seyed mehdi hoseyni 27119 ارسال شده در 7 فروردین، 2013 خواهش میکنم باید گروه برداری (ترتیب قرار گرفتن فاز ها) شبکه وترانس یا هر دو چیزی که میخوایم پارالل کنیم برابر باشه و همچنین واسه تکمیل شدن گروه برداری باید بگم که واسه نشون دادن اختلاف فاز بین ولتاژهای اولیه و ثانویه س...Yy5 ینی سیم پیچ های فشار قوی و ضعیفش دارای اتصال ستاره س و اختلاف فازشون 150 درجه میباشد...واسه بدست آوردن اختلاف فاز هم عدد رو در 30 درجه ضرب کنی بدست میاد... 2
...YaSss 1393 ارسال شده در 18 فروردین، 2013 روش های تفکیک تلفات آهنی و مکانیکی در موتور آسنکرون چیه؟ 1
seyed mehdi hoseyni 27119 ارسال شده در 20 فروردین، 2013 روش های تفکیک تلفات آهنی و مکانیکی در موتور آسنکرون چیه؟ اینو از گزارش کار خودم گذاشتم امیدوارم به دردت بخوره 1 ) خلاصه یکی از آزمایش ها برای تعیین مدار معادل ماشین القایی آزمایش بی باری ماشین است که در آن موتور با سرعت نامی به حرکت در می آید . در این آزمایش تلفات اندازه گیری شده توسط واتمتر برابر تلفات موتور است و تلفات مس رتور بدلیل اینکه I2 بسیار کم است (بدلیل بسیار کوچک بودن S ) پس میتوان آن را نادیده گرفت . پس توان اندازه گیری شده برابر تلفات مسی استاتور به اضافه تلفات چرخشی است که تلفات چرخشی برابر تلفات مکانیگی و تلفات هسته می باشد. 2) متن تئوری آزمایش : موتور را با استفاده از اتوترانسفورمر راه اندازی نموده و چند دقیقه صبر میکنیم تا موتور به حالت پایدار برسد. حال با کم کردن تدریجی ولتاژ در چند مرحله ( هر مرحله 20V ) از 380 تا 180 مقادیر Ul1 و Il و P1 و سرعت رتور را درهرمرحله قرائت و یاد داشت مینماییم . سپس با داشتن مقادیر فوق تلفات مسی و تلفات چرخشی را برای هر مرحله محاسبه کرده و در جدول یادداشت مینماییم سپس منحنی) Pfe +Pmec = F (ULI را رسم کرده و از روی آن مقادیر تلفات مکانیکی و آهنی را تفکیک میناییم . مدار آزمایش : جدول و نتایج بدست آمده : Pfe +Pmec PCU UL N P1 IL1 UL1 81.3 2.7 32400 2998 84 0.6 180 85.2 4.8 40000 2998 90 0.8 200 100.2 4.8 48400 2998 105 0.8 220 104.92 6.075 57600 2998 111 0.9 240 125.088 6.912 67600 2998 132 0.96 260 [TABLE=align: center] [TR] [TD]127.5 [/TD] [TD]7.5 [/TD] [TD]78400 [/TD] [TD]2998 [/TD] [TD]135 [/TD] [TD]1.0 [/TD] [TD]280 [/TD] [/TR] [TR] [TD]148.2 [/TD] [TD]10.8 [/TD] [TD]90000 [/TD] [TD]2998 [/TD] [TD]159 [/TD] [TD]1.2 [/TD] [TD]300 [/TD] [/TR] [TR] [TD]157.2 [/TD] [TD]10.8 [/TD] [TD]102400 [/TD] [TD]2998 [/TD] [TD]168 [/TD] [TD]1.2 [/TD] [TD]320 [/TD] [/TR] [TR] [TD]160.125 [/TD] [TD]16.875 [/TD] [TD]115600 [/TD] [TD]2998 [/TD] [TD]177 [/TD] [TD]1.5 [/TD] [TD]340 [/TD] [/TR] [TR] [TD]171 [/TD] [TD]30 [/TD] [TD]129600 [/TD] [TD]2998 [/TD] [TD]201 [/TD] [TD]2 [/TD] [TD]360 [/TD] [/TR] [TR] [TD]205.8 [/TD] [TD]43.2 [/TD] [TD]144400 [/TD] [TD]2998 [/TD] [TD]249 [/TD] [TD]2.4 [/TD] [TD]380 [/TD] [/TR] [/TABLE] Pcu = 3 R . I Pfe + Pmec = P in – Pcu مقدار مقاومت سیم پیچ استاتور 2.5 اهم میباشد.DC برطبق آزمایش بر طبق منحنی های بدست آمده مشاهده میشود که تلفات مسی استاتور با توان دوم جریان و تلفات چرخشی با توان دوم ولتاژ رابطه دارد . در منحنی دوم قسمت پایین منحنی تلفات مکانیکی و قسمت بالای منحنی مربوط به تلفات آهنی هسته می باشد. جمع بندی : در حالت بی باری تلفات موتور مجموع تلفات چرخشی و تلفات مسی استاتور است . همچنین در تمام طول آزمایش سرعت موتور ثابت بوده و درنتیجه تلفات مذکور ربطی به سرعت موتور نخواهد داشت و فقط با جریان و ولتاژ رابطه دارد. 1
...YaSss 1393 ارسال شده در 21 فروردین، 2013 اینو از گزارش کار خودم گذاشتم امیدوارم به دردت بخوره 1 ) خلاصه یکی از آزمایش ها برای تعیین مدار معادل ماشین القایی آزمایش بی باری ماشین است که در آن موتور با سرعت نامی به حرکت در می آید . در این آزمایش تلفات اندازه گیری شده توسط واتمتر برابر تلفات موتور است و تلفات مس رتور بدلیل اینکه I2 بسیار کم است (بدلیل بسیار کوچک بودن S ) پس میتوان آن را نادیده گرفت . پس توان اندازه گیری شده برابر تلفات مسی استاتور به اضافه تلفات چرخشی است که تلفات چرخشی برابر تلفات مکانیگی و تلفات هسته می باشد. 2) متن تئوری آزمایش : موتور را با استفاده از اتوترانسفورمر راه اندازی نموده و چند دقیقه صبر میکنیم تا موتور به حالت پایدار برسد. حال با کم کردن تدریجی ولتاژ در چند مرحله ( هر مرحله 20V ) از 380 تا 180 مقادیر Ul1 و Il و P1 و سرعت رتور را درهرمرحله قرائت و یاد داشت مینماییم . سپس با داشتن مقادیر فوق تلفات مسی و تلفات چرخشی را برای هر مرحله محاسبه کرده و در جدول یادداشت مینماییم سپس منحنی) Pfe +Pmec = F (ULI را رسم کرده و از روی آن مقادیر تلفات مکانیکی و آهنی را تفکیک میناییم . مدار آزمایش : جدول و نتایج بدست آمده : Pfe +Pmec PCU UL N P1 IL1 UL1 81.3 2.7 32400 2998 84 0.6 180 85.2 4.8 40000 2998 90 0.8 200 100.2 4.8 48400 2998 105 0.8 220 104.92 6.075 57600 2998 111 0.9 240 125.088 6.912 67600 2998 132 0.96 260 [TABLE=align: center] [TR] [TD]127.5[/TD] [TD]7.5[/TD] [TD]78400[/TD] [TD]2998[/TD] [TD]135[/TD] [TD]1.0[/TD] [TD]280[/TD] [/TR] [TR] [TD]148.2[/TD] [TD]10.8[/TD] [TD]90000[/TD] [TD]2998[/TD] [TD]159[/TD] [TD]1.2[/TD] [TD]300[/TD] [/TR] [TR] [TD]157.2[/TD] [TD]10.8[/TD] [TD]102400[/TD] [TD]2998[/TD] [TD]168[/TD] [TD]1.2[/TD] [TD]320[/TD] [/TR] [TR] [TD]160.125[/TD] [TD]16.875[/TD] [TD]115600[/TD] [TD]2998[/TD] [TD]177[/TD] [TD]1.5[/TD] [TD]340[/TD] [/TR] [TR] [TD]171[/TD] [TD]30[/TD] [TD]129600[/TD] [TD]2998[/TD] [TD]201[/TD] [TD]2[/TD] [TD]360[/TD] [/TR] [TR] [TD]205.8[/TD] [TD]43.2[/TD] [TD]144400[/TD] [TD]2998[/TD] [TD]249[/TD] [TD]2.4[/TD] [TD]380[/TD] [/TR] [/TABLE] Pcu = 3 R . I Pfe + Pmec = P in – Pcu مقدار مقاومت سیم پیچ استاتور 2.5 اهم میباشد.DC برطبق آزمایش بر طبق منحنی های بدست آمده مشاهده میشود که تلفات مسی استاتور با توان دوم جریان و تلفات چرخشی با توان دوم ولتاژ رابطه دارد . در منحنی دوم قسمت پایین منحنی تلفات مکانیکی و قسمت بالای منحنی مربوط به تلفات آهنی هسته می باشد. جمع بندی : در حالت بی باری تلفات موتور مجموع تلفات چرخشی و تلفات مسی استاتور است . همچنین در تمام طول آزمایش سرعت موتور ثابت بوده و درنتیجه تلفات مذکور ربطی به سرعت موتور نخواهد داشت و فقط با جریان و ولتاژ رابطه دارد. ممنون که جواب دادی هرچند من دیر دیدم اگه میدونستم گزارش کار داری که حتما بیشتر ازت کمک میگرفتماونوقت اینطوری نمیشد 1
seyed mehdi hoseyni 27119 ارسال شده در 21 فروردین، 2013 ممنون که جواب دادی هرچند من دیر دیدماگه میدونستم گزارش کار داری که حتما بیشتر ازت کمک میگرفتماونوقت اینطوری نمیشد خب زودتر میگفتی کلی گزارش کار بهت میدادم... چطوری نمیشد؟؟ 1
...YaSss 1393 ارسال شده در 21 فروردین، 2013 خب زودتر میگفتی کلی گزارش کار بهت میدادم... چطوری نمیشد؟؟ رله که اینقدر واسم مهم بود نمرم خوب بشه گند زدم آبروم جلو استاد رفتواسه اینکه شب امتحان تا صبح گزارش کار مینوشتم اون خیلی رو من حساب میکردهمه میگفتن استاد سر کلاس فقط واسه یاسی درس میده دیگه روم نمیشه تو چشاش نگاه کنم 1
seyed mehdi hoseyni 27119 ارسال شده در 3 اردیبهشت، 2013 بی فیلار پیچیدن سیم پیچ یعنی چی؟ دلیل استفاده از روش بی فیلار در مقاومت های سیمی جلوگیر ی از خاصیت خود القائی مقاومت های سیم پیچی در فرکانس های بالا می باشد.علت این رویداد قرار گرفتن سیم های رفت و برگشت در کنار هم و عبور جریان های مساوی و مخالف هم می باشد. 3
KoDash 19 ارسال شده در 5 اردیبهشت، 2013 سلام. یه اطلاعاتی در مورد پخش بار احتمالی(Probabilistic power flow) در سیستم قدرت میخوام. با تشکر 2
seyed mehdi hoseyni 27119 ارسال شده در 5 اردیبهشت، 2013 سلام.یه اطلاعاتی در مورد پخش بار احتمالی(Probabilistic power flow) در سیستم قدرت میخوام. با تشکر سلام دوست عزیز...خوش اومدین راسش متمجه سوالتون نشدم؟چجور اطلاعاتی میخواین؟ باید بگم که برای بهره برداری از سیستم قدرت احتیاج به یه سری شرایط داریم که از طریق برنامه پخش بار این شرایط رو در نظر میگیریم و محاسبه میکنیم 2
KoDash 19 ارسال شده در 8 اردیبهشت، 2013 سلام دوست عزیز...خوش اومدین راسش متمجه سوالتون نشدم؟چجور اطلاعاتی میخواین؟ باید بگم که برای بهره برداری از سیستم قدرت احتیاج به یه سری شرایط داریم که از طریق برنامه پخش بار این شرایط رو در نظر میگیریم و محاسبه میکنیم مقالاتی که در مورد پخش بار احتمالی در سیستم قدرت وجود داره رو میخوام. 3
seyed mehdi hoseyni 27119 ارسال شده در 9 اردیبهشت، 2013 مقالاتی که در مورد پخش بار احتمالی در سیستم قدرت وجود داره رو میخوام. یه سر به اینجاها بزن ببین به دردت میخوره http://www.noandishaan.com/forums/thread34328.html http://www.noandishaan.com/forums/thread43052.html برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4
KoDash 19 ارسال شده در 11 اردیبهشت، 2013 دمت گرم میخواستم اینم بدونم که چه فرقی بین پخش بار و پخش بار احتمالی هستش. 4
Eng.KouRosH 9176 ارسال شده در 15 اردیبهشت، 2013 دمت گرم میخواستم اینم بدونم که چه فرقی بین پخش بار و پخش بار احتمالی هستش. سلام داداش بهتره به این فایل یه نگاهی بندازی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 6
seyed mehdi hoseyni 27119 ارسال شده در 1 خرداد، 2013 دمت گرم میخواستم اینم بدونم که چه فرقی بین پخش بار و پخش بار احتمالی هستش. پخش بار احتمالی از روش dclf حل میشه و خیلی سریعتر به نتیجه و جواب میرسه...در حالی که در پخش بار از روش رافسون کلی تکرار باید بری و زمان بره....به همین دلیل معمولا تو دیسپاچینگ ها از پخش بار احتمالی استفاده میکنن...البته از برنامه هم استفاده میکننا.... حالا اگه خواستی برات پخش بار احتمالی رو هم اثبات میکنم روابطشو تا بدونی چجوری محاسبه میشه... 4
asal001 14 ارسال شده در 18 تیر، 2013 سلام میخاستم بدونم راجع ب چالش ها و معایب منابع تولید پراکنده(dg) کسی اطلاعاتی داره ؟موضوع پایان ناممه خواهشا اگه دارین بگین-ممنون 4
pesare irani 41805 ارسال شده در 18 تیر، 2013 سلام میخاستم بدونم راجع ب چالش ها و معایب منابع تولید پراکنده(dg) کسی اطلاعاتی داره ؟موضوع پایان ناممه خواهشا اگه دارین بگین-ممنون درود بر عسل بانو http://www.noandishaan.com/forums/thread24296.html 5
seyed mehdi hoseyni 27119 ارسال شده در 28 تیر، 2013 سه تا سوال دارم 1-چرا انتقال با سطح ولتاژ بالا به صرفه تر است؟ 2-برای تعیین سطح ولتاژ انتقالی که به طول خط و قدرت انتقالی بستگی داره یعنی چی؟ 3-چرا به یکباره ولتاژ فشار قوی رو به 380 ولت کاهش نمیدهیم؟ 2
Eng.KouRosH 9176 ارسال شده در 28 تیر، 2013 سلام میخاستم بدونم راجع ب چالش ها و معایب منابع تولید پراکنده(dg) کسی اطلاعاتی داره ؟موضوع پایان ناممه خواهشا اگه دارین بگین-ممنون درود رفیقم موضوع پروژه اش همین بود میخوای ازش بگیرم 300ص !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pesare irani 41805 ارسال شده در 28 تیر، 2013 سه تا سوال دارم 1-چرا انتقال با سطح ولتاژ بالا به صرفه تر است؟ 2-برای تعیین سطح ولتاژ انتقالی که به طول خط و قدرت انتقالی بستگی داره یعنی چی؟ 3-چرا به یکباره ولتاژ فشار قوی رو به 380 ولت کاهش نمیدهیم؟ اقا اجازه ما ج بدیم:hapydancsmil: 1
ارسال های توصیه شده