eng.l.s 5684 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مرداد، ۱۳۹۳ ببین خیلی سادست!اون صفحه ای از قطعت که من روش Hole رو اجرا کردم رو انتخاب کن،دستور Hole رو اجراء کن،بعد از انتخاب مشخصاتی که بالا نوشتی ، Tabه بغلیش مربوط به Position رو انتخاب کن،اونجا میگه یه جا نقطه بذار،روی یکی از اون خط هایی که کشیدی یه نقطه بذار جوری که دستور Coincidence اجراء بشه،بعد نقطه رو با اونیکی خط Coincidence کن.بعد هم تیک سبز رو بزن تا دستور اجراء بشه. باور کن من رو همون قطعه ای که اتچ کرده بودی اجراش کردم جواب داد! ممنونم. اوگی شد . 2 لینک به دیدگاه
آرش هاشمی 29 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 مرداد، ۱۳۹۳ سلام یه سوال دارم فکر کنم باید اینجا بپرسم ;d میگم این کتاب نشر عابد اموزش سالدی یکی متونه بگه چ فصلهایی داره یعنی چ محیط هایی رو داره؟ میشه یکی از فهرستش عکس بزاره؟ 1 لینک به دیدگاه
HaMiD.CFD 20379 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 مرداد، ۱۳۹۳ سلام یه سوال دارم فکر کنم باید اینجا بپرسم ;dمیگم این کتاب نشر عابد اموزش سالدی یکی متونه بگه چ فصلهایی داره یعنی چ محیط هایی رو داره؟ میشه یکی از فهرستش عکس بزاره؟ تمام محیطها رو با مثالهای کاربردی داره.کلا 3تا محیط اصلی داره،بقیه زیرشاخه پارت هستند.اگه قصد تهیه دارید به کتابفروشی برید و یک ورقی بزنید خودتون دستتون میاد. 4 لینک به دیدگاه
آرش هاشمی 29 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 مرداد، ۱۳۹۳ باید اینترنتی بخرم که اینترنتی سایت نشر عابد اصلا پریویو نداشت اگه ممکنه میشه عکس بگیرید ازش؟ 3تا محیط یعنی پارتو نقشه و اسمبل؟ مرسی 1 لینک به دیدگاه
HaMiD.CFD 20379 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 مرداد، ۱۳۹۳ باید اینترنتی بخرمکه اینترنتی سایت نشر عابد اصلا پریویو نداشت اگه ممکنه میشه عکس بگیرید ازش؟ 3تا محیط یعنی پارتو نقشه و اسمبل؟ مرسی بله سه محیط داره متاسفانه نمیتونم عکسی بگذارم. 3 لینک به دیدگاه
mer30fery 674 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 شهریور، ۱۳۹۳ افزایش سرعت عمل در سالیدورکز برای یک طراح و کاربر زمان نقش بسار مهمی در طراحی دارد پس طراحی یک قطعه در زمان محدود، ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد. در سالید برای استفاده بهتر از محیط سه بعدی امکانات متعددی در نظر گرفته شده. در ابتدا به مواردی اندک زیر اشاره میکنم شاید در آینده مباحث بیشتری برای افزایش سرعت عمل در سالیدورکز ارائه کنم. همه چیز درباره view در محیط سه بعدی سالیدورکز: با استفاده از موس به تنهایی میتوانید فقط: با چرخاندن غلتک جسم را عقب و جلو ببرید(Zoom in , Zoom out) با گرفتن دکمه وسط(middle) و حرکت دان موس قطعه را بچرخانید. با کیبورد به تنهایی میتوانید: با دکمه های جهت (arrow key) جسم را 15 درجه بچرخانید با گرفتن دکمه شیفت و جهات (Shift+Arrow key) جسم را 90 درجه بچرخانید با گرفتن دکمه آلت و جهات (Alt+Arrow key) جسم را 15 درجه دوران (Roll) دهید با گرفتن دکمه کنترل و جهات (Crtl+Arrow key) جسم را به چب و راست حرکت دهید. با گرفتن دکمه کنترل و زدن دکمه های 1 تا 8 به ترتیب هر یک از نماهای جلو پشت چپ راست بالا پایین ایزومتریک و عمود بر سطح را خواهید داشت. با موس و کیبورد میتوانید: با گرفتن کنترل و دکمه وسط موس جسم را حرکت دهید. با گرفتن Alt و دکمه وسط موس جسم را دوران roll دهید با گرفتن شیفت و دکمه وسط موس جسم را بزرگ و کوچک کنید نوار ابزار VIEW (Heads-UP) را فعال کنید و ابزار های مورد نظر خود را در آن شخصی سازی کنید.به این صورت: برای فعال کردن آن بر روی یکی از نوار ابزارها کلیک راست کنید و گزینه view(Heds-up) را فعال کنید به منو بروید و از tools گزینه customize را بزنید به برگه کامند (command Tab) بروید ابزار های مورد نیاز و کاربردی را بگیرید و داخل نوار ابزار view رها کنید برای حذف ابزار از نوار ابزار آنرا بگیرید و داخل پنجره customize بکشید و رها کنید. تنظیمات ژست های ماوس (Mouse Gestures) برای اجرای ژست های موس کافیست کلیک راست ماوس را بگیرید و به جهت های هشتگانه حرکت دهید برای فعال کردن ژست های ماوس از منوی tools گزینه Customize را بزنید در برگه mouse guesture گزینه enable را تیک بزنید – پیشنهاد میشود گزینه 8 ژست را انتخاب کنید تنظیمات ژست های موس را انجام دهید و دستورهای مورد نظر خود را به آن اختصاص دهید شاد باشید... 3 لینک به دیدگاه
eng.l.s 5684 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۹۳ سلام. مهندس فرهاد این تمرین رو انجام دادم. crosshead قطعات در محیط مونتاژ سالید چه جوری حرکت میکنند ؟ ممنون میشم. 2 لینک به دیدگاه
eng.l.s 5684 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۹۳ افزایش سرعت عمل در سالیدورکز برای یک طراح و کاربر زمان نقش بسار مهمی در طراحی دارد پس طراحی یک قطعه در زمان محدود، ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد. در سالید برای استفاده بهتر از محیط سه بعدی امکانات متعددی در نظر گرفته شده. در ابتدا به مواردی اندک زیر اشاره میکنم شاید در آینده مباحث بیشتری برای افزایش سرعت عمل در سالیدورکز ارائه کنم. همه چیز درباره view در محیط سه بعدی سالیدورکز: با استفاده از موس به تنهایی میتوانید فقط: با چرخاندن غلتک جسم را عقب و جلو ببرید(Zoom in , Zoom out) با گرفتن دکمه وسط(middle) و حرکت دان موس قطعه را بچرخانید. با کیبورد به تنهایی میتوانید: با دکمه های جهت (arrow key) جسم را 15 درجه بچرخانید با گرفتن دکمه شیفت و جهات (Shift+Arrow key) جسم را 90 درجه بچرخانید با گرفتن دکمه آلت و جهات (Alt+Arrow key) جسم را 15 درجه دوران (Roll) دهید با گرفتن دکمه کنترل و جهات (Crtl+Arrow key) جسم را به چب و راست حرکت دهید. با گرفتن دکمه کنترل و زدن دکمه های 1 تا 8 به ترتیب هر یک از نماهای جلو پشت چپ راست بالا پایین ایزومتریک و عمود بر سطح را خواهید داشت. با موس و کیبورد میتوانید: با گرفتن کنترل و دکمه وسط موس جسم را حرکت دهید. با گرفتن Alt و دکمه وسط موس جسم را دوران roll دهید با گرفتن شیفت و دکمه وسط موس جسم را بزرگ و کوچک کنید نوار ابزار VIEW (Heads-UP) را فعال کنید و ابزار های مورد نظر خود را در آن شخصی سازی کنید.