bermy 255 ارسال شده در 10 آذر، 2012 اخیراً کولرهایی به بازار اومده که علاوه بر کمپرسور، از گرمای خورشید هم استفاده می کنن (کولر گازی خورشیدی). اما طرز کارشون چه جوریه؟ توی سایت های نه چندان معتبر این جوری توضیح دادن: (( در این سیستم ها کلکتور خورشیدی بین کمپرسور و کندانسور واقع میشود. وظیفه کمپرسور افزایش فشار و دمای مبرد یا سیال واسطه می باشد. مبرد پس از عبور از کمپرسور با دما و فشار بالا از آن خارج شده و وارد کلکتور خورشیدی میشود. کلکتور سیال واسطه را با استفاده از انرژی خورشید تا دمای بالایی گرم میکند به گونهای که مبرد پس از خروج از کلکتور به حالت سوپرهیت با دما و فشار بالا در میآید و از آنجا وارد کندانسور شده و در یک سوم ابتدایی کویل به حالت مایع درآمده و پس از خروج از کندانسور از شیر انبساط عبور کرده و در نتیجه دما و فشار آن کاهش یافته و به حدی میرسد که قادر است در اواپراتور گرمای محیط را گرفته و هوای درون اتاق را خنک نماید؛ در نهایت نیز مبرد پس از عبور از اواپراتور وارد کمپرسور شده و مراحل قبل دوباره تکرار می شود. )) آیا وظیفه ی کمپرسور افزایش دما هم هست یا این یک مسئله ناخواسته برای ماست؟ آیا سوپرهیت شدن مبرد به سود ماست و عملکرد کندانسور رو ضعیف نمی کنه ؟ 5
Ehsan 112346 ارسال شده در 11 آذر، 2012 راه اندازه گیری تنش پسماند در یک نقطه در قطعه چیه؟ اندازه گیری تنش پسماند در نقطه کار زیاد راحتی نیست. معمولا در یک سطح میان اندازه گیری میکنند. اما بهترینش استفاده از اشعه ایکس برای اندازه گیری تنش پسماند هست. یعنی اون نقطه مد نظر رو قبل و بعد از اعمال تنش، بهش اشعه تابونده میشه، با توجه به تغییر فاصله بین صفحات کریستالی، و یافتن کرنش، میان تنش رو میابن. 3
bermy 255 ارسال شده در 11 آذر، 2012 چیزایی که توی پست قبلی پرسیدم واقعاً واسم سواله و جوابش رو نمی دونم. اگه کسی می دونه ممنون می شم کمک کنه. اگه توضیحات غلطه پس درستش چی می تونه باشه؟ 1
Ehsan 112346 ارسال شده در 11 آذر، 2012 آیا وظیفه ی کمپرسور افزایش دما هم هست یا این یک مسئله ناخواسته برای ماست؟ نه وقتی هوا رو فشرده میکنه، با افزایش فشار مسلما گرما هم پدید میاد. وگرنه برای گرما، اکثرا از المنت یا سوخت استفاده میکنن تا بخوان با هزینه زیاد فشرده کردن، دمارو بالا ببرن و ناخواسته است. 3
bermy 255 ارسال شده در 11 آذر، 2012 نه وقتی هوا رو فشرده میکنه، با افزایش فشار مسلما گرما هم پدید میاد. وگرنه برای گرما، اکثرا از المنت یا سوخت استفاده میکنن تا بخوان با هزینه زیاد فشرده کردن، دمارو بالا ببرن و ناخواسته است. بله، خب البته اینو که می دونستم. اما اینجوری که متن گفته افزایش دما توسط کلکتور باعث کاهش کار کمپرسور می شه. 2
M!Zare 48037 ارسال شده در 11 آذر، 2012 بله، خب البته اینو که می دونستم. اما اینجوری که متن گفته افزایش دما توسط کلکتور باعث کاهش کار کمپرسور می شه. میشه اسم انگلیسی این سیستم رو بگید.در کمپرسور با افزایش فشار، دما هم افزایش پیدا میکنه...در اینجا احتمالا دمای بالایی مد نظر ماست که به جای فشرده کردن زیادی هوا تا به آن دما برسد از انرژی خورشید برای گرم کردم آن استفاده میکنیم و از این طریق در کار کمپرسور صرفه جویی میکنیم. 2
bermy 255 ارسال شده در 11 آذر، 2012 میشه اسم انگلیسی این سیستم رو بگید.در کمپرسور با افزایش فشار، دما هم افزایش پیدا میکنه...در اینجا احتمالا دمای بالایی مد نظر ماست که به جای فشرده کردن زیادی هوا تا به آن دما برسد از انرژی خورشید برای گرم کردم آن استفاده میکنیم و از این طریق در کار کمپرسور صرفه جویی میکنیم. hybrid solar air conditioning گفته با سوپرهیت شدن مبرد، کندانس بهتر صورت می گیره و نتیجش دمای کمتر توی اواپراتوره 1
M!Zare 48037 ارسال شده در 11 آذر، 2012 hybrid solar air conditioning گفته با سوپرهیت شدن مبرد، کندانس بهتر صورت می گیره و نتیجش دمای کمتر توی اواپراتوره خب درست گفته که، هر چه سیال گرم دماش بیشتر باشه انتقال حرارت بیشتری صورت میگیره و سیال سردمون بیشتر خنک میشه...الان مشکل چیه؟ 1
bermy 255 ارسال شده در 11 آذر، 2012 خب درست گفته که، هر چه سیال گرم دماش بیشتر باشه انتقال حرارت بیشتری صورت میگیره و سیال سردمون بیشتر خنک میشه...الان مشکل چیه؟ آخه اونجوری که من از ترمو فهمیده بودم سوپرهیت شدن به ضرر ماست و ترجیح می دیم تو حالت اشباع بمونه. البته من از بچگی از ترمودینامیک خوشم نمیومد. نمیدونم چرا هرجا می رم دنبالمه 1
M!Zare 48037 ارسال شده در 11 آذر، 2012 آخه اونجوری که من از ترمو فهمیده بودم سوپرهیت شدن به ضرر ماست و ترجیح می دیم تو حالت اشباع بمونه. البته من از بچگی از ترمودینامیک خوشم نمیومد. نمیدونم چرا هرجا می رم دنبالمه آها پس مشکل شما اینهراست میگید همیشه میگفتن باید از سوپر هیت شدن به دلیل جلوگیری از خوردگی لوله ها جلوگیری کرد..شاید راهی برای اینکار پیدا کردن 1
HaMiD.CFD 20379 ارسال شده در 12 آذر، 2012 آخه اونجوری که من از ترمو فهمیده بودم سوپرهیت شدن به ضرر ماست و ترجیح می دیم تو حالت اشباع بمونه. البته من از بچگی از ترمودینامیک خوشم نمیومد. نمیدونم چرا هرجا می رم دنبالمه حالتی نزدیک به سوپرهیت هست احتمالا.توی ترمو در مورد نیروگاه و اینا میگفتن که اگه سوپرهیت شه به تجهیزات که مقاومت لازم رو ندارند ممکنه آسیب برسونهشاید تجهیزاتش رو مقاوم کردند 2
alisooshiant 31 ارسال شده در 16 آذر، 2012 سلام دوستان من همه مطالب این تاپیکو خوندم و کلی استفاده کردم . ممنون از همه منم یه سوال دارم : سگ چیست ؟! (sag) 4
Ehsan 112346 ارسال شده در 17 آذر، 2012 سلام دوستانمن همه مطالب این تاپیکو خوندم و کلی استفاده کردم . ممنون از همه منم یه سوال دارم : سگ چیست ؟! (sag) باید دید مخفف چی هست. من یک (support aid & gear (SAG شنیده بودم. که توی موتورسیکلت هاست. 3
Jafar Alishah 6341 ارسال شده در 17 آذر، 2012 سلام دوستانمن همه مطالب این تاپیکو خوندم و کلی استفاده کردم . ممنون از همه منم یه سوال دارم : سگ چیست ؟! (sag) منم یه sagشنیدم تو مباحث نرم افزاری که نسبتی از بزرگترین و کوچکترین طول یک المان هست برای تعریف دقت ..... 3
Ehsan 112346 ارسال شده در 17 آذر، 2012 منم یه sagشنیدم تو مباحث نرم افزاری که نسبتی از بزرگترین و کوچکترین طول یک المان هست برای تعریف دقت ..... المان چی؟ تو المان محدود همچین چیزی داریم، میگن aspect ratio یعنی نسبت طول بزرگتر المان به طول کوچکتر. 4
Jafar Alishah 6341 ارسال شده در 17 آذر، 2012 المان چی؟تو المان محدود همچین چیزی داریم، میگن aspect ratio یعنی نسبت طول بزرگتر المان به طول کوچکتر. تو کتیا - اگه اشتباه نکنم یکی ازمحیط های surface modeling یا healing assistant یا GSA دارم فکر میکنم ببینم کجا باهاش برخورد داشتم :ws52: 3
Jafar Alishah 6341 ارسال شده در 17 آذر، 2012 یه راهنمایی : مربوط به مبحث الاینمنت و همراستایی میشه خودت جوابشو میدونی ؟ اگه میدونی بگو دیگه یادم اومد - حالا که اشاره ای شده بد نیست پست قبلمو اصلاح کنم اونی که گفتم مربوط به محیط GSA کتیا جهت دقت مش برای سطوح منحنی بود که هر چقدر مقدار sag بیشتر بشه مش های ریزتر و دقیقتری میزنه b ضلع المان مش هست - a فاصله اون المان تا رویه ای که مدل شده 4
alisooshiant 31 ارسال شده در 21 آذر، 2012 جون کسی جواب نداد ، خودم جوابشو میگم . sag خیز اهرم بندی در ساعت اندیکاتور است که توی محاسبات برای الاینمنت کردن ، حتما باید درنظر گرفته بشه . اگه کسی خواست بگه تا کاملتر براش توضیح بدم 3
M!Zare 48037 ارسال شده در 27 آذر، 2012 دوستان تاثیرات فشار بر انسان چیه؟مثلا ارتفاع بندرعباس از سطح دریا 30 هستش و تهران 1000 به بالا...مسلما فشار بیشتری بر مردم بندرعباس وارد میشه...چه تاثیری بر شرایط تهویه مطبوع داره؟ 2
ارسال های توصیه شده