رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

113363440457073149063220111381495.jpg

نمایشگاه کارهای معمار لندنی " زاها حدید" در داخل پاویون هنر حدید افتتاح شد . پاویون در خارج از مؤسسه du Monde Arabe در پاریس باقی می ماند و نمایشگاه مراسم تحلیف در این مکان در پایان ماه آوریل افتتاح می شود . نمایشگاه با نام Une Architecture شامل مدل های معماری ، نقلشی ها و براوردی از کارهای تولیدی زاها حدید در سال های اخیر می باشد . این نمایشگاه تا 30 اکتبر 2011 ادامه دارد . این پاویون گامی در تحول زبان معماری حدید می باشد که یک شهوانیت تندیسی با یک منطق منسجم رسمی تولید میکند . این معماری جدید از طریق ابزار جدید مدل سازی شکوفا شده که فرایند طراحی با تکنیک های سیالیت مداوم را افزایش می دهد .

11336344045712819593822011881955.jpg یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

 

 

113363440457165102188220114581025.jpg یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

 

 

113363440457215961563220113589615.jpg یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

 

 

113363440457252867813220111288675.jpg یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

 

 

11336344045730657093822011685705.jpg یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

 

 

113363440457338695938220113886955.jpg یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

 

 

113363440457358133438220115881335.jpg یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

 

 

113363440457390399063220113083995.jpg یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

 

 

113363440457436305313220111683055.jpg یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

 

 

113363440457467961563220114789615.jpg یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

 

 

113363440457495914688220111589145.jpg یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

 

 

113363440457513820938220113388205.jpg یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

 

 

11336344045760068031322011086805.jpg یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

 

 

113363440457633555313220113385555.jpg یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

 

 

113363440457699477188220113984775.jpg یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

 

 

11336344045772257093822011285705.jpg یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

 

 

11336344045778693031322011689305.jpg یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

 

 

113363440457816383438220113683835.jpg یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

1134634404580770084382201157885.jpg

امروزه تکنولوژی شیشه ، پیشرفته تر از هر زمان دیگریست و سازه های بسیاری از خود به عنوان " تمامأ شیشه" توصیف می کنند ، زمانی که اکثر آنها دارای عناصر فولادی هستند یا به عنوان یک بخش عمده از ساختار ثابت می مانند . ایده ، ساختن یک پل شیشه ای بدون هیچ عضو نگهدارنده فلزی در کینگز کراس – لندن – می باشد . همانطور که یکی از ویژگی های اصلی شیشه ، مقاومت فشاری بالای آن است ، پیشنهاد طراحان به کار بردن ورق های شیشه ای می باشد و با استفاده از گرانش ، فشار کافی برای فشرده شدن آنها با هم اعمال می شود تا به عنوان یک پرتو عمل کند . 1334 ورق شیشه ای با ضخامت 12 میلی متر و با آهن پایین با یکدیگر توسط یاطاقان های فعال با اعمال فشار 800 تن به آخر دهانه ها ، فشرده می شوند . یاطاقان های فعال مکانیسم هایی هستند که یک بار ثابت را از طریق عرشه پل توسط یک اهرم ساده و بارگزاری شده با یک وزن ، اعمال می کنند . نیروهای فشاری ، اصطحکاک کافی برای نگه داشتن ورق های شیشه ای کنار هم بدون نیروهای مکانیکی ثابت ، ایجاد می کند . معمولأ پل ها و ساختمان ها با نور های منعکس شده بر روی سطوح آنها روشن می شوند . پل شیشه ای فرصت این را داشت تا از داخل این روشنایی را به وجود آورد در نتیجه به عنوان یک دستگاه نوری ، با انتقال نور از طریق آن ، عمل می کند . پروژه پل شیشه ای The Glass Bridge جایزه یاقوت بمبئی 2002را دریافت کرده .

 

1134634404581490396882201198395.jpg پل شیشه ای از توماس هیترویک

 

 

113463440458185524063220114585245.jpg پل شیشه ای از توماس هیترویک

 

 

11346344045826718031322011781805.jpg پل شیشه ای از توماس هیترویک

 

 

113463440458300352188220114083525.jpg پل شیشه ای از توماس هیترویک

 

 

1134634404583770084382201157885.jpg پل شیشه ای از توماس هیترویک

 

 

113463440458397289688220111782895.jpg پل شیشه ای از توماس هیترویک

 

 

11346344045844419593822011481955.jpg پل شیشه ای از توماس هیترویک

 

 

113463440458461133438220112181335.jpg پل شیشه ای از توماس هیترویک

 

 

113463440458484211563220114482115.jpg پل شیشه ای از توماس هیترویک

 

 

11346344045850227406322011282745.jpg پل شیشه ای از توماس هیترویک

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

1135634406555011013750201121101015.jpg

دیوید کان معمار و فوینا بنر هنرمند برای طراحی خانه ی لندن ، استقراری معاصر بر بلندای عمارت ملکه الیزابت در مرکز بانک جنوبی لندن ، انتخاب شده اند و بخشی از جشنواره 2012 لندن هستند. رقابت طراحی خانه ی لندن که شرکت کنندگان بسیاری در حدود 500 معمار و هنرمند در سراسر دنیا را جذب کرده ، معماری زنده و هنری گونی را در رابطه با مرکز بانک جنوبی برانگیختاند. خلق فضایی بر روی یکی از دیدنی ترین سایت های پایتخت انگلستان که در آنجا دو نفر در یک زمان می توانند شبی منحصر بفرد را در لند مارکی معمارانه بگذرانند . طرح برنده بنر و کان قایقی است که بر روی بام عمارت ملکه الیزابت لنگر انداخته و برای ایجاد وقفه ای در آنجا ، توپی به زمین خورده ، یا شاید عقب رفتگی آبهای پایین دریاچه تامز( Thames) ظاهر خواهد شد. در زیرتر و بالاتر عرشه های این کشتی زیبا با سازه ای چوبی ، دیدهای فوق العاده ای از دورنمای لندن خواهد بود که از خیابان بیگ بن ( Big Ben) تا کلیسای پائول ( St Paul's cathedral ) امتداد می یابد. در ورودی با پرچمی دریایی به علامت امضا برافراشته خواهد شد و از بازدیدکنندگان دعوت می کند تا در عرشه کشتی سفرنامه ای دریایی را پر کنند که تجربیشان را در طی ماندن در آنجا ، برون از پنجره ها و در محدوده خودشان شرح می دهد. این معماری معاصری در بیشترین سرزندگی ، فریبندگی و برانگیختگی فکر است. در میان ثبت های مردمی ، فضا نقشی را برای برنامه جشن هنرمندان ، بازدیدکننده خاص ، نویسندگان و مفسران تمامی این دسته ها بازی خواهد کرد . این اندیشمندان در حوضه محل اقامت از بازدیدکنندگان دعوت می کنند تا آنجا بمانند و آنها را تشویق می کنند تا بر روی شهر در همان لحظه بوسیله نوشتن ، تصور کردن ، ثبت در لحظه یا زندگی در خود فضا همانند حالت ویژه ثبت سفرنامه تفکر کنند. برخی شرکا بی درنگ بوسیله جمع تجربه خواهند شد و برخی دیگر به کندی در طول سال پیشرفت خواهند کرد. به تمام بازدیدکنندگان پیشنهاد داده خواهد شد تا شانسی برای تجربه شبی در اتاق داشته باشند. سفرنامه های خانه ی لندن ، نه برای بیش از یک شب ، از طریق وب سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از هشتم سپتامبر 2011 قابل دسترس است. خانه لندن یک همکاری فرهنگی بین زندگی هنری و معماری در رابطه بامرکز بانک جنوبی و جشنواره 2012 لندن است. جشنواره 2012 لندن ، پایان المپیاد فرهنگی است. این المپیاد در12 هفته جشن فرهنگی گسترده از 21 ماه ژون 2012 خواهد بود که هنرمندان را از سراسر دنیا برای جشن 2012 المپیاد لندن و بازی های پاراالمپیاد مثل رقص، موسیقی، تائتر، هنرهای بصری، فیلم و نوآوری های دیجیتالی به یکدیگر می رساند.

 

1135634406555158045000201135108045.jpg خانه ای برای لندن توسط دیوید کان ( David Kohn) و فوینا بنر(Fiona Banner)

 

 

1135634406555336326250201153106325.jpg خانه ای برای لندن توسط دیوید کان ( David Kohn) و فوینا بنر(Fiona Banner)

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

1136634406611335232500201113105235.jpg

سئول مانیفست ، یک گروه از معماران جوان در سئول – کره جنوبی - ، برای پروژه هایی با هدف ساخت سازه هایی با مسئولیت اجتماعی بهتر ، شناخته شده هستند . هدف آنها در پروژه خود با نام Hello Mongol / ABSORBING GER ، ایجاد یک ساختار محرک است که می تواند به دو هدف مختلف دست یابد : ساخت یک اقامتگاه جایگزین برای مغولان بیابانی و تحریک کردن توجه عموم برای این مشکل . مغولان بیابانی منجر به کمبود بحرانیِ فضای زندگی هستند و این پروژه برای حل این مشکل توسط ترکیب ویژگی های عملکردی و مورفولوژیکی مغول ها طراحی شده . فنجان های قهوه یکبار مصرف که در سئول تخلیه می شوند ، به عنوان یک جزء ساختاری Ger استفاده می شوند ؛ یک گلدان برای عملیات کاشت گیاه ، یک دستگاه بافری برای توفان های شن و ماسه و یک مجموعه از تجهیزات زیست محیطی برای ساکنان .

 

113663440661160070125020114010705.jpg هِلو مغول از سئول مانیفست

 

 

1136634406611695076250201149105075.jpg هِلو مغول از سئول مانیفست

 

 

11366344066118602325002011610235.jpg هِلو مغول از سئول مانیفست

 

 

1136634406611975545000201117105545.jpg هِلو مغول از سئول مانیفست

 

 

1136634406612294920000201149104925.jpg هِلو مغول از سئول مانیفست

 

 

113663440661242851375020112108515.jpg هِلو مغول از سئول مانیفست

 

 

1136634406612555232500201115105235.jpg هِلو مغول از سئول مانیفست

 

 

1136634406612723201250201132103205.jpg هِلو مغول از سئول مانیفست

 

 

1136634406612854451250201145104455.jpg هِلو مغول از سئول مانیفست

 

 

1136634406612975857500201157105855.jpg هِلو مغول از سئول مانیفست

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

ساختمان د بیرز گینزا ؛ بخش جدایی ناپذیری از تاریخ گینزا

 

 

1137634406616537576250201153107575.jpg

گینزا یکی از مناطق تجاری در جهان است . خیابان Marronnier ، یک خیابان فعال و پر تحرک می باشد که منتظر ساختمان هایی با طراحی خلاقانه است . طراحی ساختمان De Beers Ginza در توکیو توسط Jun Mitsui ، برای انعکاس پیچیدگی خیابان گینزا و متناسب کردن آن در این زمینه پویا در نظر گرفته شده است . در فرایند طراحی ، اولین تصویری که به ذهن می آید ، فرم پیچش نور در حرکت است . یک نواری از نور و بیرون آمده از زمین که در محیط می درخشد ، مانند شفقی با رنگ و فرم همیشه در حال تغییر . فرم سیال و قابل انعطاف ساختار همچنین از نمای کلی زنانه الهام گرفته شده . نور درخشان در سطح منحنی شکل ساختمان به طور ماهرانه ای انعکاس های سوسو مانند الماس را نشان می دهد . این یک گوهر زیبایی شناسی در طراحی ساختار به شمار می رود . سطح بیرونی ساختمان ، نور خورشید و نورهای منطقه گینزا را به طرز نامحسوسی در خود منعکس می کند .

 

113763440661666382625020116103825.jpg ساختمان د بیرز گینزا ؛ بخش جدایی ناپذیری از تاریخ گینزا

 

 

1137634406616826951250201122106955.jpg ساختمان د بیرز گینزا ؛ بخش جدایی ناپذیری از تاریخ گینزا

 

 

1137634406623168357500201156108355.jpg ساختمان د بیرز گینزا ؛ بخش جدایی ناپذیری از تاریخ گینزا

 

 

1137634406623415545000201121105545.jpg ساختمان د بیرز گینزا ؛ بخش جدایی ناپذیری از تاریخ گینزا

 

 

1137634406623598670000201139108675.jpg ساختمان د بیرز گینزا ؛ بخش جدایی ناپذیری از تاریخ گینزا

 

 

113763440662386132625020116101325.jpg ساختمان د بیرز گینزا ؛ بخش جدایی ناپذیری از تاریخ گینزا

 

 

1137634406624142888750201134102885.jpg ساختمان د بیرز گینزا ؛ بخش جدایی ناپذیری از تاریخ گینزا

 

 

1137634406624371638750201157101635.jpg ساختمان د بیرز گینزا ؛ بخش جدایی ناپذیری از تاریخ گینزا

 

 

113763440662455085750020111510855.jpg ساختمان د بیرز گینزا ؛ بخش جدایی ناپذیری از تاریخ گینزا

 

 

1137634406624751170000201135101175.jpg ساختمان د بیرز گینزا ؛ بخش جدایی ناپذیری از تاریخ گینزا

 

 

1137634406624958982500201155108985.jpg ساختمان د بیرز گینزا ؛ بخش جدایی ناپذیری از تاریخ گینزا

 

 

1137634406625491482500201149101485.jpg ساختمان د بیرز گینزا ؛ بخش جدایی ناپذیری از تاریخ گینزا

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

1140634407365713982500201131113985.jpg

آقای یوهارا ، کشیش بودایی از فرقه Shingon-Shu ، خواستار یک مشارکت پیشرفته برای ساخت یک معبد می باشد ، همچنین به عنوان یک انبار برای خاکستر باقی مانده از مردگان عمل کند . سایت پلان بر روی یک دامنه کوه زیبا با دید هایی به شرق کُگوشیما – ژاپن – و همچنین کنار دریا و مقابل آتشفشان Sakurajima می باشد . در سال 1877 این مکان محل نبرد بین دولت های امپریالیستی و نیروهای قهرمان سامورایی Saigo Takamori بوده و این معبد به این سامورایی اختصاص یافته . پیشنهاد طرح ، یک ساختمان منسجم و نرم است که بالای سایت شیبدار برای استفاده بهتر از توپوگرافی ، دیدهای دراماتیک و همچنین ایجاد انزوا و خلوص لازم به دور از جاده قرار می گیرد . حجم تاشو ، نتیجه آزمایش های بسیار از پارچه های مختلف است ، با استفاده از رفتار و حرکت طبیعی آنها برای تعریف شکل نهایی ساختمان که یاداور پارچه تشریفاتی است که بودا روی آن نشسته و همچنین لباس ابریشمی با کیفیت فوق العاده که آقای یوهارا می پوشد . طراحی ، از فولاد و ساختار چوب کامپوزیت ، در لایه های مختلف برای ایجاد شکل سه بعدی پیچیده آن ، استفاده کرده .

 

1140634407366195076250201119115075.jpg معبد از توماس هیترویک

 

 

1140634407366353201250201135113205.jpg معبد از توماس هیترویک

 

 

1140634407366483045000201148113045.jpg معبد از توماس هیترویک

 

 

1140634407366595076250201159115075.jpg معبد از توماس هیترویک

 

 

114063440736670023250020111011235.jpg معبد از توماس هیترویک

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

1141634407369443201250201144113205.jpg

 

گروه دبلیو او آر دی [Warren Office for Research and Design] پیشنهاد خود را برای یادبود هولوکاست در آتلانتیک سیتی اعلام کردند . رقابت ، که بیش از 700 پروژه ارسالی را دریافت کرد ، از شرکت کنندگان خواسته بود تا با استفاده از پاویون ساحلی موجود در شهر آتلانتیک – نیوجرسی – یک نوع فضای عمومی ایجاد کنند که یادبودی از هولوکاست باشد و همچنان یک نوع آگاهی به اتفاقات ناگوار برای عموم باشد . هدف آن ، تثبیت حافظه جمعی ما ، شهادت دادن ، پذیرفتن و در آغوش کشیدن حس غیر قابل توصیف از دست دادن ، است . این توضیح مختصری از مسابقه بود . برای پروژه هارو The Harrow گروه WORD دو محیط به شدت متفاوت ایجاد کرده اند که یک دید بصری قوی برای درک اتفاقات هولوکاست ارائه می کند و جایی برای انعکاس آن به آرامی باشد . در قسمت بیرونی ، شکل های دندانه داری که از تپه های شنی ساحلی بیرون آمده اند مانند دستگاهی عمل می کند که تاریخچه هولوکاست را در خاطره ما ثبت می کند . در ظاهر ، کسی که وارد می شود با یک فضای پرهرج و مرج و مخرب روبه روست اما این فضا به آرامی به محیطی آرام و نورانی تبدیل می شود . از لحاظ هندسه ترکیب فرم ، پوسته های مستمر از دره ها و قله های مثلثی مواج مربوط به منطق مثلثی پلان می باشد . طرح یاداور گذشت زمان ، برجستگی و زیبایی همیشه در حال تغییر احساسات است .

 

1141634407369598045000201159118045.jpg هارو ؛ یادمانی از هولوکاست

 

 

1141634407369708982500201110118985.jpg هارو ؛ یادمانی از هولوکاست

 

 

1141634407369803826250201120113825.jpg هارو ؛ یادمانی از هولوکاست

 

 

1141634407369946326250201134116325.jpg هارو ؛ یادمانی از هولوکاست

 

 

1141634407370146013750201154116015.jpg هارو ؛ یادمانی از هولوکاست

 

 

114163440737027913875020117119135.jpg هارو ؛ یادمانی از هولوکاست

 

 

1141634407370519451250201131119455.jpg هارو ؛ یادمانی از هولوکاست

 

 

1141634407370683670000201148113675.jpg هارو ؛ یادمانی از هولوکاست

 

 

114163440737083382625020113113825.jpg هارو ؛ یادمانی از هولوکاست

 

 

1141634407371023045000201122113045.jpg هارو ؛ یادمانی از هولوکاست

 

 

1141634407371161482500201136111485.jpg هارو ؛ یادمانی از هولوکاست

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

مُسلِر لافتس

 

 

1143634408335328201250201132128205.jpg

پروژه 12 طبقۀ Mosler Lofts در سیاتل – واشنگتن - ، طراحی شده توسط Mithun نمونه ای از نحوه ایجاد ارزش از طریق نوآوری ، طراحی پایدار فراتر از یک چشم انداز پیشرفته اولیه می باشد که در 6 ماهه اول خود در بازار به دلیل ویژگی های پایدار بسیار و طراحی معاصر آن ، 90 درصد آن فروخته شد . ساختار دارای ویژگی های تهویه طبیعی ، نور روز و پشت بام سبز که آب باران به همراه ایجاد یک محل تجمع برای ساکنان ، ***** می کند . هر کدام از ساکنان کنترل شخصی بر روی سرمایش و گرمایش فضای خود دارند . سنسورهای CO2 تهویه را در واحد ها و پارکینگ کنترل می کنند . سقف فوق العاده عایق بوده و شامل مناطق کاشت گسترده می باشد . ارتفاع 10 فوتی پنجره ها اجازه ورود حداکثر نور روز را می دهد . از وسایل فلورسنت فشرده در سراسر راهرو ها و همچنین از چراغ های LED برای روشنایی بیرونی استفاده شده .

 

114363440833564851375020114128515.jpg مُسلِر لافتس

 

 

1143634408335871795000201127121795.jpg مُسلِر لافتس

 

 

1143634408336413826250201121123825.jpg مُسلِر لافتس

 

 

1143634408336668201250201146128205.jpg مُسلِر لافتس

 

 

1143634408337798357500201139128355.jpg مُسلِر لافتس

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

پاویون اسکیت وینیپگ

 

 

1142634408332903357500201130123355.jpg

معماران کانادایی Patkau ، این مجموعه از پاویون های موقت از تخته سه لا را برای اسکیت بازان طراحی کرده اند که در کنار هم در امتداد رودخانه یخ زده در وینیپگ – کانادا – قرار گرفته اند . پناهگاه ها از دو لایه تخته سه لا انعطاف پذیر و متصل به قاب چوبی و همچنین کف و صندلی های داخلی از چوب ساخته شده اند .

 

1142634408333083670000201148123675.jpg پاویون اسکیت وینیپگ

 

 

114263440833328835750020118128355.jpg پاویون اسکیت وینیپگ

 

 

1142634408333541482500201134121485.jpg پاویون اسکیت وینیپگ

 

 

11426344083337200762502011521275.jpg پاویون اسکیت وینیپگ

 

 

1142634408333983201250201118123205.jpg پاویون اسکیت وینیپگ

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

خانه کاغذی از توماس هیترویک

 

 

1144634408877503357500201110133355.jpg

استودیو هیترویک توسط رویال بارو کنزینگتون و چلسی – شناخته شده برای تعهدشان نسبت به بهبود عرصه عمومی – مأموریت داشته تا کیوسکی را برای فروش روزنامه طراحی کنند . استفاده از اینترنت به عنوان منبع اخبار روزانه و افزایش سوپرمارکت ها ، تا به حال تأثیر منفی بر فروشندگان خیابانی داشته . رویال بارو Royal Borough نه تنها خواستار بهبود فیزیکی قلمرو عمومی می باشد ، بلکه به شناسایی نیازها برای حفاظت از این جنبه مهم از زندگی شهری می پردازد . ایستگاه های روزنامه فروشی موجود ، با سطوح صاف و کرکره های غلتکی نه تنها خرابکاری را جذب می کند بلکه در شب زمانی که بسته هستند ، بی جان و غیر جذاب به نظر می رسند . برای رفع این مشکل ، پروژه Paperhouse دارای یک مشخصه متمایز می باشد که از پله های ارگونومیک و آرایش قفسه بندی های مجله ها مشتق شده . به جای کرکره های غلتکی ، این کیوسک به وسیله چرخش بخش های جلویی بدنه اصلی و آماده برای استفاده فوری باز می شوند . ساختار دارای قاب فلزی با فضای داخلی چوبی و انعطاف پذیریست که در لندن تولید شده .

 

1144634408877653045000201125133045.jpg خانه کاغذی از توماس هیترویک

 

 

1144634408877849138750201144139135.jpg خانه کاغذی از توماس هیترویک

 

 

114463440887807476375020117134765.jpg خانه کاغذی از توماس هیترویک

 

 

1144634408879076013750201147136015.jpg خانه کاغذی از توماس هیترویک

 

 

11446344088792308575002011313855.jpg خانه کاغذی از توماس هیترویک

 

 

114463440887989601375020119136015.jpg خانه کاغذی از توماس هیترویک

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

1145634409140425076250201122135075.jpg

مشخصات پروژه: مکان: بودواBudva، مونته نگروMontenegro ،معمار: مارگوت کراسوجویکMargot Krasojevic ، زمان : 2010؛ این طرح مجتمع هتل،که روی صخره های مشرف به شهر بودوا واقع شده، به طور مستقیم با زمینه ی خود عجین شده است. خوابگاه ها شامل مجموعه ای از اشکال زاویه دار مهیج است که مثل آبشار روی صخره پایین آمده و تا لبه ی دریا امتداد یافته است، که تاکیدی است بر ماهیت شتابناک این ایستگاه و بازتاب سنن آن منطقه که به دامنه های صخره ای شیبدار ساحل مونته نگرو وفادار مانده است. ساختار از ظاهر صخره الگو برداری شده است که با استفاده از تسمه های سازه ای اتاق ها معلق شده و محیط بیرون که در پایین ترین نقطه قرار دارد،قابل رویت می شود . هر اتاق دارای حریم خصوصی و مشرف به دریاست، این در حالیست که راهروی پشتی در ناحیه ی میان ساختمان و قرار گرفته است . خصوصیت کلیدی این طرح وجود 1000، صندلی در سالن کنسرت آن است که در ساختار پوسته ی شیشه ای دورنگی در بالای سایت واقع شده است و مناظر دیدنی شهر قدیمی قابل رویت است. مونته نگرو پیشینه ی موسیقی غنی دارد. هرچند که شهر قدیمی دارای سالنهای کنسرت کوچکی است،اما آنها فاقد چنین ویژگی هایی در این حد هستند. هدف از این طرح ایجاد مکانی برای اجرای موسیقی، کنفرانس ها و جشنواره ها می باشد،به گونه ای که میهمانان توسط قایق موتوری سریع السیر از میان هتل و شهر قدیمی عبور می کنند.

 

1145634409140599920000201139139925.jpg .

 

 

1145634409140782888750201158132885.jpg .

 

 

114563440914097038875020111713385.jpg .

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

1146634409988962888750201136142885.jpg

خانه برفی پایدار برای ورزش های زمستانی بر روی تپه سانتیاگو – شیلی – توسط امیلیو مارین ، نیکولاس دُروال-بُری و خوان کارلوس لوپز برای مسابقه ای طراحی شده که توسط شرکت هوادهی بلوک بتنی سازماندهی شده است . امروزه ، مفهوم پایداری به طور فزاینده ای تبدیل به یک موضوع مهم در طراحی معماری در چهارچوب گرم شدن کره زمین و بهره برداری انرژی گردیده . برای این خانه یک تیپولوژی جدید معماری ایجاد شده که هم عملکرد فنی و هم ویژگی های سایت و برنامه را در بر می گیرد . با به کارگیری طیف وسیعی از بلوک های بتنی ، ما یک استراتژی ساده را برای بهترین نحو استفاده از خواص مواد مختلف ، توسعه دادیم . پروژه در اطراف یک پلان مربع شکل سازمان یافته و امکان استفاده انعطاف پذیر و کارایی معماری را می دهد . این طراحی فشرده اجازه حداکثر بهینه سازی از بلوک بتن با ضریب از دست دادن گرمای کم را می دهد . جهت حفظ حداکثر حرارت ، خانه نزدیک به زمین و بدون هیچ برآمدگی ساخته شده و حیاط مرکز به عنوان یک فضای بافر ، منبع قابل توجهی از نور و هوای تازه را در فصل تابستان فراهم می کند .

 

114663440998922960750020112149605.jpg خانه برفی ؛

 

 

1146634409989552107500201135142105.jpg خانه برفی ؛

 

 

1146634409989673201250201147143205.jpg خانه برفی ؛

 

 

1146634409989784295000201158144295.jpg خانه برفی ؛

 

 

1146634409990071951250201127141955.jpg floor plan

 

 

1146634409990765388750201136145385.jpg elevation

 

 

114663440999101351375020111143515.jpg elevation

 

 

1146634409991829920000201122149925.jpg trombe wall section

 

 

1146634409995921638750201112141635.jpg weather diagram

 

 

1146634409996266170000201146146175.jpg weather diagram

 

 

1146634409996562107500201116142105.jpg schemes

 

 

1146634409996901638750201150141635.jpg schemes

 

 

114663440999705757625020115147575.jpg section

 

 

114663440999766320125020116143205.jpg section

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

1147634410603584361830201158154365.jpg

 

جایزه Emilio Ambasz برای معماری سبز – بخش جایزه بین الملل :

جایزه Emilio Ambasz برای معماری سبز در اسرائیل به برندگان اعطا شد . در میان همه گروه ها ، جایزه بین المللی برای ساختمان های خارج از اسرائیل وجود دارد :

 

 

1147634410603753420002201115153425.jpg First Place European Investment Bank / Ingenhoven Architects / Luxembourg:

 

 

1147634410604001694896201140151695.jpg Second Place Surry Hills Community Center (check it out in AD) / FJMT / Australia:

 

 

1147634410604124504252201152154505.jpg Third Place shared Energie AG Office Building / Kaufmann | Partner / Austria:

 

 

11476344106042804377602011815435.jpg Third Place shared Van Leer Campus / Schwartz Besnosoff Architects / The Netherlands:

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

ریتم آب ، طراحی بژ ؛

 

 

114863441060874063607620113415635.jpg

با ارزش ترین عنصر خلیج ویکتوریا – هنگ کنگ – در مقابل آپارتمان ها ، نمای زیبای آن است جایی که اقیانوس و آسمان تا بینهایت به هم می پیوندند . این اقیانوس است که الهام می بخشد به گفتگوی انتزاعی طراح با چشم انداز ، رنگهای نقره ، براش هایbrushes سفید و خاکستریِ روی سطوح داخلی برای نشان دادن درخشش امواج اقیانوس و تغییرات متعدد منظره آسمان . آب موضوع طراحی می باشد و در این فضای داخلی هم آرام است و هم پویا . میز در فضای نهارخوری یک تأثیر بصری مستقیم فراهم می کند مانند اینکه از گلدان روی میز آب به بیرون پاشیده شده و همچنین بر بالای میز یک چراغ ثابت و مارپیچی آویزان است که الگوی ناهموار بر روی سطح را نمایش می دهد . الگوی چوب خاکستری کف در اتاق نشیمن همانند الگوی طراحی چشم انداز خشک ژاپنی هاست . چشمگیرترین جزء در ساختمان ، پانل شیشه ای و در هم آمیخته شده با آینه و مواد مات است . در مقابل نمای پرانرژی اتاق نشیمن ، فضای خواندن در پشت شیشه شفاف قرار گرفته .

 

1148634410608913756644201151153755.jpg ریتم آب ، طراحی بژ ؛

 

 

114863441060930015300220113015155.jpg ریتم آب ، طراحی بژ ؛

 

 

1148634410609507960182201150157965.jpg ریتم آب ، طراحی بژ ؛

 

 

1148634410610172165364201157152165.jpg ریتم آب ، طراحی بژ ؛

 

 

114863441061053043973520113315435.jpg ریتم آب ، طراحی بژ ؛

 

 

114863441061081965293220111159655.jpg ریتم آب ، طراحی بژ ؛

 

 

1148634410611834008456201143154005.jpg ریتم آب ، طراحی بژ ؛

 

 

114863441061205337924420115153375.jpg ریتم آب ، طراحی بژ ؛

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

4180_634409051118167500_l.jpg

استادیو معماری As عمان اقدام به طراحی مركز فرهنگی جدیدی به نام Muscat كرده است كه با سطوح موج دار و مورب خود و نوعی طراحی بدنه و اسكلت ساختمان به خوبی سنت و فرهنگ این كشور را به نمایش گذاشته است.

 

مركز فرهنگی Muscat عمان بیشترین معماری و طراحی نوین خود را در طرح های متنوع سقف خود نمایان ساخته و در زیر سقف موج دار خود نیز بخش های مختلفی چون كتابخانه، موزه و سایر بخش های فرهنگی – سنتی را در خود جای داده است.

 

طراحی مكعب مستطیلی با بدنه و سقف های مشبك رنگی در بالكن و حیاط های كوچك اطراف ساختمان از جمله هنرنمایی های استادیو معماری AS عمان محسوب می شود كه نمی توان از بیان آن چشم پوشی كرد.

 

Muscat_Cultural_Center%2001.jpg

 

بخش مجزایی از این پروژه با سقف قوس دار خود به سالن تئاتر ملی عمان اختصاص یافته كه نمادی از فرهنگ و سنت این بخش را نیز در دیواره و بدنه ساختمان در معرض نمایش عموم گذاشته است.

 

Muscat_Cultural_Center%2002.jpg

 

همچنین حدود 40 هزار متر مربع از محوطه این پروژه عظیم به طراحی سه حیاط بالدار مشبكی اختصاص یافته كه این سه حیاط بالدار كل ساختمان مركز فرهنگی عمان را پوشش داده است. كاربرد پنل های خورشیدی مواج در توربین های بادی مسطح عمومی در سقف این ساختمان از دیگر قابلیت های اجرای معماری نوین این پروژه به شمار می رود، به طوری كه از انرژی گرمایی و برق داخلی مركز فرهنگی نامبرده از طریق این انرژی های طبیعی تأمین خواهد شد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

4091_634402982226226250_l.jpg

گروه معماری iki به عنوان مسوول اجرایی طراحی نمای خارجی‌ و داخلی پروژه مرکز هنرهای کنکیا و سالن برگزاری کنسرت در شهر آنکارا پایتخت ترکیه ، توانسته جعبه شفاف و صیقلی را در معرض نمایش بگذارد تا بتواند با قرار گرفتن در خیابان اصلی شهر آنکارا خود نمایی کرده و توجه همهٔ ره گذران را به خود جلب کند.

 

این قوطی مکعبی با خطوط مسطح براق که به صورت عمودی در نمای خارجی آن کشیده شده اند،پوشانده شده و با استفاده از این طراحی نوین بزرگتر از مساحت و اندازهٔ اصلی خود به نظر می‌رسد.

 

dis%2001.jpg

بخش انتهایی این خطوط نیز به صورت فشرده در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و در نهایت طرح شکننده اما منظمی را به نمایش گذاشته اند.

 

سالن تئاتر و کنسرت این مرکز هنری آنکارا به صورت مجزا اما طبق قوطی اصلی‌ و بزرگ پروژه مذکور طراحی و به مرحلهٔ بهر برداری رسیده اند.در حال حاضر پروژهٔ مرکز هنری آنکارا به عنوان یکی‌ از هسته‌های اصلی‌ در مرکز پایتخت ترکیه قرار گرفته که افراد مشهور و سر شناس بی‌ شماری را از سراسر شهرهای کشور به سوی‌ خود جذب کرده است.

dis%2002.jpg

dis%2003.jpg

dis%2004.jpg

dis%2006.jpg

dis%2007.jpg

dis%2008.jpg

dis%2009.jpg

dis%2010.jpg

dis%2011.jpg

dis%2012.jpg

dis%2013.jpg

dis%2014.jpg

dis%2015.jpg

dis%2016.jpg

dis%2017.jpg

dis%2018.jpg

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

4260_634415099988517500_l.jpg

زیاشی، نام روستایی با قدمت 450 سال در شهر فوجیان چین می باشد. یک نهر پهن از مرکز روستا عبور می کند که برای سال ها هیچ پلی بر روی آن احداث نشده بود.

 

"چن ژیانشن" دانشجوی معماری که در نزدیکی این روستا اقامت داشت، بعد از سفر به زیاشی، از نیاز این روستا به یک مدرسه ابتدایی مطلع شد.

 

بنابراین "ژیانشن" دست به کار شد و درخواست خود را برای احداث مدرسه به دولت محلی ارسال کرد ولی دولت محلی قادر به پرداخت کل هزینه ها نبود و معمار جوان بخشی از پول خود را به هزینه های طرح اختصاص داد تا دیگران نیز به کمک مالی و عملی تشویق شوند. معمار جوان تصمیم گرفت تا مدرسه را به صورت پلی بر روی نهر بسازد.

 

01_Aga-Khan-Award_Bridge-school.jpg

 

این مدرسه با 250 متر زیربنا و 1550 متر بنای کل، نه تنها کارکردهای مورد نیاز برای یک مدرسه را در حد تمام و کمال در خود جای داد، بلکه به صورت فیزیکی بخش های دو طرف نهر را به هم متصل کرد تا اجتماعی یکپارچه در داخل روستا به وجود آورد.

 

شکل کلی بنا مشابه یک پل قوسی، در وسط و اوج ارتفاع آن صاف و به سمت کرانه های نهر شیب دارد که از این شیب برای ایجاد دید بهتر در فضاهای داخل مدرسه استفاده شده است.

 

02_Aga-Khan-Award_Bridge-school.jpg

 

شکل مدرن و کمینه گرای مدرسه، هیچ اشاره ای به معماری باستانی روستا ندارد و تبدیل به مرکز کالبدی و معنوی دهکده شده است.

سازه ی مدرسه از دو خرپای فولادی بزرگ به ارتفاع کف تا سقف بنا تشکیل شده است که بر روی نهر کشیده شده است و از هر طرف به اندازه ی پهنای کانال از حاشیه نهر به سمت پیاده رو پیشروی کرده اند.

 

03_Aga-Khan-Award_Bridge-school.jpg

 

در واقع کف هر دو کلاس به صورت پلکانی درآمده است تا از هر پله به عنوان نیمکت برای نشستن دانش آموزان پشت سر هم با حفظ دید کامل به سمت سکوی آمزگار و تخته سیاه داشته باشد. اعضای میانی خرپا و سایر بخش های آن در جای دیگری ساخته شدند و در محل پروژه به هم متصل شده اند. هر خرپا دارای سه بخش است، دو انتهای آن که دو کلاس درس را نگه داشته اند و قسمت میانی که نگهدارنده کتابخانه عمومی است.

 

05_Aga-Khan-Award_Bridge-school.jpg

 

اسکلت سبک مدرسه به ارتفاع 6.5 متر از روی شمع های بتنی به آرامی بلند شده و بالا می آید، سپس پیچ و تاب خورده، از مسیر خود منحرف می شود و تقریبا به حالت تراز در می آید.

 

فضاهای داخلی سیال و روان هستند و با درهای تاشو به درون و بیرون جریان پیدا می کنند. از دو انتهای خرپاها، راهروهای طره شده به سمت فضای مرکزی شیب دارند تا از دو ورودی در دو طرف به راهروها و کلاس ها برسند. این راهروها در آستانه ورودی با یک پیشامدگی به بیرون، تبدیل به یک سکو شده که میتوان در مراسم و اجتماعات عمومی از آن استفاده کرد.

 

این سکوها با گشوده شدن درهای ورودی با کف پلکانی کلاس ها و میدان به صورت یکپارچه درآمده و تبدیل به یک سالن آمفی تئاتر میشود. نما از نوارهای باریکی از الوارهای چوبی عمودی بر روی یک شبکه زیرین ساخته شده است که روشنایی متعادلی را وارد فضاهای داخلی می کند و ضمنا آن را در سایه قرار می دهد. این شبکه فلزی در راهروها و در کلاس ها نگهدارنده پنجره هاست. در این ساختمان، الوارهای چوبی امکان برقراری تهویه در سرتاسر بنا را در اقلیم مرطوب فراهم می کنند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

4261_634415104690861250_l.jpg

جایزه معماری آقاخان در سال 1977 توسط پرنس آقاخان بنیان گذاری شد. هدف از این جایزه، معرفی و تشویق پروژه هایی است که نیازها و خواسته های جوامعی که در آن قرار گرفته اند را به خوبی برآورده کرده اند.

 

این پروژه ها در کشورهایی قرار دارند که بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند و می توانند در حوزه های مختلفی اعم از طراحی مدرن و معاصر، طرح های ایجاد مسکن اجتماعی، توسعه و پیشرفت و اصلاح اجتماعی، حفاظت از بناهای تاریخی، طرح های بازسازی و ساماندهی مجدد عرصه های متروک، طرح های معماری منظر و بهینه سازی محیط زندگی باشند. دوره یازدهم جایزه معماری بنیاد بین المللی آقاخان در سال 2010 برگزار شد و 5 پروژه به عنوان پروژه های برنده و 14 پروژه به عنوان پروژه های منتخب اعلام شدند.

 

ipekyol_factory%2001.jpg

 

کارخانه نساجی اپیکول جزو 5 پروژه ی برنده در این مسابقه می باشد. این کارخانه در شهر "ادیرنه" در کشور ترکیه واقع شده است و کار طراحی آن توسط دفتر معماری "امر آرولات" انجام شده است.

 

ipekyol_factory%2002.jpg

 

مدت زمان اجرای این پروژه یکسال میباشد. زیربنای کلی کارخانه نساجی اپیکول 20000 متر مربع می باشد که به صورت سفارشی طراحی شده است. هدف کلی در اجرای این پروژه، تمرکز بر روی یک حجم U شکلاست که باعث استفاده کامل از سایت و همچنین استفاده از مصالح بومی و کاهش مصرف انرژی و افزایش کارکرد حرارتی ساختمان می باشد.

 

ipekyol_factory%2003.jpg

 

معمار ای پروژه با یک تک ساختار بزرگ که در آن مدیریت و فضاهای لازم زیر یک سقف ادغام شده است به مسئله پاسخ داده است و سلسله مراتب را بین جلو و عقب عملکردهای ساختمان قرار داده است. نمای براق و صیقل داده جنوبی شامل پنج حیاط و باغ ها و نورگیرهایی است که دسترسی به نور طبیعی و دید به فضای خارج را برای هر یک از کارکنان فراهم می کند.

 

در این کارخانه ی متفاوت، فضاهای تفریحی در نظر گرفته شده است و در نهایت هماهنگی بسیار خوبی بین معمار و کارفرمای پروژه برقرار شده است و موجب خلق اثری متفاوت در حوزه سازه های صنعتی شده است. با توجه به اینکه در قرن نوزدهم میلادی، تصویر غالب از ساختمان صنعتی، بنای عظیم کارخانه ای بود که در آن جریان تولید انبوه با نیروی مکانیکی متراکم ترکیب شده بود. اما سیستم اقتصادی امروز به نحو شگفت انگیزی در حال تغییر است و بسیاری از فراین های تولید در آسیا طی می شود و نوآوران این حرفه از معماران توقع دارند که به جای طراحی جزئیات، راهکارهای جامع و فراگیر ارائه دهند و ساختارهایی مبتنی بر نیازهای فرهنگی و ارتباطی ایجاد کنند.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...