رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 105634096968786332500201018176335.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] ساخت مرکز مد واکو و مرکز پاور مدیا (Power Media Center & Vakko Fashion Center) که توسط شرکت آر یی ایکس (REX) طراحی شده به تازگی پایان یافته است . این پروژه خصوصا از نظر خلاقیت در استفاده مجدد از سازه موجود و پلان هایی از پروژه های تحقق نیافته در امریکا و ترکیه جالب به نظر می رسد شرکت آر یی ایکس باقیمانده اسکلت هتل ناتمام استامبول را مورد استفاده قرار داده و از پلان های طراحی شده توسط خود شرکت برای شعبه کالیفرنیای موسسه تکنولوژی آننبرگ در شهر پاسادنا California institute of tecnology’s Annenberg center in Pasadena. دوباره استفاده کرده است. در نتیجه ساخت و ساز تنها چهار روز بعد از دریافت پروژه آغاز شد. مرکز مد واکو کالبد رها شده پروژه هتل ناتمام در استامبول را تغییر داد تا یکی از مهمترین بناهای الحاقی به معماری معاصر ترکیه اضافه شود. بنا به عنوان مرکز مشترک واکو؛ برترین خانه مد ترکیه شامل فضای اداری ، اتاق های نمایش و ارائه محصولات ، سالن کنفرانس و تالار نمایش و همچنین مرکز پاور مدیا ، شبکه تلویزیونی و موسیقی خوشنام ترکیه شامل استودیوهای تلویزیونی و تولیدات رادیویی و اتاق های نمایش های تلویزیونی می باشد. هتل ناتمام استامبول تنها مضمون کلیدی و اصلی این پروژه نبود . نظریه فنی بازاستفاده قابل تطبیق شرکت آر یی ایکس این فرصت را به آنها داد که بتوانند پلان های یک پروژه کنسل شده در ایالات متحده را برای دستیابی به هدف این پروژه تغییر دهند و همین باعث شد که عملیات ساخت و ساز خیلی زود اغاز شود. هنگامی که نماینده هیئت رئیسه واکو و پاور مدیا برای طراحی و ساخت مرکز مشترک در طول یک سال با استفاده از اسکلت ناتمام یک هتل به سراغ شرکت آر ایی ایکس آمدند طراحی و زمان درخواست شده برای ساخت دور از ذهن و غیر منطقی به نظر می رسید، اما طراحان آر ایی ایکس به طور کاملا اتفاقی متوجه شدند نقشه هتل ناتمام از نظر ابعاد و اندازه ، ارتفاع کف تا کف طبقات و همچنین ایده خدمات رسانی بسیار شبیه به طرح به تازگی منحل شده این شرکت برای موسسه تکنولوژی مرکز آننبرگ کالیفورنیا بود. با جور کردن جزئیات ساخت که برای مرکز آننبرگ طراحی شده بود برای کالبد بتنی رها شده هتل ، شرکت آر آیی ایکس موفق شد که کار را در مدت زمان چهار روز پس از مراجعه واکو و پاور مدیا آغاز کند . شرکت رکس پروژه را به دو قسمت ساختمانی مجزا تقسیم کرد : قسمت اول اسکلت بتنی U شکل که با افزودن ضلع چهارم کامل شده است حلقه نام گرفت و شامل فضاهای مرسوم و قابل تغییر اداری می باشد. در مرکز حلقه یک برج فولادی شش طبقه جدید به نام ویترین نمایش قسمت های منحصر به فرد شامل تالارها، اتاق های نمایش و کنفرانس اتاق های مدیریت را علاوه بر سرویس های بهداشتی و فضاهای گردشی عمودی مانند پله وغیره را در خود جای داده است . با تقسیم ساختمان به دو قسمت مجزا آنالیز وقت گیر قانونی مرسوم اسکلت بتنی موجود هنگامی ارائه شد که ساختار ویترین نمایش به سادگی طراحی شده بود. نتیجه صرفه جویی در زمان باعث شد که کار ساخت و ساز سریعا بر روی اسکلت ناتمام موجود آغاز شود در حالی که همزمان فرصتی هشت هفته ای را برای طراحی سایر قسمت های ساختمان به آنها می داد . در حالی که تنها دو هفته بعد از طراحی مبتکرانه ساختمان برای ارائه سفارش فولاد ساختمان ویترین وقت در نظر گرفته شده بود ، شرکت آر ایی ایکس و مهندسان آن یک سری چهارچوب های فولادی طراحی کردند که میتوانست به صورت های بیشمار روی هم سوار شوند. این روش این فرصت را به وجود می آورد که اشکال و ابعاد و اندازه های فولادی قبل از آنکه طراحی ساختمان ویترین نمایش کامل شود به کارخانه فولاد سفارش داده شوند . نهایتا نیازمندی های فضایی ، محدودیت های آئین نامه ای و همچنین الگوهای مارپیچ گردشی از پایین تا بالای برج تعداد نهایی این چهارچوب ها را مشخص کرد. یک تصویر معماری زیبا و خالص برای ظاهر واکو / پاور مدیا حیاتی و لازم به نظر می رسید اما هنوز ساختمان خام و زمخت هتل ناتمام غیر قابل پوشاندن به نظر می رسید و برنامه متراکم پروژه را در هم می ریخت، شرکت ار ایی ایکس این مسئله را با طراحی شیشه نازک و شفاف استثنایی برای نمای خارجی حلقه یو شکل حل کرد و با انداختن یک سازه X مانند در میان هر قاب مقاومت شیشه بالاتر رفت و در نتیجه ضخامت شیشه کاهش یافت و پروفیل های احاطه کننده نیز حذف شد . شیشه نازک به وجود آمده مانند روکش های محافظ غذا اسکلت بتنی موجود حلقه را می پوشاند و ساختمان ویترین را در معرض دید بینندگان قرار می داد در حالی که ساختمان ویترین با یک شیشه آیینه ای پوشیده شده است که چهارچوب های فولادی با یک نمای سراب مانند پنهان می کنند . باایجاد یک اثر رنگارنگ به نمای داخلی ساختمان روح می بخشند . بانوآوری در بازاستفاده از اسکلت موجود، شرکت آر ایی ایکس نیازمندیهای معمولی برای بهترین طراحی و سرعت در مرکز مد واکو و مرکز پاور مدیا را در کنار هم جمع کرد و نتیجه آن یک نمونه منحصر به فرد از باز استفاده تطبیقی و یک ساختمان برجسته از نظر معماری برای ترکیه بود.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

105634096969102895000201050172895.jpg 02

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

10563409696924961375020104179615.jpg 03

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

105634096969451957500201025171955.jpg 04

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

105634096970595707500201019175705.jpg 05

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

105634096970803363750201040173365.jpg 06

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1056340969710305512502010317555.jpg 07

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

105634096971392895000201039172895.jpg 08

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1056340969718100825002010211785.jpg 09

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1606634565639200776190201140107711.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] از منظر یک جوان امروزی ، این طرح یک ساختمان همیشگی است که نیمی از آن در زمان او به اتمام میرسد – یک کار زمان محور در حال پیشرفت که در نهایت یک شکل درخور و مناسب به خود می گیرد : مانند یک ساعت شنی . Visiondivision با یک گروه از دانشجویان برای رشد و خم کردن حلقه ای از ده درخت گیلاس ژاپنی برای این پروژه صد ساله با عنوان باغبان صبور با میز ها و صندلی هایی از درختان آلوی فرم گرفته ، همکاری کرده است . در نهایت این سایبان قوسی شکل برگرفته از زمین که از پیوستن نهال هایی در نقطه مرکزی ایجاد شده ، در طبقه دوم به سمت آسمان منعکس می شود و راه دسترسی آن از طریق پله های نردبانی شکل بین دو جفت درخت در هر طرف ساختار می باشد .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1606634565639423974795201121039711.jpg 10-japanese-cherry-trees

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16066345656396521437852011251021411.jpg 100-year-future-treehouse

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16066345656398069971552011401069911.jpg 1-treehouse-staicase-drawing

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

160663456564002090924520112109011.jpg 1-japanese-student-sketches

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

خانه شهری معماران اسکارسان؛ تعامل سبک و بافت

 

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16106345669253962473802011191262411.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

پروژه خانه شهری ((Townhouse طویل و کشیده در میان بافت قدیمی لاندسکرنای سوئد قرار دارد. از واسطه قرن بیستم میلادی سایتی متروک بوده که با فنس های چوبی غیرقابل استفاده بود. سایت ۵ متر عرض و ۷۵ مترمربع مساحت دارد. ساختمانهای مجاور سایت در عین کوتاه بودن دارای ارتفاهای متغیر، مصالح کاربردی و نما های متنوع و قدمت متفاوت می باشند. در پشت ساختمانهای کشیده و طویل ، حیاط های کوچک با دیوارهای آجری ، سایبان و گیاهانی زیبا و رنگارنگ قرار دارد. این فضا با مقیاس کوچک و رنگارنگ با عناصر متنوع ، بسیار دوست داشتنی و زیبا به نظر میرسد .

ساختمان طراحی شده بصورتی در بافت قرار میگیرد که با داشتن مقیاس و تناسب منطقی با ساختمانهای مجاور، "ریتم کوتاهی و بلندی" را به سیمای خیابان می افزاید . با تفاوت چند ساختمان با ساختمان مذکور، در انتهای خیابان ، خانه ای با سقف پلکانی قرار دارد که از دیگر ساختمانهای قدمت دار و قدیمی این خیابان محسوب میشود . هدف ما این بود که تضادی مشهودی خلق کنیم که نه تنها گواه ماهیت ساختمان باشد؛ بلکه مهم تر از آن ، زیباییهای ساختمانهای اطرافش را هم واضح تر بنماید. کارفرمای این پروژه، یک زوج جوان علاقمند به هنر بودند که صاحب کافه ای در شهر بزرگتر و نزدیک به این شهر بودند. هدف این زوج از انتخاب این شهر کوچک برای زندگی ، پتانسیل های موجود این شهر و شرایط اقتصادی و مشکلات اجتماعی بود .

ساختمان دارای ساختار تاوه ای شکل (ساختمان مکعب مستطیل شکلی که تناسب عرض به طول و ارتفاعش کم باشد)، ارتفاع سقفی نامتعارف و همترازی با سطح خیابان میباشد. نهایتا مشخصات مذکور ، ساختمان سه طبقه با بامی همتراز با ساختمانهای مجاور را به وجود آورده است . فضای داخلی یک فضای یکپارچه است که با سه دال به سه فضا تبدیل شده است. دهانه ی این دال ها برابر با عرض ساختمان میباشد. این دال ها فضاهای آشپزخانه، ناهارخوری، نشیمن، کتابخانه، اتاق، حمام و بام سبز را بوجود آورده اند. در حیاط پشت ساختمان ، یک دفتر کار هنری به صورت مجزا از ساختمان ساخته شده است. فضای تاسیسات مکانیکی ساختمان در کنار در شیشه ای ورودی ساختمان تعبیه شده است. تلاش ما در این پروژه بر ان بود که با حداقل اجزا، مجموعه ای از تجربه های متفاوت را در این پروژه ی کوچک خلق کنیم. هدف از تفکیک این فضای یکپارچه ترتیب دادن به فضاها ی بسته غیر مینیمالیستی داخلی وفضای پرجنب و جوش ، فریم های چشم اندازخاص عمودی و افقی سایت است.

ادامه ی فضای داخلی ، رو به سمت خیابان، رو به سمت بلوک روبرو و آسمان گشوده شد است. وجود پنجره در تمامی جهت، ساختمان را تبدیل به ساختمانی یکپارچه و شفاف کرده است. همه ی نماها به صورت یکسان کار شده ا ند و برونگرائی ساختمان به گونه طراحی گردیده که پنجره ها در تمامی جهات ، چشم انداز و دید بسوی اطراف دارند. در عین حال که ساختمانهای اطراف به صورت درونگرا ( و با حداقل بازشو) میباشند، هنوز نسبت به لمس آنها ، جزییات اجرائی و عناصر تزییناتشان تعلق خاطرعمیقی وجود دارد. ما قصد داریم با عناصر مصنوعی، مبلمان، گیاهان و تراس ؛ حدود و مرز بین خیابان و خانه ی شخصی را محو کنیم تا بتوانیم حضور انسان ، تمرکز و توجه را به روح این خیابان بیفزایم.

معمار: الدن اسکارسان

(Elding Oscarson) مکان: لاندسکرنا، سوئد

مهندس سازه: کانکرت سازنده

: Skanebygg مساحت زیر بنا: ۱۲۵ متر مربع

هزینه ساخت : ۲۸۰،۰۰۰ یرو

سال ساخت پروژه: ۲۰۰۹

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16106345669278050092252011201250011.jpg بافت قدیمی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16106345669423671045352011361271011.jpg تعامل با بافت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16106345669425437924452011541237911.jpg تعامل با بافت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1610634566942682719100201181227111.jpg جانمایی در بافت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16106345669428964261252011291264211.jpg نمای پشتی خانه

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16116345669368867033502011281267011.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

در ابتدا این پروژه ی بسیار کوچک و طویل، دارای سازه ای موجود با اتاق های بسیار کوچک و دو نمای باریک در دو انتها که از داشتن نور طبیعی روز محروم بود. طراحی ساختمان جدید بر روی سازه ی موجود به صورتی انجام شد که طرح به چهار حجم مجزا تقسیم می شود. این احجام بوسیله ی ویدی که با تفاوت یک متر از میان آنها عبور کرده است ، بر روی یکدیگر سازماندهی شده اند. این نحوه ی طراحی یک فضای داخلی متفاوت ایجاد کرده است. انطباق سه نورگیرسقفی مشابه با شکافهای ایجاد شده (توسط وید)، بازشوی سقفی و کف طبقه ی اول ، یک فضای داخلی متفاوت با ریتم موزون "پر و خالی " را ایجاد کرده اند. علاوه بر آن، این ریتم موزون دو اثرحائزاهمیت در طرح به وجود آورده اند: 1. اجازه ورود نور طبیعی روز را به طبقه ی همکف میدهد. 2. ارتباط بصری دو طبقه را از طریق شیارها برقرار میکند.

Raimon Farré, Jaume Mayol, Irene Pérez -TEd’A arquitectes معمار :

مکان: مالورکا ، اسپانیا سال پروژه: ۲۰۱۰-۲۰۰۷

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16116345669375683980002011361283911.jpg ارتباط بصری دو طبقه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16116345669487236508152011121236511.jpg تعامل با بافت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16116345669488871657402011281271611.jpg تاکید بر فشردگی در داخل بنا

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1612634567276273662835201171236611.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] چند هفته پیش ما ( archdaily ) برای postopolis در لس آنجلس بودیم و برای بازدید از مکان های جالب ، در اطراف شهر گشت زدیم . یکی از بزرگترین شگفتی ها ، استودیو یزدانی بود که به خاطر ساختمان هایش برای پروژه Ordos ما را به سمت خود برای بازدید از دفاتر و مصاحبه با مدیر آن مهرداد یزدانی ، کشاند . مهرداد یزدانی ( لیسانس معماری از دانشگاه تگزاس و فوق لیسانس از هاروارد GSD ) مدیر اصلی طراحی کانن – شرکت بین المللی با دفاتر مختلف در ایالات متحده و کشورهای دیگر – است . مهرداد ، استودیوی یزدانی را به عنوان یک آزمایشگاه کوچک آغاز کرد که از دسترسی و منابع یک کار بین المللی بزرگ با انعطاف پذیری یک استودیو طراحی کوچک ، بهره می برد . در این میان ، این موقعیت به استودیو یزدانی اجازه کار در مقیاس های مختلف را داد .

چیزی که من در هنگام مشاهده دفتر کار او واقعأ دوست داشتم ، تعداد زیادی از مدل های آزمایشی بود که برای هر پروژه دراطراف دفتر گذاشته شده بودند ؛ اثباتی از تعداد آزمایشات برای انجام یک کار واقعی . برخی از پروژه های استودیو یزدانی شامل بازسازی اخیر موزه تالِرِنس ، مرکز بورس UCSD ، یک پردیس جدید برای تاتا موتورز و چند ساختمان نهادی می باشند . استودیو یزدانی همچنین یکی از اولین شرکت هایی بود که کار خود را در Ordos آغاز کرد . استودیو یزدانی نیز در حال توسعه یک رستوران و یک سالن کنسرت به عنوان حمایت از برنامه های منطقه فرهنگی پیش بینی شده برای این شهر در حال ظهور در صحرای مغول است .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16126345672764712576102011271212511.jpg استودیو مهرداد یزدانی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16126345672767673617052011561273611.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16126345672769136316402011111236311.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16126345672773093485002011501293411.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16126345672776230295952011221230211.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16126345672778781011602011471281011.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16126345672785181383202011511281311.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16126345672787590604002011151290611.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16126345672789198508902011311298511.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16126345672794425322802011241225311.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1612634567288899475825201191294711.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16126345672890474351052011241274311.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16126345672893744356602011571244311.jpg -

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16166345679005632955852011361332911.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] پاویون نروژی مرکز گوزن های وحشی جرکین بر روی دامنه های پارک ملی Dovrefjell با چشم انداز رشته کوه Snøhetta قرار دارد. این ساختمان نود متر مربعی برای عموم آزاد بوده و بمنظور ارائه ی برنامه های آموزشی مشاهده و بررسی گونه های متفاوت گوزنهای وحشی احداث گردیده است. یک مسیر ۵/۱ کیلومتری طبیعی گردشگران را به این سآ یت فوق العاده که ۱۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا است ، میکشاند. پیش زمینه: رشته کوه Dovrefjell نروژ شمالی ونروژ جنوبی را ازیکدیگر جدا کرده است. این رشته کوه نه تنها محل زندگی آخرین دسته های باقیمانده ی گوزن های وحشی اروپائی است بلکه زیستگاه طبیعی بسیاری از گونه های گیاهان و حیوانات کمیاب می باشد. رمان ها و افسانهای بسیاری درباره ی گردشگران ، شکارهای سنتی و قومی ، انفجار و عملیات ارتشی در این سرزمین نقش بسته است. این رشته کوه علاوه برداشتن ویژگی های فرهنگی و چشم انداز طبیعی ، در ذهن نروژیان ثبت گردیده است. افسانهای ملی، شعرها (Ibsen)، موسیقی ها (Grieg) و اسطوره های بسیاری در مدح و ستایش جاودانگی این رشته کوه سروده شده است. پدران موسس قانون اساسی نروژ " تا خزان و زوال رشته کوه Dovre هم پیمان و وفادار هستند". (این یک سوگندنامه ی نروژی است) ایده معماری: استفاده از این چشم انداز طبیعی ، فرهنگی و پر رمزو راز ، پایه و اساس اولیه ی طرح این پاویون را شکل داده است. طرح ساختمان شامل یک پوسته ی خارجی و یک هسته ی ارگانیک شکل و پویای داخلی است. دیوار و فضای داخلی رو به جنوب علاوه برایجاد فضای تجمع مطمئن و گرم، چشم انداز پا نارومائی فوق وا لعاده ای از مناظردامنه را ارائه می دهد. استفاده از مصالح مقاوم و پایدار در برابرآب و هوای بسیار سرد این مکان از نکات حائز اهمیت محسوب می شد. قابهای مستطیل شکل از فولاد خام تشکیل شده که مشابه آهن های موجود در صخره های مجاور است. هرچند ایده ی فرم سآده و مصالح طبیعی این ساختمان برگرفته از ساختمانهای بومی و سنتی این مکان می باشد؛ درپروسه ی طراحی و ساخت آن از جدید ترین تکنولوژی روزاستفاده شده است . از مدلهای دیجیتالی سه بعدی درماشین های تراشکاری استفاده شد تا شرکت های کشتی سازی نروژ در Hardangerfjord فرم های ارگانیکی طرح را با تیرهای چوبی (چوب درخت کاج) ۱۰ اینچ مربعی بسازد. سپس این حجم چوبی به روش سنتی (استفاده از میخهای چوبی برای چفت و بست) به زمین متصل شد. دیوار خارجی از چوب کاج اندود شده با قیر ساخته شده در حالیکه دیوارهای چوبی داخلی با روغن جلا داده شده اند. پاویون در عین داشتن ساختاری یکپارچه و به ظاهر سلب ، ساختمان با ظرافت و زیبائی منحصر بفردی است که به گردشکران فرصت تامل و تفکر درباره ی این چشم اندازغنی و پهناور میدهد. معمار : SnØhetta Oslo AS مکان : Hjerkinn, ، Dovre Municipality، سوئد مساحت پروژه: ۹۰۰ فوت مربع سال پروژه: ۲۰۱۱ [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16166345679011364620252011331364611.jpg پاویون و چشم اندازهای اطراف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16166345679017699468702011361399411.jpg پاویون مکانی برای تامل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16166345679213217423502011121317411.jpg چوب های جلا دار فضای داخلی پاویون

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16196345688599986372852011391486311.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] روند شهرنشینی اخیر ما را تشویق به ساخت سازه های بسیار بلند کرده است تا بتوانیم تعداد بیشتری از افراد را در مساحت کمتری از زمین های افقی اسکان دهیم، اما نکته بسیار حیاتی که کمتر در این روند دیده شده است نگاه به مسایل حیاتی زیست محیطی و استفاده از روشهای دوستدار طبیعت است. چیزی که در پروژه UP به آن توجه ویژه شده است روند سیستماتیک استفاده از آب و ویژگی های ساخت و ساز سازگار با محیط زیست آن است.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1619634568860215146865201111451411.jpg آسمانخراش UP

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16196345688604716148252011271416111.jpg آسمانخراش UP

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16196345688607537159102011551437111.jpg آسمانخراش UP

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16196345688611966270152011391466211.jpg آسمانخراش UP

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16196345688613910676952011591410611.jpg آسمانخراش UP

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16196345688616273611652011221473611.jpg آسمانخراش UP

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16196345688618014320552011401414311.jpg آسمانخراش UP

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16206345689007248392352011321448311.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] آشیانه ی استراحت پوسته جدید بافته از رشته های 4 سانتی متری فیبر ددون است ، که به طرز شگفت آوری آویزان شده است. این آشیانه، توسط دانیل پوزت Daniel Pouzetو فرد فرتی Fred Frety برای ددون Dedon طراحی شد ، آشیانه ی استراحت برای استراحت گاه به گاه آویزان شده است ، وهمزمان زیبایی آن بامقیاس بزرگ آن همچون آشیانه ی پرنده ای که با ترکه های چوبی کوتاه بافته شده، مطرح است. ساختاری گرم و نرم و حفاظتی که یا نشسته به روی زمین و یا از درخت آویزان شده است. هنگامی که در هوا آویخته است، به آرامی توسط حرکت خود یا باد تکان می خورد.و وقتی به روی زمین ثابت شده، یک بستر پایدار برای استراحت را فراهم می نماید.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16206345689008960587452011491460511.jpg آشیانه ی استراحت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

162063456890103076692020113147611.jpg آشیانه ی استراحت

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16226345696713366692652011531566611.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

گروه ZED مخفف (Zero Energy Design) طرح خانه ای را با سه اتاق خواب ، هال ورودی و فضای نشیمن و آشپزخانه و محل سرو غذا در دو طبقه طراحی کرده است که با نمای نارنجی و قرمز خود بسیار جلب توجه می کند. اما همانطور که از نام این گروه بر می آید این خانه کاملا سبز است به این معنی که 2.4 کیلو وات انرژی با قدرت سلول های خورشیدی تولید شده بر روی سقف این خانه می تواند سیستم آب گرم، گرمایش کلی خانه، تهویه هوا و بقیه نیازهای آن را تامین کند.

علاوه بر این عایق های فوم به کار رفته در خانه و دیواره های پوشش شده با چوب سرو، کفپوش بامبو، دیواره های کامپوزیتی طوفان گریز، سیستم روشنایی کم مصرف و ... از دیگر دلایل سبز بودن این خانه است.

مساحت این خانه 2600 فوت مربع است و دارای گواهینامه ستاره انرژی است. در رتبه بندی انگلیس در جدول HERS امتیاز 39 را به خود اختصاص داده است. این خانه در اورلئان، ماساچوست است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16226345696715188646352011111588611.jpg خانه سبز گروه زد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16226345696718272238052011421572211.jpg خانه سبز گروه زد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1622634569672008569620201101585611.jpg خانه سبز گروه زد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16226345696723048104252011301548111.jpg خانه سبز گروه زد

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1623634569733289471610201181594711.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] این پروژه مانند یکی از رویکردهای کلیسای جامع ، یک ترکیب معماریست که مرزهای پالایش و بی نظمی را ادغام می کند و اولین تجربه برای یک بازدیدکننده می شود . این تجربه مانند یک سفر از طریق فضای درونی ساختمان و به دنبال نور معنوی ادامه دارد . این سفر ، برای مؤمن و غیر مؤمن ، به کشف شرایط تاریکی و نور مقدس نامتناهی می پردازد . پروژه کُلُپ مورالس COLOP MORALES توسط شاگردان هرنان دیاز آلونسو در دانشگاه هنرهای کاربردی وین طراحی شده است .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16236345697334328901652011231528911.jpg COLOP MORALES از هرنان دیار آلونسو ،چین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16236345697336039924952011401539911.jpg COLOP MORALES از هرنان دیار آلونسو ،چین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16236345697337972125502011591572111.jpg COLOP MORALES از هرنان دیار آلونسو ،چین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16236345697339242942602011121542911.jpg COLOP MORALES از هرنان دیار آلونسو ،چین

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1625634570445422505460201121625011.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

Maryhill Overlook تنها سازه ی رو به اتمام پروژه ی سیتینگز است که درمیان چشم اندازها مرغزارهای وسیع ، خشک و مملو از سنگ های بازالتی در بالای رودخانه ی Gorge کلمبیا قرار گرفته است. این محیط ، دارای اب وهوای سرد و سخت با زوایای تابشی متغیراست.

طراحی این ساختمان شامل یک دال بتنی سر برآورده اززمین است که با حرکات صعودی و نزولی بسوی لبه پرتگاه پیش میرود. در راستای طولی ، این دال بتنی هشت حجم است که رو به سمت آسمان باز و بسته میشوند. هنگامی که از دور به حجم ها بنگریم ، برای پاسخ به تغیرزاویه نور در طی روز و ایجاد تنوع در زاویه دید ،دال ها به شکل خط در آمده و باز دوباره به صفحه تبدیل میشوند. از نزدیک ،دال های بتنی دارای حفره و شیارهایی است که هماننده قابهای مستطیلی شکل ، مناظر خاص اطراف را به گونه ای متبحرانه کادربندی کرده اند.

اگر از ح‍یث ماهیت و مفهوم به طرح بنگریم ، Overlook سعی در القا و تشدید پتانسیل های طبیعی و تجربی موجود در سایت دارد. همچنین طرح این ساختمان علاوه بر سرپناه بودن، اندازه گیری مقیاس ، فاصله و زمان را نشان می دهد. در واقع آنچه در کل طرح به وضوح قابل درک و مشاهده است منظر و چشم اندازهای اطراف است . صراحتا میتوان بیان کرد که Overlook ناقلی است که مفهوم هویت وماهیت موجود در اطرافش را به شیوه ای جدید انتقال میکند.

معمار:Allied Works Architecture

مکان:Goldendale، واشینگتن ، امریکا

سال پروژه:۱۹۹۸

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16256345704459570025002011551670011.jpg شیارهای موجود بر روی دلهای بتنی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1625634570447821883140201121618811.jpg مقطع و پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16256345704485599413702011151699411.jpg maryhill

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]16276345705423497685152011341697611.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] پروژه chi wai CHAN از شاگردان آلونسو به بررسی مفاهیم مختلف و نوع شناسی یک ساختمان مذهبی می پردازد و آن را به نیازهای معاصر و احساسات نزدیک می کند . خیلی ها احساس می کنند که اصول مذهب کاتولیکی تنها یک اثر مقدس پرآب و تاب در بیرون است ، بدون هیچ مفهومی در فضای داخلی . این سطحی نگری به جای یک نگاه معنوی ، عامل اصلی برای اکتشاف است . این پروژه مفهوم و تأثیر " لاشه دقیق و حساس " یا اسکلت خطوط سیال آشکار می کند که به طور منسجم با هم جاری می شوند تا به تأثیر " تبدیل یک بخش به کل و تبدیل کل به بخش " دست یابد . طرح تاریک و گمراه کننده مانند یک کلیسای جامع در شهر Gotham است . تیپولوژی آیکونوگرافیک یک کلیسای جامع گوتیک ، با عنصر رسمی برج و اساس آن برای ماندگاری به نمایش در می آید . ویژگی های رسمی متحرک و موزاییک کاری زینتی سطوح و دکوراسیون، بر یک کلیسای گوتیک تأثیر می گذارد . کلیسای جامع به عنوان یک بنیاد تنها در مازاد وجود دارد .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16276345705433116112502011111616111.jpg کلیسای جامع حلقوی وین از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16276345705434613184652011261613111.jpg کلیسای جامع حلقوی وین از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16276345705436385825102011431685811.jpg کلیسای جامع حلقوی وین از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16276345705437891099852011581691011.jpg کلیسای جامع حلقوی وین از هرنان دیاز آلونسو

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1628634570603940191710201114161911.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

مارکو دانلوزو Mirko Daneluzzo از طرح خود برای یک مرکز موسیقی که به روی اسکله ی تورنتو واقع شده ، پرده برداری کرد. بخش مشهود از خط آسمان شهری، جنبشی را که در صحنه ی مرکز موسیقی در حال ایجاد است را نمایش می دهد. این پروژه از ساختمان صنعتی مالتینگ سیلوس Malting Silos کانادا که قبلا وجود داشته برای تبدیل آن به فرمی معاصر از یک برج دریایی با کاربری فرهنگی، استفاده می کند.

این پروژه توسط یک سری از لایه های تعبیه شده که دارای کیفیت های مختلف اجرایی هستند، تعریف شده است ، که به اصلاح شخصیت ساختمان به عنوان یک وجود یکپارچه که در سرتاسر فضا جاری می شوند ، می پردازد. لایه های سیستم مجموعه ای از تجربیات موسیقی، از تیپولوژی نیرومند سالنها تولید می کند .که توسط هندسه ای تمیز مشخص می شود. هندسه جهت مطابقت پیدا کردن با فضاهای میانی، موسسات آموزشی و پژوهشی، و بهم پیوسته شدن پروژه با محیط اطراف، فرسایش یافته است .

این مکان به شما چیزی برای ساخت متنی جهت طراحی منحصر بفرد می دهد: تورنتو بواسطه ی زمستان شدید و تابستان گرم شناخته شده است، پس لایه ی خارجی به عنوان پوسته محافظتی در فصل زمستان کار می کند ،که این را سپاسگزار شکل گیری آهسته موانع یخ ساخته شده میان فاصله ها است. گیرنده های باد نیز اجازه تهویه طبیعی در تابستان را می دهند. هندسه ی فرسایش یافته با ایده ی زیبایی شناسی " مات" سر و کار دارد: مات مختوم کننده ی راکد بودن و مسطح بودن، بدون سطوح درخشان است. سطوح مات و بی جلا زنگار زمان را در خود جمع نموده ، زمینه را جذب می کند، و خودش هم یک زمینه می شود.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16286345706041085012502011301685011.jpg مرکز موسیقی در اسکله تورنتو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16286345706043460739352011541660711.jpg مرکز موسیقی در اسکله تورنتو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1628634570604451975360201151619711.jpg مرکز موسیقی در اسکله تورنتو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16286345706045885779452011181685711.jpg مرکز موسیقی در اسکله تورنتو

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]16316345721606035666902011401835611.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

طی چهار دهه اینده، جمعیت بالای 65 سال در جوامع در حال توسعه سه برابر خواهد شد و تا سال 2050 به 1 میلیارد و 600 میلیون نفر خواهد رسید، از سوی دیگر مکزیکو سیتی با کمبود زمین قابل ساخت ساز مواجه است و رشد بافت های فیزیکی تنها در قامت ره یافت های برون شهری، زیر ساخت بردن زمین های کشاورزی و پذیرش تبعات زیست محیطی متصور است.

پروژه مشروح یک قبرستان زیر زمینی عمودی برای مکزیکو سیتی تدوین می کند و سعی دارد ازدیاد جمعیت، کمبود زمین، مناسک عزاداری و تجربیات روان شناسی و احساسی ان را نیز مد نظر اورد. نگره طراحان برج مرگ اعطای تولد دوباره به خانواده متوفی است، که پس از سفری به اعماق زمین و دفن یکی از عزیزانشان از دل خاک دوباره می رویند.

برج که انگاره مخزن را پشت سر گذاشته و بیان معمارانه فرایند تدفین و عزاداری را نیز تحریر می کند، تابه ای است کلان مقیاس با دیوارهای حائل منحنی شکل و رمپ هایی با نور زیاد که نور و تهویه مجموعه را نیز تامین می کند، رمپ ها همچنین با حرکت مدور پاین رونده شان نور را تا اعماق برج معکوس پایین می برند و به بازدید کنندگان اجازه می دهند تا طی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در خود غور کنند و ارام ارام با غمشان کنار ایند.

از دیگر وجوه طراحی دفن وجه غیر انسانی مرگ است در زمین و بیان گرایی فرمی طرح؛ بنا در سطح زمین حفره ای تهی است، درست همچون خلایی که فقدان ناشی از مرگ را باز می نمایاند

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16316345721611062005352011301862011.jpg هرمنوتیک مرگ؛ یک پرداخت زیرزمینی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1631634572161472739575201171827311.jpg هرمنوتیک مرگ؛ یک پرداخت زیرزمینی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16316345721619214608552011521814611.jpg هرمنوتیک مرگ؛ یک پرداخت زیرزمینی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16316345721623217575002011321817511.jpg هرمنوتیک مرگ؛ یک پرداخت زیرزمینی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16316345721627079534852011101879511.jpg هرمنوتیک مرگ؛ یک پرداخت زیرزمینی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16316345721629968412452011391868411.jpg هرمنوتیک مرگ؛ یک پرداخت زیرزمینی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16346345730591837198952011181937111.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] از کیسه های نورانی به عنوان بخشی از نمایشگاه کاخ بلورین میامی در ساختمان مور واقع در مرکز ولسوالی در میامی طراحی شده توسط دفتر معماری مستقر در نیویورک، دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو پرده برداری شد.چراغ ها ، به شکل کیسه های مشی معلق، از سقف آویخته شده که هر کیسه شامل یک منبع نور پنهان در میان صدها عدد کریستال است. این استودیو یک واسازی لوسترهای قدیمی را به نمایش گذاشته است. یک کیسه مشی با صدها دانه کریستال پر شده است و نور دفن شده در میان کریستال ها با استفاده از عمل بازتاب آنها را نورانی می کند و یک گوی درخشان و واحد را ایجاد می کند.48عدد از این کیسه های نورانی در یک اتاق قیر اندود سیاه نصب شده است و چشم انداز نورانی را برای بازدیدکنندگان به همراه دارد.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16346345730599543053402011351943011.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ کیسه های پرتوافکن کریستال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16346345730603420832552011141920811.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ کیسه های پرتوافکن کریستال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1634634573060818537135201111985311.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ کیسه های پرتوافکن کریستال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16346345730610959217252011291959211.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ کیسه های پرتوافکن کریستال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16346345730613456420702011541956411.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ کیسه های پرتوافکن کریستال

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD][TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16356345732039853211402011381953211.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] تمام آن چيزي كه در اين مجموعه مشاهده مي شود بر اساس طراحي فضاي سبز بر روي آپارتمان و حضور بيشتر طبيعت در زندگي ساكنين آن است. 2 سايت با مجموعه 7 بلوك ساختماني كه كه طراحي شده اند به صورتي كه كمترين سايه را بر روي هم داشته باشند. سقف ها با گياهان پوشيده شده و بالكن ها را گياهان رونده سبز كرده است تا در حومه شهر بيشترين تضاد با زندگي بي روح شهري را ايجاد كند. اين سايت براي كشور فرانسه و در حومه انگلت طراحي شده است.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16356345732040828149002011481928111.jpg سقف هاي سبز در آپارتمان هاي انگلت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16356345732041919192452011591919111.jpg سقف هاي سبز در آپارتمان هاي انگلت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

163563457320428090769020118199011.jpg سقف هاي سبز در آپارتمان هاي انگلت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16356345732043750618202011171950611.jpg سقف هاي سبز در آپارتمان هاي انگلت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16356345732044652806552011261952811.jpg سقف هاي سبز در آپارتمان هاي انگلت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16356345732045498357902011341998311.jpg سقف هاي سبز در آپارتمان هاي انگلت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16356345732046340003252011431940011.jpg سقف هاي سبز در آپارتمان هاي انگلت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16356345732047636697602011561936611.jpg سقف هاي سبز در آپارتمان هاي انگلت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1635634573204885849440201181958411.jpg سقف هاي سبز در آپارتمان هاي انگلت

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]16366345732208040688902011401940611.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] ایده اصلی پروژه ICDEM ارزیابی دین به عنوان یک قدرت عرفانی و مرموز است که در حادثه ای ناگوار رخ می دهد . او مردم را جمع کرده و تعاملات و تبادلات اجتماعی را ایجاد میکند . کلیسای جامع در این مورد با ایده یک " کمپ مذهبی " همانند یک فضای عمومی طراحی شده . هم زمان مکانیکی و ظریف است با اثرات نور که در طول شبانه روز تغییر می کند . دستور کار زیبایی شناسی ، فضایی را ایجاد می کند که تلاش دارد به سوال " بازنمود و تمثال مقدس چیست ؟ " پاسخ دهد . از آنجا که موضوع اصلی این دورۀ شاگردان آلونسو گوتیک فیکشن و فرهنگ فرعی آن است ، این پروژه تلاش دارد تا ایده سبک گوتیک و تباهی و خراب کردن را توسط سیستم ساختاری خود که در محدودۀ فروپاشیست ، به هم متصل می کند . در این برنامه ، پلان سنتی کلیسای جامع به یک سیستم عمودی تبدیل شده . سیستم گردشی عمودی که جایگزین صحن و رواق های کلیسا شده اند ، به فضاهای اصلی برج متصل می شود . آثاری که طراح پیش از طراحی این پروژه می خوانده ، می شنیده و می دیده چنین است :

hot chip, prince, hercules and love affair, JT, Matix series, Alien vs. Predator, H.R. Giger, Alexander Mcqueen shows, Lady Gaga videos[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16366345732209548502552011551948511.jpg ظرافت مکانیکی ، یک کلیسای جدید برای وین از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1636634573221220897680201122198911.jpg ظرافت مکانیکی ، یک کلیسای جدید برای وین از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16366345732214981943852011491981911.jpg ظرافت مکانیکی ، یک کلیسای جدید برای وین از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16366345732226124785352011411924711.jpg ظرافت مکانیکی ، یک کلیسای جدید برای وین از هرنان دیاز آلونسو

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16376345737939418974402011542018911.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] شرکت انگلیسی دن بریل آرشیتکتز در سال ۲۰۱۰ ، به عنوان یکی از ۱۲ شرکت کننده ای بود که برای طراحی یک پل عابر برای ساحل Trestle در منطقه ی موج سواری کالیفرنیای جنوبی انتخاب شد . مسا بقه ی طراحی Safe Trestles ، توسط " Architecture for Humanity "(معماری بشریت ) برپا شده ، که تلاش در انتخاب طرحی بود که نه تنها مسیری مطمئن از جاده ی بالای بیشزار و از میان خطوط راه آهن به ساحل Trestle مهیا کند بلکه در مقابل اکولوژی محیط و زمین ساحلی نامرغوب سایت هم مقاوم باشد.

در زیر اطلاعاتی درباره ی پروژه دن بریل ارائه داده شده است.

شرکت انگلیسی دن بریل ارشیتکتس ، تنها گروه طراحی انگلیسی در مسابقه ی بین المللی ۲۰۱۰ :

دن بریل آرشیتکتز وینچستری ، تنها گروه طراحی انگلیسی است که نامش در لیست اسامی نیمه فاینال طراحی یک پل عابر پیاده در جنوب کالیفرنیا قرار داشت. میزبان مسابقه ی بین المللی Safe Trestle ، Architecture for Humanity(معماری بشریت) بود که بالغ بر صد شرکت کننده داشت. این مسابقه در واقع طراحی یک مسیر دسترسی مشخص و مطمئن به ساحل Trestles بود که یکی از بهترین مناطق ویژه موج سواری آمریکای شمالی و محل برقراری مسابقه موج سواری لوور پرو ۶ محسوب می شود.

سالیانه بیش از ۱۰۰،۰۰۰ نفر مسافت خاکی طولانی و دشواری را از میان سرزمین های مارشال و مسیر خط راه آهن طی میکنند تا به این ساحل برسند. عواملی ماننده عبور قطار، وجود گونه های دریائی و محل سکونتگاهی حیوانات در معرض خطر و وجود گیاهان مهم در این سرزمین ، از عوامل مخاطره انگیز و دشوار این مسیر محسوب میشوند. سایت مذکور برای مسیرمعقول و مطمئن ، مابین پارکینگ موجود در سایت و ساحل در نظر گرفته شده بود. در همین راستا ، دن بریل ارشیتکتس طرح پیشنهادی اش را به گونه ای ارائه میدهد که با راه حلی خاص و الهام گرفته از محیط ، هر دو عامل اکولوژی محیط و احیای مجدد منطقه موج سواری موجود را ارتقا بخشیده است.

ساختار پیشنهادی از پلیت های فولادی جوی ( نوعی فولاد پوراستحکام کم آلیاژ که هنگام قرار گرفتن در معرض باران یا هوای مرطوب ، روی آن پوشش اکسیدی تشکیل می شود که با چسبیدن کامل به فلز پایه ، از خوردگی آن جلوگیری میشود) ساخته شده که به هم جوش داده میشوند تا قابلیت اجرا بر روی دهانه ی طویلی را داشته باشند. در نتیجه حداقل فونداسیون را در زمین مرطوب و سطوح مسطح خطوط راه آهن اشغال میکند. پلیت فولادی جوی ، دارای لایه ی رزیلنتی خارجی با مقاومت بالاست که حداقل نگهداری و محافظت در مقابل آب و هوای مرطوب دریا را احتیاج دارد. در تضاد با پلیت استیل، کف چوبی هوا زده و پوسیده ی مقاوم ، سطحی گرم و دوست داشتنی را در زیر پا ایجاد میکند. طرح پیشنهادی مذکور شامل یک ورودی جدید از پارکینگ فعلی بسوی ساحل Trestles می باشد و شامل مجموعه ای از عناصری است که در حال حاضر این مکان احتیاج دارد. عناصرمذکور در این طرح پیشنهادی شامل : توالت ، دوش ، مکان نشستن، محلی برای آب نوشیدنی، سطل آشغال و یک کیوسک اطلاعات می باشد.

عرض پل از ۳.۵متر تا ۷ متر متغیر بوده و در میانه ی راستای طولی اش ، شامل دو فضای نشیمن با وسعت بیشتر می باشد که در میان چشم انداز دراماتیکی این سرزمین مرطوب سبز و کناره ی ساحل قرار دارد. در این طرح برای افزایش آگاهی عمومی مردم ازویژگی های بومی و گونه های در خطر سایت ، از علائم و تابلوهای گرافیکی آموزشی استفاده شده است. این طرح درجائی که به ساحل Trestles ختم میشود دارای سکویی است که علاوه بر ایجاد محلی برای نشستن ناظران ، در زیر آن پارکینگ دوچرخه و سرویس بهداشتی قرار دارد. برج نگهبانی و نجات غریق هم در این طرح گنجانده شده است.

 

 

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16376345737948827258952011282027211.jpg مینیمم همپوشانی با بستر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16376345737957169303152011512069311.jpg خط راه آهن موجود و پل عابر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1637634573797604143510201102041411.jpg تضاد پلیت فولادی جوی با کف چوبی پوسیده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16376345737979374229602011332074211.jpg پل عابر ساحل Trestles

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16376345737981966348852011592066311.jpg پل عابر ساحل Trestles

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD][TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1638634573888856467050201152064611.gif [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

لازلو موهولی ناگی مانند بسیاری از مهاجران گریخته از دستان نازی های آلمانی در سالهای 1930 بود که خواستار پناهندگی در کشورهای مختلف بود و در هلند، انگلیس و بالاخره درآمریکا پناهنده شد. جایی که او و خانواده اش رفتند، یک ماشین بزرگ از فلز و شیشه داشتند وآنقدر عجیب به نظر می رسید که همیشه غوغایی در اداره گمرک ایجاد می کرد. مشکل توصیف این موضوع بود که این چیست؟ گفتن حقیقت موثر واقع نمی شد و ماموران گمرک باور نمی کردند زمانی که آقای لاسزلو موهولی ناگی توضیح می دهد که فضای سبک تلفیقی را طراحی کرده است که به شکل ماشین شناخته می شود و درقالب منبعی از نور و سایه طراحی شده است و در جهت مطالعات اوبر حرکت شان کارایی دارد. ماموران گمرک به همان اندازه هم، بسیار مشکوک بودند که اوبرای خارج کردن آن دستگاه به شکل یک روبات، اختراع و ماشینی چند کاره تلاش می کند. درآخر، او آن ها را فریب داد وادعا کرد که این " دستگاه آرایش مو" بوده است.

موهولی ناگی در این باره توضیح می دهد که : " این بخشی از دستگاه نورپردازی است که به شکل وسیله ای به منظور نشان دادن بازی نور و بازپردازش حرکت کارایی دارد. این مدل شامل یک جسم مکعب مانند یا باکسی 120*120 است به همراه دهانه ای مدور( همچون دهانه) در قسمت جلویی است. در قسمت پشتی پانل، تعدادی لامپ الکتریکی به رنگ های زرد، سبز، آبی،قرمز و تونالیته ی سفید هم وجود دارد .موازی این پانل ، پانل دیگری در درون حجم قرارگرفته است که حاوی دهانه ی مدوری است و همچنین لامپ های روشنایی ِ الکتریکی در رنگ های مختلف روی آن نصب شده است. بر طبق همین پلانِ از قبل تعیین شده اش است که تک لامپ ها در نقاطِ متفاوتی روشن می شوند. آن ها حرکت متداوم ِ مکانیزمی، نسبتا مات رابه همراه مصالحی ساییده شده، به شکلی روشن می کنند که به منظور خلق بهترین فرم سایه ی ممکن، بر دیوارِ پشتیِ جعبه ی بسته طراحی شده است.(هنگامی که این نمایش نور و سایه در فضایی تاریک رخ می دهد، دیوار پشتی جعبه می تواند برداشته شود و رنگ و سایه ی پروژه، روی پوششی از اندازه های متفاوت، در پشت جعبه نمایان می شود.) این مکانیزم را سطحی مدور حمایت می کند که از اجزایی سه گانه ساخته شده است. این دیوارهای جداکننده از سولفات مات ساخته شده است و همچنین دیوار آهنی از میله های عمودی ساخته شده است که هر کدام از سه بخش این چهارچوب، نشان از حرکتِ سرزنده و متفاوتِ این مطالعه است ؛ منحصرا به سمت معلولی در حرکت است که برروی همان دیسک اصلی مدور و واقع در دهانه ی اثر نمایان می شود. "

لازلو موهولی ناگی شهرت خود را با تدریس در مدرسه ی باوهاوس در دِسائو بین سال های 1923 – 1928 به دست آورد، در سال 1973 به شیکاگو رفت و توانست مجموعه ی " باوهاوسِ جدید " را تاسیس کند. فضای سبک تلفیقی در سال 1922 – 1930 اثری به جای مانده ازاو است و در آخر این اثر در کنار آثاری برجسته در نمایشگاه " باوهاوس1919- 1933 : کارگاهی برای مدرنیته " به نمایش درآمد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16386345738911381667152011532081611.gif فضای سبک تلفیقی ؛ بازی هنرمندانه ی نور و سایه در پردازشی ساختارشکن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16386345738915732365252011372032311.gif فضای سبک تلفیقی ؛ بازی هنرمندانه ی نور و سایه در پردازشی ساختارشکن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16386345738938323595102011232023511.gif لاسزلو موهولی – نگی

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16406345742648335553202011432035511.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

لیو چئین شنگ : این پروژه یک کلیسای جامع برای پایان نامه کارشناسی ارشد است که یک ایده جدید چند منظوره اجتماعی به همراه توسعه تقدس و فرم را ارائه می دهد . سایت طرح در کلیسای جامع سنت استفان واقع شده که مرکز اقتصادی ، فرهنگی و ترافیک در وین –اتریش- است . کلیسای جدید عملکردهای اجتماعی اطراف از جمله فعالیت های مذهبی ، هنری ، تجاری ، گردشگری و سیستم ترافیک در هم ادغام می کند . کلیسا در طبقه همکف ، تئاتر ها و فروشگاه در طبقه فوقانیِ زیر زمین و ایستگاه مترو در انتهای زیرزمین قرار گرفته اند . تمام لایه ها توسط کف های شیشه ای تقسیم شده اند و به این ترتیب ، فعالیت در سطح های مختلف ، یک همپوشانی بصری (توسط شفافیت کف شیشه ای )تولید می کند . افراد می توانند کلیسای جدیدی بواسطه تنوع فضاها تجربه کنند . این طرح ، مناسب ترین سبک برای کلیسایی می باشد که نیازمند عملکردهای گوناگون در زندگی مدرن بشر است .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16406345742672558221602011452058211.jpg کلیسای سنت استفان وین از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16406345742679095693802011502095611.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16406345742683098074352011302098011.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1640634574268648233040201142082311.jpg -

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...