رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

من تاجایی که میدونم مسیر حرکت پیستون باید روغن کاری بشه و عملیات هونینگ و فرچه زنی هم به همین منظوره که فیلمی از روغن رو توی سیلندر نگه داره

اینکه چه مقدار باشه و چه چیزی مقدارشو تنظیم میکنه عزیزان خودرویی بیان بگن:دی

درود و ممنون

 

من از خودرو اصلا سر در نمیارم ولی در مورد رینگها اینو میدونم که چند مرحله اس رینگ هوا و روغن

رینگ های هوا رو ساده میسازن ولی رینگ های روغن وسطش یه شیار حول 360 درجه داره که بازم داخل اون چند شیار راه به در داره

و لبه های پایین ( با داشتن یه شیار محیطی - پس دولبه ) دارای زاویه منفی هست که در عمل برگشت روغن رو هدایت میکنه تا وارد شیار ها بشن

به نظر میرسه اینطوری فشار بالایی بین رینگ و پستون ایجاد نمیشه که فرار کنه روغن

بهترین جنس برا ساختشون چدن یا فولاد ضد سایش عملیات حرارتی شده هست.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.5k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

خب همونطور که سجاد عزیز فرمودند اصلا نباید روغن به به قسمت احتراقی راه پیدا کنه وگرنه روغن سوزی پیدا میکنه

 

همونطور که میدونیم روغن در سیلندر 3 وظیفه ی عمده داره :

 

1 - خنک کاری : انتقال حرارت حاصل از دیواره ی سیلندر و پیستون

2 - روانکاری : جهت جلوگیری از جام کردن پیستون

3 - شستشو : پاک کردم و شستشو براده های ناشی از گذر عمر ...

 

تعداد

فاصله

جنس

و شکل اورینگها به سازنده ی موتور و استانداردش بستگی داره

مطمئنا اورینگ موتورهای خورجینی با موتورهای معمولی فرق داره

 

فکر کنم توی فیلمهایی که بهت دادم توضیحات در موردشون هست . البته توی جزوات سایپا هم هست که دارم ولی وقت ندارم برم بهشو نگاه بندازم .

 

در مورد روانکاری بین شاتون و میل لنگ :

اگر خوب دقت کنید بین شاتون و میل لنگ یه یاتاقان لغزشی دوتکه از نوع خودروانکار هست که وسطشون یه شیار جهت عبور روغن هست .

 

image001.jpg27072011%28003%29.jpg27072011%28005%29.jpg

 

خوب اگه در شکل بالا دقت کنید شیارهای روانکاری رو وسط شاتون میبینید

همچنین شیارهای روانکاری رو روی میل لنگ مشاهده میکنید .

 

موفق باشید

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

نمی دونم جای درستی دارم سوالم رو مطرح می کنم یا نه؟؟؟ اگه جای درستی نیست من رو راهنمایی کنید.

خواستم بدونم یک تیر تو خالی با توپر از نظر استحکام چه تفاوتی با هم دارند؟؟ ومثلا برای چی ساقه های خیزران (یا همون نی) تو خالی هستند؟؟ اگه تو پر بودند چه می شد؟

لینک به دیدگاه
نمی دونم جای درستی دارم سوالم رو مطرح می کنم یا نه؟؟؟ اگه جای درستی نیست من رو راهنمایی کنید.

خواستم بدونم یک تیر تو خالی با توپر از نظر استحکام چه تفاوتی با هم دارند؟؟ ومثلا برای چی ساقه های خیزران (یا همون نی) تو خالی هستند؟؟ اگه تو پر بودند چه می شد؟

 

به نظر من که، دلیلش اینه که، مقاطع گرد، از وسط شروع به برش میکنن. یعنی استحکامشون در وسط، کمترین هست. به همین خاطر، تو خالی میسازن که استحکامشون بره بالا ( منظور، استحکام پیچشی است )

درست گفتم ؟ چون خیلی وقت پیش استاتیک و مقاومت پاس کرده ام

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
  • 4 هفته بعد...
مهمترین عامل محدود کننده در انتخاب طول کورس سیلندرهای هیدرولیکی چیست وبه چه پارامترهایی بستگی دارد؟
کلا طول کورس پیستون نباید زیاد باشه مثلا شاتون پراید کوتاه ی اشاتون پژو 405 بلند می باشد این بلند و کوتاه بودن به علت ایجاد نیسبت تراکمه.ما نمیتونیم طول کورس و زیاد کنیم چون نسبت تراکم زیاد میشه نسبت تراکم که زیاد بشه به دسته موتورای بغل فشار میاد و زمانی که نسبت تراکم بالا بره روغن کاری ضعیف و احتمال کات افت زیاد میشه و امکان داره گیرپاژ کنه سیلندر و پیستون.
لینک به دیدگاه
چه جالب..

حالا چجوری اصطکاک به این صورت کاهش پیدا میکنه؟:banel_smiley_4:

نگاه کن الهام اصطکاک چیه؟ هر چی سطحی صاف تر باشه اص کمتره درسته؟ اینجا هم از ناوذرات کروی اسفاده میشه تا سطح صاف تر بشه. بزار با شکل توضیح بدم:

adrgargawe.jpg

فرض کن سطح همون هواپیما هست که با نانو ذرات.. منتها اون ذره بزرگه نانو ذره نیست مثلا میکرو ذره هست...

این شکل هم مثلا با میکروسکوپ گرفته شده..

حالا اگه از نانو ذره استفده نمی کردیم پستی بلندی بیشتر میشد در واقع ضخامت زبری بیشتر میشد و اصطکاک بیشتر

شکل رو لمس کن!

لینک به دیدگاه
نگاه کن الهام اصطکاک چیه؟ هر چی سطحی صاف تر باشه اص کمتره درسته؟ اینجا هم از ناوذرات کروی اسفاده میشه تا سطح صاف تر بشه. بزار با شکل توضیح بدم:

adrgargawe.jpg

فرض کن سطح همون هواپیما هست که با نانو ذرات.. منتها اون ذره بزرگه نانو ذره نیست مثلا میکرو ذره هست...

این شکل هم مثلا با میکروسکوپ گرفته شده..

حالا اگه از نانو ذره استفده نمی کردیم پستی بلندی بیشتر میشد در واقع ضخامت زبری بیشتر میشد و اصطکاک بیشتر

شکل رو لمس کن!

 

 

بسیار خب..الان دقیق تر درک کردم

مرسی علی، توضیح قشنگی بود:w16::a030:

لینک به دیدگاه

ساده است .

 

ب چ نوع پره هایی می گن پره ثابت و کدوما رو می گن متحرک در توربین گاز

 

روش ساخت کلی هر کدوم چی هست

 

(جواب ها در حد یک خط هست )

لینک به دیدگاه
ساده است .

 

ب چ نوع پره هایی می گن پره ثابت و کدوما رو می گن متحرک در توربین گاز

 

روش ساخت کلی هر کدوم چی هست

 

(جواب ها در حد یک خط هست )

پره ثابت،ثابته دیگه مسیر عبور هوار رو تغییر میدن/فک کنم ماشینکاری

پره متغیر وصل به محور توربین و باعث چرخش محور توربین میشه/ریخته گری دقیق

لینک به دیدگاه

درسته مهندس

پره ثابت با ماشینکاری اغلب 5 محوره و پره متحرک اغلب توسط ریخته گری دقیق (و بعد ها ماشینکاری نهایی) تولید می شن .

 

ب پره تابت اولین ردیف می گن پره گاید یا گاید ون

:icon_gol:

لینک به دیدگاه
چی هست این نیروی مگنس؟:ws38:

توضیحات بیشتر مهندس:ws37:

تو سیالات مقدماتی خوندیدم دیگه.

نه این دفعه دس شما رو می بوسه خانم مهندس.

سرچ کنید هستش.. بعدش اینجا قرار بدین

ان شالله که امسال ارشد رتبه خوبی بیاری

لینک به دیدگاه
تو سیالات مقدماتی خوندیدم دیگه.

نه این دفعه دس شما رو می بوسه خانم مهندس.

سرچ کنید هستش.. بعدش اینجا قرار بدین

ان شالله که امسال ارشد رتبه خوبی بیاری

 

 

گفتم این جز مباحث سیالاته..:banel_smiley_4:

آره سرچش کردم ظاهرا تعریفش اینه:

 

زمانی که یک جسم همزمان با یک حرکت دورانی در یک سیال در حال حرکت است در اثر این چرخش یک نیرویی که نیروی مگنس نامیده می شود منحرف می شود.:ws37:

 

جالب بود...

مرسی مهندس:icon_gol:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...