رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2656634906936469811875201226998112.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

طراحی این صندلی دنباله رو شیوه های به کار رفته در پروژه های کلیسایی آنتونیو گائودی می باشد. این رهیافتِ بخصوص شامل زنجیرهای وارونه ی آویزان شده ای هستند که نمایانگر چینش رگه های قوسی است. و اجازه می دهد نیروی گرانشی سنگین ترین اشکال برای ساختمان های آینده را معین کند.

این رویکرد در طراحی صندلی مورد استفاده قرار گرفته است. مدل های زنجیروار با یک برنامه ی کامپیوتری در تولید سازه ی رگه های قوسی, به منظور شکل گیری پیچیدگی نیروها در تکیه گاه پشتی صندلی با هم ترکیب شدند. این صندلی توسط استودیو برم گینت تولید شده است. پروژه به عنوان مبلمان سازه ی مقدماتی بسط یافت, که تحقیقات گسترده در سیستم های سازه ای یافت شده در طبیعت و معماری و امکانات طراحی مبلمان سبک وزن تولید شده در چنین سیستم هایی را در بر می گیرد.

این برنامه در تعیین سازه ی رگه های قوسی بر اساس سه گام استفاده می شود: توزیع نیروها در سرتاسر سطوح صندلی, جهت گیری نیروها جهت گیری رگه های قوسی را تعریف می کنند, و نمایتاً میزان نیرو ارتفاع گره ها را مشخص می کند. یک پوسته ی نازک ساخته شده از فیبر کربن که حامل نیروهای فشرده است. زیر ساخت تیرهای شبکه مانند سفید در برابر خمیدگی پوسته مقاوم است. زیر ساختِ به کار برده شده از تکنیک های نمونه سازی سریع در دستیابی به پیچیدگی لازم ساخته شده است. در این پروژه ماده ی فیبر کربن به دلیل سبکی و استحکامش انتخاب شد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2656634906936714499375201251944912.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2656634906936949811875201214998112.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

265663490693711090562520123199012.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2656634906937287155625201248971512.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2657634907635450305860201225103012.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

یک مزرعه عمودیِ چند منظوره، برای شهر سن دیگو(San Diego)، توسط برندون مارتلا(Brandon Martella) طراحی شده است. این پروژه در کنار آبشار و منطقه ی تاریخیِ گاسلمپ(Gaslamp) قرار گرفته است. منابع غذایی محدود هستند.فرآورده ها با سرعت به درست متقاضیان نمی رسد. تولیدات غذایی در ایالات متحده، با رشد جمعیت، در حال رسیدن به بالاترین ظرفیت خود قرار دارد. گرایشات اخیر در [مقوله ی] توسعه، یک کشمکش[اساسی] بین کشاورزی و زندگی ایجاد می کند. این دو مقوله، بر اساس مزیت های خود شکل گرفته اند و به زودی چالشی مهلک بر می انگیزند. با توجه به [آمار] سازمان غذا و دارو(FDA)، میانگین مصرف سالانه ی غذای یک آمریکایی به تنهایی 707.7 پوند میوه و سبزی است. با قسمت اعظم تولید که از دره ی امپریال(Imperial Valley)، دره ی مرکزیِ کالیفرنیا(Central California Valley)، ایالت های مجاور و دیگر کشورها، مصرف بیش از 30000 ساکن بافت مرکزیِ شهر سن دیِگو، 21231000پوند از تولید هر ساله است. ما از کجا غذای خود را تهیه کنیم؟ شفافیت در صنعت غذایی نیازمندِ تعلیمِ و روشن کردنِ چنین مصرف کنندگانِ چشم بسته ایست. شهر ما نیازمند [جدی گرفتنِ] و کنترلِ این موضوعِ انتقادی با معماری و پاسخ های آن است. باید گونه ای جدید از برج مسکونی، پا پیش گذارد. با استفاده از "کشاورزیِ عمودی"(vertical farming)، باید مدل تازه ای از زندگی مورد آزمایش قرار گرفته و در یک اجتماع متراکم عمودی باز بینی شود. با تولیداتی در همان مکان، و تبادلات محلی را نیز در پی دارد، گونه ای جدید از بازار، نمونه ای از فرهنگ خواهد شد، که به طور دراماتیک در مقابل آن آمریکاییِ تییکال قرار می گیرد که [تنها] هدفش مصرف کردن است، یک ساختارِ غنی شده در کنار تبادل محصول محلی، و مکانی برای تجمع عمومی. این مزرعه ی عمودی ای در یک اجتماع عمودیِ از منابع توریستی، و رشدِ کُندوها(condos)ـ آپارتمان های مسکونی ـ، محصولات روزانه و تازه را در اختیار خواهند داشت و هر روزه این محصولات را به طور مستقیم از مزرعه به بازار تزریق خواهند کرد. این اتفاق فرصت های جدیدی برای آموزش، اقتصاد و زندگی سالم فراهم می کند، و در حالیکه [ساکنین] زندگیِ شهری را تجربه می کنند، از محصولات بومی بهره مند خواهند شد. آب های خاکستری ـ آب های حاصل از شستشو- و آب های سیاه ـ آب های فاضلاب ـ از طریق بازیافت دوباره استفاده می شوند، آب خاکستری به مصرف آکوآپونیک ـ سیستم تولیدات پایدارـ خواهد رسید و آب سیاه، به منظور ایجاد انرژی گرمایی، به صورت بسته های سوخت در می آیند. این فرم جدید بلند مرتبه های مسکونی، می توانند در این شبکه ی شهری موجود، پلاگ(plug) شوند و با چنین محصولاتی که مشابه تولیدات سنتی است خود را جا می کنند و نقشی متفاوت و مسئولیت پذیرتر نسبت به همتایان خود ایفا خواهد کرد. محصولات عمودی می توانند به صورت هیدروپونیک ـ زیر مجموعه ی کشت آبی ـ غذاها را تولید کرده، مستقیما توده های بزرگتری[از افراد] را حمایت کنند. موزه ی کودکان مجاور که شعار اندیشیدن، بازی کردن و خلق کردن،را سرلوحه ی خود قرارداده، با حکمت دومی ادغام خواهد شد که به دنبال پرورش طبقه ی جدیدی از رابط عمومی است و جمعی را از مزرعه به بازار و از اجتماع به آموزش روانه می کند؛ پس بیایید در شهرمان زندگی کنیم، به اشتراک بگذاریم و رشد کنیم. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26576349076357090558602012501090512.jpg سکونت گاه و مزرعه عمودی در سن دیِگو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2657634907635834837110201231048312.jpg سکونت گاه و مزرعه عمودی در سن دیِگو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26576349076359693683602012161093612.jpg سکونت گاه و مزرعه عمودی در سن دیِگو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26576349076360734308602012271034312.jpg سکونت گاه و مزرعه عمودی در سن دیِگو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26576349076362051496102012401051412.jpg سکونت گاه و مزرعه عمودی در سن دیِگو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26576349076363045246102012501045212.jpg سکونت گاه و مزرعه عمودی در سن دیِگو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2657634907636406087110201201060812.jpg سکونت گاه و مزرعه عمودی در سن دیِگو

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2658634907805013118360201211031112.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

دفتر وکالت شوپیچ اسپورن وین شوفرن خواهان توسعه ی سقف شرکت خود می باشد. که در طبقه ی اول و دوم ساختمان مدنظر در تقاطع خیابان فالکسترس و ببرسترس در مرکز شهر وین در یک اتاق زیر شیروانی واقع شده است. توجه پروژه معطوف به اتاق جلسه ی بزرگ است. در مجاورت این اتاق چندین واحد اداری دیگر وجود دارد. گرچه ساختار سایت 21 متر بالاتر از سطح زمین و نزدیک به خیابان فالکن بود.ما به هیچ وجه در فکر بال پرنده یا خود پرنده نبودیم, البته خیلی سخت می شود که اینطور به آن نگاه نکنند.

طراحی اولیه در سال 1983 تجسم را ه حلی که ما برای گوشه انجام دادیم, بود. (البته اگر چیزی تحت عنوان راه حل در معماری وجود داشته باشد.) اینجا هیچ گوشه یا برجکی بر روی سقف وجود ندارد. هیچ زمینه ای که تناسب, مصالح یا رنگ ها را مطرح کنیم اما در واقع به جای اینها خط تجسم یافته ای از انرژی که از خیابان آمده, پروژه را احاطه کرده ونتیجتاً سقف موجود را شکسته و آن را گشوده است. در حالی که طراحی ما یک آذرخش درخشان و یک قوس کشیده شده را به تصویر آورده است.

فضای خلق شده از کشند قوسی شکل - یک عنصر از معماری ما که از سال 1983 به تدریج هم در ستون فقرات فلزی پروژه و هم طرز قرارگیری آن بسیار اهمیت یافته است. سطوح لعاب دار گشوده شدند و بسته شدند, سطوح تاخورده و خطی از پوسته ی بیرونی نور را کنترل کرده, و چشم انداز را ممکن می سازد یا آن را محدود می کند. هر دو جهت از چشم انداز هم از خارج و هم از درون در یکی از طراحی های اولیه مجسم شده است و پیچیدگی روابط فضایی ساخت و ساز را تعریف می کند.

سیستم سازه ای متفاوت و متمایز که مقطعی بین پل و هواپیما می باشد, انرژی فضایی را به واقعیت ساخت و ساز تبدیل کرده است. پروژه شامل دو طبقه با ارتفاع 7.80 متر و یک سطح صاف در ابعاد 400 متر مربع می شود. طرح فضایی شامل یک اتاق جلسه 90 متر مربع است. سه واحد اداری شامل یک فضای اداری, بخش پذیرش و اتاق های مجاور می باشد. امکان تبدیل بخش اداری به یک آپارتمان نشانی از چند منظوره بودن فضا است. ساخت این بنا یک سال به طول انجامید و نهایتاً 23 در دسامبر سال 1988 به اتمام رسید.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2658634907805180774610201218107712.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26586349078081911066412012191111012.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26586349078087561164072012151161112.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26586349078088933039072012291133012.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26586349078090456476572012441156412.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26586349078091787726572012571187712.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26586349078093640851572012161140812.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26586349078095734601572012371134612.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26586349078097284601572012521184612.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

BigOffice1.jpg

 

 

 

 

در نزدیک شدن به فرایند طراحی برای مرکز هنر جدید کیمبال, دفتر معماری BIG ایده ی درخوری به منظور توسعه ی شهری پارک سیتی - میراث در حال ویران شهر - بنیان نهاد. آنها احساس می کنند فرم مرکز هنر جدید کیمبل در جایگاه انباشت این روایت های غنی ظهور یافت.

BIG در این مورد زمانی اقدام به عمل آورد که یکی از ساکنین قدیمی پارک سیتی با حسی نوستالژیک درباره ی ساختمان کوالیشن قدیمی که در جنوب سایت کیمبل ایستاده بود, صحبت کرد. این ساختمان با 80 فوت بلندا به مدت 80 سال جایگاه یک لندمارک آیکونیک و یادمانی از میراث در حال ویران داشت تا زمانی که آتشی تراژیک در سال 1982 این فاجعه را به بار آورد. آنهاخواهان بازتولید بعضی از ایده هایشان در مرکز هنر جدید کیمبال هستند. نه صرفاً احیای تناسبات و مادیت بلکه تاریخی که آن را به نمایش می گذارد.

از نظر تاریخی چوب مواد اولیه ی ساخت و ساز ساکنین معدنچی در پارک سیتی بود. در داخل معادن چوب های سنگین درمهار کردن بار دیوارهای حائل عمل می کنند.همان تکنولوژی که به شکل معکوس در خارج از معادن به عنوان سازه های ابتدایی برای اکثر ساخت و ساز های مسکونی به کار برده می شد. آنها مرکز هنر جدید کیمبال را به مثابه گونه ی تکامل یافته ی این سازه ی تکنیکال اولیه که به یک کلبه ی الوار مانند تکامل یافته در یک مقیاس بی سابقه تبدیل شده بود, به تصویر آوردند.

جالب ترین چالش این دفتر معماری با پروژه بافت شهری اشغال شده توسط این بنا بود. که در تقاطع اجتماعی ترین و فعالترین خیابان – خیابان Main – و یک خیابان اریب که به دروازه ی ورودی شهر تبدیل شده است – خیابان Heber – واقع شده بود.حجم به واسطه ی پیچش های طراحانه اش به هر دو راستای شهری پاسخگو است. آنها این موقعیت را با دادن یک گالری ضروری به هر دو خیابان کنترل کردند.

جانمایی ساختمان با خیابان Main و شبکه ی شهری مرتبط است.و به شکلی ارتفاع گرفته که برای هر بازدید کننده از شهر قابل دیدن باشد.و نهایتاً تبدیل به ساختمانی آیکونیک و بافت گرا در آستانه ی شهر شده است. این پروژه طرح برگزیده ی این رقابت شد.این سایت هم چنین به دلیل پتانسیل تفریحی اش برای اسکی و برگزاری فستیوال فیلم ساندنس شناخته شده است.

 

 

 

BigOffice8.jpg

 

 

BigOffice5.jpg

 

 

BigOffice6.jpg

 

 

BigOffice7.jpg

 

 

BigOffice4.jpg

 

 

BigOffice3.jpg

 

لینک به دیدگاه

 

Tower-Rings5.jpg

 

این برج شفاف و درخشان است. برجی که از لحاظ بصری، در نحوه ی تطابق با اتمسفر حاکم و همچنین تغییر[حالت] آسمان و نور[موجود] بسیار تفاوت دارد. بدون هیچ شکی این برج فراموش کرده است که یک برج است. ساختمانی مانند یک برج شفاف در میانه ی یک میدان بزرگ، که تنها توسط سنگ پوشش یافته، می تواند ساخت یک وُید(void) در فضایی تهی را ارجاع دهد.

این میدان، در میانه ی قلب شهر تیانجین(Tianjin) قرار دارد، که مکانی بسیار با اهمیت است." ما جرات کردیم تا فضایی وُید و تهی را طراحی کنیم، که هیچ مفهومی از حضور نداشت. مسیر فکری این پروژه بر مبنای ایده های شرقی بنا شده است. این برج [دارای مفهومی] شرقی[قدرتمندی] است.

مردم نمی دانند، زمانی که فردی به بالا نگاه می کند؛ برج را نظاره می کند یا آسمان را. پیکره ای رعب آور که آغاز و پایان آن قابل مشاهده نیست. سوژه ای که شبیه جریان طوفان طراحی شده، هرچند فرم آن بسیار ساده است.

بدون هیچ امکانی برای صعود،

هیچ فضایی برای بازی،

در دل آن هیچ چیز نیست،

جز پوچی...

 

پیکره ای از موج هاست و البته حلقه. یک پوچیِ شفاف، محصور در فرمی اژدها مانند. نوری درخشان- [یا به تعبیری نوری القا کننده ی اندیشه]- به درون برج پاشیده می شود. و شادمانیِ مردم را بدور این برج متین [و با وقار] گرد آوری می کند. اساسا این میدان، مکانی است که مردم، با هر ظاهر و سلیقه و اندیشه ای، می توانند احساسی ناشی از صمیمیت را به اشتراک گذارند. اگر چه آنها نسبت به یکدیگر بیگانه باشند، زمانی که خود را در این میدان میابند؛ مانند همسایگانی خوب، می توانند احساسی دوستانه [نسبت به هم] داشته باشند. اینجا مکانی است که آنها می توانند اطمینان داشته باشند که بر روی زمینی مشترک ایستاده اند، علیرغم اینکه هر شخص مسیر زندگی، شغل، ملیت، روستای زادگاه و سن و سالِ خود را دارد.

برای کسانی که تنها برای صعود به یک برج می نگرند، باعث برآشفتگی خواهد بود که بدانند این برج نه درون دارد و نه بیرون. برای کسانی که یک برج را در مقام یک نماد قدرت تحسین می کنند، این برج بواسطه ی تاثیر شفافیت خود؛ حس حضور را کمرنگ خواهد کرد. و کسانی که برج را فقط بخاطر مقیاس و ارتفاعش تحسین می کنند، منظره ی زیبای آسمان، زمانی که باد می وزد و رنگ آسمان به شفافیت می گراید، را رها کرده اند.

در این برج مدرنِ در هم تنیده، هیچ بلیطی نیاز ندارد. و همچنین به هیچ قضاوتی؛ خواه مفید باشد و خواه بیهوده. و هیچ نیازی به کار مانند یک برده نیست، تنها با آسایش[خیالی] که برج ملهم آن است می توان رقصید، قدم زد، مراقب کودکان بود و بازی کرد، بنابراین زمانی را که می گذرد و در زیر برج دراز کشیده اید، فراموش کنید. چنین سبکی به شدت شرقی است.

تمام متریال های استفاده شده در این ساختار، فولاد ریخته شده است. این تنها برجی است در جهان که منحصرا چنین متریالی برای ساختار آن بکار برده شده. 1136 قطعه ی موجی شکلِ برای آن بکار رفته. در این حالت چهار قطعه ی موجی شکل فولادی، یک عضو سازه را می سازند، بیش از 284 عضو به یک روش تجهیز می شوند، بنابراین هزینه ی تجهیز، تاثیر زیادی بر کل هزینه ی ساختار نمی گذارد. فولاد موجی شکل، قطعه ای از یک دایره است و هیچ قسمت راستی ندارد.71 طبقه ی موج وار، روی هم سوار شده اند تا برجی استوانه ای تشکیل دهند.

 

Tower-Rings1.jpg

 

Tower-Rings2.jpg

 

Tower-Rings3.jpg

 

Tower-Rings4.jpg

 

Tower-Rings6.jpg

 

Tower-Rings7.jpg

Tower-Rings8.jpg

 

Tower-Rings9.jpg

 

Tower-Rings10.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

 

MAS-Studio1.jpg

کتابخانه ها بیش از پیش مکانهای تولید کننده, اشاعه گر و گردآورنده ی فرهنگ می باشند. کتابخانه ی هلسینکی – تبادل محیطی - توسط استودیو {MAS} به منظور ارتقا یک همکاری فرهنگی, بررسی خلاقانه و تعامل اجتماعی به واسطه ی ارائه ی فضاهای پیچیده و عملکردی که جذب کننده ی سنت های قوی اجتماعی و صنایع دستی از محیط مصنوع فنلاند هستند, طراحی شده است.

این کتابخانه یک سایت حیاتی از شهر را اشغال کرده و امکانات رفاهی و فرهنگی مشترکی در سطح پارک و خیابان قرار داده است. ساختمان در امتداد توپوگرافی سایت عمل می کند. به منظور کشیدن مردم به فضاهایی که مروج بر هم کنش و همکاری در میان بازدید کنندگان مختلف می باشند. چشم اندازهای پارلمان و تسهیلات فرهنگی شهری سازمان دهی فرمی, کارکردی و برنامه ریزی فضایی کتابخانه را جهت می دهند.

سیستم سازه ای پیشنهاد شده پنل های چوبی سراسر لعاب شده می باشد. این پنل ها در بیان مادیت چوب در حین جذب کردن و تبدیل کردن الگوهای مختلفی از سیستم آب و هوایی لبه دار شدند. نتیجه به روشنی و به شکل مداوم یک محیط داخلی در حال تغییر است, که به هردو فعالیتهای بازدیدکنندگان در فضاهای مشترک متنوع و فضاهایی آرام که با نور روز روشن می شود به منظور خواندن و مطالعه در پیرامون محیط پاسخگو است. طبقات رمپ مانند شامل صفحات کارگذاشته شده برای گستراندن سیرکولاسیون راحت برای هم مراجعین و هم مصالح کتابخانه می باشد.

پلان باز موکدی بر گره هایی در سامان دهی جلسات, آموزش, یادگیری , کنش دو طرفه و تقویت کتابخانه به مثابه فضایی برای همکاری و بسط ایده های نو است. بازدیدکنندگان کتابخانه به آسانی پروژه و کشف برنامه ها و فرصت های فراهم آمده توسط این عمومی ترین انستیتو فرهنگی در شهر را دنبال می کنند.

 

 

MAS-Studio2.jpg

 

MAS-Studio3.jpg

 

MAS-Studio4.jpg

 

MAS-Studio5.jpg

 

MAS-Studio6.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

معماران کی بی اف(KPF-Kohn Pedersen Fox Associates)، سطوح پارکینگ موجود را، درون دهکده ی [شهری] منهتن، به یک آیژه ی چند منظوره تغییر فرم داده اند، که جایزه ی ای آی ای(AIA Honor Award) را از آن خود کرد. با بررسی بافت این محله، چنین طرحی برای میدان ون جکسون(One Jackson Square) عینا محیط اطراف را به واسطه ی نمای لعاب دار خود انعکاس می دهد و چند رویکرد پایدار شامل بام های سبز و سیستم جمع آوری آب باران را با آن ترکیب می کند. این پروژه تا به حال برای چنین طراحی یکپارچه ای برنده ی چندین جایزه شده است که عبارتند از:

SARA/NY Urban Contextual Award (2010), NY Construction Award of Merit (2010); Chicago Athenaeum/Europe American Architecture Award (2010); AIA NY State Award of Merit (2010), and the MIPIM AR Future Project Awards Commendation (2007).

 

 

VanJackson-Square1.jpg

 

میدان ون جکسون، که در منهتن ویلج قرار گرفته، یک بسط مسکونی لوکس 35 واحده است که با روشی دراماتیک به محل مشهور خود پاسخ می دهد. این منطقه ی تاریخی میزبان بالاترین تجمع [آثار] معماریِ شهر نیویورک است و باید معرفیِ ساختارهای تازه را به این بافت پیچیده با احترام به معماری موجود ، زندگی هنریِ درون مرزهای آن و تاریخ آن همراه باشد.

سابقا سطوح این پارکینگ شش طرفه، و سایت تقسیم شده ی آن در بالای دو تونل مترو، چالش های قابل توجهی به شمار می آمدند که این طرح از طریق بیان حجمی و متریالی خود و همچنین ذات قدرتمند خود از پس آنها بر آمد. این پروژه در امتداد لبه ی شمالی و ناپیدا به پارک میدان جکسون و با تقارب خیابان گرین ویچ و خیابان هشتم؛ یک فضای موج مانند شکل می دهد.

حجم این ساختمان از یازده طبقه به هفت طبقه کاهش می یابد و از سمت شمال به جنوب؛ تطابق با قوانین منطقه بندی و میانجی گری در میان مقیاس های مختلف این محله در دستور کار قرار می گیرد. نوارهای موج دار شیشه ها، طبقه های خصوصی را متمایز و مجموعه ای روبان مانند از کوژی ها و کاوی ها را در امتداد دیواره ی خیابان خلق می کند. ساختارهای بنایی در محیط نزدیک به همراه پارک، در این بدنه ی لعاب دار باز پخش یا به اصطلاح“play back” می شوند و درهم آمیزیِ مانوسی از مقیاس متجانس با پس زمینه ی محلی، بواسطه ی همنشین کردن آنها[در بدنه ی خود] خلق می کند. فرم فلویدِ این نما در لابی نیز تکرار می شود جایی که حجمی بامبو پوش به عنوان بلوکی از چوب فرسوده در طول زمان که بواسطه ی جریان رفت و آمد ساکنین مانند رودخانه ای که ساحل خود را می ساید، تصور شده است.

نشات گرفته از ماهیت خاص، مقیاس و روح مکان این محله؛ میدان ون جکسون، استانداردهای جدیدی برای [بناهای] استثنایی که به بافت تاریخی این منطقه اضافه خواهند شد؛ تنظیم کرد.

 

VanJackson-Square2.jpg

 

VanJackson-Square3.jpg

VanJackson-Square4.jpg

 

VanJackson-Square5.jpg

 

VanJackson-Square6.jpg

 

VanJackson-Square7.jpg

 

VanJackson-Square8.jpg

 

VanJackson-Square9.jpg

 

VanJackson-Square11.jpg

 

VanJackson-Square12.jpg

 

 

 

لینک به دیدگاه

David-Klvzz3.jpg

مداخله ی مدبرانه در کلیسا ی صومعه ی سنت فرانسیس - واقع شده در کاتالان شهر سنت پیدور - به منظور تبدیل ساختمان به یک مرکز فرهنگی صورت گرفت. دو فاز از تدبیر اجرایی, ساختمان را به یک سالن سخنرانی و فضای فرهنگی چند منظوره بدل کرد. انتظار می رود که در اینده یک مرحله ی دیگر طبقه ی فوقانی را به منظور استفاده از یک آرشیو فرهنگی تغییر دهد.

مجموعه ی صومعه ی سنت فرانسیس در قرن 18 توسط کشیشان فرانسسین ساخته شد, صومعه شامل کلیسای بازسازی شده ای است که بین سالهای 1721 و 1729 بنا گردید. کاربری این مجموعه تا سال 1835 صومعه بود, و در سال 2000 توسط دولت تخریب شد. تنها بخشی از کلیسا و دیوار محیطی صومعه آن هم در شمایلی بسیار ضعیف باقی ماند. بازسازی کلیسا در سال 2003 انجام گرفت. ساختمان هرگز تجزیه نشد, اما یک بخش لاینحل از تمام مجموعه بود.

در واقع طبقات فوقانی موجود در اطراف نمازخانه ی کلیسا واحدهایی بودند که صرفاً از طبقه ی اول کلیسا قابل دسترس بودند, نه از خود کلیسا. با تخریب صومعه کلیسا که در اصل دو دیوار داشت ابه یک کلیسای چهار دیواره تغییر صورت داد. کلیسا به علت کیفیت ساخت نسبتاً پایینش در حال تخریب بود, و به جز سقف منحدمش تاب هیچ چیز را نداشت. طاق های شبستان کلیسا و نمازخانه تا حدی فروریخته بود. کلیسا از چشم انداز بیرونی صرفاً از نقطه نظر تاریخی جالب بود. داخل بنا علی رغم - وضعیت تخریب گونه اش – کیفیت های فضایی قابل توجه خود را نمایان می کرد. با بامی مضمحل و سقفی فروریخته, ینا به شکل شگفت انگیزی فضای داخلی خود را به واسطه ی سقف مخروبش با جریان نور طبیعی بهود بخشیده بود. داخل کلیسا عملا هیچ نور طبیعی دریافت نمی کند, اما یک اتمسفربا شکوه را تولید کرده بود.

David-Klvzz1.jpg

 

ارائه ی مداخله ی پروژه در پی حفظ ابعاد و کیفیت فضایی شبستان کلیسا و هم چنین نقش مهم نور طبیعی در فضا به انجام رسید. تلاش برای حفظ ورود نور در نقاط مختلفی منجر به ارائه ی راه حل های متفاوتی شد. یک پنجره ی رو به آسمان بزرگ بر جبهه ی شمالی محراب و یک پنجره ی رو به آسمان با چشم اندازی به برج ناقوس کلیسا که از داخل شبستان امکان پذیر بود, نمازخانه ی اصلی گشوده و برشی در سمت راست بام در ابتدای شبستان نور را تأمین می کند و به داخل دیوار ورودی می رساند.

بازسازی بنا با هدف تغییرعناصر جدید ساخته شده توسعه یافت( بکار گیری سیستم ساخت معاصر و بیانی نو) اما با این رویکرد که تمام وجوه قدیمی بنا حفظ شود. بازسازی مد نظر این بار نشانه های آسیب و صدمه ها را پنهان نکرده است, بلکه آنها آشکارا به شکلی غمناک باقی ماندند, گودال هایی که زمانی تزئینات بودند و نشانه هایی از عناصر از بین رفته.

چالش های دیگر در حفظ ابعاد شبستان کلیسا, حتی با حجم های جدید برای مصارف و نیازهای کلیسا که پیش از این به چشم نیامده بود پدید آمد: پله ها برای دسترسی به طبقه ی بالا, توالت و اتاق تجهیزات. برای حفظ درک فضا و یکپارچگی درون کلیسا این احجام خارج از ساختمان واقع شدند و در مسیری قرار گرفتند تا بتوانند چشم اندازی از فضای یکپارچه در هر دو سالن و نمازخانه را تأمین نمایند.

مجموعه ی پلکان و رمپ ساختمان جدا از فراهم آوردن دسترسی به طبقه ی فوقانی کلیسا, مسیری مدور در سرتاسر ساختمان تعیین کردند که بیشتر به یک موزه می ماند. این مسیر دایره وار اجازه می دهد شما در مسیر برگشت کلیت کیسا را از جبهه های مختلفی مشاهده نمایید.

ساختار و روش های ساخت و ساز در این پروژه برای تقویت کلیسا بدون حذف نشانه های ساختمانی که آسیب دیده است, به کار برده شدند. بازسازی در پی نگاهداشت بازمانده های تاریخی ساختمان با اضافه کردن ارزش های جدید آن را بهبود بخشیده و یک صومعه ی باستانی با فرمی معاصر و منحصر به فرد را باز تولید کرده است.

