رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

رمان اسطوره

نویسنده :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
کاربر انجمن نودهشتیا

اخرین رمان بود که خوندم الان دوباره شروع کردم به خوندن رمان های جدید :ws37:الان رمان نیش دانلود کردم :ws37:

 

 

اسطوره بهترینای این ماه بود...

دردم بخون عالیه...

گرچه همه رمانا عالین بخصوص 98یا...

 

 

دل میرود ز دستم...

رمان...

لینک به دیدگاه
منٍ او امیرخانی یه جوریه من خوندمش ولی اصلا خوب متوجه نشدم یکم متنش سنگینه

واسه اسپم نشدن بوف کور

 

اگه سری کتابهای دیگه رو خونده باشین..نطق خاصی داره و فضاسازی مخصوص به خودش رو....

.

.

.

.بوف کورداره وسوسه ام میکنه...:ws37:

لینک به دیدگاه
اگه سری کتابهای دیگه رو خونده باشین..نطق خاصی داره و فضاسازی مخصوص به خودش رو....

.

.

.

.بوف کورداره وسوسه ام میکنه...:ws37:

 

اره میدونم کلا فضای کتاباش خاصه و مخصوص خودش

بوف کور خوبه بخونیدش:w16:

لینک به دیدگاه
اسطوره بهترینای این ماه بود...

دردم بخون عالیه...

گرچه همه رمانا عالین بخصوص 98یا...

 

 

دل میرود ز دستم...

رمان...

اووووووووووم

منم اسطوره رو دوس داشتم

قشنگ بود

مخصوصا شخصیت دانیار

دردم هم بد نیست

لینک به دیدگاه
اسطوره بهترینای این ماه بود...

دردم بخون عالیه...

گرچه همه رمانا عالین بخصوص 98یا...

 

 

دل میرود ز دستم...

رمان...

رمان گناهکار هم خیلی قشنگه :ws37:

قتل سپندیار دوجلدش هم قشنگه :w16:

 

بعضی رمان ها داره ابکی میشه تکراری :banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه

"لیلی، نام تمام دختران زمین است"

 

عرفان نظر آهاری

 

انتشارات صابرین

چاپ نوزدهم

قیمت: 7000 تومان

...

 

کتاب شعر گونه و بی نظیریه!

من تا الان 5 بار خوندمش:icon_redface:

 

 

لینک به دیدگاه

پنجمین فصل سال ............ نویسنده:رهایش*کاربر انجمن نودهشتیا ............. تعداد صفحات : ۱۰۳۰

 

خلاصه داستان :

پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک! برای رسیدن به این نیکی ها خوب بودن خودت به تنهایی کافی نیست! خوب بودن دیگرانی که در کنارت هستن هم لازمه!

پندارِ به فراموشی نیک بودن رسیده، ناخواسته به سمت شروع فصل جدیدی از زندگی قدم بر می داره! دقیقاً ناخواسته! بی هیچ میلی! بی هیچ تلاشی! بی هیچ انگیزه ای! بی هیچ علاقه ای!

الان دارم این رمان میخونم تعداد صفحاتش با اینکه خیلی زیاده ولی خیلی قشنگه عاشقانه مثل بقیه رمان ها نیست من که خیلی خوشم ازش اومده :a030:

لینک به دیدگاه

badbadakbaz.jpg

 

بادبادکباز

نویسنده: خالد حسینی

مترجم:زیبا گنجی، پریسا سلیمان زاده

 

چند وقتیه که رمان خونی رو کلا کنار گذاشته بودم، ولی خوب این کتاب چند وقتی بود دستم رسیده بود و کنجکاو هم بودم که بخونمش

بالاخره ت کردمش:ws3: کتاب خوبیه در کل اگر بخوایم بگیم. خیلی قوی شروع میشه و تا اواسطش هم خوبه اما از اون ببعد یه مقدار افت پیدا میکنه بنظرم و داستان به قدرت اولیش نیست، نکته دیگه اینه که کلا ماجرا محوره و حجم اتفاقایی که خاصه در نیمه ی دوم کتاب میفته خیلی زیاده. ضمن اینکه تقابل مجدد شخصیتا بعد از سالها اونقدر خوب در نیومده (مخصوصا که بعضی جاها منطق روایی هم نداره)، اما در کل اثر قابل قبولیه و صد البته بخاطر اشتراکات فرهنگی و زبانی که با ما داره مطمئنا برای خواننده ی ایرانی ملموسه.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

کتاب بابالنگ دراز

اثر جین وبستر

ترجمه آمنه کریمی

------------------------------------

فکر کنم همه با کتاب آشنایی دارن

در کل کتاب خوبی بود اما بعضی قسکت هاش فوق العاده بود :)

لینک به دیدگاه

دوستان عزیز لطفا اسم هر کتابی رو که مینویسید،حتما دربارش یه توضیح مختصری هم بدید

چون هدف از این تاپیک اینه که با کتاب ها آشنا بشیم

نه اینکه صرفا فقط اسمشون رو بدونیم

لینک به دیدگاه

گزینه اشعار سید علی صالحی

 

تقریبا همه با شعرای ایوشن آشنا هستن

معروفترین شعرشون هم که:

سلام

حال همه ما خوب است...

 

----------------------------------------

کتاب خیلی خوب و دوست داشتنی ـه

لینک به دیدگاه

مستر همفر

 

كتاب جمع و جور ، كم صفحه

خاطرات جاسوس انگليسي در ممالك اسلامي و خاور ميانه !

 

يعني دهنت سرويس بريتانيا ، چه كردي با ما ...

 

جالبه ! اعتراف هاي خود جاسوس درباره كثيف كاري هاي انگليس !

لینک به دیدگاه

مسئله اسپینوزا/اروین د یالوم/حسین صادقی یزدی/انتشارات صبح صادق

اروین د یالوم روانشناس و نویسنده معاصر امریکایی که در ایران بیشتر با کتاب وقتی نیچه گریست (با عنوان دیگر ونیچه گریست) شهرت دارد در زمینه روان درمانی اگزیستانسیال یکی از پیشروان و نظریه پردازان می باشد. او پایه گذار روان درمانی اگزیستانسیال در دانشگاه استنفورد می باشد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

کتاب مسئله اسپینوزا دارای دو روایت موازی با موضوعیت اسپینوزا است که یکی از بزرگ‌ترین خردگرایان فلسفه قرن هفدهم و زمینه ساز ظهور نقد مذهبی و همچنین عصر روشنگری در قرن هجدهم به شمار می‌رود.موضوع اصلی کتاب بررسی زندگی باروخ اسپینوزا فیلسوف شهیر هلندی است که اطلاعات چندانی از زندگی او در دسترس نیست و ماجرای شرم (به تاویلی بایکوت عمومی جامعه که در اجتماع یهودیان به دلیل تخطی فرد از قوانین انجام می گیرد) سنگینی که علیه او انجام می گیرد و تا اخر عمرش یهودیان از هرگونه ارتباط با او منع می شوند.

 

داستان موازی و فرعی بررسی زندگی الفرت روزنبرک نظریه پرداز مشهور المانی است که سیستم فکری نازی ها را تئوریزه می کرده است و در دادگاه نورنبرگ به اعدام محکوم شد.

توانایی و چیره دستی یالوم برای ارائه ای جذاب در محتوای داستانی و رشد مقاصد فکری در لابلای داستان هایش باعث می شود کتاب های او بسیار روان و جذاب باشد به نحوی که کمتر خواننده ای بعد از خواندن اثار و دقت در فحوای متن قادر به تحسین اش نباشد.

صفحات نخست كتاب «مسئله اسپينوزا» خواننده را به يكي از خيابان هاي آمستردام سال 1656 مي برد كه مرد جواني در مسير خلاف هموطنانش كه به سوي كنيسه براي عبادت مي روند، قدم مي زند. وي در برهه اي به سر مي برد كه پرسش هاي اساسي جهان بيني خود را رودرروي اساتيدش مطرح كرده است؛ پرسش هايي كه سنت ديرينه غرب را به چالش كشيدند و ايده هاي نويني را به منظور بازسازي آن پيشنهاد دادند. رمان دو ماجراي موازي را در دو دوره متفاوت دنبال مي كند. اولي زندگي اسپينوزا و ديگري هم ماجراي يك نظريه پرداز نازي است كه در جريان جنگ جهاني دوم در پي محو آثار اسپينوزاست. اين رمان به زندگي اسپينوزا و تاثيرپذيري هايي كه «آلفرد روزنبرگ»، تئوريسين حزب نازي از زندگي و شخصيت وي داشته، پرداخته است.

 

رمان «مسئله اسپينوزا» به دو فصل تقسيم شده كه بخش نخست آن درباره زندگي اسپينوزا است. اسپينوزا فيلسوفي منزوي بوده و اطلاعات از زندگي وي بسيار محدود است. نويسنده در تدوين زندگينامه وي متوجه شده كه نازي ها به واسطه آثار و تفكر وي به اين فيلسوف ديدگاه خاصي پيدا مي كنند، از اين رو رمان به طور موازي به زندگي روزنبرگ و اسپينوزا پرداخته است. لذا در فصل هاي بعد خواننده با جهشي زماني به قرن 20 رهنمون مي شود و زندگي آلفرد روزنبرگ نظريه پرداز آلماني و يكي از اعضاي فعال حزب نازي كه فرضيه برتري نژاد آريايي را مطرح كرد، مشاهده مي شود.

 

داستان كتاب «مسئله اسپينوزا» با اين جملات آغاز مي شود: وقتي آخرين پرتوهاي نور از آب زواننبورخ وال عبور مي كند، آمستردام آرام آرام تعطيل مي شود. رنگرزها پارچه هاي لاكي و سرخ رنگشان را، كه روي لبه كانال آويزان كرده بودند تا خشك شوند، جمع مي كنند. كسبه سايه بان مغازه هايشان را جمع مي كنند. چند كارگر، كه راهي خانه هايشان هستند، كنار كانال مي ايستند، عصرانه اي مي خورند، و بعد دوباره به راهشان ادامه مي دهند. آمستردام سوگوار است؛ چند ماه قبل يك نفر به دست نه نفر ديگر كشته شده و اين شهر هنوز از اين مصيبت رها نشده است. چند متر آن طرف تر از كانال، در خانه شماره 4، خيابان بريسترات، رمبرانت وان راين، ورشكسته و كمي مست، آخرين ضربه قلم مويش را بر تابلو يعقوب در حال تبرك پسران يوسف زد، در گوشه سمت راست تابلو امضا كرد، جعبه رنگ را به آسمان پرتاب كرد و از راه پله هاي پيچ درپيچ خانه پايين آمد....

 

پرداختن به زندگی آدم های واقعی، کار سختی است. از یک طرف باید قواعد اولیه رمان نویسی را رعایت کرد و از طرف دیگر باید خواننده را با زندگی این افراد آشنا نمود و عقاید و افکار آنها را واکاوی کرد. نویسنده با زیرکی سعی کرده با باز کردن پای نازی ها به رمان این مشکل را حل کند. برای همین است که ما در اینجا با یک زندگی نامه تنها روبرو نیستیم. رمانی هیجان انگیز را هم می خوانیم.

از متن کتاب مسئله اسپینوزا:

 

هر وقت به هدفی برسید، خود آن هدف نیازهای دیگری ایجاد می‌کند. بنابراین، هر چه بیش‌تر بدوید، بیش‌تر هم جستجو می‌کنید، و این روند تا بی‌نهایت ادامه دارد. باید جایی مسیری حقیقی به سمت شادی لایزال وجود داشته باشد.

خرافه و عقل هیچ‌وقت با هم همراه نمی‌شوند.

بذار عشقت پر بگیره و نذار متأثر از این عقیده شی که عشقت باید جوابی داشته باشه.

نزدیک‌ترین پیوندها از اختلافات ناشی می‌شوند.

مهم این نیست که به چی اعتقاد داری یا می‌گی به چی اعتقاد داری؛ مهم نحوه‌ی زندگی کردنته.

ایده‌های غلط، آسایشی غلط و ضعیف را به همراه دارد.

فکر کردن، فکر کردن واقعی، کار سختی است، مانند بردن صندوق‌هایی سنگین به اتاق زیر شیروانی.

آیا از اشتیاقتان به کسب هر چه بیش‌تر ثروت، شهرت و افتخار شرمگین نیستید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در حالی که توجهی به معرفت، حقیقت و بهترین حالت‌های روحتان ندارید؟ (دفاعیه‌ی افلاطون)

برای رسیدن به شهرت باید آن چیزی را دوست بداریم که دیگران دوست دارند؛ از آن چیزی دوری کنیم که دیگران دوری می‌کنند. زندگی برای شهرت زندگی از راه سیاست است.

ترس از مرگ،منشأ بسیاری از دردهاست.

آرامش نمی‌تواند در خاک دورویی جوانه بزند.

هر روز بیش‌تر به این موضوع اعتقاد پیدا می‌کنم که اگر بخواهیم در میان افرادی با اعتقادات مختلف زندگی کنیم، بدون ایجاد تغییرات اساسی در خودمان، نمی‌توانیم با آن‌ها همراه شویم.

اگر همه‌ی دنیا را هم بگردی، جامعه‌ای بدون خرافات پیدا نخواهی کرد. تا وقتی غفلت هست، طرف‌داری از خرافات هم وجود خواهد داشت.

وقتی حکمت وارد قلبتان شود و روحتان از شناخت بهره‌مند شود، آن‌گاه نیکوکاری، دادخواهی، عدالت و هر راه خوب دیگری را می‌فهمید.

قدرت‌های دینی، در هر طیفی، می‌خواهند مانع از گسترش استعدادهای عقلانی شوند.

اطاعت کورکورانه، بدون پرسیدن، مرض است.

ترس، خرافه را می‌پروراند.

اگر اثبات خطاهای موجود در متون مقدس کفر است، پس کسانی را که هواهای نفسانی خودشان را در این متون گنجانده‌اند چه باید نامید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
کسانی که شأن نویسندگان مقدس را پایین آورده‌اند و نوشته‌های آنان را مزخرفاتی بی‌سَر و تَه جلوه داده‌اند؟

روانشناسی رشته‌ی عجیبیه. بر خلاف رشته‌های دیگه‌ی پزشکی، روانشناسی تمومی نداره. بزرگ‌ترین ابزارت خودتی؛ و کار کردن درباره‌ی خودشناسی بی‌پایانه.

آرزوی پایان هرسنتی را دارم که در حق افراد در فکر کردن درباره‌ خودشان دخالت می‌کند.

ما باید به چیزها به سبب درستی‌شان، و نه به علت قدمتشان، احترام بگذاریم.

اگر می‌خواهی رشد کنی، باید با گره زدن احساسات‌ات به چیزی تغییرناپذیر و ابدی بر عواطف‌ات چیره شوی.

فقط احساسی قوی می‌تواند حریف یک احساس بشود.

عشق ورزیدن به چیزی سرمدی و نامحدود خوشی کاملی برای ذهن به ارمغان می‌آورد، خوشی‌ای که فی‌نفسه با ناراحتی در نمی‌آمیزد؛ به همین دلیل است که باید به آن تمایل داشت و با تمام قوا به دنبال آن بود.

مهم‌ترین چیز در زندگی کامل کردن عقل یا فاهمه است... بالاترین شادی انسان در این مسئله نهفته است، در واقع، سعادت چیزی جز رضایت روح نیست، روحی که از شناخت شهودی خدا سر برآورده است.

بعضی از احساسات هستند که لیاقت وضعیتی برابر با عقل را دارند.

انسانِ 2 هزار سال پیش به چیزی نیاز داشت که انسانِ امروز نیاز ندارد. ... دلیل وجود خرافات در همه‌ی این فرهنگ‌ها این بوده است که انسان‌های باستان از هوس‌بازی مرموز وجود هراسان بودند. او دانشی نداشت که چیزی به او ارائه دهد، دانشی که بیش از همه‌ی این توضیحات به آن نیازمند بود. و در آن روزگار باستان فقط یک شکل از توجیه در دسترس انسان بود: خرافات؛ با دعا کردن، قربانی کردن، قوانین کوشر و... .

یاداشت پشت جلد:

 

شِرِم در جامعه‌ی آمستردام قرن هفدهم کار رایجی بود. هر چند ماه یک بار، یک شِرِم اجرا می‌شد و هر فرد یهودی بالغی چندین بار شاهد یک شِرِم بود، ولی جمعیت حاضر در 27 ژوئیه شاهد یک شِرِم عادی نبود. خانواده‌ی اسپینوزا برای همه‌ی یهودیان آمستردام آشنا بود. پدر باروخ و همین‌طور عمویش اغلب در ماهاماد، هیئت حاکمه‌ی کنیسه، خدمت می‌کردند؛ هر دوشان در قسمت مقدسان قبرستان دفن شده بودند. سقوط والامقام‌ترین افراد همیشه مردم را به هیجان می‌آورد: وجه تاریک تحسین، تلفیق حسادت با نارضایتی از عادی بودن خود فرد است... نه‌تنها فرد مورد شِرِم که دلیل آن، جمعیت گرد‌آمده در کنیسه‌ی تلمود تورات را کنجکاو کرده بود: شایعات از نهایت سخت‌گیری خبر می‌دادند. بیش‌تر شِرِم‌ها ملایم بودند و فقط جنبه‌ی ملامت در معرض عام داشتند و در نتیجه چند روز یا چند هفته بیش‌تر طول نمی‌کشیدند. در موارد جدی‌تر، مانند توهین به مقدسات، حکم طولانی‌تر می‌شد- که در یک مورد به یازده سال رسید. اگر شخص اظهار ندامت می‌کرد و مجازات تعیین‌شده را می‌پذیرفت، امکان اعاده‌ی حیثیت وجود داشت؛ ولی روز قبل 27 ژوئیه شایعات از شِرِمی با سخت‌گیری‌ای بی‌نظیر خبر می‌داد...

کتاب مسئله اسپینوزا با قیمت 19500 تومان در دسترس می باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...