رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]224263480929827250936020127182508.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] این سرویس های عمومی در میدان سینرژی Synergy در کوموتوتو Kumutoto واقع در یکی از سواحل شمالی ولینگتون است.همان اندازه که به جنبه های عملکردی کار مثل حفظ حریم،بهداشت و نظافت توجه شده به ظواهر کار هم اهمیت داده شده است.هدف این طراحی،ایجاد ساختاری تندیس گونه،فرمی مجسمه وار،پر بیننده و غیر معمول است که تکمیل کننده چشم انداز اطراف و ارزش محیط باشد.برای انکه ساختار از هر جهت قابل دیدن باشد از دو فرم کشیده طولی که به شکل بی قاعده ای چرخیده تشکیل شده است،به طوری که از زاویه دید افراد پیاده به راحتی قابل تشخیص بوده و تکمیل کننده محیط اطراف است.الگوی فرم ها برداشته شده از حیوانات دریایی خصوصا سخت پوستان است و حتی فرم به پوسته فسیل شده ای که گویا کشف و در آنجا قرار گرفته شباهت دارد. برای القای پوسته سخت در کنار آب بی نمک این منطقه،داخل فضا از پلکانی بسیار ملایم و صاف استفاده شده و لبه های کار شبیه لبه های قایق های کنار اسکله است.علاوه بر ایجاد فرمی جذاب و سرگرم کننده،این ایده آبزیان بی ربط به گذشته منطقه هم نیست،الهام از رودی که در گذشته از این محدوده عبور داشته است. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2242634809298693361330201249183368.jpg Kumutoto Toilets

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

224263480929889159083020129181598.jpg Kumutoto Toilets

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2242634809299227409180201242187408.jpg Kumutoto Toilets

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

224263480929944810794520124188108.jpg Kumutoto Toilets

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2242634809299853706985201245183708.jpg هرکدام از بخش بندی های فرم از یک سرویس بهداشتی مجزا تشکیل شده و هر دو سرویس یک سیستم شستشوی مشترک دارند.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2242634809300159751850201215189758.jpg Kumutoto Toilets

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2242634809300367746350201236187748.jpg Kumutoto Toilets

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

224263480930123554237020123185548.jpg Kumutoto Toilets

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2242634809302971691015201257181698.jpg Kumutoto Toilets

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2242634809303254270585201225184278.jpg plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2242634809303447891005201244187898.jpg perspective

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2244634809768957862085201235197868.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

این بار بیل گیتس در سال گذشته اعلام کرد به هرکس که بتواند سرویس بهداشتی را از نو اختراع کند 100،000 دلار جایزه می دهد.گیتس به دنبال یک سرویس طلایی مخصوص به خود یا یک سرویس عظیم الجثه(در رقابت با سرویس های بهداشتی ژاپنی ها) نبود.هدف او ایده ای باشکوه تر در جهت نجات زندگی بود.شاید درک قضیه کمی سخت باشد اما آنطور که در وب سایت مؤسسه گیتس توضیح داده شده،" آلوده شدن آب و غذا به واسطه دفع فاضلاب،موجب مرگ 5/1 میلیون کودک در سال می شود.از آنجایی که جهان روز به روز بیشتر به سمت شهریت پیش رفته و تعداد افراد زاغه نشین هم به شدت در حال افزایش است،دسترسی به آب و غذای سالم هم به شدت دشوار خواهد بود.زمانی که گیتس این طرح را پیشنهاد کرد،اهداف زیادی را در سر داشت.

این سرویس بهداشتی جدید بدون لوله های آبی کار کرده،یک مجرای فاضلاب الکتریکی در بیرون دارد که پسماند های انسانی را به منابع قابل استفاده تبدیل کرده و از همه مهم تر روزانه کمتر از 5 سنت هزینه خواهد داشت.جایزه این طراحی به مؤسسه تکنولوژی کالیفورنیا،برای طراحی سرویس بهداشتی با سیستم خورشیدی و تولید برق و هیدروژن تعلق گرفت.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

2244634809769082834555201248192838.jpg سرویس بهداشتی

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]224863481102861486583020121204868.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] موزه بين المللي نيروي دريايي همزمان با 231امين سالگرد نيروي دريايي بيرون از محدوده واشنگتن دي.سي در سال 2006افتتاح شد.ساختمان اوليه اين موزه شامل فضاي گالري به متراژ 120،000 فوت مربع،سالن تئاتر،فضاي اداري،فروشگاه و دو رستوران است.

موزه بين المللي نيروي دريايي که طراحی زیبا و الهام بخشی دارد،با بیان ایده های طراحی اش جذاب تر هم می شود.برای طراحی این موزه از یکی از به یاد ماندنی ترین تصاویر استفاده شده است،تصویر تفنگدارانی که مصممانه پرچم آمریکا را بر فراز کوهستانی در جنگ جهانی دوم به اهتزاز در آورده اند.این ایده در نهایت منجر به فرم تندیس گونه این موزه شد.

از زاویه میله این پرچم،فنترس Fentress طراح این موزه،یک حیطه مرکزی در نظر گرفته است: در ورودی لابی یک میله فلزی 210 فوتی قرار گرفته که پنجره سقفی مخروطی شکل آن محدوده را نگه داشته است.این میله نشانه این ساختمان محسوب شده و روی ساختار بتنی آن بام سبز طراحی شده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

224863481102875090204520121520908.jpg موزه بين المللي نيروي دريايي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2248634811028978953855201237208958.jpg موزه بين المللي نيروي دريايي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2248634811030546031290201214206038.jpg موزه بين المللي نيروي دريايي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2248634811030666111495201226206118.jpg موزه بين المللي نيروي دريايي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

224863481103079010746520123920108.jpg موزه بين المللي نيروي دريايي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2248634811030896135835201249206138.jpg موزه بين المللي نيروي دريايي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

224863481103100504488020120205048.jpg موزه بين المللي نيروي دريايي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

224863481103213074431520125320748.jpg موزه بين المللي نيروي دريايي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2248634811032352985950201215202988.jpg موزه بين المللي نيروي دريايي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2248634811032605704150201240205708.jpg موزه بين المللي نيروي دريايي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2248634811032705160675201250205168.jpg موزه بين المللي نيروي دريايي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

224863481103287293314020127202938.jpg دیاگرام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2248634811033047170035201224207178.jpg پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2248634811033192043575201239202048.jpg پلان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2251634811823137196740201213217198.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

استودیوی معماری فرانسوی،آتلیه وکتورatelier vecteur،پاویونی برای ورودی فستیوال معماری در مونتپلیر فرانسه طراحی کرده است.در میان حیاط کلیسای مقدس،مکعب چوبی بزرگی قرار گرفته است.

