رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1766634620575116861930201231136861.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

آکسیس مُندی و نیویورک ارشیتکچر طرح جایگزینی را برای طرح برج ۷۳ طبقه ی جان نوول در مجاورت موزه ی هنر مدرن نیویورک طراحی کردند. طرح اکسِس مُندی نگاهی جدید و دوباره به آسمانخراش های شهرِ نیویورک است که الگوی طراحی ساختمانی اش در عصر مدرن مشابه شده است .

این برج، مجموعه ای از کاربری های مختلف را در یک معماری منحصر بفرد به تصویر میکشد. برجستگی ها و فرورفتگی های موجود در نما با عمق های متفاوت، باغچه های های کوچک و بالکن های سبز و زیبائی را برای ساکنان بوجود آورده اند. آرکیدی در طبقه همکف وجود دارد خیابانهای W53 و W54 را بهم متصل میکند. گالری های جدیدِ موما هم در طبقه سوم این مجموعه قرار دارد که در سه طبقه و به منظور فعالیت های اجتماعی طراحی شده اند. در زیر توضیحاتی بیشتر از زبان طراحان این پروژه آمده است : معمار این پروژه، جان بِکمن اعتقاد دارد نیویورک شهری است که درطراحی های عصر پست مدرن حبس و راکد شده است و وقت آن رسیده که به آسمانخراش ها و ساختمان های بلند به گونه ای بنگریم که ماهیت اینگونه ساختمانهای بلند ، مترادف و همخوان با ماهیت و هویت شهری نیویورک گردند. بِکمن اشاره میکند که :" ما به دنبال راه حلی بودیم که به جای پنهان سازی پتانسیل غنی برج ها (که کاربری های مختلفی را در بر میگیرند)، این تنوع وپتانسیل موجود در آنه را آشکارا بیان کنیم .

" این شرکت نرم افزارهای مدلسازی کامپیوتری بسیاری را بکار بست تا امکانات و احتمالات مختلف را محک زند. علاوه بر پروسه های روتین طراحی، بِکمن و شرکتش (اکسِس مُندی) ،مفهومی جدید در یک ساختمان بلند با عنوان " همسایگی در ارتفاع " را مطرح کردند. بازبینی سایت برج هینز : بکمن سایتی که در خیابان W53 و W54 قرار داشت را برای طرح جایگزینی کانسپتی درنظرگرفت. این سایت جز مناطقی در میدتَون بود که در بازسازی طرح هادی آن بزرگترین آسمان خراش ها جای داشت . هینز ، معمار پاریسی جان نوول را که طراح برج مسکونی و هتل ۸۲ طبقه ی مرتفعتر از ساختمان کرایسلر بود را در برای این طرح درنظر گرفت. سایت مذکور با هدف تبدیل به فضای الحاقی موزه، از موزه هنرهای معاصر خریداری شد.

از لحاظ زمانی ، طرح پیشنهادی اکسِس مُندی همزمان با پروسه ی بررسی زمین و سایت شهریِ (ULURP) برج موما بود. طبقه های انعطاف پذیر و رو به مناظر : رویا و نگرشِ متفاوت و متنوع بِکمن با یک جفت حلقه ای که یونیتی با پلان دوبلکسی داشت ، آغاز شد. این حلقه با دو هسته مرکزی که همه ی عناصر عمودی ساختمان از جمله آسانسورها، پلکان ها و ... را در خود جای داده است، نگه داشته میشود . یونیت های حلقه ای که " بلوک های هوشمند" نام دارند قابلیت ایجاد طبقات و فضا های متفاوت را فراهم میکنند.

یونیت ها دارای پلانهای دوبلکس و سوبلکس هستند . دارا بودن قابلیت تغییر از داخل به خارج و از خارج به داخل یونیت ها ،علاوه با ایجاد تکسچرهای متنوع بر نمای ساختمان ، باغ هایی عمودی را بوجود میآورد که با شیوه ای بسیار منحصربفرد آنها را به یکدیگر وصل میکند. قابلیت انعطاف پذیری یونیت ها علاوه بر قابلیت گسترش و ارتقای سطح زندگی و کار ، شکل و فرمی جدید از حضور و مالکیت را به تصویر میکشند. طرح پیچیده و کامل هر یونیت میتواند بعنوان طرح یک هتل ارائه شود. این ساختمان با تعدد و تنوع" فرم ها" و " تکسچر های انسانی" در میان همسایگی های عمودی آراسته شده است.

در این طرح ، فضاهایی توخالی عمودی بوسیله ی ایجادِ تغییر و تنوع در ترکیب بندی پلان ها ، بصورت نامنظم تا بالای ساختمان ایجاد شده است. این شکاف هاو فضاهای توخالی علاوه بر تامین روشنایی و هدایت نسیم به فضای مرکزی (با پلان باز) یونیت های جفت حلقه ای، قاب بندهای فوق العاده ای از مناظر زیبای شهر را برای ساکنان داخل ساختمان فراهم می کند . ساکنان این ساختمان میتوانند به جای آنکه روزانه درراهروهای باریک و تاریک معمولی آپارتمانی ،یکدیگر را ملاقات کنند، در این ساختمان میتوانند از طریق پل های پهن و بالکن های فوق العاده و منحصر بفرد با یکدیگر به صحبت و گفتگو بپردازند.

جاسازی در منافذ و سطوح متنوع : بِکمن بیان میکند که " از لحاظ تاریخی ، این آسمانخراش یک فرم هموژنیزه و واحدی بود که انعکاس دهنده فضاهایی تشکیل دهنده اش مانند آفیس هایی با انعطاف پذیری بالا بود. علاوه بر آن همسایگیِ عمودی هم پویایی و انعطاف پذیری خاص خود را دارد . به بیان ساده میتوان گفت که مجموعه ای از زبان های غیر متجانس معماری در این ساختمان گرد هم آمده اند. این ساختمان واقعیات و الزاماتی که میتوانند یک ساختمان بلند را در زمره ی مجموعه هایی از عناصر بومی (محلی ) قراردهند را داراست. این عناصر ، ساختمان های مسکونی ها ، همسایگی ها و خیابان ها میباشند که دراین طرح حائز اهمیت میباشند . " اکسِس مُندی این آسمانخراش را در مقیاسی متناسب و یکسان با بستر قرارگیری اش و ساختمان های مجاور موجود در میدتَون طراحی کرده است .

فضاهای توخالی و مدول های این طرح، قابلیتی داشت که مقیاس ظاهری سازه را کاهش داده و آن را با پیوستگی بیشتر به مجموعه ای از دفاتر اداری، برج های مسکونی، برج های آپارتمانی، هتل ها و کلوپ ها اطراف متصل کند. در آرکِیدِ عمومی که دو خیابان W53 و W54 را بهم وصل میکند ، یک ورودی هم به گالری های جدید مومآ (که تا سه طبقه بالای این آرکید است) تعبیه شده است. در کنار فضای نمایشی موجود موزه ، گالری های مومآ مانند نوارهای موبیوسی (Mobious) با چرخشی ملایم درهم پیچیده اند.

علاوه بر آن ، اکسِس مُندی یک حجم سه طبقه که میتواند مکانی برای تجمع گردد را هم در بالای این آرکید طراحی کرد. طرح پیشنهادی مذکور در مرحله ی ارائه و تائیدیه قرار دارد. بکمن اظهار دارد که این طرح میتوانند به تغییر و بهبود ماهیت و هویت های ساختمان های بلند شهری نیو یورک کمک کند. او میگوید که: این طرح بجای آنکه از الگوهای یکسان سازی و شبیه سازی شهرنشینی پیروی کند ، میتواند موقعیتی جدید با تجربه ای منحصربفرد در گونه ای جدید از شهرنشینی شهر نیویورک باشد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

176663462057526051484520124613511.jpg ۲. طرح جایگزینی برای برج مُوما ، طبقات میانی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

176663462057541376675520121133761.jpg ۳. طرح جایگزینی برای برج مُوما، دیتایل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1766634620575567360440201216137361.jpg ۴. طرح جایگزینی برای برج مُوما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1766634620575738492065201233138491.jpg ۵. طرح جایگزینی برای برج مُوما با پارک مرکزی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1766634620575939612005201253139611.jpg ۶. طرح جایگزینی برای برج مُوما، آرکید عمومی و لابی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1766634620576109630420201210139631.jpg ۷. طرح جایگزینی برای برج مُوما، دید از خیابان ۵۳

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

176663462057626041178520122613411.jpg ۸. طرح جایگزینی برای برج مُوما، ماکت کانسپتی بافت شهر۱

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1766634620576403390915201240133391.jpg ۹. طرح جایگزینی برای برج مُوما، ماکت کانسپتی بافت شهر۲

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1766634620576526205320201252136201.jpg ۱۰. طرح جایگزینی برای برج مُوما، نمودار مقایسه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

176663462057670034456520121013341.jpg ۱۱. طرح جایگزینی برای برج مُوما، مدل های فرایند طراحی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1766634620576847424995201224137421.jpg ۱۲. طرح جایگزینی برای برج مُوما، فضاهای میانی طرح

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1766634620576982611655201238132611.jpg ۱۳. طرح جایگزینی برای برج مُوما، نمودار سرهم کردن یونیت ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1766634620577145501620201254135501.jpg ۱۴. طرح جایگزینی برای برج مُوما، برنامه ریزی طرحی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1766634620577318498360201211138491.jpg ۱۵. طرح جایگزینی برای برج مُوما، پلان لابی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1766634620577469553145201226139551.jpg ۱۶. طرح جایگزینی برای برج مُوما، سایت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1766634620577645586800201244135581.jpg ۱۷. طرح جایگزینی برای برج مُوما، نقشه هوائی سایت

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1770634622588684733385201228154731.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] در ژانویه 2010 توماس هیترویک به تیم پیشرو در طراحی مجدد یک اتوبوس جدید برای لندن پیوست و امروز نمونه اولیه این اتوبوس نمادین رونمایی شد . این پروژه برای اولین بار در 50 سال گذشته است که TFI سفارش و نظارت بر توسعه یک اتوبوس جدید مختصِ پایتخت را بر عهده دارد . این طرح دارای دو راه پله و سه درب از جمله hop-on-hop-off در پشت اتوبوس می باشد که رفت و آمد را برای مسافران سریعتر و راحت تر میکند . طراحی خارجی برای انعکاس نیازهای کاربردی خودرو توسعه داده شده . پنجره های نامتقارن و طولانی جلو ، برای راننده دید روشنی از مناظر حاشیه پیاده رو فراهم می کند در حالی که پانل های لعابی پیچیده شده ، نشان دهنده گردش مسافران ، ورود نور روز بیشتر به داخل اتوبوس و ایجاد مناظر بیشتر از لندن است . از لحاظ مهندسی ، اتوبوس جدید برای لندن با 15% سوخت کارآمد نسبت به اتوبوس های موجود هیبریدی و 40 درصد کارآمد تر نسبت به اتوبوس های دیزلی معمولی است .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1770634622593318977790201211158971.jpg اتوبوس جدید لندن از استودیو هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1770634622593756361905201255156361.jpg اتوبوس جدید لندن از استودیو هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1770634622593981035025201218151031.jpg اتوبوس جدید لندن از استودیو هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1770634622596777369720201257157361.jpg اتوبوس جدید لندن از استودیو هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177063462259718063492520123815631.jpg اتوبوس جدید لندن از استودیو هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1770634622597376628240201257156621.jpg اتوبوس جدید لندن از استودیو هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1770634622597886244060201248156241.jpg اتوبوس جدید لندن از استودیو هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1770634622598488920330201248158921.jpg اتوبوس جدید لندن از استودیو هیترویک

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1771634622601888858970201228158851.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] معمار ژاپنی Kimihiko Okada ، ساخت خانه با حرکت مارپیچی در هیروشیما و مشرف به دریای اینلند را به اتمام رساند . این فضای مسکونی دو طبقه با نام تودا به دور باغچه حیاط بر روی ستون های فلزی قرار می گیرد . ساکنان می توانند در قسمت پایین ساختمان درون حیاط مرکزی ، جایی که راه پله ای به سمت لابی طبقه اول دارد ، قدم زنند . از لابی ، اتاق ها در جهت مخالف حرکت عقربه های ساعت و به صورت تدریجی به سمت بالا حرکت می کنند . اسلب و سقف از یک پلیت مداوم تشکیل شده . تغییرات گردش و ارتباط فضایی متنوع توسط یک پلکان نفوذی قابل دسترسی است .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1771634622602479182515201227159181.jpg خانه مارپیچی تودا از اوکادا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1771634622602734947395201253154941.jpg خانه مارپیچی تودا از اوکادا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1771634622602944933955201214154931.jpg خانه مارپیچی تودا از اوکادا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177163462260368043375520122815431.jpg خانه مارپیچی تودا از اوکادا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1771634622604156448210201215156441.jpg خانه مارپیچی تودا از اوکادا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17716346226052905650752012915561.jpg خانه مارپیچی تودا از اوکادا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1771634622605455085795201225155081.jpg خانه مارپیچی تودا از اوکادا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17716346226058603430602012615341.jpg خانه مارپیچی تودا از اوکادا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1771634622606024990725201222154991.jpg خانه مارپیچی تودا از اوکادا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1771634622606253647965201245153641.jpg خانه مارپیچی تودا از اوکادا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177163462260649988220520129159881.gif خانه مارپیچی تودا از اوکادا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1771634622606845065190201244155061.gif خانه مارپیچی تودا از اوکادا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1771634622606995368070201259155361.gif خانه مارپیچی تودا از اوکادا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1771634622607158629105201215158621.gif خانه مارپیچی تودا از اوکادا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1771634622607325395775201232155391.gif خانه مارپیچی تودا از اوکادا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177163462260765165419020125151651.jpg خانه مارپیچی تودا از اوکادا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

 

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177163462260828598859020128155981.jpg خانه مارپیچی تودا از اوکادا

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1772634623420288714355201228168711.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] توماس هیترویک پروژه Boiler Suit ، یک نمای موجدار پوشیده از پانل های فولادی بافته شده بر سردر ورودی بیمارستان گای -لندن- را به اتمام رساند . این پروژه بخشی از یک طرح توسعه وسیع در بیمارستان است که پیاده رو گسترده تری برای دسترسی عابران پیاده فراهم می کند . نمای منحصر به فرد طرح برای روکش خانه بویلر (موتورخانه) بیمارستان گای بوده و از 180 تایل بهم تابیده شده از فولاد صد زنگ ، ساخته شده است که در شب مانند چراغ هدایتی برای استقبال کارمندان ، بازدیدکنندگان می باشد . یک فروشگاه دوچرخه نیز درست درکنار در ورودی اصلی قرار گرفته .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177263462342062476706520122164761.jpg بویلر سوت از توماس هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177263462342122596882020122165961.jpg بویلر سوت از توماس هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1772634623421379953105201217169951.jpg بویلر سوت از توماس هیترویک

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1773634623429922482520201232162481.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] طراح اهل سان فرانسیسکو ، استودیو O+A طراحی دفتر مرکزی وب سایت شبکه اجتماعی فیسبوک در پالو آلتو – کالیفرنیا – را به اتمام رساند . این ساختمان که در محل یک آزمایشگاه سابق با تکنولوژی بالا در دهه 1960 واقع شده ، جایگاه 700 کارمند است . طراح ، بسیاری از تجهیزات و نیمکت های آزمایشگاه قبلی را برای دفتر جدید مورد استفاده مجدد قرار داد . طراح همچنین از رنگ های کدگذاری شده برای متمایز کردن تیم ها درون فضایی با پلان باز استفاده کرده . بعضی از دیوارها نیمه تمام باقی مانده اند و کارمندان میتوانند نوشته یا اثر هنری به آن اضافه کنند . وب سایت فیسبوک خود با کارمندانش درمورد طراحی جدید مشورت کرده تا فضایی برای تعامل و ارتباط آسان را فراهم کند . این ساختار الهام خود را از طبیعت درهم آمیخته کاربران و کارمندان فیسبوک می گیرد و با گرد هم آوردن عناصر ظاهرأ مجزا ، یک الگوی منسجم را شکل می دهد و با استفاده از رنگ ها و فضای داخلی ، محله هایی را درون این پلان باز ایجاد می کند .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1773634623430556797390201235166791.jpg دفتر مرکزی فیسبوک از استودیو O+A

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1773634623430769957575201256169951.jpg دفتر مرکزی فیسبوک از استودیو O+A

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1773634623431002315750201220162311.jpg دفتر مرکزی فیسبوک از استودیو O+A

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1773634623431353230790201255163231.jpg دفتر مرکزی فیسبوک از استودیو O+A

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1773634623431684576770201228164571.jpg دفتر مرکزی فیسبوک از استودیو O+A

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177363462343235081342520123516811.jpg دفتر مرکزی فیسبوک از استودیو O+A

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177363462343262777812020122167771.gif دفتر مرکزی فیسبوک از استودیو O+A

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1773634623432826896235201222166891.gif دفتر مرکزی فیسبوک از استودیو O+A

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177363462343303011565020124316111.jpg دفتر مرکزی فیسبوک از استودیو O+A

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17736346234332808124952012816811.jpg دفتر مرکزی فیسبوک از استودیو O+A

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177363462343443692014020123166921.jpg دفتر مرکزی فیسبوک از استودیو O+A

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1773634623434713464940201231163461.jpg دفتر مرکزی فیسبوک از استودیو O+A

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177363462343555018873020125516181.jpg دفتر مرکزی فیسبوک از استودیو O+A

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1773634623435898184035201229168181.jpg دفتر مرکزی فیسبوک از استودیو O+A

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1773634623436492345225201229162341.jpg دفتر مرکزی فیسبوک از استودیو O+A

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17736346234380302253102012316221.jpg دفتر مرکزی فیسبوک از استودیو O+A

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177363462343863463975020123164631.jpg دفتر مرکزی فیسبوک از استودیو O+A

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1773634623438917482975201231167481.jpg دفتر مرکزی فیسبوک از استودیو O+A

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1774634624080469243300201246179241.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] مرکز خرید هنگ کنک Pacific Place که به تازگی توسط طراح بریتانیایی توماس هیترویک بازسازی شده در اصل در دهه 1980 بر پایه چهار برج ساخته شده که جایگاه ادارات ، هتل ها و آپارتمان های لوکس بوده است . سنگهایی به صورت مواج به دور ساختار حرکت کرده اند و نورگیرهایی تخت ، جایگزین مدل های هرمی شکلِ قبلی شده اند تا نور طبیعی روز را در داخل ساختمان حفظ کنند و اجازه دهند تا پشت بام به یک تراس عمومی نیز تبدیل شود . هترویک همچنین یک سیستم از علامت های جدید در اطراف ساختمان ایجاد کرده تا بازدید کنندگان را در پیدا کردن مسیر خود راهنمایی کنند . در این پروژه ، توماس هیترویک به طراحی ، رویکردی ارگانیک داشته و با استفاده از متریال ها و فرم های طبیعی ، احساسی از سیالیت را به Pacific Place می بخشد . موادی مانند سنگ طبیعی و بافت Tektura ، احساسی از عمق را به سطوح مسطح اضافه می کند در حالی که از چوب برای حذف لبۀ زاویه ها و ایجاد یک جریان حسی طبیعی تر در درون مجموعه استفاده شده است .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1774634624080824679535201222174671.jpg پاسیفیک پلِیس از توماس هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1774634624081097201155201249177201.jpg پاسیفیک پلِیس از توماس هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1774634624081348230010201214178231.jpg پاسیفیک پلِیس از توماس هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1774634624081586652250201238176651.jpg پاسیفیک پلِیس از توماس هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177463462408185395936020125173951.jpg پاسیفیک پلِیس از توماس هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1774634624082137740025201233177741.jpg پاسیفیک پلِیس از توماس هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177463462408241199005020121171991.jpg پاسیفیک پلِیس از توماس هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1774634624082585318800201218175311.jpg پاسیفیک پلِیس از توماس هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1774634624082867644480201246177641.jpg پاسیفیک پلِیس از توماس هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1774634624083786443095201218176441.jpg پاسیفیک پلِیس از توماس هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1774634624084015666705201241175661.jpg پاسیفیک پلِیس از توماس هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177463462408429290482020129172901.gif پاسیفیک پلِیس از توماس هیترویک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1774634624084612532800201241172531.gif پاسیفیک پلِیس از توماس هیترویک

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1775634624192024085755201242174081.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] رقابت آسمانخراشهای 2010 ؛ سرژی پروکف یوSergiy Prokof`yev ، آرسنی آی کزنتسو Arsenii Kuznetsov، اولکساندر گراشنچکو Oleksandr Garashchenko ؛اوکراین؛

انجمن کارشناسان فنی قرن 21 قوانین و مقررات خود را برای همه ی حوزه های زندگی برقرار مي كند. اين قوانين یک ممانعت که بر معماری نفوذ مي کند،نيست. بخصوص در موضوع طراحی در پروژه های گران و مهم و بزرگ مقیاس ، که آسمانخراش ها هستند. ظاهر این ساختمانها توسط آخرین تکنولوژی ها و دستاوردها در علم مواد ، اجراي برش کناره ها، صرفه جویی درا نرژی ، آیرودینامیک و راه حل های زیست محیطی دیکته شده است. اغلب اوقات شكل آسمانخراش ها مشروط بر رویکرد خلاقانه ی معمار نیست بلکه مشروط بر محاسبه ی راه حل های بهینه توسط نرم افزارهای فنی است. نتیجه ی نهایی ظاهر ساختمان به یک گروه خاص از طراحان و ترجیحات آنها در سبک بستگی دارد. لازم به ذکر است که ما همیشه می توانیم نتایج پروژه را قبل از که شروع به ساخت کنیم ، ببینیم و پس از آن که به انتها می رسد ساختمان به ناچار شکل غیر قابل تغییرش را حفظ می کند. مانند هر اتاقی که بدون مردم بي روح است، به طور مشابه آسمانخراش ها اتاقهای درونی خود را پشت نماهای منفرد، مخفی می کنند.

در این کار ما می خواهیم یک پروژه ی آسمانخراش را در نمونه ای در شهر اودسا ، اوکراین ارائه کنیم. در زمانی که شکل مطلق را بگیرد، توسعه پیدا می کند. ظاهر ساختمان بر مردم بیشماری که می خواهند در آن خانه زندگی کنند، تاثیر خواهد کرد . با توجه به اولویت ها و نیاز ها ی هر فرد در محیط زندگی جداگانه ، از جمله خانه و حیاط تشکیل خواهد شد. این ساختمان هنگامی که در طبقات مختلف دارای سکونت می شود، شروع به توسعه و شکلی گیری می کند . که ارتباط با یک خیابان عمودی را طلب می کند که در آن مردم ممکن است یک قطعه خرید کنند و خانه ی شان را بسازند و توسط ساخت آسمانخراش محدود نمی شود. به طور مشابه نمای آینده ی آسمانخراش، همچون خانه های در امتداد خیابان شهر است كه بطور مختلف ساخته شده اند . تعداد زیادی از معماران، طراحان و معماران منظر فرصتی برای شرکت در نصب این آسمانخراش دارند. ساکنان ممکن است ظاهر ، پلان ، سبک و ویژگی های خانه هایشان را انتخاب کنند. مجاورت ها در هر سطح جداگانه شکل خواهد گرفت، در یک چنین راهی از دخالت آنها جلوگیری خواهد کرد. این ارائه خواهد کرد، یک آسمانخراش عمومی را که به شکل پیچیده و پیش بینی نشده به نظر می آید. حجم ساختمان منحصر بفرد ، مانند مرجانی خوابیده در ته اقیانوس و نرم تنان جمع شده در مرجان است ،كه آن به خودی خود پر از زندگی است. این کار محیط زیست طبیعی و بی نظیری را تشکیل می دهد.

این ساختمان دارای ساختار زیر است. در ابتدا تنها قابهای ساختمان ساخته شده است؛ كه 3 عنصر باربر را که تمام ارتباطات عمودی را تشکیل داده است را در بر می گیرد . به محض سفارشهای جدید و توسعه ی خانه ،یک سقف پایه با 1 تا 3 طبقه خانه به قاب نصب شده است. شکل هر سقف بر پروژه ی شخصي آن خانه بستگي دارد. خانه به نوبه ی خود، بر حسب نیازها و استفاده های هر مشتری طراحی شده است.

یک مسئله مهم دیگری که لازم به ذکر است ، امکان طراحی آسمانخراش ها در گوشه های مختلف از سیاره ی ما به عنوان مفهوم توسعه ساختمان به طور ضمنی است. اين پروژه حالت فرهنگی و ملی متنوع ، سنت های قومی و ذهنیت جامعه را بیان می کند.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1775634624192165980970201256175981.jpg خیابان – شهر عمودی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177563462419229385364520129173851.jpg خیابان – شهر عمودی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1776634625154924184720201232184181.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] معمار هلندی ، اریک ون ایگرات ، برنده مسابقه بانک و کتابخانه ملی کازان در جمهوری تاتارستان شد ؛ یک مرکز شهری جدید برای کازان ، پایتخت سوم روسیه . این سازه با مساحت ناخالص 81.000 m2 در میدان Tukay در لبه جنوب شرقی مرکز شهر واقع شده . علاوه بر ارائه تمام امکانات سنتی کتابخانه ایالتی ، اریک ون خواستار دعوت شهروندان به کاوش و تجربه دانش است . این ساختمان بخشی از موزه عمومی و مکانیست که خصوصیات جمعی و فرهنگی فضاهای مرکز شهر با هم ترکیب می شوند . بنا ، خانه ای به تمام روش های مدرن برای دستیابی به اطلاعات را فراهم می کند و شکل انعطاف پذیر آن مناسب روش های آینده نیز می باشد . آتریوم چند منظوره با ارتفاع 18 متر به عنوان یک پورتال بین کتابخانه و شهر عمل میکند . فضای ورودی می تواند همزمان به مرکز تبادل نظر ، بلوار ، گالری ، باغ و امکانات آموزشی تبدیل شود .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1776634625155159570045201255189571.jpg اریک ون در تاتارستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1776634625155332664435201213182661.jpg اریک ون در تاتارستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1776634625155496062180201229186061.jpg اریک ون در تاتارستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1776634625155697553190201249187551.jpg اریک ون در تاتارستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177663462515588133049020128181331.jpg اریک ون در تاتارستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1776634625156061231085201226181231.jpg اریک ون در تاتارستان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

800px-Tokyo_odaiba-300x225.jpg

 

رینبوبریج (به ژاپنی: レインボーブリッジ Rainbow Bridge) پلی است که در منطقهٔ میناتو بر روی خلیج توکیو قرار دارد. نام رسمی این پل شوتو کوسوکو جوایچی گو دایباسن.توکیووان رنراکوباشی (به ژاپنی: 首都高速۱۱号台場線・東京港連絡橋 ) می‌باشد. درازای آن ۷۹۸ متر است و اسکلهٔ شیبائورا و اسکلهٔ اودایبا از طریق آن به یکدیگر متصل می‌شوند. ساخت آن در طی سال‌های ۱۹۸۷ تا سال ۱۹۹۳ میلادی انجام گرفته‌است. نورپردازی پل در بعضی از اوقات بخصوص سال که از قبل مشخص می‌شود، به رنگ رنگین کمان در می‌آید. بطور مثال در سال ۲۰۰۵ میلادی شب کریسمس نورپردازی این پل به رنگ رنگین کمان بوده‌است.

در لایهٔ زیرین و جدا از قسمت ماشین روی پل، یک پیاده‌رو در هر دو طرف پل وجود دارد که بوسیلهٔ آن عابران، پیاده نیز می‌توانند از روی پل عبور کنند. عبور دوچرخه و موتور از قسمت پیاده‌روی پل ممنوع می‌باشد

 

 

iukphswwmwyneqq23kdo.jpg

 

 

 

 

 

9l04eud1opg0i50s1vt.jpg

 

 

 

5gcj5l1ehfgfk3e22si.jpg

لینک به دیدگاه

320634214748841761250201024301769-300x264.jpg

 

ین سه هتل برج مانند با ۲۵۶۰ اتاق لوکس و ارتفاعی بلندتر از برج ایفل با مساحت ۲۶۵٫۶۸۳ مترمربع وهزینه ای بالغ بر ۵۷۰۰۰۰۰۰۰۰$ آمریکا، در سنگاپور واقع شده و در طبقات آخر توسط پارکی( ۹٫۹۹۱مترمربع)به هم متصل شده اند. این پارک یک رصدخانه عمومی ، مسیرهای پیاده روی، باغ ها ، رستوران ها، سالن استراحت و یک استخرشنای نامحدود را گرد هم آورده. بزرگی آن به اندازه قرارگیری چهارونیم جتِ جامبو Jumbo Jets A380 است که برج ها را به هم پیوند می زند و ۶۵متر پیش آمدگی که یکی از بزرگترین پیش آمدگی های عمومی جهان است. کل پارک می تواند میزبان ۳۹۰۰ نفر باشد.۳۴۰متر طول و ۴۰ مترعرض آن می باشد. باغ های باشکوه آن شامل ۲۵۰درخت و ۶۵۰گیاه است. کازینویی با سبک آتریوم، چهار سطح بازی و سرگرمی را درفضایی بالغ بر ۱۵۰۰۰ مترمربع برگزار میکند. یک چلچراغ ۷تونی با ۱۳۲۰۰۰ سنگ کریستال از سقف آن آویزان است. فروشگاه های ساختارِ شنهای خلیج مارینا Marina Bay Sands شامل بیش از ۷۴٫۳۲۲ مترمربع، فضای خرده فروشی و رستوران می باشد. این بنای عظیم همچنین مرکز کنوانسیون و نمایشگاه های متعدد و یکی از بزرگترین سالن های رقص در آسیا با میزبانی۱۱۰۰۰ نفر، موزه و فضای گالری، ۲سالن تأتر، پاویون های کریستال ، مغازه ها ، کاباره ها و یک پلازا با طیف متنوعی از اجرای برنامه های محلی و بین المللی رادر خود جای داده.

 

74496870467923854356.jpg

 

 

50815467618517899846.jpg

 

 

06037092474049009334.jpg

 

 

63732935120080625865.jpg

 

 

65971906152796476137.jpg

 

47390221330853474943.jpg

 

09944993788074157831.jpg

 

 

22587178158873108825.jpg

 

38346734194762276021.jpg

 

15298267161634024887.jpg

 

 

41815186250425113887.jpg

 

 

74771658809864866528.jpg

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

174563461107579367446520121923671-300x201.jpg

 

درمانگاه “ام” که توسط معماران اهل یاماگوچی ، آتلیه معماری کوبوتا طراحی شده ، یک کلینیک چشم سه طبقه در هیروشیما است . طراحی ساختار که در خط مرزی بین مناطق شهری و بافت حومه شهر قرار گرفته ، یک نقطه عطف بصری برای منطقه با هویت بیرونی قابل توجه متشکل از سه تاق نمای زاویه دار فراهم می کند . ساختمان با ویژگی یک جعبه شفاف که مکانی برای مهمان ها ، پذیرش و فضای انتظار فراهم می کند ، به دو حجم خوانا تقسیم شده . نمای لعاب دار از کف تا سقف ، دید گسترده ای را از شهر فراهم کرده و یک حس پیش بینی شده از فضای داخلی را ایجاد می کند . مهمانسرا در طبقه آخر قرار گرفته و از فضای معلق مستقل از بقیه درمانگاه سود می برد . حداکثر حریم خصوصی در فضای داخلی ، در پوسته ای از ورق های فلزی نقره ای پوشیده شده .

 

 

31361786864907968388.jpg

 

 

21351884764501206624.jpg

 

 

 

59557142136602498954.jpg

 

 

74952738458390239081.jpg

 

 

 

68903719821124178669.jpg

 

 

42033582587824766375.jpg

 

 

 

92400129129146182663.jpg

 

 

33149469491436644872.jpg

 

 

58050664910621843358.jpg

 

 

 

 

 

 

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 177763462515807013571020124718131.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] معمار نیویورکی ، استیون هال ، ساخت مرکز اختصاص داده شده به نویسنده نروژی Knut Hamsun –مبتکر ترین معمار قرن بیستم و دریافت کننده مدال نوبل ادبیات- در نروژ را به اتمام رساند . این مرکز با 2700 متر مربع مساحت ، شامل فضاهای نمایشگاه ، کتابخانه ، اتاق مطالعه ، آتریوم و یک کافه است . ساختمان با چوب سیاه قیراندود ملبس شده و دارای باغی در بام می باشد که توسط چوب های بامبو احاطه شده است . ساختار توسط اکتشافات هامسون از پیچیدگی های ذهن انسان تأثیر گرفته و به عنوان یک آرمانی نهفته و تراکم فشرده روح در فضا و نور ، درک می شود و همچنین به عنوان تحقق شخصیت هامسون در تم معماری می باشد . کانسپت موزه "ساختمان به عنوان یک بدن : میدان نبرد نیروهای نامرئی" بوده که از هر دو فضای داخلی و خارجی قابل درک است .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177763462515823240071520123182401.jpg مرکز Knut Hamsun از استیون هال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1777634625158404245185201220184241.jpg مرکز Knut Hamsun از استیون هال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1777634625158556286235201235186281.jpg مرکز Knut Hamsun از استیون هال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177763462515880796934520120187961.jpg مرکز Knut Hamsun از استیون هال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1777634625158981698460201218181691.jpg مرکز Knut Hamsun از استیون هال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1777634625159197573315201239187571.jpg مرکز Knut Hamsun از استیون هال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1777634625159522220505201212182221.jpg مرکز Knut Hamsun از استیون هال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1777634625159852043145201245182041.jpg مرکز Knut Hamsun از استیون هال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17776346251606001202652012018121.jpg مرکز Knut Hamsun از استیون هال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1777634625160852770110201225182771.jpg مرکز Knut Hamsun از استیون هال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1777634625163422957170201242182951.jpg مرکز Knut Hamsun از استیون هال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1777634625163719354215201211189351.jpg مرکز Knut Hamsun از استیون هال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1777634625165016507520201221186501.jpg مرکز Knut Hamsun از استیون هال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1777634625165387020915201258187021.gif مرکز Knut Hamsun از استیون هال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1777634625166423614725201242183611.jpg مرکز Knut Hamsun از استیون هال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

177763462516661328032020121183281.jpg مرکز Knut Hamsun از استیون هال

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1781634626803887745860201248207741.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] مرکز خلاقیت های هنری در دانشگاه براون در پراویدنس، جزیره رود برای تکیمیل در سال 2010 انتخاب شد.مرکز ساختمان 36000 فوت مربع است که توسط دفتر معماری دیلر اسکفیدیو+ رنفرو طراحی شده و شامل موارد زیر خواهد بود: سالن تک نوازی با ظرفیت 200 صندلی، لنز35mmبرای اکران فیلم ، استدیو ضبط ، آزمایشگاه چند منظوره ، فضای گالری و استدیو های تولید چندمنظوره بزرگ .دنبال کردن گونه شناسی در این طراحی مرکزی متشکل از صفحاتی بزرگ در زیر شیروانی با پوسته ی داخلی متغییر از خام به تصفیه.سه صفحه در طبقه ی همکف در سایت گسترده شده است که هر کدام در طول خطوطی ممتد قطع گردیده و در بخش هایی از برش میبینیم که ایجاد شش نیم طبقه که هر یک با مشخصات فنی و فیزیکی متفاوتی ایجاد شده و این ساختار سازی غیرمشابه اجازه میدهد تا در هر طبقه برقراری ارتباط دیداری افراد با یکدیگر به وسیله ی دیوار شیشه ای انجام پذیر باشد.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1781634626804489972940201248209971.jpg دفتر معماری دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ مرکز خلاقیت های هنری در دانشگاه براون، جزیره رود

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

178163462680520569861520120205691.jpg دفتر معماری دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ مرکز خلاقیت های هنری در دانشگاه براون، جزیره رود

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1781634626806708991070201230208991.jpg دفتر معماری دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ مرکز خلاقیت های هنری در دانشگاه براون، جزیره رود

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1781634626806923889425201252203881.jpg دفتر معماری دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ مرکز خلاقیت های هنری در دانشگاه براون، جزیره رود

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1781634626807351069115201235201061.jpg دفتر معماری دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ مرکز خلاقیت های هنری در دانشگاه براون، جزیره رود

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1781634626807529583080201252209581.jpg دفتر معماری دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ مرکز خلاقیت های هنری در دانشگاه براون، جزیره رود

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1781634626807814252360201221204251.jpg دفتر معماری دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ مرکز خلاقیت های هنری در دانشگاه براون، جزیره رود

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1782634627778584052710201218214051.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] معماران CZWG ساختِ کتابخانه ای شش ضلعی و برنزی در کنار اسکله ای در جنوب لندن را به اتمام رساندند . این ساختمان چهار طبقه که در کنار میدان عمومی در منطقه کانادا واتر Canada Water واقع شده ، دارای نمایی از آلومینیوم سوراخ دار و سقف حصیری سبز می باشد . کتابخانه دو طبقه در بالای ساختمان قرار دارد که توسط نیم اشکوب هایی برای فضاهای مطالعه احاطه شده است . ردیف هایی از نورگیرها ، اجازه ورود نور روز را به قفسه های زیگزاگی شکل و راه پله مرکزی می دهد که به صورت مارپیچ به طبقه زیرین می رسد . در طبقه همکف ، فضایی عملکردی با 150 صندلی برای تماشاگران و یک کافه وجود دارد ، در حالی که اتاق جلسات و دفاتر در طبقه اول هستند . تمام این کاربردها با هم یک مرکز پویای شهری برای منطقه کانادا واتر را شکل می دهد .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1782634627778927067865201252217061.jpg کتابخانه کانادا واتر از CZWG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1782634627779212508580201221212501.jpg کتابخانه کانادا واتر از CZWG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1782634627780008443965201240218441.jpg کتابخانه کانادا واتر از CZWG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1782634627780509818125201230219811.jpg کتابخانه کانادا واتر از CZWG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1782634627781044168690201224214161.jpg کتابخانه کانادا واتر از CZWG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

178263462778140294455520120212941.jpg کتابخانه کانادا واتر از CZWG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1782634627781545826035201214215821.jpg کتابخانه کانادا واتر از CZWG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1782634627781808719365201240218711.jpg کتابخانه کانادا واتر از CZWG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

178263462778200603095520120216031.jpg کتابخانه کانادا واتر از CZWG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1782634627782239365630201223219361.jpg کتابخانه کانادا واتر از CZWG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1782634627782439733665201243219731.jpg کتابخانه کانادا واتر از CZWG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

178263462778268155412520128211551.jpg کتابخانه کانادا واتر از CZWG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1782634627782859052530201225219051.jpg کتابخانه کانادا واتر از CZWG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1782634627783078267015201247218261.jpg کتابخانه کانادا واتر از CZWG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1782634627783428928165201222218921.gif کتابخانه کانادا واتر از CZWG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1782634627783581359815201238211351.gif کتابخانه کانادا واتر از CZWG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1782634627784063203975201226213201.gif کتابخانه کانادا واتر از CZWG

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1782634627784551131730201215211131.gif کتابخانه کانادا واتر از CZWG

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1783634628583709753465201210229751.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] در سال 1964 Mark Rothko توسط John and Dominique de Menil(کسی که موسس مجموعه ی Menil واقع در موزه ی Menil که توسطRenzo Piano طراحی شده است و گالری Cy Twombly Gallery است .)برای ساخت یک فضای مراقبه پر از نقاشی های خاص ماموریت یافته بود. معمار اصلی اختصاص یافته به کار در کنار Rothko، Philip Johnson بود که Rothko و او بر سر ایده های مجزای خود درباره ساختمان دچار اختلاف شدید شدند. Rothko با عظمت ساختمانی طرح Johnson به دلیل انحراف از آثار هنری که در آن قرار داشت مخالفت کرد.به این دلیل Chapel(نماز خانه،کلیسای کوچک) بارها مورد بازبینی قرار گرفت و معماران بر روی فضای مراقبه کار کردند. Rothko ابتدا با Howard Barnstone و سپس با Eugene Aubryبه کار خود ادامه داد اما سرانجام برای دیدن Chapel تکمیل شده در سال 1971 زنده نماند. Rothko پس از مبارزه طولانی با افسردگی در بیست و پنجم فوریه 1975 در کارگاه هنری نیویورک (New York Studio) خود خودکشی کرد . این همکاران خیرخواه John and Dominique de Menil بودند که هنر مدرن را ترویج دادند و این هنر مدرن Rothko را مامور به ایجاد مجموعه ای از اشکال هنری متعالی و تفکری کرد که قرار بود در مسجدی غیر فرقه ای قرار داده شوند که این مسجد نیز توسط Rothko با کمک معمار Philip Johnson طراحی شده بود. Chapel (نمازخانه کوچک) در همسایگی مجموعه ی Menil و دانشگاه سنت توماس به سبک خانه های ییلاقی دهه ی 20 در هوستون تگزاس واقع شده است. طرح آکسون(Axon) پس از اختلاف بین Rothko و Johnson کار معماری به Howard Barnstone ،مامور نطارت بر این ساختمان و دیگر ساختمان های Johnson در تگزاس، واگذار شد. Barnstone و همکارش Eugene Aubry طرح را مطابق با آرزوهای Rothko گسترش دادند. پس از مرگ Rothko در سال1970، Barnstone طرح را به دلیل بیماری رها کرد و Aubry از Johnson درخواست کرد تا به عنوان مشاور به تکمیل طرح کمک کند. "من مدتها معتقد بودم که یک قطعه ی هنری باید بوسیله مرزهای محیطی خود زنده بماند. به عنوان مثال یک قطعه ی موسقی باید بوسیله ی ساختار دارای آهنگ خود راضی کننده و تحریک کننده بوده و اثر خود را با چینش کلمات یا هر برنامه ی غیر از موسیقی که به آن بر میگردد، تولید نمیکند.به همین نحو یک اثر از هنر بصری باید با ذهن و در واقع روح بیننده نه از طریق عناوین دلالت کننده یا موضوع جاسازی شده صحبت کند،بلکه باید با به کار گیری چشم و تخیل از طریق تصویر سازی ذهنی با بیننده صحبت کند.در نهایت یک اثر هنری باید خودش یک شی باشد نه نمایشی از شی در دنیای اطراف خود." -Christopher Rothko فرزند Mark Rothko از کارهای Rothko مشخص است که او می خواست آگاهی ادراکی را با مفهوم بصری پیوند دهد.همانطور که Rothko به محض تکمیل نقاشی های Chapel گفت :"من میخواستم محدود و نامحدود را نقاشی کنم". برای Rothko ، Chapel یک مقصد, زیارتگاهی به دور از مرکز هنر، نیویورک، بود ، جایی که جویندگان آثار هنری جدید و روحانی Rothko میتوانند به آن سفر کنند. Chapel شش سال از زندگی Rothko را به خود اختصاص داد و به تدریج او و هنرش را به اکتشاف و جانسپاری برای امکان تعالی تبدیل کرد. برای گواه آوردن بر کار Rothko در Chapel باید شخص تسلیم تجربه ای روحانی شود که از طریق تعالی موضوع اصلی آن ما را به نفس هوشیاری نزدیک تر می کند. این موضوع به ما اجازه می دهد تا به محدودیت های این تجربه نزدیک شویم و شخص را با آگاهی های هستی بیدار می کند.این مطلب از طریق سطحی از تعالی در چهارده نقاشی بزرگ است که تاریکی و سطح تقریبا غیر قابل نفوذ آن ها بیانگر تفکر است و در جاهایی که شخص می تواند معانی گسترده تری از سوالاتی که به دنبال آنها است کشف کند فضای خالی یافت می شود. مطالعه نورپردازی نقاشی های Chapel شامل قاب سه لوحی تک فام به رنگ قهوه ای روشن در مرکز دیوار (سه قاب در ابعاد 5*15 فوت)، و یک جفت عکس سه قابی ساخته شده از مستطیل های غیر شفاف و تاریک در سمت چپ و راست است. بین مستطیل ها،چهار نقاشی منحصر به فرد (هر کدام به ابعاد 11*5 فیت) وجود دارد و یک نقاشی منحصر به فرد دیگر روبروی سه قابی مرکزی بر دیوار مقابل قرار دارد. اثر این نقاشی ها احاطه بیننده با منظره هایی از تاریکی مطلق و با ابهت است. Chapel نه تنها به عنوان اثر معماری مدرن بلکه به دلیل نقاشی های Rothko به عنوان اثر هنری مدرن وبه عنوان ابزاری برای مشاهده تلاشی که Rothko با آن زندگی کرد ،قابل توجه است. همچنین Chapel مرز بین معماری ،هنر و آشفتگی که اغلب در زندگی وجود دارد را محو می کند و این تفاوت بین هر دو مورد زیبایی ساختمان ،تاثیر و توانایی برای بالا بردن تجربه بشر را به چالش می کشد. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1783634628584034390890201243224391.jpg عکس از کریس ایردوس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1783634628584559923660201235229921.jpg پلان آکسون

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1783634628585083435075201228223431.jpg مایکل. اچ. میلر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

178363462858542221222020122222211.jpg Hans Namuth

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1783634628585732719690201233222711.jpg Chad Kleitsch

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

178363462858604994548020124229941.jpg Mary Ann Sullivan / Wikimedia Commons

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

178363462858632020162020123222201.jpg نقاشی روتکو

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1784634628702667940435201226227941.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] دفتر جدید ایگو در پکن از معماران دیپ dEEP در تضاد با تیپولوژی آفیس می باشد . همانطور که برخی ها استدلال می کنند ، فرم تابع عملکرد است . در مقابل ، آنچه که می توان تجربه کرد ، جریان فرم بوده و گردشی که توسط یک توالی سلولی تولید می شود . ساختار سلولی ، یک محیط اداری متجانس ایجاد میکند در حالی که به کار رفتن عملکرد های متغیر در کنار هم ، درتیپولوژی یافت نمی شود . دفتر پکنِ ایگو ، فضایی برای بحث های باز و تصمیم گیری های توافقی است ؛ دفتری که در آن ایده ها می توانند آزادانه از خصوصی به عمومی و از سلول به سلول جریان یابند . مسیرها در اطراف هسته ساختمان ، پیچ و خم دار بوده و در قسمت هایی دارای برجستگی هایی می باشد تا عملکردهای مختلف را در اطرافش فراهم کند . میز پذیرش دارای موج هایی مایع مانند می باشد . عملکرد هر سطح بیانگر یک گرادینت است ، جایی که دیوارها برای تبدیل شدن به سقف یا کف جریان دارند و ایجاد غشاء سلولی می کنند . سلول های کوچک توانایی ذوب شدن و ایجاد یک فضای عمومی/خصوصی بزرگتر را دارند . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1784634628702972159245201257222151.jpg ایگو آفیس از معماران دیپ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1784634628703145302460201214225301.jpg ایگو آفیس از معماران دیپ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1784634628703274815655201227224811.jpg ایگو آفیس از معماران دیپ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1784634628703513872620201251223871.jpg ایگو آفیس از معماران دیپ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

178463462870369496454520129224961.jpg ایگو آفیس از معماران دیپ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1784634628703809791180201220229791.jpg ایگو آفیس از معماران دیپ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1784634628704017522025201241227521.jpg ایگو آفیس از معماران دیپ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1784634628704198740895201259228741.jpg ایگو آفیس از معماران دیپ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1784634628704359267730201215229261.jpg ایگو آفیس از معماران دیپ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1784634628704502393335201230222391.jpg ایگو آفیس از معماران دیپ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1784634628704694978665201249224971.jpg ایگو آفیس از معماران دیپ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

178463462870487937116020127229371.jpg ایگو آفیس از معماران دیپ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1784634628705015192545201221225191.jpg ایگو آفیس از معماران دیپ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1784634628705269277845201246229271.jpg ایگو آفیس از معماران دیپ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1784634628705763972745201236223971.jpg ایگو آفیس از معماران دیپ

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1785634629208632578110201243232571.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] دو نیمه L شکل این خانه در سنگاپور توسط معماران چینی Neri&Hu ، در اطراف حیاط باغی و دو استخر آب قرار می گیرند ؛ تداومی بین فضای داخلی و خارجی ، یکی از ویژگی های معمول زندگی گرمسیری به معنای واقعی کلمه در اینجا شکل گرفته . پروژه با نام The Overlapping Land/House شامل سه طبقه بوده ، یکی از آنها در زیر زمین واقع شده و ظرفیت ارائه امکانات به چهار خانواده از سه نسل را دارد . اتاق خواب ها در طبقه اول پشت نمای کرکره ای قابل تنظیم موجود قرار دارند در حالی که صفحه های سفیدی از چوب بلوط ، اتاق ها را از راهروهای اطراف جدا می کند . درب های کشویی شیشه ای فضای غذاخوری و نشیمن در طبقه همکف را از حیاط مرکزی جدا کرده در حالی که نشیمن ، اتاق خواب و حمام های بیشتری ، فضای بزرگ زیرزمین را اشغال کرده اند . لابه بندی و همپوشانی مادیت در این خانه ، یک استراتژی کلیدی در تقویت مفهوم تداوم است . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1785634629209798782765201239238781.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1785634629210797439550201219237431.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

178563462921127332706020127233321.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1785634629211643576800201244233571.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

178563462921189692972520129236921.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1785634629212089954480201228239951.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1785634629213475607980201247235611.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1785634629214125107425201252235101.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1785634629215095777720201229235771.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17856346292154405798702012423571.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1785634629215635909165201223235901.gif -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1785634629216217200085201221237201.gif -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1785634629216548341000201254238341.gif -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1785634629216893777875201229233771.gif -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1785634629217129778395201252239771.gif -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1785634629217428040555201222238041.gif -

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1786634629223939401145201213239401.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] مورفسیس معمارِ شرکت لوس آنجلسی به ریاست برنده پریتزکر 2005 تام مین ، تصاویر پروژه برنده مسابقه –طرحی با نام چراغ دریایی Phare- برای منطقه تجاری لُدیفنس در پاریس ، به نمایش گذاشتند . این برج 68 طبقه با ارتفاع 300 متر ، کمی کوتاه تر از برج ایفل 320 متری می باشد . مورفسیس ، ساختمان را به عنوان یک "برج هایبردایز" به جای یک بلوک اداری خالص معرفی می کند چنانکه شامل فضاهای عمومی از جمله یک آتریوم با 60 متر ارتفاع ، باغ ها ، کافه ها ، مغازه ها به همراه یک عرشه رصد و رستوران آسمان است . سطوح پایین ساختمان ، لینک هایی برای عابر پیاده بین حمل و نقل زیر زمینی و مناطق اطراف فراهم می کند . ساختار شامل فناوری های پایدار است از جمله مزرعه بادی در بالای سازه و نمای منحنی شکل که گرمای بیش از حد خورشید را به حداقل برساند . مین می گوید : فرم همانطور که به آسمان نزدیک می شود دارای سیالیت ، احساسات ، نرمی می شود . با حرکت در اطراف برج ، او به طور مداوم تغییر میکند ، با دیدهای متمایز و یک ساختار پویا است که به سایت خود ، محیط زیست و عملکردهای مورد نیاز پاسخگو می باشد . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1786634629224207635930201240237631.jpg برج پاریس از مورفسیس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1786634629224346298930201254236291.jpg برج پاریس از مورفسیس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1786634629224591400430201219231401.jpg برج پاریس از مورفسیس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1786634629225506302810201250236301.jpg برج پاریس از مورفسیس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1786634629225926959480201232236951.jpg برج پاریس از مورفسیس

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1787634630172066627275201226246621.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] گيوم لتچرت Guillaume Letschert ، دوریان برنادز Dorian Bernards ، میریام كسارنی Myriam Cesaroni؛ فرانسه؛

امروزه بیش از 50 درصد جمعیت جهان در مراکز شهری زندگی می کنند،و نزدیک به سال 2050 ،اين مقدار به 80 درصد خواهد رسید. در طول این فاصله انتظار آن می رود که جمعیت به طور فوق العاده به 3 میلیارد نفر افزایش پیدا كند. امروزه با فعالیت های فشرده ی کشاورزی ، نیروی مصرف شده از سرمایه، آب، کودها و زباله ها مشخص مي شود؛ 10,000,000 هکتار زمین های جدید برآورد شده كه جهت رشد مقدار كافي مواد غذايي براي دادن غذا مورد نياز است. در حال حاضر ما داریم به حداکثر زمینهايی که برای محصولات کشاورزی پایدار است، دست پيدا مي كنيم. هر ساله حدود 100000 کیلومتر مربع از خاک سطحی در سراسر جهان را بيشتر به دليل مدیریت و برنامه ریزی شهری ضعیف از دست می دهیم. پروژه ی ما یک کوچک سازی کشاورزی برای شهرها در سراسر جهان جستجو می کند.

اصول: فکر جهانی، فعاليت محلی؛افزایش بازده؛ تولید مواد غذایی جایی که مردم زندگی می کنند؛به دست آوردن حداکثر محصول و تولید کالری؛ به حداقل رساندن حمل و نقل، ذخیره سازی و اتلاف انرژی؛ ادغام سیستم های طبیعی؛ استفاده از منطقه محدودی از زمین؛ کاهش مصرف انرژی ؛بازیافت ؛ و توزیع بیش از حد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1787634630172259993805201245249991.jpg مزارع شهری عمودی

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

sad02-300x196.jpg

 

safdie’ جدیدترین پروژه‏ ی خود را اعلام کرد. شرکت بین المللی معماران واقع شده است. سایت Jialing ، چین ، در نقطه برخورد میان رودخانه‏ ی یانگ تسه و chongqing مجموعه ی چند عملکردی ، در جایی است که کارمندان حکم امپراطوری را از شاهنشاه دریافت می‏کردند. با chaotia تاریخی قابل توجه ، دروازه‏ قدیمی افتخار به کاربرد قبلی ،این مرکز به ۸ برج در قسمت شمال تقسیم‏ بندی شده است . این برج‏ها به شکل بادبان کشتی بر فراز آب است که نمادی مدرن از کشتی‏های باستانی چینی است.

 

45129903210871241507.jpg

 

برج مرکزی ۳۵۸ متر (۱۱۷۵ فوت) بالاتر از دشت سیل قرار دارد که شامل اقامتگاه‏های خدماتی، هتل، اقامتگاه‏های خصوصی وفضاهای اداری است که توسط پل باغ به هم پیوند داده شده‏اند. درون برج‏های بزرگ ۴ نسخه‏ی کوتاه‏تر درارتفاع ۲۴۸ متری (۸۱۴ فوتی) است. که با هم، یک قوس پیوسته را تشکیل می‏دهد.در امتداد قسمت بیرونی، سکوهای اتصال‏دهنده، ۲برج مسکونی را به ۲برج دفترکار پیوند می‏دهند.در داخل یک طبقه‏ ی کامل گذرگاه لابی هتل ،رستوران‏ها و باشگاه‏هاست.در بالای آن هم باغ های پشت‏ بام واستخرها قرار دارد.. ۲ساختمان کوتاه‎‏تر باقیمانده ، مسکونی هستند.این پروژه در مجموع ۳۰۲۰۰۰ مترمربع را در بر می‏گیرد.زیر آسمان‏خراش‏ها ۵سطح از فضاهای عمومی که دارای امکانات فرهنگی، مرکز کنفرانس، سینما، مقصد خرده‏ فروشی‏ها و مرکز حمل ونقل زمینی و آبی است که ارتباطات مکانیکی معبر را نیز ممکن می‏سازد.

 

 

17016389835559375568.jpg

 

 

19429354731494042178.jpg

 

 

20707033486512180410.jpg

 

 

53296447587226950885.jpg

 

55421604223562672471.jpg

 

78826725845341289083.jpg

 

 

34865988362866952482.jpg

 

 

14979998196107218633.jpg

 

 

 

» منبع : وب سایت تخصصی معماری ساینار –

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...