رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1878634673602467124060201226147123.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

فاستر و همکارانش طراحی برج 320 متری در کنار رود سن ، خارج از پاریس به عنوان بلندترین برج چند منظوره در غرب اروپا را به عهده داشته اند . توسعه پلازای هرمیتاژ با کاربری ترکیبی ، آپارتمان ها ، دفاتر اداری ، هتل و اسپا درون دو ساختمان جدید و همچنین یک پلازای عمومی در دامنه ای مقابل یک جاده شلوغ فراهم می کند . دو برج با طراحی الماس شکل در پلان ، دارای فرم پیچشی هستند که همچنانکه به ارتفاع آنها افزوده می شود ، تدریجأ گسترده تر می شوند .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1878634673602772231485201257142233.jpg پلازا هرمیتاژ از نورمن فاستر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1878634673602961711545201216141713.jpg پلازا هرمیتاژ از نورمن فاستر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1878634673603261682580201246141683.jpg پلازا هرمیتاژ از نورمن فاستر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1878634673603528413555201212148413.jpg پلازا هرمیتاژ از نورمن فاستر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

187863467360404481605020124144813.jpg پلازا هرمیتاژ از نورمن فاستر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1878634673604592505605201259142503.jpg پلازا هرمیتاژ از نورمن فاستر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1878634673604751216150201215141213.jpg پلازا هرمیتاژ از نورمن فاستر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1878634673605545598900201234145593.jpg پلازا هرمیتاژ از نورمن فاستر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1878634673605793971675201259143973.jpg پلازا هرمیتاژ از نورمن فاستر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

187863467360600038424520122014383.jpg پلازا هرمیتاژ از نورمن فاستر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

187863467360619094822020123914943.jpg پلازا هرمیتاژ از نورمن فاستر

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1879634673608566343060201236146343.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] پارک نرم افزار جیانگ سو در چشم انداز زیبایی از تپه های مواج واقع شده . این پروژه از استودیو Deshaus ، فضاهای اداری برون شهری برای شرکت های فناوری اطلاعات فراهم می کند . دیوارهای حیاط ، یک ناحیه مصنوعی مسطح را در یک چشم انداز طبیعی موجدار محصور می کند که در آن حیاط و فضاهای کارِ باز بر روی طبقه همکف جریان دارند ؛ طرحی یکپارچه با سایت . فضاهای طبقه دوم و سوم ، به بخش های مختلف با تکیه بر دیوار ، دمونتاژ شده اند . تمام ساختمان ها بر روی سایت همراه با توپوگرافی چرخشی ، یک جامعه ارگانیک را بوجود می آورند و ساختار منطقی همسان با فضاهای داخلی ساختمان را نشان می دهند . دیوارهای حیاط ، فضاهای داخلی را محدود کرده و مرز را برای محیط خارجی تعریف می کنند . دیوارها سفید و نمای طبقات بالا با قطعات چوبی احاطه شده اند ؛ نوعی احترام به خانه های سنتی جیانگ سو . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

18796346736089600873902012161483.jpg چای خانه و پلات 6 در پارک نرم افزار جیانگ سو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

187963467360926077127020124614773.jpg چای خانه و پلات 6 در پارک نرم افزار جیانگ سو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

187963467360947196869020127141963.jpg چای خانه و پلات 6 در پارک نرم افزار جیانگ سو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1879634673609682131020201228142133.jpg چای خانه و پلات 6 در پارک نرم افزار جیانگ سو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1879634673609944584925201254144583.jpg چای خانه و پلات 6 در پارک نرم افزار جیانگ سو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1879634673610226500475201222146503.jpg چای خانه و پلات 6 در پارک نرم افزار جیانگ سو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

187963467361066198041520126141983.jpg چای خانه و پلات 6 در پارک نرم افزار جیانگ سو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1879634673610988160710201238148163.jpg چای خانه و پلات 6 در پارک نرم افزار جیانگ سو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

187963467361122522561520122145223.jpg siteplan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1879634673611467202315201226147203.jpg plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1879634673611664718970201246144713.jpg section

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1879634673611998555025201219148553.jpg facade

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

در نگاه اول شاید این خانه یک خانه چوبی بسیار معمولی به نظر برسد اما چیزی که این ساختمان را منحصر به فرد میکند کشویی بودن نمای چوبی آن است. طوری که نمای چوبی کنار رفته و ساختمان شیشه ای میشود.

این خاصیت جالب میتواند برای تنظیم محیط خانه با شرایط آب و هوایی بیرون و تنظیم نور بسیار مفید باشد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تصاویر خانه ای که بصورت کشویی تغییر شکل میدهد

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
معماری عجیب: خانه ای با نمای کشویی

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تصاویر خانه کشویی در شب

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ابتکار معماری جالب: خانه ای با نمای کشویی

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1890634676953164296035201256184293.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] معمار فرانسوی مارک فورنز از THEVERYMANY یک پاویون آلومینیومی سوراخ دار را طراحی کرده که همانند یک قطعه ای بزرگ از مرجان دریایی می باشد . پاویون نان لین با مونتاژی از 27 قطعه و چهار متر ارتفاع ، دارای یک فرم کامپیوتری شده است که متشکل از اشکال لوله ای و دونات شکل می باشد که می تواند در نقاط مختلف به راحتی مونتاژ و دمونتاژ شود . بیش از 155000 سوراخ ستاره ای شکل با اندازه های مختلف ، یک الگو در سطح ساختار به وجود می آورد . پاویون لین اکنون بخشی از مجموعه دائمی در مرکز FRAC در نیواورلئان-فرانسه- را تشکیل می دهد . مورفولوژی منسجم پاویون از مدل Y به عنوان بازنمود اولیه و پایین ترین سطح چندجهتی سرچشمه می گیرد . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

18906346769532908504352012918853.jpg پاویون نان لین از مارک فورنز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1890634676953515250135201231185253.jpg پاویون نان لین از مارک فورنز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1890634676953647790480201244187793.jpg پاویون نان لین از مارک فورنز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1890634676953775047960201257185043.jpg پاویون نان لین از مارک فورنز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

189063467695401065788020122118653.jpg پاویون نان لین از مارک فورنز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

189063467695415077586520123518773.jpg پاویون نان لین از مارک فورنز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

189063467695491046357020125118463.jpg پاویون نان لین از مارک فورنز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1890634676955186734950201218186733.jpg پاویون نان لین از مارک فورنز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1890634676955826674460201222186673.jpg پاویون نان لین از مارک فورنز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1890634676955987328240201238187323.jpg پاویون نان لین از مارک فورنز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

189063467695628273902020128182733.jpg پاویون نان لین از مارک فورنز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1890634676956438647010201223188643.jpg پاویون نان لین از مارک فورنز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1890634676956595131135201239185133.jpg پاویون نان لین از مارک فورنز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1890634676956880044540201281843.jpg پاویون نان لین از مارک فورنز

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1891634676981059278220201225189273.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] برند ورزشی نایک ، شعبه جدیدی در فروشگاه لندن شرقی افتتاح کرده که در آن خریداران می توانند انعکاس خود را بر روی دیوارهای حساس به حرکت LED ببینند . فروشگاه با نام ایستگاه نایک فوئل در یک مرکز خرید موقتی با نام باکس پارک ساخته شده از کانتینرهای حمل و نقل ، واقع شده . دونده ها با بازدید از فروشگاه با استفاده از یک تردمیل دیجیتال یا خواندن اطلاعات راجع به محصولات دیگر ، یاد می گیرند که کدام سبک و مدل کفش مناسب آنهاست . پانل های چوبی مورب بر روی دیوارها ، الهام گرفته از معماری اولین فروشگاه نایک در شهر پورتلند در سال 1973 هستند ، اما به جای نقاشی با LED آراسته شده اند . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

189163467698126097429520124618973.jpg نایک در باکس پارک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1891634676981517608260201211187603.jpg نایک در باکس پارک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1891634676981933382430201253183383.jpg نایک در باکس پارک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1891634676982124239355201212184233.jpg نایک در باکس پارک

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

کشتی ها و قایق معمولا از زیر پلها عبور میکنند, اما این پل برای عبور کشتی ها از رویش طراحی شده است. پل کانال Magdeburg که با نام پل آبی ماگدبورگ نیز معروف است یک تقاطع غیر همسطح برای کشتی ها و قایقها ایجاد کرده است!

شش سال تلاش – ۵۰۰ میلیون یورو هزینه و ۹۱۸ متر طول … این است مهندسی!

این پل کانال آبی بر روی رودخانه Elbe قرار دارد که آلمان شرقی و غربی سابق را به عنوان یک پروژه وحدت بهم متصل میکند. این پل آبی در شهر Magdeburg در نزدیکی برلین واقع شده است. عکسی که در بالا مشاهده میکنید در روز افتتاح این پل آبی در سال ۲۰۰۳ گرفته شده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

عظمت این پل آبی به قدری زیاد است که به ” وان حمام بتنی ۱ کیلومتری ” نیز شناخته شده است. برای اطلاعات بیشتر راجع به این پل آبی و نکات سازه ای آن مقاله پی دی اف آنرا به زبان اصلی میتوانید از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دانلود کنید. (حجم: حدودا ۹۰۰ کیلوبایت)

shayad2.png

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برجهای در هم پیچیده شده پیشنهادی برای شرکت Infosys – که یک شرکت تکنولوژی هندی است – بیشتر از اینکه شبیه ساختمان ها و آسمانخراشهای معمولی باشند شبیه رشته های دی ان ای (DNA) هستند.

این پروپوزال برای مرکز اصلی شرکت Infosys در کویت ارائه شده است. در صورتی که این طرح به مرحله اجرا برسد مطمئنا یکی از بینظیرترین شاهکارهای مهندسی خواهد بود.

با توجه به اینکه در حال حاضر این پروپوزال تنها در حد طرح اولیه است, اطلاعات زیادی راجع به آن در دسترس نیست اما طبق برخی منابع این دو برج که همچون رشته های طناب دور همدیگر تابیده شده اند قرار است واقعا بچرخند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در حال حاضر تنها باید صبر کرد و دید آیا این طرح پروپوزال اجرا میشود یا تنها بر روی کاغذ باقی خواهد ماند.

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1898634678022302855700201250202853.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

در کناره جنگل هیسک خانه ای زیبا بنا شده که ترکیب آن دو حجم مختلف را در بر گرفته است . یکی از حجم ها مانند - ال - می ماند که بصورت حجمی کشیده و متوازن که کاربری های عمومی ساختمان در آن قرار گرفته است . دیوارهای خارجی آن بر خیابان اشراف دارند . نمای بیرون ساختمان از آجرهای تیره رنگ با بند کشی های افقی ساخته شده است , لیکن نمای درونی خانه بصورت باز و روشن می باشد . فضای سالن با تراس , باغ , جنگل در ارتباط بوده و از روشنایی طیعی بهره می برد .

نمای آن قسمت از خانه که مشرف به باغ است به پوشش بتنی اراسته است که همان تخیل زندگی مدرن به همراه برج و بارو ساختن می باشد . در زیر زمین حجمی از الوارهای چوبی است که اتاق های صمیمی مانند اتاق خواب و حمام در آن قرار گرفته است . بر مبنای گفته شرکت طراح حجم های چوب شبیه درخت افتاده و متعادل می باشد .ساختار فولادی این بنا توسط چوب لوروپروتو و اف – اس – سی ( نوعی چوب درخت های جنگل های استوایی ) پوشانده شده است .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1898634678022703757775201230203753.jpg خانه ای در هیسک توسط معماران هیلبیرنیک بوش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1898634678022857390520201245207393.jpg خانه ای در هیسک توسط معماران هیلبیرنیک بوش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

189863467802305419433020125204193.jpg خانه ای در هیسک توسط معماران هیلبیرنیک بوش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1898634678023186519845201218206513.jpg خانه ای در هیسک توسط معماران هیلبیرنیک بوش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1898634678023312214925201231202213.jpg خانه ای در هیسک توسط معماران هیلبیرنیک بوش

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 190163467856862089692020122220893.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

ونگ شو؛ معمار چینی ساکن هوانگژو، از دفتر معماری اماتور، به عنوان برنده جایزه پریتکز 2012 ـ معتبرترین جایزه حوزه معماری ـ معرفی شد. او نخستین چینی ای است که افتخار دریافت مدال برنز پریتزکر را در پکن ـ شهری که امسال میزبان مراسم پریتزکر است ـ خواهد داشت.

توماس جی پریتزکر، رییس بنیاد هایت و پشتیبان مالی پریتزکر در مورد انتخاب امسال گزیده ی پریتزکر می گوید:

"انتخاب معماری از چین به وسیله هیات ژوری، دلیلی است بر این مدعا که نقش چین در توسعه چشم اندازهای پیش رو ی معماری بی نهایت به سزا و قابل تحسین خواهد بود. مضاف بر این، طی دهه های اینده چین در حوزه شهرسازی نقش مهمی ایفا خواهد کرد، واقعیتی که از اهمیت خاصی برای جهان نیز برخوردار خواهد بود. این روند شهری شدن، همچون دیگر نقاط دنیا، نیازمند تطبیق پذیری با الزامات محلی و فرهنگی همان بوم دارد. فرصت بی سابقه چین در حوزه طراحی و برنامه ریزی شهری بدون شک میل به هماهنگی با این سنت های ماندگار و خاص برامده از گذشته و توسعه پایدار مد نظر اینده خواهد داشت."

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از دیگر اعضای هیات ژوری نیز می گوید:

"پرسش های مهمی پیرامون فرایندهای اخیر شهری شدن در چین مطرح شده است، چه این فرایند در سنت های چینی ریشه داشته باشد و چه رویکردشان فردا را مد نظر اورد، کارهای ونگ شو، همچون بسیاری از معماران بزرگ سعی کرده است دو جهانی باقی بماند و در کنار عمق عمیقش در بافت، روحی جهانی را نیز تداعی کند. "

خود ونگ شو در مورد طراحی اش می گویدا:

"نقطه اغاز کار من همیشه سایت و الزاماتش هستند، زندگی، مردم و اب و هوا، من متوجه این روایت هستم که همیشه پیش از من چیزی اینجا وجود داشته است، ساختمان های من محصول و برامده چنین اتمسفری اند، خیلی از معماران دیگر توجهشان را بر فضا معطوف می دارند، من از تیپولوژی و پیش نمونه ها سخن می گویم، پیش نمونه ها ارتباطی تنگاتنگ با خاطره جمعی و محلی مردمان ساکن در بافت دارند".

وی که واژه اماتور را به همراه همسرش بر دفتر معماری شان گذاشته، دلیل انتخاب این عنوان را فارغ از سود و دل در گروه لذت کشیدن می داند و می گوید:"برای من هنرمند یا صنعتگر بودن بیشتر به معنای اماتور بودن یا چیزی شبیه به این است".

از اثار مهم ونگ شو می توان به موزه تاریخ نینگبو، موزه هنرهای معاصر نینگبومحوطه اکادمی هنر ژی یانگ شانو پاویون سال های 2010 و 2006 بینال معماری ونیز اشاره کرد.

برای ونگ کار هنری امکان بازگشت به سنت های حیاتی در مکان است و البته ونگ نیز همچون چیز با یک نوزایی در مقیاس عمیق مواجه است و از همین روست که شاید عمیقا باور دارد"سنت از دست رفته به معنای اینده از دست رفته است."

شاید مهمترین مثال از این فرایند را بتوان در کتابخانه دانشگاه ونژنگ در دانشگاه سوژِن مقایسه کرد، جایی که وی به دقت چشم انداز را در نظر اورده و روش هاس سنت باغ سازی چینی را نیز، او کتابخانه ایی طراحی کرده نیمی در زیر زمین. در محوطه اکادمی هنر ژی یانگشان نیز تلاشش را بر ترکیب تکنولوژی و الگوهای پایدار ساخت و ساز با روش های سنتی ساخت و طراحی گذاشته است و دو میلیون کاشی باقی مانده از خانه های تخریب شده برای پوشش سقف محوطه استفاده کرده است و در ترکیب با بتن کاشی های بازیافتی عملا در قامت عایق حرارتی عمل می کنند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1901634678568976450335201257206453.jpg موزه تاریخ نینگبو از ونگ شو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1901634678569206123135201220206123.jpg خانه سرامیکی از ونگ شو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1901634678569459124520201245209123.jpg چای خانه از ونگ شو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19016346785702804489052012820443.jpg محوطه اکادمی هنر چین در ژی یانگشان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1901634678570589110790201238209113.jpg موزه هنر نینگبو

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1903634678729386339695201218206333.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

گروه معماری بیچو این پروژه را که خانه ای پنهان در زمین است به افتخار شاعر بزرگ یوون دونگ – جونگ در سئول- کره به اتمام رساندند. خانه زمینی خانه ای از آسمان است و به افتخار شاعر کره ای یوون دونگ – جونگ نویسنده شعرهای زیبایی در وصف -آسمان،زمین و ستارگان - ساخته شده است. ایده طراحی این خانه روی روابط اولیه و اساسی انسان و طبیعت تمرکز دارد و به صورت یک جعبه بتنی 14*17 متری، شامل شش اتاق و دو حیاط داخل زمین می باشد. خانه کوچک مستقیما رو به حیاط باز میشود.

