رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1674634586337752513485201115425112.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] همانند باستان شناسان که لایه های خاک را الک می کنند ، معماران این خانه بازسازی شده در تل آویو – اسرائیل –زمان زیادی را مانند آشکار کردن شن و ماسه ساحلی و دیوارهای سنگی برای طراحی فضاهای جدید قابل سکونت در داخل ساختار ، صرف کرده اند . معماران Pitsou Kedem به دقت توسعه طرح را تجزیه و تحلیل و واسازی کرده اند که در این صد ساله ناهمگون شده و تغییر شکل داده است . بسط های صورت گرفته در فاز دوم به طور عمد مینیمالیست بودند ؛ دیوار های سفید ، کف های مرمر و مبلمان اولیه در داخل و اطراف ستون های سنگی شکل گرفته اند و طاق ها را بر روی سقف تکرار می کنند .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1674634586339022725155201122427212.jpg mediterrean-interior-home-addition

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1674634586339301017890201150410112.jpg med-home-night-lights

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

167463458633949682567020119468212.jpg med-house-wall-details-copy

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1674634586339727416380201132474112.jpg mediteranean-steel-sea-deck

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1674634586339943593950201154435912.jpg mediterranean-modern-home-sea

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1674634586340209377720201120493712.jpg mediterranean-stone-home-mirror

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

167463458634046093388520114649312.jpg mediterranean-style-dining-room

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1676634586859546610925201154566112.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

معماران دنتون کُرکِر مارشال، این پل اسپاگتی را برای هانگزو چین طراحی کردند.در این مسابقه اشخاص سرشناس معماراز قبیل زاها حدید و گیریمشاوزهم شرکت داشتند. اما متاسفانه این مسابقه بعد از مدتی لغوشد. دنتون کُرکِر مارشال قبلا برنده ی مسابقه ی طراحی پل در اُکلندِ نیوزلند شد؛ ولی ساخت آن با تاخیر مواجه شد که تا سال ۲۰۱۶ هم تکمیل نمیشود.

در این مسابقه طرح پل ۵۰۰ متری، همانند سه طناب فلزی است که در طول رودخانه جینشا بهم تابیده شده اند. در این طرح، طناب اول مسیری همواربرای دوچرخه سواریست ؛ درحالیکه مسیر دوم ، مسیر پیاده روی است که با ایجاد سطوح مختلف ، دید و چشم انداز متنوعی را برای عابر پیاده بوجود می آورد. طناب سوم ، تیری است که تندیسوارانه در اطراف دو تیر دیگر بافته شده و حرکت میکند.

راه حل تندیسوارانه ی مارشال ، بیانی مدرن و پویا از فرهنگ محلی و سنتی این شهراست. حرکات سینوسی و پویای طرح ، به عنوان یک تندیس شاخص و متمایز در بافت قرار گرفته است. این نمایه باریک و بلند (غیر قابل تردد برای ماشین ) در عین آنکه خیالی به نظر میرسد، حرکتی صعودی جسورانه ای است که تا زیرخط آسمان کشیده شده است و به مثابه یک امضاء در میان ساختمان مدرن نیوهانگزو نقش بسته است. تیم معماری با شرکت اروپ(Arup) همکاری کرد تا کانسپتی را که نیل بُرون (دایرکتورپروژه )، آنرا " خاطره انگیز و متمایز " نامید ، را تکمیل کند. سه عنصرطنابی – کف پل تحتانی، کف پل فوقانی، و سازه ی نگهدارنده تابیده شده - با گونه ای متبحرانه با یکدیگر ترکیب شده تا عنصری ترکیبی را بسازند که هم هارمونی سازه ای دارد و هم هارمونی بصری دارد. بُرون میگوید : این طرح ، کانسپتی قوی است که حامل مفاهیمی از قبیل: طنابها، دراگون ها، بستراطراف، چشم انداز، کالیگرافی و یا به بیان ساده تندیسی آبستره و ... میباشد.

نکته قابل توجه این بود که تکنیک های ساخت و ساز استاندارد بکاررفته شده برای این فرم پیچیده هندسی باعث شد که کانسپت طرح براحتی قابل اجرا و ساخت باشد. این تکنیک استفاده از اسکیم وبی پل (Bridge Webb) بوده که بیش از ۱۰ سال پیش اروپ و مارشال پیشمگامان استفاده ازاین تکنیک ( سه بعدی سازی اتوکد D3 برای طراحی پل های هندسی پیچیده) بودند. جان باهریک(اروپ) میگوید: استفاده از مدلسازی های دیجیتالی برای پل رودخانه جینشا یک ابزار قوی و موثر برای پروژه محسوب میشود که در ارائه مفاهیم و مقاصد طرح ، نقش بسزائی داشته است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1676634586859801594605201120515912.jpg مسیر دوم با سطوح مختلف ،و ایجاد دید و چشم انداز متنوع

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

167663458685995073545020113557312.jpg سه طناب فلزی بافته شده برروی دریاچه جینشا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1676634586860145849915201154558412.jpg طناب سوم ،و حرکت تندیسوارانه به دور دومسیر دیگر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1676634586860339724225201113597212.jpg پل بافته شدۀ چین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1676634586860549583840201134595812.jpg پل بافته شدۀ چین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1676634586860787459240201158574512.jpg پل ۵۰۰ متری چین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1676634586860914970610201111549712.jpg ثبت نمایه ی باریک و بلند درمیان ساختمان های مدرن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1676634586861139653495201133596512.jpg حرکت جسورانه ی صعودی و خط آسمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1676634586861351221985201155512212.jpg نمایه ی باریک و بلند

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1677634587193068857885201146588512.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

این خانه سفید و زیبا از مجموعه ای از سه پوسته سوراخ دار ، یکی در داخل دیگری تشکیل شده که با سبک همپوشانی خود ، حریم خصوصی را بوجود می آوردند در حالی که اجازه ورود نور ، هوا و داشتن دید از مناظر بیرون را از طریق روش های محاسبه شده ، به درون ساختار می دهد .

لایه هایی از نور و سایه های مربع شکل بر روی دیوار ها به رقص درآمده اند و از منافذ دیوارها وارد دیوارهای بعدی می شوند و یک ترکیب همیشه در حال تغییر از روشنایی را در برابر دیوار همیشه عریان در داخل و خارج ایجاد می کنند . به گفته معمار : من همیشه نسبت به جدا کردن خیابان و خانه بوسیله یک دیوار ، شک و تردید داشتم ؛ نگران از اینکه انتقال تدریجی فضایی غنی همراه با حواس مختلفِ فاصله بین خیابان و خانه امکان پذیر است یا نه !! مانند مکانی در خانه که نسبتأ به خیابان نزدیک است و محلی که کمی دور از خیابان و نیز مکانی خلوت و امن و خیلی دورتر از خیابان .

به همین دلیل زندگی در این خانه مانند زندگی در میان ابرهاست . هیچ مرز مشخصی وجود ندارد به جز یک تغییر تدریجی در فضا . در یک ساختار تو در تو ، فضای داخلی همواره فضای خارجیست و بالعکس . هدف من ساخت یک معماری بود که در مورد فضا و فرم نباشد ولی بسادگی آنچه بین خیابان و خانه میگذرد را بیان کند .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1677634587195293393240201129533912.jpg white-home-neighborhood-context

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1677634587195797443010201119574412.jpg white-home-colored-plans

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1677634587196049028470201144590212.jpg white-home-abstract-forms

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1677634587196343999825201114539912.jpg white-interior-exterior-house

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1677634587197224109510201142541012.jpg white-shell-home-concept

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

167763458719808730621520118573012.jpg white-sky-cloud-house

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1678634587789080075960201186712.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

رقابت آسمانخراش 2011 ؛ سرجی پروکف یوSergiy Prokof`yev، اولگا پروکف یواOlga Prokof`yeva ؛ اوکراین

یکی از نمادین ترین ساختمان های تیپولوژی همه تمدنها ، میدان های ورزشی است؛ کلوسئوم گلادیاتور روم باستان ، المپیک در یونان ، یا استادیوم فوتبال در جهان مدرن وجود دارد .مسابقات و رقابت ها بخشی جدایی ناپذیر از توسعه فرهنگی ما هستند. امروزه ، با توجه به انواع ورزش و نیاز به چندین امکانات ویژه، برنامه ریزان شهری آنها را در مناطق مختلف شهر با توجه به زمینهای در دسترس، مسیر های ارتباطی و زیرساختهای موجود ، از هم پراکنده کردند .

این پروژه ، یک مجتمع عمودی را که انواع امکانات ورزشی را در یک سایت جای می دهد، مطرح می کند . هدف اصلی ، ایجاد گروهی از عملکردهاست که به آرامی در یک منطقه شهری زیاد می شوند و بیشترین استفاده ی موثر از یک سایت خاص را فراهم می سازند. کاربران و طرفداران اجازه پیدا خواهند کرد که آزادانه بین ورزشگاه ها و مسابقات حرکت کنند. این مجتمع عمومی در اکثر روزها مورد استفاده خواهد گرفت و قادر به میزبانی از رویدادهای بین المللی خواهد بود، از جمله فوتبال جام جهانی ، المپیک و مسابقات تنیس. تنوع در ورزش ها وجود دارد و بازدید مردم ، تعاملات جدید میان مردم ملیت های مختلف و پس زمینه های اجتماعی را ممکن خواهد ساخت. اگر چه " برج ورزش" Sports Tower میتوانست در هر بخشی از جهان واقع شود،اما این پروژه خاص در ساحل رود دنیپر Dnieper River در اوکراین واقع شده است. شامل یک سری مدولهای سازه ای در اندازه های مختلف می شود که از طریق ترکیبات مختلف ،برنامه های گوناگون را ممکن می سازد. بلوک های بزرگ برای استادیوم های فوتبال به کار برده شده اند، در حالیکه بلوک های با اندازه های متوسط استخرهای شنا ، زمینهای تنیس، و زمینهای بسکتبال و والیبال هستند. سطوح بالایی و کوچکتر برج، هتل، رستوران، نظرگاه و دیگر مناطق تفریحی را در بر میگیرد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1678634587789233757530201123637512.jpg برج ورزشی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1678634587789359696735201135696912.jpg برج ورزشی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1679634588630672011410201147720112.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] به عنوان بخشی از یک رویداد سالانه مردمی با عنوان روز پارک (ینگ) PARK (ing) ، معماری شیکاگو ، فضاهای پارکینگ در میدان لوگان-شیکاگو- را به محلی برای فعالیت های عمومی تغییر می دهد . مَس استودیو ایده ای با عنوان Cut.Join.Play در سپتامبر 2010 برای این رویداد در میدان لوگان که مراسم زیادی در آن برگزار می شود را طراحی کرده است .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1679634588639038565760201143785612.jpg روز پارک (ینگ) ؛ مَس استودیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

167963458863924931399020114793112.jpg روز پارک (ینگ) ؛ مَس استودیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

167963458863969099470520114979912.jpg روز پارک (ینگ) ؛ مَس استودیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1679634588640088029840201128780212.jpg روز پارک (ینگ) ؛ مَس استودیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1679634588643756164205201135761612.jpg روز پارک (ینگ) ؛ مَس استودیو

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]16856345923828873571302011281173512.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] تصور کنید که یک روز صبح در یک اتاق شیشه ای در کنار دریا در جزیره دورافتاده فنلاند ، از خواب بیدار شوید . معماران هلسینکی Ville Hara و طراح Linda Bergroth ، طرح ترکیبی گلخانه و کلبه خود را در مارکت باغبانی 2010 به نمایش گذاشتند که همچنین نمونه اولیه و پیش ساخته خانه تابستانی Bergroth نیز است ؛ با کف چوبی و پانل های خورشیدی برای نورپردازی و پله هایی با آجر دوباره احیا شده که جایزه همان سال را نیز دریافت کرد . او می تواند از مناظر اطراف و دریا لذت ببرد در حالی که تمام وسایل اضافی در محفظه انبار ، پشت ساختمان پنهان شده اند . قطعات مدولار ساختار را می توان در چهار گونه متفاوت خریداری کرده و به سرعت در سایت مونتاژ کرد .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16856345923831617926902011561117912.jpg glass-house-lake-view

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16856345923834681598002011261181512.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16856345923837471946752011541171912.jpg glass-housing-design-details

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16856345923840944087802011291144012.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16856345923845047438452011101147412.jpg glass-prefab-modular-greenhouse

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16856345923847929871152011391129812.jpg glass-scandinavian-wood-home

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16856345923853151021352011311151012.jpg -

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1687634592915820479575201142124712.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] در خانه هایی که لویی کان ساخت ، این گونه به نظر می رسد که محاسبات دقیقی انجام شده تا حد امکان هزینه کمی برای ساخت به کارفرما تحمیل شود . هدف اصل طرح در این خانه کم کردن ماهیت نشیمن است که به وسیله دیواره ای ضخیم محصور شده است . نشیمن اصلی دارای ارتفاعی دوبرابر و شومینه واقعا عمیق است . در دیوار روبرو نیز شومینه به کار گرفته شد ه است که در برگیرنده فضایی برای خدمه ، آشپزخانه ، سرویس های بهداشتی و کمد ها است که جزئی از تقارن محوری دو نشیمن نیست . پهنای 2 پنجره دیوار ها زیاد است . اما قاب دیوارهای دارای تو رفتگی و یا طاقچه است . قسمت پیچیده طرح در طبقه اول است که برای جلوگیری از بیهوده ماندن فضا ، درب های کشویی بین اتاق های خواب ، سالن و سرویس قرار دارد .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16876345929162087457402011201287412.jpg ..

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16876345929165628344052011561228312.jpg دید از درون باغ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16876345929167924779102011191224712.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16876345929171641826352011561241812.jpg ....

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16876345929174268611352011221268612.jpg پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16876345929176650392502011461250312.jpg پلان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD][TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16886345929491038134702011101238112.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] پکن قدیم از کوچه هایی با خانه هایی با حیاط های مشترک تشکیل شده که آن را hutongs می نامند . معماران MAD یک نوع شیوه جدید زندگی شهری را با قرار دادن یک ساختار معماری مدرن “hutong bubble 32” درون ساختمان سنتی هاتونگ پیشنهاد دادند . این سازه شامل یک راه پله به باغ پشت بام و یک حمام است که ساکنان هاتونگ معمولأ دارای فضای محدود بدون حمام در داخل ساختمان هستند . این ساختار حبابی شکل به ستون چوبی و ساختار آجریِ قدیمی متصل می شود .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16886345929495737540952011571237512.jpg the-walk-out-to-the-rooftop-garden

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16886345929498697800702011261297812.jpg the-bubble's-reflective-surface

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16886345929504572815302011251272812.jpg the bubble latching onto the side of the old hutong building

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16886345929507214931352011521214912.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1688634592950920591720201112125912.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1688634592951350583730201155125812.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16886345929545586108252011151286112.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16886345929549216344652011521216312.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16886345929552830859402011281230812.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16886345929555830862702011581230812.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16886345929558450226302011241250212.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1688634592956214647410201111246412.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16886345929566638276452011461238212.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1688634592956831131390201131211312.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16886345929570633821502011261233812.jpg stairwell-to-the-rooftop-garden

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16896345929606248924802011221248912.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] این ساختمان اداری جدید از کمپانی اتریشی فلز “kiefer technic” توسط معمار ساکن گراتس ، ارنست گیسلبرچ و همکارانش طراحی شده و توسط یک سیستم نمای پویا از عناصر تاشوی الکتریکی ساخته شده از آلومینیوم سوراخ دار ، مشخص می شود . این نماها روزانه به طور مداوم تغییر می کنند و در هر ساعت یک نمای جدید را نشان می دهند و همچنین می تواند به صورت جداگانه بر اساس شرایط و نیازها تطبیق داده شود . در زمان های گذشته ، نماها بر اساس محور ها و ترتیب قرار گرفتن پنجره ها مشخص شده و با عناصر معماری با سبک دورۀ مربوطه برجسته می شدند و هرچه فضا تعداد بیشتری پنجره داشت ، کاربری آن نیز مهمتر بود . تا چندی پیش ساختمان های اداری دارای یک ساختار روشن و تعداد محور های از پیش تعیین شده بودند . با معرفی نوارهای پنجره ، این سلسله مراتب ها کنار گذاشته شدند . امروزه این امکان وجود دارد که نمای بیرونی کاملأ شفاف باشد و این شفافیت بسیار ، یک شخصیت مدرن را نشان می دهد . در عین حال تشدید نیاز های فردی باید با میل به راحتی ارتباط برقرار کند .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16896345929608292251052011421292212.jpg پویایی نما در نمایشگاه کیفِر تکنیک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16896345929611488628502011141288612.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16896345929613085108352011301285112.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16896345929614982252552011491282212.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1689634592961692949120201191229412.jpg -

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

5096342568304726187502010271826111-300x225.jpg

 

 

این پل عابر پیاده که بر بالای یک ریل راه آهن سرعت بالا در روشه-سور-ین Roche-Sur-Yon-فرانسه- قرار گرفته ، شهر تاریخی تأسیس شده توسط ناپلئون – پنتاگون – را به محله های جدید متصل می کند و یک اتصال شهری مهم برای شهر فراهم می کند . از طریق همکاری مشترک رشته های مهندسی و معماری ، این پل توسط برنارد چومی و هیو داتون و هم تیمی هایشان در پاریس و نیویورک طراحی شده . هدف طراحان یکپارچگی یک سیستم ساختاری اصلی با یک مفهوم معماری توسعه یافته از تحقیقات در مقیاس هویت شهری بود .گفته میشود که هیچ معماری بدون حرکت وجود ندارد . یک پل عابر پیاده ، تنها یک شیئ ایستا نیست ، بلکه نشان دهنده یک مدار پویا در استفاده از آن و درک شهری می باشد . حتی رنگ قرمز – نارنجی پل، برای تأکید بر اهمیت شهری پل عابر پیاده انتخاب شده است .

 

f3zktydgm6t87vwd2jdk.jpg

 

glwbj0o9q51p43wysmvl.jpg

 

 

منبع

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

ک شرکت معماری هلندی طرح مفهومی برجهای دوقلویی با عنوان "ابر" را ارائه کرده. سایت شرکت MVRDV در توضیح این طرحها نوشته است: "برجهای آپارتمانهای لوکس The Cloud از سال 2015 ساخته خواهند شد. یکی از این برجها 260 متر و دیگری 296 متر ارتفاع خواهد داشت."

04.jpg

 

سایت شرکت MVRDV در توضیح این طرحها نوشته است: "برجهای آپارتمانهای لوکس The Cloud از سال 2015 ساخته خواهند شد. یکی از این برجها 260 متر و دیگری 296 متر ارتفاع خواهد داشت."

این دو ساختمان از طریق "ابرهای مکعبی شکلی" به هم متصل شده اند و به همین دلیل این پروژه "ابر" (The Cloud) نامگذاری شده است.

براساس گزارش گیزمودو، یکی از برجهای ساختمانهای "ابر" از 54 طبقه و دیگر از 60 طبقه تشکیل شده است. ابری که این دو ساختمان را به هم متصل می کند فضای وسیعی است که می تواند به عنوان فضاهای مشترک، مراکز خرید و مراکز تفریحی به کار رود. همکف این ساختمان از باغهای عمومی تشکیل شده است.

فضای بیرونی محیط مناسبی برای رستورانها و یک هتل به وسعت 9 هزار متر مربعی است.

مساحت بعضی از آپارتمانها این برجها به 260 متر مربع می رسد و آپارتمانهای خصوصی دارای بالکونهای وسیعی، استخرها و باغهای مجزا هستند.

پارکینگهای این ساختمان در زیر زمین قرار دارند و هر برج از راه یک لابی بزرگ و آسانسورهای سریع در مدت چند ثانیه به پارکینگها متصل می شود.

 

 

731251_orig.jpg

 

 

 

731250_orig.jpg

 

731249_orig.jpg

 

 

 

731248_orig.jpg

 

 

731246_orig.jpg

 

/www.memaran.ir

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16916345941741811066302011581311012.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] آخرین سازه معمار ساکن لوس آنجلس دوریس سونگ با نام "شکوفه" با 6 متر ارتفاع ، از پوسته فلزی ساخته شده که به گرمای خورشید واکنش نشان می دهد . پروژه برج سایبان دارای کنده کاری هایی بر روی یک حجم توبولار در فضای باز است و توسط یک سیستم از پانل های سلولی خود سازمان یافته از ورق های فلزی با برش لیزری پشتیبانی می شود . بر اساس تحقیقات انجام شده توسط سونگ و همکارش ، این پروژه به بررسی احتمالات پسخگویی حرارتی سطوح فلزی می پردازد که به هردو حرارت جوی و قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید واکنش نشان میدهد . هنگامی که هوا سرد است پانل ها به هم نزدیک شده تا یک سازه مانند جسم جامد را ارائه دهند و هرچه هوا گرمتر شود ، هرکدام از اجزای فلزی به منظور تسهیل در جریان هوا تنظیم شده و پهن می شوند و پتانسیل فضای سایبان را افزایش می دهد . پروژه شکوفه ، این تصور از سطوح در حال حاضر حاکم در عرصه معماری را به چالش کشیده و بسط می دهد .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16916345941747135237252011511335212.jpg street view at night

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16916345941752027404602011401327412.jpg street view at night

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1691634594175407121910201101371212.jpg interior surfaces of installation

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16916345941798985238952011291485212.jpg physical model

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16916345941800789127402011471489112.jpg physical model

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1691634594180226393535201121463912.jpg 3D model structural analysis

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16916345941803918907552011191418912.jpg testing the material

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1691634594180590891690201139148912.jpg full-scale model

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1691634594180807508685201101475012.jpg during construction

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16916345941810856744752011281456712.jpg detail of connection

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16916345941812974480302011491474412.jpg first row

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1691634594181479096560201171490912.jpg detail

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1692634594772510223225201111142212.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] ساخت پل ۸۴۲ متری بین ابوظبی و دیگر مناطق امارات متحده عربی در اوایل سال ۲۰۱۱میلادی به اتمام رسید. امارات متحده عربی منطقه ای ناپیوسته است که احتیاج به مسیری جدید در اطراف کرانه های جنوبی خلیج فارس دارد که سه امارات را به یکدیگرمتصل کند. بدین منظور در سال ۱۹۶۷ پل قوسی شکل فولادی ساخته شد تا شهر نوساز ابوظبی را به دیگر نقاط وصل کند. بعد از آن در دهه ی ۷۰ دومین پل هم بدانمنظور احداث شد تا از سمت جنوب جزیره ابوظبی را به دیگر نقاط این امارات متصل کند. در نزدیکی پل اول ، دروازه عبوری جدید (که در واقع سومین مسیرمیباشد) ساخته شد که در توسعه و تکمیل سیستم بزرگراهی ، بسیار حائز اهمیت بود.با نگرش گسترده وشهری به طرح درمی یابیم که این پل علاوه بر داشتن ساختاری دیدنی و جالب ، میتواند در توسعه شهری ابوظبی در آینده نقش بسزائی داشته باشد. در یک سمت کرانه ، مجموعه ای از ساختارهای بهم بافته شده و بالا برده میشوند و سپس در عرض کانال به جلو رانده میگردند . فرم موجی سینوسی شکل ، سازه ای همراه با سایه روشن بر روی کانال آب بوجود آورده است . سمت مقابل ابوظبی ،سمت شروع پل است که سازه ی پل از زمین بیرون آمده و به جاده نزدیک میشود. کف این جاده در هر دو سمت تیر اصلی سازه طره شده است . درراستای طولی، قوس های فولادی بصورت نامتقارن از پایه های بتنی در بین کفهای جاده بالا میرود. تیر اصلی ،منشعب شده و در یک سمت در راستای وید مرکزی به اطراف پخش میشود و در زیر کف جاده بسوی جاده های دو سمت انتهائی پل از یکدیگر دور میگردند. قوس اصلی سازه پل ۶۰ متر و سطح فوقانی جاده ۲۰ متر بالاتر از سطح آب دارند. پل قوسی شکل شیخ زاهد از بتن پیش تنیده ساخته شده که بزرگراه چهار لاینی را نگه میدارد و در شب توسط نورهای رنگی منور میشود . موضع طرح: پل بزرگراهی با ۲ باند و ۴ لاین برای جزیره ابوظبی معمار : زاها حدید اندازه: ۸۴۲ متر طول ، ۶۴ متر ارتفاع ، ۶۱ متر عرض مصالح پایه و کف: بتن پیش تنیده ؛ مصالح قوس: فولاد[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16926345947733115391252011311415312.jpg حرکات سینوسی پل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1692634594773700850145201110148512.jpg ساختار های بهم بافته شده پل شیخ زاهد.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16926345947745679235552011361479212.jpg نورهای رنگی پل شیخ زاهد

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]16946345948479244882002011521444812.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] پیشنهاد معمار ژاپنی کنگو کوما Kengo Kuma و همکارانش با نام سلول سبز در رقابت بین المللی موزه هنر تایپه – تایوان – مقام دوم را کسب کرد . پوسته دولایه موجدار یک فرم نمادین را ایجاد می کند که به شیوه ای مواج در چشم انداز شهری پرتو می افکند . سالن اصلی Main hall به فضاهای موزه متصل است و با یک ایستگاه قطار در همان نزدیکی ، ماشین کابلی و ساحل رودخانه دنباله دار ، این سایت را به یک هاب پویا تبدیل می کند . علاوه بر این دارای امکانات رفاهی عمومی مانند پاویون پارک ، خرده فروشی و برنامه انعطاف پذیر برای کمک به بافت شهر می باشد . سالن اصلی به عنوان یک مرکز ارتباطی برجسته عمل می کند و به یک فضای مرکزی پرجنب و جوش برای کارگاه ها ، نمایشگاه ها و اجتماع تبدیل می شود . ادغام حوزه های دولتی و خصوصی ، یک تجربه غیر رسمی با هنر و هنرمندان بوجود می آورد . سایبان گسترده درپایداری پلان اصلی نقش مهمی را بازی میکند همچنان که مش فولادی چارچوب ساختار با عناصر گوناگون مانند کوسن هایEFTE ، LEDs ، بادگیرهای تهویه ، پانل های خورشیدی و سقف سبز پوشیده شده است .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16946345948487958679752011191458612.jpg view-from-front-path

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1694634594849570437540201137144312.jpg night-view

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1694634594849842246315201141422412.jpg big-hall

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16946345948501768147452011371468112.jpg roof-canopy-detail

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16946345948506099901452011201499912.jpg wall-section

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16946345948512030283602011201430212.jpg car-and-bus-stop-area

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16946345948518374408802011231474412.jpg ground-floor-plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16946345948527865891152011581465812.jpg air-control-system-diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16946345948532162784102011411462712.jpg in-between-space

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16946345948538747811852011471447812.jpg elevation

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

169463459485461088641520111148812.jpg hybrid-ventilation-cooling-system-diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16946345948550292776052011421492712.jpg lecture-hall

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16946345948554849906252011281449912.jpg program-arrangement-diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16946345948575170578302011511470512.jpg section

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16946345948580381084652011431481012.jpg site-analysis-and-connections-diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1694634594858261336365201161413312.jpg site-plan

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16966345949114010113802011401410112.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

دفتر معماری بیگ متعلق به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، طرح جامع چگونگی ارتباط حومه شهرهای پیرامون کپنهاگ به شهر اصلی را تهیه کرده است. یک لوپِ ریلی هسته اصلی پروژه را تشکیل می دهد، از دیگر وجوه پروژه تمرکز بر توسعه های پیرامون ایستگاه ها و زیرساخت های سبز است.

انگونه که معماران می گویند: ترکیب ریل با استراتژی های تبادیل انرژی، ندیریت پس ماندها، ایستگاه های اتومبیل های برقی، زیرساخت ها می توانند تبدیل به پایه ای شوند برای یک رینگ پایدار برای توسعه های اینده فضاهای پیرامون کپنهاگ، جدا از این، افزایش تراکم به بالا رفتن سطح اشتغال در منطقه نیز خواهد انجامید. پروژه نه تنها حمل و نقل شهری را تقویت می کند بلکه مناطق مرزی را نیز کاملا متاثر می سازد و از طریق برنامه های متفاوتی که پیرامون هر ایستگاه تعریف می نماید به این مهم نائل می اید. از جنبه زیبایی شناسانه هم خود سازه ریل همچون قنات های رمی از میان بافت حومه ای شهر عبور می کند و به ظن طراحان اتمسفرهای شهری ای را بر ایستگاه ها تحمیل می نماید.

طرح که به دنبال پاسخ به این پرسش است که چگونه می توان دو بافت را در یک لوپ متروپلی به هم گره زد؟ با تثبیت یک لوپ در قامت یک دست بند به دور طرح پنج انگشتی ارائه شده در سال 1947 سعی دارد سازه های پل مانندی را در قامت سطوح حجمی ای تحریر کرده است خط اهن درون شهری، به گونه ای طراحی شده است که مناطق بیست گانه توسعه اینده بافت را در حوزه ای به مساحت 11 کیلومتر مربع به یکدیگر متصل سازد، مسیر در هر ایستگاه اوج می گیرد و که این خود سرعت قطار را حین ورود به ایستگاه به حداقل می رساند و برای خروج هم سرعت را بیشینه می سازد.

پنل های فتوولتیک، انرژی لازم برای ترن ها را فراهم می اورند و همچنین امکان شارژ اتومبیل های برقی را نیز. پروژه همچنین دوچرخه سواری در مقیاس شهری را نیز تقویت می کند. مدیریت پس ماند هم جزلاینفک پروژه است. جزایر مصنوعی در طول مسیر جدا از بارزه های تفریحی امکان پایین اوردن سیستم های پس ماند اب باران را هم فراهم می اورند. چنین پروژه هایی در چنین مقیاسی شهری سالم و پایدارتر برای اینده فراهم می اورند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16966345949117233345002011121433312.jpg طرح کف دست گونه، که در سال 1947 توسط استین ایلر راسموسن و گروهی دیگر از شهرسازان برای کپنهاگ ارائه شد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16966345949121089641152011501489612.jpg طرح بر قرار بسط مترو به شمال و متصل کردن ان به خطوط ریلی موجود تعریف شده است

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16966345949123833313202011181433312.jpg هم پوشانی طرح دفتر بیگ با طرح پیشین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16966345949126583625452011451483612.jpg ترکیب خط مترو با مجموعه ای از تکه ـ توسعه های فیزیکی پیرامون ایستگاه ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16966345949129090105652011101490112.jpg حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16966345949130588544902011251488512.jpg حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16966345949131870591752011381470512.jpg حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16966345949133227633802011521427612.jpg حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16966345949135028495102011101428412.jpg حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16966345949136515509302011251415512.jpg حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16966345949137970982552011391470912.jpg حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16966345949139330172902011531430112.jpg حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16966345949141039438502011101439412.jpg حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16966345949142637187802011261437112.jpg حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16966345949144283469152011421483412.jpg حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1696634594914664171665201161441712.jpg حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16966345949150780611902011471480612.jpg نمایه ایی از تکنلژی هایی که در پروژه بر ان ها تاکید شده است

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16996345959663722584302011571622512.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

"برای رسیدن به طرحی که ارتباطی حسی با زندگی داشته باشد، باید بر قراری اندیشید که ساحت خیال به ان سوی فرم و ساختن پر کشد"، این نقل قول از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در نمازخانه برادر کلاوس فیلد روی واقعیت به خود گرفته، جایی که فضای داخلی ای رازالود و تامل برانگیز در حجم بی نهایت متصلب و سختِ سه گوشِ بیرونی اش گم شده است.

نمازخانه از یک پیش طرح بی نهایت خام اغاز شد و به ارامی تبدیل به یکی از بی نظیرترین نشانه های منظر طبیعی المان گردید. طراح به کمک کشاورزان محلی ای که می خواستند دِیـْـن خود را به قدیس برادر کلاوسِ قرن پانزدهمی ادا کنند. بدون شک جذابترین جنبه نمازخانه روش ساخت ان است، کار با 112 تنه درخت و خیمه ای که از دل چیدمان ان ها بیرون امد اغاز شد، به موازات لایه های بتنی پوسته بیرونی را با ضخامت های 50 سانتی متری می پوشاندند، وقتی کار بتن ریزی 24 لایه تمام شد، قاب چوبی را به اتش سپردند، انچه باقی ماند یک بدنهْ حفره ی توخالی، پوک و سیاه و سوخته بود.

پوسته خاص سقف و بدنه داخلی در تعامل کامل با کف ساخته شده از سرب مذاب منجمد شده تدقیق شده. این ره یافت عملا نگاه را بر حفره وسط سقف و نوری که مستقیما وارد بنا می شود خیره می کند. این قوام های فرمی اب و هوای نمازخانه را کنترل می کنند و با نفوذ نور و باران از بازشوی سقف به داخل حجم توخالی نمازخانه محیط یا تجربه ای کاملا خاص ایجاد می شود. این نورگیری و تشعشعاتی که بر بدنه داخلی نمازخانه وارد می شود، شعله های ستاره هایی را ماند که ارجاعی اند مستقیم به بینش برادر کلاوس نسبت به رحم مادر و ریاضت و زهدان و در عین حال جدا افتادگی، معصومیت و پاکی مستتر در ان. حسی غم انگیز که رسوخ ان بر انسان در مواجه با نمازخانه اجتناب ناپذیر است و ان را به یکی از برجسته ترین ابنیه معماری امروز تبدیل نموده.

شاید همین خواص باشند که بنای فاقد سیستم اب رسانی، برق و تجهیزات بهداشتی، با کف سربی و بدنه بتنی را به مقصد از پیش مشخص بسیاری تبدیل نموده

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16996345959665629102902011161629112.jpg نورگیری از سقف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16996345959667111234602011311611212.jpg ورودی مجموعه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16996345959669265979502011521665912.jpg جانمایی حجم کلی در محوطه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1699634595967095434800201191654312.jpg ورودی بنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16996345959672814189902011281614112.jpg ورودی بنا از بیرون

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1702634597278628522560201121785212.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] این آپارتمان در طبقه همکف یک ساختمان متعلق به قرن گذشته در منطقه مرکزی Timisoara-بخش ساختمان های محافظت شده – در رومانی قرار گرفته و توسط استودیو Parasite طراحی شده است . مالک – یک طرفدار جاز- خواستار یک آپارتمان زیبا و انعطاف پذیر با استانداردهای بالا و محیط های وسیع چند منظوره در فضای زندگی بود .

در طراحی ما رنگ سفید غالب است و نقش یک پس زمینۀ خالص و تمیز را بازی می کند که در آن موضوع اصلی آپارتمان در حال تکامل است ؛ مبلمان که به عنوان یک واحد الحاقی معاصر عمل می کنند . تأثیر طراحی داخلی بر اساس تضاد میان جدید/قدیم ، دائم/موقت و حمایت/الحاق است . ریتم قاب های قطعات مبلمان ، تم های اصلی طراحی هستند که به دنبال مدولاسیون یک ایده آهنگین می باشند .

پارتیشن ها و مبلمان ، محیط ها را تعریف کرده و فضاها و نمایش تمام فعالیت ها را سازماندهی میکنند . با این طراحی ، مبلمان ها از یک شئ ایستا به بخشی از یک روش پویا درتعریف آپارتمان تبدیل می شوند . پیکربندی اولیه ساختمان تقریبأ به طور کامل حفظ شد . کارهای چوبی و فلزی به طور کامل مرمت و با کانسپت طرح یکپارچه شدند . پارکت های چوبی اصلی نیز حفظ شد و به عنوان یک ویژگی ارزشمند از آپارتمان که گرمی به فضا می بخشد ، عمل می کند .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17026345972788820219602011281720212.jpg آپارتمان سفید از استودیو Parasite

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17026345972791814461552011581714412.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17026345972794058067952011201758012.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1702634597279680388830201148173812.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1702634597280130799455201133177912.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17026345972806942692502011291742612.jpg ground-plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17026345972809888793002011581788712.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17026345972812348694152011231748612.jpg section

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17026345972866340648602011231740612.jpg section

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 17066345982007966289302011591866212.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] طرح سینوسی شکسته اش در بالای یک دره و به طول تقریبا ۲۲۰ متر قرار گرفته است. این طرح شامل سه قسمت است. قسمت میانی پل عمود بر خط دره قرار گرفته ؛ در حالیکه دو قسمت دیگر پل جهت گیری ای بسوی نقاط اتصال و انتهائی اشان دارند. فرم سینوسی و شکسته پل مسیری که طویلتر از فاصله واقعی بین دو نقطه اتصالی پل است، ایجاد کرده است . فلسفۀ هندسۀ این پل با جهت گیری بصری و درک تسلط برارتفاعات"Estrela da a Serra " از یک طرف، و وسعت و پهناوری" Beira da Cova" از طرف دیگر آمیخته شده است. معمار: João Luís Carrilho da Graça, arquitecto + AFA, Consult, Lda مکان : Covilha ، پرتغال[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17066345982012166606402011411866612.jpg 2. پل عابر پیاده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1706634598201409421740201101894212.jpg 3. پل عابر پیاده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17066345982017024596252011301824512.jpg 4.. پل عابر پیاده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17066345982018781612702011471881612.jpg 5. پل عابر پیاده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1706634598202044781465201141847812.jpg 6.. پل عابر پیاده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17066345982022060797352011201860712.jpg 7.. پل عابر پیاده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17066345982023543026702011351843012.jpg 8. پل عابر پیاده

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 17086345984705571268252011351871212.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] ساخت و ساز رستوران tori-tori در پُلانکو در نزدیکی مکزیکوسیتی با همکاری شرکت مکزیکی معماران روجکیند و استودیو esrawe به اتمام رسید . نمای روت شده CNC که مانند پیچک های درهم تنیده شدۀ در حال پیدایش از دل زمین می مانند ، به شکل منحنی و موجدار برای ایجاد یک اثر پویا با دو لایه فولادی به نظر می رسند . تراس بیرونی به مهمانان اجازه می دهد تا در میان پوشش گیاهی طبیعی به خوردن و آشامیدن بپردازند در حالی که مبلمان ها به طور خاص برای داشتن یک تجربه غذاخوری راحت و آسوده طراحی شده اند . مجموعه کاملی از میز و صندلی به منظور ارتقاء هر فضای داخلی با مرتبط کردن آنها با جو و عملکرد ، ایجاد شده .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1708634598470845633750201141856312.jpg entry

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17086345984712254922502011421854912.jpg dining-area-1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17086345984752359289252011231859212.jpg dining-area

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17086345984755786706602011571886712.jpg corner-detail

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17086345984758033242502011201833212.jpg dining-area-2

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1708634598478696859755201191868512.jpg dining-area3

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17086345984791712434552011571812412.jpg exterior-view-and-outdoor-seating

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17086345984794977850552011291877812.jpg facade-detail

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17086345984801847625702011381847612.jpg sake-bar

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1708634598480438252205201131882612.jpg lounge

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17086345984806045403902011201845412.jpg lobby

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 17096345984877841980502011181841912.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] معماران ساکن کپنهاگ بی آی جی ، با طرح پیشنهادی خود Transitlager در مسابقه ای برای تعمیر و نوسازی و گسترش یک انبار درمنطقه صنعتی بازل – سوئیس – برنده شدند . قرار است به این ساختار بتنی 18000 متر مربعی ، 7000 متر مربع مساحت برای فضاهای هنری و مسکونی اضافه شود تا از ساختمان قبلی دهه 1960 به یک منطقه شلوغ هنری تبدیل گردد . ساختار از لحاظ بصری به دو حجم قرارگرفته روی هم می ماند و فعالیت های مختلف مانند هنری ، تجاری و زندگی را با چینشی دوباره درهم ادغام می کند . ارتباط بین مناطق عمومی موجود و باغ گیاه شناسی در همان نزدیکی ، یک موقعیت پویا برای این مرکز جدید را بوجود می آورد . فضاهای شهری پرجنب و جوش اضافه شده و باغ صلح آمیز ، فضاهای گوناگونی را برای فعالیت ها و شیوه های مختلف زندگی فراهم می کند . فضاهای تاشده ساختار بالایی ، شرایط نور روز داخلی و مناظر بیرون از تراس بام را بهینه سازی می کند . فضای خارجی نشان دهنده هندسه بافت محیط اطراف است که یک ظاهر تازه و جدید با یک شخصیت آشنا را ایجاد میکند.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17096345984885374017952011331874012.jpg view of transitlager from aan djacent building

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1709634598488806642375201101866412.jpg public green spaces

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17096345984889643373602011161843312.jpg zigzagged volume is set upon the existing warehous

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17096345984891671075852011361871012.jpg roof terraces and gardens overlooking the encompassing industrial district

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17096345984893329563452011531829512.jpg artist studio

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1709634598489478122835201171881212.jpg industrial character maintained within the residences

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17096345984899396753252011531896712.jpg residences overlook the city at night

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17096345984901054362002011101854312.jpg aerial view of mode

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17096345984902541376202011251841312.jpg zigzag motif is translated into the landscape

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17096345984904491446702011441891412.jpg staggered facade creates a series of roof terraces

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17096345984905933444252011591833412.jpg model

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17096345984907188051452011111888012.jpg conceptual diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1709634598490850476405201125184712.jpg (left) initial stacked volumes (right) upper volume sliced into five smaller volumes

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17096345984910035720752011401835712.jpg (left) volumes rotated (right) structural connections diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17096345984927959182952011391859112.jpg (left) volumes elongated (right) daylight diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17096345984929364171152011531864112.jpg (left) daylight diagram (right) rooftop green spaces

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1709634598493082511280201181825112.jpg (left) facade study (right) green diagram

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...