رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

خانه ای 360 ؛ پردازش کالبدی نمای پانارامیک

 

 

9776343530457003225002011109323.jpg

این خانه ای حلقه ای شکل منحصر به فرد 360 درجه که توسط معماران اسپانیایی؛ ساب ارکیتکتورا طراحی شده در نزدیکی مادرید واقع شده است . بافت نواری این خانه با چرخش حول یک محور فرضی نمای حیرت انگیز پارانومایک 360 درجه ایی می افریند نمایی که ضمن گردش به دور خود کامل می شود. جانمایی در بافت و برون گرایی به ذات اثر از دیگر خواص منحصر به فرد این بنا می باشند، از دیگر بارزه های این اثر دگردیسی فرمال ان از یک حجم شکسته راست گوشه به یک حجم مدور می باشد دگردیسی ایی که هم در حجم و هم در پلان به وضوح رخ می نمایاند

 

9776343530457909475002011199943.jpg خانه ای 360 ؛ پردازش کالبدی نمای پانارامیک

 

 

97763435304590766625020113097663.jpg خانه ای 360 ؛ پردازش کالبدی نمای پانارامیک

 

 

97763435304602829125020114298293.jpg خانه ای 360 ؛ پردازش کالبدی نمای پانارامیک

 

 

97763435304611641625020115196413.jpg خانه ای 360 ؛ پردازش کالبدی نمای پانارامیک

 

 

97763435304619876000020115998763.jpg خانه ای 360 ؛ پردازش کالبدی نمای پانارامیک

 

 

97763435304633516625020111395163.jpg خانه ای 360 ؛ پردازش کالبدی نمای پانارامیک

 

 

9776343530464303225002011239323.jpg خانه ای 360 ؛ پردازش کالبدی نمای پانارامیک

 

 

97763435304668813500020114898133.jpg خانه ای 360 ؛ پردازش کالبدی نمای پانارامیک

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

 

 

978634353727675166250201147105163.jpg

استودیو ژاپنی یاتاکا یوشیدا ، این خانه بتنی را در منطقه ای مسکونی و در مجاور پارکی در هیروشیما به پایان رساندند . دال بتنی به سمت بیرون و در عقب ساختمان سه طبقه ، گسترش یافته و یک تراس باریک به وجود می آورد . یک راه پله مارپیچی در گوشه ای از فضا ، تمام سه طبقه را به هم متصل کرده و در طبقه آخر منتهی به فضایی باکف چوبی می شود . متریال بتن در سراسر فضای داخلی وجود دارد . پنجره های بزرگ در پشت خانه ، فضای داخلی را غرق در نور می کند .

 

978634353727905322500201110105323.jpg خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

 

 

9786343537280800100002011281013.jpg خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

 

 

978634353728349228750201154109223.jpg خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

 

 

97863435372869079125020112910793.jpg خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

 

 

978634353728971260000201157101263.jpg خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

 

 

978634353729186728750201118106723.jpg خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

 

 

97863435372947063500020114710633.jpg خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

 

 

97863435372974016625020111410163.jpg خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

 

 

978634353729989228750201138109223.gif خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

 

 

97863435373024626000020114106263.gif خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

 

 

978634353730528603750201132108603.gif خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

 

 

978634353730673603750201147103603.gif خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

 

 

97863435373085610375020115106103.jpg خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

 

 

978634353731065635000201126105633.jpg خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

 

 

978634353731246572500201144106573.jpg خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

 

 

97863435373141954125020111109543.jpg خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

گالری معماری سازگار

979634353733423916250201122103913.jpg

گالری کانسپچوال و سیال در امتداد رود تیمز در لندن ، پروژه ایست که برای یک رقابت با نام Called London 2008 ، طراحی شده و از جانب هیئت ژوری ، مورد تشویق قرار گرفت . دو عنصر متمایز در منطقه ، نمادی از پویایی شهر و بیان غیر قابل پیش بینی از اشغال بشریت است . روشنایی ثابت ، شفافیت و نفوذ پذیری بصری ، یک رابطه عمیق با شهر از طریق رودخانه ، با ارائه مناظر و چشم اندازهایی متفاوت از لندن برقرار می کند . اولین عنصر ، توسط یک فرم با سه بیضی تشکیل شده ، که اشکال فضاها را از طریق نفوذ ساختار ، تعامل و دید کاربر از هر مکانی نشان می دهد . فضاهای پیچ در پیچ و سیال ، محیط های مختلفی را ایجاد می کند و یا کل فضاهای گالری را توسط پیش آمدگی ها ، هولوگرام ها ، ارائه چند رسانه ای و آزمایش های مجازی و نه تنها یک نقطه کانونی ، بلکه یک دید جهانی جدید را ادغام می کند . دومین عنصر ، محدوده گالری را تعیین کرده و اجازه حداکثر استفاده از فضاهای داخلی را می دهد . فرم صلب ساختار ، آسایش محیط را تضمین می کند .

979634353733585322500201138105323.jpg گالری معماری سازگار

 

 

979634353733734853750201153104853.jpg گالری معماری سازگار

 

 

979634353733967197500201116107193.jpg گالری معماری سازگار

 

 

979634353734108760000201130108763.jpg گالری معماری سازگار

 

 

979634353734521260000201112101263.jpg گالری معماری سازگار

 

 

979634353734678916250201127108913.jpg گالری معماری سازگار

 

 

979634353734829853750201142109853.jpg گالری معماری سازگار

 

 

97963435373504704125020114107043.jpg گالری معماری سازگار

 

 

979634353735353135000201135103133.jpg گالری معماری سازگار

 

 

979634353735572978750201157102973.jpg گالری معماری سازگار

 

 

979634353735733447500201113103443.jpg گالری معماری سازگار

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

تبادل Wyckoff ؛ نمایشی ، مبتکر، با الهام از گذشته های صنعتی

 

 

980634354646175166250201137115163.jpg

شرکت معماری Andre Kikoski ، یک نمای فولادی کورتن تاشو را برای تبدیل این انبار متروکه در بروکلین – نیویورک – به بازار و محل برگزاری موسیقی ، طراحی کرده اند . نمای موتوری از 5 پانل متحرک با ایجاد یک بیانی در حال تغییر از عملکرد و تکتونیک ، به عنوان سرپناهی برای پیاده تا شده و پوسته شیشه ای در زیر آن را نمایان می سازد . چراغهای LED در بین سوراخ هایی در ورقه های فلزی مخفی شده اند که ساختمان را به یک اثر درخشان در شب – زمانی که مغازه ها بسته شده اند – تبدیل می کند . این ساختمان ، خانه ای برای موسیقی زنده و محل اجرا ، بازار مواد غذایی ارگانیک و بوتیک شراب است که به سرعت ، حال و هوای آن منطقه از شهر را تغییر داد . راه حل طراحی برای نمای بیرون ساختمان ، بسیار اولیه و با تکیه بر فن آوری درب های موتوری ، اقتباس شده از هواپیماه ها و کارخانه ها می باشد . درواقع معمار آن به دنبال ایجاد نمایی صنعتی و هنری ، پویا با رویکردی نوآورانه بود .