 

David-Klvzz2.jpg

David-Klvzz4.jpg

 

David-Klvzz5.jpg

 

David-Klvzz6.jpg

 

David-Klvzz7.jpg

 

David-Klvzz8.jpg

 

David-Klvzz9.jpg

 

David-Klvzz10.jpg

 

لینک به دیدگاه

 

 

Universe-Soho1.jpg

 

پروژه کهکشان سوهو در مرکز شهر پکن با مساحت 330,000 متر مربع به سفارش کمپانی سوهو چین شامل دفاتر، فروشگاه ها و مراکز تفریحی تبدیل به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شهری پکن شده است.

این مجموعه از ترکیب پنج حجم مرتبط تشکیل شده است که شبیه مجموعه ای ذوب شده اما متصلند و با پلهایی به یکدیگر کشیده شده اند. این احجام که در تمامی جهات و اندازه ها با هم منطبقند ، یک پانورامای معماری بدون گوشه و زوایا تشکیل داده اند.

حیاط بزرگ داخلی در این پروژه بازتابی از معماری سنتی چینی است که در آن حیاط ، ایجاد یک جهان داخلی با فضاهای پیوسته باز است. در اینجا ، معماری دیگر از بخشها و ساختمان های سفت و سخت تشکیل نشده است ؛ بلکه به جای آن از ائتلاف احجامی ساخته شده است تا فضایی سیال و روان را مجسم کنند و سازگاری مداوم و حرکت متقابل بین هر ساختمان را نشان دهند. حرکت صفحه های بالایی در طراحی این بنا در هر بیننده ای یک حس عمیق غوطه وری و در حین حال حفاظت حریم را ایجاد می کند. با ورود به ساختمان ، فضاها را صمیمی و در عین حال تابع همان منطق منسجم خطوط منحنی پیوسته ی نماهای بیرونی می یابند.

سه سطح پایین این مجموعه را تسهیلات عمومی شامل فروشگاه ها و مراکز تفریحی اشغال کرده اند و سطوح بالاتر به فضاهای کاری اختصاص داده شده اند ؛ درطبقات بالای ساختمان بارها ، رستورانها و کافی شاپهایی قرار دارند که نمایی کامل از یکی از بزرگترین آزادراههای شهر را نمایش می دهند.

ادغام این کاربری های متفاوت از طریق فضاهای داخلی صمیمی که همواره با شهر در ارتباط هستند ، کهکشان سوهو را به نقطه عطفی مهم در فضای شهری پکن تبدیل کرده اند.

 

Universe-Soho2.jpg

 

Universe-Soho3.jpg

 

Universe-Soho4.jpg

 

Universe-Soho5.jpg

 

Universe-Soho6.jpg

 

Universe-Soho7.jpg

 

Universe-Soho8.jpg

 

Universe-Soho9.jpg

 

Universe-Soho10.jpg

لینک به دیدگاه

Juego-Azul10.jpg

 

ساخت مرکز بازی های آبی المپیک 2012 لندن توسط زاها حدید به پایان رسید . شش تخته غواصی ساخته شده از منحنی های بتنی مانند زبانه هایی ، سراسر یک استخر در آخر سالن اصلی در زیر یک سقف مواج جلو آمده اند . استخر مسابقات نیز در این سالن قرار گرفته که دارای 17500 صندلی برای تماشاگران در طول بازی هاست . دهانه هایی به شکل گلبرگ به نور اجازه ورود به سقف بتنی سالن دوم را می دهد که در آن یک استخر تمرین قرار گرفته . دیوارهای شیشه ای گسترده ، دیدهایی از استخرها در هر دو سالن از راهروهای پیوسته فراهم می کند .

 

Juego-Azul1.jpg

 

Juego-Azul2.jpg

 

Juego-Azul3.jpg

 

Juego-Azul4.jpg

 

Juego-Azul5.jpg

 

Juego-Azul6.jpg

 

Juego-Azul7.jpg

 

Juego-Azul8.jpg

 

Juego-Azul9.jpg

 

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26606349085047162921882012111162912.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

شركت پرچتك prechteck واقع شده در وين، ايده هايشان براي " دروازه شكوفه " blossom-gate در ورودي پارك گل ژيانگيانگ xiangyiang، چين به مرحله نهايي رسيده است . گذرگاه، نوع شناسي را از يك آستانه از طريقي كه همه ي مردم بايد از آن عبور كنند، و از آن نقطه به فضاهاي گرد آوري شده گردش نمايند، دوباره تعريف مي كند. ساختار جوانه زده ، با اشاره به الهه گل محلي، شامل دو سبك كماني قاب هاي فضايي بامبو، پوشيده شده در صدها تيرك از قاب هاي قلم موي خوش نويسي خوش منظره است كه نفوذ باستاني نويسندگان و هنرمندان چيني را اثبات نموده است. در فضاي بينابيني تشكيل شده در همگرايي دو فرم، نقطه ورود و خروج، يك عملكرد اجتماعي جديد با صندلي هاي پله اي براي چندين سطوح ايجاد شده است، كه با ساخت تنديس و پس زمينه ي زيبا فراهم مي شود.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26606349085049744171882012371144112.jpg دروازه شكوفه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26606349085051962921882012591162912.jpg دروازه شكوفه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26606349085053039484382012101139412.jpg دروازه شكوفه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26606349085053937921882012191137912.jpg دروازه شكوفه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26606349085057366046882012531166012.jpg دروازه شكوفه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

266063490850594005195420121411512.jpg دروازه شكوفه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26606349085068298957042012421198912.jpg دروازه شكوفه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26606349085073170832042012311170812.jpg دروازه شكوفه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26606349085074367707042012431167712.jpg دروازه شكوفه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26606349085075614582042012561114512.jpg دروازه شكوفه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2660634908507673020704201271130212.jpg دروازه شكوفه

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26616349086274327960942012431127912.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

الکس رُزانو(Alex Lozano) و رِینولدز دیاز جی آر(Reynolds Diaz Jr)، به منظور خلق محتواهای گوناگون در مجموعه ای از ساختارهای بلند مرتبه؛ طرحی را پیشنهاد دادند که میل به الحاق فعالیت های اقتصادی در بافتِ وست سایدِ(West Side) منهتن؛ را دنبال می دهد. ترکیب عملکردها و فعالیت ها، با هدف تدارک یک ساختار شهریِ هیبریدی ـ پیوندی ـ تعریف شد، که برنامه ها، سازه، زیبایی، استحکام و انعطاف را ادغام کند. واحدهای اجاره ای، کاربری نیمه ی پایینیِ این برج ها، را به خود اختصاص می دهند که با یک چهار چوب مستحکم مطابقت دارند. دگردیسیِ فضاییِ عمودی، یک بار رخ می دهد و به طور عملکردی شرایط تغییر می کند. این فرم، از قسمت محکم و با استحکام خود دچار شکست شده، آزادی فرمال و پانورامیک بدست می دهد. این مفصل بندی ها به طور ویژه، به آیکن های این بافت، از جمله؛ ساختمان امپایر استیت، میدان تایمز و غیره، پاسخ می دهد. نماهای شرقی و غربی [با توجه] به شرایط شهریِ متفاوت، پاسخ می دهد، بر همین اساس [حد] پیچیدگی ها در شرق بالا و در غرب[در حد] کمینه است. از نظر برنامه ریزی، چنین هم افزایی هایی [در سطح] زندگی عمومی؛ بواسطه ی این پنج برج به یکدیگر مرتبط شده اند. این فضاها، خرده فروشی، لابیِ هتل، سالن های استراحت، مکان های ملاقات و تجمع، محدوده های تفریحی، مکان هایی برای رصد چشم انداز شهر، سالن رقص، و دیگر فضاهای عمومی و تفریحی را شامل می شوند. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2661634908627608889844201201188812.jpg برج هایی فرمال و هیبریدی برای منهتن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26616349086277618585942012161118512.jpg برج هایی فرمال و هیبریدی برای منهتن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26616349086278881085942012281181012.jpg برج هایی فرمال و هیبریدی برای منهتن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26616349086280146710942012411146712.jpg برج هایی فرمال و هیبریدی برای منهتن

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26626349086488944953132012291144912.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

با استفاده از توابع مثلثاتي رياضي به عنوان عامل آفرينش زيبايي شناسي، نصب و راه اندازي اين اثر حيطه اي متمايز در زمينه ي نيروهاست و با وجود ذات منحني عنصر ساختاري و بيان كننده ي خود، به بررسي عقلانيت در اشكال پيچيده مي پردازد. اين پروژه توسط گروهي از دانشـجويان دانشـكده فني و مهندسي از دانشگاه بلـونيا به نام گـروه طراحـي Loop_3 ، براي شركت در اولين دوسالانه ي معماري تسـالونيكي، تحـت عنـوان " معماري و شهر در اروپاي جنوبي " طراحي و ساخته شده است.

با وجود تكيه بر ماهيت درون ماندگار رياضي در رشته هايي چون هنر، اقتصاد و فلسفه ، اين ايده پردازان از رياضيات براي شناسايي راهبردهاي سيستماتيك استفاده كرده اند كه زبان بياني خود را ايجاد كنند. اساس اين سيستم بر پايه استقرار عناصر مسطح قرار گرفته است كه از طريق روابط سازماندهي شده و نظام مندي، قادر به دستيابي به ثبات ساختاري و انسجام عملكردي است. از اين ساختار مي توان براي ايجاد مدلهاي سه بعدي، نشان دادن تصاوير از پروژه هاي مختلف و همچنين شناسايي تعاملي در استراتژي هاي طراحي بهره جست.

سازمان بندي عناصر اين پروژه بسيار متفاوت تر از ساختار سنتي خطوط طراحي پوسته است. به منظور بهينه سازي مصرف متريال ها، پوسته ي كششي لايكرا بعد از آنكه هسته مركزي چوبي اثر به فرم منحني درآمد به ساختار مستحكم آن مي پيوندد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26626349086490044953132012401144912.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26626349086491355890632012531155812.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2662634908649245432813201241154312.jpg .

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26636349086675687531252012361187512.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

یک تعادل بی ثبات, یک حرکت نا منتظر, طرحی که هیچ تعهدی نسبت به آینده ی پیش روی خود ندارد: الحاقیه ی جعبه یک سازه ی افراطی ساخته شده بر بام ساختمانی از پیش موجود در شهر کالور کالیفرنیا است. ایده ی ابتدایی ساخت یک سالن خصوصی برای یک رستوران بود. که به عنوان یک اتاق جلسه هم استفاده می شد. مشتریان به واسطه ی این بنا ذهنیت خود را از صنایع و اداراتی که در بخشی از شهر حرکت کرده بودند تغییر دادند. و بنابراین ساختمان صنعتی موجود پس از احیا و تغییر به بستری برای دفاتر اداری که بر روی آن ساخته شوند تبدیل شد. برآیند آن یک فضای اداری برانگیزاننده تولید کرد.

پناهگاهی که هم اکنون به عنوان سالن کنفرانس استفاده می شود. این پروژه بر مطالعه و بررسی روگذاری پدیده ای جدید بر روی یک پدیده ی قدیمی متمرکز بود. هدف به وضوح شکسته شدگی, جداسازی و کنار هم قرار گیری دو ساختمان با طبیعتی دگرگون, مجزا و کاملاً متفاوت را نشان داد. خط سانی متعارف و ساده از سازه ی زیرین که با هندسه ی مشخص اما ناپایدار جعبه در تضاد است. اجتناب ناپذیر است که این جعبه یک آیکون یا لند مارک قابل شناسایی و قابل تشخیص باشد.

بازدیدکنندگان از طریق یک سالن تقریباً استوانه مانند وارد ساختمان بازسازی شده می شوند. که از طریق بام ساختمان قدیمی برش می خورد. در پشت ساختمان یک راه پله در فضای باز مخاطبین را به یک نقطه ی پانورامیک می برد. یک تراس آویزان بر روی استوانه که توسط عناصر سازه ای در سمت چپ چشم انداز تقویت شده است. بخش مهم جعبه در طبقه ی سوم قرار گرفته است: اتاق کنفرانس شیشه ای با چشم اندازهای زیبایش از شهر. پویایی فرم ها و تنوع خطوط طرح را در تضاد با سادگی تک رنگ نمایان می کند؛ پلاسترخاکستری تیره یک پوسته بر روی سقف, دیوارها و بام, بدون هیچ تمایز روشنی بین فضای داخل و خارج شکل می دهد. انتخاب مصالح به سیمان, فلز و شیشه محدود بود. علی رغم گوشه های تیز ومربع شده ی جعبه یک محیط خیالی را خلق کرده است. که این توسط شکل سازه های فلزی جدیدی که نگاه دارنده ی پروفایل های قوسی شکل تیرها می باشد, ظاهر شده است.

بر این تأکید شده بود که ساختمان جدید ظاهری متزلزل داشته باشد. و به این بماند که بر بالای یک کره ی فرضی معلق است. در این پروژه سبک اریک اوون موس یکی از معماران نامدار آمریکای شمالی به وضوح قابل رویت است. شاخصه های جسورانه ی خاص انتخاب های او و بالاتر از همه ی اینها تجربه رو به پیشش از فرم, هندسه و فضا در این اثر تبلور یافته است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26636349086688284503912012421184512.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26636349086711423566412012341123512.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26636349086715036066412012101136012.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26636349086716872003912012281172012.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26636349086718675128912012461175112.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26656349093665647003912012361247012.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] در سال (2009) در کشور نروژ کلیسایی به نام والر(Valer) آتش گرفت و ویران شد. در آن زمان (سال2009) به دلیل نیاز شدید مردم و دیگر اعضای کلیسا به مکانی برای عبادت ، اعضای انجمن کلیسای والر (Valer) تصمیم به برگذاری مسابقه ای با موضوع بازسازی کلیسای والر ، گرفتند. دفاتر معماری "دی - ام – تی – دبلیو" (DMTW Architects)یک نقشه ی پیشنهادی را معرفی کردند ، که این نقشه اشاره ای بر سنت کشور نروژ داشت. دایره ها ، مربع ها و شکل های چلیپایی ، فرم های مقدسی برای کلسا هستند و در طول سالیان سال ، از اصول های کلی در طراحی کلیسا به شمار می رفتند. نوشته های معمار کلیسای والر (دفتر معماری دی – ام – تی – دبلیو ): دایره نشان دهنده ی حس وحدانیت ، خلوص ، نظم کامل الهی و عالم روحانی است. تمام نقاط بر روی دایره از مرکز دایره به یک اندازه هستند و در مقیاس انسانی ، به عنوان یک فرم صمیمی و مایه ی آسایش می باشد. ما در زندگی خود ، جمعی از دوستان یا محفلی از خانواده را داریم و به این جمله می رسیم که دایره تاکیدی بر واژه ی "یکی شدن و اتحاد " را دارد. فرم دایره فضاهای درجه دوم را برای کلیسا ساماندهی می کند و این فضاها ی درجه دوم را به سه قسمت : فضای عمومی ، فضای خصوصی (اتاق کشیش ها ، اتاق معاون کشیش )و فضای پرستشگاه تقسیممی شوند. فضای سوم که همان فضای پرستشگاه در کلیسا است یک حکمت بسیار زیبایی دارد که این حکمت حاکی از یکی بودن همه در برابر خدا و در مکان پرستشگاه می باشد. فرم صلیبی شکل در سقف این کلیسا ساخته شده است این فرم صلیبی ، فضای عبادتگاه را با فضای بیرون متصل میکند ؛ به گونه ای که از طریق صلیب روی سقف یک نور روشن و زیبایی از بالا به فضای عبادتگاه می فرستد. این نور به وجود آمده از طریق روزنه ی سقف ، مانند این است که خدا این نور را مقرر داشته است. دلیل اصلی کج ساختن قسمت شرقی سقف کلیسای والر این است که بتوانند فرم صلیبی شکل را بر روی فضای قربانگاه به وجود آورند. ستون عمودی این صلیب نشانه ای از رابطه ی خدا با انسان است و ستون افقی این صلیب نشانه ای از رابطه ی انسانها با یکدیگر است. و در نهایت به برج ناقوس کلیسا می رسیم. ایجاد برج ناقوس در این کلیسا از کلیساهای دیگر گرفته شده است و آن به دلیل حفظ هویت کلیسا بودن آن است. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2665634909367469856641201261298512.jpg پرسپکتیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26656349093681065851572012101265812.jpg فرم صلیبی شکل در سقف کلیسا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26656349093684586164072012451286112.jpg فضای داخلی کلیسا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2665634909368614710157201211247112.jpg فضای داخلی کلیسا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26656349093690994074222012491294012.jpg ایده اصلی طرح

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

266563490936929096992220129129612.jpg ایده اصلی طرح

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2665634909369730501172201253125012.jpg ایده ی پلان دایره ای شکل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26656349093706562824222012251262812.jpg تحلیل ساختاری فضای عبادتگاه در پلان دایره ای شکل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26656349093713492609382012341292612.jpg دسته بندی فضاهای عمومی ، خصوصی و عبادتگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2665634909371638792188201231287912.jpg مقطع

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26676349095219978449222012391278412.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

برای اولین پروژه ی نیویورکیشان، معماران استدیو کنگ(Studio Gang Architects)، برجی اداری با 180000فوت مربع مساحت؛ طراحی کرد. نمای شیشه ای بلورین کار شده در راستای عدم مداخله ی جریان هوا، نور مستقیم و مناظر های لاین(High Line) در مجاورت؛ تعریف شده است. این برج تراشیده ی خورشیدی(Solar Carve Tower)، ساختاری است که نیمه ی آن رشد کرده، و در انتظار تصویب شهری؛ برای اجرا در سال 2015 طراحی شده است. بهره مندی از نور خورشید به عنوان منبعی ارزشمند، معماران را متوجه ی مقوله ی تاثیر وسیع این ساختمان در آینده ی این بافت کرد، به خصوص در سمت هایلاین، و این موضوع را به عنوان " یک فضای سبز شهریِ فوق العاده...که بواسطه ی تخطی از قواعد زونینگ، به جای محافظت؛ در معرض خطر است "، تعریف می کند. این مکان برای سایتی طراحی شده که هایلاین را در سمت شرق، و نیز گشودگی وسیع به طرف خیابان دهم، بزرگراه لینکُلن(Lincoln) و رودخانه ی هادسون در غرب، را مرز بندی می کند. در راستای اولویت بندیِ این پارک در درونِ بلوک ها، این پروژه پیشنهاد می کند تا موانع جریان نور و هوا، از خیابانی که پیش از این به خوبی به عنوان خیابان هایلاین مرتفع شده؛ منحرف شود. روابط ژئومتریک، بین فرم ساختمان و الگوی خورشیدی، در کنار ارتباط بصری بین پارک و رودخانه هادسون؛ به [نحوه ی] برش و پیکر بندی برج راهنمایی می کند. نتیجه؛ نمایی گوهر مانند را حاصل کرده است که پتانسیل معماریِ موجود را از نظر اندیشه های بسط یافته ی زونینگ یا منطقه بندی بر اساس محور خورشیدی نمایش می دهد، و آسمانخراشی را حاصل می کند، که زندگی عمومی و اجتماعی این شهر را با روش هایی ارتقا می دهد که یک آیکون[شهری] به تنهای قادر به این کار نیست.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26676349095221134699222012511234612.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2667634909522217688672201211276812.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26676349095223353546882012131253512.jpg .

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26686349095329374445322012531274412.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

خانه بلوم بر روي زميني با مقياس بسيار كم، در ميان دو قطعه مجاور و با چشم اندازي به اقيانوس آرام ساخته شده است. نماي بيروني آن، همچون جعبه ايست كه از پنجره هايي كامل با لبه هاي پوشيده از فولاد ضد زنگ تشكيل شده است. خطوط ممتد پنجره ها بر روي نماهاي شرقي و غربي نيز ادامه مي يابند و با ضلع شمالي آن، پنجره هايي در گوشه ها مي سازند.

طراحي داخلي خانه با سطوحي منحني صورت گرفته است كه از سقف به ديوارها كشيده مي شوند و فضاها، مبلمان و سطوح نورگير را شكل مي دهند. اين خانه در دو و نيم طبقه همراه با پاركينگ ساخته شده است ، بصورتيكه اتاق خدمتكار و انباري ها در زيرزمين واقع شده اند. در اولين طبقه كامل، اتاق نشيمن و در سطحي بالاتر از حياط، غذاخوري و آشپزخانه قرار دارند. در فضاي باز كنار نشيمن، لوستر فايبرگلاس درخشاني به سقف متصل شده است. در ميان فاصله غذاخوري و آشپزخانه،سطوح منحني طرح، دو فضاي دفتر كار و سرويس بهداشتي را ايجاد مي كنند. در فضاي نشيمن، برآمدگي اي در ديوار براي تعريف شومينه تعريف شده است.در امتداد ديوارهاي جانبي، سه اتاق خواب در طبقه بالاتر واقع شده اند و ديوار ميان اتاق خواب اصلي و حمام آن، از انحنا هاي طرح تبعيت مي كند.

براي ساخت ديوارهاي انحنادار در تالار و شومينه از چوب با قطع ليزر عمودي استفاده شده است كه پوشانده شده و با گچ روكش شده اند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26686349095359540167972012551240112.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2668634909536646380079201241363812.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26686349095367898175792012181398112.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26686349095382888898442012481388812.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2668634909538492483594201291324812.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26686349095386659210942012261359212.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26686349095388484210942012441384212.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2668634909539028733594201221387312.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26686349095392379523442012231379512.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26686349095393992023442012391392012.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26686349095398049835942012201349812.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26686349095409177960942012111377912.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2668634909541443889844201241338812.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26686349095416334308602012231334312.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26686349095418712433602012471312412.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26686349095430797003912012471397012.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26686349095466425128912012441325112.jpg پلان ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26686349095469481378912012141381312.jpg برش ساختمان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2669634909535481985547201281219812.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] به دنبال لیست فیلم هایی که هر هفته از آنها یاد می کنیم این هفته باز می گردیم به زمانی که تکنولوژی هنوز قادر نبود صدا یا حتی رنگ را بخشی از فیلم بسازد. متروپلیس یکی از کلاسیک ها با کارگردانی فریتس لانگ در سال 1927 به روی پرده رفت. این فیلم آینده را نشان می دهد؛ جایی که شهر در لایه های عمودی بر اساس طبقات متفاوت اجتماعی ساخته شده است. چیزی که می تواند در وضعیت اخیر چندین شهر امروزی دیده شود. این فیلم یوتوپیایی را به نقد می کشد که در آن جدال بین طبقات اجتماعی با انقلاب تکنولوژیک سرمایه داری تشدید شده است .لانگ این جدل ابدی را با بردن کارگران به شهر زیرین متروپلیس و آوردن ثروتمندان برج نشین بر عاج شهر به تصویر کشیده است. این بار رابرت موززی دیگر در صدد خلق نیویورکی اغراق آمیز بر آمده است, که در آن کارگران با دمیدن بر ماشین ها باری را بدوش می کشند که حیات متروپلیس بدان وابسته است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2669634909535600110547201220121112.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2669634909536011048047201211310412.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26696349095394277960942012421377912.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26696349095395634210942012561334212.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26706349103753612628912012561312612.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

كويت اخيرا، طراحي مسجدي را به معمار سرشناس زاها حديد سفارش داده بوده كه قسمتي از طراحي فاز سه مركز خريد اونيو بوده است. مسجد مركز اونيو در كنار منطقه صنعتي الراي كويت، در امتداد جاده اصلي پنجم ، در مركز خريدي به همين نام قرار داشته است. اما بنظر مي رسد به دلايل نامعلومي از ساخت اين بنا صرف نظر شده است و اين طرح گامي پيشتر از يك كانسپت اوليه برنخواهد داشت.

اين تصميم ، بسيار تاسف برانگيز است چون به طور قطع، اين معمار توانا، بنايي بسيار زيباتر از اين رندرهاي سه بعدي را، مي توانست به پايان برساند.

برای اشنایی بیشتر با زاها حدید می توانید ببینید

نوشتار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را به قلم سم جیکب

و نوشتار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را به قلم محمدرضا هل فروش

وهمچنین

یادداشت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

26706349103756253253912012221353212.jpg مسجد مركز خريد اونيو

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26716349108856490820322012241490812.JPG

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

این موزه به عنوان يكي از بزرگترين شاهكارهاي آراتا ايسوزاكي، در نظر گرفته شده است. گونما از ان دسته پروژه های غنی است که به گونه ای خاص ایدئولوژی و دستاوردهای معمارانه ی ایسوزاکی را بطور خلاصه ارائه می دهد. این فرم، یک موزه در قالب مفهوم کانسپچوالی وُید و چهارچوب(فریم) است.

موزه اساسا از يك مكعب12 متري تشکیل شده که چهارچوب کلی طرح را تعریف میکند. در این پروژه مكعب خالص ايسوزاكي ساختمانی با وزن کم را ایجاد میکند که شکل معمارانه ای به خود می گیرد. در این طرح هماهنگی عناصر موجود ، مانع از هرگونه تاثیر عوامل و عناصر فرعی و جانبی بر روی فرم این مکعب میشود و پانل های آلومینیومی مربع شکل نما عناصر سازه ای را می پوشانند؛ که نهایتا ساختمان از لحاظ بصری سبک بنظر میرسد. مانندیک فریم که عکس درونش را کادربندی میکند ، این چهارچوب مکعبی شکل موزه، فضای درونش را از چشم انداز خارجی اش(لنداِسکِیپَش) تفکیک کرده و بازدیدکنندگان را به گونه ای خاص فقط به تماشای آثار هنری دعوت میکند.

هرچند این ساختمان در نوع خود یک شاهکار هنری است اما آرتا ایسوزاکی از رویکرد مینیمالیستی در طراحی این موزه استفاده کرده است. رویکرد مینیمالیستی این پروژه و نتیجتا طرح مینیمالیستی اش، ایجاد اثر خنثی برروی آثار هنری می باشد؛ به این معنا که بیشتر نگاه بازدیدکنندگان به آثار هنری به نمایش گذاشته شده جلب شود تا طرح داخلی این موزه... در راستای محور ورودي اصلي، يك پله ي مانیومنتی از میان مكعب به طبقه ي دوم و فضاي گالري، بالا مي رود.

دو ديواره ي اطراف این پله از جنس سنگ مرمر براق(منعکس کننده) می باشد که انعکاس پله در آن باعث میشود که پله بی انتها به نظر برسد. در سمت شرق پله اصلی، در میان ردیفِ مکعب ها، سالن اصلی قرار دارد. در انتهای این سالن یک مجسمه ی مرمری قرار دارد که همانند مجموعه ای از ردیفِ پله ها می باشد. (هرچند که ارتفاع آنها برای بالا رفتن بسیار زیاد است). اولين مرحله ساخت موزه ي هنر مدرنِ گونما در سال 1974 تكميل شد.

در آن زمان پیشنهاد شد که از یک تقارن دو جانبه با ابعاد a:b:c:c در پلان و نما استفاده شود اما در عمل به این تقارن دست بطورکامل دست نیافتند. مرحله دوم ساخت این موزه در سال 1994 بود که به گونه ای اين تقارن را کمرنگ تر ساخت. . ايسوزاكي بدلیل محدودیت مکانی که داشت، نتوانست بیش از دو بخش به سمت غرب این موزه اضافه کند که نتیجتا فقط یک مربع 12 متری را به این موزه اضافه کرد. این مکعب یک سالن تئاتر با پلان چرخیده شده در طبقه ی دوم دارد که طول نمای شیشه ای را بگونه ای میشکند که تقارن ایجاد شده توسط نمای مودولار و یکدست را خنثی میکند.

اتووود پیش از این مصاحبه ای از اراتا ایسوزاکی با داراب دیبا را به منتشر کرده است که می توانید [

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
] مطالعه فرمایید.

اراتا ایسوزاکی هیچگاه به صورت رسمی عضو

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
نبود اما تاثیرات عمیقی بر ان ها گذاشت

اتووود پیش از این نوشتاری تحت عنوان "جنبش متابولیسم و زایش تکنوتوپیا؛ از اپیستمه تا تعرض یا چگونه تکنولوژی از خود عبور کرد" را در سه بخش ـ [

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
]، [
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
] و [
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
] ـ به چاپ رسانده و سعی کرده است روایتی فشرده و تحلیلی از چگونگی شکل گیری و بسط جنبش متابولیسم و رویکردهایش در حوزه طراحی ارائه دهد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2671634910886034707032201231447012.jpg تصویر 2

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26716349108863351757822012331451712.jpg تصویر 3، فضای داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26716349108867143945322012111443912.jpg تصویر 4، فضای داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26716349108871415820322012541415812.jpg تصویر 4، فضای داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26716349108874056445322012201456412.jpg تصویر 6، پله مانیومنتی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2671634910887859238282201251492312.jpg تصویر 7، پله با بدنه ی براق و منعکس کننده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26716349108883981445322012591481412.jpg تصویر 8، موزه هنر گونما

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...