رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

  • پاسخ 850
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

یه گزینه تو پنجره تعریف asssign element type هست که یه سری ساده سازیهایی انجام میده و یکمی دقت نتایج رو میاره پایین ولی تقریبا زمان حل رو نصف میکنه

فعال کردن گزینه orthogonal

 

در مورد mass scaling تو صفحات قبل مفصل بحث شده

 

چیز خاصی نبود از mass scaling!!!

این orthogonal کجاس دقیقا؟!!

لینک به دیدگاه
چیز خاصی نبود از mass scaling!!!

این orthogonal کجاس دقیقا؟!!

 

تو همون step برای کل یا قسمتی از مدلت (با تعریف set ) اختصاص بدی

جذر این ضریب - ضریب افزایش سرعت آنالیزته

ولی نباید ضرایب بزرگ براش در نظر بگیری

 

این گزینه هم با توجه به مدل و نوع انتخاب المانت در گزینه های پنجره assign element type در ماژول مش میتونه موجود باشه

خودم برای مدل 3D - linear- رویه dynamic استفاده کردم

لینک به دیدگاه
انالیزت چیه؟ بزارش یه نگا بندازیم

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

نمیدونم چرا و لی با ممنتوم متمرکز مشکل داره!. ممنتوم رو برداشتم جاش دو طرف نیرو گذاشتم تا همون کشتاور رو ایجاد کنه(سر دیگه تیر هم نیرو ها برعکس) درست شد. اگه بکارت میاد اینکارو بکن.ممنتوم حتما باید گوشه باشه؟

لینک به دیدگاه
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

من اصلا سر در نمیارم این مدل شما چیه ؟! ولی بنظر من باید یک شرایط تکیه گاهی حداقلی داشته باشه !لنگر اعمالی متمرکز نباشه ! initial time رو توی پنجره step حدکثر 0.01 قرار بدید - تعداد increment در پنجره step صدتا قرار بده! نسبت به خروجی های Field output که می خوای مطمئنی؟! (البته تاثیری در روند آنالیز نداره ! ولی یکم عجیب و غریبه ! ) هرخروجی رو که لازم داریم با edit همون F.O موجود مشخص بفرمایید - خلاصه من زیاد سر در نمیارم ولی توصیه آخر در جهت دو قطر اصلی پارتیشن بزن تا در امتداد قطر اصلی رو محیط بیضی یک خط داشته باشی که هم شرایط تکیه گاهی براش تعریف کنی و هم ممان رو اعمال - موفق باشید

لینک به دیدگاه
من اصلا سر در نمیارم این مدل شما چیه ؟! ولی بنظر من باید یک شرایط تکیه گاهی حداقلی داشته باشه !لنگر اعمالی متمرکز نباشه ! initial time رو توی پنجره step حدکثر 0.01 قرار بدید - تعداد increment در پنجره step صدتا قرار بده! نسبت به خروجی های Field output که می خوای مطمئنی؟! (البته تاثیری در روند آنالیز نداره ! ولی یکم عجیب و غریبه ! ) هرخروجی رو که لازم داریم با edit همون F.O موجود مشخص بفرمایید - خلاصه من زیاد سر در نمیارم ولی توصیه آخر در جهت دو قطر اصلی پارتیشن بزن تا در امتداد قطر اصلی رو محیط بیضی یک خط داشته باشی که هم شرایط تکیه گاهی براش تعریف کنی و هم ممان رو اعمال - موفق باشید

یه تیر با مقطع بیضی شکله .دو طرفش گشتاور پیچشی اعمال میشه. شرایط تکیه گاهی رو نمیدونم چی بذارم.اون دو تا نقطه ای که بار وارد کردمم توset تعریف کردم.ولی همون ارورو داد.شما بخوای طراحی کنی این تیرو .باندری اینا چی تعریف میکنین؟؟

لینک به دیدگاه
یه تیر با مقطع بیضی شکله .دو طرفش گشتاور پیچشی اعمال میشه. شرایط تکیه گاهی رو نمیدونم چی بذارم.اون دو تا نقطه ای که بار وارد کردمم توset تعریف کردم.ولی همون ارورو داد.شما بخوای طراحی کنی این تیرو .باندری اینا چی تعریف میکنین؟؟

کارایی که shayan777 گف انجام بده. برای ممان همونطور که قبلا گفتم از جفت نیرو استفاده کن .

لینک به دیدگاه
یه تیر با مقطع بیضی شکله .دو طرفش گشتاور پیچشی اعمال میشه. شرایط تکیه گاهی رو نمیدونم چی بذارم.اون دو تا نقطه ای که بار وارد کردمم توset تعریف کردم.ولی همون ارورو داد.شما بخوای طراحی کنی این تیرو .باندری اینا چی تعریف میکنین؟؟

مهندس، رييس شما هستيد؛ شما بايد تعيين كنيد اين تير بيضي اصلا چه استفاده اي داره ( تير عادي كه نيست ! ) پره توربين بادي است - بال هواپيماست يا .... آخه چيه ؟ چه جوري به ساير قطعات اتصال داره، گيردار يا مفصلي ؟ً حول محور ضعيف بارگذاري ميشه يا قوي - قراره در برابر پيچش بچرخه يا مقاومت كنه ؟! نميشه اينجوري نظر داد ! ( البته اگه اصلا بلد باشيم ) - در مورد بارگذاري لنگر نظر من اينه كه اگر مي خواهيد خود لنگر رو اعمال كنيد كه به محور مركزي اعمال بشه ( تقاطع دو قطر اصلي ) يا اگر بصورت كوپل نيرو كه دوستمون اشاره كردن، به دو سر قطر اصلي روي محيط ( در هر دو حال شما دو پارتيشن قطر اصلي رو بزنيد )

لینک به دیدگاه

سلام .بازم من!!

ف ی ل ت ر کردن جواب ها یعنی چی؟!! چجوری؟ کجا؟ (تو انالیز دینامیکی از این کارا میکنن برا جوابها نویز نداشته باشه و مث انالیز استاتیکی یکنواخت و نرم باشه)

جالبه این کلمه کذایی (ف ی ل ت ر ) اینجام ول کن نیس. اول سر هم نوشتم وقتی ارسال زدم اینجوری نوشت: *****

یه بار امتحان کنید!

لینک به دیدگاه
سلام .بازم من!!

ف ی ل ت ر کردن جواب ها یعنی چی؟!! چجوری؟ کجا؟ (تو انالیز دینامیکی از این کارا میکنن برا جوابها نویز نداشته باشه و مث انالیز استاتیکی یکنواخت و نرم باشه)

جالبه این کلمه کذایی (ف ی ل ت ر ) اینجام ول کن نیس. اول سر هم نوشتم وقتی ارسال زدم اینجوری نوشت: *****

یه بار امتحان کنید!

 

توی history out put گزینه antialiasing رو فعال کن

البته درکش جزئیات داره

لینک به دیدگاه
مهندس، رييس شما هستيد؛ شما بايد تعيين كنيد اين تير بيضي اصلا چه استفاده اي داره ( تير عادي كه نيست ! ) پره توربين بادي است - بال هواپيماست يا .... آخه چيه ؟ چه جوري به ساير قطعات اتصال داره، گيردار يا مفصلي ؟ً حول محور ضعيف بارگذاري ميشه يا قوي - قراره در برابر پيچش بچرخه يا مقاومت كنه ؟! نميشه اينجوري نظر داد ! ( البته اگه اصلا بلد باشيم ) - در مورد بارگذاري لنگر نظر من اينه كه اگر مي خواهيد خود لنگر رو اعمال كنيد كه به محور مركزي اعمال بشه ( تقاطع دو قطر اصلي ) يا اگر بصورت كوپل نيرو كه دوستمون اشاره كردن، به دو سر قطر اصلي روي محيط ( در هر دو حال شما دو پارتيشن قطر اصلي رو بزنيد )

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بازم ارور داد.یه سرشو گیردار گرفتم.سر دیگه تیر گشتاور و به تقاطع قطرها اعمال کردم.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

سلام

می خواستم یه سازه رو که از روی هم قرار گرفتن چند لایه استیل 302 با ضخامت 0/025 اینچ (بیست و پنج هزارم اینچ) تشکیل شده رو تحلیل کنم

(لایه ها شبیه بربری هستند که دو سرش سوراخ داره، روی هم چیده میشن و درون سوراخ ها پین قرار می گیره، یکی از پین ها فیکس میشه و دیگری تحت کشش و پیچش قرار میگیره)

حالا 3 تا سوال دارم

1-از shell استفاده کنم یا 3D؟ آیا در جواب تاثیر زیادی داره؟

2-برای برقراری تماس بین پین درون سوراخ ها با لایه ها از چه قیدی استفاده کنم؟

3-در صورتی که از shell برای مدل کردن سازه استفاده کنم چطور بین لایه ها اتصال برقرار کنم؟

چون توی shell ضخامت لایه ها با چشم دیده نمیشه و نمیدونم باید چطور اینا رو روی هم سوار کنم و مطمئن باشم که درسته..

از وقتی که میزارید سپاسگزارم

لینک به دیدگاه
سلام

می خواستم یه سازه رو که از روی هم قرار گرفتن چند لایه استیل 302 با ضخامت 0/025 اینچ (بیست و پنج هزارم اینچ) تشکیل شده رو تحلیل کنم

(لایه ها شبیه بربری هستند که دو سرش سوراخ داره، روی هم چیده میشن و درون سوراخ ها پین قرار می گیره، یکی از پین ها فیکس میشه و دیگری تحت کشش و پیچش قرار میگیره)

حالا 3 تا سوال دارم

1-از shell استفاده کنم یا 3D؟ آیا در جواب تاثیر زیادی داره؟

2-برای برقراری تماس بین پین درون سوراخ ها با لایه ها از چه قیدی استفاده کنم؟

3-در صورتی که از shell برای مدل کردن سازه استفاده کنم چطور بین لایه ها اتصال برقرار کنم؟

چون توی shell ضخامت لایه ها با چشم دیده نمیشه و نمیدونم باید چطور اینا رو روی هم سوار کنم و مطمئن باشم که درسته..

از وقتی که میزارید سپاسگزارم

 

1- از shell استفاده کن ولی اگر تغییرات ضخامت خیلی برات مهمه از solid استفاده کن

2- میتونی برای اون سوراخی که ثابته یک set از مجموع سطوح داخلی سوراخ تعریف کنی و مقیدش کنی

یا اینکه یک body صلب تعریف کنی و یک set از مجموع سطوح داخلی سوراخ + سطوح زیر و رو کلیه لایه ها (به جهت جلو گیری از مشکلات تماس و همگرایی) تعریف کنی

از surface to surface استفاده کن اگر به مشکل خورد اونموقع باید بررسی کرد

3- برای هر سطح زیر و رو لایه ها یک set تعریف کن و زوج سطحی (setی که تعریف کردی) که با هم در تماس ان تعریف کن - پیشنهاد میکنم اگر شرایط آنالیزت اجازه میده از tie استفاده کن

چرا که تو چنین تماسهایی مشکلات همگرایی بسیار وجود داره

اگر خواستی تماس تعریف کنی حتما سطوح بیشتری از هر لایه (حتی کل لایه زیر و رو و جانبی هر لایه ) به عنوان یک set تعریف کن

تو ماژول property زمانی که میخواستید section رو به shell نسبت بدید یک گزینه ای پایین کادر بود که میتونستید عنوان کنید که این لایه shell سطح رویی , زیری یا میانی ورق هست که

اگر تغییر نداده باشید پیش فرض میانی هست و تو ماژول assembly لایه ها رو با در نظر گرفتن اینکه نیمی از ضخامت پایین shell و نیمی بالای آن قرار دارد مونتاژ کنید

یعنی اگر ضخامت هر لایه 5 هست و لایه ها هم فاصله ای از هم ندارند فاصله باید مجموع نیمی از لایه بالا و نیمی از لایه پایین که مجموعش میشه 5 مونتاژ کنید (بهتره همون ابتدا یک refrence point برای هر کدوم تعریف کنید )

 

با فعال کردن گزینه render shell از منوی veiw و part display option میتونی ضخامت ورقت رو ببینی ولی روی اون نمیتونی چیزی تعریف کنی اگر هم بشه تعریف کرد اعتباری نداره

لینک به دیدگاه

با سلام

دوستان کسی می داند چطور می شود مقدار نیروی تحمل شده توسط تک تک اعضا را بدست آورد.

