Jafar Alishah 6341 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ من تاجایی که میدونم مسیر حرکت پیستون باید روغن کاری بشه و عملیات هونینگ و فرچه زنی هم به همین منظوره که فیلمی از روغن رو توی سیلندر نگه دارهاینکه چه مقدار باشه و چه چیزی مقدارشو تنظیم میکنه عزیزان خودرویی بیان بگن:دی درود و ممنون من از خودرو اصلا سر در نمیارم ولی در مورد رینگها اینو میدونم که چند مرحله اس رینگ هوا و روغن رینگ های هوا رو ساده میسازن ولی رینگ های روغن وسطش یه شیار حول 360 درجه داره که بازم داخل اون چند شیار راه به در داره و لبه های پایین ( با داشتن یه شیار محیطی - پس دولبه ) دارای زاویه منفی هست که در عمل برگشت روغن رو هدایت میکنه تا وارد شیار ها بشن به نظر میرسه اینطوری فشار بالایی بین رینگ و پستون ایجاد نمیشه که فرار کنه روغن بهترین جنس برا ساختشون چدن یا فولاد ضد سایش عملیات حرارتی شده هست. 4 لینک به دیدگاه
just work 12354 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۱ خب همونطور که سجاد عزیز فرمودند اصلا نباید روغن به به قسمت احتراقی راه پیدا کنه وگرنه روغن سوزی پیدا میکنه همونطور که میدونیم روغن در سیلندر 3 وظیفه ی عمده داره : 1 - خنک کاری : انتقال حرارت حاصل از دیواره ی سیلندر و پیستون 2 - روانکاری : جهت جلوگیری از جام کردن پیستون 3 - شستشو : پاک کردم و شستشو براده های ناشی از گذر عمر ... تعداد فاصله جنس و شکل اورینگها به سازنده ی موتور و استانداردش بستگی داره مطمئنا اورینگ موتورهای خورجینی با موتورهای معمولی فرق داره فکر کنم توی فیلمهایی که بهت دادم توضیحات در موردشون هست . البته توی جزوات سایپا هم هست که دارم ولی وقت ندارم برم بهشو نگاه بندازم . در مورد روانکاری بین شاتون و میل لنگ : اگر خوب دقت کنید بین شاتون و میل لنگ یه یاتاقان لغزشی دوتکه از نوع خودروانکار هست که وسطشون یه شیار جهت عبور روغن هست . خوب اگه در شکل بالا دقت کنید شیارهای روانکاری رو وسط شاتون میبینید همچنین شیارهای روانکاری رو روی میل لنگ مشاهده میکنید . موفق باشید 7 لینک به دیدگاه
Thecrow 13 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 اردیبهشت، ۱۳۹۱ نمی دونم جای درستی دارم سوالم رو مطرح می کنم یا نه؟؟؟ اگه جای درستی نیست من رو راهنمایی کنید. خواستم بدونم یک تیر تو خالی با توپر از نظر استحکام چه تفاوتی با هم دارند؟؟ ومثلا برای چی ساقه های خیزران (یا همون نی) تو خالی هستند؟؟ اگه تو پر بودند چه می شد؟ 3 لینک به دیدگاه
just work 12354 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 اردیبهشت، ۱۳۹۱ ببخشید من دقیقا متوجه نشدم منظور شما از " استحکام " چیه ؟ منظور استحکام کششیه یا پیچشی یا چیز دیگه ... 2 لینک به دیدگاه
MOrteZA Taghizadeh 5538 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 اردیبهشت، ۱۳۹۱ نمی دونم جای درستی دارم سوالم رو مطرح می کنم یا نه؟؟؟ اگه جای درستی نیست من رو راهنمایی کنید.خواستم بدونم یک تیر تو خالی با توپر از نظر استحکام چه تفاوتی با هم دارند؟؟ ومثلا برای چی ساقه های خیزران (یا همون نی) تو خالی هستند؟؟ اگه تو پر بودند چه می شد؟ به نظر من که، دلیلش اینه که، مقاطع گرد، از وسط شروع به برش میکنن. یعنی استحکامشون در وسط، کمترین هست. به همین خاطر، تو خالی میسازن که استحکامشون بره بالا ( منظور، استحکام پیچشی است ) درست گفتم ؟ چون خیلی وقت پیش استاتیک و مقاومت پاس کرده ام 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اردیبهشت، ۱۳۹۱ مهمترین عامل محدود کننده در انتخاب طول کورس سیلندرهای هیدرولیکی چیست وبه چه پارامترهایی بستگی دارد؟ 3 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۹۱ استفاده از نانوذرات در رنگ کردن بدنه هواپیما باعث کاهش مصرف سوخت میشه. دلیلش؟ 1 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 خرداد، ۱۳۹۱ استفاده از نانوذرات در رنگ کردن بدنه هواپیما باعث کاهش مصرف سوخت میشه. دلیلش؟ اصطکاک رو کاهش میدن 2 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 خرداد، ۱۳۹۱ اصطکاک رو کاهش میدن چه جالب.. حالا چجوری اصطکاک به این صورت کاهش پیدا میکنه؟ 1 لینک به دیدگاه
مجیدرحیمی 1695 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 خرداد، ۱۳۹۱ مهمترین عامل محدود کننده در انتخاب طول کورس سیلندرهای هیدرولیکی چیست وبه چه پارامترهایی بستگی دارد؟کلا طول کورس پیستون نباید زیاد باشه مثلا شاتون پراید کوتاه ی اشاتون پژو 405 بلند می باشد این بلند و کوتاه بودن به علت ایجاد نیسبت تراکمه.ما نمیتونیم طول کورس و زیاد کنیم چون نسبت تراکم زیاد میشه نسبت تراکم که زیاد بشه به دسته موتورای بغل فشار میاد و زمانی که نسبت تراکم بالا بره روغن کاری ضعیف و احتمال کات افت زیاد میشه و امکان داره گیرپاژ کنه سیلندر و پیستون. 1 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 خرداد، ۱۳۹۱ چه جالب..حالا چجوری اصطکاک به این صورت کاهش پیدا میکنه؟ نگاه کن الهام اصطکاک چیه؟ هر چی سطحی صاف تر باشه اص کمتره درسته؟ اینجا هم از ناوذرات کروی اسفاده میشه تا سطح صاف تر بشه. بزار با شکل توضیح بدم: فرض کن سطح همون هواپیما هست که با نانو ذرات.. منتها اون ذره بزرگه نانو ذره نیست مثلا میکرو ذره هست... این شکل هم مثلا با میکروسکوپ گرفته شده.. حالا اگه از نانو ذره استفده نمی کردیم پستی بلندی بیشتر میشد در واقع ضخامت زبری بیشتر میشد و اصطکاک بیشتر شکل رو لمس کن! 3 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 خرداد، ۱۳۹۱ نگاه کن الهام اصطکاک چیه؟ هر چی سطحی صاف تر باشه اص کمتره درسته؟ اینجا هم از ناوذرات کروی اسفاده میشه تا سطح صاف تر بشه. بزار با شکل توضیح بدم: فرض کن سطح همون هواپیما هست که با نانو ذرات.. منتها اون ذره بزرگه نانو ذره نیست مثلا میکرو ذره هست... این شکل هم مثلا با میکروسکوپ گرفته شده.. حالا اگه از نانو ذره استفده نمی کردیم پستی بلندی بیشتر میشد در واقع ضخامت زبری بیشتر میشد و اصطکاک بیشتر شکل رو لمس کن! بسیار خب..الان دقیق تر درک کردم مرسی علی، توضیح قشنگی بود 3 لینک به دیدگاه
S.F 24932 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 خرداد، ۱۳۹۱ ساده است . ب چ نوع پره هایی می گن پره ثابت و کدوما رو می گن متحرک در توربین گاز روش ساخت کلی هر کدوم چی هست (جواب ها در حد یک خط هست ) 4 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 خرداد، ۱۳۹۱ ساده است . ب چ نوع پره هایی می گن پره ثابت و کدوما رو می گن متحرک در توربین گاز روش ساخت کلی هر کدوم چی هست (جواب ها در حد یک خط هست ) پره ثابت،ثابته دیگه مسیر عبور هوار رو تغییر میدن/فک کنم ماشینکاری پره متغیر وصل به محور توربین و باعث چرخش محور توربین میشه/ریخته گری دقیق 4 لینک به دیدگاه
S.F 24932 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 خرداد، ۱۳۹۱ درسته مهندس پره ثابت با ماشینکاری اغلب 5 محوره و پره متحرک اغلب توسط ریخته گری دقیق (و بعد ها ماشینکاری نهایی) تولید می شن . ب پره تابت اولین ردیف می گن پره گاید یا گاید ون 3 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 خرداد، ۱۳۹۱ چرا دفع شوتهای چرخشی برای دروازه بانان مشکل است؟/سیالاتی 3 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۱ چرا دفع شوتهای چرخشی برای دروازه بانان مشکل است؟/سیالاتی نیروی مگنس 3 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۱ نیروی مگنس چی هست این نیروی مگنس؟ توضیحات بیشتر مهندس 2 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۱ چی هست این نیروی مگنس؟توضیحات بیشتر مهندس تو سیالات مقدماتی خوندیدم دیگه. نه این دفعه دس شما رو می بوسه خانم مهندس. سرچ کنید هستش.. بعدش اینجا قرار بدین ان شالله که امسال ارشد رتبه خوبی بیاری 3 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 خرداد، ۱۳۹۱ تو سیالات مقدماتی خوندیدم دیگه.نه این دفعه دس شما رو می بوسه خانم مهندس. سرچ کنید هستش.. بعدش اینجا قرار بدین ان شالله که امسال ارشد رتبه خوبی بیاری گفتم این جز مباحث سیالاته.. آره سرچش کردم ظاهرا تعریفش اینه: زمانی که یک جسم همزمان با یک حرکت دورانی در یک سیال در حال حرکت است در اثر این چرخش یک نیرویی که نیروی مگنس نامیده می شود منحرف می شود. جالب بود... مرسی مهندس 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده