رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

ارسال شده در

اخیراً کولرهایی به بازار اومده که علاوه بر کمپرسور، از گرمای خورشید هم استفاده می کنن (کولر گازی خورشیدی). اما طرز کارشون چه جوریه؟

 

توی سایت های نه چندان معتبر این جوری توضیح دادن:

 

(( در این سیستم ها کلکتور خورشیدی بین کمپرسور و کندانسور واقع می‌شود. وظیفه کمپرسور افزایش فشار و دمای مبرد یا سیال واسطه می باشد. مبرد پس از عبور از کمپرسور با دما و فشار بالا از آن خارج شده و وارد کلکتور خورشیدی می‌شود. کلکتور سیال واسطه را با استفاده از انرژی خورشید تا دمای بالایی گرم می‌کند به گونه‌ای که مبرد پس از خروج از کلکتور به حالت سوپرهیت با دما و فشار بالا در می‌آید و از آنجا وارد کندانسور شده و در یک سوم ابتدایی کویل به حالت مایع درآمده و پس از خروج از کندانسور از شیر انبساط عبور کرده و در نتیجه دما و فشار آن کاهش یافته و به حدی می‌رسد که قادر است در اواپراتور گرمای محیط را گرفته و هوای درون اتاق را خنک نماید؛ در نهایت نیز مبرد پس از عبور از اواپراتور وارد کمپرسور شده و مراحل قبل دوباره تکرار می شود. ))

 

 

Solar%20Air%20Conditioner.jpg

 

آیا وظیفه ی کمپرسور افزایش دما هم هست یا این یک مسئله ناخواسته برای ماست؟ :banel_smiley_4:

 

آیا سوپرهیت شدن مبرد به سود ماست و عملکرد کندانسور رو ضعیف نمی کنه ؟ :ws38:

  • Like 5
  • پاسخ 1.5k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

ارسال شده در
راه اندازه گیری تنش پسماند در یک نقطه در قطعه چیه؟

 

اندازه گیری تنش پسماند در نقطه کار زیاد راحتی نیست.

معمولا در یک سطح میان اندازه گیری میکنند.

 

اما بهترینش استفاده از اشعه ایکس برای اندازه گیری تنش پسماند هست.

یعنی اون نقطه مد نظر رو قبل و بعد از اعمال تنش، بهش اشعه تابونده میشه، با توجه به تغییر فاصله بین صفحات کریستالی، و یافتن کرنش، میان تنش رو میابن.

  • Like 3
ارسال شده در

چیزایی که توی پست قبلی پرسیدم واقعاً واسم سواله و جوابش رو نمی دونم.

 

اگه کسی می دونه ممنون می شم کمک کنه.

 

اگه توضیحات غلطه پس درستش چی می تونه باشه؟

  • Like 1
ارسال شده در

آیا وظیفه ی کمپرسور افزایش دما هم هست یا این یک مسئله ناخواسته برای ماست؟ :banel_smiley_4:

 

نه وقتی هوا رو فشرده میکنه، با افزایش فشار مسلما گرما هم پدید میاد.

 

وگرنه برای گرما، اکثرا از المنت یا سوخت استفاده میکنن تا بخوان با هزینه زیاد فشرده کردن، دمارو بالا ببرن و ناخواسته است.

  • Like 3
ارسال شده در
نه وقتی هوا رو فشرده میکنه، با افزایش فشار مسلما گرما هم پدید میاد.

 

وگرنه برای گرما، اکثرا از المنت یا سوخت استفاده میکنن تا بخوان با هزینه زیاد فشرده کردن، دمارو بالا ببرن و ناخواسته است.

 

بله، خب البته اینو که می دونستم. اما اینجوری که متن گفته افزایش دما توسط کلکتور باعث کاهش کار کمپرسور می شه. :ws52:

  • Like 2
ارسال شده در
بله، خب البته اینو که می دونستم. اما اینجوری که متن گفته افزایش دما توسط کلکتور باعث کاهش کار کمپرسور می شه. :ws52:

میشه اسم انگلیسی این سیستم رو بگید.در کمپرسور با افزایش فشار، دما هم افزایش پیدا میکنه...در اینجا احتمالا دمای بالایی مد نظر ماست که به جای فشرده کردن زیادی هوا تا به آن دما برسد از انرژی خورشید برای گرم کردم آن استفاده میکنیم و از این طریق در کار کمپرسور صرفه جویی میکنیم.

  • Like 2
ارسال شده در
میشه اسم انگلیسی این سیستم رو بگید.در کمپرسور با افزایش فشار، دما هم افزایش پیدا میکنه...در اینجا احتمالا دمای بالایی مد نظر ماست که به جای فشرده کردن زیادی هوا تا به آن دما برسد از انرژی خورشید برای گرم کردم آن استفاده میکنیم و از این طریق در کار کمپرسور صرفه جویی میکنیم.

 

hybrid solar air conditioning

 

گفته با سوپرهیت شدن مبرد، کندانس بهتر صورت می گیره و نتیجش دمای کمتر توی اواپراتوره

  • Like 1
ارسال شده در
hybrid solar air conditioning

 

گفته با سوپرهیت شدن مبرد، کندانس بهتر صورت می گیره و نتیجش دمای کمتر توی اواپراتوره

خب درست گفته که، هر چه سیال گرم دماش بیشتر باشه انتقال حرارت بیشتری صورت میگیره و سیال سردمون بیشتر خنک میشه...الان مشکل چیه؟:ws52:
  • Like 1
ارسال شده در
خب درست گفته که، هر چه سیال گرم دماش بیشتر باشه انتقال حرارت بیشتری صورت میگیره و سیال سردمون بیشتر خنک میشه...الان مشکل چیه؟:ws52:

 

آخه اونجوری که من از ترمو فهمیده بودم سوپرهیت شدن به ضرر ماست و ترجیح می دیم تو حالت اشباع بمونه.

 

البته من از بچگی از ترمودینامیک خوشم نمیومد. نمیدونم چرا هرجا می رم دنبالمه :banel_smiley_4:

  • Like 1
ارسال شده در
آخه اونجوری که من از ترمو فهمیده بودم سوپرهیت شدن به ضرر ماست و ترجیح می دیم تو حالت اشباع بمونه.

 

البته من از بچگی از ترمودینامیک خوشم نمیومد. نمیدونم چرا هرجا می رم دنبالمه :banel_smiley_4:

آها پس مشکل شما اینه:ws38:راست میگید همیشه میگفتن باید از سوپر هیت شدن به دلیل جلوگیری از خوردگی لوله ها جلوگیری کرد..شاید راهی برای اینکار پیدا کردن:ws52:

  • Like 1
ارسال شده در
آخه اونجوری که من از ترمو فهمیده بودم سوپرهیت شدن به ضرر ماست و ترجیح می دیم تو حالت اشباع بمونه.

 

البته من از بچگی از ترمودینامیک خوشم نمیومد. نمیدونم چرا هرجا می رم دنبالمه :banel_smiley_4:

حالتی نزدیک به سوپرهیت هست احتمالا.توی ترمو در مورد نیروگاه و اینا میگفتن که اگه سوپرهیت شه به تجهیزات که مقاومت لازم رو ندارند ممکنه آسیب برسونه:ws38:شاید تجهیزاتش رو مقاوم کردند:ws52:

  • Like 2
ارسال شده در

سلام دوستان

من همه مطالب این تاپیکو خوندم و کلی استفاده کردم . ممنون از همه

منم یه سوال دارم :

سگ چیست ؟! (sag)

  • Like 4
ارسال شده در
سلام دوستان

من همه مطالب این تاپیکو خوندم و کلی استفاده کردم . ممنون از همه

منم یه سوال دارم :

سگ چیست ؟! (sag)

 

باید دید مخفف چی هست.

 

من یک (support aid & gear (SAG شنیده بودم.

 

که توی موتورسیکلت هاست.

  • Like 3
ارسال شده در
سلام دوستان

من همه مطالب این تاپیکو خوندم و کلی استفاده کردم . ممنون از همه

منم یه سوال دارم :

سگ چیست ؟! (sag)

 

منم یه sagشنیدم تو مباحث نرم افزاری

که نسبتی از بزرگترین و کوچکترین طول یک المان هست

برای تعریف دقت .....

  • Like 3
ارسال شده در
منم یه sagشنیدم تو مباحث نرم افزاری

که نسبتی از بزرگترین و کوچکترین طول یک المان هست

برای تعریف دقت .....

 

المان چی؟

تو المان محدود همچین چیزی داریم، میگن aspect ratio

 

یعنی نسبت طول بزرگتر المان به طول کوچکتر.

  • Like 4
ارسال شده در
المان چی؟

تو المان محدود همچین چیزی داریم، میگن aspect ratio

 

یعنی نسبت طول بزرگتر المان به طول کوچکتر.

 

تو کتیا - اگه اشتباه نکنم یکی ازمحیط های surface modeling یا healing assistant یا GSA

دارم فکر میکنم ببینم کجا باهاش برخورد داشتم :ws52::ws52:

  • Like 3
ارسال شده در

یه راهنمایی : مربوط به مبحث الاینمنت و همراستایی میشه

  • Like 2
ارسال شده در
یه راهنمایی : مربوط به مبحث الاینمنت و همراستایی میشه

 

خودت جوابشو میدونی ؟

اگه میدونی بگو دیگه :whistle:

 

 

یادم اومد - حالا که اشاره ای شده بد نیست پست قبلمو اصلاح کنم

اونی که گفتم مربوط به محیط GSA کتیا جهت دقت مش برای سطوح منحنی بود

که هر چقدر مقدار sag بیشتر بشه مش های ریزتر و دقیقتری میزنه

b ضلع المان مش هست - a فاصله اون المان تا رویه ای که مدل شده

 

yfiy6lnsibjiuym231.jpg

  • Like 4
ارسال شده در

جون کسی جواب نداد ، خودم جوابشو میگم .

sag خیز اهرم بندی در ساعت اندیکاتور است که توی محاسبات برای الاینمنت کردن ، حتما باید درنظر گرفته بشه .

اگه کسی خواست بگه تا کاملتر براش توضیح بدم :w16:

  • Like 3
ارسال شده در

دوستان تاثیرات فشار بر انسان چیه؟مثلا ارتفاع بندرعباس از سطح دریا 30 هستش و تهران 1000 به بالا...مسلما فشار بیشتری بر مردم بندرعباس وارد میشه...چه تاثیری بر شرایط تهویه مطبوع داره؟

  • Like 2

×
×
  • اضافه کردن...