رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2220634803370635615965201243125618.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] کاخ آلوورادا کاخ آلوورادا یا کاخ سپیده دم،اقامتگاه رسمی رئیس جمهور برزیل است.طراح کاخ اسکار نیمایر است و در تاریخ 30 جون 1958 افتتاح گردیده.نام این امارت از سخنی از جوسلینو کوبیتچک رئیس جمهور سابق برزیل برگرفته شده که گفته است:" برازیلیا چیست،اگر سپیده دم یک روز تازه برای برزیل نیست؟" آلوورادا که یکی از اولین بناهای ساخته شده در پایتخت جدید است،در شبه جزیره ای در حاشیه دریاچه ی پارانوا قرار گرفته. اصول سادگی و مدرنیته که در گذشته مشخصه ی بیشتر کارهای بزرگ معماری بوده است طرح نیمایر را جهت دهی میکند.بیننده حسی لطیف از نگاه کردن به جعبه ای شیشه ای که به نرمی بر روی زمین قرار گرفته و توسط ستون های نازک خارجی حمایت میشود،دریافت میکند [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2220634803371331567515201253121568.jpg مجسمه ها و دید به خارج کاخ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2220634803372187342820201218127348.jpg استخر کاخ که به خوبی با حجم طرح و فضاسازی اطراف ترکیب شده

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2221634803966975406760201237125408.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] این استودیوی کوچک که تنها 27 متر مربع مساحت دارد،در فضای کوچکی که مابین سه عمارت دیگر است و رو به حیاط خانه شیشه ای در مکزیک قرار دارد.مساله اصلی در این کار هنرمندانه،این بود که به دلیل جهت گیری جنوبی ساختمان از ورود نور مستقیم به داخل استودیو جلوگیری شود، بدون آنکه دید به منظره بیرون را از دست بدهد.برای دستیابی به این مقصود حجم طبقه بالایی به سمت جنوب کشیده شده تا بر پنجره بزرگ طبقه همکف که به استودیو میرسد سایه بیافکند.پوشش شقف پرتو های خورشید را از بخش کاری بازتابانده و نور را به طرزی ماهرانه از سقفی بلند که به هر دو طبقه راه دارد به داخل می کشد تا فضا بزرگ تر به نظر برسد.نیم طبقه موجود به آرامی روی دیوار پشت استودیو قرار گرفته و روی سر خروجی قرار گرفته است.درب صیقلی طبقه همکف کاملا به طرفین باز می شود تا تا مرز بین ورودی و خروجی را از بین ببرد.فرم کوچکی که بالای نما دیده می شود فرمی متلتی ایجاد می کند که با سایه ای که در طول روز بوجود می آورد باعت تعریف ورودی می شود.استفاده از اشکال ذوزنقه ای و کنترل بسیار دقیق پرسپکتیو باعث تأکید بر نقاط گریز شده،فضایی سیال را ایجاد می کند که قوه تخیل را برانگیخته و باعث تحریک خلاقیت بیننده می شود. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2221634803968272355000201247122358.jpg استودیوی کوچک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2221634803968389085810201258129088.jpg استودیوی کوچک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2221634803968573292770201217123298.jpg استودیوی کوچک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2221634803968724767450201232124768.jpg استودیوی کوچک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

222163480396906492146020126124928.jpg استودیوی کوچک

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سینمای پیکسل باکس

 

شرکت مستقر در هنگ کنگ معماران one plus partnership ، پروژه سینمای باکس پیکسل را طراحی کرده اند ؛ یک مولتیپلکس سینما در ووهان -چین- . در این پروژه عنصر پایه ای یک پیکسل کوچک به عنوان اساس طراحی در نظر گرفته شده و این طرح به دنبال غوطه ور کردن بازدیدکنندگان به عرصه تصاویر متحرک و فیلم های سینمایی به واسطه ایجاد یک بنمایه بصری فراتر از واحد های مربع شکل است . واحد های مبلمان و مناطق پروگراماتیک که توسط همبستگی موضوعی از طریق پیکسل ها ساخته شده اند ، توسط جعبه هایی با ارتفاعات مختلف تعریف می شوند : کانتر صندوق ، کابین نمایش غذا ، کانتر سرو ، صندلی ها و میز ها که توسط برآمدگی های مکعبی شکل مانند یک مجموعه سه بعدی ایجاد می شوند . در سالن اداری بزرگ ، یک پوشش بزرگ مخروطی از بیش از ۶۰۰۰ قطعه هایی از پانل های فولادی ضد زنگ به شکل یک فضای قابل سکونت ایجاد شده که به طور کامل در اطراف بینندگان می پیچد .

pixel02.jpgسینمای پیکسل باکس

 

pixel03.jpgسینمای پیکسل باکس

 

pixel04.jpgسینمای پیکسل باکس

 

pixel05.jpgسینمای پیکسل باکس

 

pixel06.jpgسینمای پیکسل باکس

 

pixel07.jpgسینمای پیکسل باکس

 

pixel08.jpgسینمای پیکسل باکس

 

pixel09.jpgسینمای پیکسل باکس

 

pixel10.jpgسینمای پیکسل باکس

 

pixel11.gifسینمای پیکسل باکس

 

pixel12.gifسینمای پیکسل باکس

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]222263480403381826721520121128268.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] وقتی که طراحی کافه موقت تابستانی در فضای باز با بودجه ای محدود به گروه دارک دیزاینdarkdesign محول شد،این گروه تصمیم گرفت که برای ساخت دیوارها و پوشش سقف این کافه از مصالح سبک و میان تهی استفاده کند تا برچیدن آن در فصل پاییز آسان باشد.این گروه با استفاده خلاقانه از ماده ا.اس.بی OSB روی فریم چوبی،موفق شد فضای پویایی ایجاد کند که حالت دعوت کننده ای برای مشتریان داشته و به آنها اجازه می دهد همزمان از فضای بیرون هم لذت ببرند.آنها با به کار گیری ماهرانه فریم چوبی،این امکان را برای خود فراهم کردند که راههای مختلف ایجاد بازشو را امتحان کنند که این کار یکی از بخش های مهیج معماریست. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2222634804033931834165201213121838.jpg کافه تابستانی،روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2222634804034047588475201224127588.jpg کافه تابستانی،روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2222634804034167365965201236127368.jpg کافه تابستانی،روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2222634804034277358925201247127358.jpg کافه تابستانی،روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2222634804034387244470201258127248.jpg کافه تابستانی،روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