این خانه شامل یک آشپزخانه کوچک،یک اتاق مطالعه،دو اتاق استراحت،یک حمام با وان چوبی و توالت است.اتاقها در مجاورت یکدیگر قرار گرفته اند و مستقیما به حیاط داخل زمین باز می شوند.مجاورت اتاقها باعث می شود امکان اتصال اتاق ها به یکدیگر و بوجود آمدن یک اتاق بزرگتر فراهم بیاید. درهای خانه به قدری کوچک هستند که برای ورود به خانه باید خم شد.برای مقابله با فشار جانبی زمین بر چهار وجه خانه از دیوارهای ضخیم بتنی ،سقف های مسطح و بیس پلیتهای تقویتی استفاده شده و برای تقویت صفحات سازه ای از ستونهای فلزی قرار گرفته در دیوارهای مرکزی استفاده شده است.

دیوارهای فرورفته در زمین همه فضاهای داخلی و دیوارهای مقابل را تهیه می کنند.از زمین برای دیوارهایی که در سایت حفاری شده اند استفاده شده, حتی با وجود اینکه چسبناکی خارجی زمین کم است،فقط از مقدار بسیار کمی سیمان سفید و آهک استفاده شده بنابراین دیوارهای متصل به زمین می توانند دوباره به خاک بازگردند. چهار ناودان در دیوارهای حیاط وجود دارند که به شبکه فاضلاب وصل می شوند. برای خانه از یک سیستم سرمایشی ارگانیک (زمین گرا) در طبقه تفریحی و یک سیستم گرمایشی زیر طبقه بتنی فرورفته در زمین استفاده شده.ترکیب این دو سیستم باعث بوجود آمدن شرایط مطلوبی در تابستان و زمستان گردیده است.

یک درخت کاج از سایت بریده شده و سپس به صورت صفحات گرد با ضخامت 80میلیمتر قطعه قطعه شده و درون دیوار بتنی داخل حیاط قرار گرفته است تا وقتی که پس از گذشت زمان خانه خراب میشود میزبان رشد یک گیاه کوچک دیگر باشد. پوشش چتر مانند چوبی که بوسیله سیمهای کششی نگه داشته می شود از ورودی خانه محافظت می کند. در این پروژه از متریال های بسیار کمی استفاده شده و همه مبلمان های داخلی و کمدها از چوب قابل بازیافت ساخته شده اند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1903634678729546270865201234206273.jpg خانه زمینی - گروه معماری بیچو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19036346787301800779552012382073.jpg خانه زمینی - گروه معماری بیچو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

190363467873043970977520123209703.jpg خانه زمینی - گروه معماری بیچو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1903634678730619981440201221209983.jpg خانه زمینی - گروه معماری بیچو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1903634678730857202585201245207203.jpg خانه زمینی - گروه معماری بیچو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1903634678730992926320201259202923.jpg خانه زمینی - گروه معماری بیچو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1903634678731225645800201222205643.jpg خانه زمینی - گروه معماری بیچو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1903634678731502952270201250202953.jpg خانه زمینی - گروه معماری بیچو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

190363467873176039673020121620393.jpg خانه زمینی - گروه معماری بیچو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1903634678731882215105201228202213.jpg خانه زمینی - گروه معماری بیچو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1903634678732159785230201255209783.jpg خانه زمینی - گروه معماری بیچو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

190363467873226589172020126205893.jpg خانه زمینی - گروه معماری بیچو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1903634678732358834990201215208833.jpg خانه زمینی - گروه معماری بیچو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1903634678732466865185201226206863.jpg خانه زمینی - گروه معماری بیچو

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

15596345505892066318852011202466310.jpg

 

زلزله کریست در فوریه 2011 با 6.3 ریشتر ، یک آسیب فلج کننده ای را به کلیسای جامع کریست چرچ – نیوزیلند – که نماد شهر بود ، تحمیل کرد . در پاسخ به این وضعیت طراحی کلیسای جامع موقت ازما خواسته شد . لوله های کاغذی به طول مساوی و 20 فوت یک فرم مثلثی را شکل داده اند . این هندسه از پلان و نماهای کلیسای جامع اصلی گرفته شده ولی یک تغییر تدریجی در هر زاویه از لوله های کاغذی وجود دارد . این کلیسا که دارای ظرفیت 700 نفر است ، می تواند به عنوان یک فضای رویداد و فضای کنسرت استفاده شود . هدف معمار افتتاح این کلیسای جامع مقوایی در 22 فوریه 2012 در اولین سالگرد زلزله است . این سازه آخرین نمونه از معماری مقوایی پیشگامانه شیگرو بان می باشد .

 

 

15596345505894072831052011402472810.jpg

 

15596345505895959526702011592459510.jpg

 

15596345505899398564402011332498510.jpg

 

15596345505901739918452011572439910.jpg

 

15596345505903615677302011162415610.jpg

 

15596345505904919109502011292419110.jpg

 

15596345505909494109652011142494110.jpg

 

 

  • Like 4
لینک به دیدگاه

1422634517700547235625201154167239.jpg

 

رنزو پيانو در وصف آكادمي علمي كاليفرنيا مي گويد: "ما برای آکادمی، محلی ساخته ایم که هم از نظر بصری و هم از نظر عملکرد، جزئی از محیط اطرافش است، مثل اینکه تکه ای از زمین را برداشته باشید و زیرش یک ساختمان ساخته باشید." بناي قديمي اين محوطه شامل 12 ساختمان جدا از هم بود كه اكنون همه آنها توسط ساختماني مدرن با مساحت 10200 متر مربع، كه بر روي طبيعت و محيط زيست تاكيد وي‍‍ژه اي دارد يكي شده اند. آکادمی علوم کالیفرنیا، هم یک موزه ی تاریخ طبیعی است، هم یک رصدخانه و هم محل نگهداری بیش از 20 میلیون تحقیق که از دانشمندان سراسر دنیا جمع آوری شده است. سقف اين بنا با 15 سانتيمتر خاك پوشانده شده است كه علاوه بر عايق بودن در مقابل حرارت ، عايق صداي بسيار عالي اي نيز هست، شيب اين تپه سقف ها حداكثر 60 درجه است كه با جذب آب باران بستر بسيار مناسبي براي رشد گياهان روي اين سقف مي باشد.

