spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 18 مرداد، ۱۳۹۱ فرق مختصات دکارتی با کارتزین چیه؟ جوابش رو نمی دونم واژه فارسی مختصات کارتزین واژه انگلیسی Caresian chart توضیحات یک شبکه مسطح مستطیلی که متکی بر محورهای متقاطع عمود برهم میباشد: محور (X) (عمودی) و محور (Y) (افقی). دستگاه مختصات دکارتی، در هندسه، به نمایش هر نقطه از صفحه با دو عدد (یک زوج مرتب) گفته میشود. این دو عدد را معمولاً به نامهای مختصه X و مختصه Y میخوانند. در دستگاه محورهای مختصات دوبعدی، محورهای X و Y بر هم عمودند، از همین رو این دستگاه را دستگاه محورهای متعامد نیز میگویند . برای نمایش هندسی هر نقطه، دو خط عمود بر هم را، که محور مختصات X (خِفت یا آبسیس) و محور مختصات Y، (یا اردنه) نامیده میشوند، رسم میکنند و از محل تقاطع این دو محور، که مبدا مختصات نام دارد، روی هر محور به اندازه مختصه X و مختصه Y دو طول را (بر حسب واحد طول) مشخص میکنند. خطهایی که در انتهای این طولها عمود بر محورهای مختصات رسم شود در نقطهای یکدیگر را قطع میکنند. این محل تقاطع نمایش هندسی نقطه مورد نظر است. نام این دستگاه مختصات از نام ریاضیدان و فیلسوف فرانسوی رنه دکارت (۱۵۹۶-۱۶۵۰) که این روش را برای مشخص کردن یک نقطه در صفحه کشف کرد، گرفته شدهاست. با کاربرد دستگاه مختصات دکارتی امکان رسم معادلات جبری به صورت خط و منحنی و یا محاسبه زوایا و فواصل و همچنین نوشتن معادله مختصات یک شکل در صفحه فراهم میشود. جفتشون یکیه کارتزین اصطلاح فنیشه ودکارتی به احترام رنه دکارت به کار میره ببینید کلمه مورد نظرتون چی هست چون همونطوری که اسماعیل گفت تفاوتی ندارن 5 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 مرداد، ۱۳۹۱ یه تصویر از ماشین مورد نظررو محبت میکنین؟من تاحالا همچین چیزی ندیدم چون معمولا سه چرخ ها موتورشون به شکل موتورهای تراکتور هست که نیازی به چاله سرویس انچنانی ندارن ولی اگر یه تصویر عنایت کنین راه حل رو هم توضیح میدم همین سه چرخه مد نظر بود...موتور تراکتور مگه چجوریه؟ چه چیزایی بلدید شماها 2 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 18 مرداد، ۱۳۹۱ همین سه چرخه مد نظر بود...موتور تراکتور مگه چجوریه؟ چه چیزایی بلدید شماها خب یه عکس از سه چرخه مورد نظر میزاری؟ 3 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 مرداد، ۱۳۹۱ خب یه عکس از سه چرخه مورد نظر میزاری؟از همینا که هندیا سوارش میشن 2 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 18 مرداد، ۱۳۹۱ از همینا که هندیا سوارش میشن خب روی فضای ریلی چاله سرویس یه چوب میزارن تا جایی که محفظه روغن در دسترس قرار بگیره بعد روغنشو تعویض میکنن 4 لینک به دیدگاه
Mr. Specific 43573 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 مرداد، ۱۳۹۱ این موضوع تحقیق درس روش های پژوهش یکی از بچه هاس که داره ارشد مکانیک می خونه! پس من بگم بعد از صفحه اول و بسم ا... ، وسط یه برگه آچار بنویسه: یکیه ! آره... ای استاد حال میکنه 3 لینک به دیدگاه
Mr. Specific 43573 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 مرداد، ۱۳۹۱ از همینا که هندیا سوارش میشن همونی که گفتم. باید عقب عقب بیاد و یا ااگه نشد باید با جک جلوشو ببرند بالا البته اینم بگم که دیگه تعویض روغت مثل سابق نیست. با پمپ وکیوم خالی میکنند. از بالا 3 لینک به دیدگاه
bermy 255 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 مرداد، ۱۳۹۱ باید بگم حقیقتا فکر می کردم سوال مربوط به سه چرخه جنبه شوخی داره وگرنه از همون اول می گفتم که نیازی به چاله نیست و همینجوری خالی میشه یا نهایتا مثل ماشین از پمپ استفاده می کنن. جک بالابر و گودال مال قدیمه... یادش بخیر بچه بودم عشقم این بود که توی ماشین بشینم باهاش برم بالا... چه هیجانی داشت !:shad: 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۱ چرا دریک نیروگاه حرارتی کندانسور را که مقدار زیادی از انرژی را به هدر میدهد نمیتوان حذف کرد؟وهمه انرژی سیستم را حفظ نمود 1 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۱ چرا دریک نیروگاه حرارتی کندانسور را که مقدار زیادی از انرژی را به هدر میدهد نمیتوان حذف کرد؟وهمه انرژی سیستم را حفظ نمود شاید چون ورودی به پمپ باید حتما باید مایع باشه لازمه تا مطمئن بشیم که توسط کندانسور بخار خروجی از توربین به مایع تبدیل میشه لینک به دیدگاه
HaMiD.CFD 20379 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 مرداد، ۱۳۹۱ چرا دریک نیروگاه حرارتی کندانسور را که مقدار زیادی از انرژی را به هدر میدهد نمیتوان حذف کرد؟وهمه انرژی سیستم را حفظ نمود نمیدونم درست هست یا نه،ولی اون موقع ها که نیروگاه میخوندیم یه همچین چیزی بود. اگر توربین خروجی رو به اتمسفر بده بخار تولیدی هدر میره،کندانسور رو میگذارندتا اون رو به مایع تبدیل کنه و به عنوان فیدواتر ببره توی بویلر.بعدشم اینکه فکر میکنم چون فشار دهش توربین رو کم میکنه باعث میشه بازدهی خود توربین بالاتر بره بر مبانی بحثهای تئوری همکندانسور باید وجود داشته باشه تا سیکل چهارعملیاتی که متشکل از2فرایند برای کار و دو فرآیند برای گرمایش هست تکمیل بشه.هر کدوم از کار و گرما ها باید یک حالت مثبت و منفی داشته باشند. کار مثبت:کاری هست که از سیستم میگیریم و همون کار توربین هست. کار منفی:کار ورودی به دستگاه هستش ،مثل کار پمپ و کمپرسور گرمای مثبت:گرمای داده شده به سیستم گرمای منفی:گرمای گرفته شده از سیستم که توسط کندانسور انجام میشه امیدوارم درست باشه 4 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 31 مرداد، ۱۳۹۱ کاملا درسته عزیز طبق همون مبانی تئوری ترمودینامیک ما هیچ ماشینی نداریم که بازده صد در صد داشته باشه وتوجیه وجودی کندانسور رو هم که بسیار عالی توضیح دادی 4 لینک به دیدگاه
Marx 1733 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 مرداد، ۱۳۹۱ برای اندازه گیری ضخامت مخازن کاملا بسته، چه روش هایی وجود دارد؟ 1 لینک به دیدگاه
HaMiD.CFD 20379 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 شهریور، ۱۳۹۱ برای اندازه گیری ضخامت مخازن کاملا بسته، چه روش هایی وجود دارد؟ یکیش کرنش سنجی هستیکی دیگه ش هم تست هیدرواستاتیک که برا مخازن تحت فشار هست-بقیه رو دیگه نمیدونم 2 لینک به دیدگاه
Marx 1733 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 شهریور، ۱۳۹۱ یکیش کرنش سنجی هستیکی دیگه ش هم تست هیدرواستاتیک که برا مخازن تحت فشار هست-بقیه رو دیگه نمیدونم با اندازه گیری کرنش کدوم قسمت، میشه ضخامت پوسته یک مخزن کاملا بسته رو حساب کرد؟ 1 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 5 شهریور، ۱۳۹۱ برای اندازه گیری ضخامت مخازن کاملا بسته، چه روش هایی وجود دارد؟ نمیدونم تو مخازن جواب میده یا نه چون تستش نکردیم ولی برای لوله های بویلرهای نیروگاهی یه پروژه ای تعریف شد وبه صورت عملی هم تو یکی از نیروگاهها اجرا شد وجواب هم داد ضخامت سنجی به کمک دوربین ترموگرافی عیب یابی به کمک روش اولتراسونیک هم میتونه کاربرد داشته باشه 2 لینک به دیدگاه
Marx 1733 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 شهریور، ۱۳۹۱ نمیدونم تو مخازن جواب میده یا نه چون تستش نکردیم ولی برای لوله های بویلرهای نیروگاهی یه پروژه ای تعریف شد وبه صورت عملی هم تو یکی از نیروگاهها اجرا شد وجواب هم دادضخامت سنجی به کمک دوربین ترموگرافی عیب یابی به کمک روش اولتراسونیک هم میتونه کاربرد داشته باشه برای مخازن که بیشتر از پروب های فراصوت استفاده میکنن. پالسی از بدنه خارجی مخزن فرستاده میشه، پالس در ضخامت نفوذ میکنه و هرجا ضخامت تمام شد بر می گرده. با پردازش زمان رفت و برگشت و سرعت سیگنال، ضخامت رو به دست میارن. 1 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 12 شهریور، ۱۳۹۱ برای مخازن که بیشتر از پروب های فراصوت استفاده میکنن.پالسی از بدنه خارجی مخزن فرستاده میشه، پالس در ضخامت نفوذ میکنه و هرجا ضخامت تمام شد بر می گرده. با پردازش زمان رفت و برگشت و سرعت سیگنال، ضخامت رو به دست میارن. بله نوشتم که روش اولتراسونیک کاربرد داره دراین مورد برای بازدید خطوط لوله درشرکت نفت هم از این روش استفاده میشه که به دلیل نیاز به حضور فیزیکی وطولانی بودن خطوط روش طاقت فرسایی به شما میره ولی روش مطمئنی هست اگر توضیحات فنی روش رو میدونید خوشحال میشم از تجربیاتتون استفاده کنم 1 لینک به دیدگاه
Marx 1733 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 شهریور، ۱۳۹۱ بله نوشتم که روش اولتراسونیک کاربرد داره دراین مورد برای بازدید خطوط لوله درشرکت نفت هم از این روش استفاده میشه که به دلیل نیاز به حضور فیزیکی وطولانی بودن خطوط روش طاقت فرسایی به شما میره ولی روش مطمئنی هست اگر توضیحات فنی روش رو میدونید خوشحال میشم از تجربیاتتون استفاده کنم البته الان روبات هایی هستند که روی بدنه مخازن یا لوله حرکت میکنن و پالس رو میفرستن و دریافت میکنند. پروب های انعکاسی در کفشون تعبیه شده. 2 لینک به دیدگاه
Marx 1733 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 شهریور، ۱۳۹۱ راه اندازه گیری تنش پسماند در یک نقطه در قطعه چیه؟ 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده