رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

322863508945233782421820133397827.jpg

 

برد پیت با نیکوکاری خانواده هایی که مسکن خویش را از دست داده بودند، توسط فرانک گهری در نیو ارلیینز به سال 2005 را دوباره خانه دار کرد. و این کار را در سال 2006 با ساخت بیش از 150 خانه ادامه داد. طراحی بر اساس مقاومت و استفاده برای جنگل کاری صورت گرفته است. یک سایه بان خورشیدی انرژی را برای ساختمان تامین می کند و با ایجاد سایه در قسمت زیرین خود دو تراس روی بام را محافظت می کند. بافت سیمانی از صدمه ی پایدار به روکش فلزی خارجی جلوگیری می کند. خانه ها در رنگ های مختلفی رنگ آمیزی شده اند تا هر یک قابل شناسایی باشد. طراحی خانه 1780 فوت مربعی شامل: ساختار مضاعف جلو به پشت این امکان را می دهد تا بیشترین سطح خصوصی بین خانه ها، وزش بهتر باد برای فضاهای داخلی و یک حیاط با تناسبی عالی برای هر خانه؛ یک سایبان خورشیدی ضد آب در 510 فوت مربعی تراس بام و شش ایوان اضافی؛ راه پله های داخلی و خارجی باز؛ و پنجره های بزرگ در اتاق خواب ها ایجاد گردد. خانه های روبرو سه اتاق خواب و دو سرویس بهداشتی دارند؛ و خانه ی پشتی یک اتاق خواب و یک سرویس دارد.

 

 

"من باور دارم که پیت این کار را برای خود مردم انجام داد و به آن افتخار می کند." نقل از فرانک گهری " قصد داشتم خانه ای بنا کنم که خودم دوست داشتم در آنجا زندگی کنم و خانه ای که دوباره به گذشته باز می گردد و هم خوان با محل و اقلیم نیو ارلیینز باشد. رنگ هایی که صاحب خانه انتخاب کرد را بسیار دوست دارم و یقین دارم خود من نیز نمی توانستم بهتر از این را انجام بدهم."

 

322863508945253799023420135397997.jpg\

 

322863508945273514843720131395147.jpg

 

322863508945297210156220133792107.jpg

 

32286350894541309785152013339977.jpg

 

322863508945438137890620135891377.jpg

 

322863508945456440625020131694407.jpg

 

32286350894532144355462013194437.jpg

 

منبع : اتووود

  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

هتل آویزان در تعاملی نامتعارف با بافت خود

..............................................................

 

322163508560628640625020132846407.jpg

 

 

ساختمانی معلق که هر دو پایه اش به صورتی استوار بر روی زمین قرار گرفتند و در زمین محو شدند. همه در وضعیتی عادی بر این هستند که ما ساختمان ها و چیزهای دیگر را بر روی زمین می بینیم و پارادایم دیگری نمی شناسیم. همه چیزها باید از یک نقطه آغاز می شد. این طرح سومین برنده جایزه توسط استودیو اربنپلانگر برای یک هتل شبانه ی جدید در هنگ کنگ می باشد. چنانچه مستقر شده, و شناور نیست. آنچه که باعث انجام این عمل شد, این بود که هتل بر دوش ساختمان های مجاور و برج ها کناری خود تکیه کرده و به همین دلیل شناور به نظر می رسد. این بنا در قامت یک " پارازیت معمارانه " توصیف شده است. بلندی ساختمان یک فضای سبز گشوده را در جایی که پایه های برج باید وجود داشته باشند, تولید می کند. آسانسور از انتهای ساختمان به سمت پایین به شکلی معلقی آویزان شده است. و به عنوان اولین نقطه ی دسترسی برای عموم با امکاناتی که درون آن واقع شده, عمل می کند. ساختار بنا در سه بخش تعریف شدند. هم نام این کلوپ شبانه چندین کلوپ دیگر با شمایلی عرفی موجود می باشد. کلوپ در بخش پایینی فرم معلق قرار گرفته و در بخش بالایی آن یک رستوران و مرکز تجاری تعبیه شده اند. فضاهای جزئی و چشمه ی آب گرم با استخری با سایز نیمه المپیک و همچنین لابی و دسترسی امنیتی برای قسمت بالای هتل دیگر امکانات این هتل می باشند. طبقه ها در قسمت بالا حالت مخروطی می گیرند و به تدریج موقعیتی برای بالکن اتاق های دو خوابه و تک خوابه تولید می کنند. این بالکن ها نهایتاً به تراس هایی برای سوئیت تغییر یافتند. یک گام جلوتر ویلاهای هوایی و سوئیت ریاست جمهوری در اوج قرار گرفته است. این طرح می تواند از این نظر جالب باشد, که نشانگر تعامل این ساختمان با همسایگان خود می باشد.

 

 

 

 

322163508560640265625020134042657.jpg

 

 

 

 

322163508560655425781220135544257.jpg

 

 

 

32216350856066667480462013646747.jpg

  • Like 7
لینک به دیدگاه

یک استودیوی معماری در پکن به نام MAD اقدام به طراحی جزیره مصنوعی برای جادادن بزرگ‌ترین موزه هنری خصوصی آسیا کرده است.

 

 

این موزه دارای سرسراهای نمایشگاهی و فضاهای عمومی بوده و با یک اسکله مواج به جزیره پینگتان (Pingtan) متصل خواهد شد. جزیره پینگتان در ساحل شرقی استان فوجیان چین واقع شده و بزرگ‌ترین جزیره این استان و نزدیک‌ترین جزیره بزرگ به تایوان است.

موزه هنری مزبور سومین پروژه موزه شرکت معماری طراح است که ادعا می‌کند این سازه بزرگ‌ترین موزه خصوصی در آسیا خواهد بود. بنای در حال طراحی با مساحتی بالغ بر چهار هزار متر مربع و با هزینه ساخت 130 میلیون دلار امریکا ، هزاران اثر هنری شامل گنجینه‌های ملی را به نمایش خواهد گذاشت.

جزیره مصنوعی قرار است جغرافیای پینگتان را با موزه‌ مزبور که از مجموعه‌ای از تپه‌ها ساخته می‌شود، منعکس کند.

بخش خارجی این جزیره از بتن، صدف‌ها و شن محلی ساخته می‌شود و به عنوان یک فضای عمومی با یک آبادی مرکزی عمل خواهد کرد؛ این در حالی است که فضاهای داخلی برای مشابهت‌ داشتن به غارهای باستانی طراحی می‌شوند. ساخت این جزیره و موزه از پیش آغاز شده و تاریخ اتمام آن‌ها هنوز اعلام نشده است.

 

موقعیت : پینگتان چینکاربری: موزه

مساحت سایت: 32،000 متر مربع

مساحت ساختمان : 40،000 متر مربع

مدیر مسئول: Ma Yansong, Dang Qun, Yosuke Hayano

تیم طراحی:Zhao Wei, Huang Wei, Liu Jiansheng, Jei Kim, Li Jian, Li Guangchong, Alexandre Sadeghi

 

 

czaba6dyz0lbuxh4tzjh.jpg

 

gt14n71wtygmot0q7iiq.jpg

 

97xdrgt995wp9w3fo82.jpg

 

1n8auo691bigtovld02.jpg

 

3ula1bonm61zuh75wmpe.jpg

 

f5axl94iooyyestt55q.jpg

 

6cn8c3dixaxlv7ttdnq.jpg

 

rdxhokpxp2kuxobsnivw.jpg

 

fmlc59vpcf7tl24aif8m.jpg

 

hc49cxdz7piu0nitvbz.jpg

 

dhx6kpj5cjknhlveo16.jpg

 

iiwn95lkdze36hucu6i8.jpg

 

osrsw04llhktkvy4qy.gif

 

ejoevg17vd1jfw8hhsgb.gif

 

m6lubqpehu59i1k9x9k6.gif

  • Like 5
لینک به دیدگاه

323063509015345497265620135104977.jpg

 

 

 

 

 

 

 

[TABLE=width: 0]

[TR]

[TD=align: center]

مرکز پژوهش و مطالعات نفت ملک عبدالله پادشاه جدید یک نماد عینی از ابداعات محیطی است. طرح پیشنهادی معماران مورفوسس یک فضای باز سنتی در یک طرح جامع سه بعدی بهم پیوسته را بازتعریف می کند, این طرح فرم و منظری را تولید کردند تا بتواند مناطق گسسته از هم که برنامه های عمومی و خصوصی را در خود جای دادند, و همچنین ایجاد تعامل و هم پوشانی مابین این دو فضا را فراهم آورد. این بنا در این محیط مجسمه گون جای گرفته است.یک بنای مختلط آیکونیک که در میان یک واحه ی حفاظت شده از گیاهان بومی بیابان و استخر خنک کننده ی طبیعی پدیدار شد. به شکل سنتی روستاهای واحه ی محصور شده ( مانند شهر قدیمی دیرایا,سرزمین اجدادی آل سعودی و زادگاه اتحادیه عربستان) به منظور تکوین گسترش فرهنگ در منطقه پدید آمدند. این طرح جامع جدید در مدل تاریخی روستای واحه ریشه دارد: استخرهای آب بازیافت شده ای که به شکل طبیعی هوا را خنک کرده و یک اقلیم قابل سکنی تولید می کند, باغ های گیاهان بیابانی در معرض خطر بین معماری و ساختمان بهم بافته می شود.مرکز پژوهش آیکونیک در هسته ی اصلی سایت با دیوارهای منشعب شده به منظور ارائه ی حفاظتی نمادین و عینی رشد می کند. و پویایی هسته ی پژوهشی, دیوارهای امنیتی و میله های نور درخشان متجلی از مرکز را تولید می کند – ساختمان به دیوار تبدیل می شود. و به نوبه ی خود سایت را فعال و سازماندهی می کند.به موازات واکنش های فرهنگی به محیط که به گونه شناسی روستای واحه محصور منجر می شود, بیابان در پیرامون مستقر شده و موجب تکامل فرم های بهینه در رشد اقلیم های حاره ای شده است, به عنوان مثال کاکتوس گیاهی که در اکوسیستم خشک معمول می باشد, اما بومی آمریکا است. با حداکثر حجم و حداقل سطح, به منظور کاهش ارائه ی گیاه در عناصر و تأمین آبی با ارزش, در نظر گرفته شده است. با الهام از تراکم کاکتوس, فرم کارآمد طرح پیشنهادی ما بر برنامه های عمومی و پژوهشی در قامت ساختمان های مختلط و منفرد متمرکز شده اند, برای مرکز و کاربرانش فضا هم از مناسبات اقلیم بیابانی و هم از گرایش های اجتماعی, فرهنگی و فکری الهام گرفته است.هدف اصلی این پروژه پژوهش بر انرژی و محیطی می باشد, که مرکز یا هسته ی آیکونیک در پیرامون برنامه های همگرای عمومی و خصوصی را شکل می دهد. این هسته فرم معمارانه ای به خود می گیرد, و به مثابه یک جسم تخم مرغی شکل در منظری تندیس گون با همه ی برنامه های دیگر و عناصر سایتی که از این هسته ممنعکس شده, پدیدار می شود. قدرت آیکونیک جسم تخم مرغی شکل بیانگر هویت این بنا در دنیای بیرون است. به طور همزمان مرکز پژوهشی به عنوان قطبی فشرده و در هم پیچیده برای زندگی ارائه می شود. این آیکون هم چنین به عنوان یک اتصال ارائه می شود. نهایتاً شبکه مخطط فرمی به فضاهای عمومی اصلی و شکل ساخته شده و درآمیخته ی آن با ساختار پردیس متصل می شود.

 

 

3230635090153551730468201315101737.jpg

 

 

 

 

3230635090153769210937201336109217.jpg

 

 

 

 

323063509015398080273420135810807.jpg

 

 

 

323063509015408539257820138105397.jpg

 

 

 

 

 

3230635090154196779296201319106777.jpg

 

 

 

3230635090154294337890201329104337.gif

 

 

 

3230635090154439103515201343109107.gif

 

 

 

3230635090154544279296201354104277.jpg

 

 

 

32306350901546402265622013410227.jpg

 

 

 

 

 

3230635090155173087890201357103087.jpg

 

 

 

 

 

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

  • Like 5
لینک به دیدگاه

3178635072819514905157201311194906.jpg

 

 

به جاي اتخاذ مدل هاي بلند مرتبه از كشورهاي معتدل، اين سازه ي 66 طبقه ي توسعه مركزي بانكوك با ظاهر مسكن هاي كم ارتفاع گرمسيري، با خط آسمان اين شهر وفق پيدا كرده است.اين آپارتمان ها كه توسط معماران ووها از سنگاپور طراحي گشته اند، با استفاده از تهويه طبيعي هوا، نيازي به سيستم هاي تهويه هواي مطلوب نخواهند داشت. كاربري هايي چون تراس هايي با باربكيو، كتابخانه ها، اسپاها و امكانات ديگر، هر پنج طبقه از سه برج را به يكديگر متصل نموده و همچون مهاربندهايي ساختاري عمل مي نمايند.با گسترش ستون هاي اصلي به خارج ساختمان، فضاهاي داخلي و خارجي محافظت شده اي براي بالكن ها و تراس هاي باز ايجاد گشته اند و با روشن شدن درشب، ساختمان به صفحه ي نمايش عمودي و زيبايي بدل مي گردد.چيدمان شطرنجي بلوك، به آپارتمان ها امكان استفاده از نور و هواي كافي را در چهار جهت مي بخشد. عناصر تايلندي همچون سراميك، منسوجات و قاب هاي چوبي در نما به خوبي با طرحي انتزاعي، سازماندهي گشته اند. هر سطح افقي در ساختمان، نصب شده است و سطوح عمودي به وسيله ي صفحه هاي متحرك سايه دار مي گردند.

 

 

3178635072819748157110201334198156.jpg

 

 

[TABLE=width: 0]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

نماي برج مِت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3178635072820291819219201329191816.jpg

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

 

[TABLE=width: 0]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

استخري 50 متري واقع در طبقه نهم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3178635072820811575078201321191576.jpgديد از محيط استخر به آپارتماني چهار خوابه

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

 

[TABLE=width: 0]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3178635072820932219610201333192216.jpgنماي عمومي برج

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

 

 

 

