رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16426345748300044146902011402144111.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] نیک کینی : پروژه "باغ The Garden" نتیجه دو دستورکار کاربردی مختلف هستند ، باغ گیاهشناسی در آستانه فروپاشی . رقابت بین معماری و زندگی گیاه ، مانند یک درام در این پروژه بازی میکند ، درجایی که معماری برای غربال کردن اتمسفر برای دانه ، گرده و... طراحی شده در حالی که ماهیت گیاه تنها برای منابع و ترویج اهمیت دارد . همانند دو کاربرد در هم تنیده ، فروپاشی قریب الوقوع و بخشی از چرخه زندگی معماری است . The Garden به شدت در سراسر اثرات سینماتیک و اسپاسم برای ایجاد یک احساس ناخوشایند ساخته شده . چیزی که این پروژه را تحت تأثیر قرار داده ، به گفته طراح ، مستند های طبیعت مانند سیاره زمین و زندگی و نیز فیلم هایی مانند ایالات مخدوش و سیاره وحشی هستند . طراح در هنگام کار و پیشرفت این پروژه ، چیزهایی که می خوانده ، میشنیده و می دیده ازاین قبیل بوده : گریگوری ایساکس ، تامی مک کوک ، ویلرز ، آلتون الیس و نورث وود .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

164263457483020032012020110213211.jpg باغ در لوس آنجلس از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16426345748304346508252011232146511.jpg باغ در لوس آنجلس از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16426345748311057406852011302157411.jpg باغ در لوس آنجلس از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16426345748313351010052011532151011.jpg باغ در لوس آنجلس از هرنان دیاز آلونسو

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16436345758299670731402011162270711.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

رقابت آسمانخراش 2011 ، گری کلت Gary Kellett ،پادشاهی متحد united kingdom ؛ اقیانوس های جهان بیش از 70 درصد از سطح این سیاره را پوشش می دهند ، به نیمی از تولیدات اولیه کمک می کنند و در بر گیرنده ی تنوع عظیمی از زندگی هستند. اقیانوس ها همچنین نقش حیاتی را در زندگی زمین بازی می کنند و سیستم را از طریق تنظیم کردن آب و هوا و چرخه ی زیستی ژئو شیمیایی جهان بواسطه ی ظرفیت خود برای جذب دی اکسید کربن در جو، پشتیبانی می نمایند.

اندازه گیری اسیدیته ؛ PHپایین تر، اسیدیته بیشتر- سنجیدن PH آب دریا از 8 به 8.3 ، به این معنا که اقیانوس ها به طور طبیعی قلیایی هستند. وقتی که دی اکسید کربن در آب دریا حل می شود، به شکل اسید کربنیک در می آید. همانطور که بیشتر co2 هوا توسط سطح اقیانوس ها گرفته می شود، PH به سمت قلیایی کمتر کاهش پیدا می کند ، در نتیجه اسید بیشتری بوجود می آید. این پدیده " اسیدی شدن اقیانوس " خوانده می شود و در میزانی که حداقل برای 400000 سال آزمایش نشده، رخ می دهد. نتیجه اسیدی شدن اقیانوس بر روی اکوسیستم های دریایی و موجوداتی که ساکن آن هستند ، اخیرا شناخته شده است و موجب نگرانی جدی دانشمندان است و سیاست گذاران با تغییرات آب و هوایی ، تنوع زیستی و محیط دریایی درگیر شده اند. مفهوم زیربنایی برای زداینده ی ساحل ، کاهش سطح اسیدیته ی اقیانوس با اضافه کردن فسیل کوکولیتو پور Coccolithophore به آب است. محل مناسب برای این پروژه جنوب شرقی گوشه ی انگلستان است ، با نوار زمین شناسی گسترده ای از کوکولیتوپور Coccolithophore - گچ سفید – که حومه لندن را می پوشاند ، و به آنچه که به عنوان صخره های سفید منطقه ی داور Dover شناخته شده ، منجر می شود.

این طرح پیشنهاد می کند که این رسوبات وسیع گچ قبل از آنکه به دریا ، جایی که میتوان شروع به خنثی کردن اثرات اسیدیته ی دریا کرد پمپ شود، حفاری شده ، تصفیه شده و در سیلوهای بزرگ ذخیره شود. در تمامیت خود زداینده ی ساحل به عنوان یک سنگ گچ بزرگ متحرک حفر کننده و پالایش کننده عمل می کند. قرار گرفتن بر شیارهای غول پیکر و خزیدن در فضای حلزونی ؛ زداینده ی ساحل به آرامی حرکت می کند، و در پایین مقابل منطقه صخره پیش آمده، یک لایه ی نازک سنگ گچ را حفاری می کند - پس از آن سنگ گچ حفر شده و سپس از طریق تصفیه خانه های قوی که سنگ گچ را به ذرات کمتر از 500 میکرون کاهش می دهند ، عبور می کند – درجه غلظت پودر. کاهش دادن سنگ گچ به این اندازه تضمین می کند که می تواند به حالت معلق در لایه های بالایی از آب دریا برای مدت طولانی باقی بماند. دور از دریا ، شما میتوانید یک سری از دستگاه های فرعی مکانیکی را به سمت زداینده ی ساحل پیدا کنید. که آرام خوابیده و در کف دریا مورد توجه قرار نگرفته اند ؛ آنها یک تحلیل از وضعیت PH ، هر گونه تغییر در اسیدی شدن از دریا به ساحل را متحمل می شوند و به محض دریافت اطلاعاتی که افزایش اسیدیته را در زداینده ی ساحل مشخص می کند ، اقدامات فوری را انجام می دهند.

تحت فشار بالا، سیلو های بزرگ گچ تصفیه شده ، به خط لوله های طولانی که به دریا جاری می شوند، تخلیه می شود. جایی که فشار بالای پرتاب سنگ گچ محلول را به سمت سطح دریا منفجر می نماید و تل سنگ گچ خنثی کننده ی وسیعی را که می تواند تا کیلومترها انتشار پیدا کند را ایجاد می نماید.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16436345758300929244602011292229211.jpg زداینده ی ساحل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16436345758302286091352011422286011.jpg زداینده ی ساحل

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]16466345766294857834802011482357811.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] الکس کورنلیوس : این پروژه به بررسی چگونگی درک ما نسبت به سکونتِ قلمرو های به ظاهر غیر قابل سکنی ، می پردازد . پروژه ، مفاهیم متضاد شکل-زمین و شکل-پیکر را به عنوان مکانیسم ایجاد ابهام همزمان و ارتباط بین ساختمان و groundscape ، کشف میکند . در این معنا ، groundplane به طور استراتژیک با نزدیکی به ساختمان برای ایجاد یک فضای قابل سکنی ، ضخیم و ستبر می شود . این تجزیه مرز یا لبه های ساختمان ، وسیله جدایی از محیط خصمانه اطراف می شود . خانه zombie در لس آنجلس ، اطراف دو حجم اصلی سازماندهی شده که مانند یک گردش مرکزی به فضاهای پشتیبانی ثانویه عمل می کند که در داخل زمین تعبیه شده اند . این طرح مجموعه ای از حیاط های کوچک را ایجاد می کند که فضاهایی بین دیواره بیرونی و حجم داخلی بوجود می آورد که فضاهای فعالی نیز هستند . این فعالیتها ، نیازمند جداسازی کمتری از واقعیت های خشن محیط خارجی هستند .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16466345766305693664702011362393611.jpg خانه زُمبای از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16466345766462672582252011462372511.jpg خانه زُمبای از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1646634576646481765980201182317611.jpg خانه زُمبای از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16466345766466919185452011292319111.jpg خانه زُمبای از هرنان دیاز آلونسو

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

منزل فارنزورث خانه‌ای است که معمار معروف لودویش میس فن در روهه، در سال ۱۹۵۱ در ایلینوی آمریکا طراحی کرده‌است و جز یکی از برترین آثار معماری قرن بیستم به شمار می‌رود. این خانه نمایشی در سبکی از معماری به نام سبک بین‌المللی ساخته شده آست.

این منزل هم اکنون یک مکان تاریخی ملی آمریکا، و به روی عموم بسته است

FarnsworthHouse-Mies-6-300x225.jpg

 

47279B_1.jpg

 

 

47279C_1.jpg

 

 

47279D_1.jpg

 

47279A_1.jpg

 

 

fh_exterior_3_1.jpg

 

fh_exterior_april_5_1.jpg

 

 

fh_img_0450_1.jpg

 

fh_2592002-R1-035-16_3.jpg

 

 

fh_3027-00006a_2.jpg

 

fh_3027-00019a_1.jpg

 

 

fh_4150-00009a_2.jpg

 

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16486345768959687860702011562387811.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] شهر رویات در فرانسه با آبگرم و بهار دلنشینش شناخته شده است و مردم از اقصی نقاط کشور و اروپا به این شهر می آیند تا خواص درمانی آبگرم های آن را تجربه کنند. وینسنت کالبوت برنده جایزه طراحی مسابقه ای شده است که موضوع آن ساختمان آبگرم اصلی این شهر بوده است. آبگرمی با دیواره های سبز و پوشش گیاهان زنده این بنا شامل دو استخر آبگرم دایره ای و نورگیرهایی است که اطراف و سقف و دیواره های آن را گیاهان سبز پوشانده است تا حس آرام روانی بیشتری را در حین حضور در حوضچه ها به مخاطب منتقل کند. پوشش داخلی چوب و گیاهان روی سازه ی ساخته شده از استیل ضد زنگ همه و همه به طبیعی بودن و لذت بردن بیشتر در این فضا کمک کرده و باعث افزایش تاثیر درمانی استفاده از آبگرم می شود.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16486345768961114624852011112414611.jpg حوضچه های آبگرم با پوشش دیواره های سبز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16486345768962287206052011222487211.jpg حوضچه های آبگرم با پوشش دیواره های سبز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16486345768963654013102011362454011.jpg حوضچه های آبگرم با پوشش دیواره های سبز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16486345768964688028952011462488011.jpg حوضچه های آبگرم با پوشش دیواره های سبز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

164863457689657002688520115724211.jpg حوضچه های آبگرم با پوشش دیواره های سبز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1648634576896679951490201172499511.jpg حوضچه های آبگرم با پوشش دیواره های سبز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16486345768968186926102011212486911.jpg حوضچه های آبگرم با پوشش دیواره های سبز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16486345768970524960052011452424911.jpg حوضچه های آبگرم با پوشش دیواره های سبز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16486345768971891278852011582491211.jpg حوضچه های آبگرم با پوشش دیواره های سبز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16486345768973091299702011102491211.jpg حوضچه های آبگرم با پوشش دیواره های سبز

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

yokohama1.jpg

ترمینال دریایی یوکوهاما کاری از معمار ایرانی الاصل خانم فرشید موسوی و همسرش الخاندو زائورپو میباشد که کار ساخت آن از سال ۱۹۹۵ تا سال ۲۰۰۱ به طول انجامید و در بندر یوکوهامای ژاپن قرار دارد.

 

به طورخلاصه ترمینال دریایی یوکوهامای ژاپن یک باند یا ایستگاه برای مسافران دریایی است که با سایر عناصر شهری برای استفاده‌ی شهروندان درآمیخته شده است. سایت مجموعه بصورت یک محور در ساحل شهر یوکوهاما کشیده شده و به صورت یک مکان عمومی پذیرای شهروندان می‌باشد.

فرشید موسوی و الخاندرو زائراپولو طراحان این مجموعه از شرکت FOA در مورد این کارشان می‌گویند: “طرح پیشنهادی ما برای این مجموعه با ارائه سایت به عنوان یک مکان عمومی و استفاده از سقف بنا به عنوان یک عرشه‌ی بزرگ شرع شد و بصورت دنباله پارک Akaranega طراحی شد.

سپس پروژه با طراحی سیرکولاسیون‌های حرکتی تکمیل شد، سیرکولاسیونی که بصورت طولی در تمام نقاط سایت کشیده شده است.”

در کل مجموعه ترمینال دریایی یوکوهاما به صورت یک مکان عمومی بسیار خوب طراحی شده، در نگاه توپوگرافی مصنوعی که ایجاد شده بسیار به چشم می‌آید، توپوگرافی که این مجموعه را به یک منظر از سطح زمین تبدیل کرده است. پستی بلندی‌هایی که در سایت مجموعه ایجاد شده است دست کمی از یک پارک یا یک منظر طبیعی ندارد واثر این کار با مصالح بسیار مناسب و بوم آورد بسیار بیشتر نیز شده است، بطوری که در نگاه اول نمی‌شود تشخیص داد که این مجموعه روب آب ساخته شده است نه خشکی.

اخلاف سطح‌های ایجاد شده در این مجموعه بصورت پلکانی در نظر گرفته شده است تا هم آن‌ها را از سیرکولاسیون‌های حرکتی جدا کند و هم جاهایی را برای نشستن بدست داده است.

 

 

yokohama3.jpg

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]16536345786310466890552011442666811.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

"برای رسیدن به طرحی که ارتباطی حسی با زندگی داشته باشد، باید بر قراری اندیشید که ساحت خیال به ان سوی فرم و ساختن پر کشد"، این نقل قول از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در نمازخانه برادر کلاوس فیلد روی واقعیت به خود گرفته، جایی که فضای داخلی ای رازالود و تامل برانگیز در حجم بی نهایت متصلب و سختِ سه گوشِ بیرونی اش گم شده است.

نمازخانه از یک پیش طرح بی نهایت خام اغاز شد و به ارامی تبدیل به یکی از بی نظیرترین نشانه های منظر طبیعی المان گردید. طراح به کمک کشاورزان محلی ای که می خواستند دِیـْـن خود را به قدیس برادر کلاوسِ قرن پانزدهمی ادا کنند. بدون شک جذابترین جنبه نمازخانه روش ساخت ان است، کار با 112 تنه درخت و خیمه ای که از دل چیدمان ان ها بیرون امد اغاز شد، به موازات لایه های بتنی پوسته بیرونی را با ضخامت های 50 سانتی متری می پوشاندند، وقتی کار بتن ریزی 24 لایه تمام شد، قاب چوبی را به اتش سپردند، انچه باقی ماند یک بدنهْ حفره ی توخالی، پوک و سیاه و سوخته بود.

پوسته خاص سقف و بدنه داخلی در تعامل کامل با کف ساخته شده از سرب مذاب منجمد شده تدقیق شده. این ره یافت عملا نگاه را بر حفره وسط سقف و نوری که مستقیما وارد بنا می شود خیره می کند. این قوام های فرمی اب و هوای نمازخانه را کنترل می کنند و با نفوذ نور و باران از بازشوی سقف به داخل حجم توخالی نمازخانه محیط یا تجربه ای کاملا خاص ایجاد می شود.

این نورگیری و تشعشعاتی که بر بدنه داخلی نمازخانه وارد می شود، شعله های ستاره هایی را ماند که ارجاعی اند مستقیم به بینش برادر کلاوس نسبت به رحم مادر و ریاضت و زهدان و در عین حال جدا افتادگی، معصومیت و پاکی مستتر در ان. حسی غم انگیز که رسوخ ان بر انسان در مواجه با نمازخانه اجتناب ناپذیر است و ان را به یکی از برجسته ترین ابنیه معماری امروز تبدیل نموده. شاید همین خواص باشند که بنای فاقد سیستم اب رسانی، برق و تجهیزات بهداشتی، با کف سربی و بدنه بتنی را به مقصد از پیش مشخص بسیاری تبدیل نموده

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16536345786316392780802011432692711.jpg نورگیری از سقف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16536345786321840967252011382640911.jpg ورودی نمازخانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16536345786327564233752011352664211.jpg حجم کلی در سایت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16536345786332554148752011252654111.jpg ورودی نمازخانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1653634578633645096965201142650911.jpg ورودی مجموعه

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16566345792614642010802011262642011.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

طرحی خیالی برای اکسپو 2010 در شانگهای چین، که توسط تعدادی از دانشجویان اِی اِی ارائه شده است، طراحان پروژه را شهرسازی در هم بافته نام نهاده اند، پروژه بر سیاق فهم از شهرسازی در قامت همگرایی لایه های چندگانه، در هم تاب و هم زمان حرکت ها، فعالیت ها و جریان های انسان و اطلاعات تدقیق شده است.

این طرح پیشنهادی برای یک فرم به هم بافته شهری، منطق هندسی و سازمان دهی شده ای از دوخت و دوزها را در گستره نظام هایی مجسم ساخته که بر قرار ان ها هر کدام از شریان های فرمی و حجمی سازنده بافت شهر به نحوی سازمان دهی شده اند که از یک سو تصویری از تنوع باشند و از سوی دیگر پی ایندهای قابل پیش بینی شهری نیز به دنبال داشته باشند.

الگوهای حجمی تولید و مستقر شده محصول تکرار درهم گوریدگی های ساده و بسط ها و دگرگونی های پیچیده می باشند، جایی که تغییرات کوچک مقیاس و خرد می توانند به پیکره بندی مجدد هم تابی و پیوستگی کلی سیستم منجر شود، این روی کرد سبب شده شهر حرکت ها، ترکیب ها و دگرگونی های فضایی و برنامه ریزی شده نو ایینی را تبیین نماید.

تدقیق این عناصر مفهومی ظهور و حدوث پوسته های تپولوژیکی را امکان پذیر می سازد که از نظر تنوع فضایی غنی اند و به کار می ایند تا پیچیدگی سیستم های از درون هم بند را کنترل و مدیریت نمایند.

طرح پیشنهادی متشکله ایست از پیوستاری درونْ شهری که می تواند میزبان اکسپو 2010 باشد، محو کردن مرز میان مفاهیم متضادی هم چون درونی/ بیرونی و عمومی/ خصوصی و زمینه سازی برای توسعه اینده بافت در پرداختی عمودی به همراه بسط بستری از سازه های عمودی و افقی ای که به صورتی ممتد در قامت حرکت های چرخشی در هم پیچی خورده اند از دیگر بارزه های طرح می باشد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1656634579261680290765201148262911.jpg شهر در هم بافته

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1656634579261832859125201132628511.jpg شهر در هم بافته

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16566345792619968720652011192668711.jpg شهر در هم بافته

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16566345792621766945402011372666911.jpg شهر در هم بافته

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1656634579262449216160201142692111.jpg شهر در هم بافته ـ تعامل با بافت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16566345792626321536702011232621511.jpg شهر در هم بافته ـ تعامل با بافت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16566345792628030216402011402630211.jpg شهر در هم بافته

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1656634579262900847410201150268411.jpg شهر در هم بافته

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1656634579263006387530201102663811.jpg شهر در هم بافته

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16566345792632368024702011232668011.jpg شهر در هم بافته

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16566345792634323661252011432623611.jpg شهر در هم بافته ـ ریز الگوها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

165663457926365062364020115266211.jpg شهر در هم بافته ـ تنوع مدولاسیون پوسته ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16566345792637641612952011162641611.jpg شهر در هم بافته

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16576345797287569389152011152769311.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] دفتر معماری مال-وی کلینیک اُ.آر.اِل را در منطقه ی تِسولانیکای یونان ساخته است که بر ارتباط بصریِ ناشی از دیدن یک شخص تمرکز کرده است، زمانی که تجربه ی معمولیِ توقع افراد، از مطب یک دکتر راازمیان می برد. مهمترین ویژگی لابی کاربرد اِم دی اِف های بریده شده در دیوار است. هر کدام از نوارهای چوبی پردازش این تصور را شکل می دهند که موجی صوتی، طول این پوسته را درنوردیده است وانعکاسی از یک رشته ی تخصصی و حرفه ای است.نوارهای چوبی مشابهی فضای پذیرش را پوشانده اند و میزی را با همان ریتم هنرمندانه خلق کرده اند و در این میان سادگی مصالح با پیچیدگی فرم به کاررفته، تضادی بسیار خوب را پدید آورده است.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16576345797295269384602011322769311.jpg پذیرش کلینیک و چگونگی ساخت میز پذیرش در ادامه ی حرکت نوارهای چوبی دیوار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16576345797300268283402011222768211.jpg به کاربردن مبلمانی ساده برای هماهنگی با ذات طراحی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1657634579730462366870201162723611.jpg میز پذیرش در نگاهی دقیق تر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16576345797307593498152011352793411.jpg ریتم بسیار ساده و زیبای دیوارها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16576345797312757523102011272757511.jpg مشخص کردن ورودی در ریتم دیوار با باز و بسته نگهداشتن در کلینیک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1657634579731710343635201111273411.jpg تضاد رنگی مبلمان با کلیت ریتم فضای داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1657634579732291341605201192713411.jpg یکی از اتاق های کلینیک و تجهیزات پزشکی آن

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16586345802529183025502011512783011.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] این طرح زنجیره ای شکل با نام Selfridges x-installation بخشی از یک پروژه تحت عنوان انفجار است که توسط استیون ام ای با رهبری هرنان دیاز آلونسو در اکسفایرتارچ – لندن – طراحی شده است .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16586345802531261115152011122761111.jpg سلفریجز ایکس اینستالیشن از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16586345802537866161152011182766111.jpg سلفریجز ایکس اینستالیشن از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16586345802552191709102011412791711.jpg سلفریجز ایکس اینستالیشن از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1658634580255459321555201152793211.jpg سلفریجز ایکس اینستالیشن از هرنان دیاز آلونسو

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1659634580267449550225201142795511.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] معمار عراقی زاها حدید به خاطر آثار ضد گرانشی-مبارزه طلبانه خود از معماران با روی کرد تجاری ولی دیکانستراکتیو شناخته شده است و بدون هیچ تعجبی ویلای هیل کپیتال مشرف به مسکو باید یک شگفتی عظیم و بسیار لوکس تر از هر خانه فانی تنها باشد . مانند بسیاری از کارهای دولتی و عمومی او – ترکیبی از شیشه ، بتن و فولاد – نگاه او ، رویکرد شئ در چشم انداز است . با این حال ، استراتژی سازه بر روی زمین پاسخی به توپوگرافی مجاور و همچنین درگیری با جنگل است . در پایین ترین سطح ساختار ، استخرهای شنا و فضاهای سرگرمی ، فضاهای زندگی و غذاخوری و پخت و پز از طریق یک آسانسور شیشه ای به بالاترین سطح ساختمان تا ارتفاع 70 پا می رود که اتاق خواب ها ، سالن و تراس ها قرار دارند . و باز هم مانند بسیاری از پروژه های شهری او ، یک حس حرکت در کل ساختار وجود دارد ؛ یک ایده درون بافته از طراحی معماری که در طبیعت به زیبایی ایستاده است .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16596345802677185955052011312785911.jpg zaha-house-computer-model

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16596345802679614608202011562714611.jpg zaha-home-half-finished

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16596345802684172226652011412772211.jpg zaha-hadid-villa-models

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16596345802689613284652011362713211.jpg zaha-new-home-construction

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD][TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16616345808426183163802011412883111.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] کن گیلی پل شیبدار از فولاد Corten است که بر روی جاده اصلی قرار گرفته و دو ناحیه شهری Granollers اسپانیا را به ‏یکدیگر متصل میکند. این پل توسط Polaris Alfa مهندس عمران اسپانیایی ساخته شد. ‏ دو منطقه ی Alta Terra و Gilli Can از طریق مسیر انحرافی در اطرافشان با هم ارتباط داشتند، اما پل عابر Gili Can ‏مسیرمستقیمی را بوجود آورد که منطقه ی پر جمعیت Gilli را به منطقه ی کم جمیعت Alta Terra بهم نزدیک ساخت. ‏بدلیل آنکه Gili Can (در سمت شمال سایت) ‏‎4/3‎‏ متر بالاتر از سطح قرارگیری Alta Terra (که در جنوب سایت قرار ‏گرفته است) است، پل Gili Can بصورت شیبدار بین این دو منطقه قرار گرفته است. این پل نامتقارن از فولاد جوی و ‏کفپوش های چوبی و LED ساخته شده است . قطعات پیش ساخته ی کارخانه یی این سازه فولادی ، چهار روز زمان برد که ‏در سایت نصب شوند. در زیر اطلاعاتی بیشتر از این پروژه داده شده است. :‏ مقدمه:‏ در واقع ساخت این پل درخواست قدیمی ساکنان این دو منطقه بود که جاده ی 1432-BV بین آن دو منطقه قرار گرفته و ‏فاصله ایجاد کرده بود. این دو منطقه مسکونی یعنی Alta Terra درجنوب و Gilli در شمال دارای طبیعت و شرایطی ‏متفاوتی هستند: Gilli Can منطقه ای با تراکم جمعتی بالا ، فروشگاه ها و امکانات اجتماعی زیاد است که فضاهای سبز ‏عمومی ندارد و این درحالیست که Alta Terra منطقه ای با تراکم شهری پائین با پارک و فضای سبز عمومی زیاد است که ‏امکانات اجتماعی ندارد. تا قبل از ساخت این پل، هرگاه مردم این دو منطقه میخواستند به منطقه ی دیگر بروند، باید از ‏مسیری باریک و انحرافی عبور میکردند که بر روی پل بزرگراه در حاشیه شرقی این دو منطقه قرار داشت. به همین دلیل ‏اوایل سال ۲۰۰۱، شهرداری ‏Borough‏ Granollers ، آلفا (Polaris Alfa) را مسئول طراحی یک مسیرارتباطی جدید ‏برای این دو منطقه کرد. ‏ کانسپت :‏ طرح مسیر پیشنهاد شده ، پل عابریست که درکنار تقاطع خیابان Ferran Sant با خیابانMercè la de Verge و خیابان ‏Sant Marc‏ قرار دارد که در سمت Alta Terra ، دارای فرم نا متقارن حاشیه جاده است. مهندس سازه این پروژه ‏Xavier ‎Font‏ بود که قصد داشت از این فرم نامتقارن ایجاد شده توسط دو سطح مختلف بانک Alta Terra و Gilli استفاده کند و در ‏وسط حاشیه جنوبی جاده یک پلت فرم کوچک قرار دهد. ‏ کارفرما و طراحان بدنبال راه حلی با کمترین هزینه مراقبت و مینیم تاثیر بر محیط زیست بودند. از اینرو از فولاد Corten ‏‏(که پوشش خارجی زنگزده اش محافظی برای فرسایشش در آتی است ) برای سازه؛ لامپ های LED (با عمر طولانی و ‏مصرف انرژی پائین ) برای استفاده بروی کف به منظور روشنائی پل ؛ و چوب پلیمری (عدم نیاز به نگهداری) برای ‏پوشش بروی سازه و کفسازی استفاده شد همچنین کار فرما از طراح خواسته بود که عابر پیاده ی برروی پل ،مینیمم دید و ‏تسلط را برروی جاده داشته باشد و این دلیل دیگربرای استفاده ی فولاد برای کف بود. فولاد مذکور این قابلیت را داشت که ‏با حداقل پرسنل متخصص ، اجزایش در محلی دورتر از سایت ( در کارخانه) ساخته شده و به سایت منتقل داده شود تا به ‏سرعت در محل نصب شوند. این امرسبب کاهش در ایجاد مزاحمت و اختلال در اطراف سایت میشود. ‏ طرح پیشنهادی یک تیره خم شده که با دو تیر کرتنی طولی( با مقطع مربع توخالی) شکل گرفته است و در عرض و عمق ‏متغیر بوده و دهانه ای برابر با‎32.7 ‎‏ متر می پوشاند. در راستای دهانه اصلی، این دو تیر مربعی شکل در ناحیه بالشان با ‏تیرهای فرعی بهم جوش داده شده اند و مقطع U شکل پل را بوجود آورده اند. تیرهای فرعی مذکور هم کفپوشهای چوبی ‏پلیمری (با عرض دو متر) را در میان تیرهای طولی نگه می دارند. ‏ این سیستم به سازه اصلی بوسیله دو لولای فولادی با دهانه ی ۱۳.۹ متر متصل می شود. بدین ترتیب دیگر احتیاجی به ‏ساختن فونداسیون بر روی لبه جنوبی زیرگذر (که خاک نامرغوبی داشت) نبود. در این مقطع V شکل ، دو تیری که تیر ‏اصلی را شکل میدهند، توسط دیافراگم های فرعی (که توسط پلیت های خارجی پنهان اند) به هم متصل شده اند. بدین ترتیب ‏این تیر بصورت یک تیرخمیده ی یکپارچه به نظر میرسد.‏ کاربرد فولاد در این پروژه مزایای بسیاری همراه داشت. استفاده از فولاد این امکان را داد که براحتی به یک فرم تندیسوارانه ‏ای که مد نظر بود تبدیل شود. تناسب بالای استحکام به وزن ، نهایتا به سازه ای سبک و فونداسیون سبک ختم شد. همچنین ‏کاربرد فولاد برای کف پل هم ، موقعیت ساخت کف را در محیط کنترل شده ی کارگاه ساخت داد. همچنین فونداسیون ها، پایه ‏های پل و کوله (بخشی از سازه قوسی که رانش تکیه گاهی یک قوس ، طاق یا عضو فشاری را گرفته و تحمل میکند) در ‏سایت ساخته شدند، و سازه فولادی پیش ساخته به محل منتقل داده شد. این امرسبب بالا بردن کیفیت محصول و افزایش ‏سرعت در پرسه ی ساخت و ساز شد. ‏ برای سرویس های مورد نیاز که باید در آتی نصب شوند ، هفت لوله در زیر کفسازی چوبی تعبیه شده است ؛ به گونه ای ‏که هفت حفره در شبکه ی تیرهای فرعی (که دو تیر اصلی و دیافراگم فرعی جنوبی را بهم متصل میکند)وجود دارد که ‏امکان عبور لوله های مذکور را فراهم کرده است. ‏ روشنائی پل بر روی کف توسط دوازده لامپ LED تامین میشود که با سایبان های فولادی محافظت و به شبکه های اصلی ‏داخلی فیکس میشوند و با میله های فولادی ضدزنگ در دوطرف نصب شده اند.. ‏ ساخت و ساز:‏ در سال ۲۰۰۹ شهرداری ‏Borough‏ Granollers بودجه ای فوری برای ساخت سریع طرح مورد نظر گرفت که بعد از آن ‏Polaris Alfa سمت مدیریت اجرائی طرح را در سایت به عهده گرفت.. ساخت و ساز این پل در ژوئن ۲۰۰۹ شروع شد ‏‏.کار از سمت جنوبی (Alta Terra) شروع شد و شمع ها ی فونداسیون و کوله ساخته شدند . و همزمان با ساخت پایه های ‏پل در سایت ،کف فولادی در Ripollet ( ۲۰ کیلومتر دور تر از سایت ) در کارخانه ساخته میشد. ‏ وقتی که ساخت پایه ها و کوله به اتمام رسید و پایه ستون ها در جایشان قرار داده شدند ، سازه فولادی از کارخانه به سایت ‏منتقل و بر روی آنها نصب شدند. نهایتا ، همزمان با ساخت قسمت شمالی سایت ، کفسازی چوبی پلیمری بر روی کف و ‏روشنائی پل انجام شد تا پروژه پل برای افتتاح در سال ۲۰۱۰ آماده باشد. ‏[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16616345808429173109152011112873111.jpg پل کن گیلی و ایجاد مسیری مستقیم بین دو منطقه ‏

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1661634580843434113775201132841111.jpg دو منطقه شهری و فاصله ایجاد شده بینشان توسط جاده 1432-BV ‏

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16616345808437233237802011322833211.jpg پل کن گیلی و جاده 1432-BV

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1661634580844045725020201142857211.jpg پل کن گیلی پلی نامتقارن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16616345808443559590702011352859511.jpg آلفا پولاریس و پل کن گیلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16616345808445998594752011592898511.jpg آلفا پولاریس و پل کن گیلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16616345808449275631102011322875611.jpg مینیم دید و تسلط برروی جاده ‏

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16616345808451515819752011552815811.jpg تیرها با مقطع مربع شکل (قوطی)‏

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16616345808453446848502011142846811.jpg فرم U شکل پل ‏

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16616345808456025101452011402825111.jpg فرم یکپارچه و تندیسوارانه پل ‏

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1661634580845884747940201182847411.jpg اتصال کوله به زمین

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD][TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16626345808401966842652011392866811.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] نیک بِنِر : هدف از این پروژه کشف رابطه نظام مند و سیستماتیک بین رشد و مصرف بود . معماری با ایده تبدیل شدن یک سیستم به سیستم دیگر ، به وسواس تبدیل شده است . علاقه من در این سوال نهفته که ، چگونه سیستم ها می توانند هر یک را در بر گیرند و حتی یکدیگر را مصرف کنند تا یک شرایط جدید به وجود آورند . این پروژه به بررسی یک سیستم آرماتور و سیستم پوستی می پردازد که در آن آرماتور ، پوسته را به منظور تکثیر خود می رباید ، پوسته به نوبه خود مانند یک نتیجۀ رشد ، تجزیه و بازسازی می شود . این خانه در یک حالت ثابت از رشد و خود مصرفی ، یک همنوع خوار cannibal می شود . طراح در هنگام کار و پیشرفت این پروژه ، چیزهایی که می خوانده ، می شنیده و می دیده از این قبیل بوده :

sylvia lavin, jeff kipnis, ben van berkel, the rolling stones, classified, notorious big, zombie movies, the hbo series “john adams”[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1662634580840320416580201152284111.jpg خانه آدمخوار از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16626345808405132753302011112832711.jpg خانه آدمخوار از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16626345808406410503552011242810511.jpg خانه آدمخوار از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16626345808407612575052011362812511.jpg خانه آدمخوار از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1664634581776428421755201122984211.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] رقابت آسمانخراش 2011 - اسامه محمد الغنام Osama Mohamed Elghannam ، کریم محمدالنبوی Karim Mohamed Elnabawy، محمد احمد خامیس Mohamed Ahmed Khamis، نسما محمد ابوبکر Nesma Mohamed Abobakr؛ مصر؛ شهر قاهره در مصر ، به یکی از آلوده ترین شهرهای جهان تبدیل شده است. ایده ی پشت این طرح بازیافت زباله های شهر و استفاده از آن به عنوان مصالح ساختمانی در مقیاس بزرگ است، که در نهایت خودش هم به یک شهر تبدیل می شود. پروژه از استخوان بندی خارجی که انواع مختلفی از واحدهای سکونتی و کاری می تواند به آن وصل شود، تشکیل شده است.هر واحد با یک برنامه ی خاص درذهن طراحی شده است ، از آن واحدهای کوچک برای مجردها گرفته تا بزرگ تر برای مناطق تفریحی مانند پارک ها و امکانات ورزشی. صدها تراس برای کشاورزی و جمع آوری آب باران استفاده شده است ، در حالیکه مکان های ویژه برای دفن زباله های طبیعی و تولید بیوگاز ، برق و کود استفاده می شود.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16646345817765279075752011122979011.jpg کاشت آسمانخراش زندگی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16646345817766348831502011232948811.jpg کاشت آسمانخراش زندگی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16666345820329749509452011372949511.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] اکسفایرتارچ : منطق موزه جدید هنر و مدیا در سن سباستین – اسپانیا – از استیون ام ای با رهبری هرنان دیاز آلونسو بر اساس کار بر روی انواع ساختمان ها شکل نگرفته بلکه یک کانسپت در حال توسعه از "گونه" است ؛ ایجاد یک منطق جدید پویا که اجازه می دهد تا شهر و پروژه یک رابطه در طول بازی را توسعه دهد . این پروژه بر پایه یک سازمان از عملکرد ها نیست بلکه بر پایه زایش احساس ها از طریق حفره هایی است که مولدهای قابل تکثیری برای ساختمان هستند . علاوه بر این طرح به طور کامل قابل جایگزین شدن نیست و یک گفتگو میان تاریخ و گذشته ایجاد نمی کند . گفته می شود که موزه ها ، کلیساهای بزرگ امروزی هستند و این مفهومیست که ما را از زمانی که متقاعد شده ایم پروژه یک آیکون جدید برای شهر است و همچنین محیطی که فضاهای داخلی جوی را برای درگیر شدن با بازدید کننده ایجاد می کنند ، نگران می کند . پیشنهاد ما ، فضایی متداوم بود که تأکیدی بر جدایی بین نمایشگاه ها و سایر فضاهای خدماتی نداشته باشد . هنر رسانه های دیجیتال در یک تکامل و تحول مداوم است و ما خواهان آن هستیم که این ساختمان یک عنصری از گفتگو با هنر و نه فقط یک چارچوب باشد .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16666345820331422058652011542922011.jpg موزه جدید هنر و مدیا اسپانیا از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16666345820333075956702011102975911.jpg موزه جدید هنر و مدیا اسپانیا از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16666345820334598320202011252998311.jpg موزه جدید هنر و مدیا اسپانیا از هرنان دیاز آلونسو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16666345820336144607952011412944611.jpg موزه جدید هنر و مدیا اسپانیا از هرنان دیاز آلونسو

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16676345826013142389652011513042311.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] خانه شماره یک در محله برودمو در نیواورلئان با ابعاد 30’*100’ فوت با جهت شمالی و جنوبی توسط مس استودیو طراحی شده . هدف از این پروژه ایجاد یک فضای انعطاف پذیر است که اجازه می دهد انبساط و انقباض آن توسط شرایط داخلی و خارجی تعیین شود . فضای داخلی خانه 2 متر بالاتر از سطح خیابان برای محافظت آن دربرابر سیل است که یک فضای چرخشی از پله ها و رمپ ایجاد می کند که در فضای داخلی خانه گنجانده شده . هر دو فضای داخلی و خارجی خانه ، هم از نظر بصری و هم پروگرامتیک با هم کار می کنند . پوسته خارجی که فضاهای مختلف را پوشانده ، نورهای وارد شده به داخل را ***** کرده و یک هویت روشن از خانه فراهم می کند .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16676345826016862854652011283062811.jpg final_exterior2

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16676345826023494070852011343094011.jpg final_iso

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16676345826033123630302011113023611.jpg final_exploded_diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16676345826036765487052011473065411.jpg final_nightrender

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16676345826041391851102011333091811.jpg final_stack_diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1667634582604452211950201153022111.jpg final_rampview

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1667634582604760131695201136301311.jpg _final_top-of-core

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1667634582605045201340201143052011.jpg _plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16676345826054682894952011463082811.jpg front_elevations

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16676345826059491376252011343091311.jpg side_elevations

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1669634584303996715390201139267112.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

ماب زیل در فرانکفورت ساخته دست ماسیمیلیانو فوکساس معمار زبردست ایتالیایی زمانی در حدود 5 سال را برای ساخته شدن به خود اختصاص داده است.

این مجموعه که شامل هتل 4 ستاره، سالن کنفرانس، محیط اداری، سینما و یک باشگاه بدنسازی است بوسیله 2 بخش مجزا و فرم نرم و روان موج مانند، ساخته شده از شیشه و فریم های فولادی، به هم متصل شده است. آسانسورها و پله برقی ها پل ارتباطی طبقات آن را تشکیل می دهند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1669634584304085020285201148250212.jpg ماب زیل، موجی بر روی سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1669634584304184672110201158246712.jpg ماب زیل، موجی بر روی سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16696345843042909543702011929512.jpg ماب زیل، موجی بر روی سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1669634584304407216460201120272112.jpg ماب زیل، موجی بر روی سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1669634584304491742300201129217412.jpg ماب زیل، موجی بر روی سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1669634584304576697800201137266912.jpg ماب زیل، موجی بر روی سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1669634584304677755785201147277512.jpg ماب زیل، موجی بر روی سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1669634584304777056070201157270512.jpg ماب زیل، موجی بر روی سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

166963458430489339628020119233912.jpg ماب زیل، موجی بر روی سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1669634584305001885430201120218812.jpg ماب زیل، موجی بر روی سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1669634584305123938165201132239312.jpg ماب زیل، موجی بر روی سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1669634584305243608240201144236012.jpg ماب زیل، موجی بر روی سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1669634584305365895335201156258912.jpg ماب زیل، موجی بر روی سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

166963458430545961980520115296112.jpg ماب زیل، موجی بر روی سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

166963458430557068691520111726812.jpg ماب زیل، موجی بر روی سازه

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1670634584312866391835201126263912.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

موزه درنتس در هلند قرار است در تاریخ 16 نوامبر بازگشایی شود، تالارها و گالری های اصلی در زیر زمین واقع شده اند و سقف موجدار آن فضای پارک مانندی را برای مردم و رهگذران ایجاد می کند.

ساختمان این موزه توسط اریک ون اگرات معمار طراحی شده است. این طراحی 2000 مترمربع به فضای قبلی اضافه می کند و از خانه مربعی قدیمی که در سازه قبلی موزه وجود داشت به عنوان ورودی استفاده کرده و با بهره گیری از ارتفاع یک متری شیشه های زیر تپه-پارک ساخته شده جریان نور در داخل فضا را تنظیم می کند، به طوریکه در طول روز نور کاملی از بیرون به داخل می آید و استفاده از نور مصنوعی به حداقل می رسد.

از خانه قدیمی که وارد فضا می شویم از دالانی مارپیچ گذر می کنیم تا به گالری های زیرین دست پیدا کنیم، تیرهای چوبی سقف علاوه بر زیبایی اجازه گذر نور را نیز از لابه لای خود می دهند تا علاوه بر تاکید بر مسیر باغ بالای گالری ها، استفاده درستی از نور طبیعی نیز شده باشد. ترکیب باغ- تپه و سقف چوبین داخل موزه و نیز چشم انداز زیبای شهر از بالای تپه ای که سقف موزه را تشکیل می دهد این سازه را منحصر به فرد نموده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1670634584312993776260201139237712.jpg موزه درنتس در هلند , اریک ون اگرات

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1670634584313086016450201148260112.jpg موزه درنتس در هلند , اریک ون اگرات

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

167063458431320986594520110298612.jpg موزه درنتس در هلند , اریک ون اگرات

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1h4ygq23subin2h8vdj.jpg

این طرح رتبه دوم مسابقه بین المللی ایده ها را از آن خود کرده و توسط یک گروه معماری اتریشی طراحی شده است.

کاربری این مکان خدماتی است و در هنگ کنگ واقع شده است. در این پروژه بزرگ اصول بسیار زیادی مورد توجه قرار گرفته است. این پروژه در ایجاد ارتباط سه منطقه هنگ کنگ، ماکائو و ژوهای نقش بسزایی را ایفا می کند.

همانطور که می دانید استفاده از انرژی های نو نکته بسیار اساسی در طراحی پروژه های مدرن و آینده نگر می باشد که در این پروژه نیز از انرژی آب، انرژی خورشید و انرژی فیزوالکتریک استفاده شده است. فیزوالکتریک نیروی برق را به فشار مکانیکی تبدیل می کند. یکی از نکات منحصر بفرد در طراحی این پروژه، سقف آن است. طرحی که در سقف این پروژه اجرا شده، حالت معلق به آن داده است. علاوه بر موارد فوق ویژگی های اقلیمی و فرهنگ و تمدن هنگ کنگ نیز در طرح این پروژه لحاظ شده است

 

 

jqgcp9r7mst96ngqep92.jpg

 

 

vq3bhdojgvm6xfs18n.jpg

 

 

rxvt9avay2ll3pnifq7s.jpg

 

 

kzj9cyvfzmxlsfvp9rsa.jpg

 

n73skgmm6ngzcnkm53o.jpg

 

lp1464b9r7n79cjonc9x.jpg

 

kdubk2qsjhtmhnyq2lq.jpg

 

f8wd1oaqum2z9bh39aq5.jpg

 

متن لاتین مقاله فوق :

Wendy W Fok, Steven Ma + Dominik Szerlec have just won 2nd place for the Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge․Hong Kong Boundary Crossing Facilities International Design Ideas Competition Open Group. ‘Ephemeral Roof Exchange’ is an exquisite proposal that pulls from a range of cultural and environmental sources. In the end it seems to balance performance and what the group calls ‘physical qualities of elegance’ extremely well. A detailed project description from the architects is located below

Description

Transient and ephemeral by nature and aesthetics, the transitional energy “ephemeral roof exchange” represents the trilateral relationship between the borders of Hong Kong, Macao and Zhuhai, where the iconic design becomes a symbol of the intermediary relation between land and sky

Design Concept

Bringing together a fusion of technological, economical and cultural entities, and combining a public free space into a unified secure zone between Hong Kong, Macao, and Zhuhai, the “ephemeral roof exchange” becomes an interactive connection point and node which extends its use as a pivotal point of interaction fro the three points of entry, while establishing itself for future new developments in and around the area of the site.

Through readapting the original site, the three-point, access system creates an entry diversion that is iconic from the aerial perspective – for the viewing pleasure of visitors arriving into and departing from the Fosters designed airport – while, in parallel, delivers an architectural phenomena and dramatic dispatch of the design is inspired by the iconic and indigenous Bauhinia Blakeana of Hong Kong, which subsequently sets a stage for future thematic conception for the HKBCF in further design development of the facilities for Hong Kong, Macao and Zhuhai developmental area.

While the three different points of entry specifically pertain to advanced sustainable technology, specifically, Solar, Hydro and Piezoelectrical energy concepts, the aesthetics tribulation spawns from the physical qualities of elegance, lightness, and patterning, where the edges of the dynamic roof system aesthetically feathers out into the clouds, and floats into the spectrum of the horizon. The roof system dually offers itself like a mirage of a watering-hole in the vast desert that is equality as ephemeral, while physically acting as a transient pivotal terminal of spectacles exchange for the People of Hong Kong, Macao and Zhuhai

Energy Concept

Three point energy collection points are each representational to the location and orientation of the site. The Solar Photovoltaic Louvres with a South Orientation is designed for the Hong Kong/ Kowloon exchange entrance that dually uses the natural heat and sun light from the Hong Kong and supporting area as the secondary energy source that is collected into the system of the energy roof system. A Hydro Collective System designed with humidity and rain water collectors recycles hydro-energy to provide a cooling system for the waiting guests locates itself within HK/Macao/Zhuhai Terminal. While the Piezoelectrical system is a self sustainable energy system embedded into the asphalt and landscaping throughout the site that recycles and reuses the evanescent nature of sound and vibrational energy collected from the numerous passing vehicles during the border crossing as a cast-off form of energy.

Each energy system interrelates to a larger sphere which contributes and infiltrates throughout the site. Just like the iconic flower which grows from the soil of the motherland, the energy from the site harvests itself as a form innate energy that provides to the foundation of the site and future development of the exchange point. Essentially, energy would be collected from both roof and ground designed technologies.

The iconic nature of the design is developed hand-in-hand with a strong hold on sustainable concerns to strive into making this the most sustainable transportation exchange hub in the world.

» منبع : وب سایت تخصصی معماری ساینار –

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]167363458619030092560020113049212.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

هرکسی که ازلندن دیدن می کند، نمی تواند از توجه به هنرمندان " از روسیه آمده " به راحتی بگذرد و این همان تبلیغی است که مردم را در آکادمی سلطنتی فریب می دهد؛جایی که کارهای استادان روسی و فرانسوی مانند رِنویر، کازانه، ون گوک، کاوکوین و ماتیس با هم در کنار کسانی همچون کاندینسکی، تاتلین و مالِویچ به نمایش درآمده است.

روسیه بسیار مخالف این رویکرد است که برای اجازه ی کار مجبور است قانون مخصوصدولت بریتانیا را قبول کند، برخی از کارهایی که ادعا می شود دولت روسیه آن ها را به سرقت برده است، نمایش بی خطری را در لندن داشته باشند ، بدون آن که صاحبان "حقیقی" ، آن را ضبط و نگهداری کنند.

بعد ازمباحثه و قرارگیری در میان تمام اعجوبه های امپرسیونیست،این بازدید به گوهری معمارانه تبدیل می شود که با قیمت خوبی، به بیننده عرضه می شود و در این میان، یک اتاق به هنرمند و معمار روسی، ولادمیر تاتلین اختصاص یافته است که در آن عین مدل بزرگی از طراحی اصلی او، برای مراسم تجلیل پست زاریست روسی قرار دارد؛ برای مردم عادی، این جابه جایی در مکانِ اولین رویکرد معاصر، عجیب به نظر می آید ( تاریخ ساخت این اثر به بیش از 100 سال می رسد) .

در این میان، تاتلین شهرت بسیاری را به دست آورد، چون معماری بود که بزرگترین اِلمان بین المللی سوم را طراحی کرده بود ؛ همچنین این اثر را به نام برج تاتلین هم می شناسند. این کار در سال 1920 طراحی شد، قرار بود این اِلمان به شکل برجی بلند از جنس، آهن، شیشه و فولاد باشد تا آن جا که برج ایفل در پاریس کوتاه تر جلوه کند (این کار سومین ساختمان بلند با 1,300 فوت ارتفاع بود) . در داخل سازه ی فولادی و آهنیِ این مارپیچ های دوگانه، تاتلین توانست این طرح را، در غالب سه بلوک ساختمانی پردازش کند ؛ این بلوک ها پوشیده از پنجره هایِ شیشه ای بودند و می توانستند با سرعت های متفاوت چرخش کنند (اولین شان مکعبی بود که سالی یکبار می چرخید، دومین شان هرمی بود که ماهی یکبار می چرخید و سومین شان استوانه ای بود که روزی یکبار چرخش می کرد) . قیمت بالای این کار، تاتلین را از اجرای طرحش منصرف کرد و همچنین هیچ ساختمانی مانند این اثر، در زمان تاتلین، دیگر برپا نشد .

تاتلین همچنین هنر کانتراکتیویستِ روسی را با نقش برجسته ی شمارگر خود تاسیس کرد، این اثر، سازه ای از چوب و آهن بود که در گوشه های دیوار آویزان بودند. او این مجسمه ها را پاسخی به ایده های سنتی و رایج نقاشی می دانستکه بعدا این جنبش، با کانتراکتیویسم های برجسته ای همچون مَنوِل رِندون سِمیناریو، جاکویین تورِس گارسیا، لازلو موهولی – ناگی، آنتوین پِوسنر و نائوم گابو همراه شد.

اگر چه دوستانی صمیمی در آغاز این جنبش همچون، تاتلین و مالویچ، از هم جدا شدند و تنها دلیل جدایی شان این بود که مالویچ با کارایی برنامه ی کانتراکتیویسم مخالف بود. این موضوع باعث شد که مالویچ برنامه ی سوپرِماتیست خود را در شهر ویتِبسک مدیریت کند، جایی که توانست مدرسه ای را با نام یونوویس تاسیس کند(که پشتیبان هنر نو هم بود) .سوپرماتیسم در سال 1915 در نمایشگاه 0.10، به جامعه ی معماران معرفی شد که یکی از اصلی ترین نمایش های متعلق به سبک آوانت - گارد روسی است و همچنین به نام " آخرین نمایشگاه فوتوریست "نیز شناخته می شود.

تاتلین همچنین وقت خود را به مطالعاتی در حیطه ی لباس ها، مناظر و موضوعات دیگر اختصاص می داد. او در واپسین سال های عمرش، تحقیق درباره ی پرواز پرندگان را آغاز کرد و تصمیم داشت، موجودیت انسان ها را با امکاناتی فراهم کند که می توانست به آن ها اجازه دهد تا یکی از بزرگترین رویاهای انسانی خود را دنبال کنند : پرواز .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

167363458619069356648520119435612.jpg اثر والادمیر تاتلین درآکادمی سلطنتی هنر در لندن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1673634586190877753915201127477512.jpg اثر والادمیر تاتلین درآکادمی سلطنتی هنر در لندن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1673634586191007638180201140476312.jpg اثر والادمیر تاتلین درآکادمی سلطنتی هنر در لندن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

167363458619127308017520117430812.jpg نقش برجسته ی شمارگر در گوشه ی دیوار در سال 1914 اثری از والادمیر تاتلین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1673634586191428099550201122480912.jpg نقش برجسته ی شمارگر در گوشه ی دیوار در سال 1914 اثری از والادمیر تاتلین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1673634586191788965125201158489612.jpg طراحی صحنه در سال 1923 اثری از والادمیر تاتلین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16736345861919800759402011184712.jpg نقاشی رنگ روغن اثری از والادمیر تاتلین

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...