رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2939635003471394240547201359314243.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

این خانه در لارن، یک دهکده آرام در هلند، قرار دارد. کارفرما قصد داشت خانه ای مسکونی و کاملا مجهز نه چندان دور از مرکز دهکده و نزدیک به بازار روستا بسازد. او می خواست که خانه مسکونی قدیمی موجود را تخریب کرده و به جای آن خانه ای جدید و بزرگ تر بنا کند؛ خانه ای مدرن اما همساز با محیط پیرامون آن. طراحان تمایل داشتند سبک خانه ای شهری در محیط روستایی به وجود آورند.

از این اندیشه و نگاه، پلان های اولیه و پیشنهاد مصالح و بعضی جزئیات ساخت شکل گرفت و حاصل آن خانه ای است که خود را به وسیله تضاد سبک خانه با مصالح مورد استفاده، متمایز می کند. دیوارهای خارجی از نوعی ساقه نی پوشیده شده که از سویی خانه های سنتی منطقه را به یاد می آورد و از سوی دیگر، اشاره ای است به موهایی که بدن حیوانات را می پوشاند و آنان را در برابر عوامل بیرونی محافظت می کند و هم زمان یادآور سیمای روستایی می باشد. سقف مسی خانه و پنجره های قوسی شکل آن نیز بیشتر یادآور محیط شهری می باشد. پیرامون خانه تراسی ساخته شده از چوب قرار دارد که به فنداسیون متصل شده است.

ظاهر خانه ای به بدنه ی یک کشتی واژگون شباهت دارد. پنجره های قوسی شکل جانبی، ازتباط فضای داخلی با بیرون را برقرار کرده و حداکثر نور طبیعی را جذب می کنند. ارتفاع، شکل و ریتم این پنجره های قدی، تداعی کننده آبشارند که این خصوصیات در دیواری که سالن را از سولاریم جدا می کند نیز مشاهده می گردد. پلان های نهایی، ضوابط شهرداری محل، چه در زمینه معماری و چه از نظر محافظت و احترام به محیط را رعایت کرده است؛ لذا مساحت خانه جدید از مساحت خانه قبلی چند مترمربع بیشتر نیست. به این ترتیب ساختمان جدید دقیقا در محل خانه قبلی بنا شده است. به بنای قبلی فقط یک سولاریوم و یک سوئیت مستقل در قسمت پشتی بنای اصلی افزوده شده است.

کادر پنجره ها از چوب و به رنگ خاکستری ساخته شده اند. قطعات چوبی افقی هم پوشاننده، پنجره های سولاریوم را از قسمت های پوشیده شده از نی، به خوبی متمایز می کنند. پشت خانه برکه ای قرار دارد که توسط دال های سنگی خاکستری رنگ محدود شده است و ابعاد آن ها برابر مساحت سطوح شیشه ای سولاریوم است. روی یکی از نماهای بنا، سه المان به رنگ بلوطی پر رنگ مشاهده می شود که ورودی خانه را تعریف می کنند و آشپزخانه و سولاریوم به کل بنا ریتم و آهنگ می دهند.

کارفرما: خصوصی

کاربری: خانه شخصی

زیربنا: 200 مترمربع

تاریخ ساخت: 2005

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2939635003471577834297201317317833.jpg خانه لارن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2939635003471724758125201332314753.jpg خانه لارن

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]29426350037595703635942013171364.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

نقش و جایگاه سازه در معماری عمیقا همیشه جای بحث بوده است، شاید یکی از مهمترین این وجوه بعد زیبایی شناسانه سازه باشد، کانسپت سازه تا کجا در خدمت کانسپت برنامه و کانسپت زیبایی شناسانه اثر است، معمارانی که مشروعیت خود را از اثارشان گرفته اند هر کدام پاسخی برای این پرسش فراهم اورده اند، اما از برهه ای که اثار معماری گره خوردگی عمیق تر و موسع تری با شهر یافتند الزام به این پاسخ ملموس تر بوده است، گویی اگر معماری نتواند جایگاه سازه در اثر را به عنوان میانجی ای برای مواجه با شهر تدقیق نماید نمی تواند به خلق اثری نائل اید که در خدمت تعامل بلند مدت با وضعیت است.

مدیا اتکِ تویو ایتو در سندای در این میان یک مثال کلاسیک است، عناصر متقاطع لوله ها که شبیه سطل های در هم پیچ خورده است، جایگزین پایه های سنگین شده است، این شکل های جدید برای سازه های باربر نیز کانسپت زیبایی شناسانه به حساب می ایند، ان ها تقریبا بخشی از جنگل ابری را به یاد می اورند و به موازات سیرکولاسیون انسان در مجموعه را نیز تامین می کنند. یعنی هم در خدمت برنامه فیزیکی مجوعه اند، هم وجه زیبایی شناسانه اثر را تقویت می کنند و هم اقتصاد فرم و فضا را پاسخی در خور می دهند و هم کارکرد سازه ای را پاسخ گویند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

29426350037600654612502013615464.jpg مدیا تک، تویو ایتو، جزییات سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

29426350037604102366412013411234.jpg مدیا تک، تویو ایتو، جزییات سازه و چگونگی ترکیب مفاهیم پایه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2942635003760660539375201361534.jpg مدیا تک، تویو ایتو، جزییات سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

29426350037609105003132013311504.jpg مدیا تک، تویو ایتو، جزییات سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

294263500376110584211020135015844.jpg مدیا تک، تویو ایتو، جزییات سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

294263500376162876203120134218764.jpg مدیا تک، تویو ایتو، جزییات سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

29426350037618843772662013814374.jpg مدیا تک، تویو ایتو، جزییات سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

294263500376210727765620133017274.jpg مدیا تک، تویو ایتو، جزییات سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2942635003762520090156201312194.jpg مدیا تک، تویو ایتو، جزییات سازه

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2946635005236050998360201352994.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

آسمان خراش آشیانه با شرایط اقلیمی, شهری و برنامه ریزی شده و با بکار گیری مصالحه پیشرفته و ساختاری رباتیک سازگار می باشد. فرم و روش این ساختمان با روکشی از کربن و اجرای بتنی از فیبر درهم بافته مشتق شده است. بدنه ی برج ترکیبی از لایه های چندگانه از دریچه هایی می باشد که بر طبق قرارگیری در معرض باد و خورشید ضخیم می شوند و می چرخند. روش ساخت این برج دربر گیرنده ی مجموعه ای از ربات ها می باشد که در یک شبکه از روکش های کربنی بسط یافته و با بتنی از فیبر در هم بافته در تولید سازه ی اولیه افشانده شده است.

دوم مجموعه ای از ربات های که در سازه با یک مش فولادی به منظور حرکت های جانبی پیچده شده و افزایش و کاهش تراکم آن طبق نیازهای برنامه ریزی شده ی ساختار حاصل شده از آشیانه, ترکیبی است از عناصر متراکم و کششی که تکنولوژی آسمان خراش و تکثیر انعطاف پذیر از صفحات کف آزاد شده است. این سرنمون به عنوان یک بوتیک مد برای توکیو, شهری با اقلیمی نامعتدل, متراکم و زلزله خیز طراحی شد. هدف این طرح بررسی استفاده از مصالح پیشرفته و ساختار رباتیک در باز تصویر کردن آسمانخراش می باشد..

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

294663500523617307843820131723074.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

294663500523628440656320132824404.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 642]

[TR]

[TD=align: right]هم نشینی واقعیت و رویا در حباب های زیستـــوپیایی زاغه های قاهره[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=colspan: 3]287763498558076043257820131611433.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[TD=align: center]

معماران و چندین تن از مهندسین مصری از جمله احمد ناجی رضوان, سامه مرسج و احمد مجدی علی برای طراحی پلکانی به سوی بهشت در آرمانگرایی قاطع و در برنامه های واقعی ساده هستند. در راستای این رویکرد یک آسمانخراش به منظور ادغام واقعیت و رویا و تجسم بخشی به یک بعد جدید یوتوپیایی طراحی شده است. این برج در زاغه های قاهره نمود یافت, دروازه ی ورودی برای هدایت مصریان به بهشت صورت های خندان زنان و بچه ها را با یک برج آینده گرا همبند می کند. برج مذکور بر این سیاق برنامه ریزی شد تا واحد های زیستی مستطیل و کروی شکل را به سمت آسمان بر روی هم بچیند. در مقابل اَشکال نمادی از اهداف متفاوت در خدمت ساختار هستند. حباب های رویایی ایدئالیسم را ترویج داده, سلول های زنده که زندگی واقعی را در خود جای می دهند و نهایتاً یک هسته ی اصلی از فرا مکعب ها که هر دو اینها را در یکدیگر ترکیب می کند. این بنا به مثابه یک ماشین زمان, آنگونه که معمارانش بیان می کنند بعد چهارمی را به سوی سکونت گاه می گشاید.واقعیت جدید زمانی تولید می شود که رویای آینده با ریشه هایی از گذشته ی شما درگیر می شود, تا الزامات مرتبط با هویت و جامعه را در نظر آوریم. هدف برج تکرار بیش از حد در زاغه ها در جهت باز تعریف زندگی برای همه گیر شدن در محله های فقیر نشین کایرو است. چشم اندازی که معماران برای تحقیق بخشیدن به سکونت گاه ها در نظر می گیرند شامل مرتبط کردن این برج زیستی به زیر ساخت هایی مانند آموزش, سلامتی, کار, سرگرمی و آزادی است.این ساختمان ها زباله ها را بازیافت خواهند کرد؛ تولید منابع سالم از پس ماندها. و درختان نخل را در میان واحد های مسکونی حتی در بالاترین ارتفاعات متبلور می سازند. انباشتی از دایره ها و مکعب ها در تقابل با سفید و سیاه به شکل بصری تحریک کننده است. اما ارزش ورودی شاید بهترین پیام را دل خود نهان کرده است. این رویا ممکن است در یک بازه ی زمانی بسیار مهم در تاریخ مصر, تصوری فضایی از آزادی, سلامتی و فرصتی برای اعتماد به آینده را بری زاغه نشینان به ارمغان آورَد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

2877634985580887122032201328117123.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

2877634985581003987266201340113983.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

287763498558128963179720138119633.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

2877634985581487727500201328117723.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

2877634985581860051719201361153.jpg...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

2877634985585814260703201341114263.jpg...

 

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]295463500803065869195320134558694.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

شهر فرهنگي گاليسيا، پروژه ايست عظيم از پيتر آيزنمن كه بر فراز شهر سانتياگو د كومپوستلا جلوه گر گشته است. اين پروژه كه مجموعه ايست از كتابخانه ها، آرشيوها، موزه ها، سالن هاي كنسرت و گالري ها، يكي از آخرين ساختمان هاي نسل سازه هاي فرهنگي اروپايي مي باشد و بيانيست باشكوه از مقصودهاي مادام ِ معماري.

همزمان با ساخت موزه گوگنهايم بيلبائو از فرانك گري، كه به عنوان اولين ديده مي شود، تعداد بيشتري از پروژه هاي فرهنگي و اجتماعي منحصربفرد، در اواخر قرن بيستم ساخته شده است، همچون گنبد هزاره از ريچارد راجرز و پارلمان اسكاتلند از انريك ميرالس.

شهر فرهنگي گاليسيا همزمان با اين ساختمان ها ارائه گشت ؛ اما با دگرگوني بزرگي در مدت زماني كوتاه مواجه شد و در كشوري كه ضربه شديدي از ركود اقتصاد جهاني دريافت كرده بود، با افزايش هزينه ها و جنجال هاي سياسي روبه رو شد ؛ در حالي كه رقيبانش با درجه هاي متفاوتي از موفقيت در جايگاه هاي خود قرار گرفتند، اين پروژه به صورت ناتمام باقي ماند و ده سال پس از تولدش به اتمام رسيد.

بسيار دشوار است كه اين مجموعه ي فرهنگي را خارج از موقعيت در خور شأن آن ملاحظه كرد، در حالي كه اين كار كماكان، يكي از پروژه هاي موفق و قابل توجه در معماري به شمار مي رود. خيابان ها و گذرهاي قطعه شده در منظرِ گسترده ي اين پروژه از برخاستن ساختمان هاي آن بدست آمده اند.

فرم اين خطوط از پرورش و دگرگوني خيابان هاي قرون وسطايي ِ شهر سانتياگو د كومپستلا به وسيله نرم افزارهاي كامپيوتري گرفته شده اند و منطبق با شبكه هاي ساختاري، هندسي و برنامه ريزي شده ي شهري مي باشند. اين شبكه در كنار سراسر ساختمان ها، در درجات مختلف تجلي مي نمايند ؛ از تغييراتي جزئي در سنگ هاي روكش شده تا كانال هاي عميق كه فضاهاي متنوعي را جدا مي كنند. اين كار، مجموعه اي از عناصرِ چشمگير و در هم تنيده است كه هر يك از منطق وجودي ِ خاص ِ خود تبعيت مي نمايند.

اين پروژه، تلفيقي از ايده هاي آيزمن مي باشد : وفور شبكه ها و خطوط متداخل از يكي از كارهاي ابتدايي وي ( خانه شماره VI ، كانكتيكات ، 1975 ) ؛ در بر داشتن ستون هاي بي هدفِ مشهور وي از مطالعات باستان شناسي مصنوعي ( مركز وكسنر ، اوهايو ، 1989 ) ؛ نمود بستر تاريخي بنا در فرم هاي دگرگون شده و رسوخ فرم هاي چندگانه در يك طرح ( مركز آرونُف ، اوهايو ، 1996 ) و البته علاقه جديدش در دو قرن اخير به تجربيات ديجيتال از معماري فولدينگ .

در حالي كه ساختمان هاي آيزنمن، اصولا طرح هايي زاويه دار و تراش خورده دارند، اين پروژه خطوطي كِرو و انحنادار دارد و با شيب هايي ملايم و گاه شديد به اطراف خم گشته و تابيده است. اين ساختمان، نهايت انتزاع فرم هاي آيزنمن است از معماري ،همچون زباني خاص كه تنها آن را مورد خطاب قرار مي دهد و تلاش مي كند تا با چيزي بيشتر از بستر شناسي، تقليد از معماري محلي در سنگ هاي روكش شده و خيابان هاي باريك به تركيب آن ها بپردازد. اين انتزاع متني، مي توانسته است از ظرافت بي نظير پارلمان اسكاتلند از ميرالس گرفته شده باشد ؛ اما آيزنمن بيش از اين ها به سيستم جزمي خود وابسته است تا از اين طريق به اين ظرافت ها و نكته سنجي ها رسيده باشد.

گفته مي شود كه اگر اين كار به اتمامِ نهايي خود برسد و قادر به برتري يافتن و گذر از مشكلات فرهنگي ِ بسترِ خود گردد ؛ شهر فرهنگ گاليسيا، شاهكار آيزنمن خوانده خواهد شد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

295463500804566538140620134665384.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

295463500805525748101620134567484.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2954635008055400840391201306844.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

29546350080555202837502013126284.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

295463500805562441460920132264414.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

29546350080559704400002013576444.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

295463500805958939507820135869394.jpg پلان همكف يكي از ساختمان هاي مجموعه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

295463500806105502007820132565024.jpg پلان سطح اول از يكي از ساختمان هاي مجموعه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

295463500806230643609420133066434.jpg برش هاي ساختمان كتابخانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

295463500806460659234420132066594.jpg برش هاي ساختمان آرشيو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

295463500806721525445320134165254.jpg پلان هاي يكي از ساختمان ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

295463500806965755914120134567554.jpg .

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]295863500976133131890620131381314.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

در این طرح تجارت اصلی وایلو هلند در ساخت پمپ های آب منبع الهام طراحی ساختمان این شرکت شد: یک حجم لوله مانند توسط یک نمای آلومینیومی جوش داده و یک طره ی شیب دار چشمگیر بر سطح آب کشیده شده است. این ساختمان یکی از اولین تحولات در پارک تجاری هودج در وست زانرپولدر می باشد. نمای نهایی یا نمای ارائه شده در جلوخان و آب تا جایی که ممکن بوده شفاف است. در مقابل نماهای کناری در برابر سر و صدای ترافیک در وست زانرپولدر محصور شدند.

فرم و مصالح ساختمان پویایی بیشتری در این جاده تولید کرده و مراجعه به جاده را بیشتر کرده است. سقف از نور, ورق فولاد برش خورده به منظور استفاده از مزایای بتن ساخته شد چنانچه از گرم شدن سریع و گرمای بیش از حد فضای داخلی جلوگیری می کند. شیارها در صفحات فلزی تا حدودی با بتن پر شده است. دو لوله از طریق بتن برای خنک سازی و در صورت لزوم گرمایش علاوه بر سیستم گرمایش اصلی در طبقه ی همکف برای مطابقت با ظرفیت انباشت از یک سقف بتنی کامل شیار دار شدند.

طراحان از یک بتن مختلط ویژه استفاده کردند, علاوه بر این رگه هایی از موم پارافین با ابزار بتنی که گرمای بیش از حد آن بدون تحت تأثیر قرار دادن درجه حرارت مصالح می تواند ذخیره شود. سطح بالایی ورق سوراخ و با عایق صوتی نصب شده است. در نتیجه یک سقف سبک وزن با ظرفیت تجمیع بتن و ویژگی های آکوستیک بالا ارائه کرده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

295863500976145367242220132583674.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

295863500976157109429720133781094.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

295863500976526782281320134687824.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

295863500976561833062520132188334.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

295863500976864934625020132489344.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

29586350097689007329692013508734.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

29586350097690147466412013184744.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

295863500976931545953120133185454.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

295863500976947960015620134789604.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2958635009769600566953201308564.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

29586350097696983013282013988304.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]296263501234481544812520131105444.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

در چشم انداز خشك و سوزان " دره ي خورشيد " ، استاديوم جديد و درخشان آريزونا كاردينالز از ليگ برتر فوتبال امريكا، همانند سرابي عجيب اما خوشايند از ميان مزارع اطراف خود برخاسته است. اين سازه ي عظيم، با پوششي از فولاد دو لايه، همانند آفتاب پرستي در ميان صحرا، نور روز را به هر سو منعكس مي كند و در هنگام شب، تابان به نظر مي رسد و 21 راهروي باريك خود را همچون شكاف هايي شيشه اي و تابان نمايش ميدهد.

به گفته ي معمار اين سازه، پيتر آيزنمن كه خود يكي از طرفداران مشتاق فوتبال از دوره نوجوانيش بوده، فرم اين بنا از كاكتوس هاي محلي صحراي آريزونا كه خودْ، از نمادهاي بومي امريكا، محسوب مي گردند، گرفته شده است. البته، علاوه بر نماي خارجي آن كه به طرز شگفت آوري در دنياي ورزش حرفه اي امريكا، برجسته و جسورانه بوده است، اين ورزشگاه 450 ميليون دلاري، امكانات قابل توجه بسياري را همراه با آخرين تكنولوژي هاي روز، داراست.

چمن طبيعي زمين اصلي آن، در سيني ِ عظيمي همچون سيني كيك قرار گرفته است، كه مي تواند به راحتي غلتانده و جمع گردد و از گشودگي جنوبي استاديوم به خارج منتقل گردد ؛ تا علاوه بر تامين نور طبيعي كافي براي حفظ آن، سطحي مناسب جهت برگزاري كنسرت ها و رويدادهاي اجتماعي فراهم گردد. اين تكنولوژي، در نوع خودْ، براي اولين بار در امريكاي شمالي ممكن گرديده است.

بخش قابل توجهِ ديگر اين استاديوم، سقف قابل جمع شدن آن است. پيش از جابجايي تيم كاردينالز از سنت لوئيس، بازيكنان تيم، مجبور به تحمل آفتابِ سوزان آريزونا در استاديومي رو باز بوده اند ؛ مكاني كه به همين دليل با حضور كمرنگ تماشاگرانِ تيم مواجه بوده است. اما اكنون، ناظرين بازي، در هواي مطبوع اين محيط و سايه سقفِ تاشوي آن، به تماشاي هر مسابقه مي پردازند.

سيركولاسيون ِ اين استاديوم با ظرفيت 63 هزار صندلي و قابليت افزايش 10 هزار صندلي ديگر در رويدادهايي چون فيِستا و سوپر بولز، مسئله ايست كه نياز به مديريت برنامه ريزي گسترده اي داشته است. براي ايجاد سيركولاسيون عمودي بهينه، پيمانكاران طرح، از خاك حفاري سازه، به منظور ارتفاع بخشيدن به محوطه اطراف آن استفاده نموده اند و زمين اصلي و محل اجتماعات اصلي را 36 فوت پايين تر از سطح زمين، قرار داده اند. تقريبا 40 درصد از تماشاچيان در هر بازي، بر روي صندلي هايي پايين تر از سطح زمين مي نشينند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

296263501235083115125020133101154.jpg ورزشگاه دانشگاه فينكس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

296263501235146290906320136102904.jpg ورزشگاه دانشگاه فينكس ؛ چمن ِ كف جمع آوري گشته است.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2962635012352884188360201328114184.jpg ورزشگاه دانشگاه فينكس ؛ گشودن چمن اصلي ورزشگاه در محيط بيرون

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2962635012355253045781201325113044.jpg ورزشگاه دانشگاه فينكس ؛ سقف تاشوي ِ مجموعه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2962635012357186434453201338116434.jpg ورزشگاه دانشگاه فينكس ؛ زمين بازي خارج از استاديوم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2962635012359997606328201319117604.jpg ورزشگاه دانشگاه فينكس ؛ ديد پرنده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2962635012361739090703201313119094.jpg ورزشگاه دانشگاه فينكس ؛ ديد پرنده

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2986635018908985605468201318185604.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

اگرچه پيتر آيزنمن قطعا، در معماري امروزه نامي شناخته شده و معتبر مي باشد اما تا چندي پيشتر از اين، شروع به ساختن ساختمان هاي مهم و بزرگ نكرده و در مرحله اول، با نوشته ها، تئوري ها و معدودي خانه هاي مسكوني اش به شهرت رسيده است. يكي از اولين كارهاي بزرگ وي،

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در كلمبوس در سال 1989 بوده است كه توجه بسياري از مطبوعات را به خود جلب نموده و به عنوان نمونه اي ممتاز از معماري ديكانستراكشن معرفي گشته است.

