Shiva-M 8295 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 فروردین، ۱۳۹۳ مرسی سجاد جان از نظر کامل و جامعت، مثل همیشه استفاده کردم. در مورد قسمت فلسفی و نظریات سارتر خیلی من دستی تو فلسفه ندارم که صاحب نظر باشم اما نظر شخصیم اینه که بیشترین تاکیدی که کارگردان داشت علاوه بر نظریات اگزیستانسیالیسی سارتر، بیشتر تاکیدش رو تعهد در رابطه بود که این متعهد بودن و محکم بودن در اعمال و تصمیم گیریای شخصیت إما تو رابطش با عادل کاملا هویداست. در مورد همجنسگرایان و این مسائل این فیلم صرفا درباره این افراد نیست، فیلم درباره خود عشق هست جدا از بحث جنسیتی. شما تا آخر فیلم نمیتونی بگی عادل همجنسگراست چون واقعا نیست. عادل عاشق شخص إما شده فارغ از جنسیتی که داره. خود إما هم که گی هست بر می گرده به همون بحث آزادی انتخاب که در فلسفه ی سارتر هم هست. در مورد صحنه های إروتیک بنظرم با اینکه خیلی بی پروا بود اما در خدمت فیلم هست، وقتی از ابتدای داستان ما بیش از اندازه ی معمول وارد حریم خصوصی عادل می شیم و با شخصیتش همراه می شیم، مطمئنا صحنه های این چنینی رو هم کارگردان باید لحاظ کنه تا از نظر احساسی هم به عمق این رابطه پی ببریم. هر چند درسته واقعا زیاده روی کرد، می شد معتدل تر نشون داد، اما به نظرم در راستای فیلم بود. درست می گی سجاد جان شاید یه جاهایی فیلم پر ادعا و شعاری بظر می رسید اما دغدغه ی اصلی فیلم که همون عشق و در ادامش تنهایی هست رو من دوست داشتم. جنس این عشق خیلی ملموس دراومده به نظر شخص من. یاد حرف یکی از دوستان افتادم که می گفت برای درک کامل این فیلم و حس های نهفته در اون باید زن بود . همینطور شور و هیجان فیلم رو دوست داشتم. شرکت در جشنواره ها و اعتراضات و تظاهرات،ما را یاد عنفوان جوانی خودمان انداخت اینا کارایی هستن که همه ی ما وقتی جوون تر هستیم انجام می دیم. من یه جای دیگه اندکی درباره این فیلم نوشتم سعی می کنم تو انجمن هم بزارمش سر فرصت 6 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۳ مرسی سجاد جان از نظر کامل و جامعت، مثل همیشه استفاده کردم.در مورد قسمت فلسفی و نظریات سارتر خیلی من دستی تو فلسفه ندارم که صاحب نظر باشم اما نظر شخصیم اینه که بیشترین تاکیدی که کارگردان داشت علاوه بر نظریات اگزیستانسیالیسی سارتر، بیشتر تاکیدش رو تعهد در رابطه بود که این متعهد بودن و محکم بودن در اعمال و تصمیم گیریای شخصیت إما تو رابطش با عادل کاملا هویداست. در مورد همجنسگرایان و این مسائل این فیلم صرفا درباره این افراد نیست، فیلم درباره خود عشق هست جدا از بحث جنسیتی. شما تا آخر فیلم نمیتونی بگی عادل همجنسگراست چون واقعا نیست. عادل عاشق شخص إما شده فارغ از جنسیتی که داره. خود إما هم که گی هست بر می گرده به همون بحث آزادی انتخاب که در فلسفه ی سارتر هم هست. در مورد صحنه های إروتیک بنظرم با اینکه خیلی بی پروا بود اما در خدمت فیلم هست، وقتی از ابتدای داستان ما بیش از اندازه ی معمول وارد حریم خصوصی عادل می شیم و با شخصیتش همراه می شیم، مطمئنا صحنه های این چنینی رو هم کارگردان باید لحاظ کنه تا از نظر احساسی هم به عمق این رابطه پی ببریم. هر چند درسته واقعا زیاده روی کرد، می شد معتدل تر نشون داد، اما به نظرم در راستای فیلم بود. درست می گی سجاد جان شاید یه جاهایی فیلم پر ادعا و شعاری بظر می رسید اما دغدغه ی اصلی فیلم که همون عشق و در ادامش تنهایی هست رو من دوست داشتم. جنس این عشق خیلی ملموس دراومده به نظر شخص من. یاد حرف یکی از دوستان افتادم که می گفت برای درک کامل این فیلم و حس های نهفته در اون باید زن بود . همینطور شور و هیجان فیلم رو دوست داشتم. شرکت در جشنواره ها و اعتراضات و تظاهرات،ما را یاد عنفوان جوانی خودمان انداخت اینا کارایی هستن که همه ی ما وقتی جوون تر هستیم انجام می دیم. من یه جای دیگه اندکی درباره این فیلم نوشتم سعی می کنم تو انجمن هم بزارمش سر فرصت شیوا جان من اعتقاد دارم انسان در بدیهی ترین مسائل هم میتونه شک کنه و در موردشون تردید داشته باشه چه برسه به من که نظر شخصیمو بر اساس دایره بسیار محدود اطلاعاتم و هنجارهای اخلاقیم در مورد مسئله ای ابراز میکنم پس مطمئنا من مستثنی از اشتباه و خطا نیستم همونطوری که در نوشته قبلی هم گفتم اما در مورد این فیلم و فرمایشات شما چندتا نکته رو بگم واقعا شاید باید زن بود تا بهتر این فیلم رو درک کرد اینو منم باهاتون موافقم کشیشی کارگردان فیلم در مصاحبه ای بعد از دریافت جایزه گفته بود که این فیلم باید زمینه ساز انقلاب جنسی در تونس باشه! اون هم در زمانی که در تونس بلبشو بود و این اقا هم با عقده های حقیرش از اب گل الود ماهی میگرفت اعطای جایزه به این فیلم همزمان بود با اعتراضات همجنسگرایان در فرانسه(پرسش بزرگ منتقدان مخالف فیلم در زمینه سیاسی کاری گردانندگان جشنواره بود) در مورد اوانگارد و خاص بودن به کار دو کارگردان در سینما اشاره کنیم لارس فون تریه و پازولینی ازقضا پازولینی هم یک همجنسگرا بود و در فیلم های این دو استفاده از عناصر اروتیک کاربرد زیادی داره ولی انصافا خودت یه مقایسه ای بین استفاده از عناصر مختلف رو در فیلم های اینا انجام بده وببین نتیجه کدومشون به مفهوم سازی و نتیجه گیری مخاطب منتهی میشه اما در مورد عشق انصافا دوتا فیلم (عشق هانکه و Talk to Her پدرو المادوار) رو ببین بعد یه نمره ای به این سه تا فیلم در مورد تفسیر و توضیح عشق بده اگه فیلم ابی گرمترین رنگ است نمره قبولی بگیره یه جای کار واقعا ایراد داره میبخشین دیگه روده درازی من تمومی نداره! 6 لینک به دیدگاه
سیندخت 18786 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۳ capitan philips اصن مگه میشه تام هنکس تو فیلمی بازی کنه و ادم از دیدنش پشیمون شه ^_^ فیلم قشنگی بود. هر چند که یه جورایی انتهاش غیر قابل حدس نبود. شاید به خاطر نوع بازی دزدان دریایی فیلم بود که نقش کسایی رو بازی میکردند که خودشون پر از شک و تردید و ترس بودن ... اما به نظرم فیلم خوش ساختی بود. هر چند که یک نکته اش یکم عجیب بود. اونم عدم وجود حتی یک نفر نیروی حفاظتی و یا حتی یک اسلحه برای کشتی به اون بزرگی ...که چون داستان فیلم برگرفته از واقعیت بود میشه ازش صرف نظر کرد ! chaos theory یه فیلم خیلی خیلی معمولی ..با یه داستان نه چندان جالب. شاید فقط برای سرگرمی برای کسانی که این ژانر فیلم رو میپسندن بد نباشه bad grandpa خوشحالم این جزو اون دسته از فیلمایی نبود که شخصا دانلود کرده بودم. وگرنه خیلی دلم برا نت مصرفی میسوخت ! یه فیلم فیلم مسخره و حوصله سر بر. با دو تا بازیگر اصلی. یه پسر بچه و یه پیرمرد که اینقدر بد گریم شده بود که راحت میشد فهمید بازیگرش یه سی سالی جوون تره. و خیلی هم بد بازی میکرد. البته از اونجایی که فیلم نبود و دوربین مخفی بود شاید برای کسایی که به دوربین مخفی علاقه دارن جالب باشه. چون به جز این دوتا بازیگر بقیه مردم عادی بودن که نمیدونستن داره ازشون فیلم ساخته میشه !! ولی من شخصا دوربین مخفیای بیمزه تی وی خودمونو ترجیح میدم ! 7 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۳ فیلم Kramer vs. Kramer کرامر علیه کرامر محصول 1979 ساخته رابرت بنتون فیلمی برای فضای اجتماعی اواخر دهه هشتاد امریکا که دوران افول سنت در جامعه امریکایی رو پشت سر می گذاشت و مثل چند سال پیش ما موضوع طلاق و سرنوشت بچه های طلاق هنوز اهمیت شایانی داشت بازی داستین هافمن در نقش های احساسی فوق العادست و ایفای نقش مریل استریپ جوان هم بیاد ماندنی هر دو هنرپیشه و فیلم برنده جایزه اسکار شدند 7 لینک به دیدگاه
a.namdar 5908 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 فروردین، ۱۳۹۳ شرم (برگمان) 1986 بازیگران: لیو اولمان ، ماکس فون سیدو،گوناربیورتستراند رابطه یک زوج در دوران سرد و وحشتناک جنگ... رابطهای که دستخوش حوادث پیش امده در اثر جنگ شده. مثل چندتا فیلم دیگهی برگمان که دیدم شخصیت زن محکم و دارای ثبات، و شخصیت مردِ هنرمند و موسیقیدان(شوهر) تاحدودی متزلزل و ترسو.. صرف نظر از داستان و شیوه روایی و فنی و ... موضوعی که برام جالب بوده سه بازیگر اول این فیلم هستند که درواقع به نوعی بازیگران ثابت فیلمهای برگمان هستند.. بازیگرانی قدرتمند که بخش عظیمی از ساختار فیلمهای برگمان مدیون قدرت بازی این بازیگرهاست... مخصوصا لیو اولمان بازیگر زن فیلمهای گرگ و میش و پرسونا و فریادها و نجواها و سونات پاییزی و ... نمیشه اون نقشها رو بدون حضور این بازیگر تصور کرد. فکر کنم تعداد خیلی کمی(شاید سه یا چهار) از فیلمهای برگمان بدون حضور این سه بازیگر بوده باشه. البته گویا کارگردان هم موقع نوشتن فیلمنامه، شخصیتهای فیلم رو تاحدودی براساس خود بازیگر در ذهنش شکل میداده و تعریف میکرده. که این موضوع هم نکته جالبتری بود برام. مثلا برای توت فرنگیهای وحشی برای شخصیت دکتر، شوستروم(بازیگر) تو ذهنش بوده.. و با تلاش و اصرار این بازیگر رو برای فیلم دعوت کرده و در حین فیلمبرداری و ساخت فیلم هم از شکایتها و مخالفتها و کلنجار رفتن با این بازیگر لذت میبرده... 7 لینک به دیدگاه
beat 2373 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 فروردین، ۱۳۹۳ امشب دو تا فیلم دیدم البته یکی برای بار چندم و یکی برای بار دوم مرثیه ای برای یک رویا حرفی درش نیست یک شاهکار با سبک اکسپرسیونییستی - جامپ کاتهای فیلم برای صحنه مصرف هرویین فوق العاده است اما دومی آبی گرمترین رنگ است به اعتقاد من این فیلم سینمایی ترین اثری بود که تو این چند وقت دیدم- اصلا تا حالا فیلم فرمال با این مقدار کلوزآپ ندیده بودم. عبدالطیف کشیش نشون میده خیلی سینما بلده. فیلم نامه نویس خوبی هم هست. جزییات فیلم ستودنی است. این تقابل ها (نه الزاما تقابل) به صورت تصویری در فیلم فوق العاده است. آرتیست دربرابر معلم هنر و ادبیات موسیقی وادبیات بوسه و بوسه واقعی خانواده و تنهایی امپرسیونیست و هنر زشت (تمام صحنه های باهم بودن اما و ادل به سبک نقاشان امپرسیونیستی بود بویژه صحنه دراز کشیدن رو چمنها و تلالو خورشید) البته نوشته spow جان هم خوندم که موافقش نیستم. سوزان هیوارد (منتقد) سالها پیش گفت گذاشتن نماد در سینما مفهوم زدایی شده. هرچیزی بدون خودش معنی نمیده. از ساعت 7 تا الان دارم فیلم میبینم. 6 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 فروردین، ۱۳۹۳ انیمیشن کوتاه Pig Me ، Pixar - Ice Egg ، Pandora's Book و Remnant (2010) Post Apocalyptic Short Film یه فایل تورنت پیدا کردم 510 فیلم انیمیشن کوتاه با گزینش درهم! به حجم 23 گیگ انیمیشن های خیلی بامزه و خوبی توشون پیدا میشه 4 لینک به دیدگاه
ll3arg 643 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 فروردین، ۱۳۹۳ Quills : این فیلم بر اساس زندگی مارکی دوساد فیلسوف فرانسوی (قرن 18) ساخته شده است. سادیسم از نام مارکی دو ساد گرفته شده است و وی مشوق و موافق با آزادی و آزار جنسی است. فیلم خوبیه ، به یه سری حقایق پرداخته . غرق شدن توی مسائل جنسی ( مارکی دو ساد) ، نفی کامل شون ( کشیشه ) ، یا محدود کردن (کاری که دکتره با زنش میکرد ) هیچ کدوم جواب نمیده ... بازی کیت وینسلت هم خوب بود .. ولی خب فیلمش اعصاب قوی میخواد 5 لینک به دیدگاه
mim-shimi 25686 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 فروردین، ۱۳۹۳ خیلی وقت بود فیلم ندیده بودم گفتم همونطور که باقالی ها رو پاک میکنم، یه فیلم ببینم the last stand برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام یه فیلم اکشن با بازی آرنولد محصول 2013 آمریکا موضوعش تا حدی تکراری یه ذره طنز توش داشت که به نظرم احمقانه بود:| کلا چون همراه با یه کار مفید بود، وقتم تلف نشد 3 لینک به دیدگاه
Shiva-M 8295 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 فروردین، ۱۳۹۳ the book thief (دزد کتاب) کارگردان : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام نویسنده : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام (novel), برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام (adaptation) بازیگران : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام , برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام , برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام محصول 2013 خلاصه داستان : این فیلم داستان دختربچه ای را روایت میکند که در خلال جنگ جهانی دوم ، اقدام به دزدیدن کتاب های متنوع و اهدای آن به دیگران می کرد. این فیلم بر اساس کتاب «کتاب دزد» نوشته ی مارکوس زوساک ساخته شده. باز هم در راستای دفاع از یهودیا و ظلمی که بشون شده می شه گفت فیلم خوبیه، اما متاسفانه دیالوگای فیلم بیش از حد شعاریه و به اصطلاح ننشسته روی فیلم. ضمن اینکه خودم شخصا دیگه از اینهمه مظلوم نمایی یهودیا به تنگ اومدم. کچلمون کردن دیگه رسما! :icon_razz: اما موسیقی متن فیلم فوق العادست اثر جان ویلیامز هست. همینطور فیلمبرداری فیلم خیلی خوبه اما از نظر داستان و فیلمنامه یه مقدار خسته کننده بود برای من 5 لینک به دیدگاه
beat 2373 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 فروردین، ۱۳۹۳ Surveillance کارگردان: جنیفر لینچ (دختر دیوید لینچ) فیلم عجیبی بود. با عث شد که خورده تو اینترنت سرچ کنم اما دیدم خیلی بهش توجه نکردند اما برای من جالب بود. 3 لینک به دیدگاه
Gizmo 5887 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 فروردین، ۱۳۹۳ Surveillance کارگردان: جنیفر لینچ (دختر دیوید لینچ) فیلم عجیبی بود. با عث شد که خورده تو اینترنت سرچ کنم اما دیدم خیلی بهش توجه نکردند اما برای من جالب بود. میشه بگین فیلم تو چه ژانری بود؟ 3 لینک به دیدگاه
- Nahal - 47858 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 فروردین، ۱۳۹۳ frozen :hapydancsmil: شادم کرد :hapydancsmil: شخصیت ادم برفی جالب بود.مخصوصا جایی که گفت برای بعضی باید ذوب شد 5 لینک به دیدگاه
beat 2373 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 فروردین، ۱۳۹۳ میشه بگین فیلم تو چه ژانری بود؟ تریلر جنایی درباره دوتا آدمکش 2 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 31 فروردین، ۱۳۹۳ از سری فیلم های جیمزباند Tomorrow Never Dies فردا هرگز نمی میرد محصول 1997 و فیلم خیلی مسخره ابراهام لینکلن شکارچی خون اشام Abraham Lincoln Vampire Hunter محصول 2012 هر دوفیلم رو بخاطر دیکتاتورهای خونمون نشستم دیدم هرچند فیلم جیمزباند رو سالها پیش دیده بودم ولی بد نبود 2 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 31 فروردین، ۱۳۹۳ فیلم Joint Security Area با توجه به مضمون فیلم منطقه بیطرف!(اگر اسم دقیقتر و درست تری هست لطفا دوستان تصحیح کنند) ساخته چان ووک پارک محصول سال 2000 از کارهای اولیه پارک کارگردان فیلم فوق العاده رفیق قدیمی و سه گانه انتقام یک فیلم بینظیر و کامل با مضمون جنگ و ایدئولوژی ... بین سربازان یگان مرزی کره شمالی و جنوبی و داستان مفتش بیطرفی که برای واکاوی داستان به قتل رسیدن دو سرباز در جریان درگیری مرزی و بالاگرفتن تنش بین دو دولت به انجا اعزام میشه داستان فیلم شدیدا فلسفی هست و از پارک با توجه به پیش زمینه ای داره بعید هم نیست لعنت به ایدئولوژی هرگاه در خدمت انسانیت نباشه! مطمئنم به همین زودی دوباره این فیلم رو خواهم دید بسیار زیبا و تاثیرگذار بود 2 لینک به دیدگاه
eliiiiiii 138 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 فروردین، ۱۳۹۳ The Intouchables کارگردان : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام , برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام نویسنده : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام , برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام بازیگران: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام , برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام and برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام این فیلم جزء فیلم هایی هستش که من خیلی دوستش دارم پارسال دیدمش ولی چند شب پیش دوباره دیدمش پیشنهاد میکنم ببینینش یه فیلم انسانیه از اون فیلمها که حال آدم و خوب میکنه... فیلم بر اساس داستان واقعی و در مورد یه مرد خیلی ثروتمند که از گردن به پایین فلجه و دنبال پرستار میگرده ... 1 لینک به دیدگاه
Shiva-M 8295 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 اردیبهشت، ۱۳۹۳ برای پرندگان – For the Birds کارگردان: Ralph Eggleston شرکت تولید کننده: Pixar Animation Studios محصول 2000 آمریکا زمان: ۳ دقیقه پیوند: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام « برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه در سال ۲۰۰۲ » خلاصه داستان: این انیمیشن کوتاه با نشان دادن یک گروه از پرندگان کوچک که بر سیم تلفنی نشسته اند شروع میشود. وقتی پرنده بسیار بزرگتر و بی دست و پا از راه میرسد، پرندگان کوچک تر او را با متلک و توهین رد میکنند. اما او همچنان به دوستی با پرنده های کوچک اصرار دارد، تا زمانی که در آخر پرندگان کوچکتر تصمیم میگیرند که او را از روی سیم به پایین پرتاپ کنند. فقط خیلی دیر متوجه میشوند که ممکن است مشکلی در این نقشه باشد… انیمیشن های کوتاه رو خیلی دوست دارم، این بد نبود ولی خیلی هم خوشم نیومد. 1 لینک به دیدگاه
Shiva-M 8295 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 اردیبهشت، ۱۳۹۳ Nymphomaniac: Vol. I (نیمفومینیاک: بخش 1) کارگردان : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام نویسنده : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام بازیگران : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام , برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام , برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام خلاصه داستان : مردی به نام سلیگمان یک زن زخمی و از حال رفته را در خیابان مییابد و او را به خانه میبرد. در خانه آن زن به سلیگمان میگوید که اسمش جو و یک نیمفومینیاک است. سپس سرگذشت و داستان زندگیاش را برایش بازگو میکند ... خوب همونطور که می دونید این جدیدترین فیلم فون تریر هست که بدلیل طولانی بودنش در دو قسمت اکران شده.این فیلم مجموعا 4 ساعت هست. خیلی کنجکاو بودم برای دیدنش به دلیل موضوع خاصی که داره این فیلم و همینطور حواشی مطرح شده دربارش و باید بگم که خوشم اومد از فیلم. هر چند من اصلا با سینمای فون تریر آشنایی ندارم و فقط فیلم داگویل رو از ایشون دیدم و دوست هم داشتم اون فیلم رو. فیلم علی رغم صحنه های اروتیک فراوانی که داره به هیچ عنوان به هرزه نگاری نزدیک نمیشه، بشدت خوش ساخته، ریتم خوبی داره و بخوبی در انتقال مفهومش موفق عمل کرده. نکته ی جالبی که درباره این فیلم خوندم اینکه بازیگر نقش "جو" برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام گویا اولین تجربه ی بازیگریش بود این فیلم. بازی خیره کننده ای رو ارائه داد علی رغم نقش پیچیده ای که داشت. و نکته ی دیگه اینکه علی رغم اینکه فیلم 2 پارته هست اما همین نسخه ی یک هم کامل هست. خیلی حس ناقص بودن نمیکنه بیننده بعد از پایان فیلم. در کل دوست داشتم فیلم رو. نسخه ی 2 رو هم در اسرع وقت دانلود می نُمایم 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 اردیبهشت، ۱۳۹۳ فیلم ایثار The Sacrifice محصول 1986 ساخته اندری تارکوفسکی اخرین فیلم از هفت فیلم تارکوفسکی چیزی فراتر از شاهکار هست فیلمی که مطمئنا تا مدتها ذهن بیننده رو به خودش مشغول میکنه به قول بابک احمدی عزیز در کتاب امید بازیافته اندری تارکوفسکی چون پیامبری در عرصه سینماست که خود گفتارش مبتنی بران بود که هنرمند باید به پیامبر پوشکین همانند باشد تارکوفسکی : هنرمند به جای همه کسانی سخن می گوید که خود توانایی سخن گفتن ندارند سینمای تارکوفسکی تجلی ایمان و اراده هنرمند برای تصویر کردن هنری متفاوت و اثرگذارتر است به نحوی که کارگردان بزرگی چون برگمان در رثا و تحسین او می گوید : تارکوفسکی به من یکی از بزرگترین و فراموش نشدنی ترین تجربه های سینمایی همه ی عمرم را بخشید .یک بار در 1971 در اواخر روز داشتیم به همراهی کی یل گرده ( کارگردان سوئدی ) در سالن نمایش انستیتوی فیلم سوئد فیلمی را تماشا می کردیم . درقفسه ای به تعدادی قوطی فیلم برخوردیم . از آپاراتچی پرسیدیم این ها چیست ؟ گفت : آه ف یک فیلم مزخرف روسی است . بعد دیدم که اسم تارکوفسکی روی قوطی نوشته شده و به گرده گفتم : گوش کن ، من راجع به این فیلم در جایی خوانده ام و باید ببینیم که از چه قرار است . به آپاراتچی رشوه ای دادیم تا فیلم را نشان بدهد ، و این فیلم "آندری روبلف " بود . آخر سر، حدود ساعت دو و نیم بعد از نصفه شب ، با چشمان سرخ شده ، تلوتلو خوران از سالن نمایش خارج شدیم . فیلم ما را فوق العاده تکان داده بود .هرگز فراموش نمی کنم ، با این که فیلم زیرنویس سوئدی هم نداشت و یک کلمه از حرف هایش سر در نیاوردم ، ولی باز به شدت زیروروی مان کرده بود .تارکوفسکی فیلم دیگری هم دارد که بسیار مورد علاقه ی من است : آینه . ارلاند یوسفسون در دو فیلم او بازی کرده بود و زیاد با هم گفتگو می کردند . به گفته ارلاند ، تارکوفسکی نسبت به بازیگران تلقی غریبی داشت . مطلقا دلش نمی خواست که بازیگر بازی کند .به نظرم انسان فوق العاده ای بود . وقتی فلیم سند نباشد ، رویا است و به همین دلیل تارکوفسکی بزرگترین آن ها. او با سادگی و بی تکلفی شگرفی در اتاق رویا ها حرکت می کند . او توضیح نمی دهد . اصلا چه چیزی را باید توضیح داد ؟ اونظاره گری است که می تواند تفکراتش را دست و پاگیر ترین ، ولی به نحوی شایق ترین رسانه ی جهان شکل دهد. من تمام عمرم بر در اتاق هایی کوبیده ام که او آنچنان ساده و بی تکلف در آن ها به حرکت در آمده و فقط معدود دفعاتی توانسته ام به درونشان رخنه کنم . بیش تر تلاش های خودآگاهانه ام به شکستی خفت بار منجر شده اند ، تخم مار ، تماس ، چهره به چهره و غیره «تارکوفسکی برای من بزرگترین کارگردان سینماست که زبان جدیدی اختراع کرد اما به ماهیت سینما وفادار است.» فیلم های تارکوفسکی را باید بارها و بارها دید و هربار با نکته بدیع و تازه تری در کار بزرگترین کارگردان تاریخ سینما پیدا کرد 5 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده