رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

زنان در جنگ ، توسط شارلوت ویلسون ؛ زنان جنگ صلح

 

 

102163436669935052875020111525523.jpg

شارلوت ویلسون فارغ التحصیل دانشگاه لیدز متروپولیتن ، برای پیشنهاد خود ، برای تبدیل یک سنگر بتونی به موزه در لندن برنده جایزه شد . وجود پناهگاه RAF Bempton ( نیروی هوایی ) در یوکشایر – انگلستان – یکی از منافع بزرگ تاریخی که در صخره ساخته شده ، قرار است به موزه ای تبدیل شود که در آن از نقش زنان در طول جنگ تجلیل شود . این سنگر زیر زمینی در مناطق حفر شده ، دیوارهایی با ضخامت 3 متر را نشان می دهد و مجموعه ای از حیاط های باز را ایجاد می کند . جریان آب از یکی از سقف های صیقلی به سمت پایین هدایت می شود و در پایین دیوار نام زنان محوری از جنگ های گذشته حک شده است . بخشی از این پناهگاه از صخره بیرون آمده و بستری برای دید رو به دریا فراهم می کند . این موزه خلاقیت یادگیری از طریق فضاهای عاطی و تجربی و همچنین جزئیات را نشان می دهد .

 

1021634366699738653750201153258653.jpg زنان در جنگ ، توسط شارلوت ویلسون ؛ زنان جنگ صلح

 

 

102163436669987459125020117254593.jpg زنان در جنگ ، توسط شارلوت ویلسون ؛ زنان جنگ صلح

 

 

1021634366700009747500201120259743.jpg زنان در جنگ ، توسط شارلوت ویلسون ؛ زنان جنگ صلح

 

 

1021634366700129591250201132259593.jpg زنان در جنگ ، توسط شارلوت ویلسون ؛ زنان جنگ صلح

 

 

1021634366700306466250201150256463.jpg زنان در جنگ ، توسط شارلوت ویلسون ؛ زنان جنگ صلح

 

 

102163436670047568500020117255683.jpg زنان در جنگ ، توسط شارلوت ویلسون ؛ زنان جنگ صلح

 

 

1021634366700666310000201126256313.jpg زنان در جنگ ، توسط شارلوت ویلسون ؛ زنان جنگ صلح

 

 

1021634366700828653750201142258653.gif زنان در جنگ ، توسط شارلوت ویلسون ؛ زنان جنگ صلح

 

 

1021634366701338028750201133258023.gif زنان در جنگ ، توسط شارلوت ویلسون ؛ زنان جنگ صلح

 

 

1021634366701493497500201149253493.gif زنان در جنگ ، توسط شارلوت ویلسون ؛ زنان جنگ صلح

 

 

102163436670168302875020118253023.gif زنان در جنگ ، توسط شارلوت ویلسون ؛ زنان جنگ صلح

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

10246343674850200600002011422663.jpg

در 15 اكتبر 2009 ، مخزن فکر جديد وای فکتوری The why factory در انجمن اساتيد معماري دانشگاه تکنلژی و ساخت و ساز دلفت در شمایل تریبونی نارنجی که توسط گروه معماري ام وي ار دي وي طراحی شده بود افتتاح شد. "وای فکتوری" یا "کارخانه ی چرا" يك مرکز فکر جهان ـ شهری است و توسط پروفسور وینی ماس اداره می شود. این پروژه در اغاز ـ در سال 2008 ـ با هدف بلند پروازانه توسعه دادن قدرت منطقي حِرَفِ معماري و شهرسازی افتتاح شد. برنامه پزوهش بر شهرهای اینده وای فکتوری، احتمالات نهایی جاری بر توسعه شهرهای ما را می سنجدـ در لحظه ایی كه اكثريت جمعيت جهان طبعه شهرها هستند ـ در نتيجه ، يك رشته از مدل ها و تجسم های خیالی براي شهر هاي اينده در شمایل راه حل هاي عملي و تئوریک پيشنهاد می شود، تمرکز بر نرم افزارهای طراحی کاربردی، نمایش فیلم و مطالعه کتب اختصاصی نیز از دیگر کارکردهای این مخزن نارنجی است. اولين نشريه وای فکتوری با عنوان "شهرهای خیالی؛ چارچوبی بر شهرهای اینده" ‌در 15 اكتبر 2009 ارائه شد. این مجلد از مجموعه شهرهای اینده بر ان است كه نگاهی کلان به ان چه مد نظر وای فکتوری است داشته باشد و از این ره طرحی كلي برای اين پژوهش جاه طلبانه و روش كار براي سال هاي اينده برقرار كند.

 

1024634367486896778750201149266773.jpg مخرن فکرِ ام وي ار دي وی؛ پلکانی نارنجی برای معماری و شهرسازی اینده

 

 

1024634367487994747500201139264743.jpg مخرن فکرِ ام وي ار دي وی؛ پلکانی نارنجی برای معماری و شهرسازی اینده

 

 

1024634367490469122500201146269123.jpg مخرن فکرِ ام وي ار دي وی؛ پلکانی نارنجی برای معماری و شهرسازی اینده

 

 

1024634367490993653750201139263653.jpg مخرن فکرِ ام وي ار دي وی؛ پلکانی نارنجی برای معماری و شهرسازی اینده

 

 

1024634367491143028750201154263023.jpg مخرن فکرِ ام وي ار دي وی؛ پلکانی نارنجی برای معماری و شهرسازی اینده

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

كوهي از كتابِ ام وی آر دی وی؛ هم اراییِ مسکن بومی و امر معاصر

 

 

1025634367500412716250201121262713.jpg

ساخت ساختمان پروژه كوه كتاب اغاز گرديده است، اين پروه ، يك كتابخانه عمومي جديد به مساحت 10000متر مربع ميباشد و در روستاي پایکِــنیشا در هلند واقع شده است. اين كتابخانه براي جمع اوري بيشتر كتاب و به وجود اوردن فضايي مخصوص كتاب خواني همساز با امكانات تجاري، دفتر كار، تالار كنفرانس، اتاق كنفرانس و فضايي براي نمایش ساخته شده است. فضاي بيروني ساختمان انعكاسي از گونه شناسي سبك انبار سنتي در هلند دارد، از نظر ريخت شناسی و انتخاب مصالح همانند يك يادگار براي تاريخچه كشاورزي روستای پایکنیشا ميباشد. از دلایل دیگر ساخت این کتاب خانه می توان به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر فضاي برون شهري روتردام با ميانگين پايين از امار خوانندگان كتاب همراه است. اين كتابخانه براي تبليغ و ترويج كتاب خواني طراحي شده است.توسط توده سازي و انباشته كردن تمامي فضاها و امكانات ساختمان بر سر ديگر طبقات كه شامل دفتر كار، سالن اجتماعات وتالار كنفرانسی عمودي با تالار شنوندگان ، تراس هايي در ابعاد مختلف و با چیدمانی روي هم و در شمايل یک كتاب پديدار شده اند، اين پرداخت يك كوه كتاب بزرگ خلق كرده است. تراس ها توسط پلكاني به فرم يك مسير خطي با يكديگر پيوند يافته اند و منحني اطراف كوه در نقطه اوج ساختمان را تولید می کنند؛ ان جايي كه به منظری پانارامیک از پایکنیشا چشم انتظارمان است. كوه كتاب توسط لايه هاي شيشه اي پوشيده شده است كه ميله اي براي ضربه زدن به زنگ ايجاد نموده است و در فضاي باز كتابخانه ، ميله ي زنگ يك كنترل اوضاع جوي و اقليمي براي فضاي عمومي به وجود اورده است.ابزار الات تامین انرژی سبز، تهويه طبيعي و يك سيستم مخزن گرمايش حرارتيِ زير زميني براي تامین اسایش در طول سال تعبيه شده است. كتابخانه جديد عمومي قسمتي از يك برنامه بزرگ براي فضاي درون شهر پایکنیشا است.در راستای بهبود و تراکم زایی فضاي درون شهري ، گروه ام وي ار دي وي پيشنهاد كرد كه يك سري از اپارتمان هايي كه گونه شناسي محلي را باز تاب ميدهند را در مقياس بزرگ باز سازي كند و فضاهاي عمومي كاملا جديد مربوط به ان توسط اجر مزين شود. انتظار ميرود كه ساخت اين كتابخانه و اپارتمان ها در سپتامبر سال 2011 به اتمام خواهد رسد.