شايد به دليل تمركز مردم و مطبوعات بر روي مركز هنري وكسنر بوده است كه كلمبوس، به شهري مورد علاقه ي معماران بدل شده و چندي بعد، آيزنمن طراحي و ساخت مجموعه ي مركز گردهمايي كلمبوس را در فاصله چند مايلي از مركز وكسنر، تقبل نموده و به پايان رسانيد.

با نزديك شدن به مركز گردهمايي كلمبوس و راه رفتن در كنار پياده روهاي اصلي و طولاني آن، شايد نتوان به راستي اين مركز گردهمايي را شناخت اما مي توان از اين تجربه استفاده نمود و مقايسه هايي با كارهاي پيشين آيزنمن (

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در كلمبوس و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در سينسيناتي ) انجام داد.

از سمت مخالف خيابان اصلي كه به نماي اين ساختمان مي نگريد، در وهله ي اول، جدا شدگي هاي نما با حجم هاي مختلف بنا را مي بينيد كه احتمالا به منظور هدايت ِ نماي اين بناي 600 هزار فوت مربعي به مقياس انساني صورت گرفته و بسيار به نماي مركز آرونُف شباهت يافته كه به همين طريق نماسازي گشته است. در سينسيناتي نيز، مركز آرونُف اصولا با ديدهايي از پايين نگريسته و به دليل قرار گرفتن مجزاي آن، به صورت يك مونومنت بزرگ ديده مي شود ؛ با اين حال چنين رويكردي در مركز گردهمايي كلمبوس واقع نشده است.

به نظر مي رسد كه هر چند كم، اما اين ساختمان بلند با مفاهيم قبلي ِ سبك آيزنمن بر سر نزاع است و شايد آگاهي آيزنمن از اين موضوع بوده است كه عكس هاي منتشر شده ي اوليه از اين ساختمان، اصولا از سازه هاي بلندْ مرتبه ي اطراف آن گرفته شده اند. اين تصاوير در واقع، يك نماي خاص و جذاب از ساختمان را نشان مي دهند ؛ در حاليكه سيستم حجم هاي تركيبي آيزنمن از اين خيابان شروع شده و به اسكله هاي بارگيري اطراف مي رسند. جايي كه تنها توسط مسافران خوش شانسي ديده مي گردد كه در هتل هاي مركز شهر اقامت نموده اند و به اين مناظر دسترسي پيدا كرده اند.

تاثير محور اصلي ساختمان كه در طول كل مركز اجرا شده است بر فضاهاي داخلي آن به وضوح مشاهده مي شود. با ورود به كريدور اصلي بنا، بازديدكنندگان با فضاهاي ممتد و بدون دكوراسيون مواجه مي گردند كه به عنوان نقطه ي مقابل نماي پرْ كار آن قرار گرفته است. با اين حال، نماهاي داخلي مركز گردهمايي كلمبوس فاقد قدرتي ست كه در مركز آرونُِف مشاهده مي شود. در عين حال، محور اصلي ساختمان، به بخش هاي ديگر و بدون جزئيات ساختمان اجازه مي دهد تا به خوبي كار كنند. در راهروي اصلي نيز، تراس هايي مشرف بر محيط قرار داده شده اند كه چشم اندازهاي غير معمولي از ساختمان و رهگذران را به بينندگان ارائه مي دهند ؛ همچون تكنيكي كه در مركز آرونُف نيز اجرا گشته بود.

بايد توجه داشت كه آيزنمن اغلب مركز آرونف را ساختماني درون گرا خوانده است و اين امر مي تواند ما را به اين باور برساند كه مركز گردهمايي كلمبوس با فضاهايي ساده يك ساختمان برون گرا مي باشد. با اين حال، اين بيان به سادگي ثابت نمي گردد. جان بورگي يكي از داوران بين المللي مسابقات، نماي اين ساختمان را " توسعه نايافته " مي خواند و اين نكته را مي توان با توجه به ميزان گستردگي رنگ هاي خالص و زاويه ها مورد استدلال قرار داد. با آن كه اين نما مي تواند در ذهن ما همراه با پيچيدگي هاي ظاهري، به نظر بيايد، اما اين ديدگاه مي تواند به سادگي تغيير كند، هنگامي كه اين نما را با ظاهر مركز هنري وكسنر با فرم هايي چند لايه، پرداخت هايي متنوع و تركيب متريال هاي غير معمول مقايسه كنيد ؛ خواهيد ديد كه نما به شيوه اي ساده در اين ساختمان كار شده است.

موضوع ديگري كه به واسطه نماسازي آيزنمن ايجاد شده است، زماني رخ مي دهد كه نمايي غير فعال و خنثي براي مدت طولاني در ميان يك منطقه ي شلوغ شهري قرار مي گيرد. همانند بسياري از سالن هاي گردهمايي، ورودي هاي اصلي سالن گردهايي كلمبوس نيز در طول روز خالي از فعاليت هاي روزمره مي باشند و اين امر در شب تشديد مي گردد. اين موضوع، قطعا مسئله اي بزرگ در محيط شهري اين منطقه مي باشد ؛ به اين دليل كه، اين ساختمان رابطي ميان مركز شهر و همسايگي هايش مي باشد كه چون قسمت كوچكِ شمالي شهر به حساب مي آيد و به دليل نايت لايفِ شلوغ و پر تردد و به واسطه ي بارها، گالري هاي هنري و كافي شاپ هايش شناخته مي گردد. در عوض، اين منطقه ي پر تردد به جاي ارتباط با همسايگي هايش، به وسيله ي مركز گردهمايي كلمبوس از مركز شهر جدا گشته است .

مجموعه مركز گردهمايي همچون راه بنديْ، ترافيك و تردد پياده رو هاي اطرافش را به حداقل مي رساند و محيط شهري اطراف را با ورود به اين خيابان، تا فاصله ي سه بلوك عظيم، به محيطي ساكن و خالي از رفت و آمد بدل مي نمايد. حتي در روزهاي شلوغ گردهمايي نيز، جمعيت حاضر در همايش ها، به سرعت در هتل هاي مجاور مركز پخش مي گردند و در اين اوقات نيز، مركز گردهمايي كلمبوس همچون بنايي خالي از حركت و جنبش به نظر مي رسد.

آيزنمن در اغلب سخنراني هايش به صورت اغراق آميزي از احساس تهوع آورِ بازتابِ محيط هاي داخلي ساختمان هايش سخن مي گويد. در حالي كه در مركز كلمبوس، اغلب فضاهاي داخلي، فاقد پيچيدگي هاي عامدانه در القاي چنين واكنشي مي باشند ؛ در حالي كه پوشش هاي نصب شده در كف سالن كه توسط كارفرما اجرا شده اند، قطعا مي توانند چنين احساسي را در هر بازديدكننده اي زنده نمايند.

با اين حال، اين ساختمان با وجود مقياس عظيم آن يكي از ارزشمندترين مكان ها براي بازديد مي باشد. تماشاي رنگ هاي منحصر بفرد ِ آيزنمن و زواياي غير معمول اين كار در مقابل طراحي شهري معمول اطراف آن، به يكي از جاذبه هاي شهر كلمبوس تبديل گشته است. رنگ هايي كه آيزنمن در اين ساختمان به كار برده است، همچون مركز آرونُف و تقابل ايجاد شده ي آن با همسايگي هاي كليشه اي ِ مركز شهر، اين ساختمان را برجسته تر از آن چه به نظر ميرسد، نموده اند. نزديكي اين سازه ي عظيم به مركز هنري وكسنر، تجربه ديدن دو ساخت بسيار متفاوت ار آيزنمن را در زماني كوتاه، مهيا مي نمايد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2986635018909272216796201347182214.jpg ديد پرنده از مركز گردهمايي كلمبوس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2986635018909648701171201324188704.jpg نماهاي شهري مركز گردهمايي كلمبوس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2986635018909806572265201340186574.jpg نماهاي شهري مركز گردهمايي كلمبوس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2986635018909945478515201354185474.jpg نماهاي شهري مركز گردهمايي كلمبوس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2986635018910148212890201314188214.jpg نماهاي شهري مركز گردهمايي كلمبوس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

298663501891025087890620132518874.jpg نماهاي شهري مركز گردهمايي كلمبوس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2986635018910412568359201341182564.jpg نماهاي شهري مركز گردهمايي كلمبوس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2986635018910545361328201354185364.jpg نماهاي شهري مركز گردهمايي كلمبوس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

298663501891063829101520133188294.jpg نماهاي شهري مركز گردهمايي كلمبوس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2986635018910824550781201322184554.jpg نماهاي شهري مركز گردهمايي كلمبوس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2986635018910954941406201335184944.jpg نماهاي شهري مركز گردهمايي كلمبوس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2986635018911099394531201349189394.jpg نماهاي شهري مركز گردهمايي كلمبوس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

298663501891126171875020136181714.jpg نماهاي شهري مركز گردهمايي كلمبوس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2986635018911558574218201335188574.jpg فضاهاي داخلي مركز گردهمايي كلمبوس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

298663501891180605468720130186054.jpg فضاهاي داخلي مركز گردهمايي كلمبوس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2986635018911935791015201313185794.jpg فضاهاي داخلي مركز گردهمايي كلمبوس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2986635018912302333984201350182334.jpg ديد پرنده مركز گردهمايي كلمبوس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

298663501891246625976520136186254.jpg پلان مركز گردهمايي كلمبوس

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2990635020187941279296201354201274.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

پاپ بندكت شانزدهم، پس از بازنشستگي و خروج از واتيكان در 28 فوريه، در كاستلو گوندولفو واقع در 30 كيلومتري شهر رم زندگي مي كند. براي كناره گيري مذهبي اين پاپ ِ 85 ساله، شركت 1week1project خانه اي نشسته بر بام در نزديكي پيازا دلا روتوندا را پيشنهاد نموده است.

با كانسپتي از فرم هاله نمادين ابنيا، اين خانه در اطراف يك آتريوم و حياط مركزي قرار گرفته است و نمايي 360 درجه از رم را نمايش مي دهد. اين ساختمان، انزواي مورد نياز براي دعا و نيايش را با حفظ ارتباط با جهان پيرامون به پاپ بنديكت شانزدهم ارائه مي دهد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2990635020188184707031201318204704.jpg ديد پرنده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2990635020188557226562201355207224.jpg كانسپت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2990635020188948603515201334208604.jpg جانمايي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2990635020189423730468201322203734.jpg پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2990635020189598916015201339208914.jpg پاپ بنديكت شانزدهم

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]299763502183980939312520130219394.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

بر اساس تقاضاي كارفرماي كانادايي اين پروژه از شركت هلندي ِ معماران NL ، عوامل اوليه طراحي مشخص گشتند : سايت طرح در ساحلي ماسه اي در فلوريدا واقع شده است و طرحي مدرن از استخرهاي سنتي به عنوان قلب پروژه درخواست شده است. بنا بر اين ايده ها و تقاضاي كارفرما در ديدن طرح هاي مختلف و منحصر بفرد، معماران اين پروژه، سه پيشنهاد خيره كننده ارائه نموده اند كه در آن ها فضاهاي زندگي تحت تاثير فرم هاي انتزاعي استخر قرار گرفته اند.

پيشنهاد شماره يك كه قطره هاي آب نام گرفته است، خانه ايست با فرم هاي منحني و سقفي از استخرهاي متعدد. در حالي كه فضاهاي زندگي در ميان جنگلي از گونه هاي متنوع درختان و گياهان قرار مي گيرند. استخر همچون نواري با پيچ و خم هاي طبيعي در ميان گياهان كشيده مي شود و با فاصله گرفتن از زمين، همچون سايباني براي قسمت هاي مسكوني عمل مي كند.

يك شيشه ي شفاف در اطراف خانه مي پيچد و همانطور كه آب از لبه هاي آن به پايين سرازير مي گردد، نماهاي جانبي طرح را با رابطه اي منحصر بفرد با باغ تشكيل مي دهد. سيركولاسيون اين خانه ي مسكوني همچون سفري اكتشافيست ؛ ميان درون و بيرون ؛ زندگي و تفريح.

پيشنهاد شماره دو كه استخرْ خانه ناميده مي شود با استفاده مناسب از فضاهاي منفي شكل گرفته است و شباهت هايي به طرح اول نيز دارد. طرح قطرات آب، از گوشه ها امتداد يافته و مستطيل كاملي را تشكيل داده است و بر روي پشت بام، واحه اي كوچك ساخته است. عمق حوضچه هاي روي سقف، در فضاهاي داخلي خانه، گنبدهايي معكوس را ايجاد كرده است كه نقش راهنماي سيركولاسيون و جداسازي فضاها را به خوبي ايفا مي نمايند. در اين طرح نيز، خانه با باغي متنوع و پرپشت احاطه گشته است.

پيشنهاد آخر، با نام ساوا نيز از مزيت هاي طرح مستطيلي بهره جسته است و مانند طرح هاي قبلي از مرتفع كردن استخر استفاده شده است، هرچند در اين مورد، قسمت آبي از سايت سازي خانه جدا گشته است. آب مداوما از يك سطح به سطح پايين تر مي ريزد و آبشارهايي بي پايان را در فضايي سه بعدي، ايجاد مي كنند. اين طرح به خانه اجازه مي دهد تا با سقف هايي بلندتر، در سه طبقه اجرا گردد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2997635021840765467344201336215464.jpg پيشنهاد شماره يك ؛ قسمت هاي زير استخر سقف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2997635021841356795469201335216794.jpg پيشنهاد شماره يك ؛ نماهاي خارجي با شيشه هاي شفاف و ريزش آب از سقف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2997635021842104061094201350214064.jpg پيشنهاد شماره يك ؛ ديد از ميانه سقف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

299763502184225482281320135214824.jpg پيشنهاد شماره يك ؛ ديد از ميانه سقف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2997635021842498055234201329218054.jpg پيشنهاد شماره يك ؛ نماهاي جانبي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

299763502184300087750020132021874.jpg پيشنهاد شماره يك ؛ نما به سمت ساحل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

299763502184343126812520133211264.jpg پيشنهاد شماره يك ؛ ورودي اتومبيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

299763502184379085796920133921854.jpg پيشنهاد شماره يك ؛ سايت پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

299763502184417036968820131721364.jpg پيشنهاد شماره دو ؛ ديد پرنده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

29976350218446305161722013321514.jpg پيشنهاد شماره دو ؛ ديد سقف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2997635021845134217344201353214214.jpg پيشنهاد شماره دو ؛ چيدمان هاي فضايي زير استخر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

299763502184529346539120139213464.jpg پيشنهاد شماره دو ؛ فضاي داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2997635021845512898984201331212894.jpg پيشنهاد شماره دو ؛ سايت پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

299763502184612052593820133221524.jpg پيشنهاد شماره سه ؛ ديد پرنده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2997635021846214813047201341214814.jpg پيشنهاد شماره سه ؛ ديد پرنده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2997635021846394129453201359214124.jpg پيشنهاد شماره سه ؛ ديد پرنده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2997635021846765076719201336215074.jpg پيشنهاد شماره سه ؛ نماي جانبي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2997635021846875750547201347215754.jpg پيشنهاد شماره سه ؛ نماي جانبي

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 3014635027844951262657201335281264.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

هنرمند، طراح و معمار مشهور ويتو آكنچي، يك ساختار بازي براي منطقه طراحي ميامي Miami Design District طراحي نمود. اين ساختار زيبا الهامات خويش را از مدل هاي رياضي با طراحي مداوم و سليس تركيب شده در داخل و خارج، بيرون كشيده است. ساختار به عنوان پيامدي زيبا براي ديدن و سرگرم كننده براي صعود است.

طراحي آكنچي به عنوان بخشي از زمين بازي در منطقه طراحي ميامي در سال 2014 نصب خواهد شد . اين ساختار زيباي بازي كودكان، از درون و بيرون، قابل بالا رفتن است. آن بخشي از يك زمين بازي دائمي براي منطقه طراحي ميامي، خواهد بود.

در اصل اين طرح براي بخشي از برنامه هنرهاي بشر دوستانه كه هنر جهاني ناميده مي شود و شامل بسیاری از انواع مختلف سازه های زمین بازی ویژه کودکان فقیر و محروم است، در نظر گرفته شده بود. آكنچي و ديگر طراحان سازه هاي زمين بازي نوآورانه، طراحي هاي منحصر بفردي را پديد آوردند كه براي ساخت آسان است و با مصالح مرغوب و كم هزينه و داراي تجهيزات نگهداري مناسب مي باشد. كه هم به عنوان يك اثر هنري و هم تجهيزات عملكردي در نظر گرفته مي شود.

اثر وي طراحي تجربي با يك قطعه را در بر دارد كه بيشتر به نظر مي رسد يك ارائه از مدل رياضي است تا اينكه يك قطعه از تجهيزات زمين بازي باشد. آكنچي الهامات خويش را از روي يك مدل طراحي شده توسط فليكس كلين Felix Klein ، رياضي دان آلماني ترسيم نمود. ساختار به عنوان بطري كلين Klein Bottle شناخته شده است و براي اينكه يك ساختار بدون ظاهر داخلي و خارجي مي باشد، معروف گرديده است. تمام ساختار به عنوان يك قطعه پيوسته ، با خطوطي محو در داخل و خارج است كه با هم تجربه اي بصري را مي سازد.

فضاي جايي كه سازه آكنچي در آن واقع خواهد شد، اولين فضاي زمين بازي عمومي طراحي شده ويژه كودكان اين منطقه مي باشد. اين ساختار هم زيبا و دل انگيز است و هم سرگرم كننده. بچه ها هم در درون و هم بر بيرون آن بازي خواهند كرد، هم در درون و هم در بيرون لوله ها بالا مي روند. ناحيه اطراف اين قطعات در جهت تعامل با كاربران جوان ايجاد خواهد شد.

آكنچي جايزه سال طراح را براي طراحي اين ساختار زمين بازي دريافت كرد. اين جايزه از طراحي ميامي مي آيد و يك به رسميت شناسي معتبر از يك طراح شناخته شده بين المللي براي داشتن تاثيري بزرگ در دنياي طراحي است. آكنچي اين جايزه را براي به جلو بردن مرزهاي طراحي زيبايي شناسي و عملكردي برنده شد. در اين ساختار، آكنچي دو نوع طراحي را در يك قطعه ي منحصر بفرد بزرگ پيوند داد.

زمين بازي بطري كلين مفهومي نوآورانه است كه توسط والدين تقدير خواهد شد و كودكان از آن بهره مند خواهند شد. و آن قطعه اي كامل براي اولين فضاي عمومي كودكان منطقه طراحي ميامي است، كه بوجود مي آيد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

3014635027845111370079201351281374.jpg بطري هاي كلين

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

301463502784523210250020133282104.jpg .

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]30266350301732394020312013319405.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

این پاویون موقت که در سال 2005 به اتمام رسید، حاصل تجربه ایست که از پیوند میان چهار موزه کشور نروژ و موزه ملی هنرهای تزئینی، موزه معماری نورژ و موزه ملی هنرهای معاصر به دست آمده است. پاویون "به قورباغه بوسه بزنید" اولین طرحی با این دامنه و اهمیت می باشد که زمینه زیبایی شناسی و سیر تحولی گرایش های مختلف هنر، طراحی و معماری را مورد بررسی و کاوش قرار می دهد. طراحان قصد داشتند که سه زمینه فوق را درون طراحی واحد متمرکز کرده و به این منظور پیشنهادی در زمینه سازه های بادی را به کارفرما عرضه کردند که تا کنون با این ابعاد و با این مصالح، سابقه اجرا نداشته است.

ساختار این بنا از ریخت شناسی خاص پوست قورباغه الهام می گیرد؛ حتی در زمینه رنگ نیز این ایده وجود دارد و تصوراتی از قصه های شیرین را انتقال می دهد. طرح بر اساس این افسانه معروف شاهزاده ای به وجود آمده که قربانی سرنوشت نامطلوبی می شود و به صورت یک قورباغه در می آید؛ تا زمانی که شاهزاده خانمی با دادن یک بوسه به او، شاهزاده را به صورت اولیه خود برمی گرداند. آن ها با یکدیگر به خوشبختی زندگی می کنند و صاحب فرزندان زیادی می شوند.

سازه بادی پاویون که گالری ملی قدیم را به موزه جدید هنر متصل می کند، مساحتی حدود 2000 متر مربع و ارتفاعی حدود 15 متر دارد و فضایی را به وجود می آورد که گذشته و حال را به یکدیگر پیوند می زند. شکل ارگانیک این بنا در بر گیرنده کانسپت دگرگونی و هم چنین مبین رابطه پایدار میان گرایش های مختلف هنر، طراحی، معماری و فرهنگ مردمی است. قسمت اصلی پاویون دارای هفت دسترسی؛ یک ورودی اصلی و شش خروجی اضطراری است که در طول شکل منحنی و ارگانیک پاویون قرار دارند. ساختار بنا بر اساس سازه های بادی بنا نهاده شده است؛ سازه و ساختمان وزن خود را تحمل می کند، از زمین بلند می شود تا بتواند فشار درونی سازه را که توسط جداره یا پوسته خارجی وارد می گردد، تحمل کند.

برای ایستایی و حفظ شکل سازه، یک دمنده بسیار بزرگ پیوسته هوای تازه به درون سازه می دمد. پوسته خارجی به رنگ سبز و از جنس PVC است که با لایه ای محافظ و ضد حریق، پوشیده شده است. جداره های داخلی پاویون که از سطح زمین شروع می شوند، سطوح مقعر سفید رنگی هستند تا بتوان در امتداد و طول این راهرو لوله ای، هر گونه نمایشی و ارائه ای را برگزار نمود؛ در حقیقت آن چه عرضه می شود دویست متر نمایشگاه پر پیچ و خم است.

کارفرما: موزه ملی هنر، معماری و طراحی

کاربری: پاویون موقت هنر

زیربنا: 1240 متر مربع

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

302663503017347775164020132717755.jpg پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

302663503017362549578120134215495.jpg پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

302663503017376680437520135616805.jpg پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

30266350301738695387502013619535.jpg پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

302663503017398167742220131811675.jpg پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

302663503017416990984420133619915.jpg پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

302663503017425521257820134515215.jpg پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

302663503017439452898420135914525.jpg پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

30266350301744912770312013911275.jpg پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

302663503017456482195320131614825.jpg پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

302663503017473339617220133313395.jpg پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

302663503017489709734420134917095.jpg رنگ سفید و سطوح منحنی داخلی بنا، فضایی ایده آل برای انواع نمایشگاه ها به وجود می آورد؛ این احساس که انتهائی وجود ندارد، فضای داخلی را بزرگ تر و فراخ تر می نمایاند.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

30266350301750984157032013918415.jpg پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

302663503017516619890620131616195.jpg پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

302663503017540812273420134018125.jpg اسکیس اولیه طرح

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

ميلان، از لحاظ تاريخي، مبدا پيدايش و تولد برخي از شناخته ترين برندهاي دنيا بوده و به عنوان مركز اصلي فعاليت ساخت براي بسياري از آن ها عمل نموده است. اكنون اين شهر خود را انباشته از ميزان قابل توجهي از فضاهاي غير قابل استفاده و اغلب ناخوشايند يافته است؛ مملو از كارخانه هايي تعطيل، رها شده و بسا فراموش شده.

كارخانه فولاد falck در سستو سان جوواني در شمال ميلان، يكي از اين مناطق مي باشد كه از تعداد بسياري خانه هاي اجتماعي سالمندان ِ رها شده، اسكلت هاي ساختمان هاي صنعتي و چشم اندازهايي خاكستري تشكيل شده است. رنزو پيانو، به تازگي حق قانوني ساخت اين سايت 1.3 ميليون متر مربعي را به دست آورده است و قصد دارد كه آن را به مكاني پر جنب و جوش براي جامعه تبديل كند كه شامل يك موزه، كتابخانه، مركز تحقيقات، دانشگاه ها، خانه ها، مغازه ها و پاركي به مساحت يك ميليون متر مربع مي باشد و تا سال 2008 به اتمام خواهد رسيد.

اين طرح جامع، از كانسپتي دو محوري تبعيت مي كند. محور شمال به جنوب آن كه رامبلا ناميده مي شود، بخش تجاري و مسكوني طرح را تشكيل مي دهد كه شامل بيش از 1270 واحد مسكوني جديد مي باشد. محور شرق به غرب پروژه نيز شامل قسمت هاي اجتماعي طرح و فضاي سبز عظيم آن خواهد بود. رامبلا با برج هايي به ارتفاع 40 و 90 متر شكل مي گيرد كه بر روي پايه و بر فراز زمين قرار گرفته اند و داراي باغ هايي سرسبز و معلق با پوشش هايي از سفالينه قرمز و قهوه اي خواهند بود.

در صورت موفقيت اين پروژه با اين مقياس، طريقه استفاده انرژي و زيرساخت هاي آن نيز بايد مورد بررسي قرار گيرند. اين طرح نيز براي از بين بردن فشار بر شبكه اصلي انرژي شهر، براساس تامين خودْ گردان ِ انرژي ، طراحي گشته است. شبكه ارتباطي اين منطقه به كل شهر نيز اصلاح و تقويت گشته است؛ طراحي مجدد ايستگاه قطار شهري، ارتباط به بخش هاي ِ موجود خدمات حمل و نقل را بهبود مي بخشد و وسائل نقليه با انرژي هاي جايگزين، به عنوان سرويس هاي حمل و نقل كم مصرف معرفي خواهند گشت.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

منبع : سایت مرجع معماری

لینک به دیدگاه

در این طرح پیشنهاد شد که در حدود40 درصد از فضای اسکله گشایش یابد، که این هدف با توسعه سایت برای احداث دو برج مسکونی 22 طبقه در منطقه ای در امتداد خیابان West، که روبروی اسکله کشیده شده است، محقق می شود.

در راستای تلاش برای محافظت از اسکله در حال تخریب با مساحت 15هکتار در ضلع غربی اسکله منهتن، 7 هیات ورزشی از جوانان مرکز شهر طرحی را پیشنهاد دادند که توسط گروه معماری و طراحی شهریWXY آماده سازی شد.

در این طرح پیشنهاد شد که در حدود40 درصد از فضای اسکله گشایش یابد، که این هدف با توسعه سایت برای احداث دو برج مسکونی 22 طبقه در منطقه ای در امتداد خیابان West، که روبروی اسکله کشیده شده است، محقق می شود.

این رویکرد توسعه نگر با ایجاد گشایشی در ساختمان انباری با طول 800 فوت، که زمین های پارک را محاصره کرده است، ارتباط و امکان دسترسی بین رودخانه Hudson به همراه این اسکله و پارک را تقویت می کند.

حاصل این طرح، در هم تنیدگی امکانات تفریحی برای اوقات فراغت و دستیابی به یک اسکله درجه یک است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

پناهگاه اضطراری از نوع تخته‌ای

 

شرکت معماری استرالیایی BVN Donovan Hill جدیدا برای نمایش طرح مفهومی پناهگاه اضطراری خود در «نمایشگاه پناهگاه اضطراری» ملبورن حاضر شد.

ایسنا: این سازه موقت به یک پازل سه‌بعدی شباهت دارد و از مونتاژ تخته‌های Ikea ساخته می‌شود.

هنگام نیاز به یک پناهگاه اضطراری، ماندگاری و ایمنی بسیار حائز اهمیت هستند، و این عناصر با ساخت یک فضای خوشایند، ادغام می‌شوند.

رکت طراح پناهگاه مفهومی مدعی است که طراحی خوب می‌تواند آسایش و سلامتی کلی را برای بی‌خانمان‌ها و افراد آسیب‌پذیر به ارمغان آورد که بنابر شرایطی، مجبور به زندگی در یک پناهگاه اضطراری شده‌اند.

گفته می‌شود، طرح مفهومی جدید این شرایط مطلوب را برای قربانیان فراهم می‌کند.

پناهگاه طراحی‌شده از بردهای تخته‌ای از پیش بریده‌شده ساخته شده که توسط لیزر شکل داده شده‌اند و در مکان برپایی پناهگاه، به صورت بسته‌بندی مسطح به کار می‌روند.

در هر بخش، تخته‌های سه لا در تخته‌های همتای خود چفت می‌شوند و هیچ ابزار دیگری برای ساخت پناهگاه نیاز نیست.

مونتاز این بخش‌ها فقط نیازمند یک یا دو نفر بوده و هدف نهایی، مونتاژکردن آن‌ها ظرف یک روز گزارش شده است.

هنگامی که چهارچوب اصلی ساخته شده، یک پوست ضدآب نیز به این بدنه پناهگاه افزوده می‌شود.

در حال حاضر نمونه اولیه این پوست PVC است، اما شرکت طراح پیش‌بینی کرده که بیلبوردهای وینیلی بازیافت‌شده یا پوشش‌های کامیون نیز در آینده به کار می‌روند.

مساحت داخلی این پناهگاه 9.5 متر مربع و وزن آن حدود 480 کیلوگرم گزارش شده است.

جزئیات مهم مانند آب آنبورد و تجهیزات بهداشتی در مرحله اولیه طراحی این پناهگاه در نظر گرفته نشده‌اند، بنابراین، طرح ارائه‌شده را باید یک مفهوم جالب و نه یک محصول تمام‌شده به حساب آورد.

 

6-040392.JPG

 

5-040392.JPG

 

5-040392.gif

4-040393.JPG

 

4-040393.gif

3-030492.JPG

 

2-040392.JPG

 

لینک به دیدگاه

تصور می‌شود که جمعیت جهان تا سال 2050 به 9 میلیارد نفر برسد و به منظور اسکان تعدادی از این دو میلیارد نفر اضافی، شهرهای دارای خانه‌های کروی که متعلق به پروژه Ekinoid هستند، قادرند در هر بار پذیرای ده هزار نفر در بخش‌هایی از مکان‌های غیرقابل سکونت باشند.

طراحان بر این باورند که یک کره استحکام ساختاری عالی را ارائه می‌دهد و همچنین از میزان مواد خام برای ساخت خانه می‌کاهد. گفته می‌شود که Ekinoid از فولاد یا چوب چندلایه چسب‌شده ساخته می‌شود که مطابق محیط غیرقابل سکونت انتخابی، عایق‌بندی یا روپوشی می‌شود.

صحراهای استرالیا، سیبری، مغولستان و افریقا برای احداث شهرهای خانه‌های کروی مناسب به نظر می‌رسند. همچنین دشت‌های سیلابی با شهرهای Ekinoid مناسب سکونت و ترقی خواهند شد.

گفته می‌شود که یک خانه کروی منفرد می‌تواند طی یک هفته و توسط یک تیم چهارنفره ساخته شود. پس از ساخت یکی از این خانه‌ها، سازندگان ماهر شده و می‌توانند بر فرایند ساخت خانه‌های دیگر نظارت کنند. بنابراین ساکنین شهر خواهند توانست منازل خودشان را بسازند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

استودیو سوئدی RAK-Arkitektur برنده مسابقه ای برای طراحی یک مرکز فرهنگی برای سایتی در شمال لندن با باوری بر قلمرو افسانه ای شاه آرتور ، شدند . طرح پیشنهادی شامل یک ساختمان چند وجهی شیشه ای با 36 متر ارتفاع است که در نظر دارد شبیه به سنگی باشد که به گفته شاه در قرن پنچم توسط شمشیر او شکسته شده . شواهدی که نشان می دهد این سایت می تواند مکان تاریخی برای کاملوت Camelot باشد عبارتند از یافته های باستان شناسی از دیوارهای سنگی ضخیم ، یک پل متحرک بزرگ و یک سیاه چال زیرزمینی . یک نورگیر در بالای ساختار قرار خواهد گرفت که یک صدف شیشه ای تیز را در داخل سقف شکل می دهد . در شب ، نور از طریق این حفره به بیرون هدایت می شود و یک خط روشن در سراسر آسمان بر بالای پارک ترنت ایجاد می کند . قرار است که این مرکز به عنوان محل ملاقات برای ادیان مختلف –پناهگاه معنوی- و همچنین محلی برای اجرای تئاتر و موسیقی و سایر رویدادهای فرهنگی استفاده شود .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

سالن بستکبال یکی از بناهای موقت دهکده المپیک است و توسط سن کلرنیت با همکاری ویلکسیون ایر و KSS طراحی شده است. نمای این سالن از خصوصیت شاخص آن است که از کشیدن چادر pvc بر روی اهرم های خمیده فلزی بوجود آمده است. ۳/۲ مصالح این سالن پس از بازی ها قابل بازیافت است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

یک بازنشستگی زودهنگام، یک درخت ممنوعه در منطقه ای ییلاقی و در میان گران قیمت ترین خانه های کانادا، و یک اقبال خوش در میان جنگل، همگی قطعات پازلی هستند که این خانه عجیب را می سازد.

 

جوئل آلن، مهندس نرم افزار کامپیوتر است، که شغل خود را به نجاری تغییر داد تا سبک زندگی اش را از کار با یک تکنولوژی پرسرعت که فرجامش بازنشستگی زودهنگام است، با یک شیوه قابل تعمق تر و کندتر جایگزین کند.

 

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، پروژه آلن، بدون شک، تنها به واسطه محل قرارگیری اش و مصالحی که در آن استفاده شده، در کار خود موفق شده است. بعلاوه، او از کمک دوستان معمارش نیز در نحوه طراحی و ساخت و ساز بهره برده است، به خصوص زمانی که درگیر روابط پیچیده هندسی شده است.

 

اما نتیجه چه شد؟ یک سکونت گاه غیر قانونی برای فرار از کارهای روزانه.... و یا در نقطه مقابل، یک مکان خالی از استرس.

 

این خانه با ارتفاع گرفتن از کف جنگل، فضایی اگرچه کوچک اما کافی را با امکانات ساده اولیه ایجاد کرده و نور طبیعی روح بخشی را در فضای داخلی خانه فراهم می کند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

tree-house-loft%202.jpg

 

tree-house-loft%203.jpg

 

tree-house-loft%204.jpg

 

tree-house-loft%205.jpg

 

tree-house-loft%206.jpg

 

 

tree-house-loft%207.jpg

 

 

منبع: سایت خبری معماری نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...