رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]287763498558076043257820131611433.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

معماران و چندین تن از مهندسین مصری از جمله احمد ناجی رضوان, سامه مرسج و احمد مجدی علی برای طراحی پلکانی به سوی بهشت در آرمانگرایی قاطع و در برنامه های واقعی ساده هستند. در راستای این رویکرد یک آسمانخراش به منظور ادغام واقعیت و رویا و تجسم بخشی به یک بعد جدید یوتوپیایی طراحی شده است. این برج در زاغه های قاهره نمود یافت, دروازه ی ورودی برای هدایت مصریان به بهشت صورت های خندان زنان و بچه ها را با یک برج آینده گرا همبند می کند.

برج مذکور بر این سیاق برنامه ریزی شد تا واحد های زیستی مستطیل و کروی شکل را به سمت آسمان بر روی هم بچیند. در مقابل اَشکال نمادی از اهداف متفاوت در خدمت ساختار هستند. حباب های رویایی ایدئالیسم را ترویج داده, سلول های زنده که زندگی واقعی را در خود جای می دهند و نهایتاً یک هسته ی اصلی از فرا مکعب ها که هر دو اینها را در یکدیگر ترکیب می کند. این بنا به مثابه یک ماشین زمان, آنگونه که معمارانش بیان می کنند بعد چهارمی را به سوی سکونت گاه می گشاید.

واقعیت جدید زمانی تولید می شود که رویای آینده با ریشه هایی از گذشته ی شما درگیر می شود, تا الزامات مرتبط با هویت و جامعه را در نظر آوریم. هدف برج تکرار بیش از حد در زاغه ها در جهت باز تعریف زندگی برای همه گیر شدن در محله های فقیر نشین کایرو است. چشم اندازی که معماران برای تحقیق بخشیدن به سکونت گاه ها در نظر می گیرند شامل مرتبط کردن این برج زیستی به زیر ساخت هایی مانند آموزش, سلامتی, کار, سرگرمی و آزادی است.

این ساختمان ها زباله ها را بازیافت خواهند کرد؛ تولید منابع سالم از پس ماندها. و درختان نخل را در میان واحد های مسکونی حتی در بالاترین ارتفاعات متبلور می سازند. انباشتی از دایره ها و مکعب ها در تقابل با سفید و سیاه به شکل بصری تحریک کننده است. اما ارزش ورودی شاید بهترین پیام را دل خود نهان کرده است. این رویا ممکن است در یک بازه ی زمانی بسیار مهم در تاریخ مصر, تصوری فضایی از آزادی, سلامتی و فرصتی برای اعتماد به آینده را بری زاغه نشینان به ارمغان آورَد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2877634985580887122032201328117123.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2877634985581003987266201340113983.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

287763498558128963179720138119633.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2877634985581487727500201328117723.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2877634985581860051719201361153.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2877634985585814260703201341114263.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

  • Like 2
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

یک مداخله ساده بر روی زمین اطراف بارانداز فرانسه، گروه معماران فاستر به تازگی پاویلیون بندر قدیمی مارسی را افتتاح نمودند که بازتابی شاعرانه از اسکله و فضای اطراف است. سایبانی 46 متری با 22 متر ارتفاع که از فولاد ضد زنگ با جلای بسیار زیاد که منعکس کننده منطقه عابر پیاده و بندرگاه در لبه آب است . طراحی چشم انداز توسط michel desvigne انجام شد و شامل یک سطح گرانیت ظریف است.

این ظرافت و بافت متریال در تنظیمات پورت و فضای سرپوشیده منعکس شده که پیش بینی می شود فضایی برای رویدادها، فروشگاه ها و مناسبت های خاص گردد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

پایتخت جنوبی چین مرکزی در استان هونان، در میان رشد باورنکردنی جمعیت و توسعه سریع شهری است.

در مرکز انگیزه ای با ارزش 130 بیلیون دلار دریاچه شاعرانه میکسی است که در حال حاضر برای یک مجموعه بلند پروازانه از پروژه های فرهنگی آماده شده است.طرح برنده زاها حدید را برای مرکز فرهنگی و هنری میکسی، در ماه اکتبر با ترکیب منحنی های مارپیچ پیچیده که شامل یک موزه هنر معاصر، سالن چند منظوره، یک هتل و امکانات مختلف جانبی است آغاز خواهد شد.

میدان مرکزی بر تجربه عابر پیاده شهری با کمک به ایجاد مناطق جلسات اتفاقی و ایجاد سرمایه های فرهنگی در قالب مجسمه سازی فضای باغ و فضای گسترده نمایشگاهی تأکید دارد.

چشم اندازهایی از دریاچه توسط فرم سه وجهی موزه ایجاد شده است. نمای بیرونی توسط بالکن هایی ایجاد شده است که توسط هدف دوگانه ایجا دآن ها، ورود نور به گالری فراهم شده است.

معماران : گروه معماری زاها حدید

طراحی : زاها حدید، پاتریک اسچامچر

مدیر پروژه : woody yao, simon yu

تیم پروژه : zhenjiang guo, charles kwan, jinqi huang, neil sansom, pravin ghosh, thomas jensen, justin kelly, wandy mulia, uli schifferdecker, adrian aguirre herrera, aurora santana, koren sin, johanna huang, yifan zhang, collin spelts, fei liang, adam fingrut, yitzhak samun

طراحی شماتیک : zhenjiang guo, charles kwan , jinqi huang

سازه، نما و سرویس های مهندسی ساختمان : buro happold

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2882634988160762017031201316142013.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

در طول دهه های گذشته گرمایش زمین, موجب شده فلات های جنوبی و شمالی به سبب افزایش شدید درجه حرارتی یخ های قطبی نازک شده, بشکنند و در اقیانوس ذوب شوند. بازسازی لایه های قطب شمال هدف اصلی این طرح است در طی این فرایند سرمای سطح زمین با کاهش افزایش گرما در مناطق در معرض خطر قطب شمال پایین می آیند.

سوپر استرکچر چتر قطبی شناور گزاره ای است برای پیشگیری از تقلیل سطح محافظ منطقه ی قطب شمال از طریق نمک زدایی و منابع انرژی مهیا شده. آسمان خراش قطب شمال به یک متروپلیس شناور مجهز به وسیله ی NOAA (سازمان ملی اقیانوسی و جوی) آزمایشگاه های تحقیقاتی, ایستگاه های انرژی تجدید پذیر, واحدهای مسکونی خوابگاه مانند, جاذبه های اکوتوریستی, زیستگاه های اکولوژیکی برای حیات وحش بدل شده است. یک مجموعه از این ساختارها به شکل هدفمندی در مناطق بشدت آسیب دیده واقع شد.

آب شور در تولید یک منابع تجدید پذیر به وسیله ی انرژی حاصل از شوری آب جای گرفته درون هسته ی ساختمان به کار رفته است. بعلاوه, ساختار سایبانی عظیم کاهش حرارت سطح قطب شمال هنگامی که انرژی خورشیدی را جذب می کنیم, را موجب می شود. پوسته ی حرارتی چتر به صورت اغراق آمیزی با مجموعه ای از مدول هایی تعریف می شوند شامل یک سیستم لوله کشی پلی اتیلن که آب های شور را پمپ می کند. سرانجام این چتر قطبی یخ های به کار رفته در اتاقک های بسته شده که آب اقیانوس را منجمد می کنند بازتولید خواهد کرد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

2882634988160906050234201330146053.jpg ...

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]288163498813967919476520137139193.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

موزه متروپليتن در سئول، بر بقاياي كاخ سلطنتي گيونگ هيونگانگ استقرار يافته است و تعاملي ميان گذشته و حال حاضر در ساختار ايجاد نموده است. اين پروژه با طراحي استوديو اسكياتارلا، در ميان يك سايت باستان شناسي، همراه با نمادهايي با مفهوم، فرم هايي مدرن را ايجاد نموده است.

اين طراحي بر مبناي شفافيت و روشنايي تنديس وار شكل گرفته است و در اين بازسازي كامل، از آخرين تكنولوژي ها و فناوري هاي چند رسانه اي استفاده گشته است.

فرم هاي سلب طرح سابق اين موزه ، با خطوطي بسيار آزادتر بازتفسير گشته اند و جاي خود را به حسي دقيق و سنجيده شده از بي نظمي و فضاهايي روان و هموار سپرده اند كه زنجيره اي از آنچه به ظاهر، علائم تصادفي به نظر مي رسند را جستجو مي كنند. تجسسي ميان تحدب و تقعر، تصاويري غيرمنتظره را در هر بخش موزه، به نمايش مي گذارد و فضاهاي داخلي را توسعه و گسترش مي بخشد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

28816349881438203959372013213393.jpg موزه متروپليتن سئول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2881634988145849351015201324139353.jpg موزه متروپليتن سئول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2881634988147786567812201338136563.jpg موزه متروپليتن سئول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2881634988149974556094201317134553.jpg موزه متروپليتن سئول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2881634988153293726015201349133723.jpg موزه متروپليتن سئول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

288163498815761652875020131136523.jpg موزه متروپليتن سئول

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2886634989050981265078201358151263.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

خيابان هاي شهر سوزان فونيكس ِ آريزونا، مكان اين خانه و استوديوي چشمگير مي باشد و " محل اقامت زروس " نام گرفته است. ( زروس در زبان يوناني به معناي خشك مي باشد. )

اين طراحي كه توسط معماران استوديو بلنك انجام گرفته ؛ سايتي همزمان ايده آل و چالش برانگيز دارد. يكي از مشكلات طراحي، مقياس كم طرح است كه با تمامي ضمائم 50 در 250 اينچ بوده است. با اين حال، مكان طرح، در انتهاي دو خيابان بن بست، در كنار كوهستان فونيكس شمالي قرار گرفته است.

محيط طبيعي ِ كاملا باشكوه اطراف آن، تاثيري مستقيم بر روي سيماي خانه داشته است. يك لايه مشبك مش فولادي، خانه را از تابش آفتاب در يك سمت محافظت مي نمايد و در طرف ديگر، بلوك هاي ديواري مات، آن را از پرتوهاي خورشيد غروب حفظ مي كنند.

براي رسيدن به سطح پايين خانه، بايستي از پشت صفحه مش فولادي عبور كنيد و از طريق ورودي كه به نوعي پيشخان رسمي مي ماند به استوديو برسيد. يك پلكان فلزي جداگانه، شما را به سطح بالاتر خانه كه محل اقامت مي باشد، مي رساند.

فضاي داخلي طرح، همچون طراحي خارجي آن كاملا منحصر بفرد مي باشد. رنگ هاي عميق منجر به احساس آرامش و آسودگي مي گردد، هنگامي كه چشم اندازهاي گسترده ي خارجي، به فضاي داخلي شكوه و فر طبيعي مي بخشد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2886634989051146958437201314156953.jpg نماي خارجي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

288663498905155062054720135515623.jpg نماهاي خارجي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2886634989051956411562201335156413.jpg فضاي داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2886634989052306020937201310156023.jpg نماهاي خارجي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2886634989052539956484201333159953.jpg فضاهاي داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2886634989052972944765201317152943.jpg The Xeros Residence

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]28856349890306403568752013415353.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

افزایش جهانی جمعیت, تغلیظ آن در شهرها و بسط کشورهای در حال ظهوری که منتهی شده به استفاده ی بی حد و حصراز انرژی زمین و در نتیجه اجماعی بزرگ از گازهای گلخانه ای را موجب می شوند. یک اجماع از گازهای گلخانه ای در جوی که مستقیماً بر درجه حرارت جهانی, با عواقب شدید و بالقوه ی جهانی تأثیر می گذارد. بدون هیچ شکی این وضعیت در تعریف یک هدف از حداکثر انتشار گازها به منظور کاهش مسائلی که در آینده زمین را تهدید می کند, اجتناب ناپذیر است.

هدف پروژه ی نُماد(متحرک) تغییر شیمیایی اتمسفر و خاک سیاره ی مریخ و تبدیل آن به یک کلونی برای بشر است. ایده ی حاکم بر این پروژه ساخت کارخانه های نُمادیک که از مواد معدنی مریخ در تولید گازهای گلخانه ای دارای ترکیبات پیچیده ی کربن در اتمسفر به کار رفته, می باشد این پروژه دو فاز اصلی دارد: مریخ آبی و مریخ سبز پروژه ی نماد در کامل کردن فاز اول طراحی شده – ما می دانیم سیارها چگونه گرم می شوند, هدف اصلی ما تغییر فرم مریخ از سیاره ای سرد و مرده به یک سیاره ی گرم, حیاتی با جنگلی سبز, اقیانوسی آبی و یک اکوسیستم پایدار خواهد بود.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

2885634989030765083437201316155083.jpg ...

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2888634990585504390078201330164393.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

آسمان خراش فوبیا یک فرم نو از توسعه ی مدولار سکونت گاه های حومه ی پاریس, در " پتیت سنتر" یک سایت صنعتی قدیمی با چشم انداز های باشکوه از شهر و یک شبکه ی حمل و نقل گسترده واقع شده است. دو قطعه زمین اصلی و یک سازه ی برجی خالی از مصالح بازیافت صنعتی واحدهای پیش ساخته را ساخته اند و آنها را بر روی هم چیده و سیستم لوله کشی همسانی را در تأسیسات آن بکار گرفته است, این واحدها به منظور گشودن فضاهای خارجی چرخیده است.

واحدها در پیرامون فضاهای سبز مشترک خارجی گروه بندی شدند. این مناطق مشترک یا مراکز هسته ای با رویکرد نمایش فوری بازخوردهای آنی ساکنین در مورد مسائل اجتماعی درون جامعه و انتفال پیام ها ساخته شده است.

این ساختمان همچنین شامل تجهیزات جمع آوری آب و پانل های خورشیدی می باشد. علی رغم سازه ی صلب ساختمان, آسمان خراش فوبیا و واحدهای مدولار آن طراحی شدند به منظور کامل کردن جامعه ی خود. مصالح آن پیامد بازیافت و دور ریزها هستند. ساختمان به خودی خود می تواند یک مرتبه رها شده و دوباره خودش را احیا کند این وابسته به میل و احتیاجات ساکنین دارد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

288863499058562032757820134216323.jpg ...

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]289063499159388418164020138174183.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] معمار سرشناس بين المللي زاها حديد، به تازگي تصاوير طراحي جديد خود را با كانسپت " فروشگاه در فروشگاه " براي محل فروش محصولاتِ خاصِ نيل بارت در هنگ كنگ و سئول، منتشر نموده است. طرح فروشگاه در فروشگاه، يك قطعه نمايش كالاي بزرگ در هر محل از اين برند ايجاد خواهد كرد كه قطعه ي كوچك برش خورده اي از يك حجم تنديس وارِ بزرگتر مي باشد. اين قطعات در هر فروشگاه منحصر بفرد و خاص مي باشند و در حالي كه هر ساختار به نوبه خود، شيء مستقلي مي باشد، همانند يك شاخه، يك جزء اختصاصي از يك واحد كلي بزرگ مي باشد. اين تنديس واره ها، بسيار انعطاف پذير بوده و قابل تطابق با هر مكان ساخته شده اند ؛ مي تواند به تنهايي قرار گيرند، براي ايجاد سيركولاسيون فروشگاه استفاده گرند و يا راه حل تازه اي براي تعامل با فروشندگان باشند. پوشش تمامْ سفيد اين قطعات، انحناهاي متنوع آن را در بر مي گيرد و در زمينه ي ديوارها و كف هاي تيره ي اين شركت، تنديسي قابل توجه و چشمگير خواهد بود [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

289063499159508826367120138178263.jpg فروشگاه نيل بارت در هيونداي سئول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2890634991595363126953201336173123.jpg فروشگاه نيل بارت در هيونداي سئول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

289063499159565318554620135173183.jpg فروشگاه نيل بارت در هيونداي سئول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2890634991596018312499201341178313.jpg فروشگاه نيل بارت در هيونداي سئول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2890634991596522960937201332172963.jpg فروشگاه نيل بارت در شينسگا سئول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2890634991596608361328201340178363.jpg فروشگاه نيل بارت در شينسگا سئول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

28906349915968102558592013117253.jpg فروشگاه نيل بارت در هيونداي سئول

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]28966349942570200214842013422123.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

در این پروژه بستر مهم ترین عاملی است که بر ایده ی حجم زندان تأثیر می گذارد. اقیانوس در تولید یک تغییر مداوم اما همزمان درگیر با محیطی نامحدود و همگن که حجم زندانی هندسی , آیکونیک و ساده شده در تمام جهات را تعیین می کند مؤثر واقع شده است.زندان پیشنهادی شامل سه بخش اصلی می باشد: ستون حامل, حلقه ی سازه ای و مدول های مستطیل شکل منظم آویزان شده در زیر ساختار. مدول های جداشده می تواند به آسانی توسط الحاقیه های جدید جایگزین شود. این عناصر سیستم تنظیم پذیر کامل زندان را با تجهیزات همیشه در تغییر می سازد.

تمام فضاهای خالی در زیر حلقه سازه ای به شکل کارآمدی توسط یک شبکه ی متراکم از میله با استفاده از انرژی جنبشی موج در فراهم آوردن الکتریسیته ی ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است. این محدوده به وضوح از هم جدا شده و در بخش های متفاوت ساختمان قرار گرفته اند. زندانیان در انتظار محاکمه و حبس ابد در جهات مختلف و جدا شده به واسطه ی امکانات به کار گرفته توسط آنها در زمان های متفاوت جابجا شدند. همه ی اتاق های خدمات پیرامون هسته ی مرکزی حجم قرار گرفته و شامل محورهای بالارونده و متصل به جایگاه فرود هلی کوپتر و مناطق بارگیری قایق ها قرار می باشند. بخش های, مدیریتی, امنیتی, کنترل و کارکنان از بقیه ی ساختمان جدا شدند.

طرح پیشنهادی قطعاً یک چشم انداز وسوسه انگیز را ارائه می دهد, چنانچه می تواند انرژی های قابل استفاده را از نیروهای طبیعی در کار کردن بر سطح آب جمع آوری کند. در این فضا انرژی های بالقوه ی خالص موج کارآمدتراز انرژی خورشیدی, بادی, آبی و زیست توده می باشد. این انرژی معادل حدوداً 1000 بار انرژی جنبشی باد است. آنها آرام کننده تر هستند و از نظر بصری کمتر آزاردهنده می باشد. ما سیستم BUOY را برای استفاده از بالا و پایین آمدن موج و جهت دادن به پمپ های هیدرولیک برگزیدیم. ژنراتور برق در بام این ساختار نصب شده است. میله ها به سیستم شناوری و ژنراتور که نقش مهمی را در این طرح بازی می کند در ایجاد انگاره ی زندان همواره مواج متصل شده اند.ستون های مرکزی بزرگ و ساختمان در محیط پر جنب و جوش اقیانوس ناپدید شده اند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2896634994257155207031201355215203.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

289663499425729475781220139214753.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2896634994257416984374201321216983.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2896634994257523488281201332213483.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2896634994257623517578201342213513.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2896634994257731164062201353211163.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

28966349942578305878902013321583.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2897634994282117794921201331217803.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

ساختار اصلی که این نمایشگاه درون آن قرار می گیرد، یک فضای نگهداری دام بوده که در دره رودخانه راین قرار دارد و در سال 1780 میلادی ساخته شده است. این این بنا یقینا اشاره و استنادی است به کاربری های گذشته بنای اصلی (و شاید هم به مناسبت کاربری تازه آن به عنوان فضای نمایشگاهی، اشاره ای است به فرانسیس بیکن – نقاش اکسپرسیونیست ایرلندی-انگلیس). شاخص ترین ویژگی های این منطقه از سویی مناظر خارق العاده کوهستانی و از سوی دیگر ویرانه های بجامانده از جنگ دوم جهانی می باشد.

این ساختمان نیز از بمباران های هوایی جان سالم به در نبرده و بخشی از آن تخریب شده است. این بنا چندین بار در طول قرن بیستم مرمت شد، اما در سال 2003 مالک آن تصمیم می گیرد آن را به یک نمایمایشگاه تبدیل کند و اقدام به بازسازی می کند. تغییر شکل ساختار اولیه اصلی به دلیل وضعیت نابسامان بنا و آسیب دیدگی قابل ملاحظه بنا، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبود، اما از آنجا که بنا در میان مزارع و نزدیک به جاده اصلی قرار دارد، ایجاد یک بنای جدید ممکن بود.

در نتیجه معماران با ایده گرفتن از پرندگان که لانه پرنده دیگری را تصرف می کنند، تصمیم گرفتند با حفظ کامل نماهای ساختمان قدیمی، ساختار جدیدی را بنا کنند که درون بنای قدیمی قرار گیرد و به این ترتیب بنای اصلی به پوسته ای برای ساختمان جدید تبدیل می شود. بنای جدید تضاد مطلوبی با پوسته بیرونی بوجود می آورد. سقف، دو بخش بنا را به هم پیوند می دهد و ضمن محافظت آن ها در برابر عوامل اقلیمی، .حئتی میان دو قسمت به وجود می آورد.

این مداخله خلاقانه که موفق به پیوند موزون و مطلوب بینش مدرن قرن بیست و یکم با دیدگاه روستایی قرن هفدهم در یک کالبد می شود. چندین جایزه بین المللی را در سال 2005 برای این گروه معمای آلمانی به ارمغان آورده است. سازه داخلی جدید از چوب ساخته شده و توسط جرثقیل گونه ای درون بنای قدیمی قرار داده شده است که از دیوارهای قدیمی سنگی، مقداری فاصله دارد. محل قرار گیری پنجره ها و در ورودی در موقعیت قبلی حفظ شده و به منطق اولیه (یک درب کوچک در گوشه راست نما برای رفت و آمد دام ها و تعدادی پنجره برای استفاده به عنوان انبار) وفادار است.

این کیفیت توسط معماری جدید مورد استفاده قرار گرفته است؛ در این فضا، بازدید کننده نمایشگاه به سرغت خود را غرق در نور، رنگ و گرمی محیز داخل می یابد و هم زمان متوجه می گردد که به درون یک بنای قدیمی پا نهاده است. بازدید کننده واقعیت بنا را از ورای تاریخ آن درک می کند؛ این بنا تولدی دوباره از پیوند میان دو دوره کاملا متفاوت، دیگر یک ویرانه نیست.

کاربری: نمایشگاه

زیربنا: 21 مترمربع

تاریخ ساخت: 2004

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2897634994282287921874201348217923.jpg نمایشگاه Saving The Bacon

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2897634994282619035156201321219033.jpg نمایشگاه Saving The Bacon

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2897634994282764748046201336214743.jpg نمایشگاه Saving The Bacon

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2897634994282856076171201345216083.jpg نمایشگاه Saving The Bacon

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2897634994285306535156201350216533.jpg پلان و دید آگزنومتریک

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2899634994894083947265201328213943.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

اگر در كنار واترپارك WaterPark City قدم زنيد، قطعا از كنار قطعات هنري جديد مي گذريد. ويتو آكنچي هنرمند پشت اين طرح ها است. او يك طراح، معمار منظر، مجري و هنرمند است. همچنين او در كالج ها و دانشگاه ها تدريس مي كند و هنوز در سن 72 سالگي روي پروژه هاي زيادي كار مي كند.

قطعات نصب شده در واترپارك نسبتا منحصر بفرد است و از صدها نوار فولادي ساخته شده كه همه به صورت دستي چكش خورده و جوش داده شده اند. اين ساختار مشكي رنگ شامل نيمكت هاي پيچ داری براي نشستن مي باشد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2899634994895831515624201323211513.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2899634994897363927734201356213923.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2899634994898755792968201315215793.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2899634994911196779296201359216773.jpg .

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2901634995051124826171201312214823.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] واحدهاي خودْ دوقطبي (OBU ) ، قطعاتي چند رنگ و براق مي باشند كه با چيدمان هايي متنوع در كنار يكديگر قرار مي گيرند و توسط معمار اليزابت لِمرچير به طور اختصاصي براي فضاي هنري اسنيا در فرانسه طراحي گشته اند. اين هنرمند از آرايش و چيدمان اين قطعات به عنوان جداكننده هاي يكپارچه ي محيط، شكل دهنده هاي فضا، حجم و ابعاد استفاده نموده است. اين اكتشاف هنري، بازتابي از زمينه معماري اين هنرمند بوده است. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2901634995053283507812201348213503.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

290163499505531063671820131121633.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

290163499507028323437420138213233.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2901634995070378087890201317218083.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

290163499507043072460920132321723.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2901634995070486798828201328216793.jpg .

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

  • Like 2
لینک به دیدگاه

jmnesvt7w5gcq2f9nq9k.jpg

 

این خانه در پهلو شمالی برونته در سیدنی استرالیا با چشم اندازی به سمت ساحل و آنسوی خط ساحلی واقع شده است. طراحی ما پاسخی به قرارگیری فضاهای زندگی در طبقه های فوقانی به عنوان بهترین چشم انداز و بیشترین دسترسی به نور بود. اتاق خواب ها در طبقه ی میانی که شامل بخش خصوصی و محصور است قرار گرفتند. پایین ترین طبقه قسمت سرگرمی است که به باغچه و استخر خانه متصل می شود. این خانه با هدف بررسی مفهوم " منظر و پناهگاه" در خانه ی یک خانواده ی معاصر طراحی شد.

 

 

منظر ساحل و چشم انداز در جنوب سایتی که در آن تغییرات مداومی بسته به فصل, آب و هوا و زمان روز رخ می دهد, شکل یافته است.پناهگاه دیگر بارزه ی مطلوب است جایی که ما کیفیتی از فضا را به منظور ارائه ی حس مخفیگاه, محصوریت و مکانی برای آسایش تولید می کنیم. عناصر جزئیات بر فراز فرم های طبیعی پیرامون برای الهام بخشی کشیده شدند . برای مثال نواره های زاویه دار در نمای جلو به شاخه های درخت اکالیپتوس بومی ارجاع دارد. آنها همچنین به عنوان یک صفحه ی خصوصی برای فضای ناهارخوری در پشت نما بکار رفته است.

 

 

261wyu0ar6913bfpsr24.jpg

 

z8cnm6isbdtqauhysemk.jpg

238jomd46l9remlptuw.jpg

 

18q6y47uokvxoy5zvyw.jpg

 

e31f5bv98utfugpucri5.jpg

 

qatmdoop7okravfvp7f.jpg

 

y9ywzqfbzy8bz4od3r9.jpg

 

s6at9qifkxozbik2wanl.jpg

 

jn40wk8nbjpk8op3hzuu.jpg

 

m9aqwd17fak13y3fkv5.jpg

 

5r38qtgmgv7064br604.jpg

 

xvszl8c8qpm6dcgqhl1y.jpg

 

f56od1ptrcuphgxa49k.jpg

 

gyj1eyx5pp7hfduv7nve.jpg

 

twjeykvzz092g19urszr.jpg

 

ox11epj2tyxj5c2pxvof.jpg

 

rapd2evz8lkt05zms74l.jpg

 

tk62mpgmz3pmg5s3jrb7.jpg

  • Like 4
لینک به دیدگاه

235emk7jc3x7wja3jzsa.jpg

 

کارفرما: فروشگاه های زنجیره ای هانوا

کاربری: تجاری

زیربنا: 21986 مترمربع

تاریخ ساخت: 2004

 

 

 

این ساختمان در ابتدا یک مرکز تجاری در محله مسکونی آپگوژونگ دونگ در شهر سئول در کره بود که در زیربنایی حدود 22000 مترمربع تعداد بسیار زیادی مغازه لوکس را در خود جای می داد. اگرچه روزانه هزاران مشتری به وسیله تنوع و شهرت مغازه ها جذب آن می شدند، اما از بیرون، ساختمانی بود کاملا معمولی و به دشواری در سطح و اندازه پاسخگویی به پرستیژ و اعتبار مغازه هایی که در درون خود جای داده است. در سال 2003، مسئولیت بازسازی کامل این مرکز تجاری به گروه معماری هلندی یوان استودیو واگذار می گردد. طراحان پس از بررسی طرح، به این نتیجه می رسند که ایجاد نمایی لوکس و ویژه ضرورت دارد. در طرح بازسازی پوسته بیرونی نما از پوست مار الهام گرفته شده است و ویژگی اصلی آن 4330 عدد پولک بلورینی است که تمام سازه را مانند پوست دوم می پوشاند. این پولک ها که یکی کنار دیگری قرار گرفته مانند فلس های بدن مار و ماهی دارای آلومینیوم حساس به نور می باشد؛ مصالحی که تحت تاثیر نور طبیعی یا مصنوعی باعث تغییر رنگ پوسته نما می گردند. این تغییر رنگ، جلوه ای متنوع به ساختمان می بخشد. در روز بسته به موقعیت ناظر و تغییرات اقلیمی که در نور روز تاثیر می گذارند، این سطح زنده نمایشی خارق العاده عرضه می کند. در شب نیز رنگ نما متغیر است و با توجه به رویدادها و فعالیت های تجاری و یا هنری هماهنگ می شود. صفحات پوشش نما از شیشه نورد شده که پودر آلومینیوم به آن ها پاشیده شده ساخته شده اند. این صفحات توسط بست های فلزی روی نمای بتنی نصب می گردد. قبل از ساخت صفحات شیشه ای، تکنیک های معدودی برای رسیدن به ترکیب مطلوب میان شیشه و آلومینیوم بررسی و آزمایش شد؛ تا نتیجه مورد نظر هم در نور روز و هم در نور شب به دست آید. از آنجا که پولک های شیشه ای نسبت به زاویه و میزان انعکاس نور و رنگ، حساس می باشند، در روز پوسته خارجی بنا با تغییرات اقلیمی و تغییر نور روز تغییر رنگ می دهد و این پدیده بدون مداخله و کنترل انسان صورت می گیرد. اما در شب، با توجه به حساسیت صفحات شیشه ای نسبت به نور، مداخلات مختلفی از طریق پرژکتورهایی که توسط کامپیوتر کنترل می شوند صورت می گیرد تا به جلوه های دلخواه و نمایشی دیدنی دست پیدا کنند. نمای ساختمان مانند یک صفحه نمایش معمولی عمل نمی کند؛ بلکه نسبت به نورهایی که به آن تابیده می شود عکس العمل نشان می دهد. این نورها می توانند حاصل تصاویری باشند که در نور روز فیلم برداری شده اند و یا نور مصنوعی.

 

wdwp6kf2w2fuztlxo39j.jpg

 

b53ypbb2ioazbbmylz0.jpg

 

zf7je8ay8ex0z2l4jnp.jpg

 

f5p4et3a4m6vvd8q1cgp.jpg

 

79ymm9l6db53i2w2b5.jpg

 

if82b4z7po2asyl2ij7o.jpg

 

81noqto4p4fknmr4nge.jpg

 

hqf3fdpbu5ybmprhbtf.jpg

 

7nazljaxrjlexdty6r1.jpg

 

pep0f6a819utcq8ppvwd.jpg

 

[TABLE]

[TR]

[TD]جزئیات سیستم اتصال صفحات شیشه ای پوشش نما

 

 

 

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]hqapu5vqrfyppjm0v25.jpg

 

 

 

جزئیات سیستم اتصال صفحات شیشه ای پوشش نما

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

منبع :اتووود

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2904634996610763761718201336233763.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

در حالي كه برنده مقام اول رقابت آسمانخراش هاي eVolo 2013 ، طرحي از چترهاي شناور به عنوان اقدامي براي تجديد حيات يخ هاي قطبي استفاده نموده است ؛ طرح هاي پيشنهادي رتبه دوم و سوم اين رقابت، راه حل هاي قابل توجهي جهت بهبود وضعيت آب و هوايي محلي ارائه كرده اند.

طرح برنده مقام سوم، با ايجاد ساختماني شناور در بالاي سطح زمين و آزادانه از شهرهاي شلوغ زمينْ مبنا مي گريزد و به موضوع انفجار جمعيت بسيار سريع شهر پكن مي پردازد.

اين طرح با نام " پارك نور " بوسيله بالن هليومي در بالاي آن از زمين فاصله مي گيرد و نيروي خود را توسط سلول هاي خورشيدي نصب گشته به موازات محور اصلي طرح، تامين خواهد نمود. سطوح اين سازه شامل برنامه هاي كاملي از يك شهرسازي پيشرفته مي گردند و داراي فضاهاي سبز، رستوران ها، زمين هاي ورزش و محل هاي توقف متنوعي مي باشند.

اين تيغه ها به وسيله مهارهايي از كابل هاي فولادي، اين حجم شناور را متعادل نگه خواهند داشت. طراحان اين پروژه به دنبال " توسعه پيشرفته با هدف كاهش آلودگي " به معماري ساختماني با راندمان بالا، آزاد و پاك كننده دست يافته اند.

طرح رتبه دوم اين رقابت، با استفاده از توسعه مدولار حومه هاي مسكوني شهر پاريس به بحث پيرامون مسئله توليد زباله و بازيافت آن در اين منطقه پرداخته است. اين طرح كه در بالاي منطقه صنعتي peitie ceinture واقع شده است به بيشينه ساختن چشم اندازهاي شهري به وسيله ساختاري غير مجرد مي پردازد كه يكي از مشكلات در حال تغيير و حاصل جانبي زندگي شهري مي باشد.

قطعات پيش ساخته ي اين طرح، از متريال هاي باقي مانده و رهاشده از بازيافت و استفاده شده در ساختمان ها تشكيل خواهد گشت. در فضاهاي سبز، صفحات نمايشي از بازخوردهاي لحظه اي در جامعه و ميزان سكونت ساختار نصب گشته اند. در اين پروژه نيز از تجهيزات جمع آوري آب هاي سطحي و پنل هاي خورشيدي استفاده گشته است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2904634996611276808593201327236803.jpg طرح رتبه سوم طراحي آسمانخراش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

290463499661136078320320133623783.jpg طرح رتبه سوم طراحي آسمانخراش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2904634996611424064453201342234063.jpg طرح رتبه سوم طراحي آسمانخراش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2904634996611484328124201348234323.jpg طرح رتبه سوم طراحي آسمانخراش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2904634996611549464843201354239463.jpg طرح رتبه سوم طراحي آسمانخراش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

290463499661168772656220138237723.jpg طرح رتبه دوم طراحي آسمانخراش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2904634996611755617187201315235613.jpg طرح رتبه دوم طراحي آسمانخراش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2904634996611874611328201327234613.jpg طرح رتبه دوم طراحي آسمانخراش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2904634996611945734374201334235733.jpg طرح رتبه دوم طراحي آسمانخراش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2904634996612021955078201342231953.jpg طرح رتبه دوم طراحي آسمانخراش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

290463499661210033398420135023333.jpg طرح رتبه دوم طراحي آسمانخراش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

290463499661226785351520136237853.jpg طرح رتبه دوم طراحي آسمانخراش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2904634996612321115234201312231113.jpg طرح رتبه دوم طراحي آسمانخراش

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2905634996642701837890201350231833.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

معمار انگليسي، زاها حديد در همكاري با كارخانه سنگ مرمر ايتاليايي چيتكو، طرح " باغ مخفي " را در هفته طراحي ميلان ارائه نموده است. اين پاويون از سه سطح عمودي تشكيل گشته است. در ساخت اين ديوارها از دستگاه هاي برش رايج استفاده نشده است و به منظور ايجاد يك طرح سه بعدي از تكرار الگويي استفاده شده است كه توسط تراش هاي چند سويه اين كمپاني حاصل گشته اند.

آهنگ اين شكست ها، انحناها و فرورفتگي ها، شخصيت منحصربفردي به اين سازه بخشيده است. اين معماري، گفتگويي ست ميان هندسه و طبيعت كه به تكامل زباني ميان فرآيند طراحي ديجيتال و تكنيك هاي توليد و تراش مرمر دست يافته است.

تركيب اين سطوح مرمرين از زيبايي هاي پيچيده در الگوهاي سازمان يافته جهان طبيعت گرفته شده اند. اين الگوهاي جذاب در هنگام تركيب انرژي و لايه هاي زمين شناسي حاصل مي گردند و دنباله هايي هندسي از چرخه هاي مكرر رشد و فرسايش را به صورت لايه هايي بر هم در اين مرمرهاي خالص جمع مي گردانند.

زاها حديد مي گويد : " هر قطعه، يك تركيب ساختاري ست كه مستلزم است از لحاظ پيچيدگي هاي فرمي، تكرارها و خطوط تشكيل دهنده، مورد بررسي قرار گيرد و هر يك تقديسي ست از فرايندهاي پر جزئيات و سياليت سيستم هاي طبيعي و اين يك مانيفست متقاعد كننده از هماهنگي ها و منطق بي همتاي طبيعت مي باشد. اين سازمان خواستار، ساختار يكپارچه و سيستم دقتمند طبيعي، همگي الهام بخش زباني غني در معماري مي باشند كه ظرفيتي ذاتي براي برنامه ريزي هاي پيچيده را داراست. "

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2905634996643089503906201328239503.jpg The Secret Garden

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2905634996643172003906201337232003.jpg The Secret Garden

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2905634996643264669921201346234663.jpg The Secret Garden

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

290563499664342855664020132238553.jpg The Secret Garden

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2905634996643562472656201316232473.jpg The Secret Garden

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2905634996644596671874201359236673.jpg The Secret Garden

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2905634996644706427734201310236423.jpg The Secret Garden

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2905634996644769416015201316239413.jpg The Secret Garden

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2905634996644888498046201328238493.jpg The Secret Garden

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2905634996644943478515201334233473.jpg The Secret Garden

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2905634996645012589843201341232583.jpg The Secret Garden

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2905634996645078869140201347238863.jpg The Secret Garden

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2905634996645146574218201354236573.jpg The Secret Garden

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

290563499664522226757820132232263.jpg The Secret Garden

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

290563499664529387890620139233873.jpg The Secret Garden

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2905634996645349699218201314239693.jpg The Secret Garden

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0]

[TR]

[TD=align: right]خانه ایی از هیچ؛ مینیمالیسم سفید و غشایی ریچارد میر[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ا[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0]

[TR]

[TD=colspan: 3]5186342601889983837502010592283811.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[TD=align: center]طرحی گران قیمت از ریچارد میر و همکارش مایکل پالادینو، خانه ایی ساحلی در کالیفرنیای جنوبی، زمینی به مساحت 4،280 فوت مربع همچنان وفادار به سنت خانه های حیاط دار دارای بازشو های رو به بیرون. این طراح سبک و ازاد ساکنان را به سوی ورودی شیشه ایی دو طبقه می خواند. حال تقسیم ورودی به واسطه یک معبر شیشه ایی و یک پیاده روی داخلی به دو قسمت تقسیم شده است، در حالی که حوزه های نشیمن گاهی خانه در دیگرسو قرار گرفته اند. اتاق نشیمن به صحنی منتهی می شود که رو به اقیانوس تعریف شده اگرچه اتاق از بالا نیز به اسمان گشوده می شود،ستون های سقف بر فراز چارچوب های افقی قرار گرفته اند که نهایتا به لایه بندی عناصر سازنده و تولید ریتمی ساختاری منجر می شود البته این توازن ریتمیک با پنجره های مدولار و پنل های الومینیومی تبیینی قوی تر می یابد. توده دیوارهای بیرونی به گونه ایی کنار هم قرار گرفته اند که نماهایی غشایی، شفاف و متخلخل می افریند و لایه بندی ایی موزاییک گونه از مصالح را تولید می کنند در کل ناظر با مناظر حیرت آور و تعدادی حجم های خالی مربع شکل مشرف به بخشی منحصر به فردی از اقیانوس مواجه می شود. این مکان دنج ومهیجِ و کم تزیین مینیمالیستی برای دوستداران آب مناسب می نماید

[/TD]

[TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][TABLE=width: 0]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

5186342601891766650002010172266611.jpgخانه ایی از هیچ؛ مینیمالیسم سفید و غشایی ریچارد میر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

5186342601893369775002010332269711.jpgخانه ایی از هیچ؛ مینیمالیسم سفید و غشایی ریچارد میر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem, align: right]

5186342601895172900002010512272911.jpgخانه ایی از هیچ؛ مینیمالیسم سفید و غشایی ریچارد میر

 

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]292663500102750058820320135028583.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

پالئوديكتيون يك سازه نمايي منحصر بفرد است كه توسط هنرمندان سايمون جلفوس و يانيس ژاكوت نصب و اجرا گشته است. اين اثر از شيگرو بان به صورت اختصاصي و مجزا براي موزه مركز پمپيدو متس در متسِ فرانسه طراحي گشته و در اكتبر سال پيش ارائه شده است.

با استفاده از تحقيقات و پژوهش هاي آزادانه دكتر اي. رونا بر موجودات زنده اعماق دريا، اين قطعه، تصورات اسبق از مقياس را به وسيله تباين ميان ميكرو- معماري ِ طبيعي و ساختارهاي بشري، منسوخ مي كند. اين دانشمند كه مجذوب نشانه هاي موجود ناشناخته اي به نام پالئوديكتيون نودوسوم گشته است، فرضيه اي را بيان نموده است كه اين باكتري ساختاري شش ضلعي را براي توسعه و پرورش به خود مي گيرد.

دكنر رونا بي وقفه به دنبال اكتشاف رموز زندگي اين موجود زنده در كف دريا مي باشد، در حالي كه ما تنها آرايش هندسي ِ مرموز آن را تحسين مي نماييم كه بر روي سقف مركز پمپيدوي متس قرار گرفته است. تصاوير ديجيتال نمايش داده شده بر روي اين سازه نيز، جهت اين مركز هنري طراحي و ساخته شده اند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2926635001027848605781201324288603.jpg paleodictyon bacteria project

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2926635001028472463203201327282463.jpg paleodictyon bacteria project

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

29266350010288807639852013828763.jpg paleodictyon bacteria project

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2926635001029374055000201357284053.jpg paleodictyon bacteria project

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2926635001029752531563201335282533.jpg paleodictyon bacteria project

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2940635003486064826485201326314823.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

مراسمی جهت نشان دادن هديه اي مختص شهر تورنتو برگزار شد، كه اين هديه قطعات معمارانه ای در واتر پارك است كه توسط كارگاه هنري آكنچي ايجاد شده است. واترپارك سيتي WaterParkCity مجموعه ای مستقلاتي مرتفع است كه لانتری دولاپمنتس Lanterra Developments و لايف تايم دولاپمنتس Lifetime Developments توسعه دهندگان آن هستند. ويتو آكنچي Vito Acconci شاعر، مجري، هنرمند قطعات و اكنون يك طراح و معمار است. آكنچی براي اين پروژه به مارك ماندلبام Mark Mandelbaum رئيس لانتری، و بري فنتون Barry Fenton مدير اجرايي و ديويد آنسلمي David Anselmi مسئول كميسيون هنر همگاني تورنتو براي جشن ها، پيوست.

براي قدرداني از اين رويكرد تازه، آكنچي تور بازديد از اين تاسيسات را رهبري كرد. در اين قطعات معمارانه، مصالح سنتي توسط حرارت و چكش خوردن، براي ايجاد حصاری كه حركت كرده و در اطراف مجتمع مسكوني پيچيده، تغيير شكل داده اند. اين حصارهاي جديد همينطور كه بالا مي رود و پايين مي آيد، نيمكت هايي براي نشستن مي سازد، و به حريم هاي شخصي، شبكه ها و سايه بان هاي ورودي تبديل مي شوند.

آكنچي مي گويد:‌"‌ما مي خواهيم پروژه مان استفاده كثيري داشته باشد. به اين ترتيب كاربران مي توانند تصميم بگيرند كه چه كاري را مي خواهند انجام دهند، ديگر لازم نيست به آنها گفته شود كه چه كاري انجام دهند. اين يك محل جديد است، و ما آن را به منظور جلب توجه ساخته ايم. ما اميدوار بوديم كه با اين كار بتوانيم اجازه دهيم كه مردم با اين حصارها درگير شوند و اجازه دهيم كه اين عنصر مفيد به چيزي پيچيده و سرگرم كننده تبديل شود."

اعضاي داوري و مارك ماندلبام گفتند: "ما مفتخريم كه ديد هنري ويتو آكنچي را به عنوان بخش جدايي ناپذير واترپارك داريم. آثار او در تمام جهان به خاطر خلاقيت و سياليت شناخته شده است. سياليت مواد اشاره بر آب و امواج دارد. و اين كانسپت با توجه به مكان واترپارك كه در كنار درياچه اونتاريو Ontario است، مناسب مي باشد."

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2940635003486229357735201342319353.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2940635003486357805000201355317803.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

294063500348644239484420134312393.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2940635003486533439766201313313433.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2940635003486662209297201326312203.jpg .

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...