رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

مسئولین برگزاری المپیک 2012 لندن مسابقه ای را برگزار کردند که موضوع آن، طراحی سرپناه موقت و قابل جمع شدن برای اقامت مهمانان المپیک بود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مسئولین برگزاری المپیک 2012 لندن مسابقه ای را برگزار کردند که موضوع آن، طراحی سرپناه موقت و قابل جمع شدن برای اقامت مهمانان المپیک بود. این گروه معماری متشکل از دو کشور آمریکا و بلغارستان بود.

 

این سرپناه موقت، یک سازه با فرم سیال و به صورت یکپارچه طراحی شده است. با توجه به اینکه شهر لندن در طول برگزاری المپیک، بسیار تغییر میکند و به عبارتی دچار بی خوابی میشود، این سرپناه با ایده دوری از سر و صدا و شلوغی، آرامش، ماندگاری و راحتی و همچنین دینامیک بودن طراحی شده است.

 

در این سرپناه موقت، تمامی کاربری ها موجود است، این کاربری ها شامل تختخواب، مبل راحتی، میز کامپیوتر، میز مطالعه و حمام است.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

-design-initiatives-a-room-for-london-01.jpg

 

بر روی بدنه اتاق، صافی های نوری تعبیه شده است و کاربر میتواند با تنظیم آن، نور فضای داخلی را به دلخواه تنظیم کند. بدنه این سرپناه از پلیمرهای تقویت شده با فیبر، که با نام FRP معروف است، تشکیل شده است. این متریال دارای وزن کم و دوام بالا میباشد.

 

-design-initiatives-a-room-for-london-02.jpg

-design-initiatives-a-room-for-london-03.jpg

  • Like 1
لینک به دیدگاه

طرح توسعه موزه اشمولین، معماران ریک ماثر، اقتدا به مدرن کلاسیک

 

995634359961378523750201117178523.jpg

ساختمان موزه هنر و باستان شناسی اشمولین Ashmolean ، در دانشگاه آکسفورد در انگلستان ، توسط معماران ریک ماثر Rick Mather برای ارائه فضای بیشتر با امکانات قرن 21 برای مجموعه های مشهور جهان ، طراحی شده است . این موزه در سال 1683 تأسیس شده و جزء قدیمیترین موزه های عمومی در انگلستان می باشد . ساختمان جدید شامل 6 طبقه ، یک فضای صفحه نمایش ، ورودی جدید ، مرکز آموزش ، استودیوهای حفاظت و تراس پشت بام است . این پروژه ترکیبی از فضای گالری تک ارتفاع و یا با ارتفاع دوبل می باشد که توسط مجموعه ای از مسیرهای پیاده روی و دو راه پله اصلی به هم متصل هستند ، می باشد .

 

 

995634359961532117500201133172113.jpg موزه اشمولین ، معماران ریک ماثر

 

 

995634359961696961250201149176963.jpg موزه اشمولین ، معماران ریک ماثر

 

 

995634359961923367500201112173363.jpg موزه اشمولین ، معماران ریک ماثر

 

 

995634359962073680000201127173683.jpg موزه اشمولین ، معماران ریک ماثر

 

 

995634359962274148750201147174143.jpg موزه اشمولین ، معماران ریک ماثر

 

 

995634359962579148750201117179143.gif موزه اشمولین ، معماران ریک ماثر

 

 

995634359962892898750201149172893.gif موزه اشمولین ، معماران ریک ماثر

 

 

995634359963114930000201111174933.gif موزه اشمولین ، معماران ریک ماثر

 

 

995634359963243055000201124173053.gif موزه اشمولین ، معماران ریک ماثر

 

 

995634359963538523750201153178523.gif موزه اشمولین ، معماران ریک ماثر

 

 

99563435996375024250020111517243.gif موزه اشمولین ، معماران ریک ماثر

 

 

995634359967511805000201131171803.gif موزه اشمولین ، معماران ریک ماثر

 

 

99563435996771086750020115117863.gif موزه اشمولین ، معماران ریک ماثر

 

 

995634359967971648750201117171643.jpg موزه اشمولین ، معماران ریک ماثر

 

 

995634359968166648750201136176643.jpg موزه اشمولین ، معماران ریک ماثر

 

 

995634359968367742500201156177743.jpg موزه اشمولین ، معماران ریک ماثر

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

مرکز پمپیدو- متز، شیگرو بان؛ فهم تضاد در یک پوش شهری

 

 

 

996634359970538680000201133178683.jpg

عکس هایی که مشاهده می کنید مربوط به مرکز پمپیدو-متز ، اولین شعبه از یک نهاد بزرگ فرهنگی فرانسه است که توسط معمار ژاپنی Shigeru Bam و معمار فرانسوی Jean de Gastines طراحی و در ماه مه افتتاح خواهد شد . ساختار سقف مواج با روکش چوب ، با 77 متر مارپیچ فلزی احاطه شده . فریم با پشم شیشه شفاف و سایه بانی با پارچه تفلون پوشش داده شده و دیوارهای ساختمان را تا ارتفاع 20 متر نگه داشته است . ساختار 5000 متر مربع از فضای نمایشگاه را در میان دو باغ و یک تراس شیبدار ، اشغال می کند . این فضای نمایشگاه مدولار و با ابعاد بزرگ ، دارای یک استودیو برای اجرای زنده ، سالن اجتماعات ، مناطق پذیرایی ، فروشگاه ، کتابفروشی ، رستوران و کافه می باشد . این محل استثنایی و سخاوتمندانه به عنوان یک تجربه منحصر به فرد در نظر گرفته شده ، جایی برای دوستی با آفرینش هنری در تمام اشکال آن . هدف ساختار ، ارائه انگیزه برای خلق و آفرینش است . معماری شجاعانه این ساختار در نگاه بازدید کننده ، یک ساختمان نورانی و روشن و در عین حال مستحکم است که آنها را به این پاویون – تحت حفاظت بام خود – دعوت می کند .

 

 

996634359970653680000201145173683.jpg مرکز پمپیدو- متز ؛ مفهوم معیار در دنیای ساخت و ساز

 

 

996634359970791961250201159171963.jpg مرکز پمپیدو- متز ؛ مفهوم معیار در دنیای ساخت و ساز

 

 

996634359970909461250201110179463.jpg مرکز پمپیدو- متز ؛ مفهوم معیار در دنیای ساخت و ساز

 

 

996634359971091648750201129171643.jpg مرکز پمپیدو- متز ؛ مفهوم معیار در دنیای ساخت و ساز

 

 

996634359971324930000201152174933.jpg مرکز پمپیدو- متز ؛ مفهوم معیار در دنیای ساخت و ساز

 

 

996634359971519930000201111179933.jpg مرکز پمپیدو- متز ؛ مفهوم معیار در دنیای ساخت و ساز

 

 

996634359971772742500201137172743.jpg مرکز پمپیدو- متز ؛ مفهوم معیار در دنیای ساخت و ساز

 

 

99663435997205258625020115172583.jpg مرکز پمپیدو- متز ؛ مفهوم معیار در دنیای ساخت و ساز

 

 

996634359972198367500201119178363.jpg مرکز پمپیدو- متز ؛ مفهوم معیار در دنیای ساخت و ساز

 

 

996634359972428680000201142178683.jpg مرکز پمپیدو- متز ؛ مفهوم معیار در دنیای ساخت و ساز

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

موزه ملی قطر ، ژان نوول؛ پردازش کالبدی گل های کویری

 

998634360550932586250201153182583.jpg

ژان نوول ، معمار فرانسوی ، طراحی جدید موزه ملی قطر را به پایان رساند . این موزه یک مجموعه ای از صفحه های به هم پیوسته با ابعاد و منحنی های مختلف را شامل می شود که دیوارها ، سقف ها ، کف طبقات و تراس ها را شکل می دهد . هر صفحه از یک اسکلت فلزی با پوششی در بتن های شیشه ای تقویت شده ، ساخته شده که حفره های بین صفحه ها براق و صیقلی هستند . این ساختار جدید ، در اطراف کاخ موجود ساخته خواهد شد . طراحی ژان نوول ، هر دو جنبه فعال و پویایی برنامه موزه و تبلور هویت قطر را در یک ساختمان شبیه به گل رز کویر ، آشکار می کند که به نظر می رسد برای رشد از زمین خارج می شود . جایگاه این ساختار در جنوب دوحه خواهد بود ، جایی که به عنوان اولین بنا در مقابل ورود مسافران از فرودگاه به چشم می خورد . موزه ملی قطر ، صدای یک فرهنگ ، ارائه پیامی از مدرنیته ، دگردیسی و زیبایی خواهد بود و زمانی این اتفاق می افتد که کویر با دریا ملاقات کند .

 

 

99863436055104430500020114184303.jpg موزه ملی قطر ، ژان نوول

 

 

998634360551196648750201119186643.jpg موزه ملی قطر ، ژان نوول

 

 

998634360551315242500201131185243.jpg موزه ملی قطر ، ژان نوول

 

 

998634360551552117500201155182113.jpg موزه ملی قطر ، ژان نوول

 

 

998634360551709930000201110189933.jpg موزه ملی قطر ، ژان نوول

 

 

99863436055190086750020113018863.jpg موزه ملی قطر ، ژان نوول

 

 

998634360552098055000201149188053.jpg موزه ملی قطر ، ژان نوول

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

Morphosis Architects King Abdullah Petroleum Studies and Research Center

 

El nuevo Centro de Estudios e Investigación de Petróleo Rey Abdullah (KAPSARC) es un símbolo tangible de la innovación ambiental. La propuesta de

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
redefine el campus tradicional en un plan maestro tridimensional que interconecta la forma construida con el paisaje, conteniendo zonas de programa público y privado, al mismo tiempo que genera intersecciones y superposiciones entre ambos. Incluidos en este “entorno modelado”, un edificio híbrido emblemático surge en medio de un oasis protegido

de flora nativa del desierto y piscinas cristalinas enfriadas naturalmente

 

petro03.jpg

 

Tradicionalmente, los pueblos oasis amurallados (como la antigua ciudad de Dir'iyah, el hogar ancestral de los Al-Sauds y el lugar de nacimiento de la Unión Saudi-Wahabí) han incubado la expansión de la cultura en la región. El nuevo plan maestro de KAPSARC se basa en el modelo histórico de la villa oasis: piscinas de agua reciclada enfrían naturalmente el aire y crean un clima habitable; jardines de plantas del desierto en peligro de extinción rodean y se entretejen en la arquitectura; y el icónico edificio del centro de investigación emerge en el corazón del sitio, con paredes que irradian protección tanto literal como simbólicamente. Como si fuesen generados por el dinamismo del núcleo de investigación, las vallas de seguridad y las barras de luz incandescente que emanan desde el edificio central se convierten en muros, que alternativamente, activan y organizan el lugar.

 

petro04.jpg

 

Paralelamente a las respuestas culturales al medio ambiente, que han generado tipologías como las del pueblo oasis amurallado, las plantas del desierto de todo el mundo han evolucionado a formas óptimas para desarrollarse en climas extremos. Por ejemplo, el cactus, una planta típica de los ecosistemas nativos del desierto de América, ha desarrollado un volumen máximo con una superficie mínima, para mitigar la exposición de la planta a los elementos y proteger su valiosa reserva de agua.Inspirado en la forma compacta y eficaz de los cactus, la propuesta concentra la población y las áreas del programa de investigación en un solo edificio híbrido, para otorgar al centro y a sus usuarios un espacio que ofrece un cómodo reparo tanto del desierto, como de la vida social, cultural e intensidad intelectual.

 

petro05.jpg

 

La misión intelectual del núcleo KAPSARC - la investigación sobre la energía y el medio ambiente-conforma el corazón icónico, alrededor del cual convergen en su totalidad el centro de programas público y privado. El núcleo toma la forma arquitectónica de un ovoide que emerge del entorno modelado, irradiando todos los otros programas y elementos del lugar desde su centro. El poder iconográfico ovoide transmite de forma palpable la identidad de KAPSARC al mundo exterior, al mismo tiempo, el centro de investigación funciona como corazón de la vida interna del complejo.

 

petro06.jpg

 

El icono también sirve como conector, y su red estriada se conecta formalmente con los espacios públicos clave, y su forma construida está integrada y entretejida con la estructura del campus.

 

petro07.jpg

 

Traditionally, walled oasis villages (such as the old city of Dir’iyah, the ancestral home of the Al-Sauds and the birthplace of the Saudi-Wahhabi Union) have incubated the expansion of culture in the region. The new KAPSARC master plan is rooted in the historical model of the oasis village: pools of recycled water naturally cool the air and create a habitable climate; gardens of endangered desert plants surround and weave between the architecture; and the iconic research center building rises at the core of the site, with walls radiating out to offer both symbolic and literal protection. As if generated by the dynamism of the research nucleus, the security walls and glowing light bars emanate from the center building becomes wall, which in turn activates and organizes the site.

 

petro02.jpg

 

The new King Abdullah Petroleum Studies and Research Center (KAPSARC) is a tangible symbol of environmental innovation.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
proposal redefines the traditional campus into a three dimensional master plan of interconnected built form and planted landscapes that accommodate discrete zones of public and private program while also creating intersection and overlap between the two. Embedded in this sculpted environment, an iconic hybrid building emerges amidst a protected oasis of native desert flora and naturally cooling reflecting pools.

 

petro01.jpg

 

Parallel to cultural responses to the environment, which have yielded typologies like the walled oasis village, desert plants around the world have evolved optimal forms to thrive in extreme climates. For example, the cactus, a typical desert ecosystem plant native to the Americas, has developed a maximum volume with minimal surface area, to mitigate the plant’s exposure to the elements and protect its precious supply of water.

Inspired by the cactus’s compact, efficient form, our proposal concentrates the public and research program areas into a single, hybrid building, to afford the center and its users a space that offers both comfortable respite from the desert, and social, cultural, and intellectual intensity.

 

petro08.jpg

 

KAPSARC’s core intellectual mission - research on energy and the environment -forms the iconic heart, or nucleus, around which the entire center’s public and private programs converge. The nucleus takes architectural form as an ovoid that emerges from the sculpted landscape, with all other program and site elements radiating out from this core. The ovoid’s iconographic power palpably conveys KAPSARC’s identity to the outside world; simultaneously, the research center serves as the intensified hub for the inner life of the complex.

 

petro09.gif

 

The icon also serves as a connector; its striated lattice formally connects with the key public spaces, and its built form is embedded in and interwoven with the structure of the campus.

 

petro11.gif

 

petro14.jpg

 

petro15.jpg

 

petro16.jpg

  • Like 2
لینک به دیدگاه

999634360681683992500201148183993.jpg

ماكسيميليانو فوكسس، يك تئاتر يوناني براي موسسه تاتر باستی در سيراكوس ايتاليا طراحي كرده است.بر اساس گفته هاي فوكسس ايده ي فكري و الهام اين صحنه پردازي،خط افق بوده است.يك خط افق ساده كه راوي ِ اثر نمايش ، دور نما، صحنه،موقعيت وكنش درباره ي احساسات دروني تماشاچيان باستاني است. به خاطر تغيير دور نما و صحنه در جريان زمان،مقصود اصلي در اين صحنه پردازي،بازسازي خط افق قبلي است كه بوسيله ي ظهوريك ديوار مقعر هرآنچه كه در اطراف اتفاق ميافتد.از جمله حضار،و پژواك را منعكس و دعوت به انعكاس مي كند.

 

 

 

 

 

 

 

99963436068183743000020113187433.jpg 2

 

 

999634360681944617500201114184613.jpg 3

 

 

999634360682046961250201124186963.jpg 4

 

 

99963436068214086750020113418863.jpg 5

 

 

999634360682261805000201146181803.jpg 6

 

 

999634360682368367500201156188363.jpg 7

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

1000634360779228680000201122188683.jpg

ماكسيميليانو فوكساس طراحي ماب زيل در فرانكفورت آلمان را به پايان رسانده است.ساختمان در 28 فوريه گشايش خواهد يافت.اين بنا كه آماده سازيش تقريبا 5 سال طول كشيد، شامل يك هتل چهار ستاره با يك مركز كنفرانس يك مركزآماده سازي، يك سينما و فضاي اداري است. رواني فرم از وجوه منحصر به فرد به ساختمان است، بنا به وسيله ي دو تير اصلي ،يكي به سمت خيابان زِيل و ديگري به سمت ساختمان تي تي،دقيقا جايي كه ورودي هاي اصلي به سمت هتل و اداره قرار گرفته است، تامين شده است. لابي هتل در سمت ساختمان بازسازي شده ي تي تي است جايي بعد از گالري هنر و فروشگاههاي لوكس كه قسمت پاياني فروشگاه بزرگ را تشكيل مي دهند.لابي ساختمان بوسيله ي آسانسور ها به اتاقها متصل شده است.در طبقات مياني راههاي ارتباطي با اتاقهاي كنفرانس و امكانات ورزشي در طبقات سوم و چهارم وجود دارد.پله هاي برقي كارمندان را به طبقات چهارم در 27.5 متري هال ورودي مي برد.

