ali7848 85 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۹۳ سلام. من چطور میتونم متریال هایی که مثلا برای نمای خارجی یا نمای داخلی میسازم رو به صورت یکجا و آرشیو در بیارم و هر دفعه که میخوام متریال به صحنه بدم نرم اونارو دوباره بسازم ؟ 1 لینک به دیدگاه
سامیار220 10919 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۹۳ سلام. من چطور میتونم متریال هایی که مثلا برای نمای خارجی یا نمای داخلی میسازم رو به صورت یکجا و آرشیو در بیارم و هر دفعه که میخوام متریال به صحنه بدم نرم اونارو دوباره بسازم ؟ سلام طبق این روش میتونید یک آرشیو از متهایی که ساختید یا ایمپورت کردید رو برای خودتون تهیه کنین: توی قسمت material editor روی get material کلیک کنین. پنجره material/map browser باز میشه. کنار اون قسمتی که نوشته search by name یه مثلث سیاه هستش روی اون کلیک کنین و گزینه new material library رو انتخاب کنین. یک اسم برای آرشیوتون انتخاب کنین و اوکی کنین .از قسمت sample slot متریال هایی رو که میخواید توی همین آرشیوی که ساختید درگ کنین. حالا دقت کنین کنار اسم آرشیوتون این کلمه نوشته شده LIB. روش رایت کلیک کنین توی اون قسمتی که مسیر آرشیوتون رو نوشته گزینه save رو انتخاب کنید. حالا متریالها ذخیره شدن. موفق باشید. 3 لینک به دیدگاه
ali7848 85 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۹۳ سلامطبق این روش میتونید یک آرشیو از متهایی که ساختید یا ایمپورت کردید رو برای خودتون تهیه کنین: توی قسمت material editor روی get material کلیک کنین. پنجره material/map browser باز میشه. کنار اون قسمتی که نوشته search by name یه مثلث سیاه هستش روی اون کلیک کنین و گزینه new material library رو انتخاب کنین. یک اسم برای آرشیوتون انتخاب کنین و اوکی کنین .از قسمت sample slot متریال هایی رو که میخواید توی همین آرشیوی که ساختید درگ کنین. حالا دقت کنین کنار اسم آرشیوتون این کلمه نوشته شده LIB. روش رایت کلیک کنین توی اون قسمتی که مسیر آرشیوتون رو نوشته گزینه save رو انتخاب کنید. حالا متریالها ذخیره شدن. موفق باشید. الان یه آرشیو با فرمت .mat من ساختم حالا تکسچرهایی که تو متریال هام استفاده کردم چی میشه ؟ یعنی اگه من این متریال رو بخوام رو یه سیستم دیگه استفاده کنم اون تکسچر هارو میشناسه ؟ پس من میتونم وارد صحنه های مختلف بشم و متریال هایی که همیشه استفاده میکنم رو گلچین کنم وا وارد آرشیو خودم کنم ؟ 3 لینک به دیدگاه
سامیار220 10919 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۹۳ الان یه آرشیو با فرمت .mat من ساختم حالا تکسچرهایی که تو متریال هام استفاده کردم چی میشه ؟ یعنی اگه من این متریال رو بخوام رو یه سیستم دیگه استفاده کنم اون تکسچر هارو میشناسه ؟ پس من میتونم وارد صحنه های مختلف بشم و متریال هایی که همیشه استفاده میکنم رو گلچین کنم وا وارد آرشیو خودم کنم ؟ برای متریال هایی که مپ ندارن مشکلی پیش نمیاد ولی مت هایی که نیاز هست مپ براشون استفاده کنین بهتر هستش که یک پوشه مپ هم توی آرشیو ایجاد کنین و مسیر اونو برای مپ ها تعریف کنین، فکر نکنم در این صورت دیگه مشکلی پیش بیاد،بهر حال برای اطمینان بیشتر میتونید امتحان کنید، چون من خودم روی سیستم دیگه تست نکردم.. موفق باشید 3 لینک به دیدگاه
ali7848 85 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مرداد، ۱۳۹۳ سامیار جان این مدل پانل ها خیلی زیاد شده و خیلی از طراح ها از سبک های مختلفش تو کاراشون استفاده میکنن ... مدل های آمادش تو اینترنت موجود هست ؟ هرچی گشتم مجموعه ای ازشون پیدا نکردم . اگر نیست چطور میشه تو مکس مدلشون کرد ؟ و اینکه اسم دقیقشون و جنسشون هم اگر میدونی یه توضیح مختصری راجع بهش بده . 2 لینک به دیدگاه
سامیار220 10919 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مرداد، ۱۳۹۳ سامیار جان این مدل پانل ها خیلی زیاد شده و خیلی از طراح ها از سبک های مختلفش تو کاراشون استفاده میکنن ... مدل های آمادش تو اینترنت موجود هست ؟ هرچی گشتم مجموعه ای ازشون پیدا نکردم . اگر نیست چطور میشه تو مکس مدلشون کرد ؟ و اینکه اسم دقیقشون و جنسشون هم اگر میدونی یه توضیح مختصری راجع بهش بده . اینا پنل های سه بعدی مشبک هستن بهشون میگن گریل پنل، این مدلی که شما مدنظرتون هست رو بیشتر با mdf تهیه میکنن بعضی نمونه هام هست که با hdf تهیه شده پوشش خارجی رو هم از رنگ استفاده میکنن. مدل های آمادش رو از این نمونه کم دیدم بیشتر نمونه هایی با طرح منظم کار شده، ولی سعی میکنم توی یکی دو روز آینده نحوه مدلینگ این نمونه رو براتون بزارم. موفق باشید 1 لینک به دیدگاه
سامیار220 10919 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 مرداد، ۱۳۹۳ سامیار جان این مدل پانل ها خیلی زیاد شده و خیلی از طراح ها از سبک های مختلفش تو کاراشون استفاده میکنن ... مدل های آمادش تو اینترنت موجود هست ؟ هرچی گشتم مجموعه ای ازشون پیدا نکردم . اگر نیست چطور میشه تو مکس مدلشون کرد ؟ و اینکه اسم دقیقشون و جنسشون هم اگر میدونی یه توضیح مختصری راجع بهش بده . آموزش ساخت گریل پنل: اول با دستور line طرح اولیه رو بزن: بعد از قسمت modify در حالیکه فریم کار رو انتخاب کردی گزینه attach رو انتخاب کن و روی تمام اون فرم های منحنی کار کلیک کن تا با فریم یکی بشن. حالا از منوی modify گزینه bevel رو انتخاب کن: همونطور که توی تصویر میبینی کار اکسترود میشه : اگه به پنل ها دقت کرده باشی حفره ها از دوطرف لبه هاشون پخ خورده به این دلیل هستش که از bevel به جای اکسترود استفاده کردیم. توی تنظیمات اون level 2 رو هم تیک دار کن تا کار دولایه بشه. حالا با تغییرات outline های هر دو level میتونیم پخی های حفره ها به دلخواه تنظیم کنیم: اگر بعد از bevel کردن از جایگیری یا اندازه های حفره ها ناراضی بودی میتونی با انتخاب line و گزینه های ویرایشی vertex و edge و polyline اندازه و مکانشون رو تغییر بدی. اینم نتیجه کار: 3 لینک به دیدگاه
ali7848 85 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 شهریور، ۱۳۹۳ سلام. موقعی که من یه تصویر میخوام بزارم پشت پنجره با استفاده از plane و vraylightmtl اینکارو میکنم اما وقتی متریال رو اعمال میکنم فقط نور سفید رنگ متریال رو میبینم و اون bitmap که بهش اختصاص دادم رو نمیتونم ببینم و بعد تو رندر معلوم میشه یه مشکل که بوجود میاد اینه که نمیتونم اون قسمت از تصویرم که میخوام تو رندر باشه رو درست فیکسش کنم ... اما تو یه آموزش دیدم که تصویر رو کامل رو plane میدید ! مشکل از کجاست ؟ و چه راه های دیگه ای واسه گذاشتن تصویر غیر فتوشاپ هست ؟ 1 لینک به دیدگاه
سامیار220 10919 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 شهریور، ۱۳۹۳ سلام. موقعی که من یه تصویر میخوام بزارم پشت پنجره با استفاده از plane و vraylightmtl اینکارو میکنم اما وقتی متریال رو اعمال میکنم فقط نور سفید رنگ متریال رو میبینم و اون bitmap که بهش اختصاص دادم رو نمیتونم ببینم و بعد تو رندر معلوم میشه یه مشکل که بوجود میاد اینه که نمیتونم اون قسمت از تصویرم که میخوام تو رندر باشه رو درست فیکسش کنم ... اما تو یه آموزش دیدم که تصویر رو کامل رو plane میدید ! مشکل از کجاست ؟ و چه راه های دیگه ای واسه گذاشتن تصویر غیر فتوشاپ هست ؟ در قسمت global switch گزینه map فعال هستش؟ 2 لینک به دیدگاه
ali7848 85 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 شهریور، ۱۳۹۳ در قسمت global switch گزینه map فعال هستش؟ آره فعال هست ... سامیار جان تو رندر تصویر میاد منظورم تو خود صحنه تصویرم بدون مپ میاد 2 لینک به دیدگاه
سامیار220 10919 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 شهریور، ۱۳۹۳ آره فعال هست ... سامیار جان تو رندر تصویر میاد منظورم تو خود صحنه تصویرم بدون مپ میاد گزینه show shaded material in viewport روانتخاب کنین متریالتون دیده میشه. 1 لینک به دیدگاه
ali7848 85 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 شهریور، ۱۳۹۳ یه مشکل دیگه هم داشتم سامیار جان ... اینکه تو رندر های داخلیم خطوط کار خوب معلوم نیستن و این مشکل تو سقف کاذب هایی که کار میکنم هم بوجود میاد ... لینک به دیدگاه
ali7848 85 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 شهریور، ۱۳۹۳ گزینه show shaded material in viewport روانتخاب کنین متریالتون دیده میشه. این گزینه هم بارها امتحان کرده بودم ... از این نیست لینک به دیدگاه
سامیار220 10919 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 شهریور، ۱۳۹۳ یه مشکل دیگه هم داشتم سامیار جان ... اینکه تو رندر های داخلیم خطوط کار خوب معلوم نیستن و این مشکل تو سقف کاذب هایی که کار میکنم هم بوجود میاد ... خب شما اینجا هیچ متریالی هنوز اعمال نکردین و اینکه نورپردازی توی نمایش خطوط تاثیر میزاره در مورد نمایش مپ هم احتمالا مشکل از مپ هستش، یک مپ دیگه رو هم تست کنید ببینید همین مشکل رو دارید؟ 1 لینک به دیدگاه
ali7848 85 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 شهریور، ۱۳۹۳ خب شما اینجا هیچ متریالی هنوز اعمال نکردین و اینکه نورپردازی توی نمایش خطوط تاثیر میزارهدر مورد نمایش مپ هم احتمالا مشکل از مپ هستش، یک مپ دیگه رو هم تست کنید ببینید همین مشکل رو دارید؟ اینجا داشتم از رو یک آموزش تمرین میکردم واسه همین صحنه هیچی توش نیست . اما داخل پروژه های داخلی که آبجکت و متریال هست این مشکل گاهی ازار دهنده میشه و گاهی مجبور به استفاده از کاغذ دیواری یا رنگ متزاد میشم که فکر میکنم روش درستی نیست چون طرح مد نظرم رو خراب میکنه. واسه اون مپ هم خیلی مپ ها با حتی با فرمت های مختلف به کار بردم اما درست نشد 1 لینک به دیدگاه
سامیار220 10919 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 شهریور، ۱۳۹۳ اینجا داشتم از رو یک آموزش تمرین میکردم واسه همین صحنه هیچی توش نیست . اما داخل پروژه های داخلی که آبجکت و متریال هست این مشکل گاهی ازار دهنده میشه و گاهی مجبور به استفاده از کاغذ دیواری یا رنگ متزاد میشم که فکر میکنم روش درستی نیست چون طرح مد نظرم رو خراب میکنه.واسه اون مپ هم خیلی مپ ها با حتی با فرمت های مختلف به کار بردم اما درست نشد توی قسمت image sampler تیپ رو fixed انتخاب کنین و تیک antialiasing رو بردارید و مقدار subdivise رو روی 4 بزارید. وضوح لبه ها رو ببینید بیشتر میشه 1 لینک به دیدگاه
ali7848 85 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 شهریور، ۱۳۹۳ توی قسمت image sampler تیپ رو fixed انتخاب کنین و تیک antialiasing رو بردارید و مقدار subdivise رو روی 4 بزارید. وضوح لبه ها رو ببینید بیشتر میشه تاثیری ندیدم ... بهترین گزینه که تاحالا بهش رسیدم Ambient occlution بوده که خط و خطوط را کاملا نمایان میکنه اما رندر رو از اون زیبایی هم در میاره . 1 لینک به دیدگاه
ali7848 85 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 شهریور، ۱۳۹۳ خب شما اینجا هیچ متریالی هنوز اعمال نکردین و اینکه نورپردازی توی نمایش خطوط تاثیر میزارهدر مورد نمایش مپ هم احتمالا مشکل از مپ هستش، یک مپ دیگه رو هم تست کنید ببینید همین مشکل رو دارید؟ سامیار جان او مشکل مپ حل شد ... به خاطر حالت shaded بود که من همیشه رو این حالت کار میکنم تغییرش که دادم تصویر اومد. البته اگه رو حالت show realistic material in viewport هم بزارم این مشکل حل میشه ... من با مکس 2013 کار میکنم چطور میتونم بزارم رو حالت [smooth+highlight] ? این گزینه تو مکس 2013 نیست ؟ چون کلیک راست که میکنم روش ندیدم این گزینه رو... یه سوال دیگه اینکه چطور میتونم مثل عکس زیر رندر بگیرم ؟ 1 لینک به دیدگاه
سامیار220 10919 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 شهریور، ۱۳۹۳ سامیار جان او مشکل مپ حل شد ... به خاطر حالت shaded بود که من همیشه رو این حالت کار میکنم تغییرش که دادم تصویر اومد. البته اگه رو حالت show realistic material in viewport هم بزارم این مشکل حل میشه ... من با مکس 2013 کار میکنم چطور میتونم بزارم رو حالت [smooth+highlight] ? این گزینه تو مکس 2013 نیست ؟ چون کلیک راست که میکنم روش ندیدم این گزینه رو... یه سوال دیگه اینکه چطور میتونم مثل عکس زیر رندر بگیرم ؟ ربطی به ورژنی که باش کار میکنید نداره احتمالا روی nitrous هستین از منوی customize گزینه preferences رو انتخاب کنین و بعد از تب viweport نوع درایو رو یا openGL بزارید یا direct3d بعد یه بار برنامه رو ری استارت کنین گزینه smooth and highlight رو میبینید. این رندر هم به نظرم وایرفریم هست که فتوشاپم روش کار شده. 1 لینک به دیدگاه
ali7848 85 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 شهریور، ۱۳۹۳ ربطی به ورژنی که باش کار میکنید نداره احتمالا روی nitrous هستین از منوی customize گزینه preferences رو انتخاب کنین و بعد از تب viweport نوع درایو رو یا openGL بزارید یا direct3d بعد یه بار برنامه رو ری استارت کنین گزینه smooth and highlight رو میبینید.این رندر هم به نظرم وایرفریم هست که فتوشاپم روش کار شده. فکر کنم حالت direct3d برای سیستم های قوی با گرافیک بالا باشه ؟ چون امتحان که کردم بهترین حالت واسه من همون nitrous هست و حالت direct3d صحنه رو نابود کرد ! نمیشد باهاش کار کرد:icon_pf (34): مشکل اینه که تو وی ری حالت وایرفریم رندر نمیکنه ... اومدم تو opacity متریال وی ری vray edges tex دادم که خراب کرد صحنه رو و اصلا مثل این نشد راه حلی دیگه ای نداره ؟ 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده