رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

رنزو پیانو و هم زیستی معماری رنسانس و مدرن در موزه ایزابل استیوارت گاردنر

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]3427635135123628350704201322318358.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

کارگاه ساخت و ساز رنزو پیانو به تازگی شاخه ی جدیدی برای موزه ی طراحی و اجرا کرده است.ایزابلا استوارت گاردنر کلکسیون دار آثار هنری در قرن هجدم و بنیانگذار موزه هنر با نام خودش در بستون است.

شاخه ی جدید برای حفظ ساختمان تاریخی 1902 طراحی و الحاق گردیده است.70000 فوت مربع اضافه شده به ساختمان قدیمی،فضاهای هدف داری را برای کنسرت ها،نمایشگاه ها و کلاس های آموزشی همراه با افزایش امکانات برای بازدید کنندگان ارائه میدهد.موزه برای برجسته کردن طیف گسترده ی برنامه های خود یک دوره ی افتتاحیه با برنامه های متنوع مانند نمایشگاه های مختلف و اجراهای زنده برگزار کرده است.

نور طبیعی فضای داخلی را در خود غرق میکند و ورودی ای باز و دعوت کننده برای بازدیدکنندگانی که از نمای ساختمان اصلی و باغها لذت میبرند،ایجاد میکند.ساختمان از ترکیب چهار حجم تشکیل شده که بوسیله ی مس که با لایه ای از پتینا (زنگار مفرغ که سبز رنگ است و مجسمه ی آزادی نیز با همین ماده تزیین شده) پوشیده شده ،شاخص شده اند.آجرهای قرمز به کار رفته که گویی در بالای طبقه ی همکف شناور هستند تضاد بصری زیبایی با شفافیت سطح زیرین ایجاد میکنند.

فضاهایی که در ادامه از آنها نام برده میشود مشخصه های کلیدی ساختمان جدید میباشند:سالن اجرای 300 نفره،گالری نمایشگاه ویژه با قابلیت تنظیم ارتفاع،یک رستوران جدید،فروشگاه هدیه،کلاس های آموزشی در چشم انداز،باغ های گسترش یافته در فضای باز،دو آپارتمان هنری و آزمایشگاه های حفاظت.

موزه ی ایزابل استیوارت گاردنر به دنبال گرفتن گواهینامه ی طلایی LEED از شورای ساختمان سازی سبز ایالات متحده ی آمریکاست.اجزای اصلی طراحی پایدار ساختمان عبارتند از:زمین گرمایی،تکنیک های محوطه سازی با استفاده ازآب و استفاده از مواد محلی و منطقه ای که اثرات زیست محیطی در ارتباط با حمل و نقل را کاهش میدهد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3427635135124464991329201346314998.jpg ساختمان جدید موزه به رنگ سبز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3427635135125312686641201311312688.jpg جریان نور در ورودی لابی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3427635135129108633907201330318638.jpg نمای خارجی ساختمان جدید و محل نصب آثار هنری در فضای باز با اثری از استفانو آرینتی (بالا سمت راست)

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3427635135131362608516201316312608.jpg نمای خارجی از گالری نمایشگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3427635135132276299922201347316298.jpg نمای داخلی گالری.دید پنجره ها به ساختمان قدیمی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3427635135133421524532201342311528.jpg پلکان مرکزی.ساختمان قدیمی در پشت پلکان فابل رویت است

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3427635135133896182735201329316198.jpg رستوران جدید

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3427635135134465694454201326315698.jpg فضای نشیمن بازدیدکنندگان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

34276351351352700010942013473108.jpg سالن اجرا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3427635135136317227657201331317228.jpg

تابلوی نقاشی ایزابلا استوارت گاردنر که در همین موزه نگه داری میشود

منبع:http://www.etoood.com

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE=width: 520, align: right]

[TR]

[TD]پل متحرک Hatea

این پروژه توسط متخصص طراحی پل از بریتانیا، معماران نایت، به دنبال مناقصه ای رقابتی در سال 2011، طراحی شد. 15061_635133316116268142_l.jpg[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از جانب معمار: منطقه تماشایی Hatea به طور رسمی در تاریخ 27 جولای سال 2013 توسط وانگری فیل هیلتی، شیخ های قبایل و سران محله گشوده شد و مراسم مرسوم powhiri (جشن خوش آمدگویی Maori) و جشن ناوگان کوچک قایق ها به نمایش گذاشته شد.

 

این پروژه توسط متخصص طراحی پل از بریتانیا، معماران نایت، به دنبال مناقصه ای رقابتی در سال 2011، طراحی شد.

 

محل تقاطع مدخل 265 متری رودخانه، جزئی کلیدی در شبکۀ راهها می باشد که طراحی آن برای کاهش تراکم در مرکز شهر و بهبود دسترسی به ابتدای وانگری و فرودگاه انجام گرفت.

 

پل در حالت باز، کمینه ارتفاع یک سقف ثابت برای کاربران رودخانه و یک بخش بالارونده به پهنای 25 متری را فراهم می کند تا به کشتی های بلندتر از 7.5 متر اجازۀ عبور دهد.

 

 

 

مکانیسم باز شدن پل برپایۀ گونه ای مرسوم از پل متحرک دارای غلتک به همراه عرشۀ سازه ای از استیل برای فراهم کردن نمایی برجسته می باشد که هم نشان دهندۀ نقش مؤثر غلتک ها و هم مفهوم فرهنگی آن است.

 

شکل منحنی ‘J‘تعبیری از شکل اصلی قلاب ماهیگیری است که به صورت گسترده ای در فرهنگ Maori به کاربرده می شود.

 

فرم به گونه ای طراحی شده تا در روز و شب قابل شناسایی باشد تا دروازه ای مثبت برای محوطۀ رودخانه ای شهر فراهم آورد و سازۀ آن نیز به خوبی از شخصیت محلی و فرهنگ وانگری می گوید.

 

پیش تر در توسعۀ این طرح، جنبه های مختلف وابسته به یکدیگر شناخته شد که بر ظاهر پروژه، مهندس، ساخت وساز و هزینه تأثیر گذاشت و در نتیجه تیم پروژه نیازمند انجام اصلاحاتی بود.

 

اهرم غلتک دار پل و هیدرولیک های مربوط به آن در برنامۀ اتوکد سه بعدی طراحی شده بود و استفاده از حل کنندگان پارامتریک پیچیده اجازۀ کنترل بیشتر و کاربرد همزمان متغیرهای متعدد ا که در روش های مرسوم امکانپذیر نیست را می دهد.

 

راه حل ها نه تنها به سرعت به نتیجه رسیدند بلکه مقاومت بهتری به دست می دهد که از نظر هزینه های پل و ظاهر آن سودمند خواهد بود.

 

معماران : معماران نایت

مکان سایت : وانگری، نیوزلند

سال ساخت : 2013

عکاس : پاتریک رینولد

پیمانکار : مک کوئل دول

مشاورین : پیترز و چی یونگ، مشاورین ایدن، اسپیرز

کارفرما : شورای محلة وانگری

 

 

 

 

 

memarinews%20lower%20hatea%201.jpg

 

memarinews%20lower%20hatea%202.jpg

 

memarinews%20lower%20hatea%203.jpg

 

memarinews%20lower%20hatea%204.jpg

 

 

منبع: سایت خبری معماری نیوز - ترجمه : نوید کدخدا قمصریmemarinews%20lower%20hatea%205.jpg

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]3517635152288458891171201325198899.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

خانه ی ال پانگو بر شیبی رو به یک اقیانوس ایستاده است. این خانه با یک سیرکولاسیون عمودی مرکزی که به چهار سطح و سه تراس متصل می باشد, به منظور دیدن بسیاری از چشم اندازهای اقیانوس آرام تا جایی که ممکن بوده, سازماندهی شده است. با بهره گیری از ارتفاعی که توسط شیب طبیعی سایت تولید شد.

هر سطح شامل بخش های مختلف برنامه می ریزی شده می باشد: دسترسی به این خانه در پایین ترین سطح قرار گرفت, جایی که دسترسی به پارکینگ, انبار و یک دوش سر باز فراهم آمده است. سطح بعدی بخش عمومی مانند آشپزخانه, اتاق بازی, ناهارخوری و نشیمن را در خود جای می دهد. سطح سوم با اتاق خواب ها و اتاق خانواده و چهارمین سطح با اتاق خواب اصلی شاخص شده است.

سیستم ساخت به منظور حفظ دیوارهای بتنی در نظر گرفته شد. تراس ها در سه سطح قرار گرفتند. سطح چهارم به عنوان یک سازه ی سبک وزن با چوب طراحی شد. و نهایتاً سطح اتاق نشیمن به مثابه تراس بزرگی است, که توسط مزارع احاطه شده و هم اکنون با ریل جایگزین شده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3517635152288647992734201344197999.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3517635152288756606015201355196609.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

35176351522888602388272013619239.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3517635152289048969296201324198969.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3517635152289373520077201357193529.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

351763515228947303179620137193039.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3517635152289609076718201320199079.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3517635152289767201718201336197209.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3517635152289919936093201351199939.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

35176351522900708149992013719819.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

مجمع ملي قطر از آراتا ایسوزاکی ؛ معماري پايدار همراه با نمايي نمادين

 

 

 

3525635154924722320000201312232329.jpg

 

 

مجمع ملي قطر، كه به صورت رسمي در دسامبر 2011 در شهر دوحه افتتاح گشته، يكي از پيچيده ترين و ماهرانه ترين كنوانسيون ها و مراكز نمايشگاهي ايست كه تا كنون ساخته شده است و با الهام از "درخت صدر" طرحي نمادين و قابل مباهات مي باشد.

اين ساختمان كه توسط معمار ژاپني آراتا ايسوزاكي طراحي شده است، نمايي جذاب و ديدني شبيه به دو درخت در هم تنيده دارد كه در تاج به هم متصل شده و سايبان بيروني سازه را حفظ مي كنند. در صحرا، درخت همچون فانوس علم و آسايش است كه شاعران و دانشمندان در زير شاخه هاي آن جمع مي شوند و پناهگاهي جهت به اشتراك گذاشتن دانش و علوم مي باشد.

اين مركز با تمركز بر پايداري شكل گرفته است و موفق به دريافت گواهينامه استاندارد طلايي از مديريت شوراي ساختمان سازي سبز امريكا در طراحي انرژي و محيط زيست گشته است. اين ساختمان طراحي شده است تا از نوآوري هايي چون حفظ منابع آبي و انرژي كارا به صورت مطلوب استفاده نمايد.

بخشي از اين بنياد، شامل يك سالن كنفرانس با چهار هزار صندلي به سبك سالن هاي تئاتر، يك سالن نمايش با دو هزار و سيصد صندلي، سه اتاق سخنراني، مجموعه اي از 52 اتاق اجتماعات قابل مبلمان جهت هر گونه رويداد و همايش مي باشد.

اين مركز همچنين، با بيش از چهل هزار متر مربع فضاي نمايشگاهي در نه سالن با گنجايش ده هزار صندلي، مناسب جهت برگزاري فستيوال ها و ميهماني ها ست.

اين معماري درخشان همراه با آخرين تكنولوژي هاي روز دنيا، بهترين مكان براي برگزاري همايش ها، كنفرانس ها و گردهمايي هاي محلي و بين المللي مي باشد.

 

3525635154924954370782201335234379.jpg

 

 

نماي خارجي

 

352563515492521439031320131234399.jpg

 

طراحي داخلي

3525635154925491577813201329231579.jpg

 

طراحي داخلي

 

3525635154925614439141201341234439.jpg

 

طراحي داخلي

 

 

3525635154925746431328201354236439.jpg

طراحي داخلي

 

352563515492583800359420133238009.jpg

 

طراحي داخلي

 

3525635154926683257500201328233259.jpg

 

جزئيات طراحي داخلي

 

3525635154926914868828201351234869.jpg

 

نماي خارجي

لینک به دیدگاه

3554635162690821534922201342215310.jpg

[TABLE=width: 642]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=align: center]شرکت معماری آرژانتینی " معماران بَک " خانه ی پدروسو را به عنوان یک سکونتگاه کوچک مقیاس طراحی کرد. این خانه در انبوه جنگل های کاج دریای آبی بوئنس آیرس واقع شده است. این ساختار به یک تفاوت ناگهانی در توپوگرافی که 2.5 متر مابین بالاترین و پایین ترین ارتفاعات اندازه گیری شده, متصل می شود. شاخصه ی دیگر سایت طولانی ترین ضلعی می باشد, که دسترسی های زیادی دارد, و هم سطح خیابان دیده می شود. و با منطقه ای بدون درخت ها و مراتع فراوان مواجه شده است.

این سکونتگاه در تطابق با میل ساکنین یک زوج با یک فرزند تولید شد. خانه ی مطلوب آنها یک خانه ی دو خوابه است که از 100 متر مربع تجاوز نکرده است. که در ابتدا در تابستان و گهگاه در طول سال مورد استفاده قرار می گیرد. در کنار بخش خواب, این پروژه به دو حمام با حداقل مقیاس و فضایی با کاربری مشترک با آشپزخانه ای یکپارچه نیاز داشت. در این فضا بر اهمیت بسط بیرونی منحصراً تأکید شده است. که شامل یک انبار و بخش های مختلف است. و ویژگی زیادی به تکینگی این خانه می دهد.

توپوگرافی و کمیت, کمیت و قرار گیری درختان در ساخت دو تصمیم گیری کلیدی و تعریف شده در روند طراحی این خانه می باشد. در ابتدا خانه در مسیری در حفظ تمامیت جنگل موجود برآمد. از این رو به موازات جبهه ی دیگر قرار گرفت. که از یک طرف خیابان در دسترس بود. دوماً بخش عمومی را افزایش داد, و دسترسی خانه با جاده و دستیابی به حریم خصوصی و تولید یک رابطه با بالاترین نقطه را تولید کرد.

نتیجه ی این تصمیمات به عنوان فرصتی برای جایگاه اتاق خواب ها در دو طبقه به نظر می رسد. و هر کدام در نیم طبقه از فضای عمومی و عمود بر آن قرار گرفته است. بنابراین تجمع توسط دو حجم تعریف شده است. هر کدام بخشهایی را در سطوح متفاوت محصور کرده اند. در این مسیر همه ی اتاقها در ارتباط با زمین در خارج بسط یافته و در جهتی از ارتفاعات مختلف و با یک پلکان خارجی بتنی به هم متصل شده اند.

یک دسترسی به سطح اصلی خانه با شیبی از طریق پلکان اصلی پس از گذر از آستان درب و سالن ورودی کوچک ارائه می دهد. دو بخش از پله ها به نیم طبقه ی بالا در یکی از اتاق ها و یک حمام مشترک منتهی می شود. و نیم طبقه پایین می آید و نیم طبقه ی دیگر در تپه ها پوشیده می شود. اتاق خواب اصلی به حیاط منتهی می شود, و از طریق یک پلکان به اتاق خواب اصلی و تراس در بالاترین منطقه ی چوبی صعود می کند.

این خانه از سه مصالح پایه ای ساخته شده: بتن اکسپوز, شیشه و فلز. فضای بیرونی با میله های محوطه و تخته های چوبی کاج ترکیب شده است. سقف و دیگر حجم های متفاوت توسط دیوارها و بتن اکسپوز ارائه شده اند. و میله ها را با یک شیب ملایم برای ریزش آب باران معکوس می کند.

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD]355463516269112089039120131228910.jpg...

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]3554635162691262491953201326224910.jpg...

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]355463516269163193531320133219310.jpg...

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]3554635162691756075938201315260710.jpg...

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]3554635162691946661875201334266610.jpg...

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]3554635162692091925547201349219210.jpg...

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]355463516269221923023420131292310.jpg...

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]355463516269237075367220131727510.jpg...

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]3554635162692477452891201327274510.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

35906351709431687371882013361187310.jpg

[TABLE=width: 642]

[TR]

[TD=align: center][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

این بنا طرح برنده ی یک مسابقه معماری است که در سال 2006 میلادی در آلمره هلند برگزار شده است. مسابقه عبارت بود از ارائه یک راه حل ساده برای یک خانه مسکونی کوچک در وسط جنگل. خانه بایستی در عین کوچکی، بیش ترین سطح زندگی ممکن را فراهم کند. طرح ارائه شده با الهام گرفتن از لانه موریانه، همان کاراکتر وحشی طبیعت را به عاریت گرفته تا ساختاری هماهنگ با جنگل به وجود آورد.با استفاده از تکنولوژی روز، قسمت های مختلف داخلی حرکت می کنند؛ در حالی که دیوارها و سقف ثابت هستند. به این طریق دو کره و دو حجم حلزونی شکل در بنا مستقر شده؛ یعنی نوعی بالش کروی شکل که فضای قابل استفاده خانه را تا چهل درصد افزایش می دهد. این سیستم از یک سو امکان ایجاد یک فضای واحد و مناسب را می دهد و از سوی دیگر امکان تغییر این فضا برای کاربری دیگر بدون ترک فضا را به وجود می آورد. مبلمان خانه خود را با استفاده آن لحظه از فضا هماهنگ می کنند؛ آن ها بخشی تفکیک ناپذیر از دیوارها، کف و سقف هستند. به این ترتیب هر اطاق با چرخش بخش های کروی یا بخش های حلزونی، تغییر کاربری و تغییر حالت خواهد داد. هماهنگی که این قسمت ها می چرخند می توان شاهد مناظر، اشکال و نورهای متفاوت بود. این اجزاء نقش تیغه را نیز دارند و هر یک از فضاها را بدون احتیاج به در، تفکیک می کنند. برای رسیدن به فرم دلخواه، نمونه های مطالعاتی متعددی ساخته شد تا اجزاء متحرک درون فضا که با حرکت خود فضای داخل خانه را تغییر می دهند، دقت لازم را پیدا کنند.ساخت نمونه ها و اجزاء داخلی به کمک دستگاهی که کاملا توسط کامپیوتر هدایت می شد انجام شده است. این دستگاه، اجزاء متحرک را در ورقه های پلی استیرین پوشیده از پشم شیشه و رزین اپوکسی، برش داده است. نتیجه این کار، خانه ایست سبک و کاملا عایق که در زمینه مفهوم و شیوه زندگی عرضه می کند، بلکه شیوه استفاده از فضا را نیز بهبود می بخشد. این که در جریان مطالعه پروژه هایی چنین هوشمندانه و با اهمیت، بر اساس ادراک و مکاشفه و کار تحقیقاتی، معماران با توجه به رابطه کانسپت و محیط به راه حل های مختلفی برسند کاملا بدیهی است.کارفرکا: مسابقه عمومیکاربری: خانه خصوصیزیربنا: 62 مترمربع

 

 

3590635170943424069219201321140610.jpg

 

[TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

hysteric_ballroom

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

35906351709438236297662013421136210.jpg

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

[TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

hysteric_ballroom

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

35906351709439681219532013561181210.jpg

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

[TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

hysteric_ballroom

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

35906351709441330340632013131130310.jpg

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

[TABLE=width: 642]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=colspan: 3]3682635190341166017734201336360111.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[TD=align: center]

این ایده زمانی به ذهن ما خطور کرد، که ما کافه ی پنج را ساختیم. جایی که متوجه شدیم، به ساخت یک اتاق ارزان قیمت برای کاربران نیاز داریم. در جستجوهایمان برای یافتن راه حلی با دسپارک هتل آشنا شدیم؛ اثر معمار آندراس استرائوس که برای اتاق های هتل از لوله های بتنی بازیافتی استفاده کرده است.کارفرما یک هتل با شاخصه های مشابه دسپارک هتل بر روی زمینی که در حومه ی تپوزیتلن با چشم اندازهای پانورامیک عالی واقع شده، را سفارش داد. این زمین در محیطی پوشیده از شاخصه های غیر معمول واقع شده، و یک محیط طبیعی منحصر به فرد برای پروژه ی ما را فراهم آورده است. جهت گیری پروژه مبتنی بر توانایی ساخت یک هتل سریع و مقرون به صرفه در قامت سکونت گاهی برای توریست های تپوزیتلن بود.با طرحی از 20 اتاق ما ساخت اولین مدول را آغاز کردیم. برخلاف هتل آندراس استرائوس ما اتاق ها(لوله) را برای مهار شدن بر روی زمین تا جایی که امکان داشت، در سه مدول جا دادیم. دفتر ما بر آن شد، تا یک پلان کلی را طرح ریزی کند. سه مدول اولیه از لوله و سپس اجرای هتل - لوله ها که برای ساخت مدول های باقی مانده، پاسخگو بود. نظم لوله ها با احترام به توپوگرافی تصادفی است. علاوه بر اینها ساخت اتاق ها یک بازه ی زمانی سه ماهه به طول انجامید.

[/TD]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3682635190341317267734201351372611.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

368263519034149950406220139395011.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3682635190341629269687201322392611.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

368263519034182092007820134239211.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3682635190341967658359201356376511.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3682635190342103527500201310335211.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3682635190342211300937201321313011.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3682635190342313322422201331333211.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3682635190342397150547201339371511.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3682635190342469933750201346399311.jpg...

 

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

[TABLE=width: 642]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=colspan: 3]3723635197864862686016201361126811.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[TD=align: center]

هرچند سریع ترین راه برای رسیدن از نقطه ی آ به ب، یک خط راست میان این دو نقطه است، معماران آرتورو تدشی و ماریزیو آرتورو دنی از شرکت آرتورو تشی (A>T ) بر این عقیده اند که این راه، خسته کننده ترین راه است.با الهام از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از سو فوجیموتو و فرم گرفته از یک الگوریتم خاص، پل ِ ابر معماران A>T به دنبال افزایش تجربه ی فضای پل عابر با استفاده از یک مسیر غیر مستقیم بوده اند تا سرعت عابر پیاده را کم کرده و با طبیعت اطراف بیشتر آشنا نمایند.این پل ابر مانند، از فریم های مکعبی فولادی ِ مدولار درست شده است و توسط یک تیر مرکزی پشتیبانی می شود و بنا به گفته ی معمارانش، می تواند بر هر رشته کوه بزرگ به راحتی، ساخته گردد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

37236351978651315336722013331115311.jpgپل ابر از معماران A>T

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3723635197865423037579201321130311.jpgچشم انداز عابر پیاده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

37236351978655841313292013181141311.jpgمسیر عبور از پل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3723635197866001709454201301117011.jpgطرح سه بعدی سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3723635197866170244610201317112411.jpgفریم بندی پروژه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

37236351978664034086722013401134011.jpgکانسپت طرح

 

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

[TABLE=width: 642]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=colspan: 3]37796352127883445968752013342845911.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[TD=align: center]

جزئیات تازه ای از استادیوم جام جهانی 2022 قطر از معماران

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و AECOM، بزرگترین شرکت معماری جهان، منتشر شده است. این طرح که ساخت آن از اواخر سال 2014 آغاز می گردد، با الهام از قایق های ماهیگیری محلی عربستان شکل گرفته است و 40 هزار نفر ظرفیت خواهد داشت.یکی از مهم ترین جنبه های برجسته ی این طراحی، صندلی های مدولار ردیف دوم می باشد که عمدتا از چوب های مهندسی شده ( اصطلاحی که طیف گسترده ای از چوب و فرآورده های چوبی کف همانند ام دی اف، تخته سه لا ، نئوپان را پوشش می دهد )، تشکیل شده است. این صندلی ها پس از انجام بازی ها، جمع شده و به کشورهای مختلف در حال توسعه فرستاده می شوند. این امر نه تنها ظرفیت ورزشگاه الوکره را به نصف کاهش می دهد، باعث گسترش بخش های دیگر آن نیز می گردد.این استادیوم با طراحی زاها حدید، اولین ورزشگاه از میان شش استادیوم مورد نیاز ِ قطر برای جام جهانی 2022 خواهد بود که ساخته می شود. سایت این استادیوم در یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی قطر، در بخشی از بندری تاریخی در 15 کیلومتری دوحه قرار گرفته است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

37796352127885717453132013572817411.jpgنماهای داخلی ورزشگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

3779635212788644264844201342842611.jpgنماهای داخلی ورزشگاه

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

پروژه جعبه تاریک پروژه ای از مصالح و تکنولوژی ساده به طور همزمان می باشد. در برخی مسائل، یک آنتی تز از تعریف های بسیار شناخته شده معماری می باشد؛ به مانند ایده ساخت با عدم وجود نور.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
این خانه در دو بخش ساخته شده است : در یک قسمت، زیرزمینی قابل سکونت در سنگ و زمین وجود دارد و در قسمت دیگر، جعبه ای فلزی که بر بالای زیرزمین تکیه زده است.

 

زیرزمین از دیوارهای سنگی سخت ساخته شده که از معدن سنگ واقع در 10 کیلومتری سایت موردنظر آورده می شد. این سیستم همچنین پله ها را می سازد و پایه یک دال سبک بزرگ ساخته شده از تیرهای بتنی و سرامیک می باشد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

این جعبه، قفس می باشد که از تیوب های فلزی با ضخامت 80 میلی متر دارای ساختار مدولهای متقاطع ساخته شد.

 

این قفس دارای یک پوشش خارجی و یک پوشش داخلی می باشد. پوشش خارجی توسط ورقهای گالوانیزه راه راه ساخته شده و پوشش درونی با جلاهای فشرده در ام دی اف ترکیب شده است.

 

لوازم و اتصالات محور جعبه، از قطعات عادی و رایج ساخته شده است.

هرچیز دیگر، محصول فقدان نور و مصالح می باشد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

memarinews%20-%20caja-obscura%2003.jpg

memarinews%20-%20caja-obscura%2004.jpg

memarinews%20-%20caja-obscura%2005.jpg

memarinews%20-%20caja-obscura%2006.jpg

memarinews%20-%20caja-obscura%2007.jpg

memarinews%20-%20caja-obscura%2008.jpg

memarinews%20-%20caja-obscura%2009.jpg

memarinews%20-%20caja-obscura%2010.jpg

memarinews%20-%20caja-obscura%2011.jpg

memarinews%20-%20caja-obscura%2012.jpg

memarinews%20-%20caja-obscura%2013.jpg

memarinews%20-%20caja-obscura%2014.jpg

 

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

[TABLE=width: 642]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=colspan: 3]390563524822442785211020144297851.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[TD=align: center]

معماران زاها حدید طراحی ششمین موزه و ساختمان نهایی را در کوهستان مسنار ارائه کرده اند. این بنا به مجموعه ساختمانی در دولومیت ایتالیای شمالی منتج شده است. طراحی در پی نمایش یکپارچه سازی لایه های متفاوت می باشد. که در ابتدا با همکاری معماران زاها حدید و کوهنورد مشهور راینهولد منسر و پیست معروف اسکی کرونپلاتز به دنبال زدن یک پل بین معماری و ورزش و سرگرمی خود را نشان داد. از منظر ریخت شناسانه آشکار ترین ادغام این ساختمان با منظر است.ساختمان در قله ی کوه نشسته و با طبیعت یکی شده است. این بنا به عنوان یک مقصد دور برای کوهنوردان عمل می کند. بنابراین از یک یکپارچه سازی صرف فراتر می رود. و به منظور ترکیب مسیرهای پر پیچ و خم هنگامی که کوهنوردان به قله ی کوه می رسند، ساختمان سیرکولاسیونی از طریق یک گذرگاه لابیرنت وار بر روی سه سطح ارائه می دهد. نشاندن ساختمان در داخل زمین به حفظ دمای آسایش و تولید فضایی راحت و پایداری حرارتی کمک خواهد کرد.معمولاً با جای گیری ساختمان در زمین روشنایی روز به یک مسئله بدل می شود. به نظر می رسد روزنه ها در مسیری که نور کافی در موزه را فراهم می آورند، جهت گیری شده اند. دغدغه ی ما درباره ی روشنایی روز از دیگر عناصر برنامه ریزی شده ی ثانویه بیشتر می باشد. ادغام تأثیرات بافتی بر روی لایه های متفاوت فرصتی برای فراتر رفتن از الزامات برنامه ریزی شده به ما داده است. این سایت مقصدی فوق العاده می باشد، که قبلاً توسعه یافته است.سایت می تواند به شکل بالقوه یک مرکز توریستی برای بازدیدکنندگان و یک مرکز فرهنگی برای بومیان منطقه فراهم آورد. این فضا پتانسیل آموزش دارد. معماران زاها حدید انتقاداتی را از طراحان و کوهنوردان به طور یکسان از ساختمانی که به آرامی بر روی زمین نشسته و به منظر احترام می گذارد، دریافت کرده اند. گفته شده که این ساختمان در سایت یک شی ناخوانده می باشد، و شاید اهداف سبک حدید تأثیری بر روی آن گذاشته است.اگر ساختمان به دنبال ساخت یک گزاره برای به تصویر کشیدن ایده ی جایگزین می باشد، نهایتاً حدید به شکل موفقیت آمیزی این اهداف را ترتیب داده است. واضح است که این بنا در قله ی کوه جای گرفته، و این رویکرد ایده ی اصلی این طراحی می باشد ، که معماران حدید آن را توسعه دادند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

390563524822455705132920145597051.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

39056352482246525884382014592581.jpg...

 

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

یک گروه میراث چینی‌، معمار زاها حدید را پس از توسعۀ پیشرفته جدید خلق شده توسط تمرین‌های او و کسب معتبرترین جایزۀ انجمن سلطنتی معماران انگلستان (RIBA) متهم به نابودی شهر قدیمی‌ پکن می‌‌کند.

 

کهکشان سوهو، یک مجتمع سرگرمی و اداری با دیدی پانورامیک و ۳۳۰ هزار متر مربع مساحت در قالب شهر پکن، یک طرح آوانتگارد طراحی شده توسط معمار عراقی - انگلیسی‌ مسئول مرکز ورزش‌های آبی المپیک می‌‌باشد.

 

memarinews-FRONTGalaxySoho-01.jpg

 

RIBA (انجمن سلطنتی معماران انگلستان)، ساختمان تماشایی طراحی شده برای طرح ریزی یک دنیای درونی از فضاهای باز ادامه در با اهدای جایزۀ بین‌المللی‌شان را به رسمیت می‌‌شناسند.

 

این انجمن همچنین اولین مجتمع تجاری حدید را برای جایزۀ معتبر RIBA Lubetkin را که در ماه سپتامبر به بهترین ساختمان جدید خارج از اروپا تعلق می‌گیرد، در لیست خود قرار داده است.

 

مرکز حفاظت میراث فرهنگی‌ پکن اظهار می‌‌کند که انتخاب مجتمع زاها حدید توسط RIBA شوک برانگیز بود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

سازمان در نامه‌ای به RIBA منتشر شده در نشریه طراحی ساختمان بیان می‌‌کند: "پروژه‌ی کهکشان سوهو، تعدادی از قوانین و مقررات حفاظتی میراث را نقض می‌‌کند." سازمان ادامه می‌‌دهد: "این ساختمان موجب خسارات فراوانی به حفاظت خیابان اصلی‌ پکن قدیمی‌، پلان شهری اصلی‌، هوتانگ سنتی‌ و خانه‌های حیاط دار شده است."

 

این پروژه‌ مایۀ تاسف و نمونه‌ای بارز از تخریب شهر قدیمی‌ پکن می‌‌باشد. RIBA با این کار، موسسین آن را به ادامۀ تخریب سایت‌های میراث فرهنگی‌ تشویق می‌‌کند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

نامه بیان می‌‌کند: "بسیاری از ما در پکن ناامید و رنجوده شدیم. ما به شدت معتقد بودیم که این جایزه توسط انجمن شما، موسسین و مقامات را به ادامۀ ارتکاب اشتباهاتی که انجام داده اند، تشویق خواهد کرد و مشکلات حفاظت میراث فرهنگی‌ در چین را افزایش خواهد داد.

 

سخنگوی دفتر معماری زاها حدید می‌‌گوید: "در سرتاسر فرآیند طراحی، زاها حدید با موسسه طراحی محلی LDI همکاری کرد تا تطابق پروژه‌ با تمامی قوانین ساختمان‌های دولتی و مایحتاج برنامه ریزی شده را تضمین کند.

 

هنگامی که زاها حدید برای پروژه‌ انتخاب شد، هیچ ساختمانی در سایت وجود نداشت؛ طوری که به یکی‌ از شلوغ‌ترین راه‌های عبور و مرور موتورسواران تبدیل شده بود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

طرح حدید که به صورت نمایان مشخصه‌ی آثار او از فرم‌های منحنی را نشان می‌‌دهد، برای منعکس کردن میراث معماری پکن طراحی شد. چهار برج گنبدی بیضی شکل، فرمی ارگانیک و منحنی بدون گوشه دارند؛ کانسپتی که از حیاط‌های سنتی‌ چینی‌ نشأت گرفته شده است.

 

در لوح سپاس لوبتکین، RIBA می‌‌گوید: "فضاهای سبک و دلپذیر عمومی حقیقتاً خلاقانه در یک بافت شهری متراکم و نامنظم می‌‌باشند؛ شهرهای غربی می‌‌توانند بهره بیشتری از این پروژه‌ ببرند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

حدید ۶۲ ساله، به یک معمار سوپراستار در چین تبدیل شده است. آثار او در دوره‌های آموزشی طراحی تدریس می‌‌شود و هنگامی که وی در پکن سخنرانی داشت، ۱۵ هزار معمار، هنرمند و طرفدار شرکت کردند.

 

خانة اپرای نامتقارن و غیر هندسی گوان ژوی او برندۀ جایزه در سال ۲۰۱۰ شد و طرح‌های او مانند مجموعه‌ برج‌های وانگ جینگ سوهو به سرقت رفت و در فرم‌های الماسی توسط شرکت ساخت و ساز در جنوب چین تولید شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

هرچند هنک دیتمار، مشاور ویژه‌ موسسه خیریۀ ساختمان‌های شهری شاهزاده چارلز، استدلال می‌‌کند که شهر هایی مانند پکن، در جستجوی ساختمان‌های دولتی برای طرح ریزی پایتخت جهانی‌ جدیدشان، در خطر تبدیل شدن به فرصت هایی جهت کسب جوایز معماری برای معماران ستاره‌ای چون زاها حدید می‌‌باشند.

 

با توجه به کم‌ترین تاثیر مشتق شدۀ رایج با انعکاس چیزی که ماهیتش نابود شده است؛ یا به صورت مرسوم مانند حیاط‌های کهکشان سوهو یا از طریق تفسیر آن، صرفاً یک آگهی ترحیم را می‌‌نویسد نه این که فرهنگ را زنده نگه دارد.

 

اگر که حدید در لوبتکین موفق شود، این دومین سال متوالی می‌‌باشد که جایزه را برده است. سال گذشته، ویل کینسون آیره برای طرح مرکز اقتصادی بین‌المللی گووان ژوی خود و طرحش مجدداً در سال ۲۰۱۳ برای باغ‌های حفاظت شده‌اش در کنار بندرگاه سنگاپور، در لیست قرار گرفت.

 

در سال ۲۰۰۹، لوبتکین، به سراغ آشیانۀ پرندگان هرزوگ و دیمرون در پکن رفت، نقطه مرکزی المپیک ۲۰۰۸، علیرغم اعتراضات بر ابرسازه‌ای که برای بازی‌ها مورد نیاز بود، در بخش تاریخی شهر ساخته شده است.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

شهر نوریچ در شرق انگلستان واقع شده است. این شهر در طول تاریخ تحت تاثیر رمانها و نرمنها بود است و هر کدام از این اقوام آثار تاریخی و فرهنگی‌ متعددی در این شهر به جا گذشته اند. در کنار آثار و هویتِ فرهنگی‌ و تاریخی‌، صنعت نساجی یکی‌ از شاخصه‌های مهم نوریچ است.

 

n00020437-b.jpg

 

 

 

 

نام پروژه: انگلیا اسکور در نوریچ

طراح:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

نوریچ با ۴۰۰۰۰۰ نفر جمعیت یکی‌ از پرجمعیت‌ترین شهرهای شرق انگلستان به شمار می‌‌رود. در سال‌های اخیر کیفیت و نحوه زندگی‌ِ شهروندان این شهر دستخوش تغییرات قابل ملاحظه ای‌ شده است و متعاقب آن، برنامه‌های زیادی برای سرمایه گذاری و توسعه این شهر در نظر گرفته شده است.

 

سایت پروژه "آنگلیا اسکوئر" در شمال مرکز شهر نوریچ، ما بین ناحیه ای‌ اداری- تجاری و مسکونی واقع شده است. در داخل سایت تعدادی ساختمان قدیمی‌ متروک و نیمه مخروبه قرار دارد که اغلب آنها در دوران پس از جنگ جهانی‌ دوم و ده‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی سخته شده اند.

