رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 17106345990713280827902011521980812.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

مدال جوایز دانشجویی امسال ریبا پرزیدنت نشان می دهد که چگونه دانشجویان معماری امروز در سراسر جهان با فشار مسائل اجتماعی دست به گریبانند و از طریق معماری راه حل های اساسی و اصلی را مطرح می کنند . از دیدگاه دایستوفیَنِ بریکستون گرفته تا پناهگاهی برای کارگران معدن دربنگلور و خانه های جدید برای جامعه بومی استرالیا .

Kibwe Tavares فارغ التحصیل از دانشکده معماری بارتلت – کالج لندن – موفق به دریافت مدال نقره برای پروژه خود ، روبات های بریکستون شد . انیمیشن کوتاه و تکان دهنده Sci-Fi که در آن جنگ یک روبات مظلوم و ستمدیده با پلیس بر علیه معماری خیلی بد و dystopian را نشان می دهد ، ترسیمات معماری و انیمیشن آینده را ترکیب میکند تا دیدگاه خود را پیرامون تنش های اجتماعی درون زندگی شهری با توجه به ساختمان های موجود در بریکستون به عنوان یک نقطه شروع و پیش آگاهانه از شورش تابستان امسال در شهر های انگلیس ، بیان کند .

به گفته داوران : "ما نسبت به کار تحقیقاتی که منجر به ساختن این فیلم شده ، حیرت زده هستیم : نه تنها یک محیط شهری طراحی شده بلکه فیلم به خودی خود یک پروژه طراحی پیچیده بود . یک کار شگفت آور که واقعأ هیجان انگیز و الهام بخش است ."

Basmah Kaki دانشجوی AA ، برنده مدال برنز برای طراحی مبتکرانه خود ، ساختمان های کانسپچوال شد که با اداره کردن باد و آکوستیک از کارگران در معدن گرانیت- هند -در مقابل آلودگی صوتی محافظت می کند . به گفته داوران : "این طرح به زیبایی ارائه شده و به همان اندازه برای یک سفر اکتشافی معماری قابل توجه است . نمونه های اولیه ساخته شده اند و مدل های توپوگرافی برای کمک به آنالیز تأثیر باد و محیط بصری و صوتی که ساختمان ایجاد می کند ، استفاده میشود ."

مدال پایان نامه به دانشجوی دانشگاه ملبورن هانا رابرتسون برای کار سازنده اش تعلق گرفت که مطالعه ای در زمینۀ خانه هایی برای جامعه بومی در شمال شرق استرالیا – کوئینزلند – برای توسعه خانه های مناسب و حساس فرهنگی ، ارائه داده بود . به گفته داوران : " این پروژه با نگرانی اجتماعی خود و اهمیت دادن به آن ، قلب ما را گرم و امیدوار کرد . یک کار حساس و قابل احترام که در جهان معماری تجدید نظر میکند و مردم را نه به عنوان مشتری بلکه به عنوان شرکت کنندگان واقعی در فرایند معماری خلاق نشان می دهد ."

رئیس ریبا ، آنجلا برَدی ضمن تبریک به برندگان ، گفت : "برندگان امسال مدال های ریبا پرزیدنت نشان دهنده استعداد برجستۀ دانشجویان معماری امروز است . با تفکر بسیار خلاق و الهام گرفته ، آنها با مسائل اجتماعی واقعی روبه رو می شوند و نیز نشان دهنده بهبود کیفیت طراحی معماری در زندگی مردم است . من از ارائه این جوایز بسیار خوشحالم ."

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17106345990719489024302011541989012.jpg Top and above: Robots of Brixton by Kibwe Tavares

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17106345990721426693252011141926612.jpg Robots of Brixton by Kibwe Tavares

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17106345990723858861802011381958812.jpg Above: acoustic lyrical mechanism by Basmah Kaki

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17106345990731631606502011561931612.jpg Above: acoustic lyrical mechanism by Basmah Kaki

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17106345990735380390002011331980312.jpg Above: Bush Owner Builder by Hannah Robertson

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17106345990737322257902011531922212.jpg Above: Bush Owner Builder by Hannah Robertson

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD][TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1711634599064214270525201111942712.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] هنرمند Olafur Eliasson یک دفتر مرکزی دژ مانند برخاسته از دریا را برای شرکت سرمایه گذاری دانمارکی کرک کپیتال ای اس ، طراحی کرده . ساختمان که در کناره شهر بندری واقع شده ، از نمایی آجری و منحنی شکل با تکه هایی بیضی شکل روی آن برخوردار است که از طریق یک پل از لنگرگاه قابل دسترسی می باشد . دفاتر کرک کپیتال ای اس ، طبقات فوقانی ساختمان را اشغال می کنند در حالی که کافه و گالری عمومی در طبقه همکف واقع شده اند .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17116345990646749636952011471949612.jpg شعبه مرکزی شرکت سرمایه گذاری دانمارک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17116345990649691050252011161991012.jpg Kirk-Kapital-headquarters-by-Olafur-Eliasson

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17116345990651957213802011391957212.jpg Kirk-Kapital-headquarters-by-Olafur-Eliasson

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17116345990655190502952011111990512.jpg Kirk-Kapital-headquarters-by-Olafur-Eliasson

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 17136345999040947334852011492047312.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] رقابت آسمانخراش 2011 ؛ اسرائیل لوپز بالان Israel López Balan ، السا مندوزا اندرس Elsa Mendoza Andrés ، مویسس آدریان هرناندز گارسیاMoisés Adrián Hernández García ؛ مکزیک

در طول 4 دهه ی آینده تعداد مردم بیش از سن 65 سال، به بیش از سه برابر در کشورهای در حال توسعه افزایش پیدا خواهد کرد ،و به 1.6 بیلیون تا سال 2050 می رسد. از سویی دیگر، فضاهای قابل ساخت شهر مکزیک بسیار نا یاب و محدود است، و رشد تنها به سمت حومه ی شهر ، با پیامد از دست دادن زمینهای کشاورزی و پیامدهای زیست محیطی ، میسر است. این پروژه یک گورستان زیرزمینی عمودی برای شهر مکزیک پیشنهاد می کند - یک منظره که به ازدیاد جمعیت، کمبود زمین، و تجربه ی روانی و حسی عزاداران توجه دارد. برج برای مردگان ،اجازه می دهد اعضای خانواده ی متوفی ، بعد از سفر به عالم اموات ، جایی که یکی از افراد دوست داشتنی شان را به خاک می سپارند، دوباره حالت روحانی پیدا کنند. این پروژه به عنوان یک پیچ با مقیاس بزرگ تصور شده، که با دیوارهای منحنی نگه داشته شده است و رامپها و نورهای عظیم ،نور و تهویه را فراهم می کنند.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17136345999041747771902011572047712.jpg برجی برای مردگان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1713634599904271792465201172017912.jpg برجی برای مردگان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 17146346002068611852702011262011812.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] معماران هلندی یو ان استودیو ازطرح خود برای آسمانخراش سنگاپور با تکه هایی گم شده از نمای خارجی پرده برداری کردند . طرح پیشنهادی برج scotts ، باغ ها ، استخرهای شنا و پاویون های باربکیو را درون این حفره ها با نام فریم های آسمان جای می دهد که یکی در پایه ساختمان و یکی نیز در طبقه ای در نزدیکی بالای برج قرار گرفته اند . این برج با 31 طبقه ارتفاع ، شامل 321 آپارتمان از جمله یک پنت هاوس لوکس می باشد و نزدیک به منطقه مراکز خرید Orchard Road است . طراحی برج در بر گیرنده اصالت محل و تاریخ شهر سنگاپور در کنار شرایط هیبریدی و ایجاد شده توسط ترکیب برجسته معماری و طبیعت ذاتی شهر می باشد . کانسپت برج اسکات ، یک شهرعمودی و ادغام آن بامقیاس و انواع مختلفی از فضاهای مسکونی است .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1714634600207050743450201145207412.jpg برج اسکات از یو ان استودیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1714634600207282154420201182021512.jpg برج اسکات از یو ان استودیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1714634600207560154205201136201512.jpg برج اسکات از یو ان استودیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17146346002076941788302011492041712.jpg برج اسکات از یو ان استودیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17146346002079069288852011102069212.jpg برج اسکات از یو ان استودیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17146346002080625732202011262025712.jpg برج اسکات از یو ان استودیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1714634600208446376780201142063712.jpg برج اسکات از یو ان استودیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17146346002086040522352011202040512.gif برج اسکات از یو ان استودیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1714634600209038252960201132082512.gif برج اسکات از یو ان استودیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17146346002093890312902011382090312.gif برج اسکات از یو ان استودیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17146346002098075689552011202075612.jpg برج اسکات از یو ان استودیو

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 17156346006702764466702011472164412.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

پروژه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای پرادا در سئولِ، پاویونی است که به پیکره بندی های متفاوت برای کارکردهای متفاوت (سینما، نمایشگاه و سالن مد) تبدیل می شود تا تبیینی باشد از قالبی برای ترکیب هنر، معماری و صنعت مد. عمده سئوال این پروژه با این روی کرد میان رشته ای این بوده است: چگونه می تواند این کارکردهای متفاوت را در یک پاویون گرد اورد.

این پیکره بندی های متفاوت فضایی از چرخش این ابژه و تغییر شکل دادنش به وسیله کرین حادث می شود، هر جبهه از پاویون شکلی از پیش مشخص دارد و به کارکردی خاص اختصاص یافته، اگرچه در خدمت دیگر کارکردها نیز می باشد. اگر به هر کدام از این اشکال نظر کنید خواهید فهمید که هر یک از این اشکال، بی نهایت اشنا و معمولی اند؛ دایره، صلیب، مستطیل و شش گوش، چرخش حجم کلی اشیا کاملا قابل تدقیقی را در بستر تحریر می کند که تمامی شان حکایت از تمایل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به یک سیاق ضدـ حباب گونه، ارگانیک گرایی و امیب وارگی شکلی مشهود در اثار معمارانی همچون
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در معماری دارد.

تغییر شکل حجم کلی چهار جبهه ی این شی را با یکدیگر ترکیب می کند، کل بنا با یک پوسته الاستیک نرم پوشیده شده است و وارد شدن به هر کدام از این فضاها، به واسطه تمایز هویتی هر کارکرد، تجربه ی زیسته ی کاملا متفاوتی در اختیار مخاطب می گذارد، هر گاه یکی از اشکال کف بنا را تدقیق می کند، سه جبهه دیگر، دیوارها و سقف و عملا فضا را رقم می زنند، تا کولهاس بار دیگر ثابت کند فضا از پیکره بندی همزمان پلان و نما و در برش شکل می گیرد و به یک فضا ـ کنش نوین ختم می شود.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1715634600671054238685201152142312.jpg کارکردهای ترکیبی یک پیکره واحد، به ترتیب از چپ به راست: سالن مد، نمایشگاه، سینما و فضای ازاد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17156346006713480577702011342180512.jpg پیکره بندی های متفاوت از پاویون

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17156346006725444362752011342144312.jpg شی کلان مقیاس صنعتی در بستر شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17156346006729426041502011142126012.jpg شی هبوط کرده در سایت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1715634600673230163870201143211612.jpg کانستراکتیویسم روسی و تبلور ان در اثر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17156346006756138491952011412138412.jpg کانستراکتیویسم روسی و تبلور ان در اثر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1715634600675873168535201172131612.jpg سینما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17156346006760824324852011282124312.jpg نورپردازی در شب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1715634600676560253465201116212512.jpg نمایی از حجم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17156346006769283842002011522183812.jpg پاویون در حال تغییرشکل دادن در سایت

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 17166346008353644350502011562144312.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

با ورود به قرن بیست و یکم، شهرهای متراکم و انبوه پیچیده تر و در هم گوریده تر می گردند و سرعت بالا تبدیل به بخشی از واقعیت روزمره می گردد و نهایتا اعمال تغییرات بنیادی بر مکان زیست و کارمان به یکی از اساسی ترین الزامات حیات تبدیل می شود. پروژه اسمانْ پل با هدف پاسخ به این روند طراحی شده است.

این پروژه یک شبکه بدیل برای حمل و نقل شهری تدوین می کند و در عین حال به زیست گاه هایی نیز می پردازد که در کلیت مجموعه ترکیب شده اند. البته باید یااور شد ایده اسمانْ پل نزد پیشینیان ما نیز جای گاهی در خور داشته است. ترکیب شبکه حمل و نقل و اسمان خراش ها، پی گیری همان ایده ایست که روایت افرینش زیست گاه های ما را با خود به همراه دارد ـ مجموعه ای در امتداد رودخانه ها و جاده ها با ازادی تحرک ساکنانش. امروزه، مهاجرت نسبت به دوران پیشین از شدت بیشتری برخوردار است. دوْ سومِ امریکایی ها هر پنج سال یکبار جا به جا می شوند.

بیش از یک میلیون امریکایی سالانه از ایالات متحده خارج می شوند و بیشترین جا به جا شوندگان در سنین 18 تا 34 سال قرار دارند. عمده دلیل جابه جایی شان تغییر محل تحصیل یا کارشان ذکر شده است. اما هنوز هم ما دور از محل کارمان زندگی می کنیم. هر لندنی ها در طول سال 225 ساعت را صرف رفت و برگشت به محل کار می کند. جز این ها موج مهاجرت به سوی شهرها در حال افزایش است. امروزه بیش از نیمی از جامعه جهانی در شهرها زندگی می کند و هرچه فعالیت های ساخت و ساز افزایش می یابد فشار بیشتری بر سیستم حمل و نقل کهنه و شلوغ و فرسوده شهری وارد می اید. اسمانْ پل با هدف پاسخ به همین معضلات طراحی شده است. پروژه یک شاهراه ترافیکی چندمنظوره بر فراز یک کلانشهر بهم امیخته است. پروژه با کمترین میزان تاثیر بر بافت و به حداکثر رساندن میزان جذب نور خورشید به ترکیب منطقی ای از ماشین های پرسرعتی که با انرژی خورشیدی کار می کنند و سکونت کاه های سیال برای مردم می رسد.

اتاقک هایی در ابعاد و اندازه مینی بوس مانند می توانند مسیر را از یک ایستگاه تا ایستگاه بعد طی نمایند، انها به اتاق های مدرن و راحتی با تمام لوازم لوکس زندگی مدرن می مانند که بر فراز شهر معلق اند و چشم اندازی کلی از ان را تصویر می کنند. این بالشتک های زیستی را می توانید به هر نقطه دیگری نیز حمل نمایید و در هر مکانی که اسمانْ پلی در ان اجرا شده است ببرید و بدین صورت یک رویای دیگر نیز محقق شده است، خانه شما به واقع با شماست. همان شبکه ریلی برای حمل و نقل عمومی هم مورد استفاه قرار می گیرد.

اتومبیل های حباب گونه با گنجایش چهار مسافر می تواند در همان سیستم اسمانْ پل مسکونی نیز مورد استفاده قرار گیرد. در ایستگاه مقصد، اتاقک ها در یک ردیف مشخص در امتداد همان نظام قاب بندی سازه ای ارام ارام به سطح خیابان می رسند و می توانند در ان جا مسافرانشان را پیاده یا سوار کنند. این سازه ها می توانند برای بالا کشیدن ساکنان هم مورد استفاده قرار گیرند.

اسمانْ پل، نه تنها تراکم شهر را بدون اعمال فشار بیش از حد بر شبکه حمل و نقل موجود بالا می برد بلکه یک مد جدید حمل و نقل عمومی و شخصی نیز رقم می زند. این ایده در صورت تحقق می تواند به یکی از شبکه های حمل و نقل بی نهایت موثر تبدیل شود که توانمندی حمل میلیون ها نفر را دارد و در عین حال فراهم اورنده کیفیت بالای زیست برای سبک های زندگی مدرن و بی نهایت پر جنب و جوش نیز می باشد. کلیت پروژه که از منابع سبز تغذیه می کند نهایا به افزایش پایداری مادرشهرها کمک خواهد کرد. امکان حمل خانه به هرجای دیگر نیز از دیگر بارزه های این پروژه است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17166346008357124303552011312124312.jpg پلْ اسمان شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17166346008358489548202011442189512.jpg پلْ اسمان شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17166346008359882037202011582182012.jpg پلْ اسمان شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17166346008361799102002011172199112.jpg پلْ اسمان شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17166346008363426927502011342126912.jpg پلْ اسمان شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17166346008364816194052011482116112.jpg پلْ اسمان شهری

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1718634601526750906140201115229012.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] عکاس هلندی iwan baan از موزه تکمیل شده ordos در شهر اُردُز – چین – را که توسط معماران اهل پکن ، ام ای دی MADطراحی شده ، به تصویر کشیده . ساختمان به نظر می رسد که از جهان دیگری ، درون این مرکز شهریِ به تازگی ایجاد شده ، آمده است . طرح اصلی مملو از سنت های فرهنگی موجود این منطقه می باشد در حالی که به پیشرفت و آینده شهر نیز می پردازد . نما با پانل های فلزی و موجدار از فضاهای داخلی در برابر زمستان سختِ منطقه و طوفان شن و ماسه محافظت میکند . پس از ورود به موزه ، یک آتریوم با ویژگی های یک غار و دره عمیق آشکار می شودکه نواری از نور روز در بالای ساختمان رانشان می دهد .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17186346015273236038602011122236012.jpg approach to the main entrance..'ordos museum' by MAD architects, ordos, china

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1718634601530233788690201132237812.jpg observation area

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17186346015304452400002011242252412.jpg observation area

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17186346015306066163902011402266112.jpg louvered facade

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17186346015307855600152011582255612.jpg main entrance

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17186346015309568088202011152268012.jpg (left) main entrance (right) entrance

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1718634601531100276200201130222712.jpg (left) lobby (right) atrium

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17186346015313616364252011562216312.jpg (left) atrium (right) stairs crossing through atrium

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17186346015315279343752011122279312.jpg (left) view through atrium from upper gallery (right) window overlooking surrounding grounds

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17186346015317281559352011322281512.jpg gallery

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17186346015318984868302011492284812.jpg ma yansong, co-founder of MAD architects

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1719634601583097231385201192272312.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] طرح پیشنهادی "واحه قرن 21 " از معماران ژاپنی سو فوجیموتو با همکاری شرکت تایوانی فی و چانگ مقام اول در رقابت بین المللی برج تایوان در شهر تیچانگ شد . این سیستم ساختاری آراسته که از تنه درخت انجیر معابد تایوان برگرفته شده ، یک فضای داخلی نیمه باز را در چارچوب قرار می دهد که کیفیت نوری لکه ای با نقاط رنگارنگ همانند چیزی که در زیر سایبان این درخت یافت میشود ، را ایجاد می کند . این ساختمان که درون یک کمربند سبز قرار دارد ، به یک عقب نشینی شهری و نقطۀ عطفی نمادین با پشت بامی سبز 300 متر بالاتر از سطح شهر تبدیل شده . انواع سیستم های انرژی تجدید پذیر و تکنیک های طراحی منفعل در این طراحی ، یکپارچه شده از جمله برداشت آب باران ، پانل های آب گرم خورشیدی ، توربین های بادی ، باتری های فتوولتائیک ، پمپ های حرارتی منبع زمینی و ... . مجموعه ای از این سیستم ها نیمی از مصارف و گاز مضر کربن را کاهش می دهند . اثر بیرونی ساختار فلزی با محیط عمودی ، ستون های میانی و داخلی و همچنین پرتوهای مارپیچی و تیرهای سقف تولید می شود .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17196346015838134843702011212234812.jpg conic building height atrium with perimeter ramp circulation

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17196346015840171334452011412271312.jpg view from the surrounding context

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17196346015841666941852011562266912.jpg base of the tower

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17196346015843340174602011132240112.jpg aerial view of roof garden

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17196346015845825855352011382225812.jpg roof garden planted with the native chinese pistache and oak trees

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17196346015847852092852011582252012.jpg lobby

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1719634601584980616700201118226112.jpg lobby

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17196346015851899197102011382299112.jpg observatory

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17196346015855097039302011102297012.jpg exhibition space

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17196346015857040957852011302240912.jpg museum foyer

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1719634601586079511210201172295112.jpg axonometric

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17196346015863280304602011322280312.jpg elevation

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1719634601586510606665201151226012.jpg eiffel tower vs. taiwan tower diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1719634601586664688600201162246812.jpg banyan tree and formosa elements within exterior

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17196346015869019976302011302219912.jpg large surface area of the facade allows for many lighting schemes

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17196346015870427210452011442227212.jpg (left) lighting effect derived from chinese lantern (right) roof garden illuminated

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17196346015873145005252011112245012.jpg (left) program (right) traffic

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

171963460158764009492020114422912.jpg facade lighting diagram

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 17236346036198281515602011422481512.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] پیشنهاد طراحی شده توسط شرکت معماران دانمارکی BIG یکی از سه طرح برگزیده مسابقه بین المللی طراحی اسکله سنت پترزبورگ است . طرح اصلی ، انواع رخداد های فردی را درکنار شبکه مسیرها ، سازماندهی و هماهنگ کرده و آنها را برای ایجاد یک ساختار اسکلهِ نمادین ادغام می کند که بتدریج به سمت آبهای "تمپابی" جریان می یابد . الگوها به صورت جمعی "Tributary Park" را شکل می دهند که شامل گیاهان بومی با طرح های رنگی متنوع می شود . باغ ، بخش پروگراماتیک پارک شامل موزه ، مکان رصد ، زمین های بازی ، و مناطق جنگلی طبیعی را برجسته می کند . افزایش حرکت ، مانند امواج اقیانوس ، توسط حجم هایی از مردم ایجاد شده که بر روی نقطه اوج اسکله در گردش هستند و پناهگاهی برای فضای پایین ایجاد می کند . پلازای زیر قوس ممکن است برای بازارهای روباز و همچنین یک پاویونی برای کنسرت مورد استفاده قرار گیرند . فضای عمومی با پلت فرمی که به سمت خلیج می رود ، خاتمه می یابد . فضای نمایشگاه ، سالن های ضیافت و سایر فضاهای عمومی در داخل ساختمان تندیس گون قرار داده شده اند .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

172363460362035009081020113524912.jpg the-wave

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1723634603624400915525201120249112.jpg atrium-climbing-wall-inside-the-wave

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1723634603624920979895201112249712.jpg concert-viewing-the-city

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1723634603625680277000201128242712.jpg the-wave-can-host-a-variety-of-public-events

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17236346036265769285952011572469212.jpg model1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17236346036270194979252011412494912.jpg at-night

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17236346036275480578452011342480512.jpg promenade-loops-into-an-arch-to-create-outdoor-seating

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17236346036281297198352011322497112.jpg programmatic-spaces-along-the-wave-walk

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17236346036289875164952011582475112.jpg site-plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1723634603629659592620201152495912.jpg view-from-water

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17236346036304536628902011252436612.jpg wave-walk-section

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17236346036412743179802011272443112.jpg wave-walk-section2

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17236346036415479039852011542479012.jpg view-of-the-wave-from-the-tributary-park

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17236346036420848422752011482448412.jpg section

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1723634603642630442120201143244412.jpg context-plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17236346043629595822452011152595812.jpg roof-terrace-on-top-of-the-looping-structure

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1723634604363472664640201172526612.jpg wave-walk

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1723634604363980649705201158256412.jpg view-from-the-bay

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 17246346040338562516752011452562512.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

پاویلیون موبایل آرت اثر زاها حدید بالاخره توانست ،خانه ی دائمی خود را در خارج از موسسه ی دو مونده آراهه واقع در پاریس بیابد، این پاویلیون سفر یک ساله خود را ازسال 2008 آغاز کرد که شامل شهرهایی همچون نیویورک، توکیو و هونگ کونگ می شد. شرکت چنل آن را به این موسسه هدیه کرده است ؛ این مرکز قرار است که توسعه ی برنامه های وسیع فرهنگی، در مرکز شهررا حمایت کند و میزبان نمایشگاه هایی خواهد بود که ذوق و استعداد طراحان، هنرمندان و معماران عرب زبان را به نمایش می گذارد.

با توجه به درکی از سیستم ذاتی این پروژه است که می توان گفت که سازه ی پاویلیون شنل بازخورد رویکری عملکردی و کانپچوال را شکل داده است، هندسه ی سیال و خطوط ارکانیگ، مجموعه ای از فضاهای خالص و پویا را خلق کرده استو در حقیقت این پاویلیون فضایی میان،تضادِ تاریکی و نور، داخل و خارج و ساختی طبیعی و مصنوعی را تولید کرده است. پوسته های مواج و توده های حجمی پویایی که به هم نزدیک می شوند، همه و همه، همیشه کیفیت و تجربه ای از حضور، در فضایی نمایشگاهیی را می سازد در حالی که همچنان با حرکت های ذاتی فضاهایش، فرد را در مجموعه هدایت می کند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1724634604034064900430201162549012.jpg بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17246346040342281712302011222581712.jpg بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1724634604034440267030201144252612.jpg بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17246346040348849358352011282549312.jpg بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1724634604035221193610201122511912.jpg بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17246346040354283873802011222583812.jpg بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17246346040357274014452011522574012.jpg بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17246346040365181125552011112581112.jpg بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17246346040367565543252011352565512.jpg بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17246346040372320121752011232520112.jpg بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1724634604037624408935201122544112.jpg بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17246346040379840245902011382540212.jpg بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1724634604038245228575201142552212.jpg بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17246346040385918665452011392518612.jpg بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17246346040390960432602011292560412.jpg بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17246346040395833069952011182533012.jpg بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17246346040398937070502011492537012.jpg بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17246346040402426495602011242526412.jpg بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]17256346044620918408902011292518412.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] شرکت پرتغالی OODA جایزه شایستگی را به دلیل پیشنهاد خود برای مسابقه بین المللی موزه هنر نیوتایپه –تایوان – دریافت کرد . هدف این طرح ، ایجاد یک ساختمان لندمارک برای مردمِ مرکز شهر بود که پیشکسوتان کانسپت طراحی مبتکرانه هستند ؛ یک مکعب با زاویه 90 درجه در داخل یک جعبه حجمی پیچشی و بزرگتر به حالت تعلیق درآمده است . بازدیدکنندگان از فضای بیرونی بلند و قوس دار عبور کرده تا از طریق آسانسور مرکزی وارد موزه شوند . گالری های موزه در امتداد یک رمپ پیوسته پیرامون حجم اصلی قرار گرفته که به صورت مارپیچی از طریق انتقال فضای داخلی در اطراف مرکز هنری به سمت بالا می رود . فضاهای اداری در بالاترین سطح ساختمان واقع شده اند درحالی که موزه کودکان در طبقه زیرین همکف قرار گرفته . عناصر فولادی پیوسته که از تقاطع فرم داخلی مشتق شده اند ، از گوشه ای به گوشۀ دیگر متمایل هستند که از کل ساختار بیرونی ثابت می کنند . پوسته در اطراف ستون های اصلی پیچیده شده و یک نمای دولایه شیشه ای منحنی به وجود می آورد که مناسب برای جمع آوری آب ، پانل های خورشیدی یکپارچه و پنجره های قابل اجرا است که اجازه تهویه از طریق فضاهای آتریوم را می دهد .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17256346044623743814002011572543812.jpg entrance-plaza

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17256346044625513232002011152513212.jpg entrance-plaza-at-night

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17256346044628335512302011432535512.jpg permanent-exhibit-space

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17256346044631261985152011122561912.jpg sectional-perspective

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17256346044633692591302011362592512.jpg illuminated-at-night

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17256346044635952505252011592552512.jpg gallery

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17256346044639165678502011312565612.jpg exhibit-space

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17256346044641248553002011522548512.jpg programmatic-diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17256346044646980998602011492580912.jpg floor-plan---level-1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1725634604464862806115201162528012.jpg floor-plan---level-2

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17256346044655136824252011112536812.jpg floor-plan---level-3

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17256346044658158212902011412558212.jpg floor-plan--level-4

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1725634604466016228385201112562212.jpg carbon-offset---site-forestation-area-diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17256346044663543024502011352543012.jpg conceptual-diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17256346044667040554552011102540512.jpg escalator,-elevator,-ramp-and-floor-circulation-diagrams

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

172563460446699001371520113925112.jpg rain,-sun-and-ventilation-diagrams

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1725634604467263033350201162530312.jpg structural-components-diagram

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 17266346044700644067852011462544012.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] معماران OODA پیشنهادی را برای مسابقه بین المللی طراحی مرکز آموزش و پیشگیری از فاجعه استانبول ، طراحی کرده اند تا مرکزی برای اطلاع رسانی و حفاظت در برابر پیامدهای بلایای طبیعی دراستانبول اجرا کنند . محورهای کج شدۀ ساختار هندسی ، در داخل یک چشم انداز قرار گرفته اند که شامل یک الگوی فرهنگی ترکی می شود و یک شبکه ار اتصالات به بافت اطراف را تولید می کند . یک سری از مسیرهای پیادۀ جداره دار که به سمت ساختمان نمادین می روند ، درون سایتِ ساخته شده ، حک شده اند . فضاهای پروگراماتیک درون سطوح نامنظم متعدد درصدد میزبانی دوره های آموزشی ، سمینارها و سالن ها هستند تا سطح آگاهی عمومی را درمورد زمین لرزه و سیل افزایش دهند . نما که از الگوهای عربی گرفته شده ، با کمی دستکاری ، ورود نور طبیعی روز به مناطق بخصوص داخلی را ***** می کند .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17266346044704426735902011242526712.jpg approaching-the-main-entrance

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1726634604470886014355201182560112.jpg frames-views-from-pathways-carved-into-the-constructed-landscape

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17266346044710878080802011282578012.jpg auditorium

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17266346044715741539052011172541512.jpg natural-light-filters-through-the-facade-derived-from-arabic-patterns

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17266346044718261104352011422561112.jpg perimeter-corridor-set-within-the-geometric-building-form

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17266346044755329044352011532529012.jpg at-night

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1726634604477620427075201122254212.jpg gallery

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17266346044779126837602011512526812.jpg floor-plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17266346044781288515652011122588512.jpg circulation-diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17266346044783358207402011332558212.jpg sections

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17266346044791881197052011582581112.jpg facade-study

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17266346044795571585852011352571512.jpg facade-diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17266346044797912744602011592512712.jpg landscape-diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17266346044800471858152011242571812.jpg organization-diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1726634604480290236665201149252312.jpg program-diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17266346044805731775402011172531712.jpg stabilization-diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17266346044808660298902011462560212.jpg structural-diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17266346044815188592002011512588512.jpg the-height-of-the-IDPEC-in-relation-to-landmark-and-nearby-structures

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD][TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1727634605021840898335201124268912.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] "مخا موجو" قهوه خانه ای در چنای – هند - با ظرفیت 110 نفر ، فضایی برای مکالمه و نوشیدن قهوه فراهم می کند که توسط استودیو مانچینی طراحی شده . بلوک هایی شبیه به لِگو در امتداد دیواره های کافه روی هم چیده شده اند . منابع نور پنهان شده درون جعبه های دیواری ، نور را از بالا و پایینِ هرکدام از بلوک های رنگی به بیرون می راند . طراحی این کافه با مبلمان و تصاویر پس زمینه ویژه ، مانند ویژگی های طراحی دهه 70 است که به نوبه خود بر رویکرد مدرنیست های اولیه درمقابل فضای داخلی اشاره دارد ؛ زیبایی به وسیله خلوص ، کاهش دربرابر اشیاء کارکردگرا ، نور بر روی متریال خالص و رنگ خالص . این شدت و کثرت بود که برای این پروژه جستجو می شد . یک فرایند ساده که برخلاف لِگوی دوران کودکی موجب رضایت فوری بصری می شود .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17276346050220198224302011412698212.jpg کافه مخا موجو از استودیو مانچینی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17276346050227222188802011522622112.jpg کافه مخا موجو از استودیو مانچینی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17276346050230770203902011272670212.jpg کافه مخا موجو از استودیو مانچینی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17276346050233631348902011562631312.jpg کافه مخا موجو از استودیو مانچینی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1727634605024077766885201172677612.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17276346050245356672652011532656612.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

خانه اتاق اتاق نام خانه‌ای است در توکیو که توسط تاکشی هوساکا برای زوجی ناشنوا ساخته شده است

این خانه شامل دو اتاق کوچک در طبقه اول، یک اتاق بزرگ در طبقه دوم و تراسی روی سقف است. این ساختمان که معماری آن به شکل جعبه طراحی شده، صدها پنجره مربع شکل 200 میلی متری دارد که به صورت نامنظم در خانه پراکنده شده‌اند. پنجره‌هایی که روی کف طبقه دوم قرار دارد، برقراری ارتباط بین طبقه اول و دوم را میسر می‌سازند.

 

untitled.jpg

 

صد پنچره کوچک مربع شکل که در سراسر دیوارها، سقف‌ها و پشت‌بام این خانه تعبیه شده‌اند امکان برقراری ارتباط برای ساکنین این خانه (زوجی ناشنوا و دو فرزندشان) را مسیر می‌کند. آن‌ها می‌توانند حتی وقتی کودکان در حیاط مشغول بازی هستند با زبان اشاره با آنها صحبت کنند.

 

 

01.jpg

 

پدر و مادر ناشنوا از طریق این دریچه ها با هم صحبت می‌کنند و فرزندان این زوج که ناشنوا نیستند، توپ کوچکی را برای جلب توجه والدینشان از این دریچه‌ها به پایین پرتاب می‌کنند.

دریچه‌های کوچک روی دیوار و سقف نه تنها برای برقراری ارتباط بلکه جهت دریافت نور خورشید و تهویه هوا استفاده می‌شوند. طراحی منحصر به فرد این بنا زندگی را برای این زوج ناشنوا و فرزندانشان بسیار آسان‌تر کرده است. این خانه 2 طبقه که توسط تاکشی هوساکا معمار سرشناس ژاپنی طراحی شده اتاق اتاق نام دارد.

03.jpg

 

ساختمان اصلی این بنا که ساخت آن 5 سال به طول انجامید، بسیار باریک است. به همین دلیل زمین کوچکی که در همسایگی این ساختمان قرار دارد در طراحی جدید بنا به آن اضافه شد.

لینک به دیدگاه

MillauViaductServices8356-300x225.jpg

 

پل میلو (به فرانسوی: Le Viaduc de Millau) بلندترین پل جاده‌ای جهان به ارتفاع ۳۴۳ متر است که در بالای رودخانه تارن در جنوب فرانسه قرار دارد. این پل توسط میشل ویرلوژو (مهندس سازه) و نورمن فاستر (معمار) طراحی و در دسامبر سال ۲۰۰۴ توسط ژاک شیراک رئیس جمهور سابق فرانسه افتتاح شد.

جاده پل به طول ۲۴۶۰ متر از مقاطع فولادی در ۸ دهنه با عرض ۳۲ متر و فاصله متوسط ۳۴۲ متر بین هر ستون تشکیل شده است. این جاده بیش از ۳۶،۰۰۰ تن وزن داشته و با عمق ۴٫۲ متر به عنوان طولانی‌ترین جاده کابلی پل در جهان به حساب می آید. جاده پل شیبی ۳٪ از جنوب به شمال طی کرده و همچنین انحنایی به شعاع ۲۰ کیلومتر در سطح را به دلیل ایجاد زاویه دید بهتر برای رانندگان داراست.

جاده پل بر روی ۷ ستون بتنی که ارتفاع آنها از ۷۷ تا ۲۴۶ متر متغیر است قرار گرفته است. ضخامت ستونها در پی ۲۴٫۵ متر بوده که در نهایت به ۱۱ متر ختم می شود. هر کدام از ستون‌ها نگهدارنده دکلی ۸۷ متری است که ۷۰۰ تن وزن دارد

 

it7gzurebz8ekmj9doc9.png

 

مراحل اصلی ساخت پل به طور خلاصه و به ترتیب شامل موارد زیر است:

 

  • احداث همزمان ستون‌های بتنی اصلی و پایه‌های کمکی فلزی بین هر دو ستون اصلی.
  • ساخت و سر هم نمودن قطعات جاده فلزی پل بر روی زمین.
  • سُر دادن جاده تکمیل شده بر روی ستون‌های اصلی و کمکی با استفاده از جک‌های عظیم هیدرولیک (۶۰۰ میلی متر در هر ۴ دقیقه).
  • بر پا نمودن دکل‌های فلزی از پیش ساخته شده ۸۷ متری و نصب آنها بر روی جاده فلزی.
  • انجام عملیات کابل کشی و اصلاح ناهمواری‌های ناشی از افتادگی جاده بر اثر وزن بسیار زیاد آن بوسیله کشش کابل ها.
  • برچیدن پایه‌های فلزی کمکی موقت.

احداث پروژه از ۱۶ اکتبر ۲۰۰۱ آغاز شد و پل میلو در ۱۶ دسامبر ۲۰۰۴، یک ماه پیش از موعد مقرر، رسما به بهره برداری رسید

احداث پل میلو نزدیک به ۳۹۴ میلیون یورو هزینه داشته که شرکت فرانسوی سازنده آن (Eiffage)، در ازای دریافت عوارض عبور و مرور خودروها از روی پل به مدت ۷۵ سال، هزینه ساخت و ساز پل را پرداخته است.

برای ساخت پل بیش از ۱۲۷٬۰۰۰ متر مکعب بتن، ۱۹٬۰۰۰ تن فولاد برای آرماتورها و ۵٬۰۰۰ تن فولاد پیش تنیده برای کابل‌ها به کار رفته است. به ادعای سازندگان پل، پل میلو عمر مفیدی برابر با حداقل ۱۲۰ سال خواهد داشت.

 

 

8xmf9x47yiy9vtcdirsm.jpg

 

 

 

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]172963460580050006486520111027612.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] اسپشال منشن : مسابقه آسمان خراش طراحان : جاستینا کراکیویز ، جِف چِنگ ، جان کاوو از هنگ کنگ هنگ کنگ کلان شهری است که دارای زمین هایی با وسعت زیاد و متنوع میباشد. به دلیل آنکه بخش عظیمی از عوارض طبیعی این کلان شهر بصورت شیبدار است که برای سهولت وسایل نقلیه و عابران پیاده ، زیرساخت های پیچیده شهری مانند قطار ها و پلکانهای برقی ساخته شده اند. این نوع زیرساخت شهری بیش از ۵۰% از زمین موجود را شامل میشود. ۵۰% دیگرزمینِ این شهر ساختار خوشه ای دارد که هر خوشه شامل مجموع از آسمان خراش میباشد که با ساختارهای ترافیکی از جمله پیاده رو ها و خیابان ها احاطه شده و به خوشه ی دیگر متصل میشوند. براساس این اصل و اساس شهری، ما به این نتیجه رسیدیم که هنگ کنگ احتیاجی به آسمان خراش دیگرندارد بلکه به ساختمانی احتیاج دارد که فضاهای عمومی شهری را برای شهروندان مهیا کند. گذرگاه بِی، یکی از شلوغ ترین مناطق جهان است که به پارک عمومی بزرگش در شرق و یک شریان ترافیکی اصلی در شمالش معروف است. دروازه ورودی به بندرگاه کِراس هم در این ناحیه واقع شده است. روزانه ، حرکت میلیمتری در ترافیک سنگین و ثابت این منطقه سبب ایجاد آلودگی هوائی و آلودگی صوتی در این ناحیه شده و حتی اکثر اوقات این ترافیک به خیابان های مجاور هم کشیده و سبب از بین بردن آرامش همسایگان میشود. تنها راه دسترسی به جلوی بندرگاه، از میان تونل عابرا ن پیاده است که در اصل برای زیر ساختارهای آبی شهری ساخته شده بود. این امر به معنای تَرک اسکله با فضاهای رسوبی بسیار میشود. با موقعیت شناسی دراین منطقه و یافتن این محل، ما به یک پروپزال توسعه ای هوشمندانه دست یافتیم که میتواند برای شهر تعداد زیادی از فضاهای عمومی ، فضاهای مسکونی و اداری را مهیا کند. این طرح پیشنهادی در فاز های مختلف طراحی شده است و در طی سالیان متمادی قابل توسعه خواهد بود. این طرح میتواند، به عنوان طرحی برای احیای بندرگاه محسوب گردد که میتواند دوباره روح زندگی را به این منطقه ی هنگ کنگ بازگرداند.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17296346058007676161002011362776112.jpg شیت شماره ۱

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17296346058009887835852011582787812.jpg شیت شماره ۲

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]17306346060540374018902011432774012.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] رقابت آسمانخراشهای 2011 آلمان؛ مارک آنتون داهمن Marc Anton Dahmen ، رنه لیر اسچافت Rene Lierschaft و آنا ماریا ویدکایند Anna-Maria Wiedekind از استودیوي DMTW مفاهیم ارتباطات، اجتماعات و تعاملات را کشف می کنند . طرح آنها برای رقابت آسمانخراشهای 2011 eVolo ،متشکل است از یک شبکه زیر ساختهای سه بعدی که در یک شبکه از خیابانهای افقی و عمودی سازماندهی شده است. این استراتژی نه تنها راههای اتصال کوتاه و تراکم بالای شهری با ارتباطات بهتر محلی را فراهم می نمايد ، بلكه تعامل ميان همسایگان را نيز فراهم مي نمايد. هر مدول می تواند به عنوان یک بخش و همسایگی جداگانه ديده شود. این سیستم مدولار می تواند با اضافه کردن زیرساخت جدید مدولار با متصل نمودن محل اقامت که دارای خصوصیات معین است وبه شرایط خاص زمین كمتر وابسته است، گسترش یابد . نئو- تكس Neo-Tax از اثرات منفی که آسمانخراشها تولید می کنند، مانند منطقه ی تلف شده ، تداخل با فرآیندهای زیست محیطی مربوط به سطح، مسیرهای اتصال طولانی و در نهايت بي روحي اجتناب می کند. مستطیل هاي بيرون آمده، برای ساکن شدن در محل ساختمان بر مختصات X و Y و Z اجازه می دهد.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1730634606054226696415201122766912.jpg نئو- تكس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17306346060543983358202011192783312.jpg نئو- تكس

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 17316346061725583121602011152783112.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] کتابخانه عمومی برای یک مرکز هنری در کره جنوبی به مکعبی در مرکز یک اتاق متراکم می شود . استودیو معماران آمریکایی NHDM ، بلوک شفافی را برای ذخیره آرشیو مولتی مدیا برای مرکز هنری Nam June Paik در شهر یونگ-این طراحی کرده اند . فضاهای مطالعه ، ایستگاه های کامپیوتر و نمایشگرهای ویدیو در داخل این مکعب یکپارچه شده اند در حالی که کتاب ها و آرشیو کاغذ بر روی قفسه هایی بین آنها ذخیره می شوند . صندلی ها و میز های اضافی می توانند در سراسر کتابخانه قرار گیرند تا در صورت لزوم فضاهای کاریِ اضافی را فراهم کنند . این کتابخانه فضایی برای جمع آوری ، نگهداری و دسترسی به منابع تاریخی و معاصر مربوط به نم جون پایک و هنر او را دارد .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17316346061727091032902011302791012.jpg کتابخانه نم جون پایک از ان اچ دی ام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17316346061729544391502011552744312.jpg کتابخانه نم جون پایک از ان اچ دی ام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1731634606173280570620201128275712.jpg کتابخانه نم جون پایک از ان اچ دی ام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1731634606173649970805201142799712.jpg کتابخانه نم جون پایک از ان اچ دی ام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17316346061738236315652011222736312.jpg کتابخانه نم جون پایک از ان اچ دی ام

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 17326346062487232615102011122732612.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] امروزه رشد جمیعت بی سابقه ی کلان شهرها در جهان هم به افزایش تراکم شهری پایدار احتیاج دارد. در طی قرون گذشته، فشار حاصله از رشد بی رویه ی جمیعت شهر ها باعث شده که شهرها به صورت عمودی گسترش یابند. این پیش بینی میشود که با توجه به رشد جمعیتی در آینده ، تراکم ساختمانی در جهت عمودی و افقی گسترش خواهد یافت . این ساختمان که در بالای بافت کنونی شهر قرار میگیرد فضائی بین چهاردهمین و بیست و دومین خیابان ، ششمین و هفتمین بلوار شهر نیویورک را در برمیگرد.مقیاس این ساختمان وابستگی ای متقابلی را خلق میکند که اجازه شکل گیری یک اجتماع جدید را در میان تراکم ساختمان های موجود را میدهد. برج های اداری با بافته شدن در گریدهای بافت مسکونی ، برای ساکنان این ساختمان مکان کاری را مهیا کرده اند . این برجها در ارتفاع بالاتر از سطح زمین برش میخورند و در بالای شهر، یک پارک وسیع عمومی را که به طبیعت طبیعی راه دارد، را به وجود می آورد. این پارک تجربه ای جدید برای ساکنان ساختمان و توریست ها میباشد که علاوه بر آنکه گریزی به طبیعت طبیعی دارد ، همچنان ارتباط بصری منحصر بفردش را با شهر حفظ میکند. همچنین این ساختمان به سیستم بزرگ متروی کنونی نیویورک متصل است. قطارها در میان ساختار این ساختمان در تمامی جهات حرکت میکنند و در تمامی طبقات ایستگاه دارند. ایستگاه ها در میان شبکه سازه ای چنان جاسازی شده اند که به پل های عابر پیاده که نقش شریان های اصلی حمل و نقل را دارند، متصل شده اند. مجموعه ای از این بخش ها و ارتباطات در کنار یکدیگر نهایتا توانسته یک حجم توده ای پیچیده ای را ایجاد کند که میتواند این ساختمان را به عنوان یک نهاد مستقل درشهر و یک الگوی اولیه و اصلی برای باروو ۶ (6Borough) تبدیل کند. برجهای کورپوریت: در میان گرید های مسکونی، برجهای شیشه ای بلند فضاهای اداری و محل های کار را برای ساکنانش مهیا میکند. این ساختارهای عظیم در میان این گرید، لندمارک هائی است که یاد آور برج های کنونی کورپوریتِ نیویورک میباشند. در مقابل برج های سنتی، مسیر های مستقیم بین برج ها و این گرید ، یک ارتباط منسجم تر بین کمپانی های موجود و اجتماعات اطراف دیگرش را برقرار میکند. های پارک: فضائی در این شهر وجود ندارد که بیش از این های پارک نقش به سزائی درآن داشته باشد؛ در واقع این "های پارک" بخش هائی جز و منفرد ازیک مجموعه ی کل در جامعه را به کل مجموعه و فضاهای عمومی ارتباط میدهد. سایز عظیم این ساختمان ، یک فضای عمومی عظیمی را هم میطلبد. در بالای بافت کنونی شهر، در ارتفاعات و دور دغدغه و سرو صدای شهری این ساختار برش میخورد و های پارکی را بوجود می آورد که گریز از شلوغی شهر و پناه به طبیعتی سبز را مهیا میکند[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17326346062490794398852011472794312.jpg باروو شماره ۶

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1732634606249520329635201132273212.jpg باروو شماره ۶،

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD][TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1733634606741750709640201155287012.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] معماران نروژی Snohetta ، پلان هایی برای مرکز مگی به منظور ارائه امکانات مراقبت از سرطان در آبردین – اسکاتلند – ارسال کردند . این مرکز یک طبقه ، فرمی منحنی شکل با فضای بیرونی از بتن سخت و داخلی از چوب ، دارد . ساختمان در کنار یک دشت پیشنهاد شده و همچنین خود دارای باغچه ای با درختان گیلاس است . مرکز مگی ، پانزده سال پیش ، به منظور ارائه پشتیبانی برای مبتلایان به سرطان تأسیس شده .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1733634606741869813345201162898112.gif مرکز امکانات مراقبت از سرطان مگی از snohetta

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17336346067419798063052011172898012.gif مرکز امکانات مراقبت از سرطان مگی از snohetta

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17336346067420665878602011262865812.gif مرکز امکانات مراقبت از سرطان مگی از snohetta

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17336346067421664740452011362864712.gif مرکز امکانات مراقبت از سرطان مگی از snohetta

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...