رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

بقول داداشمون الله اکبر

اگه فیلم اینه وکارگردان اینه بقیه چی میگن وچی هستن(یه ذره فیلم به اضافه هیجده هست حواستون باشه!)

قصه های کانتربوری محصول 1971 ساخته پیر پائولو پازولینی نابغه فیلمسازی ایتالیا واروپا

 

220px-P_p_pasolini.jpg

 

کافیه به این فیلمش به دقت نگاه کنین تا بفهمین برا چی کشتنش

پیر پائولو پازولینی، مردی با دشمنانی بزرگ. (۱۹۲۲-۱۹۷۵)

کمونیست بود و افشاگر سویه ضد بشری نظام سرمایه داری، لائیک بود و ناقد سرسخت کلیسا و مذهب، همجنس خواه بود.

و پیر پائولو پازولینی فیلمساز بود. فیلمسازی جسور که تسلیم مافیای صنعت فیلمسازی روزگارش نمی‌شد تا سرانجام در دوم نوامبر ۱۹۷۵ در رم به قتل رسید.

لینک به دیدگاه
من هی میگم خدایا راکی چه ربطی به جنگل داره :hanghead:

راکی ۵ که جزو مزخرفاشه. راکی ۱ رو همین امشب بزار دانلود. 8.1 نمرشه :a030:

 

دارمش ولی هنوز تو لیست خیلی فیلما جلوترن به وقتش حتما میبینم:icon_gol:

لینک به دیدگاه

فیلم توقف ناپذیر Unstoppable محصول 2010 ساخته تونی اسکات

فیلم سرگرم کننده ای بود ولی مهم ترین نکتش تفاوت امکانات وزیرساختهای ما وبلاد کفر بود

یاد انفجار قطار نیشابور افتادم وافسوس خوردم فقط

--------

فیلم " غیر قابل توقف " درباره اتفاقی است که در سال 2001 می رفت تا یک فاجعه را رقم بزند اما خوشبختانه مهار شد. لوکوموتیوی در شهر اوهایوی آمریکا ناگهان از ریل خارج شد و بدون هیچگونه خدمه و مهندسی حدود 66 مایل به حرکت خود ادامه داد! اما نهایتا توانستند این لوکوموتیو را که حاوی مواد سمی و خطرناکی بود متوقف کنند ، خوشبختانه در این حادثه آسیبی به کسی نرسید. این فیلم که روند تولید آن به سال 2004 بر می گردد تا بحال اشخاص زیادی را برای کارگردانی اش دیده است که از جمله آنها " رابرت شونتکه " و " مارتین کمپبل " بوده اند اما در نهایت بعد از کشمکش های فراوان بر سر دستمزد ، " تونی اسکات " وظیفه کارگردانی آن را بر عهده گرفت و مطابق معمول دوست صمیمی و بازیگر مورد علاقه اش یعنی " دنزل واشینگتن " را در نقش اصلی قرار داد.

 

قطاری که قرار است تا محموله هایی سمی را به انبار و محلی امن جهت دفن همیشگی ارسال کند اکنون از کنترل خارج شده است و هر لحظه ممکن است دچار حادثه ای شده و فاجعه بزرگی را ایجاد کند و منطقه ای بزرگی را دچار الودگی شدید و خطرناک کند.اکنون تنها دو نفر از کارمندان راه آهن به نامهای ، فرانک ( دنزل واشینگتن ) که یک مهندس کهنه کار قطار است و دیگری مهندس جوانی به نام ویل ( کریس پین ) هستند که باید قطار را به هر شکل ممکن متوقف کنند. قطاری که هیچ راهی برای متوقف کردن و نگه داشتنش نیست و اگر کسی به آن وارد شود امکان زنده ماندنش وجود نخواهد داشت.

 

" غیر قابل توقف " تریلری هیجان انگیز هست که به خوبی وظیفه خود را می شناسد. " تونی اسکات " کارگردانی است که او را با فیلمهایی نظیر " مردی در آتش " و " جاسوس بازی " و... می شناسیم و به نظرم سپردن وظیفه کارگردانی این فیلم به وی بهترین تصمیم کمپانی سازنده فیلم بوده است. " اسکات " با ایجاد هیجان بسیار بالا در فیلم توانسته است تماشاگران را پای فیلم نگه دارد و اجازه ندهد که آنها لحظه ای حس خستگی کنند. در کنار ریتم بسیار سریع فیلم باید فیلمبرداری عالی فیلم را نیز تحسین کرد، منظره های طبیعی فیلم بسیار زیباست و صحنه های برخورد قطار و ... به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده و باعث شده است تماشاگر با آگاهی از اینکه در انتهای فیلم قرار است همه چیز به خوبی و خوشی به پایان برسد ، با اینحال نگران وضعیف لوکوموتیو و مهندسان باشد!. دو بازیگر اصلی فیلم نیز به خوبی توانسته اند در کنار همدیگر نقش آفرینی قابل قبولی داشته باشند، " دنزل واشینگتن " با اینکه عالی نیست اما در نقش فرانک باور پذیر است و توانسته تصویر قابل قبولی از یک مهندس پیشکسوت داشته باشد! اما " کریس پین " در نقش ویل بازی به مراتب راحت تر و جذاب تری ارائه داده است. شاید بتوان شخصیت پردازی به مراتب ضعیف تر فرانک را که " واشینگتن " ایفاگر آن است، دلیل بازی متوسط " واشینگتن " دانست اما با اینحال " اسکات " اجازه نداده که ضعف شخصیت های فیلمش چندان به چشم بیاید و این ضعف را با ضرباهنگ سریع ، اکشن زیاد ، و البته فیلمبرداری بسیار عالی پوشانده است.

 

در کل باید فیلم " غیر قابل توقف " را فیلمی دانست که با اکشن زیاد و ضرباهنگ سریع؛ نبض تماشاگر را در دست می گیرد و اجازه نمی دهد که تماشاگر درباره ضعف فیلم فرصت فکر کردن داشته باشد. " غیر قابل توقف " را ببینید و از اکشن آن لذت ببرید اما درباره جزییات آن سوال نکنید!.

لینک به دیدگاه
بقول داداشمون الله اکبر

اگه فیلم اینه وکارگردان اینه بقیه چی میگن وچی هستن(یه ذره فیلم به اضافه هیجده هست حواستون باشه!)

قصه های کانتربوری محصول 1971 ساخته پیر پائولو پازولینی نابغه فیلمسازی ایتالیا واروپا

 

220px-P_p_pasolini.jpg

 

کافیه به این فیلمش به دقت نگاه کنین تا بفهمین برا چی کشتنش

پیر پائولو پازولینی، مردی با دشمنانی بزرگ. (۱۹۲۲-۱۹۷۵)

کمونیست بود و افشاگر سویه ضد بشری نظام سرمایه داری، لائیک بود و ناقد سرسخت کلیسا و مذهب، همجنس خواه بود.

و پیر پائولو پازولینی فیلمساز بود. فیلمسازی جسور که تسلیم مافیای صنعت فیلمسازی روزگارش نمی‌شد تا سرانجام در دوم نوامبر ۱۹۷۵ در رم به قتل رسید.

 

این فیلمش خیلی بامزه است. یه صحنه داره که مدام تو ذهنمه حیف که خانواده نشسته. خیلی خنده دار بود.

 

ولی من عاشق تئوراما پازولینی هستم. با این که فیلمساز محبوبم نیست اما نبوغشو تحسین میکنم.

لینک به دیدگاه
این فیلمش خیلی بامزه است. یه صحنه داره که مدام تو ذهنمه حیف که خانواده نشسته. خیلی خنده دار بود.

 

ولی من عاشق تئوراما پازولینی هستم. با این که فیلمساز محبوبم نیست اما نبوغشو تحسین میکنم.

 

حتما لوکیشن جهنم منظورنه که تو اخرای فیلمه و اون کشیش رو میبره تا جهنم رو بهش نشون بده وسرنوشت اصحاب دین وکلیسارو

خیلی بامزه بود

برای منم محبوب نیست ولی واقعا دیدش به مفاهیم عالی وعمیق هست

لینک به دیدگاه
حتما لوکیشن جهنم منظورنه که تو اخرای فیلمه و اون کشیش رو میبره تا جهنم رو بهش نشون بده وسرنوشت اصحاب دین وکلیسارو

خیلی بامزه بود

برای منم محبوب نیست ولی واقعا دیدش به مفاهیم عالی وعمیق هست

 

درباره پازولینی میخواستم بگم هیچ وقت فرم فیلمهاش منو تحت تاثیر قرار نداده که عاشق سینه چاکش بشم

من عاشق فرم سینمایی فیلمها هستند مثلا بعضی از فیلمهای در پیت رو ترجیح میدم به بعضی از آثار شاخص

 

مثلا تو این چهار سال اخیر که کمتر فیلمی منو تحت تاثیر قرار داده، عاشق فیلم Mother ساخته بانگ جو هو شدم.

یا Inception - من با ایده فرمالیستی روسها هماهنگ ترم.

لینک به دیدگاه

آرگو به کارگردانی بن افلک

 

فضاسازی فیلم برای به نمایش در آوردن ایران سال 1358 خوب بود ولی در کل فیلم بی مزه و اغراق آمیزی بود.

 

یکی از مواردی که زیاد در این فیلم به چشم میخورد این بود که سعی شده بود مردم ایران رو مردمی متعصب و وحشی نشون بده.

 

 

argo%20affleck%20crowd%20615.jpg

لینک به دیدگاه

فیلم هابیت رو دیدم که 30 دقیقه پیش بود

کارگردان و بازیگران فیلم ارباب حلقه هااا میباشند ... این فیلم در داستان بر می گردد به 60 سال قبل از ماجرای ارباب حلقه هااااا

 

هابیت‌ها گونه‌ای از موجودات تخیلی در رمان‌های تالکین هستند که در سرزمین میانه زندگی می‌کنند.

 

هابیت‌ها اولین بار در کتاب هابیت تالکین مطرح شدند. شخصیت اصلی این داستان، بیلبو بگینز یک هابیت است که دچار ماجراهایی می‌شود. شخصیت اصلی مجموعهٔ ارباب حلقه‌ها، فرودو بگینز نیز یک هابیت است.

 

در کتاب هابیت، تالکین هابیت‌ها را موجوداتی کوچک توصیف می‌کند که نصف قد انسان را دارند، لباس‌هایی به رنگ روشن می‌پوشند، کفش به پا نمی‌کنند (کف پاهایشان به طور طبیعی پوستی چون چرم دارد) و پاهایشان پوشیده از موهای ضخیم و مجعد است. از نظر اخلاقی تالکین هابیت‌ها را موجوداتی خوشرو، خوش خوراک و به دور از ماجراجویی توصیف می‌کن

 

 

 

6

لینک به دیدگاه

NOVECENTO

بهترین فیلمی بود که تا الان دیدم

جریان زندگی دو دوسته که در یه روز ولی در خانواده های کاملا متضاد

که یکی سرمایه دار

و دیگری کاگری فقیر

که در جریان انقلاب کمونیستی ایتالیا علیه فاشیستها و حامیان انها(سرمایه دار ها) رو در روی همدیگر قرار می گیرند

فیلمه 5 ساعت و نیمه:ws3:

لینک به دیدگاه
درباره پازولینی میخواستم بگم هیچ وقت فرم فیلمهاش منو تحت تاثیر قرار نداده که عاشق سینه چاکش بشم

من عاشق فرم سینمایی فیلمها هستند مثلا بعضی از فیلمهای در پیت رو ترجیح میدم به بعضی از آثار شاخص

 

مثلا تو این چهار سال اخیر که کمتر فیلمی منو تحت تاثیر قرار داده، عاشق فیلم Mother ساخته بانگ جو هو شدم.

یا Inception - من با ایده فرمالیستی روسها هماهنگ ترم.

 

ماسوای انگیزه ها وسلایق شخصی حرفت کاملا قابل درک ومقبول هست ولی بابا ارتباط پیدا کردن با سینمای روسیه مثل این میمونه که دانشجوی سال اولی بخواد تز دکترای رشتشو بفهمه

سنگینی مفاهیم وکار تو سینمای روسیه یجوری شاخصه شده انگار

من بیشتر اشنایی وعلاقم به سینمای کلاسیک رو مدیون یکی از همکارای غرق شده تو سینمام که تلف شده تارکوفسکی هست وبخاطر علاقه وسواد فوق العادش شیفتامو با شیفت اونا چنج میکنم تا در مورد فیلم وسینما بتونیم باهم بیشتر صحب کنیم

بیشتر نقدها وصحبت های اون در مورد کار وزمینه فیلم های خاص هست که مفهوم فیلم هارو برام روشنتر میکنه وموجب میشه تحلیل گسترده تری نسبت به فیلما داشته باشم

به هرحال دوباره سینما به دوقطبیت خودش بازگشته وهر طیفی میتونن سلایق خودشونو پیدا کنن

از سلیقت تو فیلم دیدن خوشم میاد فقط خیلی کم مینویسی ونقد نمیکنی یا توضیح بیشتری در مورد فیلم خوب نمیدی

موفق باشی:icon_gol:

لینک به دیدگاه

فیلم After Life محصول سال 2010

پس از زندگی، فیلمی در ژانر درام، مرموز، مهیج است. کارگردان فیلم پس از زندگی، اگنیزکا وتویک (Agnieszka Wojtowicz) است. این فیلم در سال ۲۰۰۹ میلادی ساخته شد. بازیگران این فیلم عبارت‌انداز: کریستینا ریچی، لیام نیسون

 

فیلم در مورد مردن بود بزرگترین پارادوکس زندگی انسانها در تمام طول تاریخ وهرچند عالی نبود ولی برای دیدن ودرک مفاهیم وهم اینکه نقش کاملا متفاوتی از لیام نیسون مشاهده کنید کاملا مناسبه

دیالوگ های خیلی خوبی داشت که باعث میشد ضعف های تکنیکی فیلم رو پوشش بده

در کل فیلم قابل پیشنهادی هست

لینک به دیدگاه
ماسوای انگیزه ها وسلایق شخصی حرفت کاملا قابل درک ومقبول هست ولی بابا ارتباط پیدا کردن با سینمای روسیه مثل این میمونه که دانشجوی سال اولی بخواد تز دکترای رشتشو بفهمه

سنگینی مفاهیم وکار تو سینمای روسیه یجوری شاخصه شده انگار

من بیشتر اشنایی وعلاقم به سینمای کلاسیک رو مدیون یکی از همکارای غرق شده تو سینمام که تلف شده تارکوفسکی هست وبخاطر علاقه وسواد فوق العادش شیفتامو با شیفت اونا چنج میکنم تا در مورد فیلم وسینما بتونیم باهم بیشتر صحب کنیم

بیشتر نقدها وصحبت های اون در مورد کار وزمینه فیلم های خاص هست که مفهوم فیلم هارو برام روشنتر میکنه وموجب میشه تحلیل گسترده تری نسبت به فیلما داشته باشم

به هرحال دوباره سینما به دوقطبیت خودش بازگشته وهر طیفی میتونن سلایق خودشونو پیدا کنن

از سلیقت تو فیلم دیدن خوشم میاد فقط خیلی کم مینویسی ونقد نمیکنی یا توضیح بیشتری در مورد فیلم خوب نمیدی

موفق باشی:icon_gol:

 

منظورم سینمای روسیه نبود منظورم نگاه فرمالیستی که به اثر هنری داشتند و همه چیز یک اثر هنری رو از فرم میدونستند.

 

اینجا فقط معرفی فیلم

اصولا علاقه ای به تحلیل فیلم برای دیگران ندارم. سینما خودش همه چیز رو میگه.

کشف و شهود فیلمها فقط برای مخاطب لذت بخشه - نقد هم دوست دارم به شرطی که همه فیلم رو دیده باشند. مثلا من نقد فیلمهایی که مینویسی اگر ندیده باشم با عرض شرمندگی اصلا نگاه نمیکنم.

 

 

حالا یه فیلم جالب پیشنهاد میکنم

Kontroll

کارگردان نیمرود آنتال

 

تمام فیلم تو یه ایستگاه مترو میگذره - چند تا مامور ایستگاه هستند که بلیط چک میکنند

فضای فیلم خیلی جالبه !! یه بار سینما 4 نشون داد

لینک به دیدگاه

فیلم Argo

یه فیلم مملو از علامت سوال،پارادوکس و جعل وحقیقت!

فارغ از این همه تحسین وجایزه بهترین فیلم اسکار ونقدهای منفی ومثبت وشکایت رسمی ایران فیلم ارگو به نظرم یه پیغام بود

یک پیغام رسانه ای که بازی جدیدی با ایران اغاز شده است!

ضعف ها وگاف های متعدد ارگو رو اگر به خاطر محدودیت های سیاسیش نادیده بگیریم وهیجان شدیدا افزاینده فیلم رو هم بیخیال بشیم باز هم موضوع تاریخ وسیاست اونم در سطح کلان میتونه اهمیت این فیلم رو حداقل برای ما مخاطبان ایرانی حفظ کنه

یک اتفاق در تاریخ معاصر ما وسرنوشتی که بسادگی عوض شد

انگار بازی چماق و هویج با رنگ ولعاب دیگری اغاز شده وبازی رسانه ای قبل از بازی پلتیک در حال انجامه

قبلا هم نوشتم که فقط تم سیاسی وقهرمان پروری و پروپاگاندای سیاسی باعث میشه تا همچین فیلمی در نقش متفاوت برنده ظاهر بشه ولی تاریخ برای سیاست داستان دیگری روایت میکنه

به هر حال ارگو فارغ از اینکه اصلا واقعیت داشت یا نه فیلمی هست که باید دید وقضاوت نکرد!!

لینک به دیدگاه

فیلم الیس در سرزمین عجایب Alice in Wonderland رو دوباره دیدم

عاشق فضای کاری تیم برتونم هاه

اگه قرار باشه یک نابغه بازیگری فانتزی معرفی بشه تو سینمای معاصر بی شک جانی دپ یکی از بهترین گزینه هاست

لینک به دیدگاه
فیلم Argo

یه فیلم مملو از علامت سوال،پارادوکس و جعل وحقیقت!

فارغ از این همه تحسین وجایزه بهترین فیلم اسکار ونقدهای منفی ومثبت وشکایت رسمی ایران فیلم ارگو به نظرم یه پیغام بود

یک پیغام رسانه ای که بازی جدیدی با ایران اغاز شده است!

ضعف ها وگاف های متعدد ارگو رو اگر به خاطر محدودیت های سیاسیش نادیده بگیریم وهیجان شدیدا افزاینده فیلم رو هم بیخیال بشیم باز هم موضوع تاریخ وسیاست اونم در سطح کلان میتونه اهمیت این فیلم رو حداقل برای ما مخاطبان ایرانی حفظ کنه

یک اتفاق در تاریخ معاصر ما وسرنوشتی که بسادگی عوض شد

انگار بازی چماق و هویج با رنگ ولعاب دیگری اغاز شده وبازی رسانه ای قبل از بازی پلتیک در حال انجامه

قبلا هم نوشتم که فقط تم سیاسی وقهرمان پروری و پروپاگاندای سیاسی باعث میشه تا همچین فیلمی در نقش متفاوت برنده ظاهر بشه ولی تاریخ برای سیاست داستان دیگری روایت میکنه

به هر حال ارگو فارغ از اینکه اصلا واقعیت داشت یا نه فیلمی هست که باید دید وقضاوت نکرد!!

 

آرگو فارغ از جهت گیریای سیاسی یه فیلم خیلی خیلی معمولیه

بدور از ایرانی بودن و موضوعش فقط به عنوان 1 فیلم اگه بش نگاه کنید، چاله چوله هاش خیلی تو ذوق میزنه

لینک به دیدگاه
آرگو فارغ از جهت گیریای سیاسی یه فیلم خیلی خیلی معمولیه

بدور از ایرانی بودن و موضوعش فقط به عنوان 1 فیلم اگه بش نگاه کنید، چاله چوله هاش خیلی تو ذوق میزنه

 

شاید اگر ما ایرانی نبودیم اطلاق لغت مزخرف استعمال بیهوده ای برای این فیلم نبود ولی نمیشه از کنار واقعیات تاریخی وحوادث روز که متاثر از همین فضاسازی هاست گذشت برای همینه حداقل تو ایران وامریکا توجه میشه به این فیلم

لینک به دیدگاه
سلام دوستان عزیز:icon_gol:

سلام

اخرین فیلمی که دیدی چی بود

خودم

هنرپیشه هاش کیا بودن

خودم

کارگردانش کی بود؟

فک کنم خودم

موضوع فیلم چی بود؟به نظرتون ارزش وقت گذاشتن برا دیدنش رو داره

خودم.ارزشو نمی دونم مجبورم دیگه

اگه میتونید یه خلاصه ای از فیلم رو بنویسید

خوووووووودم

:icon_gol:

 

 

کلا فیلم شدن خیلی بده. میدونی که

لینک به دیدگاه
شاید اگر ما ایرانی نبودیم اطلاق لغت مزخرف استعمال بیهوده ای برای این فیلم نبود ولی نمیشه از کنار واقعیات تاریخی وحوادث روز که متاثر از همین فضاسازی هاست گذشت برای همینه حداقل تو ایران وامریکا توجه میشه به این فیلم

اون که بله، صد در صد همینظوره

انقدر بحث شده درباره ی این فیلم که...

بهمین دلیل ترجیح دادم فقط از جنبه ی ساختار فیلم 1 کوچولو بگم دربارش که دیگه تکرار مکررات نشود

:a030:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...