدل حرارتی برای استخراج آب را عبور می دهند . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193763469061724603473520122436034.jpg برج وی از Meridian 105 Architecture

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193763469061755925687520125539254.jpg برج وی از Meridian 105 Architecture

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193763469061773133570520121331334.jpg برج وی از Meridian 105 Architecture

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193763469061817719584020125737194.jpg برج وی از Meridian 105 Architecture

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193763469061835173545020121531734.jpg برج وی از Meridian 105 Architecture

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19376346906188015601752012031564.jpg weave-tower-plaza

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193763469061903278561020122332784.jpg v-weave-tower

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193763469061928277937520124832774.jpg -v-weave-tower

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19376346906194761263752012736124.jpg diagram-01

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193763469061990607932520125036074.jpg -

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 193863469079850759731520123037594.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] طراحي شده توسط كونترديزاين CounterDesign ،كي كيم جائه Jae K. Kim. ،كره

اين پروژه در چهار طبقه ساختمان چند منظوره با برنامه های تجاری و مسكن پشت بام، يك نمونه ساختمان عمومي در سئول است. اين برنامه شامل يك كافي شاپ در زيرزمين ، يك كافي شاپ در طبقات اول، دوم و سوم ، و مسكن پشت بام كه مي تواند در صورت نياز براي گسترش كافي شاپ، به كافه تبديل شود، می باشد.

هدف پروژه اين است كه مردم تجربه ی مشابه بالا رفتن از يك كوه كوچك را از طريق حركت خود در ارتباط با فرم و فضای معماری داشته باشند. به اين ترتيب، اين پروژه يك سفر داخلي در مقياس كوچكي از يك ساختمان از يك منطقه ی شهری بسيار متراكم را ايجاد مي نمايد.

مردم ميتوانند از طريق راه پله های داخلي و خارجي ، پل ها ، راهرو ها و يك طبقه پشت بام ، داخل و خارج را به طور مداوم تجربه كنند و يك منظره قاب شده از طريق يك بازشو را مشاهده كنند. علاوه بر اين، مردم از حوزه ی عمومي –خيابان- مي توانند ميان داخل و خارج از ساختمان از طريق بازشو ها، بالكن ها و راه پله هاي خارجي كه برنامه های داخلي پروژه است و حركت ها به سمت خارج ،اتصال بصری داشته باشند.

ورود به اولين سالن از خيابان، همراه با مواجه شدن با خشونت بتن در فضای سيركولاسيون، كه با نور طبيعي از طريق يك روزنه احساسي تر شده است، ميباشد. در مقابل، در داخل ساختمان ، در كافه، يك برتری فضايي با ديوارهای به رنگ سفيد نقاشی شده از فضای سيركولاسيون با بتن وجود دارد.

به علاوه، كنتراست فضايی ميان فضای سيركولاسيون تيره رنگ و فضاهای بازكافه، داشتن سقفي بلندتر ، كاملا برای مردم تجربه ای متفاوت و همچنين درك از فضا را فراهم مي نمايد. در نهايت ، سقف پشت بام،كه مقصد سفر است، يك چشم انداز گسترده به منظره شهر دارد.

معماران: كونتر ديزاين CounterDesign توسط كي. كيم جائه Jae K. Kim.

مكان:‌سئول، جمهوري كره

مساحت پروژه: 165 متر مربع

سال پروژه : 2009-2011

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193863469079877133043520125731334.jpg بيكيوشوكي- نماي خارجي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193863469079905266008520122532664.jpg بيكيوشوكي- پلكان خارجي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193863469079954824360020121438244.jpg بيكيوشوكي- راس ساختمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193863469079981840209020124138404.jpg بيكيوشوكي- پلكان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19386346908000959136252012935914.jpg بيكيوشوكي - فضاي داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193863469080032347718520123233474.jpg بيكيوشوكي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193863469080076325372520121633254.jpg بيكيوشوكي- پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193863469080100897042020124038974.jpg بيكيوشوكي- سايت پلان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 19396346914396086443002012048644.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] معمار ایتالیایی Romolo Stanco طراحی داخلی رستوران کباب و سبزیجات گریل ایکس Grill X در کاسل مونفراتو در ناحیه شمال غرب ایتالیا را انجام داده است . غذا در مقابل مشتریان در پلیت های رشته ای و گداخته پخته می شوند . در این فضا ، از تمام عناصر رنگ ، سایه ، حجم ، نگاه های متفاوت ، تعامل و حضور در نظر گرفته شده . گریل ایکس از یک بار سوشی معمولی اما با رویکردی جدید الهام گرفته است . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193963469143983599303020122345994.jpg رستوران گریل ایکس از Romolo Stanco