 

 

1000634360779319461250201131189463.jpg 2

 

 

1000634360779421023750201142181023.jpg 3

 

 

1000634360779518680000201151188683.jpg 4

 

 

100063436077963227375020113182273.jpg 5

 

 

100063436077975024250020111518243.jpg 6

 

 

1000634360779857117500201125187113.jpg 7

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

100263436162896071125020113619713.jpg

موزه هنر و علم سنگاپور توسط معمار مشهور و بین المللی موشه سفدی برای اولین بار در 19 فوریه 2011 در مرکز فرهنگی 6000 متر مربعی از بازدیدکنندگان خود استقبال کرد . این موزه در مجاورت ماسه های خلیج مارینا که آن هم نیز توسط سفدی طراحی شده ، اولین پروژه موزه است که به تقابل پویا بین هنر و علم اختصاص داده شده . طراحی دایره شکل آن شامل ده زبانه می باشد که مانند سازه هایی برای ایجاد شکل گل لوتوس گسترش یافته . به گفته موشه سفدی : " در درون ساختار ، هر عنصر در طراحی موزه هنر علم ، تقویت کننده فلسفه موسسه برای ایجاد یک پل میان هنر و علم است و ساختمان ترکیبی از زیبایی و عملکرد ، بصری و تکنولوژی و برای من واقعأ نشان دهنده روح جستجوگر سنگاپور امی باشد . این موزه تندیس گون ، در کل شامل 21 گالری روشن است و هر فرم برگ مانند آن دارای پنجره های سقفی گسترده می باشد که نور روز را در این محیط بسته وارد می کند . پوسته آن در یک فیبر منحنی دوبل با پلیمر های تقویت شده ، پیچیده شده . آب باران از طریق فرم کاسه مانند ساختار جمع آوری و از طریق مرکز موزه یک آبشار داخلی ایجاد می کند . بلندترین ساختار گلبرگی شکل ساختمان تا ارتفاع 60 متر می رسد .

 

1002634361629528211250201132198213.jpg موزه هنر و علم سنگاپور ؛ موشه سفدی

 

 

1002634361630101023750201130191023.jpg موزه هنر و علم سنگاپور ؛ موشه سفدی

 

 

1002634361630400086250201101983.jpg موزه هنر و علم سنگاپور ؛ موشه سفدی

 

 

1002634361630719617500201131199613.jpg موزه هنر و علم سنگاپور ؛ موشه سفدی

 

 

1002634361630973836250201157193833.jpg موزه هنر و علم سنگاپور ؛ موشه سفدی

 

 

1002634361631171180000201117191183.jpg موزه هنر و علم سنگاپور ؛ موشه سفدی

 

 

1002634361631331180000201133191183.jpg موزه هنر و علم سنگاپور ؛ موشه سفدی

 

 

1002634361631558523750201155198523.jpg موزه هنر و علم سنگاپور ؛ موشه سفدی

 

 

1002634361631706492500201110196493.jpg موزه هنر و علم سنگاپور ؛ موشه سفدی

 

 

1002634361631862586250201126192583.jpg موزه هنر و علم سنگاپور ؛ موشه سفدی

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

1004634362648104831740201110214833.jpg

 

همانند سنگریزه های رودخانه که بافرسایش صیقل یافتند،خانه ی اپرای گوانژودرهماهنگی کاملی باموقعیت کناررودخانه ای خود،قرار گرفته است.خانه ی اپراقلب بسط فرهنگی گوانژواست و طراحی دوتخته سنگ دوقلوی بی همتا،شهرراباایجادگشایشی به سمت رودخانه ی پیرل گسترش دادوتمرکزساختمان های فرهنگی مجاوربابرج های بین المللی اقتصادی، درمرکزجدیدژوجیان درگوانژو رافراهم ساخت. سالن سخنرانی 1800نفره ی خانه ی اپرا،آخرین تکنولوژی آکوستیک رادرخودجادادوسالن 400نفره ی چندمنظوره ی کوچکتر،برای هنرهای ارائه ای طراحی شده است واپرا وکنسرت هم دراطراف اتفاق میافتد. طراحی ازجانمایی منظرطبیعی وتاثیرمتقابل جذابی بین معماری وطبیعت تکامل یافت،تعاملی بین اصل فرسایش،زمین شناسی وتوپوگرافی.طراحی خانه ی اپرای گوانژواز دره های رودخانه وفرم حاصل از فرسایش تاثیرپذیرفته است. خطهای خمیده دراین منظرقلمروهاومحدوده هارا درخانه ی اپراتعریف میکنندوبرش های چشمگیربیرون ودرون مفصل های دسترسی ،لابی هاوکافه هاهستندوپذیرش نورطبیعی برای نفوذی عمیق درساختمان راپدیدمی آورد.گذارآرام بین المان های متفاوت وسطوح گوناگون هارمونی این چشم انداز طبیعی راادامه میدهد. تولیدات مرسوم فایبرگلاس باپشتیبانی شرکت جیبسوم، برای فضای داخلی سالن سخنرانی اجراشده است تادنباله روی زبان معمارانه ی تخلخل وحرکت باشد. خانه ی اپرای گوانژو،فعال کننده ی توسعه ی تسهیلات فرهنگی شهر،شامل موزه های جدید،کتابخانه وبایگانی است.طراحی خانه ی اپراآخرین پروژه معماران زاهاحدید،یکتایافته ی روابط شهری است وترکیب سنت های فرهنگی که تاریخ گوانژو راشکل داده است ، با آرزو وخوشبینی که آینده اش راخواهدساخت.

 

1004634362648279359639201127219353.jpg خانه ی اپرای گوانژو

 

100463436264868138317020118211383.jpg خانه ی اپرای گوانژو

 

1004634362648909191296201130219193.jpg خانه ی اپرای گوانژو

 

1004634362649083875442201148213873.jpg خانه ی اپرای گوانژو

 

10046343626492704343602011721433.jpg خانه ی اپرای گوانژو

 

1004634362649431368770201123211363.jpg خانه ی اپرای گوانژو

 

1004634362649715425816201151215423.jpg site plan

 

1004634362649985108138201118215103.jpg ground floor plan

 

1004634362650249478062201144219473.jpg second floor plan

 

1004634362650529160192201112219163.jpg third floor plan

 

1004634362650813373485201141213373.jpg forth floor plan

 

100463436265107852464420117218523.jpg fifth floor plan

 

منبع

  • Like 1
لینک به دیدگاه

1005634362677995507828201159215503.jpg

اکنون غریب به دوسال است که من آوازه ی معمارآرژانتینی،رافائل ایگلسیا را شنیده ام. اویکی ازپروژه های خودرادرغالب تلاشی برپرداخت یک موجود ونه یک موضوع به تصویرمی کشد.اومی گوید یک موجود،نقشه نداردوطراحی نشده است ولی یک موضوع این خصوصیات رادارد. ممکن است من اشتباه منظور اوراگرفته باشم ولی من این مفهوم رادرغالب تفاوت میان یک صندلی وسنگ تفسیرمیکنم.یک صندلی برای نشستن روی آن، طراحی شده است ویک سنگ،اگردراندازه وفرم مناسب باشد،ممکن است بتوان روی آن هم نشست،ولی برای این کاربری طراحی نشده بود.یک موجودازخودش زندگی دارد،اوهدفی ندارد،چیزی که قائم به ذات است ،بی هدف است وصرفاشرایط پیرامونی است که آنراهدفمند می سازد. اگرچه ممکن است قیاسی ضدونقیض به نظررسد،ایده ی طراحی یک خانه که قبلا طراحی نشده است رادرذهن من تداعی کرد.خواست من بدست آوردن چنین کارهایی است که به طبیعت نزدیک است نه به هنر،اگرچه آنها مطمئنا هنری هستند.پرسشی که باید بدان پرداخت ونمی شودازکنارش گذشت کارهایی است که سطوح پی درپی دانش شان ،کوشش های بی وقفه ودسترسی اشتباه چیستی یک مشکل راجواب گوباشد،جواب هایی موثروملایم.چندین کفش کهنه،تعدادی گلدان انتیک یاچندوسیله ی اصلی، تاثیرات گرایش فرمی روبه عروج را،باتمایلی برای زندگی مناسب ،به صورت طبیعی پاک کرده است. کارشرکت ویتراازهمان ابتدا،به عنوان کاری درغالب یک موجود ونه یک موضوع به نظرمیرسید.موجودی طبیعی با بیانی آزاد،به عنوان یک سنگ،ولی باسایزوفرمی هنرمندانه،توانایی شکل گیری به عنوان ساختمان رادارد،دراین موردبه عنوان کارگاه بچه ها. اولین ملاقات درنوامر2007درسایت برگزارشد.یک گاراج پرشوردرهمسایگی کارخانه ی سیزاوایستگاه اتش نشانی حدید، که اخیرا به ویل-ام-رهین اضافه شده بود.رالف فلهبان شروع به بیان این برداشت ازکاررا کردکه اگرچه این یک موجودخیلی معمولی است ولی اویک ساختمان "واقعی"برای میزبانی کارگاه میخواهد که دران شرکت ویترابه بچه ها فعالیت تحصیلی فوق العاده راارائه می دهد.اونگفت ساده یاارزان،ولی" واقعی".این سالم ترین وراهبردی ترین شروعی است که من تابه حال داشته ام.بانظربه گذشته،ان خواسته ی اغازین به شکل چهارچوبی درمی اید که شدت وهدف انتخاب هایی رامعین میکندکه بعدازان به دست آمد. دربخشی لازم به دوری ازپروژه، بلندفکرکردن بخشی ازروندکاررااغازکردیم:یک گپ وگفت اینترنتی به صورت متن ها ونقاشی هایی که بسیارواضح،حس های عادی وانتخاب هایی عملی راسنجیده بود.این مبادله ی واقعیات بود نه ایده ها.ایده هابزرگنمایی شده هستند. ما گاراج رانگه میداریم وان رابا کارگاه وفق میدهیم؟بودن ساختمانی فقط به عنوان یک تکه دوزی ازالحاقیه های کوچک به اندازه ی کافی برای استفاده ی دوباره قابل تغییرنیست وداشتن محیطی مناسب برای سازه های بسیارضعیف،درتسهیلات آموزشی ناکافی است وبسیارگران.برای یک پیشرفت ساده ان چیزی که منطقی تربه نظرمی اید،ویران کردن ساختارپرشورش بود.به هرحال نگه داشتن 400مترمربع زیرزمین،سازنده ی مفاهیم بسیاری بود.بنابراین،تاثیرزیرزمین ،فرم ساختمان روی سرزمین رادیکته کرد. مازیرزمین راباتخته سنگ متخلخل یکی کنیم؟برداشتن مقداری خاک وخلاص شدن ازدست دیوارپیرامونی برای آوردن نور،هواومردم درمیان حیاط شیب دار،راحت تربود. چگونه ماساختمان اولیه را برای رشدوهمچنین تولیدمفاهیم آماده سازیم؟ یک حصار(فضا)انعطاف پذیرتر برای پیشرفت های اینده است درمقایسه با یک ساختمان(فرم).مازمان بسیارزیادی درتلاش برای ایجاد توازن درتولید یک فرم وسایزبرای حصاربابیشترین سطح اشغال کارگاه ولی کمترین ضربه به بافت درجهت ایجادامکانی به دیده شدن ساختمان حدیدازخیابان،صرف کردیم.گفت وشنودهای طولانی،ملاقات های دیداری ساده ای رابارالف فلهبرم و تیم ویترادنبال کرده بود،جایی که اتصال بسیارمحکم،موقعیت های جسورانه وتمایلات راتولیدکرده بودند.ونتیجه ی ان کاربرد مصالح گرم(حس دلگرم کننده)بود.غیرطبیعی ،باارزش پایین ولی مصالح گرم وداشتن ساختمانی شادهم نتیجه ی دیگرآن بود.فکر محیطی دوستانه،مطمئناباسازه های قابل بازیافت میسرمیشود واین پیش فرض ها بودندکه فرم رانظم بخشیدند.واین روند چگونگی رسیدن ما، به چوب وشکاف به عنوان مصالحی برای ساختمان است.به دنبال این واقعیات:سقف کاهگلی قوانین کهنه رادنبال میکندومتعلق به زمانی است که سازه ومحیط یک انتخاب یایک تکنیک نبودندولی واقعیتی به اندازه ی چگالی،قابل لمس بودند.کاربردچوب بدان جهت است که ساختارآموزشگاه بیشترازانکه سنگی خشک به نظرآید،دارای فرم باشد. نظربه این که،ماقادربه فشرده کردن زمان پیشنهادشده برای تبدیل یک موضوع به یک موجودنیستیم،مابه یکی کردن مجموعه ای ازلایه های حسن شان تصمیم گرفتیم وبه جابجایی در حرکتی باترکیب رسیدیم.

 

1005634362678117067994201111217063.jpg کارگاه بچه های شرکت ویترا-مینیمالیسم سنگ وچوب

 

 

1005634362678271283783201127211283.jpg کارگاه بچه های شرکت ویترا-مینیمالیسم سنگ وچوب

 

 

1005634362678433155675201143213153.jpg کارگاه بچه های شرکت ویترا-مینیمالیسم سنگ وچوب

 

 

100563436267858080909020115821803.jpg کارگاه بچه های شرکت ویترا-مینیمالیسم سنگ وچوب

 

 

100563436267894017719020113421173.jpg basement floor plan

 

 

100563436267928860800020118218603.jpg ground floor plan

 

 

1005634362679496885251201129216883.jpg roof plan

 

 

1005634362679726255847201152216253.jpg section1

 

 

100563436267994047048420111421473.jpg section2

 

 

100563436268044624202320114216243.jpg west isometric detail

 

 

1005634362680694049765201129214043.jpg site plan

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

1007634362713914505670201151214503.jpg

دریک نقطه ای دوردست در شمال سوئد هتل درختی وجود دارد.این هتل دارای ساختاری سبک وزن از جنس آلومینیوم است که به درختی آویزان شده است.شکل هندسی این هتل به صورت مکعبی به ابعاد 4*4*4 متر که اطراف آن به آینه مزین شده است به طوری که آسمان وفضای پیرامون را در خود نقش می بندد.داخل این پناهگاه امن همه چیز از تخته سه لا ساخته شده است ویکی از پنجره های آن دید 360 درجه ای به اطراف دارد.این هتل دارای ساختاری ارگانیک است که ما یاد میگیریم چگونه با متریالی با تکنولوژی بالا در زمانیکه در هوای تند وناملایم هستیم استفاده کنیم.عملکرد آن برای زندگی 2 نفره فراهم شده ,یک تخت2 نفره , یک حمام کوچک وتراسی در سقف .دسترسی های آن توسط یک طنابی که به درخت بعدی متصل شده ایجاد شده است.برای جلوگیری از برخورد پرندگان به شیشه باز تابنده یک رنگ بنفش چند لا به شیشه پانل نصب شده که قابل مشاهده فقط برای پرندگان است.

 

 

100763436271401700370220111217003.jpg هتل درختی

 

 

1007634362714127939072201112217933.jpg هتل درختی

 

 

1007634362714241374394201124211373.jpg هتل درختی

 

 

1007634362714366840735201136216843.jpg هتل درختی

 

 

1007634362714469338767201146219333.jpg هتل درختی

 

 

100763436271461667968820111216673.jpg هتل درختی

 

 

1007634362715056671240201145216673.jpg هتل درختی

 

 

1007634362715158388037201155218383.jpg هتل درختی

 

 

100763436271526869841920116218693.jpg هتل درختی

 

 

1007634362715501193955201130211193.jpg هتل درختی

 

 

1007634362716139619197201133219613.jpg هتل درختی

 

 

1007634362716333834218201153213833.jpg هتل درختی

 

 

1007634362716504768436201110214763.jpg هتل درختی

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

1012634364010377716250201137227713.jpg

مرکز جهانی جدید توسط معمار معروف بین المللی فرانک گری طراحی و در سواحل میامی و در مرکز شهر به عنوان ساختمان پردیس سمفونی جهانی قرار گرفته و به بخش توسعه هنری و آموزش موسیقی کلاسیک به نسل آینده اختصاص یافته . نمای شرقی ، دیواره شیشه ای با 80 فوت ارتفاع است که یک شفافیت مطلق همراه با پویایی به فضای آتریوم اصلی می دهد . نمای باز برای ساختمان و ساکنان ایجاد یک دید بصری به ساحل میامی را فراهم می کند که توسط معماران هلندی طراحی شده . ورودی اصلی در سمت شرق ، شامل یک تاج سفید و ارگانیک است .

 

 

101263436401054099750020115422993.jpg مرکز جهانی جدید ، فرانک گری

 

 

101263436401068615375020118226153.jpg مرکز جهانی جدید ، فرانک گری

 

 

1012634364010825685000201122225683.jpg مرکز جهانی جدید ، فرانک گری

 

 

1012634364010937247500201133227243.jpg مرکز جهانی جدید ، فرانک گری

 

 

1012634364011071310000201147221313.jpg مرکز جهانی جدید ، فرانک گری

 

 

101263436401120209125020110222093.jpg مرکز جهانی جدید ، فرانک گری

 

 

101263436401134068500020111422683.jpg مرکز جهانی جدید ، فرانک گری

 

 

1012634364011469435000201126229433.jpg مرکز جهانی جدید ، فرانک گری

 

 

1012634364011648653750201144228653.jpg مرکز جهانی جدید ، فرانک گری

 

 

1012634364012235528750201143225523.jpg مرکز جهانی جدید ، فرانک گری

 

 

101263436401244990375020114229903.jpg مرکز جهانی جدید ، فرانک گری

 

 

1012634364012629903750201122229903.jpg مرکز جهانی جدید ، فرانک گری

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

موزه گالیسیا؛ پَسا نشانه شناسیِ پیتر آیزنمن، تبلور مدلول

 

 

 

101563436489646021625020112623213.jpg

ساختمان Cidade da cultura de Galicia در گالیسیا – اسپانیا – به عنوان یک پروژه موزه ، مرکز بایگانی ، مرکز هنر و مرکز هنرهای اجرایی توسط معمار آمریکایی پیتر آیزنمن طراحی شده که ساخت آن رو به اتمام است . ساختمان متصل به پنج مسیر پیاده رویست که به میدان مرکزی منجر می شود ، به همراه 25 هکتار فضای سبز که اطراف ساختمان قرار گرفته . زمین فضای ساختمانی متصل به دو برج می باشد که در اصل در سال 1992 توسط جان هیدوک ساخته شده . ساختار نشانی از سنت فرهنگ اروپایی است که شهر تاریخی آن به عنوان سایت میراث جهانی توسط یونسکو در سال 1985 اعلام شده و به عنوان یک نقطه عطف معماری برای قرن جدید به شمار می رود . فضای ساختار میزبان خدمات و فعالیت های است که به حفاظت از میراث و تاریخ ، مطالعه ، تحقیق ، آزمایش ، تولید و اشاعه اطلاعات در زمینه ادبیات و موسیقی ، تفکر ، تئاتر ، رقص ، فیلم ، هنرهای تجسمی ، و همچنین به عنوان مکانی برای همگرایی و پروژه های بین المللی اختصاص داده شده است .

 

 

101563436489680943500020110239433.jpg موزه گالیسیا ، پیتر آیزنمن

 

 

1015634364896964435000201116234433.jpg موزه گالیسیا ، پیتر آیزنمن

 

 

1015634364897222247500201142232243.jpg موزه گالیسیا ، پیتر آیزنمن

 

 

101563436489741881000020111238813.jpg موزه گالیسیا ، پیتر آیزنمن

 

 

1015634364897597247500201119237243.jpg موزه گالیسیا ، پیتر آیزنمن

 

 

1015634364897763966250201136233963.jpg موزه گالیسیا ، پیتر آیزنمن

 

 

101563436489800474750020110234743.jpg موزه گالیسیا ، پیتر آیزنمن

 

 

1015634364898548341250201154238343.jpg موزه گالیسیا ، پیتر آیزنمن

 

 

101563436489878099750020111823993.jpg موزه گالیسیا ، پیتر آیزنمن

 

 

1015634364898967403750201136237403.jpg موزه گالیسیا ، پیتر آیزنمن

 

 

101563436489923990375020113239903.jpg موزه گالیسیا ، پیتر آیزنمن

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

1017634365653169435000201136249433.jpg

پروژه رِستِلو یک شروع تازه ساختمان سازی در کلکته – هند – و همچنین برنده مسابقه بین المللی معماری زندگی فولادی در سال 2006 نیز می باشد که توسط معماران بریتانیایی Piercy Conner Architects طراحی شده . ساختمان شامل دوازده طبقه و بلوک های ساختمانی مزین به کرکره های فولادی سوراخ دار است که این کرکره ها تا شده و تراسی با ارتفاع دوبرابر را بین نما و پوسته براق دوم آشکار می کند . ساختار نه تنها به خاطر طراحی زیبا و جسورانه اش برنده مسابقه شده ، بلکه به خاطر کانسپت قوی از تهویه متقابل ، نور خورشید و سایه است که از خواص فلزات استفاده کرده تا یک ساختمان طرفدار محیط زیست و با کارایی بالا را به دست آورد . رِستِلو ترکیبی از عناصر معماری سنتی شرقی با شیوه های نوآورانه پایدار برای ایجاد یک تجربه زندگی واقعأ مدرن است .

 

101763436565341818500020111248183.jpg رِستِلو ؛ مدرن ترین پروژه مسکونی فولادی در هند

 

 

101763436565355068500020111524683.jpg رِستِلو ؛ مدرن ترین پروژه مسکونی فولادی در هند

 

 

1017634365653799747500201139249743.jpg رِستِلو ؛ مدرن ترین پروژه مسکونی فولادی در هند

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

101863436573070099750020115024993.jpg

سایتی پارک مانند، با ساختمان قدیمی، سنگین و گسترده ی مدرسه ، متعلق به اوایل قرن بیستم احاطه شده است.البته الحاقیه های بسیاری تابه امروزدرآن گنجانده شده اند ولی آخرین الحاقیه تمرکزخود را برچینش درست ساختمانی منفردگذاشت که بدون تاثیرگذاری برپیوستارفضایی ،پهنه های گوناگون پارک راگسترش می داد.ساختمان جدیددرارتفاع 4طبقه است وساختمان حرکتی جدید وجسورانه رادر تضادی با ساختمان اصلی نوزده میلادی خود فراهم میکند. اتاق های فیزیوتراپی وفضای ورودی طبقه ی ایوان راشکل می دهد،بعد از آن،کلاس های درس ودرمیانشان اتاق تدارکات واتاق های مربوطه درمجاورتشان چیده شده اند ودرچهارطبقه به همین شکل تکرارمیشوند.ورودی ،راهروها و راه پله ها در قالب فضاهایی باز و زمخت طراحی شده اند که تضادی بین طراحی ساده و دقیق کلیت کار با حس برخاسته ازمبلمان وخروجی ها رافراهم کرده است. ضمنا،همه ی کلاس ها ازمصالحی، با کیفیت وایستایی بالاساخته شده است مثل:دیوارهای گچ کاری شده با مانتیت (اهن مغناطیسی) و آهک ،پارکت طبقات ازجنس فرآورده های روغنی بلوط و پرده هایی از جنس نمد. ساختمان جدیدبا آلومینیوم خالص پوشانده شده است گویی دور ساختمان پیچیده شده وفقط نمای اصلی آزاد رهاشده است.آهن سوراخ شده درقالب بافتی پرده ای ظاهرمی شود.ساختمان همچون سوسماری کوچک با محیط اطراف هماهنگی دارد همچون تاثیری که غیب وظاهرشدن ناگهانی دریک مکان، برجای می گذارد. دراین میان ساختی فاخرودقیق با آلومینیوم خالص ،آوازه ی خودرا به عنوان مصالحی بیدوام ازدست داده است ، مصالحی که فقط برای ساختمان های موقت به کاربرده می شوند. ساختمان جدید تمرکزمحتوایی ، جذاب را به همگان فهماند همچنین توزیع تمرکز کاربری وسایل قابل دسترس ونگرشی محتاطانه را به فضای سبز اطراف میسرکرد که اخیرا کمیاب شده است.این دلیلی است برای تمرکز تمام فرم های موقت فضایی در مرکزی باعنوان گفت وشنود زیر یک سقف معمولی و جدید.

 

 

1018634365730988341250201118248343.jpg مرکزگفت وشنود-بازی فضایی دیروز و امروز

 

 

1018634365731125997500201132245993.jpg مرکزگفت وشنود-بازی فضایی دیروز و امروز

 

 

1018634365731242560000201144242563.jpg مرکزگفت وشنود-بازی فضایی دیروز و امروز

 

 

1018634365731365685000201156245683.jpg مرکزگفت وشنود-بازی فضایی دیروز و امروز

 

 

101863436573149662250020119246623.jpg مرکزگفت وشنود-بازی فضایی دیروز و امروز

 

 

1018634365731627872500201122247873.jpg مرکزگفت وشنود-بازی فضایی دیروز و امروز

 

 

1018634365731773185000201137243183.jpg مرکزگفت وشنود-بازی فضایی دیروز و امروز

 

 

1018634365731913028750201151243023.jpg مرکزگفت وشنود-بازی فضایی دیروز و امروز

 

 

101863436573202302875020112243023.jpg مرکزگفت وشنود-بازی فضایی دیروز و امروز

 

 

1018634365732163966250201116243963.jpg مرکزگفت وشنود-بازی فضایی دیروز و امروز

 

 

1018634365732279903750201127249903.jpg مرکزگفت وشنود-بازی فضایی دیروز و امروز

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

خانه وُلکانو؛ پَسافولریسم در تعامل با تجریدگرایی بیابان

 

 

 

1019634365849292247500201129242243.jpg

در بیایان های بین لاس وگاس و لس آنجلس تپه های آتشفشانی وجود دارد که روی یکی از این تپه ها که حدود6 هکتاراست و نسبت به جاده اصلی عقب نشینی دارد ویلایی به صورت مخروطی شکل ساخته شده است.فرم بتن و تیرهای خرپایی در این ویلا به گونه ای طراحی گردیده است که سقف آن به صورت گنبد 360درجه درآید و این خود باعث شده است که این خانه بر تمام مناظر اطراف خود اشراف داشته باشد.فضای درونی این خانه از 2 اتاق خواب وحمام و فضای تفریحی باز برخوردار است . در گوشه ای از این تپه, خانه ای برای مهمان ساخته شده است که دارای یک اتاق و حمام می باشد و درحریم شخصی منظره آن یک دریاچه وجود دارد. درواقع یکی از ویژگی های این ویلا گیرایی منظرفضایی آن است.

 

 

1019634365849408653750201140248653.jpg ماورای شگفت آور خانه آتشفشان مدرن – طراحی و نوآوری کالیفرنیای جنوبی

 

 

1019634365849511935000201151241933.jpg ماورای شگفت آور خانه آتشفشان مدرن – طراحی و نوآوری کالیفرنیای جنوبی

 

 

101963436584963912250020113249123.jpg ماورای شگفت آور خانه آتشفشان مدرن – طراحی و نوآوری کالیفرنیای جنوبی

 

 

1019634365849745685000201114245683.jpg ماورای شگفت آور خانه آتشفشان مدرن – طراحی و نوآوری کالیفرنیای جنوبی

 

 

101963436584988037250020112824373.jpg ماورای شگفت آور خانه آتشفشان مدرن – طراحی و نوآوری کالیفرنیای جنوبی

 

 

1019634365850044747500201144244743.jpg ماورای شگفت آور خانه آتشفشان مدرن – طراحی و نوآوری کالیفرنیای جنوبی

 

 

1019634365850168966250201156248963.jpg ماورای شگفت آور خانه آتشفشان مدرن – طراحی و نوآوری کالیفرنیای جنوبی

 

 

101963436585026865375020116248653.jpg ماورای شگفت آور خانه آتشفشان مدرن – طراحی و نوآوری کالیفرنیای جنوبی

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...