مثلا یک سازه داریم با تیر و ستون و بادبند که تحت بارگذاری عرضی قرار دارد!!!

به راحتی با set تعریف کردن در محل تکیه گاه می شود نیروی کل سازه را بدست آورد! اما چگونه می شود تعیین کرد که چه درصدی از نیروهای تحمل شده توسط بادبند است؟!؟ و چه درصدی توسط قاب (تیر و ستون) است؟!؟!

با تشکر فراوان

لینک به دیدگاه

سلام

مهندس جان

من میخوام ضرایب شدت تنش را در یک قطعه خال جوش شده بدست بیارم برای این کار باید یک ترک رو قطعه مدل کنم

شما تو این زمینه کار کردید

تورو خدا کمکم کنید بدجور گیر کردم

لینک به دیدگاه

سلام دوستان گلم

می خواستم بدونم که کسی تا حالا از undex توی آباکوس چیزی شنیده؟

 

مربوط به پروژه های ستاد خود کفایی نیروی دریایی میشه و بهم گفتن که برو اینو تو Help آباکوس بزن و چیزی که ازش فهمیدی رو برام یه گزارش بیار فعلا..!

 

 

اگه از دوستان کسی چیزی راجع به undex می دونه خوشحال میشم که تبادل اطلاعات صورت بگیره.

لینک به دیدگاه

سلام دوستان گلم

می خواستم بدونم که کسی تا حالا از undex توی آباکوس چیزی شنیده؟

 

مربوط به پروژه های ستاد خود کفایی نیروی دریایی میشه و بهم گفتن که برو اینو تو Help آباکوس بزن و چیزی که ازش فهمیدی رو برام یه گزارش بیار فعلا..!

 

 

اگه از دوستان کسی چیزی راجع به undex می دونه خوشحال میشم که تبادل اطلاعات صورت بگیره.

 

UNDEX همون کلمه اختصاری انفجار زیر آب هست .(Underwater Explosion)

که شامل بررسی و تحلیل اثرات انفجار زیر آب روی سازه های دریایی میشه.

 

اول شما بگو ببینیم این پروژه چی هست؟ کسری سربازی؟!

اگه هست واسه ما هم توضیح بده چجوری گرفتی، چیکار کردی

ثواب داره

لینک به دیدگاه
1-

 

تو ماژول property زمانی که میخواستید section رو به shell نسبت بدید یک گزینه ای پایین کادر بود که میتونستید عنوان کنید که این لایه shell سطح رویی , زیری یا میانی ورق هست که

اگر تغییر نداده باشید پیش فرض میانی هست و تو ماژول assembly لایه ها رو با در نظر گرفتن اینکه نیمی از ضخامت پایین shell و نیمی بالای آن قرار دارد مونتاژ کنید

یعنی اگر ضخامت هر لایه 5 هست و لایه ها هم فاصله ای از هم ندارند فاصله باید مجموع نیمی از لایه بالا و نیمی از لایه پایین که مجموعش میشه 5 مونتاژ کنید (بهتره همون ابتدا یک refrence point برای هر کدوم تعریف کنید )

 

با فعال کردن گزینه render shell از منوی veiw و part display option میتونی ضخامت ورقت رو ببینی ولی روی اون نمیتونی چیزی تعریف کنی اگر هم بشه تعریف کرد اعتباری نداره

 

جعفر جان میشه این مورد در نظر گرفتن اثر ضخامت shell رو موقع اسمبل بیشتر توضیح بدی.

مربوط به پروژه من هم میشه.

اگه از خود Reference آباکوس هم لینک بدی که عالی میشه.

قربونت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...