رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2672634910917812841797201211428412.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

پریزما(PRIZMA)، که توسط یک لابراتوار طراحی معماری به نام بیوتینگ(Biothing) ارائه شده؛ تلاشی به شدت تکنیکی است در راستای تولید یک پاسخ معمارانه به شرایط محیطیِ بودوا(Budva)، مُنتِنِگرو(Montenegro)؛ بواسطه ی یک فرم مسکن متراکم شهریِ بلند مرتبه. تکنیک های معمارانه ی پریزما، به منظور سوق دادن، برداشت کردن، و به بیشینه رساندن مولفه های محیطیِ این سایت طراحی شده اند؛ تا بیشترین بهره وری از این ساختمان حاصل شود. نمای شطرنجی و چین خورده پریزما در راستای افزایش فوت مربعِ[سطح] پوسته ی بنا طراحی شده، و سطح وسیعی برای جاگیریِ پنجره ها حاصل و بالطبع منظره ی بیشتری را نیز فراهم کرده و پنل های خورشیدی نیز نور آفتاب را بخود جذب می کنند. این نمای بند بند و پیچیده؛ معماری بافت شهر قدیمیِ بودوا را یادآور می شود که به طور گسترده، در مقیاس کوچک و [با کاربری] چند منظوره، زیبایی شناسیِ شطرنجی ـ پیکسل پیکسلی ـ و در عین حال پیچیده را حاصل می کند. پریزما، از طریق "بسته بندیِ نا متجانسِ(heterogeneous) احجامِ مثلث وار" در امتداد نمای ساختمان؛ بیان معمارانه ی غنیِ خود را پژواک می دهد. اگر چه این اتفاق از معماریِ موجود در سایت ملهم شده؛ پریزما، با [کمی] فاصله نسبت به این امر ایستاده و همزمان مجموعه ای پیچیده و ویژه از هندسه ی خود را توزیع می کند. این [مقوله های] هندسی از پیوند بین بخش های گوناگون و پارامترهای تجمیع شده با شدت و موقعیت نور و محل شکست طره، معماریِ ساختمان را تعریف می کند. موقعیت و اندازه ی تراس ها و پنجره های کوچک، به طور ریاضی وار، از پیش برنامه ریزی شده تا مناظر ویژه و گوناگونی از شهر قدیمی و همچنین اقیانوس را بدست دهد. تنوع در توجه به تثبیت موقعیتِ این پنجره های واحدها بر غنای این معماری می افزاید؛ زمانی که سایه اندازیِ موثری نیز برای فضاهای داخلی ساختمان ایجاد می کند. این پنجره ها همچنین حاکی از پتانسیلی برای تنظیم گوناگون[مبلمان] داخلی است، که چنین فضاهای، وابسته به پیکر بندی [آن قسمت]؛ می توانند بزرگ یا کوچک باشند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26726349109179984765632012191484712.jpg مسکن متراکم؛ پریزما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26726349109180878515632012281478512.jpg مسکن متراکم؛ پریزما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26726349109182139453132012411439412.jpg مسکن متراکم؛ پریزما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26726349109183070703132012501470712.jpg مسکن متراکم؛ پریزما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26726349109184400390632012414312.jpg مسکن متراکم؛ پریزما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26726349109185228515632012121428512.jpg مسکن متراکم؛ پریزما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26726349109186192578132012211492512.jpg مسکن متراکم؛ پریزما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26726349109187228515632012321428512.jpg مسکن متراکم؛ پریزما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26726349109188126953132012411426912.jpg مسکن متراکم؛ پریزما

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2673634911207470664063201247146612.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

شِدی سوانروار سنگسته shidhulai swanirvar sangstha یک سازمان غیر انتفاعی با هدف ارائه ی سالانه ی آموزش برای دانش آموزان ابتدایی بنگلادشی که در کشورهای مناطق جنوبی آسیا زندگی می کنند, است. این مناطق مستعد جاری شدن سیل های معلول بادهای موسمی هستند. در برخی مناطق, به علت باران های سیلابی, مدرسه ها به مدت 3 - 4 ماه سیل زده می شوند. و به مانعی برای جوانهایی که خواهان ادامه ی تحصیل در این مدت می باشند, بدل شده است.

تدبیر نوآورانه ی این سازمان یک مدرسه ی شناور با منبعی خورشیدی, در جهت بی وقفه برگزار شدن جلسات آموزشی دانش آموزان حتی در اوج فصل باران های موسمی است. شِدی سوانروار سنگسته این گونه مدرسه های شناور را برای استفاده در زمان های سیل زا در مناطق اصلی این فاجعه بسط داده است. هر قایق کلاسِ درس 30 دانش آموز را در خود جای می دهد و به یک لپ تاپ متصل به اینترنت, کتابخانه و منابع الکترونیکی مجهز است. این تجهیزات برای آموزش در کلاس ششم فراهم آمد.

کامپیوتر و به طور کلی حاملان الکتریسیته به وسیله ی انرژی خورشیدی از طریق پنل هایی نصب شده بر سقف بالایی قایق شارژ می شوند. استفاده از این منابع پایدار زمان بندی متغیر مدرسه را ارائه می دهد – زمانی که روز به پایان رسید, دانش آموزن می توانند این فانوس های خورشیدی را به عنوان یک منبع نوری برای ادامه ی مطالعه شان به خانه ببرند. یا به عنوان نمونه زمانی که زن ها کوک زدن لحاف ها را تا قبل از تاریکی در تولید درآمد بیشتر برای خانواده شان ادامه می دهند و احتیاج به یک منبع نوری دارند, مورد استفاده قرار می گیرند. لامپ های خورشیدی به صورت رایگان در اختیار خانواده ها قرار می گیرد و خانواده ها هزینه ی ماهیانه ی کمی بابت دریافت یکی از این دستگاه ها می پردازند. جدا از جلسات مدرسه ی ابتدایی, این مکان همچنین در جایگاه سالن هایی در راستای برگزاری جلسات آموزشی برای والدین دانش آموزان در حیطه ی موضوعاتی مانند کشاورزی, دارایی, بهداشت و تغذیه عمل می کنند.

این پروژه در سال 2002 شروع شد. از آن زمان 70000 کودک از آن بهره بردند. و برنده ی جایزه ی WISE (اجلاس جهانی نوآوری آموزش و پرورش) 2012 شد. بودجه ی این سازمان از طریق منابع مختلفی تأمین می شود, که شامل محصولات, شیلات و همچنین فانوس های خورشیدی به جای فانوس های نفتی است. جدا از پتانسیل آموزشی این ایده به سرمایه گذاری در توسعه ی آبرسانی خورشیدی در راستای کشاورزی منطقه که منجر به تضمین مواد غذایی سودمند می شود و هم چنین تولید درآمد سالانه برای خانواده ها در مناطق سیل زا دامن زده است. که پیامد آن بهبود وضعیت سلامت و تغذیه ی کودکان خواهد بود.

اتووود پیش از این و در قالب تمرکز بر

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، معماری پایدار مبتنی بر تکنولوژی ارزان و نه چندان پیشرفته و زیست محلی را مورد بررسی قرار داده است برای اشنایی بیشتر با کامرون سینکلر می توانید مشاهده فرمایید نوشتار
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26736349112079280078132012321480012.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2673634911208120820313201252148212.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2673634911208285039063201281450312.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26736349112084839453132012281439412.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26736349112086486328132012441486312.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2673634911208842070313201241420712.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26746349116923296875002012521596812.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] سنت لورانت وال (laurent Saint val ) در شهر آمستردام (Amsterdam) یک پل همراه با فضای کافه و رستوران طراحی کرد.این پل ترکیب جالبی از معماری مدرن می باشد که در قرن هفدهم در میراث جهانی یونسکو(UNESCO World Heritage ) ثبت شد. آمستردام پایتخت کشور هلند است و جمعیت آن تقریبا 740 هزار نفر (معادل یک و نیم میلیون جمعیت بیشتر از شهرهای اطراف کشور هلند) می باشد. در حدود 500 سال پیش، قرن17، شهر آمستردام یکی از مراکز اقتصادی جهان شد. شهری مانند "فیشرمن"( Fisherman City ) با افراط در نوع ساختمان سازی، معماری مدرن را در بین نمای ساختمان های تاریخی خود بوجود آورده اند؛ که این معماری مدرن برای توریست ها بسیار حیرت انگیز است. کوچک بودن شهر آمستردام، و قرارگیری مکان های تاریخی این شهر در زمین هایی با مساحت محدود، باعث می شود که توریست ها به راحتی از تمامی مکان های تاریخی دیدن کنند. شاید کوچک بودن آمستردام یکی از دلایل مشهوریت این شهر نسبت به دیگر شهرهای معماری یا شعر و ادب است. در هر کجای آمستردام که قدم بزنیم متوجه می شویم که تمامی ساختمان ها با آجر ساخته شده اند. علی رغم استفاده از آجر، در ساختمان های قدیمی خود از چوب هم استفاده می کردند. به دلیل آتش پذیر بودن چوب و همچنین ایجاد آتش سوزی در سال های 1421و1452 استفاده کردن از چوب ممنوع شده است. دانش ها و معماری استاندارد در مرکز آمستردام، باعث می شوند که خانه ها به سبک های مدرن و مقاومی طراحی شوند. معمار"سنت لورانت وال"می گوید که به دلیل علاقه ی شدید به چوب و اقتصادی بودن آن، ترجیح می دهم که در ساخت این پل از چوب استفاده کنم. چوب دارای خاصیت هایی از قبیل: مقاومت، انعطاف پذیری، سازگاری با دیگر مصالح و در نهایت جنبه های زیباشناختی است و به عنوان یک مصالح سنتی و جهانی، در چند سال اخیر به اهمیت آن در ساختمان سازی پی برده اند. چوب با داشتن خاصیت زیبا شناختی در اکثر ساختمان های شهر آمستردام استفاده می شود. در طراحی داخلی و خارجی این پل علاوه بر چوب از آلومینیوم و استیل هم استفاده شده است. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26746349116935128222662012511528212.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26746349116938732910162012271532912.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26746349116945483007822012341583012.jpg پرسپکتیو با دید پرنده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2674634911697217382813201211573812.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26746349116979491113282012141591112.jpg تحلیل سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2674634911698488330078201281583312.jpg اتصالات سازه

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26886349156100639648442012262039612.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] ما این حُسن معماری که ساخت یک خانه معلق در هوا, شناور بر روی آب را ممکن می سازد می ستاییم. فرن سیلوستر این طرح ناگهانی را بر زمینی مشرف به دریا در اسپانیا بنا کرد. جایی که از هیچی بهترین را ساخته اند, این فضا دعوت به ماندن می کند. قطعه ای که خطوط طبیعی زمین که مجموعه در آن بنا شده را محترم می شمارد. در بالا یک سایه, خود خانه آرامش را در دریای مدیترانه جستجو می کند. زیر خورشید استخر ما را به دریا نزدیک می کند, و به یک پناهگاه ساحلی آرام تبدیل می شود. نقطه ی عطف این بنا, راه پله ای است که یک مسیر خاطره انگیز و باغی در زیرزمین را ارائه می کند. با توجه به شیب زمین, مهار خانه در یک سطح انجام شده است. یک سازه ی سه بعدی از قطعات بتن مسلح و دیوارهایی که با توپوگرافی زمین انتخاب شده مطابقت دارند. بر این سیاق زیرسازی ساختمان به حداقل می رسد. این سنگ یکپارچه سازه که یک سکوی افقی از سطوح قابل دسترسی تولید کرده - جایی که خانه قرار گرفته است - را مهار می کند . استخر بر سطح پایینی ساختمان در ناحیه ای صاف از سایت واقع شده است. سازه بتنی از جبهه ی بیرونی عایق و سپس با گچ آهک سفید و صاف پوشانده شده است. باقی مصالح, دیوارها, پیاده روها و سنگ ریزه ها بر روی بام همه در همان رنگ به معماری سنتی منطقه پاسخگو و هم زمان مؤکد وحدت خانه می باشند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2688634915610408339844201202083312.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26886349156106975585942012292075512.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26886349156112430273442012242030212.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2688634915613900214844201250202112.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26886349156145752148442012572052112.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26886349156151699023442012562099012.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26886349156155874023442012382074012.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2688634915615839121094201232091212.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2688634915616240839844201244208312.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26886349156168525585942012452025512.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26886349156178589648442012252089612.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26886349156185867773442012382067712.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26886349156192111523442012412011512.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2688634915619462402344201262024012.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26886349156197864648442012382064612.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]268763491518976004882820125619412.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] براي طراحي يك پل جديد‌، لازم است كه مفهوم عملكرد پل را در طراحي خود منعكس كنيم و ساختار پل را در تخيل خود قرار دهيم. در گذشته، معني پل تنها ارتباط فاصله ي بين 2 مكان بوده است و حتي در امروزه پل به عنوان فضاي عبور و مرور و يك وسيله ي ارتباط دهنده ي افقي، تداعي مي شود. طراحي اين پل اينگونه است كه سطح زمين را به دو قسمت تقسيم مي كند؛ يكي قسمت بالاي پل كه براي عبور و مرور افراد و دوچرخه سواران مي باشد وديگری، قسمت زيرين پل است كه آب جريان دارد. اين پل(آمستردام) يك رابطه ي عقلاني و انساني را بين 2 عنصر آب و هوا ايجاد مي كند. در واقع مي توان گفت كه پل، از يك سري ورقه هاي نسبتا نازك تشكيل شده كه بارهاي زنده ی زیادی را تحمل مي كند و آنها را به سازه ي خود انتقال مي دهد. این ورقه هاي نازك، به صورت اورلپ بر روي هم پوشيده مي شوند. ارتفاعات متفاوتی كه بر روي اين پل ايجاد شده، باعث مي شود تا بيننده احساسات زیادی را در طول مسير پل تجربه كنند. اين پل از قسمت هايي چون؛ كافه و تراس جلوي كافه، موزه ي هنر هاي تجسمي كه در بيرون واقع شده و يك تعميرگاه دوچرخه تشكيل شده است. تراس رستوران يك احساس آرامش بخشي را به حاضرين القا مي كند. تعميرگاه دوچرخه در قسمت زيرين اين پل قرار گرفته است و داراي دسترسي آسان از قسمت ورودي پل مي باشد. گرچه اين پل(آمستردام) دارای فضاهاي عملكردي بسياري است، اما ايده ي اصلي طرح، كه همان عبور و مرور مي باشد، را حفظ كرده است. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26876349151899473925782012141973912.jpg پرسپكتيو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26876349151903395898442012531995812.jpg ديد شرقي به پل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26876349151906628710942012261928712.jpg ديد غربي به پل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26876349151911558398442012151958312.jpg ديد غربي-راه دسترسي به پل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26876349151914564648442012451964612.jpg نماي اصلي

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]268663491471581088867220121188812.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

اگر نور را اولین عنصر روح بخش فضا و ضروری ترین عامل تعیین کننده در بیان تجربه ی طراحی بدانیم. بنابراین به نظر می رسد لامپ های طراحی شده توسط استفان ویلند سلسله مراتب طراحی لامپ را به چالش کشیده است. لامپها بخشی از یک مجموعه ی بزرگتر از شی که توسط هنرمند فرانکفورتی طراحی شده اند. این وسایل روشنایی معلق در پی مستولی شدن بر حواس و چیره شدن بر اتاق هستند. و هم زمان به شکل خودانگیخته و خود خواسته یک تأثیر هم سوهشی را پدید می آورد.

حتی نام های دقیق لامپ ها "سفیدی چشمهای من" غنایی قابل لمس و توصیف پیوستگی بصری تصاویری را که از احساسات و عواطف به جای ایده منتقل شده اند به دنبال خود دارد. صفحات پراکنده ای که نور را در یک جنبش لذت بخش با احساسی بی پروا در برمی گیرد. لامپ ها لحظه ها را در یک بازی بچگانه ی ابدی ضبط می کنند. یک عمل بداهه که از ضرورت یک طراحی قطعی رها می شود. باند های پیچیده شده ی سفیدی چشمهای من گویی از عصاره ی تصاویر متحرک سازی مایبرج الهام گرفته اند. ضبط حرکت یک شی تک که در فضای آرام روشنی حرکت می کند.

مجموعه ی "بوسه ها" با سر هم بندی سایه های پیله مانند بیانگر درک مشابه از شی در حرکت است. سطوح نیمه شفاف به این می مانند که تحت تأثیر گرمای نورها ذوب شده و در جهت پایین ریخته اند. هر لامپ نتیجه ی منحصر به فرد شکل گیری آزادانه و به هم چسبیده شده است. قطعات جدا شده ی سایه ها توسط نوار اره ای قطع و سپس صاف شده اند. این قطعات با لبه های نقاشی شده در رنگ های اکریلیک متفاوت به تأثیر از صفحات دیکانستراکتیویستی شکل یافته, و به شکل جداگانه در اشکال و اندازه های مختلف گرم شده و به هم چسبیده اند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26866349147163490136722012541890112.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26866349147169029199222012501829112.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26866349147179410449222012341810412.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26856349146059967187502012591867112.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

شرکت پاریسیِ معماری ال ای ان(LAN architecture) پروژه ی 486 mina el hosn را توسعه داده اند، این طرح آینه- برج؛ قرار است در یک ناحیه ی بندری، در مقابل برج مور(murr tower) ساخته شود. ساختمانی با قشری تور مانند که آمده است تا نزاع[ یا تنوع موجود] مدنی را نماد پردازی کند. این برج دارای چهار نما، ارتفاعی 140 متری و عرضی 25 متری می باشد. هدف این بود که 30000 فَسِت با اندازه های دقیق، به نحوی جهت دهی شوند که بتوانند آثار تاریخی و نواحی قابل توجه بیروت را انعکاس دهند و این انعکاس ها باید از نقاط دقیق [و مشخصی] از شهر قابل رویت باشند. باقی فَسِت ها به منظور ایجاد تغییرات نرم بین منظرگاه های پانورامیک جهت دهی شده اند. زمانی که نور به یکی از سطوح انعکاس دهنده برخورد می کند، با توجه به زاویه ی انتشار بر آن سطح منعکس می شود. قاعده ی چنین نمای انعکاس دهنده ای؛ بر اساس تعریف جامعِ جهتِ هر کدام از فَسِت ها، به منظور ارائه ی انعکاس مطلوب نعیین شده است. در همکاری با متخصصان این زمینه؛ آنها یک ابزار سه بعدیِ خودکار تولید کردند که آنها را در راستای تصویر سازیِ موارد مختلف-[ بر سطح ساختمان]- بواسطه ی تغییر منظرگاه ها، هم در محدوده ی انعکاس دهنده و هم موقعیت تصویر منعکس شده بر روی برج، قادر می سازد. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26856349146061578125002012151878112.jpg 486 mina el hosn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26856349146062721972652012271821912.jpg 486 mina el hosn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26856349146063770410152012371870412.jpg 486 mina el hosn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26856349146064890722652012481890712.jpg 486 mina el hosn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26856349146065826660152012581826612.jpg 486 mina el hosn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26856349146067089160152012101889112.jpg 486 mina el hosn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26856349146069120410152012311820412.jpg 486 mina el hosn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26856349146070521972652012451821912.jpg 486 mina el hosn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26856349146073386035152012131886012.jpg 486 mina el hosn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26856349146074436035152012241836012.jpg 486 mina el hosn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26856349146075632910152012361832912.jpg 486 mina el hosn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26856349146076798535152012471898512.jpg 486 mina el hosn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26856349146077942285152012591842212.jpg 486 mina el hosn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26856349146079746972652012171846912.jpg 486 mina el hosn

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26856349146080945507812012291845512.jpg 486 mina el hosn

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26846349141509856347652012381856312.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

معماران بیجینگ MAD یک موزه ی یخی شکل به طول 200 متر را در هاربین واقع در شمال شرق چین طراحی کردند. موزه که به مجسمه های چوبی چینی اختصاص دارد, یکی از سه بنای فرهنگی است که توسط دفتر معماری MAD در این شهر طراحی شده است. کار ساخت و ساز بر روی موزه هم اکنون در دست انجام است, همچنین یک خانه ی اپرا و یک مرکز فرهنگی که هردو توسط این گروه معماری در هاربین ساخته شده است. هاربین پایتخت استان هیلونگ جیانگ در شمال شرقی چین به عنوان خانه ی یخ بین المللی هاربین و فستیوال مجسمه ی برف که هرسال در ژانویه اتفاق می افتد, شناخته می شود.

هاربین به مثابه اصلی ترین شهر شمالی چین هم زمان با توسعه ی سریع وجوه تاریخی خود را به عنوان کانون هنری منطقه نیز تعریف کرده است. این ساختمان از چشم اندازهای زمستانی منحصر به فرد محلی الهام گرفته است, موزه تضادی مابین زیبایی طبیعت و سرعت زندگی روزمره است. این بنا در قامت یک مایع یخ زده بازتاب دهنده ی رابطه ی بین ساختمان و محیط می باشد. فضای داخلی موزه با دو نمایشگاه متفاوت ترکیب یافته که این دو فضا به واسطه ی یک ورودی متمرکز به هم مرتبط شده و تؤامان با انفصال دو فضا به هم پیوسته اند. این رویکرد دستیابی به یک رابطه ی همزیستی را موجب شده است.

نورگیرها نور روز را به داخل حفره های مجاور گالری در خلق یک چشم انداز مطلوب و لحظه های تماشایی در اطراف زندگی می رسانند. و اما درباره ی دفتر معماری MAD : یک گروه یک نوآوری در معماری پدید آورده و به عنوان یک صدای پیشرو در نسل جدید طراحی ظهور یافته است. این گروه راه حل های آینده نگرانه ی منحصر به فردی را داده در راستای کشف یک درک تازه از طبیعت و تکنولوژی پیشرفته مورد بررسی و توسعه قرار داده است. MAD معماری را در قامت یک هم زیستی انسان ساز در هم آهنگی با طبیعت تعریف می کند و این فرصت را به مردم می دهد تا تجربه های مستقل شهری خود را آزادانه بسط بدهند. آثار MAD در سرتاسر جهان به نمایش درآمده است. معمار موسس اخیر این شرکت ما یانسون برنده ی جایزه ی انجمن بین المللی RIBA شده است. او اولین معمار چینی است که این جایزه را دریافت می کند. این شرکت در حال حاضر 9 پروژه در دست اجرا دارد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26846349141511348535152012531848512.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2684634914151298291015201291882912.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26846349141514528222652012251828212.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26846349141515931347652012391831312.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26846349141517371972652012531871912.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2684634914151898759765201291887512.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26846349141520237597652012221837512.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26836349140842140722652012211840712.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

رنزو پيانو از طرح هايش براي موزه تاريخچه فيلم براي فرهنگستان هنرها و علوم تصاوير متحرك در لس آنجلس پرده برداري نمود.

موزه فرهنگستان 250 ميليون دلاري تصاوير متحرك، در همكاري با معمار كاليفرنيا زولتان پالي Zoltan Pali طراحي شد و در محوطه ي دانشكده موزه ي هنر شهر لس آنجلس ساخته خواهد شد.

اين پروژه شامل بازسازي ساختمان سابق شركت مي May Company building در كنج بلوار ويلشاير Wilshire Boulevard و خيابان فرفكس Fairfax Avenue خواهد شد، كه در اصل در سال 1938 در سبك مدرن ساده به عنوان يك فروشگاه ساخته شده اما از وقتي كه در زلزله ي 1987 آسيب ديد، خالي مانده است .

جديدا، ساختار شيشه اي كروي طراحي شده توسط رنزو پيانو در كنار ساختمان شركت مي ساخته خواهد شد. موزه موردهايي از مجموعه فرهنگستان را نشان مي دهد، كه بهترينش براي برگزاري جوايز اسكار سالانه شناخته شده است.

پيانو: "طراحي براي اين موزه در نهايت اين ساختمان فوق العاده را به صورت متحرك قادر ميسازد و به شهر بعد از خالي واقع شدن طولاني مدت كمك مي كند. طراحي ما شايد مشخصات عمومي تاريخي ساختمان شركت را حفظ خواهد كرد، در حاليكه همزمان نشان مي دهد كه ساختمان در زندگي جديدي شكل مي گيرد وهم فرم هنري و صنعتي را كه اين شهر ايجاد مي كند و به جهان مي دهد را جشن مي گيرد".

در اينجا مطالب مطبوعات فرهنگستان علوم و هنرهاي تصاوير متحرك آورده شده:

فرهنگستان ديدن موزه ي جديد معماران رنزو پيانو و زولتان پالي را پرده برداري نموده است.

موزه ي فرهنگستان تصاوير متحرك، اولين موزه بزرگ در ايالات متحده به صورت انحصاري است كه به هنر وعلوم فيلم ها اختصاص يافته است.

لس آنجلس- فرهنگستان علوم و تصاوير متحرك اعلام كرد كه به هدف اوليه ي خود از 100 ميليون دلار نسبت به 250 ميليون دلار سرمايه ي كمپين براي تامين مالي آينده ي موزه ي فرهنگستان تصاوير متحرك دست يافته است. همزمان، ديدن فرهنگستان براي اولين موزه ي بزرگ ايالات متحده كه به طور انحصاري به تاريخ و توسعه مداوم تصاوير متحرك اختصاص يافته، پرده برداري شد. توسط برنده ي جايزه ي معماران رنزو پيانو و زولتان پالي طراحي شده ؛ موزه ي غيردولتي در ساختمان ويلشاير شركت تاريخي مي در لس آنجلس واقع شده، كه قرار است در سال 2016 افتتاح شود.

مدير عامل فرهنگستان شركت داون هادسون Academy CEO Dawn Hudson: "موزه ي فرهنگستان نقطه ي عطف صنعت و شهر ما خواهد بود كه مي تواند بسيار افتخار آميز باشد . من از حمايت بي دريغ هيئت مديره ، اعضايمان، و بخصوص campaign chairs قدر داني مي كنم ، كه همگي ما را به سمت اين مرحله بسيار مهم هدايت كردند.

" در اوايل 2012 توسط كمپين چير باب ايگر Campaign Chair Bob Iger و كو چير آنت بنينگ Co-Chairs Annette Bening و تام هنكس Tom Hanks شروع شده، كمپين 100 ميليون دلار از طريق كمكهاي شخصي به سوي يك هدف 250 ميليون دلار مطرح نموده است. ايگر Iger: ‌"پاسخ اوليه به كمپين جمع آوري كمك مالي برجسته و به طور باورنكردني دلگرم كننده است. ما از حاميان موسس كمپين، كه شور و شوق و تصور ما را براي ايجاد موزه فرهنگستان به اشتراك گذاشته اند، بسيار سپاسگزاريم ".

در محوطه موزه هنر شهر لس آنجلس واقع شده است، حدود 300000 فوت مربع موزه فرهنگستان به ساختمان تاريخي ، كه به مدت 20 سال خالي و بلا استفاده مانده، قدرت و زندگي تازه خواهد داد. و تار و پود ان را براي بازگشت به شهر مي بافد.

اين طرح به طور كامل نماي جلوي ساختمان مدرن ساده 1938 خيابان ويلشاير و فرفكس را بازيابي مي نمايد، و شامل يك شيشه كروي در پشت ساختمان اصلي است. براي نشان دادن يگانگي هنر و فن آوري طراحي شده ، علاوه بر اين يك جايگاه تئاتر هنر را منزل خواهد داد كه جايگزين ساختاري كه در سال 1946 توسعه يافته بود، مي شود.

پيانو:" طراحي براي اين موزه در نهايت اين ساختمان فوق العاده را به صورت متحرك قادر مي سازد و به شهر بعد از خالي واقع شدن طولاني مدت كمك مي كند ، من بسيار با نام و تبليغ فرهنگستان الهام گرفته ام ، ايده هنر و علوم با يكديگر براي ايجاد فيلم كار مي كنند. طراحي ما شايد مشخصات عمومي تاريخي ساختمان شركت را حفظ خواهد كرد، در حاليكه همزمان نشان مي دهد كه ساختمان در زندگي جديدي شكل مي گيرد وهم فرم هنري و صنعتي را كه اين شهر ايجاد مي كند و به جهان ميدهد را جشن مي گيرد".

هاوك كخ Hawk Koch مدير فرهنگستان گفت: موزه فيلم بزرگ در قلب اين شهر، روياي طولاني فرهنگستان بوده است. بايد از آخرين پيشرفت هاي تكنولوژيكي متشكر باشيم كه مي توانيم از طريق زمان به بازديدعمومي بگذاريم، تاريخ در پشت ما و آينده در رو به روي ما."

از طريق نمايشگاه ها و گالري ها، اتاق ويژه سينما و مركز آموزش هاي تعاملي با لابراتوارها، موزه از مجموعه ها و آرشيوهاي گسترده ي فرهنگستان ، كه شامل بيش از 140000 فيلم، 10 ميليون عكس، 42000 پوسترهاي فيلم اصلي، 10000 نقشه هاي توليد، لباس، لوازم و تجهيزات ساخت فيلم و نقل شخصي پشت صحنه هاي هنرمندان و نوآوران ترسيم خواهد شد.

آنتونيو ويلاروگازا Antonio Villaraigosa، شهردار لس آنجلس:‌ "هاليوود نقش بي نظيري در آوردن هنر، فرهنگ و خلاقيت آمريكايي به مردم سراسر جهان بازي كرده است. موزه فرهنگستان مايه عطف در لس آنجلس خواهد بود، كه صنعتي را كه شهر ما معرفي مي كند را جشن خواهد گرفت و منابع ضروري را كه موقعيت خود را به عنوان رهبر ومبتكر تقويت مي كند، را ارائه مي نمايد."

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26836349140843250097652012321850012.jpg رنزو پيانو؛ موزه فرهنگستان تصاوير متحرك

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26836349140844618847652012461818812.jpg رنزو پيانو؛ موزه فرهنگستان تصاوير متحرك

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26836349140845856347652012581856312.jpg رنزو پيانو؛ موزه فرهنگستان تصاوير متحرك

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26836349140847043847652012101843812.jpg رنزو پيانو؛ موزه فرهنگستان تصاوير متحرك

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26826349138341596972652012351796912.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

كنيسه ال.جِي.جي ، توسط گروه معماري هلندي سرچ seARCH براي اجتماع يهوديان پيشرو در آمستردام ساخته شده است. حجم خنثي و قرينه ي آن، زيبايي شناختي ساده اي در نما ايجاد مي كند كه فضاسازي ها و روايت هاي پيچيده و معكوس ساختمان را پنهان مي كند. با ترسيمي از مفاهيم سنتي و مدرن، اين ساختمان به دنبال ايجاد محيطي ست كه بصورت انتزاعي از آرمان ها و اعتقادات يهوديت تقليد كرده باشد.

نما با كاشي هاي كوچكي، الگويي از طرح ستاره داوود را با مهارتي از نور و سايه مي سازد. ساختمان كه در چشم انداز سلب و سخت است با دو نورگير بزرگ به شكل شمعدانهاي كه در كشتي هاي يهود بكار مي رفته است، اتصالي ميان شرق و غرب ساختمان ايجاد مي كند كه جهت بيت المقدس را نشان مي دهند. اين پنجره هاي وسيع با عبور نور طبيعي به داخل بنا و فرم نمادينشان، تاثير بسزايي در فضاسازي سالن جشن كه محور اصلي ساختمان ست، دارند. صندلي هاي اين سالن ميان اين دو پنجره چيده شده اند. چهار تراس بزرگ در فضاي منفي ميان هفت شاخه طرح پنجره ها ساخته شده و اهميت و تعريف اين نماد را برجسته تر كرده است.

كاربري هاي متنوعي در اين سازه چهار طبقه قرار داده شده است همچون كلاسهاي آموزشي، فضاهاي عبادت و اجتماعي و قسمتهاي اداري و در ساخت آن بجز متريالهاي جديد از مصالح به جا مانده از كنيسه قبلي نيز استفاده شده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26826349138349839160152012581739112.jpg پنجره هاي نمادين و تكرار الگوي ستاره داوود بر نماي خارجي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2682634913840484853515201281748512.jpg جزئيات پنجره

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26826349138412336035152012231736012.jpg سالن مراسم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26826349138423031347652012101731312.jpg صندلي ها به صورت موازي با محور اصلي چيده شده اند

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26826349138431757910152012371757912.jpg چهار تراس در فضاي منفي ميان شاخه هاي پنجره ها ساخته شده اند

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26826349138438989160152012491789112.jpg ورودي به تراس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26826349138451537597652012551737512.jpg آجرهاي قديمي از كنيسه سابق در اين مجموعه بكار رفته است

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26826349138479921972652012391721912.jpg فضاهاي اجتماعي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2682634913853099853515201291798512.jpg پله هاي ورودي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26826349142947689355472012161889312.jpg پلان همكف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2682634914295265498047201261854912.jpg پلان طبقه اول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26826349142954842480472012281842412.jpg پلان طبقه دوم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2682634914295873154297201271831512.jpg برش ساختمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26826349142960486230472012241886212.jpg نماي ساختمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26826349142966878515622012281878512.jpg كانسپت اوليه محور اتصال شرق و غرب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26826349142981591503902012551891512.jpg كانسپت اوليه پنجره ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26826349142987252636722012521852612.jpg اسكچ اوليه طرح پنجره ها

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26926349163949840625002012382040612.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

یک تندیس مبتکرانه در فضای باز در مدرسه ی معماری دانشگاه واشنگتن, این یک پروژه ی کلاسی است که با استفاده از مصالح ترکیبی ( تخته چوب چندلا و پلاستیک) تحت مدیریت جو مک دونالد از اربن ای اند اُ ساخته شده, و در قامت جسمی ارگانیک از اشکال فرورفته که با نور و سایه به بازی درآمده اند, تبلور یافته است.

این استودیوِ پژوهش و طراحی بر بازیابی و شبکه بندی پارامتریک متمرکز است: جداسازی, نشانه گذاری و سرهم بندی با هدف شکل گیری شبکه های ساختاری و برنامه ریزی شده. آنها به دنبال راه حل های خلاق معمارانه بر اساس ویژگی مصالح بودند. و در پی خلق هندسه ی فرمال و مفاهیم فضایی از یک اینستالیشن در مقیاسی کامل بودند. دانش آموزان در قامت یک تیم کار کردند, زمانی که آنها به اجزا ساخت استودیو نزدیک شدند. سطوح مشبک از پوست زرافه یا مار الگوهای غیر تکراری از خطوط و صفحات تشکیل شده و شبکه هایی را که خود به خودی اما به طور اجتناب ناپذیری از برنامه ی ژنیک به وجود آمده اند, به منصه ی ظهور رسانده است.

اثر با استفاده از این فرایند شکل گیری به مثابه الهام بخشی, با شبکه بندی معطوف به درگیری سیستماتیک ساختمان, منظر و برنامه به عنوان سیستم های همبند خود مولد و چند بعدی پدید آمده است. سایت برای استودیو در طول دوره ی شش ماهه به واسطه ی یکپارچه سازی درک مفهومی هم از فرم های ساخته شده وهم گیونز هال و پیرامونش کشف شد. دانش آموزان به دنبال توسعه ی برنامه های کاملاً فردی در هم پیوندی با ساخت بر اساس بخشی از درکشان از یک بافت شدیداً محلی و خاص بودند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2692634916395235312500201232053112.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

269263491639564000000020124420012.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26926349163983245312502012122045312.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26946349171340646875002012262146812.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] مسابقه ی کاراب 2012 نام های شش نفر از برگزیدگان این رقابت, سه تن از اعضا هیئت داوران و بیست فینالیست را اعلام کرده است. هم اکنون این مسابقه در سی و هشتمین سال برگزاری خود می باشد. مسابقه ی سالانه ی ترسیم یادمان کن رابرتز طولانی ترین مسابقه ی ترسیم معماری در حال اجرا در هر نقطه از دنیا است. هیئت داوران منتخب در سال 2012 بر این قرار است:جف متل مؤسس شرکت رسانه های دیجیتال سی جی آرشیتکت, کارلو آیلو مدیر ویرایش و مدیر خلاق مجله ی ایوُلو و مایکل مالون مؤسس معماران مایکل مالون.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2694634917136286093750201282160912.jpg بهترین برگزیده, کریس کورنلیوس؛ ارائه با دست

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26946349171376264062502012222164012.jpg بهترین برگزیده, گری شوبرت؛ ترسیمات دستی حرفه ای

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26946349171388918750002012292118712.jpg بهترین برگزیده, استفانی باوئر؛ اسکچ مسافرتی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2694634917139873437500201272134312.jpg بهترین برگزیده, آندرس جیم؛ ترسیمات دستی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26946349171407343750002012332143712.jpg بهترین برگزیده, رز جوردن, ترکیبی از ترسیمات دستی و نرم افزارهای حرفه ای

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26946349171418270312502012222170312.jpg برگزیده ی هیئت داوران, آنا بولدینا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26946349171425110937502012312110912.jpg برگزیده ی هیئت داوران, مج پلمنیتاس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26946349171436559375002012252159312.jpg برگزیده ی هیئت داوران, مایکل سینکالا

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2695634917208249687500201242196812.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] مسابقه ی طراحی موزه ی هنرهای معاصر در پایتخت آرژانتین در شهر بایونس آیرس (Buenos aires) برگزار شد. ایده ی این طرح، ساختن فضای گردشگری بوده است. قسمتهای مختلف این موزه شامل: ورودی، مغازه، رستوران و تالار کنسرت می باشد. سلسله مراتب درونی این موزه به نوعی طراحی شده که حاضرین را از قسمت ورودی به داخل هدایت می کند. بیننده ها به هنگام عبور از گالری و پشت بام موزه، می توانند به شهرهای اطراف این موزه دید داشته باشند. ساختمان این موزه توسط خشت خام ساخته شده است و دلیل اصلی این کار ایجاد تهویه ی مطبوع از بیرون ساختمان به داخل موزه است. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26956349172085454687502012342154612.jpg پرسپکتیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26956349172098790625002012472190612.jpg سالن کنسرت شیشه ای که به طرف ساحل رودخانه دید دارد.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2695634917210100781250201210217812.jpg دید گالری و پشت بام به طرف شهر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26956349172104593750002012452193712.jpg مقطع

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2695634917210695000000201292150012.jpg پلان طبقه ی همکف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26956349172109467187502012342167112.jpg پلان طبقه ی اول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26956349172111496875002012542196812.jpg پلان طبقه ی دوم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26956349172113759375002012172159312.jpg پلان طبقه ی سوم

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26976349181519640820312012562240812.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

تیموسیوخ عمیق ترین حفره ی یخ نزده واقع شده در بلندای کوه های آلپ مابین جاده ی رشنپس و برنیرپس می باشد. جاده, یک مسیر ماشین سنگین رو اتصال دهنده ی دره ی پاسیرتال و اوتزال, بیش از هزار سال شباهت های منحصر به فرد بین دو دره دگرگون شده, و بر مرز طبیعی که توسط کوهها تولید شدند, فائق آمده است. از سال 2010 تندیس های معمارانه در چندین مکان نقطه گذاری شده در حاشیه ی جاده واقع شده اند و مسافران را از طبیعت, تاریخ, فرهنگ, جامعه و اقتصاد منطقه آگاه می سازند. هم اکنون پنج مجسمه در این ناحیه در دست بررسی است. دو قطعه از آنها در جبهه ی اتریش راه مال رو و قاچاق رو نام گذاری شده است. و دو قطعه ی دیگر در جبهه ی ایتالیایی جاده که آنها را تلسکوپ و لعل می نامند به منصه ی ظهور رسیده اند. در بالاترین نقطه ی گذر می توان موزه ی گذر را دید. ساختار بتنی بر جبهه ی شمالی تایرولن به سان یک تخته سنگ معلق و نامعین در جبهه ی جنوبی تایرولن بیرون زده و مؤکدی بر ماهیت مرزی تیموسیوخ اکسپرینس می باشد.غار یخی در فضای داخلی موزه به پیشگامان جاده ی آلپ و دستاورد چشمگیر آنها ادای احترام می کند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2697634918152220488281201222224812.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2697634918152480957031201248229512.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2697634918152860488281201226224812.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26976349181530529882812012452229812.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26976349181549597070312012552297012.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26976349181563411132812012142211112.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26976349181565973632812012392273612.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2697634918156816113281201212261112.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26976349181569836132812012182236112.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26986349181613287695312012322287612.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

اين طرح كه برگزيده رقابت طراحي كنيسه اولم براي جامعه ارتودوكس وِينهف مي باشد، توسط دفتر معماري kister scheithauer gross architekten از كلن طراحي و بعد از 20 ماه ساخت و ساز و اتمام آن به روي عموم مردم گشوده شده است. اين كنيسه در سايت تاريخي حساسي، با فاصله فقط چند متر از معبد اصلي كه در1938 هنگام كريستال نچ ( يا شب شيشه اي نام قتل عامي ست كه بر عليه يهوديان برپا شد و به كشتار و انحلال موسسه هاي يهودي انجاميد ) كاملا تخريب شده است ، قرار دارد.

اين مكعب ساده و قدرتمند با عرض 16 ، طول 24 و ارتفاع 12 متر، نه تنها محل عبادت، بلكه مركزي براي اجتماعات يهوديان است. اين سازه ي جديد شامل سالن انتظار، محراب، سالن همايش، مدرسه، بخش اداري، مركز روزانه مراقبت از كودكان و فضاي بازي نيمه بازيست كه بر روي دفاتر قرار گرفته است و همگي به استثناي محراب كنيسه به صورت قائمه بر روي پلان قرار گرفته اند.

محراب كنيسه در يك محور مورب و قطري در گوشه جنوب شرقي ساختمان قرار دارد و به سمت بيت المقدس جهت گرفته است ؛ در همين گوشه نورپردازي منحصر بفردي از دو نما بوجود آمده است. 600 قطعه با سيستم برش آب با فشار بالا از سنگ هاي نما بريده شده است تاالگوي شطرنجي و زيبايي از ستاره داوود را براي روشن كردن اين زيارتگاه تورات ايجاد كنند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26986349181636798632812012272298612.jpg سالن اصلي كنيسه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26986349181639711132812012572211112.jpg طراحي داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26986349181644859570312012482259512.jpg فضاسازي داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26986349181647687695312012162287612.jpg الگوي ستاره داوود بر نما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26986349181649748632812012372248612.jpg نماي خارجي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26986349181653354882812012132254812.jpg نورپردازي نما در شب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26986349181655539257812012352239212.jpg نماي خارجي

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]26996349182155033007812012502333012.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] خانه ی مکعبی معماران: استودیو Schiattarella محل سکونت: دهکده المپیک ، رم، ایتالیا تیم: طاق. آندریا Schiattarella، قوس. کارلا Maresca مساحت: 49 متر مربع سال: 2012 استودیو Schiattarella این طرح که در دهکده المپیک (رم) ساخته شده است . به عنوان یک خانه مکعب شکلی است و از بیرون به عنوان یک واحد تک که در آن از عنصر مرکزی که به شکل یک مکعب قرار گرفته است که وظیفه تقسیم و توزیع های مختلف مناطق عملکردی را بدون هیچ گونه مزاحمت دارد. که در برگیرنده فضاهای زندگی ، خواب ،پخت و پز و حمام می باشد . و توسط استودیو Schiattarella طراحی شده است که با عنوان آپارتمان های m2 49 در راه است . که تمامی پارتیشن های داخلی حذف می گردند و منجر به شکل گیری یک فضای باز با اندازه ی 7در 7 متر می شود. در ادامه تصاویر بیشتر همراه با توضیحات بیشتر پس از شکستن این فرم را می بینیم . حجم مرکزی بهصورت پانل های کشویی و درب هایی است که گزینه ای از شکل گیری های متفاوت فضا می باشد به طوری که می توان فضاهای خصوصی را افزایش داد و برای عملکردهای متفاوت مثل یخچال و اجاق در سمت آشپزخانه ، توالت و طاقچه ها را در کنار حمام و قفسه ها را در سمت اتاق نشیمن در نظر گرفته شده است . با در نظر گرفتن کانتینر های لازم در داخل مکعب ،نیاز به مبلمان های دیگر کاهش یافته و سبب آزاد کردن فضای داخل خانه می شود . در این روش نور قادر به نفوذ به داخل فضاهای مسکونی به مراتب می باشد . کف پارکت سیاه و سفید سبب ایجاد کنتراست رنگ یا مکعب و دیگر مبلمان سفید خانه ،برجسته خلوص هندسی آن می باشد . این مکعب با پانل های osb ساخته شده است که دارای یک پوشش رنگ سفید می باشد که دارای اپیلاسیون و بازسازی و ارتقاء مواد زیست محیطی و اقتصادی می باشد و دارای یکسری از ورقه های شیشه برای انجام فعل و انفعالات در شرایط متفاوت می باشد .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26996349182158617382812012262317312.jpg آشپزخانه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26996349182191050195312012502350112.jpg نمایی از آشپزخانه به سمت قفسه کتاب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2699634918219460800781201226238012.jpg نمای آشپزخانه به سمت قفسه کتاب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26996349182196568945312012452368912.jpg حمام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26996349182200298632812012222398612.jpg فضای داخلی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

پل دی اس اس اچ توسط سنزپونت در مونتریال کانادا طراحی شده و در قامت اتصال دهنده ی یک ساختمان به ساختمان دیگر نمود یافته است.طرح پیشنهادی برای اجرا یک سازه ی کششی انعطاف پذیر, به منظور پخشایش فشارهای بیشتر بر نقاط مختلف این طرح می باشد. یک دگر ریختی تکنولوژیکی پویا که می تواند به عابران پل پاسخگو باشد و به یک عنصر زنده برای کاربرانش تبدیل شود. پل از یک پوسته ی کشند پذیر که با پنل های خورشیدی تاشو فتووالتائیک انرژی را از خورشید در راستای تولید و تهیه ی الکتریسیته از یک انرژی پایدار و تمیز دریافت کرده, پوشانده شده است. این رویکرد نه یک فضای سبز صرف بلکه یک پل خود پایدار را می سازد. ایده ی طراحی گیاهانی را که موجب تصفیه ی هوا شده و آلودگی شهر را با اکسیژن خالص دگرگون ساخته, در بر می گیرد. چنانکه گیاهان و غشای قابل تنفس, یک محیط سبزتر و یک تونل عابر پیاده ی تمیز را ارائه کرده است. تکنولوژی ال ای دی خطی سازه ی پل را در شب روشن می کند. و موجب تولید یک فضای هنری با لامپ های کم مصرف شده است. این گونه طراحی مؤکد فرم های سیال و ارگانیک است و نتیجتاً حس متفاوتی را ایجاد می کند.

dssh-Paul1.jpg

dssh-Paul2.jpg

dssh-Paul3.jpg

dssh-Paul4.jpg

dssh-Paul5.jpg

لینک به دیدگاه

ما این حُسن معماری که ساخت یک خانه معلق در هوا, شناور بر روی آب را ممکن می سازد می ستاییم. فرن سیلوستر این طرح ناگهانی را بر زمینی مشرف به دریا در اسپانیا بنا کرد. جایی که از هیچی بهترین را ساخته اند, این فضا دعوت به ماندن می کند. قطعه ای که خطوط طبیعی زمین که مجموعه در آن بنا شده را محترم می شمارد. در بالا یک سایه, خود خانه آرامش را در دریای مدیترانه جستجو می کند. زیر خورشید استخر ما را به دریا نزدیک می کند, و به یک پناهگاه ساحلی آرام تبدیل می شود. نقطه ی عطف این بنا, راه پله ای است که یک مسیر خاطره انگیز و باغی در زیرزمین را ارائه می کند. با توجه به شیب زمین, مهار خانه در یک سطح انجام شده است. یک سازه ی سه بعدی از قطعات بتن مسلح و دیوارهایی که با توپوگرافی زمین انتخاب شده مطابقت دارند. بر این سیاق زیرسازی ساختمان به حداقل می رسد. این سنگ یکپارچه سازه که یک سکوی افقی از سطوح قابل دسترسی تولید کرده - جایی که خانه قرار گرفته است - را مهار می کند . استخر بر سطح پایینی ساختمان در ناحیه ای صاف از سایت واقع شده است. سازه بتنی از جبهه ی بیرونی عایق و سپس با گچ آهک سفید و صاف پوشانده شده است. باقی مصالح, دیوارها, پیاده روها و سنگ ریزه ها بر روی بام همه در همان رنگ به معماری سنتی منطقه پاسخگو و هم زمان مؤکد وحدت خانه می باشند.

Home-Furn-Sylvester1.jpg

Home-Furn-Sylvester2.jpg

Home-Furn-Sylvester3.jpg

Home-Furn-Sylvester4.jpg

Home-Furn-Sylvester5.jpg

Home-Furn-Sylvester6.jpg

Home-Furn-Sylvester7.jpg

Home-Furn-Sylvester8.jpg

Home-Furn-Sylvester9.jpg

Home-Furn-Sylvester10.jpg

لینک به دیدگاه

مسجد سنجكلر در منطقه بويوك جكمج ، واقع در حومه شهر استانبول ، با هدف پرداختن به مسئله اصلي طراحي مسجد بوسيله دوري جستن از بحث هاي عام معماري مذهبي و تمركز بر جوهره اصلي فضاي روحاني طراحي شده است.

پروژه در مرغزاري وسيع با چشم اندازهايي زيبا كه از حومه شهر و بزرگراه كنار آن جدا شده ، قرار گرفته است. ديوارهاي بلند اطراف پارك در حياط فوقاني مسجد، مرزي واضح ميان دنياي شلوغ و پر هرج و مرج بيروني و فضاي آرام درون پارك عمومي را رسم مي كنند. تاج سايبان ، تنها عنصر بصري معماري قابل رويت از بيرون پارك مي باشد ؛ بناي اصلي مسجد در زير همين سايبان قرار گرفته است و مي تواند به سهولت به حياط فوقاني دسترسي داشته باشد. ساختمان به طور كامل با توپوگرافي سايت درآميخته و جهان خارج ار آن همچون حركتي از سايت ديده مي شود .

براي ورود به مسجد بايد از تپه ها پايين بياييد و از ميان ديوارها به آن راه يابيد. فضاي داخلي، همچون غاري ساده شما را در بر مي گيرد تا در اين فضاي پر هيبت و الهام بخش دعا كنيد و با خداي خود تنها باشيد. شكاف ها و شكستگي هاي ديوار، نمازگزار را به سوي قبله و محل عبادت راهنمايي مي كنند و اجازه مي دهند كه نور خورشيد، فضاي داخلي را بيالايد.

اين پروژه، نقش كشش ميان ساخته ي دست بشر و طبيعت را كامل مي كند. اين تباين از پله هاي سنگي طبيعي شروع شده و با شيب دشت همراه مي شود و با پوشش نازك بتن مسلح دالها و سايبان 6 متري آن به اين جدال دوگانه مي پردازد.

 

Turkish-Mosque-Snjklr1.jpg

 

 

Turkish-Mosque-Snjklr2.jpg

 

Turkish-Mosque-Snjklr3.jpg

 

Turkish-Mosque-Snjklr4.jpg

 

Turkish-Mosque-Snjklr5.jpg

 

Turkish-Mosque-Snjklr6.jpg

 

Turkish-Mosque-Snjklr7.jpg

 

Turkish-Mosque-Snjklr8.jpg

 

Turkish-Mosque-Snjklr9.jpg

 

Turkish-Mosque-Snjklr10.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

براي طراحي يك پل جديد‌، لازم است كه مفهوم عملكرد پل را در طراحي خود منعكس كنيم و ساختار پل را در تخيل خود قرار دهيم. در گذشته، معني پل تنها ارتباط فاصله ي بين 2 مكان بوده است و حتي در امروزه پل به عنوان فضاي عبور و مرور و يك وسيله ي ارتباط دهنده ي افقي، تداعي مي شود. طراحي اين پل اينگونه است كه سطح زمين را به دو قسمت تقسيم مي كند؛ يكي قسمت بالاي پل كه براي عبور و مرور افراد و دوچرخه سواران مي باشد وديگری، قسمت زيرين پل است كه آب جريان دارد. اين پل(آمستردام) يك رابطه ي عقلاني و انساني را بين 2 عنصر آب و هوا ايجاد مي كند. در واقع مي توان گفت كه پل، از يك سري ورقه هاي نسبتا نازك تشكيل شده كه بارهاي زنده ی زیادی را تحمل مي كند و آنها را به سازه ي خود انتقال مي دهد. این ورقه هاي نازك، به صورت اورلپ بر روي هم پوشيده مي شوند. ارتفاعات متفاوتی كه بر روي اين پل ايجاد شده، باعث مي شود تا بيننده احساسات زیادی را در طول مسير پل تجربه كنند. اين پل از قسمت هايي چون؛ كافه و تراس جلوي كافه، موزه ي هنر هاي تجسمي كه در بيرون واقع شده و يك تعميرگاه دوچرخه تشكيل شده است. تراس رستوران يك احساس آرامش بخشي را به حاضرين القا مي كند. تعميرگاه دوچرخه در قسمت زيرين اين پل قرار گرفته است و داراي دسترسي آسان از قسمت ورودي پل مي باشد. گرچه اين پل(آمستردام) دارای فضاهاي عملكردي بسياري است، اما ايده ي اصلي طرح، كه همان عبور و مرور مي باشد، را حفظ كرده است.

 

Bridges-Amsterdam1.jpg

 

Bridges-Amsterdam2.jpg

 

Bridges-Amsterdam3.jpg

 

Bridges-Amsterdam4.jpg

 

Bridges-Amsterdam5.jpg

 

Bridges-Amsterdam6.jpg

 

  • Like 1
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...