222263480403447762931020127127628.jpg کافه تابستانی،روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2222634804034673749570201227123748.jpg دکوراسیون داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2222634804034798106845201239128108.jpg کافه تابستانی،روسیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2222634804034987586905201258127588.jpg فریم چوبی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2222634804035258096935201225128098.jpg فریم چوبی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2222634804035452713385201245122718.jpg مراحل ساخت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2222634804035784244900201218124248.jpg پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2222634804035929714105201232129718.jpg سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2222634804036075271195201247125278.jpg سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2222634804036175059730201257125058.jpg سازه

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]222363480455108664429520128136648.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] موسیقی دون جیووانی Don Giovanni موتزارت که توسط ارکستر سمفونیک لوس آنجلس اجرا می شود،حکایت نجیب زاده ای بی قید و سقوط احتمالی او به جهنم بخاطر گناهان اوست.از آنجایی که اجرای نمایش دون جیووانی در سالن کنسرت دیزنی برگزار می شود،از طراح این بنا ،فرانک گری،درخواست شد که طراحی سن این کار را در کنار کیت و لورا مالوی از گروه رودارت،که طراحان لباس این نمایش هستند،به عهده بگیرد.طراح گری شامل پرده پشت صحنه ای می شود که از لایه های فراوانی از کاغذ های پراکنده شکل می گیرد.این فرم های تندیس گونه انتزاعی-که می توان آنها را هرچیزی،مثلا امواج یخ زده یا حتی بستر خواب که نشانه شهوت در دون جیووانیست تعبیر کرد-زمینه بافتی طبیعی ایجاد می کند که باعث می شود لباس های رنگارنگ بازیگران بیشتر به چشم بیاید. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

222363480455227791570520127137918.jpg به نوشته مجله معماری،ساخت و اجرای این کوههای کاغذی روی سن برای تیم طراحی چالشی به همراه داشت.برای درست کردن این تپه های کاغذی که با فریم چوبی نگه داشته می شوند،گروه گری بیش از 80 رول کاغذ به عرض 3 متر را مچاله کردند،با این وجود گری ابراز کرده که کار نهایی اصلا به مدل اصلی شباهت ندارد.به علاوه،کاغذها به دلیل برخورد بازیگران با آنها بعد از هر اجرا باید تعمیر شوند. گری برای طرحش که آن را زندگی در جریان روی صحنه می نامد،سیستم های متحرک محکمی طراحی کرده که تا فضای میانی سن را پر کنند.بازیگران از پتانسیل این پلتفرم ها در اجراهای دونفره به نفع خودشان استفاده کرده و با بالا رفتن از آنها به اجرا تنوع می بخشند.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22236348045576505112902012513518.jpg گری جای گروه ارکستر را هم تنظیم کرده و جای نوازنده ها را به حدود 1 متر بالاتر از محل اجرای نمایش منتقل کرده است.این طرح باعث شده تا بین گروه ارکستر و تکنوازان یکپارچگی ایجاد شده و با نزدیک کردن تماشاگران به سن بین آنها و تکنوازان هم صمیمیت ایجاد کرده است. دون جیووانی یکی از از سه اپرایی ست که با همکاری لورنزو داپنته Lorenzo da Ponte و آهنگساز ولفگانگ آماندوس موتزارت Wolfgang Amadeus Mozart نوشته شده است.در طول سه سال آینده،گروه ارکستر سمفونیک لوس آنجلس دو اپرای به یدماندنی ( یکی در هر فصل) اجرا خواهد کرد و با معماران همقدم خواهد شد.جین نوول Jean Nouvelسال آینده طراحی سن نمایش "ازدواج فیگارو" ،و زاها حدید سن نمایش"گوسیفان توت" را طراحی خواهند کرد.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2223634804558492224995201229132228.jpg Don Giovanni

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2223634804558954636805201215134638.jpg Don Giovanni

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2223634804559279957780201247139958.jpg Don Giovanni

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2223634804565733411920201233133418.jpg سن نمایش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

222363480456663962345020123139628.jpg گری+رودارت

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2224634804713142424405201214132428.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] پارک یادمان سئول که ازدروازه بزرگراه شلوغ دامنه کوه جدا شده،در جلگه ای خلوت و بی سر و صدا در کوهستان وومای حومه شهر سئول در کره جنوبی قرار دارد.این پارک یک فضای عبادی برای مراسم مذهبی و سوزاندن مرده هاست که با زمین طبیعی موجود در آنجا هماهنگ شده ،زمینی که پیش از این برای مدیتیشن به کوهنوردان اجاره داده می شد و اکنون به جایگاه مقدسی برای مراسم رسمی تبدیل شده است. برای آنکه بتوان بر واکنش های احتمالی مردم فائق آمد،ابتدا زمین این محیط برای ساخت ساختمان آماده شد.به جای آن،پارک یادمان سئول به شکل"زمین هنر" که مجسمه وار در توپوگرافی موجود قرار گرفته و نقوش و اشکال معمارانه در آن هویداست،ظهور پیدا کرد.در مرکز این پارک حیاطی واقع شده که فضاهای متعددی در آن به آیین های مذهبی اختصاص داده شده است.صدای این فضاها از فاصله دور در کوههای اطراف طنین انداز می شود.این ساختمان دو طبقه با فرمی منحنی آرام آرام با حرکتی چرخشی حرکت کرده و به چرخدنده گل مانندی که قلب حیاط را نشانه گذاری کرده می رسد.آبنمای بزرگی نیز در وسط حیاط واقع شده است. خانواده های داغدار،همانطور که دور حیاط حلقه زده اند در آخرین لحظات سفر از دست رفته شان او را همراهی می کنند.آنها در مسیری که یادآور جاودانگی روح است قدم برمی دارند.مسیری با سقف طاقدار و نور ملایم غیر مستقیم.سقف آلاچیق سوزاندن اجساد بالا رفته و تا در جایگاهی که در بالا تعبیه شده تمیز شود.پایین آمدن آب کوهستان و آبیاری گیاهان،می تواند یادآور تغییر غم و اندوه و پرستش هماهمگی طبیعت باشد.پرتو های آفتاب بر طبیعت اطراف پارک می لغزند،برف های آب شده زمزمه سر می دهند و با باران بهاری پایکوبی سر می دهند.در هر فصل می توان آرامش را یافت و روح را تازه کرد.همانطور که طبیعت به مکانی برای آرامش انسان تبدیل می شود،پارک یادمان سئول نیز مکانی برای پایان دادن به غم و اندوه و جشن گرفتن زندگی بدل می گردد. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2224634804713562963895201256132968.jpg پارک یادمان سئول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2224634804714556650295201235136658.jpg پارک یادمان سئول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2224634804714918170125201211138178.jpg پارک یادمان سئول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2224634804715102552855201230132558.jpg پارک یادمان سئول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2224634804715803474790201240133478.jpg پارک یادمان سئول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

222463480471643082721520124313828.jpg پلان همکف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2224634804716953010590201235133018.jpg سایت پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

222463480471716066331520125613668.jpg نمای شرقی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2224634804717477000490201227137008.jpg نمای شمالی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

222463480471780473342020120134738.jpg نمای غربی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2224634804718362676225201256132678.jpg سایت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2224634804718634651005201223134658.jpg سایت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

222463480471900363129520120133638.jpg سایت

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

مرکز موسیقی کودلی

 

این ساختمان سنگی تراش دار ، توسط معماران مجاری – استودیو اپیدز – شامل یک سالن کنسرت و مرکز کنفرانس در Pecs – مجارستان – ساخته شده و جایگاه همیشگی ارکستر فیلارمونیک پنون Pannon می باشد.ساختار مطابق با اصول ریاضی قانون نسبت طلایی،طراحی و بازدیدکنندگان قادر به راه رفتن در بخش شیبدار ساختمان و رسیدن به پله های حیاط هستند.

 

koudli-1.jpg

 

 

koudli-2.jpg

 

koudli-3.jpg

 

koudli-4.jpg

 

شهر Pecs مجارستان در سال ۲۰۱۰ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد . مرکز کنفرانس و کنسرت Kodaly ، یکی از پروژه های اصلی این مراسم است . هویت های دوگانه ای جهان ما را تشکیل می دهد : داخل و خارج ،شی و فضا ، درون گرا و برون گرا ، فعال و غیر فعال ، زندگی اجتماعی و سکوت داخلی . ساختمانی که ما قادر به قدم زدن در اطراف آن هستیم و سالنی که در آن موسیقی ما را احاطه کرده . روشنی ساختمان ، خود از طریق تقارن پویا نسبت طلایی جابه جا می شود و سالن توسط تناسبات آرامشی فکری پر شده و اینها همه از اساس ریاضی جهان مشتق شده.

 

koudli-5.jpg

 

koudli-6.jpg

 

koudli-7.jpg

 

koudli-8.jpg

 

موسیقی که به خودی خود وسیله انتقال حقایق جهانیست ، ارتباط مستقیم با نظام مادی و معنوی نشان می دهد.ویژگی های معماری سالن کنسرت در هماهنگی نزدیک با اصول مشترک طراحی و ترکیب موسیقی است.دینامیک و تعادل ، دو وجه جهان مشابه . عناصر ساختمان:چوب و سنگ ، سخت و نرم ، سرد و گرم . عصر هزارها و قرن ها ، پایدار و صمیمی.سالن کنسرت ها با سنگ های سفید حلزونی باستانی ، به آرامی پذیرای چوب خالص هستند.

 

koudli-9.jpg

 

koudli-10.jpg

 

koudli-11.jpg

 

koudli-12.jpg

 

koudli-13.jpg

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2225634805548061544755201246141548.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

شهر كوهستان Mountain City ؛

تقدير شده در رقابت آسمانخراش 2012؛

چارلي داچاسال Charly Duchosal ؛

سويس ؛

با ازدياد امروزه شهرهای روی چشم انداز، ما به از دست دادن ارتباط اصلي مان با طبيعت گرايش داريم. شهرها در حال بزرگتر شدن ، وسيع تر شدن و بالاتر رفتن به منظور افزايش جمعيت هستند و ارتباط ما با چشم انداز طبيعي ناپديد مي شود. معماران و شهرسازان ،برای دوباره خلق كردن طبيعت در شهرها با طراحي پارك ها و كاشت درختان در خيابان در تلاش هستند. انجام اين بخش های سبز در شهرها هيچ ربطي با طبيعت در حالت اصلي خود ندارد.

به جای تلاش برای وادار طبيعت در شهر، ما بايد شهر رابا طبيعت وفق دهيم. به عنوان مثال، زندگي در زير زمين به ما اجازه حفظ بسياری از سطوح را مي دهد. ما ميدانيم عموديت اجازه ميدهد تا شهرها با افزايش نياز شان برای تراكم مواجه شوند.

طراحي برای اين شهر در يك منظره ی جنگلي دردرون يك كوه برای حفظ توسعه ی طبيعت اطراف آن تنظيم شده است . قرارگيری در زمين، يك راه حل منطقي برای تامين انرژی شهر است. شرط اصلي اين است كه شهر بايد در يك منطقه ی جغرافيايي با شيب زمين تند – مناطق فعال تكتونيكي و آتشفشاني واقع شود .

ايسلند Iceland محل ايده آل برای اين شهر است زيرا اين كشور دارای منابع انرژی قابل توجهي است كه توسط دانش زمين شناسي منحصر بفرد آن فراهم شده است. در سال 2007 ، آمار نشان داد كه 66 % از برق اصلي آن كشور از انرژی زمين گرمايي بدست آمده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22256348055482105488902012114548.jpg شهر كوهستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2225634805548437692555201223147698.jpg شهر كوهستان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]222663480554956011095020121614118.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

طغيان كارخانه برق زغال سنگ Coal Power Plant Mutation ؛

تقدير شده در رقابت آسمانخراش 2012 ؛

چيپارا رادو بوگدان Chipara Radu Bogdan ؛

روماني

اثرات فوق العاده مخربي كه نيروگاه های زغال سنگ موجب آن در محيط طبيعي ما مي شوند به خوبي مستند و شناخته شده اند، اما هنوز 50000 گياه در سراسر جهان هر روز برای قدرت بخشي به اين سياره به كار مي روند ،‌ در نتيجه فناوری های سبز به نقطه ای نمي رسد كه انرژی را برای جايگزيني فرايندهای سوخت فسيلي توليد كنند. پروژه طغيان نيروگاه برق زغال سنگ طرحی ضميمه ی كارخانه ی زغال سنگ است ، آسمانخراش بر فراز كارخانه ی موجود ساخته شده كه مي تواند مقادير زباله های مضر

را كه با فشار از دودكش كوره خارج مي گردد را كاهش دهد ،در مادامي كه ما در انتظار فناوری های سبز به سر مي بريم. آسمانخراش پاك كننده ی زغال سنگ سه ميله را در بر گرفته است ، پايه های مجوف كه پيوسته در اطراف دودكش های كارخانه ی موجود ساخته شده است و در بالا در هوا به سمت تسهيم تصفيه منطقه زيستي مواجه مي شود كه برای گرفتن و نگه داشتن ذرات زباله، بالون نيز دارد. ساختار از چندين نگهدارنده ی فولادی فيبر كربن ساخته شده است كه توسط يك مش فولادی فيبر كربن با هم نگه داشته شده اند ؛ نگهدارنده ها در فنداسيون موجود نيروگاه محكم شده اند. دودكش ها تا 1000 متر در هوا افزايش مي يابند ، چنانكه آلودگي دودكش ساختمان از طريق دودكش آسمانخراش بلند بالا ميرود ، لوله ها با انواع مختلفي از ***** های هوا با تراكم مختلف در ارتفاعات مختلف قرار داده شده است. ***** های پايين تر برای سنگيني دی اكسيد كربن ، تكنيكهای تثبيت كربن مصنوعي را بكار مي برند ، در حاليكه ***** های واقع شده در بالاتر در دودكش ها، *****های زيستي هستند. در بسيار بالا، دودكش ها مجهز به كربن مي شوند و بخار مي گيرند و دستگاه هايي كه گازها را از رسيدن به جو نگه مي دارند را ***** مي كنند. آنها از لوله های هوای افقي متصل شده به بيرون ساخته شده است. بخارات تغليظ شده روی آنها ، و آب حاصله جمع آوری شده و در پايه ها توزيع شده است.

شبكه مش كه آسمانخراش را نگه مي دارد توسط يك پوسته سبك با هم پوشانده شده است ، الاستومر elastomer ضد آب كه گازها و بخارات را كه در كارخانه توليد شده ، مجزا مي كند.- پوسته آنها را جداگانه نگه مي دارد ،چنانچه بخارات و گازهای مخلوط می تواند منجر به باران اسیدی مي شود-. پوسته 300000 متر مربع مساحت دارد و با سلول های فتو ولتائيك و سنسور های نمايش دهنده ‍ كيفيت هوايي پوشش داده شده است .

پوسته همچنين در چراغ های LED به منظور يك ابزار آموزنده كه آگاهي را ارتقا مي دهد، پوشانده شده است. اكثر نيروگاه ها در نزديك شهرها واقع شده است؛ چراغهای LED الگوهای عمودی را برای ايجاد آگاهي مردم از خواسته هايشان در نيروگاه و آنچه اين مفهوم را ميرساند، روشن مي كند . الگوها با توجه به كيفيت هوای داخل و خارج تغيير مي كنند ، و توسط سنسورها نظارت مي شود.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2226634805549768837825201236148838.jpg طغيان كارخانه برق زغال سنگ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2226634805549969879645201256149878.jpg طغيان كارخانه برق زغال سنگ

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2227634805551931062715201213141068.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] عملكرد :‌پاويون، تئاتر؛ارائه شده توسط آتليه كمپ تيل atelier_kempe_thill

؛ بين كليسای سنت لورنس Sint Laurenskerk گوتيك و كانال دلفت Delftsevaart واقع شده است ، گروتكرك پلين Grotekerkplein تنها در طول دوره ی بازسازی مدرن مركز شهر تشكيل شد ، كه تقريبا به طور كامل در طي جنگ جهاني دوم نابود شده بود. با وجود موقعيت مركزی ، ميدان به ندرت در زندگي شهری نقش بازی مي كند ، هيچ خيابان خريدی برای اتصال با بقيه فضاهای عمومي وجود ندارد ، و تنها امكانات كمي به سمت ميدان وجود دارد. بنابراين ايده به صورت برنامه ريزی شده و نيز فضايي ، از طريق ساخت و ساز يك پاويون تئاتر كوچك ، به منظور پر كردن خلا نا خوشايند بافت شهر ظهور مي كند. ساخت پوديوم تئاتر، به طور مداوم كار در دست انجام و شايد كمي شگفت آور را به منظور عملكرد بيشتر شهر تفسير مي نمايد . وضعيت موجود به عنوان نقطه ی شروع و بهبود يافته از طريق يك حركت هدفدار و قدرتمند برداشت شده است. ساختار 40 متری طولاني قويا ميدان و كانال را به منظور افزايش خوانايي فضايي مربوط به خودشان جدا ساخته است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2227634805552065175225201226145178.jpg پوديوم شهری روتردام ؛آتليه كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2227634805552194942310201239144948.jpg پوديوم شهری روتردام ؛آتليه كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2227634805552352734945201255142738.jpg پوديوم شهری روتردام ؛آتليه كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2227634805552567203640201216147208.jpg پوديوم شهری روتردام ؛آتليه كمپ تيل

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]22286348055534600078252012461408.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] آتليه كمپ تيل ؛مكان :‌روسندال Roosendaal ؛عملكرد: مسكونی ؛

اين خانه ی مدرن برای اتاق پذيرايي نمای شيشه ای تماشايي دارد و يك ويد طبقه ی همكف را به فضای پذيرايي در طبقه ی بالا اتصال مي دهد ، ولو اينكه مشتری خواستار پلان سنتي طبقه بود ، اين نوعي برای اين منطقه ی هلند است. هر خانه با امكان توسعه يافتن يا گسترش در آينده طراحي شده است. در طبقه ی فوقاني فضای كارگاه هنری ، دو اتاق خواب و حمام قرار گرفته است. اين و ديگر طرحهای مدرن محفوظ است و طرح های ساده فريبنده به شعار شركت ها باور مي دهد. در اكتبر 2005 اليور تيل Olivier Thill جايزه ي دو سالانه ی مسكنت روتردامRotterdam-Maaskant را برای معماران جوان دريافت كرد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2228634805553595292135201259145298.jpg خانه های تراس دار،آتليه كمپ تيل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2228634805553752293805201215142298.jpg خانه های تراس دار،آتليه كمپ تيل

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2229634805630157266855201235147268.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] طراح،در تابستان 2010 از طرف کارفرما برای طراحی دکوراسیون داخلی فضایی به مساحت 1200 متر مربع به "تیانجین" دعوت شد.فضای موجود،که یک ساختمان اداری مجزاست،به سه طبقه مساوی تقسیم شده که با پله و آسانسور به هم مرتبط می شوند.هدف طراحی این است که دریابند چگونه به این فضای قانونمند و راکد انرژی و تحرک تزریق کنند.در طرح سعی شده بجای استفاده از الگوهای اداری رایج که در آن همه واحدها بوسیله راهرو به هم متصل می شوند،از سیستم یکپارچه ای استفاده شود که اکثر فعالیت های اداری و دیگر کارهای مشترک مانند ملاقات ها و گردهمایی ها،گفتگو،تبادل نظر،انتظار،نوشیدن چای و قهوه،استراحت،مطالعه و .... را بتوان در آن جای داد.این سیستم در مرکز طبقه موجود اجرا شده،جایی که طراح در نظر دارد به واسطه محدودیت و بی روح بودن،از کمترین سیستم میز نشینی استفاده شود.برای تقویت پیوستگی عمودی در کار،یک سری بازشوی چهارگوش از داخل قالب های بتنی بریده شده است.طراح امید دارد این سیستم که مانند مجموعه ای از فعالیت های عمومی عمل می کند بتواند دائما انرژی و سرزندگی را در چنین محیط های بسته اداری ایجاد کند.این سیستم عمومی از لابی طبقه اول شروع شده و در سالن انتظار و گفتگو که در طبقه سوم زیر یک پنجره سقفی قرار گرفته پایان می پذیرد.در این کار مصالحی نامتعارف برای فضای اداری همچون پانل های فلزی مجوف،بتن تسطیح شده،پانل های پیش ساخته بتنی و دیوارهای سبز عمودی به کار رفته است.این دیوار سبز که سیستم آبیاری خودکار در آن جاسازی شده،نه تنها شخصیتی منحصربفرد در هر طبقه به خود گرفته،بلکه بواسطه گیاهانی که بر آن روئیده،به تهویه هوای محیط هم کمک می کند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2229634805630551196720201215141198.jpg تایوانجو،محیط اداری متفاوت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2229634805630679352580201227149358.jpg تایوانجو،محیط اداری متفاوت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

222963480563081042817520124114428.jpg تایوانجو،محیط اداری متفاوت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2229634805630983073375201258143078.jpg تایوانجو،محیط اداری متفاوت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2229634805631502083125201250142088.jpg ایجاد بازشو در دیوارهای بتنی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

222963480563164217181520124142178.jpg تایوانجو،محیط اداری متفاوت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2229634805631812102345201221142108.jpg دیوار سبز

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

222963480563217099539020125714998.jpg تایوانجو،محیط اداری متفاوت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

222963480563227368413020127143688.jpg تایوانجو،محیط اداری متفاوت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2229634805632541782205201234141788.jpg پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2229634805632738117295201253148118.jpg پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2229634805632907491220201210147498.jpg پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2229634805633128180220201232148188.jpg برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

222963480563338057617520125814578.jpg برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2229634805633541259250201214141258.jpg برش

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2230634805679911494490201231141498.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

موزه ی هنرهای معاصر نیتروی،در شهر نیتروی برزیل و در انتهای صخره ای ساحلی ساخته شده.موزه ساختار مدرن و شکل بشقاب گون دارد و بر خلیخ گونابارا مشرف است ودر جهت مخالف خلیج نیز به کوه های کله قندی و شهر ریو دوژانیرودید دارد.در این پروژه برونو کونتارینی مهندس سازه با اسکار نیمایر همکاری داشته.ارتفاع موزه 16 متر و قطر گنبد آن 50 متر است و دارای 3 طبقه میباشد و حجم کلی طرح به بشقاب پرنده تشبیه شده.رمپی با دسترسی گسترده بازدید کنندگان را به سالن نمایشی با ظرفیت 60 نفر هدایت میکند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2230634805680976563040201217146568.jpg نحوه ی قرار گیری بر روی صخره و مناظری که موزه به آنها دید دارد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2230634805681884210025201248144218.jpg فضای داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2230634805682546150080201254146158.jpg چگونگی چرخش رمپ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2230634805683491597380201229141598.jpg حجم کلی که به بشقاب پرنده تشبیه شده و نحوه ی اتصال رمپ

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

گالری وستواتر

 

گالری The Sperone Westwater – توسط فاستر و همکارانش – در نیویورک توسط هنرمند آرژانتینی Guillermo Kuitca افتتاح شده که شامل یک فضای نمایشگاه در حال حرکت است که طبقات این گالری را به هم متصل می کند .

 

Sperone-Westwater-Gallery-Foster-13.jpg

 

Sperone-Westwater-Gallery-Foster-3.jpg

 

Sperone-Westwater-Gallery-Foster-11.jpg

 

Sperone-Westwater-Gallery-Foster-12.jpg

 

 

مای شیشه ای کنگره دار ، سر و صدای خیابان را به طور چشمگیری کاهش داده و دما و نور وارد شده به بستر گالری را کنترل می کند و همچنین عایق ساختمان در برابر فضاهای گالری محسوب می شود . گالری وِستواتر در گذشته محلی برای نمایش آثار هنرمندان بین المللی بوده و اکنون بعد از ۳۵ سال ، فاستر و همکارانش با طراحی خود ، مساحت نمایشگاه را دو برابر کرده و پیشگامان رویکرد نوآورانه با یک حرکت عمودی در فضای گالری شده اند . این فضای متحرک به بازدیدکننده اجازه می دهد که با حرکتی تدریجی بین سطوح به طبقات فوقانی نمایشگاه برسد که یکی از ویژگی های برجسته طرح در کل Bowery می باشد که از خیابان قابل مشاهده بوده و سرعت آرام آن متضاد با ترافیک سریع خیابان است . با وجود پله و آسانسور اضافه ، دسترسی به پارکینگ آسانتر می شود . گالری فضای گسترده ای از نمایشگاه را ارائه می دهد که در نقوش و تزئینات و تناسبات متفاوت هستند . شکست در طبقه ششم ، نشان دهنده محل دفاتر اداری گالری است . آثار هنرمندان عمدتأ در زیر زمین ذخیره شده ، در حالی که کتابخانه در طبقه آخر قرار گرفته است.

 

Sperone-Westwater-Gallery-Foster-8.jpg

 

Sperone-Westwater-Gallery-Foster-2.jpg

 

Sperone-Westwater-Gallery-Foster-6.jpg

 

Sperone-Westwater-Gallery-Foster-7.jpg

 

Sperone-Westwater-Gallery-Foster-4.jpg

 

Sperone-Westwater-Gallery-Foster-5.jpg

 

 

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2231634806236171184560201237151188.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] از آنجایی که جزر و مد باعث ساییده شدن سنگ های ساحل شمالی نیوزلند می شود،کلبه متحرک ساخته شده توسط معماران کراسنکلارک Crosson Clarke قابلیت یدک کشی و جابجایی در محیط را دارد تا از آسیب محفوظ بماند. این کلبه که در محدوده فرسایشی تعیین شده ای قرار گرفته،شبیه ساختار موبایل طراحی شده تا برای نقشه ای که نیاز به جابجا شدن دارد،راضی کننده باشد. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2231634806237244768190201224154768.jpg حائل بزرگ تا شده ای بالای سر بازشوی اصلی وجود دارد تا بر این نمای دو طبقه انداخته و آن را تعریف کند.پشت این ورودی نشیمن باز و کمی عقب تر اتاق خواب در نیم اشکوب واقع شده است.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2231634806238714849880201251154848.jpg چند حائل دیگر هم قابلیت بالا آمدن و پوشاندن پنجره ها را دارند و پشت بام هم با دیواره جانپناه دروگیری شده است.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2231634806239212542635201241152548.jpg خانواده پنج نفره ای از این کلبه در تعطیلاتشان استفاده کرده و برای سه فرزند این خانواده در اتاق پشتی تخت خوابی سه طبقه تعبیه شده است.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2231634806239622614045201222152618.jpg معماران کراسنکلارک اخیرا کلبه چوبی دیگری هم ارائه کرده اند.این اولین کلبه متحرکی نیست که ساخته می شود.اولین نمونه این کار متعلق به سایونا در جزیره فینیش است.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2231634806240736800545201213156808.jpg کلبه چوبی متحرک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2231634806241026596450201242156598.jpg ورودی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2231634806241459742555201225159748.jpg جانپناه پشت بام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2231634806241737175970201253157178.jpg دکوراسیون داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2231634806242015683535201221155688.jpg دکوراسیون داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2231634806242353865015201255153868.jpg اتاق بچه ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2231634806242596310435201219156318.jpg دکوراسیون داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2231634806242867181770201246157188.jpg دکوراسیون داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2231634806243206056565201220156058.jpg دکوراسیون داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

223163480624350066661520125015668.jpg دکوراسیون داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2231634806243711707795201211151708.jpg دکوراسیون داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

223163480624425500310020125155008.jpg سیستم متحرک کلبه

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2233634806634458719870201225158718.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] برنده امسال خانه پایدار: مسابقه طراحی دانشجویی مسکونی برای انسان اعلام شد.انجمن دانشگاه معماری پنج طرح،یکی از هر منطقه را به عنوان برنده انتخاب کرد و جایزه ویژه ای برای بهترین استفاده از متریال ساختمانی در نظر گرفت.مسابقه از معماران تازه کار خواسته بود تا استراتژی های ساختمانی رابه کار ببرند تا با برطرف کردن کاستی های یک خانه،خانه ای ساده،مقرون به صرفه،آراسته و سلامت بسازند. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

223363480663544826591020124158268.jpg برنده منطقه جنوبی عنوان پروژه: ناتبلاکس،پروژه خانه مقرون بصرفه: نصب اتصالت پایدار با فرو های ایزوله بتنی طراح: نیک برت Nick Barrett و سامویل پرویت Samuel Pruitt از دانشگاه کلمسون هیئت داوران این پروژه را زیبا و در سطح بالا توصیف و آن را بخاطر سهولت استفاده از سازه تحسین کرد.پروژه موارد زیادی از محاسن سازه ای را ارائه کرده بود.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2233634806636834046355201223154048.jpg برنده منطقه غربی عنوان پروژه: خانه ای مجهول برای کلگری طراح: ییمینگ سو از کلگری این طرح به خاطر فرم زیبا و تأثیر گذار و در عین حال ساده چشم داورن را گرفت.فرم،ساختارو بخش های مکانیکی ساختمان به شکل یک پوسته واح ظاهر شده اند.به عنوان مثال هواکش ها به شکل اجزا نما درآمده اند.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2233634806637605198170201240155198.jpg برنده ناحیه مرکزی عنوان پروژه : خانه پایدار طراح : Agnieszka Wir-Konas این پروژه نشان داده که چگونه یک پلان ساده می تواند پتانسیل تغییر در طول زمان را داشته باشد.این خانه به شکلی تنظیم شده که می توان در آینده با پیروی از مدول سازه آن را بست داد.طراح در نظر داشته که خانه را با استفاده از سازه های صنعتی مقرون به صرفه نسبت به خورشید و نورگیری بهتر جهت یابی کند.بام سبز این خانه باعث می شود برای خنک کردن خانه درتابستان،در مصرف انرژی صرفه جویی شود.این کار فضای سبز بیرون خانه را هم افزایش می دهد.داوران این خانه را تحسین کرده و آن را زیبا،چضم نواز و تمتم آنچه یک خانه می تواند باشد،خواندند.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2233634806638273846780201247153848.jpg برنده منطقه شمال شرقی عنوان پروژه: ساختاری ساده،سبک،ایمنی بالا و پایدار طراح: جاش رابینسون از دانشگاه ایالت پنسیلوانیا این طرح بواسطه دوام،استحکام و وزن کم و همچنین صراحت در ارائه و بیان چگونگی کارکرد ساختار مورد تحسین داوران قرار گرفت.در طرح به بست و گسترش طرح در آینده توجه شده است.در این طرح از سازه به عنوان ساختمان و نه اجزای آن استفاده شده و با بنا یکی شده است.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2233634806641811091085201241151098.jpg برنده بهترین استفاده از سازه عنوان پروژه: خانه گالری طراح: اشلی کلارک،پیتر مکاینیش و آنی وید مکارتی این طرح از ماده وینیل بسیار خلاقانه استفاده کرده و بجای استفاده در ساختار داخلی،آن را د ر پوسته خارجی بکار گرفته است.در این کار از وینیل به عنوان عنصری متفاوت در ساخت بازشوها استفاده شده است.بهترین کاربرد این ماده این است که نشان داده یک خانه می تواند هم ساده و هم مقرون به صرفه باشد.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2233634806642317005970201231157008.jpg برنده منطقه جنوبی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2233634806642477757400201247157758.jpg برنده منطقه جنوبی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

223363480664320949767520120159498.jpg برنده منطقه جنوبی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2233634806643958668475201215158668.jpg : خانه گالری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2233634806644108727230201230158728.jpg : خانه گالری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2233634806645953823980201235153828.jpg برنده منطقه جنوبی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2233634806646114907420201251154908.jpg خانه پایدار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22336348066462508850452012515888.jpg خانه پایدار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2233634806646401344165201220151348.jpg خانه پایدار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2233634806647138689550201233158688.jpg برنده منطقه شمال شرقی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2233634806647345775905201254155778.jpg برنده منطقه شمال شرقی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2233634806648168037730201216158038.jpg برنده منطقه جنوبی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2233634806648321436115201232151438.jpg برنده منطقه جنوبی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2235634807325357810045201255167818.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

زندان های پیرانزی مجددا منظر شهری را می پوشانند. دیستوپیایی که بر فراز شهر می گسترد اشکارکننده یک وضعیت پارادکسیکال ناتمام خواهد بود. شهر متروک، تقریبا خالی از حیات، در ویرانه ها گم می شود. دوربین بی انکه اشاره ای به چرایی حدوث این وضعیت داشته باشد با ترس و اضطراب میان مخروبه ها حرکت می کند. جایی در گذشته شهر توسعه و دگرگونی را تجربه می کرده است. جرثقیل ها و داربست ها نشان از پروژه های عظیم در دست ساخت داشتند، اما حالا گویی همه چیز یخ زده است و شهر ناتمام رها شده تا در طول زمان ارام ارام فروریزد و به مخروبه ای بدل شود. بازماندگان شاهد پایان و مرگ پایتخت می باشند، گویی به نظاره باستان شناسی زنده شهر نشسته اند، گویی اخرین روزهای پمپی را به نظاره نشسته ایم؛ پروژه مگالومانیا یا خودْ بزرگْ پنداری ما را به مشاهده ی برج بابل سرمایه داری می برد.

مگالومانیا شهر را در قامت یک فرایند ساخت و ساز کلان تحریر می کند، محیط مصنوع در قامت یک لابیرنت معماری که هم ناتمام مانده، هم ناقص و منهدم شده تبیین می شود. مگالومانیا پاسخی است به ان حالتی که تحت شمول ان سرمایه و برساخته های انسانی خود را درگیر پیشرفت می کنند تا به شکوهمندی برسند.

لندن گم شده زیر لایه هایی از گرد و غبار و ساختمان های شاخصی که به رشتهْ خانه هایی قابل تغییر تعلق گرفته. در این

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شهر به عنوان مرکز تمرکز جمعیت، تبلور فرهنگ، معماری، سرمایه و زیرساخت های کلان مقیاس مملو از ساختمان های ناتمامی است شبیه به شارد و برج الخلیفه. این پروژه کاونده شهر در قامت بستری بر زیبایی شناسی تغییر به مثابه زبانی مبهم است، که هم می تواند به کار پیشرفت بیاید و هم به کار سقوط.

فیلم که پروژه پایان نامه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از دانشجویان دانشکده معماری دانشگاه بارتلت می باشد، عمیقا از سطوح در هم درگیر، فاقد جهت و در هم گوریده ی زندان های جیووانی باتیستا پیرانزی الهام گرفته است، پروژه ای که معماری تخیلی از محیطی محبوس را به رخ می کشد. هندسه ای که به فضای درون مجموعه تو در توی زندان ها شکل می دهد هم از نظر مقیاس و هم از نظر محاط شدگی شان گنگ و مبهم اند، به طوریکه می توان گفت ساختشان غیر ممکن خواهد بود.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

223563480732549754719520129167548.jpg مگالومانیا؛ دیسوتپیا و زیبایی شناسی مخروبه ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2235634807325621924000201222161928.jpg مگالومانیا؛ دیسوتپیا و زیبایی شناسی مخروبه ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2235634807325771904635201237161908.jpg مگالومانیا؛ دیسوتپیا و زیبایی شناسی مخروبه ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2235634807325911417190201251161418.jpg مگالومانیا؛ دیسوتپیا و زیبایی شناسی مخروبه ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

223563480732605466974020125164668.jpg مگالومانیا؛ دیسوتپیا و زیبایی شناسی مخروبه ها

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2236634807578393431135201239163438.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

موفقیت پیاپی کارخانه زانر به عنوان یکی از کارخانه های پیشرو در عرصه تولید تجهیزات معماری،باعث شد که مسئولان به فکر توسعه تجهیزات صتعتی بیافتند.موقعیت محل گسترش ساختمان در ضلع شمالی این ساختمان 30 ساله با اسکلت فلزی است که محوطه ای سنگفرش شده با بتن زبر و دیواره ای در اطراف دارد.

هدف طراح این بود که این فضای بلااستفاده را به فضای جمعی بدون ستونی تبدیل کند و ارتفاع زیادی داشته باشد تا بتوان به راحتی به وسیله جرثقیل بزرگ مصالح را در این فضا جابجا کرد.علاوه بر آن خروجی با این فضا به شکل یکپارچه در آمده است.علاوه بر فواید این محیط ، تجهیزات ایجاب می کند که شفافیت در فضا وجود داشته باشد و این کارخانه بتواند تواناییش در تولید محصولات مهندسی را به نمایش بگذارد.

حفاظت زیاد از وسایل در این کارخانه نشان می دهد که زانر اعتبار و موقعیتش را از طریق شناخت جزئیات مصالح فلزی،مشخصات شیمیایی آنها،و نحوه اصلاح آنها بدست آورده است.با در نظر گرفت این مسئله که ساخت این کارخانه با تحقیقات فراوانی شکل گرفته،بد نیست بدانیم که ایده نمای آن هم از مراحل زنگ زدن فلز که طی تجربیات آنها بدست آمده الهام گرفته شده است.ایتدا طرح های دستی از کار برای به دست آوردن تناسبات صحیح زده شد،سپس بوسله سیستم الگوریتمی کامییوتر طرح ها به شکل نمای سه بعدی در آمد.نتیجه کار از میان شبکه بندی منظم بیرون آمد، هندسه ای فضایی که فرمی سیال دارد.

نتیجه کار فرم سیال و مواجیست که به محیط شهری اطراف زندگی بخشیده و نشان دهنده توانایی های زانر در ظهور به عنوان پل ارتباطی مابین علم و هنر است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2236634807578526967510201252166968.jpg توسعه کارخانه زانر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

223663480757868984771020128169848.jpg توسعه کارخانه زانر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2236634807578928933970201232168938.jpg توسعه کارخانه زانر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2236634807579156976015201255166978.jpg توسعه کارخانه زانر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

223663480760560467778520120174678.jpg مدل کامپیوتری نما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

223663480760569867567520129178678.jpg مدل کامپیوتری نما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

223663480760580014379020122017148.jpg مدل کامپیوتری نما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2236634807605904609760201230174608.jpg مدل کامپیوتری نما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

223663480760628257385020128172578.jpg مدل کامپیوتری نما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2236634807606666621535201246176628.jpg توسعه کارخانه زانر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2236634807606956456500201215176458.jpg توسعه کارخانه زانر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2236634807607059018295201225179018.jpg توسعه کارخانه زانر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2236634807607167673450201236177678.jpg توسعه کارخانه زانر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2236634807607301043820201250171048.jpg توسعه کارخانه زانر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2236634807607531282990201213171288.jpg موقعیت مکانی کارخانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2236634807607757245090201235177248.jpg مراحل کار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2236634807607895995975201249175998.jpg مراحل کار

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2237634808304865661780201226175668.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

معماران اسوات و مایر در کنار دره ای در شمال کالیفرنیا سه پاویون شیشه ای معلق ساخته اند.دلیل طراحی این سه استراحتگاه که در زمین های اطراف خانه کارفرما قرار دارند،ایجاد فضاهایی ساکت برای آرامش و تمعق است که از هیاهوهای روزانه مانند تلویزیون،اینترنت،تلفن و حتی موسیقی به دور باشند.

 

بزرگترین پاویونن از بین این سه،حالت یک اتاق کار را دارد که حتی برای برگزاری جشن های کوچک هم مناسب است.این در حالیست که پاویون دوم اتاق خواب و سومین پاویون فضای مدیتیشن برای یک نفر است.درختان چسبیده به پاویون ها روی دیواره های شیشه ای شفاف سایه می اندازند.این دیواره های شیشه ای بوسیله تیرهای عرضی فلزی و بتن های پرکننده عمودی نگه داشته شده اند.

یک حمام در پاویون بزرگتر قرار داشته و گرم کننده های زیر زمینی فضا ها را به شکل جداگانه گرم نگه می دارند.

 

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2237634808305041714965201244171718.jpg tea houses

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

223763480830516022300520125617228.jpg tea houses

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

223763480830530017498520121017178.jpg tea houses

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2237634808305425772415201222175778.jpg tea houses

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2237634808305537083650201233177088.jpg tea houses

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2237634808305643766275201244173768.jpg tea houses

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2237634808305776062495201257176068.jpg tea houses

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2237634808305916854265201211176858.jpg tea houses

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2237634808306146234115201234176238.jpg tea houses

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2237634808306269653950201246179658.jpg tea houses

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

223763480830645317736020125173178.jpg tea houses

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

223763480830703156807520123171568.jpg tea houses

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2237634808307153689165201215173688.jpg tea houses

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2237634808307245021210201224175028.jpg tea houses

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2237634808307357670250201235177678.jpg tea houses

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

223763480830757097691020125717978.jpg plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2237634808307734198885201213174198.jpg site plan

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]224163480931380634911520120196348.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] طراحان کاواموراKawamura ، گانجاوین Ganjavianو گروه معماری نور NOR حلقه ای از قفسه های کتاب دورتادور سالن مطالعه این کتابفروشی بوجود آورده اند..کتابخانه لافونته در مرکز آموزشی رولکس،سانا در محوطه دانشگاه علم و صنعت سوئیس واقع شده است.این گروه معمار در پاسخ به ساختمان سانا که دارای سقف و کف مواجی ست و آتوریومی بیضی شکل در آن رخنه کرده ،قفسه های کتاب را هم به صورت کرو در آورده اند.محدوده ی هرکدام از قفسه ها دارای ابعاد و پیکر بندی های متفاوت بوده و دارای فضاهایی متحد المرکز برای نشستن است. میزهای سه پایه و پایه های کوچک مخصوص کتاب در اطراف این فروشگاه دیده می شوند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2241634809314078421545201227198428.jpg کتابخانه لافونته

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2241634809314217152900201241197158.jpg کتابخانه لافونته

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2241634809314331276455201253191278.jpg کتابخانه لافونته

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2241634809314742304835201234192308.jpg کتابخانه لافونته

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2241634809315304241525201230194248.jpg کتابخانه لافونته

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2241634809315703346840201210193348.jpg بخش نشیمن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2241634809315843220700201224193228.jpg بخش نشیمن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2241634809316052074520201245192078.jpg پلان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...