رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2283634820240688727355201228318728.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] ساختمان جدید استندز کانتور(Stadskantoor) که توسط رم کولهاس(Rem Koolhaas) طراحی شده، یک فرصت برای جلب توجه در مرکز شهر روتردام ایجاد کرده است.

پس از تجاوز هوایی آلمان ها در ماه میِ 1940 و تخریب مرکز شهر روتردام، بازسازی آن از دهه ی 1950 بر پایه ی اصول مدرن آغاز شد. در بین تعداد اندکی بنا که پس از جنگ، بدون هیچ صدمه ای، باقی مانده اند و مانند ساختمان پست و لاورِنس کِرک(Laurenskerk)،نقش تالار شهر را ایفا می کنند، روتردام قدیم در قامت یک بنا هویت را متبلور می کند. از آن گذشته، این مرکز [شهر] به کلی متفاوت به نظر می رسد. در طول دهه ی گذشته، پروژه های معمارانه ی مثل منطقه پیاده محور لیجن بان(Lijnbaan)، آپارتمان های مکعبی مشهور و یا پل اراسموس(Erasmus bridge)؛ با اهمیت تشخیص داده می شدند.

با رسیدن به پشت منطقه مرکزیت شهر و اداره پست، استندز کانتورِ جدیدِ رم کولهاس؛ عهده دار ایفای نقشی جاذب در چشم انداز شهر است. در محدوده ای با وسعت بالغ بر 50000 متر مربع، این ساختمان نو؛ سلول های اداریِ منعطفی را برای مدیریت شهری، دفاتر ثبت، فروشگاه ها، یک پاساژ تجاری افزوده با دو آتریوم بزرگ و یک پارکینگ زیر زمینی اتومبیل به علاوه ی 90 آپارتمان در خود جای داده است.

برای زادگاه خود، این معمار یک ساختار مودولارِ پیچیده طراحی کرده است؛ متشکل از مکعب هایی که به طور نا منظم روی هم انباشته شده اند و با شروع از دو نقطه تا 16 طبقه صعود می کنند. از سمت جنوب و شرق، این مجموعه در بینابین دو ردیف شش طبقه ای از ساختمان های قدیمی قرار دارد ساختمان هایی که قبل از موجودیت استندز کانتور وجود داشته اند و از چشم مردم پنهان بودند. این پاسخ این نکته است که چرا بُعد واقعیِ ساختمان جدید تنها از نقاط محدودی در فضای شهری قابل مشاهده است. در واقع، مجموعه یک ترکیب چند وجهی از کاربری های ارائه می کند، " شهری درون شهر". جابجایی های متعدد درون این ساختار اجازه می دهد تا در طبقات بالا تعدادی تراس در هوای باز ایجاد شود.

با یک سازه ی سه بعدی فولادی، این ساختار مدولار اجازه می دهد تا سنگ های ساختمانی منحصر به بنا اضافه شود و می توان آنها را حذف کرد یا دوباره بکار برد. با توجه به نیازها؛ این مجموعه می تواند با یک سیاق انعطاف پذیر خود را با آنها تطابق دهد. یک کانسپت اقلیمیِ معقول همراه با استفاده از عایقی روشن با فناوری بالا داخل نمای شیشه ای، مقوله ی پایداری را ضمانت می کند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2283634820240828523095201242318528.jpg ساختمان جدید استندز کانتور

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2283634820240963524220201256313528.jpg ساختمان جدید استندز کانتور

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2283634820241122420300201212312428.jpg ساختمان جدید استندز کانتور

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2283634820241211477100201221311478.jpg ساختمان جدید استندز کانتور

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2283634820241303678230201230313678.jpg ساختمان جدید استندز کانتور

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2283634820241411122525201241311128.jpg ساختمان جدید استندز کانتور

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2284634820329533792860201233313798.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

روستای دافن در بوجی، واقع در منطقه لانگ گنگِ شنژن، به جز گرفتار امدنش در یک هجمه توسعه شهری، برای کارگاه های نقشی های رنگ روغن اش معروف است، محله ای که محصولاتش از انجا به اسیا، اروپا و امریکا صادر می شود و سالانه جاذب سرمایه بسیار زیادی است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، با هدف بازتفسیر کارکردهای فرهنگی و شهری این منطقه که به مرور زمان ملغمه ای شده است از سوداگری تجاری و هنر پاپ موزه ی هنری طراحی کرده است که خارج از عرف بافت منحصر به فرد و تا اندازه ای غریب این محله تعریف می شود.

مسئله مهم در طراحی این موزه تدقیق بستری برای هنر معاصر در این بافت است و در عین حال شکل دادن به چالشی عظیم تر با مضمون چگونگی ترکیب این مجموعه با محیط پیرامون چه از لحاظ فضایی، چه کنش های هنری و چه فعالیت های روزمره. برای نیل به هدف پیش امده طرح ترکیبی از برنامه های متعدد و متفاوت را پیش گرفت؛ ترکیبی از موزه هنر، گالری های نقاشی و فروشگاه ها و کارگاه های اموزشی که همگی در یک سطح جانمایی شده بودند. این حجم البته بیشترین ترکیب با بافت را از طریق چندین گذر که از داخل حجم عبور می کنند پی گیری نموده است تا عملا مجموعه تبدیل به حوزه عمومی شود.

این مجموعه که عملا توسط بافت شهری فشرده شده است، به واسطه تمهیدات حجمی اش چه از نظر کارکردی و چه از نظر بصری بیشترین توجه را به خود جلب می کند. نمایشگاه، تجارت، نقاشی و ماندگاری، تمام این ها کارکردهایی اند که می توانند هم زمان در این مجموعه حادث شوند و همچنین می توانند در یک دیگر ترکیب گردیده و با مکانیسم کلی حاکم بر بافت نیز ترکیب شوند.

این طرح را می توان نمونه ای مناسب از مواجه معماری با توسعه در کشور چین دانست،

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2284634820329629870695201242319878.jpg -موزه هنر دافـِـن؛ معماریِ توسعه به سبــــــــــــــــــــــــــــک چینی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

228463482032982964306520122319648.jpg موزه هنر دافـِـن؛ معماریِ توسعه به سبــــــــــــــــــــــــــــک چینی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2284634820329972309715201217312308.jpg موزه هنر دافـِـن؛ معماریِ توسعه به سبــــــــــــــــــــــــــــک چینی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2284634820330129975405201232319978.jpg موزه هنر دافـِـن؛ معماریِ توسعه به سبــــــــــــــــــــــــــــک چینی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2284634820330324377025201252314378.jpg موزه هنر دافـِـن؛ معماریِ توسعه به سبــــــــــــــــــــــــــــک چینی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

228463482033052019457020121231198.jpg موزه هنر دافـِـن؛ معماریِ توسعه به سبــــــــــــــــــــــــــــک چینی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2284634820330661953075201226311958.jpg موزه هنر دافـِـن؛ معماریِ توسعه به سبــــــــــــــــــــــــــــک چینی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

228463482033109571437520129315718.jpg موزه هنر دافـِـن؛ معماریِ توسعه به سبــــــــــــــــــــــــــــک چینی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2285634820399347969905201254317968.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

به موازات تکمیل برج دوقلوی تورنتو، دفتر معماری ام ای دی به دنبال تحقق یک ایده های رویاپردازانه دیگر در زمینه بلندمرتبه سازی است، البته این بار در چانگ کوئینگ چین، زادگاه یانسونگ ما، بنیان گذار دفتر معماری ام ای دی. جنگل شهری ام ای دی ره یافتی است برای ترکیب معماری و طبیعت.

برج از نظر زیبایی شناسی از کوه های اطراف الهام گرفته است، حالت قله و دره مانند حادث شده در برش مجموعه حاصل کنسول شدن صفحات بر قراری پی در پی در یک دیگر است. لایه های کاملا خمیده،، عملا امکان مدولاسیون در برش را به صفر رسانده، هیچ طبقه ای بر قرار طبقه ی دیگر نیست.

بعضا اختلاف ارتفاع بین دو طبقه حاصل محاسبه رشد درختان در این برج جنگلی شهری می باشد. هر طبقه دیدی پانارامیک از کلیت مجموعه به ما می دهد، دیدی که حاصل دیواره شیشه ای از کف تا سقف هر طبقه است. به همان میزان که نمای شیشه ای در پس زمینه گم می شود، فضای داخلی ساختمان هم شفاف می شود. کف های امتداد یافته و کنسول شده ی تعریف شده ان سوی دیوارهای تدقیق کننده فضای داخلی، بالکن های مجموعه را ایجاد می کنند، بالکن هایی که غالبا به کار کشت سبزیجات می ایند، تا خاطره واحدهای خودگردان مجتمع های مسکونی لوکوربوزیه زنده شود.

این برنامه ترکیبی که در قالب یک ساختمان تدقیق شده است عملا سادگی بیمارگونه مبتلا به اسمان خراش های معمولی را نفی کرده است و لایه حائل میان معماری و طبیعت را به حداقل رسانده.

این طرح را می توان نمونه ای مناسب از مواجه معماری با معضلات برامده از توسعه در کشور چین دانست، معضلاتی همچون تراکم بالا، مقیاس غیر انسانی رشد شهری، اثرات زیست محیطی شهرنشینی افراطی در چین، دور شدن شهرنشینان یا نوْشهرنشینان چینی از طبیعت و سنت های زیست بومی شان، اتووود پیش از این با تمرکز بر معماری ونگ شو، تلاش کرده است به تبیینی نسبی از وضعیت معماری چین رسد، نگاهی کلی به اثار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را می توانید در مقاله
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به قلم فاطمه موسوی مقدم بیابید و تدقیق مواضع ونگ شو به عنوان معتبرترین معمار چینی شناخته شده در محافل جهانی در مواجه با شهری شدن، سیاست های توسعه کالبدی، سیاست های کنترل مهاجرت و سنت های معماری بومی را نیز می توانید در مقاله
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به قلم استفن اسمیت مشاهده فرمایید.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2285634820399513076525201211313078.jpg کانسپت دیزاین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

228563482039967096681020122731968.jpg برج در بافت شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2285634820399896294185201249316298.jpg برج جنگل شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2285634820400343902255201234313908.jpg جزییات نما و فضاسازی داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2285634820400577871655201257317878.jpg جزییات نما و نقش پله کان در تدقیق ریزفضاها

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]229363482319285932998520124549329.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

زمين عمودي Vertical Ground

2012 تقدير شده در رقابت آسمانخراش

جورج كونتالونس George Kontalonis، جارد رامسدل Jared Ramsdell، نسيم اس- حقي Nassim Es-Haghi، رعنا زوريكات Rana Zureikat

يونان، ايالات متحده ، اردن ، انگلستان

پروژه زمين عمودي از نو "قاعده"‌ را براي سازماندهي محوطه ي كالج مي آزمايد. امروزه دانش جويان نزديكي فرهنگ ها ، فعالیت ها و شبکه های موجود در تنظیمات شهری را مي خواهند ، اما دانشگاه ها به طور معمول به صورت افقي محور هستند و به نوار بزرگي از زمين براي توسعه نياز دارند ،كه به طور فزاينده اي در مناطق شهري مطلوب نادر است. با جهت گرفتن محوطه دانشگاهي عمودي به جاي آن ، كالج ها مي توانند در مناطق متراكم واقع شوند و شايد حتي تسهيل ارتباط اجتماعي ميان دانشجويان و استادان بهتر انجام شود.

20000 دانشجو در يك محوطه دانشگاهي كه در بر دارنده ي برج هاي متعدد است، مستقر شده اند كه رد پاي كوچكي از شهر را اشغال مي كند و در ارتفاعات مختلف توسط پل آسماني متصل شده است. با برنامه ي فضايي به درستي در سرتاسر برج ، جهت گيري كالج ها به صورت عمودي مي تواند به دانشجويان فضاهاي خلوت و فرصت هايي براي تعامل پويا با ديگران را بدهد. تيپولوژي برج دانشگاهي مجموعه اي از بخش هاي گروهي و فضاهاي باز را درست كرده كه ميان سه مدرسه ي كالج:‌ مدارس علوم كاربردي ،طراحي ، و علوم اجتماعي واقع شده است.

طراحان دو سايت آزمايشي براي دانشگاه هاي درون مانهاتان Manhattan تصور كردند ، تبديل مدل زمين پراكنده ي معمولي دانشگاه به يك بلوك فوق العاده. شرايط نور و محدوديت در طبقه ي همكف و در رابطه با ديگر ساختمان هاي نزديك مسائل جديدي را كه دانشگاه هاي عمودي نياز به وفق يافتن دارند را ارائه مي نمايد. محدوديت هاي محله نيز مسائل جالبي را در بر خواهد داشت:‌ با توجه به شرايط ساختمان ، محوطه دانشگاه در نيويورك در محله ي چلسي Chelsea ، متفاوت نسبت به ساخت در ميدتاون Midtown ديده خواهد شد ، به عنوان مثال، چنانكه ميد تاون به ساخت و ساز بلندتر برج اجازه مي دهد. اين ممكن است به دانشگاه چلسي دشواري هايي را بدهد كه همواره نياز به گسترش دارد ، اما با وجود اين مسائل ، طراحان ادعا مي كنند كه موقعيت يابي به صورت عمودي دانشگاه اجازه انعطاف پذيري برنامه هاي بيشتر و فرصت هايي براي تعامل پويا نسبت به يك پلان دانشگاهي نيازمند به فضاي زياد باز زمين را مي دهد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22936348231931106127302012114619.jpg زمين عمودي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229363482319342933256520124249339.jpg زمين عمودي

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]229663482476750613403020121056139.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] مجموعه جدید طراحی در حوالی شانگهای در شهری به نام کوینگپو واقع شده است.نری و هیو مالک ساختمانی شده اند که از آنها خواسته شده تا فضای داخلی و خارجی آن را بدون تخریب ساختار موجود مجددا طراحی کنند.ایده این دو نفر پوشاندن ساختمان موجود و ایجاد هویتی تازه برای این مجموعه طراحی،گروهی از فروشگاههای مبلمان پیشرو در شهر است. ساختمان موجود تماما از پوششی گرافیکی مات که از فیبر کربنی ساخته شده پوشانده شده است تا موقعیتی ویژه برای نمایش مبلمان به وجود آورد. ورودی اصلی به شکل راهرویی قیف مانند فلزی ست که حکم عنصری انتقالی از زمینه شهری به فضای نمایشگاه را دارد.فرم ورودی مفهوم تأکیدی بر شروع نمایشگاه سه طبقه را دارد که حرکت بازدید کنندگان از آنجا آغاز می شود. باکس پله فضای داخلی سالن اصلی نمایشگاه را در بر گرفته و بازدید کنندگان را به سمت طبقات چندگانه نمایش مبلمان هدایت می نماید.با حرکت در نمایش ها به سمت طبقات بالاتر،بوسیله هفت بازشوی بزرگ که نور روز را به داخل نمایشگاه می کشانند بر اهمیت فضای گالری ها افزوده شده و لحظات بصری زیبایی را در محیط خلق می کنند. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229663482476763151663020122351519.jpg نمایشگاه مبلمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229663482476776634198520123656349.jpg نمایشگاه مبلمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229663482476788720339020124857209.jpg نمایشگاه مبلمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229663482476825613485520122556139.jpg نمایشگاه مبلمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229663482476837808994020123758089.jpg نمایشگاه مبلمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229663482476850399985020125053999.jpg نمایشگاه مبلمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22966348247686198518102012159859.jpg نمایشگاه مبلمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229663482476874795884520121457959.jpg نمایشگاه مبلمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229663482476889541034520122955419.jpg نمایشگاه مبلمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229663482476902220887020124252209.jpg نمایشگاه مبلمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22966348247692799365152012759939.jpg نمایشگاه مبلمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229663482476941226203020122152269.jpg نمایشگاه مبلمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229663482476953919726520123359199.jpg نمایشگاه مبلمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229663482476973475115520125354759.jpg نمایشگاه مبلمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

22966348247700507465552012255749.jpg پلان همکف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229663482477022175123520124251759.jpg پلان طبقه دوم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229663482477075745913520123557459.jpg پلان طبقه سوم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229663482477091933354020125159339.jpg برش

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]229963482625861206433020122172069.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] شرکت اچ،دبلیو.کی.ان HWKN فروشگاهی برای محصولات من ساینس در سو هو طراحی کرده،که در جهت آسیب شناسی های پوست و فروش داروهای تقویتی مراقبت از پوست ساخته شده است. زیبایی طراحی داخلی این فروشگاه شامل پوشش فلزی سیاه رنگی ست که بک گراندی از تخته های چوبی همان منطقه دارد.

