رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

مسجد کانسپچوال از معماران مانچو

26756349121199410546882012341510512.jpg

 

 

 

 

دفتر استانبولی معماران مانچو ، اولین تصاویر طرح پیشنهادی خود را برای رقابت در " طراحی مفهومی در معماری مسجد " که توسط شهرداری شهر قیصریه در ترکیه برگزار گشته را ارائه داده است. در این طرح ، با حفظ اصل استفاده از یک حجم بزرگ منفرد ، یک فرم سلب دیگر جایگزین گنبد همیشگی در مساجد شده است : یک مکعب شیبدار ." کعبه " ، مقدسترین مکان برای همه مسلمانان جهان است ؛ محلی که همه دعاگویان بر گرد آن می چرخند و نشانی ست از سادگی و خشوعی که به مسلمانان توصیه شده است. این نقطه شروعی برای طراحی این حجم مکعبی مابل بوده است تا پلانی مستطیل شکل را حفظ کند که از اصول اساسی برنامه ریزی برای خطوط پیوسته نماز است. دگرگونی ایجاد شده در حجم از حرکات خم شدن و سجده در نماز بدست آمده است و سطوح متعلق به نمازکزاران ، با اختلاف ارتفاعی در کف به سمت قبله هدایت می شوند.شیب داخلی ایجاد شده به فضای بیرونی بسط داده می شود و حیاط را به دو بخش تقسیم میکند. در قسمت مرتفع تر حیاط ، نماز جمعه، عید فطر و تشییع جنازه انجام می شود در حالیکه قسمت پایین تر با عمق 1.5 متر از سطح زمین قرار گرفته است و با ضمایم مسجد محدود شده است. محل وضو نیز در این قسمت قرار دارد تا دسترسی آسانی برای نمازگزاران داشته باشد . آب موجود در تسهیل تهویه طبیعی، عبور نور طبیعی به داخل و خنک کردن مسجد کمک بسزایی می کند.

[TABLE=width: 642]

[TR]

[TD=align: center][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][TABLE=width: 636]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

2675634912120330429688201213154212.jpgنمای خارجی

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

26756349121205985546882012391585512.jpgنمای خارجی

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

26756349121211165234382012311565212.jpgنمای داخلی

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

26756349121213357421882012531557412.jpgنمای داخلی

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

26756349121217382421882012331582412.jpgکانسپت حجم

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

26756349121224893359382012481593312.jpgتهویه طبیعی و عبور نور خورشید

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

26756349121231738671882012571538612.jpgپلان بنا و سایت

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

2675634912123865273438201261552712.jpgپلان سایت

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

26756349121240921484382012291521412.jpgپلان بنا

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

26756349121245627734382012161527712.jpgپلان مجموعه

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

26756349121247779296882012371579212.jpgبرش

 

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2761634944096965471562201336225471.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

خانه ی پیش ساخته و یپچ خورده ی کالیفرنیا با ساختاری خود سازگار در محیط غیر متعارفش توسط دفتر کره ای وایولنت والیوم طراحی شده است. این دفتر معماری در خلق این خانه از آخرین تکنولوژی های پایدار و سیستم های مکانیزه در حفظ فضایی راحت در پیرامون بیابان استفاده می کند. سیستم چارچوب خرپایی از فیبر کربن, فرم پیچانده شده ی نامنظم را تقویت و یک اسکلت قوی و سبک وزن که در آن پوسته ی صلب خارجی موجب توقف انعکاس شدید آفتاب شده را ارائه می دهد.

پنل های شیشه ای شفاف کدری و تیرگی فضا را به طور خودکار متناسب با زاویه ی خورشید در جذب خنکی شبانگاه تغییر می دهد و از افزایش نور خورشید در روز هنگام امتناع می کند. عنصر بام به یک حیاط ورودی تغییر شکل می دهد و یک صفحه ی مصنوع از زمین جایی که می توان از درب هیدرولیکی وارد خانه شد پدید می آورد. این درب تنها درب داخلی و خارجی این خانه می باشد و به تمام فضاها سرویس می دهد. دیوارهای داخلی اتاق های خصوصی را برای دریافت نور آسمان و تأمین روشنایی روز تقسیم بندی می کند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2761634944097106125859201350226121.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

276163494409728789343720138227891.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2761634944097471135625201327221131.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

276163494409789119421920139221191.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2761634944098051614140201325221611.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2761634944098384846562201358224841.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2761634944103351135625201315221131.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2761634944103736623906201353226621.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2761634944104218713750201341228711.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2761634944104356780156201355226781.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

276163494410449347937520139223471.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2761634944104619211797201321229211.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2761634944104827424687201342227421.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2761634944104949778203201354229771.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

276163494410505904578120135229041.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 275663494151046066624820134619661.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

نوسازي لابي مجموعه آپارتماني اسكله نعل اسب، به منظور ايجاد يك فضاي روشن و دعوت كننده، توسط معماران ناگن جانسون انجام گرفته است. اين گروه براي طراحي مجدد لابي اين آپارتمان و ايجاد فضايي مفرح در ورودي با چاش هايي چون كمبود بودجه و زمان مواجه بوده اند. به دليل طيف گوناگون گروه هاي ساكن در اين آپارتمان، گروهي براي هدايت و ابراز نظراتشان به عنوان گروه نظارت و مديريت از ساكنين تشكيل شد. درابتداي پروژه مشخص گرديد كه تقاضا بر ايجاد و طراحي كاري غير معمول و منحصر بفرد بيشتر است و تنها نگاه داشتن پله ها و آينه تمام قد ورودي ضروري بوده است.

اين طرح، اقدامي براي ايجاد ارتباطات از دست رفته با انبار و اسكله رودخانه تيمز و بازتعريف موقعيت ساحلي آپارتمان بوده است. اين طراحي توپوگرافيك، نقشه اي برجسته از مناطق اطراف رودخانه را به وسيله 1400 ميخ از چوب بلوط در ديواري به طول 5 متر را توصيف مي كند. ميخ هاي آبي، مسير رودخانه تيمز را در اين سواحل نشان مي دهند. محل اسكله نعل اسب با ميخ هايي به رنگ سبز روشن، به صورت پايدار و مستحكمي بر روي نقشه نشان داده شده است ؛ اين ميخ هاي سبز دقيقا رو به آينه موجود در لابي در نظر گرفته شده اند تا تاثير خود را دوچندان به نمايش بگذارند.

اتاق نگهبان با چوب بلوط دكور شده است تا پيوستگي خود را با جنس طراحي توپوگرافيك ميخ ها حفظ كند و در گوشه آن از انحناي ظريفي براي پوشاندن بازوي متحرك درب ورودي استفاده شده است. اين فضا كاملا از محيط قديمي خود فاصله گرفته است و قابل شناسايي نيست. اين طرح، فضايي مدرن و كاربردي ايجاد كرده است و مهم تر آنكه ساكنان آپارتمان از آن راضي مي باشند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2756634941510966037341201336196031.jpg نوسازي لابي مجموعه آپارتماني اسكله نعل اسب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2756634941511091066638201349191061.jpg نوسازي لابي مجموعه آپارتماني اسكله نعل اسب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

275663494151127257054520137192571.jpg نوسازي لابي مجموعه آپارتماني اسكله نعل اسب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2756634941511392970935201319192971.jpg نوسازي لابي مجموعه آپارتماني اسكله نعل اسب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2756634941512071476795201327191471.jpg نوسازي لابي مجموعه آپارتماني اسكله نعل اسب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2756634941512213400623201341193401.jpg نوسازي لابي مجموعه آپارتماني اسكله نعل اسب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2756634941512292424060201349192421.jpg نوسازي لابي مجموعه آپارتماني اسكله نعل اسب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2756634941512368986560201356198981.jpg نوسازي لابي مجموعه آپارتماني اسكله نعل اسب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

27566349415124407443732013419741.jpg نوسازي لابي مجموعه آپارتماني اسكله نعل اسب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2756634941512518625232201311198621.jpg نوسازي لابي مجموعه آپارتماني اسكله نعل اسب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2756634941512612551013201321192551.jpg نوسازي لابي مجموعه آپارتماني اسكله نعل اسب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2756634941514555812732201335195811.jpg نوسازي لابي مجموعه آپارتماني اسكله نعل اسب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2756634941514641867420201344191871.jpg نوسازي لابي مجموعه آپارتماني اسكله نعل اسب

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2754634940660313254138201351183251.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

سازه تنديسي و معلق ارورا ( سپيده دم ) به طور موقت پيش از المپيك 2012 در پارك ويكتورياي لندن نصب شده است. نصب اين سازه، بخشي از " برنامه پوشش شهر " پيش از المپيك با هدف به نمايش گذاشتن توانايي هاي مدارس طراحي اين پايتخت اجرا شده است. اين طرح توسط دانشجويان و اساتيدي از استوديو 16 دانشگاه وست مينستر طراحي و اجرا شده است.

اين سايبان سبك، از 1500 هولا هوپ ( حلقه هاي پلاستيكي مخصوص ورزش هايي چون اروبيك )‌ ساخته شده است و در ميان درختان نگاه داشته شده است. كانسپت اين طرح كه در ابتدا، ساده و شوخ طبعانه از لوگوي المپيك گرفته شده بود و با استفاده از اين وسيله ورزشي بسيار ارزان قيمت و قابل دسترس مي نمود، به سرعت توسعه داده شد و به يك اير پيچيده از حلقه هاي به هم پيوسته تبديل شد. نتيجه نهايي، فضايي آرام و مسالمت آميز در روز و محيطي درخشان و سرزنده در شب گشت.

دانشجويان به غير از طراحي پروژه، به طور جدي در مراحل فيزيكي ِ ساخت آن درگير بوده اند و در هر دو بخشِ همكاري در تهيه پيش ساخت هاي طرح و هدايت آن براي نصب با همكاري توليدكنندگان محلي در سايت مورد نظر، مشاركت نموده اند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

27546349406605500998412013151891.jpg Aurora

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2754634940660634884998201323184881.jpg Aurora

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2754634940660728254138201332188251.jpg Aurora

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2754634940660901974841201350181971.jpg Aurora

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

275463494066100376195120130183761.jpg Aurora

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2754634940661129787341201312189781.jpg Aurora

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2754634940661288351795201328188351.jpg Aurora

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 2753634940257747209216201354177201.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

انستیتو معماری داسائو در پروژه مد نظرشان تا آنجا پیش می رود که مفاهیم خانه سازی در قامت اجزا سلولی یک ارگانیسم شهری را کشف کند. پروژه ما طرح جامعی است که نسبت به چشم انداز سابق سایت توسط انبوه ربات های برداشت کننده آگاهی یافته است. تحلیل سایت موجود به منظور توانایی طبقه بندی شرایط خاص زمین شناسی شکل گرفته و منجر به تولید ساختارهای شبکه ای در سایت خواهد شد.

پروژه به واسطه ی سیستم چند سازه ای لایه بندی شده ملهم از طبیعت توسعه می یابد. که در نمونه موردی ما شامل صورت بندی الگوی زمین تپه - بیابان, فرایندهای فرسایش بیابان, فضاهای ممتد تکثیر یافته و زیباشناسی سطحی متخلخل, برجسته, مخطط می باشد. ربات های برداشت کننده برای اجتناب از موانع موجود در سایت تعریف شدند – موانعی که می تواند عناصری مانند اشکال صخره های مرتفع و ردیابی اشکال زمین شناسی باشد.

با بکار گیری این تکنیک های برداشت کننده ما می توانیم نقشه ی ارتفاعات و استحکام زمین شناسی مناطق بررسی شده را تولید کنیم. عناصری مانند شن, خاک رس و سنگ که بر روی سایت نقش می بندند و ربات ها را برای مراحل بعدی فرایند آگاه می کنند – مراحل جاگیری ساختمان بر روی سایت, استخراج و چاپ. زمانی که عناصر سازه ای به روند طراحی پروژه اضاف شدند. به عنوان سیستم سایه انداز و در جایگاه چارچوب سازه ای پروژه عمل کردند, ما همچنین بسط افقی و زیرزمینی را ممکن ساختیم. و هم زمان یک منظر مصنوع تولید کردیم که گرچه با بافت در تضاد بود اما با شرایط توپوگرافی سازگاری داشت.

بنا و منظر با تپه ی شنی با شیب 35درصد ادغام شدند, ما این را در طراحی در نظر گرفتیم. مجموعه ای از دیوارهای حائل که در حفظ ساختمان از شرایط محیطی شدید و هم چنین برش های باریک یا گشودگی هایی در کنترل شدت نور تعریف شدند و مسیرهای عابر پیاده راحفاظت کردند. شرایط دیوارهای مخطط, مبلمان یکپارچه و سیستم های سایه انداز به عنوان بخشی از بافت برای سایه اندازی مناطق زیرین به کار گرفته شده اند.

ساکر پانچ در راستای طراحی این پروژه سوالاتی را با طراحان این موسسه ی معماری در میان گذاشته است:

ساکر پانچ : چه عواملی بر این پروژه تأثیر گذاشته است؟

ما از ماشین خورشیدی هم نشست شن و ماسه از مارکوس کیسر و ظهور دیگر ابزارهای پیشرفته ی تکنولوژیکی الهام گرفتیم به عنوان مثال: ماشین حفاری رباتیک سی ان سی, ماشین پرینت 3D مختلط, پوینده ی زمین شناسی که می تواند تولیدات معماری را نه صرفاً بر اساس محصولات آماده بلکه به معنای خود کفایی, توسط بازسازی منابع موجود در سایت افزایش دهد.

ساکر پانچ: در طول طراحی این پروژه چه نوع کتاب یا موسیقی یا برنامه ای الهام بخش شما بود؟

کتاب برنامه نویسی آینده نیل لیچ و فلیپ اف یاون و اتوماسیون ساخت و ساز در کندو مصنوعی زنبورها را خواندیم, و برنامه های تد را دنبال می کردیم, گفتگوی مایکل پولین با موضوعیت " استفاده از نبوغ طبیعت در معماری".

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

27536349402578709299202013717921.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2753634940258103078357201330173071.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

275363494025843326390420133173261.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2753634940258592970935201319172971.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2753634940514735978748201313175971.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2749634938765315734607201331155731.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

وقتي بنجامين Benjamin و اينگريد هي جتفولجار Ingrid Hjertefølger براي اولين بار خانه اي طبيعي طراحي شده توسط معمار بوم شناس بنگت وارمرز eco-architect Bengt Warnes را گرفتند، آنها در آن لحظه مي دانستند كه اين نوع خانه اي بوده است كه مي خواستند براي خود بسازند. ذرت خانه توسط گنبد خورشيدي كه در فصل زمستان گرم و در تابستان خنك است، پوشانده شده و به خوبي تهويه شده است و همچنين ردپاي زيست محيطي ناچيزي دارد. بهتر از همه، براي خانواده نسبتا آسان است كه خانه شان را در جزيره سندهورنويا در شمال نروژ بسازند.

پيروان سرسخت پرمكالچر Permaculture - شاخه اي از طراحي زيست محيطي -، يك زوج و سه فرزند خوشبختشان بودند كه توسط يك گروه همفكر كه اغلب براي كمك به ساختمان مي آيند، احاطه شدند. آنها همچنين گياهخوار هستند، بنابراين برايشان مهم است كه يك راه خود بسنده در تمام طول سال با وجود عرض جغرافيايي شمالي براي خود پيدا كنند. به عنوان يك نتيجه آنها گلخانه كوچك ساختند كه با استفاده از آبهاي هدر رفته كه توسط گياهان و شن و ماسه در گلخانه به عمل آمده، آبياري شده است. حتي مي تواند ميوه هاي گرمسيري هم رشد نمايد.

زير زمين با استفاده از ليكا Leca، آجر سبك وزن بيرون آمده از خاك ساخته شده است. سيستم لوله هاي طولاني مدفون شده، به سمت ساحل در پايين منجر مي شود و هواي تازه را به داخل خانه مي آورد. از آنجا كه دماي زمين ثابت است اين لوله ها هواي گرم را در زمستان و هواي خنك را در فصل تابستان با خود مي اورند. منافذ در پايه خانه، پنجره سطح مياني و پنجره هاي نزديك بام اين اطمينان را حاصل مي كنند كه هوا در همه زمان در جريان است. به علاوه، گنبد شيشه اي تضمين مي كند كه تعمير بسيار كوچك در طول ماههاي زمستان لازم خواهد شد.

اينگريد گفت:‌ " اين حقيقتا فوق العاده است؛ كار در درون خانه ما". " ما در حال حاضر باران و باد بسياري در اينجا داريم، بنابراين به گنبد شيشه اي مي آييم كه بسي خوشايند است! شما هنوز حس مي كنيد كه در محيط بيرون هستيد ، اما هوا آرام است، و ما خشك هستيم، حتي در زمان باراني. اين شگفت انگيز است كه ببينيد باران روي منحني بزرگ اطراف ما مي ريزد."

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2749634938765497765857201349157761.jpg گنبد ژئودزيك خورشيدی- پوشش ذرت خانه های نروژ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

274963493876561875218520131158751.jpg گنبد ژئودزيك خورشيدی- پوشش ذرت خانه های نروژ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

274963493876573011937320131315111.jpg گنبد ژئودزيك خورشيدی- پوشش ذرت خانه های نروژ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2749634938765804660388201320154661.jpg گنبد ژئودزيك خورشيدی- پوشش ذرت خانه های نروژ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2749634938765915578357201331155571.jpg گنبد ژئودزيك خورشيدی- پوشش ذرت خانه های نروژ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2749634938766036047107201343156041.jpg گنبد ژئودزيك خورشيدی- پوشش ذرت خانه های نروژ

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2748634938627792502185201319152501.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

گروه معماران سنگاپوری FARM و مشاور POINT برای ارائه طرح مرکز میراث هندیان در ناحیه کوچک تاریخی هندی واقع در سنگاپور همکاری کردند.نمای خارجی و تجربه فضای داخلی این ساختمان ترکیبی از انرژی ، پویایی ، فرهنگها ، مذاهب ، غذا ، رنگها ، صداها و بوهای این کشور و شهروندان هندی را در خود دارد .

لایه های ساخت که بوسیله مصالح متنوع بومی پوشیده شده بصورت نامنظم رویه هم قرار گرفته اند ، با پوشش سبز انبوه گیاهان به اوج می رسند. نمای سیال این بنا که با وجود لایه های روی هم قرار گرفته عریض تر هم می شود ، به تدریج در امتداد خیابان توسعه می یابد.

بالای لابی ورودی ، آسانسورها بازدیدکنندگان را به گالری های واقع در بالاترین سطح ساختمان که در میان گیاهان محصور می باشند ، می برند و حرکت افراد به طرف پایین بوسیله طی نمودن فضاهای نمایشگاهی انجام می شود . این باغ با قابلیت مشاهده ای که از نقاط دور بافت شهر دارد ، حضور بصری قدرتمندی در این ناحیه داشته و به همین ترتیب یک دید سرتاسری از ناحیه مذکور در باغ فوقانی ارائه می دهد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2748634938628083947498201348153941.jpg پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2748634938628517521716201331157521.jpg برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2748634938628796935779201359156931.jpg نما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

27486349386291000803102013301581.jpg نما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2748634938629771301013201337151301.jpg نما ، سیرکولاسیون ، دیاگرام نور روز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2748634938630132326404201313152321.jpg دیاگرام ارتباط شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2748634938630533361560201353153361.jpg ماکت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2748634938630965597888201336155591.jpg ماکت

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

01.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

02.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

10.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

04.jpg

پس از اینکه فعالیت استادیوم قدیمی بیسبال شهر اوزاکا به طور رسمی متوقف شد، با توجه به قرار داشتن آن در کنار منطقه جدید تجاری اوزاکا و همچنین قرار گرفتن آن در پشت ایستگاه اول راه آهن فرودگاه، صاحب این مجموعه شرکت ناکایی الکتریک ریل وی (Nakai Electric Railway) را بر آن داشت تا اقدام به ایجاد این مجموعه منحصر بفرد كند.

03.jpg

با توجه به طبیعت شهری متراکم و پرساختمان اوزاکا، طراحان این مرکز تصمیم به ایجاد طرحی متفاوت برای تغییر دادن چهره این شهر گرفتند. یک مرکز تجاری مدرن 75 هزار مترمربعی که سقف آن به صورت یک پارک بزرگ و سرسبز طراحی شده و در زیر این پارک زیبا 8 طبقه ساختمان قرار دارد که این پارک را به خیابان های اطراف متصل می کند و در کنار آن یک برج 30 طبقه اداری واقع شده است

05.jpg

در کل نمای مختلط این مجموعه که از درختان، باغچه ها، جوهای آب و آبشارها در کنار ترکیبهای زیبای سنگ و سیمان تشکیل می شود این امکان را به بازدید کنندگان می دهد که در تراسهای این مرکز مناظری منحصر بفرد مانند یک دره سرسبز را شاهد باشند. دسترسی آسان به این مرکز از طریق راه آهن، مترو و اتومبیل و اتوبوس آن را به یک محل پرطرفدار برای مشتریان تبدیل كرده است. علاوه بر زیبایی ها خاص این مرکز، حضور بیش از 120 مغازه و رستوران های متعدد بین المللی و 2 سالن مجهز سینمایی مرکز خرید این مجموعه را برای بازدید کنندگان بیش از پیش جذاب می کند. این مجموعه جوایز متعدد بین المللی را برای معماران خود به ارمغان آورده است

06.jpg

معمار این اثر (Jon Jerde) معمار آمریکایی و موسس و مدیر شرکت (Jerde Partnership) است که جوایز بسیاری را در عرصه بین المللی برای طراحی مراکز تجاری و اقتصادی در نقاط مختلف دنیا به دست آورده است. طراحی های این شرکت در دنیا با سه شاخص شناخته می شوند: اهمیت دادن به احساس و تجربه استفاده کنندگان، به وجود آوردن احساس رضایت و مفرح بودن فضای مورد استفاده و بازده فوق العاده بالا هم از نظر مالی و هم از نظر اجتماعی. این خصوصیات در کنار طراحی های منحصر بفرد و متفاوت، این شرکت را به یکی از برترین های معماری در زمینه فضاهای تجاری تبدیل كرده است. معمار این پروژه، هدف شركتش از اجرای این پروژه را در یك جمله بیان كرده است: "محو كردن خطوط حایل بین طبیعت و محیط های ساخته شده

08.jpg

09.jpg

11.jpg

12.jpg

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

این بزرگراه دقیقا از طبقه 5 تا 7 این برج را اشغال كرده است. نام این برج، دروازه یا گیت تاور میباشد. این برج به گونه ای ساخته شده که یکی از بزرگراه های اوزاکا به طور کامل از داخل آن عبور می کند و به رغم آن که پانزده سال از ساخت آن می گذرد هنوز هم جذابیت خود را برای جهانگردان حفظ کرده است. فکر ساخت این برج و بزرگراهی که از داخل آن عبور می کند زمانی به ذهن سازندگان خطور کرد که زمین این برج در مسیر بزرگراه قرار داشت و صاحبان زمین نیز اصرار داشتند که برج خود را در آن بنا کنند. بر این اساس طرفین پس از مذاکرات فراوان به نتیجه ای رسیدند که رضایت هر دو طرف را به دنبال داشته باشد

مطلب در خور توجه، استقامت هر دو سازه است که عدم امنیت هر کدام مشکل ساز برای دیگری می شده و اینطور که پیداست تا به امروز خبری از لرزش نیست و با این که فاصله بدنه بزرگراه تا بدنه برج از هر چهار طرف بیشتر از دو متر نیست اما لرزش ها و سر و صدای ناشی از عبور و مرور خودروها از روی آن به هیچ وجه مزاحمتی برای ساکنان برج ایجاد نمی کند

19.jpg

 

15.jpg

17.jpg

18.jpg23.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]278763495352469384765620132913842.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] ابر گذرا( Cloud Passing) کانسپتی است كه توسط تياگو باروس عنوان شده است که به بررسي وکشف احتمالی سفر که در غالب خالص ترين فرم می انجامد ، مي پردازد. اين طرح الهام گرفته از حرکت آزادانه ی ابرها مي باشد كه به هر شکلی که آسمان به آنها اجازه میدهد حرکت میکنند. هدف اين طرح توسعه ی حمل و نقل عمومي مي باشد كه با یک برنامه زماني باز و با یک مقصد نهايي ناشناخته و مبهم مي باشد كه آن برنامه ریزی و استرسی را که هر سفر تفریحی میتواند داشته باشد را از مسافرانش دور میکند. اين سازه ی پرنده از بالن هاي كروي ساخته شده از سازه هاي فولاد ضد زنگ پوشيده با بافت هاي نايلوني سنگين وزن مي باشد. اين روش مبتکرانه ی حمل و نقل مي تواند دوستدار محيط زيست بوده بگونه ای که از بادهاي غالب براي هدايت در مسير حركت خود و افزايش سرعت بهره میگيرد. مسافران در حال مسافرت با این سازه در حین گفتگو بایکدیگر، نیروی باد محرک در بالای این سازه را حس میکنند که این امر حس معلق بودن در آسمان را تشدید میکند. اگرچه این طرح به نظر رویایی و غیر واقعی مي باشد اما كاركرد و طراحی این ابر گذرا ( Cloud Passing) مشابه بالن هاي هواي گرم مي باشد كه مي تواند اين طرح را به واقعيت نزدیکترسازد. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

278763495352498692382820135816922.jpg تصویر 2

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

278763495352517899414020131718992.jpg تصویر 3

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

278763495352540163085920134011632.JPG تصویر 4

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

27876349535256650781252013615072.JPG تصویر 5

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

278763495352588202148420132812022.JPG تصویر 6

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

طرح برگزیده ساختمان تجاری مندوزا

 

 

معماران گروه طراحی Mario corea اخیرا برنده مسابقه طراحی ساختمان تجاری جدیدی برای شرکت مندوزا (Mendoza) در کشور آرژانتین شده اند.

 

 

این پروژه در پارک اصلی شهر واقع شده است. هدف از این طراحی تعیین نقش این ساختمان در ساختار شهر می باشد و ساختمان را به عنوان تک بنای جدا از شهر نمی شناسد.

 

 

ساختمان به مانند مجموعه ای از واحدها که در یک ردیف و در مسیر پیاده واقع شده اند، فرض شده است. هر کدام از این واحدها متشکل از فضای باز و فضای سرپوشیده که کاربری نمایشگاهی دارند، می باشند. در کنار مسیر پیاده، علاوه بر مجموعه ای از واحدهای خدماتی نظیر رستوران و محل استراحت، ورودی های اصلی به فضای نمایشگاه نیز قرار دارند.

 

 

نوار سبز بین منطقه مسکونی اطراف و مرکز تجاری برای حفظ ارتباط بین این دو، حفظ و نگهداری شده است. این فضا به عنوان ورودی شهر مطرح است و جابجایی بین مناطق مسکونی و منطقه تجاری را سهولت می بخشد.

 

1lq3bku26jz8ic29cwu2.jpg

 

wsludqm3n1op9mbos07.jpg

 

hx51xxe11akuxk4ec4o.jpg

 

mbetzd866rt8ywa1qnrr.jpg

 

o25pdp7h4qnjrhxt4.jpg

 

4o5juxh7axocopxwo2di.jpg

 

b1glhnyee25q4f3vdcg2.jpg

 

1p2ic7y9qiux37t5am5w.jpg

 

m356ktjncj8zj3jftj8r.jpg

 

منبع : معماری نیوز

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2823634963966659903907201345139902.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

استوديو معماري CAAT ( مهدي كامبوزيا و راشا كياني ) با تمركز بر روي معماري محلي، طرح پيشنهادي خود از مسجد آل مومنين با كانسپت جدايي از زندگي روزمره و رويكرد دستيابي به فضاي پرستش در دسترسي به ساختمان را ارائه نموده است. موجوديت يكپارچه ي طرح، نقش خود را همزمان با ارتباط با محيط اطراف، به عنوان يك مركز فرهنگي و مذهبي در سطح منطقه ( دزاشيب ) حفظ مي كند.

در جستجوي مفهوم اين طرح در تهران، اين پروژه يكي از جنبه هاي اساسي معماري ايراني را به عنوان چگونگي " سلسله مراتب " در سازماندهي فضايي بنا را نمودار مي كند. طريقه لايه بندي فضاها كه باعث فتح سلسله وار فضاها مي گردد را مي توان در بناهاي قديمي ايران به خصوص در ساختمان هاي مذهبي، مشاهده نمود. در تطابق با شهرسازي بلوك متراكم ِ استقرار مسجد و منطقه اي كه با آن در ارتباط است، تيم طراحي به چشم انداز جديدي هدايت شدند كه طرح را به ارتباط سبك زندگي مدرن و سنتي آن شكل داده است.

در ميان محدوديت هاي مرزي سايت و همسايگي ها، شكل گيري اين مسجد در مقابل الزامات عملكردي آن همچون سالن دعا و فعاليت هاي جانبي، دسترسي هاي جداگانه و حريم مردان و زنان و غيره، در كنار معماري محلي شمال تهران، منجر به ادغام عناصر مسجد چون مناره، ايوان، حياط و گنبد گشته است و فضايي كاملا متفاوت خلق شده است. اين پروژه ارتباط عميقي با طبيعت داراست كه از طريق تنوع آب و هوا در هر فصل بوجود آمده و زاويه هاي ديد متفاوت و شفافيت آن به نور محيطي و داخلي آن بستگي دارد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2823634963971413497657201341143492.jpg پرسپكتيو خارجي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2823634963971805802344201320145802.jpg پرسپكتيو خارجي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

282363496397208056796920134814562.jpg پرسپكتيو خارجي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

282363496397255042148520133514422.jpg پرسپكتيو خارجي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2823634963972939689063201313149682.jpg پرسپكتيو خارجي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2823634963973653653907201325143652.jpg پرسپكتيو داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

282363496397464993320320134149932.jpg پلان طبقه زيرزمين

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

282363496397523259921920133142592.jpg پلان طبقه همكف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2823634963975478761328201327148762.jpg پلان طبقه اول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

282363496397643682773520133146822.jpg پلان طبقه سوم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2823634963988351495703201355141492.jpg پلان طبقه چهارم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2823634963988727687110201332147682.jpg برش A-A

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

282363496398911072421920131114722.jpg برش B-B

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2823634963989417872657201341147872.jpg دياگرام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2823634963989564151953201356144152.jpg دياگرام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2823634963990045226172201344145222.jpg دياگرام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

282363496399020560703220130145602.jpg دياگرام

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]28226349631025600015632013361202.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

برج دیدبانی به دنبال مطالعه پیرامون کاربرد بهینه ی ( Ultra High Performance Concrete) بتن با کارکرد بسیار بالا توسط تیم مطالعاتی یو ان استودیو, ای بی تی, بی ای ام شکل یافته است. طراحی برج دیدبانی برآمده از یک مورد مطالعاتی به منظور اعمال شاخصه های بتن با کارکرد بسیار بالا در یک طراحی عملکردی و مؤثر می باشد. این تیم مطالعاتی شامل طراحان, مهندسین و سازندگانی در کنار هم که به دنبال راه حلی در مورد آنچه معماری و ساخت و ساز می تواند یکی دیگر را تقویت کند, هستند.

طبق نگاه بن ون برکل "برج دیدبانی پلت فرمی برای پژوهش های ما بر مصالح ابداعی فراهم آورد" فرصتی در بررسی خواص بتن با کارکرد بسیار بالا و پژوهشی در شناخت پتانسیل کامل این مصالح جدید در یک ساختار واقعی است. بتن با کارکرد بسیار بالا با بتن طبیعی با توجه به تراکم بالای آن که شامل فیبرهای فلزی و یک سازه ی فیبری بسیار خوب است, تفاوت دارد. این بارزه ها کاربرد تنش های فشاری در سازه هایی با ابعاد کم عرض را تسهیل می کند.

پلت فرم یو ان استودیو یکی ازچهار پلت فرمی است که در مطالعات مسکن مورد استفاده قرار می گیرد و هدف آن بررسی کاربرد مصالح سفارشی و تسهیل همکاری های ایده ئال و الهام گرفته شده با دیگر کارشناسان و تولیدکنندگان در صنعت ساخت و ساز بوده است. برج دیدبانی با 25 متر بلندا در مرزهای جنگلی طبیعت د اُنلندن منطقه ی حفاظت شده در حومه ی گرونینگن به منصه ی ظهور رسید. هنگامی که برج 5 متر بالاتر از درخت ها بسط یافت, چشم اندازی بیش از 3000 هکتار از مناظر طبیعی در بزرگترین منطقه ی ذخیره سازی آب در هلند ارائه خواهد کرد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2822634963102763712500201356123712.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

282263496310292037265720131212372.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

28226349631031100796882013311272.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]284163497087203072070320134321722.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

پروژه Or2 ، طراحي شده توسط Orproject ، كه يك رويه ساختار سقفي ِ منفرد مي باشد كه به نور خورشيد واكنش نشان مي دهد ؛ برنده جايزه گود ديزاين 2012 ( طراحي خوب ) گشته است. اين جايزه كه به عنوان معتبرترين جايزه در جهان به رسميت شناخته شده است، قديمي ترين جايزه طراحي نيز مي باشد و هر ساله توسط انجمن ادبي موزه معماري و طراحي شيكاگو با همكاري مركز اروپايي ِ مطالعات معماري، هنر، طراحي و شهرسازي برگزار مي گردد.

به منظور ايجاد فرم و توليد زمان بندي استثنايي كه از زيبايي هاي Or2 در تعامل پايدار با محيط مي باشد، برنامه نرم افزاري خاصي را توسعه داده اند و نتيجه آن ظاهر منحصر بفرد Or2 در هر لحظه از روز مي باشد.

قطعات چند گوشه اين نمايه با واكنش به نور ماوراء بنفش، موقعيت قرارگيري خود و شدت نور خورشيد را تشخيص مي دهند. هنگامي كه Or2 در سايه قرار دارد، اين قطعات به رنگ سفيد نيمه شفاف در مي آيند. با اين حال، هنگامي كه Or2 در مقابل نور خورشيد قرار مي گيرد، رنگي مي شود و فضاي اطراف را در رنگ هاي مختلف نور غرق مي سازد. در طول روز، Or2 تبديل به دستگاهي سايه انداز مي شود كه با تاثير از محيط اطرافش آن را كنترل مي كند. اما در شب، به لوستري عظيم بدل مي گردد و به انتشار نوري مي پردازد كه در طول روز توسط سلول هاي فتوولتائيك يكپارچه ي خود از محيط مجاورش جذب نموده است.

اين سازه ي منحصر بفرد، يكي از اولين نمونه هاي تكنولوژي حساس به نور مي باشد كه در مقياس معماري به كار گرفته شده و به بررسي كاربرد پذيري آن در زمينه ي ساخت و ساز و طراحي پرداخته است. اين طرح ، يه صورت خاص براي موسسه فرهنگي ايتاليا به عنوان بخشي از جشنواره معماري لندن طراحي و ساخته شده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2841634970874318503906201331218502.jpg Or2 Project

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2841634970882108855468201330228852.jpg Or2 Project

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2841634970884618982421201341228982.jpg Or2 Project

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2841634970886956746093201335226742.jpg Or2 Project

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2840634970017901443359201310211442.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

معماران ZA جایزه ی دوم مسابقه ی بین المللی طراحی یک هتل در جنوب شهر نیویورک را از آن خود کردند. این طرح پیشنهادی همگن با ساختمان ها, کارکردها و ساختارهای خیابان در محله ی 23 خیابان 134 - 100 در عوض جداسازی بازدید کنندگان از محیط و به منظور نزدیک شدن به هدف اصلی مسابقه ساخته خواهد شد. معماران ZA بعضی از اصول جدید سازماندهی هتل را بسط می دهند. از آنجایی که هیچ ساختمان هتلی به خودی خود وجود ندارد, آنها پیشنهاد کردند که اتاق های هتل در ساختمان موجود قرار بگیرد( ادارات, بخش مسکونی) و با تارهایی از مسیری بزرگ متصل شوند.

به منظور تجربه ای پویا در زندگی در این مکان ما یک گونه ی جدید از فضا خلق کردیم. فضایی که نیمی ساختمان/ نیمی خیابان است, این بنا یک حجم زنده ی آویزان است که تعدادی از فعالیت های عمومی را در بر می گیرد و نه تنها به بازدیدکنندگان بومی و هتل بلکه دیگر گردشگران کنجکاو و ساکنین شهر را جذب می کند. این الهام بخش زندگی عمومی فعال اطراف هتل خواهد شد. این بنا قلب محله است. هتل خدمات خصوصی خود را ندارد.

همه ی امکانات ( رخشوی خانه, رستوران, آرایشگاه, باشگاه) توسط بازدید کنندگان هتل و متقابلاً ساکنین محل استفاده می شوند. کاربری های دیگری قبلاً در خیابان وجود داشته که اکنون به عنوان بخشی از خدمات هتل داخل حجم اصلی قرار گرفته است. به بازدیدکنندگان هتل کارتهایی برای استفاده از همه ی کارکردهای ذکرشده به طور مجانی ارائه می شود. همه ی ارتباطات و جریان مردم از طریق قلب محله هدایت می شود. که در آن بازدیدکنندگان می توانند از طریق رمپ ها و آسانسور از خیابان حرکت کنند. تسهیلات این مکان شامل: زمین بازی, فروشگاه, فضای نمایشگاهی, کافه, بار, هتل, منطقه ی استراحت, سینمای کوچک, کتابخانه, سالن کنفرانس می باشد.

از داخل این حجم منظری جالب به بازدیدکنندگان می دهد که می توانند زیر چشمی به پنجره های دیگران نگاهی بیندازند و یا صحنه هایی از ترافیک خیابان و فضای شهر را مشاهده کنند. عملکرد اصلی قلب به منظور جلب مردم و ترکیب با آن و آشنا کردن آنها با فضاهای تنگ است. در حالی که مردم را با فعالیتهای متنوع درگیر می کند. در هر کدام از سطوح بازدیدکنندگان قادر به گرفتن مسیرهایی آویزان از نماهای ساختمان وضع موجود هستند که نهایتاً به اتاق های هتل در ساختمان های قدیمی منتهی می شود.

کارمندان همسایه و مستأجرین می توانند درها را در مسیرهای بالکن مرصع کاری کنند و از همه ی امکانات عمومی فراهم آمده در اتاق های قسمت بالا برای مثال در بلوک اداری استفاده نمایند, این نگاهی اجمالی به زندگی هرروزه این کارگرها از طریق پنجره های مدور کوچک در پارتیشن را ممکن می سازد. و همچنین یک در و راهی برای خروج از ساختمان وضع موجود ارائه می دهد. نهایتاً بازدیدکنندگان ارتباط نزدیکی با ساکنین محل بدون مختل کردن آسایش آنها در کنار این مرکز جدید عمومی برقرار می کنند. حضور این بنا چنان است که کیفیت زندگی در مقیاس محله را افزایش داده و موجب تولید پول بیشتر می شود وممکن است در آینده به یکی از آیکون های نیویورک تبدیل شود.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2840634970018079490234201327219492.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2840634970018371023437201357211022.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

284063497001848641406220138216412.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

284063497001859039843720131921392.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2840634970019971355468201337211352.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2840634970020108630859201350218632.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

284063497002023649218720133216492.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2840634970020335896484201313215892.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2840634970020464421875201326214422.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2840634970020604705078201340214702.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]283863496915448641406220138206412.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

اندرو مك كنل، با الهام از ستون فقرات يك نهنگ، راه پله مهره را طراحي نموده است. اين پلكان تنها تقليدي از يك فرم ارگانيك نيست، بلكه تحولي در فرم دهي به يك سازه مي باشد. بخش بزرگي از اين طراحي به جستار پيرامون يافت يك جزء يا مهره انجام گرفته است، تا بتوانند با بهم پيوستن به ستون مهره اي تبديل گردند كه ساختاري سخت و خود اتكا جهت پلكان ميان دو طبقه داشته باشد.

سطح بيروني آن متشكل از چندين لايه بادوام از فيبر كامپوزيت مي باشد، در حاليكه عناصر سازه اي در درون آن جاي گرفته اند. مهره ها با استفاده از اتصالات و پين هاي فولادي به يكديگر متصل مي گردند. وقتي كه اتصال مهره ها انجام گرفت، ساختار اسپيرال پيوسته آن در كنار نرده هايي در عرض هر پله ادامه پيدا مي كند كه با فرم ساختاري و شبكه اي از ميله هاي فولادي تقويت گشته است.

ورق هاي فولادي به يكديگر متصل مي گردند و به سطح طبقه بالا لنگر مي گردند. فراتر از اين ها، هيچ پشتيباني ديگري از مهره ها نمي گردد و خود به عنوان يك عضو ساختاري عمل مي كنند و نيروهاي يوجود آمده از رفت و آمد كاربران را تحمل كرده و به طبقات متصل به آن، انتقال مي دهند. اتصالات فولادي ميان مهرها و اتصالات بين پلكان و طبقه ها، به خوبي در برابر نيروهاي پيچشي و دوراني ناشي از پله هاي معلق و مارپيچ مقاومت مي كنند.

هر مهره از اين پلكان، كفْ پله، نرده و دستي نرده را تشكيل مي دهد و شما اين اجزا را به وضوح در هر مهره از ستون فقرات وال مي توانيد مشاهده كنيد. پلكانِ مهره، پيكره بندي دوباره اي از اين فرم آشنا و تبديل آن به يك قطعه منحصر بفرد و كاربردي مي باشد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2838634969156703933593201350203932.jpg پلكان مهره

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2838634969156799548828201359209542.jpg پلكان مهره

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2838634969156901697265201310201692.jpg پلكان مهره

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2838634969157097937500201329207932.jpg جزئيات پلكان مهره

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2838634969157208826171201340208822.jpg جزئيات پلكان مهره

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

283863496915742551562520132205512.jpg پلكان مهره

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2838634969157638074218201323208072.jpg يك مهره از پلكان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2838634969157825554687201342205552.jpg جزئيات ساختاري يك مهره

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2838634969158326541015201332206542.jpg طريقه شكل گيري يك مهره از كانسپت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2838634969158497917968201349207912.jpg نحوه اتصال بين مهره ها

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

nw7xgjesghpi5vkyv5ki.jpg

 

بلندترین برج مسکونی اروپا در اواسط سال 2013 بازگشایی میشود .این برج 192 متری که توسط دنیل لیبسکیند طراحی شده است با استفاده از شیشه و فولاد ، خط آسمان شهر ورشو لهستان را مدرن تر میکند . 266 آپارتمان و 30 واحد لوکس از مشخصه های آن هستند و بارز ترین مشخصه ی آن ؛ دو پنت هاوس تریبلکس در بالای برج است . همچنین از بعضی واحد ها به عنوان خوابگاه استفاده خواهد شد . دنیل لیبسکیند در رابطه با این برج میگوید : من بسیار خوشحالم از اینکه ساختار فولادی برج شکل گرفت . با پیشرفت برج و بهره برداری از آن ، خط آسمان شهر ورشو تغییر خواهد کرد . در کنار اهمیت ساخت چنین برجی در کشور من ؛ من به این افتخار میکنم که ورشو ، بیشترین برج های صرفا مسکونی در کل اروپا را داراست . اتمام برج به زودی انجام خواهد پذیرفت . و من مشتاقانه در انتظار افتتاح آن هستم .

6h0to3tfbrrvpip6g9k.jpg

 

ojdfnbk9i71xe7p023o.jpg

 

op6xdqkb7tw05ke3tls.jpg

 

eq5rw415z3182t5a77b.jpg

 

k30hplgcxu8a582cb9hf.jpg

 

t4i48mtjfqerz7mm0a3k.jpg

 

hu36wsvgasy1vj99bq0i.jpg

 

hjblgmp6nq36mrtlb36w.jpg

 

2usw126or2tz38kexb.jpg

 

xzgmady3e3dymzyjbmo7.jpg

منبع : اتووود

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2853634975237774833047201357274832.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

با بهره گيري از چشم انداز ناهموار و ناهمگون ويلابوئنا دو الاوا، در شمال اسپانيا، هتل ويورا توسط شركت معماري محلي موپ- آرك، در كنار كليسا و ميدان اصلي شهر جاي گرفته است. اين پروژه، نمايشي از ادغام استراتژي هاي مختلف ساختاري ِ مهندسي و متريال هاي گوناگون، هم مصالح بومي و هم خارجي مي باشد.

تراشيده شده در دامنه سنگي كوه، طبقه پايين اين هتل بر شالوده اي از سنگ طبيعي قرار گرفته است و رستوران، سالن ورزش، كافه تريا، مركز كامپيوتر و اطلاعات را شامل مي گردد. 33 اتاق استاندارد، لوكس و سوئيت در سه طبقه ي بالاتر هتل قرار دارند كه كماكان با حفظ سنت هاي پيشين، از ارتفاع كليساي مجاور فراتر نرفته است.

اين اتاق ها با فرمي شبيه به انبوهي مكعب پويا بر روي هم قرار گرفته اند، گويي هر لحظه از ديواره اصلي جدا گشته و واژگون مي گردند.

پانل هاي بتوني و فولادي بر روي نما، رنگي دوگانه را ارائه مي دهند كه با ورود به فضاهاي داخلي، در تضاد با بخش هاي مدرن و بستر طرح قرار مي گيرند. سيركولاسيون هتل، ميهمانان را ، به اتاق هاي مخصوص خود در ميان دهليز داخلي و حياط هاي سبز بيروني و تراس هايي با باغ هاي عمودي، راهنمايي مي كند.

اين بنا به دريافت بالاترين گواهينامه عملكرد انرژي دست يافته است. ديگ هاي زيست توده با استفاده از هسته هاي زيتون به عنوان يك منبع سوخت، گرما را از طريق سيستم تابشي تعبيه شده در كف سازي فضاها انتقال مي دهند. علاوه بر اين، مجموعه بزرگي از دوچرخه به صورت رايگان در اختيار ميهمانان قرار مي گيرد تا علاوه بر تشويق به استفاده از وسائل حمل و نقل پاك، بتوانند از چشم اندازها و طبيعت بكر اين شهر اسپانيايي لذت ببرند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2853634975238385399453201358275392.jpg نمايي همچون انبوهي از مكعب هاي در حال سقوط

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2853634975238681532265201328271532.jpg نماي اصلي هتل ويورا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2853634975239119881875201311279882.jpg ديد پرنده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

285363497523962576078120132275762.jpg استقرار در بستر روستايي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2853634975240012704140201341272702.jpg تراس هايي مشرف به نماهاي شهري

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2853634975240187918984201358277912.jpg تراس هايي مشرف به نماهاي شهري

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2853634975240406063515201320276062.jpg رستوران هتل ويورا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2853634975240731668984201353271662.jpg مركز كامپيوتر هتل ويورا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2853634975241267088906201346277082.jpg ادغام متريال هايي چون بتون، چوب و سنگ طبيعي بوم آورد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2853634975241736200234201333276202.jpg پلكان هاي داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2853634975241965663125201356275662.jpg سوئيت هاي لوكس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

285363497524261174710920131271742.jpg تراس هايي مشرف به نماهاي شهري

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2853634975242949520547201334279522.jpg ورودي اتاق ها از تراس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

285363497524327447171820137274472.jpg نماي بيروني رستوران هتل ويورا

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]285263497519468155179720138261552.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

جئونگ هون لي، برنده جايزه معمار كره، رئيس شركت معماري جوهو، به تازگي نوسازي خانه اي در نامهائي در كره جنوبي را به اتمام رسانده است. اين خانه با تقليد از سبك معماري خانه هاي غربي از آجر قرمز ساخته شده بود و چون لكه اي بر محيطي روستايي اطرافش به نظر مي رسيد ؛ اما با اتمام نوسازي آن، تبديل به قطعه اي منحصر بفرد در تركيب با طبيعت جنگلي پيرامونش گرديده است.

با كاستن از حجم سلب اوليه خانه، تراس بزرگي در ورودي به وجود آمده است و با تعبيري مدرن از آجر و چوب همچون عرشه اي جداشده از زمين به نظر مي رسد. همراه با رمپي كه به دور باغچه كوچكي مي گردد، اين طرح با عناصر سبز و طبيعت بيشتر تركيب گشته است.

با ارائه ويژگي هاي بيشتري از زيبايي شناسي، اين قاب كِرو و فولادي بزرگ همراه با شبكه اي نازك و سفيد از آلومينيوم، با ايجاد يك آستانه از حريم خصوصي خانه، اجازه تصفيه هوا و عبور نور را نيز مي دهد. ديافراگم هاي ايجاد شده در قاب، به ساكنين خانه، چشم اندازي از محيط بومي منطقه و ارتباطي نزديك با آن را ارائه مي دهند.

قسمت عظيمي از طراحي داخلي خانه، دست نخورده باقي مانده است و تنها، نورگيرهايي سقفي به آشپزخانه و تراس جديدي با دسترسي آسان به بام اضافه گشته است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

285263497519490026273420133026262.jpg نماي اصلي خانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

285263497519533070218720131326702.jpg تراس ايجاد شده در ورودي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

285263497519583901273420133269012.jpg چشم انداز از ديافراگم هاي قاب فولادي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2852634975196574139687201317264132.jpg استفاده متفاوتي از آجر، سنگ و فولاد در نما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2852634975196859178750201345269172.jpg قبل و بعد از نوسازي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

285263497519700166898420130261662.jpg قبل و بعد از نوسازي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2852634975197133846718201313263842.jpg قبل و بعد از نوسازي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2852634975197403973672201340263972.jpg جزئيات قاب فولادي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

285263497519769106351520139261062.jpg چشم انداز تراس بر روي بام

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2851634975053896151406201329266152.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

1- مقدمه: وحشيانه نام نهادن

همه مي دانند اين موزه بايد در بالاي زمين ،در بالاي شيب باشد. اما اين موزه نمي داند؛ حتي قبل از كه ساختمان شود، حتي زماني كه اين موزه تنها يك ايده مبهم از يك موزه است، آن نمي تواند در جايي كه بايد باشد، بماند. روي سطح زمين مسطح، شروع به لغزش مي كند. آن نمي تواند در مقابل شيب مقاومت نمايد، شيب وحشيانه خوانده مي شود، موزه نمي تواند بگويد نه، موزه شالوده اش را از دست مي دهد و به پايين شيب و به سمت رودخانه مي لغزد.

2- قبل از ساختمان:

همينطور كه ما موزه را شروع مي كنيم، اجازه دهيد به ساختمان فكر نكنيم، اجازه دهيد ساختمان را فرض نكنيم، اجازه دهيد درگير قراردادهاي عرف ساختماني نشويم. درعوض اجازه دهيد با فكر كردن از هيچ شروع كنيم: اجازه دهيد به موزه به عنوان هيچ چيز فكر كنيم، به هيچ چيزي جز خود شيب، اما اين ديگر ممكن نيست، شيب در حال حاضر تصرف شده است: به محض اينكه ما شروع به فكر درباره ي امكان موزه نموديم، ما حتي قبل از كه از هر موزه خاص آگاهي يابيم، چيزهايي در آنجا وجود داشت، در دامنه شيب موزه را امتحان مي كنيم، موزه را پيش بيني مي كنيم، خواسته انديشه ما است كه موزه همچنين تا جاي ممكن باريك، شفاف و ناپايدار باشد. موزه را به عنوان يك فرش خوابيده بالاي شيب آغاز مي كنيم.

3- از پايين به بالا:

فعاليت ساختمان موزه از پايين شيب درون آب آغاز مي گردد. در آغاز -‌در پايين شيب- موزه در زيرزمين است، آن در زير پوسته ي خود پنهان شده است.

تراشيدن پوسته

پوسته موزه را به بالا بكشيد و آن را همانند بالون پر از باد كنيد، بدنه ي موزه در بالا، در بيرون در فضاي باز ساخته شده است. به منظور افزايش فضاي موزه بالاتر از زمين، آن فضاي زير زمين را از دست مي دهد.

نوسان مواج

كشيدن بدنه موزه به درون آب و سپس شيب. سپس دوباره پوسته را بكشيد ، دور از بدنه موزه ، و پوسته را به پشت خودش پيچيده و بيش از دندانه هاي رشته ها قوس دهيد.

4- از بالا به پايين

يا شروع فعاليت موزه از جهتي ديگر، از بالاي شيب:

پرتاب پوسته به هوا، بالاتر از لبه هاي رشته اي، سپس آنرا بر روي زمين بكشيد، اجازه دهيد به سمت پايين شيب بپيچد.

شيب موزه را توسط از فرم درآوردن موزه شكل مي دهد، موزه شكل خود را از دست مي دهد، گرفتن شكل شيب، موزه يك جريان است كه هدفش رودخانه است. همانطور كه موزه در زمين فرو مي رود، تمام فضاهاي روي زمين خود را از دست مي دهد.

5- تا شدن:‌

يك سطح درون چند سطح سطوح شفاف، نيمه شفاف، منعكس كننده، مات، منشوري، روشن، رنگي، محدب، مقعر، عدسي ضخيم، عدسي نازك است.

6- تاشو:

سطوح را به صورت هاي كوچك تقسيم بندي امواج به ذرات تا كنيد.

7- تاشو:‌سطح را با ساختار تا زنيد.

8- نمايش ساختار تاشو:‌

ديوارهاي موزه براي آوردن نور و منظره مورد استفاده قرار مي گيرد؛ ديوارها به تعليق رنگ ها نياز ندارند، رنگها در اين موزه در ميان هوا، در سيستم هاي كابلي كشيده شده درون ساختار آويزان شده اند.

9- شكافتن، تهي كردن، تهي كردن به يك سو: شكافتن به درون نوارها و تا كردن آنها به عقب براي ايجاد طبقات.

10- شكافتن و تا نمودن به عقب براي ايجاد ورودي ها.

11- پيچيدن چشم انداز با ساختمان.

لبه هاي ساختمان به عنوان چشم اندازي كه بر روي ساختمان رشد مي كند، محو شده است. اين ساختمان مي تواند تاشود، پانچ شود، در سرتاسر اينجا و آنجا، ساخت باغ مجسمه براي قدم گذاشتن به موزه.

12- پيچيدن عمومي با خصوصي

معابر تونل مانند، همانند بزرگراه ها، بدون پرداخت هزينه وارد موزه شويد.

13- تا زدن شهر در حصار موزه و بالعكس

همچنانكه قطار محلي به درون ايستگاه مي آيد، در داخل لابي، قطار ديگري از ايستگاه عبور مي كند و به بخش هاي ديگر موزه مثل موزه كودكان ، فروشگاه هدايا و رستوران هدايت مي كند.

14- تا زدن موزه در حصار زمين و بالعكس

اين مكان هاي زيرزميني، بدون هيچ نور طبيعي، اتاقهاي رسانه اي، و تئاترها هستند. در اطراف گوشه ها، بيشتر در درون زمين، جای گرفته اند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2851634975054058563515201345268562.jpg موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2851634975054156268593201355266262.jpg موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

285163497505427211820320137262112.jpg موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2851634975054409803750201320269802.jpg موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2851634975054504813515201330264812.jpg موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2851634975054613104531201341263102.jpg موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2851634975054714960000201351264962.jpg موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

285163497505480996000020130269962.jpg موزه بيست و يكم پرم؛ ويتو اكنچي

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...