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193963469144003337297520124343374.jpg رستوران گریل ایکس از Romolo Stanco

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193963469144074852251520125448524.jpg رستوران گریل ایکس از Romolo Stanco

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193963469144095991523520121549914.jpg رستوران گریل ایکس از Romolo Stanco

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193963469144115847674520123548474.jpg رستوران گریل ایکس از Romolo Stanco

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1939634691441490447685201294444.jpg رستوران گریل ایکس از Romolo Stanco

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

193963469144179452978520123944524.jpg رستوران گریل ایکس از Romolo Stanco

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 19406346914593207127252012524714.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] DRDS اخیرأ برنده مسابقه بین المللی کره جنوبی Land + Housing Corporation واقع در جین جو شده است . هدف از طراحی آنها ، ایجاد یک محوطه پایدار با ویژگی های طراحی معماری سبز و یکپارچه برای ساختمان یک دفتر مرکزی بود . برنامه 65000sm شامل دفاتر اداری ، خدمات عمومی ، امکانات رفاهی و فرهنگی که شامل امکانات ورزشی ، سالن نمایشگاه ، کلاس های درس ، استودیوهای رادیو و تلویزیون ، کتابخانه ، تعاونی های اعتباری ، کافه تریا ، مرکز کنفرانس و مراقبت از کودکان می باشد . کانسپت طراحی "ملاقات زمین با آسمان" ، نشان دهنده نام تجاری LH با ایجاد یک ساختمان است که هماهنگ با چشم انداز اطراف هم از نظر بصری و هم تکنولوژیکی می باشد . این پروژه روش های متعدد پایدار را در هر دو مقیاس خرد و کلان پیاده سازی کرده و مناطق برنامه خصوصی و دولتی را با هم برای رسیدن به یک ترکیب بدون مرز و محیط برابری طلب ادغام می کند . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194063469145950363070520121043634.jpg برنده مسابقه بین المللی کره جنوبی Land + Housing Corporation

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194063469145976106540020123641064.jpg برنده مسابقه بین المللی کره جنوبی Land + Housing Corporation

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194063469145993627879520125346274.jpg برنده مسابقه بین المللی کره جنوبی Land + Housing Corporation

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194063469146017195707020121741954.jpg برنده مسابقه بین المللی کره جنوبی Land + Housing Corporation

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194063469146087996839520122749964.jpg برنده مسابقه بین المللی کره جنوبی Land + Housing Corporation

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194063469146110221003020125042214.jpg برنده مسابقه بین المللی کره جنوبی Land + Housing Corporation

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194063469146136966361520121649664.jpg برنده مسابقه بین المللی کره جنوبی Land + Housing Corporation

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194063469146149132575020122941324.jpg برنده مسابقه بین المللی کره جنوبی Land + Housing Corporation

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تالار کنسرت والت دیسنی-فرانک گهری

 

تالار کنسرت والت دیسنی - Walt Disney Cncert Hall

معمار:فرانک گهری - Frank Gehry

محل ساخت:آمریکا- کالیفرنیا- لس آنجلس

تاریخ ساخت:۲۰۰۳-۱۹۹۹

تالار کنسرت والت دیسنی از معروف ترین تالارهای کنسرت در آمریکا می باشد که در آوریل سال ۲۰۰۳ با ۲۳۰۰ نفر گنجایش و با هزینه ۲۷۴ میلیون دلار تکمیل شد.از زمان شروع طراحی در سال ۱۹۸۷،تا شروع ساخت در سال ۱۹۹۹ و افتتاح آن در سال ۲۰۰۳ شانزده سال طول کشید. سالن کنسرت والت دیسنی به عنوان محل دائمی ارکستر سمفونیک لس آنجلس به کار گرفته می شود.

طرح مزبور بر روی سقف پارکینگ ۶ طبقه ساخته شده است. طرح بنا ،دارای سیالیت فرم و اتصالات متعدد و ترکیبات چندگانه است.لذا این طرح فقط به مدد برنامه های پیشرفته کامپیوتری همچون کاتیا متوانست بازسازی و محاسبه شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تالارکنسرت والت دیسنی در حین ساخت

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پلان همکف تالار کنسرت والت دیسنی

 

تصاویر ایزومتریک تالار کنسرت والت دیسنی که نماها و چگونگی اتصالات فرمها به خوبی مشاهده می شود:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تصویر ایزومتریک از تالار کنسرت والت دیسنی

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تصویر ایزومتریک از تالار کنسرت والت دیسنی

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تصویر ایزومتریک از تالار کنسرت والت دیسنی

 

طراحی ساختمان با طراحی سالن اصلی آن آغاز شد.

قلب سالن کنسرت والت دیسنی تالار اصلی آن است که دارای ۲۲۷۳ صندلی است. برخلاف سالن های معمولی که در آنها قوسها و پرده ها بین شنوندگان و ارکستر مانع فیزیکی ایجاد می کنند،این تالار صحنه ی کاملا باز و بدون مانعی دارد و صندلی ها با زاویه ۳۶۰ درجه در اطراف صحنه قرار گرفته اند.

وضعیت چیدمان صندلی ها و نحوه ی استقرار آنها این احساس را در شنوندگان به وجود می آورد که آنها همراه با اعضای ارکستر مشغول خلق و اجرای اثر هستند.سقف بادبان مانند صحنه،یک کشتی بزرگ را تداعی می کند .پنجره بزرگی که در پشت سن قرار گرفته است باعث استفاده از نور طبیعی در کنسرت روزانه می شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تالار اصلی سالن کنسرت والت دیسنی

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تالار اصلی سالن کنسرت والت دیسنی

 

ورودی اصلی ،در مقابل گیشه فروش بلیط در گوشه ی مجتمع قرار دارد و از طریق سیستم دوگانه راه پله-شیب راه حاضرین را به میدانی کوچک در ترازی بالاتر از تراز محوطه و سپس به تالار بزرگ هدایت میکند.در اینجا ستون ها به درختان خمیده ای می مانند که پانلهای صفحات موجدار نمای بیرون را برافراشته اند.از پایین پله های برقی از طبقه ششم زیرزمین برآمده اندکه در مسیر آنها امکانات مورد نیاز برای معرفی آثار هنری و برگزاری نمایشگاه ها فراهم گردیده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ورودی اصلی تالار کنسرت والت دیسنی

 

یکی از جذاب ترین و در عیت حال پیچیده ترین بخشهای ساختمان نمای خارجی آن است.پانلهای تشکیل دهنده نما،ورقهای فولادی ضد زنگ به ضخامت ۳ میلی متر هستند که در پشت آنها از موادی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و نیز جریان باد استفاده شده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پانلهای تشکیل دهنده نما در تالار کنسرت والت دیسنی

 

اکثر منتقدین بر این عقیده هستند که ساختمانهای گهری به مکانی خاص تعلق ندارد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
فضای داخلی تالار کنسرت والت دیسنی

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
فضای داخلی تالار کنسرت والت دیسنی

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تالار کنسرت والت دیزنی

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
خانه فرانک گهری

 

معمار:فرانک گهری

محل ساخت:Santa Monica-california

تاریخ ساخت:۱۹۷۸

شرایط اقلیمی:معتدل ملایم

سیستم ساخت:light wood frame, corrugated metal, chain link

سبک:دیکانستراکشن-پست مدرن

گهری در خانه خود،یک خانه قدیمی را در لفاف یک ساختمان «U»شکل میگذارد.بنا،در یک طرف دست نخورده باقی مانده است و در سه طرف دیگر،همه چیز تازگی دارد.اتاقهای خواب،در برابر هم،در دو طبقه فوقانی قرار دارند،که حمام و سرویس های بهداشتی را در مرکز خود جای داده اند.احساسی از فروپاشی تشریفات،سادگی،فاصله از ثروت ،و سبک بالی برانگیخته می شود.فضا ها ممتد،احساس برانگیز و تماشایی اند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پلان همکف خانه گهری

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پلان طبقه اول خانه گهری

 

مصالح ، اعم از خام و صنعتی،خود را از نماها ، به فضاهای درونی می رسانند،تا جایی که آسفالت خیابان کف پوش آشپزخانه می گردد.خانه را مجموعه ای از پانل های حلبی،تخته های چند لایی ،تورهای فلزی و آجرهایی با پوشش براق ایتالیایی احاطه نموده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
فضای آشپزخانه خانه گهری

 

در سال ۹۲-۱۹۹۱ دومین بازسازی خانه به دلیل تغییر خواسته های خانواده صورت پذیرفت ، اضافه شدن استخر ، تبدیل گاراژ به اتاق مهمان و احیای محوطه خارجی ساختمان همگی از تغییرات اعمال شده بودند.ساختارهای پیچیده از لایه های فلزی موجدار و توری فلزی، ساختار چوبی و فریم بیرون زده ، در واقع حس سیال بودن و حرکت را ایجاد می کرد ، استفاده از مصالح غیر معمول و نامتعارف از این پس ذهنیت گهری را در طرح هایش تسخیر کرد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تصویر ایزومتریک از خانه گهری

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ورودی خانه گهری

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
خانه فرانک گهری

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
خانه فرانک گهری

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
خانه فرانک گهری

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
طراحی فضای داخلی با مبلمان طراحی شده توسط فرانک گهری

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 194463469273838981343520123869814.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

"معماری ترکیبی از علم و خیال است" این گزاره را وینی ماس؛ بنیان گذار دفتر معماری

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
وی مطرح می کند، او در توصیف پروژه می گوید "از یک طرف با دقت و الزامات انجام پروژه مواجه هستیم و از سوی دیگر حجم تخیل موجود در ان". دهکده عمودی؛ پروژه ای که وینی ماس گزاره های فوق را در موردش مطرح می کند پروژه ایست متشکل از توده ی انبوهی اسباب بازی های مینیاتوری که حالا بر روی سقف های بافت های از پیش موجود تعریف شده اند.

دهکده عمودی محصول مطالعات سه ساله ایست که به سفارش و خواست بنیاد جی یو تی برای هنر و معماری به انجام رسیده، مرکز تحقیق و توسعه دفتر معماری ام وی ار دی که بدان وای فکتوری می گویند هدف از این پروژه را نحوه مواجه با رشد شرنشینی در اسیا می داند؛ از تایپه تا توکیو و از پکن تا بانکوک.

پروژه که با پیش فرض هجوم بی رحمانه ی بلوک های ساختمانی به مناطق کوچکْ مقیاس دارای روستاهای شهری غیر رسمی ای ـ که روزی بافت این مناطق را تعریف می کردند ـ شکل گرفته می خواهد به این پرسش پاسخ دهد که "ایا می توان این مناطق را بدون قربانی کردن روستاْ شهرهای غیر رسمی، متراکم نمود؟. . . چه می شد اگر می توانستیم روستاْ شهرها را در قامت بدیلی برای دریایی از بلوک های شهری، به صورت عمودی رشد دهیم؟". پاسخ طرح به سئوال مطرح شده تدوین مدلی انتزاعیِ خوشه های عمودی ای از ساختمان هاست که از طریق برنامه نویسی پارامتریک تولید شده اند.

طرح که نوعا هیبریدی است ضمن مهیا کردن سکونت گاهایی که تمامی شان با یکدیگر متفاوتند در بافتی متشکل از ماتریس عمودی ای از خانه هاهم از نظر هزینه مساعد می باشند و هم امکان ایجاد جامعه ای کوچک مقیاس و از درون مرتبط را نیز فراهم می اورد. وای فَکتُری به عنوان بانک فکر ام وی ار دی وی برای نسل به فرایند ساخت مشارکتی برای هر خوشه شخصی را به عنوان سازنده ارشد معرفی می کند که دانش فنی ساخت بنا را به ساکنان بیاموزد و بر فرایند اجرای ان ها نظارت داشته باشند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19446346927386558315652012565834.jpg روستای عمودی ـ ام وی ار دی وی و تبلور وجه اومانیستی معماری پارامتریک در بافت روستاْ شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194463469273906130366020124661304.jpg روستای عمودی ـ ام وی ار دی وی و تبلور وجه اومانیستی معماری پارامتریک در بافت روستاْ شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194463469273917518309020125765184.jpg روستای عمودی ـ ام وی ار دی وی و تبلور وجه اومانیستی معماری پارامتریک در بافت روستاْ شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19446346927392910643452012961064.jpg روستای عمودی ـ ام وی ار دی وی و تبلور وجه اومانیستی معماری پارامتریک در بافت روستاْ شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194463469273938757184020121867574.jpg روستای عمودی ـ ام وی ار دی وی و تبلور وجه اومانیستی معماری پارامتریک در بافت روستاْ شهری

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 194563469307236279326520121662794.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

دفتر معماریِ اسپانیاییِ امان کانواس ماروری، سازه تازه برای حفاظت و پوشش بقایای حمام های اب گرم، فُروم و خانه های رمی باقی مانده در محوطه باستان شناسی پارک مولینت در کارتاخنا اسپانیا طراحی کرده است.

تعریف پروژه در محوطه تاریخی کارتاخنا چالش های پایه ای معماری را پیش روی این پوسته قرار داده است: برقرار کردن رابطه میان سبک های معماری عمیقا متفاوت؛ از معماری رم دوره باستان تا باروک و دوره مدرن و حفظ ذات متغیر محله از جمله ی این چالش بوده اند. هدف عمده طرح حفظ بقایای موجود بوده است از این رو، از یک سازه کشیده استفاده شده است، ترکیبی که به لحاظ سبک بودن از ستون های کمتری برای تامین بار پوشش سازه ای و تدقیق تمام بقایا تحت شمول یک فضای کلی و تبلور فهمی از کلیت سایت استفاده می کند.

سازه پوشش دهنده نمای جدید شهری ای هم چون یک دیوار حائل معلق ایجاد می کند که همچون یک تکه پرتاب شده ی یکپارچه فهمی از شفافیت را تدوین می کند. لایه داخلیِ حجم متشکل از سیستم مدولار ورق های پلی کربنات شفاف چندلایه مواج می باشد و لایه بیرونی برساخته ایست از ورقه های سوراخ سوراخ فولادی ای که امکان گذر نور و افرینش یک ظاهر بیرونی متحدالشکل را فراهم می اورد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194563469307266389704020124663894.jpg پوسته ی محافظ ای ام سی برای مخروبه های رمی در کارتاخِنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19456346930728064367452012066434.jpg پوسته ی محافظ ای ام سی برای مخروبه های رمی در کارتاخِنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19456346930729506560302012156654.jpg پوسته ی محافظ ای ام سی برای مخروبه های رمی در کارتاخِنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194563469307317538774020123765384.jpg پوسته ی محافظ ای ام سی برای مخروبه های رمی در کارتاخِنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19456346930734243366502012264334.jpg پوسته ی محافظ ای ام سی برای مخروبه های رمی در کارتاخِنا

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
the kerent house

 

در ورشو پایتخت لهستان در محله ای به نام wola یک فضای خالی بین دو ساختمان وجود دارد که معماری به نام Jakub Szczesny برای آن فضای باریک که گویا به سطل زباله همسایگان تبدیل شده طرحی ارائه داده است . طبق این طرح اثبات میشود که تقریبا از هر فضایی می توان برای سکونت استفاده کرد.

قبلا باریک ترین خانه در جهان از آن یک خانه در ژاپن با عرض ۱٫۷ متر بود اما وسعت فضای داخلی این خانه دو طبقه از ۱۲۲ سانتیمتر تا ۷۲ سانتیمتر(در باریک ترین قسمت) متغیر بوده و طول آن ۱۲ متر خواهد بود، کل محوطه باقی مانده برای زندگی ۱۴٫۵ متر مربع است.

این خانه برای یک نویسنده اسرائیلی به نام Etgar Kerent طراحی شده است که نه تنها محل زندگی اوست بلکه محل کار او نیز محسوب می شود و در آن سالنی برای ملاقات با مهمانان در نظر گرفته شده است.

سازه این ساختمان قابهای فولادی فضایی (tri-dimensional steel frame)است که با تخته سه لا پوشیده شده است و بوسیله استایروفوم عایق کاری انجام گرفته است.

هم در نمای ساختمان وهم در فضای داخلی کلا از رنگ سفید استفاده شده است.

این خانه دارای پله های متحرک می باشد که در مواقع نیاز بازشده و در غیر این صورت بسته میشود و یک فضای یک دست را فراهم می کند. جابجایی بین طبقات توسط نردبان صورت میگیرد.

. برق این ساختمان از ساختمان همسایه آن گرفته میشود و سیستم تخلیه فاضلاب آن شبیه سیستم فاضلاب استفاده شده در کشتیهای کوچک است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پله های متحرک در این خانه باریک

 

ساخت این خانه در سپتامبر امسال شروع میشود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پلان خانه kerent

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مقطع از خانه kerent

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
خانه kerent

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

تصور کنید که در خلوت خود ، در مکانی که با فضای باز و گسترده ، محاصره شده با دیدی نامحدود ، بهره مند می شوید ، درست در وسط لندن ، درست در بالای سالن ملکه الیزابت . مسابقه ” اتاقی برای لندن ” به دنبال طراحی هتلی موقت با ۱ اتاق خواب بود که هرشب پذیرای دو مهمان برای تمام سال ۲۰۱۲ باشد . این طرح ابتکاری یکی از پروژه های ارسالی می باشد که تقریبأ به شکل ابر ، شناور در فضای بین زمین و آسمان است . شکل منحنی انتزاعی آن ، باعث می شود که این فضای موقتی مانند یک مجسمه ای به نظر بیاید که هم به عنوان یک نقطه کانونی برای شهر عمل کند و هم چشم اندازی برای مهمانان خوش شانس باشد که زمان خود را در آن سپری می کنند . شکل نرم ، ارگانیک و بیومورفیک این هتل پیش ساخته ، از دو قطعه جدگانه ای برای سهولت حمل و نقل ، بسیار سبک وزن ، از الیاف پلیمری تقویت شده ساخته شده است .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 194863469360463144073520122371444.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

معمار چینی ونگ شو برنده¬ی یکی از والاترین افتخارات معماری شد؛ پریتزکر پرایز2012. پروژه ی شاخص ونگ؛ موزه-ی تاریخ نینگ بو است که نمونه¬ی عالیِ سبک ریباشناسیِ او را نمایش می دهد. این موزه¬ی قدرتمند و تکان دهنده، به طور کاملا تاثیرگذاری بوسیله¬ی صنعتگران و پیشه وران به عنوان راهی برای محترم نگاه داشتن روش های ساختاریِ سنتی،از خرده سنگ ساخته شده است. در جهانی که هر روزه برج ها سر بر می آورند، معماری ونگ شو، خود را وقفِ سنت، تاریخ، حسی از مکان، استفاده¬ی بهینه از متریال¬ها و کسانی می کند که در این بناها سکنا می گزینند. در یک مسابقه طراحی بین المللی، ونگ شو برای طراحی و ساخت موزه تاریخ نینگ بو، مختص تاریخ علوم انسانی و هنرهای ساحل شرقی چین، رتبه اول را از آن خود کرد.

این موزه که ساخت آن در سال 2008 به پایان رسید مانند یک کوه برعکس است که از متریال¬هایی که پس از تخریب¬ها بجا مانده، ساخته شده و خود یک اثر هنری است. در یک مصاحبه با عضوی از هیئت ژوری پریتزکر، ونگ اظهار داشت که او سنتی را احیا کرد که گم شده بود و اهمیت دریافت دوباره تکنیکی مانند این؛ جنبه¬ی عملکردی، تاریخی و فرهنگی آن است. در نقل قول هیئت ژوری چنین آمده:" موزه¬ی تاریخ نینگ بو یکی از آن بناهای منحصر به فرد است که اگر چه در تصاویر جذاب است اما زمانی که از نزدیک تجربه می شود بسیار تکان دهنده است. این موزه یک تندیس شهری است، که در مقام گنجینه¬ای برای تاریخ و مکانی که اولین انتخاب بازدید کنندگان است؛ بسیار خوب تدارک دیده شده.غنایی که در تجربیات فضایی، هم در فضای داخلی و هم در فضای خارجی احساس می شود، جالب توجه است.

این بنا قدرت، پراگماتیسم و احساس را یکجا مجسم می کند." ونگ شو، که بطور گسترده¬ای در خارج از مرزهای چین ناشناخته بود، سر خط تمام رسانه¬های دنیا را به خود اختصاص داد. پس از بازدید از آثار او که اغلب در آنها از متریال های بازیافتی استفاده شده، ما بی صبرانه در پی آموختن بیشتر این مهارت معماریم. ونگ شو که با همراهی همسرش لو وِنگ جیو؛ استدیو معماری آماتور را به راه انداختند؛ فعالیت خود را وقفِ ساخت آثاری فراتر از قید زمان که با محیط خود تعامل دارد و استفاده از متریال¬های در دسترس با روشی موثر، کرده اند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194863469360476705705520123677054.jpg موزه تاریخ نینگ بو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194863469360494783650020125477834.jpg موزه تاریخ نینگ بو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194863469360508006436520128764.jpg موزه تاریخ نینگ بو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194863469360531608441520123176084.jpg موزه تاریخ نینگ بو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194863469360554839376520125478394.jpg موزه تاریخ نینگ بو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194863469360579191333520121971914.jpg موزه تاریخ نینگ بو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194863469360603692695020124376924.jpg موزه تاریخ نینگ بو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194863469360618807938520125878074.jpg موزه تاریخ نینگ بو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194863469360631605947520121176054.jpg موزه تاریخ نینگ بو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194863469360648822619020122878224.jpg موزه تاریخ نینگ بو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

194863469360661195850520124171954.jpg موزه تاریخ نینگ بو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19486346936068018096352012071804.jpg موزه تاریخ نینگ بو

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...