رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

ما كه دانشگاه تهران بوديم حدود 50 درصد از اساتيد گرامي تو تعطيلات بسر ميبردن واي به حال بقيه دانشگاه ها.

کاملا موافقم.ما استادامون دو دسته ان یا سواد ندارن و منظم سر کلاس میان و یا اینکه خیلی باسوادن اما بیمارن اما یه خط در میون سر کلاس میان.:banel_smiley_4:

اما یه استاد داریم مهندس باقریان فوق العاده با سواد، محترم،فرهیخته و دوست داشتنیه.تمام مطالب چارت رو سر کلاس بیان میکنه.

یه استاد هم این ترم کشف کردم.دکتر حمیدرضا ابراهیمی که ایشونم فوق العادست.

یه استاد داشتیم و خواهیم داشت که ایشون فوق لیسانس معماری دارن، اما شدیدا برنامه ریزی شهری کار میکنن:icon_razz: مطالب چارت رو که نمیگه هیچ....هرچی عشقش بکشه درس میده.

برای مبانی طراحی ما رو فرستاد برداشت، و کلا کارای طرح رو انجام دادیم.راندو و اسکیس و ...هم کلا تعطیل(خودش یه مکعب بلد نیست بکشه من موندم چجوری معماری خونده.):icon_pf (34):

  • Like 6
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 338
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

به نظرتون چرا وقتی هنوز استادای این رشته تعدادشون کمه و هنوز تو خیلی درس ها کسایی که توش تخصص داشته باشن خیلی محدوده، باز هم پذیرش رو می برن بالا و هرسال یه سری دانشگاه دیگه اضافه میشه.

:icon_pf (34):خب فک میکنن همه چیز عدده

به قول نامجو عدد بده:ws3:

برای مبانی طراحی ما رو فرستاد برداشت، و کلا کارای طرح رو انجام دادیم.راندو و اسکیس و ...هم کلا تعطیل(خودش یه مکعب بلد نیست بکشه من موندم چجوری معماری خونده.):icon_pf (34):

مگه نمیفهمن مبانی یعنی چی؟ فرقش با طرح و کارگاه چیه اون وقت؟

  • Like 4
لینک به دیدگاه

در مورد اساتید ما هدی تا حدی معرفشون بود.

البته اساتید دیگه ای هم هستند مثل دکتر طبیبیان، دکتر ابراهیمی ، دکتر قمشه و دکتر نوروزیان ( اینو من اصلا قبولش ندارم ) و چندتا دکتر دیگه ...

 

ولی در کنارش چند تایی هم استاد جوون داریم که دانشجوی دکترا هستند و میان واسه تدریس که استادای دلسوزین ، اونایی هستند که از پایه شهرسازی خوندن و درد شهرسازیو تا حدی میدونند و چون خودشون هم تا حدودی جذب بازار کار شدند نیازهای بازار کار را هم میشناسند و با دلسوزی نسبتا قابل ملاحظه ای درس میدند مثل خانم فرهمندیان ، خانم ندایی و ...

به هر حال خارج از بحث اساتید، با توجه به گستردگی مطالب و شلوغی کلاسها خصوصا در مقطع کارشناسی و همینطور زمان محدود تدریس که 16 هفته اسمی هستش و در عمل تعطیلات و مریضی و مشکلات کاری استاد و ... دو سه جلسه از کلاسا رو هم باطل میکنه، به نظر من این خود دانشجو هست که باید تصمیمشو بگیره و اگه میخواد در آینده تو این رشته موفق باشه فقط به مطالب کلاسی و جزوات اساتید بسنده نکنه و مطالعات شخصی داشته باشه:ws3:

  • Like 4
لینک به دیدگاه
:icon_pf (34):خب فک میکنن همه چیز عدده

به قول نامجو عدد بده:ws3:

 

مگه نمیفهمن مبانی یعنی چی؟ فرقش با طرح و کارگاه چیه اون وقت؟

وقتی بهش اعتراض میکردیم میگفت :اینکارا رو بهتون میدم که بعدا طرح داشتید براتون راحت باشه........پایتون قوی باشه:icon_pf (34):

  • Like 4
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
من نمی خوام از اساتید تعریف و تمجید کنم :w155:یا پشت سرشون غیبت کنم:ws46:

ولی باید همه ما یه چیزی رو قبول کنیم و اون کم کاری و مطالعه کم خودمون در دوره کارشناسیه البته من منظورم خودم و دوستانمه که باهاشون تو دانشگاه ارتباط دارم!!

خدا پدر بانیه کنکور رو بیامرزه که مجبورمون کرد چنتا کتاب شهرسازی بخونیم

ولی کاش این کتابا رو هم من و هم همکلاسیام زودتر می خوندیم(ترمای اول) که نتیجش رو تو مباحث کلاسی ببینیم

راستی من قول میدم که اگه کوین لینچ و الکساندر هم بهمون درس بده باز از شیوه بیان مطالبشون انتقاد می کنیم، کلا ناف دانشجو رو با انتقاد بریدن دیگهههه:ws3:

 

 

دوست عزيز همه چيز مطالعه نيست كه اگه اين طور بود اصلا نيازي به استاد نبود.

مهم كارهاي عملي و فوت و فن هاي مربوط به كاركردن و شيوه كار كردنه كه اساتيد اين مرز و بوم ازش بي بهره هستن.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

خب من شدیدا با این نظرت مخالفم ابراهیم. اگه از نظر سواد و بروزبودن میگی که کاملا اشتباه. حتی اگه از نظر انتقال مفاهیم و نوع درس دادن میگی بازم مخالفم. توی این مورد دوم درسته که درصدش از اولی کمتره اما خیلی بیش از 50 هستش.

از طرف دیگه دانشگاه دبیرستان که نیست که استاد مثل معلم مطلب رو بکنه تو مخ دانشجو اونم به زور.

حبیبی , اهری , توسلی , نوریان , عزیزی , زبردست , پارسی , طبیبیان , بحرینی , قریب , لقایی و حتی تبریزی کدومشون سوادشون کم بود؟حالا بگزریم از اون آقای دکتر که حقوق و قوانین شهری درس میداد.

 

عزيزم اولا اين نظر شماست و نظر من همون 50 درصده در ضمن داشتن سواد واسه استاد شرط لازمه نه كافي. يه سوال؟

شما در حال حاضر چقدر از كارايي كه انجام ميدي (تو جامعه حرفه اي) از آموزه هاي تمام اساتيدي كه نام بردي استفاده ميكني و چقدر از آموزه هاي استاد رييس؟ يه درصد بده روشن شيم شايد واقعا خوب بوده و من چيزي نفهميدم؟!!!!!!!!!!!!!

  • Like 2
لینک به دیدگاه
عزيزم اولا اين نظر شماست و نظر من همون 50 درصده در ضمن داشتن سواد واسه استاد شرط لازمه نه كافي. يه سوال؟

شما در حال حاضر چقدر از كارايي كه انجام ميدي (تو جامعه حرفه اي) از آموزه هاي تمام اساتيدي كه نام بردي استفاده ميكني و چقدر از آموزه هاي استاد رييس؟ يه درصد بده روشن شيم شايد واقعا خوب بوده و من چيزي نفهميدم؟!!!!!!!!!!!!!

اولا سلام

دوما :aghosh:یه ماچ بده.

آره ابراهیم درست میگی. اما خب این مشکل نظام آموزشیه ما هست نه صرفا رشته ما و اساتید ما.

توی خیلی از دروس صرفا دیدگاه برای تو ساخته میشه و روش انجام کار رو توی جامعه حرفه ای از یه آدم درست یاد میگیری.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
اولا سلام

دوما :aghosh:یه ماچ بده.

آره ابراهیم درست میگی. اما خب این مشکل نظام آموزشیه ما هست نه صرفا رشته ما و اساتید ما.

توی خیلی از دروس صرفا دیدگاه برای تو ساخته میشه و روش انجام کار رو توی جامعه حرفه ای از یه آدم درست یاد میگیری.

 

 

ماچ رو كه فردا خدمتتون تقديم ميكنم.

منم موافقم كه نظام آموزشي مشكل داره اما اين نظام از بخش هايي تشكيل شده كه يكيش اساتيد هستن و به نظر من بخش مهمي هم هستن. اگه اساتيد بخوان كاربردي تدريس كنن نظام آموزشي نميتونه جلوشو بگيره البته اگه سواد تدريس كاربردي رو داشته باشن. چون به نظر من سواد اين كارو ندارن يا بهتره بگم علم اين كارو ندارن.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
ماچ رو كه فردا خدمتتون تقديم ميكنم.

منم موافقم كه نظام آموزشي مشكل داره اما اين نظام از بخش هايي تشكيل شده كه يكيش اساتيد هستن و به نظر من بخش مهمي هم هستن. اگه اساتيد بخوان كاربردي تدريس كنن نظام آموزشي نميتونه جلوشو بگيره البته اگه سواد تدريس كاربردي رو داشته باشن. چون به نظر من سواد اين كارو ندارن يا بهتره بگم علم اين كارو ندارن.