این مکعب از هزاران قطعه چوبی با اندازه های مختلف ساخته شده که ساختار راست گوشه آن برای عموم حس دعوت کنندگی از طرف خیابان دارد.این پاویون با قرار گیری در وسط حیاط،به بازدید کنندگان امکان دیدن کل ساختار را از همه جهات می دهد: مکعبی صاف با زاویه های قائمه و درگاهی بی قاعده بیضی شکل.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2251634811823401339990201240211338.jpg wooden welcome pavilion

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2251634811823509028410201250219028.jpg wooden welcome pavilion

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

225163481182364934169520124219348.jpg wooden welcome pavilion

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2251634811823752157380201215212158.jpg wooden welcome pavilion

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2251634811823864679475201226214678.jpg wooden welcome pavilion

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2251634811824025928920201242215928.jpg wooden welcome pavilion

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

225163481182412093260520125221938.jpg wooden welcome pavilion

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22516348118242802290502012821228.jpg wooden welcome pavilion

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2251634811824394460020201219214468.jpg wooden welcome pavilion

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2251634811824493320880201229213328.jpg wooden welcome pavilion

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]224963481175285102151520125211028.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] آتليه كمپ تيل اخيرا پيشنهاد اروپا برای آزمايشگاه تحقيقات شبكه هوشمند جديد و ساختمان آموزشي براي دانشگاه كاتوليك لوون leuven در محوطه كالج جنك-واتراسچي genk-waterschei ، را بدست آورد . ساختمان به عنوان يك ساختار انعطاف پذير و سخاوتمندانه بر اساس اصول C2C برپا شده است ،به عنوان با ثبات ترين ساختمان فلاندر flander در شرايط استفاده از انرژي و كاهش Co2 توسعه خواهد يافت. اين پروژه همراه با شركت معماران اسار osar از آنتورپ Antwerp تحقق بخشيده خواهد شد. پال ون برگن paul van bergen از دي جي ام آر dgmr ، آرنهم arnhem ،براي فيزيك ساختمان و ساختمان پايدار، عهد دار مسئوليت مشاور خواهد بود. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2249634811752979929280201217219928.jpg آتليه كمپ تيل ؛ آزمايشگاه تحقيقات شبكه ي هوشمند – دانشگاه لوون

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2249634811753103251465201230213258.jpg آتليه كمپ تيل ؛ آزمايشگاه تحقيقات شبكه ي هوشمند – دانشگاه لوون

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2249634811753233838810201243213838.jpg آتليه كمپ تيل ؛ آزمايشگاه تحقيقات شبكه ي هوشمند – دانشگاه لوون

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

224963481175341894415020121218948.jpg آتليه كمپ تيل ؛ آزمايشگاه تحقيقات شبكه ي هوشمند – دانشگاه لوون

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2259634812719964620330201256224628.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

برج سیتی لایف توسط آرتا ایسوزاکی و آندریا مآفی طراحی شده است. این برج منطقه ی تجاری و بیزینیسی سیتی لایفِ میلان است که به سرعت در حال پیشترفت است را در آینده نشان میدهد. تا سال ۲۰۱۵، این برج با ارتفاع ۲۰۷ متر ، با ۵۰ طبقه اداری بلند ترین آسمان خراش در ایتالیا خواهد شد. فونداسیون این ساختمان که اخیرا به اتمام رسیده است ، حاصلِ ۴۲ ساعت کارِ پیاپی بود. این برج بخشی از برنامه گسترش منطقه قدیمی تجاری میلان است که بر عهده کمپانی سیتی لایف می باشد. در چند هفته ی اخیر، ۶۲ پایه های شمعی با طولی بالغ بر ۳۰ متر ، بروی بتن مسلح قرار گرفته است که بروی فونداسیونی با وزن کلی ۱۲۰۰ تن مسلح شده با میلگردهای فولادی قرار گرفته میگیرد. در حال حاضر۶۳۰ متر مربع از قالب بندي ها و 570 متر مربع از صفحات عايق حرارتي نصب شده اند. ابعاد پايه برج در صفحه ای 27×63 متر است که بدنه هاي اين سازه كه برروي پايه ای با ابعاد 27× 5/61 متر مي نشينند. درحال حاضر عمليات ساختماني در مرحله اي است كه تناسبهاي ويژه اي از لحاظ فيزيكي و تكنولوژيكي با هم در پروژه وجود دارد. در ابتدا داربست ها از سازه ها و سقف ها به تدريج جدا مي شوند و بعدأ نماي سازه روي آنها نصب مي شود. اين آسمانخراش با سيستم مدولار مي تواند بصورت نامحدودي تكرار شود. اين آسمانخراش در هر مدول داراي 6 طبقه اداري با پوسته ي شيشه اي دوجداره مي باشد. توالی عمودي وار مدول ها محدب ، براساس کانسپت "برج بی انتها" طراحي شده است. الهام اين برج به "برج بي انتها" در رومانيا برمي گردد كه در سال 1918 توسط مجسمه ساز واچينيو كونستانتين برانكسي براي پارك عمومي تاركوچيو ساخته شد.

چهار پایه مورب موجود در نمای اصلی در نقش بادبند عمل مي كنند که به پایداری نماي اصلي برج كمك مي كنند . نماهاي برِ اصلي كه تقريبا شيشه ای هستند، سازه پاناروميكي آسانسورها را که در میان طبقات مختلف ساختمان در حرکت است را نشان می دهند. آسانسورهای پاناروميكي برای تاكيد بر كانسپت فتوریستی در ساختار ساختمان طراحي مي شده اند. اين برج از ميان فضاي باز لابي ورودي ( در 3 طبقه) به صورت مستقيم به ميدان مركزي سيتي لايف متصل شده است. فضاهاي خدماتي و اتاق هاي مكانيكي در طبقات زير زمين قرار گرفته اند. همچنين اين برج در زيرزمين، داراي پاركينگي با ظرفيت 11 ماشين سواری و 93 موتورسيكلت مي باشد. اين پروژه بدليل داشتن فاکتورو مشخصه های پايداري محيطي استانداردهاي بين المللي leed ، جايزه معماري سبز را دريافت كرده است.

 

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2259634812720222474920201222222478.jpg تصویر 2: 4 پایه مورب نمای اصلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

225963481272038057027020123822578.jpg تصویر 3: فونداسیون برج

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2259634812720507915635201250227918.jpg تصویر 4: فونداسیون برج

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2258634812688079756795201247229758.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

اصولا خرید اجناس طراحی شده توسط معمارْستاره ها برای ادم های عادی خیلی سخت است، اما امسال دُنا کاران این امکان را فراهم اورده تا غالب مشتریانش از هر طبقه اقتصادی بتوانند عطری را خریداری نمایند که شیشه اش توسط

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
طراحی شده است.

این مناسبت پادسداشتی است برای یازدهمین محصول زنانه ی تماما طراحی شده توسط زنان توسط کاران، محصولی که از ایده اولیه تا محصول نهایی و حتی بازاریابی ان توسط زنان صورت گرفته است. ورونیک گابای پینسکی رییس شرکت طراحی و عطریجات ارامیس در این مورد می گوید: این اتفاقی منحصر به فرد است تمام مراحل تولید این محصول را زنان به انجام رساندند . . . در ضمن این اولین شیشه ی عطر طراحی شده توسط زاها حدید برای کاران می باشد.

خود حدید در این مورد می گوید:"فرم سیال، دربرگیرنده مایعات است، این دو باید با هم همبند شوند." شیشه ی خاکستریْ سیاه عطر همان خطوط منحنی اشنای حدید را متبلور کرده است، فرم به نحوی پرداخت شده است که شما را برای لمس ان مجاب و یا شاید هم ترغیب می کند و فضای منفی میانه شیشه نیز امکان حمل شیشه و در دست گرفتنش را اسان تر ساخته و در ضمن بیان معمارانه اثار حدید را هم به همراه دارد. پیکره وار بودن محصول نیز بن مایه های زیبایی شناسانه اثار حدید را منعکس می سازد و از نظر کارکردی هم پاسخ گویی نیازهای بازار طرح می باشد.

 

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

225863481268836088138020121622888.jpg پیکره کلی شیشه ی عطر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2258634812688442721845201224222728.jpg پیکره کلی شیشه ی عطر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2258634812688539746885201233229748.jpg پیکره کلی شیشه ی عطر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2258634812688933227560201213223228.jpg متن دنا کاران در توصیف زاها حدید به عنوان متفکر منتخب هفته نامه تایم

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2262634813494596183315201259236188.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] شرکت معماری اسکای لب آمریکا اخیرا خانه ی 3,300 فوت مربعی را در ایالت اورگن آمریکا روی سایت شیب داری مشرف به ساحل و دامنه ی دره ی ویلانت اورگن تکمیل کرده است . ترکیب شدن دو توده ی بتنی به صورت عمود بر هم رو به سمت غرب ، چشم انداز وسیعی را در اختیار ساکنین قرار میدهد . قسمت خصوصی ساختمان واقع در طبقه ی فوقانی ، از الوار های چوبی ساخته شده است ولی هسته ی اصلی ساختمان ،ستون های فولادی موجود در آشپزخانه { آشپز خانه به صورت مرکزی و طبقه ای میباشد } ، در طبقه ی اول میباشند . این کار موجب کاهش صدا های ورودی و خروجی میشود . لوله کشی متفاوت در این ساختمان ، باعث صرفه جویی در مصرف آب و کاهش هزینه ی آبیاری میشود . [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2262634813494821120090201222231128.jpg نمای خیابان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2262634813495013646830201241233648.jpg طبقه ی فوقانی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

226263481349528626610020128236268.jpg ایوان ورودی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2262634813495417351460201221237358.jpg ورودی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2262634813495732653545201253232658.jpg پلکان و آشپزخانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

226263481349586990062020126239908.jpg نشیمن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

226263481349606063060020122623638.jpg ساخت پله

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2262634813496272199090201247232198.jpg سایت پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

226263481349648718533020128237188.jpg برش ساختمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2262634813496757392645201235237398.jpg دیاگرام

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2263634813573685340035201248235348.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] خانه ضد طوفان Tornado Proof عنوان پروژه ایست که توسط تد گیونز Ted Givens در هنگ کنگ طراحی شده است.او و تیمش در حال بررسی راههایی برای بکار گیری معماری پویا در جهت ایجاد گزینه هایی ایمن در حفاظت از خانه و ساکنین دربرابر اقلیم و طبیعت هستند.این گروه از نیرو تندبادها و توفان استفاده کرده و در اندیشه استفاده از تمام امکانات در مقابل وقایع طبیعی هستند.

این طرح پیشرو به شکل سفینه ایست که هنگام وخامت آب و هوا و تهدید جان ساکنینش به زیر زمین می رود.حرکت این خانه به درون و بیرون زمین توسط یک سری اهرم های هیدرولیکی کنترل می شود.این اهرم ها پوسته خارجی خانه که در مقابل محرک های خارجی واکنش نشان داده و در برابر نیروهای مخرب مانند تندبادها، از مسیر خود منحرف می شود را هم کنترل می کنند.این خانه طرحی هوشمند داشته و هنگامی که بوسیله گردباد و طوفان مورد هجوم قرار بگیرد از محدوده خطر خارج می شود.

تکنولوژی پوسته خارجی پایدار و اقتصادیست.این لایه به شکل عایق هوایی عمل می کند که از دیواره ساندویچی وعایق حرارتی بین لایه ها تشکیل شده که نور را درون فضای داخلی منتشر می کند.سقف این خانه دارای عایق ضد آب است که ان را از باران های شدید محافظت می کند.به اعتقاد گیونز ایمن ترین بخش همان درون زمین است.این گروه طراح معتقدند غلبه به بستر،در واقع شناخت آن و ارائه پاسخی انفعالی به طبیعت است.

در صورتی که تعدادی از این خانه ها به صورت متراکم در کنار هم قرار بگیرند می توان حرکت آن ها را از طریق شبکه های دریافت کننده اقلیمی به صورت همزمان کنترل کرد. این ارتباط با خانه های همسایه به آنها این امکان را می دهد که به شکل سازمانی عمل کنند.

گیونز و تیمش همچنین در تلاشند که بتوانند از مواد جدیدی در پوسته خارجی برای مقابله با بلایای طبیعی استفاده کنند.آنها در فکر استفاده از روکشهای فوتوکاتالیتیک و نانو کربن هستند که آلودگی را به خود جذب کرده و آن را تبدیل به سوخت برای اهرم های هیدرولیکی می کند.این تنها یکی از راهکارهای پیشنهادی انهاست.این گروه در حال حاضر برای ساخت مدل اولیه خانه،گروهی از کشتی سازان ایالات متحده و آفریقا را به همکاری دعوت کرده اند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

226363481357382370032020122233708.jpg Tornado Proof Suburb

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2263634813573917493145201211237498.jpg Tornado Proof Suburb

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2263634813573993074245201219233078.jpg Tornado Proof Suburb

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2263634813574087228375201228237228.jpg Tornado Proof Suburb

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2263634813574189604635201238239608.jpg Tornado Proof Suburb

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2263634813574277763055201247237768.jpg Tornado Proof Suburb

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2261634813460855989310201245235988.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] شهر گیفوی ژاپن شاهد به اتمام رسیدن خانه ای مسکونی به نام "جینان" (ginan) اثر گروه معماری کیتارو موتو بوده است . دیواری عریض ، بلند و باریک همراه با یک جاده ی ورودی پوشیده شده از شن وظیفه ی ورودی این ساختمان را بر عهده دارند. و همچنین در هنگام ورود ؛ ما به سنگ هایی بزرگ و درخت هایی که در یک امتداد به صورت منظم قرار گرفته اند ، بر میخوریم . برای یکسان سازی طرح با محیط اطراف ، دیواره های خارجی توسط سنگ ریزه های مشکی با ساختار پالتی پوشیده شده اند . فضاهای زندگی ، با حفره های تولید شده توسط ترکیب احجام سنگی ، چهره ای زاویه دار به ساختمان داده اند . پنجره های شیشه ای بزرگ در فضاهای عمومی و خصوصی از جمله اتاق خواب و حمام ،باعث ارتباط بیشتر و واضح تر ساکنین خانه با محیط اطراف میشود .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2261634813461433725770201243233728.jpg ginan-house

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2261634813461555954275201255235958.jpg ginan-house

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

226163481346168993007520128239938.jpg ginan-house

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2261634813461808027985201220238028.jpg ginan-house

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2261634813461921643760201232231648.jpg ginan-house

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2261634813462032408155201243232408.jpg ginan-house

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2261634813462143055370201254233058.jpg ginan-house

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

226163481346229838722520129238388.jpg ginan-house

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2261634813463561919635201216231918.jpg floor plan level 0

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2261634813463801035190201240231038.jpg floor plan level 1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2261634813463981375210201258231378.jpg section

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

226163481346409709046020129237098.jpg site plan

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

منبع

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]225563481242727310964520127223108.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] به عنوان بخشی از بیِنال معماریِ امسالِ ونیز، MVRDV ؛ 676 برج مینیاتور، در مقیاس 1:1000، با استفاده از لِگو ساخته و نصب خواهد کرد. این چیدمان در نمایشگاه مذکور به منظور ترویج این اندیشه اجرا می شود که بحث معمارانه باید شامل مباحثی گرداگرد سیاست های توسعه در اروپای متحد شکل بگیرد. این نمایشگاه که از 26 آگوست افتتحاح می شود؛ شهر متخلخل (Porous City) نام گرفته است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2255634812429731340980201213221348.jpg برج های مینیاتوری ام وی آر دی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2255634812430038704120201243228708.jpg برج های مینیاتوری ام وی آر دی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

225563481243020796086520120227968.jpg برج های مینیاتوری ام وی آر دی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2255634812430577614940201237227618.jpg برج های مینیاتوری ام وی آر دی وی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2255634812430663908245201246223908.jpg برج های مینیاتوری ام وی آر دی وی

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2264634814078745025865201234245028.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] ایده طراحی این موزه ،ساختمانی پیرامون حلقه ای گل مانند در وسط ساختمان است. ال.تی.دی از فرصت ساخت این موزه برای به نمایش گذاشتن میراث فراموش شده این کشور استفاده کرده است.تنها دغدغه معمار این میراث نبود بلکه قلمروی احساسی فضا هم حائز اهمیت بود که این نیازمند فضایی است که حس امنیت و لذت را به بازدید کنندگان القا کند.

فرهنگی که در حال حاضر در افغانستان است بسیار تغییر یافته و نابود شده است.امید است که این موزه بتواند دارایی ها و فرهنگ از دست رفته این مردم که به آنها امیدی تازه می بخشد را بازگرداند.معماران تلاش کرده اند که با تأکید بر میراث ها و شخصیت های اسطوره ای فرهنگ این کشور را آنگونه که قرن ها در جریان بوده زنده کنند. آنها امید دارند بتوانند الگو های صحیح را به مردم این دیار انتقال دهند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2264634814079203980865201220243988.jpg موزه بین المللی افغانستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2264634814079348161090201234248168.jpg موزه بین المللی افغانستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2264634814079541830335201254241838.jpg موزه بین المللی افغانستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2264634814080031808740201243241808.jpg موزه بین المللی افغانستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2264634814080449867920201224249868.jpg پلان زیر زمین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

226463481408085940225520125249408.jpg پلان طبقه اول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2264634814083375305680201217245308.jpg پلان طبقه دوم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2264634814083634449250201243244448.jpg پلان طبقه سوم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2264634814083948032695201214248038.jpg برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2264634814084539205795201213249208.jpg برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2264634814084807782355201240247788.jpg ایده طراحی نما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2264634814085145231460201214245238.jpg مراحل طراحی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2268634815865363244915201216263248.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] در منطقه ی ویلایی هاکونه در جنوب شیزوئوکا ژاپن 'خانه هلالی' توسط گروه ژاپنی شیگرو بان به پایان رسیده است . اسم آن نیز به خاطر پلان قوسی و شکل C مانند آن میباشد . ورودی ساختمان با یک جداره ی شیشه ای محصور شده است . پس از پلکانی وجود دارد که سطح زمین را به طبقه ی اول وصل میکند . توسط درب های کشویی شیشه ای ، حجم منحنی واری که کف طبقه ، دیوار ها و همچنین سقف را شکل داده ، از فضای خارجی جدا میگردد و همچنین باعث میشود ساکنین بر مناظر شمالی تسلط داشته و از آن لذت ببرند . پیکر بندی فریم ها طوری بنا شده است که محل اقامت افراد ، از دید همسایگان شرق ، غرب و جنوب مخفی بماند . دو اتاق خواب مجزا از هم در انتهای دو سمت هلال به همراه ناهار خوری و آشپزخانه ، ایجاد حجم مناسب و عملکردی ابزاری و مفید را برای ساکنین به وجود آورده اند . عمیق ترین بخش خانه ،قسمت نشیمن هست .همچنین برای پشتیبانی از سقف معلق خانه به جای ستون از شومینه و دودکش آن استفاده شده است. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2268634815865696680605201249266688.jpg نما از درون محیط جنگلی اطراف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

226863481586596052114020121626528.jpg نمای خارجی منحنی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2268634815866151251120201235261258.jpg نمای روبرو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

226863481586633098571020125326988.jpg پلکان ورودی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2268634815866583332840201218263338.jpg فضای داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2268634815866967204755201256267208.jpg ناهار خوری به همراه آشپزخانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2268634815867173392730201217263398.jpg شب هنگام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2268634815867368048240201236268048.jpg سایت پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

226863481586760673413520120266738.jpg پلان طبقه ی اول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2268634815867756792890201215266798.jpg برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2268634815868031814350201243261818.jpg پلان انفجاری ساختمان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2272634816912001538980201240271538.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] مارک زاگر Mark Zuckerberg بنیانگزار 28 ساله فیس بوک،طراحی مرکز اداری جدید این شرکت را در اطراف سانفرانسیسکو،کالیفورنیا،به فرانک گری سپرده است.ساختمان مرکزی کنونی ،فیس بوک شرقی،گسترده شده و بخش غربی آن به شکلی لوکس و کاملا مدرن،متغیر از پلانی باز،تلالرهای طاقدار و باغچه بام به آن افزوده خواهد شد.

اتاق بزرگی که از سبک طراحی گری بیرون آمده سیستمی ایجاد می کند که در آن کارکنان مانند دسته ای ماهی در میان فضاهای کرو به فعالیت پرداخته و محیط 420000 فوت مربعی را سازماندهی می کنند. کارکنان فیس بوک در زمان استراحت می توانند به کافه تراس بیرونی رفته،سوشی یا کباب بخورند،یا در محوطه با همکاران خود،خود را سرگرم کنند و یا از نردبان چوبی بالا رفته و به باغچه بامها برسند.

این مجموعه در سال 2013 شروع به کار خواهد کرد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2272634816912131413480201253271418.jpg ساختمان اداری فیس بوک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

227263481691229454757020129274548.jpg ساختمان اداری فیس بوک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2272634816912409227730201220279228.jpg ساختمان اداری فیس بوک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2272634816912507658930201230277658.jpg ساختمان اداری فیس بوک

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2273634817136988662320201238288668.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

موتوئی یامامُتو، هنرمند ژاپنی را به خاطر چیدمان‌های نمکی‌اش می‌شناسند. وی از 1994 شروع به ارائه چیدمان‌های سفیدش کرد. در نظر او نمک رابطه نزدیکی با زندگی بشری ِ ورای زمان و مکان دارد. به خصوص که نمک جزء جداناپذیر فرهنگ تدفین در ژاپن است و شخص هنرمند را با تجربه غریبی پیوند می‌زند:

" الهام‌بخش آثار من مرگ خواهرم است که سرطان مغز داشت. او را در زمستان 1994 از دست دادم. بعد از آن انگار سر یک دوراهی قرار گرفته باشم؛ میان حزن و حیرت ایستاده بودم و به آن‌چه داشتم و از دست دادم می‌اندیشیدم. بعد شروع به خلق چند اثر هنری کردم که احساساتم را بازتاب می‌دادند. اغلب کارهایم به فرم لبیرنت‌هایی با الگوی پیچیده‎اند و همه از نمک ساخته شدند."

هفته‌ها زمان می‌برد تا او لبیرنت‌های نمکی و پیچیده‌اش را به آرامی خلق کند. آثار وی روزبه‌روز پیچیده‌ و زیباتر می‌شوند. او در پایان هر نمایش‎‌گاه، نمک‌های استفاده شده را به اقیانوس می‌گرداند. نمایش‏‌گاه بعدی یامامتو هشت سپتامبر سال جاری در گالری لابند آرت لس آنجلس برگزار خواهد شد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2273634817138296137230201249286138.jpg شـــفا؛ لبیرنت سفید - مارچ و می 2012

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2273634817139895185275201229285188.jpg لبیرنت سفید؛ نمک - آلمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2273634817141987141225201258287148.jpg «آنسوی بیشه‌زار» از مجموعه‌ی «به سوی جنگل سفید» - ژاپن - مارچ 2012

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

227363481714261357574020121283578.jpg «بیشه‌زار دنیا» از مجموعه‌ی «به سوی جنگل سفید» - ژاپن - مارچ 2012

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

227363481714326193268020126281938.jpg «بیشه‌زار دنیا» از مجموعه‌ی «به سوی جنگل سفید» - ژاپن - مارچ 2012

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2273634817143955931230201215285938.jpg «شکوفه‌های آلبالو»- آلمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2273634817147166389810201236286388.jpg «شکوفه‌های آلبالو»- آلمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2273634817147612884670201221282888.jpg شکوفه‌های آلبالو»- آلمان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2275634817678176143245201237286148.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] 32 معمار متولد 1962 به بعد در مراسم پانزدهمین سالگرد پاویون شمالی در نمایشگاه دوسالنه ونیز به نام "خانه های سبک در زمین های شمالی"مدلی از خانه کانسپچوال ارائه کردند که این خانه بازتابی از فلسفه شخصی هرکدام از خانه است.در این میان 11 معمار از کشور فنلاند و سوئد و 10 معمار از نروژ با هدف پاسخ به محدودیت های جدی اقتصادی و کاهش منابع طبیعی که از دغدغه های امروز معماریست حضور یافتند.

فرهنگ معماری معاصر نروژ به هر دو مقوله دیدگاهها و ساختارهای مهم درباره این چالش ها می پردازد.مشخصه های معماری کلاسیک نروژی-فرم های ساده،صرفه جویی در استفاده از مصالح و استفاده از نور و طبیعت-نشان دهنده قواعد اصلی معماری پایدار است. پاویون نروژ توسط معمار برجسته،پریتزکر پرایز Pritzker Prize که به نام سور فن Sverre Fehn شهره است طراحی شده است.

این پاویون نمود کامل آنچه"خانه شمالی متافیزیک" نامیده می شود بوده و یکی از عناصر اصلی در معماری محسوب می شود. آثار موجود در نمایشگاه روی پایه های طراحی شده توسط پروفسور جانی پالاسما Juhani Pallasmaa،گروه همکاران فن و دیگر دوستان قرار گرفته اند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

227563481767850062443020121028628.jpg آثار نمایشگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2275634817678656766780201225286768.jpg آثار نمایشگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2275634817678836237715201243286238.jpg آثار نمایشگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2275634817678942441855201254282448.jpg آثار نمایشگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2275634817679135964625201213285968.jpg آثار نمایشگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

227563481767965788434520125287888.jpg آثار نمایشگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2275634817679852530090201225282538.jpg آثار نمایشگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2275634817680043699495201244283698.jpg آثار نمایشگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2275634817680178056130201257288058.jpg آثار نمایشگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2275634817680458780350201225288788.jpg آثار نمایشگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2275634817680573655810201237283658.jpg آثار نمایشگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2275634817681131637675201233281638.jpg آثار نمایشگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2275634817681316606305201251286608.jpg آثار نمایشگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2275634817681517736010201211287738.jpg آثار نمایشگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2275634817681823321920201242283328.jpg آثار نمایشگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

227563481768200787065520120287878.jpg آثار نمایشگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2275634817682226069580201222286068.jpg آثار نمایشگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2275634817682495925355201249285928.jpg آثار نمایشگاه

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2276634817728436822840201223286828.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

آپارتمان هاي چشم انداز دار در آمستردام Amsterdam – ايجبرگ Ijburg در ميان وضعيت محدوديت هاي مختلف بوجود آمد. اولين وضعيت مهم براي درك پروژه طرح جامع ايجبرگ است. كه با تلاش براي ساختن يك شهر در يك مفهوم كلاسيك با نشان دادن ساختگي شروع مي شود، تقسيم بندي تاريخي بلوك ها پديدار مي شود. نماي جلو بايد به نحوي با تصوير عمومي بورژوايي قرن 19 متناسب شده و به طور كامل توسط اتاق هاي پذيرايي در پشت آنها تعريف شده است.از آشپزخانه و اتاق خواب بايد تا جاي ممكن در اينجا اجتناب شود. نما بايد در گرداگرد گوشه ها به اندازه توسعه يابد ؛ و بايد دسترسي هاي عمودي كه محدوده هايي از خانه ها را نشان مي دهند، نصب شود . در طبقه ي همكف معمولي قديمي آمستردام - پله هاي ورودي بايد يكپارچه باشد. چنانكه مصالح نما سنگ طبيعي و آجر الزاما مورد استفاده قرار گرفت. سرپرست بلوك 14 ،جايي كه در آن آپارتمان هاي چشم اندازدار واقع شده علاوه بر آن استفاده از آجر زرد با زغال سنگ كثيف شده را تعيين كرد.

وضعيت مهم دوم از رده بندي هزينه مي آيد كه در آن آپارتمان چشم انداز دار تعلق دارد به :‌ مسكن جمعي . ساختمان های آپارتمان در اين رده هستند و در بسياري موارد توسط يك راهرو خارجي قابل دسترسي مشخص شده هستند. آپارتمان ها هركدام 90 متر مربع هستند ، و تعداد اتاق خوابها دو تا است. با توجه به اين وضع اساسي دو جزء اصلي براي اين طرح امكان پذير است: تفسير اول ، پذيرايي با Doorzon – قاعده ي كلي ، رسيدن از نماي جلو به نما پشت ،تفسير دوم، پذيرايي سازماندهي شده همراه با سراسر نماي جلويي به عنوان يك اتاق چشم انداز دار. ساختمان معمولا با يك دهانه آپارتمان با اندازه های آكس وسيع با بيش از هفت متر تعيين شده است. نما به دلايل بودجه %40شيشه است و 60% قسمتها، بسته است. پنجره ها از درون پاك مي شود.

سومين وضعيت مهم محل فوق العاده زيباي پروژه است. سمت شمالي مناظر با شكوه از درياچه ايجمر IJmeer ، ضلع جنوبي به سمت يك كانال قرار گرفته است.

اين منظره در نهايت مجموعه گونه هايي از ساختمان را تعريف مي كند. اتاق پذيرايي در عرض 9.6 متري - 2 دهانه 4.8 متري- در امتداد نماي خارج، جهت فايده بردن تا جاي ممكن از چشم انداز پانوراما قرار گرفته است . به منظور تاكيد بر اين مفهوم و براي جلوگيري از برهم زدن ستونها و ديوارها در پذيرايي ، عملكرد ساخت ديوار ميانی دراينجا توسط نماي جلويي باربر گرفته شده است. اتاق پذيرايي در گوشه ي آپارتمان ها فراهم شده- مجاور پنجره در سمت طولاني- حتي يكي از پنجره ها هم در نزديكي گوشه است. براي تحقق بخشيدن به يك نما كه تا جاي ممكن در حصار بودجه اي محدود ، گشوده است،سه پنجره چرخان بدون جزئيات و با ابعاد حد اكثر 1.80*2.6 متر مورد استفاده قرار گرفت.

معمارانه سعي شده كه به ساختمان تا جاي ممكن عظمت ، مدرنيته و سبكي داده شود با وجود اينكه شرايط اساسي سنتي قديم اجبار مي كند. در نتيجه در نماي بيروني سعي شده كه منحصرا با پنجره هاي چرخان ، پنجره هاي چرخان عمودي ، ثابت كردن پنجره ها و درهای بدون هيچ جزئيات اضافه اي و با پروفيل هاي مشابه كار شود. در آن تمام پنجره ها به عنوان سطوح تمام شيشه اي بزرگ ظاهر ميشوند كه دهانه آن همانند يك پوسته ي درون نماي آجري است. تمام پنجره ها بصورت تخت در آجربه تفصيل نشان داده شده اند ، بالاي پنجره ها شكاف تهويه نا مرئي درست شده است. شكل گيري آجر بصورت رديف هاي انبوه طراحي شده است . اين شكل گيري چندين مزاياي معماري را دارد. بواسطه ی توده ي خالص سنگها كه نشان ميدهد ديوار يك روكش غير قابل باربر ساده است. كه آن همچنين بيش از هر شكل ديگري قادر به دادن سبكي زياد در ظاهر آجر است. به علاوه آجر چيني توده اي قادر به يكپارچه سازي نا مرئي آجر انبساط يافته به مفاصل به طور منظم است. آجر همچنين در پلكان ورودي يكپارچه در طبقه ي همكف استفاده شد.

همه ي اتاق خواب ها در كنار حياط قرار گرفته است. به پنجره هاي شيشه اي فيكس شده 4.5 متری براي دادن فضايي مجلل به اتاق ها ي كوچك ، وسعت داده مي شود. روكش هاي فلزي متشكل از نوار هاي چوبي ، با پوشش روغني كه متصل مي شوند، به خوبي با رنگ نرده هاي فولادي مورد عمل قرار مي گيرد. براي رسيدن به حداكثر ظاهر يكپارچه ،درهاي ورودي آپارتمان به خوبي با چوب پوشش داده شده است. راهروی بالا با يك سايه بان فلزي براي محافظت در برابر آفتاب براي دادن پوشش مناسب به ساختمان پرداخت داده شده است.

اين پروژه در نهايت در يك سيستم شهري به تازگي ايجاد شده، معتدل است. در واقع ميتوان به عنوان نمونه اي از مدرنيسم پنهان در نظر گرفته شود. اين مدرنيسم پنهان از طريق مقدار زيادي از – قطعا به معناي خوبي- محدوديت ، شكسته مي شود. اما در ذات خودشان اين محدوديت ها اول از همه رسميت براي خارج از ساختمان و كيفيات دروني پيچيده شده به جاي تهييج آن را ديكته كرده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2276634817728601177555201240281178.jpg آپارتمان هاي چشم انداز دار؛آتليه كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2276634817728754663825201255284668.jpg آپارتمان هاي چشم انداز دار؛آتليه كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2276634817728906236155201210286238.jpg آپارتمان هاي چشم انداز دار؛آتليه كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2276634817729057828015201225287828.jpg آپارتمان هاي چشم انداز دار؛آتليه كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2276634817729249886035201244289888.jpg آپارتمان هاي چشم انداز دار؛آتليه كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

227663481772942671065520122286718.jpg آپارتمان هاي چشم انداز دار؛آتليه كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2276634817729606464775201220286468.jpg آپارتمان هاي چشم انداز دار؛آتليه كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2276634817729814244445201241284248.jpg آپارتمان هاي چشم انداز دار؛آتليه كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

227663481773000181056520120281818.jpg آپارتمان هاي چشم انداز دار؛آتليه كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2276634817730182179880201218282178.jpg آپارتمان هاي چشم انداز دار؛آتليه كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2276634817730399675725201239289678.jpg آپارتمان هاي چشم انداز دار؛آتليه كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

227663481773069327998020129283278.jpg آپارتمان هاي چشم انداز دار؛آتليه كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2276634817730838212110201223288218.jpg آپارتمان هاي چشم انداز دار؛آتليه كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2276634817731061410715201246281418.jpg آپارتمان هاي چشم انداز دار؛آتليه كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

227663481773126678819520126286788.jpg آپارتمان هاي چشم انداز دار؛آتليه كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2276634817731417452380201221287458.jpg آپارتمان هاي چشم انداز دار؛آتليه كمپ تيل

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2279634818704943580220201254293588.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] این خانه مینیمالیستی بسیار جدید،با استفاده از انرژی خورشیدی آب مورد نیاز برای آشامیدن،شستشو و حمام را از امواج طبیعی دریا دریافت کرده و تهویه آن هم به شکل طبیعی بوسیله باد انجام می شود.این خانه طراحی شده تا از شبکه انرژی مصنوعی خارج شود و البته مکان آن هم چندان خوشایند نیست:خانه ای شناور روی آب.

پروژه های آبی زیادی در مقیاس های بزرگ ساخته شدند،اما این پروژه با داشتن مقیاس کوچک،بخاطر آینده نگری اش در کاربرد سازه و ایفای زندگی با استفاده از انرژی طبیعی ،از همه تأثیر گذارتر بوده است. این خانه که به آسمان خراش شباهت دارد با وزش باد خم و راست شده و همراه زمین لرزه به نوسان در می آید.

اینگونه خانه های ساحلی با سیستم سازه ای لنگری ساخته می شوند اما در صورت لزوم قابلیت چرخش در تمام جهات را دارندپانل های خورشیدی روی بام تمام انرژی مورد نیاز افراد خانه را تأمین کرده و حتی قابلیت ذخیره شدن هم دارد،این درحالیست که آب شور دریا هم در این خانه به آب آشامیدنی H2O تبدیل می گردد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

227963481870508105189020128291058.jpg خانه خورشیدی روی دریا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2279634818705184160525201218294168.jpg خانه خورشیدی روی دریا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2279634818705317364890201231297368.jpg خانه خورشیدی روی دریا

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2280634819102164279515201256304278.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] محل قرار گیری این خانه در موجاکار،آلمریاست.زمین این خانه سطحی ناهموار است که خط افقی باز رو به دریا دارد.تنها سطح صاف موجود در زمین برای ساخت این بنا استفاده شده است.

کارفرمای این منزل دو مورد را مد نظر داشته است:اول کشیدن افق به داخل خانه،گویی که جزیی از خانه است.دوم خانه برای استفاده در آینده به هنگام ازدواج و داشتن دو فرزند هم آماده باشد و فضاهایی مثل گاراژ،آشپزخانه سالن خانوادگی،ناهارخوری،اتاق کار و ... در آن القا شود.

موقعیت خانه شرقی و رو به دریای مدیترانه است.در این پروژه سعی شده که خانه ویژگی های خود را به طبیعت تحمیل نکند و از زمین طبیعی استفاده شود.به خاطر خاک زمین در طبقات پایین تر امکان ساخت باغچه و رویاندن درختچه وجود دارد. ساختمان دو طبقه اصلی ارتباطی بسیار قوی با دریا داشته و نشیمن و ناهار خوری از منظره زیبای افق حداکثر بهره را دارند.بازشوی بزرگ اصلی خانه آغاز یک مصاحبت دلنشین با طبیعت است. بخش انتهایی خانه علاوه بر اتاق خواب بچه ها و اتاق مهمان،سونا و فضایی برای نقاشی و مجسمه سازی با یک حیاط دنج دور از باد دارد.فضایی تراس مانند بعد از ظهرها فضایی دلچسب برای استفاده است.

کل ساختار خانه از بتن مسلح ساخته شده است.ورودی چوبی خانه از ام.دی.اف با روکش سفید است.نازک کاری های بیرون خانه از روکش سه لایه آلومینیومی ست:لایه خارجی از تخته قابل تنظیم ،لایه داخلی شبیه حصاری شیشه ای و لایه میانی یک شبکه بندی ضد حشره است. محوطه خارجی که به افق باز نمی شود،با سنگ هایی از دل طبیعت فضاسازی شده است.زمین بیرون حالت سنگریزه های خود را حفظ کرده و با سنگ هایی که از محوطه جمع آوری شده دیوار سازی همگام با محیط انجام شده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2280634819102417212545201221307218.jpg AA House

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2280634819102646211560201244306218.jpg AA House

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2280634819102947168860201214307168.jpg AA House

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2280634819103384787335201258304788.jpg AA House

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2280634819103988108095201258308108.jpg AA House

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2280634819104901467605201230301468.jpg AA House

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

228063481910710027218520121030278.jpg AA House

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2280634819108452334085201225302338.jpg AA House

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2280634819109691200105201229301208.jpg AA house

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2280634819111098531905201249308538.jpg AA house

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2280634819111362216200201216302218.jpg AA house

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2280634819111574243645201237304248.jpg AA house

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2280634819112068157345201226308158.jpg AA house

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2280634819112344770500201254304778.jpg plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2280634819113306447230201230306448.jpg section 1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

228063481911360911340520120309118.jpg section 2

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

228063481911425856402520125308568.jpg section 3

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2281634819268552370230201215302378.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

برج ها و اسمان خراش ها، از بابل تا دوبی در فوروم کایشا در بارسلنا، عنوان نمایشگاهی است که تلاش دارد توسعه ساخت و ساز عمودی در طی تاریخ را، از اسطوره شناسی تا طراحی های اخیر به نمایش گذارد.

از اغاز خلق افسانه برج بابل تا ظهور اولین اسمان خراش در 1850 در ایالات متحده، در این نمایشگاه تمامی شان کنار هم قرار گرفته اند، برج ها انعکاسی از مهمترین جنبه های مدرنیته هستند و عمقی عمیق در برنامه ریزی شهری نیز دارند. اسمان خراش یکی از ایکن های مدرن است و انگاره اسمان خراش به پاسخی درخور برای فقدان فضا نه فقط در شهرهای غربی که در تمام دنیا تبدیل شده است. این نمایشگاه که نیازها و الزامات انسانی برای ارتفاع گرفتن و غلبه بر محدودیت های فیزیکی را مد نظر قرار داده است، عملا اشاره دارد به ارزوهای نوع بشر در مواجه با مسئله عمودباوری.

بسیاری از بناها نماد به چالش کشیدن مسئله ارتفاع هستند از کتدرال های اروپای مسیحی تا بناهای مینیاتوری شرقی و برج های مراقبت شمال اروپا همگی نشانی از مواجه چالشی با ارتفاع بودند و البته تمام این کوشش ها در زمینه های مذهبی و سکولار و به طور کلی باورهای اعتقادی معانی متفاوتی به خود می گرفتند.

به کارگیری تکنولوژی های جدید و پیچیده تر حوزه های مطالعاتی جدیدتری را بر نوسازی و پاسخ به مشکلات جدید و حساسیت های بغرنج گشوده است. ارتفاع، تکنولوژی، پایداری، خلاقیت و بارزه رمزالود، کارکرد و جنبه های زیابی شناسانه پرسش های اساسی و غنی امروز ما را شکل می دهند.

این نمایش گاه تلاشی است برای نشان دادن امکان عبور از محدودیت ها در ساخت بلندمرتبه ها در یک صورت بندی تاریخی و البته به موازات نشان از تاثیرات توزیع جغرافیایی ثروت بر پراکنش جغرافیایی ساخت بلندمرتبه ها هم دارد، در قرن نوزدهم به موازات افزایش مقیاس شهرها نیاز به بلندمرتبه ها نیز زیادتر شد تا دهه 1970 ایالات متحده بلندترین بلندمرتبه ها را در خود جای داده بود حال انکه این روند از دهه 1980 قطع شد و در 2012 شاهد ساخت سومین برج بلند دنیا در امارات متحده عربی هستیم.

پاسخ به نیازهای مدرنیته و بسترهای اعتقادی، همانگونه که در متن پیش امده نیز امد، همیشه در معماری تبلور عینی داشته اند، مایک گریمشا در مقاله الاهیات معماری در عصر طراحان پسانظری به بررسی مبانی اعتقادی و نسبت ان با تغییر و تحولات معماری در وضعیت زمانی ما بعد مدرن پرداخته است، بخش اول این مقاله با عنوان

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، بخش دوم با عنوان
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و بخش سوم و نهایی نوشتار با عنوان
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
همگی نشان از ابهام موجود در ذات این تعامل دارند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2281634819268938595510201253308598.jpg رمی ها اغازگران طراحی بلندمرتبه های مسکونی و خدماتی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2281634819269293006420201229303008.jpg برج کرایسلر، برج اینشتین و بلندمرتبه های مدرن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2281634819269509252345201250309258.jpg ایفل، صنعتی سازی قرن نوزدهمی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2281634819269876533525201227306538.jpg برج های تجارت جهانی، تراز جدیدی برای مواجه با خط اسمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2281634819270014395795201241304398.jpg برج های تجارت جهانی، تراز جدیدی برای مواجه با خط اسمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2281634819270368425870201216308428.jpg برج کپسولی ناکاگین، متابولیست ها و درک جدیدی از شهر و انسان مدرن تکنولوژیک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2281634819270918751975201211308758.jpg بادها؛ طرحی خیالی برای شهر اینده از دو ژنجان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2281634819271111747435201231301748.jpg برج بابل نو از دو ژنجان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

228163481927140985335520120309858.jpg رشیونالیتی؛ طرحی خیالی برای شهر اینده از دو ژنجان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...