M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۲ دیگه حداقل u اگر مشخص نیست باید قطر لوله ها فیکس باشه و قطر لوله هارو داشته باشیم که بتونیم u رو حساب کنیم! (که البته خطا داره این روش هم) از u بدم میاد....اگر این رو داشتم هیچ مشکلی نبود 2 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۲ ببینم اگر درست یادم بوده باشه ریکوپراتور همون پیشگرم کن هوا هستش دیگه؟ هر دو سیال گاز هستند یکی محصولات احتراق و یکی هوا؟ 2 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۲ ببینم اگر درست یادم بوده باشه ریکوپراتور همون پیشگرم کن هوا هستش دیگه؟ هر دو سیال گاز هستند یکی محصولات احتراق و یکی هوا؟ آفرین 2 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۲ حالا ذوق نکنید این کمکی به حل مساله نمیکرد! فکر کنم باید مراجعه کنید به حدود ضریب انتقال حرارت در ریکوپراتورها (درصورتی که وجود داشته باشه) و از بینشون یه مقدار منطقی با توجه به دبی ها و دماهاتون فرض کنید! 2 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۲ ولی معقول ترین کار (الان که دارم جزوه بویلرم و مبحث طراحی پیشگرم کن رو میبینم) فرض کردن قطر برای لوله ها و سرعت برای سیالها و نهایتا تعیین مساحته. 2 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۲ حالا ذوق نکنید این کمکی به حل مساله نمیکرد! فکر کنم باید مراجعه کنید به حدود ضریب انتقال حرارت در ریکوپراتورها (درصورتی که وجود داشته باشه) و از بینشون یه مقدار منطقی با توجه به دبی ها و دماهاتون فرض کنید! خب من دنبال یک راه میانبرم...اینجوری باید کارایی هم محاسبه بشه 2 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۲ ولی معقول ترین کار (الان که دارم جزوه بویلرم و مبحث طراحی پیشگرم کن رو میبینم) فرض کردن قطر برای لوله ها و سرعت برای سیالها و نهایتا تعیین مساحته. میشه بیشتر توضیح بدید 2 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۲ ببینید مثالی که توی جزوم هست دبی گاز 20 و دبی هوا 21.5 کیلوگرم بر ثانیه هستش، دمای گاز ورودی 380 و هوای ورودی 30 و هوای خروجی 260 درجه سانتیگراد هست، (با بالانس انرژی دمای گاز خروجی 150 بدست میاد) و قطر داخلی لوله 50 و قطر خارحی 53 میلیمتر هست، گاز 14 و سرعت ماکزیمم هوا (آرایش مثلثی داریم) 8 متر بر ثانیه هست. محاسبات برای تعیین u نهایتا مقدار 24.3 وات بر متر مربع درجه سانتیگراد رو داده، حالا از حس مهندسی استفاده کنید و یک مقدار برای u برای مساله خودتون حدس بزنید! 2 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۲ بقیش هم میشه محاسبه مقاومت داخلی و مقاومت لوله و مقاومت خارجی و مبنا گرفتن یک سطح و محاسبه u 2 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۲ ببینید مثالی که توی جزوم هست دبی گاز 20 و دبی هوا 21.5 کیلوگرم بر ثانیه هستش، دمای گاز ورودی 380 و هوای ورودی 30 و هوای خروجی 260 درجه سانتیگراد هست، (با بالانس انرژی دمای گاز خروجی 150 بدست میاد) و قطر داخلی لوله 50 و قطر خارحی 53 میلیمتر هست، گاز 14 و سرعت ماکزیمم هوا (آرایش مثلثی داریم) 8 متر بر ثانیه هست. محاسبات برای تعیین u نهایتا مقدار 24.3 وات بر متر مربع درجه سانتیگراد رو داده، حالا از حس مهندسی استفاده کنید و یک مقدار برای u برای مساله خودتون حدس بزنید! مثالی که من دارم: دمای هوای ورودی580 کلوین و 880.5 کلوین خارج میشه..از طرف دیگه گاز خروجی توربین هم با دمای 945.5 کلوین میاد و حساب کردم با 609.6 کلوین خارج میشه.... دبی هوای ورودی، 0.03 کیلوگرم بر ثانیه و گازهای خروجی هم در حدود 2 کیلوگرم بر ثانیه است....تفاوت رو ببینید... من فقط سطح رو برای تخمین قیمت میخوام...یعنی همه این مراحل رو برم بقیش هم میشه محاسبه مقاومت داخلی و مقاومت لوله و مقاومت خارجی و مبنا گرفتن یک سطح و محاسبه u ای وای من 2 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۲ سرتون رو اونطوری نکوبید به زمین درد میگیره! راستش بنظرم ریکوپراتورهایی که توی توربین گاز استفاده میشه فکر کنم ابعادشون بین یک حد بالا و پایین قرار داره! البته دبی هوا چرا انقدر کمه؟ 3 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۲ سرتون رو اونطوری نکوبید به زمین درد میگیره! راستش بنظرم ریکوپراتورهایی که توی توربین گاز استفاده میشه فکر کنم ابعادشون بین یک حد بالا و پایین قرار داره! البته دبی هوا چرا انقدر کمه؟ الان میشینم حساب میکنم دیگه دبی های مورد استفاده در پیل سوختی است. 3 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۲ ای بابا پیل کدومه مگه توربین گاز نیست؟ ریکوپراتوره مگه هوای خروجی کمپرسور واحد رو پیشگرم نمیکنه قبل از ورود به محفظه احتراق؟ (پیل:w74:) 3 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۲ ای بابا پیل کدومه مگه توربین گاز نیست؟ ریکوپراتوره مگه هوای خروجی کمپرسور واحد رو پیشگرم نمیکنه قبل از ورود به محفظه احتراق؟ (پیل:w74:)من اینجا میکروتوربین گاز دارم...کمتر از 300 کیلووات که با پیل کوپل شده 3 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۲ حدس میزدم میکروتوربین باشه! راستی یه چیزی بگم حال کنید! طرح ملی تولید همزمان برق و حرارت توسط میکروتوربینهای گازی بین سه تا دانشگاه تقسیم شده که یکیش ماییم! 4 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۲ حدس میزدم میکروتوربین باشه! راستی یه چیزی بگم حال کنید! طرح ملی تولید همزمان برق و حرارت توسط میکروتوربینهای گازی بین سه تا دانشگاه تقسیم شده که یکیش ماییم! دو تای دیگه علم و صنعت و تهران نیستن؟ فکر کنم با Aspen هم سطحی که میخوام بدست بیاد... 3 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 خرداد، ۱۳۹۲ آره اسپن که خوبه و متاسفانه ازش غافلم:icon_pf (34): خدا بخواد تابستون میخوام برم یاد بگیرم...نه دوتای دیگه شریف و کاشان هستند! 3 لینک به دیدگاه
aliengine 13 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 خرداد، ۱۳۹۲ سلام لینک دانلود کتاب کار نمی کنه.... 3 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 خرداد، ۱۳۹۲ مرسی مریم خانمبسیار تاپیک مفیدی خواهد بود البته با حضور همه دوستان من کتاب Sadik Kakac - Heat Exchangers - Selection Rating and Thermal Design رو معرفی میکنم. بسیار کتاب جامع و خوبی هستش. در ادامه با هم خواهیم بود ____________________ دانلود کتاب کتاب مبدل های حرارتی انتخاب درجه بندی و طراحی گرمایی نوشته ی کاکاک و لیو ویرایش دوم یکی از بهترین منابع آموزشی چگونگی کارکرد مبدل های حرارتی است که ترجمه ی فارسی آن در بسیاری از دانشگاههای کشورمان تدریس می شود. نام کتاب : Heat exchangers, Selection,Rating and Thermal design, second edition حجم : 18.8 MB برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ____________________ سلام لینک دانلود کتاب کار نمی کنه.... فایل بالا رو چک کردید؟ پست چهارم لینکش محدود شده بود ولی این یکی هنوز موجود است. 2 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 مرداد، ۱۳۹۲ در مورد جریان هوای عبوری از کندانسور یک سوالی برای من ایجاد شده است... این هوا شامل مقداری بخار آب است که به مرور زمان و در هنگام عبور از کندانسور چگالیده می شود.این جرم چگالیده شده چگونه لحاظ می شود؟ از طرف دیگه انتقال حرارت حاصلضرب جرم در آنتالپی هست..وقتی جرم متغیر است، این گرما چگونه محاسبه میشود؟ لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده