رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

جدیدترین طرح اجرا شده زاها حدید یک آسمانخراش برای مرکز شهر بخارست, رومانی است که نمایی سازه ای دارد.

در این آسمانخراش یک هتل ۵ ستاره, یک مرکز تجاری, یک کازینو, فضای لازم برای مغازه های خرده فروشی و آپارتمانهای مسکونی وجود خواهد داشت.

مجموع مساحت طبقات این برج ۱۰۰,۰۰۰ متر مربع خواهد بود.

این برج چند منظوره قرار است نماد شهر بخارست شود.

به گفته زاها حدید خلوص فرم این آسمانخراش آنرا به یک چشم اندازی تبدیل خواهد کرد که انسان از دیدنش لذت میبرد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

بخارست در یک منطقه زلزله خیزی خطرناک قرار دارد به همین خاطر اهمیت سازه ای آن برای ما از ابتدای طراحی ساختمان مطرح بود. با قرار دادن نمای سازه ای شبکه ای در بیرون ساختمان نه تنها سازه از لحاظ مقاومت در برابر نیروهای جانبی پایداری بیشتری پیدا میکند بلکه به ما اجازه میدهد در فضای داخلی ستون نداشته باشیم. همچنین با الگوهای زیبا برای شبکه های ایجاد شده ما میتوانیم نمای این برج را به زیباترین نحو ممکن آراسته کنیم.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در نمای این ساختمان پروفیلهای فولادی که با بتن پر شده اند به شکل یک موج سینوسی از پایین برج به بالای آن رفته و یک شناسه منحصر به فرد برای برج ایجاد میکنند. با پر کردن مقاطع فولادی با بتن, نه تنها مقاومت آنها بالا میرود بلکه در برابر آتشسوزی نیز بسیار مقاومتر میشوند. (همانطور که میدانید اگر فولاد در برابر آتش قرار گیرد مقاومت خود را بصورت ناگهانی از دست میدهد.)

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در زیر شبکه های اصلی یک شبکه ثانویه از مقاطع فولادی در نظر گرفته شده است که دو وظیفه دارد: یکی اینکه به شبکه مقاومت شبکه اصلی بیافزاید و دیگری اینکه به عنوان میراگر در زمان زلزله عمل کند.

قرار است ساخت این برج در اواخر سال ۲۰۱۳ به اتمام برسد.

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به زودی ساخت سومین بزرگترین مسجد دنیا در الجزیره آغاز خواهد شد. این مسجد پس از مسجد النبی و مسجد الحرام بزرگترین مسجد جهان است.

موسسه معماری آلمانی KSP Jurgen Engel برنده مسابقه طراحی مسجد جدید برای الجزیره در سال ۲۰۰۸ شده بود که طرح آنها سرانجام به مرحله اجرا رسید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در مرکز این پروپوزال یک مناره ۲۶۵ متری وجود دارد که در آن با آسانسورهای در نظر گرفته شده امکان دسترسی به یک موزه و مرکز تحقیقات در بالاترین قسمت این مناره وجود دارد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در این طرح یک سالن نمازخانه با ظرفیت ۳۷,۰۰۰ نمازگزار در نظر گرفته شده است. علاوه بر این در این مجموعه یک مرکز فرهنگی – یک مکتب اسلامی – یک کتابخانه – یک مرکز آتشنشانی و چند آپارتمان که دور تا دور میدان مرکزی قرار دارند, ساخته خواهد شد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

گفته میشود این پروژه در سال ۲۰۱۶ تکمیل خواهد شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بزرگترین پل قوسی دنیا در دبی

 

همانطور که میدانید دبی به شاهکار معماری و عمران جهان تبدیل شده است. بلندترین ساختمانها – زیباترین سازه ها – عجیبترین هتلها و به زودی بزرگترین پل قوسی جهان!

ساخت این پل در سال ۲۰۰۸ شروع شد و اعلام شده است که در سال ۲۰۱۲ به اتمام میرسد.

هزینه این پروژه ۸۱۷ میلیون دلار خواهد بود.

طول این پل ۱ مایل بوده و ارتفاع آن تا ۶۷۰ فوتی میرسد.

بر روی این پل ۱۲ لین برای عبور وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است. (۶ لین در هر طرف)

همچنین یک خط مترو در وسط آن در نظر گرفته شده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بزرگترین و زیباترین پل قوسی جهان

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
عظیمترین پل قوسی جهان

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1821634647795792076305201219142082.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] تفریح گاه وایت پاد Whitepod یک روستا متشكل از 15 کلبه ی اسکیموها است، جایی که آسایش و طبیعت ، در کوههای آلپ سویس در 1700 متر بالاتر از سطح دریا ، در دامنه ی دنتس دو ميدی Dents-du-Midi به هم می پیوندند. با استفاده از پوسته ها ، گنبدهای شبیه چادر بر روی صفحه های چوبی نصب شده است؛ وایت پاد ،مسکنی با تاثیر کم بر محیط دست نخورده و بکر آلپ ارائه می نمايد. از تمام آلودگی های شهری جدا شده ، و منطقه ی کوهستانی ،خود را به زیبایی به چنین توسعه گردشگری معطوف می کند. پس از یک شب استراحت در پوسته ای متشکل از کلبه ی اسکیموها ی ژئودزیک ، همچنين فضای داخلی دنج – به اندازه ی تخت شاهی- شما می توانید از ماساژ ، سونا و فعالیت های ورزشی زمستانه مثل اسکی لذت ببرید. وايت پاد جزيي از كمپ ها و منزلگاه هاي لوكس جهان است و جایزه جهانی برای گردشگری پایدار در سال 2005 را بدست آورد. هدف تفریحگاه وایت پاد ايجاد یک مدل برای گردشگری پایدار ، با استفاده از تعدادی اقدامات به منظور كم کردن تاثیر آن بر طبیعت است . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1821634647795962182605201236142182.jpg وايت پاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1821634647796161203070201256141202.jpg وايت پاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1821634647796358241240201215148242.jpg وايت پاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1821634647796522713135201232142712.jpg وايت پاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1821634647796737709140201253147702.jpg وايت پاد

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

گروه Avesta (اوستا) آذربایجان به تازگی از طرح جدید خود برای اجرای بلندترین آسمانخراش دنیا پرده برداری کرده است. همانطور که میدانید در حال حاضر بلندترین آسمانخراش دنیا,

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
با ارتفاع ۸۲۸ متر در دبی است که البته پس از اجرای این طرح آذربایجان خانه بلندترین سازه ساخت بشر خواهد شد.

آذربایجان که به دنبال جایگزینی تدریجی درآمد حاصل از نفت و گاز خود توسط درآمد حاصل از گردشگری و توریست است این طرح را برای هدف خود قدم بزرگی میداند.

گروه اوستا آذربایجان بودجه لازم برای اجرای این طرح را ۲ میلیارد دلار تخمین زده است. این آسمانخراش ۱۰۵۰ متر بوده و ۲۲۲ متر از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بلندتر خواهد بود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

این برج قرار است طرح مرکزی یک پروژه ۱۰۰ میلیارد دلاری در جزایر مصنوعی آذربایجان در دریاچه خزر باشد.

این مجموعه جزایر از ۴۱ جزیره کوچک تشکیل میشوند که در کنار ساحل شهر باکو قرار خواهند گرفت. گفته میشود این طرح (جزیره ها و برج) در سال ۲۰۲۲ به بهره برداری خواهد رسید.

درباره اینکه چه امکاناتی در این برج در نظر گرفته شده است هنوز هیچ اعلامیه رسمی منتشر نشده است اما به گفته طراحان آن, این برج قادر است زلزله تا بزرگی ۹ ریشتر را تحمل کند.

همانطور که میدانید چندی پیش در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را به شما معرفی کردیم که به گفته طراحان آن قرار است در جده ساخته شده و بلندترین برج جهان شود. اما حال با رونمایی از این طرح باید دید آیا طرح
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
افزایش ارتفاع خواهد یافت که بتواند با برج جدید آذربایجان رقابت کند یا خیر. در هر صورت با توجه به اینکه گفته شده طرح برج آذربایجان در سال ۲۰۲۲ و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در سال ۲۰۱۷ تکمیل خواهد شد پس شاید برج کینگدوم با همین ارتفاع بتواند چند سالی عنوان بلندترین برج جهان را به خود اختصاص دهد. البته چیزی که واضح است این است که رقابت برای بلندترین سازه دنیا هیچگاه به پایان نخواهد رسید!

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

هتل نامرئی ( The Invisible Hotel) در واقع یک سازه ساخته شده در جنگلهای Harads در سوئد است.

این هتل شامل چندین خانه درختی میشود. و هزینه اقامت در آن به ازای هر شب ۴۰۰$ است.

در زیر تصاویری از این هتل “نامرئی” را مشاهده میکنید:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هتل نامرئی جنگلهای سوئد

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اتاق " همراه با فضاییان " در هتل نامرئی سوئد

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اتاق " آینه " هتل نامرئی سوئد

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تصاویری از هتل نامرئی در جنگلهای سوئد

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
عکس از هتل نامرئی در جنگلهای سوئد

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
عکس از هتل نامرئی در جنگلهای سوئد

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
عکس از هتل نامرئی در جنگلهای سوئد

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
داخل یکی از اتاقهای هتل نامرئی در جنگلهای سوئد