 

1025634367500589278750201138269273.jpg كوهي از كتابِ ام وی آر دی وی؛ هم اراییِ مسکن بومی و امر معاصر

 

 

102563436750079099750020115926993.jpg كوهي از كتابِ ام وی آر دی وی؛ هم اراییِ مسکن بومی و امر معاصر

 

 

102563436750100068500020112026683.jpg كوهي از كتابِ ام وی آر دی وی؛ هم اراییِ مسکن بومی و امر معاصر

 

 

1025634367501165216250201136265213.jpg كوهي از كتابِ ام وی آر دی وی؛ هم اراییِ مسکن بومی و امر معاصر

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

ساختمان دی ان بی نُر؛ ام وی ار دی وی و پردازش مجدد هزارتوی عمودیِ شهری

 

 

1026634367514575372500201157265373.jpg

در سال 2003، گروه معماري ام وي ار دي وي ، همراه با شركت نروژي دارک اَند اِ لــَـب، برنده رقابت طرح توسعه بندرگاه بیوریکا و طراحی یک طرح شهری با تراکم بالا در امتداد نای لند الا گردید. سازمان بین المللی مالي نروژی دی ان بی نـُـر، می خواست بیست دفتر شرکت که اکنون در سراسر شهر پراکنده هستند را در یک جا متمرکز کند.در سال 2007 ، تیم طراحی بر ایده شهری طرح توافق کردند؛ یک مجموعه خوشه مانندِ متشکل از سه حجم و يك زير زمين مشترك با 3000 متر مربع زيربنا كه از به هم پيوستن هر سه ساختماني كه كنار یک دیگر قرار می گرفتن ساخته می شود.گروه ام وي ار دي وي به عنوان يك گروه معماری برای طراحي ساختمان مرکزی و طراحی محموطه پیرامونی در نظر گرفته شد. طرح توسعه یک مجموعه جدید از شعب سرپرستی، یک عملیات استراتژیک با هدف تبیین هویتی واضح و هم افزایی تعریف شد.هدف تفسير شخصيت اجتماعي و دموكراتيك سازمان به بنایی با کیفیت های فضایی عالی و کارکردی برتر بود؛ ساختمان یک قفسه بندی شبکه ایی فولادی در نظر گرفته شد که بیانی بود از طبیعت انعطاف پذیر سازمان. اين حجم شبکه ایی که در یک پوسته سنگی ملفوف گردیده، کیفیت های محیطی نروژ را تداعی می کند، مجموعه هم چون یک صخره در نظر می اید، تورفتگي های فضايي با حركت های پیچنده شان، فضایی کافی برای رشد گیاهان را نیز فراهم می اورد: بام باغ یا محوطه باز برای هر طبقه. در طول نماي بيروني بنا، برنامه ی کلی ساختمان خودنمایی می کند: در پایین ورودي اصلي، در مركز دفتر بازرگاني، و در سمت چپ محلي براي استراحت در نظر گرفته شده است. در طبقه ي بالاي فروشگاه كه به وسيله ي مسيري شطرنجي كه به صورت يك ساختار پلكاني در ميان پوسته اي شيشه اي پديدار شده است به يكديگر متصل شده اند. طبقات اداري عمومي پس نشسته اند و در کار ايجاد محوطه های بیرونی و درونی اشتراكی و تامین نور روز می باشند، در تراز خيابان، حجم ساختمان توسط توسط مناطق ورودی سرپوشیده گشوده شده است و در ترکیب با پاساژهای عمومی ایی که با ایستگاه مرکزی اسلو تعریف می شوند تعبیه شده است. این طراحی جز به جز در عین کارکردی بودن بالا و انعطلف پذیری مناسب به تمامی این جنبه ها پاسخ می دهد. در نتيجه ، تمام طبقات ساختمان در هر دو قسمت جدا از هم ، هم منحصر به فرد است و هم عمومی. حجم هاي غير متعادل و خُرد ـ خُرد يك فضاي عمومي را خلق كرده است. در کنار بيش از 2000 فضای کار انعطلف پذیر، ساختمان 140 جايگاه فروش در طبقات فوقاني تعبیه کرده است، که به یک سمت ساختمان جهت می گیرند و در یک شكل پلكانی با يك منظره ي كلي به بيرون تعریف می شوند، اتاق هيئت مديره نیز در مركز این حجم قرار دارد. اين به هم پيوستگي عناصر توسط مسير داخلي ممتد شطرنجي به تراس ها متصل هستند.ملاقات هاي خصوصي و غير رسمي و ارتباط بين كارمندان در اين محل انجام مي پذيرد.مسير گذرگاه عمومي ، هدايت كننده ي ميان ورودي اصلي ساختمان به سوي ايستگاه مركزي اوسلوOslo مي باشد. مسير گردش از پذيرايي مهمان ها در ساختمان به سمت بالا موجب پيوستن همه ي طبقات اداري با فضاي عمومي است. همساز كردن مسير فضاهاي همگاني براي رسيدن به طبقات اداري و به وجود اوردن يك فضاي صميمانه از دیگر اهداف این طرح است. دست يابي به تراس هاي بيروني متنوع و بام باغ در اين بنا به راحتي ميسر ميباشد.همه ي اين فضا هاي به هم پيوسته به عنوان يك سلول شيشه اي به شما اجازه ميدهد تا همه ي منظره هاي را به واسطه منظره بيروني با شفافيت ببينيد.

 

1026634367514787716250201118267713.jpg ساختمان دی ان بی نُر؛ ام وی ار دی وی و پردازش مجدد هزارتوی عمودیِ شهری

 

 

102663436751495052875020113526523.jpg ساختمان دی ان بی نُر؛ ام وی ار دی وی و پردازش مجدد هزارتوی عمودیِ شهری

 

 

1026634367515164122500201156264123.jpg ساختمان دی ان بی نُر؛ ام وی ار دی وی و پردازش مجدد هزارتوی عمودیِ شهری

 

 

1026634367516321935000201152261933.jpg ساختمان دی ان بی نُر؛ ام وی ار دی وی و پردازش مجدد هزارتوی عمودیِ شهری

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1027634367613971153750201137261153.jpg

این ساختمان به شکل تخته سنگ در Acapulco – مکزیک – مقبره ایست که توسط استودیو مکزیکی معماران بانکر طراحی شده . ساختار چند وجهی و تراش دار که کلیسای غروب نام گرفته ، تعادلی را با زمین های صخره ای اطرافش برقرار می کند و دهانه مثلث شکل آن ورودی را شکل می دهد . کلیسا در طبقه فوقانی واقع شده که با پله های داخلی قابل دسترس می باشد . شکاف های درون دیوار ، دیدهایی را از چشم انداز اطراف بنا فراهم می کند و همچنین اجازه ورود تکه های باریکی از نور را به داخل کلیسا می دهد . نیمکت های بتنی به سمت دیوار صیقلی با صلیبی بر روی سطح آن جهت گرفته اند و سردابه ها در بیرون و اطراف کلیسا واقع شده اند .

 

102763436761427787250020117267873.jpg کلیسای غروب ، معماران بانکر ؛ تناسب کلاسیک در مقابل هرج و مرج ظاهری

 

 

1027634367614508653750201130268653.jpg کلیسای غروب ، معماران بانکر ؛ تناسب کلاسیک در مقابل هرج و مرج ظاهری

 

 

1027634367614644435000201144264433.jpg کلیسای غروب ، معماران بانکر ؛ تناسب کلاسیک در مقابل هرج و مرج ظاهری

 

 

102763436761487334125020117263343.jpg کلیسای غروب ، معماران بانکر ؛ تناسب کلاسیک در مقابل هرج و مرج ظاهری

 

 

1027634367615081622500201128261623.jpg کلیسای غروب ، معماران بانکر ؛ تناسب کلاسیک در مقابل هرج و مرج ظاهری

 

 

1027634367615235997500201143265993.jpg کلیسای غروب ، معماران بانکر ؛ تناسب کلاسیک در مقابل هرج و مرج ظاهری

 

 

102763436761547162250020117261623.jpg کلیسای غروب ، معماران بانکر ؛ تناسب کلاسیک در مقابل هرج و مرج ظاهری

 

 

1027634367615626153750201122266153.jpg کلیسای غروب ، معماران بانکر ؛ تناسب کلاسیک در مقابل هرج و مرج ظاهری

 

 

1027634367615769435000201136269433.jpg کلیسای غروب ، معماران بانکر ؛ تناسب کلاسیک در مقابل هرج و مرج ظاهری

 

 

102763436761602943500020112269433.jpg کلیسای غروب ، معماران بانکر ؛ تناسب کلاسیک در مقابل هرج و مرج ظاهری

 

 

1027634367616321466250201132261463.jpg کلیسای غروب ، معماران بانکر ؛ تناسب کلاسیک در مقابل هرج و مرج ظاهری

 

 

1027634367616844435000201124264433.jpg کلیسای غروب ، معماران بانکر ؛ تناسب کلاسیک در مقابل هرج و مرج ظاهری

 

 

102763436761725396625020115263963.jpg کلیسای غروب ، معماران بانکر ؛ تناسب کلاسیک در مقابل هرج و مرج ظاهری

 

 

1027634367617663653750201146263653.jpg کلیسای غروب ، معماران بانکر ؛ تناسب کلاسیک در مقابل هرج و مرج ظاهری

 

 

1027634367618033966250201123263963.gif کلیسای غروب ، معماران بانکر ؛ تناسب کلاسیک در مقابل هرج و مرج ظاهری

 

 

102763436761846490375020116264903.gif کلیسای غروب ، معماران بانکر ؛ تناسب کلاسیک در مقابل هرج و مرج ظاهری

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1030634368734758214290201135288213.jpg

معماری سنگاپور هنوز از نظر شرایط ذهنی تبیین کننده انگاره های معمارانی است که کمی تحت تاثیر جعبه های شیشیه ایی و فلزی هستند، اگر این منش برای میس ون دروهه مناسب بود ایا واقعا برای معماری مناطق حاره ایی هم مناسب است و موجب تحقق خانه های به لحاظ اقلیمی نامناسب در این جزیزه نگشته است، البته جای امیدواری است که طی دهه های گذشته طرح های جسورانه معاصرتری نیز با فشار کارفرماها بر معماران در بافت این جزیره تحقق یافته است، طرح هایی که انگاره جعبه را شکسته اند و الگوی حاره ایی محلی را بسط داده اند.بیشتر آثار خوب بوسیله نسل جوانی از معماران بومی و مهاجر انجام شده است؛از بین آنها می توان به نام های: Chan Soo Khian, Ko Shiou Hee, Richard Hassell, Wong Mun Summ and Joshua Camaroff اشاره کرد.مسلما،بیشترین پروژه های بلند پروازانه ی یک سال گذشته متعلق به لیِن کالِکتیو(Lien Collective)بوده است،و یک ابتکار جسورانه توسط شش جوان تُرک،ایده ساخت هر خانه کنار دیگری بود.و در ماه های آینده تمام نگاهها به سمت کازینو بزرگ سندز(Sands) موشه سفدی(Moshe Safdie)-همراه با باغ و استخر شنای شگفت انگیز روی بام-که تا اشراف کامل بر خلیج مارینا(Marina) صعود می کند؛معطوف می شود.اگر چه تا پیش از این توجه بر تعداد معدودی از خانه های واجد اهمیت تاریخی سنگاپوری ـ هم چون بابا هاوس و دفاتر مجلس ملی معطوف بود ـ و معماران و حکومت ارزش کمتری برای میراث معماری قائل می شدند و گر چه درک عمومی از مدرنیته معادل ساختمان های بلند قلمداد می شد، آن چه اکنون بی نهایت واضح می نماید این مطلب است:که چه حکومت به عنوان هدایت کننده فرایند توسعه شهری و چه مردم در حال حاضر هَـِمِ خود را صرف افزایش اگاهی مردم نسبت به میراث معماری کشورشان نموده اند. مطمئنا؛این حالت مثل یک هارمونی زیرکانه بین تغییر و گفتگو، ایفای نقش می کند،اما برای کشوری که همیشه به سمت و سوی آینده شتاب داشته،سنگاپور بطور تحسین برانگیزی از موانع و مشکلات عبور می کند.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

واحد های خلاق در مرکز هنرهای ابِریستویس ، توماس هیترویک

 

1032634369131896360000201129286363.jpg

طراح برتانیایی توماس هیترویک ، هشت واحد کم هزینه برای تجارت هنری در مرکز هنرهای Aberyswyth در دانشگاه Wales را به اتمام رسانده که مزین به ورقه های فولادی و زیگ زاگی ضد زنگ هستند . ( مانند فویل های نازک پخت و پز ) . فوم عایق در پشت فولاد برای استحکام بخشیدن ، اسپری شده است . این پروژه برنده رقابت طراحی امکانات کم هزینه برای راه اندازی شانزده شرکت هنری است . قاب ساختار مقرون به صرفه ، محکم ، سفت و به خوبی عایق بندی شده است .

 

1032634369132059797500201145289793.jpg واحد های خلاق در مرکز هنرهای ابِریستویس ، توماس هیترویک

 

 

103263436913220604750020110286043.jpg واحد های خلاق در مرکز هنرهای ابِریستویس ، توماس هیترویک

 

 

1032634369132356985000201115286983.jpg واحد های خلاق در مرکز هنرهای ابِریستویس ، توماس هیترویک

 

 

1032634369132512453750201131282453.jpg واحد های خلاق در مرکز هنرهای ابِریستویس ، توماس هیترویک

 

 

1032634369132663547500201146283543.jpg واحد های خلاق در مرکز هنرهای ابِریستویس ، توماس هیترویک

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

سالن کنفرانس دفتر معماری وایت در استکهلم؛ پوسته ها ی معلق شهری

 

 

 

1033634369282687922500201148287923.jpg

اسکله ی استکهلم سوئد به این شهرامکان صعود به دنیای کنفرانس های بین المللی را داده است.تسهیلات کنگره، راه حل های ابداعی دفترمعماری سوئدی وایت را فراهم کرد، این اغاز،آن موسسه را دراروپا بی همتا کرد. اسکله ی استکهلم درکنار ایستگاه مرکزی قراردارد. سایت بیشترین جلوه رادر استکهلم دارد وبا هزاران مسافر قطاری که روزانه این مسیررا طی میکنند، موقعیت خودرا درخلیج ریدارفجاردن تثبیت می کند . همسایگی این اسکله ، با سالن سخنرانی استکهلم ازآن موقعیتی ایده ال می سازد. پروژه شامل سه ساختمان جداگانه است : قسمت همایش در طبقه ی پایین ،قسمت کنسرت که نزدیک تر به آب و ساختمانی اداری و 400 اتاق هتل که دقیقا مرتبط با ساختمان همایش قرارگرفته است.

به هرحال درنظرداشتن سالن همایشی با 3,000 صندلی و یک غذاخوری با 2,000 صندلی درنقشه ای مثلث شکل، غیرممکن بود و تنها، راه حل دفترمعماری وایت، کلید این موفقیت بود، آن ها معادله را با فضای نشسیمن چندمنظوره، به شکلی حل کردندکه سبب شد، سالن همایش بزرگ به سطح بالاتری از مرزهای سایت منتقل شود، همانند تاثیر وجود کاناپه ای بزرگ کنار ورودی.

البته لازمه ی دستکاری خط آسمان استکهلم، جلب اعتماد ارباب رجوع و مقامات بود . قسمت بالایی سالن همایش، تماشایی است و با فرمی آزادکه درتعامل با حرکت پل هوایی واسکله های اطراف ساختمان نمایان می شود. مجموعه ی صندلی های سالن بالا، 1,500نفر راجا می دهد و باعث ایجاد ارتباطی آنی با سالن های جداگانه ی اطراف را می شود. جالب ان که قسمت پایینی سالن گنجایش همان تعداد تماشاگر را به سبک سینما دارا است.ازسوی دیگر ،مجموعه ی صندلی های سالن پایین که به سادگی جمع می شود قابلیت ایجاد فضایی برای 2,000 میهمان ضیافت رادارد.

 

 

1033634369282974641250201117284643.jpg اسکله ی استاکهولم درنمایی دورتر

 

 

1033634369283752766250201135282763.jpg هتل اسکله ی اتوکهولم درنمایی دورتر

 

 

1033634369283875735000201147285733.jpg هتل اسکله ی اتوکهولم درنمایی دورتر

 

 

1033634369283991047500201159281043.jpg هتل اسکله ی اتوکهولم درنمایی دورتر

 

 

1033634369284117297500201111287293.jpg هتل اسکله ی اتوکهولم درنمایی دورتر

 

 

1033634369284251985000201125281983.jpg هتل اسکله ی اتوکهولم درنمایی دورتر

 

 

1033634369284379172500201137289173.jpg هتل اسکله ی اتوکهولم درنمایی دورتر

 

 

103363436928451026625020115128263.jpg هتل اسکله ی اتوکهولم درنمایی دورتر

 

 

1033634369285161047500201156281043.jpg دسترسی های سطوح مختلف هتل

 

 

1033634369285708547500201150288543.jpg مصالح به کاربرده شده در هتل اسکله ی استوکهولم

 

 

1033634369286049797500201124289793.jpg فضای داخلی هتل اسکله ی استوکهولم

 

 

1033634369286317297500201151287293.jpg فضای داخلی هتل اسکله ی استوکهولم

 

 

1033634369286513860000201111283863.jpg فضای داخلی هتل اسکله ی استوکهولم

 

 

1033634369286651985000201125281983.jpg فضای داخلی هتل اسکله ی استوکهولم

 

 

1033634369286903703750201150283703.jpg section

 

 

103363436928703886000020113288863.jpg site plan

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1045634370445451828750201145301823.jpg

تاتم دی . داس یک پارک صنعتی است که در مادرید اسپانیا واقع شده است.این پارک صنعتی دارای سه بخش می باشد که هرکدام مشغول فعالیت خاصی هستند.در خیابان ورودی این پارک علامتی نصب گردیده که دارای سازه گالوانیزه می باشد که بایک ساختار سلولی به رنگ سفید و از جنس پلی کربنات پوشش داده شده است و سقف آن از شیشه های ایمنی تشکیل گردیده است.با ایجاد روشنایی از لامپ ال.ای.دی بهره گرفته اند . درون سازه گالوانیزه راه های دسترسی برای تعمیر و نگهداری این علامت تعبیه گردیده است.طراحی این نشانه به گونه ای است که به وسیله تابلوهای نصب شده روی آن و نورپردازی محل های مختلف پارک صنعتی رابه کسانی که تازه وارد هستند نشان می دهد و از راه دور آن ها را راهنمایی می کند. روی سطح ستونی که این طرح بر آن استوار شده است با طراحی های گرافیکی نقشه مناطق نمایان شده و لیست و نام شرکت ها و اطلاعات مربوط به هر یک ذکر گردیده است.

 

 

104563437044563167250020113301673.jpg تاتم دي . داس

 

 

1045634370445884641250201128304643.jpg تاتم دي . داس

 

 

104563437044627792250020117307923.jpg تاتم دي . داس

 

 

1045634370446463703750201126303703.jpg تاتم دي . داس

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

کوپ هیملبلا و طراحی پاویون 21 با فضای اپرای کوچک و مکانیسم فرار صوتی

 

 

1048634370921588235000201118308233.jpg

کوپ هیملبلا پلان های پاویون 21 با فضای اپرای کوچک را منتشر ساخت.نمود ِ فضایی متحرک ، تغییرپذیر و موقتی برای اپرای ایالت باواریا در مونیخ آلمان خلق شده است.آلمان قادر به جا دادن 300 بازدید کننده خواهد بود.این پاویون بر آن است برای رویدادهای گسترده ای در فستیوال سالانه اپرای 2010 مورد استفاده قرار گیرد و سپس به مکان های مختلف سفر کند. هدف از طراحی پاویون دستیابی به یک فرار صوتی منحصر به فرد،به وسیله ی کاهش صدای مشهود و خلق یک "منطقه سکوت" است جایی که این امر مطابق اصول فنی امکان پذیر نیست،اما شرایطی که اینجا استفاده شده بر آن است منطقه ای را توصیف کند که شما میتوانید تغییر صوت را حس کنید و به شما برداشتی از محیطی آرام تر را می دهد. برای دستیابی به این ایده آن ها از 3 مکانیسم استفاده می کنند، در مرحله اول اثر حفاظتی صوتی منطقه ی میدان عمومی از خیابان ، دوم شکل سطح پاویون برای جمع آوری و منحرف کردن صوت و سوم خصوصیات مصالح سطح پاویون برای جذب کردن و منعکس کردن صوت.سازه ی فضایی پاویون به عنوان یک مبدل عمل می کند که دریافت و احساس ما را نسبت به صوت و موسیقی در میدان عمومیِ اطراف پاویون و درون فضای نمایش تغییر می دهد.

 

1048634370921755891250201135305893.jpg کوپ هیملبلا و طراحی پاویون 21 با فضای اپرای کوچک و مکانیسم فرار صوتی

 

 

104863437092192026625020115230263.jpg کوپ هیملبلا و طراحی پاویون 21 با فضای اپرای کوچک و مکانیسم فرار صوتی

 

 

1048634370922106828750201110306823.jpg کوپ هیملبلا و طراحی پاویون 21 با فضای اپرای کوچک و مکانیسم فرار صوتی

 

 

1048634370922265735000201126305733.jpg کوپ هیملبلا و طراحی پاویون 21 با فضای اپرای کوچک و مکانیسم فرار صوتی

 

 

1048634370922415110000201141305113.jpg کوپ هیملبلا و طراحی پاویون 21 با فضای اپرای کوچک و مکانیسم فرار صوتی

 

 

1048634370922571828750201157301823.jpg کوپ هیملبلا و طراحی پاویون 21 با فضای اپرای کوچک و مکانیسم فرار صوتی

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1049634370925349016250201134309013.jpg

ولف دی پریکس، مدیر طراح کوپ هیملبلا امروز طرح نهایی خانه موسیقی را طی یک مصاحبه مطبوعاتی در مرکز آتزن در آلبورگ دانمارک معرفی کرد.با همکاری نزدیک بین سازنده ، صندوق خانه موسیقی در ژوتلاند (شبه جزیره دانمارک) و کوپ هیملبلا طرح کلی اصلاح شده و به مرحله نهایی رسانده شده است.اصلاحات در ارتباط با طرح اولیه در سپتامبر 2008 عرضه شده و شامل پلکان بزرگی است که راه را به سوی نمای خانه موسیقی در مقابل لیمف جردن باز میکند. به جای یک ورودی باز، ورودی در طبقه همکف میان اجزای پیکره نمای سالن اجتماع و رستوران ساخته شده است.حجم ها و سطوح متفاوت، تعبیر معمارانه ای را خلق میکند که با ساختار چند عملکردی و طبیعت همکردار بنا منطبق است. ولف دی پریکس اظهار داشته است که معماری عالی تنها به وسیله تصحیح کردن مداوم اصول اساسی معمارانه دست یافتنی است.بنابراین خانه موسیقی فرآیندی زنده و پویا است.

 

1049634370925488547500201148308543.jpg کوپ هیملبلا: پلان های اصلاح شده خانه موسیقی با فرآیندی زنده و پویا

 

 

10496343709256401100002011430113.jpg کوپ هیملبلا: پلان های اصلاح شده خانه موسیقی با فرآیندی زنده و پویا

 

 

104963437092594011000020113430113.jpg کوپ هیملبلا: پلان های اصلاح شده خانه موسیقی با فرآیندی زنده و پویا

 

 

1049634370926069797500201146309793.jpg کوپ هیملبلا: پلان های اصلاح شده خانه موسیقی با فرآیندی زنده و پویا

 

 

1049634370926332141250201113302143.jpg پلان طبقه همکف

 

 

1049634370926558235000201135308233.jpg پلان طبقه اول

 

 

1049634370926776047500201157306043.jpg پلان طبقه دوم

 

 

1049634370927042766250201124302763.jpg پلان طبقه سوم

 

 

104963437092729089125020114930893.jpg پلان طبقه چهارم

 

 

104963437092747276625020117302763.jpg سایت پلان

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1046634370866158078750201155308073.jpg

ساختار از مجموعه ای از قطعات جداگانه ساخته شده است . حرکت دیوارها ، زمین و انتخاب سنگ ها ، اینها عملأ " ساخت یک خانه " می باشد . با برنامه پیچیده خود ، خانه در تداومی ناشی از طبیعت است . در رابطه شبه موازی با دیوارها ، فضاها بین سنگ ها در یک ردیف در طول گالری قرار گرفته اند . بخش های مختلف خانه را می توان از جنوب توسط دهانه ها شناسایی کرد . در سمت شمال تنها درب ورودی وجود دارد .

1046634370866375891250201117305893.jpg اُپُرتو ، پرتغال ، ادواردو سوتو دِ مُر

 

 

104663437086662089125020114230893.jpg اُپُرتو ، پرتغال ، ادواردو سوتو دِ مُر

 

 

1046634370866763235000201156303233.jpg اُپُرتو ، پرتغال ، ادواردو سوتو دِ مُر

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1050634371072171985000201117301983.jpg

پس از بردن رقابت بین المللی ، شهر مکسوان در سال 2007 در روسیه پروژه آ 101 را کامل کرد. شهر جدید آ101 خارج از جاده حلقوی اش ام کا ای دی مسکو واقع می شود و بیش از 6000 هکتار از زمین های جلوی ساوچ با 320 هزار بومی پیش بینی شده ، ساخته می شود ، آ101 بزرگترین پروژه در حال ساخت اروپاست. خصوصیات پروژه به 120 هزار خانه در اندازه ها و تیپ های بسیار متنوعی منتهی می شود. آنها با حدود 13 مرکز خرید چندمنظوره ، یک پارک تجاری بزرگ ( 500 هزار مترمربع فضای زیربنا ) و یک دانشگاه طراحی شده اند. یک شبکه راه آهن جدید به خطوط جاده ای بزرگراه مسکو و استان اورنج مرتبط خواهد شد. یک شبکه جاده ای بسیار پیچیده در محل قرار داده خواهد شد. برای برقراری سطح بالایی از زیرسازی اجتماعی، طرح توسعه ای شامل 2 بیمارستان، 20 کلینیک سلامتی، 60 مدرسه و 120 کودکستان در نظر گرفته خواهد شد. خود اتکایی کلید اصلی در ارتقای آ101 است. مشتیب؛ شرکت سازنده ، اخیرا در حال برپایی رقابتی برای طراحی جزییات اولین سایت بزرگ ( 150 هکتار بیش از 1 میلیون مترمربع فضای زیربنای مسکونی ) هست. چهار شرکت معماری برای ارائه ی پیشنهاداتشان انتخاب شده اند : HA&S و MVRDV/Next, KCAP, EDDEA نتایج رقابت در موزه معماری طی ماه دسامبر در مرکز مسکو به نمایش در خواهد آمد.

 

 

1050634371073016828750201141306823.jpg شهری جدید برای 320 هزار نفر از ساکنین جنوب غربی مسکو

 

 

1050634371074005110000201120305113.jpg شهری جدید برای 320 هزار نفر از ساکنین جنوب غربی مسکو

 

 

105063437107505682875020115306823.jpg شهری جدید برای 320 هزار نفر از ساکنین جنوب غربی مسکو

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

سایبانِ متروپل؛ زیبایی شناسی تضاد و پرداخت پویایی در مقیاس شهر

 

 

 

106263437294471339125020111113394.jpg

ما در مورد ساختار شگفت انگیز " سایبان متروپل " در سویل – اسپانیا – زمانی که هنوز در مرحله برنامه ریزی بود ، هیجان زده بودیم ، ولی اکنون این پروژه خارق العاده در میدان de la Encarnacion به اتمام رسیده . متروپل با ظاهری مانند لانه زنبور به هم پیوسته از پانل های چوبی از پایه ای بتنی سربرافراشته که قرار است فضای سایبان و مسیر پیاده روی را در زیر ساختار شکل دهد . این پروژه توسط J.Mayer H.Architects طراحی شده . سایبان متروپل به هماهنگ کردنِ تضاد به وجود آمده توسط ساختارهای فوق العاده مدرن با محیط قرون وسطی اطراف ، کمک کند . راه پله ها و مغازه ها در زیر این ساختار ابتکاری با چوب هایی با روکش پلی – اورتان واقع شده .

 

 

106263437294488182875020112811824.jpg سایبان متروپل : بزرگترین سازه چوبی دنیا در اسپانیا

 

 

106263437294509886000020114918864.jpg سایبان متروپل : بزرگترین سازه چوبی دنیا در اسپانیا

 

 

10626343729452246412502011214644.jpg سایبان متروپل : بزرگترین سازه چوبی دنیا در اسپانیا

 

 

106263437294542370375020112213704.jpg سایبان متروپل : بزرگترین سازه چوبی دنیا در اسپانیا

 

 

106263437294565261000020114512614.jpg سایبان متروپل : بزرگترین سازه چوبی دنیا در اسپانیا

 

 

10626343729458015162502011011514.jpg سایبان متروپل : بزرگترین سازه چوبی دنیا در اسپانیا

 

 

10626343729460104225002011211424.jpg سایبان متروپل : بزرگترین سازه چوبی دنیا در اسپانیا

 

 

106263437294613511000020113315114.jpg سایبان متروپل : بزرگترین سازه چوبی دنیا در اسپانیا

 

 

106263437294631557875020115115574.jpg سایبان متروپل : بزرگترین سازه چوبی دنیا در اسپانیا

 

 

10626343729464882350002011818234.jpg سایبان متروپل : بزرگترین سازه چوبی دنیا در اسپانیا

 

 

106263437294664682875020112416824.jpg سایبان متروپل : بزرگترین سازه چوبی دنیا در اسپانیا

 

 

106263437294688136000020114811364.jpg سایبان متروپل : بزرگترین سازه چوبی دنیا در اسپانیا

 

 

10626343729470952662502011915264.jpg سایبان متروپل : بزرگترین سازه چوبی دنیا در اسپانیا

 

 

106263437294735370375020113513704.jpg سایبان متروپل : بزرگترین سازه چوبی دنیا در اسپانیا

 

 

106263437294750448500020115014484.jpg سایبان متروپل : بزرگترین سازه چوبی دنیا در اسپانیا

 

 

10626343729476357350002011315734.jpg سایبان متروپل : بزرگترین سازه چوبی دنیا در اسپانیا

 

 

106263437294777370375020111713704.jpg سایبان متروپل : بزرگترین سازه چوبی دنیا در اسپانیا

 

 

106263437294789729750020112917294.jpg سایبان متروپل : بزرگترین سازه چوبی دنیا در اسپانیا

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

106663437332836214125020113622144.jpg

نمایشگاه کوپ هیملبلا با نام : بازدید آینده ، با سرپرستی یوکیکو شیکاتا و سازماندهی مرکز ارتباطات داخلی اِن تی تی (آی سی سی) در توکیو اداره می شود.ژاپن دو پروژه را ارایه میکند که اولین بار در یازدهمین دوسالانه بین المللی معماری ونیز در سال 2008 به نمایش درآمده بود. "لابراتوار مغز شهر" پروژه پژوهشی فعلی کوپ هیملبلا ، دانشگاه هنرهای کاربردی وین ، عصب شناس ولف سینگر و همچنین جامعه شناسان و برنامه نویسان کامپیوتر است.این تاسیسات بر هم کنش ور،فرآیند توسعه و پیشرفت مغز انسانی با شهر را شرح می دهد.هدف نهایی درک برنامه هایی است که آخرین منابع را از بیولوژی و علوم اطلاعات اتخاذ می کنند تا سناریوهایی را برای توسعه و پیشرفت شهری و اجتماعی پیش بینی کنند. "بالون نجومی بازدید 1969- فضای بازخورد" تاسیساتی بر هم کنش ور است که ازهمراهی ضربان قلب در یک مکانیزم بازخورد برای هماهنگ کردن و متصور ساختن فضای بازخورد روی پرده در بالون استفاده میکند که در اصل در سال 1969 درست شده و سرانجام در سال 2008 در ونیز به واقعیت پیوست و هم اکنون بهسازی شده تا تالار نمایش در آی سی سی را منزل خود کند. نمایشگاه تا 23 دسامبر سال 2009 در معرض نمایش خواهد بود.

 

106663437332877667250020111726674.jpg کوپ هیملبلا : نمایشگاه بازدید آینده ، نگاهی بازخوردی به آینده

 

 

106663437332888573500020112825734.jpg کوپ هیملبلا : نمایشگاه بازدید آینده ، نگاهی بازخوردی به آینده

 

 

106663437332909557875020114925574.jpg کوپ هیملبلا : نمایشگاه بازدید آینده ، نگاهی بازخوردی به آینده

 

 

10666343733292182350002011128234.jpg کوپ هیملبلا : نمایشگاه بازدید آینده ، نگاهی بازخوردی به آینده

 

 

106663437332934823500020111428234.jpg کوپ هیملبلا : نمایشگاه بازدید آینده ، نگاهی بازخوردی به آینده

 

 

106663437332946964125020112629644.jpg کوپ هیملبلا : نمایشگاه بازدید آینده ، نگاهی بازخوردی به آینده

 

 

106663437332961932875020114129324.jpg کوپ هیملبلا : نمایشگاه بازدید آینده ، نگاهی بازخوردی به آینده

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

106763437333305636000020112526364.jpg

شرکت اطریشی معماری کوپ هیملبلا ، برنده مسابقه بین المللی طراحی برای نمایشگاهی در ریوا دل گاردا در سال 2006 شده است. آن ها با همراهی گروه هلیوپلیس 21 ، تغییرات اساسی را آشکار ساختند که روی پروژه شان، طرح پیشنهادی "ارتفاع ابرها" انجام داده اند..پلان ها توسط شرکت و نمایشگاه املاک و مستغلاتِ گاردا تِرِنتینو پرده برداری شدند. پیش نویس اصلاح شده ترکیبی از دو ساختمان را عرضه میکند ، یکی خوابیده روی زمین و دیگری معلق که به ترتیب میزبان یک تالار نمایش و یک تالار چند منظوره هستند.دو ساختمان به وسیله یک سرسرا به یکدیگر مرتبط اند و در شمال ، حجم سالن ورزش بوسیله یک پارکینگ دو طبقه محصور شده است.سازه ی روباز پارکینگ ، آن را قابل رؤیت میسازد،در امتداد راه فرعی- اینجا پوشش ساختمان به یک فرم شفاف تبدیل میشود،که به ساختمان شفافیتی محرز می بخشد.تالار چند منظوره میزبان کنسرت های پاپ و راک،نمایش های مد،رویدادها ونمایشگاه های داد و ستد برای بالغ بر 3000 نفر خواهد بود. تالار نمایش جدید با تالارهای موجود بواسطه یک پل که پیوستگی نمایشگاه را ممکن می سازد به یکدیگر متصل خواهند شد.از آنجایی که هر طبقه طبقه از نمایشگاه مستقیما با سرسرا ارتباط خواهد داشت، و بنابراین مستقلانه استفاده می شوند، ساختمان جدید حداکثر انعطاف مدیریتی را عرضه خواهد کرد.طبقه بالای نمایشگاه از نقطه نظر عملکردی نسبت به سه طبقه رسمی دیگر تفاوت دارد.طبقهی بالایی تعداد ستون ها و بازشوها را در دال سقف کاهش داده،جایی که نور طبیعی ومناظر به واسطه پنجره ها تامین شده است. مقدر است که ساخت سال بعد آغاز شود و در سال 2013 به اتمام رسد.

 

106763437333318495375020113824954.jpg کوپ هیملبلا : نمایشگاه ریوا دل گاردا درایتالیا،شفافیت و انعطاف پذیری محرز فرم

 

 

106763437333330167250020115021674.jpg کوپ هیملبلا : نمایشگاه ریوا دل گاردا درایتالیا،شفافیت و انعطاف پذیری محرز فرم

 

 

10676343733334330787502011323074.jpg کوپ هیملبلا : نمایشگاه ریوا دل گاردا درایتالیا،شفافیت و انعطاف پذیری محرز فرم

 

 

106763437333359261000020111922614.jpg کوپ هیملبلا : نمایشگاه ریوا دل گاردا درایتالیا،شفافیت و انعطاف پذیری محرز فرم

 

 

106763437333375932875020113529324.jpg کوپ هیملبلا : نمایشگاه ریوا دل گاردا درایتالیا،شفافیت و انعطاف پذیری محرز فرم

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

106863437333603870375020112328704.jpg

تعدادی از دانش آموزان دبیرستانی در پاییز 2009 به ساختمان جدید دبیرستان،طراحی شده توسط شرکت اطریشی کوپ هیملبلا باز خواهند گشت.دبیرستان هنرهای تجسمی و نمایشی مرکز منطقه لس آنجلس هم اکنون بعد از ساخت تکمیل شده است.این دبیرستان از 1800 دانش آموز نگهداری خواهد کرد و یک تئاتر مرکزی را در بر خواهد داشت که ظرفیت 1000 بیننده را دارد. آنجا چهار ساختمانِ مختص کلاس ها، برای هر یک از چهار رشته هنری مدرسه وجود دارد.همچنین این دبیرستان در همه ی هفت ساختمان مدرسه دارای یک کتابخانه و کافه تریا است.دبیرستان برجی بر روی یکی از ساختمان ها دارد و رمپی را نمایان می سازد که مانند عدد 9 شکل داده شده است.

 

106863437333615323500020113523234.jpg کوپ هیملبلا : دبیرستان هنرهای تجسمی و نمایشیِ 9

 

 

10686343733363107350002011512734.jpg کوپ هیملبلا : دبیرستان هنرهای تجسمی و نمایشیِ 9

 

 

10686343733364337037502011323704.jpg کوپ هیملبلا : دبیرستان هنرهای تجسمی و نمایشیِ 9

 

 

106863437333657464125020111724644.jpg کوپ هیملبلا : دبیرستان هنرهای تجسمی و نمایشیِ 9

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

106963437333807620375020114726204.jpg

موزه جدید هنر اِسترانگولی در کالابریا،سومین پروژه کوپ هیملبلا در ایتالیا است.موزه تنها مرکزی فرهنگی نیست بلکه به عنوان مولدی برای توسعه و پیشرفت کالابریا،جایی برای سرگرمی های فرهنگی و تفریحات به شمار می رود.موزه هنر بر روی تپه "موتا گرنده" روبروی شهر واقع شده و از فاصله دور قابل رؤیت است. تالارهای موزه جدید هنر نه تنها فضاهای نمایش انعطاف پذیری هستند بلکه همچنین یک فضای کوچک چند سرسرایی و یک رستوران تمام نما را در خود جای میدهند.این پروژه ترکیبی از سه عنصر مهم است:ساختمان مخروطی شکل نمادین با ورودی که متمایل به سمت شهر است،در صورتی که رستوران طره ای درطرف دیگر ساختمان یک تراس وسیع در مواجه با دریا در سمت شرق را عرضه میدارد.هر دو مجذوب کننده های عمومی بوسیله یک حجم نمایشی دو طبقه به یکدیگر پیوند خورده اند.فضاهای نمایش برآنند تا به اندازه کافی انعطاف پذیر باشند، و به وسیله تأسیسات زیرزمینی که از طریق دو آسانسور در دسترس هستند پشتیبانی و تقویت میشوند.

 

10696343733382190162502011129014.jpg کوپ هیملبلا : موزه جدید هنر اِسترانگولی در کالابریای ایتالیا

 

 

106963437333833776625020111327764.jpg کوپ هیملبلا : موزه جدید هنر اِسترانگولی در کالابریای ایتالیا

 

 

106963437333847370375020112723704.jpg کوپ هیملبلا : موزه جدید هنر اِسترانگولی در کالابریای ایتالیا

 

 

106963437333864651625020114426514.jpg کوپ هیملبلا : موزه جدید هنر اِسترانگولی در کالابریای ایتالیا

 

 

1069634373338810110000201112114.jpg کوپ هیملبلا : موزه جدید هنر اِسترانگولی در کالابریای ایتالیا

 

 

106963437333894620375020111426204.jpg کوپ هیملبلا : موزه جدید هنر اِسترانگولی در کالابریای ایتالیا

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

107063437446766791361820112637914.jpg

برای چند سال گذشته ، ما در جستجوی بعضی کارهای انجام شده در" دیترویت" Detroit هستیم. شهر هزاران ساختمان متروکه دارد که سالهاست زندگی در آنها جریان ندارد. شهر نیاز به گروهی از طراحان خلاق دارد تا راههای مبتکرانه ای برای توسعه و بازسازی دوباره ی این قسمت از صخره های شهر دیترویت مطرح کنند. قسمت اصلی شهر 33529 خانه ی خالی دارد. برای مردم شهر 33529 دلیل برای دست یابی به تعیین سرنوشت دیترویت وجود دارد. برای معماران این یک فرصت طلایی است . پنج نفر همکار پژوهشگر، از دانشکده ی معماری و برنامه ریزی شهری" تاوبمن" Taubman دانشگاه میشیگان ،یک خانه ی رها شده در "همترامک " Hamtramck -که اصالتا دیترویتی است- را به موش آزمایشگاهی شان تبدیل کردند . تغییر دادن های تدریجی معماری اخیر این خانه، به آن پلکان ، دیوارها، شیشه ها و اتاق های جدید داده است-اینها کارهای انجام شده است . اما این تقریبا تلاش قهرمانانه ای برای ساخت سرپناهی پایینی و خارجی نبود ، که بسیاری از مدارس معماری امروزه در این گونه سرپناه ها جای دارند. این یک تمرین طراحی خالص بود- منحصر به هدف تجدید نظر عرف خانه های تک خانواری- و آن نشان می دهد که چقدر خلاقیت را می توانید از انبار ویرانه های دیترویت ، دریافت کنید. شخصی خانه را در یک مزایده ی سلب اقامه ی دعوی با قیمت 500 دلار خرید. این یک پوسته به معنای واقعی بود - بدون در، بدون پنجره، بدون برق، بدون لوله کشی و هیچ پلکانی. او وجود دارد. چه زیباست."مردیت میلر" Meredith Miller به ساختمان یک در فانتزی جدید داد. شما می توانید آنرا به مقداری از حریم خصوصیتان که می خواهید بسته نگهدارید،تنظیم کنید. در اینجا به مشاهده ی محیط داخلی می پردازیم:"الی ابرونز" Ellie Abrons با مهارت تبدیل مواد اولیه ی ساختمان را ازخسته کننده ترین قسمت خانه یعنی طبقات ،دیوارها، سقف ها ، به یک اثر هنری ،تبدیل کرد.درباره ی نمای خارجی نیز" رازلین شی " Rosalyne Shieh یک نوار مورب بزرگ را از میان خانه برش داد، پلکانی که بافتش در لفاف قرار داده شده را داخل کرده ، و با یک پنجره ی سقفی حبابی به خارج سرازیر نموده است. یک ملک تخریب شده در مجاورت آن قرار دارد، اما یکباره گسیخته شد، راه پله نمایش دلپذیر جدیدی از همسایگی ها را موجب خواهد شد. "کتی نیوئل" Catie Newell هزار لوله ی شیشه ای - که مقداری مانند لوله های شکاف برداشته شده است- را درگاراژ خانه برای پروژه ی بهینه سازی مصرف انرژی" دربالا و پایین" نصب کرد. بر طبق وب سایت یو آف ام، آن با بهره گیری از رابط معمولی شیشه به شکلی غیر معمول برای درک تغییر حجم و تبادل آن اجازه می دهد. "این کار را آرام با نور انجام می دهد". خانه به جمع طراحی "هامترامک" منتقل شده است ، که پیشرفت معماری را در بر خواهد داشت" مداخلات". این نوع دیدن خانه را در شهری که عملا با ناکامی هایش"اتومبیل، جرم و جنایت، روبو کاپ3" تعریف شده، تازه کرده است.ما همه این عبارت را شنیده ایم" طراحی ،آشفتگی را دوست دارد". در این استدلال، دیترویت باید شهری ایده آل را طرح کند. و این همان لحظه بود. مردم شهر رو به افزایش اند. جمعیت پایین تر از 1850000 ساکنان در سال 1950 به 951270000 نفر در سال 2000 رسید" این شکل انتظار می رود که در سرشماری سال 2010 دچار لغزش شود". بنابراین حتی اگر چشم انداز کاملا مناسب جریانی خلاق باشد، منبع استعداد در هر نقطه ای ترجیحا خلاق خواهد بود. چه کسی می تواند مقصر باشد؟ دیترویت، همانطور که همه ی ما می دانیم،به صورت شهر ایده آل عمل نمی کند.

 

 

107063437446788509972820114835094.jpg 2

 

 

10706343744680486924312011438694.jpg 3

 

 

107063437446819103527020111931034.jpg 4

 

 

107063437446835962794120113539624.jpg 5

 

 

107063437446856306413920115633064.jpg 6

 

 

107063437446874493797520111434934.jpg 7

 

 

107063437446931305933920111133054.jpg همسایه ی مجاور

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برج خورشیدی جدید سئول؛ موج سبز شهری

 

 

 

107163437460521500206120114135004.jpg

این برج با نمای مواج در سئول – کره جنوبی – توسط شرکت معماری هلندی ArchitectenConsort به تازگی به اتمام رسیده . آسمان خراش از اشکال ظریفِ سفال کره الهام گرفته که شکل مواج آن حکم بزرگی در خط آسمان سئول دارد . یک پوسته شیشه ای با عملکرد بالا ، پانل های الکتریکی – خورشیدی و تهویه طبیعی ، اطراف برج سبز ( مساحت 54000مترمربع و 48 متر ارتفاع ) را فرا گرفته . نمای مواج ساختمان به وسیله دیوارهای پرده ای شیشه ای و قاب های پنجره های عمودی تأکید بیشتری شده . تأثیر ارگانیک ساختار از سمت خیابان بیشتر آشکار می شود .

 

 

107163437460539312592120115933124.jpg برج خورشیدی جدید سئول

 

 

107163437460557937472920111739374.jpg برج خورشیدی جدید سئول

 

 

107163437460590531014320115035314.jpg برج خورشیدی جدید سئول

 

 

107163437460615983976420111539834.jpg برج خورشیدی جدید سئول

 

 

107163437460631858874820113138584.jpg برج خورشیدی جدید سئول

 

 

107163437460655546223220115535464.jpg برج خورشیدی جدید سئول

 

 

10716343746067106174892011113614.jpg برج خورشیدی جدید سئول

 

 

107163437460686780398320112637804.jpg برج خورشیدی جدید سئول

 

 

107163437460704749033320114437494.jpg برج خورشیدی جدید سئول

 

 

107163437460737780071920111737804.jpg برج خورشیدی جدید سئول

 

 

107163437460818123307720113831234.jpg برج خورشیدی جدید سئول

 

 

107163437460838748175720115837484.jpg برج خورشیدی جدید سئول

 

 

10716343746085807617702011183764.jpg برج خورشیدی جدید سئول

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...