رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

خواهش میکنم :icon_redface:

باید گروه برداری (ترتیب قرار گرفتن فاز ها) شبکه وترانس یا هر دو چیزی که میخوایم پارالل کنیم برابر باشه

 

 

و همچنین واسه تکمیل شدن گروه برداری باید بگم که واسه نشون دادن اختلاف فاز بین ولتاژهای اولیه و ثانویه س...Yy5 ینی سیم پیچ های فشار قوی و ضعیفش دارای اتصال ستاره س و اختلاف فازشون 150 درجه میباشد...واسه بدست آوردن اختلاف فاز هم عدد رو در 30 درجه ضرب کنی بدست میاد...

  • Like 2
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
  • پاسخ 227
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

روش های تفکیک تلفات آهنی و مکانیکی در موتور آسنکرون چیه؟

 

اینو از گزارش کار خودم گذاشتم امیدوارم به دردت بخوره:icon_redface:

 

 

 

1 ) خلاصه

یکی از آزمایش ها برای تعیین مدار معادل ماشین القایی آزمایش بی باری ماشین است که در آن موتور با سرعت نامی به حرکت در می آید . در این آزمایش تلفات اندازه گیری شده توسط واتمتر برابر تلفات موتور است و تلفات مس رتور بدلیل اینکه I2 بسیار کم است (بدلیل بسیار کوچک بودن S ) پس میتوان آن را نادیده گرفت . پس توان اندازه گیری شده برابر تلفات مسی استاتور به اضافه تلفات چرخشی است که تلفات چرخشی برابر تلفات مکانیگی و تلفات هسته می باشد.

2) متن

تئوری آزمایش :

موتور را با استفاده از اتوترانسفورمر راه اندازی نموده و چند دقیقه صبر میکنیم تا موتور به حالت پایدار برسد.

حال با کم کردن تدریجی ولتاژ در چند مرحله ( هر مرحله 20V ) از 380 تا 180 مقادیر Ul1 و Il و P1 و سرعت رتور را درهرمرحله قرائت و یاد داشت مینماییم . سپس با داشتن مقادیر فوق تلفات مسی و تلفات چرخشی را برای هر مرحله محاسبه کرده و در جدول یادداشت مینماییم

سپس منحنی) Pfe +Pmec = F (ULI را رسم کرده و از روی آن مقادیر تلفات مکانیکی و آهنی را تفکیک میناییم .

مدار آزمایش :

 

جدول و نتایج بدست آمده :

 

Pfe +Pmec PCU UL N P1 IL1 UL1

81.3 2.7 32400 2998 84 0.6 180

85.2 4.8 40000 2998 90 0.8 200

100.2 4.8 48400 2998 105 0.8 220

104.92 6.075 57600 2998 111 0.9 240

125.088 6.912 67600 2998 132 0.96 260

 

 

 

[TABLE=align: center]

[TR]

[TD]127.5

[/TD]

[TD]7.5

[/TD]

[TD]78400

[/TD]

[TD]2998

[/TD]

[TD]135

[/TD]

[TD]1.0

[/TD]

[TD]280

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]148.2

[/TD]

[TD]10.8

[/TD]

[TD]90000

[/TD]

[TD]2998

[/TD]

[TD]159

[/TD]

[TD]1.2

[/TD]

[TD]300

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]157.2

[/TD]

[TD]10.8

[/TD]

[TD]102400

[/TD]

[TD]2998

[/TD]

[TD]168

[/TD]

[TD]1.2

[/TD]

[TD]320

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]160.125

[/TD]

[TD]16.875

[/TD]

[TD]115600

[/TD]

[TD]2998

[/TD]

[TD]177

[/TD]

[TD]1.5

[/TD]

[TD]340

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]171

[/TD]

[TD]30

[/TD]

[TD]129600

[/TD]

[TD]2998

[/TD]

[TD]201

[/TD]

[TD]2

[/TD]

[TD]360

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]205.8

[/TD]

[TD]43.2

[/TD]

[TD]144400

[/TD]

[TD]2998

[/TD]

[TD]249

[/TD]

[TD]2.4

[/TD]

[TD]380

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

Pcu = 3 R . I

Pfe + Pmec = P in – Pcu

 

مقدار مقاومت سیم پیچ استاتور 2.5 اهم میباشد.DC برطبق آزمایش

 

3kcksvnuozz6vpm54d.jpg

 

 

 

gk0ik01yv0sl51vmej1l.jpg

 

 

بر طبق منحنی های بدست آمده مشاهده میشود که تلفات مسی استاتور با توان دوم جریان و تلفات چرخشی با توان دوم ولتاژ رابطه دارد . در منحنی دوم قسمت پایین منحنی تلفات مکانیکی و قسمت بالای منحنی مربوط به تلفات آهنی هسته می باشد.

جمع بندی :

در حالت بی باری تلفات موتور مجموع تلفات چرخشی و تلفات مسی استاتور است . همچنین در تمام طول آزمایش سرعت موتور ثابت بوده و درنتیجه تلفات مذکور ربطی به سرعت موتور نخواهد داشت و فقط با جریان و ولتاژ رابطه دارد.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
اینو از گزارش کار خودم گذاشتم امیدوارم به دردت بخوره:icon_redface:

 

 

 

1 ) خلاصه

یکی از آزمایش ها برای تعیین مدار معادل ماشین القایی آزمایش بی باری ماشین است که در آن موتور با سرعت نامی به حرکت در می آید . در این آزمایش تلفات اندازه گیری شده توسط واتمتر برابر تلفات موتور است و تلفات مس رتور بدلیل اینکه I2 بسیار کم است (بدلیل بسیار کوچک بودن S ) پس میتوان آن را نادیده گرفت . پس توان اندازه گیری شده برابر تلفات مسی استاتور به اضافه تلفات چرخشی است که تلفات چرخشی برابر تلفات مکانیگی و تلفات هسته می باشد.

2) متن

تئوری آزمایش :

موتور را با استفاده از اتوترانسفورمر راه اندازی نموده و چند دقیقه صبر میکنیم تا موتور به حالت پایدار برسد.

حال با کم کردن تدریجی ولتاژ در چند مرحله ( هر مرحله 20V ) از 380 تا 180 مقادیر Ul1 و Il و P1 و سرعت رتور را درهرمرحله قرائت و یاد داشت مینماییم . سپس با داشتن مقادیر فوق تلفات مسی و تلفات چرخشی را برای هر مرحله محاسبه کرده و در جدول یادداشت مینماییم

سپس منحنی) Pfe +Pmec = F (ULI را رسم کرده و از روی آن مقادیر تلفات مکانیکی و آهنی را تفکیک میناییم .

مدار آزمایش :

 

جدول و نتایج بدست آمده :

 

Pfe +Pmec PCU UL N P1 IL1 UL1

81.3 2.7 32400 2998 84 0.6 180

85.2 4.8 40000 2998 90 0.8 200

100.2 4.8 48400 2998 105 0.8 220

104.92 6.075 57600 2998 111 0.9 240

125.088 6.912 67600 2998 132 0.96 260

 

 

 

[TABLE=align: center]

[TR]

[TD]127.5[/TD]

[TD]7.5[/TD]

[TD]78400[/TD]

[TD]2998[/TD]

[TD]135[/TD]

[TD]1.0[/TD]

[TD]280[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]148.2[/TD]

[TD]10.8[/TD]

[TD]90000[/TD]

[TD]2998[/TD]

[TD]159[/TD]

[TD]1.2[/TD]

[TD]300[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]157.2[/TD]

[TD]10.8[/TD]

[TD]102400[/TD]

[TD]2998[/TD]

[TD]168[/TD]

[TD]1.2[/TD]

[TD]320[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]160.125[/TD]

[TD]16.875[/TD]

[TD]115600[/TD]

[TD]2998[/TD]

[TD]177[/TD]

[TD]1.5[/TD]

[TD]340[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]171[/TD]

[TD]30[/TD]

[TD]129600[/TD]

[TD]2998[/TD]

[TD]201[/TD]

[TD]2[/TD]

[TD]360[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]205.8[/TD]

[TD]43.2[/TD]

[TD]144400[/TD]

[TD]2998[/TD]

[TD]249[/TD]

[TD]2.4[/TD]

[TD]380[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

Pcu = 3 R . I

Pfe + Pmec = P in – Pcu

 

مقدار مقاومت سیم پیچ استاتور 2.5 اهم میباشد.DC برطبق آزمایش

 

3kcksvnuozz6vpm54d.jpg

 

 

 

gk0ik01yv0sl51vmej1l.jpg

 

 

بر طبق منحنی های بدست آمده مشاهده میشود که تلفات مسی استاتور با توان دوم جریان و تلفات چرخشی با توان دوم ولتاژ رابطه دارد . در منحنی دوم قسمت پایین منحنی تلفات مکانیکی و قسمت بالای منحنی مربوط به تلفات آهنی هسته می باشد.

جمع بندی :

در حالت بی باری تلفات موتور مجموع تلفات چرخشی و تلفات مسی استاتور است . همچنین در تمام طول آزمایش سرعت موتور ثابت بوده و درنتیجه تلفات مذکور ربطی به سرعت موتور نخواهد داشت و فقط با جریان و ولتاژ رابطه دارد.

ممنون که جواب دادی :icon_gol:هرچند من دیر دیدم:sigh:

اگه میدونستم گزارش کار داری که حتما بیشتر ازت کمک میگرفتم:ws3:اونوقت اینطوری نمیشد:sigh:

  • Like 1
لینک به دیدگاه
ممنون که جواب دادی :icon_gol:هرچند من دیر دیدم:sigh:

اگه میدونستم گزارش کار داری که حتما بیشتر ازت کمک میگرفتم:ws3:اونوقت اینطوری نمیشد:sigh:

 

خب زودتر میگفتی کلی گزارش کار بهت میدادم...

 

چطوری نمیشد؟؟

  • Like 1
لینک به دیدگاه
خب زودتر میگفتی کلی گزارش کار بهت میدادم...

 

چطوری نمیشد؟؟

 

رله که اینقدر واسم مهم بود نمرم خوب بشه گند زدم آبروم جلو استاد رفت:sad0:واسه اینکه شب امتحان تا صبح گزارش کار مینوشتم:sigh:

اون خیلی رو من حساب میکرد:sigh:همه میگفتن استاد سر کلاس فقط واسه یاسی درس میده:4564:

دیگه روم نمیشه تو چشاش نگاه کنم:4564:

  • Like 1
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
بی فیلار پیچیدن سیم پیچ یعنی چی؟:hanghead:

 

 

 

دلیل استفاده از روش بی فیلار در مقاومت های سیمی

جلوگیر ی از خاصیت خود القائی مقاومت های سیم پیچی در فرکانس های بالا می باشد.علت این رویداد قرار گرفتن سیم های رفت و برگشت در کنار هم و عبور جریان های مساوی و مخالف هم می باشد.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
سلام.

یه اطلاعاتی در مورد پخش بار احتمالی(Probabilistic power flow) در سیستم قدرت میخوام.

با تشکر

 

 

سلام دوست عزیز...خوش اومدین

 

  • :a030:
     
    راسش متمجه سوالتون نشدم؟چجور اطلاعاتی میخواین؟
     
     
     
    باید بگم که برای بهره برداری از سیستم قدرت احتیاج به یه سری شرایط داریم که از طریق برنامه پخش بار این شرایط رو در نظر میگیریم و محاسبه میکنیم
     
     

  • Like 2
لینک به دیدگاه
سلام دوست عزیز...خوش اومدین

 

  • :a030:
     
    راسش متمجه سوالتون نشدم؟چجور اطلاعاتی میخواین؟
     
     
     
    باید بگم که برای بهره برداری از سیستم قدرت احتیاج به یه سری شرایط داریم که از طریق برنامه پخش بار این شرایط رو در نظر میگیریم و محاسبه میکنیم

 

مقالاتی که در مورد پخش بار احتمالی در سیستم قدرت وجود داره رو میخوام.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
مقالاتی که در مورد پخش بار احتمالی در سیستم قدرت وجود داره رو میخوام.

 

 

 

یه سر به اینجاها بزن ببین به دردت میخوره

 

http://www.noandishaan.com/forums/thread34328.html

 

http://www.noandishaan.com/forums/thread43052.html

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

:a030:

  • Like 4
لینک به دیدگاه
دمت گرم میخواستم اینم بدونم که چه فرقی بین پخش بار و پخش بار احتمالی هستش.

 

سلام داداش بهتره به این فایل یه نگاهی بندازی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 6
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
دمت گرم میخواستم اینم بدونم که چه فرقی بین پخش بار و پخش بار احتمالی هستش.

 

 

پخش بار احتمالی از روش dclf حل میشه و خیلی سریعتر به نتیجه و جواب میرسه...در حالی که در پخش بار از روش رافسون کلی تکرار باید بری و زمان بره....به همین دلیل معمولا تو دیسپاچینگ ها از پخش بار احتمالی استفاده میکنن...البته از برنامه هم استفاده میکننا....

 

حالا اگه خواستی برات پخش بار احتمالی رو هم اثبات میکنم روابطشو تا بدونی چجوری محاسبه میشه...

  • Like 4
لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...
سلام میخاستم بدونم راجع ب چالش ها و معایب منابع تولید پراکنده(dg) کسی اطلاعاتی داره ؟موضوع پایان ناممه خواهشا اگه دارین بگین-ممنون

 

درود بر عسل بانو

http://www.noandishaan.com/forums/thread24296.html

  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

سه تا سوال دارم

 

1-چرا انتقال با سطح ولتاژ بالا به صرفه تر است؟

 

2-برای تعیین سطح ولتاژ انتقالی که به طول خط و قدرت انتقالی بستگی داره یعنی چی؟

 

3-چرا به یکباره ولتاژ فشار قوی رو به 380 ولت کاهش نمیدهیم؟

  • Like 2
لینک به دیدگاه
سلام میخاستم بدونم راجع ب چالش ها و معایب منابع تولید پراکنده(dg) کسی اطلاعاتی داره ؟موضوع پایان ناممه خواهشا اگه دارین بگین-ممنون

درود رفیقم موضوع پروژه اش همین بود میخوای ازش بگیرم 300ص !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:ws3:

لینک به دیدگاه
سه تا سوال دارم

 

1-چرا انتقال با سطح ولتاژ بالا به صرفه تر است؟

 

2-برای تعیین سطح ولتاژ انتقالی که به طول خط و قدرت انتقالی بستگی داره یعنی چی؟

 

3-چرا به یکباره ولتاژ فشار قوی رو به 380 ولت کاهش نمیدهیم؟

اقا اجازه ما ج بدیم:hapydancsmil:

  • Like 1
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...