به این صورت: برای فعال کردن آن بر روی یکی از نوار ابزارها کلیک راست کنید و گزینه view(Heds-up) را فعال کنید به منو بروید و از tools گزینه customize را بزنید به برگه کامند (command Tab) بروید ابزار های مورد نیاز و کاربردی را بگیرید و داخل نوار ابزار view رها کنید برای حذف ابزار از نوار ابزار آنرا بگیرید و داخل پنجره customize بکشید و رها کنید. تنظیمات ژست های ماوس (Mouse Gestures) برای اجرای ژست های موس کافیست کلیک راست ماوس را بگیرید و به جهت های هشتگانه حرکت دهید برای فعال کردن ژست های ماوس از منوی tools گزینه Customize را بزنید در برگه mouse guesture گزینه enable را تیک بزنید – پیشنهاد میشود گزینه 8 ژست را انتخاب کنید تنظیمات ژست های موس را انجام دهید و دستورهای مورد نظر خود را به آن اختصاص دهید شاد باشید... ممنونم از توضیحاتتون. ولی یه مشکلی دارم قسمت اخر تنظیمات ژست های ماوس واضح توضیح دادید تهش چی میشه متوجه نشدم !! 3 لینک به دیدگاه
HaMiD.CFD 20379 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۳ ممنونم از توضیحاتتون. ولی یه مشکلی دارم قسمت اخر تنظیمات ژست های ماوس واضح توضیح دادید تهش چی میشه متوجه نشدم !! چیز خاصی نداره،دستورات اسکچ رو میتونید توی برخی فرمانهای موس بیارید،مثل حرکت دادن موس با نگه داشتن چرخ موس به چپ و راست!! 4 لینک به دیدگاه
mer30fery 674 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۳ ممنونم از توضیحاتتون. ولی یه مشکلی دارم قسمت اخر تنظیمات ژست های ماوس واضح توضیح دادید تهش چی میشه متوجه نشدم !! چیز خاصی نداره،دستورات اسکچ رو میتونید توی برخی فرمانهای موس بیارید،مثل حرکت دادن موس با نگه داشتن چرخ موس به چپ و راست!! دسترسی سریع به دستور های پرکاربرد سالیدورکز یه جور شورتکاته برای اجرای ژست های موس کافیست کلیک راست ماوس را بگیرید و به جهت ی حرکت دهید برای فعال کردن ژست های ماوس از منوی tools گزینه Customize را بزنید در برگه mouse guesture گزینه enable را تیک بزنید – پیشنهاد میشود گزینه 8 ژست را انتخاب کنید راهنمای سایت برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام را در این مورد ببینیدhttp://help.solidworks.com/2014/English/SolidWorks/sldworks/c_mouse_sestures.htm برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 5 لینک به دیدگاه
mer30fery 674 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 شهریور، ۱۳۹۳ سلام. مهندس فرهاد این تمرین رو انجام دادم. crosshead قطعات در محیط مونتاژ سالید چه جوری حرکت میکنند ؟ ممنون میشم. سلام و درود در اینجا نکات کلی حرکت قطعات در محیط مونتاژ رو میگم: 1- اولین قطعه به محض وارد شدن در محیط اسمبلی fix میشود نکته: در نمودار درختی کنار قطعه حرف f درج میشود به این معنی که قطعه دیگر حرکت نمیکند و هر 6 درجه آزادی آن گرفته میشود هر جسم در فضا دارای 6 درجه آزادی است حرکت خطی در جهت های x , y , z و دوران حول محور های x , y , z توصیه میشه در مونتاژ کردن قطعات اول قطعه ای رو که حکم بدنه اصلی را دارد و معمولا از بقیه بزرگتر است را وارد کنید و آن را فیکس کنید 2- قطعات در محیط اسمبلی سالیدورکز یا مقید هستند که کنار نمودار درختی آنها (-) است. یا مقید هستند که کنار نمودار درختی آنها چیزی نیست. یا هم فیکس هستند که کنار نمودار درختی آنها (f) است. 3- قطعات وقتی حرکت میکنند که مقید نباشند و کنار آنها (-) باشد و زمانی حرکت نمیکنند که هر 6 درجه آزادی