ali-ni 254 ارسال شده در 6 مرداد، 2015 سلام دوستان... من یه پره رو کشیدم و حالا میخوام دو تا دایره در بالا و پایین پره ایجاد شده، درست کنم.. طوری که این دایره ها دقیقا بر انحنای بالا و پایین پره مماس شوند...به شکل زیر توجه کنین....حالا باید چکار کنم....روش ایجاد اسکچ های متفاوت چطوری هست؟ من تازه واردم ..ممنون میشم راهنمایی کنین.. 1
Just Mechanic 27858 ارسال شده در 6 مرداد، 2015 سلام دوستان... من یه پره رو کشیدم و حالا میخوام دو تا دایره در بالا و پایین پره ایجاد شده، درست کنم.. طوری که این دایره ها دقیقا بر انحنای بالا و پایین پره مماس شوند...به شکل زیر توجه کنین....حالا باید چکار کنم....روش ایجاد اسکچ های متفاوت چطوری هست؟ من تازه واردم ..ممنون میشم راهنمایی کنین.. درود قبل از اینکه با دایره ها پره رو قطع بدید و اکسترود کات کنید از اسکچ خارج بشید و دو دایره مورد نظر رو روی دایره های قبل و در اسکچ های جداگانه بکشید. بعد برگردید و اسکچ اول رو اکسترود کات کنید 3
ali-ni 254 ارسال شده در 6 مرداد، 2015 درودقبل از اینکه با دایره ها پره رو قطع بدید و اکسترود کات کنید از اسکچ خارج بشید و دو دایره مورد نظر رو روی دایره های قبل و در اسکچ های جداگانه بکشید. بعد برگردید و اسکچ اول رو اکسترود کات کنید ممنون... خوب الان سوالم اینه که چطوری میشه اسکچ جداگانه ایجاد نمود؟ تشکر
Just Mechanic 27858 ارسال شده در 6 مرداد، 2015 ممنون... خوب الان سوالم اینه که چطوری میشه اسکچ جداگانه ایجاد نمود؟ تشکر بعد از کشیدن اون دو دایره و قبل از اینکه اکسترو کات رو بزنید گوشه بالا سمت راست یه علامت ضربدر و یه علامت شبیه فلش هستش که روی فلش کلیک کنید از محیط اسکچ خارج میشید و اگه دوباره روی یکی از ابزار های اسکچ(مثل دایره) کلیک کنید دوباره وارد محیط اسکچ میشید. برای اینکه وارد اسکچ جداگانه ای بشید قبل از اینکه ابزاری از محیط اسکچ رو انتخاب کنید روی صفحه مورد نظر (top یا هرکدوم دیگه) کلیک کنید و انتخابش کنید بعد ابزار رو بزنید 3
ali-ni 254 ارسال شده در 6 مرداد، 2015 سلام.... چطور میشه یه صفحه موازی با صفخات اصلی سالید( Top-right,...) را ایجاد نمود؟...میخوام صفحه جدیدی در فاصله مناسب و موازی صفحه مثلا right plane ایجاد کنم...ممنون میشم راهنمایی کنین...
HaMiD.CFD 20379 ارسال شده در 6 مرداد، 2015 سلام.... چطور میشه یه صفحه موازی با صفخات اصلی سالید( top-right,...) را ایجاد نمود؟...میخوام صفحه جدیدی در فاصله مناسب و موازی صفحه مثلا right plane ایجاد کنم...ممنون میشم راهنمایی کنین... با استفاده از reference geometry در منوی feature 3
ali-ni 254 ارسال شده در 6 مرداد، 2015 با استفاده از reference geometry در منوی feature من میخوام مثلا صفحه رایت رو بیارم دقیقا روی مرکز یک دایره...در واقع میخوام مرکز دایره مورد نظر رو از صفحه رایت عبور بدم تا بتونم روی صفحه نهایی یه خط به عنوان محور تقارن ایجاد کنم......برای این کار باید چکار کنم؟ ممنون
HaMiD.CFD 20379 ارسال شده در 6 مرداد، 2015 من میخوام مثلا صفحه رایت رو بیارم دقیقا روی مرکز یک دایره...در واقع میخوام مرکز دایره مورد نظر رو از صفحه رایت عبور بدم تا بتونم روی صفحه نهایی یه خط به عنوان محور تقارن ایجاد کنم......برای این کار باید چکار کنم؟ ممنون صفحه در فضا تعریف میشه و دایره در صفحه چجوری میخواید این دو تا رو به هم ربط بدید؟ از ابتدا اشتباه هست صورت مسئله در سه بعد صحبت کره هست نه دایره رفرنس ها هم در سه بعدی قابل تعریف هستند نه اسکچ و دو بعد من که نگرفتم منظورتون رو اگر نقشه خاصی رو دارید کار میکنید اینجا قرار بدید تا بر روی اون بحث کنیم. 3
Just Mechanic 27858 ارسال شده در 6 مرداد، 2015 من میخوام مثلا صفحه رایت رو بیارم دقیقا روی مرکز یک دایره...در واقع میخوام مرکز دایره مورد نظر رو از صفحه رایت عبور بدم تا بتونم روی صفحه نهایی یه خط به عنوان محور تقارن ایجاد کنم......برای این کار باید چکار کنم؟ ممنون بله میشه. شما روی صفحه ای که میخواید به موازاتش صفحه ایجاد کنید کلیک کنید(یعنی انتخابش کنید) بعد با استفاده از reference geometry در منوی feature صفحه ای به موازاتش ایجاد کنید تا حالا صفحه رو ایجاد کردید اما در چه فاصله ای از صفحه اصلی شما باشه رو میتونید هم با دادن مقدار بهش بدید و هم اینکه روی نقطه مورد نظرتون(کهه همون مرکز دایره هستش) کلیک کنید تا خط به موازات اون صفحه و از نقطه مورد نظر عبور کنه 2
ali-ni 254 ارسال شده در 6 مرداد، 2015 سلام دوستان من کار فوق رو انجام دادم ولی درست نشد باز...یعنی در واقع پره های مورد نظر در مسیر درست کپی نمیشن...کلیپ زیر رو تماشا کنین متوجه میشین... ممنون میشم راهنمایی کنین... برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام
Just Mechanic 27858 ارسال شده در 6 مرداد، 2015 سلام دوستان من کار فوق رو انجام دادم ولی درست نشد باز...یعنی در واقع پره های مورد نظر در مسیر درست کپی نمیشن...کلیپ زیر رو تماشا کنین متوجه میشین... ممنون میشم راهنمایی کنین... برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام بعد ز انتخاب محور رفتی و در خونه مربوط به features اکسترود باکس و اکسترود کات رو انتخاب کردی در حالی که پره ی تو حجمی هستش و باید از قسمت body قطعه تو انتخاب کنی 2
HaMiD.CFD 20379 ارسال شده در 6 مرداد، 2015 سلام دوستان من کار فوق رو انجام دادم ولی درست نشد باز...یعنی در واقع پره های مورد نظر در مسیر درست کپی نمیشن...کلیپ زیر رو تماشا کنین متوجه میشین... ممنون میشم راهنمایی کنین... برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام فکر کنم چون مدلتون پیوسته نیست اینطور میشه،باید سطح باشه زیرش چرا انقدر پیچوندید شکل به این سادگی رو این همه صفحه و محور نیاز نداشته 3
Just Mechanic 27858 ارسال شده در 6 مرداد، 2015 سلام دوستان من کار فوق رو انجام دادم ولی درست نشد باز...یعنی در واقع پره های مورد نظر در مسیر درست کپی نمیشن...کلیپ زیر رو تماشا کنین متوجه میشین... ممنون میشم راهنمایی کنین... برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام بعد ز انتخاب محور رفتی و در خونه مربوط به features اکسترود باکس و اکسترود کات رو انتخاب کردیدر حالی که پره ی تو حجمی هستش و باید از قسمت body قطعه تو انتخاب کنی اینم تصویریش برای بزرگتر دیدن تصاویر روشن کلیک کن 2
ali-ni 254 ارسال شده در 6 مرداد، 2015 بعد ز انتخاب محور رفتی و در خونه مربوط به features اکسترود باکس و اکسترود کات رو انتخاب کردیدر حالی که پره ی تو حجمی هستش و باید از قسمت body قطعه تو انتخاب کنی واقعا ممنون... فکر کنم چون مدلتون پیوسته نیست اینطور میشه،باید سطح باشه زیرشچرا انقدر پیچوندید شکل به این سادگی رو این همه صفحه و محور نیاز نداشته سلام... من اصلا با سالید کار نکردم...تازه از امروز شروع کردم... شکل به خاطر این که به صورت فرضی و بدون ابعاد کشیده شد کمی پیچیده شد(فقط برای یاد گیری هست)....ولی فک نمیکنم خیلی هم ساده باشه....چون صرفا فقط همین شکلی که ناصر خان گذاشتن نیست...کار داره هنوز....شایدم برای من سخته...نمیدونم... 2
Just Mechanic 27858 ارسال شده در 6 مرداد، 2015 واقعا ممنون... سلام... من اصلا با سالید کار نکردم...تازه از امروز شروع کردم... شکل به خاطر این که به صورت فرضی و بدون ابعاد کشیده شد کمی پیچیده شد(فقط برای یاد گیری هست)....ولی فک نمیکنم خیلی هم ساده باشه....چون صرفا فقط همین شکلی که ناصر خان گذاشتن نیست...کار داره هنوز....شایدم برای من سخته...نمیدونم... خواهش میکنم شکل خم داره برش داره و اینکه باید کجاهاا قطع داده بشه ایرفویل ها هم باید نحوه اتصالشون کمی باید روش دقت بشه پره از سه جهت خم داره و اون دایره ها هم برای برش و هم برای اجرای بدنه توربین نیاز هستش پیش رفت خوبه با توجه به اینکه تازه شروع کردی دوستان سالید کار خیلی خوبی اینجا داریم (حمید فرهاد سجاد سهند لیدا خانوم و...) که میتونن کمک کنن 2
HaMiD.CFD 20379 ارسال شده در 7 مرداد، 2015 واقعا ممنون... سلام... من اصلا با سالید کار نکردم...تازه از امروز شروع کردم... شکل به خاطر این که به صورت فرضی و بدون ابعاد کشیده شد کمی پیچیده شد(فقط برای یاد گیری هست)....ولی فک نمیکنم خیلی هم ساده باشه....چون صرفا فقط همین شکلی که ناصر خان گذاشتن نیست...کار داره هنوز....شایدم برای من سخته...نمیدونم... خب شکل رو بگذارید اینجا ما هم تمرین کنیم ببینیم سختیش کجاها هست یه تمرینی هم بشه برا من و دوستان دیگه 2
ali-ni 254 ارسال شده در 7 مرداد، 2015 سلام دوستان... یه دایره رو به سطح تبدیل کردیم و بعدش باز از یه سری ابزار دیگه استفاده شده، حالا در این زمان میخوایم به صورت مستقیم سطح ایجاد شده از دایره رو به خط دایره(به حالت اولیش) تبدیل کنیم...برای این کار باید چکار کنیم؟ ممنون 2
eng.l.s 5684 ارسال شده در 7 مرداد، 2015 سلام دوستان... یه دایره رو به سطح تبدیل کردیم و بعدش باز از یه سری ابزار دیگه استفاده شده، حالا در این زمان میخوایم به صورت مستقیم سطح ایجاد شده از دایره رو به خط دایره(به حالت اولیش) تبدیل کنیم...برای این کار باید چکار کنیم؟ ممنون با سلام . به نظر من میشه این کار رو کرد از نمودار درختی خط رو بگیریم بالا . یه پیام ظاهر میشه اوکی کنیم بعد از نمودار اسکتچ رو انتخاب کنید دایره رو نشون میده !! برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام
ali-ni 254 ارسال شده در 7 مرداد، 2015 سلام دوستان... میخواستم رنگ خاکستری سطوح مدلی که ساختم رو از بین ببرم و خالی از رنگ باشه....و فقط خطوط دیده شود.... ممنون میشم راهنمایی کنین...تشکر 1
ارسالهای توصیه شده