 

در طول سال‌های اخیر، به علتِ فضای متروک و همچنین چهره نیمه مخروبه این بناها، دید مردم به این ناحیه منفی‌ شده است و به آن به عنوان منطقه ای‌ ناامن نگاه می‌کنند. با توجه به همین مساله اجتماع، هویت بخشیدن و ایجاد روحی‌ تازه در این منطقه، یکی‌ از اصلی‌‌ترین جنبه‌های طراحی این پروژه شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

تاریخچه، فضای اجتماعی و موقعیت سایت پروژه، تیم‌ مطالعاتی شرکت را بر آن داشت تا تحقیق و برسی‌ کامل و جامعی درباره شرایط تاریخی‌ و فعلی‌ سایت، ناحیه اطراف و شهر نوریچ، انجام دهند. نتیجه این مطالعات به همراه دغدغه‌های شهروندان و شهرداری شهر نوریچ، اهداف زیر را برای طراحی پروژه به همراه داشت:

۱- نفوذ پذیری

۲- خطوط دید به منظر شهری و مرکز شهر

۳- فضای سبز

۴- طراحی فضاهای داخلی‌

۵- هویت فرهنگی‌ و شهری

۶- اتصال مجموعه‌ با مرکز تجاری و اداری هست مرکزی شهر

 

با توجه به پارامتر‌های بالا، هدف نهایی طراحی این پروژه، رسیدن به مجموعه‌ ای‌ زنده، پویا، دارای هویت و در نهایت مرکز محل ای‌ جدید درنظر گرفته شد؛ مرکزی که با طبیعت و جامعه شهری سازگار و در عین حل مقرون به صرف باشد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

طرح پیشنهادی ما، با در نظر گرفتن پیش‌فرض‌های تهیه شده، شامل طراحی راه‌های پیاده درون سایت، یک محور اصلی‌ سبز از شمال غرب به شرق سایت و ساختمانهای مسکونی، تجاری و اداری می‌باشد.

 

ساختمانهای طراحی شده با توجه به الگوی مسیر راه‌های پیاده و محور سبز طراحی شده اند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

مسیر‌های پیاده و نوع طراحی آنها با اهم از پیشینه صنعت نساجی و تار و پود پارچه، منجر به نفوزپزیری هرچه بیشتر این پروژه و در عین حال باز کردن خطوط دید به منظر شهری شده است.

 

همه این راه‌های پیاده به محور اصلی‌ سبز شرقی‌ - غربی میان سایت وصل میشوند. این محور از شرق به خیابان تجاری قدیمی‌ "مگدلن" ختم میشود. این خیابان در حل حاضر، مرکزیت و خاصیت تجاری قدیمی‌ خود را تا حدودی از دست داده است.

 

اتصال محور سبز پروژه به این خیابان، در کنار ساختمان‌های تجاری و مرکز خرید طراحی شده در شرق سایت، منجر به احیای این خیابانِ تاریخی‌ نیز خواهد شد. از سمت غرب، این محور به خیابان "کلورت" می‌رسد که خیابانی مسکونی است و مسیر آن در کنار یک پارک عمومی‌ قرار گرفته است.

 

ساخت و توسعه این پروژه، ۵۳۰۰۰ متر مربعا از واحد‌های تجاری، ۸۱۰۰۰ متر مربعا از واحد‌های تجاری و ۴۰۰۰۰ متر مربعا از واحد‌های مسکونی را تامین می‌کند. این مجموعه‌ به همراه مسیر‌های پیاده و محور سبز میانی سایت، مرکز محله ای‌ جدید در شهرِ نوریچ به وجود می‌‌آید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

طراحی خانه‌های

تار عنکبوتی برای انسان‌های آینده

 

 

یک شرکت معماری انگلیسی درحال ساخت خانه‌هایی از جنس پلاستیک برای آینده است که شبیه تار عنکبوت هستند.

 

0xv9fmkqpavs1v8j8ort.jpg

 

شرکت Softkill Design این مفهوم را برای نخستین خانه چاپ سه بعدی طراحی کرده و از امکان ساخت اولین نمونه پیش‌ساخت آن در تابستان جاری خبر داده است.این شرکت از جدیدترین شرکت‌کنندگان در رقابت همگانی برای ساخت اولین خانه چاپ سه بعدی است که می‌تواند ساخت خانه را متحول کرده و بحران‌های کنونی مسکن را از بین ببرد.به گفته سازندگان، ساخت تمام قطعات سه هفته بطول انجامیده است و نصب آن در محل تنها به یک روز کار نیاز دارد.

اجزای این خانه با نوار چسب یا دکمه‌های متصل‌کننده بهم وصل شده و نیاز به شیوه‌های سنتی خانه‌سازی را از بین می‌برد.طرح پیشنهادی شامل ساخت یک پیش‌ساخت اولیه از خانه چاپ شده است که پائیز سال گذشته در نمایشگاه چاپ سه بعدی در لندن رونمایی شد و بجای دیوارهای جامد از ساختار نایلونی لیفی مبتنی بر استخوان برخوردار بود.طرح Protohouse 2.0 از همین رویکرد حداقلی بهره برده و از مواد پلاستیکی کافی برای حفظ تمامیت ساختاری استفاده کرده است.

اجزای این خانه در کارخانه‌های چاپ سه بعدی موجود به شکل پلاستیک زیستی متخلخل لیزری ساخته می‌شود که کیفیت بهتری از چاپ در محل با ماسه یا بتن را ارائه می‌دهد. این سازه‌های تنها ۰٫۷ میلیمتر ضخامت دارند.اگرچه هنوز هزینه ساخت این خانه اعلام نشده اما سازندگان اظهار کرده‌اند که اقتصاد بهبودیافته مقیاس ارائه شده توسط صنعت رو به رشد چاپ سه بعدی ، بدین معنی است که خانه‌ های این چنینی می‌توانند در آینده نزدیک از لحاظ اقتصادی قابل رقابت باشند.

 

mmjpg5emlkd7zlp63xy.jpg

 

منابع:

infoniac.com

citynews.ir

لینک به دیدگاه

جزیره شناور مور؛ ویتو آکنچی و تدقیق روح شناور گراتس

 

کارفرما: شهرداری گراتس

کاربری: چند عملکردی

زیربنا: 957 مترمربع

تاریخ ساخت: 2003

 

 

efmuda92liq172969u.jpg

 

جزیره شناور مور سازه ای است بسیار پیچیده و پیشرفته و ظریف که در سال 2003 طراحی شده است. در این سال، گرامیداشت شهرها و فرهنگ اروپا در شهر گراتس اطریش برگزار شد. در ابتدا طرح به عنوان فضای عمومی موقت چند منظوره ای برای برگزاری مراسم و اتفاقات و برخوردهای فرهنگی در نظر گرفته شد. اما به دلیل استقبال ساکنین و شکل و کانسپت خاص پروژه، این مجموعه تبدیل به یکی از شاخصه ها و نماد همیشگی شهر گردید.

 

این بنا که مانند تار عنکبوتی بافته شده بر روی رودخانه، گسترده شده است، دو قسمت شهر را به یکدیگر پیوند می دهد. هدف اصلی طرح عبارتست از ایجاد جزیره ای که بتواند فضای جدیدی برای فعالیت های متفاوت عرضه کند؛ فضایی که به جسارت، نوآوری و آفرینش های هنری باز باشد و همچنین مانند عامل پیوندی میان شهر و رودخانه عمل کند. ساختمان به دلیل شکل مدولار آن، به تخم مرغ پیچیده در پرده ای توری شکل شبیه است. این جزیره قادر است به فضای عمومی و ساده ای تبدیل شود که گنجایش سیصد نفر را داشته باشد.

از منظر جزیره، رودخانه و شهر در پرسپکتیو جدیدی دیده می شوند. داخل مجموعه، تمام فضاهای مفید و فعال از طریق تونلی به شکل اسپیرال با یکدیگر ارتباط دارند و به شکل مرکزی جزیره احترام می گذارند. جزیره به وسیله دو رمپ که نقش ورودی به مجموعه را ایفا می کنند، به ساحل متصل می گردد. این بنا به طور طبیعی نقش پلی را بازی می کند که دو ساحل رودخانه مور را به هم می پیوندد. از سوی دیگر به کمک نور آبی که این بنا را در طول شب روشن می کند، جزیره نقش فانوس دریایی را هم دارد.

 

جزیره سکویی از فولاد است که روی صفحات شناوری قرار گرفته و به وسیله کابل هایی به دو طرف رودخانه متصل شده است. این کابل ها و شناورها از داخل فضا دیده نمی شوند. استفاده از مصالح شفاف به بیننده این حس را منتقل می کند که مرزی میان آب و بنا وجود ندارد و این تصور را به وجود آورد که در یک حباب هوا به آرامی روی آب شناور است.

مجموعه که شکل حلزونی دارد از دو بخش، یکی باز و دیگری بسته تشکیل شده است؛ نظیر دو پوسته صدف باز شده. از بخش باز مجموعه، با توجه به نحوه چیدمان نیمکت ها به تناسب این که بازدید کنندگان فعالند یا غیر فعال، می توان مانند تئاتر و یا میدان استفاده کرد. بخشی از فضا که با شیشه پوشیده شده، از سویی به یک قهوه خانه اختصاص دارد که از میدان بالا یا از پایین دسترسی به آن ممکن است و از سوی دیگر به فضای بازی بچه ها شامل یک لابیرنت و یک سرسره پیچ دار، اختصاص دارد و قهوه خانه را به تئاتر متصل می سازد.

 

عکس هایی از مجموعه:

 

برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی بر روی آنها کلیک نمائید.

1.

 

8op0kzqaii4vy6ir8lxn_thumb.jpg

 

2.

 

wxegaspgg3fpqodpd764_thumb.jpg

 

3.

 

o8byfia84julvqvrkbb0_thumb.jpg

 

4.

t9r8y6mkuatzxaj9lfl_thumb.jpg

 

5.

 

m2q3kim12kh27vuvpbdh_thumb.jpg

 

6.

dbt8b68qlzlnb02yf65n_thumb.jpg

 

 

7.

kzp4g15rl887tijb2s3_thumb.jpg

 

 

8.

qrn8vieir16iqcnybsxc_thumb.jpg

 

9.

 

h5pdzubbb7tbflbsl43_thumb.jpg

 

10.

430c0jnaol0klk90uim_thumb.jpg

 

11.

 

bt6kx469a9pd2gbunmks_thumb.jpg

 

12.

0q5pii4i93he3oy6j1z_thumb.jpg

 

 

13.

x465xcvqtpen6g40wp4n_thumb.jpg

 

14.

 

ood80kka41g2juf1uty_thumb.jpg

 

 

15.

pmaynl63qbivdrlcgaat_thumb.jpg

 

16.

 

95v517cdm6kjjyx20y2_thumb.jpg

 

17. کروکی اولیه

sytqdbarvvg2udzcbf8w_thumb.jpg

 

 

 

منبع : اتود

 

.......................................................................

 

پل عجیب رودخانه مور در اتریش

 

 

rd8gz8indljhd5beo7hu.jpg

 

 

شهر گراز در اتریش بعد از پایتخت دومین شهر بزرگ این کشور است .به شهر آرنولد نیز مشهور است زیرا او در این شهر بدنیا آمده است. اما بیشتر توریستها بدلیل دیدن یک مورد خاص به این شهر می آیند. پلی که دو طرف رودخانه مور (Mur) را به هم متصل میکند. در وسط این پل مدرن و عجیب یک جزیره واقع شده است.نام این جزیره Aiola است. این پل در سال 2003 ساخته شد و در هنگام فرار از باران های تند و شدید قادر است تا 350 نفر را پناه دهد.

 

 

برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی بر روی آنها کلیک نمائید.

 

18.

 

v94upjxdetc8bg0obg_thumb.jpg

 

19.

 

ee8c2der1yr16ypgx2wm_thumb.jpg

 

20.

 

he83e7euxk0qvhwmw1l6_thumb.jpg

 

21.

 

uyy37wz3nh8nbcr07qf_thumb.jpg

 

22.

 

r590odb0ew2zlofpi1ye_thumb.jpg

 

23.

 

2mpxs2677g8ypvd2cmwp_thumb.jpg

24.

 

0szf6h411womyyz2cm2m_thumb.jpg

 

25.

 

pmlp700tpbgamahtdyfk_thumb.jpg

 

منبع: worldtourism.samenblog.com

 

 

لینک به دیدگاه

یکی از خصوصیات این سایت اندازه ی بزرگ بلوک های آن است. ابعاد بزرگ آن به این دلیل است که در اطراف استادیوم بنا شده. استادیوم مکانی پر از خاطرات برای شهر است و این قضیه ساده‌ای بود که پروژه جدید شهری، نباید آثار تاریخی و مسائل ورزشی موجود در آن منطقه را محو نماید.

 

سایت تراسی را در loire در قسمت تلاقی کانال Saint Felix ایجاد می‌نماید. بنابراین، رابطه‌ای با چشم‌انداز توسعه یافته وجود دارد که خارج از عرف می‌باشد.

 

با کار کردن بر روی این مسائل، بلوک در اطراف یک چمنزار وسیع بازسازی خواهد شد به گونه‌ای که ویژگی سمبلیک آن حفظ خواهد شد و دید گسترده‌تری نسبت به این چشم‌انداز خواهیم داشت. با این روش ، کار ساخت و ساز در اطراف زمین ورزشی را آغاز کرده و سازه‌هایی را در چهار طرف آن ساختیم.

 

d4dzk21g10pdxp1ykyyn.jpg

در نهایت این سازه هیأت ژوری و شهردار را متقاعد ساخت. یکی از مسائل ما در بررسی رئوس مطالب این بود که به مردم نشان دهیم که در این زمین باریک میان استادیوم و آبهای Loire ، استقرار سازه‌ای که ما از هر جهت بیشترین تأکید را روی آن داشتیم به نفع جبهه رو به جنوب بود.

نتیجه خوشایند این است که ما می‌توانستیم برنامه‌های مختلفی را در این قطعه زمین که مناسب ساخت و ساز است انجام دهیم. با نگاهی به بخش‌های تخریب شده ، حتماً متعجب خواهید شد که بازسازی آنجا چگونه امکان‌پذیر است.با این وجود ما روی این شرایط به ظاهر غیرممکن با به کار بردن استراتژی معماری کار کردیم. آنچه به وضوح دیده می‌شود منطق یک طرح شهری است که از تعریف رویکرد معماری جدا نیست و این درحالی است که در اکثر مواقع، در فرانسه طراحی شهری و معماری از یکدیگر جدا هستند.

 

همه آگاهند که در یک مرحله یا مراحل دیگر، هر طرح برنامه‌ریزی شده شهری چونی و چگونگی خود را دارد و وابسته به یک معماری هستند. با این دیدگاه ، سؤال را به گونه‌ای دیگر مطرح می‌نماییم: با وجود یک نوع معماری خاص، چه نوع برنامه‌ریزی شهری اعمال خواهد شد؟

 

هیچ شهروندی تصور ساختمانی با 150 متر طول و عرض 2 متر را نداشت.

 

ظهور این برج ما را بر آن داشت که بر روی ارتفاعش کار کنیم: طرح گرافیکی در اطراف زمین فوتبال بالا می‌رود و رستوران، مؤسسه تحقیقاتی، کتابخانه، پارکینگ، دفاتر اداری، هتل و غیره ساخته شد.

 

این تصمیم معماری برای جمع‌کردن، انطباق و ترکیب تمام برنامه‌ها و طبقات اطراف چمن استادیوم منجر به ایجاد پروژه‌ای ترکیبی میان رویکرد طراحی شهری و آشکارسازی معماری جدید شد.

 

سازه‌های جدید از این نوع می‌توانند برای خانه و دیگر امکاناتی نظیر مراکز خرید، مکان‌هایی برای کارهای تفریحی، پارک و بوستان بنا شوند.

bu6gj01p7w0vfd80j7pt.jpg

 

t6ryaoejkbly81v7uw7d.jpg

 

env0iwfnfon1u8xfdhg6.jpg

 

keqjqw1pkuuj2u5s34us.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

[TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=colspan: 3]4116635342121546152343201454276154.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[TD=align: center]

طوفان فاجعه بار "یولاندا" سال گذشته میلیونها نفر را در فیلیپین بی خانمان کرد و جان شش هزار نفر را گرفت. برای مقابله با این وضعیت و کاستن از مشکلات مردم مصیبت زده، گروهی از سازندگان و معماران خانه راه حلی پیدا کرده اند.خانه پروانه ای با مساحت یازده و نیم متر مربع یک چارچوب مکعب مربع از جنس فولاد دارد.این خانه پیش ساخته توسط سه تا چهار نفر و در عرض پانزده دقیقه برپا می شود. گنجایش یک خانواده را دارد و قیمت آن حدود هشتصد یورو است.مخترع خانه پروانه ای می گوید: "دلیل منحصر بفرد بودن این خانه این است که هم یک محصول با واکنش سریع در وضع اضطراری است و هم با چارچوب فولادی مقاومت آن بالا و محکم است. به مردم احساس امنیت و ثبات می دهد." بام خانه پروانه ای از فولاد گالوانیزه، تخته سه لا و پوشال های عایق حرارت ساخته شده است.چارچوب های کناری آن با مصالح دیگر، از جمله نی خیزران و یا پلاستیک قابل تعویض است. هدف سازندگان آن تولید انبوه این خانه بر اساس دریافت سفارش است. اداره رفاه و تامین اجتماعی فیلیپین ساخت پنج هزار از این خانه ها را به تولیدکنندگان سفارش داده است.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

[TABLE=width: 642]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=colspan: 3]413863534933852772461020141267725.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[TD=align: center]

پاویون فرانسه برای اکسپو 2015 میلان به مثابه یک بازار پوشیده از چوب های استفاده شده به عنوان منبعی بومی پیرامون موضوع تولید و پرورش در مسیرهای جدید متمرکز شده است. این پروژه توسط معماران اکس – تو به عنوان یک سازه ی 3600 متر مربع طراحی شده، و روش های ساخت سبک وزن را با اطمینان از اینکه پاویون می تواند بعد از نمایشگاه جدا شده، و دوباره سرهم بندی شود، به کار گرفته است. در سرتاسر موضوع توجه خاصی معطوف به کاهش مصرف انرژی، بازیافت زباله و تصفیه ی آب شده است.گیاهان به شکل ارگانیک در سرتاسر ساختار مشبک با شاخ و برگ رشد کرده، و فعالانه تجربه ی بازدیدکنندگان به این بازار حاصلخیز را افزایش می دهند. این قطب از فعالیت در طبقه ی همکف در رستوران واقع در سطحی بالاتر جایی که محصولات تازه پخته شده، و توسط شرکت کنندگان در نمایشگاه سرو می شود، به اوج خود می رسد.برنامه های اضافی شامل یک بوتیک کوچک غذاهای متنوع و با کیفیت فرانسوی را ارائه می کنند. در حالی که حوزه ی نمایش نمایشگاه عملی از آشپزی فرانسوی ارائه می دهد. با در نظر گرفتن این گزاره که جمعیت زمین تا سال 2050 حدوداً به 9 میلیارد نفر می رسد، این پروژه در پی یافتن راه حلی برای خود کفایی است، با در نظر گرفتن روش های متفاوت تولید که به تغذیه ی بهتر منجر می شود.این طراحی در جایگاه یک مکان تبادل و هم چنین تولید تصور می شود. و به منزله ی استعاره ای برای یک قلمروعینی جایی که چشم اندازهای جدید از غذا و خوراک می تواند رشد کند، و ارائه شود، و به شکل مثبتی بر آینده ی این سیاره تأثیرگذار باشد، نمود می یابد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

413863534933863152343820142361525.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

413863534933872904296920143269045.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

41386353493388605566412014466555.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

413863534933910988281320141069885.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

413863534933920905273520142069055.jpg...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

این استخر شنا دقیقاً در قالب فرم همان ویولن های ساخت استرادیواریوس است که با دقت و ظرافت بسیار احداث گشته و با حفره های اف شکل، پل، زه ها و زه گیر و یک زیرچانه به طور هنرمندانه ای تکمیل گشته است.

n00021051-b.jpg

 

 

در جهان موسیقی به طور کل و برای ساز ویولن به طور خاص، نام "استرادیواریوس" بهترین سازنده ویولن، دارای احترام و تقدس خاصی است.

 

در اینجا صاحب خانه عشقش را به موسیقی و این ویولن نفیس قرن هفدهمی از یک زوایه کاملاً متفاوت نشان داده است.

این استخر شنا دقیقاً در قالب فرم همان ویولن های ساخت استرادیواریوس است که با دقت و ظرافت بسیار احداث گشته و با حفره های اف شکل، پل، زه ها و زه گیر و یک زیرچانه به طور هنرمندانه ای تکمیل گشته است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

u26gwgksgiowznemxyw0.jpg

 

 

گروه معماری فروم ورکز خانه ی الماس را برای محل اقامت یک خانواده واقع در امتداد یک خلیج در سنتوسا، سنگاپور طراحی کرده اند. معماران، هندسه غیر معمول این پروژه را نتیجه ی ترکیبی از برنامه ریزی های تحمیل شده در محلی و تمایل به ساده سازی فرم ساختمان تعریف می کنند.

 

دهانه های استراتژیکی که در جبهه ی جلویی ساختمان قرار دارند اجازه ی عبور نور مطلوب روز با حفظ حریم خصوصی را به درون ساختمان می دهند. دیواره های شیب دار در گوشه ها اجازه گسترش حجم فضایی در سطوح بالاتر را می دهد.. چوب، آهن، سنگ تراورتن عمده مصالح به کار گرفته شده در فرایند ساخت و ساز بود.

 

برای احترام به نیاز ساکنان برای حفظ حریم خصوصی، خانه الماس در یک فرم چند وجهی شکل گرفت تا اغلب اوقات، بیشتر فضاهایی داخلی واقع در نزدیکی کوچه و خیابان و خانه های همسایه از دید مستقیم پنهان بمانند.

 

ترجمه شده توسط کارگاه ترجمه نواندیشان

 

p0733xrjov6sbzux49w4.jpg

 

8qw4p0o84unqpii9sh3.jpg

 

mt0r63g91i1g5p2rkg.jpg

 

n1jhnc8b0z9nzruaazmw.jpg

 

مدارک و نقشه ها

 

5uh1hfpmmamzkbx89toj.jpg

 

3axox73p0bhl16qssfh.jpg

 

nnspwofu93ez05bh8fy0.jpg

 

g3omke2e5jin9ydi3oet.jpg

 

d5s010jr2a2n2lz7ica.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...