آنها گرفته شده باشد 4-برای مقید کردن قطعات نسبت به هم و یا نصبت به refrence geometry ها از دستور mate استفاده کنید توصیه میشود مجموعه مونتاژی خود را کاملا مقید کنید 5- برای حرکت دادن قطعاتی که مقید نیستند آنها را را با کلید چپ ماوس بگیرید حرکت دهید. برای دوران دادن قطعات آنها را با کلید راست ماوس بگیرید و بچرخانید. مطلب در این مورد زیاده میشه یه کتاب راجع بهش حرف زد اگر سوالی داشتید در خدمتم، همینجا بپرسید لطفا . شاد باشید 3 لینک به دیدگاه
eng.l.s 5684 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 شهریور، ۱۳۹۳ سلام و دروددر اینجا نکات کلی حرکت قطعات در محیط مونتاژ رو میگم: 1- اولین قطعه به محض وارد شدن در محیط اسمبلی fix میشود نکته: در نمودار درختی کنار قطعه حرف f درج میشود به این معنی که قطعه دیگر حرکت نمیکند و هر 6 درجه آزادی آن گرفته میشود هر جسم در فضا دارای 6 درجه آزادی است حرکت خطی در جهت های x , y , z و دوران حول محور های x , y , z توصیه میشه در مونتاژ کردن قطعات اول قطعه ای رو که حکم بدنه اصلی را دارد و معمولا از بقیه بزرگتر است را وارد کنید و آن را فیکس کنید 2- قطعات در محیط اسمبلی سالیدورکز یا مقید هستند که کنار نمودار درختی آنها (-) است. یا مقید هستند که کنار نمودار درختی آنها چیزی نیست. یا هم فیکس هستند که کنار نمودار درختی آنها (f) است. 3- قطعات وقتی حرکت میکنند که مقید نباشند و کنار آنها (-) باشد و زمانی حرکت نمیکنند که هر 6 درجه آزادی آنها گرفته شده باشد 4-برای مقید کردن قطعات نسبت به هم و یا نصبت به refrence geometry ها از دستور mate استفاده کنید توصیه میشود مجموعه مونتاژی خود را کاملا مقید کنید 5- برای حرکت دادن قطعاتی که مقید نیستند آنها را را با کلید چپ ماوس بگیرید حرکت دهید. برای دوران دادن قطعات آنها را با کلید راست ماوس بگیرید و بچرخانید. مطلب در این مورد زیاده میشه یه کتاب راجع بهش حرف زد اگر سوالی داشتید در خدمتم، همینجا بپرسید لطفا . شاد باشید ممنونم ازتون. ولی منظر من این بود که وقتی یه قطعه رو که طاحی میکنیم و وقتی میخوایم مونتاژ کنیم از کجا بفهمییم که کدوم قسمت fix بشه و کدوم قسمت رو بشه حرکت بدیم.؟! برای اینکه اطلاعاتم درباره ی این موضوع زیاد بشه باید چیکار کنم من درباره قطعات سرچ کردم ولی چیز خاصی که به درد مونتاژ کردن بخوره نبود ؟! 2 لینک به دیدگاه
eng.l.s 5684 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 شهریور، ۱۳۹۳ این قسمت که نشون دادم توی شکل.با فعال کردنش چه اتفاقی روی scale ایجاد میشه ؟ 2 لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 14 شهریور، ۱۳۹۳ این قسمت که نشون دادم توی شکل.با فعال کردنش چه اتفاقی روی scale ایجاد میشه ؟ این دستور محیط پیرامون قطعه و ظاهری که برای قطعه انتخاب شده رو با اندازه قطعه همسو میکنه...فرض کنید شما محیط کارخانه رو برای پس زمینه انتخاب کردید،اونجایی که میز کارگاهی داره،تو حالت عادی اگر Zoom in و Zoom out کنید تغییری تو محیط پیرامون(پس زمینه) ایجاد نمیشه...ولی با انتخاب این گزینه با زوم کردن روی قطعه محیط پیرامون هم تغییر می کنه... دستور زیاد مهمی نیست...اگر تیکش غیر فعال باشه بهتره به نظرم...چون میزان پردازش CPU کمتر میشه. لینک به دیدگاه