ایول فردا برای دست بوس خدمت میرسم:aghosh:

منظورم از نظام آموزشی همون سیلابسایی هستش که میدن استاد. از سوی دیگه مثلا تاریخ قراره ذهنیت بسازه و تقریبا تاثیر دیگه ای هم نداره.

ببین توی خیلی از کارگاه ها که داشتیم که حالا شده طرح از خیلی از این استادا چیز یاد گرفتم که الآنم به مرور زمان بنا به نیاز ازش استفاده میکنم. خب خیلی از استادای ما توی جامعه حرفه ای هم کار میکردن که اگه ازشون کار میخواستی یادت میدادن اما اگه نمیخواستی خب یاد نمیدادن.

مثلا آماده سازی زمین یا طرح اجرایی یا گار گاه طراحی شهری یا حتی کارگاه مطلاعات که خیلی هم مهم جلوه نمیکرد یا حتی کارگاه حمل و نقل که خودم تو پیچ بودم چیزایی یاد گرفتم که الآن خیلی برام خوبه. اما خب اون جوری که باید یادمون میدادن ندادن اما علتش رو تنبلی اونا و تنبلی خودم میدونم نه بیسوادی اساتید.

یا همون پایان نامم با پارسی که دیگه خودت دیدی. کلی چیز یاد گرتفتم از پارسی چون خودم خواستم و پارسیم تنبلی نمیکرد.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

درسته مثلا سر کلاسی که 25 نفر نشستن ( منظورم کلاسای دانشگاه خودمونه ) 10-15 نفر از بچه ها مدام در حال پچ پچ کردنن . 2-3 نفر تو چرتن . 3-4 نفر اس ام اس بازی و بلوتوث بازی می کنند.نهایت 3-4 نفر به درس گوش میدن مسلمه که استاد با دیدن وضع کلاس که هیچ انرژی مثبتی واسه درس دادن توش نیست فقط میاد و یه چیزی سمبل میکنه و میگه و میره ...

ولی اگر مواردی باشه که نیاز به مشاوره و راهنماییشون باشه معمولا ( با اساتیدی که من باهشون برخورد داشتم ) تا حد توانشون و اطلاعاتی که داشتن راهنماییم کردن و حتی مواردی هم بوده که منو به استاد دیگه ای معرفی کردن که از اون کمک بگیرم.به نظر من خوبیه اساتید شهرسازی اینه که نسبت به سایر رشته ها از غرور کمتری برخوردارند و زیاد تو خط منم منم نیستند....

  • Like 4
لینک به دیدگاه
درسته مثلا سر کلاسی که 25 نفر نشستن ( منظورم کلاسای دانشگاه خودمونه ) 10-15 نفر از بچه ها مدام در حال پچ پچ کردنن . 2-3 نفر تو چرتن . 3-4 نفر اس ام اس بازی و بلوتوث بازی می کنند.نهایت 3-4 نفر به درس گوش میدن مسلمه که استاد با دیدن وضع کلاس که هیچ انرژی مثبتی واسه درس دادن توش نیست فقط میاد و یه چیزی سمبل میکنه و میگه و میره ...

ولی اگر مواردی باشه که نیاز به مشاوره و راهنماییشون باشه معمولا ( با اساتیدی که من باهشون برخورد داشتم ) تا حد توانشون و اطلاعاتی که داشتن راهنماییم کردن و حتی مواردی هم بوده که منو به استاد دیگه ای معرفی کردن که از اون کمک بگیرم.به نظر من خوبیه اساتید شهرسازی اینه که نسبت به سایر رشته ها از غرور کمتری برخوردارند و زیاد تو خط منم منم نیستند....

کاملاً موافقم. با همه ش موافقم بخصوص این آخریش رو خیلی خوب اومدی.:a030:

  • Like 3
لینک به دیدگاه
دوست عزيز همه چيز مطالعه نيست كه اگه اين طور بود اصلا نيازي به استاد نبود.

مهم كارهاي عملي و فوت و فن هاي مربوط به كاركردن و شيوه كار كردنه كه اساتيد اين مرز و بوم ازش بي بهره هستن.

 

 

آقا ابراهیم من منظورم فقط در مورد دروس تئوری بود و در مورد کارگاه ها و دروس عملی کاملا و کاملا با شما موافقم

به نظر من کارگاه هایی که داشتیم خیلی کیفیت پایینی داشت و این بیشتر ضعف اساتید بوده تا دانشجوها

اگه استاد دلسوزانه دروس کارگاهی رو پیش ببره مسلما دانشجو هم از خودش اشتیاق نشون میده ولی برای دروس نظری من باز هم روی حرف خودمم که کم کاری از طرفه دانشجوه تا استاد ....

  • Like 4
لینک به دیدگاه

دوستان موضوع جاری تا اواسط هفته آینده ادامه داره.

در این مدت هم نظراتتون رو در مورد موضوع بدین هم اینکه موضوع جدید پیشنهاد بدین. فقطتوی پیشنهاد دادن موضوع هواستون به اسم تاپیک باشه لطفا.

  • Like 4
لینک به دیدگاه
من نظرم رو دادم

موضوع پیشنهادی من: چرا اعضای انجمن انقد فعالیت مثبتشون کمه با اینکه همیشه آنلاینن(کاملاً به اسم تاپیک توجه کردم):ws3:

 

حالا قرار نشد اینطوری بزنی تو برجکمون ... :ws28:

باز نسبت به بقیه تالارها ما فعالیتمون بهتره ... :ws31:

  • Like 5
لینک به دیدگاه

به نظر من شهرسازی یه رشته ای هست که با مردم جامه سرو کار داره در واقع ما این شهر را برای مردمش میسازیم پس باید حتما در کارهای شهرسازی از نظرات مردم استفاده کرد و سعی کنیم هیچوقت با طراحی های شتابزده مون هویت شهر ها رو از بین نبریم .

  • Like 6
لینک به دیدگاه
به نظر من شهرسازی یه رشته ای هست که با مردم جامه سرو کار داره در واقع ما این شهر را برای مردمش میسازیم پس باید حتما در کارهای شهرسازی از نظرات مردم استفاده کرد و سعی کنیم هیچوقت با طراحی های شتابزده مون هویت شهر ها رو از بین نبریم .

خب دوستان از گفته دوست جدیدمون موضوع جدید رو انتخاب میکنیم.:w16:

چگونه میشه از دیدگاه مردم در طرحها و پروژه ها استفاده کرد؟

چگونه میشه بازخورد طرح رو از مردم گرفت؟

اصلا چگونه نظر مردم را میشه گرفت؟ و در کجاهای پروژه باید از نظرات مردم استفاده کرد؟

خب دوستان بیایین نظراتتون رو بگین و بحث کنیم.:rose:

  • Like 16
لینک به دیدگاه
خب دوستان از گفته دوست جدیدمون موضوع جدید رو انتخاب میکنیم.:w16:

چگونه میشه از دیدگاه مردم در طرحها و پروژه ها استفاده کرد؟

چگونه میشه بازخورد طرح رو از مردم گرفت؟

اصلا چگونه نظر مردم را میشه گرفت؟ و در کجاهای پروژه باید از نظرات مردم استفاده کرد؟

خب دوستان بیایین نظراتتون رو بگین و بحث کنیم.:rose:

راه معمولش اینه که یه پرسش نامه آماده شه و از مردم راجع به اون طرحی که در دست مطالعه است سوال کنیم . ولی موضوع فقط این نیست خیلی از مردم وا میستن و فقط میگن لنگش کن همین پرسشنا مه ها رو که واسه شهر خودشونه اگه ببری واسشون با اکراه و بی حوصله پر می کنن .

ولی تجربه اندکم نشون داده که جاهایی که مردمش ساده ترن و محلشون یا شهرشون 1000 تا مشکل داره حرف واسه گفتن زیاد دارن

ولی کو گوش شنوا ...

  • Like 8
لینک به دیدگاه

تو ایران که خب نظر شهرسازم مورد استفاده قرار نمی گیره :ws3:

در مورد نحوه استفاده از نظرات مردم: به نظرم با توجه به پروژه ای که هست پرسشنامه ای تهیه میشه و سوالات لازم و تصویر ذهنی و نیاز ها و توقعات و ... پرسیده میشه. برای اینکار هم باید نمونه خوب و جامعی انتخاب بشه.

طرحی که ارائه میشه سعی بشه توقعاتی که مردم داشتن رو تا حدامکان برآورده کنه و با آگاهی از نیازها و خواسته هاشون جوری نباشه که اونها رو نقض کنه.

فکر کنم تو همه مراحل پروژه باید به نظرات مردم توجه داشت.

  • Like 7
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...