این فروشگاه حاوی کریدوری از محصولات است که مابین دو ویترین قرار گرفته و رهگذر ها را بوسیله ظاهر فریبنده و نظم خاص چیدمان به داخل جلب می کند.

وشنر Kushner یکی از طراحان بیان می کند:"از اهداف این فروشگاه این است که منظر بیرونی فروشگاه با منظر داخلی آن یکی باشد.این یک طرح محیطی ست که برای کف ها،سقف و دیوارها از یک نوع متریال استفاده شود تا تونلی از محصولات در فضایی در یک قدمی دو خیابان اصلی ارائه شود."

این فروشگاه همچنین برآن است که پتانسیل پذیرش مشتریان فرهیخته را داشته و فدریکو سانچز Federico Sanchez بنیان گذار من ساینس چنین عنوان می کند:"تا زمانی که محصولات من ساینس به عنوان یکی از با اعتبارترین خرده فروشان نیویورک در سراسر دنیا عرضه می شود،برای ما مهم است که فضایی را برای خریداران ایجاد کنیم که بتوانند تمامی نیازهایشان را از این برند تهیه کنند.اینجا محیطی ست که خریداران در ان همه چیز را درباره هر محصول یاد گرفته و آنها را تست کرده و متخصصین محصول مناسب برای هر فرد را به او معرفی خواهند کرد."

همچنین هالویچ Hollwich اضافه می کند:"این فروشگاه سد میان مشتری و محصول را از میان برداشته و آنها را به تست کردن محصول و جستجو برای یافتن محصول مناسب دعوت می کند."

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229963482625872501608520123275019.jpg فروشگاه من ساینس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229963482625882925746020124279259.jpg فروشگاه من ساینس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229963482625897282249020125772829.jpg فروشگاه من ساینس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229963482625910794079520121077949.jpg فروشگاه من ساینس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

229963482625923538381020122375389.jpg فروشگاه من ساینس

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]230063482647236337481520123673379.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

معماري نتيجه ي تمركز بر پروژه هايي است كه:

- بيشتر از يك ايده ي عالي هستند.

- تركيب چالش ها در يك روش نوآورانه هستند.

- يك آينده ي جايگزين قابل باور ارائه مي نمايند.

- با نيازهاي اجتماعي مواجه مي شوند.

- به كاربر نقش محوري مي دهند.

- مي توانيد تغيير مثبت در دراز مدت و كوتاه مدت براي آنها به ارمغان بياوريد.

اسكيت استان

افغانستان- و جهان- اولين مدرسه ي اسكيت بورد به جوانان كابل قدرت داد كه آينده ي خود را به دست بگيرند ، دادن يك فرصت نادر به بچه هاي افغان براي يادگيري و سرگرمي ، و در فرايند آموزش بيشتر از يك ورزش است. دانش آموزان در اسكيت استان همچنين ميتوانند در كلاسهايي همانند هنر و سلامت محيطي شركت كنند ، و بسياري از آن در گير شده و به برنامه هاي ابتكاري مدرسه بر مي گردد.

مفهوم:

با 68 درصد جمعيت زير سن 25 سال – و 50 درصد زير سن 16 سال- توسعه ي تلاش ها در افغانستان كه به طور ضروري به جوانان مي پردازد، حياتي است ؛ تنها جوانترين شهروندان افغانستان به ادعاي مالكيت موضوعاتي كه به زودي به ارث مي برند، قادر خواهند بود. براي اين اتفاق ، بچه ها به محيط هاي امن و پشتيبان براي تعامل مسالمت آميز، به دست آوردن اعتماد به نفس و يادگيري مهارت هاي مهم نياز دارند. فعاليت هاي امن براي بچه ها به خصوص براي دختران ،در بيشتر افغانستان به شدت محدود هستند. ورزش يك راه سازنده براي بچه ها جهت ارتباط برقرار كردن است، اما بسياري از ورزش هاي محبوب افغان ، فوتبال، واليبال ، بزكشي ، پرواز بادبادك و حتي دوچرخه سواري- به عنوان فعاليت هاي مردانه هستند ، و زنان هميشه از شركت در آن محروم شده اند.

هيئت تبليغي:

در سال 2007 ، اليور پركوويچ Oliver Percovich و شارنا نولان Sharna Nolan به كابل وارد شدند. الي و شارنا به زودي كشف كردند كه تخته ها توسط بچه هاي محلي همانند يك نيروي مغناطيسي غير قابل توقف كشيده شده است. آنها به طور منظم جلسات اسكيت بورد را شروع كردند در سرچشمه ي رهاشده ي روسيه در ناحيه ي مكرويان Mekroyan ، و گروهي از پسران محلي ،پس از آن دختران شروع به پيوستن به آنها كردند. خوشبختانه ، افغان ها تا حد زيادي به ورزش اسكيت بورد به عنوان فعاليتي مناسب براي دختران رسيدگي كردند. اين جلسات نخستين ، در ابتدا غير رسمي بود ، در نهايت منجر به اسكيت استان ،اولين مدرسه ي آموزش اسكيت بورد افغانستان و جهان شد .

كه به عنوان سازمان غير دولتي مستقل و بي طرف افغان عمل مي كند ،مدرسه تعداد فزاينده اي از جوانان شهري و داخلي جا به جا شده در افغانستان را از طريق ورزش اسكيت بورد جذب مي كند ، و براي آنها فرصتهاي جديدی در ميان تعامل فرهنگي ، آموزشي و توانمندي هاي شخصي فراهم مي كند. دانش آموزان اسكيت استان از تمام قوم هاي مختلف افغانستان و زمينه هاي اجتماعي اقتصادي مختلف مي آيند. آنها نه تنها مهارت ها را در ورزش اسكيت بورد، بلكه عادات سالم ، مسئوليت مدني ، تكنولوژي اطلاعات ، هنر و مهارت هاي زبان خارجي را توسعه مي دهند. دانش آموزان خودشان تصميم ميگيرند كه چه چيزي را مي خواهند ياد بگيرند-اسكيت استان آنها را با معلمانشان ارتباط ميدهد و انها را به منظور توسعه ي مهارت هايي كه در نظرشان مهم است، قادر خواهد ساخت. اسكيت استان يك محيط امن و حامي فراهم ميكند كه در ميان شركت كنندگان اطمينان ايجاد شده است .

سازمان غير دولتي مستقل توانايي جوانان را براي بيان نظراتشان در باره ي مسائل مربوط به خود توسعه ميدهد ،و آنها را براي واقعيت بخشيدن روياهاشان براي آينده ي كشور خود قادر مي سازد.

اين به دانش آموزان براي پيدا كردن راه حل مشكلاتشان قدرت مي دهد ، آنها از طريق فعاليت هاي اجتماعي اين ساختمان ارزشمند و جوانان انجمن با آنها روبرو هستند؛ آنها نيز صداي خود را – با رضايت والدين و جامعه- در راديو، در مستند و رسانه هاي چاپي منتشر كردند.

ورزش اسكيت بورد يك ورزش غير رقابتي جهاني است كه به نظارت ومنابع حداقل نياز دارد. موفقيت ها در ورزش اسكيت بورد فردي است و به تعادل ، خلاقيت و بيان شخصي بستگي دارد. اسكيت ميتواند در هر جايي كه يك صفحه ي صاف است، تمرين شود ؛ آن گرد هم مي آورد مردم جوان را تا با هم فعاليت كنند و ارتباط داشته باشند. با توجه به تاريخ سياسي اخير اين كشور- موانع اجتماعي طولاني مدت ذكر نمي شود- اسكيت استان باور دارد كه اثرات ساختماني جامعه اسكيت بورد به خصوص در افغانستان قابل مشاهده است.

ادراك:

در 29 اكتبر 2009 ،ساخت و ساز اسكيت استان تكميل شد ،كه شامل پارك اسكيت و امكانات آموزشي در 5428 متر مربع از زمين هاي اهدايي توسط كميته ملي المپيك افغانستان است. در امكانات اسكيت استان ، بيش از 300 دانش آموز به طور منظم آموزش تمرين هاي اسكيت بورد را در يك محيط امن مي بينند. اسكيت ، كفش ها و تجهيزات ايمني در محل براي مدت زمان كلاس ها قرض داده مي شود. در حال حاضر ، 18 جلسه كلاس در هفته برگزار مي شود. به علاوه كلاس هاي روزنامه نگاري دختران، كلاس هاي هنري پيشرفته ، برنامه ي تئاتر و كلاسهايي در مورد بهداشت محيطي نيز در اسكيت استان اجرا ميشود .برنامه هاي بازگشت به محيط مدرسه كه به كودكان براي ثبت نام يا دوباره ثبت نام در مدارس دولتي كمك مي كند.

اسكيت استان همچنين از نظر ذهني و فيزيكي براي به چالش كشيدن افغان ها كار مي كند. سازمان غير دولتي يك برنامه ي آموزشي تخصصي را براي جوانان معلول توسعه داده است كه با استفاده از ورزش اسكيت بورد تحرك و ورزش درماني را فراهم ميكند. اسكيت استان براي گفتن يك داستان مثبت در مورد جوانان افغانستان ، با استفاده از رسانه هاي جهاني براي ارسال پيام اميد ، وحدت و صلح تلاش كرد. يك مستند اسكيت استان- كه به زودي اين فيلم ، جزئيات ساخت و ساز مدرسه ، دستاوردهاي دانش آموزان خود ، و آنچه در افغانستان قرن بيست و يكم رشد مي كند را منتشر خواهد ساخت.

طراح: اسكيت استان/ اليور پركوويچ و شارنا نولان.

مكان كابل، افانستان

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

230063482647248922613520124879229.jpg اسكيت استان

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]23016348264738673019952012677309.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

طراحي شده توسط:‌ آتليه ليژيادونگ Li Xiaodong Atelier ؛

پلي كه دو قلعه ي باستاني را در خانه هاي روستاي چين ارتباط مي دهد، يك مدرسه است و اقتصاد محلي را از سر مي گيرد ، در حالي كه به دقت ارتباط ميان معماري گذشته و آينده را در نظر مي گيرد و با محيط خود هماهنگ است.

زمينه:

مدرنيزاسيون سريع چين باعث تضاد هاي مطلق ميان ساختارهاي قديم و جديد شده است، گسستگي ميان معماري گذشته و حال باز شده، و بسياري مناطق روستايي توسعه نيافته رها شده و با ظاهر به سرعت در حال تغيير مناطق شهري ارتباط نيافته. ايالت روستايي فوجيان Fujian ، در سواحل جنوب شرقي چين ، يك منطقه ي كوهستاني با آب و هواي نيمه گرمسيري و مرطوب است – به طور سنتي توصيف ميشود " كوه هشت بخشی ، يك قسمت آب و يك قسمت زمين هاي كشاورزي" . روستاي كوچك زياشي Xiashi در فوجيان چندين ساختمان جديد دارد. براي چندين سال زياشي نه تنها به يك مدرسه ي ابتدايي ،‌ بلكه به يك مركز اجتماعي جديد براي ارائه ي يك فضاي اجتماعي مركزي نياز داشت.

ماموريت: هدف اصلي طراحي مدرسه ي پل Bridge School بود براي از سر گرفتن اجتماع زياشي و براي حفظ فرهنگ سنتي و شيوه ي زندگي از طريق يك زبان زيبايي شناسانه معاصر كه با سنت در حال رقابت نيست اما در عوض ارائه مي شودو با سنت در روش هاي جديد در ارتباط است. وقتي از معمار ليژيادونگ خواسته شده بود كه مدرسه را طراحي كند ، او الهام اين را داشت كه آنرا روي پلي ميان دو توتولوي باستاني ancient toulou - قلعه مانند سنتي- مانند ساختارها قرار دهد – كه در دو طرف رودخانه از طريق روستا ايجاد مي شود. در اصل ساخته شده توسط اجداد مردم محلي هاكا Hakka ، اين قلعه هاي مدور متمايز ، ديوارهاي ضخيم و محكم كوبيده شده در زمين است. ساختاري كه پلها دو نيمه روستا را در ارتباط نمادين گذشته و حال درنظر مي گيرند.

تحقق:

توسط پايه هاي بتني تقويت شده ،‌ سازه هاي فلزي ساده همانند يك شاه تير جعبه اي غول پيكر كه كمي جا به جا شده عمل مي كنند ، بنابراين ساختمان ماهرانه مي پيچد ، بالا مي رود و پايين مي آيد به عنوان محدوده ی نهر . در داخل يك جفت تقريبا يكسان، كلاس هاي درس گوه اي شكل است، كه هر كدام به سمت نقطه ي مياني ساختار باريك مي شود. اگر چه امكان اين براي استفاده ساختمان اصلي به عنوان پل وجود دارد ، يك گذرگاه باريك در زير سازه هاي فلزي به حالت تعليق درآمده است و لنگر توسط سيم هاي كششي يك مسير جايگزين و مستقيم تر ارائه مي كند.

از جمله در طرح ساختمان يك زمين بازي براي كودكان در يك طرف آب است. سبكي طبيعي و سياليت فضايي عناصر كليدي ساختار است. با استفاده از درب هاي كشويي وتاشو ، مدرسه به تئاتر تصنيف و يا ساختار بازي تبديل مي شود. اين توانايي براي حركت كودكان و تشويق آنها براي درگيري فعال با معماري است. قاب فولادي در حجابی از ميله هاي چوب باريك پيچيده شده است ، كه نور را ***** ميكند و فضاي داخل را با نسيم خنك معتدل مي كند. ساختار در تضاد كامل با معماري سنگين دو طرف نهر، به نظر سبك ميرسد.

مفهوم ساختمان الهام گرفته از طب سنتي چيني است، كه انسان را به عنوان يك سيستم كامل با قطعات بهم پيوسته مي بيند. با نزديك شدن به پروژه اين روش براي در نظر گرفتن جامعه به عنوان كل براي ايجاد ساختمان هاي انعطاف پذير و مطبوع پسنديده است. مدرسه ي پل در بسياري سطوح به وحدت رسيده:‌ بين گذشته و حال ، ميان سنت و مدرن، ميان دو طرف رودخانه ، و بين اعضاي جامعه. ساختمان ، روح بخشي موفقيت آميز جامعه ، پرداختن به نيازهاي اجتماعي از طريق مداخله هاي معماري را در بر دارد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

23016348264740308755102012237879.jpg مدرسه ی پل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230163482647420221220020124072219.jpg مدرسه ی پل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230163482647435987789020125579879.jpg مدرسه ی پل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230163482647450605017520121076059.jpg مدرسه ی پل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

23016348264746604738852012267479.jpg مدرسه ی پل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230163482647481912584020124179129.jpg مدرسه ی پل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230163482647498104907020125871049.jpg مدرسه ی پل

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

p95cnlyfuc0s0gy68h5x.jpg

 

 

سرویس بهداشتی عمومی در پارک شهر آستر نمایی متشکل از 295 نوار آلومینیومی تا خورده دارد.عمق این نوارهای تا خورده و رنگ تقریبا متفاوت آنها نمایی براق ایجاد می کند که نور آن نسبت به زاویه خورشید و زاویه دید بیننده متغیر است.این نوارها بوسیله دستگاه لیزری برش خورده و با دست تا خورده اند.نوارها از پشت به 18 صفحه آلومینیومی بوسیله پیچ متصل شده طبق مدولی از پیش طراحی شده نمایی زیبا ایجاد کرده اند.

 

 

rqma9tqn1poo9bhqywa.jpg

 

 

سرویس بهداشتی عمومی

 

 

2ux5ud0fikkldtxl.jpg

 

 

سرویس بهداشتی عمومی

 

 

u69yrowrwsfqnl10cgxr.jpg

 

سرویس بهداشتی عموم

 

 

2nofv1oaq8s8d7jjm5.jpg

  • Like 1
لینک به دیدگاه

k7wm9gpmsk342dw053xm.jpg

 

 

سرویس بهداشتی عمومی

 

 

0egsnxc86f1tm5hlfj.jpg

 

 

سرویس بهداشتی عمومی

 

 

pyqiq405tvx1zq3bgbyg.jpg

 

 

سرویس بهداشتی عمومی

 

 

urhnn5r32ww5jw1r5i4.jpg

 

 

سرویس بهداشتی عمومی

 

 

v40l4l9m8b8i7f96jdtu.jpg

 

 

پلان 1

 

 

8wmx57s8ktyjvrb1vu.jpg

 

 

پلان 2

 

 

qbipbjttp0jxecq4m11.jpg

 

 

دیتیل

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]23046348282780191628702012199169.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] طرح موزه جدید طراحی پلان دالیان که توسط گروه طراحی 10 انجام شده،به نظر می رسد که قرار است به یک تندیس در قلب بخش دولتی این شهر تبدیل شود.

این ساختمان بخشی از اولین گام هایی ست که توسط گروه نقشه کشی باریو برای ترویج معماری شاخص در دالیان برداشته شده و چند پروژه شهری را در کنار خود دارد:کتابخانه ،مرکز علمی،نمایشگاه طراحی شهری،موزه و مرکز فعالیت های نوجوانان.

این ساختمان به عنوان یک حوزه رده بالا و ومدرن برای ادارات و نمایشگاهها عمل خواهد کرد و مهمتر از همه آنکه برای عموم در سطح شهر ایجاد فعالیت های فرهنگی می کند.

از اهداف این موزه آن است که نمونه ای از معماری پایدار و نو آوری در استفاده از تکنولوژی باشد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230463482827819402472520121994029.jpg موزه طراحی پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230463482827830687883020123096879.jpg موزه طراحی پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

23046348282784506391602012459639.jpg موزه طراحی پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230463482827879752125520121997529.jpg موزه طراحی پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230463482827945802585520122598029.jpg موزه طراحی پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230463482827990338797520121093389.jpg پلان 1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230463482828003837933520122398379.jpg پلان 2

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230463482828020412068020124094129.jpg پلان3

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230463482828031995311020125199959.jpg پلان4

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

23046348282804655590252012695559.jpg پلان5

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230463482828066512633020122695129.jpg پلان 6

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230463482828093842915020125398429.jpg پلان زیر زمین 1

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230463482828110178783520121091789.jpg پلان زیر زمین 2

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230463482828124610477020122496109.jpg برش طولی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

23046348282814507889352012459789.jpg سایت پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

23046348282816628456752012692849.jpg دیاگرام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230463482828187283223520122792839.jpg دیاگرام نما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230463482828202828127020124298289.jpg دیاگرام نما

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

64t55u6ub3r17cagskmt.jpg

 

هدف از طراحی مرکز رسانه های فرهنگی ایجاد یک شفافیت بود تا امکان دید کامل را توسط یک سیستم منحصر بفرد به اطراف داشته باشد .این بنا که توسط تویو ایتو ساخته شد انقلابی در زمینه مهندسی و زیبایی بشمار میرود.شش تخته فولاد آجدار که هر کدام 15-3.4 ضخامت دارد به نحوی قرار گرفته که گویی بر خیابان شناور است .این تخته ها بوسیله ی سیزده ستون شبکه فولادی که نیروی کششی را از طبقه همکف گرفته تا پشت بام تحمل میکند- تقویت میشود .این ستون ها با کیفیت بصری خود یکی از بهترین ویژگیهای شناسایی پروژه ایست که با درختان بزرگ در جنگل رقابت میکند . این ستون ها از نظر عملکردی به عنوان منبع خوبی برای آب و برق و شبکه و سیستم محسوب میشود.در این پروژه فرم هر پلان آزاد است . ستون بعنوان نرده ، ساختاری مستقل از نما دارد که بصورت نوسان از طبقه ای به طبقه دیگر در قطر کشیده شده است .با ساده ترین تمرکز بر روی صفحات (طبقه) ، لوله (ستون) ، و ظاهر (نما ،طراحی خارجی) میتوان متوجه شد که طراحی از طرفی دارای جذابیت بصری و شاعرانه است و از طرفی یک سیستم پیچیده از فعالیت ها و سیستم های اطلاعاتی محسوب میشود.چهار عدد از این لوله ها (ستون) در 4 طرف صفحه (طبقه) قرار گرفته اند که به معنای اصلی وظیفه مقاومت و تقویت ساختمان را بر عهده دارند.پنج تا از نه لوله کوچکتر که صاف و مستقیم هستند شامل آسانسور میشود در حالی که چهار عدد دیگر کج هستند که داکت و سیم ها را حمل می کنند .مردم شهر های اطراف پس از نزدیک شدن به مرکز رسانه اطلاعات سندای راه را به دو سالن مرتفع که با ورودی اصلی در لا به لای پانل های بزرگ شیشه ای قرار گرفته ادامه میدهند. این میدان باز شامل یک کافه ، مغازه خرده فروشی ، فضای اجتماعی میشود که قادر به نمایش فیلم و برنامه های دیگر است .یکی از جنبه های منحصر بفرد این ساختمان ، دخالت بسیاری از طراحان در انجام کار است بطور مثال برای طراحی داخلی هر طبقه هر طراح با یک نفر دیگر همکاری میکردند.کازویا سجیما که طبقه همکف را طراحی کرده ، دفاتر اداری را پشت یک صفحه شفاف قرار داده است. کتابخانه شیمین در طبقه دوم و سوم شامل یک سالن جست و جوی کامل با دسترسی به اینترنت است که در آن مبلمان خاصی که توسط معماران کی.تی طراحی شده است – قرار گرفته .فضای گالریِ طبقه چهارم و پنجم شامل یک فضای نمایشگاه انعطاف پذیر با دیوارهایی با قابلیت جابه جایی دارند – میشود و همچنین یک فضای ثابت با دیواره های ثابت و محل استراحت وجود دارد که صنلی های آن را کریم رشید طراحی کرده است. رز لاوگروو مسئولیت طبقه ی ششم را برعهده داشت .او به سینما 180 صندلی و همچنین مبلمان سبز و سفید مناسبی را برای کتابخانه چند رسانه ای صوتی و تصویری اضافه کرد.در طبیعت اطراف منطقه ، درختان، طبیعت ستون های فلزی ساختمان را ادامه میدهند.این ساختمان در مسیر خیابان با درختان طراحی شده است . تغییرات ساختمان همگام با تغییرات فصول است .باز بودن آن بازتاب فصل سبز تابستان و همچنین خیابان ها در فصل زمستان است.معمار : تویو ایتومکان: سندای شی ، ژاپنسال پروژه : 2001

 

 

7jbuged5sn7c5j671sh.jpg

 

ستون های متشکل از لوله

 

 

0wrzq9zj0qfew0ag6y2p.jpg

 

سالن جست و جوی کتابخانه

 

 

6nmy0vlduy7vf62uofxm.jpg

 

ترکیب فضای خارجی و داخلی

 

 

io5bx118o74xotmdyazu.jpg

 

برش

 

 

lcdluclmqoa1plrls5uk.jpg

 

برش

 

 

lccnrt14uo863fht9s6a.jpg

 

موقعیت ستون ها

 

 

 

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2307634829660971478335201257111479.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] موضوع کار

برای توسعه نمای سالن پیرایش مو،که در گوشه خلوتی از یکی از بازار های پر رفت و آمد قرار دارد،تصمیم بر آن شد که فعل آرایش مو به نما کشیده شود تا توجه رهگذران را به سمت این ساختمان جلب کند.

ایده

اکنون نمای ورودی به واسطه فرم معمارانه سه بعدی اش(الهام گرفته از موج مو)به عنوان نشانه بارزی برای این مغازه عمل می کند.همزمان با این مسئله،این طرح سیال عملکرد مهم دیگری را اعمال می کند:این نما به شکل یک پرده عمودی روی نمای لعابدار افتاده و علاوه بر ایجاد حریمی خصوصی،باعث تآکید بر فضا و شخصیت سالن می شود. با نگاه به نما از زاوایای متفاوت در خیابان،این طرح برای رهگذران بسیار جذاب خواهد بود.ایده این طرح از حالت موهای مواج گرفته شده و بدین شکل عملکرد ساختمان در نما ظهور پیدا کرده است.

اجرا

یک سری صفحات لمینت شده با فواصل مختلف با زاویه ای ثابت به عنوان متریال کار در قالب موج مو روی نما کار شده اند.فرم هر کدام از شیت ها ابتدا به شکل سه بعدی طراحی شده و بوسیله دستگاه کاتر برش خورده اند.برای رنگ این صفحات از رنگی مابین طلایی و برنز استفاده شده است.نرده ای یکپارچه در ورودی نما نشانگر آن است که علارغم توجه به اهمیت ایده اصلی،عملکرد همیشه جایگاه خود را حفظ خواهد کرد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2307634829661246001780201224116009.jpg نمای سالن پیرایش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2307634829661525788560201252115789.jpg نمای سالن پیرایش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230763482966221726774020121117269.jpg نمای سالن پیرایش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2307634829662371242260201217111249.jpg نمای سالن پیرایش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2307634829666732691625201233112709.jpg نمای سالن پیرایش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2307634829666955353155201255115369.jpg نمای سالن پیرایش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

230763482966720043512520122011439.jpg نمای سالن پیرایش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2307634829667594238045201259114239.jpg نمای سالن پیرایش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2307634829667852297700201225112299.jpg نمای سالن پیرایش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2307634829668048632790201244118639.jpg برش

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]230963482993828220587520128112219.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

منطقه سه، آسمانخراش آزادي District 3: Skyscraper of Liberation ؛

تقدير شده در رقابت آسمانخراش 2012 ؛

ژيوليونگ لا Xiaoliang Lu ، ايكي لين Yikai Lin ؛

ايالات متحده،

در مرزهاي دو منطقه ي در حال جنگ ، كساني كه رنج مي برند بزرگترين شان شهرونداني هستند كه به سادگي صلح را براي ملت خود مي خواهند. اغلب مناطق متخاصم ديوار هاي بزرگ بين شان مي سازند ، اما چنين ديواري واقعا راه حل نبرد است؟ نه نيست ، اين را طراحان پروژه منطقه سه- آسمانخراش آزادي - مي گويند – در عوض، ديوارها مانع درك متقابل و موجب تشديد اختلاف هستند.

اين پروژه براي مرز اسرائيل و فلسطين تصور شده است ، كه توسط سه منطقه تعريف شده اند:‌منطقه اسرائيل ، منطقه فلسطين و سومين منطقه ، كه در آن منطقه مرزها توسط يك ديوار از هم جدا شده است. اين ديوار برداشته خواهد شد و توسط يك آسمانخراش جايگزين خواهد شد ،و منطقه مملو از نفرت و جدايي را با يكي كه مشترك است و آشتي را ترويج مي دهد، جا به جا مي كند. تنها فلسطيني ها و اسرائيلي ها يي كه بدون خشونت و به دنبال صلح و همكاري هستند مي توانند داخل آسمانخراش شوند ، و توسط سازمان ملل متحد اداره ميشود.

آسمانخراش برنامه هاي متعددي براي ترويج مبادلات فرهنگي و اجتماعي ميان دو كشور در داخل خواهد داشت. اين برنامه ها عبارتند از:‌ بازار كشاورزي ، استاديوم فوتبال، موزه ، مدرسه ، فضاهاي هنرهاي نمايشي و انجمن ، باغ وحش ، هتل ، فضاهاي خريد و تجارت ، و زمين هاي كشاورزي در بالا. مجتمع هاي مسكوني به صورت محيطي به آسمانخراش متصل شده است.

اين فعاليتها براي جشن فرهنگ دو كشور طراحي شده است ، نظر به اينكه" از بين بردن ديگر فرهنگها استراتژي كاهش نيروي دشمن است" اين را طراحان مي گويند. اين آسمانخراش در عوض ترويج فعاليتهاي سرگرم كننده و آموزشي، توجه به جنگ را منحرف مي كند. " منطقه سه اجتماع جايي است كه اسرائيل و فلسطين مي توانند مذاكره نمايند ، با همديگر همكاري كنند."

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2309634829938427069650201222117069.jpg منطقه سه، آسمانخراش آزادی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2309634829938563017980201236113019.jpg منطقه سه، آسمانخراش آزادی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

ajms813dn8fb1so5c5m.jpg

 

 

این استودیو در واقع محلی است برای اشتراک گذاری و تقسیم علم و دانش. هدف آن ها ساخت یک مکان فرهنگی در معنایی وسیع تر در یک جامعه که مشابه هیچ چیز دیگر به جز علم و اشتیاق برای درک محیط اطراف و تجربه ی فعالانه ی تم ها، مضمون ها و همبستگی موجود در طبیعت همچنین جستجوی فضا و طبیعت که در واقع چالشی ویژه را بیان می کنند، دعوت می کند. به همین دلیل وظیفه ی این نیازهای طبیعی در خصوص احترام، به طور موفقیت آمیزی در اینجا نشان داده شده است.منطق و نتیجه از یک سو، احترام به فرهنگ و جنبه ی تاریخی مکان از سوی دیگر نقش بسیار مهم و عمده ای در ایجاد این همبستگی و ارتباط بازی می کند. بنابراین یکی از اهداف اصلی این طرح، معرفی وبرجسته سازی منافع ممکن و احتمالی میان حوزه های عملکردی منحصر به فرد می باشد. بخش های عمومی از برنامه های این فضا را می توان به دو گروه مجزای کاربردی، رصدخانه (با افلاک نمای خورشیدی و سکوی نمایشی) و یک نمایشگاه بزرگ ( با استفاده از فضای نمایشی و کارگاه های آموزشی) تقسیم کرد و اتصال ممکن میان آن ها، در اینجا یکی از مسائل جالب توجه است. سناریوهای متفاوت و مختلف قابل تصور هستند.چرخش و گردش عالی در ساختمان می تواند بازدید از رصدخانه را با استفاده از بازگشایی نمایشگاه غنی تر و مفیدتر سازد. از طرف دیگر بازدید یکی از نمایشگاه ها در نهایت منجر به مشاهده ی سکوی نمایشگاه می شود، زیرا هر دو بخش در یک نقطه خاتمه می یابند. با این حال، علاوه بر این ترکیب گردشی و ارتباط کاربردی میان بخش ها، ویژگی خاص مکان نیز نقش بسیار حائز اهمیتی را ایفا می کند. هماهنگ سازی ساختمان جدید با سازه ی قبلی بسیار حائز اهمیت بود البته به منظور حفظ هویت قسمت دوم بدون پنهان کردن یا حتی کنارگذاشتن و ناهماهنگی آن با خود سازه،ممکن است ساختمان جدید را بتوان به عنوان یک عنصر جدید درون این مجموعه معرفی کرد که در واقع بیانگر احترام به تاریخ بنا ها مستقیما در کنار آن ها می باشد. هنگامی که بازدید کننده از محوطه ی حیاط یا از مسیر "Route du Jorat" که در طرف مقابل قرار دارد وارد سالن انتظار رصدخانه می شوند با یک منطقه ی بزرگ و فضایی آزاد و بدون سقف که از آن نمایشگاه قابل روئیت می باشند روبه رو می شود.

در این قسمت ساختمان های پذیرش و اطلاعات، یک کافه تریای کوچک و همچنین بوتیک های تزئیناتی و کلاس های آموزشی نیز دیده می شوند. یک پلکان به صورت مارپیچ شما را به اولین مجموعه ی نمایشگاهی و قسمت میان دو ساختمان قدیم و بخش جدید هدایت می کند. بدین ترتیب شما از یک بخش به بخش بعدی منتقل می شوید. بازدید کننده همان طور که سرگرم مشاهده ی نمایشگاه است، مسیر منحنی را به سمت بالا طی می کند، در حین انجام این کار او رابطه ی بصری خود را به دلیل وجود فضای باز هدایت و با سایر قسمت ها حفظ می کند، به علاوه این امر ادامه ی مسیر وی درون ساختمان را به طور مستقیم آسان تر می سازد. این مسیر منحنی شکل با قسمت اطلاعات آژانس اروپایی (ESA) خاتمه می یابد؛ بخشی که به طور مستقیم به رصدخانه متصل می باشد. بعد از پایان مسیر مخاطبین از میان نمایشگاه، حال می توانند شاهد سکوی نمایشی و یا بازدید از رصدخانه یا فلک نمای خورشیدی و یا حتی بازگشت به سالن انتظار را از طریق پیمودن هسته ی مرکزی بنا به دلخواه انتخاب کند. با رفتن سایر مسیرهای اطراف سناریوی دیگری نیز بیان می شود، هسته ی اصلی ساختمان که درست پشت قسمت اطلاعات قرار دارد مستقیما از قسمت سالن انتظار رصدخانه قابل دسترسی می باشد.

در اینجا نیز یک منطقه ی شیشه ای وسیع وجود دارد که بار دیگر به عنوان مرزی بصری میان محیط های اطراف به کار گرفته شده است. سپس بازدید کننده گان همان گونه که مسیر خود را به سوی بازگشت به سالن انتظار از گنبد به سمت پایین طی می کنند می تواند مشتاقانه نگاهی اجمالی به نمایشگاه داشته باشند. وبدین گونه کاربرد ساختمان طراحی و تنظیم فضا بر روی اپراتورهای مختلف مشخص شده است و به طور طبیعی باعث می شود سناریوی دیگری در ذهن تداعی شود و آن اینکه قسمت رصدخانه کاملا و به طور خاصی از بخش نمایشگاه مجزا می باشد. دسترسی به تمام طبقات از طریق یک آسانسور امکانپذیر می باشد که این امکان حتی برای افراد معلول نیز در نظر گرفته شده است. طراحی تندیس گونه ی ساختمان جدید هم برگرفته از عناصر کاربردی و هم بر اساس هماهنگی هندسی است که از لبه های پشت بام بنای قدیمی مجاورش برگرفته شده است.

با چرخش حجم هر یک از پشت بام ها، سازه ی جدید می تواند به لبه ی ساختمان مجاور متصل شود و به طور همزمان همکاری ظریف و زیبا برای پوشاندن فضاهای وسیع و نیز گنبد را می توان یافت. به منظور بهینه سازی طراحی مجسمه های سه بعدی تمام نقاط بلند سقف در حداکثر یا حداقل ساختار مرتفع خود پوشانده شده اند. در قسمت بیرونی، پشت بام و دیوارها با موادی مشابه یعنی با صفحات بزرگ فقط از جنس روی پوشانده شده اند و بدین ترتیب طرح مجسمه گونه ی ساختمان جدید ساده سازی شده و حالتی آرام و خاموش به آن می دهد.

همین قاعده ها و اصول برای طراحی محیط داخلی نیز اجرا و اعمال شده اند. کف و دیوارها به منظور ارائه ی حس آزادی و در میان اشکال و نورها بدون هرگونه جستجویی برای مناظر جدید کاملا سفید رنگ حفظ شده اند. این کار فضاهایِ سرپوشیده ی درونی ایجاد می کند که اتمسفر آن ها کاملا مناسب نمایشگاه است. استفاده ی بهینه از روشنایی روز از طریق پنجره های بزرگ که در نمای خارجی ساختمان و نیز پنجره هایی که با دقت فراوان در سقف قرار گرفته اند امکانپذیر می باشد. نور طبیعی از طریق فضای باز درون ساختمان جدید در تمام قسمت های ساختمان پراکنده خواهد شد.

موقعیت: لوزان – سویس

نوع شناسی: رصدخانه – نمایشگاه

همکاران طرح: مارک آنتوان – داهمن – ماکسیمیلیان اسمیتز – بتینا لیموین – وینت والسه

مساحت: 4800 متر مربع

سال اتمام پروژه:2012

 

 

lyxi1wkkjqlagreecuc.jpg

 

 

رصدخانه لوازان- استودیو DMTW

 

 

hqxwj0dm45foqdgpe9vi.jpg

 

رصدخانه لوازان- استودیو DMTW

 

 

j3yho78i2ihab4l8f5b.jpg

 

 

رصدخانه لوازان- استودیو DMTW

 

 

ox90ckqk3zil4lkvgfvy.jpg

 

رصدخانه لوازان- استودیو DMTW

 

 

gkhniedz4dexqq1tasuw.jpg

 

 

 

 

 

 

رصدخانه لوازان- استودیو DMTW

 

 

qxvgsmkov8a62noj14.jpg

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2315634831885634286115201243144289.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

تعدادی از درخشان ترین نماهای بهترین کارهای استاد همیشه ی سینما؛ استنلی کوبریک با موسیقی اشنای کلینت منسل:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
یا نور ابدی، دست مایه فیلمی تقریبا 2 دقیقه ای به نام
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از یکی از کاربران سایت ویمئو به نام
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شده است تا علقه استنلی کوبریک به پرسپکتیو یک نقطه ای و پرداخت بی نظیر او از این تکنیک را به رخ کشد، سکانس های به یاد ماندنی ای از درخشش، غلاف تمام فلزی، راه های افتخار، 2001: یک ادیسه فضایی، پرتقال کوکی، بری لیندون، چشمانْ بازْ بسته و . . . گلچین شده و در یک کلاژ فشرده و تند کنار یک دیگر چیده شده اند.

کوبریک از این نوع پرسپکتیو برای تشدیدِ کالبدِ محیط و تبلور پارانویا و ترس مستتر در فضاهای بسته استفاده می کند و البته با قرار دادن سوژه در نقطه گریز، بر شدت حضور بعضا زائدش در تصویرِ ناب پس زمینه تاکید می کند و البته در جاهایی نیز با اوردن سوژه ها تحت شمول تقارن، ان ها را تبدیل به جزیی از پرداخت فضایی متقارن اما بحرانی کرده است، فضایی کاملا متاثر از حضور غالب دوربین، دوربینی که ورای این چیدمان منظمْ اضطراب را مکرر می سازد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2315634831886103640840201230143649.jpg 2001: یک ادیسه فضایی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2315634831886608286275201220148289.jpg 2001: یک ادیسه فضایی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2315634831886871413965201247141419.jpg راه های افتخار

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2315634831887144814435201214144819.jpg درخشش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2315634831887471795460201247141799.jpg درخشش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2315634831887835053460201223145059.jpg درخشش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2315634831887987319105201238147319.jpg درخشش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

231563483188828288612520128142889.jpg غلاف تمام فلزی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

231563483188845076600520122514769.jpg غلاف تمام فلزی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2315634831888651964065201245141969.jpg غلاف تمام فلزی

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2317634832519144767880201234144769.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] طرح پیشنهادی گروه آر.ام.سی RMC برای موزه ملی افغانستان به ارائه میراث و ملت این کشور به وسیله پلان های کاربردی و بدیع کمک می کند.این ساختمان ساختاری راحت و ساده را ایجاد می کند که بازدید کنندگان بتوانند سیری طبیعی را در سایت طی کنند.

گروه طراح این کار را با استفاده از ایده ای ویژه انجام داده اند،بدین شکل که بازدید کنندگان توسط رشته ای از تجربیات بصری و فیزیکی از بخشی به بخش دیگر هدایت شوند. توسعه سایت افقی با ترکیب آکس های ورودی سایت و فضای پارکینگ،موزه موجود و موزه جدید و خط بصری سایت به سمت موسسه باستان شناسی که با ساخت ارتباط بصری قوی میان سایت و ساختمان شکل گرفته است.سایت عمودی بوسیله بازتاب زیبایی طبیعی در توپوگرافی افغانستان توسعه یافته است.

این گروه توضیح می دهد:ما بر اساس تاریخ رنج آور افغانستان سایتی را طراحی کرده ایم که بطور ذاتی روی مسئله ایجاد فاصله با خاطرات توسط دیواره های اطراف سایت توجه دارد.این سایت به انسان حس آرامش،سکوت و حفظ محیط را می دهد.

ورودی این سایت در مسیر جاده دارولامان Darulaman قرار دارد و همچنین ورودی VIP و بخش خدماتی در جبهه جنوبی سایت قرار گرفته است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2317634832519319737150201251149739.jpg موزه ملی افغانستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

231763483251947448310520127144489.jpg موزه ملی افغانستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2317634832519892845000201249142849.jpg موزه ملی افغانستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

231763483252003760136020123147609.jpg موزه ملی افغانستان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2317634832520263788055201226143789.jpg پرسپکتیو سایت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2317634832520745573625201214145579.jpg پلان زیر زمین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2317634832520928911500201232148919.jpg پلان همکف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

231763483252121767231520121147679.jpg پلان نیم طبقه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2317634832521602833210201240142839.jpg دسترسی های سایت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2317634832521793524130201259143529.jpg دیاگرام سایت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2317634832522243387915201244143389.jpg دسترسی پیاده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

231763483252246719195020126147199.jpg دسترسی وسایل نقلیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2317634832522594381075201219144389.jpg نما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2317634832522734059635201233144059.jpg برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2317634832522915493335201251145499.jpg دیاگرام ایده

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2320634833387969306035201236159309.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

از هم اکنون شما قادر خواهید بود فضای زندگی و نفس کشیدنتان را بسازید. طی بررسی طولانی مدت از نظر ویژگی های زیستی در تولید سوخت،ثابت شده که جلبک را می توان برای تولید برق دائمی با ولتاژ پایین بکار برد که این کار برای استفاده در وسایل کوچک برقی ثابت مفید خواهد بود.

تمام آنچه برای این کار لازم است کمی دی اکسید کربن،کمی نور و آب طبیعی برای رشد جلبک است که البته می توان جلبک را در شیشه ای در بسته در جلوی نور خورشید قرار داده و برای کمک به رشدش در آن دمید. سنسور هایی درون این لامپ وجود دارد که سرعت عبور انرژی را کنترل کرده و می توان لامپ را هم در روشنای نور خورشید و هم در تاریکی شب استفاده کرد.

جالب است بدانید مایک توماس Mike Thomson لامپ زیستی طراحی کرده که ماده تولید کننده انرژی درون آن،خون است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2320634833388059349100201245159349.jpg لامپ اقتصادی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2320634833388156774505201255156779.jpg لامپ اقتصادی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

این ویلا در گوشه نقشه و با چشم‌اندازی به سمت خیابان اصلی شهر قرار دارد. اولین موردی که به ذهن خطور می‌کند ایجاد فضای مصنوعی بود که حمل و نقل با محیط پیرامون و استفاده افراد برای فعالیت‌های روزانه را میسر می‌ساخت که محوطه‌سازی با ایجاد این فضاها آغاز شد.

 

دومین مورد، استفاده دوگانه ساکنان بود. خانه‌ها نه تنها به عنوان سکونت‌گاه به کار می‌رفتند بلکه به عنوان استودیوی کار مالکان هنرمند نیز استفاده می‌شد. استراتژی موجود، تقسیم ساختمان به دو بلوک مستقل بود. بلوک استودیو در تماس با این فضای مصنوعی می‌باشد که تقریباً در تپه جاسازی شده و فقط از قسمت بالا باز است و داخل آن با تعدادی دیوار تقسیم‌بندی شده است.

 

Vila-Romana-01-750x499.jpg

 

بنای معلق بالای زمین فضایی برای ساکنان و دارای چشم‌انداز است. طرح درون ساختمان به گونه‌ای است که یکپارچگی و سیالیت بین بخش‌های مختلف برای زندگی، خواب، پخت و پز و بخش خدماتی را تسهیل می‌بخشد.

 

بین دو بلوک، بر روی صفحه بتنی که سقف استودیو را تشکیل می‌دهد، ایوان بزرگی ساخته شده که قسمتی از آن در سایه است. فضای سرباز دیگری که بر روی بلوک مسکونی قرار دارد، محوطه زمین بیرونی را افزایش می‌دهد.

 

Vila-Romana-02-750x508.jpg

 

بلوک معلق متکی بر چهار نقطه است. دو صفحه بتنی پیش‌فشرده و پنجره‌ها نمای ساختمان را می‌سازند.

صفحه‌های بتنی پس از جلا داده شدن زمین محیط داخل را تشکیل می‌دهند که نیازی به پوشاننده دیگری ندارد. در طاقچه‌های مخروطی شکل در بتن می‌توان بدون نیاز به ابزار دیگری، روشنایی نصب کرد.

 

موفقیت در مشخصه‌های ساختاری است که پروژه را به صورت کلی معرفی می‌نماید.

 

Vila-Romana-03-750x485.jpg

 

Vila-Romana-04-750x501.jpg

 

Vila-Romana-05-750x495.jpg

 

Vila-Romana-06-750x491.jpg

 

Vila-Romana-07-750x500.jpg

 

Vila-Romana-08-750x495.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

Vila-Romana-20-750x750.jpg

 

Vila-Romana-21-750x750.jpg

 

Vila-Romana-22-750x750.jpg

 

Vila-Romana-26-750x488.jpg

 

Vila-Romana-28-750x478.jpg

 

 

 

  • Like 3
لینک به دیدگاه

سرویس بهداشتی عمومی در پارک شهر آستر نمایی متشکل از 295 نوار آلومینیومی تا خورده دارد.

 

عمق این نوارهای تا خورده و رنگ تقریبا متفاوت آنها نمایی براق ایجاد می کند که نور آن نسبت به زاویه خورشید و زاویه دید بیننده متغیر است.این نوارها بوسیله دستگاه لیزری برش خورده و با دست تا خورده اند.

 

نوارها از پشت به 18 صفحه آلومینیومی بوسیله پیچ متصل شده طبق مدولی از پیش طراحی شده نمایی زیبا ایجاد کرده اند.

cormazio1.jpg

cormazio2.jpg

cormazio3.jpg

cormazio4.jpg

cormazio5.jpg

  • Like 3
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...