رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

فک میکنم LMTD رو اشتپ محاسبه کردین هااااا:ws37: بعدشم آقاشو بزارین آخرش:ws3:

خانم مریم خانوم :ws3:اون نکته ای که من کنار حلم نوشتم درسته یا نه؟:ws52:

اول شما توضیح بدید یعنی چی cross flow میشه و چجوری به این نتیجه رسیدید؟:ws3: (دقتتون خیلی خوبه)

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 142
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

اول شما توضیح بدید یعنی چی cross flow میشه و چجوری به این نتیجه رسیدید؟:ws3: (دقتتون خیلی خوبه)

 

خو تو همون حلم نوشتم دیگه

من یک جایی خوندم که توی جریان موازی امکان نداره دمای هیچ قسمت از سیال سرد به دمای سیال گرم برسه و برای سیال گرم هم همینطور پس اگه این مطلبی که من خونده باشم درست باشه روشlmtd میم شیمی اشتپه :vahidrk: واینکه نوشتم CROSS FLOW منظورم احتمالا همون جزیان مخالف بوده :whistle:دیگه

لینک به دیدگاه
خو تو همون حلم نوشتم دیگه

من یک جایی خوندم که توی جریان موازی امکان نداره دمای هیچ قسمت از سیال سرد به دمای سیال گرم برسه و برای سیال گرم هم همینطور پس اگه این مطلبی که من خونده باشم درست باشه روشlmtd میم شیمی اشتپه :vahidrk: واینکه نوشتم CROSS FLOW منظورم احتمالا همون جزیان مخالف بوده :whistle:دیگه

جریان متقاطع هم در صورت سوال واسه همینه دیگه:w16:

لینک به دیدگاه
اعتراف میکنم صورت سوالو درست نخوندم :hanghead:

 

به ما cross flow روگفتن متقاطع که روابطش میشه مثه همسو:ws52:

دوس دارم بگم آقا اسمال:banel_smiley_4:

 

با دلایل علمی لطفا همدیگه رو قانع کنید:icon_gol:

لینک به دیدگاه
میشه راجع به مبدلهای صفحه ای مطالبی بزارید؟درمورد ساختمان.عملکرد.پروفایل دماش.ضریب کلی انتقال حرارتش.

ممنون

دوست عزیز همه چیز در مورد مبدل های حرارتی رو مطالعه بفرمایید. مطالب کلی در آن تاپیک موجود است...اینجا سوالتون رو ریزتر بپرسید.:icon_gol:

aqaye esmal aqa,mage khanuma cheshune?harchi bashan dg un moo o sibilaye khoshgel shomaro nadaran:ws28:

دوست گرامی لطفا فارسی تایپ نمایید:icon_gol:

 

:ws3: والا...مدتهاست آینه رو نگاه نکردن..

--------------

نظر شما در مورد این مساله چیست؟

لینک به دیدگاه

c2wqubql7blmsjhct5.png

آفرین علی آقا همینه:w16:

دوستان با توجه به شیوه های مختلف LMTD و خطاهایی که در این قسمت پیش می آید، یکم روی این موضوع بحث میکنیم.

چند شیوه برای محاسبه LMTD وجود داره؟چرا جواب اسمال آقا با میم شمیی متفاوت شد؟

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

جریان هوایی با نرخ 5 کیلوگرم بر ثانیه در یک مبدل پوسته لوله توسط آب گرم از 20 تا 50 درجه سلسیوس گرم می شود. آب گرم ورودی از 90 درجه به 60 درجه می رسد. ضریب انتقال حرارت کلی 400 KW/m^2 است. طول مبدل حرارتی 2 متر است. سطح انتقال حرارت و تعداد لوله های مورد نیاز را اندازه گیری کنید؟

اگر

مبدل پوسته لوله از نوع اول باشد.

مبدل پوسته لوله از نوع دوم باشد.

قطر لوله ها رو با توجه به طول مورد استفاده در صنعت استخراج و استفاده نمایید.

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

درود...

بازده بهبود دهنده یا recuperator توسط فرمول زیر محاسبه می شود.

2fxu1de7aysl3fj92k.png

اما همانطور که مشخص است دمای گاز خروجی را به ما نمیدهد. من نظرم اینه که خودمون دمای گاز خروجی رو با توجه به محدودیت هایی که برای نقطه acid dew point وجود داره 160C در نظر بگیریم و سپس با نوشتن معادله بقای انرژی دبی هوایی که می توان گرم کرد را حساب کرد.نظر شما چیست؟ آیا راه دیگری به نظرتون میرسه؟

لینک به دیدگاه
درود...

بازده بهبود دهنده یا recuperator توسط فرمول زیر محاسبه می شود.

2fxu1de7aysl3fj92k.png

اما همانطور که مشخص است دمای گاز خروجی را به ما نمیدهد. من نظرم اینه که خودمون دمای گاز خروجی رو با توجه به محدودیت هایی که برای نقطه acid dew point وجود داره 160C در نظر بگیریم و سپس با نوشتن معادله بقای انرژی دبی هوایی که می توان گرم کرد را حساب کرد.نظر شما چیست؟ آیا راه دیگری به نظرتون میرسه؟

نه اطلاعات بیشتر لطفا. احتراق؟راکتور؟

دمای هوای ورودی بازیاب نزدیکه 160 هست؟

لینک به دیدگاه
نه اطلاعات بیشتر لطفا. احتراق؟راکتور؟

دمای هوای ورودی بازیاب نزدیکه 160 هست؟

 

گازهای خروجی از توبین گاز برای گرم کردن هوای ورودی مورد استفاده قرار میگیره....

نه از انرژی گازهای خروجی توربین تا یک حدی میشه استفاده کرد تا آنجاییکه چگالیده نشن واسه همین محدودیت در سرد کردن گازهای خروجی توربین داریم. در این مساله این دما 160 کمترین دمایی است که گاز رو میشه سرد کرد.

لینک به دیدگاه
گازهای خروجی از توبین گاز برای گرم کردن هوای ورودی مورد استفاده قرار میگیره....

نه از انرژی گازهای خروجی توربین تا یک حدی میشه استفاده کرد تا آنجاییکه چگالیده نشن واسه همین محدودیت در سرد کردن گازهای خروجی توربین داریم. در این مساله این دما 160 کمترین دمایی است که گاز رو میشه سرد کرد.

اطلاعات نمیدن..

هدف چیه؟

انتخاب یه بازیاب مناسب؟

مگه دبی هوای وردی به کمپرسور مشخص نیست؟

این دمای نقطه ی شبنم اسیدی که ذکر کردین اشتباه نباشه؟نکنه بعد از خروج از تورین این دماست؟

حجم کنترلت چیه؟

یعنی از فرمول کارایی بازیاب که نوشتین نمیخواید استفاده کنید؟

چی رو دارین اصلا؟فشار ورودی به کمپرسور دمای خروجی از فلان؟ کارایی بازیاب؟ ایده آل در نظر گرفتین؟

لینک به دیدگاه
اطلاعات نمیدن..

هدف چیه؟

انتخاب یه بازیاب مناسب؟

مگه دبی هوای وردی به کمپرسور مشخص نیست؟

این دمای نقطه ی شبنم اسیدی که ذکر کردین اشتباه نباشه؟نکنه بعد از خروج از تورین این دماست؟

حجم کنترلت چیه؟

یعنی از فرمول کارایی بازیاب که نوشتین نمیخواید استفاده کنید؟

چی رو دارین اصلا؟فشار ورودی به کمپرسور دمای خروجی از فلان؟ کارایی بازیاب؟ ایده آل در نظر گرفتین؟

هدف من یافتن جرم هوایی است که میتونم گرم کنم...این هوا رو اصلا یک جا دیگه میخوام استفاده کنم...مثل مبدل هایی حرارتی است که با استفاده از دود خروجی ، آب رو گرم میکنند، من هوا رو گرم میکنم.

نه دمای نقطه شبنم دقیقا دمایی است که گاز رو به محیط وارد میکنیم.

 

چرا دیگه از فرمول اولی برای محاسبه دمای هوای گرم شده استفاده میکنم....فشار هم فشار محیط هست...اصلا کمپرسور و توربین اینجا نقشی ندارن ، حجم مورد بررسی من همین مبدل است.

لینک به دیدگاه
هدف من یافتن جرم هوایی است که میتونم گرم کنم...این هوا رو اصلا یک جا دیگه میخوام استفاده کنم...مثل مبدل هایی حرارتی است که با استفاده از دود خروجی ، آب رو گرم میکنند، من هوا رو گرم میکنم.

نه دمای نقطه شبنم دقیقا دمایی است که گاز رو به محیط وارد میکنیم.

 

چرا دیگه از فرمول اولی برای محاسبه دمای هوای گرم شده استفاده میکنم....فشار هم فشار محیط هست...اصلا کمپرسور و توربین اینجا نقشی ندارن ، حجم مورد بررسی من همین مبدل است.

ذهنیت من سیکل زیر بود.

هوا وارد کمپرسور میشه از بازیاب عبور می کنه و گرم میشه/ بعدش مشعل و احتراق/محصوالات احتراق وارد توربین و از توربین به بازیاب و سرد میشه که نباید از یه حدی بیشتر سرد بشه

 

نیگاه اگه غیر از اینی که در ادامه می گم باشه غلطه:

با توجه به حجم کنترل بازیاب:

1-ورودی هوا داریم

2-خروجی هوا داریم

3-ورودی محصولات احتراق داریم

4-خروجی ...........................

165 فقط برای 4 میتونه درست باشه وگرنه برای 3(خروجی از توربین،دودکش یا هر چیزی) باید نزدیک به دمای 2 باشه برای بازیاب واقعی و اگه ایده آل باشه که برابرن.

 

 

جرم ماکس هوا بدست می آد البته با تغییر سطح انتقال حرارت بازیاب هم میشه بهینه سازی کرد با محدویت افت فشار

لینک به دیدگاه
ذهنیت من سیکل زیر بود.

هوا وارد کمپرسور میشه از بازیاب عبور می کنه و گرم میشه/ بعدش مشعل و احتراق/محصوالات احتراق وارد توربین و از توربین به بازیاب و سرد میشه که نباید از یه حدی بیشتر سرد بشه

 

نیگاه اگه غیر از اینی که در ادامه می گم باشه غلطه:

با توجه به حجم کنترل بازیاب:

1-ورودی هوا داریم

2-خروجی هوا داریم

3-ورودی محصولات احتراق داریم

4-خروجی ...........................

165 فقط برای 4 میتونه درست باشه وگرنه برای 3(خروجی از توربین،دودکش یا هر چیزی) باید نزدیک به دمای 2 باشه برای بازیاب واقعی و اگه ایده آل باشه که برابرن.

 

 

جرم ماکس هوا بدست می آد البته با تغییر سطح انتقال حرارت بازیاب هم میشه بهینه سازی کرد با محدویت افت فشار

آره منظورم همین بود..نه دمای خروجی از توربین 350 درجه هست...اصلا واسه 3 که 165 منطقی نیست...

 

یعنی شما از راه q=ualmtd منظورتونه؟..ما که دید چندانی نسبت به مبدل هوای فشرده نداریم...u رو چجوری میخواهید حساب کنید؟

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...