رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

1413634516109655602175201125145609.jpg

 

معماران پکن ام ای دی MAD، آسمانخراشی را برای چونگ کینگ Chongqing چین ، با باغچه هایی در هر طبقه طراحی کردند. به جای در نظر گرفتن پروژه بصورت عمودی ، معماران با یک توده از طبقات مواجه شدند که هر تکه بصورت افقی برای ایجاد فضاهایی برای باغ ها و پاسیوها جابه جا شدند. این ساختمان 385 متر ارتفاعی، جنگل شهری Urban Forest نامیده می شود. در اینجا مطالبی از ام ای دی MAD آورده شده است: جنگل شهری : در پایان سال 2009، ام ای دی MAD طراحی مفهومی مجتمع فرهنگی 385 متر ارتفاعی، در مرکز شهر چونگ کینگ Chongqing را به اتمام رساند. این سومین آسماخراش طراحی شده توسط ام ای دی MAD، بعد از برجهای ابسولوت Absolute Towers در تورنتو Toronto و پلازای بین المللی سینواستیل Sinosteel در تیانجین Tianjin ، چین است. ام ای دی MAD یک مفهوم جدید معماری برای دوره ی توسعه ی شهری چین ، برای واقعیت دادن به یک چند بعدی پایدار در داخل جوانترین بخش شهری چین، طرح می کند .که در آن کنترل طبیعت به همراه محیط زیست شهری با تراکم بالا در آینده ای نزدیک ، برای برگرداندن تاثیر طبیعتی که به یکباره در جهان باستانی شرق از دست رفته و آوردن آن به مسکن شهر مدرن ، یکی می شود . در سال 1997 ، چونگ کینگ Chongqing به چهارمین بخش شهری در چین تبدیل شد. به عنوان یک قطب مهم اقتصادی در حال رشد در غرب چین، منطقه ی شهری چونگ کینگ با پکن ، شانگهای و تیانجین پیوسته شده است. چنین مقیاس بزرگ اسکان در شهر نباید تنها به سمت رشد اقتصادی و رفاه مادی پیش برده شود، بلکه باید در پرورش تکامل جوهره ی فرهنگی شهر هم پیش برده شود. شهرهای چینی از طریق روند یکبار شروع از صفر ، برای دنبال کردن همزمان الگوی شهری تمدن معاصر غرب، پیش رفته اند. در حال حاضر، زیر ساختهای اقتصادی کلی گرا ،در مسیر توسعه ی آینده به سمت داخل کشور چین جهت گرفته است. در آینده ی شهرها چه چیزی نهفته است؟چگونه باید یک مفهوم در حال ظهور با تراکم زیاد درچین را در زمینه ی منظره ی شهری مانند چونگ کینگ درک کرد؟ چگونه آینده ی معماری ،محیط اجتماعی و زمینه ی جهانی شدن در شهرهای چین را بر اساس منظره ی طبیعت شرقی و زمینه های جدید اقتصاد منحصر بفرد چین مورد بحث قرار می دهد؟ چگونه ساکنان شهر با تجربه ی طبیعت ،در مواجه با سختی بتن تعامل پیدا می کنند ؟ در طول روند شهرنشینی معاصر غرب ، آسمانخراشها نمادی از رقابت فنآوری ، سرمایه ی اصلی و به اسارت گرفتن قدرت و ثروت بودند. اکولوژی پایدار بیشتر از نیاز برای راحتی تبدیل شد، در حالیکه اشتیاق برگشت به طبیعت نادیده گرفته شد. جنگل شهری Urban Forest با الهام از منظره ی طبیعت ترسیم می شود. شکل معماری به تقلید از رشته کوه، در ریتمی پویا و جامع تغییر پیدا می کند ، و به یک تداوم در طبیعت تبدیل می شود. بر خلاف همتایان قبلی خود، جنگل شهری Urban Forest ، به جای متمرکز کردن بر روابط چند بعدی درون فضای انسانی پیچیده، بر نیروی عمودی تاکید می کند : باغ های آسمانی چند لایه، حیاط های شناور و حداقل و در عین حال فضاهای تو در توی به خوبی روشن. فرم های معماری میان جنبش های فضایی سیال هوا،باد و نور، حل می شود. در این محیط، مردم با طبیعت پر از شگفتی های غیر منتظره مواجه می شوند. هم جوشی میان روح اومانیسم شرقی و پیشگامان فضاهای عمومی شهری در ساخت یک شهر چند بعدی پایدار- جنگل شهری نمی خواهد قطعه ای از ماشین آلات شهری باشد، اما ارگانی مصنوعی است که زندگی می کند و زندگی جدید مرکز شهر در فولاد و بتن نفس می کشد. بویزالایی Bo Xilai ، شهردار چین می گوید: چونگ کینگ Chongqing ، جوانترین بخش شهری در چین ، دارای پتانسیل های زیادی در برنامه ریزی شهری و ساختمان و قابلیت ساخت قابل زندگی ترین شهر را دارد، شهری که به سبب محیط دلپذیرش ، رفت و آمدهای فشرده ی شهر ، حتی در میان شهر به سمت یک جنگل کامل شهری پیش می رود. شهری که بواسطه ی عروج و قدرتش ، در تجسم و طراحی آینده خود، شجاعت دارد . در اکتبر سال 2009، جنگل شهری بواسطه ی ام ای دی MADشروع به کار کرد ، نمایشگاه اوروپالیا Europalia در سال 2009 در چین، نشان دهنده ی چالش انگیزترین رویای معماری معاصر چین است- نوع برجسته ی شهری است که در آن علاقه به طبیعت افزایش می یابد. این یک شمایل ایستا اما با فرمی ارگانیک است، که در همه ی زمانها با احساسات مردم تغییر می کند.

 

1413634516110138559545201113148559.jpg جنگل شهری ، MAD

 

141363451611069989080520119149899.gif جنگل شهری ، MAD

 

141363451611100088716520114014889.jpg جنگل شهری ، MAD

 

1413634516111354262985201115144269.jpg جنگل شهری ، MAD

 

1413634516111689807915201148149809.jpg جنگل شهری ، MAD

 

1413634516112036553300201123146559.jpg جنگل شهری ، MAD

 

1413634516112354032980201155144039.jpg جنگل شهری ، MAD

 

1413634516112826248850201142146249.gif جنگل شهری ، MAD

 

1413634516113149655885201114149659.jpg جنگل شهری ، MAD

 

1413634516113493364355201149143369.jpg جنگل شهری ، MAD

 

1413634516113815589825201121145589.jpg جنگل شهری ، MAD

 

1413634516113968197245201136148199.jpg جنگل شهری ، MAD

 

1413634516114157735895201155147739.jpg جنگل شهری ، MAD

 

1413634516114665496365201146145499.jpg جنگل شهری ، MAD

 

141363451611488566782020118145669.jpg جنگل شهری ، MAD

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

1414634516115817727305201141147729.jpg

 

ایده این محل زندگی روی بام که قابل حمل ، پیش ساخته و مدولار می باشد ، در محفظه ای کپسول مانند قرار گرفته که می تواند کمکی برای مسکن در گسترش شهرها باشد . هر واحد می تواند به شکل عملکردهای مختلف تبدیل شود یا به صورت شبکه قرار گیرند . آنها به یک پوسته خارجیِ عایق بندی شده ، یک سری از پانل های خورشیدی و مینی-توربین ها در دو انتها ( که هر دو قدرت تولید کرده و آب باران را در یک منبع پمپ می کنند ) تکیه می کند . این فضا به عنوان یک جایگزین برای اتاق های هتل ها و یا به عنوان یک محل اقامت موقت برای ساکنان چند شهر مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین می تواند به عنوان یک سوئیت فردی در سراسر شهر پخش شود .

 

1414634516116117961995201111147969.jpg futuristic-prefab-pod-dwellings

 

1414634516116543091035201154143099.jpg futuristic-home-pod-interior

 

141463451611686042424020112614429.jpg future-pod-diagram-drawings

 

1414634516117151694660201155141699.jpg futuristic-self-contained-capsule

 

1414634516117634222370201143144229.jpg futuristic-eco-pod-diagram

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1415634516120029479220201142149479.jpg

 

این مجتمع مسکونی ژاپنی مظهر بهترین نوع زندگی خصوصی و عمومی است که در Kanagawa – ژاپن – توسط گروه ON design partners طراحی شده . چهار آپارتمان با حفظ حریم خصوصی و دیدهایی از بالا ، بر بالای یک فضا برای همکاری ، اجتماعات و نمایشگاه ها در یک حیاط مسقف وجود دارد . فضاهایی مانند ذخیره سازی و دستشویی ها در طبقه اول واقع شده اند و فضای خواب و پخت و پز در طبقه بالا هستند . مجموعه ای از چهار توده با اشکال مختلف ، اساسِ چهار واحد آپارتمان را شکل می دهد . هر حجم شکلی متمایز داشته و ارتباط مخصوص خود را با سایت دارد که ایجاد احساس فردیت هنری درون یک زبان مشترک معماری ایجاد می کند . ساختمانها همچنین از طریق راه پله های فلزی در فضای باز با هم در ارتباطند .

 

1415634516120389046050201118149049.jpg urban-artists-tower-lofts

 

1415634516121217059460201141147059.jpg urban-live-work-spaces

 

1415634516121559000465201115149009.jpg urban-lot-site-plan

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
1415634516120029479220201142149479.jpg

 

این مجتمع مسکونی ژاپنی مظهر بهترین نوع زندگی خصوصی و عمومی است که در Kanagawa – ژاپن – توسط گروه ON design partners طراحی شده . چهار آپارتمان با حفظ حریم خصوصی و دیدهایی از بالا ، بر بالای یک فضا برای همکاری ، اجتماعات و نمایشگاه ها در یک حیاط مسقف وجود دارد . فضاهایی مانند ذخیره سازی و دستشویی ها در طبقه اول واقع شده اند و فضای خواب و پخت و پز در طبقه بالا هستند . مجموعه ای از چهار توده با اشکال مختلف ، اساسِ چهار واحد آپارتمان را شکل می دهد . هر حجم شکلی متمایز داشته و ارتباط مخصوص خود را با سایت دارد که ایجاد احساس فردیت هنری درون یک زبان مشترک معماری ایجاد می کند . ساختمانها همچنین از طریق راه پله های فلزی در فضای باز با هم در ارتباطند .

 

1415634516120389046050201118149049.jpg urban-artists-tower-lofts

 

1415634516121217059460201141147059.jpg urban-live-work-spaces

 

1415634516121559000465201115149009.jpg urban-lot-site-plan

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

چه جالب میسی:flowerysmile:

لینک به دیدگاه

1419634517122373274330201117153279.jpg

 

این پیشنهاد طراحی برای خانه تعطیلات برای دو برادر و خانواده هایشان در یک قطعه زمین در شمال ایالت نیویورک ، نشان دهنده بررسی یک بخش کنجکاو با رابطه کل است که توسط O’Brien Jr طراحی شده . اصل ریاضی " کالبد شکافی " توضیح می دهد که هر دو چند ضلعی منظم با مناطق مساوی را می توان به مجموعه اشکال مشابه تقسیم کرد . یک شش ضلعی منظم و یک چهار ضلعی منظم شامل پنج شکل مشابه هستند . این آرایش منظم ، انعطاف پذیری مقطعی را بر می انگیزد که به تقسیمات فضایی در یک طرح معماری ترجمه شده .

 

1419634517122587186420201138157189.jpg خانه ای در پنج بخش از ویلیام او برین

 

1419634517122713320925201151153329.jpg خانه ای در پنج بخش از ویلیام او برین

 

141963451712288920810520118159209.jpg خانه ای در پنج بخش از ویلیام او برین

 

1419634517123006114685201120156119.jpg خانه ای در پنج بخش از ویلیام او برین

 

1419634517123149435590201134159439.jpg خانه ای در پنج بخش از ویلیام او برین

 

1419634517123278519125201147158519.jpg خانه ای در پنج بخش از ویلیام او برین

 

141963451712341112782520111151129.jpg خانه ای در پنج بخش از ویلیام او برین

 

1419634517123534694135201113154699.jpg خانه ای در پنج بخش از ویلیام او برین

 

1419634517123642157960201124152159.jpg خانه ای در پنج بخش از ویلیام او برین

 

1419634517123745793905201134155799.jpg خانه ای در پنج بخش از ویلیام او برین

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

142063451712488030137020112815309.jpg

 

طراحی 1100 Architecht برای بازسازی بخش زبانشناسی دانشگاه نیویورک ، یک ساختمان قرن بیستم و چند طبقه را به یک مکان آکادمیک پر جنب و جوش و منسجم تبدیل کرده . هدف از طراحی مجدد ، بهبود ارتباط بین بخش های ساختمان است و دادن یک حضور عمومی بیشتر در دانشگاه می باشد . سازماندهی جدید فضای داخلی ساختمان شش طبقه بر ایجاد یک فضای انعطاف پذیر و تعریف شده تمرکز دارد که فرمت هایی را برای دانش آموزان ، استادان و کارکنان فراهم می کند که در یک روش غیر منتظره ارتباط برقرار کنند . ساختمان اصلی در سال 1900 ساخته شده و شامل مشخصه های بسیاری از عناصر نمادین ساختمان های قرن نوزدهم نیویورک سیتی است . معمار، بسیاری از این ویژگی ها مانند ستون های آهنی ، دیوار آجری شرق و غرب را با مصالح مدرن مانند شیشه و فلز حفظ کرده تا به فضا احساسی معاصر بدهد . برای ایجاد ساختمان پایدار ، علاوه بر ورود حداکثر نور طبیعی به ساختمان ، از یک سیستم تهویه مطبوع و استفاده از مواد بازیافتی به کار رفته .

 

1420634517125025575275201142155579.jpg بخش زبانشناسی دانشگاه نیویورک از 1100 آرکیتکت

 

1420634517125137648180201153157659.jpg بخش زبانشناسی دانشگاه نیویورک از 1100 آرکیتکت

 

1420634517125402455450201120152459.jpg بخش زبانشناسی دانشگاه نیویورک از 1100 آرکیتکت

 

1420634517125518004695201131158009.jpg بخش زبانشناسی دانشگاه نیویورک از 1100 آرکیتکت

 

142063451712565082822520114515829.jpg بخش زبانشناسی دانشگاه نیویورک از 1100 آرکیتکت

 

1420634517125767314910201156157319.jpg بخش زبانشناسی دانشگاه نیویورک از 1100 آرکیتکت

 

1420634517125880051835201181559.jpg بخش زبانشناسی دانشگاه نیویورک از 1100 آرکیتکت

 

1420634517126029739520201122159739.jpg بخش زبانشناسی دانشگاه نیویورک از 1100 آرکیتکت

 

1420634517126159203890201135159209.jpg بخش زبانشناسی دانشگاه نیویورک از 1100 آرکیتکت

 

1420634517126249627790201144159629.jpg -

 

1420634517126341848450201154151849.jpg -

 

142063451712645448772520115154489.jpg -

منبع

لینک به دیدگاه

1422634517700547235625201154167239.jpg

 

 

رنزو پيانو در وصف آكادمي علمي كاليفرنيا مي گويد: "ما برای آکادمی، محلی ساخته ایم که هم از نظر بصری و هم از نظر عملکرد، جزئی از محیط اطرافش است، مثل اینکه تکه ای از زمین را برداشته باشید و زیرش یک ساختمان ساخته باشید." بناي قديمي اين محوطه شامل 12 ساختمان جدا از هم بود كه اكنون همه آنها توسط ساختماني مدرن با مساحت 10200 متر مربع، كه بر روي طبيعت و محيط زيست تاكيد وي‍‍ژه اي دارد يكي شده اند. آکادمی علوم کالیفرنیا، هم یک موزه ی تاریخ طبیعی است، هم یک رصدخانه و هم محل نگهداری بیش از 20 میلیون تحقیق که از دانشمندان سراسر دنیا جمع آوری شده است. سقف اين بنا با 15 سانتيمتر خاك پوشانده شده است كه علاوه بر عايق بودن در مقابل حرارت ، عايق صداي بسيار عالي اي نيز هست، شيب اين تپه سقف ها حداكثر 60 درجه است كه با جذب آب باران بستر بسيار مناسبي براي رشد گياهان روي اين سقف مي باشد.

 

1422634517700739108110201113169109.jpg آكادمي علمي كاليفرنيا

 

1422634517700865340265201126165349.jpg آكادمي علمي كاليفرنيا

 

1422634517701376098590201117166099.jpg آكادمي علمي كاليفرنيا

 

142263451770180948882020110169489.jpg آكادمي علمي كاليفرنيا

 

1422634517701986840750201118166849.jpg آكادمي علمي كاليفرنيا

 

1422634517702136645615201133166649.jpg آكادمي علمي كاليفرنيا

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1423634517715531110580201153161119.gif

 

 

ساختمان شمار 41 کوپر اسکوور ,ساختمان جدید آکادمی برای کوپر یونین آرزو دارد شخصیت , فرهنگ و جنبش موسسه ی 150 ساله و شهری که موسسه در آن واقع است را بارز کند.ساختمانی که ارزش و اشتیاقش را به عنوان مرکز پیشرفت و خلاقیت و تحصیلات خلاقانه در هنر , معماری و مهندسی منعکس می کند.

بازی ساختمان با نور و سایه و شفافیت توسط کارایی بالای پوسته ی دو لایه ی خارجی , نیمه شفاف, سوراخدار و از جنس استیل ضد زنگ , دیده می شود. پوسته ی لعابدار, ساختمان را برای جلوگیری از انتقاد از کنترل محیط داخلی در بر گرفته است , و این در حالیست که به شفافیت ها اجازه ی آشکار کردن بازی خلاقانیشان را می دهد. در پاسخ به زمینه ی شهری , حجاری روی نمای سر در , هویت مشخصی برای کوپر اسکوور ایجاد می کند. ورودی کناری ساختمان بالا برده شده تا مردم را با حالتی محترمانه در مقابل ساختمان تاریخی موسسه به طرف لابی هدایت کند.سر در چیزی را به یاد می آورد.

انحنای آتریوم مرکزی با حالتی لعابدار که به نظر می رسد از خیابان سوم بیرون زده , قلب خلاقانه و اجتماعی ساختمان را به خیابان وصل می کند. در داخل , ساختمان یک وسیله ی نقلیه برای پرورش همکاری و تبادل منظم گفتگو میان سه مدرسه ی کالج که سابقا در ساختمان های مستقل قرار گرفته بودند , درک می شود. پیازای عمودی , در مرکز فضا برای تجمعات غیر رسمی , فکری و تبادل خلاقیت نقش قلب ساختمان جدید آکادمی را دارد.

شبکه ی موجدار به پهنای 20 پا پلکان بزرگ را که از طبقه ی همکف ,4 طبقه به سمت آسمان روشن آتریوم مرکزی (که خودش بالاترین ارتفاع ساختمان را دارد)بالا می رود , را در بر گرفته است. این پیازای عمودی قلب عمومی ساختمان است که مکانی برای قرارهای ملاقات , اجتماعات دانشجویان , سخنرانی ها و بحث های فکری برای محیط آکادمی بوجود می آوررد. از ورودی مرتفع لابی پله های همکف 4 طبقه صعود می کنند تا در قسمت لعابدار سالن دانشجویان که به شهر دید دارد پایان یابد.

در پنجمین طبقه از میان نه طبقه , لابی های آسمانی و فضاهای ملاقات به همراه یک سالن دانشجویی , اتاق سمینار , قفلها و فضاهای نشستن که به منظره ی شهر دید دارند , اطراف آتردوم مرکزی قرار گرفته اند. پل های آسمانی محدوده ی آتریوم را به میان این فضاهای غیر رسمی به طرز خلاقانه ای وصل می کند.

 

142363451771562412220520112164129.gif 2

 

1423634517715721489020201112161489.gif 3

 

1423634517715815506440201121165509.gif 4

 

1423634517715891370725201129161379.gif 5

 

1423634517715982927365201138162929.gif 6

 

1423634517716091123565201149161129.gif 7

 

142363451771622231634020112162319.gif 8

 

1423634517716321772865201112161779.gif 9

 

1423634517716453893315201125163899.gif 10

 

1423634517716571376030201137161379.gif 11

 

142363451771666080390020114616809.gif 12

 

1423634517716762301310201156162309.gif 13

 

142363451771687519447520117165199.gif 14

 

1423634517717047829910201124167829.gif 15

 

1423634517717262620850201146162629.gif 16

 

142363451771745334106520115163349.gif 17

 

1423634517717589152685201118169159.gif 18

 

1423634517717715453195201131165459.gif 19

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1433634519442791694400201139181699.jpg

 

طراحی معمارانه و ساخت و ساز در طبیعت همیشه زیبایی را به خانه شما هدیه می دهد. یک تپه نمای زیبایی را به شما می دهد که حتی از داخل خانه هم لذت بخش است. این طراحی ازCasa Capece Venanzi در کنار دریای آدریاتیک و در حومه شهر بین دریا، دشت و تپه قرار گرفته است. این بنای دو طبقه یک ساختار منحصر به فرد برای دیوار بیرونی دارد که بازی زیبایی از نور را در کف خانه به وجود می آورد. تپه ای پر از درختان سبز حال و هوای بسیار مطلوبی را ایجاد می کند. منظره و نسیم دریا تخیل خلاق شما را فعال می کند وحس شادی و خوشبختی را با زندگی در این خانه عجین می سازد. این خانه در دو طبقه ساخته شده است و تعدادی هم اتاق در زیر زمین دارد و پاسیوی داخلی نور را از سقف تا زیرزمین خانه هدایت می کند. اگر شما خواستار خانه ای با سبک مدرن هستید این خانه کاملا می تواند الهام بخش شما باشد. زندگی در این خانه شما را از شلوغی شهر رها می کند و می توانید از مناظر سبز و دریا لذت برده در عین حال که بزرگی خانه آسایش شما را نیز فراهم می کند.

 

143363451944294055206020115418559.jpg ویلای کیپس ونانزیو , ویلایی الهام بخش از سبک مدرن

 

143363451944306895204520116188959.jpg ویلای کیپس ونانزیو , ویلایی الهام بخش از سبک مدرن

 

1433634519443242632335201124182639.jpg ویلای کیپس ونانزیو , ویلایی الهام بخش از سبک مدرن

 

1433634519443529127670201152189129.jpg ویلای کیپس ونانزیو , ویلایی الهام بخش از سبک مدرن

 

1433634519443791972175201119181979.jpg ویلای کیپس ونانزیو , ویلایی الهام بخش از سبک مدرن

 

1433634519443909308415201130189309.jpg ویلای کیپس ونانزیو , ویلایی الهام بخش از سبک مدرن

 

143363451944404061837020114418619.jpg ویلای کیپس ونانزیو , ویلایی الهام بخش از سبک مدرن

 

1433634519444163217945201156183219.jpg ویلای کیپس ونانزیو , ویلایی الهام بخش از سبک مدرن

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1436634519888543320720201134193329.jpg

 

 

سازه های غشایی چندین دهه است (تقریبا از سال 1960) که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است. اساس سیستم های غشایی و یا به عبارتی سازه های کششی، استفاده از پارچه و کابل برای مهار پارچه ها و نیز ستون هایی برای اتصال به زمین یا دیوار و سقف می باشد. اين سازه ها مي توانند به عنوان پوششي براي بناها، زمينهاي بازي، باغها، تراسها، پارکينگ ها و ... و يا با نورپردازي خلاقانه به عنوان يک فضاي شهري مطلوب و شاخص جلوه کنند.

سازه های غشایی بسیار سبک هستند و قابلیت های بسیاری از جمله نیمه شفاف یا مات بودن، دائم یا موقت بودن، قابلیت ایجاد اشکال هندسی گوناگون، نصب سریع و آسان، قابلیت جمع شدن و باز شدن و ...دارند که باعث جلب توجه طراحان برای استفاده روزافزون از این سازه ها گشته است.

 

1436634519888648401885201144198409.jpg سازه های غشایی

 

1436634519888749469635201154199469.jpg سازه های غشایی

 

143663451988885924776520115199249.jpg سازه های غشایی

 

1436634519888978322175201117198329.jpg سازه های غشایی

 

1436634519889143379970201134193379.jpg سازه های غشایی

 

1436634519889251458990201145191459.jpg سازه های غشایی

 

1436634519889384682885201158194689.jpg سازه های غشایی

 

1436634519889507868360201110197869.jpg سازه های غشایی

 

143663451988965039830020112519399.jpg سازه های غشایی

 

1436634519889876077215201147196079.jpg سازه های غشایی

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

143963452047003069087520114319699.jpg

 

 

تصویری که از معماری در ذهن شکل گرفته است افزایش دیوارها ودیگر عناصراست ولی شاید بتوان کاستن از یک حجم وبه واسطه ی جستجودرآن با کنارگذاشتن قطعات یک جسم صلب را ساخت فضا دانست.این همان ترکیبی است که پیترزُمتُر درایده ی اصلی ساخت حمام آب گرم والزبه کاربرده است. این حمام که درسال 1996 ساخته شد، به عنوان الحاقیه ی هتل شهر والز،سوییس به شمار می رود که درسال 1960 ساخته شده بود.

این ساختمان برروی جداره های تپه ای درمجاورت هتل ودرنزدیکی روستاوامتداد یک رودخانه ودره ای درنزدیکی آن قراردارد؛دررشته کوه های آلپ درشرق سوییس ،درمنطقه ی گربوندن واقع شده است.این حمام کاملا درحجمی مکعب مستطیل جای گرفته است وهندسه ی ویژه ی بستر تپه ی هم جوارخودرا پدیدآورده است ؛ درتناسب با محیط سبزوچمن اطراف پوششی به شکل تخته سنگ بتنی است که به صورت افقی جانمایی شده تا برروی آن نیزعلف و گیاهان رشد کند.

تمام ابتکار پیترزُمتُردر این پروژه همسو با تناسبات طلایی طرح گردیده است ،هندسه ای که همانندیک قطعه موسیقی فریبنده مخاطبان خود را میان فضاهای پیچیده ولایه بندی شده از استخرهای موجود حفظ خواهد کرد.تنها فضای مربع شکل درداخل ساختمان فضایی است که در مرکز، به همراه شانزده روزنه در سقف آن قابل مشاهده است ودر اطراف به واسطه ی اتاقک های دیگر حجمی بزرگتر به آن اختصاص داده شده است.

دراین حمام افراد می توانند تجربه های متفاوتی راداشته باشند دراین پروژه پیترزُمتُرچهار تجربه ی احساسی راپیش روی مخاطب خودقرارداده است:حوض عطرآگین شده با گلبرگ؛اتاقی که افراد، نجوا و پژواک صدای خود را می شنوندوآب معدنی می نوشند؛اتاقی که افراد درتاریکی مطلق می توانند دراز بکشندوموسیقی گوش کنند؛وبه همین ترتیب اتاق چهارم ،اتاقی است که دوش های عظیم حجم آب زیادی رابربدن افراد سرازیر خواهند کرد.پنج حس معمول:بینایی،لامسه،شنوایی ،بویایی وچشایی که البته باید اشاره داشت که اثرتلاش داشته است تا حس دیگری را نیز خلق و برآورده کند.در فضای داخلی هیچ ساعتی وجود نداردو به نظر می رسد ،افراد از زمان بی اطلاع هستند ،بلکه ساعت جای خود را به تعریف متفاوتی از زمان داده است؛حرکت خورشیدوابرها درآسمان؛حس آخر، احساسی از ترس است.زمانی که افراد در یک تراز بالاتر شناگران داخل استخر را تماشا می کنند.

درفضای داخل شانزده نورگیر سقفی تعبیه شده است و تقریبا هر کدام از استخرها دربالاو سقف پوشیده شده از چمن نیز یک نورگیر کوچک دارند که در شب نوررسانی خواهند کرد.بازتاب نورها در آب تصویر گل نرگس را یادآوری می کند.

می توان این اثر را که در میان صخره های کوه ایجاد شده است،توصیف متفاوتی از حضور اشخاص در هزارتو نامید ،توصیفی که به همراه پیکره ی تنومندی از هندسه و ریاضیات تعریف خواهد شد.

 

143963452047017045732020115719459.jpg حمام آب گرم والز؛هزارتوی اسرار آمیز پیترزُمتُر

 

1439634520470648668900201144198669.jpg فضای داخلی حمام آب گرم به همراه نورگیرهای سقفی

 

1439634520471084803095201128194809.jpg حمام آب گرم والز؛هزارتوی اسرار آمیز پیترزُمتُر

 

1439634520471685799785201128195799.jpg پلان حمام آب گرم وهنسه ی طلایی

 

1439634520472379944810201137199949.jpg همانگی اثر پیتر زُمتُر با طبیعت زیبای والز به همراه صخره ها و مناظر بکر آن

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1441634520974624635570201142204639.gif

 

 

این اثر توسط هنرمند فرانسوی الیس موزین و معمار فرانسوی کلمنس الیارد خلق شده است.منظره ی زباله ای در پاریس مرکزی است که با یک چشم انداز موجدار، ترکیب 65,000 سی دی قدیمی در فضایی مدور به مساحت 500 متر، کنار هم قرار گرفته است و با دست به هم دوخته شده است .

این قطعه تا 10 سپتامبر در نمایشگاه مرکزی بود.

در دنیای هنرمندان : ساخته شدن از نفت خام این انعکاس یک دست و جذاب را درسی دی ها به وجود می آورد و به آن فرم ِدریایی راکد را می دهد که از توده های فلزی به وجود آمده است.

مقیاس کارهای هنری ِ به یاد ماندنی ، جنبه ی فوق العاده ای از چیزهای کوچک و قابل دسترس را آشکار می کند.

منظره ی زباله ای قبل از آنکه سر انجام به طور کامل به پلی کربنات بازیافت شود ،در چندین مکان نمایش داده می شود و هر بار تغییر شکل می یابد.

 

1441634520974719063120201151209069.gif 2

 

144163452097480299329520110202999.gif 3

 

1441634520974944234255201114204239.gif 4

 

1441634520975029004220201122209009.gif 5

 

1441634520975460060615201162069.gif 6

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

مجموعه مسکونی نانت؛محله پایدار

 

مجموعه مسکونی 142 واحدی نانت در شهر نانت کشور فرانسه و با توجه به اصول معماری پایدار طراحی شده است.

 

5649_634517815429830000_l.jpg

 

این پروژه توسط گروه معماری آلتا طراحی و اجرا شده است.

 

این پروژه به عنوان یک محله پایدار با فن آوری های سبز و چشم انداز بسیار زیبا طراحی شده است.

 

nantes-housing-1.jpg

 

پروژه مجموعه مسکونی نانت شامل سه ساختمان مسکونی است که در نزدیکی بازار خرده فروشی شهر نانت تعبیه شده است. این مجموعه با هدف اجرای باغ شهر ایجاد شده است. برای بهره گیری مناسب از نور خورشید، جهت گیری تمام واحدها به سمت جنوب شرقی یا جنوب غربی می باشد. نکته قابل توجه در طراحی واحدهای مجموعه مسکونی نانت، طراحی تراس های سبز می باشد. همچنین در این تراس ها محل استراحت نیز به خوبی جانمایی شده است.

 

nantes-housing-2.jpg

 

طراحی بام سبز، ارتباط پیوسته با محیط اطراف، دسترسی های محلی، بهره گیری از انرژی های نو و چشم انداز زیبا از ویژگی های مجموعه مسکونی پایدار نانت می باشد.

 

nantes-housing-3.jpg

 

 

nantes-housing-4.jpg

 

 

nantes-housing-1.jpg

 

 

nantes-housing-1.jpg

 

 

nantes-housing-1.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1447634521919408560060201120218569.jpg

 

 

بر اساس عکس های دریافت شده از معمار فرانسوی ژاک کوک فوگیرJean-Luc Fugier ، از اتاق نگهبانی پارک محلی؛ یک پارکینگ همراه با یک غرفه نگهبانی برای شهر آکسی ان پروونس در فرانسه ساخته شده است.افزایش ترافیک و شیوع نا امنی در حاشیه خیابان ها و مکانهایی برای حمل و نقل عمومی ، نیاز به یک راه حل نمونه و تجزیه فرایند پرداخت برای سرعت و کارآیی و ایجاد یک مسکن موقت برای کارمندان در حال انجام وظیفه میباشد. رد پای سیر کننده در خط مستقیم فرمی که به آرامی تابیده شده و به صورت عمودی افزایش میابد. چرخش ایجاد شده ، جهت هدایت و گسترش دید مراجعه کنندگان نسبت به کیوسک میباشد. ساختار کنترل ورودی و خروجی پارک به صورت همزمان در طول روز انجام میشود. نوارهایی از چوب به صورت افقی در اطراف محیط پیچیده شده تنظیم پنجره ها از سطح زمین و تنظیم افزایش حرارتی در امنداد نمای جنوبی با قطعه های درخت کاج اروپایی که در حد فاصل وسط قرار دارند.قطعات چوب سطح به سطح هستند. اجزاء در گوشه ها تمایل به ملحق شدن به لبه ها در پرداخت ورودی دارند. برای رفاه مشتریان و ایجاد نور یکپارچه در شب ، بالاتر از ماشین بلیط با گسترش چوب ها در طول نما، سایه بانی به وجود آورده اند.

 

1447634521919735853565201153215859.jpg اتاق نگهبانی_ پیچش و کنترل دید؛ معمار فرانسوی ژاک کوک فوگیر

 

144763452191988371519520118213719.jpg اتاق نگهبانی_ پیچش و کنترل دید؛ معمار فرانسوی ژاک کوک فوگیر

 

1447634521920042367150201124212369.jpg اتاق نگهبانی_ پیچش و کنترل دید؛ معمار فرانسوی ژاک کوک فوگیر

 

1447634521920155582560201135215589.jpg اتاق نگهبانی_ پیچش و کنترل دید؛ معمار فرانسوی ژاک کوک فوگیر

 

144763452192031099253520115121999.jpg اتاق نگهبانی_ پیچش و کنترل دید؛ معمار فرانسوی ژاک کوک فوگیر

 

144763452192041845636020111218459.jpg اتاق نگهبانی_ پیچش و کنترل دید؛ معمار فرانسوی ژاک کوک فوگیر

 

1447634521920539005285201113219009.jpg اتاق نگهبانی_ پیچش و کنترل دید؛ معمار فرانسوی ژاک کوک فوگیر

 

1447634521920649095895201124219099.jpg اتاق نگهبانی_ پیچش و کنترل دید؛ معمار فرانسوی ژاک کوک فوگیر

 

1447634521920857178280201145217179.jpg اتاق نگهبانی_ پیچش و کنترل دید؛ معمار فرانسوی ژاک کوک فوگیر

 

1447634521920967747375201156217749.jpg اتاق نگهبانی_ پیچش و کنترل دید؛ معمار فرانسوی ژاک کوک فوگیر

 

1447634521921183387870201118213389.jpg اتاق نگهبانی_ پیچش و کنترل دید؛ معمار فرانسوی ژاک کوک فوگیر

 

1447634521921308077155201130218079.jpg اتاق نگهبانی_ پیچش و کنترل دید؛ معمار فرانسوی ژاک کوک فوگیر

 

1447634521921487089135201148217089.jpg اتاق نگهبانی_ پیچش و کنترل دید؛ معمار فرانسوی ژاک کوک فوگیر

 

1447634521921599845590201159219849.jpg اتاق نگهبانی_ پیچش و کنترل دید؛ معمار فرانسوی ژاک کوک فوگیر

 

1447634521921717133005201111217139.jpg اتاق نگهبانی_ پیچش و کنترل دید؛ معمار فرانسوی ژاک کوک فوگیر

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

144963452223334091827520113421919.jpg

 

28 ژانویه ی 2011 ؛ در اینجا مجموعه ای از تصاویر ایجاد شده توسط عکاس نیک وود Nick Wood و استودیو ارائه ی معمارانه ی architectural rendering studio هیز دیویدسون Hayes Davidson برای نشان دادن برج شارد The Shardtower که توسط دفتر ساختمانی رنزو پیانو Renzo Piano انجام شده ،وجود دارد. و بطور کامل در سال 2012 عکسبرداری خواهد شد. Shard شارد 2012 به عنوان نمایشگاه آنلاین "عکاسی آینده" ثبت شد ، عکسهای با مهارت گرفته شده ی وود Wood از نقاط برتر مختلف در این شهر، برای نشان دادن این است که چطور پیکره ی ساختمان در مفهومی از خط آسمان لندن به نظر خواهد رسید و چگونه ممکن است که در کادردوربین قرار گیرد. تصاویر ،شارد را با برخی از معروفترین های معماری لندن کنار هم قرار می دهد ، از جمله پل برج Tower Bridge و کلیسای جامع سنت پل St. Paul’s Cathedral. همه ی عکس ها توسط هیز دیویدسون Hayes Davidson و نیک وود Nick Wood گرفته شده است. در اینجا اطلاعات بیشتری از سوی عکاسان وجود دارد:شارد Shard 2012 نمایشگاهی آنلاین از عکاسی آینده است. شارد Shard به سرعت در حال بالا رفتن است. در 300 متر بلندا ، شارد Shard بلندترین ساختمان در اروپا خواهد شد و برای بسیاری افراد این ساختمان یکی از هیجان انگیزترین ساختمان های جدید در لندن برای چندین دهه خواهد شد. در حال حاضر در آنسوی تردیدها ، شارد نمادی خوش عکس درلندن و همچنین به عنوان یکی از ساختمانهای سوژه ی عکس دراروپا، بسیار قابل تشخیص خواهد شد. نشان دادن عکسها و کنار هم قرار دادن شارد Shard با ساختمانهای تاریخی و نمادین ، بعد از آن بسیار دنبال خواهد شد. شارد Shard 2012 یک نمایشگاه آنلاین از "عکاسی آینده" است . شارد ، از نقاط برتر کشف می شود؛ از نقاطی که در سال 2012 ممکن است عکسبرداری شود ،آن زمان که شارد به اتمام می رسد. پروژه ی شارد 2012 یک همکاری میان معماری پایه ی لندن استودیو هیز دیویدسون Hayes Davidson و عکاس لندنی نیک وود Nick Wood است . این پروژه توسط هنرمندان، مستقل از توسعه دهندگان آغاز و تامین مالی شد. شارد توسط گروه املاک سلر Sellar Property Group توسعه پیدا کرد و توسط دفتر ساختمانی رنزو پیانو Renzo Piano طراحی شد. این پروژه با یک سوال آغاز شد: تصور کنید که شارد در حال حاضر تکمیل شده است. کجا و چگونه ممکن است عکاسان لندن در آینده ،فرم ، زیبایی، مجاورت با تاریخ و همچنین ارتباط شارد با هر روز لندن را عکسبرداری کنند. نیک وود Nick Wood پتانسیل کاوش هایش را در نقاط برتر لندن قرار داد و عکسها در اواخر سال 2010 گرفته شد. بعد از که تیم تصاویر برگزیده رابررسی کرد و انتخاب کرد ، هیز دیویدسون Hayes Davidson کار خود را بر تکمیل شارد قرارداد.

 

1449634522233474552300201147214559.jpg نمایش شارد 2012 رنزوپیانو، توسط هیز دیویدسون و نیک وود

 

1449634522233587631000201158217639.jpg نمایش شارد 2012 رنزوپیانو، توسط هیز دیویدسون و نیک وود

 

1449634522233979441860201137219449.jpg نمایش شارد 2012 رنزوپیانو، توسط هیز دیویدسون و نیک وود

 

1449634522234107275475201150217279.jpg نمایش شارد 2012 رنزوپیانو، توسط هیز دیویدسون و نیک وود

 

144963452223425336964020115213369.jpg نمایش شارد 2012 رنزوپیانو، توسط هیز دیویدسون و نیک وود

 

1449634522234374943890201117214949.jpg نمایش شارد 2012 رنزوپیانو، توسط هیز دیویدسون و نیک وود

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

145063452285466386590520116223869.jpg

 

 

دیلر ـ اسکُفیدیو +رنفرو طرحی برای موزه هنر برکلی _بایگانی اقیانوس آرام فیلم ، مبنی بر عملکردش ارائه دادند که در مجاورت محوطه دانشگاه کالیفرنیا در برکلی - کالیفرنیا- ایالت متحده امریکا واقع شده است . قرار بر این است که در منطقه غرب هلال در نزدیکی شبکه ارتباطی حمل و نقل بارت، مرکزجدیدی برای حمایت از عملکردهای فرهنگی ، اموزشی و اجتماعی برای جامعه و بازدیدهایی کوتاه مدت مردمی تاسیس شود. گفته شده که دو موئسسه مجزا ولی متحد در کار وهمراه با امکانات همسان خواهد بود. مجتمع شامل ساختمانی چند طبقه است و علاوه بر معماری معاصر با هنر ساختمان سازی دکو ، صنعتی ریخته، که متصل به زمینه است همراه میباشد . گالری های موزه ، گویی در ظرفی ریخته شده و شکل ظرف را به خود گرفته اند. دراین مکان خانه مجاور همانند ارشیو فیلم به نظر خواهد رسید در حالی که ساختارخانه مجاور با دو طبقه کاملا متفاوت طراحی شده است . کاوش های باستان شناسان در گالری ها بایگانی خواهد شد.

 

1450634522854757033770201115227039.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو +رنفرو ؛ موزه هنر برکلی-اقیانوسی آرام از ارشیو فیلم

 

1450634522854913478835201131223479.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو +رنفرو ؛ موزه هنر برکلی-اقیانوسی آرام از ارشیو فیلم

 

1450634522855045677405201144225679.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو +رنفرو ؛ موزه هنر برکلی-اقیانوسی آرام از ارشیو فیلم

 

1450634522855193939400201159223939.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو +رنفرو ؛ موزه هنر برکلی-اقیانوسی آرام از ارشیو فیلم

 

145063452285538088056020111822889.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو +رنفرو ؛ موزه هنر برکلی-اقیانوسی آرام از ارشیو فیلم

 

1450634522855501019355201130221019.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو +رنفرو ؛ موزه هنر برکلی-اقیانوسی آرام از ارشیو فیلم

 

1450634522855666829055201146226829.jpg دیلر ـ اسکُفیدیو +رنفرو ؛ موزه هنر برکلی-اقیانوسی آرام از ارشیو فیلم

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

145963452466782387092520112243879.jpg

 

 

استودیو Z مسجدی در شهر قیصر به یادبود سنانِ معمار طراحی کرده است،زیرا از نظر تاریخی،مسجد تُرک زیر نظر طراحی این معمار به بالاترین پتانسیل خود دست یافته است.با استفاده از گنبدی منفرد که بر فراز فرمی مربع شکل قرار گرفته است،سنان استعاره ای از مسجد را خلق کرده است تا پایدارترین فرم برای مظهر و نماد ابدیت باشد.صدها سال پس از سنان،هنوز به گونه شناسی مسجد به عنوان عنصری ضروری در زندگی ترکی نگریسته می شود.

زیرا که در طرح پیشنهادی استودیو Z ،مسجد معنی این مکان مقدس و عمومی را به وسیله بهسازی مزایا برای فضای شهری به طور نمادی و از نظر عملکردی مورد نکوهش قرار می دهد. این مسجد پوششی با الگوی ساخته شده از فولاد می آفریند،بر اساس موضوعات مفهومی مربوط به ابدیت و الوهیت.مکانی مقدس برای خواندن نماز که در داخل کره ی بزرگ بتنی قرار گرفته است و در واقع گنبد به اندازه کافی بزرگ است که جمعیت شهری را با یکدیگر در یک جا جمع کند.

بر خلاف این معنا که از مسجد به عنوان محل ملاقات عوام یاد می شود،این بنا به محل ملاقات جامعه تبدیل می شود و به جایگاهی بی طرف، ناب و نمادگونه در شهر،مطابق با ارجاعات تاریخی دست می یابد.این مکان برای نماز برپا می شود،نه تنها با مراسم مذهبی بلکه به وسیله دستیابی به معلومات و تغییر شکل به موضع همکاری و کمک به سطح آگاهی و فهم جامعه.از این رو این بنا،مکانی را برای دستیابی به احتیاجات امروز در کنار عملکردهای سنتی فراهم می سازد.

حال آنکه دستیابی به اطلاعات معنوی و احساسی را با کتابخانه مورد هدف قرار داده است و اطلاعات گذرنده میان نسل ها را از راه آموزش در کارگاه ها فراهم می سازد.و این بنا با فضاهای نمایشگاهی خود،کارها را برای عموم و جامعه به نمایش می گذارد.

 

1459634524667919099205201111249109.jpg خلق استعاره ای از مسجد / استودیو Z

 

1459634524668009903940201120249909.jpg خلق استعاره ای از مسجد / استودیو Z

 

1459634524668109389760201130249389.jpg خلق استعاره ای از مسجد / استودیو Z

 

1459634524668201258880201140241259.jpg خلق استعاره ای از مسجد / استودیو Z

 

1459634524668289563775201148249569.jpg خلق استعاره ای از مسجد / استودیو Z

 

1459634524668387272365201158247279.jpg خلق استعاره ای از مسجد / استودیو Z

 

145963452466852089662520111224899.jpg خلق استعاره ای از مسجد / استودیو Z

 

1459634524668612433735201121242439.jpg خلق استعاره ای از مسجد / استودیو Z

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

مدرسه هنر در سنگاپور ( Art School in Singapore)

 

 

nanyang1.jpg

 

 

اگر دراین مدرسه هنر در بودیم، ما می توانستیم زیر یا بالای سقف سبز جالب مدرسه هنر و معماری در دانشگاه نانوانگ در سنگاپور درس بخوانیم. این مکان 5 طبقه در گوشه ای از محوطه با فرم های گیاهی و ارگانیک پیچ و تاب خورده و با دورنما و ساختار و طبیعت و تکنولوژی بالا آمیخته شده است

 

این نمای خارجی شیشه ای ساختمانی با کاربرد اجرایی بالا ایجاد می کند که انعکاس نور و گرما را کاهش می دهد هنگامیکه مناظر طبیعی و نور روز را به سمت داخل هدایت می کند. دیوارهای شیشه ای با چشم اندازی درونی و بیرونی به دانشجوین و اساتید این امکان را میدهد تا از ساختمان ، مناظر بیرونی و میدان داخلی مانند فضاهایی متحرک لذت برده و استفاده کنند.

 

انتشار نور طبیعی در سرتاسر استودیوها و کلاس ها بسیار زیاد است و مابین شاخ و برگ درختان ***** شده است. سقفها سبز منحنی ، این ساختمان را از دیگر بناها در محوطه متمایز می کند اما خطی تار و نامشخص بین نما و ساختمان دیده می شود. سقف ها فضاهای بی قاعده را می پوشانند و ایده های جالب را به مبارزه می طلبند. سقف ها فضاهای باز ایجاد می کنند، ساختمان را عایق می کنند ، هوای بیرون را خنک می کنند و آب باران را برای آبیاری چمن ها ذخیره می کنند. چمن های سبز سقف با چمن های طبیعی زمین آمیخته شده و ساختمان را احاطه می کند و آنرا به زمین متصل می کند.

 

این طرح ها در مرحله اجرا عمدتاً خام به نظر می رسند، برای پروژه های هنر و معماری و طراحی، دیوارهای بتونی، پی های نواری، نوارهای چوبی و پالت های طبیعی فضاهای داخلی را مشخص می کنندکه از لحاظ شکل و اندازه متفاوتند. این طرح جالب به نظر تجربه ای جدید است که پیشنهاد می کند مدارس هنر قوه خلاقیت خود را بالا برند

 

 

nanyang-plan.jpg

 

 

master-plans-amazing-green-roof-art-school-in-singapore.jpg

 

 

nanyang2.jpg

 

 

nanyang4_thumb.jpg

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 146263452532188790658520118257909.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

این نوشته جزییات چهار آسمان خراشی است که برای مرکز تجارت جهانی طراحی شده است

آسمان خراش ها با پلان اصلی ارائه شده توسط دنیل لیبسکیند در سال 2003 مطابقت دارد،با آن که تصمیم بر عدم ساختِ طرح ها در موقعیتی است که برج های دوقلو ،اول بار در آن قرارگرفته بودند. اگرچه طرح های ساختمان ها به صورت چشم گیری تغییرکرده است

WTC 1

طراح: دیوید چایدلز(اسکیدمور ،اُنینگ و مِریل) ، مقیاس زمانی:13-2006 ، کارفرما : سیلوراِستیِن پراپرتیز ، ابعاد:240,000 مترمربع ، طبقات : 102 ، ارتفاع : 541 متر

" مرکز تجارت جهانی ِ یک " ، " برج آزادی " گذشته ، بلندترین ساخمان درآمریکا خواهدبود ،ارتفاعش از 1,776 فوت نمادی با اشاره به روز اعلان استقلال آمریکا است.از 102 طبقه ی ظاهری آن ، 20 طبقه ی اول آن برای دلایل امنیتی خالی باقی خواهد ماند ،یا به عنوان انباربزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.بربالای این بدنه ،بیش از 69 طبقه از مکان های تجاری و با دوطبقه تجهیزات رادیویی و ده طبقه خدمات اشغال شده است. این ساختمان در یک چشم انداز پانورامیک یک پارچه با رستوران و یک دیرک رادیو، با طراحی توسط هنرمند، کنِت اِسنِلسون، به اوج رسیده است.پایداری منابع در این طراحی با به کارگیری مصالح قابل بازیافت و گرفتن آب باران ترکیب شده است.

WTC 2

طراح: فاستر و همکاران ، مقیاس زمانی:15-2008 ، کارفرما: سیلوراِستیِن پراپرتیز ،ابعاد : 291,200 مترمربع ، طبقات : 76 ، ارتفاع : 481 متر

برج دوم در گوشه ی محور شمالی – شرقی سایت قراردارد.این ساختمانی با پوشش شیشه ی براق است که در سازه ای الماس شکل جای گرفته است.هسته ی مرکزی شامل چهار بلوک بتنی سیمانی غیر مرتبط به هم است واین سیستم تضمین می کند که طبقات مختلف از ستون های حامل بارمستقل هستند و همچنین سازه ی خارجی از فلز ساخته شده است.پنج طبقه به مغازه ها ،بیش از چهارطبقه به مقدمات تجاری و 60 طبقه به مکان های تجاری اختصاص یافته است.این ساختمان 8 ورودی خواهد داشت :پنج ورودی در سطح خیابان ،یکی در مرکزحمل و نقل ودو ورودی در فضاهای خرید.درطبقه ی همکف دیوارهای شیشه ای و دسترسی آسان به تسهیلات عمومی یک حس ارتباط وهمبندی را با ادامه ی شهر می سازد.

WTC 3

طراح :راجِرز استِریک هاربِر وهمکاران ، مقیاس زمانی : 15-2008 ، کارفرما: سیلوراِستیِن پراپرتیز ، ابعاد :260,000 مترمربع ، طبقات : 54 ، ارتفاع :417 متر برج سوم ، مرکزِ ترکیب ساختمان های احاطه شده در سایت یادبود است.بخش پایین تر ،به نام "سکو"، مقدمات تجاری را در خودجای داده است.گذرگاهش همچون خودش صعود روبه بالا دارد،تا با ساختمان های مجاورش تناسب مشابهی را بنگارد.بر این اساس، دسترسی به برج های دیگر به وسیله ی یک پاده روی داخلی ممکن می شود.این، 5 طبقه از مقدمات تجاری را درخود جای می دهد،با فضای باقیمانده ای که به فضای اداری اختصاص میابد(195,096 مترمکعب) و37 آسانسورخواهد داشت.

WTC 4

طراح : ماکی و شرکا(معماران محلی وشریک آدامسون) ، مقیاس زمانی : 13-2008 ، کارفرما: سیلوراِستیِن پراپرتیز ، ابعاد : 168,000 مترمربع(دفاتراداری) ، 15,000 مترمربع مقدمات تجاری ، طبقات :61 ، ارتفاع : 340 متر سازه ی این ساختمان به دو بخش تقسیم می شود: یک برج "مینیمال " در سایت یادبود وسکویی پنج طبقه ،به عنوان مقدمه ای برای سایت طراحی شده است.این سکو آتریمی قابل دسترسی به سطوح پایین تری رادربرمی گیرد که برج اداری را درخود جای داده است.دیوارهای شیشه ای بدنه شبکه ی آهنی را ترکیب کرده که برای فراهم کردن سایه اندازی ِداخل ساختمان ، دادن نور به فضای خارجی و نمودبصری شفاف بسیارموثراست.

ساختمان مرکز ترمینال تبادل راه

طراح :سانتیاگو کالاتراوا ، مقیاس زمانی : 12-2003 ، کارفرما : مرکز ترمینال راه نیویورک ونیوجِرسی با همکاری حوزه ی حمل و نقل واداره ی کل ترانزیت فدرال ، ابعاد : 70 مترمربع

فضای سر پوشیده پیش بینی تعدادکاربران ایستگاه جدید از65,000 تا 250,000 نفردر هر روز تغییر می کند( پیش بینی اخیر از مرکز ترمیتال : ایستگاه موجود50,000کاربر درهر روز دارد.)این ساختمان در گوشه ی محور شمالی –غربی خواهدبود.سازه ی دو-قوسی با میله هایی به ارتفاع 55 متر، نور طبیعی را برسکوهای واقع در 20 متری زیر زمین می اندازد.این مرکز به ترمینال های معابر ، تعدادی از خطوط راه آهن و 13 خط مترو امکان دسترسی خواهد داد وهمچنین یک راه مستقیم به فرودگاه " جان .اِف کِنِدی " را هم ممکن می سازد.علاوه بر سازمان حمل و نقل ،این مرکز شامل فضاهای سرپوشیده ی پیاده رو ومراکزی با رستوران ها ،کافه ها ومغازه ها خواهدبود.

مرکز هنرهای نمایشی " گراند زیرو"

طراح : فرانک اُ.گهری ومعماران هوک ،فِیت فول و گولد ، مقیاس زمانی :هنوزشروع نشده ، کارفرما : شرکت توسعه ی منهتن این مرکز برای جای دادن 1,000 صندلی تئاتر ، تالارکنفرانس کوچکتر ، اتاق های تمرین نمایش ، یک کافه و فضاهای خارجی طراحی شده است.این ساختمان بسیار بحث برانگیز بوده ودرنتیجه تاخیرهای بسیاری خواهد داشت.اکنون، سرمایه ی ساخت آن تعیین شده است ،این پروژه مجموعه ای روبه جلوبه نظر می رسد اگرچه ساخت و ساز ممکن است تا چندین سال آغازنشود.این موضوع بدان دلیل است که به مرکز حمل و نقل سانتیاگوکالاتراوا متصل شده است ومدیریت نمی خواهد کارساخت آن را ، تازمانی که ایستگاه کامل شده باشد، شروع کند.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

146263452532249917605520119259179.jpg سایت پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1462634525322831537595201143251539.jpg WTC 1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

146263452532309323959520119253239.jpg WTC 1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1462634525323357421905201135257429.jpg WTC 1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

146263452532407078445020114725789.jpg WTC 2

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1462634525324341050355201114251059.jpg WTC 2

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1462634525324762341750201156252349.jpg WTC 2

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1462634525324903621770201110253629.jpg WTC 2

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1462634525325384196480201158254199.jpg WTC3

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1462634525325597239485201119257239.jpg WTC3

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1462634525325851217370201145251219.jpg WTC4

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

146263452532606795154520116257959.jpg WTC4

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1462634525326516057630201151256059.jpg ساختمان مرکز ترمینال تبادل راه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1462634525326726288315201112256289.jpg ساختمان مرکز ترمینال تبادل راه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1462634525326992941170201139252949.jpg مرکز هنرهای نمایشی " گراند زیرو"

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 146663452555764793416520114257939.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

OMA: تالار "Milstein" - نزدیک به اتمام تالار"Milstein"، دانشگاه کرنل، توسط دفتر معماری OMA، درایتاکا، نیویورک، ایالات متحده ی امریکا.

این تالار، نخستین بنای جدید کالج هنر و معماری، و برنامه ریزی، در دانشگاه کرنل می باشد؛ و جشن بزرگِ افتتاحیه ی ان در ایتاکا، نیویورک، ایالات متحده ی امریکا برگزار می شود. دسترسی مجتمع اموزشی، با سایر بخش های عمده ی، فضای میانیِ، چهار بنای موجود، با استفاده از صفحه ی افقیِ برامده، مجهز به شیشه های سرتاسری- از سقف تا کف- امکانپذیر شده است.

نحوه ی عملکرد، و فعالیت های این ساختمان- از طریق نصب شیشه های زاویه دار و مشرف به بخش فرورفته ی استودیو- از سطح زمین، کاملا مشهود است. برامدگیِ تپه مانند، ناشی از مخدوش سازی صفحه ی کف، منجر به عملی شدنِ تعدادی از برنامه ها، شده است: ازمایشگاه های کامپیوتر و فضای گردهمایی، زیر صفحه ی برامده قرار گرفته است، در حالی که شیبی طبیعی، ساختار نشیمنگاهِ سالن را دنبال می کند.

پیشروی بخش انتهاییِ برامدگی، به بیرون - با نصب صندلی های LED، پوسته مانند - فضایی با کاربری، بازی دسته جمعی و گردهمایی را، تولید کرده است. در عین حال، شکاف فراهم شده در راسِ صفحه ی برامده، دسترسی به سایر فضاها را، ممکن ساخته است؛ در تراز بالاترِ این سالن، نمایی باز، برای اتلیه و کارگاه ها،تامین شده، و سراسر سالن را - از کف تا سقف - با نور طبیعیِ بسیار خوبی، پوشیده شده است؛ همچنین وجود شبکه های نورگیریِ بام سبز، به سهولتِ نورگیری استودیو، افزوده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1466634525557858477330201125258479.jpg فضای زیرین صفحه ی برامده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

146663452555849098567520112925989.jpg نصب پنجره های عمودی سراسری، از سقف تا کف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1466634525558761788655201156251789.jpg فضای استودیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1466634525559355354180201155255359.jpg نشیمنگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1466634525559629643265201122259649.jpg برامدگی تا سقف، با فراهم سازی دید، به تراز پایین تر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1466634525560142569420201114252569.jpg نصب پوسته های LED

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1466634525560374380755201137254389.jpg کاشتن بام سبز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1466634525560781512900201118251519.jpg تراز -1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1466634525560994399665201139254399.jpg تراز 0

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1466634525561356632340201115256639.jpg تراز +1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1466634525561574587140201137254589.jpg سطح بام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1466634525561901031090201110251039.jpg نمایی از فضای گردهمایی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1466634525562244300135201144254309.jpg دید داخلی به سالن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1466634525563133198320201113253199.jpg دید داخلی از راه پله تا سطح استودیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

146663452556343030821020114325309.jpg دید ناظر از پلکان عمودی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

146663452556362226858020112252269.jpg برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1466634525563788234520201118258239.jpg برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1466634525564044497415201144254499.jpg ماکت حجمی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...