رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

109063438810654025375020115419254.jpg

نصب و راه اندازی یک موقعیت خاص در فضای پروژه ؛ نصب موقت برای فضای پروژه ی "و" محله ی چینی ها در نیویورک توسط لئونگ لئونگLEONG LEONG تکمیل شد. که در مجموعه پروژه ها یی که به تفسیر حرکت انتقالی فرمی خوانا به رشته ی پیوسته ی بصری می پردازد، آخرین می باشد. از سمت خیابان، این تاسیسات درخشان به نظر می رسد، جعبه ای مبهم ، که محتویات و انجام آن مجهول است. به یکباره درون همه ی مراجعات به مرزهای گالری بوسیله ی یک شکل پنج وجهی مبهم شده است و از روپوشهای ساختمانی صلب ساخته شده است. فضای غار مانند نتیجه ی ترکیب نمودن چهار شکل در درون محیط تیپولوژیکال است. دیوارهای گالری با آینه برای تبدیل شکل فضایی در یک زمینه ی بازتاب ردیف شده است. تمام مصالح استفاده شده در این تاسیسات در ساختمان اقامتگاه هنرمند در نیوجرسی توسط لئونگ لئونگ بازیافت خواهد شد. این تاسیسات در سه شنبه تا پنج شنبه از ساعت 3 تا 8 بعد از ظهر و از جمعه تا دوشنبه با داشتن وقت قبلی باز خواهد بود. این تاسیسات توسط فیلیپ لیم Phillip Lim و پابست بولوریبون Pabst Blue Ribbon حمایت میشود. درباره ی شرکت: لئونگ لئونگ معمار شرکت مستقر در نیویورک است ،که توسط برادران دومینیک Dominic و کریس لئونگ Chris Leong تاسیس شده است.از کارهای آنهاکه به اطلاع عموم رسید ، شامل فروشگاه فیلیپ لیم در سئول و لس آنجلس ، نوسازی کشتی دریایی فیلیپ لیم در نیویورک، و مراسم افتتاحیه بوتیک هتل آس در نیویورک می باشد. اخیرا لئونگ لئونگ به عنوان برنده رقابت روشهای جدید 2010 توسط شعبه ی نیویورک انستیتو معماران آمریکا انتخاب شده بود. این جایزه ظهور نسل جدیدی از معماران در شهر نیویورک را به رسمیت میشناسد.

 

 

1090634388106989628750201138199624.jpg .

 

 

109063438810720728500020110197284.jpg .

 

 

1090634388107414785000201121194784.jpg .

 

 

1090634388107638222500201143198224.jpg .

 

 

109063438810787181625020117191814.jpg .

 

 

1090634388108091660000201129191664.jpg .

 

 

1090634388108285253750201148195254.jpg .

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در قلب تركيه يك چشم انداز باورنكردني از غارهاي باستاني وجود دارد. در سال 2000 شش خانه غاري كه قدمت آن به قرون 5 و 6 ميرسد، به يك هتل 5ستاره بديع و نامتعارف ولي در عين حال منحصر به فرد با 30 اتاق كه يوناك اِولري ناميده ميشود، تبديل شد. هريك از اتاقها زيرزميني با سبك دوره عثماني تزئين شده است. بقيه هتل، يك خانه اعياني احياشده، با معماري يوناني متعلق به قرن 19 ميباشد كه در مجاورت غارهاي حيرت انگيز قرار گرفته است.

lg.php?bannerid=739&campaignid=113&zoneid=179&loc=1&referer=http%3A%2F%2Finhabitat.com%2Fyunak-evleri-is-a-5-star-hotel-built-into-ancient-caves%2F&cb=cbfa99b66c

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1093634389204595253750201159205254.jpg

برج کانتون با 600 متر ارتفاع توسط استودیو آمستردام در گوانگژو – چین – طراحی شده و مقام اول در مسابقه 2004 با موضوع پیشنهادی جدید برای یک قطعه زمین را دریافت کرده . ساختار دیدنی برج که هدف آن ساکن کردن طرحی پیچیده در عین حفظ هویت ساده و کلی طرح است ، به بررسی شکل های جدید می پردازد در حالی که در همان زمان تکنولوژی های ساختمانی فعلی را به چالش می کشد و اجازه درجه بالاتری در پیچیدگی و آزادی را می دهد . برخلاف اکثر آسمان خراش ها که تمایلی به نشان دادن ویژگی های مردانه دارند – زاویه ای ، ساده ، سنگین و مکرر - ، طراحی برج کانتون صاف ، بلند و باریک ، با فرمی بخشنده تعریف شده که تقلیدی از ویژگی های شکل زنانه است . فرمی پیچشی و پویا از ستونی مستقیم تشکیل شده که هسته ساختار را محاصره کرده .

 

1093634389204848535000201124208534.jpg برج کانتون ؛ فرمی پویا برگرفته از کَرکتر زنانه

 

 

1093634389205065878750201146205874.jpg برج کانتون ؛ فرمی پویا برگرفته از کَرکتر زنانه

 

 

109363438920526728500020116207284.jpg برج کانتون ؛ فرمی پویا برگرفته از کَرکتر زنانه

 

 

1093634389205516191250201131206194.jpg برج کانتون ؛ فرمی پویا برگرفته از کَرکتر زنانه

 

 

1093634389205754941250201155204944.jpg برج کانتون ؛ فرمی پویا برگرفته از کَرکتر زنانه

 

 

1093634389206071035000201127201034.jpg برج کانتون ؛ فرمی پویا برگرفته از کَرکتر زنانه

 

 

1093634389206393222500201159203224.jpg برج کانتون ؛ فرمی پویا برگرفته از کَرکتر زنانه

 

 

1093634389206666347500201126206344.jpg برج کانتون ؛ فرمی پویا برگرفته از کَرکتر زنانه

 

 

1093634389206914316250201151204314.jpg برج کانتون ؛ فرمی پویا برگرفته از کَرکتر زنانه

 

 

1093634389207568066250201156208064.jpg برج کانتون ؛ فرمی پویا برگرفته از کَرکتر زنانه

 

 

1093634389207874003750201127204004.jpg برج کانتون ؛ فرمی پویا برگرفته از کَرکتر زنانه

 

 

1093634389208157753750201155207754.jpg برج کانتون ؛ فرمی پویا برگرفته از کَرکتر زنانه

 

 

1093634389208495097500201129205094.jpg برج کانتون ؛ فرمی پویا برگرفته از کَرکتر زنانه

 

 

1093634389208753066250201155203064.jpg برج کانتون ؛ فرمی پویا برگرفته از کَرکتر زنانه

 

 

1093634389209298691250201149208694.jpg برج کانتون ؛ فرمی پویا برگرفته از کَرکتر زنانه

 

 

1093634389209521816250201112201814.jpg برج کانتون ؛ فرمی پویا برگرفته از کَرکتر زنانه

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1094634389212199941250201139209944.jpg

زمانی بود که طراحان ، فراتر از معماران حرفه ای ، فیلسوف ، هدفمند و پردازشگر هم بودند . Aristid Antonas یک استاد معماری یونانی است که تصوراتش ، طراحی او را به تطبیق استفاده مجدد ، مواد بازیافت شده ، خانه های قابل حمل و متحرک هدایت می کند . این اتوبوس دو طبقه به عنوان یک هتل بالقوه و یا یک اتاق نشیمن ، یک سرویس بهداشتی و هفت تخت خواب است . ساختار نیازی به پیمانکار ندارد ، فقط نیازمند گروهی از افراد است که مایلند به نوبه خود یک وسیله نقلیه عادی را به یک واحد مسکونی چند نفره بر روی چهار چرخ داشته باشند .

 

1094634389212754941250201135204944.jpg خانه متحرک ، کارکردگرایی ؛ سنتی برگرفته از مدرنیسم bus-home-living-art

 

 

1094634389213283378750201128203374.jpg خانه متحرک ، کارکردگرایی ؛ سنتی برگرفته از مدرنیسم bus-home-elevation-section-drawing

 

 

1094634389214652285000201145202284.jpg خانه متحرک ، کارکردگرایی ؛ سنتی برگرفته از مدرنیسمbus-home-architecture conversion

 

 

1094634389215178222500201137208224.jpg خانه متحرک ، کارکردگرایی ؛ سنتی برگرفته از مدرنیسم bus-home-conversion-plan

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1095634389379936660000201113206664.jpg

درسافلک حومه شهر تارینگتن در کشور انگلیس سوله ام.وی.آر.دی.وی. بنا شده است .این ساختمان باجاده اصلی 300متر فاصله دارد واز آنجا دیده نمی شود.باتوجه به عرض 7متر و طول 30 متر آن به نظر می رسد که این ساختمان دارای دو خانه مسکونی است.سقف آن شیبدارسنتی است و خود آن ساختمان نیز به صورت معلق ساخته شده است.نیمی ازاین ساختمان مشرف به مناظر گسترده سافلک , در مجاور دریاچه و باغ های اطراف آن است.محل قرارگیری این گونه ساختمان ها به گونه ای است که راه دسترسی به محل های اطراف و قسمتهای مختلف آن وهمچنین به مناظراطراف بصورت ساده امکان پذیرمی باشد.نمای بیرونی خانه بافولاد ضدزنگ جلا داده شده است که نشان دهنده رنگهای فصل های متغیرسال میباشد.درورودی خانه مهمانان به آشپزخانه و نهارخوری بزرگ می رسند و مجموعه ای از4 سوئیت دو خوابه رادنبال می کند.درانتهای خانه یک فضای بزرگ برای فضای پذیرایی وجود دارد. بازدید کننده در خانه مستقیما با طبیعت ارتباط برقرار می کند .سالن پذیرایی محلی است برای پاسخ طرح معماری وسازه آن , که از طریق آن بتواند جوابگوی وضعیت سایت و راه دسترسی باشد. ساختمان مورد استفاده به صورت سنتی و با نمای فلزی درسال 2010به پایان رسیده است.

 

109563438938046119125020116201194.jpg خانه ام.وی آر.دی وی;معماری معاصر

 

 

109563438938107525375020117205254.jpg خانه ام.وی آر.دی وی;معماری معاصر

 

 

1095634389381256972500201125206974.jpg خانه ام.وی آر.دی وی;معماری معاصر

 

 

1095634389381431191250201143201194.jpg خانه ام.وی آر.دی وی;معماری معاصر

 

 

109563438938167259750020117202594.jpg خانه ام.وی آر.دی وی;معماری معاصر

 

 

1095634389381852910000201125202914.jpg خانه ام.وی آر.دی وی;معماری معاصر

 

 

1095634389382771503750201157201504.jpg پلان بام

 

 

1095634389383106972500201130206974.jpg برش طولی

 

 

1095634389383291660000201149201664.jpg خانه ام.وی آر.دی وی;معماری معاصر

 

 

1095634389383766035000201136206034.jpg نمای شمالی

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1096634389909325722500201132215724.jpg

خانه دارای درگاهی براق در قسمت جنوبی خود است . در سمت غرب خانه یک پاسیو از فضای نشیمن و آشپزخانه گسترش یافته . از سمت بیرونی ، پانل های فولادی زد زنگ ، انعکاسی یا مات ، ظاهر می شوند – بسته موقعیت ناظر و زمان روز - . در شب ، نور داخلی ، الگویی از روکش فلزی به ارمغان می آورد . سیالیت فضاهای داخلی ، در ارتباط بین وان حمام و اتاق خواب دیده می شود .

 

 

1096634389909535878750201153215874.jpg استودیو دنیل لیبسکیند

 

 

1096634389909909941250201130219944.jpg -

 

 

1096634389910054003750201145214004.jpg -

 

 

109663438991026494125020116214944.jpg -

 

 

1096634389910527128750201132217124.jpg -

 

 

1096634389910651191250201145211194.jpg -

 

 

10966343899108204100002011221414.jpg roofplan

 

 

1096634389911212128750201141212124.jpg plan

 

 

10966343899114908787502011921874.jpg section

 

 

1096634389911674628750201127214624.jpg section

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1097634389916502753750201130212754.jpg

هاروی نیکولز Harvey Nichols ، یک فروشگاه مشهور در Knightsbridge – لندن – استودیویی برای تولید یک ساختار برای جشن " هفته فشن لندن 1997 " راه اندازی کرده است . تاریخ ساخت ساختمان اصلی به دهه 1880 بر می گردد و یک مثال تناسبی خوبی از سبک معماری آن است . این ساختمان به خاطر کیفیت نمایش پنجره مغازه شناخته شده . نمای ساختمان به عنوان یک کل و نه به عنوان دوازده ویترین جداگانه در نظر گرفته شده . ساختار مرکب از چوب و پلی استایرین می باشد و آن را سبک و قوی می کند .

 

1097634389916752753750201155212754.jpg پاییز سرزده ، هاروی نیکولز

 

 

1097634389917265722500201146215724.jpg پاییز سرزده ، هاروی نیکولز

 

 

109763438991741587875020111215874.jpg پاییز سرزده ، هاروی نیکولز

 

 

109763438991759025375020111921254.jpg پاییز سرزده ، هاروی نیکولز

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

مجموعه برج مانیتوبا

 

 

1098634391101672910000201147222914.jpg

برج مانیتوبا در مرکز شهر وینیپگ کشور کانادا و در منطقه ای پر ازدحام واقع شده است. این برج توسط گروه معماری "کوابارا پاین مک کنا بلومبرگ" طراحی شده است. برج مانیتوبا دارای 22 طبقه و در زیر بنایی به مساحت 64800 متر مربع احداث شده است. این برج، نخستین مرکز انرژی استان می باشد و جهت جلوگیری از درخشش شدید نور خورشید و باد مزاحم جنوبی طراحی شده است. برج مانیتوبا در رتبه بندی LEED کانادا، رتبه Platinum 80 به بالا را کسب کرده است که رتبه بسیار خوبی است. این مجموعه از دو برج اداری در بالای یک پودیوم سه طبقه تشکیل شده است که در بخش شمالی سازه به یکدیگر رسیده اند.

 

1098634391102392285000201159222284.jpg مجموعه برج مانیتوبا

 

 

1098634391102664472500201126224474.jpg مجموعه برج مانیتوبا

 

 

1098634391102918378750201151228374.jpg مجموعه برج مانیتوبا

 

 

1098634391103734003750201113224004.jpg مجموعه برج مانیتوبا

 

 

1098634391104113535000201151223534.jpg مجموعه برج مانیتوبا

 

 

1098634391104335566250201113225564.jpg مجموعه برج مانیتوبا

 

 

1098634391105731816250201133221814.jpg مجموعه برج مانیتوبا

 

 

109863439110602509750020112225094.jpg مجموعه برج مانیتوبا

 

 

109863439110627056625020112722564.jpg مجموعه برج مانیتوبا

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1099634391976174941250201117234944.jpg

 

جاه طلبی سرآشپز الیور رو Oliver Rowe منجر به ساخت رستورانی شد که غذایی تهیه شده از منابع منطقه لندن بزرگ را سرو می کند . شخصیت این ساختمان دارای وضوحی مانند خانه عمومی لندن است . چالش ساختار ، طراحی بدون قطع ارتباط قطعه های طراحی مدرن و درگیری با هویت اصلی ساختمان ( میخانه ) بود . تصمیم اولیه قرار دادن محل سرآشپز به عنوان نقطه مرکزی و کانونی در رستوران بود ، جایی که مشتریان می توانند در اطراف این محل نشسته و شام بخورند . نیاز میزها به نور ، همراه با شخصیت غیرقابل انکار و میخانه مانند اکثر پنجره ها ، باعث شد که ایدۀ استفاده از نور برای ایجاد ارتباط بین پنجره ها و میزها تقویت شود . قاب هریک از پنجاه و هفت پانل های پنجره ها با صدها زنجیر فلزی مرغوب ریشه دار شده و تا سقف کشیده و توسط غلاب هایی از سقف آویزان شده و اطراف منبع نور بر روی هر میز شکل گرفته . از بیرون ، این طرح های زنجیری ، حفره های تندیسی متنوع و انتزاعی ایجاد می کنند . در فضای داخلی تنها از یک رنگ واحد در تمام سطوح استفاده شده .

 

109963439197643041000020114323414.jpg رستوران کُنستم در پرنس آلبرت ، لندن ، توماس هیترویک

 

1099634391976858222500201125238224.jpg رستوران کُنستم در پرنس آلبرت ، لندن ، توماس هیترویک

 

1099634391977354941250201115234944.jpg رستوران کُنستم در پرنس آلبرت ، لندن ، توماس هیترویک

 

1099634391977621191250201142231194.jpg رستوران کُنستم در پرنس آلبرت ، لندن ، توماس هیترویک

 

1099634391977764941250201156234944.jpg رستوران کُنستم در پرنس آلبرت ، لندن ، توماس هیترویک

لینک به دیدگاه

1100634392460719687112201151249684.jpg

این وسیله ( Campervans ) برای جاده های عریض بسیار مناسب است و با کانسپت متغیر خود ، شامل یک ماشین قابل اتصال می باشد که به شما اجازه می دهد ، به راحتی در خیابان های شهر گشتی بزنید . این خانه متحرک ، توسط کریستین سوزانا طراحی شده که توجه زیادی به جزئیات داشته ، از چگونگی یگانگی و جدا به نظر رسیدن قسمت های قابل حمل ، تا چگونگی نشان دادن آنها به عنوان یک کل ، زمانی که به هم متصل هستند . دو بخش صندلی کوچک ماشین ، قطعأ برای سفرهای کوتاه ساخته شده . در قسمت عقبی این وسیله نقلیه ، با قرار دادن محیط خواب در بالا و طراحی فضاهای ذخیره سازی قابل دسترس ، مساحت فضا به حداکثر آن رسیده است . خطوط منحنی ، یاداور تریلرهای سنتی ایراستریم Airstream هستند که باعث حداکثر استفاده از فرم های ساده و براق بیرونی می شوند .

 

110063439246089953086220119249534.jpg خانه متحرک و مدولار

 

 

1100634392461058124612201125248124.jpg خانه متحرک و مدولار

 

 

1100634392461263905862201146243904.jpg خانه متحرک و مدولار

 

 

11006343924614404683622011424464.jpg خانه متحرک و مدولار

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1101634392464679999612201127249994.jpg

اسباب بازی هایی بین باله های فولادی در این فروشگاهِ وسایل دست دوم در آندورا نشان داده می شود که توسط معمار Miquel Merce و کارگاه آموزشی MSB طراحی شده . فضای مُن پتیت Mon Petit همچنین به عنوان محل ملاقات و برای میزبانی کارگاه آموزشی استفاده می شود . آیتم های برای فروش ، بین صفحات فولادی عمودیِ قابل بازیافت نمایش داده می شوند . این فروشگاه ، نه تنها دارای مقامی والا به خاطر یک فضای پایدار بودن در آندورا محسوب می شود ، بلکه به خاطر معماری رسا و صادقانه آن نیز می باشد . به گفته معمار آن : " ما می خواستیم یک فضای مجسمه مانند ایجاد کنیم ، مفید و منتقد نسبت به زمانی که در آن زندگی می کنیم ، با انجام کمترین ها و بیشترین ها ، یک ابعاد جدیدی از پایداری را به مفهوم " کمتر بیشتر است " ( میس ون دروهه ) بدهیم . فضا تشکیل شده از تکرار عناصر قابل استفاده مجدد با ریتمی از مجسمه سازی که فراتر از گفتمان های تجاری و محیط زیستی می رود و می خواهد تماشاگر را به دنیای معماری وارد کند ، که در آن ظرافت و پایداری به واقعیت وجود دارد ، جایی که ضرورت و هنر با هم مخلوط شده اند ، جایی که شئ ها می توانند استفاده دیگر هم داشته باشند . این فضا یک طراحی داخلی یا دکوراسیون نیست ، یک تغییر در جامعه ما ، تفکر و دید ما ، یک تغییر در زمان ما و در کل در معماری است . "

 

1101634392465109687112201110249684.jpg فروشگاه مُن پتیت ؛ فلسفه جدیدی از تجارت پایدار

 

 

1101634392465548280862201154248284.jpg فروشگاه مُن پتیت ؛ فلسفه جدیدی از تجارت پایدار

 

 

1101634392465788437112201118248434.jpg فروشگاه مُن پتیت ؛ فلسفه جدیدی از تجارت پایدار

 

 

1101634392466104062112201150244064.jpg فروشگاه مُن پتیت ؛ فلسفه جدیدی از تجارت پایدار

 

 

1101634392466307343362201110247344.jpg فروشگاه مُن پتیت ؛ فلسفه جدیدی از تجارت پایدار

 

 

110163439246682906211220112249064.jpg فروشگاه مُن پتیت ؛ فلسفه جدیدی از تجارت پایدار

 

 

1101634392467191093362201139241094.jpg فروشگاه مُن پتیت ؛ فلسفه جدیدی از تجارت پایدار

 

 

110163439246746390586220116243904.jpg فروشگاه مُن پتیت ؛ فلسفه جدیدی از تجارت پایدار

 

 

1101634392467776718362201137246714.jpg فروشگاه مُن پتیت ؛ فلسفه جدیدی از تجارت پایدار

 

 

1101634392468185155862201118245154.jpg فروشگاه مُن پتیت ؛ فلسفه جدیدی از تجارت پایدار

 

 

1101634392468343280862201134243284.jpg فروشگاه مُن پتیت ؛ فلسفه جدیدی از تجارت پایدار

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1103634393583225083750201142255084.jpg

کاست روپ گرمابه ی دریاKastrup sea bath توسط معمار سفید White architektur ، در دانمارک انجام شده است. ایده ی پشت این طرح شناور و اسکله این است که در تابستان نه بیش از حد گرم دانمارک از شناگران در برابر باد و خورشید محافظت مینماید . این طرح سازگار با محیط زیست، نسبتا کم تاثیر و ساخته شده از چوب آزوب Azobé wood با دوام می باشد. خطوط نیمکت های پیوسته ی داخلی اجازه می دهد که مردم با آرامش به تماشای دوستان و بچه های خود بپردازند و از آفتاب لذت ببرند. در مدت تاریکی شبهای دانمارک، اسکله و ساختار منحنی شده با انرژی کارآمد LED روشن شده است که ترکیب جالب بصری و هم یک مکان برای پیاده روی می سازد. آنچه درمورد این ساختار خوب است ،این که کاملا رایگان بوده و برای عموم آزاد است. این امر می تواند برای دیدن چیزی شبیه به این در این حوالی فوق العاده خواهد بود، هرچند در برابر بیشتر کوهستانهای ما، شکل خط افق پیچیده شده بدون شک باید متفاوت باشد. این ساختار به نظر میرسد که هم سطح افق را محترم می شمارد و هم بازتاب دور جزیره، زمین و عرشه را جالب تر می سازد. این زیباست که در اثر فرسایش هوا به رنگ روغنی از رنگ خالص عسلی در بیاید. این پاراگراف توسط معماران نوشته شده است: "بخش مهمی از مفهوم گرمابه دریا این است که برای ورود همگان آزاد و برای عموم همه وقت باز است. این گرمابه در چارچوب ضد سنت گرایی برای فعالیتهای ورزشی طراحی شد. این فضایی برای شنای آرام بعد از ظهر و همچنین تمرین و بازیگوشی است. طرح با این مقارن است که خانم جنسن سالخورده به راحتی جوانها که تفریح میکنند ، از تفریحات لذت ببرد. رامپها و دیگر ویژگی های خاص و امکانات اجازه میدهد که با کمترین تحرک، بیشترین دیدار را داشته باشند".

 

1103634393583532896250201113252894.jpg 1

 

 

1103634393583759771250201135259774.jpg 2

 

 

110363439358412055250020111225554.jpg 3

 

 

1103634393584395708750201139255704.jpg 4

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1104634393608246333750201124256334.jpg

مراکز اورژانسی که در سالن های ژیمناستیک و دیگر سازه های بزرگ در ژاپن نصب کرده اند ، حریم خصوصی کمی ارائه می دهند . در پاسخ به این شرایط ، شیگِرو بان Shigeru Ban ، یک سیستم پارتیشن بندی ساخته شده از لوله های کاغذی و صفحه های پارچه ای را ابداع و به کار بسته است .

 

1104634393608419458750201141259454.jpg ارائه کمک شیگِرو بان به سرزمین مادری اش ژاپن

 

 

1104634393608533208750201153253204.jpg ارائه کمک شیگِرو بان به سرزمین مادری اش ژاپن

 

 

110463439360864961500020114259614.jpg ارائه کمک شیگِرو بان به سرزمین مادری اش ژاپن

 

 

1104634393608806958750201120256954.jpg ارائه کمک شیگِرو بان به سرزمین مادری اش ژاپن

 

 

1104634393608951958750201135251954.jpg ارائه کمک شیگِرو بان به سرزمین مادری اش ژاپن

 

 

1104634393609113521250201151253524.jpg ارائه کمک شیگِرو بان به سرزمین مادری اش ژاپن

 

 

110463439360929180250020119251804.jpg ارائه کمک شیگِرو بان به سرزمین مادری اش ژاپن

 

 

1104634393609436333750201123256334.jpg ارائه کمک شیگِرو بان به سرزمین مادری اش ژاپن

 

 

1104634393609595396250201139255394.jpg ارائه کمک شیگِرو بان به سرزمین مادری اش ژاپن

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1105634393611483677500201148253674.jpg

ولکام تراست ، یک مؤسسه خیریه تحقیقات زیست پزشکی ، استودیویی راه اندازی کرده تا مجسمه ای را برای آتریوم شعبه اصلی مؤسسه ، در آنجا طراحی کند . سایت در نظر گرفته شده برای مجسمه در آتریومی با 8 طبقه ارتفاع بر بالای یک استخر آب است . این مجسمه که بعد از اتمام کامل ساختمان در آن قرار می گیرد ، باید با اندازه استاندارد درب جلو ساختمان تطبیق داده شود . کیفیت دورانی این فضا ، همراه با حضور آب ، پیشنهاد ایدۀ گرفتن اشکال پویا از مایعات در حال سقوط را می دهد . پس از آزمایش های گسترده ، طراح از ریختن فلز مذاب درون آب ، به ایجاد فرم های فوق العاده و پیچیده در کسری از ثانیه دست پیدا کرد . هیچکدام از دو آزمایش تجربه شده ، نتیجه یکسانی نداشته اند . بیش از چهارصد عدد از این اشکال تولید می شوند قبل از اینکه یک قطعه 5 سانتی متری ایجاد شده و آن را انتخاب می کند ، اگر آن قطعه همانطور که احساس می شود در خور ساختمان نیز باشد . این کار اساس پروژۀ سی متری می باشد . قطعه اصلی دیجیتالی شده و دقیقأ با استفاده از 142000 حوزه های شیشه ای معلق در 27000 سیم فولادی کششی تکرار می شود ؛ 15 تن شیشه و کمتر از یک میلیون متر سیم . قطعه های شیشه ای در کارخانۀ لنز عینک در لهستان ساخته شده . در سال 2006 پروژه Bleigiessen ، جایزه Lovells Art and Work را دریافت کرد که بازدیدکنندگان می توانند در جمعه آخر هر ماه در ساعت 14:00 ار آن دیدن کنند .

 

110563439361164320875020114253204.jpg Bleigiessen ، لندن ، توماس هیترویک

 

 

1105634393612036646250201143256644.jpg Bleigiessen ، لندن ، توماس هیترویک

 

 

1105634393612194458750201159254454.jpg Bleigiessen ، لندن ، توماس هیترویک

 

 

1105634393612369771250201116259774.jpg Bleigiessen ، لندن ، توماس هیترویک

 

 

1105634393612491333750201129251334.jpg Bleigiessen ، لندن ، توماس هیترویک

 

 

1105634393612659146250201145259144.jpg Bleigiessen ، لندن ، توماس هیترویک

 

 

1105634393613389771250201158259774.jpg Bleigiessen ، لندن ، توماس هیترویک

 

 

1105634393613521958750201112251954.jpg Bleigiessen ، لندن ، توماس هیترویک

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1106634393734434615000201143264614.jpg

زیاد نیستند کسانی که از واژه ی "نورگذران"( transparent) را برای توصیف سیمان استفاده کنند.اما "سیمان نورگذران"اولین بار در پاویون ایتالیا در اِکسپوی جهانی شانگهای در سال گذشته ساخته شد،و کیفیت آن بطور کاملا قابل توجه زیبا بود.فرایند کامل تولید از طرف شرکت تولید کننده؛ایتال سِمِنتی(Italcementi)،آشکار نشده بود.اما این تکنولوژی بر اساس یک مِیتریکس سیمان، پیوند خورده با رزین،بدون به خطر انداختن کیفیت مواد،به نحوی طراحی شده تا مقدار مشخصی نور از آن عبور کند.این ماده با نام تجاری آی.لایت(i.light)،بوسیله ی شرکت ایتال سِمِنتی(Italcementi)که برای پاسخ به خواسته ی جیان پاولو ایمبریگی(Giampaolo Imbrighi)ی معمار،حاوی رزین های رنگارنگ که حفره های 2 تا 3 میلی متری را پر می کند،ساخته شد.واکنش این رزین ها به گونه ایست که اجازه می دهد نور ملایم و لطیف،فضای داخلی ساختمان را پر کند. در نتیجه ی 20 درصد گذران نور برای ساختمان، پتانسیلی برای کاهش هزینه ها در قبوض انرژی ایجاد می کند،تا زمانی که به نور مصنوعی نیاز پیدا شود.این شرکت همچنین نوعی سیمان حرارتی(thermal cement) تولید می کند که در فصل تابستان ساختمان را خنک و در زمستان آن را گرم نگه می دارد.و نیز سیمان ضد دود(smog-eating cement) که آلودگی هوا را کاهش می دهد.مواد آی.لایت(i.light)از سیمانی که سیم های فیبر نوری در آن جا داده شده و دیگر سازندگان "سیمان تِرَنسپرِنت" استفاده می کنند،ارزان تر است.علاوه بر این،این رزین ها می توانند از سیم های فیبر نوری؛ نور بیشتری از خود عبور دهند و آنها به راحتی با تمام سیمان مخلوط می شود.در طول روز و زمانی که از بالا به آن نگاه شود،پاویون ایتالیا چیزی شبیه ساختمانی با سیمان معمولی از خود نشان می دهد.اما از داخل،در شب یا زمانی که از گوشه دیده شود،ساختمان یک وجهه ی روحانی به خود می گیرد؛نه جنبه ای بتنی.اگرچه آی.لایت(i.light) تاکنون تنها در این ساختمان نمایش داده شده،اما هزینه کم و پتانسیل صرفه جویی انرژی نکته هایی هستند که به سمت یک آینده امید بخش اقتصادی سوق می دهند.

 

1106634393734737271250201113267274.jpg 2

 

 

1106634393735072896250201147262894.jpg 3

 

 

110663439373532086500020111226864.jpg 4

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

تبدیل کَمپر کوچک به خانه متحرک بزرگ

 

 

1107634394188914458750201111264454.jpg

طراحی ساختمان خوب ، ساختارهای بسیار کوچک را داخل خود پنهان می کند . این خانه در نگاه اول ، مانند یک خانه متحرک لوکس با اندازه کامل به نظر می رسد ، اما توهم حجم بزرگ این فضا ، از ساختار موقت و چادری شکل آن می آید . نام آن را به شکل ماهرانه ای اپرا گذاشته اند ، شاید به خاطر شباهت بصری خود به سالن موسیقی معروف در سیدنی . محوطه های لایه بندی آن با ظاهری مدرن و پارچه هایی ضخیم، براق بوده و به راحتی جمع و جور می شوند . فضا دارای کفی چوبی ، دو تخت خواب ، توالت ، سیستم آب سرد و گرم و نورهای LED می باشد . همه اینها به عنوان بخشی از هسته ساختار ساخته شده اند . مصرف سوخت این تریلر به مراتب کمتر از یک کَمپر تمام عیار است .

 

1107634394189177740000201137267744.jpg تبدیل کَمپر کوچک به خانه متحرک بزرگ

 

 

110763439418944961500020114269614.jpg تبدیل کَمپر کوچک به خانه متحرک بزرگ

 

 

1107634394189765708750201136265704.jpg تبدیل کَمپر کوچک به خانه متحرک بزرگ

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

خانه ی لاسون-وستن-پردازش برخورد ساختار وخلاقیت درقالب خانه ای مسکونی

 

1108634394515007427500201140267424.jpg

خانه درسایت ’ 80 .’180قراردارد که سایت تیپ قسمت های مسکونی غرب لوس انجلس است.مالک های خانه ،تریسی ولیندا اذعان داشتند که طراحی خانه، بیش از آنچه به نظر می رسد، به آن ها امکان انجام کارهای بسیاری رامی دهد و آشپزخانه در جایی است که آن ها از میهمانان خود پذیرایی می کنند بنابراین این فضا به شکل المان شاخص خانه در آمده است ، فضایی است برای با هم بودن. پهنه های اصلی خانه در سه سطح چند منظوره ی استوانه-مخروطی شکلی تعریف می شود که در طبقه ی اول گنجانده شده اند.در واقع مخروطی، در قالب فرم سقف استوانه ای در آمده است که مرکز مخروط واستوانه یکی نیست ونوک مخروط ساخت سکویی برای چشم اندازی وسیع را برش داده است.همچنین مخروط عمودی برش خورده است که این خود باعث ایجاد کرو سهمی شکلی شده است.خمیدگی کرو نمای ساختمان در سمت خیابان، دارای خیزی در ادامه ی سقف طاق ضربی آن است و طاق قوس ایده آلی که اریک اون موس برای ایجادفضای آن تنها از اضافه کردن یک نوار کامل به ورودی استفاده کرده است.

 

11086343945152907087502011926704.jpg پلان های خانه ی لاسون-وستن

 

 

1108634394515545552500201134265554.jpg خانه ی لاسون-وستن ازنگاهی دورتر

 

 

1108634394515938208750201113268204.jpg هماهنگی نمای سمت خیابان با سقف طاق ضربی خانه

 

 

1108634394516229458750201142269454.jpg پنجره ی نمای بیرونی خانه وحرکت آن در جهت فرم کرو نما

 

 

110863439451650039625020111026394.jpg شاخص کردن اشپزخانه با فرم استوانه-مخروطی

 

 

1108634394516818990000201141268994.jpg پله ی پیچ در حیاط وجداشدن آرام حرکت آن با تغییر جنس مصالح

 

 

110863439451709508375020119265084.jpg نمای بیرونی خانه ی لاسون-وستن

 

 

110863439451743039625020114326394.jpg شاخص کردن اشپزخانه با فرم استوانه-مخروطی

 

 

1108634394517712427500201111262424.jpg فضای داخلی خانه وتاثیر حضور پله ای با شخصیت

 

 

1108634394517976177500201137266174.jpg بازی هنرمندانه ی پله ای طراحی شده ونوارهایی درقالب آکس شکل اصلی

 

 

110863439451825914625020115269144.jpg پله به عنوان عنصری عمودی در خانه ونقش تعیین کننده ی آن

 

 

1108634394518511177500201131261174.jpg نمای دیگری از بازی پله با فضاهای مختلف خانه

 

 

110863439451884461500020114264614.jpg تبدیل عنصر غیر مادی(نور)به عنصرمادی(شکاف های درون سقف)

 

 

1108634394519138052500201133268054.jpg استفاده از شومینه به عنوان عنصری عمودی وایجاد حرکت در خانه

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1109634395122915083750201151275084.jpg

شرکت اسپانیایی گروپو آرانیا Grupo Aranea ، این آپارتمان را بر روی بام خانه ای طراحی کرده اند . پروژه Casa Lude در محله ای سنتی در شهرستان Cehegin – جنوب اسپانیا – پنجره هایی زاویه دار رو به کوچه های باریک و فراتر از کوه ها دارد و این مناظر به صورتی آشکارتر در تراس روی بام دیده می شوند . با توجه به تراکم منطقه ، فضا مستقیمأ به نماهای نزدیک باز نمی شود ، اما در امتداد کوچه های تنگ و باریک ، منظره های اطراف قابل دیدن است . ساختمان علی رقم ظاهری متفاوت نسبت به ساختمان های دیگر در آن محله ، مانند آنها جمع و جور و درونگرا می باشد . به جای طرح های معمولی اتاق ها ، کاسا لیود فضایی منحصر به فرد ، مستمر و غنی در سطوح مختلف ، ارتفاعات و جهات متنوع را ایجاد کرده است . این فضا به عنوان ادامه طبیعی زندگی داخلی تا سقف گسترش می یابد . این یک فضای پیچیده و پر از نور است که اسرار بسیاری را در خود پنهان کرده .

 

1109634395123238521250201123278524.gif خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

 

 

1109634395124113677500201151273674.jpg خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

 

 

1109634395124463521250201126273524.jpg خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

 

 

110963439512460039625020114027394.jpg خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

 

 

110963439512487445875020117274454.jpg خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

 

 

1109634395125161490000201136271494.jpg خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

 

 

1109634395125389771250201158279774.gif خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

 

 

1109634395125519146250201111279144.gif خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

 

 

1109634395125637896250201123277894.gif خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

11106343951284905525002011927554.jpg

در پاییز سال 2008 ما طراحی داخلی پناهگاه برین را شروع کردیم و همزمان بر روی نمای خارجی آن هم کار می کردیم . برین در دل کوه و با فاصله ای 1 کیلومتری از پیست اسکی شمشک ، دومین منطقه بزرگ اسکی در ایران بعد از پیست دیزین و در حدود 55 دقیقه فاصله تا تهران ، واقع شده است . اینجا طبیعت بسیار چشمگیر است و ما تصمیم گرفتیم به عنوان یک پروژه اثباتی برای بررسی رابطه بین طبیعت و معماری روی آن کار کنیم . هدف پروژه نشان دادن ایده های جدید است که در شناسایی رابطه میان معماری و طبیعت بدون تکرار کورکورانه مدل های بومی و یا کپی کردن از سبک های وارداتی تاریخی کمک می کند . هدف آن رسیدن است که محصول منطقیِ هرگونه فرایند طراحی معماری باید آزاد و با شکلی انعطاف پذیر در پاسخ به نیروهای اطراف آن باشد . نیروهای طبیعی دراینجا منطقه های پوشیده از برف به عنوان ویژگی این منطقه و خطوط روان و سیال کوه است که از ساختمان استقبال می کند . در پروسه طراحی معماران ( عباس ریاحی فرد و فریناز رضوی نیکو ) همچنین از کلبه های اسکیمو ها الهام گرفته اند ، پناهگاهی که توسط ساکنان بومی قطب شمال ساخته شده اند . اما در اینجا لایه های توپوگرافی به جای بلوک های تاریخی بر روی یکدیگر به صورت افقی و به شکل گنبدی قرار داده شده اند . این ساختار یک ترکیب طراحی استعاری می باشد که از هر دو اشیاء طبیعی و ساخته دست بشر به عنوان منبع العام بخش برای رسیدن به فرم نهایی استفاده کرده . دراین ساختار ، همه نیاز های پروژه در بدنه اصلی تعریف شده ، برای ارائه فضایی خالص و صادق ، مانند برف نهفته در زمین و همگن کردن تمام رنگها و اشکال مختلف .

 

1110634395128647740000201124277744.jpg پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA

 

 

1110634395128773990000201137273994.jpg پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA

 

 

1110634395128929927500201152279924.jpg پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA

 

 

111063439512908867750020118278674.jpg پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA

 

 

1110634395129209771250201120279774.jpg پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA

 

 

1110634395129383208750201138273204.jpg پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA

 

 

1110634395129504146250201150274144.jpg پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA

 

 

111063439512964883375020114278834.jpg پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA

 

 

1110634395129807740000201120277744.jpg پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA

 

 

1110634395130007740000201140277744.jpg پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA

 

 

111063439513025586500020115275864.jpg پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA ؛ دیاگرام

 

 

1110634395130489615000201128279614.jpg پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA ؛پلان

 

 

1110634395130727896250201152277894.jpg پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA ، برش

 

 

1110634395130996333750201119276334.jpg پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA ؛ برش

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

موزه برندهورست

رنگهايي كه نما را ميسازند...

 

1d69a1cb6d.jpg

موزه برندهورست بین سالهای 2005 تا 2008 در مونیخ ساخته شده است و بنایی 2 طبقه و مکعب مستطیلی است. نکته قابل توجه این بنا نمای جالب آن است. نمای این موزه مانند یک نقاشی انتزاعی به نظر می رسد و توجه مخاطبان را به این سمت که با یک بنای هنری روبرو هستند جلب می کند.

a73512e850.jpg

 

original.jpg?1251419578

 

نما در این بنا از چند لایه با کاربردهای مختلف تشکیل شده که به نظرم در عین سادگی بسیار خلاقانه آمد. روی سازه اصلی و ایزولاسیون لایه ای از ورق فلزی تا شده با روزنه های ریز قرار دارد و روی آن 36000 میله باریک سرامیکی به صورت عمودی نصب شده اند. این میله ها در 23 رنگ براق که در 3 دسته از نظر سایه و تونالیته رنگی قرار می گیرند، اجرا شده اند و از نظر بصری این حس را در مخاطب تقویت می کند که این بنا از 3 حجم جداگانه متصل به هم تشکیل شده است.

 

 

brandhorst11.jpg

 

زمانیکه مخاطب در اطراف بنا قدم می زند اینطور به نظر می رسد که سطح نما در حال تغییر است. به دلیل وجود این میله های رنگی سرامیکی نما از هر زاویه یک جور دیده می شود: اگر از فاصله ای دور به آن نگاه کنیم رنگ میله ها با هم ترکیب می شود و یک سایه خنثی از ترکیبشان حاصل می شود؛ اگر از کنج به آن نگاه کنیم، میله های رنگی یک سطح صاف و هموار را تشکیل می دهند و اگر موازی با نما بایستیم و به آن نگاه کنیم پس زمینه افقی تاکید شده و به چشم می آید و تصویر غالب دید ما خواهد شد و اگر از نزدیک به نما بنگریم، هر کدام از این زمینه ها به رنگهای سازنده شان تجزیه می شوند.

BrandhorstMuseum627x600extfrontHuftonCrow053.ashx?mh=800&mw=1000

 

brandhorst_museum_m260110.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...