 

980634354646297197500201149117193.jpg تبادل Wyckoff ؛ نمایشی ، مبتکر، با الهام از گذشته های صنعتی

 

 

98063435464643719750020113117193.jpg تبادل Wyckoff ؛ نمایشی ، مبتکر، با الهام از گذشته های صنعتی

 

 

980634354646608291250201120118293.jpg تبادل Wyckoff ؛ نمایشی ، مبتکر، با الهام از گذشته های صنعتی

 

 

980634354646854697500201145114693.jpg تبادل Wyckoff ؛ نمایشی ، مبتکر، با الهام از گذشته های صنعتی

 

 

98063435464739016625020113911163.jpg تبادل Wyckoff ؛ نمایشی ، مبتکر، با الهام از گذشته های صنعتی

 

 

980634354647821728750201122111723.jpg تبادل Wyckoff ؛ نمایشی ، مبتکر، با الهام از گذشته های صنعتی

 

 

98063435464882954125020112119543.jpg تبادل Wyckoff ؛ نمایشی ، مبتکر، با الهام از گذشته های صنعتی

 

 

98063435464948282250020118112823.jpg تبادل Wyckoff ؛ نمایشی ، مبتکر، با الهام از گذشته های صنعتی

 

 

980634354649795478750201139115473.jpg تبادل Wyckoff ؛ نمایشی ، مبتکر، با الهام از گذشته های صنعتی

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

برنده جایزه معماری پریتزکر ، زاها حدید ، چرخش

 

 

98163435556741594750020111125943.jpg

زاها حدید برنده جایزه معماری پریتزکر برای طراحی "چرخشTwirl " است ، طرحی به عنوان معماری تغییر پذیر و رویداد طراحی در سال اخیر برای مجله اینترلی در میلان . با مطالعه بر روی معماری معاصر حیاط ، طراحی ، از مجموعه ای از اسلب های سرامیکیِ ایتالیایی باظاهری از ساختار سه بعدی گرداب مانند در دانشگاه ایالتی میلان – قرن 16 – تشکیل شده . این طرح مساحت 800 متر مربع را پوشش می دهد . اطراف سایت ستون هایی دو طبقه و یک مسیر پیده روی خارجی مرتفع قرار گرفته . انواع صفحه های سرامیکی مسطح و متفاوت برای تبدیل هندسه صلب حیاط به ساختار فضایی سیال و پویا ، سازماندهی شده اند . خطوط طبیعی شکل منحنی به طرح بخشیده و آن را بر روی قوس و منحنی هایی برای تحریف مفهوم فضا پیاده کرده است . سیستم پانل ها در ارتفاع دارای نوسان بوده و به طور عمدی در قسمت رأس آن به 2 متر می رسند . از هفت فام مختلف رنگی، اعم از سفید شیری به قهوی ای تیره در پروژه استفاده شده که به طرح ظاهری دائما در حال تغییر با استفاده از نور روز و منحنی های طرح می دهد و این تغییرات درشب به واسطه لامپ های فلورسنت و نورپردازی مختلف ادامه دارد .

 

981634355567619541250201121129543.jpg برنده جایزه معماری پریتزکر ، زاها حدید ، چرخش

 

 

981634355567839853750201143129853.jpg برنده جایزه معماری پریتزکر ، زاها حدید ، چرخش

 

 

981634355567989228750201158129223.jpg برنده جایزه معماری پریتزکر ، زاها حدید ، چرخش

 

 

98163435556814016625020111412163.jpg برنده جایزه معماری پریتزکر ، زاها حدید ، چرخش

 

 

981634355568302041250201130122043.jpg برنده جایزه معماری پریتزکر ، زاها حدید ، چرخش

 

 

981634355568542666250201154122663.jpg برنده جایزه معماری پریتزکر ، زاها حدید ، چرخش

 

 

981634355568736728750201113126723.jpg برنده جایزه معماری پریتزکر ، زاها حدید ، چرخش

 

 

98163435556911063500020115112633.jpg برنده جایزه معماری پریتزکر ، زاها حدید ، چرخش

 

 

98163435556953079125020113312793.jpg برنده جایزه معماری پریتزکر ، زاها حدید ، چرخش

 

 

981634355569723760000201152123763.jpg برنده جایزه معماری پریتزکر ، زاها حدید ، چرخش

 

 

981634355570032197500201123122193.gif برنده جایزه معماری پریتزکر ، زاها حدید ، چرخش

 

 

981634355570293135000201149123133.jpg برنده جایزه معماری پریتزکر ، زاها حدید ، چرخش

 

 

981634355570723291250201132123293.jpg برنده جایزه معماری پریتزکر ، زاها حدید ، چرخش

 

 

98163435557346813500020116128133.gif برنده جایزه معماری پریتزکر ، زاها حدید ، چرخش

 

 

981634355573776728750201137126723.gif برنده جایزه معماری پریتزکر ، زاها حدید ، چرخش

 

 

981634355573957353750201155127353.gif برنده جایزه معماری پریتزکر ، زاها حدید ، چرخش

 

 

981634355574206728750201120126723.gif برنده جایزه معماری پریتزکر ، زاها حدید ، چرخش

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

خانه کنار ساحلِ اتلیه ی تاکائوشیوتسوکا؛ مینیمالیسم شرقی، پدیدارشناسی فضا و سیاست فاصله

982634355637962978750201136122973.jpg

متن پی امده متنی است که دفتر معماری بر توصیف این کلبه معاصر کنار ساحل اراسته: سایت روبه دریا قراردارد و دارای ژرفایی است که با پارتیشن عمودی به شکل دو حرف ام به سمت دریا متمایل شده است .ما خانه را در وسط سایت قراردادیم و پلان خانه لبه ای فراخ شده به سمت دریا دارد. ما طبقه ی اول رابرای لذت ازباغ طراحی کردیم و پنجره ی شیشه ای پوسته ی باغ نیمه زیرزمینی است تا شیب زمین فقط به شکل حفره ای پدیدارشود. چون طبقه بیرونی با ماسه سفید پوشیده وبا دیوار خارجی محصور بود، بیرون هم میتواند مثل درون به نظر رسد،مکانی برای ماندن وحرکتی همزمان، ارتباط با دیگران وتغییرسطح زمین. طبقه ی دوم توانست حس فاصله ای ازدریا را درخانه ایجاد کند و پنجره های شیشه ای، انتهایی برای هردو فضای استوانه ای درامتداد دریا به وجود اوردند.دیوار پارتیشن داخلی هم شیشه است وما قادر به دیدن همزمان دریا ودیگر زوایای اتاق هستیم.اگرساکن خانه درهرمکانی باشد میتواند دریا را ببیند یا حتی وجود ان را احساس کند. طبقه اول تحت تاثیر حیاط است وطبقه دوم تحت تاثیر دریا،هردو فضا به شکل واضحی تقسیم شده اند وصاحب خانه میتواند روزمرگی خود را، با گشت و گذار در فضاهای ذاتا متقابلی که هر کدام خواص مخصوص به خود را دارند در کلبه ایی معاصر و کنار دریا صرف کند.

 

982634355638153447500201155123443.jpg خانه کنار ساحلِ اتلیه ی تاکائوشیوتسوکا؛ مینیمالیسم شرقی، پدیدارشناسی فضا و سیاست فاصله

 

 

982634355638303760000201110123763.jpg خانه کنار ساحلِ اتلیه ی تاکائوشیوتسوکا؛ مینیمالیسم شرقی، پدیدارشناسی فضا و سیاست فاصله

 

 

98263435563849032250020112912323.jpg خانه کنار ساحلِ اتلیه ی تاکائوشیوتسوکا؛ مینیمالیسم شرقی، پدیدارشناسی فضا و سیاست فاصله

 

 

98263435563885954125020115129543.jpg خانه کنار ساحلِ اتلیه ی تاکائوشیوتسوکا؛ مینیمالیسم شرقی، پدیدارشناسی فضا و سیاست فاصله

 

 

982634355639024072500201122124073.jpg خانه کنار ساحلِ اتلیه ی تاکائوشیوتسوکا؛ مینیمالیسم شرقی، پدیدارشناسی فضا و سیاست فاصله

 

 

98263435563941344750020111123443.jpg خانه کنار ساحلِ اتلیه ی تاکائوشیوتسوکا؛ مینیمالیسم شرقی، پدیدارشناسی فضا و سیاست فاصله

 

 

982634355639603760000201120123763.jpg خانه کنار ساحلِ اتلیه ی تاکائوشیوتسوکا؛ مینیمالیسم شرقی، پدیدارشناسی فضا و سیاست فاصله

 

 

9826343556397700100002011371213.jpg خانه کنار ساحلِ اتلیه ی تاکائوشیوتسوکا؛ مینیمالیسم شرقی، پدیدارشناسی فضا و سیاست فاصله

 

 

982634355639913291250201151123293.jpg خانه کنار ساحلِ اتلیه ی تاکائوشیوتسوکا؛ مینیمالیسم شرقی، پدیدارشناسی فضا و سیاست فاصله

 

 

98263435564009454125020119124543.jpg خانه کنار ساحلِ اتلیه ی تاکائوشیوتسوکا؛ مینیمالیسم شرقی، پدیدارشناسی فضا و سیاست فاصله

 

 

982634355640234228750201123124223.jpg خانه کنار ساحلِ اتلیه ی تاکائوشیوتسوکا؛ مینیمالیسم شرقی، پدیدارشناسی فضا و سیاست فاصله

 

 

982634355640713447500201111123443.jpg plans

 

 

982634355640895947500201129125943.jpg sec

 

 

982634355641428916250201122128913.jpg axo

 

 

98263435564172079125020115212793.jpg sectioned axo

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

بی یارکه اینگلس و گالری جدید ملی گرینلند؛ حفره افقی، سورئالیسم حجمی و تبلور تـُـپـُس

 

983634356448473179695201127133173.jpg

ازمیان طرحهای ارائه شده 6 معمار شمال اروپا، تیمی متشکل از بی آی جی BIG ، تی ان تی نوک TNT Nuuk ، رمبل نوک Ramboll Nuuk و آرکیتکتی Arkitekti ، در رقابت طراحی گالری جدید ملی گرینلند در پایتخت آن کشور، شهر نوک ، برنده شدند . تصاویر بیشتر و گزارش کامل جراید بعد از وقفه ای انتشار می یابد. این گالری در یک سراشیبی تند مشرف به زیباترین فلات گرینلند واقع شده است. گالری ملی با 3000 متر مربع، به عنوان یک نماد فرهنگ و معماری برای مردم گرینلند کار خواهد کرد. موزه ی جدید، هنر تاریخی و هنر معاصر کشور را در یک نهاد پویا با هم ترکیب خواهد کرد . طرح پیشنهادی برنده، به اتفاق آراء هیئت مدیره موزه ، از میان 6 طرح ارائه داده شده، از جمله اسنوهتیای نروژی Norwegian Snøhetta ، هایکینن – کومنن فنلاندی Finnish Heikkinen‐Komonen ، آیلند استودیو گرندا , Islandic Studio Granda ، تکنسچوئن نوک گرینلندی Greenlandic Tegnestuen Nuuk، انتخاب شده بود. تووسی جوزف ماتزفلد Tuusi Josef Motzfeldt از گالری ملی هنر گرینلند می گوید : صفحه یک چشم انداز روشن دارد: کار برای ایجاد یک نهاد بسیار حرفه ای بین المللی است که پروژه مستند سازی و توسعه هویت ملی گرینلند را از طریق فرهنگ و هنر بهم متصل می کند . رویای ما یک گالری ملی است که در آن هنر تاریخی و معاصر بخشهایی از هنر شمال اروپا و جهان در مجموع به هم برخورد می کنند. رویای ما ایجاد نهادی است که موجب برانگیختن حس کنجکاوی ماست و شور هیجان ما را با طرحی که تفکر بر انگیز است، بیدار می کند. من مطمئن هستم انتخاب معماری برجسته مانند بی آی جی، شانس خوب ما برای تحقق بخشیدن رویاهایمان است. به عنوان یک طرح از یک دایره کامل هندسی بر روی شیب تند، نگارخانه جدید به عنوان حیاط محصور ساختمان است ،که باتلفیق یک چیدمان هندسی خالص با سازگاری حساس به چشم انداز اطراف ، طراحی شده است. نقش سه بعدی چشم انداز باعث ایجاد یک حلقه حفاظتی اطراف نقطه کانونی این موزه می شود. در باغ مجسمه گون آن، بازدید کنندگان ، کارکنان، نمایشگاه با فرهنگ وطبیعت، در داخل و در خارج با هم ادغام خواهند شد. بیارکه اینگلز بنیانگذار و شریک بیگ می گوید: معمار عملکرد گرای دانمارکی در نوک ،پایتخت گرینلند، به طور معمول در جعبه های مربعی، طبیعت بی همتای گرینلند را نادیده می گیرد. بنابر این پیشنهاد ما یک گالری ملی است که هم از نظر طبیعی و هم بصری در هماهنگی با یک طبیعت دراماتیک باشد، درست مانند زندگی در گرینلند یک همزیستی با طبیعت است. ما یک شکل ساده، کارکردی و نمادین ایجاد کرده ایم، که در آن یک دایره کامل توسط یک توپوگرافی محلی عرضه شده است .که یک ترکیب منحصر بفرد بین شکلی انتزاعی و مکانی خاص ایجاد کرده است . شیب ،یک باغ مجسمه گون را به سمت شهر و منظره می گشاید، که هم باغ مجسمه گون و هم کارکرد موزه را مطرح می کند. یک دید ناهموار نمای خارجی از بتن سفید به مرور زمان زنگار خواهد گرفت و با آب و هوای محلی سازگار می شود، در حالیکه نمای مدور شیشه ی داخلی ترکیبی از یک قاب ساده و پالوده که با طبیعت ناهموار و منظره ی زیبای قابل تعریف کنتراست پیدا می کند، خواهد بود. اندرس کلاک پدرسن Andreas Klok Pedersen شریک و راهنمای پروژه بی آی جی می گوید: ساختمان با زبری ساده و هماهنگ با منظره اطراف به یک نماد جریان مستقل بیان هنر و معماری گرینلند، تبدیل می شود . شکل مدور گالری ،یک بخش انعطاف پذیر از نمایشگاه را به اشکال و اندازه های مختلف قادر می سازد و یک چارچوب منحصر بفرد را برای موزه ی هنری ایجاد می کند. بازدید کننده ها به اتفاقاتی که نمایش داده می شود، از طریق روزنه درب دار ایجاد شده بوسیله ی یک آسانسور باریک در نما به طرف لابی با چشم انداز زاویه 180 درجه به سمت باغ مجسمه گون و فلات دسترسی دارند و به علاوه به کاربری های عمومی موزه ، از جمله باجه بلیط فروشی ، قفسه ها، بوتیک و کافه، اشراف دارند. گالری جدید از طریق کشش کل منطقه توسط راهی که اتصال به موزه را پس از تغییر شیب زمین ایجاد خواهد کرد، باعث فعالیت بیشتر در اسکله می شود.مردم محلی و ملاقات کننده ها شکل روشن و واضح این گالری که مانند مجسمه یا یک تکه زمین هنری است را تحسین خواهند کرد. بیارک اینگلز شریک بی آی جی افزود: گالری ملی هنر به واسطه ی هنر ، به عنوان یک مرکز فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی ، شهری ومعماری که به روی شهر و جهان از طریق هندسه و شکل کامل مدورش باز شده است، نقش مهمی برای شهروندان گرینلند و ساکنان نوک دارد. معمار: بی آی جی BIG ، مکان : نوک، گرینلندNuuk,GREENLAND، شرکا مسئول: بیارک اینگلزBjarke Ingels و اندریاس پدرسنAn dreas Pedersen، راهنمای پروژه: یاکوب هنکJakob Henke، همکاران: تی ان تی نوکNuuk TNT ، رمبل نوک Nuuk Rambøll ، آرکیتکتیArkitekti ، ام آی آرMIR ، گروه گلسنرGlessner Group، تیم: دنیل سلنسکیDaniel Selensky، جی یونگ آنJi –young Yoon، گل ارتکینGul Ertekin، الکساندر توکارزAleksander Tokarz، آلسیو زناروAlessio Zenaro، یوهان کولJohan Cool، نیکلاس آنتونی راسچNicklas Antoni Rasch، کارفرما: نوناتا اکومی ایتسولیانک ساکومرسیتسیویاNunatta Eqqumiitsulianik Saqqummersitsivia، ابعاد: 3000 متر مربع.

 

 

983634356448629270448201142139273.jpg 2

 

 

98363435644876083042220115613833.jpg 3

 

 

983634356448934577086201113134573.jpg 4

 

 

983634356449092074062201129132073.jpg 5

 

 

983634356449266914455201146136913.jpg 6

 

 

98363435644946659812120116136593.jpg 7

 

 

983634356449643625972201124133623.jpg 8

 

 

98363435644979096689320113913963.jpg 9

 

 

98363435645001393136220111133933.jpg 10

 

 

983634356450188303014201118138303.jpg 11

 

 

983634356450379236848201137139233.jpg 12

 

 

98363435645069360581220119133603.jpg ground floor plan

 

 

983634356450965475592201136135473.jpg first floor plan

 

 

98363435645120187730320110131873.jpg second floor plan

 

 

983634356451389529950201118139523.jpg section1

 

 

983634356451595151002201139135153.jpg section2

 

 

98363435645181561551920111135613.jpg section3

 

 

983634356452039204976201123139203.jpg site plan

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

طرح توسعه موزه ویتنی؛ حجم غیر مترقبه، پردازش مجدد مفهوم ساختار و تبعیت از اصل نفر دوم

 

 

 

98463435645305293551220115132933.jpg

معماران نیویورکی Axis Mundi ، طرح پیشنهادی برای توسعه موزه هنر آمریکا "ویتنی" در منهتن را ارائه کرده اند که شامل یک ساختار شبکه ای عظیم می باشد . ساخت ساختمان بتنی موزه اصلی به دهه 1960 توسط Marcel Breuer برمی گردد و موندی ادعا می کند که طرح فریم بتنی ، باعث تداوم زیبایی کار معمار قبلی می باشد . فرم کار او شامل پیکربندی نامنظمی از خطوط در اطراف ساختار می باشد . طبقات بین ساختار شبکه ای بدون نیاز به ستون های داخلی به صورت معلق هستند . در سطح خیابان ، یک مسیر پیاده بین کافه بیرونی ، فضای اجرا ، مجسمه ها و تا بستر منظره ای مشرف به رودخانه هادسون وجود دارد .

 

 

984634356453178870594201117138873.jpg گسترش کانسپچوال موزه هنر آمریکا "ویتنی "

 

 

984634356453317461683201131137463.jpg گسترش کانسپچوال موزه هنر آمریکا "ویتنی "

 

 

984634356453436365650201143136363.jpg گسترش کانسپچوال موزه هنر آمریکا "ویتنی "

 

 

984634356453706047972201110136043.jpg گسترش کانسپچوال موزه هنر آمریکا "ویتنی "

 

 

984634356453983698891201138133693.jpg گسترش کانسپچوال موزه هنر آمریکا "ویتنی "

 

 

984634356454161351730201156131353.gif گسترش کانسپچوال موزه هنر آمریکا "ویتنی "

 

 

984634356454456971054201125136973.gif گسترش کانسپچوال موزه هنر آمریکا "ویتنی "

 

 

984634356454724153424201152134153.gif گسترش کانسپچوال موزه هنر آمریکا "ویتنی "

 

 

98463435645543367105120113133673.gif گسترش کانسپچوال موزه هنر آمریکا "ویتنی "

 

 

984634356455598511636201119138513.gif گسترش کانسپچوال موزه هنر آمریکا "ویتنی "

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

موزه موسیو کاسا د لا مموریا ؛ عبور از خاطره خشونت و تحقق زیست اگاهی محور

 

985634356458024090064201122134093.jpg

موزه به عنوان بخشی از پارکی در سانتا الینا استریم باامکانات تفریحی جدید و تأتر و برای بزرگداشت دویستمین سالگرد استقلال کشور کلمبیا ساخته شده که فضای نمایشگاه اصلی ساختمان در طبقه همکف ، آرشیوها در طبقه اول و سالن اجتماعات ، کافه ، فضای اداری و کارگاه ها درزیرزمین واقع شده اند . ساختمان توسط اسلب های بتنی در فضای داخلی و اسکلت فلزی بیرونی تعریف می شود . حفره های های سقف اجازه ورود نور طبیعی غیر مستقیم به سطح بالای فضای آرشیو را می دهد . معیارهای طراحی برای این پروژه ، پاسخ به نیاز برای بازگرداندن عنصر تاریخی و طبیعی مانند سانتا الینا استریم به عنوان مرکز منابع آبی مهم شهر و همچنین تولید تأثیر اجتماعی و زیست محیطی و یادمانی از وقایع تاریخی با گذر از خاطره اعمال خشونت و نزدیک شدن به یادگیری بوده است . این عنصر در نظر دارد به محور اصلی و هدایت این پروژه توسط بهبود معنای تاریخی آن تبدیل شود. این کار توسط کاشت قابل توجهی از گیاهان بومی ، طراحی چشم انداز ، تقویت منطقه به عنوان یک منطقه جدید تفریحی با امکانات تفریحی اعم از یک فضای تأترسر باز با چمن طبیعی و نمایشگر دیجیتالی تعاملی از آب ، میسر می شود . در این پروژه یک مرکز فرهنگی با نام موسیو کاسا د لا مموریا ، به عنوان جایگاهی ویژه برای یاد قربانیان درگیری های خشونت آمیز در کلمبیا و سراسر جهان ، در نظر گرفته شده . پوسته ساختار دارای محفظه های هوایی برای کنترل حرارتی ، مناسب برای تهویه طبیعی و تخلیه هوای گرم عمل می کند .

 

 

 

 

98563435645830033476020115013333.jpg موزه موسیو کاسا د لا مموریا ؛ خلق دوباره احساس انتقال از تاریکی به نور

 

 

985634356458543767586201114133763.jpg موزه موسیو کاسا د لا مموریا ؛ خلق دوباره احساس انتقال از تاریکی به نور

 

 

985634356459218129638201121138123.jpg موزه موسیو کاسا د لا مموریا ؛ خلق دوباره احساس انتقال از تاریکی به نور

 

 

985634356459918897433201131138893.jpg موزه موسیو کاسا د لا مموریا ؛ خلق دوباره احساس انتقال از تاریکی به نور

 

 

985634356460062332179201146132333.jpg موزه موسیو کاسا د لا مموریا ؛ خلق دوباره احساس انتقال از تاریکی به نور

 

 

98563435646022764150520112137643.jpg موزه موسیو کاسا د لا مموریا ؛ خلق دوباره احساس انتقال از تاریکی به نور

 

 

985634356460431856334201123131853.jpg موزه موسیو کاسا د لا مموریا ؛ خلق دوباره احساس انتقال از تاریکی به نور

 

 

985634356460633414964201143133413.jpg موزه موسیو کاسا د لا مموریا ؛ خلق دوباره احساس انتقال از تاریکی به نور

 

 

985634356460902316051201110132313.jpg موزه موسیو کاسا د لا مموریا ؛ خلق دوباره احساس انتقال از تاریکی به نور

 

 

98563435646105043820720112513433.jpg موزه موسیو کاسا د لا مموریا ؛ خلق دوباره احساس انتقال از تاریکی به نور

 

 

985634356461219653708201141139653.jpg موزه موسیو کاسا د لا مموریا ؛ خلق دوباره احساس انتقال از تاریکی به نور

 

 

98563435646144277442420114132773.jpg موزه موسیو کاسا د لا مموریا ؛ خلق دوباره احساس انتقال از تاریکی به نور

 

 

985634356461665738893201126135733.jpg موزه موسیو کاسا د لا مموریا ؛ خلق دوباره احساس انتقال از تاریکی به نور

 

 

985634356461872297427201147132293.jpg موزه موسیو کاسا د لا مموریا ؛ خلق دوباره احساس انتقال از تاریکی به نور

 

 

985634356462234165479201123134163.jpg موزه موسیو کاسا د لا مموریا ؛ خلق دوباره احساس انتقال از تاریکی به نور

 

 

98563435646262572046120112135723.jpg موزه موسیو کاسا د لا مموریا ؛ خلق دوباره احساس انتقال از تاریکی به نور

 

 

985634356462827122844201122137123.jpg موزه موسیو کاسا د لا مموریا ؛ خلق دوباره احساس انتقال از تاریکی به نور

 

 

985634356463177428618201157137423.jpg موزه موسیو کاسا د لا مموریا ؛ خلق دوباره احساس انتقال از تاریکی به نور

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

خانه زفرا؛ روایتی تهی از برداشتی پَـساکوبیستی به مُندریان

 

 

 

988634357338272742500201127142743.jpg

طراحی این خانه مسکونی دو طبقه توسط ادواردو آرویو از گروه معماران NO.MAD در یک زمین گلف در Aranjuez – اسپانیا – صورت گرفته . ساختار با الهامی از هندسه خمیده ، دارای نمایی با مش های سیمی در جنوب است تا ساکنان را در مقابل برخورد با توپ های گلف محافظت کند . هدف از حفره های دندانه دار در قسمت بیرونی ، اجازه ورود رنگ های غروب خورشید به درون خانه است . فضای داخلی دارای طرح های مداوم بدون هیچ دربی و در عین حال با حفظ عملکرد هر فضا می باشد و در طبقه اول یک باغ کاکتوس وجود دارد . حجم ساختمان دارای کارکتر خالی و تحمیل شده به محیط اطراف و تنها به چشم اندازهایی در فواصل دور واکنش نشان می دهد . در این راستا ، معمار تلاش به آوردن فریم های تصویری جالب در داخل خانه و تعریف موقعیت نسبی آن بر اساس برنامه های داخلی در هر سطح هستند : نمای کوه از اتاق نشیمن ، نمای شهر قدیمی و رودخانه از داخل اتاق خواب فوقانی و تراس خارجی و نیز چمن زار ها از درون آشپرخانه .

 

 

988634357338497898750201149147893.jpg خانه کاسا زفرا ، اسپانیا

 

 

988634357338722586250201112142583.jpg خانه کاسا زفرا ، اسپانیا

 

 

988634357339174930000201157144933.jpg خانه کاسا زفرا ، اسپانیا

 

 

988634357339428055000201122148053.jpg خانه کاسا زفرا ، اسپانیا

 

 

988634357339611492500201141141493.jpg خانه کاسا زفرا ، اسپانیا

 

 

98863435733981305500020111143053.jpg خانه کاسا زفرا ، اسپانیا

 

 

988634357340047273750201124147273.jpg خانه کاسا زفرا ، اسپانیا

 

 

988634357340253211250201145143213.jpg خانه کاسا زفرا ، اسپانیا

 

 

98863435734041508625020111145083.jpg خانه کاسا زفرا ، اسپانیا

 

 

988634357340607898750201120147893.jpg خانه کاسا زفرا ، اسپانیا

 

 

988634357340748367500201134148363.jpg خانه کاسا زفرا ، اسپانیا

 

 

988634357340917273750201151147273.jpg خانه کاسا زفرا ، اسپانیا

 

 

988634357341111961250201111141963.jpg خانه کاسا زفرا ، اسپانیا

 

 

988634357341345086250201134145083.jpg خانه کاسا زفرا ، اسپانیا

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

خانه ای با توپ در هند؛ اقتصاد مکان و نئوـ لویی کانیسم

 

 

987634357331757586250201135147583.jpg

این ساختمان با نام خانه ای با توپ ، برای یک صاحب مغازه آکواریوم و خانه ای برای چهار مخزن بزرگ برای پرورش ماهی و همچنین خانه ای برای تعطیلات آخر هفته در احمد آباد – هند – توسط همکاران ماثارو Matharoo Associates طراحی شده است . دو اتاق اصلی بلند و باریک توسط کرکره هایی که توپ های بتنی از آنان آویزان است ، در دو طرف ساختار واقع شده که یکی از آنها به سمت باغ باز می شود و در قسمت دیگر ، مخازن قرار گرفته اند . زمانی که کرکره ها باز می شوند ، توپ های بتنی به سمت مخازن آب غوطه ور می شوند . این پروژه در مسابقه AR House 2011 Award برنده شده است . طرح خانه به گونه ایست که دیدگاه متفاوتی از بدنه آب را ارائه می دهد .

 

 

987634357331963211250201156143213.jpg خانه ای با توپ ، همکاران ماثارو

 

 

98763435733207258625020117142583.jpg خانه ای با توپ ، همکاران ماثارو

 

 

987634357332471180000201147141183.jpg خانه ای با توپ ، همکاران ماثارو

 

 

987634357332719305000201111149303.jpg خانه ای با توپ ، همکاران ماثارو

 

 

987634357332949305000201134149303.jpg خانه ای با توپ ، همکاران ماثارو

 

 

987634357333132586250201153142583.jpg خانه ای با توپ ، همکاران ماثارو

 

 

987634357333348523750201114148523.jpg خانه ای با توپ ، همکاران ماثارو

 

 

98763435733360055500020114014553.jpg خانه ای با توپ ، همکاران ماثارو

 

 

987634357333789930000201158149933.jpg خانه ای با توپ ، همکاران ماثارو

 

 

987634357334128211250201132148213.jpg خانه ای با توپ ، همکاران ماثارو

 

 

987634357334373523750201157143523.jpg خانه ای با توپ ، همکاران ماثارو

 

 

987634357334889305000201148149303.jpg خانه ای با توپ ، همکاران ماثارو

 

 

987634357335171023750201117141023.jpg خانه ای با توپ ، همکاران ماثارو

 

 

98763435733549055500020114914553.jpg خانه ای با توپ ، همکاران ماثارو

 

 

98763435733569336750020119143363.jpg خانه ای با توپ ، همکاران ماثارو

 

 

987634357336002742500201140142743.jpg خانه ای با توپ ، همکاران ماثارو

 

 

987634357336175555000201157145553.gif خانه ای با توپ ، همکاران ماثارو

 

 

987634357336336492500201113146493.gif خانه ای با توپ ، همکاران ماثارو

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

تراشه های کانسپچوال ـ پیتر زُمتـُـر و افرینش اصالت

 

98963435747671039875020111115393.jpg

ذهن ما آبستن تصاویر ذهنی منبعث از اثار معمارانه ایست که محیط پیرامون ما را شکل داده اند و کم و بیش ما را متاثر ساخته اند. ما می توانیم این تصاویر را در تخیل یا حافظه بصری مان بازـ خوانی کنیم، مورد مداقه مجدد قرار داده و در طرح خود بکار بریم اما این منجر به خلق طرح و معماریی نو نمی شود، هر طرح نیازمند انگاره ها و تصاویر ذهنی نو می باشد، انگاره های کهنه صرفا می توانند به کار یافت [و نه خلق] انگاره های نو ایند.

پیتر زُمتـُـرـ برداشته از مقاله یادگیری معماری، اموزش معماری، کتاب معماریِ فکور

 

 

989634357477082273750201148152273.jpg پاویون آلمان ـ اکسپو 2010

 

 

989634357477381805000201118151803.jpg موزه ماکسی ـ زاها حدید ـ رم

 

 

989634357477715086250201151155083.jpg وجوه اشتراک هر دو اثر

 

 

989634357478125711250201132155713.jpg پاویون اتریش ـ اکسپو 2010

 

 

989634357479778055000201117158053.jpg خانه ایده ال ـ زاها حدید ـ تاکید بر هم پوشانی فرمی این اثر با پاویون اتریش

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

پناهگاه دلتا از تام کیوندینگ؛ ابژه زیبایی شناسانه و هرمنوتیک تضاد

 

990634358249869305000201146159303.jpg

پناهگاه دلتا به عنوان یک کابین آخر هفته در ایالت واشنگتن ، توسط تام کیوندینگ طراحی شده است . این کلبه بامساحت 1000 فوت مربع از فولادساخته شده و در یک درۀ درخت قرار گرفته . تمام این کرکره های فولادی به طور همزمان می توانند باز یا بسته شوند و به کابین این امکان را می دهد که پس از خروج ساکنان به سرعت بسته شود . اتاق نشیمن و آشپزخانه در ارتفاعی 3 طبقه از سطح زمین قرار گرفته اند .

 

 

990634358251508992500201130158993.jpg پناهگاه دلتا ، تام کیوندینگ

 

 

99063435825166024250020114615243.jpg پناهگاه دلتا ، تام کیوندینگ

 

 

99063435825180196125020110151963.jpg پناهگاه دلتا ، تام کیوندینگ

 

 

990634358251966805000201116156803.jpg پناهگاه دلتا ، تام کیوندینگ

 

 

990634358252175086250201137155083.jpg پناهگاه دلتا ، تام کیوندینگ

 

 

990634358252285555000201148155553.jpg پناهگاه دلتا ، تام کیوندینگ

 

 

99063435825240821125020110158213.jpg پناهگاه دلتا ، تام کیوندینگ

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

مرکز داروینِ معماران فولر؛ میله تکامل

 

992634359027257117500201125167113.jpg

معماران دانمارکی C . F Moller ، فاز دوم مرکز داروین ، توسعه موزه تاریخ طبیعی لندن ، را به اتمام رساندند . محور توسعه ، یک میله هشت طبقه بتنی در یک آتریوم شیشه ای است که شامل مناطق ذخیره سازی برای کلکسیون بزرگ موزه و همچنین گالری های عمومی جدید می شود . موزه تاریخ طبیعی یکی از پنج جاذبه گردشگری با آمار بازدید بالا در انگلستان و یک مرکز تحقیقات علوم جهان پیشرو است . معماری هر دو فاز این مرکز ، بازتابی از نقش دوگانه آن و از طریق طراحی های ابتکاری و بلند پروازانه ، برای اولین بار دامنه باورنکردنی و متنوعی از کلکسیون های موزه ، تحقیقات علمی برای مردم آشکار می کند . مثل بقیه موزه های تاریخ طبیعی ، مرکز جدید داروین سه نقش مهم را بازی می کند : حفاظت از میلیونها نمونه از کلکسیون موزه ، ارائه امکانات پژوهشی برای دانشمندان و الهام بخش فضاهای عمومی برای بازدید کنندگان . در طراحی دومرحله داروین ، این سه موضوع ، نقش مرکزی داشته اند . فرم پیله استفاده شده تبدیل به یک جاذبه بزرگ و یک علامت تجاری برای مرکز داروین در آینده خواهد شد .

 

 

992634359027815398750201121165393.jpg مرکز داروین

 

 

992634359027929773750201132169773.jpg مرکز داروین

 

 

992634359029897273750201149167273.jpg مرکز داروین

 

 

992634359030875555000201127165553.jpg مرکز داروین

 

 

99263435903246618000020116166183.gif مرکز داروین

 

 

9926343590326200862502011221683.jpg مرکز داروین

 

 

992634359032773992500201137163993.jpg مرکز داروین

 

 

992634359032924773750201152164773.jpg مرکز داروین

 

 

992634359033131336250201113161333.jpg مرکز داروین

 

 

992634359033261961250201126161963.jpg مرکز داروین

 

 

992634359033443523750201144163523.jpg مرکز داروین

 

 

99263435903363227375020113162273.jpg مرکز داروین

 

 

992634359033792898750201119162893.jpg مرکز داروین

 

 

99263435903398039875020113816393.jpg مرکز داروین

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

موزه نظامی وجسکا پُلسکیگو ، لهستان ؛ آنالیز تابعی و فضایی از پازل تاریخچه شهری

99363435903544180500020114161803.jpg

معماران جوان ورشو WXCA ، جایزه اول مسابقه طراحی یک موزه نظامی جدید لهستانی را به خود اختصاص دادند . این پروژه شامل یک طراحی اولیه معماری و شهرسازی و به شکل یک مکعب مدولار ( فضایی باز در زیر سقف ) در یک بازداشتگاه سابق که در طول جنگ جهانی اول تخریب شده ، قرار گرفته . از آنجا که ساختمان و اطراف آن در یک کل و نه جدا از هم قرار گرفته ، تاریخ غنی و باشکوه ارتش لهستان بهتر نشان داده شده است . پلان اصلی یک مربع بزرگ است که شامل لابی باز موزه ، یک نمایشگاه باز از خودروهای نظامی ، رستوران ، کافه و باشگاه ها برای جذب بازدیدکننده بیشتر ، می شود . هواپیماهای نظامی در بیرون بر روی یک چشم انداز مواج ، به همراه وسایل زرهی به نمایش گذاشته شده اند . نمای ساختمان توسط کرکره هایی پوشیده شده که اجازه نفوذ درجات مختلفی از نور را به داخل می دهد . موزه تأکیدی از یک پیام فکری ، از بافت طبیعی محیط استفاده کرده .

 

993634359035797430000201139167433.jpg موزه نظامی وجسکا پُلسکیگو ، لهستان ؛ آنالیز تابعی و فضایی از پازل تاریخچه شهری

 

 

99363435903595086750020115516863.jpg موزه نظامی وجسکا پُلسکیگو ، لهستان ؛ آنالیز تابعی و فضایی از پازل تاریخچه شهری

 

 

993634359036169617500201116169613.jpg موزه نظامی وجسکا پُلسکیگو ، لهستان ؛ آنالیز تابعی و فضایی از پازل تاریخچه شهری

 

 

993634359038400086250201101683.jpg موزه نظامی وجسکا پُلسکیگو ، لهستان ؛ آنالیز تابعی و فضایی از پازل تاریخچه شهری

 

 

993634359038519617500201111169613.jpg موزه نظامی وجسکا پُلسکیگو ، لهستان ؛ آنالیز تابعی و فضایی از پازل تاریخچه شهری

 

 

993634359038723523750201132163523.jpg موزه نظامی وجسکا پُلسکیگو ، لهستان ؛ آنالیز تابعی و فضایی از پازل تاریخچه شهری

 

 

993634359038909617500201150169613.jpg موزه نظامی وجسکا پُلسکیگو ، لهستان ؛ آنالیز تابعی و فضایی از پازل تاریخچه شهری

 

 

993634359039217273750201121167273.jpg موزه نظامی وجسکا پُلسکیگو ، لهستان ؛ آنالیز تابعی و فضایی از پازل تاریخچه شهری

 

 

993634359039485398750201148165393.jpg موزه نظامی وجسکا پُلسکیگو ، لهستان ؛ آنالیز تابعی و فضایی از پازل تاریخچه شهری

 

 

993634359039978211250201137168213.jpg موزه نظامی وجسکا پُلسکیگو ، لهستان ؛ آنالیز تابعی و فضایی از پازل تاریخچه شهری

 

 

993634359040343211250201114163213.jpg موزه نظامی وجسکا پُلسکیگو ، لهستان ؛ آنالیز تابعی و فضایی از پازل تاریخچه شهری

 

 

993634359040936180000201113166183.jpg موزه نظامی وجسکا پُلسکیگو ، لهستان ؛ آنالیز تابعی و فضایی از پازل تاریخچه شهری

 

 

993634359041311180000201151161183.jpg موزه نظامی وجسکا پُلسکیگو ، لهستان ؛ آنالیز تابعی و فضایی از پازل تاریخچه شهری

 

 

993634359041701023750201130161023.jpg موزه نظامی وجسکا پُلسکیگو ، لهستان ؛ آنالیز تابعی و فضایی از پازل تاریخچه شهری

 

 

993634359041854148750201145164143.jpg موزه نظامی وجسکا پُلسکیگو ، لهستان ؛ آنالیز تابعی و فضایی از پازل تاریخچه شهری

 

 

99363435904208352375020118163523.jpg موزه نظامی وجسکا پُلسکیگو ، لهستان ؛ آنالیز تابعی و فضایی از پازل تاریخچه شهری

 

 

993634359042268680000201126168683.jpg موزه نظامی وجسکا پُلسکیگو ، لهستان ؛ آنالیز تابعی و فضایی از پازل تاریخچه شهری

 

 

993634359042451648750201145161643.jpg موزه نظامی وجسکا پُلسکیگو ، لهستان ؛ آنالیز تابعی و فضایی از پازل تاریخچه شهری

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

ریگا و لتونی از معماران شرکت اورهایدیا، نحوه اجرای طرح خود را در مسابقه برج پایرویس سال 2010 در یونان با ما سهیم شدند .

3633_634356108285117500_l.jpg ریگا و لتونی از معماران شرکت اورهایدیا، نحوه اجرای طرح خود را در مسابقه برج پایرویس سال 2010 در یونان با ما سهیم شدند . تصاویر بیشتر و توضیح اجرای این طرح را می توانید مشاهده کنید.

 

 

روش اجرای طرح

هدف از اجرای این طرح بازسازی برج پایرویس و همگانی كردن فضای اختصاصی آن است. تا محوطه این ساختمان در اختیار همه شهروندان و ساكنین آن قرار گیرد. تندیس روی برج و استفاده مفید از امكانات این بنا در بافت گسترده تر شهری از ویژگی های مهمی است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

در بسیاری جهات این طرح كوشیده تا با گنجاندن ویژگی های یك مكان عمومی، فضایی اختصاصی را فعال كند. این طرح با ایجاد یك مكان تفریحی همگانی در طبقه همکف ساختمان، توانسته فضای عمومی دو خیابان "اکتی پوسیدونس" و "جومستینس" را گسترش دهد. از آنجا که این برج در حاشیه بخش مركزی و پر جمعیت شهر واقع شده با استفاده از این طرح می توان این ناحیه را گسترده تر و هموار كرد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

با ورود به فضای داخلی ساختمان این برج شكل عمومی تری به خود می گیرد، در نتیجه مردم می توانند با گذر از تراس ها و مشاهده چشم اندازهای اطراف از رستوران ها و کافه ها ی برج نیز بهره مند شوند.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

Piraeus%20Tower%20competition%20proposal%2003.jpg

 

طرح یك تندیس قوی در نمای شیشه ای یك طرف برج، هنگام بازگشت از دریا به چشم می خورد، سایه ها و بازتاب نور حاصل از سطح تراشه های شیشه ای این تندیس، طرح برجسته ای را خلق می کند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

طرح تندیس نمای برج، نشان مشهور پایرویس در قرن اول یا دوم میلادی است، مجسمه شیر سنگی در سال 1687 غارت و به ونیز آورده شد. این طرح نمایانگر قدمت و ویژگی نمادین منطقه بندری پایرویس بوده كه با روشی غیرمعمول و شگفت انگیز در پیوند ساختمانی مدرن و تندیسی باستانی بیان می شود.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...