 

1422634517700739108110201113169109.jpg

 

1422634517700865340265201126165349.jpg

 

1422634517701376098590201117166099.jpg

 

142263451770180948882020110169489.jpg

 

1422634517701986840750201118166849.jpg

 

1422634517702136645615201133166649.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]190663467939223526230520123215263.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

معماران آلمانی شوماخر اشنایدر گالری زیرزمینی را که باعث به وجود آمدن برآمدگی چمنزار موزه ی استایدل در فرانگفورت شده است را کامل کردند . تقریبآ 200 نورگیر ( پنجره ) سقفی دایره ای شکلی که به صورت یک شبکه در سراسر چمنزار سازمان دهی شده است . که اجازه می دهد نور به صورت ***** شده وارد تالار (سالن) نمایشگاه شود ، در حالی که تپه مصنوعی یک سقف گنبدی مرکزی ایجاد کرده است . باغ در دسترس بازدید کنندگان قرار می گیرد ، که می توانند بر روی نورگیر های شفاف ( نیمه مات ) راه بروند و حرکت کنند . ورود به گالری جدید از طریق یک راه پله در سالن انتظار اصلی این موزه است .

اشنایدر شوماخر برنده یک مسابقه برای طراحی طرح توسعه در سال 2008 شد . توسعه استایدل در پاییز 2007 ، موزه استایدل مسابقه ای برای طرح توسعه ی موزه برگزار کرد که در آن از 8 شرکت برجسته آلمانی و بین المللی برای مشارکت دعوت به عمل آمد : Diller Scofidio Renfro, Frankfurt/Main.New York; Gigon/Guyer Architekten, Zurich; Jabornegg & Pálffy, architects, Vienna; Kuehn Malvezzi Architekten GmbH, Berlin; Sanaa Ltd / Kazuyo Sejima, Ryue Nishizawa & Associates, Tokyo; schneider+schumacher Planungsgesellschaft mbH, Frankfurt/Main; UNStudio, Architects, Amsterdam and Wandel Hoefer Lorch + Hirsch Müller,

درفوریه 2008 هیئت داوران بین المللی به ریاست لوئیز هاتن (بی.دی.آ ،معمار،برلین) معمار آلمانی ، شوماخر اشنایدر را به عنوان برنده ی مسابقه اعلام کرد . " یک انتخاب عالی " کلمه استفاده شده توسط مطبوعات در زمانی که گزارش اعلام شد. گفته ای از صحبت های هیئت داوران مسابقه به همراه تحسین آن ها : " گوهر درخشان در روز ، استخر نور در شب " ساختمان که مجاور به باغ است در اوایل قرن بیستم کامل شده است و این اولین قسمت الحاقی به ساختمان اصلی موزه است که در فرانکفورت در سال 1878 ساخته شده است . در مقایسه با هر کار توسعه ی دیگری که تا به امروز انجام شده ، این بخش جدید از موزه روی زمین اجرا نمی شود .

فضای طراحی شده جدید که توسط شومادر اشنادر طراحی شده است در زیر باغ استادل قرار خواهد گرفت. فضای نمایشگاهی جدید از طریق یک محور مرکزی از ورودی اصلی در سمت رودخانه ی موزه دسترسی خواهد بود. پلکان از این بخش به قسمت 3000 متر مربعی الحاقی موزه که زیر باغ است ، راهنمایی می کند . تالار ورودی باغ بوسیله ی سقف منحنی سبک ، دهانه ی فضای یکپارچه نمایشگاه مشخص می شود .

195 نورگیرهای سقفی دایره ای که محیط آنها متفاوت است بین 1.5 و 2.5 متر ، فضای زیر را با نور طبیعی در بر گرفته می شود . فضای سبز بیرون ، برآمدگی های گنبدی ، که بازدیدکنندگان را در سراسر باغ قادر به راه رفتن می سازد و دید منحصر فردی به باغ استایدل اضافه می کند و بک نشانه ی معمارانه جدید برای موزه به وجود می آورد. فرانکفورت نه تنها به دست آوردن ساختمان نمایشگاه منحصر به فرد و جدید است اظهار نظر هیئت داوران " به عنوان یک ساختمان سبز " اما بهترین تا الان خواهد بود . چراغانی تالار باغ خانه جدید هنر معاصر از مجموعه ی موزه است .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1906634679392346700485201214216703.jpg طرح توسعه ی موزه ی استایدل - شوماخر اشنایدر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1906634679392471223765201227211223.jpg طرح توسعه ی موزه ی استایدل - شوماخر اشنایدر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1906634679392675595450201247215593.jpg طرح توسعه ی موزه ی استایدل - شوماخر اشنایدر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1906634679392798956695201259218953.jpg طرح توسعه ی موزه ی استایدل - شوماخر اشنایدر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1906634679393068587875201226218583.jpg طرح توسعه ی موزه ی استایدل - شوماخر اشنایدر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

190663467939321058074020124121583.jpg طرح توسعه ی موزه ی استایدل - شوماخر اشنایدر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1906634679393336324645201253216323.jpg طرح توسعه ی موزه ی استایدل - شوماخر اشنایدر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1906634679395577890160201237217893.jpg طرح توسعه ی موزه ی استایدل - شوماخر اشنایدر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1906634679395694357315201249214353.jpg طرح توسعه ی موزه ی استایدل - شوماخر اشنایدر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

190663467939581528707520121215283.jpg طرح توسعه ی موزه ی استایدل - شوماخر اشنایدر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1906634679395936246130201213216243.jpg طرح توسعه ی موزه ی استایدل - شوماخر اشنایدر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1906634679396067956450201226217953.jpg طرح توسعه ی موزه ی استایدل - شوماخر اشنایدر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1906634679396222419220201242212413.jpg طرح توسعه ی موزه ی استایدل - شوماخر اشنایدر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1906634679396389674140201258219673.jpg طرح توسعه ی موزه ی استایدل - شوماخر اشنایدر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1906634679396519245925201211219243.jpg طرح توسعه ی موزه ی استایدل - شوماخر اشنایدر

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1907634679680198852940201259218853.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] محل اجتماع نیم دایره و طاقی شکل توسط معماران بریتانیایی جان مک آلسن و همکاران طراحی شده که در ایستگاه تاریخی کراس کینگ -لندن- واقع شده . معماران که دارای پیشرفت هایی در مستر پلان ایستگاه راه آهن از سال 1998 شده اند ، پنج ساختمان را به طور کامل بازسازی کرده اند که دارای نمای غربی بوده که به عنوان پیش زمینه برای سالن ورودی شفاف محسوب می شوند . ساختار فلزی ، تقاطع های موربی شکلی مانند یک درخت از ستون ها در مقابل این نما افراشته شده اند . برنامه معماران ، حذف این ساختار در طول مراحل بعدی ساخت و ساز است تا یک میدان عمومی جدید ایجاد کنند .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1907634679680362358100201216212353.jpg محل اجتماع غربی از McAslan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1907634679680492603670201229212603.jpg محل اجتماع غربی از McAslan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1907634679680673353820201247213353.jpg محل اجتماع غربی از McAslan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

190763467968081757310520121217573.jpg محل اجتماع غربی از McAslan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1907634679680973490860201217213493.jpg محل اجتماع غربی از McAslan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1907634679681275785965201247215783.jpg محل اجتماع غربی از McAslan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

190763467968141136322520121211363.jpg محل اجتماع غربی از McAslan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1907634679681537038775201213217033.jpg محل اجتماع غربی از McAslan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1907634679681714322350201231214323.jpg محل اجتماع غربی از McAslan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1907634679681878384115201247218383.jpg محل اجتماع غربی از McAslan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19076346796820505996552012521593.jpg محل اجتماع غربی از McAslan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1907634679684221515395201242211513.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1907634679684775415490201237215413.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1907634679685229263395201222219263.gif -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1907634679685463525745201246213523.gif -

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

طاقی به تنهایی کار بسیار زیبایی است ولی در کنار این استگاه تاریخی و قدیمی به نظرم چندان سازگار نیومد.مصالح مدرن و طراحی جدید را به نظر من به طور ناهمگونی با ایستگاه تلفیق کرده اند :icon_redface:

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1911634681251432584420201243232583.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

خود زاها حدید مرکز علوم فائِــنا را به سبب امکان کار هم زمان بر بساری شهری و خلق ابژه ای روی ان فرصتی ناب می خواند. این بنا که در مرکز شهر ولفسبورگ واقع شده است میراث دار بافتی است که پیش از حدید نشانگانی از معمارانی همچون

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را نیز بر خود یدک می کشد. حجم اصلی بنا، به کمک مجموعه ای از مخروط های بتنی از زمین برخاسته و دیدی نسبتا ازاد به اطراف را محقق ساخته است و به موازات گشودگیِ قابل توجهی در مقیاس شهری را نیز سبب شده است. فضای حاصل از این بلندشدگی حجمی بنا گونه ای جدید از فضای شهری را سبب شده است؛ منظری سرپوشیده از بالا، با پستی و بلندی هایی که ارام ارام رو به اطراف گشوده می شوند.

فضاهای کارکردی ای همچون ورودی موزه و کتاب فروشی و سالن تئاتر مجموعه در میانه ی مخروط های بتنی جای گرفته اند، شایان ذکر است بالابرهایی که بازدید کنندگان را به طبقه اصلی می اورد نیز در همین محفظه های بتنی جانمایی شده اند. حجم کلی عملا محصول ترکیبی طراحی شده مسیرهای حرکتی است، دسترسی های پیاده چندگانه و حرکت های فضایی در سراسر محوطه پخش شده اند این هم بندی، همگرایی منحصر به فردی میان شهر و ساختمان رقم می زند.

این پلْ ساختمانِ کرم مانند با حرکتش در بافت چشم اندازهایی را از محوطه های نمایشگاهی به اطراف می گشاید و بافت پیرامونی را نیز در فضاهای نمایشگاهی درگیر می سازد. در گالری اصلی، حدید، چشم اندازی دهنه ی اتشفشان مانند ایجاد کرده است که امکان داشتن چشم اندازهایی قطری از دیگر سطوح را نیز فراهم می اورد این مخروط های دهنه مانند ارتباط ارگانیک میان بیرون و حجم رازالود و دینامیک درون را رقم می زند.

معماری بنا، بازدید کنندگان را عمیقا درگیر خود می سازد و ان ها را سریعا به واسطه خلق چشم اندازهای شگفت انگیز و نسبت های غیر قابل پیش بینی در فضای داخلی متحرک مجموعه هضم می کند. مرکز فائِــنا در زمان ساخت خودش به سال 2005 اول ساختمان بزرگ مقیاسی بود که از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در فرایند ساخت سود برد، استفاده از این نوع بتن است که امکان خلق یک چنین فرم متنوعی را فراهم اورد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1911634681251782767085201218232763.jpg مرکز فائنا در ولفسبورگ و بافت شهری پس زمینه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1911634681251877546175201227237543.jpg مرکز فائنا در ولفسبورگ و بافت شهری پس زمینه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1911634681252079086010201247239083.jpg مرکز فائنا در ولفسبورگ و بافت شهری پس زمینه و تخلخل پوسته ای

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

191163468125224608704020124236083.jpg مرکز فائنا در ولفسبورگ و بافت شهری پس زمینه و تخلخل پوسته ای

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1911634681252472459270201227232453.jpg مرکز فائنا در ولفسبورگ و بافت شهری پس زمینه، هم گرایی حجم و حوزه عمومی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1911634681252658238395201245238233.jpg مرکز فائنا در ولفسبورگ و بافت شهری پس زمینه؛ تبلور حوزه عمومی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1911634681253028976385201222238973.jpg مرکز فائنا در ولفسبورگ و گشایش و سیالیت درونی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1911634681253125981895201232235983.jpg مرکز فائنا در ولفسبورگ و گشایش و سیالیت درونی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1911634681253227635545201242237633.jpg مرکز فائنا در ولفسبورگ و گشایش و سیالیت درونی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1911634681253334445115201253234443.jpg مرکز فائنا در ولفسبورگ و گشایش و سیالیت درونی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1911634681253579946980201217239943.jpg مرکز فائنا در ولفسبورگ، کانسپت سازه ای

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1911634681253772161240201237232163.jpg مرکز فائنا در ولفسبورگ، پیش طرح زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1911634681253936027705201253236023.jpg مرکز فائنا در ولفسبورگ، برش عرضی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1912634681425928662050201232238663.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] پل مارگارت هانت هیل توسط معمار و مهندس اهل والنسیا ، سانتیاگو کالاتراوا بر روی رودخانه ای در دالاس تگزاس طراحی شده و ساخت آن به اتمام رسیده . ساختار کابلی پل ، طول خود را با 1,870 فوت توسط یک قوس فولادی به بلندی 400 فوت با مجموعه ای از کابل های چرخان ، نگه داشته . 58 رشته ظریف سفید به قسمت زیرین قوس متصل شده و در امتداد خط مرکزی پلت فرم استوار می شوند . قطر 16 فوتی ، از 25 قطعه منفرد تشکیل می شوند و با 20.000 پوند پیچ و مهره و 45 تن بتن اضافی ایمن می شوند . این لندمارک جدید که از تمام جهات اصلی قابل مشاهده بوده و غرب دالاس را به منطقه مرکز شهر متصل می کند ، 6 لاین برای ترافیک خودرو و یک چشم اندازِ کارت پستالی نمادین برای تعریف محدوده شهری ، فراهم می کند .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1912634681426414578215201221234573.jpg upward-view-of-the-400-foot-arch-pylon

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

191263468142681583183020121235833.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1912634681427068042250201226238043.jpg dallas-skyline-in-the-background

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1912634681427656510445201225236513.jpg profile-at-night

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1912634681427991293705201259231293.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1912634681428538133705201253238133.jpg cables-attach-to-the-centerline-of-the-bridge

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1913634682042166661700201236246663.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

پروژه تبعید یا زندانیان خود خواسته معماری که در سال 1972 خلق شد، مجموعه ایست از هجده ترسیم، ابرنگ و کولاژ که توسط

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، مدلن ریزندورپ، الیا و زئو زنگلیش افریده شدند. هر هجده تصویر با نوشته هایی تدوین شده بودند که مخاطب می توانست ان ها را همچون سناریوهای واقعی یا خیالی یک متروپل معاصر در نظر اورد، این استریوبردهای تصویری شلوغ، بازتابی بود از تفکرات اولیه رم کولهاس به عنوان یک روزنامه نگار و فیلنامه نویس. این پروژه نهایتا تبدیل به محرکی شد برای شکل دادن به دفتر معماری متروپل یا
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به سال 1975.

واژه تبعید در عنوان پروژه، اشاره دارد به برلین غربی در دوران جنگ سرد؛ شهری محاط با دیواری ممنوعه، زندانی در مقیاس متروپل، واژه ی خودخواسته نیز تاکیدی است بر تمام ان هایی به صورت کاملا اگاهانه و داوطلبانه در برلین غربی پناه گرفته بودند. این انگاره ذهنی تبدیل به گستره ای شد برای بروز فرهنگ نوین شهری ای که برایندی بود از نواوری و تخریب. نواره یکی از این پروژه ها بود؛ دیوارْ شهری با کردیدرهای دسترسی ای که در بافت شهری لندن تزریق شده اند.

فراریان خسته تسلیم می شوند دیوار تیره ای را تصویر می کند که به نوعی استانه ایست برای شهرِ زندانی، در پس زمینه نماهایی از اسمانخراش هایی دیده می شود که در یک پردازش حرارتی ترسیم شده اند و انسوی دیوار سر به اسمان کشیده اند، در پیش زمینه تبعیدِ زندانیان خودخواسته به سوی گذرگاه دیده می شود، وضعیتی که کولهاس اینگونه تشریحش می کند"حالتی ممتد از اشفتگی و هذیان بزک شده، همهمه ای از نمادها". این در هم تابی پیچیده و بعضا غامض تصاویر در تصویر سهم بندی می تواند به اشاره کولهاس مبنی بر "همهمه ای از نمادها" معنا دهد؛ ان چهره های روستایی که در حال دعا کردن هستند از نقاشی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به نام
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
گرفته شده اند و سنگ مرمر نیز عملا از دل کارهای
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به عنوان قهرمان معماری مدرن بیرون امده است. شمایل های میله دوباره سازی تفاسیر توهم زای
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در نقاشی اش تحت عنوان
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
میله می باشند، در واقع تدقیق ارجاعات سورئال دالی در کار و القا روش انتقادی ـ پارانوید وی زیر متنِ کلانْ روایت کولهاس در تبعید یا زندانیان خود خواسته معماری است.

به مرور زمان که کارهای دفتر اُ اِم ای راه خود را در دنیای معماری گشود، طرح پارک تجاوز ـ مکانی که در ان توهمات خصمانه امکان بروز می یابند ـ تاثیر خود را بر معماران جوان نشان داد، ترکیبی از شبکه های چهارگوش با محورهای مورب نه فقط در اثار معمارانی همچون

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
خود نمایی کرد بلکه بر معماری بریتانیایی به نام
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
نیز تاثیر گذاشت.

دیوار همیشه مشغله معماران بوده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
یکی از این معماران است که مبتنی بر تجربه پیشینیانش دیوار را در مقیاس شهری تعریف کرده است نوشتار
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از وی با برگردانی از فریبا شفیعی بر همین سریر نگاشته شده است.

نسخه کامل این مقاله را می توانید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دانلود فرمایید

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

191363468204251043852520121124433.jpg نواره، پیکره بندی اصلی پروژه و دیوار در قامت یک وضعیت زیستی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1913634682043104912195201210244913.jpg نواره یا دیوار شهری در نگاهی پلانیمتریک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1913634682043936421475201233246423.jpg سهم بندی، بخشی از پروژه که کولهاس از ان به عنوان تصویر با نمادپردازی وافر یاد می کند

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1913634682044357263680201215247263.jpg روستاییان در حال دعا کردن از فرانسوا میله، نقاش فرانسوی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1913634682044954256720201215244253.jpg خاطره گویی های باستانی انجلوس از سالوادر دالی، سورئالیسم همیشه در اثار کولهاس نقشی عمیق و البته کمتر دیده شده داشته است

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1913634682045508752480201210248753.jpg فراریان خسته تسلیم می شوند، تمرکز بر گذرگاه و دیوار و مقیاس انسانی و اقتصاد دو سوی دیوار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1913634682045626547675201222246543.jpg فراریان خسته تسلیم می شوند، تمرکز بر گذرگاه و دیوار و مقیاس انسانی و اقتصاد دو سوی دیوار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1913634682045764800545201236244803.jpg فراریان خسته تسلیم می شوند، تمرکز بر گذرگاه و دیوار و مقیاس انسانی و اقتصاد دو سوی دیوار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1913634682045981417540201258241413.jpg پارک تخطی، فرار از روایت رسمی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]19156346822303000598452012102453.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] پس از طراحی یکی از شعبه های استارباکس توسط کنگو کوما ، در این شماره با پروژه دیگری از فروشگاه مفهومی استارباکس در آمستردام آشنا می شوید ؛ کافی شاپی عظیم در داخل یک بانک تاریخی طراحی شده توسط لیز مولر با تیمی از هنرمندان و صنعتگران محلی . در فضای داخلی آن از مبلمان با چوب بلوط ، کاشی های دفلت زیبا و دیوارهایی با پوشش هایی از لوله های داخلی بازیافت شده از لاستیک های دوچرخه سواری قدیمی ، استفاده شده است . بیش از 1800 بلوک چوبی کات شده ، سقف مواجی را شکل می دهد در حالی که گنبد مرمر و کف بتنی اصلی ترمیم شده اند . یک نانوایی در عقب فروشگاه قرار گرفته و پلت فرمی مرتفع نیز برای اجرای موسیقی زنده در نظر گرفته شده . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1915634682230464346205201226244343.jpg شعبه دیگری از استارباکس توسط لیز مولر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1915634682230643084765201244243083.jpg شعبه دیگری از استارباکس توسط لیز مولر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1915634682230774736495201257244733.jpg شعبه دیگری از استارباکس توسط لیز مولر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1915634682231739020480201233249023.jpg شعبه دیگری از استارباکس توسط لیز مولر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1915634682231928090410201252248093.jpg شعبه دیگری از استارباکس توسط لیز مولر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19156346822320909217852012924923.jpg شعبه دیگری از استارباکس توسط لیز مولر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1915634682232554544455201255244543.jpg شعبه دیگری از استارباکس توسط لیز مولر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

191563468223269562917520129245623.jpg شعبه دیگری از استارباکس توسط لیز مولر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1915634682232876271910201227246273.jpg شعبه دیگری از استارباکس توسط لیز مولر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1915634682233008324005201240248323.jpg شعبه دیگری از استارباکس توسط لیز مولر

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1916634682347052216135201245252213.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

نیاز به فضای بیشتر و میل به زندگی و کار بر بلندای شهر، جایی نزدیک تر به بهشت، این ها دو دلیلی اند که دفتر هلندی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را متقاعد ساخت تا الحاقیه ای اینچنین برای خانه خانواده دیدِن طراحی کنند. این طرح مثالی است از میل به کاوش سقف شهر برای کارکردهای نوین زیستی و اداری. اسمان ابی بر فراز خانه قدیمی قوام یافته و زیر ان دو اتاق زیر شیروانی ابی همچون تاجی بر خانه قدیمی نشسته اند.

اتاق خواب ها به صورت مجزا از هم طراحی شده اند تا حوزه خصوصی هر فرد تامین گردد، هر دو خانه از طریق پلکان های مارپیچ معلق که از دل نشیمن های لافت مانند بیرون امده اند تامین دسترسی می شوند. زیر بنای الحاقیه به گونه ای فضا اشغال کرده است که فضای بیرون همچون یک سقفْ دهکده در نظر اید.

البته سقف روستایی خانه به وسیله دیوارهایی با فضاهای منفی مستطیل شکل محاط شده تا چشم انداز به خیابان نیز حفظ شود، میز غذاخوری، دوش روباز، درخت و نیمکت های الحاق شده همگی برای بهینه سازی زندگی بر سقف مهیا شده اند تا بهشتی ابی به خط اسمان شهر کهن اضافه شود.

خود دفتر ام وی ار دی وی این الحاقیه را پیش طرح یا پرتوتایپی می خواند که زندگی را به سقف شهر منتقل کرده و ره یافتی است برای تراکم زدایی اینده از شهر وضع موجود.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

191663468234727705526020127257053.jpg جانمایی الحاقیه در بافت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1916634682347758987305201255258983.jpg فضای باز الحاقیه، سقفْ دهکده ی شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1916634682348041977005201224251973.jpg سقفْ دهکده شهری و تضاد با بافت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1916634682348256973010201245256973.jpg فضای داخلی یکی از الحاقیه ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

191663468234847935135520127259353.jpg یکی از اتاق های کودک زیر شیروانی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1916634682348848448825201244258443.jpg جزییات ریز حجم های پیکره بندی کلی مجموعه

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...