رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

13756345083472612902752011651299.jpg

 

این اتاق رسیتال موسیقی ، همانند یک چای خانه ژاپنی است که مانند یک فانوس در باغی در شمال غرب خانه ای در واشنگتن دی سی آویزان شده . پاویون برنز و شیشه توسط معمار آمریکایی دیوید جیمسون ، در سال 2009 به اتمام رسید و از یک جفت بازوی فولادی به حالت تعلیق درآمده . درب چوبی با ضخامت 10 سانتی متر به سمت داخل هدایت می شود جایی که سقف چوبی چند وجهی به مرکز اتاق جهت یافته . پاویون در میان باغی از درختان بامبو میباشد که در شب توسط چراغ هایی در کف روشن می شود . خانواده مشتری از این اتاق برای اجرای برنامه های موسیقی ، غذا خوردن و به عنوان یک فضای آرام برای تأمل و ندیتیشن استفاده می کنند .

 

137563450834758998994020113859989.jpg چای خانه از دیوید جیمسون ؛ تداعی تصویری از فانوس ژاپنی

 

137563450834834190470520115451909.jpg چای خانه از دیوید جیمسون ؛ تداعی تصویری از فانوس ژاپنی

 

137563450834858879320020111858799.jpg چای خانه از دیوید جیمسون ؛ تداعی تصویری از فانوس ژاپنی

 

137563450834888199709020114851999.jpg چای خانه از دیوید جیمسون ؛ تداعی تصویری از فانوس ژاپنی

 

13756345083490044697202011054469.jpg چای خانه از دیوید جیمسون ؛ تداعی تصویری از فانوس ژاپنی

 

137563450834913654134520111356549.jpg چای خانه از دیوید جیمسون ؛ تداعی تصویری از فانوس ژاپنی

 

137563450834942332963020114253329.gif چای خانه از دیوید جیمسون ؛ تداعی تصویری از فانوس ژاپنی

 

137563450834973187433520111351879.jpg چای خانه از دیوید جیمسون ؛ تداعی تصویری از فانوس ژاپنی

 

137563450835031510849020111155109.jpg چای خانه از دیوید جیمسون ؛ تداعی تصویری از فانوس ژاپنی

 

137563450835295100423520113551009.jpg چای خانه از دیوید جیمسون ؛ تداعی تصویری از فانوس ژاپنی

 

137563450835367480556520114754809.jpg چای خانه از دیوید جیمسون ؛ تداعی تصویری از فانوس ژاپنی

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

137663450905129194232020112961949.JPG

 

 

معماران دایلر اسکُفیدیو+رنفرو اخیرا موفق به اتمام اخرین پروژه خود، پاویون هایپر درمرکز لینکن در نیویورک شده اند. این پاویون در شمال مرکز پلازا و خانه یک رستوران واقع شده است. طراحی آن همراه با پیچش بالای بام که توسط چمن های سبز پوشیده شده است به بازدیدکنندگان اجازه میدهد تا از فضا بالای ساخنمان به عنوان پارک استفاده کنند. مساحت پشت بام 7200 فوت مربع میباشد و در انتهای یکی از گوشه ها، بام به سمت پایین(زمین) حرکت میکند و به زمین متصل میشود همان جایی که پله ها شما را به سمت بالای بام هدایت میکنند. داخل رستوران 160 سرویس غذاخوری برای صرف شام و باربا 40 نفر ظرفیت درامتداد اُپن طولانی آشپزخانه طراحی شده است.هدف از طراحی پروژه این بود که، با ساخت یک رستوران در فضای مربع شکل مراجعه کنندگان از این مکان برای بازدید و استراحت استفاده کنند.

 

13766345090516264131002011266419.JPG معماران دایلر اسکُفیدیو+رنفرو ؛ پاویون هایپر_فضای سبز روی بام

 

137663450905212448669020115264489.JPG معماران دایلر اسکُفیدیو+رنفرو ؛ پاویون هایپر

 

137663450905235398372020111563989.JPG معماران دایلر اسکُفیدیو+رنفرو ؛ پاویون هایپر

 

137663450905534137064020111461379.JPG معماران دایلر اسکُفیدیو+رنفرو ؛ پاویون هایپر

 

137663450905698102155520115861029.JPG معماران دایلر اسکُفیدیو+رنفرو ؛ پاویون هایپر

 

1376634509060120058925201112659.JPG معماران دایلر اسکُفیدیو+رنفرو ؛ پاویون هایپر

 

137663450906144278676520112462789.JPG معماران دایلر اسکُفیدیو+رنفرو ؛ پاویون هایپر

 

137663450906273738164020113367399.JPG معماران دایلر اسکُفیدیو+رنفرو ؛ پاویون هایپر

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

138063450933927642029020112766429.jpg

 

 

ساختمان 57 غربی ، توسط گروه معماری بیگ- بی یارک اینگِلس طراحی شده است و تیپولوژی مسکونی کاملا جدیدی را به شهر نیویورک معرفی می کند که پیچشی جذاب را به خط آسمان منهتن اضافه خواهد کرد.

گروه مسکونی د ِر ِست فِتنرطراحی این ساختمان را که قرار است بین خیابان یازدهم و دوازدهم نیویورک ساخته شود ؛ به اطلاع عموم رساند. برنامه ی این ساختمان با بیش از 600واحد آپارتمان از اندازه های متفاوت تنظیم شده وبر روی یک سکو، به همراه بخش های تجاری وفرهنگی ساختمان واقع شده است.ساختمان شماره ی 57 غربی برای گواهی طلایی سیستم ال ای دی تلاش خواهد کرد.

هال فتنر مدیر عامل گروه مسکونی د ِر ِست فِتنردر باره ی این پرژه می گوید:"این اثر فوق العاده هیجان انگیز است ؛پروژه ای ساخته می شود که معماری آن تماشاگران را از تمام دنیا جذب خواهد کرد. او همچنین در جایی دیگر می گوید:"طراحی گروه معماری بیگ ابتکاری ،هیجان انگیز ویکتا است وزیبایی این ساختمان تنها با کارایی و طراحی عملکردش هماهنگ بوده است و چشم انداز موجود درکوریدورها را به شکلی طراحی کرده است که دستیابی ساختمان را به نور طبیعی و چشم اندازهای رودخانه ی هودسن افزایش می دهد. الگوی زیکزاکی دیوارها در نمای این ساختمان تاثیر گذاشته است ،هر آپارتمان دارای یک پنجره ی رو به خلیج یا یک بالکن به منظور تقویت چشم اندازهای بیشتر است که بالکن هایش تعاملی را میان ساکنان آپارتمان و عابران پیاده ایجاد می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

138063450934075869846520115568699.jpg نمای زیکزاکی ساختمان که به وسیله ی پرو خالی شدن هایش ریتم زیبایی را ایجاد کرده است

 

138063450934151859123520111168599.jpg معماران بِجارک اینگِلس(Bjarke Ingels Group،یا همان گروه معماری بیگ(BIG))ساختمانی مسکونی برای منهتن ،نیویورک ،طراحی کرده اند ؛ با پلانی مستطیل شکل ،در یک گوشه ،به فرم برجی مثلث شکل رسیده است نام اثر ساختمان 57 غربی است ؛این بلوک 600 آپارتمانه ،دراطراف یک حیاط مرکزی سازمان دهی خواهد شد وبه ساکنان چشم اندازی از رودخانه ی هودسن را ارائه خواهد داد.

 

13806345093420265860652011266589.jpg این کار در سال 2016 به پایان خواهد رسید.

 

1380634509343290206360201196209.jpg ایجاد پیچش جذابی در خط آسمان منهتن

 

138063450934421267661520114162679.jpg بالاترین نقطه ی این ساختمان درار تفاع 467 فوتی قراردارد

 

138063450934470138557020113061389.jpg این ساختمان پیوندی میان بلوک های اروپایی و ساختمان های بلند مرتبه ی سنتی منهتن است.

 

13806345093456412082302011461209.jpg روند طراحی ساختمان شماره ی 57 غربی

 

138063450934577803541020111768039.jpg روند طراحی ساختمان شماره ی 57 غربی

 

13806345093459009084052011306909.jpg روند طراحی ساختمان شماره ی 57 غربی

 

138063450934602224829520114262249.jpg روند طراحی ساختمان شماره ی 57 غربی

 

138063450934616162414020115661629.jpg روند طراحی ساختمان شماره ی 57 غربی

 

138063450934657862870020113768629.jpg روند طراحی ساختمان شماره ی 57 غربی

 

138063450934673599167520115365999.jpg روند طراحی ساختمان شماره ی 57 غربی

 

1380634509347630075075201123679.jpg نگه داشتن سه گوشه از بلوک ساختمان در ارتفاع پایین وبالا بردن یک گوشه از آن تا ارتفاع 467 فوتی سبب شده است که چشم اندازهای ساختمان به روی رودخانه ی هودسن باز و گسترده شودو با این کار نور ضعیف غربی را به داخل بلوک به ارمغان می آوردوچشم اندازهای برج هلنا رو به رودخانه را حفظ می کند.

 

138063450934792734120520115267349.jpg روند طراحی ساختمان 57 غربی

 

13806345093484403454802011446349.jpg روند طراحی ساختمان شماره ی 57 غربی

 

138063450934910909174020115069099.jpg ساختمان شماره ی 57 غربی دارای فرمی منحصر به فرد است که مزایای هر دو معماری را باهم ترکیب کرده است :فشردگی و کاربری حیاط ساختمان ،حس صمیمیت وامنیتی را فراهم می کند که وجود ظرافت و گشایش منظره ی یک آسمان خراش باعث تشدید آن می شود.

 

13806345093498077091352011067709.jpg نمای زیکزاکی در ساختمان شماره ی 57 غربی ،باعث ایجاد ریتمی زیبا و جذاب در ان شده است

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

138163450944805269058520114562699.jpg

 

فروشگاه Ann Demeulemeester در منطقه Gangham در سئول توسط استودیوی کره ای Mass طراحی شده . ساختمان دارای نمایی از گیاهان و راه پلۀ داخلی پوشیده از خزه است . این فروشگاه مد برای طراح بلژیکی Ann Demeulemeester ، طبقه همکف ساختمان را اشغال کرده که همچنین شامل یک رستوران و مغازه در زیرزمین می باشد . پیشنهاد طراحی ، تلاشی برای گنجاندن طبیعت تا حد ممکن در ساختمان بود . ساختار از ارتباط خود بین طبیعی/مصنوعی و داخلی/خارجی به عنوان آمیزش به جای رویارویی تعریف می کند .

 

13816345094483207691302011126769.jpg فروشگاه Ann Demeulemeester در سئول ؛ ارگانیسم مصنوعی از طبیعت و مهارت

 

13816345094486905403852011496549.jpg فروشگاه Ann Demeulemeester در سئول ؛ ارگانیسم مصنوعی از طبیعت و مهارت

 

138163450944895994697020111569949.jpg فروشگاه Ann Demeulemeester در سئول ؛ ارگانیسم مصنوعی از طبیعت و مهارت

 

138163450944925364887520114563649.jpg فروشگاه Ann Demeulemeester در سئول ؛ ارگانیسم مصنوعی از طبیعت و مهارت

 

13816345094496803696102011286369.jpg فروشگاه Ann Demeulemeester در سئول ؛ ارگانیسم مصنوعی از طبیعت و مهارت

 

13816345094500541933402011564199.jpg فروشگاه Ann Demeulemeester در سئول ؛ ارگانیسم مصنوعی از طبیعت و مهارت

 

138163450945024487449520112464879.jpg فروشگاه Ann Demeulemeester در سئول ؛ ارگانیسم مصنوعی از طبیعت و مهارت

 

138163450945036563825020113665639.jpg فروشگاه Ann Demeulemeester در سئول ؛ ارگانیسم مصنوعی از طبیعت و مهارت

 

138163450945053700423520115367009.jpg فروشگاه Ann Demeulemeester در سئول ؛ ارگانیسم مصنوعی از طبیعت و مهارت

 

13816345094506516746302011561679.jpg فروشگاه Ann Demeulemeester در سئول ؛ ارگانیسم مصنوعی از طبیعت و مهارت

 

138163450945089253812020112962539.jpg فروشگاه Ann Demeulemeester در سئول ؛ ارگانیسم مصنوعی از طبیعت و مهارت

 

138163450945106488060520114664889.jpg فروشگاه Ann Demeulemeester در سئول ؛ ارگانیسم مصنوعی از طبیعت و مهارت

 

13816345094512886553452011868659.jpg فروشگاه Ann Demeulemeester در سئول ؛ ارگانیسم مصنوعی از طبیعت و مهارت

 

138163450945155547420520113565479.jpg فروشگاه Ann Demeulemeester در سئول ؛ ارگانیسم مصنوعی از طبیعت و مهارت

 

13816345094517401987102011546199.jpg فروشگاه Ann Demeulemeester در سئول ؛ ارگانیسم مصنوعی از طبیعت و مهارت

 

138163450945207506985520112765069.jpg فروشگاه Ann Demeulemeester در سئول ؛ ارگانیسم مصنوعی از طبیعت و مهارت

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

ann-project-27.jpg

فروشگاه Ann Demeulemeester در منطقه Gangham در سئول توسط استودیوی کره ای Mass طراحی شده . ساختمان دارای نمایی از گیاهان و راه پلۀ داخلی پوشیده از خزه است . این فروشگاه مد برای طراح بلژیکی Ann Demeulemeester ، طبقه همکف ساختمان را اشغال کرده که همچنین شامل یک رستوران و مغازه در زیرزمین می باشد . پیشنهاد طراحی ، تلاشی برای گنجاندن طبیعت تا حد ممکن در ساختمان بود . ساختار از ارتباط خود بین طبیعی/مصنوعی و داخلی/خارجی به عنوان آمیزش به جای رویارویی تعریف می کند .

Here is the first of three recent projects by Korean architect Minsuk Cho of Mass Studies: the Ann Demeulemeester Shop in the Gangham district of Seoul.

 

ann-project-06.jpg

 

The building has a living facade of plants and features a moss-lined internal stairway.

 

ann-project-10.jpg

 

The fashion store for Belgian designer Ann Demeulemeester occupies the ground floor of the building, which also contains a basement shop and a restaurant. All photos are copyright Yong-Kwan Kim and used with permission.

 

ann-project-24.jpg

 

Below is some text about the shop from the architects, followed by project data, information about Mass Studios and a biography of Minsuk Cho:

Ann Demeulemeester Shop

The site is located in an alley, at a block’s distance from Dosandae-ro—a busy thoroughfare in Seoul’s Gangnam district—in close proximity to Dosan Park. Primarily residential in the past, the neighborhood is undergoing a rapid transformation into an upscale commercial district full of shops and restaurants.

 

 

ann-project-01.jpg

 

 

The building is comprised of one subterranean level and three floors above. The Ann Demeulemeester Shop is located on the first floor, with a restaurant above and a Multi-Shop in the basement.

 

 

ann-project-03.jpg

 

 

This proposal is an attempt to incorporate as much nature as possible into the building within the constraints of a low-elevation, high-density urban environment of limited space (378m2). The building defines its relationship between natural/artificial and interior/exterior as an amalgamation, rather than a confrontation.

 

 

 

 

ann-project-20.jpg

 

 

Diverse interior spaces designated for its three main programs were made to be perceived and utilized as a part of the outdoors in a variety of ways. This building is not meant to be just another ‘object’ to be experienced externally, but rather as a synthetic organism of nature and artifice.

 

ann-project-23.jpg

 

The parking lot/courtyard is at the center of the site, exposed to the street on the southern end. The entrance to the Ann Demeulemeester Shop is located on the western side of the courtyard, and stairs that lead to the other two programs are located on the eastern side. Landscaping of dense bamboo form a wall along each of the remaining three sides that border neighboring sites. Inside the first floor shop, undulating dark brown exposed concrete forms an organically shaped ceiling.

 

ann-project-13.jpg

 

Round columns on the edges of the space continue the ceiling surface while providing the necessary structural support. This structural system creates arched openings of varying sizes that are open and as exposed as possible to the outside road and the bamboo hedges. This organic formation is not only a dynamic space but a flexible rectangular one (11.2m x 14m). The additional wing on the eastern side contains support functions such as fitting rooms, storage, and a bathroom, efficiently divided and connected at the same time.

 

ann-project-14.jpg

 

The restaurant’s main entrance is a staircase that runs alongside the entire eastern side of the building. The shape of the ceiling below influences the restaurant space above, comprised of a three-level skip-floor formation. The two open-air spaces inside, a hidden terrace toward the rear of the building that extends from the top level, and a rooftop space accessible by stairs form a restaurant with intimacy, varying in spatial characteristics.

 

ann-project-28.jpg

 

The stairs leading to the basement shop begins as a narrow, white, architectural space that gradually enlarges to become another organic shape—like a moss-covered subterranean cave—and serves as an entrance. This space is open to the outside, while at the same time is a composite garden buried 5.5m below ground.

 

ann-project-16.jpg

 

The stairs leading to the basement shop begins as a narrow, white, architectural space that gradually enlarges to become another organic shape—like a moss-covered subterranean cave—and serves as an entrance. This space is open to the outside, while at the same time is a composite garden buried 5.5m below ground.

 

 

ann-project-16.jpg

The outside building material is primarily a geotextile planted with a herbaceous perennial to form a living façade, while the other three sides that face bamboo borders are clad in steel sheets are finished with propylene resin.

 

 

 

 

 

ann-project-33.jpg

 

Project Data

architect: cho,minsuk + park,kisu

design team: mass studies

location: 650-14, Sinsa-dong, Gangnam-gu, Seoul, korea

site area: 377.60 m2

gross floor area: 220.66 m2

total floor area: 734.33 m2

building-to-land ratio: 58.44%

floor area ratio: 119.76%

building scope: 3f,b1

structure: rc

finishing: vertical garden(Pachysandra terminalis),

exposed color concrete

design period: 2007.1~2007.5

construction period: 2007.4~2007.10

 

 

 

 

 

ann-project-19.jpg

 

 

ann-project-11.jpg

 

 

ann-project-26.jpg

 

 

ann-project-34.jpg

 

Mass Studies

Mass Studies was founded in 2003 by Minsuk Cho in Seoul, Korea, as a critical investigation of architecture in the context of mass production, intensely over-populated urban conditions, and other emergent cultural niches that define contemporary society.

Amid the many frictions defining spatial conditions in the twenty-first century, namely past vs. future, local vs. global, utopia vs. reality, and individual vs. collective, Mass Studies focuses on the operative complexity of these multiple conditions instead of striving for a singular, unified perspective.

For each architectural project, which exist across a wide range of scales, Mass Studies explores issues such as spatial systems/matrixes, building materials/techniques, and typological divergences to foster a vision that allows the discovery of new socio/cultural potential.

Minsuk Cho, AIA, Principal, Mass Studies

Minsuk Cho was born in Seoul and graduated from the Architectural Engineering department of Yonsei University (Seoul, Korea) and the Graduate School of Architecture at Columbia University (New York).

He began his professional career working for Kolatan / MacDonald Studio, and Polshek and Partners in New York, and later moved to the Netherlands to work for OMA. Through these jobs, he gained experience in a wide range of architectural and urban projects implemented in various locations.

With business partner James Slade, he established Cho Slade Architecture in 1998 in New York City to be engaged in various projects both in the U.S. and Korea. In 2003, He came back to Korea to open his own firm, Mass Studies.

He has received many awards including the first prize in the 1994 Shinkenchiku International Residential Architecture Competition for new dwelling design and the Architectural League of New York’s ‘Young Architects Award’ in 2000 for his work at Cho Slade Architecture.

In addition, two U.S. Progressive Architecture Awards (Citations) were won by him for ‘Von Erlach House’ in 1999 and the ‘Heyri Dalki Theme Park’ in 2003. The Dalki Theme Park was exhibited at the theme exhibition of the 2004 La Biennale di Venezia. He recently participated in ‘open house’, traveling exhibition and ‘New Treads of Architecture in Europe, Asia-Pacific 2006-2007’.

His representative works include ‘Pixel House’ and ‘Dalki Theme Park’, ‘Nature Poem’, ‘Boutique Monaco’ and ‘Torque House’. He has also designed interior projects for the ‘Martine Sitbon shop,’ ‘MUE shop’ and ‘Bitforms Gallery Seoul.

لینک به دیدگاه

138263451020515466264520113574669.jpg

 

 

معمار فارغ التحصیل، استیفان سوبل آسمانخراش وارونه آویزان شده در طول رودخانه کلرادو در نوادا را درست در کنار سد هوور ، طراحی کرده است.

این آسمانخراش باریکه ی عمودی که نواره عمودی نام نهاده شده است ،هدف از این برج مفهومی فراهم کردن یک تفریح گاه ، یک هتل، یک میدان ورزشی و یک سالن کنسرت ، مانند نوار باریک نزدیک کناره های لاس وگاس است. ساختار فیبر کربن سبک وزن بواسطه ی یک پایه ی بتنی معلق خواهد بود و توسط یک پوسته ی فلزی مارپیچ پشتیبانی می شود. این برج میان سد و گذرگاه پل واقع شده است، برج هم برای سواره ها و هم پیاده ها از جاده ی مجاور در دسترس خواهد بود.

سوبل ، این پروژه را در حالیکه در دانشگاه هنرهای کاربردی وین درس می خواند، توسعه داد. اطلاعات زیر توسط طراح تهیه شده است: باریکه ی عمودی- برج معلق ؛ دانشنامه ی من در مورد اثر متقابل سطوح غیر شفاف عظیم قابل ترکیب و سبک وزن ، با ساختاری شکننده است. در نتیجه محیط توسعه یافته توسط این زبان مجزای معماری بهره برداری شده و به صورت عمودی برای ایجاد توالی های بی نهایت فضایی تقسیم شده است. این پروژه یک ملجا تفرج است، که به روی یک سایت چشمگیر میان سد هووو و گذرگاه ـ پل واقع شده است.

این مامن چندین توتم قرن 21 را شامل سرگرمی، سالن کنسرت، و زندگی لوکس را فراهم نموده است. چالش های معماری که با آنها برخورد میکردم، برج عمودی مرسوم بود، که شامل جهت گیری آن و شکل وارونه ی آن می شود. عناصر معماری؛ طرح بندی جرمی که بوسیله ی فضای اتفاقی در بالا با یک قاب با یک منظره ی قاب شده از سد هوور تفسیر شده است ، تفرجگاه عمومی در قسمت پایین به لابی هتل و خود هتل منجر می شود. در پایین برج یک فضای مهیج برای اتفاقات و مراسم مناسبتی است. همچنین شامل یک اتاق صبحانه و رستوران در بالاترین نقطه با آسانسوری شناور در بالای هر فضا می باشد؛ یک کف شیشه ای دیدها را به زمین ارائه می کند ، و اسلب های کف تراس دار شده است.

از نظر سیرکولاسیون، راههای مختلفی منجر به پایه ی برج است، از جمله مسیر سیرکولاسیون خودرو، ومشاهده ی سیستم پلت فرم. سیرکولاسیون پل در 3 عنصر تمرکز یافته است: جزئیات ساختاری پل گذر، دهانه ها تا سد هوور، نمایش نفس گیر اریب از برج آویزان شده ،با یک تقابل پایدار از سرازیر شدن در حال ظهور است. هنگامی که شما به ورودی برج می رسید، شما وارد ساختاری معلق می شوید که از طریق رشته های حمایتی از سراسر تفریح گاه به پایین،به سمت لابی هتل منجر می شود. سیستم ساختاری به سه بخش ساختمان شناسی تقسیم می شود:

پایه ی برج معلق ساختمان با ساختار عظیم بتنی

وزن سبک برج معلق

پوسته ی فلزی که ساختار را در آغوش گرفته است. راهی که من برج را ایجاد کردم ، بر اساس جاذبه ی زمین واقع شده است.

به منظور دستیابی به منطق ساختاری، رشته ها در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت به چرخش در می آیند. پوسته ی فلزی سایه و گردش باد طبیعی برای برج را فراهم می کند که پانل های آن ،با توجه به شرایط در حال تغییر باد فراهم شده است.

 

138263451020552967770520111279679.jpg باریکه ی عمودی ، آسمانخراش معلق

 

138263451020614920836520111479209.jpg باریکه ی عمودی ، آسمانخراش معلق

 

13826345102063002045602011307209.jpg باریکه ی عمودی ، آسمانخراش معلق

 

138263451020645487239520114574879.jpg باریکه ی عمودی ، آسمانخراش معلق

 

13826345102066040327702011074039.jpg باریکه ی عمودی ، آسمانخراش معلق

 

138263451020684248430520112472489.jpg باریکه ی عمودی ، آسمانخراش معلق

 

138263451020702397659520114273979.gif باریکه ی عمودی ، آسمانخراش معلق

 

138263451020717461148520115774619.gif باریکه ی عمودی ، آسمانخراش معلق

 

138263451020734179805020111471799.gif باریکه ی عمودی ، آسمانخراش معلق

 

1382634510207490001455201129709.gif باریکه ی عمودی ، آسمانخراش معلق

 

138263451020763483593520114374839.gif باریکه ی عمودی ، آسمانخراش معلق

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

138663451116520839105520114088399.jpg

 

گروه Synarchitects در شهر نینگبو – چین – پروژه نینگبو دیجیتال Ningbo Didital را برای شرکت در مسابقه طراحی کرده اند . موضوع مسابقه یک خانه چاپ و نشر برای رسانه های دیجیتال بود . این ساختمان عملکردهای زیر را شامل می شود : شامل بخش های تحریریه شرکت مختلف مبتنی بر وب ، روزنامه Ningbo Ri Bao ، پلت فرم رسانه ملی و مناطق کمکی چند منظوره است . سطوح منحنی شکل در شمال شرق و جنوب غرب با زمینه های جدید تجارت مواجه است . ساختمان از نمای نیمه شفاف و بازتابی از آخرین اخبار تشکیل شده . ساختار اصلی از دو برج متصل به هم توسط پلی با پوششی از عملکرد مختلف شامل شده . ایده اصلی در این کانسپت ، بیان قدرت مهار نشدنی رسانه ها بود . حتی اگر معماران ایده خود را در یک جعبه قرار می دادند ، او راه خود را برای بیان خود پیدا می کرد و دیگران را نیز تحت الشعاع قرار می داد .

 

138663451116534639003520115486399.jpg نینگبو دیجیتال

 

138663451116555938421520111589389.jpg نینگبو دیجیتال

 

138663451116576977114020113689779.jpg نینگبو دیجیتال

 

138663451116591495716020115184959.jpg نینگبو دیجیتال

 

138663451116610677105520111086779.jpg نینگبو دیجیتال

 

13866345111666793906552011789399.jpg نینگبو دیجیتال

 

138663451116691266674020113182669.jpg نینگبو دیجیتال

 

138663451116706149510520114681499.jpg نینگبو دیجیتال

 

138663451116718921154020115889219.jpg نینگبو دیجیتال

 

13866345111672891660802011889169.jpg نینگبو دیجیتال

 

138663451116755901209020113589019.jpg نینگبو دیجیتال

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

13876345111762075210502011087529.jpg

 

گروه طراحی معماری و کانسپت: روزبه تابنده، هاله ودادی نژاد 3dmax & Rendering: فرخ تابنده طراحی گرافیک، photoshop, postproduction: روزبه تابنده documentaion & essay: غزل تابنده وب سایت مسابقه برای دیدن نتایج نهایی:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
موضوع مسابقه، طراحی گورستان عمودی در یک پارک توریستی در مرکز شهر مکزیکوسیتی بوده به نحوی که بتونه به عنوان یک المان شهری عمل کنه و همچنین یاد و خاطره رفتگان رو (که البته مکزیکی ها اعتقاد دارن بین زنده ها هستن) زنده نگه داره. جالبه که دید فرهنگ های امریکای لاتین به مرگ با تصور بین النهرینی ما خیلی تفاوت داره. اونها دیدگاه معادی ندارن و مرگ رو شکل دیگه ای از زندگی میدونن. نگاهشون از یه نظرهایی به دیدگاه تناسخ در فرهنگ های بودایی بیشتر نزدیکه. اما این نگاه حاصل درهم جوشی دو فرهنگ عجیب آزتک و مایا با فرهنگ کاتولیکی اسپانیایی هایی هست که امریکا رو کشف کردند و امروز نگاه عجیب و زیبایی رو به مرگ در امریکای لاتین شکل داده. در تصویر، توضیحات طرح رو میتونید کامل بخونید ولی یکی از مهمترین اونها نگاهی متفاوت به مرگ بوده. نگاهی که کمتر جدی و خشکه و بیشتر به یه شوخی شباهت داره. مکزیکی ها مرگ رو جدی نمیدونن. طرح این پروژه هم کاملا با گورستانهای خشک و سردی که مرده ها زنجیر میکنن تفاوت داره. اینجا مرده ها و زنده ها هم ارز با هم و در کنار هم حضور دارن و شاید همون تیتر کانسپت اصلی بهترین توضیح این کار باشه : Being Face to Face with death

 

13876345111766501099102011458109.jpg مقام اول مسابقه طراحی گورستان عمودی در یک پارک توریستی در مرکز شهر مکزیکوسیتی

 

138763451117695150663520111581509.jpg مقام اول مسابقه طراحی گورستان عمودی در یک پارک توریستی در مرکز شهر مکزیکوسیتی

 

138763451117720755470020114087559.jpg مقام اول مسابقه طراحی گورستان عمودی در یک پارک توریستی در مرکز شهر مکزیکوسیتی

 

1387634511177400843110201108849.jpg مقام اول مسابقه طراحی گورستان عمودی در یک پارک توریستی در مرکز شهر مکزیکوسیتی

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

139063451177347567039520112795679.jpg

 

در اینجا عکس هایی از پروژه برج آب در اسپانیا توسط معماران اسپانیایی Mendaro Corsini , Isasi Zaragoza and Gutierrez Rodriguez را مشاهده می کنید که شباهت فوق العاده ای به فرم زنانه دارد . دو مخزن آب از فولاد گالوانیزه ضد زنگ ، هرکدام با ظرفیت 40 متر مکعب ، در بالای یک ساختار فولادی دوپا قرار گرفته اند تا برج مخزن آب 22 متری را شکل دهند که آب کل شهر را بدون نیاز به پمپ تأمین می کند . یک پلت فرم چوبی درست در بالای ساختار جای گرفته و دسترسی را برای مراقبت و نگهداری از منابع ایجاد می کند . این برج برگرفته از ساختار the amphora – یک ظرف سرامیکی بزرگ با دو دسته – است که در گذشته در یونان و رم برای نگهداری مواد غذایی جامد و مایع استفاده می شده .

 

139063451177457674250020111796749.jpg برج ذخیره سازی آب

 

139063451177469593409020112995939.jpg برج ذخیره سازی آب

 

13906345117748103994202011419399.jpg برج ذخیره سازی آب

 

139063451177493479575520115394799.gif برج ذخیره سازی آب

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

139163451182624884543020112498849.jpg

 

 

در همین تابستان ، قسمت دوم پارک "های لاین"، رسما برای بازدید عموم در شهر نیویورک باز است.این پارک، با طراحی دفتر نیویورکی،توسط عملیات اجرایی جیمزکرنر و اسکافیدیو +رنفو به کار خود ادامه می دهد. ؛پارک یک مایلی نیویورک ،از احیای خط آهن ها و ایست های راه آهن باربری قدیمی نیویورک اجرا شده است که از خیابان گانسوُرت در منطقه ی میت پِیکینگ به خیابان 34 غربی، بین خیابان های 11 و12 کشیده شده بود.

 

بخش دوم پارک "های لاین" ، نقاط دسترسی اضافه ای به خیابان های 23 ،26 ، 28 و 30 غربی نیویورک را در برمی گیرد.تمام پارک دارای دسترسی مخصوص صندلی چرخ دار، با دو دستگاه آسانسور در خیابان 30 و23 غربی به همراه دو دستگاه آسانسوردیگر در خیابان های 14 و 16 است.

 

یکی ازویژگی های طراحی این پارک، آشنا کردن عموم مردم با فضاهای خاص است مانند " بیشه ی چلسی"،یک منظره ی چمن زار مانند است که بین خیابان های 20 و22 غربی کشیده شده است ؛ "چمن و پله های نیمکت مانند"که شامل455 متر مربع محوطه ی چمن ونیمکت های ساخته شده از درخت ساج اصلاح شده در خیابان 22و23 غربی است؛ "پل هوایی فالکن" یک پیاده روی فلزی بر روی این پارک است که به همراه سایبانی بین خیابان 45 و 26 غربی کشیده شده است ؛ "دشت گیاهان خودرو"پیاده روی مستقیم ،بین خیابان های 26 و29 غربی است که درکنارچشم انداز جسورانه ای از گونه های ِ متفاوت ِ فضایی خود نمایی می کند.

 

دشت گیاهان خودروبین خیابان های 26 29 غربی قرار دارد.این دشت درکنارچمنزار خشک وگیاهان خودرو است و به خوبی می توان تغییر شکوفه ها در سراسرفصل های رشد را درآن ها مشاهده کرد.سهولت استفاده از پیاده روی مستقیم این پارک، به همراه گیاهان خودروی پراکنده ای که بین ریل های راه آهن اصلی نیویورک قرار دارند به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا پارک "های لاین" را به عنوان محوری سبز درک کنند زیرا این محور در تمام شهر حرکت می کند.

 

دشت چلسی هنگامی که بازدید کنندگان به سمت شمال منظره ی چمن زار مانند علف زارش حرکت می کنند، با انبوه درخچه های گل ودرختان کوتاهی مواجه می شوند که نمایان گر ِ، شروع بخش جدید پارک است که بین خیابان های 20 و22 غربی واقع شده است.در دشت چلسی، با داشتن گونه های متفاوت درختان مانندراج زمستانی ، ارغوان وراج بزرگ آمریکایی ، تغییر رنگ وبافت های مختلف را در طول سال به ارمغان می آورد.چمن های کوتاه در حال رشد ، زنبق های زرد ، سایه ی مقاوم درختان چندساله در آینده این گذار از چمنزار به علف زار را تشدید خواهند کرد.

 

چشم انداز خط آهن خیابان26 ،بربالای ریل آهن تاریخی است که در قسمت شرقی پارک "های لاین"، در خیابان 26 غربی ،آویزان وشناور مانده است و چشم انداز فریم خط آهن به معنی یادآوری بیلبورد هایی است که در پارک" های لاین" قابل مشاهده بودندواکنون دیگر فریم ها بیش از زمین ها چشم انداز شهر را می افزایند.درختچه های بلند ودرختان، در کنار چشم انداز فریم های خط آهن واقع شده اند درحالی که سکویی با نیمکت های چوبی ، بازدیدکنندگان را به نشستن و لذت از منظره ی خیابان10 ودشت چلسی دعوت می کند.

 

چمن وپله های نیمکت مانندخیابان 23 غربی ، چشم انداز ِپارک "های لاین"را بر فضای پیوسته ای بین خیابان 22 و23 غربی می گشاید ،جایی که جفت ریل آهن های اضافی، به منظور بارگیری انبارهای کالای مجاورش به کار می رفتند.عرض اضافی در این فضا در جهت ساخت یک فضای گرد آوری کارایی داشت ؛ به همراه پله های ساخته شده از درختان ساج اصلاح شده ای است که برای استحکام قسمت پایانی، در چمن زار 4,900مترمکعبی کار گذاشته شده است.این قسمت بازدیدکنندگان را تا چندین فوت در هوا بالا برده ومنظره ی بروکلین در شرق و نیوجرسی و رودخانه ی هودسن درغرب را به او ارائه می کند.

 

139163451182647754173020114797549.jpg قسمت دوم پارک "های لاین"؛محور سبز شهر نیویورک

 

139163451182673931208520111399319.jpg قسمت دوم پارک "های لاین"؛محور سبز شهر نیویورک

 

139163451182768813807520114898139.jpg پارک"های لاین"و نیمکت های کرو آن به منظور هماهنگی با حرکت پیاده رو

 

13916345118278546996802011594699.jpg قسمت دوم پارک "های لاین"؛محور سبز شهر نیویورک

 

13916345118280206070302011229609.jpg قسمت دوم پارک "های لاین"؛محور سبز شهر نیویورک

 

139163451182825244766020114592449.jpg قسمت دوم پارک "های لاین"؛محور سبز شهر نیویورک

 

139163451182877474821520113794749.jpg نیمکت های چوبی با چشم اندازی زیبا یه شهر نیویورک

 

139163451182899781987520115997819.jpg قسمت دوم پارک "های لاین"؛محور سبز شهر نیویورک

 

139163451182912666905020111296669.jpg قسمت دوم پارک "های لاین"؛محور سبز شهر نیویورک

 

139163451182929374820020112993749.jpg قسمت دوم پارک "های لاین"؛محور سبز شهر نیویورک

 

139163451182952201484020115292019.jpg قسمت دوم پارک "های لاین"؛محور سبز شهر نیویورک

 

139163451182977224296520111792249.jpg قسمت دوم پارک "های لاین"؛محور سبز شهر نیویورک

 

139163451183001884827520114198849.jpg قسمت دوم پارک "های لاین"؛محور سبز شهر نیویورک

 

139163451183017966806020115799669.jpg قسمت دوم پارک "های لاین"؛محور سبز شهر نیویورک

 

139163451183047524484520112795249.jpg قسمت دوم پارک "های لاین"؛محور سبز شهر نیویورک

 

139163451183063124072020114391249.jpg قسمت دوم پارک "های لاین"؛محور سبز شهر نیویورک

 

13916345118308271168552011297119.jpg قسمت دوم پارک "های لاین"؛محور سبز شهر نیویورک

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1392634512126228043970201122108049.jpg

 

در خبر امروز می خواهیم به رستورانی بپردازیم که اگرچه به ظاهر در معماری کار پیچیده ای انجام نداده اما با ترکیب فن آوری در طراحی داخلی جذابیت بسیار زیادی را برای مشتریان خود به وجود آورده است رستوران اینامو در لندن که به عنوان اولین رستوران تعاملی با مشتریان مشغول به فعالیت است با استفاده از میزهایی که در واقع نمایشگرها و صفحات لمسی بزرگی هستند می تواند سفارش غذا را از مشتریان گرفته و منوها را به صورت مولتی مدیا برای آنها به نمایش درآورد. در فاصله حاضر شدن غذا و یا سفارش ( که برای لذت بردن از این فضا تقریبا 20 دقیقه تعریف شده است)، مشتریان می توانند به گردش در اینترنت بر روی میز پرداخته و یا برای سرگرمی بازی های لمسی موجود در حافظه میز-دستگاه را انجام دهند. بعد از صرف غذا می توانند از طریق میز خود به گردش مجازی مکان های دیدنی لندن بپردازند ومی توانند در صورت تمایل جایی را انتخاب کنند تا بعد از صرف غذا و ترک رستوران با دانستن چگونگی دسترسی به آن محل و یا خبر کردن تاکسی از طریق همین میز، از آنجا بازدید به عمل آورند. نکته بسیار جالب دیگری که در این رستوران به آن توجه شده امکان دیدن مراحل آماده سازی غذا از طریق وب کم های موجود در آشپزخانه است که مشتریان با انتخاب گزینه مربوط می توانند بر روی میز خود تصویر آشپزخانه را از زوایای مختلف مشاهده کنند.

 

1392634512126416752595201141106759.jpg رستوران اینامو در سوهوی لندن , اولین رستوران تعاملی با مشتریان

 

139263451212664693317520114106939.jpg رستوران اینامو در سوهوی لندن , اولین رستوران تعاملی با مشتریان

 

13926345121268200666252011221069.jpg رستوران اینامو در سوهوی لندن , اولین رستوران تعاملی با مشتریان

 

1392634512126963455885201136103459.jpg رستوران اینامو در سوهوی لندن , اولین رستوران تعاملی با مشتریان

 

1392634512127117332755201151107339.jpg رستوران اینامو در سوهوی لندن , اولین رستوران تعاملی با مشتریان

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1395634513303007315120201140117319.jpg

 

دیلراسکُفیدیو +رنفرو، ساختمان تاون هاوس واقع درشهر نیویورک را طراحی کرده اند.ساختمان هفت طبقه با نمای سیلور، آخرين شكاف باقیمانده میان خانه های دو تایی در محله را به هم متصل نموده است. ساختمان با مساحت 10000 فوت مربع شامل دو آپارتمان دوبلکس، و دوسطح دیگر برای غرفه تجاری روبه خیابان ساخته شده است. به منظور ایجاد نور طبیعی درتعداد زیادی از واحدهاي تنگ و عمیق ساختمان، از سمت شرق که نماي ساختمان در خيابان ديده مي شود ديوار طبقات به سقف شیشه ای متصل میشوند. برای متقاعد کردن محدودیت های محلی(حريم)، دیوار پرده ای توسط سیستم صفحه شيشه اي مشجر اِجرا شده است.آجرهاي شيشه اي سفارشي در يك الگوي همبند و متداوم با فضاهاي پُر و خالي شطرنجي بر روي ميله همانند مهره هاي آويزان شده نماي ساختمان را جلوه بخشيده است. از سمت روبه روي ديوار شيشه اي در سقف تمام طبقات بندكشي ستوني انجام شده است. اين بافت سنگين صفحه ميتواند به صورت خودكار توسط مصرف كننده مكان(مستاجر) همانند پرده هاي مجلل و بزرگ كشيده (باز و بسته) شود. روشنايي و چشم انداز را ميتوان به وسيله همپوشاني ديوارهاي آجري و تغييرابعاد و اندازه ي فضاهاي پُر و خالي شطرنجي تنظيم كرد. طبقات روبازموجود در داخل اختمان براي مبلمان و به حداكثر رساندن كاربري فضا توسط ديوارهاي متحرك جدا كننده و درك فضايي از واحدها، مورد استفاده قرار ميگيرد.

 

1395634513303114319990201151114319.jpg دیلر-اسکُفیدیو +رنفرو؛ ساختمان تاون هاوس

 

1395634513303210026755201111129.jpg دیلر-اسکُفیدیو +رنفرو؛ ساختمان تاون هاوس

 

13956345133032907735402011911779.jpg دیلر-اسکُفیدیو +رنفرو؛ ساختمان تاون هاوس

 

1395634513303406215370201120116219.jpg دیلر-اسکُفیدیو +رنفرو؛ ساختمان تاون هاوس

 

139563451330351079852020113111799.jpg دیلر-اسکُفیدیو +رنفرو؛ ساختمان تاون هاوس

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

13966345134413500426502011151149.jpg

 

معمار خلاق , زاها حديد که در سال 2004 اولين زن دريافت کننده ي جايزه ي معروف معماري ، پريتزکر، شد,او که واژگان معماری معاصر(مفاهیم اصلی آن) را پیشرفته داد؛ توانست به واسطه ی کشف هندسه ی سیال و پیچیده , تکنیک های حرفه ای و تکنولوژی ساخت این گونه طراحی کند.برای نمایشگاه – برای اولین باربه منظور نمایش طرح های او درآمریکا – معمار عراقی ساکن بریتانیا، یک محیط تندیسی برای انتخاب وسایل منزل , تزئینات هنری , جواهرات و کفشی که حدید طی چند سال اخیر طراحی کرده , خلق کرده است.زاها حدید معتقد است که فرم سیال روی طبیعت پیوسته ی کارهایش تاکید می کند.خلق دوباره ی تعادل میان اشیا و فضا در یک چشم انداز داخلی.مبل های منحنی نرم , میز ها و صندلی های راحتی ساخته شده از مصالح اعم از چوب , استیل , آلومینیوم و پلی اورتان , هم زمان با نمایش فرم هاو شکل های جدید گرافیکی و غیر متعارف که حدید به زبان طراحی معرفی کرده است , در گالری قرار دارند.در میان کار های برجسته کلکسیونی گردنبند ها و دستبندهای روکش شده با کریستال توسط سوارووسکی , مارپیچ ها , کفش های بندی سفارش لاکوسته و ملیسا و ماشین سه چرخه , که یک نمونه ی اصلی ساخته شده با فوم فشرده و انعکاس چندین فرم تندیسی وی است , دیده می شود.. در 19 نوامبر 2011 , کولاب ,يک گروه متخصص طراحي و علاقه مند که موزه ي مدرن و کلکسيون طرح هاي معاصر را حمایت مي کنند ,توسط جايزه ي طراحي فوق العاده 2011 از حديد تجليل به عمل مي آورند.مسابقه ي طراحي دانشجويان کولاب (از 1993) فضاي رقابت دانشجويان کالج رشته ي معماري و طراحي صنعتي است که از ايشان بسيار الهام گرفته اند وتوانستند در جايزه ي برنده ي طراحي فوق العاده و نمايشگاه متناظر سهيم شوند.

 

1396634513441554726815201135114729.gif 2

 

1396634513442185682525201138115689.gif 3

 

1396634513442359460465201155119469.gif 4

 

1396634513442658484295201125118489.gif 5

 

1396634513442898683765201149118689.gif 6

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1397634513638726501545201112116509.jpg

 

 

این ساختمان، دفترمرکزی اداری و فرهنگی جدیدی را برای بخش گویندگی تلویزیون مرکزی چین فراهم کرده است.این اثر توسط رم کولهاس و اُل ِ اسچرن در غالب دفتر معماری شهری OMAطراحی شده است و قسمتی از یک بسط و توسعه ی بزرگتری است که در سراسر 20 هکتار زمین گسترش می یابد.

دفتر مرکزی تله ویزیون چین در غالب دو برج کج ومتصل به سازه ی فلزی طراحی شده ای است که موزه ی رسانه ی عمومی و چشم اندازی زیبا برای شهر است و بازدیدکنندگان می توانند منظره ی شهر را از میان طبقات مدور شیشه ای این ساختمان ببینند. توضیحی که درادامه می خوانید متنی است که دفتر معماریOMAدرباره ی این ساختمان منتشر کرده است: ساختمان دفتر مرکزی تلویزیون چین به دنبال مرحله ی جدید وبرجسته ای است که بدنه ی ساختمان خود را تکمیل کند.

آخرین پنل های شیشه ای بدنه ی ساختمانCCTV،با طراحی دفتر معماریOMA،نصب شده اند ونماد سکویی مدور، درساختمان مرکز جدید تلوزیون است که برای مرکز بین المللی گویندگی چین ساخته شده است و رم کولهاس و اُل ِ اسچرن طراح این اثر بودند.ساخت پروژه ی 6,000 مترمکعبی ،در سپتامبر 2004 در سایتی به مساحت 20 هکتار آغاز شد؛این سایت که متعلق به کارخانه ی متروک موتورسیکلت بوده است و تحت نظارت سازمان جدیدبازرگانی مرکزی در منطقه ی بِیجینگ قرار داشت.بعد از پیوند هر دوبرج کج در دسامبر 2007و ساخارباشکوه فولادی در مارچ امسال، ساختمان CCTVبرای اختتامیه ی مسابقه ی سال2009کاملا مناسب به نظر می رسد.

درحالی که سازمان مرکزی و فرهنگی تلویزیون(TVCC)که درمجاورت این پروژه قراردارد؛شامل یک هتل است وبا مدیریت ماندارین اُرینِتال،اتظار می رودکه تا ابتدای سال آینده باز خواهدشد.ساختمان سوم این سایت،ساختمان مدور خدماتی ،درمرحله ی بهره برداری قرار دارد ولی در حال حاضر به عنوان مرکز رادیویی بازی های المپیک کاربرد دارد. همکاران OMA،مسول پروژه ، اُل ِ اسچرن،در مورد این اثر می گوید:"بعد از 6 سال همکاری موثر با کارفرمایان CCTVخود ،همکاران چینی مان درECADIومهندسان دفتر معماری آروپ ،ما بسیار خوشنودیم که شاهد اتمام موفقیت آمیز بدنه ی خارجی پروژه ،در زمان بازی های المپیک هستیم .بدان جهت که این ساختمان ،هم اکنون،به عنوان ساختی محسوس در شهر ایفای نقش می کند،یک حلقه ی سه بعدی را به خط آسمان برج های شهر بیجینگ اضافه کرده است.این اثر بزرگ ولی گاهی اوقات کوچک پدیدار می شود واز هرگوشه یک پرسپکتیو و فلسفه ی کاملا متفاوتی راارائه می کند. ما امیدواریم پیدایش این ساختمان ، آن را به عنوان نمادی از همکاری و تحول ببینیم.

" پس از تکمیل ،ساختمان CCTVt ،محیط معمولی وغیر قابل دسترس رسانه ای وتولیدات تله وزیونی را دگرگون خواهدکرد وامکان بهره مندی عموم مردم را به وسیله ی "حلقه ی تماشاگران",راه اختصاصی گردش ،میسر می کند که به مردم اجازه ی دیدن و تجربه کردن جنبه های متعدد پردازش تولیدات تلوزیونی را می دهد.پایین ترین طبقه از این برآمدگی ، به همراه پایه های بزرگی با 75 متر عرض و 162 متر طول است که موزه ی عمومی رسانه ای را نمایان خواهد کرد ویک سکوی تماشا به همراه چشماندازهای شهر است که به شکلی عمودی در میان شکاف های طبقات شیشه ای مدور پایین آمده است.

 

1397634513639434971825201123114979.jpg دفترمرکزی تلوزیون چین CCTV؛دوبرج کج ساختی از دفترOMA

 

1397634513639639294685201143119299.jpg دفترمرکزی تلوزیون چین CCTV؛دوبرج کج ساختی از دفترOMA

 

139763451363980419624020110114199.jpg دفترمرکزی تلوزیون چین CCTV؛دوبرج کج ساختی از دفترOMA

 

1397634513639954713950201115114719.jpg دفترمرکزی تلوزیون چین CCTV؛دوبرج کج ساختی از دفترOMA

 

1397634513640109538025201130119539.jpg دفترمرکزی تلوزیون چین CCTV؛دوبرج کج ساختی از دفترOMA

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1399634513721335989590201153115989.jpg

 

 

موقعیت: نیوتایپه

تاریخ پروژه: 2011

کارفرما: فرمانداری شهر نیوتایپه

معمار: دفتر معماری فرایند بنیان

تیم طراحی: جعفر بزاز، آرش پوراسماعیل، کمال یوسف‌پور

همکار طراحی: هاله عارفی

ساختار کلی طرح پیشنهادی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای موزه هنر شهر نیوتایپه، عبارت است از یک مکعب مستطیل نسبتا عظیم که بر فراز یک پلازای شهری قرار گرفته است. فضای داخلی این حجم معلق که به صورت کاملا یکپارچه و پیوسته، بدون تقسیم‌بندی رایج بنا به چند طبقه مشخص طراحی شده، دربردارنده چندین گالری متحرک (Moving Galleries) است که تعدادی از آنها در جهت افقی، به چپ و راست، حرکت می‌کنند و تعدادی دیگر در جهت عمودی، به بالا و پایین. گالری‌های متحرک موزه، حتی این قابلیت را هم دارند که در ادامه مسیرهای حرکتی خود، از بدنه اصلی ساختمان، در چهار نمای اصلی و نمای پنجم (پشت بام)، عبور کنند و وارد فضای شهری شوند. گالری‌های متحرک موزه که دیواره بیرونی آنها نیز قابلیت نمایش و ارائه آثار هنری را دارد، با توجه به ویژگی‌های حرکتی خود، یک فضای پویا (Dynamic Space)، هم در داخل موزه و هم در بیرون آن، خلق می‌کنند که ساختار آن تابع مسیر حرکت گالری‌ها بوده و در نتیجه در هر لحظه از زمان تغییر می‌کند. بدین‌ترتیب، شهروندان در هر بار گذشتن از کنار ساختمان موزه، شاهد نمای متفاوتی از آن خواهند بود و بازدیدکنندگان نیز در هر بار بازدید از موزه، فضاهای متفاوتی را در داخل آن تجربه خواهند کرد، تجربه‌ای که با توجه به ساختار و رویدادهای متنوع فضا و توقف‌ها و حرکت‌های پی‌درپی گالری‌ها، از ماهیتی نمایشی و سینمایی برخوردار خواهد بود.

 

139963451372148343132520118113439.jpg موزه هنر شهر نیوتایپه / دفتر معماری فرایند بنیان

 

1399634513721639642030201123119649.jpg موزه هنر شهر نیوتایپه / دفتر معماری فرایند بنیان

 

1399634513721837402810201143117409.jpg موزه هنر شهر نیوتایپه / دفتر معماری فرایند بنیان

 

139963451372201411025020111114119.jpg موزه هنر شهر نیوتایپه / دفتر معماری فرایند بنیان

 

1399634513722322908845201132112909.jpg موزه هنر شهر نیوتایپه / دفتر معماری فرایند بنیان

 

1399634513722505602230201150115609.jpg موزه هنر شهر نیوتایپه / دفتر معماری فرایند بنیان

 

139963451372267983912520117119839.jpg موزه هنر شهر نیوتایپه / دفتر معماری فرایند بنیان

 

1399634513722836469725201123116469.jpg موزه هنر شهر نیوتایپه / دفتر معماری فرایند بنیان

 

1399634513723083348455201148113349.jpg موزه هنر شهر نیوتایپه / دفتر معماری فرایند بنیان

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1402634513747717435835201151117439.jpg

 

نمایشگاه Natura Home برای نمایش نمونه هایی از پارچه پرده و مبلمان و نیز نمونه هایی از تشک تخت ارتوپدی توسط Lantavos Projects ساخته شده است . مالکان ، یک فضای نمایشگاهی مستمر 50 متری برای پارچه ها ، یک فضای نمایش برای 5 تشک ، یک فضای جلسه ، یک کارگاه تعمیرات ، میز پذیرش و امکانات بهداشتی برای کارکنان و مشتریان درخواست کردند . طرح کلی نمایشگاه در احساس حرکت دایره ای شکل و منظم استوار بود تا کارکنان و مشتریان دسترسی مستقیم به هر بخش و در هر زمانی را داشته باشند . این استدلال منجر به طراحی دو تونل بزرگ توسعه یافته در امتداد دو طرف فضا شد . تونل ها از تکرار پانل های عمودی تشکیل شده که با زمین برخوردی ندارند و احساسی بصری از شناوری را ایجاد می کند . هر طرف پانل یک رنگ متفاوت دارد ، از بنفش به سیاه سوئیچ می شوند که بستگی به جهت حرکت شما دارد .

 

140263451374784888250020114118889.jpg نمایشگاه Natura Home

 

1402634513747971208655201117111209.jpg نمایشگاه Natura Home

 

1402634513748104149365201130114149.jpg نمایشگاه Natura Home

 

140263451374839096694520115911969.jpg نمایشگاه Natura Home

 

1402634513748614653800201121114659.jpg نمایشگاه Natura Home

 

1402634513748712479570201131112479.jpg نمایشگاه Natura Home

 

1402634513748958684515201155118689.jpg نمایشگاه Natura Home

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

140663451455917065987520111712659.jpg

 

 

معماران سوئیسی هرزوگ و دی مورن Herzog and de Meuronاین برج آپارتمانی را با صفحه های کف پیش آمده و تراس ها برای بیروت، لبنان طراحی کردند. این طرح به عنوان بخشی از یک طرح کامل برای احیای این منطقه از شهر ، ایجاد شده ، که شامل یک تفرجگاه ساحلی است.

ساختمان پنج اسلب کف مدولار مختلف دربرخواهد داشت که در ترکیبات مختلف برای ایجاد ترکیبی از پیش آمدگی ها و تراس ها استفاده شده است. ساختمان ،پوشش گیاهی برروی تراس ها برای ارائه ی حریم خصوصی خواهد داشت و پوشش های گیاهی در فضای ورودی اصلی به عنوان ادامه ی مجاورت با بلوار سبز عمل می کند.

ساختار 116 متر ارتفاعی، توسط ستونها در 14.7 متر شبکه منظم پشتیبانی خواهد شد و هر صفحه ی کف صیقلی، حداقل 60 سانتی متر پیش آمده است. 129 واحد دوبلکس و خانه های آپارتمانی، در دسته های مختلف مرتب شده و در طول برج در دسترس خواهند بود. این پروژه تا سال 2013 تکمیل خواهد شد. سایت: شهر بیروت خود را در قلب توسعه ی خاور میانه می یابد. به عنوان یک شهر بین المللی در سراسر زندگی اش، همیشه به عنوان یک مرکز فرهنگی از منطقه -فرهنگی و همچنین جغرافیایی – و به عنوان یک ارتباط میان اروپا و خاورمیانه به حساب می آید . دستاورد تاریخی شهر بیروت به شدت می تواند متنوع تر باشد؛ بقایای فنیقی ، رومی، عرب، مملوک، عثمانی و شهرهای مستعمره،شهر و ساختمان های آن را تغییر شکل داده اند، بطوریکه گذشته و حال پر حادثه، از نشانه های تاریخی شان دست کشیدند.

طراحی تراس بیروت کاملا به معنای واقعی کلمه بر لایه های تاریخی غنی و پر آشوب شهر تاثیر کرد. بدیهی ترین رویدادهای تاریخی، از بیروت که برای نسلهای آینده یاد آور خواهد بود، یکی از آنها ترور نخست وزیر رفیق حریری Prime Minister Rafiq Haririبود ، که وقتی اتومبیلش در مقابل خیابان منفجر شد ، رخ داد. هتل ژرژس Georges Hotel ، ویرانه های آن هنوز هم به عنوان یک یادآوری روزانه قابل مشاهده است. در همجواری سایت محل دفن زباله های عظیم شهری از جنگ است که از چندین بمب گذاری از سال 1970 - آوار شده و خاکروبه شده است، اما اینها در آینده تغییر خواهد کرد.

با وجود سابقه ی تاریخی زخم خورده، یک چشم انداز روشن برای بازسازی این منطقه وجود دارد، پلان اصلی در حال حاضر، در راهی با هدف بازسازی و آوردن زندگی دوباره به این بخش از بیروت است. این سایت در بخشی از طرح اصلی واقع شده است که به ساخت ساختمانهای بلند اداری و مسکونی اختصاص داده شده است و نزدیک به تفریح گاه ساحلی با قایقرانی قرار گرفته است. معماری : مفهوم پیشنهادی ساختمان، ساختار و سیما بوسیله ی هم اطلاع و هم احترام به این شهر تصور شده است ، و همچنین خوش بینی خود با بیروت معاصر را به اشتراک گذاشته است.

این پروژه بر پنج اصل بنا شده است: طبقه ها و تراس ها، داخل و خارج، پوش گیاهی، مناظر و حفظ حریم خصوصی، روشنایی و شخصیت. نتیجه، یک ساختمان است که بصورت عمودی لایه لایه شده است و بوسیله ی اندازه های مختلف از اسلب ها بیان شده است ،که هم در معرض بودن و هم حفظ حریم خصوصی و همچنین زندگی انعطاف پذیر میان داخل وخارج را فعال می سازد. جزئیات زیبا و تمرکز بر هماهنگی مواد مناسب ومعقول برای ساختمان کارآمد و لوکس ساخته شده است. آگاهی از مصرف انرژی ، مهندسی محیط زیست همراه با یکپارچگی پوشش گیاهی در معماری، بالا بردن کیفیت زندگی، در حالیکه به پایداری ساختمان هم معطوف می شود. لایه ها و تراس: این ساختمان 116 متر ارتفاع چند لایه دارد. ساختار طبقه بندی توسط اقامتگاه های منحصر بفرد که در عقب یا جلو قرار داده شده است برای کارگذاشتن تراس ها و پیش آمدگی ها ، نور و سایه ، و فضای سرپناه ها و در معرض گذاری، متفاوت شده است.

به این ترتیب مکان های منحصر بفرد ی برای برخوردار شدن ساکنان و میهمانان بطور یکسان ایجاد شده است. آپارتمانهای شخصی در سطوح مختلف در آرایش متفاوت گروه بندی شده است و به شکل دقیق یک همسایگی جدید گرد هم می آید. داخل و خارج : آب و هوای معتدل بیروت قطعا یکی از بزرگترین دارایی های این شهر است. که یک فضای باز زندگی را می سازد، نه یک فضای اضافی، و بخش جدایی ناپذیر از زندگی شهری بیروت است. یکی از اصول کلیدی طراحی در سرمایه گذاری در این دارایی و ترویج آپارتمانها ، پرورش ویژگی ها ی آن است.

هر آپارتمان در فضای بیرون و داخل ادغام شده است ، و در این راه تراس ها برای زندگی روزمره درست شده اند. پوشش گیاهی، مناظر و حفظ حریم خصوصی: طرح پوشش گیاهی با مفهوم طرح جامع موجود ترکیب می شود. ایده ی بلوار سبز که به ارتفاع بلند مجتمع اقامتی پیوسته می شود و اطراف آنرا با طراحی خود می گیرد و بصورت عمودی هم در داخل و هم در خارج ساختمان ادامه پیدا می کند. ورودی اصلی، فضایی مفرح است که با حوضچه های آب مجهز شده است، گیاهان و منظره، دیدها را به سمت دریا در شمال و بلوار سبز در شرق می گشاید. مکمل های میان معماری و طبیعت ،به لابی وسیع اطراف هسته ی مرکزی روح می بخشد و تا بالکن ها و تراس ها در سراسر کل ساختمان ادامه پیدا می کند.

بنابراین توالی ورودی، یک انتقال سازگار میان فضای روباز، چشم انداز عمومی و خصوصی ، اقامتگاه سبز را توسعه می دهد. تقریبا در خط ساحلی بیروت، دیدهای دریا کیفیتی فوق العاده در جهت پروژه است. در سراسر تراس های ساختمان ، کاشتها منظره ای گیاهی ایجاد کرده است، که بطور همزمان سایه را فراهم می کند ، اما، مهمتر از آن ، تضمین سطح لازم از حریم خصوصی میان تراس های آپارتمان های شخصی است. علاوه بر این، منظره ی قاب شده ی پوشش گیاهی ساختمان و تولید آب و هوای دلپذیر توسط محیط معتدل، ارائه کننده ی معماری است. نور و ماهیت: کنسول های وسیع سایه را فراهم می کند و نور خورشید به داخل ساختمان را کاهش می دهد. در هر محل مورد نیاز، سوراخ های میان سطوح از نور و خورشید ارائه می شود. تراکم آنها، شکل شان ، سایه های شان، بی تردید الگویی را تولید می کند که به وضوح هویت برج از محیط اطرافش تمایز پیدا می کند. علاوه بر این، ضخامت نسبی از صفحات کف ، برای تعادل چرخه ی درجه حرارت روزانه به موجب جرم حرارتی آن ،قابل توجه است.

از جمله استراتژی هایی که ساختمان را محلی واقعا پایدار برای زندگی می سازد. ساختار: برای تضمین تمایز کافی از حجم ساختمان و حفظ نسبت معقول ساختمان، این برج، از پنج مدول طبقات که در ترکیبات مختلف تکرار می شود، تشکیل شده است. اسلب ها که از هر طبقه جلو آمده، درست در اطراف محیط خود ،نزدیک به 60 سانتی متر، ساختمان سبک شده و از نماهای شیشه ای گسترده نگهداری شده است. ساختار، توسط هسته و ستون های منظم شبکه بندی شده که تا دهانه ی 14.7 متری را پوشش می دهد، تشکیل شده است. هر یک چهارم از برج لابی، خود با آسانسورهایی که برای بیش از دو آپارتمان بکار نمی روند، تشکیل شده است. برای بهره وری بالاتر هر دو لابی ،آسانسور ها و فرار آتش مشترک دارند.

آپارتمان ها: ترکیبی از آپارتمان ها با اندازه ها و انواع مختلف مانند ساده ها، دوبلکس و خانه هایی با استخر ها در سراسر ساختمان ، برای ارائه ی انواع شرایط برای رفع نیاز هریک از مستاجرها و ارائه ی هریک از آپاتمان ها با هویت منحصر بفرد، پخش شده است. آپارتمان به طور کلی سه حوزه را شامل می شود: پذیرایی، فضای زندگی خصوصی و فضای خدماتی. پذیرایی ،به سمت یک راهروی بزرگ باز می شود و به اتاق بزرگ پذیرایی با یک فضای وسیع برای پذیرایی کردن ، فضای غذاخوری و یک منظره ی تراس سخاوتمندانه منجر می شود. فضای خصوصی، یک فضای نشیمن خانوادگی و اتاق خواب ها شامل سوئیت های دارای حمام و کمدهایی بزرگ را نمایان می کند. فضای خدمات شامل آشپزخانه با انباری و اتاق رختشویی در کنار آن قرار گرفته و اتاق خدمتکار به همراه حمام می باشد.

همه ی فضاهای اصلی مانند اتاق های نشیمن و اتاق خواب ها مداوما یک ارتفاع سخاوتمندانه روشن 3.4 متری را فراهم می کند. امکانات: تراس های بیروت مسکن هایی با امکانات رفاهی در سطح ورودی مانند چشمه ی آب معدنی واستخر را فراهم می کند. پارکینگ: پارکینگ بطور کامل میان ساکنان و بازدیدکنندگان تقسیم می شود. بازدیدکنندگان از شمال با ماشین وارد می شوند ، در حالیکه اتومبیل های ساکنان از طریق ورودی اصلی در جنوب وارد می شود. به محض ورود آنها، مسافران پیاده می شومد ، و از رامپی که در کنار مسیر دایره وار ماشین واقع شده، استفاده می کنند. به هنگام خروج از ساختمان ،مسافران در مقابل لابی اصلی سوار می شوند و از طریق در بزرگ خارج می شوند.

 

1406634514559335034120201133125039.jpg تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن

 

1406634514559465836295201146125839.jpg تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن

 

1406634514559587810910201158127819.jpg تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن

 

1406634514559771314790201117121319.jpg تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن

 

1406634514559915524310201131125529.jpg تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن

 

1406634514560104027870201150124029.jpg تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن

 

1406634514560378111890201117128119.gif تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن، سطح 9

 

1406634514560572318210201137122319.gif تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن،سطح 20

 

1406634514560754640525201155124649.gif تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن، سطح 25

 

1406634514560969665825201116129669.jpg تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن، سطح 3

 

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

لینک به دیدگاه

1407634514614220007585201121209.jpg

 

این معماری چوبی تنها از انباشته شدن بدون تفکر چوب در 350mm ساخته شده . الوارهای چوبی را در اکثر کارها می توان استفاده کرد . در معماری چوبی معمولی ، چوب به طور مؤثر با توجه به عملکرد محله های مختلف ، متفاوت عمل می کند ، شاید به این دلیل که کارایی بالایی دارد ؛ ستون ها ، تیرها ، فونداسیون ها ، دیوارهای خارجی و داخلی ، سقف ها ، کف ، عایق ها ، پله ها ، قاب پنجره ها . معماران سو فوجیموتو ، در ذهن خود یک حالت فضایی جدید ایجاد کرده بودند که به حفظ شرایط ابتدایی یک نهاد هماهنگ قبل از کارکردهای مختلف و نقش های متفاوت می پردازد . در اینجا هیچ جداسازی در کف ، دیوار و سقف وجود ندارد . فضایی که یک نفر به عنوان یک طبقه تصور می کند به یک صندلی ، سقف ، دیوار در مواضع مختلف می شود .

 

1407634514614474805730201127124809.jpg خانه چوبی فاینال؛ یک موجودیت جدید

 

140763451461463012782020114312129.jpg خانه چوبی فاینال؛ یک موجودیت جدید

 

1407634514614746155550201154126159.jpg خانه چوبی فاینال؛ یک موجودیت جدید

 

1407634514615004449565201120124449.jpg خانه چوبی فاینال؛ یک موجودیت جدید

 

1407634514615231798295201143121799.jpg خانه چوبی فاینال؛ یک موجودیت جدید

 

140763451461542522341520112125229.jpg خانه چوبی فاینال؛ یک موجودیت جدید

 

1407634514615658274905201125128279.jpg خانه چوبی فاینال؛ یک موجودیت جدید

 

1407634514615943139485201154123139.jpg plans 1

 

1407634514616133273800201113123279.jpg plans 2

 

1407634514616296486010201129126489.jpg plans 3

 

1407634514616437336370201143127339.jpg خانه چوبی فاینال؛ یک موجودیت جدید

 

14076345146166108701852011112879.jpg section 1

 

1407634514616825143580201122125149.jpg section 2

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

140863451461843352696520113123529.jpg

 

جانی واکر هاوس The Johnnie Walker House ، یک فضای تجربی و تعاملی است که برای میزبانی پیچیده ترین گفتگوهای ویسکی ایجاد شده . ساختمان در شانگهای و در عمارت سه طبقه سنان Sinan واقع شده و فضا با هدف مشتاق کردن و حمایت کردن از وفاداری در میان مصرف کنندگان ویسکی تصور شده بود . این کانسپت ، تاریخ غنیِ جانی واکر و دانش ویسکی در کنار عناصر ضروری و بلوک های ساختمانی ویسکی را به طراحی فضایی با استفاده از 3مرحله روش برای تبلیغ مسیحیت ترکیب میکند . بر اساس موضوع طراحی مرکزی، “Whisky Conversations” ، فضا به گونه ای طراحی شده که چندین لایه از مکالمات با سفر جانی واکر گره خورده بود و توسط طرح های گرافیکی آژانس لاو تکمیل شده . در طبقه بعد ، مواد خالی مانند مالت و پیت درمقابل دیوار ورودی گذاشته شده اند که به عنوان نمونه طراحی مهم برای نشان دادن مراحل ساخت ویسکی محسوب می شود .

 

1408634514618837534310201143127539.jpg room

 

1408634514619152807100201115122809.jpg balcony

 

1408634514619313167930201131123169.jpg bar

 

140863451461979027606520111912279.jpg constellation

 

1408634514620343805090201114123809.jpg reception

 

1408634514620736133495201153126139.jpg -whiskey-ceiling

 

1408634514621013986805201121123989.jpg whisky-distillation-showcase

 

1408634514621393259405201159123259.jpg toilet-lo

 

1408634514621767503030201136127509.jpg entrance

 

140863451462204556140520114125569.jpg -

 

1408634514622985559835201138125559.jpg -

 

1408634514623158175740201155128179.jpg -

 

1408634514623499814030201129129819.jpg -

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

140963451465321366417520111123669.jpg

 

 

آیزنمن پروژه موزه ی هنرهای معاصردربرلین را کمی بعد ازفروریختن دیوار برلین درسال1991 طراحی کرد.سایت آن- تنها در شمال تقاطع برجسته ترین و تاریخی ترین معابر برلین ،اَنتِر دِن لیندِن و فِرِدریش استِراس – به وسیله ی تئاتر فوق العاده ی اکسپرسیونیستی ، اثر مکس رینهارتِد ، اشغال شده است.

او یکی از برجسته ترین تولید کنندگان تئاتر در ابتدای قرن بیست و یکم ِ آلمان است. به منظور گرفتن انرژی افسانه ای و رویای رینهارتِد،آیزنمن یک فرم منشوری خلق کرده است که هم یک دنیای متفاوت در خودش دارد وهم آن که، بازتاب همیشگی تحولات و ویژگی های چندگانه ی شهر است.در طراحی آیزنمن(که هیچ گاه ساخته نشد)،ساختمان 34 طبقه ،به شکلی عمودی ،بر روی هسته ی اصلی ، چین خورده است تا بتواند سازنده ی ساختاری سازه ای باشد که تجزیه ،دگرگونی وپیوند دوباره ی خود را به شکلی افقی در بامش تجربه می کند. فرم این اثربا سه عملکرد، اجراشده درموبیس استریب، تولید شده بود؛ فرمی هندسی و سه بعدی، به همراه تنها یک پوسته ی پیوسته است.

در مرحله ی اول،پلان ها از پوسته ای سه گوش تولیدشده بودند که این امکان را می دهد تا اثرپیشرفت پوسته ی خود را به منظور داشتن پوشش خارجی و استحکام سازه ای حفظ کند و پشتیبان های عمودی و جانبی هم داشته باشد.

درمرحله ی دوم نوارها وارونه شدند ،پوسته دوباره سه گوش می شود وخطوط بیرونی این پوسته در فرم آغازین گذاشته می شود.

مرحله ی سوم فضاهای بزرگ عمومی مابین شبکه ی چهارخانه و صفحات کف ، که درحال حاضر درسازه تاشده اند، را با هم ترکیب کرد. دراین ساختمان ، بلندی و فرم چین خورده ی اش ، سازنده ی ذاتی پر ابهت است که بازتاب همیشگی یک پارادایم تغییر یافته ی شهری است.

 

1409634514660118437085201131128439.jpg اثر پیترآیزنمن در بافت شهری

 

1409634514660219153295201141129159.jpg نوار موبیوس (Möbius strip)،نواری است که دو لبه ی آن بر هم قرارگرفته وحلقه ای را به وجود می آورد.البته بایدیک لبه ی انتهایی قبل از اتصال به لبه ی دیگر نیم دور چرخانده شود.

 

1409634514660371946250201157121949.jpg پیتر آیزنمن

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...