3178635072821087561407201348197566.jpg

  • Like 5
لینک به دیدگاه

31746350719740304032032013319406.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ین واحد مسکونی یک خانه ی تابستانی موقت می باشد, که در بیابان های ساحلی لیما در 95 کیلومتری شهری در پرو بسط یافته است. کشیدگی زمین در شیبی ملایم و در یک موقعیت ممتاز به چشم اندازی پیش آمده در یک زمین گلف و یک چشم انداز جانبی به دریا واقع شده است. به عنوان نقطه ی آغازین, یک تراس بزرگ و راحت بر روی یک استخر شنای طولی به منظور نمایان کردن فضای اصلی قرار گرفته است. در هر دو وجهه ی طرح مناطقی سبز تعبیه شده, تا ورود نور طبیعی را به سطوح پایین تر ممکن سازد.این مناطق سبز یک حجم سبک در بخش بالایی که از پایه جدا شده را تعریف می کند. طبقه در قامت عنصر اصلی این ترکیب دیده می شود. این حجم یک نقش برجسته در یک مسیر محصور و با فراهم آوردن نور به وضوح زیباشناسی را تعریف می کند. خورشید به جبهه ی پشتی ساختمان می تابد, در تولید راه حلی که سایه ای ضروری در کف با بسط حاشیه ی بالایی حجم به منظور پویایی بیشتر ساختمان فراهم می آورد. حجم اصلی معلق سپس یک حجم مورب شناسا را نشان می دهد که از نمای جلویی و از خارج از طرح ممکن شده است.این نتیجه ی مورب به مثابه حرکتی مرکب به عنوان یک سطح شیب دار در تراس, در دو راه پله و در دهانه های نامنظم در نمای جانبی تکرار شدند. دیگرعناصر شامل زیباشناسی مورب در دیوارهای محیط می باشند. همراه با فراهم آوردن حوزه ی خصوصی در سطحی پایین تر. آنها با یکدیگر موجب ترکیب حجم بالایی معلق و چارچوب پایینی اتاق خواب های فرعی شده اند. این فرایند وحدتی هموار و مداوم در سه سطح واحد در تولید یک عنصر پویا فراهم آورده است.مصالح استفاده شده در ساختمان دیوارهایی به رنگ سفید و هم چنین دیوارهای بتنی اکسپوز در نظر گرفته شده اند, و طبقه ها به رنگ خاکستری روکش شدند, و به فضای داخلی یک اتمسفر خنثی که به دقت روشن می شود داده اند. برای تشدید فضا و سیالیت در پیاده راه بین محیط های متفاوت. دسترسی به خانه در بیشتر بخش های ارتقاع گرفته در پشت ساختمان است. این طرح در سه سطح در نظر گرفته شدند: بخش بالایی به مسیر وسائل نقلیه و دسترسی پیاده راه ختم می شود, ورودی از کنار ساختمان با چشم اندازی مماس با حجم معلق گرفته شده است.یک حیاط باز به سالن خانه منتهی می شود, و از این نقطه پله ها به سمت پایین به سمت یک فضای جمعی جهت می گیرند. یک پل دسترسی به اتاق اصلی را فراهم می کند. فضای جمعی, استخر و آشپزخانه در سطح میانی قرار گرفته این مناطق بیشتر گشوده شده و در ارتباط با چشم انداز طراحی شدند. اتاق خواب های فرعی, اتاق خانواده و بخش سرویس دهی در سطح پایینی قرار گرفته است. دو اتاق خواب یک نمای پیش آمده دارد. در حالی که بخش های دیگر از طریق دهانه های جانبی روشن شدند.

 

 

 

 

 

 

3174635071974313899297201331193896.jpg

 

 

 

 

3174635071974472121953201347192126.jpg

 

 

 

 

3174635071974578596563201357198596.jpg

 

 

 

 

3174635071974881350469201328191356.jpg

 

 

 

3174635071974978254766201337198256.jpg

 

 

 

 

317463507197508091101620134819916.jpg

 

 

 

 

 

3174635071976397590703201359197596.jpg

 

 

 

 

 

317463507197649516882820139195166.jpg

 

 

 

 

3174635071976628088750201322198086.jpg

 

 

 

317463507197676078406320133619786.jpg

 

 

 

 

317463507197758073523520135819736.jpg

  • Like 5
لینک به دیدگاه

omtm667avk661d5ugu4.jpg

 

همه ما می دانیم که «ترین» ها اگر چه بسیار جذاب اند اما در مقابل آینده پیش رو، همیشه بسیار نحیف و شکننده خواهند بود. اکنون برج خلیفه در امارات با ۸۲۸ متر ارتفاع بلندترین ساختمان ساخته شده در جهان است اما تا چند مدت دیگر یا عربستانی ها در نزدیکی خلیج فارس این رکورد را خواهند شکست و یا زودتر از آن ها کشور آذربایجان و دریاچه خزر میزبان بلندترین برج دنیا خواهند بود.

 

این احتمال هم وجود دارد که چینی ها در ۹۰ روز چندین رکورد را با هم به ثبت برسانند. البته چینی ها فقط برای بلندترین سازه جهان برنامه ریزی نکرده اند و حالا بزرگترین ساختمان ساخته شده جهان را هم افتتاح کرده اند.

 

 

شاید این سوال که یک ساختمان چقدر باید بزرگ باشد تا تبدیل به یک شهر بشود پاسخ روشنی نداشته باشد اما اکنون ساختمان «مرکز جهانی قرن جدید» با ۱.۷ میلیون متر مربع، جایی قرار گرفته بین ذهنیت ما از یک ساختمان و دانسته های ما از یک شهر.

 

a3lmykhtnuf36ja3b63b.jpg

 

قرن جدید از بهار ۲۰۱۲ در حال ساخت بوده و در اول جولای -یعنی ۱۰ روز قبل- به صورت رسمی افتتاح شده٬ مدت زمانی که برای ساخت چنین ساختمانی به هیچ عنوان طولانی به نظر نمی رسد. یک مجتمع ۱۸ طبقه پوشیده با شیشه و قاب های استیل که در بالای یک ایستگاه مترو در شهر چنگدو در استان سیچوآن شکل گرفته. چنگدو شهری است که بیش از ۱۴ میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از شهرهای با سرعت رشد بالا در چین محسوب می شود.

 

 

pcbut72ojxldvfrwdlo3.jpg

 

در این ابر-ساختمان رستوران ها، سینمای IMAX ، دفاتر اداری، هتل ها و مراکز خرید از جمله مکان هایی هستند که بازدید کننده ها می توانند به آن ها مراجعه کنند. و البته بازسازی یک دهکده مدیترانه ای که متاسفانه هنوز نمی دانیم که این بازسازی به همان سبک شبیه سازی شهر اروپایی صورت پذیرفته و یا در ساخت آن فقط الهام گرفتن از سبک معماری مدیترانه ای نقش داشته است.

 

 

اما این ساختمان عظیم یک امکان دیگر هم دارد که آن را با سازه های مشابه اش متفاوت می کند،‌ و آن قرار گرفتن یک ساحل مصنوعی در آن است. ساحلی که هم از نسیم دریا در یک طرف بهره مند خواهد بود و هم به لطف یک پرده LED عظیم الجثه در طرف دیگر، یک خورشید خواهد داشت.

 

zqx5pp8vm707vwy2a6w9.jpg

 

 

 

سایت گیزمودو برای پیدا کردن تصوری بهتر از عظمت این ساختمان مقایسه های جالبی را انجام داده و آن طور که می گوید: «شما می توانید ۳ پنتاگون را در بین دیوارهای این بنای جدید جای دهید و یا به جای آن ۲۰ عدد اپرا هاوس سیدنی را بنشانید.»

 

 

در کنار این ساختمان هم بنای «مرکز هنر» که توسط خانم زها حدید طراحی شده با مساحت ۴۶۵۰۰ متر مربع در حال ساخت است.

 

 

xhoaz55sudm323v3dxr.jpg

 

7ikz8xwgimhfuecvbjz.jpg

 

 

p37fpgmxxndu1mmo4shg.jpg

  • Like 6
لینک به دیدگاه

324763509702101147867220131171477.jpg

 

 

 

برج طراحی شده توسط یاهووا وانگ در مسیر پیاده رو در جبهه ی غربی کوه واتی واقع شده است. این برج در جایگاه یک ایستگاه استراحت مسافرین و نظاره گری به چشم اندازی منحصر به فرد عمل می کند. تولید یک رابطه مابین برج و محیط طبیعی اش از طراحی این برج مشتق می شود. یک طبیعت دورگه ی بدیع که در تضاد تولید شده در سازه و محیط خود و به منظور اجتناب از ادعای نادرست ترکیب شدن در طبیعت هماهنگ شده است.این برج 26 متر بلندا دارد, و 25 متر مربع را پوشش می دهد. بخش مهم برج از سازه های فلزی عمودی برخاسته از زمین ترکیب شده است. بارهای سازه ای با عضوهای فلزی حمل می شود. این اعضای فلزی پیچیده شده توسط پنج لایه از اعضای افقی حلقوی, به واسطه ی این یک ستون گردشی واجد حرکت مارپیچی می شود. این رابطه ی متغیر مابین این سه سیستم چشم انداز های خارجی پویا و ظاهر فضای داخلی را تغییر می دهد. برخلاف سطوح صاف ممتد ما به واسطه ی این طرح چشم اندازهای طبیعی را در مقابل سازه و سیستم گردشی به کار رفته در تولید یک تجربه ی فضایی متفاوت و متضاد می یابیم.

 

 

 

 

 

3247635097021275433750201327175437.jpg

 

 

 

 

3247635097021499632969201349179637.jpg

 

 

 

 

 

3247635097021797767734201319177767.jpg

 

 

 

3247635097022165267734201356175267.jpg

 

 

 

 

 

3247635097022459535312201325179537.jpg

 

 

 

 

 

324763509702281377359420131173777.jpg

 

 

 

 

 

3247635097023177640781201337177647.jpg

 

 

 

 

3247635097024237465000201323187467.jpg

 

 

 

3247635097024577611484201357187617.jpg

 

 

 

3247635097024865248203201326185247.jpg

 

 

3247635097025073382969201347183387.jpg

  • Like 5
لینک به دیدگاه

rchydi8kmf9h4olop5q5.jpg

 

​آلمانی‌ها بادوام‌ترین دفتر کار جهان را در مونیخ ساختند.

این ساختمان که NuOffice نام گرفته، با در خواست شرکت «هاوپت ایموبیلین» و با کمک گروه تحقیقاتی «دیرکشن» و « موسسه فیزیک ساختمان فرانهوفر » ساخته شده است.

 

 

این بنا توانسته گواهینامه LEED Platinum را از آن خود کند. گرچه گواهی‌نامه LEED فقط یکی از گواهینامه‌های ساختمان‌های سبز رقابت‌کننده است، کسب جایزه Platinum در نوع خود حائز اهمیت است.

 

 

برای دریافت این گواهینامه، یک سازه باید بر اساس کارایی انرژی، کاهش اتلاف، توسعه مکان بادوام و کیفیت هوای درونی، دست کم 80 امتیاز کسب کند.

 

 

این دفتر کار 94 امتیاز را در دسته «هسته و پوسته» LEED کسب کرد و این میزان بالاترین نمره کسب‌شده در این گروه برای چنین ساختمان‌هایی است.

 

 

این گروه نکاتی مانند قاعده کلی ساختمان، سیستم‌های مکانیکی، الکتریکی، لوله‌کشی و محافظت در مقابل آتش را مد نظر قرار می‌دهد.

 

 

بنای مزبور مجهز به سیستم خوشیدی فتوولتائیک بوده که بخش عمده سقف آن را پوشش می‌دهد و همچنین از پنجره‌های سه‌جداره با عایق عالی برخوردار است.

 

 

روشنایی ال ای دی کارآمد توسط سامانه نظارتی مدیریت می‌شود که میزان نور روزانه در دسترس را در یک زمان خاص محاسبه می‌کند و طراحان در جاهایی که ممکن بوده تلاش کرده‌اند آلودگی نوری را محدود کنند.

 

 

در این پروژه انتخاب‌های حمل‌ونقل عمومی و همچنین خدمات شارژ وسایل نقلیه الکتریکی نیز در اختیار کارمندان قرار گرفته است.

 

 

این ساختمان همچنین شامل یک سیستم خنک‌کننده پیچیده است که از آب زیرزمینی استفاده کرده و احتمالا به عنوان یک سینک گرمایی عمل می‌کند.

 

 

 

wl4xs6oqjkvfaaqvs68h.jpg

 

i9bba7lq9qytk1f3ti09.jpg

 

bj1hcptdlnpgbujf5wzd.jpg

 

28eqpfsxzojj14vnm1w8.jpg

 

t8pe3yg3wz0tds1r1ep.jpg

 

0ntdebdxymxl049mgos2.jpg

 

nxijclasc1fqm80815u.jpg

 

h229eiz6r6roi3hldc3d.jpg

 

2echeqp25gw7o5vgdn5b.jpg

 

538uiwvspkqnxhwbd084.png

 

 

 

  • Like 4
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox, width: 783]

[TR]

[TD][TABLE=width: 753]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 747]

[TR]

[TD=colspan: 3]332063510746700907585920130309077.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[TD=align: center]

دبی مرتفع ترین ساختمان دنیا و بزرگترین فروشگاه تجاری دنیا را در خود جای داده است. چالش جدید ساخت بزرگترین هتل زیر دریایی جهان با نام حلقه های آبیمی باشد.این هتل از 21 سوئیت منحصر به فرد برخوردار خواهد بود که طراحی آن بر عهده شرکت لهستانی فن آوری دریایی عمیق و شرکت سوئیسی AG مشاوره های سرمایه گذاری بزرگ می باشد.این مجموعه از 2 طبقه تشکیل شده است، که یکی زیر آب می باشد و دیگری روی آب. رئیس شرکت بوگدان گاتوفسکی بزرگ، به اخبار دنیای معماری گفت:«پروژه هتل حلقه های آبی حوزه های جدید زیادی از پیشرفت را برای بخش هتل و توریسم باز می گشاید و بخش مسکن و شهرسازی در نواحی ساحل و دریایی گشایش می یابد و فرصت هایی برای پشتیبانی اکولوژیک با ایجاد اکوسیستم های زیر دریایی جدید و فعالیت های حفاظت از دنیای زیر آب فراهم می سازد».او افزود: «به علاوه می خواهیم در امارات برنامه محیط بین المللی و مرکز حفاظت از دنیای زیر آب را راه اندازی کنیم. و هتل حلقه آبی به عنوان ابزار آزمایشگاهی برای حفاظت و تحقیقات در زمینه محیط دریایی و اقیانوسی عمل می کند».این پروژه جاه طلبانه اولین تجربه برای ساخت و احداث هتل زیردریایی نمی باشد، تفریگاه جزایر رانگالی مالدیو دارای یک سوئیت زیر دریایی است. مسافرخانه آتر، تک اتاقی را می توان در دریاچه مالارین در سوئد یافت. و از زیر دریایی 3 اتاقه ژول گفته میشود که تنها هتل زیر دریایی در آمریکا می باشد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][TABLE=width: 747]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3320635107467264202812201326304207.jpg.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3320635107467472611015201347302617.jpg.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

332063510746762601921820132306027.jpg.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3320635107467824466484201322304467.jpg.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3320635107468012210625201341302217.jpg.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3320635107468419417656201321309417.jpg.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3320635107468596888359201339306887.jpg.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3320635107468787015312201358307017.jpg.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3320635107468938519218201313308517.jpg.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3320635107469151546562201335301547.jpg.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

332063510746940410515620130304107.jpg.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3320635107469603021171201320303027.jpg.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3320635107470212562187201321302567.jpg.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3320635107470462015312201346302027.jpg.

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

  • Like 2
لینک به دیدگاه

gsxnteqh20s9luagsde.jpg

 

 

معماران: HOK, MacCormac Jamieson Prichard, Sheppard Robson

مکان سایت: لندن، انگلستان

مساحت: ۴۸۴۳۷۵ متر مربع

سال ساخت: ۲۰۱۳

عکاس: HOK

ساخت: Bovis Lend Lease

طراحی داخلی‌: HOK

مهندسین مشاور: Ramboll UK

 

 

 

ayqn3mhugwxi4wi6zvt7.jpg

 

 

 

ساختمان جدید شبکه BBC، بیانی‌ نو از هنر و مرکز چندرسانه‌ای در قالب شهر لندن می‌‌باشد.

 

این ساختمان در سطح جهانی‌ خانه‌ای جدید و آیکونیک برای شبکه بی‌ بی‌ سی‌ و فعالیته های جهانی‌‌اش در رادیو، تلویزیون، اخبار و به صورت آنلاین می‌‌باشد.ارائه نگرشی در این شبکه، خانه جدید رسانه ای، خدمات دیجیتالی یکپارچه تر برای مخاطبان و محیطی‌ خلاقانه تر را برای کارمندان نوید می‌‌دهد.

 

برای اولین‌بار گزارشگران اخبار بی‌ بی‌ سی‌، اخبار جهانی‌، صدا و موسیقی و خدمات جهانی‌ همگی‌ در یک مکان ۴۷۴۳۷۵ فوت مربعی در محیط رسانه‌ای گردآوری شده اند.

 

 

f2fup1n9i6pwt8w8jr0.jpg

 

 

 

ساختمان جدید شبکه خانه‌ای برای نزدیک به ۶۰۰۰ کارمند، سه کانال خبری ۲۴ ساعته ۹ شبکه رادیویی و ۲۶ خدمات زبان‌های خارجی‌ می‌‌باشد؛ در حالی‌ که مخاطبان بالای ۲۴۱ میلیون نفر را دارا می‌‌باشد.

 

در این ساختمان کلیه افراد و خدمات بی‌ بی‌ سی‌ در یک مرکز رسانه هنری واحد، مناسب برای همکاری، اشتراک گذاری مباحث و خلاقیت میا‌ن برنامه‌ها و دپارتمان‌ها ایجاد می‌‌کند. شبکه بی‌ بی‌ سی‌ به دنبال یک معمار طراحی داخلی‌ به همراه راهکارهایی مبتکرانه بود تا محیط کاری پرتکاپو، هیجان انگیز و سرزنده برای استفاده بهینه از این فرصت‌ها ایجاد کند.

 

 

2cx4jtek8it6227fz9eo.jpg

 

 

از همان ابتدا، شبکه بی‌ بی‌ سی‌ بر آن بود که این طرح نیاز به ارائه ارزش پول با بهترین استفاده از فضا و ترکیب کردن تکنولوژی برجسته دیجیتال برای بالا بردن کیفیت و وسیله فراهم کردن برای راه‌های موثرتر کار و قابلیت تطابق بالا برای اطمینان حاصل کردن از همگام بودن خانه جدید شبکه‌ای و دپاتمان‌های تکنولوژیکی آینده داشت.

 

 

42mu71l2ehhhu7ou8kg8.jpg

 

 

................

  • Like 5
لینک به دیدگاه

این نیز برای شبکه بی‌ بی‌ سی‌ حائز اهمیت بود که خانه جدید شبکه، دسترسی‌ بیشتری برای عموم داشته و به افراد این اجازه را بدهد که با شبکه بی‌ بی‌ سی‌ تعامل داشته باشند.

 

با اشتیاق به طراحی داخلی‌ خانه جدید شبکه به گونه‌ای که گویی در هوا معلق می‌‌باشد، چالش HOK اطمینان حاصل کردن از این بود که طراحی‌های داخلی‌، برند و شخصیت شبکه بی‌ بی‌ سی‌ را منعکس می‌‌سازد؛ در عینی که همچنان هویت‌های متمایز دپارتمان‌های متفاوت بی‌ بی‌ سی‌ قاب تشخیص باشد.

 

obzihojtpj33s2sa42.jpg

 

 

این بسیار حیاتی‌ بود که تمامی پس زمینه‌های ساختمان برای شبکه مناسب باشد. بنابراین HOK مجبور بود از پالت برند بی‌ بی‌ سی‌ به رنگ‌های قرمز و نارنجی استفاده کند.

 

در سرتاسر ساختمان، HOK ، تیم طراحی گرافیک خود را به کار گرفت تا طرحهای خلاقانه سفارشی را برای متمایز ساختن شخصیت هر یک از دپارتمان‌هایش توسعه بخشد. در هر طبقه، گرافیک‌ها برای نام گذاری اتاق‌های ملاقات به کار برده شده است.

 

 

h6akabkwgohy4o66m29.jpg

 

 

 

تعامل با افراد کلیدی بی‌ بی‌ سی‌ بخشی جدایی ناپذیر از فرایند طراحی اولیه بود. HOK از نزدیک با اعضای کارکنان از سراسر بی‌ بی‌ سی‌ تعامل داشت تا از توسعه طیف وسیع کارها برای دست یابی‌ به خلاصه اخباری تکامل یافته اطمینان حاصل کند. نتیجه یک طراحی داخلی‌ خلاق، منعطف و کاربردی می‌‌باشد.

 

در قاب ساختمان جدید شبکه، اتاق خبر بی‌ بی‌ سی‌، فضایی بدون ستون که توسط حیطه‌های فنی احاطه شده و از طریق آتریوم ۸ طبقه‌ای بالایش نور روز می‌گیرد.

 

 

k3pwylhqgp7h2llxhgf.jpg

 

 

 

این اتاق جزو یکی‌ از بزرگترین اتاق‌های خبر زنده در دنیا می‌‌باشد. بنابراین بسیار حیاتی‌ می‌‌باشد که طراحی طبقه خبر در برابر فشار‌ها و هسته‌های یک چرخه‌ خبری ۲۴ ساعته ایستادگی کند.

 

 

 

u3qdosp39ug4tscghgt2.jpg

 

 

HOK با سردبیران خبری مشغول به کار شد تا طرح‌های مختلف اتاق خبری را امتحان کند به طوری که از حداکثر کاربری فضا اطمینان حاصل کند. نتیجۀ طراحی "hub and spoke" کمک می‌‌کند تا به طور موثر طبقات خبری میا‌ن تیم‌ها و اتاق‌های ویرایش و استودیو‌های پخش در اطراف لبه طبقه خبری قرار بگیرند.

 

غلاف‌های V شکل (مدول‌های قراردادی) برای دستیابی به فضای استودیویی منعطف بیشتر به کار برده شدند.

 

در طول این تحقیق HOK, معین کرد که فضای خصوصی نیز در درون اتاق خبری برترین می‌‌باشد؛ خصوصاً به عنوان سردبیران جستجوی خبری و توسعه دهندگان.

 

 

vobn8zze3dfnyiuxkli.jpg

  • Like 5
لینک به دیدگاه

HOK ۸ مدل مختلف از اتاق‌های ملاقات شخصی‌ طراحی کرد که در فضاهای کاری محرمانه یا مشترک، شامل اتاق ها، پوشش‌ها و حتی صندلی‌‌های راحتی‌ که می‌‌تواند به فضاهای کاری خصوصی تبدیل شود.جایی دیگر در ساختمان، HOK دو حیطه‌ی پخش زنده در طبقات دوم و پنجم طراحی کرده که فضایی برای پخش ویدئویی آنلاین، تلویزیون و برنامه‌های رادیوئی و در کل ۵۰ استودیو‌های ویرایش فراهم می‌آورد.

انعطاف و تطبیق پذیری فضای ضبط مهم تر بوده و HOK با تعدادی از متخصصان طراحی فنی‌ همکاری کرد تا طرحی خلاقانه برای جعبه‌های استودیوی شیشه‌ای سبک وزن طراحی کند.

 

gsofwqqol6wiowt02fo.jpg

 

 

۲۳ استودیوی شیشه‌ای قرار گرفته در فضای اداری با پلان باز، در میا‌ن همسایگی خدمات جهانی‌ و پخش اخبار بی‌ بی‌ سی‌ واقع شده تا به تیم‌ها این اجازه را بدهد که محصولات رادیویی زندۀ خود را به مخاطبان جهانی‌ خود در خبری کوتاه پخش کند.

 

هر استودیو جعبه‌ای نورانی دارد که فضای فوقانی را می‌‌پوشاند؛ فضایی که به عنوان اندیکاتور خارجی‌ به کار برده می‌‌شود و رنگ پیش فرض آن سفید می‌‌باشد.

 

رنگ کهربایی نشان دهنده‌ی تمرین نمایش بوده و قرمز برای روی خط بودن شبکه می‌‌باشد. کاربرد شیشه برای استودیوی رادیو غیر معمول بوده ولی‌ به استودیو‌ها اجازه می‌‌دهد تا توسط یک ناظر به صورت تکی‌ یا دوتایی یا سه تایی در خارج کنترل شود.

 

mcwsttlfkwx566r779pw.jpg

 

 

در سرتاسر ساختمان، HOK یک تنوعی از فضاهای همکاری غیر رسمی‌ را طراحی کرده است. دو فضای استراحت در هر طبقه در دورنمای گردی مشرف بر کلیسای سنت قرار گرفته اند به همراه گروهی از مبلمان با قابلیت حرکت قرار گرفته تا بهره کامل را از این منظر شهر لندن ببرد. در این حین، یک به یک فضاهای آرام در اطراف محیط دو دهلیز بزرگ به همراه مبلمانی طراحی شده جهت افزایش حریم خصوصی گروه بندی می‌‌شود.

 

یک سری غرفه‌های پشت به پشت یا واگن‌های ریلی به گونه‌ای قرار گرفته تا به دهلیز برسد و فضای کار گروهی بیشتری را در هر طبقه فراهم کند. پشت دیوار هرکدام از این غرفه‌ها توسط عکاسان از شهر‌های سرتاسر جهان و جایی که بی‌ بی‌ سی‌ پایه ریزی شده است؛ شامل کابل، جاکارتا، استانبول و دهلی‌، پوشانده شده است. طیف وسیعی از فضاهای عمومی جدید در قالب مجموعه جدید خلق شده است؛ جایی که خانه‌های جدید شبکه ظاهر شده و دیالوگی میا‌ن مخاطبان، بازدیدکنندگان و کارکنان بی‌ بی‌ سی‌ ایجاد شده است.

 

 

ywfb7pik10zx52eur5eq.jpg

 

 

یک گردشگاه عمومی جدید که از میا‌ن مرکز سایت می‌‌گذارد، محلی برای رادیو تئاتر فراهم می‌‌کند که به سوی کافه رسانه‌ای باز می‌‌شود؛ جایی که کارکنان بی‌ بی‌ سی‌ و عموم مردم می‌‌توانند با یکدیگر ترکیب شوند.

 

فضای کافه، رسانه‌ای طراحی شده است تا در روش‌های مختلف بسیاری بتواند مورد استفاده قرار گیرد و به عنوان فضای انتظار برای مخاطبان بی‌ بی‌ سی‌ یا فضای نمایشگاهی. در طول کافه پنجره‌ای قرار دارد که دیدی منحصر به فرد به اتاق خبر بی‌ بی‌ سی‌ در زیر فراهم کرده و باعث می‌‌شود تا کافه به خصوصیتی کلیدی در گشت و گذار در ساختمان بی‌ بی‌ سی‌ تبدیل شود.

 

 

650v77fbizsk0vhgghxl.jpg

 

 

فناوری دیجیتال در به نمایش گذاشتن خروجی بی‌ بی‌ سی‌ در سراسر مناطق عمومی این ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است. خبرخوان‌های نواریِ خلاقانه در محوطه پذیرش نشان دهنده‌ی اخبار فوری می‌‌باشند در حالی‌ که ۹ نمایشگر اضافی در ویترین خروجی‌ها را به نمایش می‌‌گذارند. در کافه رسانه ای، جعبه‌های رسانه‌ای از سقف اتاق پخش زنده معلق شده است.

 

پایداری بیشترین اهمیت را در فضای اخبار کوتاه بی‌ بی‌ سی‌ دارد. بنابراین تمرکزی با اختیارت محیطی‌ قوی و دوام برای لوازم داخلی‌ و مبلمان مهم بود. تصمیم گیری برای انتخاب عمد‌تاً تهیه کنندگان انگلیسی‌ به جهت حمایت از تجارت ‌انگلستان و حمایت کردن از استعداد‌های انگلیسی در حال ظهور، ارزش بیشتری بر آن افزود. این ساختمان برای دستیابی رتبه عالی‌ از گواهینامه BREEAM برنامه ریزی شده است.

 

 

منبع:معماری نیوز:icon_gol:

  • Like 6
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 642]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=colspan: 3]33506351152133607728132013368778.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[TD=align: center]

در سال 1998 در شهر برن سویس مسابقه طراحی برای سمان دهی منطقه شوولن ماتلی بر روی رودخانه آر برگزار گردید که هدف آن تبدیل این محله به مکانی بود که به روی ساکنین منطقه و بازدیدکنندگان باز باشد. این مسابقه زمینه ساز تبادل فکری در زمینه راه حل ها و امکانات مختلف استفاده بهتر از منطقه و ارزش ها و جاذبه های آن از یک سو و بازسازی و ساماندهی مجدد آن ضمن حفظ و نگهداری بناهای موجود از سوی دیگر گردید. اسکیس های ارائه شده یک مهمانخانه روستایی، فضاهای استراحت در سایه درختان و یک رستوران روی آب را پیش بینی کرده بودند. مبادله فکری دیگری که به موازات بحث اول جریان داشت، به مساله ادامه جریان آب رودخانه و یا قطع آن می پرداخت؛ زیرا احداث ساختمان جدید، اجبارا به تغییر مسیر رودخانه منجر می شد.در نهایت معماران با الهام گرفتن از شیوه ساخت بنا توسط سگ آبی، احداث یک رستوران روی تاج سد رودخانه را پیشنهاد کردند. این کانسپت ابداعی و نو این احساس را به وجود می آورد که رستوران در میان بیشه ای قرار دارد و هم زمان که امکان نظاره و لذت بردن از جریان آب و مسیر رودخانه را می دهد، به محیط بلافاصل آن آسیبی وارد نمی کند. به این ترتیب هیچ گونه دخل و تصرفی در منطقه ممنوعه رودخانه صورت نگرفت و نیز به تخریب بناهایی که در حاضر جزئی از میراث منطقه محسوب می گردند منجر نگردید.این مسابقه و مبادله فکری، مکانی است که کاملا با محیط خود هماهنگ است و پیوندی طبیعی با آن برقرار کرده که در آن، مخاطب در طول اقامت خود می تواند از آرامش، نور و تماشای مناظر رودخانه استفاده کند. رستوران فلوس شولن ماتلی که در منطقه شولن برن قرار دارد به شکلی به یک طرف رودخانه آر چسبیده که تقریبا هم تراز سطح آب قرار دارد. از تراس بیرونی که با صندلی های کشیده مبلمان شده است، می توان مناظر و رودخانه را از سه زاویه متفاوت تماشا کرد و از آن لذت برد.مهمانخانه روستایی قدیمی، امروز با این طرح پیوند خورده و هماهنگ می باشد و فضاهای چند منظوره و اقامت را در اختیار مهمانان و برگزار کنندگان اتفاقات و فعالیت های مختلف قرار می دهد. رستوران بر روی سکویی که از قبل وجود داشته، ساخته شده است. این سکو روی سدی قرار دارد که بر روی رودخانه احداث گردیده است. فنداسیون ساختمان از بتن و سازه آن فلزی و کف رستوران و پوشش ها از چوب ساخته شده است.کارفرما: شهرداری شهر برنکاربری: رستورانزیربنا: 250مترمربعتاریخ ساخت: 2004

[/TD]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

33506351152134601575782013468158.jpgرستوران فلوس شولن ماتلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

335063511521356190562520135681908.jpgرستوران فلوس شولن ماتلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

335063511521370256968820131082568.jpgرستوران فلوس شولن ماتلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

335063511521384909312520132489098.jpgرستوران فلوس شولن ماتلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

335063511521399660289120133986608.jpgرستوران فلوس شولن ماتلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

335063511521409807750020134988078.jpgرستوران فلوس شولن ماتلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

33506351152142359876572013385988.jpgرستوران فلوس شولن ماتلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

335063511521436101695320131681018.jpgرستوران فلوس شولن ماتلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

335063511521445554820320132585548.jpgرستوران فلوس شولن ماتلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

335063511521454628062520133486288.jpgرستوران فلوس شولن ماتلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

335063511521468597789120134885978.jpgرستوران فلوس شولن ماتلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

33506351152148270521102013287058.jpgرستوران فلوس شولن ماتلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

335063511521496509898520131685098.JPGرستوران فلوس شولن ماتلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

335063511521515924937520133589248.jpgرستوران فلوس شولن ماتلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

335063511521526784312520134687848.jpgرستوران فلوس شولن ماتلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

335063511521537636851620135786368.jpgرستوران فلوس شولن ماتلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

335063511521554209117220131482098.jpgرستوران فلوس شولن ماتلی - پلان

 

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

  • Like 6
لینک به دیدگاه

معمار:شرکت معماری Coop Himmelb

مدیر طراحی:Wol.D.Prix

سال اجرا:2014

 

شرکت معماری و طراحی Coop Himmelb بار دیگر با یک طراحی خاص و منحصر به فرد خود یک آمفی تئاتر و یک مرکز فرهنگی هنری در مرکز چانگشا در چین ارائه کرده است.این سایت در بخش شمالی تازه تأسیس در کنار دریاچه Daheexi همراه با طراحی تلفیقی از آب و زمین به همراه آبشار و فرم مواج سفید رنگ در یک مقیاس عظیم میباشد.معماران این طرح امیدوارند که با ایجاد یگ مرکز فرهنگی هنری جدید،نه تنها در تعامل با طبیعت و شکل بصری خود،بلکه به عنوان یک عمل علمی در جهت اجرای منابع انرژی جایگزین و سیستم های انرژی منفعل کارآمد برای کاهش اثرات زیست محیطی باشند.

