رفتن به مطلب

روشهای تولید قطعات مختلف در صنعت ساخت وتولید


ارسال های توصیه شده

  • پاسخ 196
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

50 تا قطعست

10 دقیقه تعویض فک سه نظامش کار داره

10 دقیقه برنامه نویسیش

5 تا فک کنم 3-4 دقیقه هم تراش اون قطعات

بهتر از کار با دسته که...

 

:banel_smiley_4:

مهندس شما ب جیب خودت نیگا کردی منب جیب خودم .:ws3:

هزینه اولیه دستگاه نسبت ب دستگاه دستی کمتر خوب.:ws3:

 

 

فرز اتوماتیک چیه؟ :JC_thinking:[/

QUOTE]

 

والا چیزی ک ب ذهن من می رسه اینکه بعضی فرز ها حرکت های محرویشون رو می شه ب صورت اتومات انجام داد . شاید منظور این نوع باشه . البته من فرزی هم دیدم ک این طوری نشه . ولی خوب الان دیگه فکر کنم همه فرز ها این قابلیت رو داشته باشن .

 

توی کتاب خوندید ؟

 

به طور کلی معنای اتواتیک در تاپیک زیر مطرح شده .

پست های 52 تا 5 و پست 7

 

:flowerysmile:

 

سلام بچه ها این ژیلت ها صورت چه جوری ساخته میشه!

 

:ws38:

 

 

حمید خیلی سوالتت رو پراکنده می زاری. :banel_smiley_4:

خواهشا همه رو تو یک تاپیک بزار . اگه دنبال جوابی.:ws43:

 

الان یادمه ی جا بحث سوزن بود، ولی خاطرم نیست کجا بود ؛ و یا بیشتر اوقات فرصت نمی کنم چند تا تاپیک برم . برا همین می گم ی جا باشه .

ساخت سوزن داستانی داره ها .:w16:

 

 

از طریق پانچ

تیغه در حدود 1000 درجه کوینچ و در حدود 500 درجه تمپر داده می شه .

 

خیلی چیزا پروسه ساختشون خاص نیست .مشکل متریاله .:w16:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

منبع 2 : خودم .

 

هر کدوم رو واسه مقاله یا جایی خواستی بگو بگردم منبع معتبر پیدا می کنم، برات

ولی اگه فقط واسه اطلاعات خودت خواستی؛ منبع خودم هستم .دقیقا خاطرم نیست کجا خوندم یا چجوری بوده . واسه همین منبع نمی زنم . :flowerysmile:

  • Like 1
لینک به دیدگاه
:banel_smiley_4:

مهندس شما ب جیب خودت نیگا کردی منب جیب خودم .:ws3:

هزینه اولیه دستگاه نسبت ب دستگاه دستی کمتر خوب.:ws3:

 

 

فرز اتوماتیک چیه؟ :JC_thinking:[/

QUOTE]

 

والا چیزی ک ب ذهن من می رسه اینکه بعضی فرز ها حرکت های محرویشون رو می شه ب صورت اتومات انجام داد . شاید منظور این نوع باشه . البته من فرزی هم دیدم ک این طوری نشه . ولی خوب الان دیگه فکر کنم همه فرز ها این قابلیت رو داشته باشن .

 

توی کتاب خوندید ؟

 

به طور کلی معنای اتواتیک در تاپیک زیر مطرح شده .

پست های 52 تا 5 و پست 7

 

:flowerysmile:

 

 

 

 

حمید خیلی سوالتت رو پراکنده می زاری. :banel_smiley_4:

خواهشا همه رو تو یک تاپیک بزار . اگه دنبال جوابی.:ws43:

 

الان یادمه ی جا بحث سوزن بود، ولی خاطرم نیست کجا بود ؛ و یا بیشتر اوقات فرصت نمی کنم چند تا تاپیک برم . برا همین می گم ی جا باشه .

ساخت سوزن داستانی داره ها .:w16:

 

 

از طریق پانچ

تیغه در حدود 1000 درجه کوینچ و در حدود 500 درجه تمپر داده می شه .

 

خیلی چیزا پروسه ساختشون خاص نیست .مشکل متریاله .:w16:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

منبع 2 : خودم .

 

هر کدوم رو واسه مقاله یا جایی خواستی بگو بگردم منبع معتبر پیدا می کنم، برات

ولی اگه فقط واسه اطلاعات خودت خواستی؛ منبع خودم هستم .دقیقا خاطرم نیست کجا خوندم یا چجوری بوده . واسه همین منبع نمی زنم . :flowerysmile:

 

 

خوب مدیر!

 

اخه میگن ادم یکنواخت باشه خوب نیست منم واسه همون اینجوریم دیگه!:texc5lhcbtrocnmvtp8

 

مرسی

لینک به دیدگاه

خوب، جواب.

 

این دسته از بیرینگ ها ک در اینده نوع دیگه ای هم قرار می دم و از شما اسم کاملش رو می خوام از خانواده plain bearings ها محسوب می شوند .

نام بیرینگ مورد نظربه طور دقیق ودر کاتالوگ

Maintenance-free angular contact spherical plain bearings with sliding

contact surface combination steel/PTFE composite

و نام کوتاه شده بیرینگ در سایت .

Angular contact thrust spherical plain bearing

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

دقت کنید ک نام بیرینگ تمام و کامل باید نوشته بشه . چون انواع مختلف زیاده

  • Like 4
لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان
اتاق ماشین تو ایران با چه روشی تولید میشه؟!

 

مثلا کاپوت یا درها؟!!

 

بالاخره "اطاق ماشین" یا "کپوت و درها"؟!

 

فکر کنم هر کدوم روش تولید خاص خودشون رو داشته باشن....:JC_thinking:

لینک به دیدگاه
بالاخره "اطاق ماشین" یا "کپوت و درها"؟!

 

فکر کنم هر کدوم روش تولید خاص خودشون رو داشته باشن....:JC_thinking:

 

خوب منظروم این هر کدومش رو بدونید بگید :texc5lhcbtrocnmvtp8

لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان
خوب منظروم این هر کدومش رو بدونید بگید :texc5lhcbtrocnmvtp8

 

من مراحل تولید آئودی r8 رو دیدم. بدنه ی این خودرو از 100درصد از آلومینیوم تشکیل شده.

 

پس از رسوندن گدازه ی آلومینیوم به خلوص مورد نظر، با استفاده از ریخته گری به بلوک های 1 تنی در میارن و با استفاده از نورد، اونو به ورق های 1.3 میلیمتری تبدیل میکنن.

بعد ورق هارو در ابعاد مورد نظر برش میدن و با استفاده از دستگاه پرس شکل درها و کاپوت و سقف رو بهش میدن.

اسکلت اصلی بدنه رو با استفاده از جوشکاری دستی و نیمه اتوماتیک و با جوش دادن میله ها ایجاد میکنن که بعد این مرحله میبرنش داخل اطاق سیتی اسکن تا از روی نقاط تعیین شده روی اسکلت، تلرانس ابعادیش رو محک بزنن.

سپس ورقهارو بصورت کاملاً دستی سر جاشون رو بدنه نصب میکنن و باید دقت داشته باشن که فاصله ی بین ورق ها از 1 میلیمتر بیشتر نباشه.

بعد نوبت به پولیش زنی بدنه (بصورت دستی) و از بین بردن ضایعات میرسه تا از بروز ناهمواری در مرحله ی بعد جلوگیری بشه. در نهایت هم وارد پروسه ی 4 روزه ی رنگزنی میشه!

 

فیلمش 600 مگ بود...نتونستم آپلود کنم...ولی اگر تو نت پیدا کردم میذارم برات.:a030:

لینک به دیدگاه
من مراحل تولید آئودی r8 رو دیدم. بدنه ی این خودرو از 100درصد از آلومینیوم تشکیل شده.

 

پس از رسوندن گدازه ی آلومینیوم به خلوص مورد نظر، با استفاده از ریخته گری به بلوک های 1 تنی در میارن و با استفاده از نورد، اونو به ورق های 1.3 میلیمتری تبدیل میکنن.

بعد ورق هارو در ابعاد مورد نظر برش میدن و با استفاده از دستگاه پرس شکل درها و کاپوت و سقف رو بهش میدن.

اسکلت اصلی بدنه رو با استفاده از جوشکاری دستی و نیمه اتوماتیک و با جوش دادن میله ها ایجاد میکنن که بعد این مرحله میبرنش داخل اطاق سیتی اسکن تا از روی نقاط تعیین شده روی اسکلت، تلرانس ابعادیش رو محک بزنن.

سپس ورقهارو بصورت کاملاً دستی سر جاشون رو بدنه نصب میکنن و باید دقت داشته باشن که فاصله ی بین ورق ها از 1 میلیمتر بیشتر نباشه.

بعد نوبت به پولیش زنی بدنه (بصورت دستی) و از بین بردن ضایعات میرسه تا از بروز ناهمواری در مرحله ی بعد جلوگیری بشه. در نهایت هم وارد پروسه ی 4 روزه ی رنگزنی میشه!

 

فیلمش 600 مگ بود...نتونستم آپلود کنم...ولی اگر تو نت پیدا کردم میذارم برات.:a030:

 

مرسی داداش وقت گذاشتی از توضیحات کاملت ولی من

 

می خوام خودرو سازهای داخل رو بدونم سرچ زدم چیزی به درد بخور پیدا نکردم!

 

بازم ممنون!:w139:

لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان
مرسی داداش وقت گذاشتی از توضیحات کاملت ولی من

 

می خوام خودرو سازهای داخل رو بدونم سرچ زدم چیزی به درد بخور پیدا نکردم!

 

بازم ممنون!:w139:

 

زیاد فرق نداره....اونا هم با همت و کار مضاعف از همین تکنولوژی استفاده میکنن! :whistle:

 

ولی فک نکنم چیزی هم پیدا کنی....وقتی از طرف دانشگاه از کارخونشون بازدید میکنی،همچی میگن دوربین ها خاموش و این حرفا که انگار دارن تسلیحات نظامی تولید میکنن...:w74:

بابا 4 تا قوطی حلبی که اینهمه ادا اتفار نداره که... :w00:

لینک به دیدگاه
زیاد فرق نداره....اونا هم با همت و کار مضاعف از همین تکنولوژی استفاده میکنن! :whistle:

 

ولی فک نکنم چیزی هم پیدا کنی....وقتی از طرف دانشگاه از کارخونشون بازدید میکنی،همچی میگن دوربین ها خاموش و این حرفا که انگار دارن تسلیحات نظامی تولید میکنن...:w74:

بابا 4 تا قوطی حلبی که اینهمه ادا اتفار نداره که... :w00:

 

خوب اره اینم راست می گی!

 

می خوام بدونم از روش های شکل دهی جدید توش استفاده میشه یا نه!

 

راستی اون ائودی که گفتی همه ماشینهاش اینجوری تولید نمیشه ها..........!:biggrin:

 

امیدوارم پیدا شه !:w58::ydm47612zsesgift969

  • Like 1
لینک به دیدگاه

این سوال هم مشابه سوال قبل

نام این بیرینگ چیه ؟

مجددا . عامل لغزان نیست . و فقط دو سطح فلز هستن ک با هم درگیرن .

رینگ داخلی کاملا قادر 360 بچرخه .

 

2f0lesdonrdr97ds3zv5.jpg

  • Like 3
لینک به دیدگاه
این سوال هم مشابه سوال قبل

نام این بیرینگ چیه ؟

مجددا . عامل لغزان نیست . و فقط دو سطح فلز هستن ک با هم درگیرن .

رینگ داخلی کاملا قادر 360 بچرخه .

 

2f0lesdonrdr97ds3zv5.jpg

 

بیرینگه 360درجه!:biggrin:

 

نمی خوام من می خوام فرمینگ اتاق ماشین رو بدونم!

لینک به دیدگاه

حمید جان . مستندهای تولید خودرو هست .

من جگوار و دوج جلنجر رو دیدم هر دو توسط پرس های بسیار سنگین ب طرز هنرمندانه ای دقیق ساخته می شدن . درباره تکنولوژی های جدید این عرصه اگر بخوای بهتر دنبال مقالات تو این زمینه باشی.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

حمید جان . مستندهای تولید خودرو هست .

من جگوار و دوج جلنجر رو دیدم هر دو توسط پرس های بسیار سنگین ب طرز هنرمندانه ای دقیق ساخته می شدن . درباره تکنولوژی های جدید این عرصه اگر بخوای بهتر دنبال مقالات تو این زمینه باشی.

 

خودرو سازی های داخل رو می خوام داداش!

 

:5c6ipag2mnshmsf5ju3

لینک به دیدگاه

Maintenance-free radial spherical plain bearings

 

نام بیرینگ مورد نظر

 

کاتالوگ شرکت اس کاف ر پیشنهاد می کنم دانلود کنید .

از طریق سایت رسمی و یا از شریق جستجو در گوگل

  • Like 3
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

×
×
  • اضافه کردن...