mohammad.ef 690 ارسال شده در 23 بهمن، 2012 سلام دوستان . من از نقشه کشی سوال دارم توی نقشه شکل زیر ، اون قسمت هایی که هایلایت کردم ، چیه ؟ 5
Ehsan 112346 ارسال شده در 23 بهمن، 2012 سلام دوستان .من از نقشه کشی سوال دارم توی نقشه شکل زیر ، اون قسمت هایی که هایلایت کردم ، چیه ؟ اون قسمت همون پخی هست که خورده شده در قطعه و شعاع اون هم داده شده. در نمای روبرو، اطراف پخ تو رفته نشان داده شده که تو شکل سه بعدی میتونی فرو رفتگیش رو ببینی. 5
alimec 23102 ارسال شده در 7 اسفند، 2012 اطلاعات عمومی مکانیک: کدوم کشور در زمینه پیل سوختی حرف اول رو میزنه/ راهنمای: ایران نیست 3
M!Zare 48037 ارسال شده در 21 اسفند، 2012 اطلاعات عمومی مکانیک:کدوم کشور در زمینه پیل سوختی حرف اول رو میزنه/ راهنمای: ایران نیست نه تورو خدا ایران باشه بنظرم آلمان یا آمریکا -------------------------------------- این سوال یکم جامداتی هستش تفاوت boltو screw در چیه؟ 3
HaMiD.CFD 20379 ارسال شده در 21 اسفند، 2012 نه تورو خدا ایران باشه بنظرم آلمان یا آمریکا-------------------------------------- این سوال یکم جامداتی هستش تفاوت boltو screw در چیه؟ crew رو بیشتر در چوب به کار میبرند که پیچ خودکار هم نامیده میشه تفاوتشون میشه در نوع دنده یا رزوه پیچ با مهره سفت میشه ولی خودکار توی کار سفت میشه من همین قدر میدونم متاسفانه:دی 4
alimec 23102 ارسال شده در 21 اسفند، 2012 نه تورو خدا ایران باشه بنظرم آلمان یا آمریکا-------------------------------------- این سوال یکم جامداتی هستش تفاوت boltو screw در چیه؟ شما میتونید ایران رو اول کنید سه تا مدال دارین؟ آمریکا/کانادا/ژاپن/آلمان/ایران ایران رو الکی نوشتم البته بر اساس تعداد شرکت های فعال بود و برا چند سال پیش و از یه مقاله فارسی کش رفتم. 2
spow 44198 مالک ارسال شده در 21 اسفند، 2012 این سوال یکم جامداتی هستش تفاوت boltو screw در چیه؟ خیلی هم جامداتی نیست بیشتر مربوط به ساخت وتولیده درهرحال تعریف مشخصی درخصوص تفاوت اینها داده نشده ولی برای یک طراح که براساس استانداردها کارمیکنه طبق استاندارد ASME B18.2.1 واستانداردهایی مشابه این تفاوت مشخصی بین اینها وجود داره که فکرکنم تصویر پایین بخوبی ووضوح نمایانگر تفاوت باشه بازم خواستین بیشتر توضیح میدم رویوتیوب یه لینک هست که اونم توضیحات خوبی دراین زمینه داره ------------- پ.ن: مچ دست من شکسته وزیاد نمیتونم تایپ کنم اینارو هم کلی ادیت کردم تا درست دراومدن کاش میگفتین چه دلیلی باعث پرسیدن این سوالتون شده 5
M!Zare 48037 ارسال شده در 21 اسفند، 2012 خیلی هم جامداتی نیست بیشتر مربوط به ساخت وتولیدهدرهرحال تعریف مشخصی درخصوص تفاوت اینها داده نشده ولی برای یک طراح که براساس استانداردها کارمیکنه طبق استاندارد ASME B18.2.1 واستانداردهایی مشابه این تفاوت مشخصی بین اینها وجود داره که فکرکنم تصویر پایین بخوبی ووضوح نمایانگر تفاوت باشه بازم خواستین بیشتر توضیح میدم رویوتیوب یه لینک هست که اونم توضیحات خوبی دراین زمینه داره ------------- پ.ن: مچ دست من شکسته وزیاد نمیتونم تایپ کنم اینارو هم کلی ادیت کردم تا درست دراومدن کاش میگفتین چه دلیلی باعث پرسیدن این سوالتون شده ممنون کاملا درسته دلیل خاصی نداشت در یک متنی خوندم میخواستم بببیتم بچه ها هم میدونن یا نه:hapydancsmil: 2
HaMiD.CFD 20379 ارسال شده در 21 اسفند، 2012 ممنون کاملا درسته دلیل خاصی نداشت در یک متنی خوندم میخواستم بببیتم بچه ها هم میدونن یا نه:hapydancsmil: میخوای مارو تست کنی بچه پر رو؟:vahidrk:معلومه که میدونیم جواب منم درست بود ؟ 2
spow 44198 مالک ارسال شده در 21 اسفند، 2012 حالا ای مهندسین مکانیک در تصویر سه نوع پیچی که میبینید اگر تنش عرضی داشته باشیم کدومیکی زودتر به نقطه گسیختگی میرسن وچرا؟ 2
alimec 23102 ارسال شده در 21 اسفند، 2012 حالا ای مهندسین مکانیک در تصویر سه نوع پیچی که میبینید اگر تنش عرضی داشته باشیم کدومیکی زودتر به نقطه گسیختگی میرسن وچرا؟ درود مهندس فک کنم وسطی یعنی اسکرو . اگه محل تماس پیچ و قطعه کار رو برش بزنیم در راستای عرضی(برشی) برای وسطی یه مساحت داشته باشیم برای جفت کناری ها جفت مساحت داریم و نیرو تقسیم میشه روی دو سطح 3
spow 44198 مالک ارسال شده در 21 اسفند، 2012 درود مهندسفک کنم وسطی یعنی اسکرو . اگه محل تماس پیچ و قطعه کار رو برش بزنیم در راستای عرضی(برشی) برای وسطی یه مساحت داشته باشیم برای جفت کناری ها جفت مساحت داریم و نیرو تقسیم میشه روی دو سطح زنده باشی مهندس کاملا درسته نمونه عینی این مسئله رو میتونیم با وارد کردن تنش به چوبهایی که پیچ دارن روشون مشاهده کنیم 3
Marx 1733 ارسال شده در 24 اسفند، 2012 سلام. من یک ورق نازک از فولاد ss304 به ضخامت کمتر از 1 میلیمتر دارم. تنش نهاییش حدودا 550 MPa هست. میخوام با یک ساچمه فشارش بدم و تست سختی انجام بدم. کسی میدونه چه ساچمه ای مناسبه؟ از کجا میشه ساچمه واسه چنین آزمایش هایی گیر آورد؟ ممنون اگه راهنمایی کنین. 2
soheiiil 24251 ارسال شده در 24 اسفند، 2012 سلام.من یک ورق نازک از فولاد ss304 به ضخامت کمتر از 1 میلیمتر دارم. تنش نهاییش حدودا 550 MPa هست. میخوام با یک ساچمه فشارش بدم و تست سختی انجام بدم. کسی میدونه چه ساچمه ای مناسبه؟ از کجا میشه ساچمه واسه چنین آزمایش هایی گیر آورد؟ ممنون اگه راهنمایی کنین. سلام رضا جان روشی که شما میخواهید انجام بدهید روش برینل هست که برای بدست آوردن اندازه ها باید به استاندارد ها مراجعه فرمائید نمونه ای از جداول این روش ولی با توجه به ضخامت نمونه شما روش های برینل و راکول جوابگوی تست شما نیست چرا که برای ضخامت های بیشتر از 2 میلی متر کاربرد دارند برای تست شما تست ویکرز مناسب است که چون روش هزینه بری هست میتونید از آزمایشگاه های دانشگاه ها استفاده کنید 4
soheiiil 24251 ارسال شده در 24 اسفند، 2012 منظور از rimmed steel و killed steel چیست؟ خوشم میاد که هیچکدومتون یه زحمت سرچ هم نمیکشید تازه فردا هم میخواید تحریمها رو بشکنید و خودتون تعمیر کنید این دو نوع فولاد به وفور تو صنایع نیروگاه و پتروشیمی استفاده میشه پیدا کنید بینم:vahidrk: 2
sahar 91 9480 ارسال شده در 24 اسفند، 2012 سلام چندتا سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید: 1-کارشفت گیربکس در ماشین چیست؟ 2-چه نیرو هایی را تحمل می کند یا به عبارتی چه باری روی آن است؟(کششی/فشاری/پیچشی) 3-محل انتقال بار از چه چیزی به چه چیزی است؟ 3
bermy 255 ارسال شده در 28 اسفند، 2012 سلام چندتا سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید: 1-کارشفت گیربکس در ماشین چیست؟ 2-چه نیرو هایی را تحمل می کند یا به عبارتی چه باری روی آن است؟(کششی/فشاری/پیچشی) 3-محل انتقال بار از چه چیزی به چه چیزی است؟ سلام جواب سؤالهات تا حدی بستگی به دلیل پرسیدنشون داره. ( پروژه درسی، اطلاعات عمومی، همینجوری الکی و ...) 1- کار شفت انتقال نیرو و گشتاور از موتور به چرخدنده ها (شفت ورودی) و سپس به سیستم انتقال قدرته (شفت اصلی) 2- نیروهای پیچشی ، خمشی و برشی 3- سؤال نامفهومه 4
sahar 91 9480 ارسال شده در 28 اسفند، 2012 سلام جواب سؤالهات تا حدی بستگی به دلیل پرسیدنشون داره. ( پروژه درسی، اطلاعات عمومی، همینجوری الکی و ...) 1- کار شفت انتقال نیرو و گشتاور از موتور به چرخدنده ها (شفت ورودی) و سپس به سیستم انتقال قدرته (شفت اصلی) 2- نیروهای پیچشی ، خمشی و برشی 3- سؤال نامفهومه ممنون که پاسخ گفتید در واقع علت اصلی شکست شفت مورد نظر است و اینکه سطح ظاهری آن چگونه خواهد بود و همچنین راهکارهایی برای جلوگیری این عیب (در ضمن یه کار تخصصیه که از نقطه نظر کار مکانیکی از تخصص من خارجه...گفتم شاید اینجا کسی باشه که بتونه راهنمایی کنه) با سپاس 1
HaMiD.CFD 20379 ارسال شده در 28 اسفند، 2012 ممنون که پاسخ گفتیددر واقع علت اصلی شکست شفت مورد نظر است و اینکه سطح ظاهری آن چگونه خواهد بود و همچنین راهکارهایی برای جلوگیری این عیب (در ضمن یه کار تخصصیه که از نقطه نظر کار مکانیکی از تخصص من خارجه...گفتم شاید اینجا کسی باشه که بتونه راهنمایی کنه) با سپاس اصولا شفتها به دلایلی از قبیل نامیزان بودن یاتاقان ها،قفل شدن چرخ در سرعت بالا به صورت یکباره،اعمال گشتاور بیش از حد و همچنین نابالانس ممکنه شکسته بشن،ترکیبی گفتم هم کلی هم در خودرو سطح ظاهری چی چگونه خواهد بود؟نامفهومه... جلوگیری نداره،هر قطعه ای یک عمر مفید داره که براش تعریف میکنند ومحاسباتی داره و قطعه بر اساس تعداد دوری که براش در نظر میگیرند و طی سرعت معین برای مدت معین عمر خواهد کرد و هر کدوم از اون موارد که گفتم پیش نیاد شفت عمر خواهد کرد(البته این پاسخ رو مطمئن نیستم و دوستان جامدات و خودرو میتونند دقیق تر توضیح بدند بهتون) 2
ارسال های توصیه شده