رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 15296345405139286856252011121286810.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] این پروژه برای کمپانی لوازم آرایشی و بهداشتی داونیز Davines در نمایشگاه Cosmoprof در بولونیا – ایتالیا – توسط معماران ژاپنی شیگرو بان Shigeru Ban طراحی شده . کانسپت طرح ، جامعه عمل پوشاندن به ایده " زیبایی پایدار " با استفاده از مواد بازیافت شده مقوا و کاغذ بود ، و ارائه یک فضای قادر به برقراری ارتباط با فلسفه شرکت . بازدیدکنندگان دعوت شده اند تا محصولات را کم کم و به واسطه تمام شفافیت های ایجاد شده توسط بسیاری از شکل های مختلف کاغذ کشف کنند .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15296345405143746238802011571246210.jpg غرفه ای برای داوینز گروپ از معماران شیگرو بان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1529634540514510279260201111122710.jpg غرفه ای برای داوینز گروپ از معماران شیگرو بان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15296345405146567347302011251267310.jpg غرفه ای برای داوینز گروپ از معماران شیگرو بان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15296345405149296860102011521296810.jpg غرفه ای برای داوینز گروپ از معماران شیگرو بان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 15306345405181449587352011141249510.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] این ساختار چوبی مواج و چشمگیر به تازگی در ورودی موزه ویکتوریا و آلبرت پرده برداری شده جایی که در آن به بازدیدکنندگان جشنواره طراحی لندن خوش آمد می گوید . این سازه عظیم و بلند به ارتفاع سه طبقه بر بالای سر عابران پیاده قرار گرفته و فضای مقابل موزه با شکوه را تغییر شکل می دهد . این مارپیچ عظیم ، اثری از معماران برنده جایزه ، AL-A ( معماران آماندا لویت ) همراه با شرکت مهندسی Arup است و از چوب بلوط نفتی آمریکایی ساخته شده و از تکنیک های لمینت برای ساخت مبلمان استفاده کرده .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15306345405183347024502011331247010.jpg چوب های مواج در فستیوال طراحی لندن از AL-A and Arup

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15306345405184789510302011471289510.jpg چوب های مواج در فستیوال طراحی لندن از AL-A and Arup

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1530634540518616334815201111263310.jpg چوب های مواج در فستیوال طراحی لندن از AL-A and Arup

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1530634540518800756605201120127510.jpg چوب های مواج در فستیوال طراحی لندن از AL-A and Arup

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15306345405190895564802011481295510.jpg چوب های مواج در فستیوال طراحی لندن از AL-A and Arup

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 15316345413758689183102011461389110.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] ساختن یک خانه جدید در هر شهری می تواند کاری دشوار باشد – گاهی اوقات هزینه آن به همان اندازه ایست که یک خانه به اتمام رسیده و برای فروش آماده است – سپس هنگام انتخاب سبک و متریال سوال هایی درمورد محله و بافت آن وجود دارد و نه اشاره ای به مسائل زیست پذیری یک ساختمان باریک و کوچک و بدون هیچ فضایی برای ایجاد پنجره های جانبی . این راه حل خانۀ باریک باعث می شود که اکثر فضاهای مثبت هم در داخل و هم در خارج قابل ساختن شود که توسط رضا علی آبادی ( از آتلیه Rzlbol ) طراحی شده . پوسته خارجی مستطیل شکل ساختمان Shaft از چوب تیره در واقع متفاوت از آنچه اطراف آن یافت می شود ، به نظر می رسد . فضای داخلی دارای حداکثر چرخش است – یک راه پله به مجموعه ای از سطوح پلت فرم مانند آشکار می شود و بافت ساده ای از دیوارهایی به رنگ سفید و طبقات چوبی چند رنگ ، به حفظ فضاهای جالب توجه کمک می کنند و همچنین اینکه با وجود پیکر بندی باریک ، ساختمان روشن و باز باشد .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15316345413762461402602011241361410.jpg small-house-window-lighting

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15316345413767187857902011111387810.jpg small-plot-home-interior

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15316345413769193100652011311393110.jpg small-squeezed-house-design

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15316345413770760480802011471360410.jpg stacked-shaft-house-model

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1532634541401895231035201191352310.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] TASCHEN 30 سال حضور خود در بازار را همراه با سالگرد نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2010 – آلمان – در این نمایشگاه جشن گرفت که توسط معماران شیگرو بان طراحی شده . هر دو از طراحی سقف مرکز جدید Pompidon-metz الهام گرفته شده اند که ما را به یاد پوشش یکی از کارهای شیگرو بان 1985-2010 می اندازد . ساختار نهایی از چوب و به شکل C کشیده است که با یک پوسته بافته شده مانند سبد پوشیده شده . نمایشگاه کتاب فرانکفورت هر ساله در ماه اکتبر برگزار می شود و بزرگترین نمایشگاه تجاری کتاب است و مکانی برای دوستداران کتاب ، ناشران ، مترجمان و نویسندگان می باشد . بیش از 7300 غرفه از 100 کشور جهان ، 299000 بازدیدکننده و بیش از 10000 روزنامه نگار سالانه به نمایشگاه کتاب فرانکفورت می آیند .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15326345414020949448152011291349410.jpg نمایشگاه کتاب فرانکفورت TASCHEN از معماران شیگرو بان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1532634541402210757715201141137510.jpg نمایشگاه کتاب فرانکفورت TASCHEN از معماران شیگرو بان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15326345414023538052002011551338010.jpg نمایشگاه کتاب فرانکفورت TASCHEN از معماران شیگرو بان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1532634541402473670575201171336710.jpg نمایشگاه کتاب فرانکفورت TASCHEN از معماران شیگرو بان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15326345414026814893052011281314810.jpg نمایشگاه کتاب فرانکفورت TASCHEN از معماران شیگرو بان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15326345414028370848152011431370810.jpg نمایشگاه کتاب فرانکفورت TASCHEN از معماران شیگرو بان

 

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]15346345419572735810302011471435810.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] معماران ژاپنی Akinari Tanaka , POI , Nawakenjimu and Lapin بازسازی این خانۀ الماس شکل را در کُکورا – ژاپن – به اتمام رساندند که متعلق به فردی می باشد که برای سپری کردن دوران بازنشستگی به زادگاه خود بازگشته . خانه کُکورا تاناکا Kokura Tanaka توسط دو دیوار متقاطع در مرکز به چهار قسمت تقسیم شده و چهار اتاق مساوی ایجاد می کند که هر کدام به طور جداگانه به تراس دسترسی دارند . یک فضای کوچک توسط دیوارهای پیرامون منطقه مسکونی احاطه شده که اکنون سفید و به یک شکل رنگ آمیزی شده اند تا خانه جدید کمتر احساس محصور بودن داشته باشد .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15346345419575191512502011111491510.jpg خانه کُکورا تاناکا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15346345419579886133902011581486110.jpg خانه کُکورا تاناکا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15346345419581755154902011171455110.jpg خانه کُکورا تاناکا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15346345419585150836002011511450810.jpg خانه کُکورا تاناکا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15346345419587312318752011131412310.jpg خانه کُکورا تاناکا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15346345419593425013452011141425010.jpg خانه کُکورا تاناکا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15346345419594797874802011271497810.jpg خانه کُکورا تاناکا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15346345419596966583652011491466510.jpg خانه کُکورا تاناکا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1534634541959853894395201151438910.jpg خانه کُکورا تاناکا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15346345419601711885402011371411810.jpg خانه کُکورا تاناکا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15346345419603012778702011501412710.jpg خانه کُکورا تاناکا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1534634541960431787095201131417810.jpg خانه کُکورا تاناکا

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]15366345428717566226352011551566210.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] این چای خانه ساخته شده از لوله های کاغذی مربع شکل توسط معمار ژاپنی شیگرو بان در سال 2008 طراحی شده و بخشی از فروش آثار طراحی و هنری ژاپن است که توسط شرکت دلال فیلیپس د پوری برگذار شده . این ساختار برای استفاده در محیط داخلی با بیش از 5 متر طول است و ویژگی هایی چون یک میز ( از مقوای لانه زنبوری ) و چهار عسلی ، یک فضای انتظار با یک نیمکت را دارا می باشد . معمار معاصر پیشرو شیگرو بان ، کانسپت های غربی مدرنیسم و معماری سنتی ژاپنی را بازبینی می کند و برخی از ظریف ترین و الهام بخش ترین ساختمانها در سراسر جهان را بوجود می آورد . او به کشف عناصر اساسی هندسی و استفاده خلاقانه از مواد مختص شده و راه حل های منحصر به فرد ساختاری ایجاد می کند که یک چشم انداز فضای منطقی و عملی با نهایت احترام به افراد ساکن دراین فضاها و هماهنگی ساختار با محیط آن به کار می گیرد . معماری کاغذی شیگرو بان مناسب برای زمان فاجعه و مسکن دادن به پناهندگان در رواندا ، ژاپن ، هند و ترکیه می باشد که پروسه پیش سازی عناصر به آسانی مونتاژ و پیاده می شود .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1536634542872481888715201181518810.jpg چای خانه کاغذی از شیگرو بان ؛ فرهنگ و هنر ژاپن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15366345428732986821402011291586810.jpg چای خانه کاغذی از شیگرو بان ؛ فرهنگ و هنر ژاپن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15366345428734487116002011441587110.jpg چای خانه کاغذی از شیگرو بان ؛ فرهنگ و هنر ژاپن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1536634542873840190450201124151910.jpg چای خانه کاغذی از شیگرو بان ؛ فرهنگ و هنر ژاپن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15366345428743267706352011121567710.jpg چای خانه کاغذی از شیگرو بان ؛ فرهنگ و هنر ژاپن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15366345428751029807202011301529810.jpg چای خانه کاغذی از شیگرو بان ؛ فرهنگ و هنر ژاپن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15366345428758010317452011401510310.jpg چای خانه کاغذی از شیگرو بان ؛ فرهنگ و هنر ژاپن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15366345428765219524002011521519510.jpg چای خانه کاغذی از شیگرو بان ؛ فرهنگ و هنر ژاپن

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 15376345436813757216652011171657210.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] این پروژه مقهومی که توسط معماران آلارد طراحی شده است، برای یک ساختمان اداری در آمستردام است. نام پروژه matchboxes است که از تعدادی باکس های بزرگ با پنحره های تمام قد ساخته شده است. چرخش زاویه این جعبه ها و پیش و پس رفتن آنها، پنجره های بسیار بزرگ و جلو آمدگی ساختمان در ارتفاع که از پیاده رو هم پیشی گرفنه است از ویژگی های این طرح است. نام این طرح برگرفته از جعبه های کبریت روی هم چیده شده ای است که به نوعی الهام بخش طراحان این سازه بوده است این بنا متشکل از 30 واحد و 4500 متر مربع است و در شمال آمستردام به سبک پیش ساخته اجرا می گردد.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15376345436815254972352011321654910.jpg ساختمان جعبه کبریت در آمستردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1537634543681700134495201150161310.jpg ساختمان جعبه کبریت در آمستردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

153763454368186033908520116163310.jpg ساختمان جعبه کبریت در آمستردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15376345436820417141952011241617110.jpg ساختمان جعبه کبریت در آمستردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15376345436822335964452011431635910.jpg ساختمان جعبه کبریت در آمستردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15376345436825265855052011121665810.jpg ساختمان جعبه کبریت در آمستردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15376345436826824056102011281624010.jpg ساختمان جعبه کبریت در آمستردام

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 153863454373164027796520114162710.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] موضوع نمایشگاه هانوفر " محیط زیست " بود و کانسپت پاویون ژاپن ، ایجاد یک ساختار است که متریال های آن پس از برچیده شدن قابل بازیافت باشد و از حجم زباله های کوچک صنعتی کم کند . شیگرو بان یک تونل کاغذی منحنی شکل طراحی کرده که توسط یک ماتریس از لوله های کاغذی قابل بازیافت پشتیبانی و مفاصل با نوار چسب متصل می شوند تا ساخت و ساز را با کمترین تکنولوژی ممکن بوجود آورند . لوله های کاغذی به ترتیب و به صورت مسطح بر روی داربست موقتی – مورد استفاده برای فشار دادن شبکه کاغذ و بدست آوردن شکل نهایی در طول سه هفته و برای ایجاد یک گنبد کاغذی – قرار بگیرند . ساختار چوبی منحنی پس از اتصال کامل لوله ها به هم برداشته می شود . سقف ساختار با یک طراحی ویژه از پوسته کاغذی قابل بازیافت پوشیده شده و از مقواهای لانه زنبوری به عنوان پارتیشن برای فضای داخلی استفاده می شود . پاویون شامل یک منطقه ورودی ، یک فضای نمایشگاه با 72 متر طول ، 15.5 متر ارتفاع و 35 متر در وسیع ترین نقطه آن و نیز دفاتر اداری می باشد .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1538634543732330556050201113165510.jpg outside view of the japanese pavilion

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15386345437329841470302011181641410.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1538634543733310376150201151163710.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15386345437336920216452011291620210.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15386345437341396883052011131696810.jpg approach zone

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15386345437347160771952011111660710.jpg paper tube grid

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15386345437348749928052011271649910.jpg honeycomb board partition

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1538634543735050948340201145169410.jpg paper membrane

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15386345437353217415552011121617410.jpg drawing

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15386345437354875219602011281675210.jpg nightview

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15386345437356724124702011471624110.jpg nightview

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1538634543735865046625201161650410.jpg pavilion under construction

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

153863454373603004583020112316410.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15386345437361510146502011351610110.jpg -

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 15396345437507967667152011591667610.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] هنگامی که شما در داخل این پاویون کنار دریا در توکیو – فنلاند – ایستاده اید ، می توانید اصوات زیر سطح آب را بشنوید . بلندگوهایی درون دیوارهای دو ساختار به عنوان بخش جدایی ناپذیر از معماری تعبیه شده اند که صداهای ضبط شده در زمان واقعی از طریق میکروفون های زیر آب ( با نام هایدروفون ) را منتقل می کند که در رودخانه قرار گرفته اند . دیوارهای خاکستری ساختار پوشیده شده از خاک رس ، از احجامی از نی های رودخانه ساخته شده اند که اصوات توسط منافذ کوچکی بر روی سطوح آنان به گوش می رسد . هنرمند مدیا Hanna Haalahati مسئول طراحی پاویون بود در حالی که هنرمند صدا Marianne Decoster-taivalkoski در کنار Alejandro Montes de Oca طراحی صدا و ظبط آن را بر عهده داشتند . این پروژه به بررسی ارتباط بین منظره دریایی و اصوات ناشی از سطح زیر آب می پردازد . نی های رودخانه کیفیت عالی آکوستیک دارند ، در نتیجه به عنوان یک متریال مناسب برای سازه های صوتی به کار می رود . هر دو دیواره پاویون دارای 20 مینی اسپیکر است که درون احجام نی های دریایی غوطه ور هستند تا ترکیب اصوات درون اصوات را منتشر کنند و تمام این تکنولوژی از شنونده پنهان است .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15396345437509561803402011151661910.jpg پاویون آهنگین رو به دریا ؛ شنیدن جهان مخفی در زیر آب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15396345437511289329552011321689310.jpg پاویون آهنگین رو به دریا ؛ شنیدن جهان مخفی در زیر آب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15396345437513667888252011561667810.jpg پاویون آهنگین رو به دریا ؛ شنیدن جهان مخفی در زیر آب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15396345437515010868702011101610810.jpg پاویون آهنگین رو به دریا ؛ شنیدن جهان مخفی در زیر آب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15396345437516140190952011211640110.jpg پاویون آهنگین رو به دریا ؛ شنیدن جهان مخفی در زیر آب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15396345437517265802502011321665810.jpg پاویون آهنگین رو به دریا ؛ شنیدن جهان مخفی در زیر آب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15396345437518419732552011441619710.jpg پاویون آهنگین رو به دریا ؛ شنیدن جهان مخفی در زیر آب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15396345437519761052952011571661010.jpg پاویون آهنگین رو به دریا ؛ شنیدن جهان مخفی در زیر آب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15396345437521311832602011131611810.jpg پاویون آهنگین رو به دریا ؛ شنیدن جهان مخفی در زیر آب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15396345437522829899502011281629810.jpg پاویون آهنگین رو به دریا ؛ شنیدن جهان مخفی در زیر آب

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 15406345445379368721002011531768710.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] رنگین کمانی از تکه های به هم پیوسته از کاشی های سرامیکی لعابدار ، یک گنبد تخم مرغی شکل در قلب کتابخانه ای در Pecs ( یک شهر چند فرهنگی با تاریخ غنی و پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2010 ) – مجارستان – را شکل داده . کتابخانه شش طبقه توسط معماران مجارستانی Torok es Balazs طراحی شده در حالی که کاشی های رنگارنگ توسط هنرمند سرامیک مارتا ناجی چیده شده اند . طبقات این کتابخانه پویا و درونگرا به دور یک مرکز منحنی شکل می چرخند که به عنوان مکانی برای الهام بخشیدن مورد استفاده قرار می گیرد . مجموعه ای از پنجره های کوچک و یک نورگیر دایره ای ، در سطوح منحنی کاشی های گنبد وجود دارد . گنبد از طریق تراس مسطح ، محصور توسط طبقه بالای کتابخانه کودکان ، پدیدار می شود .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15406345445381096637752011101796610.jpg مرکز دانش و کتابخانه محلی ، مجارستان ؛ محل تفکر انتزاعی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15406345445383125707102011311725710.jpg مرکز دانش و کتابخانه محلی ، مجارستان ؛ محل تفکر انتزاعی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15406345445384671018352011461771010.jpg مرکز دانش و کتابخانه محلی ، مجارستان ؛ محل تفکر انتزاعی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15406345445387511949802011151711910.jpg مرکز دانش و کتابخانه محلی ، مجارستان ؛ محل تفکر انتزاعی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15406345445394639813902011261739810.jpg مرکز دانش و کتابخانه محلی ، مجارستان ؛ محل تفکر انتزاعی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15406345445415276774302011521776710.jpg مرکز دانش و کتابخانه محلی ، مجارستان ؛ محل تفکر انتزاعی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1540634544541681564065201181715610.jpg مرکز دانش و کتابخانه محلی ، مجارستان ؛ محل تفکر انتزاعی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15406345445420213860652011421713810.jpg مرکز دانش و کتابخانه محلی ، مجارستان ؛ محل تفکر انتزاعی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15406345445423890383152011181790310.gif مرکز دانش و کتابخانه محلی ، مجارستان ؛ محل تفکر انتزاعی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15406345445427983089952011591783010.gif مرکز دانش و کتابخانه محلی ، مجارستان ؛ محل تفکر انتزاعی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15406345445429176372952011111776310.gif مرکز دانش و کتابخانه محلی ، مجارستان ؛ محل تفکر انتزاعی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1540634544543130582650201133175810.gif مرکز دانش و کتابخانه محلی ، مجارستان ؛ محل تفکر انتزاعی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15406345445432668434602011461768410.gif مرکز دانش و کتابخانه محلی ، مجارستان ؛ محل تفکر انتزاعی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1540634544543406434135201101764310.gif مرکز دانش و کتابخانه محلی ، مجارستان ؛ محل تفکر انتزاعی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15406345445435399509802011131799510.gif مرکز دانش و کتابخانه محلی ، مجارستان ؛ محل تفکر انتزاعی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15406345445437095592652011301795510.gif مرکز دانش و کتابخانه محلی ، مجارستان ؛ محل تفکر انتزاعی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1541634544545980654140201118176510.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] معمارانی هستند که تنها با کاغذ و مقوا کار می کنند ، شیگرو بان نیز از آن دسته معماران است که بخشی از شهرت خود را از کارهای ساخته شده از کاغذ به دست آورده . بان با استفاده از لوله های مقوایی قابل بازیافت معنای جدیدی را به معماری بخشید . به گفته او : " کاغذ از درختان بوجود می آید و انسانها معماری را از درختان ایجاد می کنند بنابراین ایجاد معماری از کاغذ باید امکان پذیر باشد . " خانه کاغذی اولین ساختار بان بود که توسط دولت ژاپن برای استفاده از لوله های مقوایی به عنوان یک متریال در ساخت و ساز یک ساختمان دائمی ، مورد قبول واقع شد و مجوز گرفت . پیکربندی S شکل ساختمان متشکل از 110 لوله کاغذی ( با 2.7 متر ارتفاع ، 275 میلیمتر قطر و 148 میلی متر ضخامت ) فضاهای داخلی و خارجی را تعریف می کند . ده لوله کاغذی بار عمودی را پشتیبانی می کند و 80 لوله داخلی نیروهای جانبی را متحمل می شوند . مفاصل صلیبیِ چوبی در پایه ستون ها به فنداسیون محکم شده اند . این خانه در کنار دریاچه یاماناشی ، یاماناکا – ژاپن – در سال 1995 ساخته شده .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1541634544546100246095201130172410.jpg خانه کاغذی از شیگرو بان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15416345445462191252052011411791210.jpg خانه کاغذی از شیگرو بان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15416345445463955592252011591755510.jpg خانه کاغذی از شیگرو بان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]15426345447586497182302011441797110.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] برج رشد ،احتمالا توسط صنعت محصولات آلی ترکیبی و اصلاح شده ی ژنیتیکی الهام گرفته شده است. امروزه، توسعه ی محصولات آلی برای استفاده در هر زمینه ای از مراقبت های بهداشتی درمانی تا معماری به یک روند تبدیل شده است. این پیشرفت تصاعدی رشد پیدا می کند و به عنوان تقاضا برای محصولات سازگار با محیط زیست به سمت نوآوری پیش می رود. امروزه ممکن است که ما قادر به رشد دوباره ی اندام انسانی و تولید ظروف ارگانیک که در تقاضا تنزل پیدا کرده است، باشیم، اما فردا ممکن است که ما قادر به توسعه و رشد ساختمانهای اصلاح شده ی ژنتیکی آلی باشیم و حتی کل بلوک های شهری که به نیازهای برنامه ای و خواسته ی کاربران ،پاسخ می دهند. یک ترکیب زنده اصلاح شده ژنتیکی وجود دارد ؛ برج رشد مستلزم دستکاری یک محصول میزبان، مانند درخت تاک است. در تغییر شناسه ی ژنیتیکی میزبان، مرحله ی طراحی در آزمایشگاه و نیز در کارگاه صورت می گیرد. در حالیکه معمار نیازهای برنامه ریزی شده ، مسئولیت های شهری، و زیبا شناختی طراحی، را اذعان می کند، ژنتیک، میزبان را در تحقق الزامات معمار اصلاح می کند. این فرایند با ایده ای که در ذهن است انجام شده است وقتی که این برج با صحنه ی طرحی که رشد پیدا خواهد کرد ،تمام شد ،به یک حالت ممکن است قابل سکنی باشد و کاملا برای سیل تقاضا در آینده قابل اصلاح باشد. موضوع برج رشد، در موقعیتی است که این پیشرفت ها ما را به آن سوق خواهد داد. آیا این عمل تقلید زیستی و پیشرفت علمی در صنعت ما را به سمت هدایت بیولوژیکی هدایت می کند ؟ آیا ما سرانجام در یک جامعه که توسط زیرساختهای آلی حمایت می شود، زندگی خواهیم کرد ؟ تقاضای جامعه و رشد علم در صنعت این امکان را نشان می دهد. خطوطی که حرفه ها را از کیفیتهای مختلف تقسیم می کنند ،مبهم خواهند بود و نقش ژنتیک ، مهندس، برنامه ریز شهری، معمار، و شاید حتی گیاه شناس در این در هم تنیدگی به جلو خواهد رفت.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15426345447587654139502011561754110.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1542634544758867585145201161775810.jpg .

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

Earthscraper که توسط گروه معماری مکزیکی BNKR Arquitectura طراحی شده، آسمانخراشی مفهومی و وارانه با ۶۵ طبقه میباشد که در زیر زمین قرار خواهد گرفت. ایده طراحی برج معکوس در مرکز شهر مکزیکو پایتخت مکزیک برای مقابله با قوانین ساخت برج هاست. براساس قوانین پایتخت، حداکثر طبقات برج ها می بایست هشت طبقه باشد و تخریب ساختمان های قدیمی نیز ممنوع می باشد.

 

این ساختمان در مرکز شهر مکزیکو سیتی ۳۰۰ متر پایین تر از سطح دریا ساخته میشود و تیم معماری این برج سعی کرده است از طراحی تاریخی مکزیکی در طراحی آن استفاده کند. ۱۰ طبقه ی بالایی این ساختمان به موزه و مرکز فرهنگی آزتک‌ها اختصاص داده شده است و در طبقات زیرین آن خرده فروشی، آپارتمان های مسکونی و مناطق تجاری قرار خواهند گرفت. محققین این طرح، این فضای زندگی متفاوت را بدور از مشکلات مرتبط با آلودگی های درون شهری دانسته اند.

 

سطح این هرم وارونه، از شیشه ساخته خواهد شد و علاوه بر اینکه ورود نور طبیعی و هوای آزاد به آن میسر است، ساختار درونی این ساختمان در واقع توخالی است بطوریکه توسط پلهایی که در درون آن قرار میگیرند میتوان امتداد و اعماق ساختمان را بخوبی مشاهده کرد.

 

02.jpg

03.jpg

04.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

10.jpg

12.jpg

11.jpg

16.jpg

  • Like 5
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]15446345457217511714952011551811710.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] این اثر معماری موقت در بزرگداشت سزان به عنوان یک تجلیل و بیعت به هنرمند ، پل سزان Paul Cezanne مخترع هنر بصری ، در جشنواره استان در سایت بنیاد واسارلی Vasarely در سال 2006 با یک نمای پانوراما از مونت سنت ویکتور در فرانسه ساخته شده . قسمت چتری شکلِ بالای پاویون ، 8 متر ارتفاع و 16 متر قطر دارد و از یک ساختار با لوله های کاغذی شکل گرفته که از خود حمایت و پشتیبانی می کنند . درون این ساختار و در زیر پوشش سایبان و در میان درختان و طبیعت ، هر کسی می تواند از منظره عالی مونت سنت ویکتور لذت ببرد .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1544634545722680623725201128186210.jpg پاویون واسارلی از شیگرو بان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15446345457234919487502011491819410.jpg پاویون واسارلی از شیگرو بان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15446345457238259996352011221859910.jpg منظره مونت سنت ویکتور

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15446345457240791182002011471891110.jpg شیگرو بان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1544634545724262182655201161821810.jpg پاویون واسارلی از شیگرو بان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 15456345462063821355502011381921310.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] شرکت دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو در نیویورک ،100000 دلار کمک هزینه از دولت دریافت کردند که این کمک هزینه برای پیشرفت ایالت متحده در هنر و دیگر پروژه هایشان در زمینه (فرهنگ سازی) و نیز برای توسعه مجدد قسمتی از Railyards در ناحیه غربی منهتن در نظر گرفته شده است. درحاشیه بزرگ راهی که این شرکت در انجا توسعه یافته، ساختمان و کارگاهی توسط گروه راک ول Rockwell برای گسترش کارگاه هادسون ساخته اند. این ساختمان ها میتوانند ترکیبی از موزه ، فضاهای عملکردگرا و سایت نمایشگاهی باشد.این ساختمان پنج طبقه ، با زیربنای به مساحت 22000 فوت مربع همراه با دو پوسته بیرونی پوشانده شده که تناسب زیادی با پایه ها دارند و میتواند از مواضع تو در تو بر روی شیارهای غربی و شرقی در پایه نهایی ساختمان بر روی سالن نمایشگاهی با مساحتی بیش از 55000فوت مربع درهم تابیده شوند. کارگاههای شرکت هادسون (HYDC ) ، نهادی غیرانتفاعی است که توسط شهر نیویورک در سال 2005 برای نظارت بر توسعه مجدد منطقه ی بیرونی کارگاههای هادسون ساخته شده که محوطه ای به مساحت 360 اکراست و در خیابان 42 ام و خیابان های 28 ام و 8 ام و رودخانه هادسون محصور شده است.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15456345462065371939852011531971910.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ فرهنگ سازی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1545634546206635078345201131950710.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ فرهنگ سازی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15456345462067689955552011161989910.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ فرهنگ سازی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15456345462068770355152011271970310.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو + رنفرو ؛ فرهنگ سازی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 15466345465076171326202011411971310.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] طراحان فانکشنالیتی ، یک سایبان ساخته شده از 2452 کلاه های روزنامه ای را طراحی کرده اند که با سیم هایی برای شکل دادن یک ساختار قابل انبساط در جشنواره سکرت گاردن پارتی در East Anglia – بریتانیا – مونتاژ شده . این پروژه درطول سه هفته توسط هفده نفر با 2452 کلاه کاغذی سنتی ایجاد شده است . Papervillain پاسخی به چرخه حیاط یکبار مصرف از مطالعات روزانه است . شکل جهانی پروژه از یک سری از نمونه های فیزیکی گرفته شده که در آن گرانش اجازه دارد که هر کلاه را به طور طبیعی به فرم منحصر به فرد خم کند .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15466345465077540183902011551940110.jpg پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1546634546508030621780201123196210.jpg پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15466345465085069194202011101969110.jpg پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15466345465086482385002011241982310.gif پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15466345465088258931452011421958910.gif پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15466345465089853360652011581953310.jpg پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15466345465091040784652011101940710.jpg پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15466345465092257894252011221957910.jpg پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15466345465093441412252011341941410.jpg پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15466345465094651784002011461951710.gif پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1546634546509627160220201121971610.jpg پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]15476345465139126769452011111926710.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] یک پیمانکار ساختمان های چوبی نیازمند یک پناهگاه سرپوشیده بود که اجازه دهد کارهای در فضای باز او حتی در آب و هوای نامساعد هم انجام شود ، اما ساختار باید به اندازه کافی ساده باشد تا خدمه بتوانند به راحتی آن را مونتاژ کرده و برچینند . با توجه به شرایط سایت و همچنین شرایط لازم برای استفاده ، یک سقف قوسی شکل با طاقی 27 متر ، 8متر ارتفاع درمرکز و پوشش یک فضایی با 23متر عرض در اوزاکا – ژاپن 1998- ایجاد شد . از آنجایی که لوله های کاغذی نمی توانند انحنا یابند ، قوس کامل به دو مدل 1.8 x 0.9m تقسیم شد . پایداری جانبی از طریق استفاده از تخته سه لا به جای فلز تقویت شده ، صورت گرفته . هر پانل تخته سه لا توسط یک دایره بزرگ ، به منظور نفوذ نور طبیعی از پانل های پلی کربنات موجدار پوشش گنبد به فضای داخل ، سوراخ شده به گونه ای که یکپارچگی ساختار به خطر نیفتد . برای به حداقل رساندن انبساط و انقباض لوله های کاغذی در اثر رطوبت در طول زمان ، آنها را با مایع اورتان ضد آب کردند .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15476345465140614662502011261914610.jpg گنبد کاغذی از شیگرو بان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1547634546514210245790201141192410.jpg گنبد کاغذی از شیگرو بان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1548634546873231456415201132014510.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

این اثرچشم اندازی از جاده ی بیرون شهر است که از چهارطرف با پوی-سِینت-راپارادِ ،روستایی زراعی با فاصله ی تقریبی 10 مایل از شمال ِ ایکس –اِن-پرُوِنز احاطه شده است و کارخانه ی شراب سازی تمام آلومینیوم از چاتِوو لا کُستا ،نگین نقره ای در زمینه ی آفتاب خشک شده ی درختان انگور را نمایان می کند و همچون سفینه ای فرود آمده در روستای کازانه می درخشد.تنها چیزی که ممکن است نشانه روی ِ موجودات یو.اِف.اُ را با شکست روبه رو کند این واقعیت است که این ساخنمان را جین ناول طراحی کرده است و این نشیمن جنگلی 600 هکتاری با پاویون موسیقی، طراحی ِ فرانک گهری پیوند دارد.همچنین سه ساختمان از کارهای تاداو آندو و پیکرتراشی هایی شبیه کارهای ریچارد سِرا و لوئیس بورجِئوس هم وجود دارد.بیشتر این کارها را یک فرد پشتیبانی می کند.

شهر بِجون در سال 2003 و این تابستان ،به روی عموم گشوده شد و لا کوست هم یک توقف گاه فرهنگی وهم محلی خصوصی برای صاحبش، پاتریک مک کِلین است ؛ کِلین زاده ی بلفاست و نجیب زاده ای ثروتمند است که ازپشتیبانان سرسخت هنر و معماری است. ریچارد راجرز درمورد پاتریک مک کِلین می گوید: " پَدی ساکت ترین کارفرمای ِ ما است." کسی که از سهام داران اصلی گروهِ صاحب کلاریجزو دیگر هتل های لندن هستند .علاوه بر پلان های راجرز برای نمایش ترسیمات، بیش از بیست پروژه در راه است که عبارت اند از : دوپاویلیون چوبی در سال 1940، طراحی ِ جین پرُو است که به سمت کتاب خانه ی هنر چرخانده شده ، باغ های ارگانیک ساختِ طراح منظر فرانسوی، لویس بِنچ ، مسکونی ِ ویلا 29 وتونل نورانی تورل اثر جِیمز،درمیان آثاردیگر است.

شایدحتی عالی تر از نام های بسیار درخشان، توانایی مک کِلین در پیوند پروژه های خُرد و همکاری های بی بدیع مطرح باشد.در بالاترین مرتبه، کلیسای کوچک آندو قراردارد، با بیشترین تمرکز بر سادگی طرح، شامل یک کلیسای کوچک ِ قدیمی و تخریب شده است که در حجمی ازاستیل و شیشه محصور شده است و سال آینده فرانک گَهری با نقاش تونی بِرلَنت روی پیکره ی پاویلیون کارخواهند کرد. "معماران دراین جا به شکل هنرمندان نمایان می شوند." ناول می گوید : "واین کار را باظرافت انجام می دهند."

مرکز بازدیدکنندگان

"آن چه که من سعی داشتم اینجا انجام دهم ،به دلیل وجود کازانه ی هنرمند در شهر آیکس، ساخت اثری نزدیک به طبیعت است." تادائوآندو در جایی دیگر می گوید: "من قصد داشتم ، همان روح بسیارمتواضع در نقاشی های کازانه را بیافرینم." این مجموعه شامل کافه و کتاب فروشی و محوطه ای است که استخرش با بازتاب عنکوت ِ طراحی شده ی لوئیس بُرجِئوس محصور می شود. در کنار طراحی کلیسای کوچک و مرکز بازدیدکنندگان، آندو پیکرتراشی هایی همچون " جایگاه ویژه ی اُریگامی " و "مکعب های چهار گانه ، برای تاملی در محیط اطرافمان " درگوشه های دور از ملک کارگذاشته است.به قول خودش " شاید درکمتر از صد سال " در جایی دیگر می گوید : " کسی قلعه ی لاکوستا را دوباره کشف خواهد کرد و دوباره ازآن استفاده خواهد کرد.از آن زمان به بعد، هنر صد درصد با طبیعت ترکیب خواهد شد."

پاویلیون موسیقی

سهم گهری در این مجموعه، ترکیبی متوازن از ستون های فلزی، تیرسقف های چوبی و پنل های شیشه ای است که دراصل برای گالری سرپنتین لندن در سال 2008 ساخته شده بود( وتا حدی مک کِلین سرمایه گذار آن بود .) و درنزدیکی "قطره" طراحی تام شانون است، مستطیل استیل شناور و کروی شکلی است که چند فیت بالاتر از سطح زمین شناور مانده است. این یکی از پیکرتراشی های خارجی و روبه پیشرفتی است که در میان درختان انگور سیاه کارگذاشته شده است و درمیان آن ها گل های درخشان تاتسو میاجیما هم وجود دارند که از بستر جنگل جوانه زدند و همچنین سازه ی مقعرمانندِ اندی گُلدزوُرتی از ساقه های لایه شده ی فرانسوی ساخته شده است.

کارخانه ی شراب سازی

رویکرد ناول برای طراحی اثر،این بود که " اثری بردامنه کوه است که می تواند تلالوی اتفاقی نور باشد." همه ی این اتفاقات در درون آلومینیومی جلاداده شده قراردارد و در جایی دیگر می گوید: " این کار مانند کارخانه ای است که بیشترین سادگی را در فرم خود دارد ولی تکنولوژی ساخت آن تاحد امکان دقیق است. " در میان زمین تاکستان شش گونه ی متفاوت از انگورهای این مکان، ناول ساختمان خواهر را با همان مصالح ساخته است ؛ این چای یا انبار نوشیدنی، چند سطحی و اندکی زیر زمین است یا به قول ناول " همچون گنبد معکوس شده ای " است، به همراه آکادمی شراب، اتاق چشیدن و تراسی با سقف منحنی است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15486345468735632711152011362032710.jpg کلیسای کوچک تادائو اندو که کلیسای گوچک و قدیمی را در حجمی ازاستیل و شیشه محصور کرده است.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1548634546873844678885201142046710.jpg " کرُکس " اثر جین میچل اُتُنیِل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15486345468741265260802011322065210.jpg مرکز بازدید کنندگان به همراه اثری از الکساندر کَلدِر با نام " پیچش کوچک "(1976)4.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1548634546874426790065201122067910.jpg جزییات مرکز بازدید کنندگان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15486345468746710517752011272010510.jpg " انکبوت دولا شده " اثر بُرجِئوس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15486345468749557503502011552057510.jpg ستون های مرکز بازدید کنندگان اثر تادائو آندو است که به دنبال هم در تاکستان حرکت می کنند.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15486345468753349253002011332049210.jpg اثر هیروشی سوگیموتو به نام " بینهایت "

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1548634546875550165430201155201610.jpg پاویلیون موسیقی اثر فرانک گهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15486345468758530952602011252030910.jpg "قطره" طراحی تام شانون(2009)

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15486345468761483595652011542083510.jpg " درگاه " اثر تونگا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15486345468765051336052011302051310.jpg " کارخانه ی شراب سازی " اثر جین ناول12.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]15496345471169330460152011132030410.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] این مرکز اجتماعی توسط داوطلبان کلیسا که محل عبادتشان در زلزله کوبه – ژاپن – در سال 1995 نابود شده بود ، ساخته شده . متریال ها از طرف تعدادی شرکت اهدا شد و ساخت و ساز تنها در پنج هفته با 160 داوطلب تکمیل گردید . پلان (10 x 15m) درون یک پوسته راه راه از ورق های پلی کربنات محصور شده است . در داخل آن ، 58 لوله کاغذی ( قطر 325 میلیمتر ، 14.8 میلیمتر ضخامت و 5 متر ارتفاع ) در یک الگوی بیضی شکل قرار گرفته اند . گرفتگی eclipse طرح بر اساس طرح های کلیسای Bernini است و فضای بین گرفتگی و لبه بیرونی از سایت مستطیل شکل یک راهرو و یک فضای پشتیبانی جانبی شکل می دهد . درقسمت ورودی به گرفتگی ، فضای لوله های کاغذی عریض تر می شود و نما به طور کامل شفاف شده تا یک فضای واحد و یکپارچه و مستمر را بین فضای داخلی و خارجی شکل دهد . این کلیسا در ژوئن 2005 برچیده شد و تمام متریال ها به شهر تایوان فرستاده و مونتاژ دوباره آن در سال 2008 پایان گرفت .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15496345471170469059152011242069010.jpg کلیسای کاغذی از شیگروبان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15496345471171710190652011372010110.jpg کلیسای کاغذی از شیگروبان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15496345471172799574052011472099510.jpg کلیسای کاغذی از شیگروبان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD][TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 15506345471188780973052011272080910.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] معمار نیویورکی دنیل لیبسکیند یک سازه از شیشه و فولاد نوک تیز را از درون قلب یک موزه جنگ در درسدن بیرون کشیده که در 14 اکتبر بعد از 22 سال تعطیلی بازگشایی می شود . ساختار مثلثی 5 طبقه ، گالری های موجود موزه تاریخ نظامی را گسترش داده و با 21000 فوت آن را به بزرگترین موزه در آلمان تبدیل کرده است . نوکِ تیز ساختار به سمت شرق رو به منبع پرتاب بمب های آتشی در طول جنگ جهت گرفته در حالی که پلت فرم پشت بام با 30 متر ارتفاع ، منظره ای به سمت خط آسمان شهر در غرب فراهم می کند . در داخل ساختمان ، دیوارهای بتنی روباز ، مناطق نمایشگاه جدید را از گالری های تاریخی جدا می کند . سخنرانی ها و نمایش فیلم در داخل آتریوم ساختمان برگزار خواهد شد .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15506345471191238823552011522038810.jpg موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1550634547119252194455201152021910.jpg موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15506345471194352393802011232052310.jpg موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1550634547119550954630201135209510.jpg موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15506345471196741205752011472041210.jpg موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1550634547119804561445201102045610.jpg موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15506345471199418964052011142018910.jpg موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15506345471200448195052011242048110.jpg موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15506345471202052975152011402052910.jpg موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15506345471203635002802011562035010.jpg موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15506345471205044482902011102044410.jpg موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15506345471206474664802011242074610.jpg موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15506345471207920666002011392020610.jpg موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1550634547121005226785201102052210.jpg موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15506345471211572873652011152072810.gif موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15506345471212662257052011262062210.gif موزه تاریخ نظامی درسدن از دنیل لیبسکیند ؛ ایجاد یک وقفه جسورانه

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...