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1822634649415906966300201230156962.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] فومیهیکو ماکی یکی از شاخصترین با شناخته شده ترین معمار ژاپن است . وی در سال ۱۹۲۸ بدنیا آمد و در دانشگاه توکیو و دانشکده ی طراحی هاروارد تحصیل کرد. ماکی و همکارانش طراحی های بسیاری در ژاپن ، شمال آمریکا، جنوب امریکا، آسیا و اروپا انجام داده اند. همچنین وی مدال افتخار طلای UIA (سازمان معماران ژاپن) را دریافت کرده است. وی یکی از پنج معمار ژاپنی است که در سال ۱۹۹۳ جایزه پریتزکر را از آن خود کرد.(چهار معمار دیگر: کنزو پیانو :۱۹۸۷، تادو اندو:۱۹۹۵، سانا (سجیما و نیشیکاوا ): ۲۰۱۰ ) . وی در سخنرانی اش در کنگره ی معماری جهان که با عنوان مدرنیته و ژاپنی : زبان، منظرو همگرائی برگزار شد، بیان کرد که معماری به زبان ژاپنی شبیه است. او این مطلب را اینگونه ادامه داد: زبان ژاپنی از دو سیستم گالیگرافیک تشکیل شده : ۱. کانجی یا کاراکترهای چینی که تجسم و نمایش عقاید و افکار و اجسام را با تصویر نمایش میدهد( gramIdeo ). ۲. کآنا که کاراکترهای سیلابسی (یا هجایی) هستند. هردو شیوه ی نوشتاری در زبان ژاپنی آمیخته شده اند. ماکی اعتقاد دارد که کانجی جنبه ی منطقی زبان است درحالیکه کانا به وجه احساسی زبان مربوط میشود. ماکی در ادامه پیشنهاد میدهد که معماری منطقی و معماری بومی در ورطه ای مشابه قرار میگیرند که باید در یک دیالوگ مداوم در بین آن دو نقش ببندد. هرچند ساختمان هایی که ماکی طراحی کرده بیشتر شبیه سبک های دیکنستراکشن(ساختارشکن) و اکلکتیزم (التقاطی) است تا فرم ها ی متدول جنبش متابولیست؛ اما نوشته های او بعنوان یکی از ستونهای تئوریکی جنبش متابولیست محسوب میشوند. این ساختمان که یکی از معروفترین پروژه های ماکی است اسپیرال نام دارد وبرای کمپانی تولید لباسهای کتانی(Walcoal) در سال ۱۹۸۵ ساخته شده است . مکان : ساختمان در خیابان ایوما که از مناطق مهم تجاری توکیو است قرار گرفته است. در مقابل این برج ، ساختمان AO ، و در نزدیکی دیور (Dior ، طراح: سانا ) ، اموتساندو هیلز (طراح: تادو آندو)، گآیر (طراح:ام. وی. آر.دی ) و شعبه اصلی سازمان پرستاران ژاپن (طراح: کیشو کوروکاوا) قرار دارد. ساختمان اسپیرال یکی از اولین آیکون هائی است که میتوان در آن ، اسلوب های بکاررفته از کاراکترهای اموتساندو( توسط ماکی ) را در آن به وضوح مشاهده کرد. کانسپت : بعنوان قسمتی از کانسپت " تلفیق هنر و زندگی" ، ساختمان اسپیرال ، کاربردی از عملکردهای تجاری (مانند:فشن، مغازهها ، انبارها، رستوران، کافه، سالن آرایشی) را با فعالیت های هنری- فرهنگی ( مانند برگزاری شو لباس، نمایشگاه هنر و طراحی معاصر، تئاتر، رقص، کنسرت که در اتاق های چندمنظوره برگزار میشوند) می آمیزد. ماکی میگوید :"در این ساختمان قصد من برآن بود که آشفتگی و شلوغی شهر را به تصویر بکشم. بدین منظور ، تعدادی از عناصر معماری مدرن از جمله: مکعب، مخروط و نیمکره را برگزیدم و آنها را به شیوه ای خاص و صحیح با یکدیگر ترکیب کردم. " رنگ سفید ساختمان، کاربرد وهمپوشانی الگوها و اشکال هندسی، پنل های آلومینیومی نمای ساختمان و ترکیب آن با دیگر مصالح،وحتی کاربرد حجم موجدار بروی نما، از جمله مواردی هستند که با نگاه اجمالی بر ساختمان الهام و تاثیرات از معماری ریچارد میر را به ذهن میزند. همچنین ترکیب بندی و ساختارشکنی عناصر طرح این ساختمان میتواند به عنوان الهاماتی از معماری پیتر رایسمن(که اخیرا فروشگاهی در توکیو طراحی کرده است ) باشد. قابل به ذکر است که آن مشخصه ی بارزی که یک طرح ساختارشکن دارد (منظورپیچیدگی فضائی است) نه تنها در این طرح به چشم نمی خورد بلکه توالی در نظم و ترتیب فضائی به وضوح قابل درک و مشاهده است. اولین محل ورود به ساختمان از میان یک آتریم چند طبقه است که مردم را از پیاده روی شلوغ خیابان به داخل ساختمان دعوت میکند. بالای این ورودی، وارد فضای وسیع کافه تریآ میشویم. از سمت راست، راهرو به مجموعه ای از پلت فرم ها با پنجره های متوالی در نما (روبه سمت خیابان) ختم میشود که با هدف محلی برای نشستن و استراحت مشتریان با دیدی رو بسمت خیابان طراحی شده است. کاربرد ستون های استوانه ای سفید جدای از دیوار ، ایجاد فضا با دو برابرارتفاع معمول از دیگر مشخصه های الهام گرفته از معماری مِیِرِ هستند . در سمت دیگر ، در کنار کافه تریآ، راهروی بلند دیگری به مهمترین فضای این ساختمان ختم میشود(البته این فضا بعد از نام گذاریش مهم شد) این فضای مهم یک رمپ مارپیچ(اسپیرال) است که در زیر یک نیمکره شیشه ای(سقف) قرار دارد. قطر این رمپ ۱۵ متر است. کافه در یک فضای زیرین و دنج قرار گرفته که در کنار دو هال بلند با ارتفاع بیش از چندطبقه واقع شده است. این خصیصه از رمپ من را به یاد رمپی انداخت که توسط تآدواندو در موزه هنر بِنِس در نائوشیما طراحی شد که در بالا هم پنجره سقفی داشت. ریچارد میر به گونه دیگر از رمپ دایره ای شکل در موزه " های " در آتلانتا استفاده کرده است. مرکز رمپ ،مکانی برای برگزاری بسیاری از نمایشگاه های موقت است که آثار هم میتوانند از طبقات بالا به صورت سه بعدی دیده شوند. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1822634649416099278210201249159272.JPG تصویر ۲: ترکیب اشکال هندسی و احجام مواج

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182263464941628820166520128158202.jpg تصویر ۳: موقعیت مکانی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1822634649416476334155201227156332.jpg تصویر ۴: موقعیت مکانی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1822634649416696095480201249156092.jpg تصویر ۵: رنگ سفید ساختمان، کاربرد وهمپوشانی الگوها و اشکال هندسی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1822634649417241031305201244151032.jpg تصویر ۶ : پنل های آلومینیومی و نمای سفید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182263464941743156598520123151562.jpg تصویر ۷: ساختمان اسپیرال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1822634649417612784855201221152782.jpg تصویر ۸: اولین محل ورود به ساختمان از میان یک آتریم چند طبقه است

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1822634649417905432140201250155432.jpg تصویر ۹: مجموعه ای از پلت فرم ها با پنجره های متوالی در نما با هدف محلی برای نشستن و استراحت مشتریان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1822634649418272732850201227152732.jpg تصویر ۱۰: شیشه و پلت فرم ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182263464941862612820020122156122.jpg تصویر ۱۱ : ستون های دایره ای شکل جدا از دیوار (الهام گرفته شده از کار میر )

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182263464941885094779520122515942.jpg تصویر ۱۲: کریدور بلندی که به رمپ اسپیرال شکل ختم میشود

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1822634649419027313460201242157312.jpg تصویر ۱۳: هال اطراف کافه با دو برابر ارتفاع ازحد معمول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182263464941922109988520122151092.jpg تصویر ۱۴: کافه در فضائی دنج

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1822634649419432102005201223152102.jpg تصویر ۱۵ : فضای نمایش بین رمپ سپیرال شکل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1822634649419731575025201253151572.jpg تصویر ۱۶ : فضای نمایش بین رمپ سپیرال شکل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1822634649419986627060201218156622.jpg تصویر ۱۷ : عکس هایی از نمایشگاه موقت از کارهای چوبی کوجی تااندا ( یکی از متبحرترین فرد در انجام کارهای چوبی انحناء دار) است که در مرکز این رمپ اسپیرالی برگزار شده است .

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1823634649842363284630201216163282.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

آکادمی ایولِین گریس در شهر بیرینکستُن، لندن، بخشی از ایالت لَمبِت است ، نه تنها در غالب فضای آموزشی متفاوتی، در قلبِ شهر شلوغ و تاریخی لندن فعالیت می کند ، بلکه محیطی مصنوع را به شکلی شاخص، به فضای مسکونی اطراف خود اضافه می کند. این آکادمی خود به شکل الحاقیه ای آزاد، شفاف و دعوت کننده حضور دارد تا در مجموعه ی شهری بازسازی شده شهر لندن جای گیرد . این موقعیت اِستراتژیک به همراه دو محور اصلی مسکونی به پروژه این امکان را داده است تا فرمی مصنوع را به شکل، آرایشی طبیعی و منسجم تبدیل کند . این اثردارای شخصیت شهری قوی است در حالی که برای هر دو پهنه ی شهری و همسایگی خود نقشی واضح را ایفا می کند . این ساختمان فضای یادگیری را آن چنان ارائه می دهد که بتواند درگیری فعالانه ی دانش آموزان رابا محیط آکادمی دو چندان کند . طراحی این ساختمان کاملا در جهت ایجاد محیطی سالم و رو به پیشرفت در اصول روزمره زندگی عمل می کند .

با در نظر داشتن ، ایدولوژی آموزشی" مدرسه در مدرسه " می توان گرفت ، زاها حدید جدایی طبیعی فضاهای صد در صد عملکردی را به گونه ای خلق کرده است که برای هر چهار مدرسه ی کوچک تر، شخصیتی متمایز به ارمغان آورده است و این طراحی جسورانه را، هم در فضای داخلی و هم در حجم بیرونی به وضوح می توان دید . این فضاها، محیط وسیعی را به همراه حداکثرسطوح نور طبیعی و تهویه ارائه می دهد که با ساختی بادوام طراحی شده است . این فضاهای جمعی و مشترک با تمام مدارس، به منظور تقویت روابط اجتماعی در نظرگرفته شده و به همراه سلسله مراتب فضایی به منظور، تجمع طبیعی دانش آموزان ، درمقاطع حرکتی برنامه ریزی شده است . همچنین فضاهای مشترک خارجی، به جای آن که چیدمانی به منظور تقویت تعاملات انساسی تولید کند، در جهت لایه بندی تجمعی غیر رسمی عمل می کند و فضاها یی متفاوت را در سطوح گوناگون به شکلی کنار هم قرار داده است که بتواند همگرایی عملکردهای چندگانه در فضای آموزشی را به خوبی مدیریت کند . در این میان بازدیدکنندگان در پذیرش اصلی وارد خواهند شد و می توانند از طریق هسته ی اصلی به مدارس دیگر دسترسی پیدا کنند . همچنین کارمندان هم می توانند چگونگی مواجهه با فضاهای اداری خود انتخاب کنند .

این آکادمی بین سکوی طبقه ی همکف در تسهیلات مشترک، با مدارس جداشده ی بالا دو نیم شده است . این مدارس به شکلی افقی سازمان دهی شده اند تا سیرکولاسیون عمودی هر کدام از دانش آموزان را، در مدرسه ی خود به حداقل برساند . مدارس میانی روی طبقات اول و دوم بر مدارس طبقات بالاتر و سطح اشغال شده ی طبقه ی سوم گسترده شده است .

تسهیلات مشترکی در این آکادمی در نظر گرفته شده است که تجمعی خارج از ساعات حضور دانش آموزان را در طبقه ی همکف پذیرا می باشد و با تعدادی از امکانات مشترک آموزشی، مانند سالن اجتماعات و آزمایشگاه های علمی واقع در فضای مابین مدارس و فضای اصلی متعلق به طبقات دوم و سوم طراحی و اجرا شده است و هنگامی که نیاز باشد می تواند انعطاف پذیری عملکردی را برای استفاده ی هر یک به شکلی منحصر به فرد برقرار سازد و هم به عنوان مدرسه ای کوچک یا به عنوان امکانات مشترک برای بیش از یک مدرسه به خوبی سازمان دهی شود .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1823634649842648569105201244168562.jpg آکادمی ایولِین گریس از گروه معماران زاها حدید ؛ جدال همیشگی فرم و عملکرد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1823634649843191102740201239161102.jpg فضای پیش ورودی مجموعه از بیرون ساختمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1823634649843667400380201226167402.jpg فضای پیش ورودی مجموعه از دیدی دورتر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1823634649844184496190201218164492.jpg نگاهی دقیق به کل مجموعه و همجواری پوسته های متعدد در اثر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1823634649844804270975201220164272.jpg دیدی از بیرون به ساختمان آکادمی ایولِین گریس از گروه معماران زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182363464984523669447020123166692.jpg فضای سالن غذاخوری دانش آموزان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1823634649845716663750201251166662.jpg راهروهای اکادمی و چگونگی ارتباطشان با کلاس ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182363464984642616912020122166162.jpg فضای داخلی یکی از آزمایشگاه های آکادمی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182363464984699066424020125916662.jpg استفاده از فضاهای اصلی بین چهار مدرسه در جهت خلق فضای "با هم بودن " دانش آموزان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1823634649847286319145201228166312.jpg راهروهای آکادمی در نگاهی دقیق تر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182363464984764891312520124168912.jpg سالن ورزشی مجموعه به همراه فضای پر انرژی و باز ان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1823634649848054521930201245164522.jpg فضای ورودی در سالن اجتماعات مجموعه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1823634649848406335350201220166332.jpg سالن اجتماعات آکادمی ایولِین گریس از گروه معماران زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1823634649848796359215201259166352.jpg سایت پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1823634649849213715315201241163712.jpg پلان طبقه ی همکف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182363464984943195330020123161952.jpg پلان طبقه ی اول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1823634649849669877525201226169872.jpg پلان طبقه ی دوم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182363464985001882980020121168822.jpg پلان طبقه ی سوم

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پل مدرن پاسارلا در اسپانیا

 

Bgstudio , معمار اسپانیایی این پل حلقه وار را تکمیل نموده که شهر باستانی آلیکانته و ساحل را بر روی رودخانه ای شلوغ پیوند می دهد .

پل Pasarela del Postiguet فرم منحنی دارد و در شب با چراغهای LED داخلی روشنایی بخش رودخانه می شود .

ساختار موجود تعریف جدید از زیبایی شناسی ارائه مینماید که پویایی و سیالیت را که از ویژگیهای ابتکاری و معاصر شهر آلیکانته میباشد به ظهور میرساند

این پل دارای پوسته ای شفاف و مجهز به تکنولوژی LED می باشد که توانایی ایجاد تنوع نوری در شب را داراست

08605781037201618454.jpgپل مدرن پاسارلا در اسپانیا

 

99827746163071510469.jpgپل مدرن پاسارلا در اسپانیا

 

54651562402018843159.jpgپل مدرن پاسارلا در اسپانیا

 

69192249142789608036.jpgپل مدرن پاسارلا در اسپانیا

 

34326564304233157809.jpgپل مدرن پاسارلا در اسپانیا

 

81806907621057765775.jpgپل مدرن پاسارلا در اسپانیا

 

04760827038164467802.jpgپل مدرن پاسارلا در اسپانیا

 

09213973079003115022.jpgپل مدرن پاسارلا در اسپانیا

 

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
حباب شیشه ای یا چادر تفریحی

 

این یک توپ حبابی شفاف است که به زیبایی طراحی شده وازآن درهرچشم انداززیبایی می توان لذت برد.حبابی که بیشترشبیه یک تنگ ماهی گلی می باشدامایک منظرۀ رویای رادریک فضای بسته می توان دید.هرچند که این طرح شباهت زیادی به چادرهای تفریحی معمول ندارد.بلکه شبیه یک اتاق مجهزهتل می باشد.هم اکنون این حباب شبی ۴۰۰ پوند در فرانسه کرایه داده می شود. پیر استفان Pierre Stephane Dumas می گوید این یک کلبۀ عجیب دریک شب خاص خواهد بود.چراکه کمترکسی خوابیدن زیرستارگان ودیدن راه شیری یا دیدن طلوع یا غروب خورشید را دوست ندارد.و من با هدف به تصویر کشیدن این زیباییها برای مردم آن راطراحی کرده ام.

31220321761548254460.jpgحباب شیشه ای یا چادر تفریحی

 

83377517529653486900.jpgحباب شیشه ای یا چادر تفریحی

 

69084750882205156235.jpgحباب شیشه ای یا چادر تفریحی

 

76083090042766889550.jpgحباب شیشه ای یا چادر تفریحی

 

85957046719949290331.jpgحباب شیشه ای یا چادر تفریحی

 

99373341588454603403.jpgحباب شیشه ای یا چادر تفریحی

لینک به دیدگاه

شنهای خلیج مارینا ( Marina Bay Sands ) یک مجموعه تفریحی – استراحتی در کنار خلیج مارینا در سنگاپور است. این مجموعه توسط ” شنهای لاس وگاس ” توسعه یافته است.

مارینا بی سندز با ۸ بیلیون هزینه ساخت گرانترین مجموعه هتل کازینو جهان است ( این رقم شامل هزینه خرید زمین این مجموعه نیز است ).

در این مجموعه یک هتل ۲۵۶۱ اتاقی, یک نمایشگاه ۱۲۰۰۰۰ متر مربعی, مرکز خرید, موزه هنر و علوم, دو سالن تئاتر , ۶ رستوران با سرآشپزهای معروف جهانی, دو غرفه نمایشگاه شناور و یک کازینو قرار دارد.

همچنین در بالای این مجموعه یک پارک هوایی با ظرفیت ۳۹۰۰ نفر قرار دارد که شامل یک استخر ۱۵۰ متری میشود. مساحت کل این مجموعه ۲۰ هکتار است.

تاریخ افتتاح رسمی این مجموعه بعد از دو روز جشن در روز ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۰ بود.

۳ برج این مجموعه توسط یک تراس آسمان ۱ هکتاری بر روی سقف آنها به یکدیگر متصل شده اند. نام این تراس آسمان ” پارک آسمان شنها ” است.

در این تراس آسمان بلندترین استخر جهان قرار دارد. استخری که ۱۹۱ متر از سطح زمین بالاتر است. همچنین دیواره های این استخر طوری طراحی شده اند که گویا در آسمان شنا میکنید!

برای آنکه ارتعاشهای طبیعی برجها به راحتی انجام شود ۴ مفصل متحرک در زیر استخر در نظر گرفته شده است. هر کدام از این ۴ مفصل محدوده حرکتی خاص خود را دارد که با توجه به موقعیت آن طراحی شده است. اما محدوده حرکتی کل استخر بر روی برجها در حدود ۵۰۰ میلیمتر است.

علاوه بر مشکل وزش باد, مشکل نشست زمین نیز مطرح بوده که برای رفع آن مهندسان جکهایی ساختگی در نظر گرفتند که میتوانند در ۵۰۰ نقطه در زیر سیستم استخر تنظیم شوند. این موضوع برای حفظ “ظاهر بینهایت” استخر (منظور بدون دیواره بودن استخر است) بسیار مهم است.

هر سه برج این مجموعه با ۵۷ طبقه به ارتفاع ۱۹۴ متر هستند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شنهای خلیج مارینا ( Marina Bay Sands ) سنگاپور

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تصویری از مجموعه شنهای خلیج مارینا ( Marina Bay Sands ) در سنگاپور

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پارک آسمان شنهای خلیج مارینا ( Marina Bay Sands ) در سنگاپور

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تصویری از Skypark هتل شنهای خلیج مارینا

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شنا در استخر بینهایت

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

این فرودگاه بین المللی پایتخت پکن است. بزرگ ترین ساختمان فرودگاه جهان با شالوده وتاسیسات زیربنایی چند بیلیون دلاری و نگاهی جدید در صنایع هوایی چین قرن ۲۱ . این فرودگاه با نگاهی اینده نگرانه برای جوابگویی به نیازهای میلیونها علاقمند به بازدید از چین برای بازیهای المپیک و بازدید از کشوری با ترافیک هوایی سرسام اور ساخته شده است .

سقف جالب توجه این پایانه هوایی جدید مانند یک اژدهای در حال پرواز است که با بالهایی به عرض ۳٫۲۵ کیلومتر . محوطه این پایانه چیزی حدود ۱۰۰ هکتار است که برابر با مساحت ۱۷۰ زمین فوتبال میشود .

این باعث شده که این فرودگاه بزرگ تر از پنتاگون و تقریبا ۲۰ درصد بزرگتر از همه ی ۵ پایانه ی فرودگاهHeathrow لندن با همدیگر است .

دیوارهای این پایانه شیشه ای هستند و سقف این ساختمان مانند کمر یک اژدها طراحی شده و اجازه میده که نور طبیعی به همه جای ساختمان برسه . اژدها اشاره داره به مقاومت و استحکام و نشانه شانس در چین است .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
فرودگاه بین المللی پکن Beijing Airport

 

حدود ۵۰۰۰۰ کارگر به صورت فشرده و در شیفت های ۸ ساعته این پایانه غول پیکر رو با خرجی در حدود ۳٫۷۵ بیلیون دلار در عرض تنها ۴ سال بنا کردند .دولت چین درخواست کرده بود که این فرودگاه تا قبل از ۸ آگوست ۲۰۰۸ یعنی زمان شروع بازیهای المپیک پکن آماده باشد .

با این حال ، ساخت فرودگاه باعث تخریب هزاران خانه شامل بیش از ۱۰۰۰۰ روستایی چینی بی خانمان شد . حکومت استبدادی کمونیست چین این کار رو به این صورت برنامه ریزی کرد که دولت های دموکراتیک – مانند دولت هند – به سختی میتونن این کار رو انجام بدهند .

طراحی این فرودگاه بوسیله معمار برجسته انگلیسی نورمن فاستر ، که فرودگاه معروفChep Lap Kok هنگ کنگ رو هم طراحی کرده بود طراحی شده .

شرکت انگلیسی Arup ، که ارایه خدمات مهندسی و طراحی معماری فرودگاه بین المللی حیدرآباد را بر عهده داشت ، ساخت این فرودگاه را نیز به پایان رساند .

این پایانه جدید گنجایش بیش از ۷۵ میلیون مسافر را در سال خواهد داشت . یک فناوری فوق العاده حمل بار هم وجود داره – با یک تسمه نقاله ۵۰ کیلومتری – که ۱۹۸۰۰ کیسه رو در ساعت میتونه جابجا کنه .

مساحت فرودگاه جدید پکن شامل ۶۴ رستوران ، ۸۰ فروشگاه خرده فروشی ، ۱۷۵ پله برقی ، ۱۷۵ آسانسور ، ۴۳۷ راهرو برقی و ۳۰۰ باجه فروش بلیط است .

در این پایانه یک تقاطع به طول ۳ کیلومتر وجود داره که به سه قسمت تقسیم شده و این قسمت ها به وسیله ترن به هم وصل میشن .این ترنها مسافران رو به هر نقطه ای در این فرودگاه بزرگ میرسونه .

بنابر گفته نورمن فاستر ، معمار این فرودگاه ، این فرودگاه انقدر بزرگه که شما زیر نور در یک جهت که نگاه کنین طرف دیگر فرودگاه رو نمیتونین ببینین . صرف نظر از این ترن ها قطارهای مسافربری سریع السیر نیز مسافران رو از فرودگاه به پکن در عرض ۱۵ دقیقه منتقل میکنه .

دو خط هوایی برای افتتاح در ماه جولای برنامه ریزی شدند ، که خطوط هوایی مرتفع رو از فرودگاه به مرکز حمل و نقل Dongzhimenوصل میکنه . خطوط فرعی المپیک شامل ۴ ایستگاه که هر کدوم ظاهر خاص خودشون رو دارن .

باند پرواز این فرودگاه قابلیت جابجایی بزرگترین هواپیمای مسافربری دنیا ایرباس A380 رو داره .

ساختمان این فرودگاه یک سیستم کنترل محیط زیست برای صرفه جویی در مصرف انرژی و انتشار گازهای کربن رو دارا هست که فعالیت ها رو گزارش میکنه .

خطوط هوایی که از این فرودگاه استفاده میکنند در اغاز خطوط هوایی چین هستند ، خطوط هواییSichuan ، خطوط هوایی Shandong ، خطوط هوایی Dragonair هنگ کنگ ، خطوط هوایی سنگاپور ، هواپیمایی بریتانیا ، Lufthansa ، هواپیمایی کانادا ، هواپیمایی قطر ، هواپیماییQantas ، هواپیمایی El Al اسراییل ، هواپیمایی امارات و دیگر خطوط هوایی درجه دار میشه .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
فرودگاه بین المللی پکن Beijing Airport

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پلان کامل فرودگاه بین المللی پکن

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شرکت هلندی LOOS.FM یک پاویلیون به شکل کلیسا, ساخته شده از قطعات غول پیکر لگو را طراحی و اجرا کرده است که ارتفاع آن به ۲۰ متر میرسد. این پاویلیون دیدنی برای فستیوال Grenswerk در Enschede هلند در نظر گرفته شده بود.

قطعات لگویی استفاده شده برای ساخت این سازه منحصر به فرد در واقع از بلوکهای بتنی رنگ شده ساخته شده بودند که نام شرکت سازنده آنها Legioblocks است. این بلوکها را میتوان همانند قطعات لگوی واقعی از همدیگر جدا کرد و مجددا در جای دیگر استفاده نمود و درگیری آنها درست مشابه لگو است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در مورد پاویلیون کلیسایی طراحی شده توسط این بلوکهای Lego مانند باید گفت طراحان آن به دنبال طرحی منحصر به فرد بودند که در همان نگاه اول بتوانند منظور خود را به بیننده برسانند. و البته با توجه به موقت بودن این پاویلیون استفاده از بلوکهای Legioblocks و رنگامیزی آنها به شکل لگوی اسباب بازی نهایتا انتخاب شد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

آنها این قطعات را طوری در کنار همدیگر قرار دادند تا بین دیوارها فضاهای بازی وجود داشته باشد که این موضوع امکان گردش های بهتر را برای سازه فراهم میکند.

گفتنی است پس از پایان فستیوال این پاویلیون به سادگی برچیده شد و بلوکهای آن سالم و قابل استفاده در پروژه های دیگر از یکدیگر جدا شدند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 182463465197282420179520122184202.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] معماران بی آی جی برنده مسابقه ای برای بازسازی و گسترش یک مرکز هنری در ایالت یوتا شدند که طرح پیشنهادی آنها قرار است با حجم گسترده ای از چوب های انباشته شده از تراورس های خط آهن ساخته شود . مرکز هنری کیمبال با پنج طبقه جدید ، گالری های نمایش در زیر زمین و طبقات بالا و متصل به هم و رستورانی مابین آنها به همراه پله ای مارپیچی را فراهم می کند . تراس پشت بام ، چشم اندازی به ساختمان های موجود دارد که معماران قصد تبدیل آنها به یک مرکز آموزش را دارند . بازدیدکنندگان به دو ساختمان از طریق یک پذیرش و لابی با ارتفاع دو برابر وارد می شوند ، جایی که بازشوها دیدهایی به گالری های پایین دارند . ساخت این پروژه اوایل سال آینده 2013 آغاز شده و در اواسط سال 2015 به اتمام می رسد . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1824634651974307407645201230187402.jpg مرکز هنری کیمبال از BIG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182463465197462558064020122185582.jpg مرکز هنری کیمبال از BIG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1824634651974904273740201230184272.jpg مرکز هنری کیمبال از BIG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182463465197513090962520125318902.jpg مرکز هنری کیمبال از BIG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1824634651975379536290201217189532.jpg مرکز هنری کیمبال از BIG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1824634651975712864565201251182862.jpg مرکز هنری کیمبال از BIG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1824634651975906338510201210186332.jpg مرکز هنری کیمبال از BIG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1824634651976134829745201233184822.jpg مرکز هنری کیمبال از BIG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1824634651976565407655201216185402.jpg مرکز هنری کیمبال از BIG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1824634651976874733560201247184732.jpg مرکز هنری کیمبال از BIG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182463465197764745754020124187452.jpg مرکز هنری کیمبال از BIG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1824634651977845091375201224185092.jpg مرکز هنری کیمبال از BIG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

18246346519782401735102012418172.jpg مرکز هنری کیمبال از BIG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1824634651978928879430201212188872.jpg مرکز هنری کیمبال از BIG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182463465197913097587020123318972.jpg مرکز هنری کیمبال از BIG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1824634651979346762840201254186762.jpg مرکز هنری کیمبال از BIG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1824634651980255591390201225185592.jpg مرکز هنری کیمبال از BIG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1824634651980455764125201245185762.jpg مرکز هنری کیمبال از BIG

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1825634652841106909395201210196902.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] معماران HWKN برنده مسابقه year’s MoMA/P.S.1 Young Architects Program شده و پروژه آنها به عنوان یک ساختار ناهمگون غول پیکر کار گذاشته می شود که هوا را در حیاط مرکز هنر معاصر P.S.1 در نیویورک پاکسازی می کند . پارچه نایلونی در سرتاسر یک داربست شبکه ای کشیده شده تا سازه ای از بازوهایی تیز و گوشه دار را ایجاد کند که وندی نام دارد . این پارچه با یک اسپری که می تواند مواد آلاینده در هوا را مانند دود اگزوز خنثی کند ، عمل میکند . بازدیدکنندگان قادر به بالا رفتن از فضای داخلی این ساختار بزرگ هستند در حالی که در فضای خارجی از اینکه توسط یک لوله آب پنهان شده در داخل یکی از بازوها خیس شوند ، می ترسند . مرز وندی توسط ابزارهایی مانند سایه ، باد ، باران ، موسیقی و هویت بصری تعریف می شوند تا به گذشتۀ مرز مشترک محدودیت های فیزیکی دست یابند . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1825634652841354217785201235194212.jpg وندی از HWKN

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1825634652841533415300201253193412.jpg وندی از HWKN

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1825634652841717924975201211197922.jpg وندی از HWKN

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1825634652841998678490201239198672.jpg وندی از HWKN

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182563465284221463146520121194632.jpg وندی از HWKN

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1825634652842516594560201231196592.jpg وندی از HWKN

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182563465284283373246520123193732.jpg وندی از HWKN

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1825634652843109261705201230199262.jpg وندی از HWKN

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1825634652843271458355201247191452.jpg وندی از HWKN

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1827634653734531405620201213201402.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] معماران فرانسوی اِیجنس سِرچ Agence Search برندۀ مسابقه ای برای طراحی یک مرکز خرید در پاریس با طرح های پیشنهادی شامل شبکه های عظیم بیضوی شدند . ساختار تخم مرغی شکل و پنج طبقه ، دو آتریوم واقع در آخر مرکز خرید را شامل می شود . پله ها و پل های پیاده رو ، حفره هایی را در سراسر ساختار معلق ایجاد می کند . معماران برای این پروژه از مقبره کانسپچوال دانشمند اسحاق نیوتون طراحی شده توسط معمار آنتین –لوییس بولی در بیش از 200 سال پیش ، الهام گرفته اند . ساختار مشبکی ، محفظه ای را پوشش می دهد که فضای مرکزی را تعریف کرده و آن را به یک حجم قابل سکونت تبدیل می کند . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1827634653734714694670201231204692.jpg مرکز خرید Beaugrenelle ار اِیجنس سِرچ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1827634653734871696340201247201692.jpg مرکز خرید Beaugrenelle ار اِیجنس سِرچ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182763465373509756079020129207562.jpg مرکز خرید Beaugrenelle ار اِیجنس سِرچ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1827634653735294413425201229204412.jpg مرکز خرید Beaugrenelle ار اِیجنس سِرچ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1827634653735769490440201216209492.jpg Atrium entrance sequence

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1827634653736023722215201242203722.gif Lattice

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1827634653736148782570201254208782.gif E-commerce

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182763465373635050794020121520512.gif -

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1829634654270186418380201258216412.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] معماران استودیو لندن MJP ، ساختمانی در محوطه دانشگاه در کاونتری -انگلستان- را بازسازی کرده اند . ساختمان ، اتاق هایی چند منظوره ، بارهایی در بالکن و نیم اشکوب ها ، یک نایت کلاب ، سالن های عملکردی قابل دسترس از مرکز ، آتریومی با ارتفاع دو برابر را شامل می شود . الوارهای موجود در سقف ، سطح نور روز را که از طریق سقف براق وارد آتریوم می شود ، کنترل می کنند . بخش زیرین و شطرنجی سقف مثلثی شکل بر بالای کافه بار در بازسازی اتحادیه دانشجویان دانشگاه وارویک ، از مس جلا داده شده ، است . کافه و بار شامل یک توسعه در فضایی با سقف براق مسی هستند که هم یک سقف در داخل ساختمان فراهم می کنند و هم سرپناهی بر بالای بالکن های بیرونی . این ساختار در اصل به عنوان یک ساختمان اداری چند منظوره در اوایل دهه 1970 در حال ساخت بود ، به اتحادیه دانشجویی تغییر کاربری داد . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1829634654270337404810201213217402.jpg بازسازی اتحادیه دانشجویان دانشگاه وارویک از معماران MJP

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1829634654270521338350201232211332.jpg بازسازی اتحادیه دانشجویان دانشگاه وارویک از معماران MJP

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1829634654271074310770201227214312.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1829634654271237874520201243217872.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182963465427145867093520125218672.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1829634654271664087475201226214082.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1829634654271816919490201241216912.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1829634654271968833595201256218832.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1829634654272157708225201215217702.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1829634654272544411990201254214412.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

182963465427274089355520121421892.gif -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1829634654272932736745201233212732.gif -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1829634654273113399010201251213392.gif -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1829634654273363275595201216213272.gif -

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1830634654280163885250201236213882.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] معماران استودیو لندنی 24 ، سازه ای از لوله های سیاه با حرکت مارپیچی را برای فروشگاه تاپ شاپ Topshop ایجاد کرده اند . سازه موقت در لندن که در طول سه هفته طراحی و شاخته شد ، برای نشان دادن مجموعه لباس های پاییز/زمستان 2011 تاپ شاپ در مطبوعات طراحی شده . در دیگر بخش ها ، بلوک های سفیدی برای فضای نشستن و همچنین نمایش کفش ها و لوازم جانبی ایجاد شده اند . به گفته معماران ، ما علاقه زیادی به ایجاد ارتباط بین بدن و فضا به وسیله معماری به عنوان یک میانجی داریم که می تواند انواع خاص الگوهای حرکتی را تحریک و ترویج دهد . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1830634654285653553420201245213552.jpg گردباد از معماران 24

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1830634654286352756715201255212752.jpg گردباد از معماران 24

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1830634654286922700705201252212702.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1830634654288406580340201220216582.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

183063465428944157269020124211572.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1830634654289996078215201259216072.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

183063465429060362722020120213622.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1830634654290875299285201227215292.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1831634654472227510360201242217512.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] ويرل Wirl ، توسط زاها حديد Zaha Hadid برای انعكاس شدت بيش از حد شتاب نيرو درون فرم الاستيكي قابل لمس طرح شد. اين پيكره در هنگ كنگ چين واقع شده است. لحظه های توقف دلپذير، در ميان از اين سو به آنسو حركت كردن عضلاني پيكره در جهات گوناگون، تنيده شده است. در نتيجه سطح پويا خميده شده و بصورت يكپارچه تابيده مي شود و پيچ مي خورد. فرم پويا و مبلمان عملكردی يكپارچه شده است. برجستگي ها فضاهايي براي نشستن فراهم مي كنند ،در حاليكه امتداد ها در فرم، موقعيتهايي را برای تكيه دادن مبله مي كند. سخاوتمندانه به سمت بالا رفتن، سايه ای فراهم مي كند و به علاوه يك سری از منظره های قاب شده بيروني از محيط اطراف و ساختمان را يكپارچه سازی مي كند. حفره ها با اندازه های مختلف امكان تجربه ي متفاوت ورود به داخل و تعامل با پيكره برای بازديد كنندگان از تمام ابعاد را فراهم مي نمايد ،در حاليكه همه، توسط يك توده انبوه نيروهاي چرخشي برخاسته از زمين احاطه شده اند. فرم منحني، ريتميك و نا متقارن، متصل و مفصلي است و دارای فضای ارتباطي پيچيده و بداهت قابل سكني معلق در زمان ، مي باشد. طراحي و تحقق ويرل توسط امكانات جديد بوسيله پيشرفت فناوري قابل توجه در نرم افزار طراحي سه بعدی ، و همچنين تمايل ذاتي برای امتحان و بكار گرفتن آخرين قابليت های ساخت ايجاد شده بود. در نتيجه پيكره محاوره ای از هندسه های خميده پيچيده و تحقيقات دقيق ارگونوميكي است، كه فرصتي برای اختراع دوباره تعادل ميان مبلمان شهری و فضای عمومي فراهم مي نمايد. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1831634654472392372855201259212372.jpg ويرل، زاها حديد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1831634654472548251550201214218252.jpg ويرل، زاها حديد

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1832634655471249535655201244229532.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] سنگفرش های راه راه ، گیاهان و نورپردازی ، فضای ورودی به کمپ دانشگاه بن-گورین در Be’er Sheba -اسرائیل- را شکل می دهد که توسط معماران شرکت اسرائیلی Chyutin طراحی شده است . چشم انداز باغ در یک پلازای فرو رفته با زمین چمن طولانی در یک سمت قرار می گیرد . پاسنگ های بتنی مستطیل شکل به عنوان نیمکت از زمین بیرون می آیند . این میدان به عنوان یک فضای ورودی برای دانشگاه ونیز یک گالری هنری عمل می کند و ساختمان های مجموعه را به هم مرتبط می کند و نیز برای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی برای دانشجویان و مردم شهر است . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

18326346554726604023852012622402.jpg میدان ورودی دانشگاه BGU

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1832634655473049391160201244229392.jpg میدان ورودی دانشگاه BGU

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

183263465547323550229520123225502.jpg میدان ورودی دانشگاه BGU

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1832634655474254167565201245224162.jpg میدان ورودی دانشگاه BGU

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1832634655474698143055201229228142.jpg میدان ورودی دانشگاه BGU

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1832634655474963917060201256223922.jpg میدان ورودی دانشگاه BGU

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1832634655475318904105201231228902.jpg میدان ورودی دانشگاه BGU

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1832634655475721397875201212221392.gif میدان ورودی دانشگاه BGU

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1832634655475895742185201229225742.jpg میدان ورودی دانشگاه BGU

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...