 

 

5140dd40b3fc4b75560000c4_culture-art-center-changsha-coop-himmelb-l-au-_w_1109_r01_ah_-528x301.jpg

 

 

 

 

5140ddabb3fc4b33b00000c3_culture-art-center-changsha-coop-himmelb-l-au-_w_1109_r05__ah-528x264.jpg

 

 

 

 

 

این چشم انداز زیبا از دریاچه هدایت گر تمامی کانسپ های این پروژه به عناصر معماری مانند:آب،سنگ،صخره،گل و پل های ارتباطی است که حرکت و زندگی را به طور روزانه به منطقه Daheexi بخشیده است.بنابراین پیشنهادی که برای فرم این بنا داده شده،متصل کردن سطح ضخیم این طرح به زمین برای تبدیل یک چشم انداز انعطاف پذیر و پرجنب و جوش است که به یکپارچه سازی همه خدمات و مراکز اوقات فراغت و فرهنگسازی این سایت فرهنگی اختصاص داده شده است.فرم موج دار این باغ بر روی بام به تولید امکانات ورزشی،و فرهنگی هنری پرداخته است،از جمله سطوح موج دار گردش آب که اجازه میدهد نور و هوا به شیوه ای کنترل شده به داخل ساختمان رسوخ کند.

 

 

 

 

 

5140dd45b3fc4b33b00000bf_culture-art-center-changsha-coop-himmelb-l-au-_w_1109_r02_ah-528x264.jpg

 

 

 

 

به طور مستقیم زمین و منظره بام در سطوح سقف از طریق یک پیاده رو مختص عموم با چشم اندازی چرخش وار و چشم اندازی از باغ،به ایستگاه مترو در قسمت شمال غربی وصل شده است.با توجه به برگزاری بعضی از برنامه های مراسم در فضای آزاد،این پل در نوع خود به عنوان یک فضای عملکردی و ارتباطی کاربری دارد.

 

 

 

5140debfb3fc4b75560000cc_culture-art-center-changsha-coop-himmelb-l-au-_cac_section_b-b_1000-528x373.png

 

 

 

بعد از گذر مسیر قوسی شکل به قسمت غرب،دفاتر،آپارتمان ها و یک هتل 5 ستاره در انتهای قسمت غربی این سایت واقع شده است.در جناح چپ این پل ارتباطی که شرق و غرب را به هم متصل کرده است،رستوران و تئاتر را برای عموم قابل دسترسی کرده است.البته این طرح در رقابت با طرح شرکت زاها حدید شکست خورد و طرح او برای اجرا در این سایت در سال 2014 برگزیده شد.ر دو طرح از شکل و فرم قوسی وار تشکیل شده بودند و شباهت قابل ملاحظه ای در ایده و کانسپت خود داشته اند.

 

 

5140e167b3fc4b33b00000c4_culture-art-center-changsha-coop-himmelb-l-au-_cac_building_functions-1000x706.png

 

5140dd73b3fc4b33b00000c0_culture-art-center-changsha-coop-himmelb-l-au-_w_1109_r06-1000x620.jpg

 

5140dd81b3fc4b33b00000c1_culture-art-center-changsha-coop-himmelb-l-au-_w_1109_r04_ah-528x198.jpg

 

 

 

 

5140de6cb3fc4b75560000c8_culture-art-center-changsha-coop-himmelb-l-au-_w_1109_m11_mp-1000x562.jpg

  • Like 6
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

گروه معماری SOM در حال ساخت برج تجاری، اداری به مساحت 89000 متر مربع برای پادشاه عبدالله می باشد. این برج متناسب با آب و هوای گرم عربستان طراحی شده است، یعنی قسمت جنوبی آن با پنل های تیره پوشیده شده اند تا میزان تابش نور خورشید را کاهش دهند، اما در قسمت شمالی این پنل ها شفاف می باشند تا هم دید بهتری داشته باشند و هم از انرژی خورشید بتوان استفاده کرد.

یکی از اهداف طراحی این پروژه به دست آوردن گواهینامه پایداری LEED می باشد.

معمار : Skidmore, Owings & Merrill

مکان : Riyadh, Saudi Arabia

سال : 2013

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

51e99826e8e44e9b8500000f_muqarnas-tower-som_muqarnas_tower_-_mini-atrium%20copy.jpg

 

51e99825e8e44e60de000008_muqarnas-tower-som_muqarnas_tower_-_section_through_lobby_and_stair%20copy.jpg

 

51e99817e8e44e7562000004_muqarnas-tower-som_muqarnas_tower_-_main_entrance_lobby%20copy.jpg

51e9980ae8e44e9b8500000e_muqarnas-tower-som_muqarnas_tower_-_south_facade_day1%20copy.jpg51e9980ae8e44e9b8500000e_muqarnas-tower-som_muqarnas_tower_-_south_facade_day1%20copy.jpg

 

 

 

51e997f9e8e44e9b8500000d_muqarnas-tower-som_muqarnas_tower_-_west_pavilion1%20copy.jpg

51e997e7e8e44e60de000007_muqarnas-tower-som_100617_wadi_ne_view_smaller_hero%20copy.jpg

 

 

51e997d4e8e44e9b8500000c_muqarnas-tower-som_img_0290%20copy.jpg

 

 

 

 

51e997cae8e44e60de000006_muqarnas-tower-som_muqarnas_tower_-_sky_lobby_view_1%20copy.jpg

 

 

 

 

51e997b3e8e44e60de000005_muqarnas-tower-som_100814_lobby_south_entrance%20copy.jpg

 

 

 

51e9b41ce8e44eff9f00000f_muqarnas-tower-som_img_0371%20copy.jpg51e99836e8e44e7562000005_muqarnas-tower-som_muqarnas_tower_-_site_plan%20copy.jpg

 

51e99832e8e44e60de000009_muqarnas-tower-som_muqarnas_tower_-_typical_office_level_plan%20copy.jpg

  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

کتابخانۀ بایوکوئن پروژۀ دیگری است که توسط دی اس دی در بایوکوئن نزدیک تئاتر بایوکوئن طراحی شده است.

 

ایدۀ این طراحی از دو کتاب چرخیده روی هم می باشد. بلوک های چرخیده شده، بهترین دید را فراهم می آورد.

 

این کتابخانه عمدتاً از سه قسمت تشکیل شده که شامل بلوک زیرزمین متشکل از 2 طبقه، یک طره (طبقۀ سوم) و اتصال آنها می باشد.

 

سقف بلوک پایینی فضای خارجی برای فعالیت های خارجی را فراهم می کند. برای اینکه در داخل دیدهای بهتری داشته باشیم، این طره یک دیوار پرده ای کامل به کار گرفته است. به علاوه، آتریوم مثلثی روشنایی روز لازم برای مطالعه را تضمین می کند.

 

در این کتابخانه مصالح و استراتژی ساخت ساده ای به مانند تئاتر بایوکوئن به کار برده شده است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

معماران :دی اس دی

مکان سایت : بایوکوئن، یینگ کو، چین

معمار مسئول : کگ لینگ

دستیاران : یین کویین، دینگ وو و لانگ چن از گروه طراحی معمار ی شانگهای ژونگسن

طراحی داخلی : دی اس دی، گروه تحقیقاتی و طراحی معماری چین

طراح داخلی : جیانگو وانگ، یه ژانگ

طراح آکوستیک : شرکت مهندسی بین المللی آی پی پی آر چین

عکاس : شرکت دی اس دی

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

استودیوی UN محیط کاری شفافی در خانه میرای خلق می‌‌کند.

 

خانه میرای، طراحی شده توسط یک شرکت معماری آمستردامی به نام استودیوی UN, پوسته‌ای پیشرفته را که به صورتی‌ متحرک در رنگ سفید قاب شده است تا سه عملکرد دفتر مرکزی آستلاس در لیدن هلند را یکی‌ کند.

 

در این ساختمان متشکل از شش طبقه از دفاتر و آزمایشگاه‌ها و یک لابی ورودی بزرگ، هر عنصر با برنامه دارای حلقه خود در ساختمان می‌‌باشد که حیاط مرکزی را احاطه کرده است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

در ارتباط با میراث شرکت، این باغ (حیاط مرکزی) توسط یک لنداسکیپ سنتی‌ ژاپنی احاطه شده است. اهمیت ارتباط بصری میا‌ن عملکرد ها، ارتباطات باز، یک محیط کاری شفاف و نور روز کافی‌ توسط کاربرد گسترده شیشه در نما و نورگیرها در طبقات پایینی مورد تأکید قرار گرفته است.

 

این ساختمان پایدار توسط یک ساختار آلومینیومی سبک وزن نگاه داشته شده است تا در نتیجه آن مصالح کمتری در فونداسیون به کار برده شود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

نور مستقیم آفتاب توسط پوشش‌های کم عرض E شکل و کاربرد گسترده سایه اندازی محدود شده است. صفحات در نمای جنوبی ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر از ساختمان امتداد یافته اند در حالی‌ که در نمای شرقی‌ و غربی تنها ۴ سانتی متر عمق دارند.

 

این صفحات همچنین یک عملکرد زیبایی شناسانه را بر عهده دارند و آن هم افزودن رنگ به نمای ساختمان در پالتی از فیلم‌های انیمیشن مانگا می‌‌باشد. همچنین در بالا، ۹۰ سانتی متر جان پناه به کار برده شده تا بار گرمایی را کاهش داده و دید را به پنت‌هاوس‌ها از بین ببرد. کل مصرف انرژی ساختمان توسط بام سبز ورودی و یک سیستم انبار گرمایی زیرزمینی بیشتر تقلیل یافته است.

 

کارفرما: G&S vastgoed

مکان سایت: پارک علوم زیستی‌، لیدن، هلند

مساحت: دفاتر=۱۱۲۰۰ متر مربع، آزمایشگاه ها=۵۵۰۰ متر مربع، پارکینگ=۳۰۰ متر مربع

سایت:۱۱۲۷۰ متر مربع

زیربنا:۳۹۲۱ متر مربع

طراحی: سال ۲۰۰۹

ساخت: سال ۲۰۱۲

عکاس: christian richters and rick geenjaar

تیم طراحی استودیوی UN: ben van berkel, caroline bos, gerard loozekoot with erwin horstmanshof and jörg petri, nanang santoso, sander schuur, ramon van der heijden, rikjan scholten, filippo lodi, imola berczi, peter irmscher, patrik noome

پیمانکار: C&S

تأسیسات: TPA

منظر: kees tolk ontwerp

طراحی داخلی‌: procore – arnold schoordijk

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]3425635135043708087032201310318088.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

خانه در طول کاو درایو در سایت شبه مخروطی سنتوزا با یک برکه ی دست ساز مواجه می شود. این فضای زیستی برای یک خانواده ی کوچک که تا حد زیادی بر حفظ حریم خصوصی شان تأکید دارند,ساخته شد. خانه به سمت خیابان چرخیده است. مانند یک حجم منفرد خانه به فضای استراحتی در باغ می ماند, و فضاهای اصلی با چشم انداز اولیه ی خود به مسیر آب شکل گرفته اند. ورودی اصلی در مرکز خانه انتخاب شده و فضای نشیمن و ناهارخووری در اطراف آن قرار گرفته اند.

طبقه ی فوقانی انشعابی در وسط دو حجم است, که اتاق خواب دختر خانواده و والدین در آنجا تعبیه شده است. زیرزمین اتاق مهمان, فضای سرگرمی, گاراژ و خدمات را در خود جای داده, و تهویه و روشنایی آن توسط حیاط نشسته در آب فراهم می شود. اندازه ی توده ها تعمداً کوچک به منظور تولید فضای سبز بیشتر در این سایت کم عرض در نظر گرفته شدند. هندسه بنا از درگیری با پارامترهای برنامه ریزی شده و اعمال شده در آن ناحیه و میل به سادگی فرم ساختمان مشتق شد.

نمای کناری و روبه رو با موقعیت استراتژیک گشودگی ها در ورود نور روز با حداقل سازش در بخش خصوصی به سمت پایین تراشیده شدند. دیوارهای شیب دار گوشه ها تأثیر کمتری در طبقه ی همکف داشته, در حالی که حجم فضایی را در سطح بالا بسط می دهند. برای این فرم ساده چند مصالح معمارانه به کار رفته است. نماها کاملاً در چوبی سخت پیچیده شده اند. فضای داخلی با پالتی سبک از بلوط و تراورتن تطبیق یافته است. در شب هنگام قطعات و فضای داخلی در نما دیده می شوند. حجمی خاموش و غیرقابل نفوذ بتدریج به حجم های سبک داخلی راه می دهد, و پیچیدگی درون را نمایان می کند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3425635135043826622188201322316628.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3425635135044026085079201342316088.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3425635135044175801875201357315808.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3425635135044328135860201312318138.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3425635135044429922969201322319928.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3425635135044594922969201339314928.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3425635135044667579219201346317578.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3425635135044751846797201355311848.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

342563513504486469836020136314698.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3425635135044962588985201316312588.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

34256351350478901475792013931148.jpg ...

منبع:http://www.etoood.com

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]3425635135043708087032201310318088.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

خانه در طول کاو درایو در سایت شبه مخروطی سنتوزا با یک برکه ی دست ساز مواجه می شود. این فضای زیستی برای یک خانواده ی کوچک که تا حد زیادی بر حفظ حریم خصوصی شان تأکید دارند,ساخته شد. خانه به سمت خیابان چرخیده است. مانند یک حجم منفرد خانه به فضای استراحتی در باغ می ماند, و فضاهای اصلی با چشم انداز اولیه ی خود به مسیر آب شکل گرفته اند. ورودی اصلی در مرکز خانه انتخاب شده و فضای نشیمن و ناهارخووری در اطراف آن قرار گرفته اند.

طبقه ی فوقانی انشعابی در وسط دو حجم است, که اتاق خواب دختر خانواده و والدین در آنجا تعبیه شده است. زیرزمین اتاق مهمان, فضای سرگرمی, گاراژ و خدمات را در خود جای داده, و تهویه و روشنایی آن توسط حیاط نشسته در آب فراهم می شود. اندازه ی توده ها تعمداً کوچک به منظور تولید فضای سبز بیشتر در این سایت کم عرض در نظر گرفته شدند. هندسه بنا از درگیری با پارامترهای برنامه ریزی شده و اعمال شده در آن ناحیه و میل به سادگی فرم ساختمان مشتق شد.

نمای کناری و روبه رو با موقعیت استراتژیک گشودگی ها در ورود نور روز با حداقل سازش در بخش خصوصی به سمت پایین تراشیده شدند. دیوارهای شیب دار گوشه ها تأثیر کمتری در طبقه ی همکف داشته, در حالی که حجم فضایی را در سطح بالا بسط می دهند. برای این فرم ساده چند مصالح معمارانه به کار رفته است. نماها کاملاً در چوبی سخت پیچیده شده اند. فضای داخلی با پالتی سبک از بلوط و تراورتن تطبیق یافته است. در شب هنگام قطعات و فضای داخلی در نما دیده می شوند. حجمی خاموش و غیرقابل نفوذ بتدریج به حجم های سبک داخلی راه می دهد, و پیچیدگی درون را نمایان می کند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3425635135043826622188201322316628.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3425635135044026085079201342316088.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3425635135044175801875201357315808.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3425635135044328135860201312318138.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3425635135044429922969201322319928.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3425635135044594922969201339314928.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3425635135044667579219201346317578.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3425635135044751846797201355311848.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

342563513504486469836020136314698.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3425635135044962588985201316312588.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

34256351350478901475792013931148.jpg ...

منبع:http://www.etoood.com

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

  • Like 1
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...