mer30fery 674 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 شهریور، ۱۳۹۳ این قسمت که نشون دادم توی شکل.با فعال کردنش چه اتفاقی روی scale ایجاد میشه ؟ حاشیه اس اهمیتی نداره... خخخخخخخ 2 لینک به دیدگاه
mer30fery 674 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 شهریور، ۱۳۹۳ ممنونم ازتون. ولی منظر من این بود که وقتی یه قطعه رو که طاحی میکنیم و وقتی میخوایم مونتاژ کنیم از کجا بفهمییم که کدوم قسمت fix بشه و کدوم قسمت رو بشه حرکت بدیم.؟! برای اینکه اطلاعاتم درباره ی این موضوع زیاد بشه باید چیکار کنم من درباره قطعات سرچ کردم ولی چیز خواستی که به درد مونتاژ کردن بخوره نبود ؟! سوال شما مربوط به نرم افزار سالیدورکز نمیشه منم تخصصشو ندارم جواب بدم اساتید دیگه راهنمایی کنن ولی درحالت کلی تو پست قبلی هم گفتم: " توصیه میشه در مونتاژ کردن قطعات اول قطعه ای رو که حکم بدنه اصلی را دارد و معمولا از بقیه بزرگتر است را وارد کنید و آن را فیکس کنید" مثل پایه، شاسی، بدنه، قطعه ای که روی زمین قرار میگیره قطعه ای که بقیه قطعه ها به اون وصلن... 4 لینک به دیدگاه
eng.l.s 5684 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 شهریور، ۱۳۹۳ این دستور محیط پیرامون قطعه و ظاهری که برای قطعه انتخاب شده رو با اندازه قطعه همسو میکنه...فرض کنید شما محیط کارخانه رو برای پس زمینه انتخاب کردید،اونجایی که میز کارگاهی داره،تو حالت عادی اگر Zoom in و Zoom out کنید تغییری تو محیط پیرامون(پس زمینه) ایجاد نمیشه...ولی با انتخاب این گزینه با زوم کردن روی قطعه محیط پیرامون هم تغییر می کنه...دستور زیاد مهمی نیست...اگر تیکش غیر فعال باشه بهتره به نظرم...چون میزان پردازش CPU کمتر میشه. حاشیه اس اهمیتی نداره...خخخخخخخ ممنونم. من فک کردم که برای scale پارت ربط داره ! برای scale درویینگ رو پیدا کردم ولی برای پارت نه ! داریم اصلا ؟ 2 لینک به دیدگاه
MohammadAli.E 1601 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 شهریور، ۱۳۹۳ ممنونم. من فک کردم که برای scale پارت ربط داره ! برای scale درویینگ رو پیدا کردم ولی برای پارت نه ! داریم اصلا ؟ سلام شما میتونید از ابزار Scale استفاده کنید. مسیر ابزار : Insert > Features > Scale 4 لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 15 شهریور، ۱۳۹۳ ممنونم. من فک کردم که برای scale پارت ربط داره ! برای scale درویینگ رو پیدا کردم ولی برای پارت نه ! داریم اصلا ؟ برای Scale محیط Drawing باید وارد محیط بشید،از قطعه تون View بگیرید و قبل از تایید View از سمت چپ نوار Property Manager کمی پائین بیاید بخش Scale رو پیدا می کنید که معمولاً خود نرم افزار نسبت به Sheetای که انتخاب کردید اتوماتیک وار یک Scale ای رو انتخاب می کنه که با کلیک روش میتونید اون مقدار رو تغییر بدید...با انتخاب گزینه Custom میتونید میزان Scale رو بصورت دستی وارد کنید...بازم اگر متوجه نشدید بگید که با عکس توضیح بدم... لینک به دیدگاه
eng.l.s 5684 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 شهریور، ۱۳۹۳ سلام. تو این تمرین من نمیدونم که BUSHING جاش کجابود ؟ تمرینات نرم افزار solidworks 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده